zaterdag 3 maart 2012 @ 15:54:20 #1
369362 Tekstschrijver
www.tekstschrijver.eu
pi_108666360
registreer om deze reclame te verbergen
Beste leden,

Wie hebben er ervaring met het plaatsen van een alarminstallatie? Ik ben namelijk benieuwd naar een aantal zaken, waarvan ik hoop dat jullie mij een beeld kunnen geven. Dit zijn ze:

- Wat kost het laten installeren van een alarmsysteem, wanneer dit niet bij het pakket is inbegrepen?
- Wat kost een alarmsysteem bij aanschaf? Is dat inclusief of exclusief installatiekosten?
- Wat kost het aanmelden bij een alarmcentrale?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt!
www.tekstschrijver.eu / uw tekstschrijver binnen handbereik
pi_108668163
Koop een bedraad systeem en leg dat zelf aan, da's het degelijkst en goedkoopst.

Ga je naar een draadloos systeem, dan is het nog simpeler; dat kan je helemaal zelf installeren.

Aansluiten op een alarmcentrale heb ik geen ervaring mee.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_108668195
voor je auto? huis? boot? Met camera of zonder? villa? flatje?

Google al geprobeerd? lijkt me niet lastig te vinden toch?
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:49:04 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108668234
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:47 schreef remcorkkennykingkong het volgende:

Google al geprobeerd? lijkt me niet lastig te vinden toch?
Heb je nog een lijstje met voorwaarden waar je aan moet voldoen voor je een topic mag openen?

TS, ik zit zelf ook rond te kijken, het meeste wat ik zie is zo rond de 300 euro en dan de abonnementskosten voor de centrale.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108668259
Ik heb alleen ervaring met de professionele systemen, daar ik deze zelf installeer.
Het zelf aanleggen zal het probleem niet zijn, op de juiste wijze programmeren is een ander verhaal.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108668263
je moet een keyboard hebben... dat googeld t makkelijkst...
pi_108668463
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:50 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
je moet een keyboard hebben... dat googeld t makkelijkst...
Joh, meen je dat echt ?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108671365
maar buiten commentaar op mij heeft dus niemand antwoord? is ook lastig zonder info omdat het toch echt van de wensen en grootte afhangt.

al iets gevonden ts?
pi_108672575
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:25 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
maar buiten commentaar op mij heeft dus niemand antwoord? is ook lastig zonder info omdat het toch echt van de wensen en grootte afhangt.

al iets gevonden ts?
Dus TS, wat van belang is: Het aantal pirren ( beweging-melders, magneetcontacten, wel of geen rookmelders, wil je in/uitschakelen met tags of alleen met een code?
De mate van beveiliging, uitgebreid of alleen schil-detectie, doormelding naar een 06 of ook aansluiting op een PAC ( meldkamer )
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:45:27 #10
369362 Tekstschrijver
www.tekstschrijver.eu
pi_108673755
Bedankt voor de reacties tot zover. Google heb ik ook al geprobeerd. Installaties zijn er in diverse categorieën, Nuon voor 1 euro per dag, Securitas een pakket van 150 euro en diverse aanbieders tot aan de 700 euro. Echter gaat het me niet zozeer om het systeem zelf, maar om de installatie door een monteur. Voor het gemak ga ik uit van een standaardpakket van een bedieningspaneel, twee magneetstrips, een camera met sensoren en aansluiting op de meldkamer.
www.tekstschrijver.eu / uw tekstschrijver binnen handbereik
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:47:50 #11
34974 trigt013
Registrated Trademark
pi_108678110
gelegenheid maakt de dief, gewoon zorgen dat ze niet binnen komen, heb je 95% gered. Geld nuttiger besteed.
Why do we kill people, who killed people. Only to show that killing people is wrong!
pi_108679303
Wij hebben een alarmsysteem via www.woonveilig.nl. Dat kost 8.95 euro per maand aan abonnementskosten. Daarmee krijg je meldingen binnen via internet en kun je je installatie ook op afstand bedienen. De eenmalige kosten zijn 300 euro voor een basissysteem. Het aansluiten kun je zelf, dat is heel eenvoudig. Dit is exclusief camera. Als je ook een camera wilt betaal je eenmalig iets meer (150 euro) en zijn de abonnementskosten hoger (4 euro per maand extra).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108681339
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben een alarmsysteem via www.woonveilig.nl. Dat kost 8.95 euro per maand aan abonnementskosten. Daarmee krijg je meldingen binnen via internet en kun je je installatie ook op afstand bedienen. De eenmalige kosten zijn 300 euro voor een basissysteem. Het aansluiten kun je zelf, dat is heel eenvoudig. Dit is exclusief camera. Als je ook een camera wilt betaal je eenmalig iets meer (150 euro) en zijn de abonnementskosten hoger (4 euro per maand extra).
Ik heb het systeem eens bekeken op de site, ik wil het niet helemaal afkraken, maar ik houd het liever bij de professionele systemen.
pi_108683859
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik heb het systeem eens bekeken op de site, ik wil het niet helemaal afkraken, maar ik houd het liever bij de professionele systemen.
Wat heb je erop tegen?

