abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:54:20 #1
369362 Tekstschrijver
www.tekstschrijver.eu
pi_108666360
Beste leden,

Wie hebben er ervaring met het plaatsen van een alarminstallatie? Ik ben namelijk benieuwd naar een aantal zaken, waarvan ik hoop dat jullie mij een beeld kunnen geven. Dit zijn ze:

- Wat kost het laten installeren van een alarmsysteem, wanneer dit niet bij het pakket is inbegrepen?
- Wat kost een alarmsysteem bij aanschaf? Is dat inclusief of exclusief installatiekosten?
- Wat kost het aanmelden bij een alarmcentrale?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt!
www.tekstschrijver.eu / uw tekstschrijver binnen handbereik
pi_108668163
Koop een bedraad systeem en leg dat zelf aan, da's het degelijkst en goedkoopst.

Ga je naar een draadloos systeem, dan is het nog simpeler; dat kan je helemaal zelf installeren.

Aansluiten op een alarmcentrale heb ik geen ervaring mee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108668195
voor je auto? huis? boot? Met camera of zonder? villa? flatje?

Google al geprobeerd? lijkt me niet lastig te vinden toch?
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:49:04 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108668234
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:47 schreef remcorkkennykingkong het volgende:

Google al geprobeerd? lijkt me niet lastig te vinden toch?
Heb je nog een lijstje met voorwaarden waar je aan moet voldoen voor je een topic mag openen?


TS, ik zit zelf ook rond te kijken, het meeste wat ik zie is zo rond de 300 euro en dan de abonnementskosten voor de centrale.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:49:58 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108668259
Ik heb alleen ervaring met de professionele systemen, daar ik deze zelf installeer.
Het zelf aanleggen zal het probleem niet zijn, op de juiste wijze programmeren is een ander verhaal.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108668263
je moet een keyboard hebben... dat googeld t makkelijkst...

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 12-07-2014 13:44:46 ]
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:55:19 #7
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108668463
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:50 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
je moet een keyboard hebben... dat googeld t makkelijkst...
Joh, meen je dat echt ?

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 12-07-2014 13:44:56 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108671365
maar buiten commentaar op mij heeft dus niemand antwoord? is ook lastig zonder info omdat het toch echt van de wensen en grootte afhangt.

al iets gevonden ts?

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 12-07-2014 13:45:00 ]
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:06:33 #9
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108672575
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:25 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
maar buiten commentaar op mij heeft dus niemand antwoord? is ook lastig zonder info omdat het toch echt van de wensen en grootte afhangt.

al iets gevonden ts?
Dus TS, wat van belang is: Het aantal pirren ( beweging-melders, magneetcontacten, wel of geen rookmelders, wil je in/uitschakelen met tags of alleen met een code?
De mate van beveiliging, uitgebreid of alleen schil-detectie, doormelding naar een 06 of ook aansluiting op een PAC ( meldkamer )
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:45:27 #10
369362 Tekstschrijver
www.tekstschrijver.eu
pi_108673755
Bedankt voor de reacties tot zover. Google heb ik ook al geprobeerd. Installaties zijn er in diverse categorieėn, Nuon voor 1 euro per dag, Securitas een pakket van 150 euro en diverse aanbieders tot aan de 700 euro. Echter gaat het me niet zozeer om het systeem zelf, maar om de installatie door een monteur. Voor het gemak ga ik uit van een standaardpakket van een bedieningspaneel, twee magneetstrips, een camera met sensoren en aansluiting op de meldkamer.
www.tekstschrijver.eu / uw tekstschrijver binnen handbereik
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:47:50 #11
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_108678110
gelegenheid maakt de dief, gewoon zorgen dat ze niet binnen komen, heb je 95% gered. Geld nuttiger besteed.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_108679303
Wij hebben een alarmsysteem via www.woonveilig.nl. Dat kost 8.95 euro per maand aan abonnementskosten. Daarmee krijg je meldingen binnen via internet en kun je je installatie ook op afstand bedienen. De eenmalige kosten zijn 300 euro voor een basissysteem. Het aansluiten kun je zelf, dat is heel eenvoudig. Dit is exclusief camera. Als je ook een camera wilt betaal je eenmalig iets meer (150 euro) en zijn de abonnementskosten hoger (4 euro per maand extra).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:07:28 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108681339
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben een alarmsysteem via www.woonveilig.nl. Dat kost 8.95 euro per maand aan abonnementskosten. Daarmee krijg je meldingen binnen via internet en kun je je installatie ook op afstand bedienen. De eenmalige kosten zijn 300 euro voor een basissysteem. Het aansluiten kun je zelf, dat is heel eenvoudig. Dit is exclusief camera. Als je ook een camera wilt betaal je eenmalig iets meer (150 euro) en zijn de abonnementskosten hoger (4 euro per maand extra).
Ik heb het systeem eens bekeken op de site, ik wil het niet helemaal afkraken, maar ik houd het liever bij de professionele systemen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108683859
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik heb het systeem eens bekeken op de site, ik wil het niet helemaal afkraken, maar ik houd het liever bij de professionele systemen.
Wat heb je erop tegen?

