vrijdag 2 maart 2012 @ 15:44:04 #1
342435 Life2.0
One less car
pi_108627176
quote:
AMSTERDAM - De VVD wil dat er een verbod komt op de verkoop van hasj.

De regeringspartij dringt daar donderdag, gesteund door het CDA en de PVV, op aan bij minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD). Dat schrijft De Telegraaf donderdag.

De liberalen willen de verkoop van hasj een halt toeroepen omdat nu veel buitenlandse criminele organisaties profiteren van het exporteren van de softdrug naar Nederland. De verdovende middelen komen vooral uit landen als Afghanistan en Marokko.

"Het komt uit landen waar we niet willen meewerken aan het faciliteren van criminele organisaties. Met de verkoop hou je die import in stand", zegt VVD-Kamerlid Ard van der Steur.

"Het is heel gek dat de douane er alles aan doet om import te voorkomen, maar dat het verkocht mag worden als ze daar eenmaal voorbij zijn."
Bron: http://www.nu.nl/politiek/2752974/vvd-wil-totaalverbod-hasj.html
quote:
De Volkspartij voor "VRIJHEID" en Democratie laat zich weer van hun beste, liberale kant zien! Gesteund door die andere partij van de "VRIJHEID" natuurlijk. Dat het CDA ook graag nog een nieuw Totalverbot wil is niet zo verrassend.

Ik zou tegen die eikels willen zeggen: ga je werk eens doen: namelijk het volk vertegenwoordigen, in plaats van het volk te criminaliseren en hun onschuldige pleziertjes te verbieden.
Hier verder, dit gaat allemaal nog wel eeen staartje krijgen en wij moeten hier als volk openlijk over praten :Y

Kijk hier eens hoe onze "gekozenen" vanuit hun onderbuikjes denken:
http://debatgemist.tweedekamer.nl/Player/?mid=1198

[ Bericht 5% gewijzigd door Life2.0 op 02-03-2012 17:58:53 ]
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:44:26 #2
342435 Life2.0
One less car
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:46:23 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108627287
Liberaal kan in het lijstje politieke scheldwoorden, tussen nazi en communist.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:00:40 #4
342435 Life2.0
One less car
pi_108627869
Zie hier de onderdrukte, aan criminele organisaties deelnemende hardwerkende boer
Gister zei de vvd: (als antwoord of het liberaal is om tegenwoordig alles maar te verbieden incluis dingen die op drugs lijken!!) is het liberaal om criminele organisaties te financieren..

Is het liberaal om boeren die letterlijk niets anders kunnen verbouwen op dergelijke grond hun brood te ontnemen? Het voordeel van wiet is juist dat het goed groeit in die gebieden waarbij andere gewassen dat niet doen, zien we liever kale onbewoonde heuvels of dit
green-field.jpg

quote:
Jaarlijks wordt door het Trimbos-instituut de sterkte van cannabisproducten zoals verkocht in coffeeshops bepaald. Sinds enkele jaren is sprake van een stabilisering van het THC-gehalte in nederwiet. Nederwiet zoals die in Nederlandse coffeeshops wordt verkocht bevat gemiddeld tussen de 16 en 18% THC. Dit blijkt uit de jaarlijkse THC monitor. Het onderzoek werd dit jaar voor het 12e achtereenvolgende jaar uitgevoerd.

Lange tijd werd gedacht dat alleen het THC-gehalte bepalend is voor de werking en de risico’s van cannabis. Inmiddels zijn er echter aanwijzingen dat een andere stof die in de wiet voorkomt, cannabidiol (CBD), een aan THC tegengestelde werking heeft. Nederwiet heeft een laag gehalte aan CBD. Cannabis met een hogere CBD/THC verhouding, zoals de geïmporteerde hasj, zou mogelijk minder risico’s met zich meebrengen.
quote:
Het drugsbeleid van dit kabinet helpt slechts criminelen aan nieuwe klanten, schrijft ex-politievoorman en VOC-er Hans van Duijn in NRC/Handelsblad. Richt liever méér coffeeshops op en verspreid deze beter over het land, schrijft ex-politievoorman Hans van Duijn. “Criminelen zullen feest vieren omdat zij in de illegale handel een sterkere economische positie gaan krijgen.”

Hans van Duijn nam in mei 2008 afscheid als voorzitter van de Nederlandse Politiebond. Sindsdien ijvert hij voor een wettelijke regulering van de markt voor cannabis en andere drugs in Nederland, o.a. met de website Lesscrime.nl en als vertegenwoordiger van de Amerikaanse organisatie Law Enforcement Against Prohibition (LEAP). Hans van Duin is actief binnen de VOC en trad als getuige-deskundige op tijdens de Cannabis Tribunalen 2008 en 2010.
Maarja wat weten zij... :Z

[ Bericht 69% gewijzigd door Life2.0 op 02-03-2012 16:17:03 ]
pi_108627960
Kan de Quote van Gia toegevoegd worden aan de OP, gewoon om te laten zien wie er op dit kabinet gestemd hebben?

tia!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:04:40 #6
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_108628043
een behoorlijk gevalletje cognitieve dissonantie inderdaad
Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef Tally het volgende:
Zoals u wilt Meester..
Op woensdag 16 mei 2012 09:36 schreef Lienekien het volgende:
Roellie80 heeft gewoon gelijk.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:17:49 #7
342435 Life2.0
One less car
pi_108628610
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:02 schreef oompaloompa het volgende:
Kan de Quote van Gia toegevoegd worden aan de OP, gewoon om te laten zien wie er op dit kabinet gestemd hebben?

tia!
welke is dat? en was gia niet gewoon dom bezig?
pi_108631144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

welke is dat? en was gia niet gewoon dom bezig?
Dit pareltje:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Betere controle bij de grens en controle op wat er verkocht wordt. Wat illegaal is, mag niet verkocht worden. Lijkt me duidelijk. Niks gedogen. Gebruik maar wiet als je zo nodig high wilt worden.
Misschien was ze dronken toen ze dit schreef.
pi_108631296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dit pareltje:

[..]

Misschien was ze dronken toen ze dit schreef.
Ik bedoelde eigenlijk deze:
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Gia het volgende:
Gewoon een importverbod op dat spul uit die landen, lijkt me voldoende.
Nederwiet blijft gewoon op de markt, dus dat pleziertje hebben de gebruikers dan toch wel.
Maar de jouwe is ook erg mooi :)

Begin er overigens enorm ziek van te worden hoe betuttelend de overheid de laatste tijd bezig is. Sprak een buitenlander over Nederland en hij begon over hoe tolerant het is en hoe de US een voorbeeld er aan kon nemen. Moest hem toch even uitleggen dat waar in de US het drugsbeleid steeds beter wordt, wij alleen maar teruguitgaan :(
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:27:18 #10
342435 Life2.0
One less car
pi_108631466
Gia was waarschijnlijk ook knetterhigh ja.

Zo werd er gister ook gezegt "als we qat verbieden zal geen enkele vliegmaatschappij het invoeren"

Ik zal er aan denken als ik eens wat coke koop :')
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:28:31 #11
342435 Life2.0
One less car
pi_108631522
Had iemand maar het lef voor een motie van wantrouwen..
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:29:47 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108631571
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:28 schreef Life2.0 het volgende:
Had iemand maar het lef voor een motie van wantrouwen..
Zoals wie? De grote partijen zijn allemaal anti-persoonlijke vrijheid en pro-maffia als het om drugs gaat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_108631635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Zoals wie? De grote partijen zijn allemaal anti-persoonlijke vrijheid en pro-maffia als het om drugs gaat.
D'66 misschien? Boris v/d Ham is een voorstander van regulatie/legalisatie.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:32:28 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108631675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Heeft D66 meningen behalve "wij willen graag meedoen in een coalitie"? Van die slappe bende hoef je al helemaal niets te verwachten.
pi_108631800
Beetje of-topic, maar in mijn omgeving heb ik aardig wat vvd-stemmers rondlopen. Zij zijn allemaal redelijk omgeslagen in hun mening. Ze stemden vvd voor het economisch-liberalisme en worden ziek van alle betutteling. Tegelijkertijd zie je in de peiling weinig gebeuren. Hoe kan dit? Is mijn vriendegroep niet representatief voor de gemiddelde vvd-stemmer of verdwijnen de liberale vvd-stemmers maar worden hun plaatsen ingenomen door andere stemmers?
Weet iemand of er ergens statistiek is over stem-gedrag binnen personen, zodat je kunt zien welk gedeelte waarop stemde bij eerdere verkiezingen?

En meer ontopic, zoals al eerder gezegd begin ik er nogal genoeg van te krijgen maar ben ik tegelijkertijd een luie nederlander die niet te veel moeite wil doen. Zijn er manieren om je onvrede te laten horen over al deze plannen zonder meteen de barricades op te springen?
pi_108631832
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Heeft D66 meningen behalve "wij willen graag meedoen in een coalitie"? Van die slappe bende hoef je al helemaal niets te verwachten.
:')_!
Cool story bro.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:37:20 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_108631868
De VVD is ineens een partij naar mijn hart. :)

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, El Hamdaoui, Quaresma
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:38:23 #18
342435 Life2.0
One less car
pi_108631912
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maakt niet uit door wie, zolang dergelijk wanpraktijken maar aan de orde komen, zo vond ik het gedrag tegen dhibi (of hoe die gler ook heet) enorm kinderachtig, keer op keer gewoon weigeren te antwoorden omdat de vraagstelling je niet bevalt. Van dr ham begon ook een keer met "u mag niet liegen" want dat was letterlijk wat er gebeurde; leugens vertellen, en dan geen kleine zaken waarbij je zou kunnen ach misschien een ander rapport gelezen maar echt keiharde ongefundeerde leugens :X
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:38:49 #19
342435 Life2.0
One less car
pi_108631935
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:37 schreef BansheeBoy het volgende:
De VVD is ineens een partij naar mijn hart. :)

Jij mag niet meer meespelen, gek.
pi_108632113
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maakt niet uit door wie, zolang dergelijk wanpraktijken maar aan de orde komen, zo vond ik het gedrag tegen dhibi (of hoe die gler ook heet) enorm kinderachtig, keer op keer gewoon weigeren te antwoorden omdat de vraagstelling je niet bevalt. Van dr ham begon ook een keer met "u mag niet liegen" want dat was letterlijk wat er gebeurde; leugens vertellen, en dan geen kleine zaken waarbij je zou kunnen ach misschien een ander rapport gelezen maar echt keiharde ongefundeerde leugens :X
Heb je een linkje hiernaar toevallig? Heb het niet gezien,
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:54:29 #21
342435 Life2.0
One less car
pi_108632544
Ik zal even kijken of het terug te kijken is..