Ik heb er veel goede verhalen over gelezen. Kassa was er ook positief over. Ik kan er nog niet veel over zeggen. We hebben het systeem nu 2 weken in gebruik en het voldoet.
  zondag 4 maart 2012 @ 01:34:00 #15
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_108685932
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat heb je erop tegen?

Ik heb er veel goede verhalen over gelezen. Kassa was er ook positief over. Ik kan er nog niet veel over zeggen. We hebben het systeem nu 2 weken in gebruik en het voldoet.
Voldoet als in er is ingebroken maar de dieven zijn er vandoor gegaan danwel gepakt met dank aan het systeem? Want daar koop je het voor. Preventief is het nml. niet. Misschien de stickers op de ramen. Maar die kosten vast geen 9 euro per maand.

Vandaar ook de boodschap van iemand anders in dit topic; investeer eerst in het moeilijk maken van indringers met oa goed SKG sterretjes hang en sluitwerk. Als het alarm in moet grijpen ben je eigenlijk al te laat.
pi_108688512
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Voldoet als in er is ingebroken maar de dieven zijn er vandoor gegaan danwel gepakt met dank aan het systeem? Want daar koop je het voor. Preventief is het nml. niet. Misschien de stickers op de ramen. Maar die kosten vast geen 9 euro per maand.
Ik sta open voor kritiek, hoor, maar ik begrijp de essentie van je commentaar niet. Waarom helpt een professioneel beveiligingssysteem je om dieven af te schrikken en op te pakken en dit systeem niet? Het afschrikwekkende effect is er wel: het alarm gaat immers af als er ingebroken wordt. Dat je weinig kunt verwachten van het oppakken van de daders begrijp ik wel. Dat interesseert mij sowieso nog het minst.

Voor de minder angstigen onder ons is het misschien lastig voor te stellen, maar ik vind het vooral een fijn idee dat ik een melding krijg als er indringers zijn terwijl wij thuis zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 04-03-2012 08:03:31 ]
pi_108688746
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 07:57 schreef Claudia_x het volgende:

Het afschrikwekkende effect is er wel: het alarm gaat immers af als er ingebroken wordt. Dat je weinig kunt verwachten van het oppakken van de daders begrijp ik wel. Dat interesseert mij sowieso nog het minst.
Dat is dus ook nog het het pre-preventieve effect: door duidelijk zichtbare alarmgevers aan de buitenzijde (flitslamp, sirene, stickers) geef je aan een alarmsysteem te hebben en dat werkt afschrikwekkend.

Mochten de *SKG gekraakt worden, dan gaat het alarm alsnog af = volgend preventief punt.