Ik heb er veel goede verhalen over gelezen. Kassa was er ook positief over. Ik kan er nog niet veel over zeggen. We hebben het systeem nu 2 weken in gebruik en het voldoet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 maart 2012 @ 01:34:00 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_108685932
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat heb je erop tegen?

Ik heb er veel goede verhalen over gelezen. Kassa was er ook positief over. Ik kan er nog niet veel over zeggen. We hebben het systeem nu 2 weken in gebruik en het voldoet.
Voldoet als in er is ingebroken maar de dieven zijn er vandoor gegaan danwel gepakt met dank aan het systeem? Want daar koop je het voor. Preventief is het nml. niet. Misschien de stickers op de ramen. Maar die kosten vast geen 9 euro per maand.

Vandaar ook de boodschap van iemand anders in dit topic; investeer eerst in het moeilijk maken van indringers met oa goed SKG sterretjes hang en sluitwerk. Als het alarm in moet grijpen ben je eigenlijk al te laat.
pi_108688512
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Voldoet als in er is ingebroken maar de dieven zijn er vandoor gegaan danwel gepakt met dank aan het systeem? Want daar koop je het voor. Preventief is het nml. niet. Misschien de stickers op de ramen. Maar die kosten vast geen 9 euro per maand.
Ik sta open voor kritiek, hoor, maar ik begrijp de essentie van je commentaar niet. Waarom helpt een professioneel beveiligingssysteem je om dieven af te schrikken en op te pakken en dit systeem niet? Het afschrikwekkende effect is er wel: het alarm gaat immers af als er ingebroken wordt. Dat je weinig kunt verwachten van het oppakken van de daders begrijp ik wel. Dat interesseert mij sowieso nog het minst.

Voor de minder angstigen onder ons is het misschien lastig voor te stellen, maar ik vind het vooral een fijn idee dat ik een melding krijg als er indringers zijn terwijl wij thuis zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 04-03-2012 08:03:31 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108688746
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 07:57 schreef Claudia_x het volgende:

Het afschrikwekkende effect is er wel: het alarm gaat immers af als er ingebroken wordt. Dat je weinig kunt verwachten van het oppakken van de daders begrijp ik wel. Dat interesseert mij sowieso nog het minst.
Dat is dus ook nog het het pre-preventieve effect: door duidelijk zichtbare alarmgevers aan de buitenzijde (flitslamp, sirene, stickers) geef je aan een alarmsysteem te hebben en dat werkt afschrikwekkend.

Mochten de *SKG gekraakt worden, dan gaat het alarm alsnog af = volgend preventief punt.

Volgens mij is een goede alarminstallatie, dubbel zo effectief als goed hang- en sluitwerk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108688772
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:45 schreef Tekstschrijver het volgende:
Echter gaat het me niet zozeer om het systeem zelf, maar om de installatie door een monteur.
Wat wil je daarover weten dan? Het beste vraag je dat aan de monteur himself
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108688828
Volgens

http://home.tiscali.nl/electro.fiction/projectering-i.htm

Een luid-alarm op de gevel wordt nog zelden toegpast, omdat het APV het niet toestaat en mensen er niet op reageren. Op luid-alarm wordt niet gereageerd omdat:
- De sociale controle afneemt en de anonimiteit toeneemt
- Men wil niet in de problemen komen
- Veel mensen weten dat er veel nodeloos alarm is
- Inbrekers calculeren de risico's in, door
. rekening te houden met het gebrek aan sociale controle
. te speculeren op een late komst van de alarmopvolger
. genoegen te nemen met een kleiner buit
Binnen wordt nog wel een luidalarm toegepast voor een afschrikwekkende werking, door de inbreker te laten weten dat hij gesignaleerd is.
pi_108689136
Interessant stuk. Misschien maar eens een extra flitslamp&fluittoon binnenshuis aanbrengen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 4 maart 2012 @ 10:22:06 #21
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108689410
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 07:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik sta open voor kritiek, hoor, maar ik begrijp de essentie van je commentaar niet. Waarom helpt een professioneel beveiligingssysteem je om dieven af te schrikken en op te pakken en dit systeem niet? Het afschrikwekkende effect is er wel: het alarm gaat immers af als er ingebroken wordt. Dat je weinig kunt verwachten van het oppakken van de daders begrijp ik wel. Dat interesseert mij sowieso nog het minst.

