quote:
Op zondag 4 maart 2012 07:57 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ik sta open voor kritiek, hoor, maar ik begrijp de essentie van je commentaar niet. Waarom helpt een professioneel beveiligingssysteem je om dieven af te schrikken en op te pakken en dit systeem niet? Het afschrikwekkende effect is er wel: het alarm gaat immers af als er ingebroken wordt. Dat je weinig kunt verwachten van het oppakken van de daders begrijp ik wel. Dat interesseert mij sowieso nog het minst.
Voor de minder angstigen onder ons is het misschien lastig voor te stellen, maar ik vind het vooral een fijn idee dat ik een melding krijg als er indringers zijn terwijl wij thuis zijn.
Je kunt onmogelijk met slechts 2 bewegingsmelders en 2 magneetcontacten je woning beveiligen.
Een goede schildectectie bestaat uit magneetcontacten op elke deur en raam wat open kan.
Tevens een bewegingsmelder in elke ruimte die van buitenaf te bereiken is.
Het afschrik effect is ook aanwezig met dat goedkope systeem, echter wordt dat veroorzaakt door de stickers, niet door het systeem zelf.
Tevens is dat draadloze redelijk storingsgevoelig.
Programma's zoals Kassa hecht ik weinig tot geen waarde aan, voor een aantal jaren terug kwam de Atag Blauwe engel 2 ook als best getest naar voren, dat werkelijkheid liet anders zien........
En lees de post van Bleiblei maar eens, goede sloten zijn echt belangrijk, een alarmsysteem is daar een aanvulling op.
Via internet en via een app het systeem kunnen bedienen is al een fout op zich, zo maak je het een ander wel erg makkelijk om binnen te komen.
Een goed systeem is altijd stand alone, heeft alleen een verbinding met een kpn lijntje en als backup zit er een gsm-module in.
[ Bericht 7% gewijzigd door cvboer op 04-03-2012 10:36:44 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.