Volgens mij is een goede alarminstallatie, dubbel zo effectief als goed hang- en sluitwerk.
De mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Heidelbergse Catechismus, Antwoord 8.
pi_108688772
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:45 schreef Tekstschrijver het volgende:
Echter gaat het me niet zozeer om het systeem zelf, maar om de installatie door een monteur.
Wat wil je daarover weten dan? Het beste vraag je dat aan de monteur himself
pi_108688828
Volgens

http://home.tiscali.nl/electro.fiction/projectering-i.htm

Een luid-alarm op de gevel wordt nog zelden toegpast, omdat het APV het niet toestaat en mensen er niet op reageren. Op luid-alarm wordt niet gereageerd omdat:
- De sociale controle afneemt en de anonimiteit toeneemt
- Men wil niet in de problemen komen
- Veel mensen weten dat er veel nodeloos alarm is
- Inbrekers calculeren de risico's in, door
. rekening te houden met het gebrek aan sociale controle
. te speculeren op een late komst van de alarmopvolger
. genoegen te nemen met een kleiner buit
Binnen wordt nog wel een luidalarm toegepast voor een afschrikwekkende werking, door de inbreker te laten weten dat hij gesignaleerd is.
pi_108689136
Interessant stuk. Misschien maar eens een extra flitslamp&fluittoon binnenshuis aanbrengen.
pi_108689410
quote:

[..]

Ik sta open voor kritiek, hoor, maar ik begrijp de essentie van je commentaar niet. Waarom helpt een professioneel beveiligingssysteem je om dieven af te schrikken en op te pakken en dit systeem niet? Het afschrikwekkende effect is er wel: het alarm gaat immers af als er ingebroken wordt. Dat je weinig kunt verwachten van het oppakken van de daders begrijp ik wel. Dat interesseert mij sowieso nog het minst.

Voor de minder angstigen onder ons is het misschien lastig voor te stellen, maar ik vind het vooral een fijn idee dat ik een melding krijg als er indringers zijn terwijl wij thuis zijn.
Je kunt onmogelijk met slechts 2 bewegingsmelders en 2 magneetcontacten je woning beveiligen.
Een goede schildectectie bestaat uit magneetcontacten op elke deur en raam wat open kan.
Tevens een bewegingsmelder in elke ruimte die van buitenaf te bereiken is.
Het afschrik effect is ook aanwezig met dat goedkope systeem, echter wordt dat veroorzaakt door de stickers, niet door het systeem zelf.
Tevens is dat draadloze redelijk storingsgevoelig.
Programma's zoals Kassa hecht ik weinig tot geen waarde aan, voor een aantal jaren terug kwam de Atag Blauwe engel 2 ook als best getest naar voren, dat werkelijkheid liet anders zien........

En lees de post van Bleiblei maar eens, goede sloten zijn echt belangrijk, een alarmsysteem is daar een aanvulling op.
Via internet en via een app het systeem kunnen bedienen is al een fout op zich, zo maak je het een ander wel erg makkelijk om binnen te komen.
Een goed systeem is altijd stand alone, heeft alleen een verbinding met een kpn lijntje en als backup zit er een gsm-module in.

[ Bericht 7% gewijzigd door cvboer op 04-03-2012 10:36:44 ]
pi_108689470
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:12 schreef exlurker het volgende:
Volgens

Een luid-alarm op de gevel wordt nog zelden toegpast, omdat het APV het niet toestaat en mensen er niet op reageren. Op luid-alarm wordt niet gereageerd omdat:
1- De sociale controle afneemt en de anonimiteit toeneemt
2- Men wil niet in de problemen komen
3- Veel mensen weten dat er veel nodeloos alarm is
4- Inbrekers calculeren de risico's in, door
5. genoegen te nemen met een kleiner buit
Binnen wordt nog wel een luidalarm toegepast voor een afschrikwekkende werking, door de inbreker te laten weten dat hij gesignaleerd is.
1. Klopt helemaal
2. Klopt ook
3. Dit kun je oplossen door een degelijk systeem te installeren, niet dat goedkope spul.
4. Dit kun je deels voorkomen door goed hang en sluitwerk, als het teveel moeite kost om binnen te komen lopen ze door.
5. Klopt ook.
Extra: Sirene's aan de buitenkant mag niet, zie APV, een flitser daarin tegen mag wel.
pi_108689753
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:12 schreef exlurker het volgende:
Volgens