Netjes! Het staat al online

http://debatgemist.tweedekamer.nl/Player/?mid=1198
pi_108632657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:54 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zal even kijken of het terug te kijken is..
Ja als je weet waar het te zien was kan ik denk ik via uitzendinggemist het ook vinden :)
Thanks!

edit: nice thanks again
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:28:11 #23
342435 Life2.0
One less car
pi_108633711
Nog een leuke uit dat debat: 2uur 25: "Jongen die in een psychose zijn geraakt, van school gaan en niet kunnen werken door die wiet"

quote:
Meer preventieve interventies en voorlichting over gezondheidsrisico’s als gevolg van cannabisgebruik zijn nodig volgens het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) om de potentiële gevaren voor met name jongeren duidelijk te maken. Een verhoogd risico op psychoses en psychotische stoornissen voor kwetsbare individuen dient daarbij aandacht te krijgen. Ook verdienen de schadelijkheid van stoffen in cannabisrook en de risico's van deelname aan het verkeer na gebruik van cannabis, vooral in combinatie met alcohol, extra aandacht. Het is onwenselijk drastische wijzigingen in het huidige beleid aan te brengen. Met name een beleid gericht op het sluiten van coffeeshops is onwenselijk omdat gevreesd wordt dat dit nadelige effecten heeft op de volksgezondheid. De bestrijding van de georganiseerde criminaliteit en de beperking van overlast in verband met de productie en handel in cannabis is het meest gebaat bij een regulering van de aanvoer van cannabis voor eigen gebruik.
quote:
De acute toxiciteit wordt als gering ingeschat. Het aantal incidenten als gevolg van cannabisgebruik is
dan ook klein, vooral in verhouding tot de omvang van het gebruik. Maar er zijn risicogroepen, met name individuen die bekend zijn met psychotische aandoeningen en met sommige vormen van hartafwijkingen.
Cannabisgebruik draagt bij aan het risico op het ontwikkelen van psychotische stoornissen, met name bij kwetsbare individuen. Dit zijn vooral personen die al te maken hebben gehad met psychotische symptomen of familie hebben met een psychotische stoornis. Omdat schizofrenie zich meestal in de leeftijd van 15 tot 22 jaar ontwikkelt (hetgeen verband houdt met de ontwikkeling van het brein in deze periode), zijn jongeren kwetsbaarder dan volwassenen.
Toch vreemd dat RIVM en het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs het schijnbaar niet beter weten.. :')
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:33:56 #24
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108633909
Alsof enig weldenkend mens zich nog wat aantrekt van die clowns in den haag :') (waarmee ik niet bedoel dat ze inherent incapabel zijn overigens, een clown speelt ook maar een rol)

Oh, en die uitkeringen hebben we ook niet nodig hoor. Hou je cadeautjes maar. We weten heus wel waar we ons volgende jointje kunnen halen en waar we moeten zijn om die te bekostigen.

Evengoed bedankt O+
'Cos boys don't cry.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:46:03 #25
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_108634350
Opstelten had het in het 5 uur journaal over THG waardes :')

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242427

00:55
Paardelul !!!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:46:23 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108634367
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:38 schreef Life2.0 het volgende:

Van dr ham begon ook een keer met "u mag niet liegen"
Leest vd Ham mee op Fok!?

* Papierversnipperaar trots is O+
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108634608
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die heeft ook niet de hersens om even een kijkje te nemen buiten de paralelle Haagse schijnwerkelijkheid en met een ander argument te komen dan slechts voor politici relevant is. Hij begint ook steevast met hoe het beleid vormgegeven moet worden ten bate van de volksgezondheid en de openbare orde.

Allemaal bullshit. Het begint er natuurlijk mee dat een staat mij niet te vertellen heeft dat ik slechts aan geestvernauwing mag doen. Het is mijn hoofd en mijn lichaam. Dat is de enige grondhouding die een liberaal kan hebben. Eenmaal vastgesteld dat een volwassene die bij zinnen is zelf mag weten of hij drugs wil gebruiken of niet kom je bij de vraag of de overheid dat dan eventueel moet reguleren uit volksgezondheidsoverwegingen en aangaande de openbare orde. Is het antwoord daarop ja dan kijk je hoe dat dan gereguleerd zou moeten worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wijsheid komt met de jaren zegt men wel eens, misschien dat juist deze generatie bestuurders met teveel vrijheden is opgegroeid en men zich daarom er tegen afzet, dan zou het juist betekenen dat wanneer de jeugdige generatie ooit bestuurderd wordt men juist het omgekeerd zou gaan doen. Maar dat zal helaas wel een naieve gedachtenspinsel blijken te zijn.
Het probleem is dat veel mensen in Den Haag een persoonlijke ontwikkeling verwarren met een maatschappelijke ontwikkeling. Ik heb daar tot mijn verrassing een aantal weldenkende rijksambtenaren ook al op moeten wijzen. Mensen worden gewoon risicomijdender als ze ouder worden, zeker als ze kinderen hebben. Daar is niks mee, maar dat is geen reden om de volgende generatie het recht op wilde haren te ontzeggen. Laat ze even loskomen en ze vertellen vol trots over hoe wild ze wel niet waren, of dat nou klopt of niet. Niemand van die generatie is trots dat ze als jongere braaf binnen het keurslijf bleven wat ze nu met staatsmacht willen opleggen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:43 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat waren de jaren 90 geweldig. Wat een vrijheid hadden we toen. Geen paniek over Moslims, geen nieuwe verboden elke dag...

Ik ben ook opgegroeid in de jaren 90, ik mis die tijd...
Ik kan me nog herinneren dat ik een kledingborstel uitleende aan een agent die wegens een inbraak op bezoek was in mijn studentenhuis. Er hing namelijk allemaal haze te drogen aan handoekenrekjes in de gang en daar moest je handig tussendoor laveren. Ik vond het wat slordig staan voor een agent om allemaal wietresten op zijn uniformjas te hebben. Die agent op zijn beurt deed weer zijn best om duidelijk te maken dat hij geen verdere inbreuk op de persoonlijke levenssfeer wilde maken dan noodzakelijk was voor aangifte, hij verontschuldigde zich bijna. Ondenkbaar nu.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:53 schreef Kentoet het volgende:

[..]

De politici die jij noemt zijn verkozen dmv van democratische veriezingen. Een meerderheid van het Nederlandse volk wil dit dus waarschijnlijk.
Nee hoor. Los van het feit dat het kabinet helemaal geen meerderheid heeft, is ook de steun voor de gedoogconstructie geen uitvloeisel van de verkiezingen maar van wegpesten en intimideren van kamerleden en de kunstgreep van een partijcongres.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:53:26 #28
pi_108634674
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die heeft ook niet de hersens om even een kijkje te nemen buiten de paralelle Haagse schijnwerkelijkheid en met een ander argument te komen dan slechts voor politici relevant is. Hij begint ook steevast met hoe het beleid vormgegeven moet worden ten bate van de volksgezondheid en de openbare orde.

Allemaal bullshit. Het begint er natuurlijk mee dat een staat mij niet te vertellen heeft dat ik slechts aan geestvernauwing mag doen. Het is mijn hoofd en mijn lichaam. Dat is de enige grondhouding die een liberaal kan hebben. Eenmaal vastgesteld dat een volwassene die bij zinnen is zelf mag weten of hij drugs wil gebruiken of niet kom je bij de vraag of de overheid dat dan eventueel moet reguleren uit volksgezondheidsoverwegingen en aangaande de openbare orde. Is het antwoord daarop ja dan kijk je hoe dat dan gereguleerd zou moeten worden.
Misschien moet je even het debat terug kijken. vd Ham begint en dat is precies het punt wat hij maakt. En hij noemt alcohol en slaapmiddelen ook drugs. Hij wil de discussie voeren zoals het moet.
pi_108634792
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien moet je even het debat terug kijken. vd Ham begint en dat is precies het punt wat hij maakt. En hij noemt alcohol en slaapmiddelen ook drugs. Hij wil de discussie voeren zoals het moet.
Boris van der Ham _O_ Een van de weinige politici die soms nog wat zinnig liberaals weet uit te kramen.
Wel de hemel bestormd
maar door de zwaarte geremd
Want uit de aarde gevormd
en voor aarde bestemd
pi_108634834
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb het debat niet gezien, maar hij is al jaren en jaren en drugswoordvoerder van die partij en ik heb hem daar vele malen over gehoord en hij begon steevast bij de praktische beleidspunten. Ik juich toe dat hij kennelijk getipt is en daar wat mee gedaan heeft, maar ik vind het rijkelijk laat.
“You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time.”
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:59:31 #31
pi_108634911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb het debat niet gezien, maar hij is al jaren en jaren en drugswoordvoerder van die partij en ik heb hem daar vele malen over gehoord en hij begon steevast bij de praktische beleidspunten. Ik juich toe dat hij kennelijk getipt is en daar wat mee gedaan heeft, maar ik vind het rijkelijk laat.
Hij heeft meegelezen op Fok!, hij heeft bijgeleerd.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:18:26 #32
54601 Scrutinizer
You will obey me!
pi_108635705
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:46 schreef Anno2012 het volgende:
Opstelten had het in het 5 uur journaal over THG waardes :')

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242427

00:55
Ja hallo, op vrijdagmiddag gaat Ivo wat eerder aan de jonge klare :{w
The White Zone is for loading and unloading only.
If you have to load or unload, go to the White Zone.
You'll love it. It's a way of life.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:19:13 #33
342435 Life2.0
One less car
pi_108635738
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Leest vd Ham mee op Fok!?