Voor de minder angstigen onder ons is het misschien lastig voor te stellen, maar ik vind het vooral een fijn idee dat ik een melding krijg als er indringers zijn terwijl wij thuis zijn.
Je kunt onmogelijk met slechts 2 bewegingsmelders en 2 magneetcontacten je woning beveiligen.
Een goede schildectectie bestaat uit magneetcontacten op elke deur en raam wat open kan.
Tevens een bewegingsmelder in elke ruimte die van buitenaf te bereiken is.
Het afschrik effect is ook aanwezig met dat goedkope systeem, echter wordt dat veroorzaakt door de stickers, niet door het systeem zelf.
Tevens is dat draadloze redelijk storingsgevoelig.
Programma's zoals Kassa hecht ik weinig tot geen waarde aan, voor een aantal jaren terug kwam de Atag Blauwe engel 2 ook als best getest naar voren, dat werkelijkheid liet anders zien........

En lees de post van Bleiblei maar eens, goede sloten zijn echt belangrijk, een alarmsysteem is daar een aanvulling op.
Via internet en via een app het systeem kunnen bedienen is al een fout op zich, zo maak je het een ander wel erg makkelijk om binnen te komen.
Een goed systeem is altijd stand alone, heeft alleen een verbinding met een kpn lijntje en als backup zit er een gsm-module in.

[ Bericht 7% gewijzigd door cvboer op 04-03-2012 10:36:44 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 4 maart 2012 @ 10:28:44 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108689470
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:12 schreef exlurker het volgende:
Volgens

http://home.tiscali.nl/electro.fiction/projectering-i.htm

Een luid-alarm op de gevel wordt nog zelden toegpast, omdat het APV het niet toestaat en mensen er niet op reageren. Op luid-alarm wordt niet gereageerd omdat:
1- De sociale controle afneemt en de anonimiteit toeneemt
2- Men wil niet in de problemen komen
3- Veel mensen weten dat er veel nodeloos alarm is
4- Inbrekers calculeren de risico's in, door
. rekening te houden met het gebrek aan sociale controle
. te speculeren op een late komst van de alarmopvolger
5. genoegen te nemen met een kleiner buit
Binnen wordt nog wel een luidalarm toegepast voor een afschrikwekkende werking, door de inbreker te laten weten dat hij gesignaleerd is.
1. Klopt helemaal
2. Klopt ook
3. Dit kun je oplossen door een degelijk systeem te installeren, niet dat goedkope spul.
4. Dit kun je deels voorkomen door goed hang en sluitwerk, als het teveel moeite kost om binnen te komen lopen ze door.
5. Klopt ook.
Extra: Sirene's aan de buitenkant mag niet, zie APV, een flitser daarin tegen mag wel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108689753
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:12 schreef exlurker het volgende:
Volgens

http://home.tiscali.nl/electro.fiction/projectering-i.htm

Een luid-alarm op de gevel wordt nog zelden toegpast, omdat het APV het niet toestaat en mensen er niet op reageren. Op luid-alarm wordt niet gereageerd omdat:
- De sociale controle afneemt en de anonimiteit toeneemt
- Men wil niet in de problemen komen
- Veel mensen weten dat er veel nodeloos alarm is
- Inbrekers calculeren de risico's in, door
. rekening te houden met het gebrek aan sociale controle
. te speculeren op een late komst van de alarmopvolger
. genoegen te nemen met een kleiner buit
Binnen wordt nog wel een luidalarm toegepast voor een afschrikwekkende werking, door de inbreker te laten weten dat hij gesignaleerd is.
Ik kan me bij veel van die punten iets voorstellen, vooral omdat er veel loos alarm is. Maar ik woon dan weer in een straat met buren die ik ken en waar ik afspraken daarover mee kan maken. Ik denk dat het op die manier de sociale controle zelfs zou kunnen verhogen.

En is het niet zo dat inbrekers doorgaans liever de weg van de minste weerstand kiezen? Als ze een makkelijker alternatief in de buurt hebben gaan ze voor het alternatief, toch?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108689890
quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:22 schreef cvboer het volgende:
Tevens is dat draadloze redelijk storingsgevoelig.
Hoe rommelt een inbreker daarmee? Is daar apparatuur voor?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 maart 2012 @ 11:05:02 #25
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108690058
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe rommelt een inbreker daarmee? Is daar apparatuur voor?
Als je kijkt naar andere apparaten in je omgeving wat draadloos is kan allemaal op elkaar storen.
Dus het draadloos internet kan storen op je alarmsysteem, waardoor een signaal eventueel niet kan aankomen of een valse melding genereert.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')