- De sociale controle afneemt en de anonimiteit toeneemt
- Men wil niet in de problemen komen
- Veel mensen weten dat er veel nodeloos alarm is
- Inbrekers calculeren de risico's in, door
. genoegen te nemen met een kleiner buit
Ik kan me bij veel van die punten iets voorstellen, vooral omdat er veel loos alarm is. Maar ik woon dan weer in een straat met buren die ik ken en waar ik afspraken daarover mee kan maken. Ik denk dat het op die manier de sociale controle zelfs zou kunnen verhogen.

En is het niet zo dat inbrekers doorgaans liever de weg van de minste weerstand kiezen? Als ze een makkelijker alternatief in de buurt hebben gaan ze voor het alternatief, toch?
pi_108689890
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:22 schreef cvboer het volgende:
Tevens is dat draadloze redelijk storingsgevoelig.
Hoe rommelt een inbreker daarmee? Is daar apparatuur voor?
pi_108690058
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe rommelt een inbreker daarmee? Is daar apparatuur voor?
Als je kijkt naar andere apparaten in je omgeving wat draadloos is kan allemaal op elkaar storen.
Dus het draadloos internet kan storen op je alarmsysteem, waardoor een signaal eventueel niet kan aankomen of een valse melding genereert.
pi_108690129
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

Als je kijkt naar andere apparaten in je omgeving wat draadloos is kan allemaal op elkaar storen.
Dus het draadloos internet kan storen op je alarmsysteem, waardoor een signaal eventueel niet kan aankomen of een valse melding genereert.
Oké, dat begrijp ik. Ik heb nog geen valse meldingen meegemaakt, wel dat er tijdelijk geen verbinding was. Daar krijg ik een melding van zodat ik weet dat de woning niet beveiligd is.

Als iemand naar binnen wil komen door het alarm eruit te gooien dan is dat ook een alarm op zich. :+
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 11:09:21 #27
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_108690132
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:28 schreef cvboer het volgende:

[..]

1. Klopt helemaal
2. Klopt ook
3. Dit kun je oplossen door een degelijk systeem te installeren, niet dat goedkope spul.
4. Dit kun je deels voorkomen door goed hang en sluitwerk, als het teveel moeite kost om binnen te komen lopen ze door.
5. Klopt ook.
Extra: Sirene's aan de buitenkant mag niet, zie APV, een flitser daarin tegen mag wel.
heb jij ooit gereageerd op een flitsende lamp op gevel?
Bij een computer winkel waar ik werkte hadden we een sirene binnen die het onmogelijk te maakte om zonder gehoorbscherming in te breken. Brandmelder x999.
pi_108690284
Ik ga op z'n minst kijken wat er aan de hand is.

Van mijn leverancier eens een keer een demo gehad met een mistgenerator, binnen enkele seconden het complete kantoor helemaal dicht, je bent direct je orientatie kwijt.
De rook bleef ongeveer een half uur hangen. ^O^
pi_108690409
Onze buren hebben een draadloos systeem. Te pas en onpas werden wij (gek)gebeld door de PAC dat er een alarm was; alle keren loos.

Heb de buren laten weten dat ze óf een ander systeem moesten installeren, óf dat we van de PAC-lijst afgevoerd wilden worden. Het is maar één ervaring, geef ik toe, maar wel een "negatieve" ervaring met draadloos.

Nu hebben ze een bedraad systeem, overigens met de huiscentrale in het zicht via de voordeur. Dus wat een installateur dat nou weer geweest is.....
pi_108690429
@cvboer, misschien heb je al een overzicht gegeven van de alarmgevers (link?) maar kan je globaal een overzicht geven welke je aanraadt en waar te plaatsen?
pi_108690445
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:24 schreef blomke het volgende:
Onze buren hebben een draadloos systeem. Te pas en onpas werden wij (gek)gebeld door de PAC dat er een alarm was; alle keren loos.