* Papierversnipperaar trots is O+
Ik juig dergelijke dingen alleen maar toe (net als dibi) als iemand liegt moet je dat gewoon zeggen, niets van mooie praatjes erom heen gewoon: U liegt! Hier hier en hier staat de waarheid!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:21:29 #34
pi_108635819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik juig dergelijke dingen alleen maar toe (net als dibi) als iemand liegt moet je dat gewoon zeggen, niets van mooie praatjes erom heen gewoon: U liegt! Hier hier en hier staat de waarheid!
Ik heb er op Fok! wel eens kritiek op gekregen. :@
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:24:50 #35
342435 Life2.0
One less car
pi_108635943
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:18 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja hallo, op vrijdagmiddag gaat Ivo wat eerder aan de jonge klare :{w
Anders gisteravond wel, hij was natuurlijk zeer trosts op de wanprestates van zijn achterban en de matige opkomst van andere kamerleden, dat moet gevierd worden! BORRELTIJD JONGENS!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:25:31 #36
342435 Life2.0
One less car
pi_108635975
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb er op Fok! wel eens kritiek op gekregen. :@
Dan ben je dus goed bezig, laat de waarheid hun beentjes maar stoten..
pi_108636064
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

In de huidige politiek is liegen een kunstvorm geworden, en is het bijna geaccepteerd. Het gaat al lang niet mee om de waarheid, maar alles is een "kwestie van perceptie". En als je er later dan op aangevallen wordt lul je je er gewoon uit met smoesjes over "met de kennis van nu bla bla" of "ik kan het me niet meer herinneren".
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:30:09 #38
pi_108636165
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

In de huidige politiek is liegen een kunstvorm geworden, en is het bijna geaccepteerd. Het gaat al lang niet mee om de waarheid, maar alles is een "kwestie van perceptie". En als je er later dan op aangevallen wordt lul je je er gewoon uit met smoesjes over "met de kennis van nu bla bla" of "ik kan het me niet meer herinneren".
Heeft Wilders toch nog een nuttige rol :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:32:35 #39
342435 Life2.0
One less car
pi_108636278
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heeft Wilders toch nog een nuttige rol :D
Laten we daar aub niet om gaan lachen, dit is een zeer ernstige zaak, wij wonen in een europese noord korea
pi_108636572
De ziel van de gemiddelde politicus is zwarter dan de binnenkant van mijn hasjpijp...
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:53:37 #41
342435 Life2.0
One less car
pi_108637252
Toch wel veilige nederlandse hasj want die buitenlandse is heel gevaarlijk!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:57:25 #42
13462 BansheeBoy
pi_108637441
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:53 schreef Life2.0 het volgende:
Toch wel veilige nederlandse hasj want die buitenlandse is heel gevaarlijk!
Dit is toch niet te controleren man. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:58:05 #43
342435 Life2.0
One less car
pi_108637474
Waarheid uit jouw mond? Hoe is dit mogelijk!?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:58:48 #44
13462 BansheeBoy
pi_108649050
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:58 schreef Life2.0 het volgende:
Waarheid uit jouw mond? Hoe is dit mogelijk!?
Jij weet helemaal niet hoe vochtig mijn mondje is man. Irrelevant dus. :{

zaterdag 3 maart 2012 @ 00:05:11 #45
342435 Life2.0
One less car
pi_108649338
Doe hem dan maar weer dicht, ga je ook niet kwijlen bij gekke wetgeving..
  zaterdag 3 maart 2012 @ 00:17:52 #46
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_108649932
Een hele grote afleidingsmanoeuvre voor de aanstaande 3 weken.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_108650070
Het is zo jammer dat onze volksvertegenwoordiging zo kortzichtig denkt over bepaalde zaken... ;(
  zaterdag 3 maart 2012 @ 00:42:42 #48
13462 BansheeBoy
pi_108651005
Als je als overheid zgn. het beste over hebt voor je onderdanen. Hoe kun je dan accijns heffen over alcohol en sigaretten? :?

zaterdag 3 maart 2012 @ 02:52:27 #49
319151 niels0
We go the extra smile.
pi_108654603
Volgende stap is een totaalverbot op wiet omdat het harddrugs zouden zijn, voorspelbaar hoor.
Rotterdammer in Oostende.
pi_108656990
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 00:17 schreef sorcees het volgende:
Een hele grote afleidingsmanoeuvre voor de aanstaande 3 weken.
Inderdaad, terwijl wij ons hier kwaad zitten te maken over ons blokkie hasj kunnen ze de meest extreme bezuinigingen erdoorheen jassen.

Maar als ze nou eens zouden stoppen met vervolging en opsporing van drugsverkeer, en wiet zouden belasten met accijns en het in staatsplantages zouden gaan kweken, dan hoeven ze niet meer zo veel te bezuinigen... sterker nog ik denk dat we dan in 1 klap het rijkste land van europa zouden worden!

We moeten snel zijn, anders zijn andere landen ons voor:
http://www.nrc.nl/wereld/(...)ge-moet-dorp-redden/
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:25:08 #51
342435 Life2.0
One less car
pi_108665305
Het sluiten van de shops zou alleen al in belasting 400mil verlies betekenen..
pi_108665345
Hasj moet je vrijgeven. Zodra er geen ruk aan te verdienen valt is het hele criminele circuit eromheen verdwenen. Dat Europa dat niet zint dat is hun probleem.
pi_108672957
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:26 schreef Chadi het volgende:
Hasj moet je vrijgeven. Zodra er geen ruk aan te verdienen valt is het hele criminele circuit eromheen verdwenen. Dat Europa dat niet zint dat is hun probleem.
Allerlei hoge functionarissen zullen belang hebben in voortzetting van de criminele activiteiten.
pi_108682713
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:35 schreef oompaloompa het volgende:
Beetje of-topic, maar in mijn omgeving heb ik aardig wat vvd-stemmers rondlopen. Zij zijn allemaal redelijk omgeslagen in hun mening. Ze stemden vvd voor het economisch-liberalisme en worden ziek van alle betutteling. Tegelijkertijd zie je in de peiling weinig gebeuren. Hoe kan dit? Is mijn vriendegroep niet representatief voor de gemiddelde vvd-stemmer of verdwijnen de liberale vvd-stemmers maar worden hun plaatsen ingenomen door andere stemmers?
Weet iemand of er ergens statistiek is over stem-gedrag binnen personen, zodat je kunt zien welk gedeelte waarop stemde bij eerdere verkiezingen?
Je vriendengroep is geen doorsnee van de kiezer, maar een bepaalde leeftijdsgroep uit eenzelfde omgeving etcetera.... dus veel verschuiving binnen je vriendengroep hoeft geen landelijke trend te zijn.
Tevens vind ik dit typeren voor de huidige generatiekloof die steeds duidelijker merkbaar word. Ikzelf ageer tegen veel leeftijdsgenoten en ouderen die de betutteling graag willen.
Jongeren, en ikzelf, willen een grotere mate van zelfstandigheid en vrijheid, en tegelijkertijd meer gelijkheid en eerlijkheid.

En helaas nee, we hebben nog altijd het wettelijke stemgeheim. Je mag stemmers zelfs niet in hun kiesgedrag volgen, of het is niet zoals het heurt.

quote:
En meer ontopic, zoals al eerder gezegd begin ik er nogal genoeg van te krijgen maar ben ik tegelijkertijd een luie nederlander die niet te veel moeite wil doen. Zijn er manieren om je onvrede te laten horen over al deze plannen zonder meteen de barricades op te springen?
Een waterval vang je niet op door er een plastic bekertje onder te houden.
Ik vermoed zelfs dat dit komt door het tijdgebrek in Den Haag. Politici doen slecht voorbereiden, gebruiken niet valide gegevens en dat is merkbaar in het hoge onzin gehalte.
Want zowel wiet evenals Hasj worden van dezelfde plant gemaakt. Sterker nog op internet zijn er zat handleidingen van thuiskwekers (minder dan 5 planeten, dus gedoogwet) om van wietafval thuis zelf hash te maken.
Dat de hash voornamelijk uit buitenland zou komen, wie verzint dat? en waaruit blijkt dat?
In alle coffeeshops in Nederland word elke dag hash verkocht, kilo's die Nederland dan eerst binnen moet komen, en het word nooit aan de grens onderschept?

Als de politici gelijk hebben over het importeren van hash dan hebben we de meeste belabberde douane en politie, want die kennen het niet vinden.
Of, er word niet geïmporteerd, het is eigen productie, en daardoor vind de douane en Politie geen grote partijen import in de dagelijkse praktijk?

Dus als je de leugen wilt bestrijden door de waarheid te verkondigen, dan moet je in Nederland echt wel de barricade op.
De leugen word teveel omarmt en daarmee blijft de leugen regeren.
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:48:13 #55
pi_108682914
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:43 schreef zaans_boefje het volgende:

Dus als je de leugen wilt bestrijden door de waarheid te verkondigen, dan moet je in Nederland echt wel de barricade op.
De leugen word teveel omarmt en daarmee blijft de leugen regeren.
Op Fok! heeft het een paar jaar hard "discussieren" gekost voor de verbodsfetisjisten het opgaven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 04-03-2012 00:55:21 ]
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:58:39 #56
342435 Life2.0
One less car
pi_108683262
quote:
Als de politici gelijk hebben over het importeren van hash dan hebben we de meeste belabberde douane en politie, want die kennen het niet vinden.
Valt ook wat voor te zeggen, vooral als je nog geen 10% van de scheepsladingen (zo komt het meeste binnen ja) kan controleren en controleren staat dan nog steeds niet gelijk aan openmaken en kijken wat er precies inzit; pas als het verdacht is..
Wiet is een enorm slecht exportproduct maar hasj is juist een goed importproduct.
pi_108685856
VVD weer een minpuntje erbij. Hasj moet gewoon kunnen vind ik, net als alcohol.
pi_108686349
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Valt ook wat voor te zeggen, vooral als je nog geen 10% van de scheepsladingen (zo komt het meeste binnen ja) kan controleren en controleren staat dan nog steeds niet gelijk aan openmaken en kijken wat er precies inzit; pas als het verdacht is..
Wiet is een enorm slecht exportproduct maar hasj is juist een goed importproduct.
In 2011 waren er 650 coffeeshops, daar word behoorlijk verkocht aan hash.
Noem dan eens een grote partij die dit jaar is onderschept? Of vorig jaar?
Als er zoveel binnenkomt dat alleen 650 shops het aanbieden, en dan het illegale circuit nog, dan moeten er dus ook grote partijen binnenkomen, en die moeten te vinden zijn.
En dan gaat het niet alleen om scheepsladingen, of percentages, maar honderden kilo's...
(volgens politici alwaar de leugen regeert :9 )
  zondag 4 maart 2012 @ 02:08:30 #59
342435 Life2.0
One less car
pi_108686633
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:53 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

In 2011 waren er 650 coffeeshops, daar word behoorlijk verkocht aan hash.
Noem dan eens een grote partij die dit jaar is onderschept? Of vorig jaar?
Als er zoveel binnenkomt dat alleen 650 shops het aanbieden, en dan het illegale circuit nog, dan moeten er dus ook grote partijen binnenkomen, en die moeten te vinden zijn.
En dan gaat het niet alleen om scheepsladingen, of percentages, maar honderden kilo's...
(volgens politici alwaar de leugen regeert :9 )
Maar zo komen ze wel binnen, niet tot de nok gevuld met hasj natuurlijk, onze binnenlandse kwekerijen produceren al een redelijke hoeveelheid
  zondag 4 maart 2012 @ 02:27:46 #60
181126 MouzurX
Misschien?
pi_108686969
Ik heb officieel spijt van mijn stem voor de VVD.