Heb de buren laten weten dat ze óf een ander systeem moesten installeren, óf dat we van de PAC-lijst afgevoerd wilden worden. Het is maar één ervaring, geef ik toe, maar wel een "negatieve" ervaring met draadloos.

Nu hebben ze een bedraad systeem, overigens met de huiscentrale in het zicht via de voordeur. Dus wat een installateur dat nou weer geweest is.....
:'( Centrales hang je in de meterkast.... niet in het zicht |:(
pi_108690767
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:25 schreef blomke het volgende:
@cvboer, misschien heb je al een overzicht gegeven van de alarmgevers (link?) maar kan je globaal een overzicht geven welke je aanraadt en waar te plaatsen?
Nee, een overzicht heb ik nog niet gegeven,
Het type pir is afhankelijk van de ruimte,
maar ziet er zo uit:
honis2560tc.gif
Deze is huisdiervriendelijk en heeft een antimask functie, maw: ze zijn tegen afplakken beveiligd.
Melders nooit naar buiten laten kijken ivm zonlicht, max hoogte 2.3 meter.
Bereik: 18 x 26 meter

De magneetcontacten:
Ideaal weg te werken en vallen niet op
alamc240pg.gif

Als bediendeel pas ik vaak deze toe:
volledig touchscreen en te bedienen met tags, dus geen code's onthouden.
honcp04200.gif
Hier zet ik dan als achtergrond het logo van het bedrijf in waar ik het systeem plaats.

De centrale zelf monteer je in de meterkast of een andere afsluitbare ruimte.
  zondag 4 maart 2012 @ 13:28:44 #33
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_108693678
Ik heb jaren geleden al een draadloze Marmitek installatie opgehangen. 250 euro ongeveer, deur en bewegingssensoren, aan te sluiten op huistelefoon zodat apperaat mij zelf belt als er wat af gaatn (inbraak/brand etc)

Abonnement bij centrale kost je ongeveer 1100 per jaar en levert een paar centen korting op bij je verzekering, maar daar zou ik me de kosten en moeite besparen.

Ding heeft zich de laatste inbraak prima bewezen :)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_108694973
Is Marmitek een beetje profi-spul?
pi_108696616
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:03 schreef blomke het volgende:
Geen idee eigenlijk, ik ken het niet.
Wel heb ik op hun site gekeken, en ook hier is het negatieve aspect weer dat het
draadloos is.
Persoonlijk ben ik daar absoluut geen voorstander van.
pi_108697820
Heb nog even verder gekeken....Galaxy lijkt een meer profi systeem, bedraad en met vele uitbreidings en programmeermogelijkheden.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:26:49 #37
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_108697893
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:03 schreef blomke het volgende:
250 euro voor een basisset, ja, ik verwacht dat ze het ook in het museum hebben hangen :')

Het is iig niet slecht, hang hier nu ruim 5 jaar. En idd draadloos, voor mij was dat een vereiste. Doet verder wat ik er van verwacht: accu voor als stroom uitvalt, anti-sloop alarm, in / uitbel mogelijkheid en te combineren met brandmelder etc.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_108703099
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:25 schreef blomke het volgende:
Heb nog even verder gekeken....Galaxy lijkt een meer profi systeem, bedraad en met vele uitbreidings en programmeermogelijkheden.
Absoluut.
Daarom word dat ook alleen via de vakhandel verkocht.
Doe er al 9 jaar met volle tevredenheid zaken mee.
  zondag 4 maart 2012 @ 20:57:22 #39
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_108716004
quote:

[..]

Naja, waar ik meer op doelde is dat het "we hebben em 2 weken en hij voldoet prima. Beetje nietszeggend is" :) . Of naja, er vanuit gaande dat ie nog niet van pas heeft moeten komen.