Geen hervormingen..
Alles verbieden..
:r

Legaliseren die softdrugs.. heb je je 4,5% begrotingstekort meteen opgelost.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 4 maart 2012 @ 08:57:44 #61
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108688734
Moet de VVD geen antenne schotels van de muur slopen in na-oorlogse flatwijken?

Of hebben ze dat probleem al opgelost? Dat is ons beloofd :')

Je vader zal lid zijn van zoiets zeg. Je komt toch spontaan met de grootste Antilliaan thuis die je vinden kunt!?
'Cos boys don't cry.
pi_108733780
Ik heb eens rond gekeken, met name op de website crimesite.nl, die betrouwbaar melding maakt over criminaliteit en hasj.
De landen die vaak voorkomen, inderdaad word marokko redelijk vaak genoemd, en voor de rest de landen spanje en italie.
Afghanistan word slechts zelden genoemd in verband met hasj.

Nu vraag ik mijzelf af, hoe kan de tweede Kamer dan Hasj wel linken aan voornamelijk marokko en afghanistan.
Totdat ik mij het volgende realiseerde, de coffeeshop verkoopt verschillende soorten hasj, waaronder afghaan en maroc. Zou de Tweede Kamer echt denken dat die namen ook werkelijk op de landen zou slaan?
Ik bedoel een bakker verkoopt brood, wit en bruin. Is bruin brood alleen voor negers?

Zou de regering zou kinderlijk naïeve zijn?
Zou de wietsoort white widow echt door weduwe worden gemaakt?
En de diesel? Is dat een wietsoort ontwikkeld door Shell?
En de AK47, dat is dan ook echte militaire wiet?
:D
  maandag 5 maart 2012 @ 10:36:14 #63
224384 Kentoet
Limit 2-7 Triple Draw Lowball
pi_108733971
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:29 schreef zaans_boefje het volgende:
Ik heb eens rond gekeken, met name op de website crimesite.nl, die betrouwbaar melding maakt over criminaliteit en hasj.
De landen die vaak voorkomen, inderdaad word marokko redelijk vaak genoemd, en voor de rest de landen spanje en italie.

Nu vraag ik mijzelf af, hoe kan de tweede Kamer dan Hasj wel linken aan voornamelijk marokko en afghanistan.
Totdat ik mij het volgende realiseerde, de coffeeshop verkoopt verschillende soorten hasj, waaronder afghaan en maroc. Zou de Tweede Kamer echt denken dat die namen ook werkelijk op de landen zou slaan?
Ik bedoel een bakker verkoopt brood, wit en bruin. Is bruin brood alleen voor negers?

Wacht maar tot Opstelten begint over de gevaren van Sudden Death :')
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  maandag 5 maart 2012 @ 10:55:38 #64
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_108734557
quote:

Staan die namen niet voor die landen dan :?
O)))
pi_108735048
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:55 schreef arucard het volgende:

[..]

Tja nu wil ikzelf ook wel weten hoe de vork in de steel zit.
Echter vanuit het Zaanse kan ik niet zien, ruiken of voelen wat er in het Haagse gebeurt.
Gelukkig, via internet kan je gewoon de fractieleden een vraag stellen door een formuliertje in te vullen.
Dus ik heb de site van de SP opgezocht, en de volgende vraag gesteld;
quote:
Geachte Fractieleden,

Graag zou ik mijn zorgen willen uitspreken, met name over het debat betreffende het verbieden van hasj in de coffeeshop.

Het debat was er namelijk op toegespitst op hasj uit marokko en afghanistan.
Echter als ik bijvoorbeeld op www.crimesite.nl gaat zoeken naar berichtgeving over hasj en de import/export ervan, dan kom ik voornamelijk de landen spanje en italie tegen.
Marokko ook wel veel, maar afghanistan word nauwelijks genoemd.
En als het debat op deze feiten zou zijn, dan had er toch een overeenkomst moeten zijn?

Toen bedacht ik mijzelf het volgende.
Ik kom al zo een 22 jaar in de coffeeshop, en hasj is in vele soorten, mate en kleuren. Dus aan elk hasj soort is een naam gegeven.
Zo kennen we de rooie libanon, en de maroc en de afghaan. En misschien dat tientallen jaren geleden die hasj soort ook daadwerkelijk uit die landen afkomstig was, maar inmiddels vergane glorie.

Dus heeft de Tweede Kamer nu achteraf gedebatteerd over de achterhaalde naamgeving van Hasj?
En is dat nou echt zinnig?
Want als Hasj echt afkomstig is uit marokko en afghanistan, de feiten waar het hele debat op was gefundeerd, en die feiten kloppen niet?
Dan was het hele debat dus achteraf ongefundeerd, en dus een hele grote geldverspilling.

Prima als de Tweede Kamer zich bemoeit met softdrugs in de samenleving, maar kan het inhoudelijk debat dan niet beter gevoerd worden over aangetoonde feiten?
Hoe komt een debat eigenlijk tot stand, en wie controleert wat?
Ik ben zeer benieuwd en nieuwsgierig, en zou toch waarderen als er een antwoord komt.
Helemaal gezien dit een actueel onderwerp is op forum.fok.nl
(De VVD wil een totaalverbod op hasj #2)

Ik wens u allen een goede gezondheid, en veel zinnigheid in de toekomst.
Met vriendelijke groetjes,

"zaans_boefje".
Ik ben in afwachting van antwoord, en zodra ik iets heb zal ik het hier vermelden.
Wie weet, komt er een Haags antwoord, op een FOK! vraag, cool 8-) :7
pi_108735082
quote:

[..]

Volgens mij ook hoor. De bureaucratische controle op het land van herkomst laat het een beetje afweten, maar volgens mij komt het in principe wel uit dat land, in ieder geval de soort. Andere planten, ander klimaat, andere grond, andere hash. Hash is minder volumineus en daardoor beter te exporteren, terwijl de veredelde nederwiet vooral op de op de toppen zelf is veredeld schat ik.
pi_108735198
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij ook hoor. De bureaucratische controle op het land van herkomst laat het een beetje afweten, maar volgens mij komt het in principe wel uit dat land, in ieder geval de soort. Andere planten, ander klimaat, andere grond, andere hash. Hash is minder volumineus en daardoor beter te exporteren, terwijl de veredelde nederwiet vooral op de op de toppen zelf is veredeld schat ik.
Wist je dat zowel wiet evenals Hasj van dezelfde plantensoort gemaakt word?
Sterker nog, als je bijvoorbeeld voor eigen gebruikt thuis wiet kweekt, dan kan je van het afval hasj maken.
Hier een internetsite met recept en beschrijvingen;
http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=5244

En nogmaals, als hajs maroc of afghaan word genoemd, zegt dat meer over de kleur, structuur en werking, dan de herkomst van het product.
Of word wit brood door blanke bakkers gemaakt? En bruin brood door negers? 8)7
  maandag 5 maart 2012 @ 11:59:10 #68
pi_108736428
De grootste oorzaak van het drugsverbod is lobbyen door legale drugsproducenten. Trouwens, wanneer komt religie eens op de opiumlijst? Is buitengewoon verslavend, enorme persoonlijke en sociale impact...
pi_108737425
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:18 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Wist je dat zowel wiet evenals Hasj van dezelfde plantensoort gemaakt word?
Net als touw en spijkerbroeken? Als je planten veredelt dan werk je ergens naartoe, het lijkt me niet vanzelfsprekend dat de plant die de beste wiet geweest ook de beste hash geeft. Los van natuurlijke verschillen.

quote:
Sterker nog, als je bijvoorbeeld voor eigen gebruikt thuis wiet kweekt, dan kan je van het afval hasj maken.
Hier een internetsite met recept en beschrijvingen;
http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=5244
Volgens mij krijg je dan skuf en geen nepal of libanon, maar ik ben niet zo thuis in de productietechnieken.
quote:
En nogmaals, als hajs maroc of afghaan word genoemd, zegt dat meer over de kleur, structuur en werking, dan de herkomst van het product.
Of word wit brood door blanke bakkers gemaakt? En bruin brood door negers? 8)7
Er wordt in Marokko heel veel hash geproduceerd voor de West-Europese markt. Daar zijn verschillende soorten in, maar velen daarvan dragen de naam die de herkomst verraadt. Of niet, er is natuurlijk geen controle op. Als het smaakt, plakt, ruikt, eruit ziet en voelt als Libanon zul je het Libanon noemen in de verkoop. Ik acht alleen de kans niet erg groot dat er in Marokko op grote schaal hash wordt geproduceerd die precies lijkt op hash die oorspronkelijk uit Libanon afkomstig is.
pi_108738405
quote:

[..]

Hindu kush wat ook een wietsoort is, is ook een regio in afghanistan. :P
pi_108738742
Tja het lastige van dit onderwerp, softdrugs in de samenleving, het is zo vervuld van mythes.
En mythes zijn soms waar, en soms ook niet.
Maar hebben we nu echt in Nederland een regering die debatteert over wetgeving op basis van mythes?
Of willen we een regering die op vastgestelde feiten debatteert over (komende) wetgeving?

Want het punt wat ik eigenlijk probeer te duiden, ietwat omslachtig in vele lange teksten (zie voorgaande posten in dit Topic), als we de mythes zouden elimineren in de discussie, moet je Hasj verbieden?
Stel je nu voor dat een coffeeschop geen softdrugs verkoopt, maar frisdrank.
Dan was het debat gaande over het feit dat Frsidrank slecht is, en dat cola en fanta wel mogen, maar cassis en spa water met bubbels dat moet wettelijk verboden zijn 8)7

Cola, fanta, cassis en spa met bubbeltjes, het is allemaal eender. Dus of we doen het, of niet.
Maar dat hafbakken gelul van wiet mag je wel verkopen en gebruiken, maar niet kweken of transporteren |:(
Of frisdrank mag je maken, distribueren en verkopen zowel gebruiken. Of het mag niet.
Wees eens duidelijk, want het gedoogbeleid, verschrikkelijk.
Wiet kweken legaliseren en controleren.

A) De Verkoop niet onder de 18 jaar, en beperkt tot max 5 gram per klant (veiligheid voor de coffeshop, anders word een aantrekkelijk doelwit voor overvallen en berovingen, willen we ook niet :+ )
B) Iedereen met meer dan 5gram is een illegale coffeeshophouder, en dat moet zwaar strafbaar zijn. Zo ook het illegaal kweken. (meer dan max 5 planten, voor eigen gebruik thuis mag je toch wel een plantje?)
Scheelt zo enorm in de capaciteit van Politie, Justitie en Rechtspraak.
Die kunnen dan veel meer overvallers, oplichters en fraudeurs pakken.
Edit, achter manke schilpadden rennen om ze staande te houden, wel huidig Nederlands hanteren).

Worden we toch allemaal veel gelukkiger van? :7 zowel pro-drugs en anti-drugs....
Anarchisten Appreciëren Politiek (Was getekend, de A.A.P.)

[ Bericht 2% gewijzigd door zaans_boefje op 05-03-2012 13:14:06 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 13:55:14 #72
342435 Life2.0
One less car
pi_108740350
quote:
A) De Verkoop niet onder de 18 jaar, en beperkt tot max 5 gram per klant (veiligheid voor de coffeshop, anders word een aantrekkelijk doelwit voor overvallen en berovingen, willen we ook niet :+ )
B) Iedereen met meer dan 5gram is een illegale coffeeshophouder, en dat moet zwaar strafbaar zijn. Zo ook het illegaal kweken. (meer dan max 5 planten, voor eigen gebruik thuis mag je toch wel een plantje?)
Scheelt zo enorm in de capaciteit van Politie, Justitie en Rechtspraak.
Die kunnen dan veel meer overvallers, oplichters en fraudeurs pakken.
Edit, achter manke schilpadden rennen om ze staande te houden, wel huidig Nederlands hanteren).
De grap zit em er dan weer in dat het wegen van een opbrengt door justie gebeurt door de complete plant op de weegschaal te leggen, en je dus van 1 plant 3.5 kilo "wiet" hebt :') :') :')
Verder stelt de wetgeving straks dat eenieder die enigzins vor zichzelf kweekt voor de wet onderdeel van een criminele organisatie is, ja leuk; het insluiten van normale burgers..
Ook is er in de wet nergens een aantal planten opgenomen, nergens niet.

Volgens de wet = DRUGS ARE BAD! (behalve alcohol en voorgeschreven middelen, natuurlijk :') ).
pi_108740388
Ik zal nog een stapje verdergaan, gezien de kritiek die ik lever, kan ik het beter?
Hmmm, laten we het eens proberen.

Softdrugsbeleid;

Productie;
* Wiet en Hasj mogen gekweekt worden door vergunninghouders, welke het ministerie van Landbouw reguleert en beheert.
* De kwekers zijn verplicht om van het stamzaad*, het THC gehalte te bepalen en laten registreren, en mag niet meer bedragen dan 15%.
* De productie moet geadministrateerd worden van zaadje tot eindproduct (hoeveelheid aan wiet, THC gehalte en bestemming).
* Het Ministerie controleert de kwekers op toegepaste methode, zoals dat er alleen legale bestrijdingsmiddelen gedurende de kweek worden toegepast. (Gezondheidsrisico beperken).

Verkoop;
* De coffeeshophouder dient zichzelf te registreren bij het Ministerie van Landbouw, en een vergunning verkrijgen om bij de kwekers in te kunnen kopen.
* De coffeeshophouder dient in zijn boekhouding op te nemen wat hij waar inkoopt, en hoeveel. Tevens verkoop per dag, en hoeveelheid per klant.
* De coffeeshophouder dient zichzelf, en personeel, als zodanig te registreren bij de Politie, voor eventuele transporten van het product.

Gebruikers;
* Een ieder die op straat meer dan 5 gram bij zich heeft, zal strafbaar zijn als illegale coffeeshophouder.
* Export word extra zwaar bestraft.
* Het kweken van meer dan 5 planten zonder vergunning is zwaar strafbaar.
* De eigen voorraad voor thuiskwekers mag niet meer dan 100 gram bedragen, en thuiskwekers dienen aan te tonen daadwerkelijk zelf te kweken. (als je het toch doet, dan kan je ook de benodigdheden daarvoor tonen).

Kosten en baten;
* Kort, duidelijk en dusdanig begrijpelijk voor iedereen dat het uitvoerbaar is en goed te handhaven zonder al teveel inspanningen van Politie, Justitie en Rechtspraak.
* Minder overlast, meer plezier, en minder gedoe voor iedereen. Dus het zou een aanmerkelijke financiële bezuiniging zijn door minder inzet van de Rechtsorde. Dus goedkoper als nu.
* Tevens zou het meer belastingen voor de Staat betekenen, want de legale kwekers gaan meebetalen. Dus meer opbrengsten dan nu.

Als we minder publiek geld verspillen, en meer belasting gaan ontvangen, en iedereen ook eens duidelijkheid kan bieden en gezondheidsrisico beperken.
Waarom niet? :?

Was getekend, de A.A.P.
Anarchisten Appreciëren Politiek. 8-)

* stamzaad, van één zaadje komen nakomelingen met exact dezelfde eigenschappen (DNA profiel). Dus indien van het eerste zaadje het THC gehalte word bepaald is dat identiek voor de nakomenlingen.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:57:08 #74
342435 Life2.0
One less car
pi_108740407
Elke overheid dient een onzichtbare vijand te hebben, om allerlei nieuwe maatregelen te verantwoorden, zo begonnen wij met hulp van buitenlandse druk (al is een gebrek aan realiteitszin geen druk van buitenaf te noemen) met de oorlog op drugs, steek je hoofd buiten het maisveld en TJAKKA!
  maandag 5 maart 2012 @ 14:01:53 #75
342435 Life2.0
One less car
pi_108740558
Stap nu eerst eens weg van dei heilige 5 gram, alleen dat al maakt het een onwerkbare wet; als grootgebruiker dien je ook over straat te kunnen met een hoeveelheid waar jijzelf een poosje mee vooruit kan, maakt situaties als "als je toch die richting op gaat neem je meteen een zakje wiet voor vanavond mee?" onmogelijk. Er geldt ook geen limiet op alcohol, paracetemol of hoestdrank. Je moet je niet per definitie minderwaardig opstellen; dan verdien je die positie.

Verbied liever de verkoop op straat/aan minderjarigen ipv bij voorbaar de bewijslast bij de gebruiker te leggen
  maandag 5 maart 2012 @ 14:03:57 #76
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108740623
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:01 schreef Life2.0 het volgende:
Stap nu eerst eens weg van dei heilige 5 gram, alleen dat al maakt het een onwerkbare wet; als grootgebruiker dien je ook over straat te kunnen met een hoeveelheid waar jijzelf een poosje mee vooruit kan, maakt situaties als "als je toch die richting op gaat neem je meteen een zakje wiet voor vanavond mee?" onmogelijk. Er geldt ook geen limiet op alcohol, paracetemol of hoestdrank. Je moet je niet per definitie minderwaardig opstellen; dan verdien je die positie.

Verbied liever de verkoop op straat/aan minderjarigen ipv bij voorbaar de bewijslast bij de gebruiker te leggen
Dit. Nog los van het feit dat die 5 gram door Jacques Chirac bedacht is, voor 1994 was dat 30 gram, en was de leeftijd 16.
pi_108740651
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:01 schreef Life2.0 het volgende:

Een grootgebruiker die meer dan 5 gram per dag gebruikt moet nodig zorg krijgen om zijn leven te wijzigen.
Als je elke dag 5 gram mag halen, prima.
Als de klant kilo's tegelijk mag kopen, hoeveel moet een coffeeshop in huis hebben? Wat is de risico daarvan? overvallen en mensen die de hoeveelheid willen toe-eigenen?
De beperking van voorraad voor coffeeshophouder is een bijdrage aan de openbare orde en veiligheid. te essentieel om niet te behouden.
O+
  maandag 5 maart 2012 @ 14:05:09 #78
342435 Life2.0
One less car
pi_108740664
quote:
* De kwekers zijn verplicht om van het stamzaad*, het THC gehalte te bepalen en laten registreren, en mag niet meer bedragen dan 15%.
Onwenselijk

1) onmogelijk te controleren zonder van elke generatie/clone uit te moeten laten groeien en te testen.
2) onwenselijk; thc is geen slechte stof, het zit hasj (veiliger dan wiet voor mensen met aanlegvoor psychische problemen) als groot aandeel, en sluit hasjolie ook niet uit, waar men voor een zo puur mogelijk product gaat. De puriteit (zuiverheid) van een product kan nooit een argument zijn om MEER regels te vragen, er zit ao minder vervuiling in; minder roken = gezonder.
pi_108740724
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Onwenselijk