Voor de rest is mijn boodschap voornamelijk "investeer asjeblieft in goed hang en sluitwerk" .
Is dat goed en doe je alles consequent netjes op slot is een alarm in het algemeen niet nodig. Of je moet wel erg interessante spullen in huis hebben waarvoor je een specifiek doelwit bent voor het dievengilde. Een dief gaat in het algemeen voor het makkelijkste huis om in te breken of voor het huis waar iets staat wat hij/zij zoekt. Een huis met goed hang en sluitwerk valt daardoor in het merendeel van de gevallen af omdat het teveel moeite kost om binnen te komen.
pi_108722848
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:57 schreef bleiblei het volgende:
Is dat goed en doe je alles consequent netjes op slot is een alarm in het algemeen niet nodig.

Een huis met goed hang en sluitwerk valt daardoor in het merendeel van de gevallen af omdat het teveel moeite kost om binnen te komen.
Toch denk ik dat ook met goed hang- en sluitwerk, de gemotiveerde inbreker binnenkomt. Hij zal alleen meer kracht en meer tijd nodig hebben. Een alarmsysteem werkt zowel preventief (gaat een straatje verder) als als back-up: na het verbreken, gaat het alarm af (lichten aan, herrie in de straat) en wordt eventueel de PAC ingeschakeld.
  maandag 5 maart 2012 @ 07:27:36 #41
34974 trigt013
Registrated Trademark
pi_108731185
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:37 schreef blomke het volgende:

[..]

Toch denk ik dat ook met goed hang- en sluitwerk, de gemotiveerde inbreker binnenkomt. Hij zal alleen meer kracht en meer tijd nodig hebben. Een alarmsysteem werkt zowel preventief (gaat een straatje verder) als als back-up: na het verbreken, gaat het alarm af (lichten aan, herrie in de straat) en wordt eventueel de PAC ingeschakeld.
Dan moet hij toch wel een indicatie hebben dat daar wat te halen valt, dus minder pronken met je spullen. Uit onderzoek blijkt trouwens dat de grote meerderheid van de inbraken gelegenheidsdieven zijn. Met een vertraging van een minuut ofzo lopen ze al door naar je buren.
Why do we kill people, who killed people. Only to show that killing people is wrong!
pi_108731480
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Naja, waar ik meer op doelde is dat het "we hebben em 2 weken en hij voldoet prima. Beetje nietszeggend is" :) . Of naja, er vanuit gaande dat ie nog niet van pas heeft moeten komen.
Ik zei er nota bene bij dat ik er nog niet veel over kon zeggen omdat we het systeem zo kort in gebruik hebben! Wat ik er wel over kan zeggen is dat het relatief goedkoop is, dat het makkelijk zelf te installeren valt (gratis!), dat we nog geen valse meldingen hebben gehad en dat ik er heel veel goede verhalen over heb gelezen.

quote:
Voor de rest is mijn boodschap voornamelijk "investeer asjeblieft in goed hang en sluitwerk" .
Is dat goed en doe je alles consequent netjes op slot is een alarm in het algemeen niet nodig. Of je moet wel erg interessante spullen in huis hebben waarvoor je een specifiek doelwit bent voor het dievengilde. Een dief gaat in het algemeen voor het makkelijkste huis om in te breken of voor het huis waar iets staat wat hij/zij zoekt. Een huis met goed hang en sluitwerk valt daardoor in het merendeel van de gevallen af omdat het teveel moeite kost om binnen te komen.
Helemaal mee eens! Wat ik er nog aan toe kan voegen is dat het zinvol is om overige adviezen te lezen (bijv. niet duidelijk maken dat je op vakantie bent, geen ramen open laten staan, geen ladder los in je tuin laten staan, tijdschakelaars voor je lampen gebruiken als je weg bent, zo weinig mogelijk beschutte plekken om je woning creëren). Ik wist het allemaal al wel, maar het is goed om jezelf er eens in de zoveel tijd aan te herinneren. Wij wonen hier nu een dikke maand en er is al een fiets gestolen uit de achtertuin van een van de buren. Diegene had haar fiets niet op slot gezet en iemand anders heeft de poort niet op slot gedaan waardoor het een makkie was om de fiets te stelen. Hoe vermoeiend het ook lijkt, het is zinvol om jezelf goede gewoontes aan te leren.
pi_108731503
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 07:27 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dan moet hij toch wel een indicatie hebben dat daar wat te halen valt, dus minder pronken met je spullen.
Ik vraag me altijd af of dat echt zo werkt. Hier in de buurt is het bijvoorbeeld wel duidelijk waar er iets te halen valt en waar niet. Als je een dure keuken ziet en een bakfiets achter de woning, dan weet je wel hoe laat het is.