1) onmogelijk te controleren zonder van elke generatie/clone uit te moeten laten groeien en te testen.
2) onwenselijk; thc is geen slechte stof, het zit hasj (veiliger dan wiet voor mensen met aanlegvoor psychische problemen) als groot aandeel, en sluit hasjolie ook niet uit, waar men voor een zo puur mogelijk product gaat. De puriteit (zuiverheid) van een product kan nooit een argument zijn om MEER regels te vragen, er zit ao minder vervuiling in; minder roken = gezonder.
Hasj olie is momenteel ook uitgesloten van het gedoogbeleid. Hasj olie is een harddrug (opiumlijst 1 zelfs), en dat mag wat mij betreft zo blijven.
Wiet en hasj in vaste vorm, is goed te controleren en te handhaven, en daar zullen de gebruikers genoegen mee moeten nemen.
*)
  maandag 5 maart 2012 @ 14:07:51 #80
342435 Life2.0
One less car
pi_108740751
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:04 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Een grootgebruiker die meer dan 5 gram per dag gebruikt moet nodig zorg krijgen om zijn leven te wijzigen.
Als je elke dag 5 gram mag halen, prima.
Als de klant kilo's tegelijk mag kopen, hoeveel moet een coffeeshop in huis hebben? Wat is de risico daarvan? overvallen en mensen die de hoeveelheid willen toe-eigenen?
De beperking van voorraad voor coffeeshophouder is een bijdrage aan de openbare orde en veiligheid. te essentieel om niet te behouden.
O+
Moet zijn leven wijzigen, waarom in godsnaam? En hoeveel wiet moet je roken (met je max 15%) om genoeg werkzame stoffen binnen te krijgen? De gehele logica ontbreekt. Mensen moet hulp krijgen voor problemen, als er geen probleem is waar moeten ze dan hulp voor krijgen? We hebben het niet over kilo's maar gebruikshoeveelheden; hoe veel kratjes mag je per dag halen? En zuip je die allemaal dezelfde dag op? Echt waar?
  maandag 5 maart 2012 @ 14:08:21 #81
342435 Life2.0
One less car
pi_108740771
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:07 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Hasj olie is momenteel ook uitgesloten van het gedoogbeleid. Hasj olie is een harddrug (opiumlijst 1 zelfs), en dat mag wat mij betreft zo blijven.
Wiet en hasj in vaste vorm, is goed te controleren en te handhaven, en daar zullen de gebruikers genoegen mee moeten nemen.
*)
Wat is het argument voor deze rechtsongelijkheid?

Je snapt dat je daarmee een exact verkeerde situatie creeert als bij paddos? Verse paddo = goed maar als ze droog zijn = verboden.. Zo maak jij wiet/hasj okay, maar zodra je die samenperst is het verboden? Wat als ik sterkte wiet heb (desnoods plaatselijk per top, om zo aan je 15% te voldoen :') ) en ik zit er paar uurtjes op (zit in mn achterzak) en er komen harsstrepen op het zakje aan de binnenkant, ben ik dan opeens strafbaar?
pi_108740831
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Moet zijn leven wijzigen, waarom in godsnaam? En hoeveel wiet moet je roken (met je max 15%) om genoeg werkzame stoffen binnen te krijgen? De gehele logica ontbreekt. Mensen moet hulp krijgen voor problemen, als er geen probleem is waar moeten ze dan hulp voor krijgen? We hebben het niet over kilo's maar gebruikshoeveelheden; hoe veel kratjes mag je per dag halen? En zuip je die allemaal dezelfde dag op? Echt waar?
De huidige wietzaden leveren planten met 12% - 14% THC, prima te roken.
Sterkere soorten, zoals bijvoorbeeld ICE-wiet, mag van mij op de opiumlijst blijven. :@
pi_108740878
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wat is het argument voor deze rechtsongelijkheid?
Wat de olie aan ingrediënten heeft is dusdanig veel lastiger te achterhalen, het kan vol rotzooi zitten.
Puur hasj en wiet zoals nu verkrijgbaar is dat minder omdat de kleur, geur en structuur makkelijk en goed herkenbaar zijn.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:12:41 #84
342435 Life2.0
One less car
pi_108740917
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:11 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Wat de olie aan ingrediënten heeft is dusdanig veel lastiger te achterhalen, het kan vol rotzooi zitten.
Puur hasj en wiet zoals nu verkrijgbaar is dat minder omdat de kleur, geur en structuur makkelijk en goed herkenbaar zijn.
Dus laten we het vooral verboden en kijken we het vooral niet naar? :') ;(
Reguleren = kwaliteitseisen maken!!
  maandag 5 maart 2012 @ 14:13:28 #85
342435 Life2.0
One less car
pi_108740937
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:09 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Sterkere soorten, zoals bijvoorbeeld ICE-wiet, mag van mij op de opiumlijst blijven. :@
Maar ik wil helemaal niet roken, roken stinkt en is slecht voor je, hoe minder ik moet roken des te beter, waarom wil jij mij gezondheid ontzeggen? :(
pi_108741893
quote:
13s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus laten we het vooral verboden en kijken we het vooral niet naar? :') ;(
Reguleren = kwaliteitseisen maken!!
Verbieden is soms kwaliteit waarborgen :P
pi_108741994
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar ik wil helemaal niet roken, roken stinkt en is slecht voor je, hoe minder ik moet roken des te beter, waarom wil jij mij gezondheid ontzeggen? :(
Ik zet helemaal niet aan tot roken, eigen wilsbeschikking is een vrijheid welke nimmer in gevaar mag komen.

Was getekend, de A.A.P.
pi_108742656
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maarre, ik heb jou van een weerwoord voorzien, en bedankt voor het geven van die gelegenheid.
Behalve dat mijn beleid kostenbesparend is, en belasting opbrengsten genereert.
Het geeft zelfs werkgelegenheid door het legaliseren van kweek en transport.
Tevens word softdrugs, hasj en wiet, een eerlijk product voor ongeveer hetzelfde wat we nu betalen.
Waarom niet? :7 Maak een goudeerlijk product van wiet! _O_

Was getekend, de A.A.P.
Anarchisten. Appreciëren. Politiek. 8-) :7

Edit, Brink's waardetransporten, anders had u uw wiet niet _O- :W
(ik ga even andere dingen dan FOK! doen, laterzzzz)

[ Bericht 11% gewijzigd door zaans_boefje op 05-03-2012 15:24:41 ]
pi_108744301
quote:

[..]

Waarom in vredesnaam?
Wel de hemel bestormd
en voor aarde bestemd
pi_108744404
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam?
Dat zijn de mensen die denken dat ze zelfstandig denken maar stiekum niet doorhebben dat ze toch geindoctrineerd zijn over de sterke wietsoorten.
  maandag 5 maart 2012 @ 16:36:23 #91
pi_108745710
quote:

[..]

Mensen zoals jij mogen zich van mij met hun eigen zaken blijven bemoeien.
  maandag 5 maart 2012 @ 16:55:41 #92
342435 Life2.0
One less car
pi_108746426
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:46 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Verbieden is soms kwaliteit waarborgen :P
Ungefundeerde wanuitspraken zouden verboden moeten worden
  maandag 5 maart 2012 @ 16:57:27 #93
342435 Life2.0
One less car
pi_108746491
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:49 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Ik zet helemaal niet aan tot roken, eigen wilsbeschikking is een vrijheid welke nimmer in gevaar mag komen.

Was getekend, de A.A.P.
Waarom wil je dan een zo puur mogelijk product vervangen door een product met een lagere concentratie en dus meer rotzooi welke geen positief effect hebben op de gezondheid?
pi_108747140
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zijn de mensen die denken dat ze zelfstandig denken maar stiekum niet doorhebben dat ze toch geindoctrineerd zijn over de sterke wietsoorten.
Inderdaad. Net als dat je mensen hebt die net zo goed voor anderen willen bepalen wat ze moeten doen en laten alleen denken dat ze vrijheidslievend zijn omdat ze meer willen toelaten. Niet zelden verenigd in één persoon. Zo had je in de rookverboddiscussie ook mensen die zichzelf heel liberaal vonden omdat ze alleen roken in restaurants verboden wilden hebben...

Het gaat er nou juist om dat iemand anders en zeker de staat niet heeft te bepalen wat je tot je neemt of wat nog leuk en gezellig is.
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom wil je dan een zo puur mogelijk product vervangen door een product met een lagere concentratie en dus meer rotzooi welke geen positief effect hebben op de gezondheid?
Ik zie de wiet met heel veel THC vooral als een gevolg van het verbod op kweken en handelen. Meer bang voor je buck, maar ook meer bang per m2, per zolderkamer, per afgetapte elektriciteitsleiding, per maand gevangenisstraf, per toegestane handelsvoorraad.

Maar goed, ik hou er zelf dan ook niet van. Ik denk dat het zonder verbod minder gekweekt zou worden en mensen meer relaxtere wiet zouden kopen en daar gewoon wat meer van nemen.
  maandag 5 maart 2012 @ 17:36:02 #95
342435 Life2.0
One less car
pi_108747923
In moeilijke tijden gaan ze effectiever kweken ja, prima ontwikkeling verder..
  maandag 5 maart 2012 @ 18:59:47 #96
pi_108751148
Bier gedogen we, maar Trappistenbier is gevaarlijk. Zuip je gerust kapot aan wijn, maar alleen onder de 12,5 Vol% en sterke drank verbieden en streng bestrijden!!!!
pi_108751471
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam?
Nou zal ik je vertellen aan de hand van een van mijn liefhebberijen.
zaans_boefje is helemaal niet zaans.
Ik ben geboren in Amsterdam zuid-oost, toen nog de Bijlmer.
Op schoolfoto's makkelijk te herkennen, ik wist namelijk niets af van zwarte of witte scholen, ik was toevallig de enigste blanke in de klas.
Dan groei je toch iets anders op dan de doorsnee limburger die een ambulance belt als ie voor het eerst een neger in zijn straat ziet lopen.......

Derhalve kom ik regelmatig in de warmoesstraat, waar vele toeristen zich laven aan hetgeen er aldaar word aangeboden, om On-topic te blijven ;( (zo slecht, Freek de jonge zou het kunnen zegge).

En dan zie je soms een tourist zeer foto geniek een joint roken.
Na 20 minuten gaat het werken, en even ongeniek pleurt die toerist op zijn bek.
Als het THC gehalte te hoog is, dan gaat ie dood en moeten we hem nog gaan begraven ook.
Laten we van de tourist geen asielzoeker maken.
Nederland mag best leuk zijn, maar het hoeft niet dodelijk te wezen.....
:o
:'( (eigenlijk best slecht dit) :X
  maandag 5 maart 2012 @ 19:08:20 #98
342435 Life2.0
One less car
pi_108751547
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:06 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Op schoolfoto's makkelijk te herkennen, ik wist namelijk niets af van zwarte of witte scholen, ik was toevallig de enigste blanke in de klas.
Dan groei je toch iets anders op dan de doorsnee limburger die een ambulance belt als ie voor het eerst een neger in zijn straat ziet lopen.......

Derhalve kom ik regelmatig in de warmoesstraat, waar vele toeristen zich laven aan hetgeen er aldaar word aangeboden, om On-topic te blijven ;( (zo slecht, Freek de jonge zou het kunnen zegge).

Als het THC gehalte te hoog is, dan gaat ie dood en moeten we hem nog gaan begraven ook.
Je bent dus gewoon gek, zeg dat dan!
pi_108751646
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je bent dus gewoon gek, zeg dat dan!
Nou voor mijzelf was het een vraag, fijn dat je een antwoord hebt'.
Doe je vaker internet consultaties? Want het is slecht genoeg om commercieel te vermaken c_/
  maandag 5 maart 2012 @ 19:11:46 #100
pi_108751713
quote:

[..]

Allemaal gevolg van het verbod.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:19:34 #101
342435 Life2.0
One less car
pi_108752047
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:10 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Doe je vaker internet consultaties? Want het is slecht genoeg om commercieel te vermaken c_/
Ik kan voor jou wel een uitzondering maken hoor :*
  maandag 5 maart 2012 @ 19:27:38 #102
351780 Piye
King of Kush
pi_108752429
quote:

Dat het niet direct vanuit Afghanistan Nederland binnen komt betekent natuurlijk niet dat de hasj niet uit Afhanistan komt. Ik weet niet of de naam Afghaan slaat op het land waar het vandaan komt of de kweekmethode, maar feit is dat Afghanistan de grootste hasjproducent ter wereld is en dat is grotendeels voor de export bedoeld, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat behoorlijk wat hasj die je hier koopt in Afghanistan wordt gekweekt.

Ik vind je redenering dat er nooit zoveel hasj binnen gesmokkeld kan worden trouwens erg naïef. Het is nou eenmaal zo dat een oorlog tegen drugs bij voorbaat verloren is en dat er altijd veel meer binnen zal komen dan onderschept wordt. Ook ruim genoeg om de coffeeshops en het illegale circuit te voorzien. Dat heeft verder niks met belabberde politie of douane te maken, maar alles met het stijden van een strijd die je niet kan winnen. Nederland is namelijk lang niet het enige land dat niet in staat is om een significant deel van de drugs die hierheen gesmokkeld wordt te onderscheppen.
Never ignorant getting goals accomplished.
pi_108764964
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:27 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat het niet direct vanuit Afghanistan Nederland binnen komt betekent natuurlijk niet dat de hasj niet uit Afhanistan komt. Ik weet niet of de naam Afghaan slaat op het land waar het vandaan komt of
Luister, als het vanuit Afghanistan naar Nederland zou komen, hetzij direct of indirect, dan moeten we dat weten. Hoe we dat moeten weten, dan moet media berichtgeving omtrent hasj frequent melding maken van Afghanistan.
En dat gebeurt niet, dus als Afghanistan niet genoemd word, wat is dan de relatie? Speculatie?
En je weet niet of afghaan te maken heeft met Afghanistan?
Komt een chinees uit China, of niet ? 8)7
Sussen is leuk, maar te koop lopen met tekortkomingen doet jezelf geen goed. })
Klinkt harder dan ik het bedoel, maar de kern van waarheid valt niet ontkennen O-)
  maandag 5 maart 2012 @ 23:01:26 #104
pi_108765638
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:49 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Luister, als het vanuit Afghanistan naar Nederland zou komen, hetzij direct of indirect, dan moeten we dat weten. Hoe we dat moeten weten, dan moet media berichtgeving omtrent hasj frequent melding maken van Afghanistan.
En dat gebeurt niet, dus als Afghanistan niet genoemd word, wat is dan de relatie? Speculatie?
Klinkt harder dan ik het bedoel, maar de kern van waarheid valt niet ontkennen O-)
Alle ellende word veroorzaakt door het verbieden van drugs.
pi_108765905
Komt een chinees uit China, of niet ?

Hier volgt de handleiding;

Zoals ik al eerder zei, ik ben opgegroeid in een smeltkroes van nationaliteiten, welke mijn algemene ontwikkeling tot een breed gezichtsveld heeft geleid.
Iemand die er als een chinees uitziet, kan wel chinese voorouders hebben, maar net zo goed een bijlmernees zijn als ik.
Sterker, indien het bottlejaar '74 bedraagt, misschien zaten we bij elkaar in de klas op de basisschool tot en met de derde KLAS> (fuck de groepen, fuck heden).
Dus komt elke chinees uit china?
Van origine misschien wel, maar tegenwoordig kun je zulke oogkleppen niet langer dragen.
Misschien intolerant, maar als een hoofddoekje niet mag, waarom dan wel oogkleppen voor de waarheid?
Is dat niet de vrijheid die Den Haag heden ontbeert?
  maandag 5 maart 2012 @ 23:08:40 #106
pi_108766018
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:06 schreef zaans_boefje het volgende:
Komt een chinees uit China, of niet ?

Hier volgt de handleiding;

Zoals ik al eerder zei, ik ben opgegroeid in een smeltkroes van nationaliteiten, welke mijn algemene ontwikkeling tot een breed gezichtsveld heeft geleid.
Iemand die er als een chinees uitziet, kan wel chinese voorouders hebben, maar net zo goed een bijlmernees zijn als ik.
Sterker, indien het bottlejaar '74 bedraagt, misschien zaten we bij elkaar in de klas op de basisschool tot en met de derde KLAS> (fuck de groepen, fuck heden).
Dus komt elke chinees uit china?
Van origine misschien wel, maar tegenwoordig kun je zulke oogkleppen niet langer dragen.
Misschien intolerant, maar als een hoofddoekje niet mag, waarom dan wel oogkleppen voor de waarheid?
Is dat niet de vrijheid die Den Haag heden ontbeert?
De waarheid is dat drugs criminaliteit word veroorzaakt door het verbod op drugs.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:10:48 #107
342435 Life2.0
One less car
pi_108766109
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:49 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Hoe veel wou je mij betalen voor prive begeleiding?
pi_108769704
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:10 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:10 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Hoe veel wou je mij betalen voor prive begeleiding?
Zolang je niet opmerkt dat meervoud van consultatie nog altijd consulten is, ben je geen knip voor de neus waard.
Evengoed wil ik best wel 10 Eurocent naar je opsturen, gewoon omdat je enigszins wat moeite hebt gedaan.
Als jij vertelt in welke hunnebed je woont, dan stuur ik het meteen op!

Oh, PS. In een hunnebed zit geen voordeur, heb je dan wel een brievenbus om post te ontvangen?
:'(
pi_108770175
quote:

[..]

Ten eerste ben je wel een volkomen onwetende als je denkt dat je dood kunt gaan aan wiet. Een overdosis wiet is niet dodelijk, je valt er hooguit door in slaap. Ten tweede is het niet mijn probleem of toeristen de impact van Nederwiet onderschatten, dat doen ze zelf.
Wel de hemel bestormd
en voor aarde bestemd
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:59:53 #110
342435 Life2.0
One less car
pi_108780883
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 01:18 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

[..]

Zolang je niet opmerkt dat meervoud van consultatie nog altijd consulten is, ben je geen knip voor de neus waard.
Evengoed wil ik best wel 10 Eurocent naar je opsturen, gewoon omdat je enigszins wat moeite hebt gedaan.
Als jij vertelt in welke hunnebed je woont, dan stuur ik het meteen op!

Oh, PS. In een hunnebed zit geen voordeur, heb je dan wel een brievenbus om post te ontvangen?
Jij bent de patient hier, niet ik :7

En ja, er zit gewoon een voordeur in hoor :Y
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:15:22 #111
344884 monkyyy
Living the dream
pi_108781557
You can learn anything, the secret lies in discipline.
What the mind can conceive and believe, it can achieve
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_108828641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij bent de patient hier, niet ik :7

En ja, er zit gewoon een voordeur in hoor :Y
Als er een voordeur inzit, kan het nooit een hunnebed zijn. :')
Zie google;
hunnebed.jpg

Voorst was het meer een metafoor om te duiden dat ik mijzelf begon af te vragen onder welke steen jij woont, en tevens symboliseerde ik je voor dat deel van de samenleving welke soms liever een waarheid verzwijgt dan een oplossing verkiest.
Dat leid tot polarisatie, welke weer afstand tussen mensen creëert.
Dat is vreemd, want teamwerk maakt sterk, maar toch word het een drift tussen leven en dood, al dan niet leiderschap tussen mannetjes door haantjes gedrag.