Ik vind het niet laten slingeren van een laptop bijvoorbeeld wel erg ver gaan. Ik moet ook gewoon in huis kunnen leven. Maar als ik wegga let ik er wel op dat ik de laptop even in een kast leg.
pi_108731510
Ik woon in zo'n klein dorpje, dat als hier ingebroken wordt, er een artikel van 2 pagina's (incl. interview) wordt geplaatst in het dorpsbabbelaartje.
pi_108731549
Een bordje op de deur met Hier Waak Ik met een foto van een Rottweiler, gekocht bij de dierenwinkel hebben wij al jaren, nooit last gehad van inbrekers.
Kosten? een euro of 7!

Preventieve werking? wellicht, maar voor dat geld is het zeker het overwegen waard toch? :D
pi_108770533
goed idee wammes, die ga ik van je deur afschroeven... die rottweiler komt toch niet :)
pi_120884682
Heb pas een draadloos alarmsysteem gekocht.
Was volledig voorgeprogrammeerd en heel makkelijk te plaatsen.

Weet niet of ik de website mag noemen, ben in ieder geval ontzettend tevreden over dit systeem.
Werd standaart met het volgende afgeleverd:
1 x centrale unit met ingebouwde GSM module, sirene en 2 backup batterijen.
•1 x draadloos deur/raamcontact.
•1 x draadloze PIR bewegingsmelder.
•2 x RFID tags.
•2 multifunctionele afstandsbediening.
•2 x Alarm raamstickers.
•1 x adapter ten behoeve van de centrale unit.
•Alle batterijen.
•1x handleiding.

Kosten ¤ 165,00

Mvg.
pi_120891653
*knip*

Reclame maken is op deze manier op FOK! niet toegestaan !
Daarom heb ik je reactie aangepast.

Mvg, Vonkenboer
Moderator K&W

[ Bericht 83% gewijzigd door Vonkenboer op 29-12-2012 13:23:30 ]
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_120902739
*knip*

Reclame maken is op deze manier op FOK! niet toegestaan !
Daarom heb ik je reactie aangepast.

Mvg, Vonkenboer
Moderator K&W

[ Bericht 79% gewijzigd door Vonkenboer op 29-12-2012 13:23:00 ]
pi_120902839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef Gennarino het volgende:
Heb pas een draadloos alarmsysteem gekocht.
Was volledig voorgeprogrammeerd en heel makkelijk te plaatsen.

Weet niet of ik de website mag noemen, ben in ieder geval ontzettend tevreden over dit systeem.
Werd standaart met het volgende afgeleverd:
1 x centrale unit met ingebouwde GSM module, sirene en 2 backup batterijen.
•1 x draadloos deur/raamcontact.
•1 x draadloze PIR bewegingsmelder.
•2 x RFID tags.
•2 multifunctionele afstandsbediening.
•2 x Alarm raamstickers.
•1 x adapter ten behoeve van de centrale unit.
•Alle batterijen.
•1x handleiding.

Kosten ¤ 165,00

Mvg.
Noem de website maar niet :') Je wilt niet spammen toch? Oja welkom op het forum ;)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')