Als je toch wilt kijken wie de grootste heeft, ga eerst aan dezelfde kant van de tafel staan voordat men de penis openbaart _O-
Maakt het spel zoveel makkelijker :7 8-)

Was getekend, de A.A.P.
Anarchisten Appreciëren Politiek 8-) :7
pi_108829231
Opgegraven hunebedden hebben ook als het goed is een ingang,ik zou zeggen ga eens naar drenthe en bezoek het hunebedden museum ipv hier zulke onzin te verkondigen, over overdosissen door te zware wiet.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:30:46 #114
342435 Life2.0
One less car
pi_108830958
Zoals gezegt zit er gewoon een voordeurtje in, geen achter, maar deur is deur. Nu heb je ook nog interesse in mijn penismaat, moet ik hier iets achter gaan zoeken (of zoek jij nu al naar mijn steen)?
pi_108945375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:42 schreef Basp1 het volgende:
Opgegraven hunebedden hebben ook als het goed is een ingang,ik zou zeggen ga eens naar drenthe en bezoek het hunebedden museum ipv hier zulke onzin te verkondigen, over overdosissen door te zware wiet.
Niet elke ingang heeft een voordeur.
Mijn trapportaal heeft een vrije ingang, helemaal geen deur.
De Hema heeft een draaideur.....
En via de achterdeur, je kan alles op zijn grieks doen. Miljarden kwijt maken, en je vriendin, kan allemaal op zijn grieks. :7

De coffeeshop heeft een achterdeur, maar die is illegaal, FOEI 8)7
:@
Was getekend, de A.A.P.
Anarchisten Appreciëren Politiek :7 8-)

[ Bericht 8% gewijzigd door zaans_boefje op 10-03-2012 18:44:23 ]
pi_108945652
quote:
11s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:30 schreef Life2.0 het volgende:
Zoals gezegt zit er gewoon een voordeurtje in, geen achter, maar deur is deur. Nu heb je ook nog interesse in mijn penismaat, moet ik hier iets achter gaan zoeken (of zoek jij nu al naar mijn steen)?
Ik wil alleen in zware tijden iedereen een voordeel doen.
Niet zo krampachtig over de coffeeshop nog het product, daar verlies je enkel mee.
Je kan ook winst behalen, maar ik denk dat je het dan gewoon eens duidelijk en begrijpelijk, doch uitvoerbaar en winstgevend moet regelen.
Het beleid wat daarvoor nodig is heb ik toch uitgebreid in dit Topic gegeven.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, kom dan minstens met betere inhoudelijke argumentatie dan mij simpelweg voor gek te verklaren in een kinderachtige en ongefundeerde internet consultatie.
Vertel me dan waar ik feitelijk inhoudelijk verkeerd zit, ik ben niet bovenmenselijk, ook ik zie niet alles en maak soms onbedoeld een fout.
Daar mag je me best op aanspreken, maar dan wel inhoudelijk een beter feit dan het slappe gelul dat ik de gek ben.
Want als je niet verder komt dan dat, ga dan lurken om eerst te leren alvorens jezelf en anderen tot zulks laag niveau te doen neerdalen.
Wees doordacht, stijgt het niveau, en het plezier.
Nu weer een inhoudelijke discussie?
Want ik wil even mijn handen vrij hebben om een sigaret met wat cannabis te kruiden.
Het is geen haute causine, maar wel lekker O+

Was getekend, de A.A.P.
Als het de Ander Past, dan pas komt de waarheid uit de mouw O-) :7
8-)
pi_108945728
Goede zaak van de VVD. We steunen Marokko al genoeg via uitkeringen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:12:12 #118
342435 Life2.0
One less car
pi_108946328
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:45 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Ik wil alleen in zware tijden iedereen een voordeel doen.
Niet zo krampachtig over de coffeeshop nog het product, daar verlies je enkel mee.
Je kan ook winst behalen, maar ik denk dat je het dan gewoon eens duidelijk en begrijpelijk, doch uitvoerbaar en winstgevend moet regelen.
Het beleid wat daarvoor nodig is heb ik toch uitgebreid in dit Topic gegeven.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, kom dan minstens met betere inhoudelijke argumentatie dan mij simpelweg voor gek te verklaren in een kinderachtige en ongefundeerde internet consultatie.
Vertel me dan waar ik feitelijk inhoudelijk verkeerd zit, ik ben niet bovenmenselijk, ook ik zie niet alles en maak soms onbedoeld een fout.
Daar mag je me best op aanspreken, maar dan wel inhoudelijk een beter feit dan het slappe gelul dat ik de gek ben.
Want als je niet verder komt dan dat, ga dan lurken om eerst te leren alvorens jezelf en anderen tot zulks laag niveau te doen neerdalen.
Wees doordacht, stijgt het niveau, en het plezier.
Nu weer een inhoudelijke discussie?
Want ik wil even mijn handen vrij hebben om een sigaret met wat cannabis te kruiden.
Het is geen haute causine, maar wel lekker O+

Was getekend, de A.A.P.
Als het de Ander Past, dan pas komt de waarheid uit de mouw O-) :7
8-)
houd je eens bij je leest, gebruiken is je niet, wetgeving niet
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:08:10 #119
13462 BansheeBoy
pi_108947954
De belangrijkste vraag is eigenlijk: Waarom zou je drugs gebruiken? :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 20:14:58 #120
pi_108948195
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

Precies, religie verbieden. Religie is extreem verslavend en heeft grote negatieve gevolgen voor de ontwikkeling van kinderen en de maatschappij. De ergste drugsoorlogen zijn religieuze oorlogen.

Laten we bij de schadelijkste van alle drugs beginnen:: religie.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:15:51 #121
351780 Piye
King of Kush
pi_108948226
quote:

Omdat het leuk is, om te ontspannen, om eens met een ander oog naar zaken die je bezighouden te kijken en zo zijn er nog wel meer redenen. Echter dat is niet de belangrijkste vraag. De belangrijkste vraag is: Waarom zou je voor een ander willen bepalen wat hij wel of niet met zijn lichaam mag doen?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:17:56 #122
pi_108948306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:15 schreef Piye het volgende:

[..]

Omdat het leuk is, om te ontspannen, om eens met een ander oog naar zaken die je bezighouden te kijken en zo zijn er nog wel meer redenen. Echter dat is niet de belangrijkste vraag. De belangrijkste vraag is: Waarom zou je voor een ander willen bepalen wat hij wel of niet met zijn lichaam mag doen?
Omdat je onzeker bent over je eigen standpunten en levensstijl. Als iedereen hetzelfde leeft als jij, zal je wel gelijk hebben. Dus slacht je iedereen met een andere mening af.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:20:31 #123
13462 BansheeBoy
pi_108948383
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:15 schreef Piye het volgende:
Waarom zou je voor een ander willen bepalen wat hij wel of niet met zijn lichaam mag doen?
Je moet eens weten wat het kost om psychose patiënten te helpen. En wat voor schade ze aanrichten. :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 20:24:37 #124
351780 Piye
King of Kush
pi_108948526
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je moet eens weten wat het kost om psychose patiënten te helpen. En wat voor schade ze aanrichten. :{

Je moest eens weten wat het kost om gehandicapten te laten leven. :9
pi_108948585
quote:

[..]

en daarom moet je niet blowen voor je 18de. dan voorkom je het hele "mensen met genetische aanleg voor psychose kunnen door canabisgebruik in een psychose raken" verhaal. oh. wacht. je mag ook geen wiet of hash kopen voor je 18de.....

als je je verstand erbij houdt kan je prima goed, verantwoord en productief leven met een joint op zn tijd :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:26:57 #126
13462 BansheeBoy
pi_108948610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:24 schreef Piye het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat het kost om gehandicapten te laten leven. :9
Als gehandicapt ter wereld komen OOK een keuze was zou ik er hetzelfde over denken. Maar dat is het in vrijwel alle gevallen niet. :{

pi_108948616
quote:

[..]

je moest het weten hoeveel zieken baat hebben bij mediwiet :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:27:16 #128
pi_108948626
quote:

[..]

Exit-couseling is dan ook heel moeilijk.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:27:46 #129
pi_108948647
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als gehandicapt ter wereld komen OOK een keuze was
Daar hebben ze abortus voor uitgevonden :9
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:28:43 #130
13462 BansheeBoy
pi_108948677
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar hebben ze abortus voor uitgevonden :9
Ja, de gehandicapte in kwestie had zichzelf moeten aborteren. :')

zaterdag 10 maart 2012 @ 20:31:30 #131
pi_108948799
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, de gehandicapte in kwestie had zichzelf moeten aborteren. :')

Dat is net iets te veel gevraagd. Maar abortus-artsen kunnen de ouders hersenspoelen en tot abortus verleiden als er risico op handicaps is.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:36:18 #132
13462 BansheeBoy
pi_108948954
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is net iets te veel gevraagd. Maar abortus-artsen kunnen de ouders hersenspoelen en tot abortus verleiden als er risico op handicaps is.
Maar als de ouders drugsgebruikers zijn is de kans juist groter op een gehandicapte baby. Dat is juist het "grappige". :{

pi_108948996
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar als de ouders drugsgebruikers zijn is de kans juist groter op een gehandicapte baby. Dat is juist het "grappige". :{

ja kijk. hier komt dat "verantwoord" weer om de hoek kijken. wanneer je zwanger bent rook je niet. dus blow je ook niet he :s)

overigens heeft een onderzoek op jamaica uitgewezen dat de effecten van wietthee verwaarloosbaar zijn
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:42:36 #134
13462 BansheeBoy
pi_108949170
Het woordje verantwoord is niet bepaald van toepassing op junkies. En laten we die nou heel veel hebben hier. :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 20:53:23 #135
342435 Life2.0
One less car
pi_108949535
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Het woordje verantwoord is niet bepaald van toepassing op junkies. En laten we die nou heel veel hebben hier. :{

Jij mocht niet meespelen boi.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:54:37 #136
342435 Life2.0
One less car
pi_108949571
quote:

[..]

Je zou eens weten wat religie onze samenleven kost.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:58:16 #137
13462 BansheeBoy
pi_108949709
quote:
16s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je zou eens weten wat religie onze samenleven kost.
Ja? Vertel eens. :{

pi_108949730
quote:

[..]

Jezus,wat een bullshit allemaal. :')

Ik ben ook geboren in diezelfde Bijlmer, dat geeft je niet bepaald meer recht van spreken dan de gemiddelde Limburger, als er ergens veel drugs wordt gebruikt is het daar wel. En voor iemand die zichzelf zoveel wijsheid toedicht op grond van 'afkomst' vertel je veel onwaarheden.

Ik kan slecht tegen onintelligente figuren in serieuze discussies.
Hold your own
Know your name
Go your own way
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:05:16 #139
342435 Life2.0
One less car
pi_108949922
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja? Vertel eens. :{

Nee, jij mocht niet meer meedoen hier.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:44:39 #140
13462 BansheeBoy
pi_108951126
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee, jij mocht niet meer meedoen hier.
Hoe bedoel je? :?

zaterdag 10 maart 2012 @ 21:47:43 #141
pi_108951241
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:42 schreef BansheeBoy het volgende:

Vooral Jezus-freaks en Mohammed-junks zijn oververtegenwoordigt.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:54:00 #142
13462 BansheeBoy
pi_108951454
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vooral Jezus-freaks en Mohammed-junks zijn oververtegenwoordigt.
Misschien een idee voor je om een cruise te doen op een kofschip? Anders een heerlijk fokschaapje ritueel slachten. Kijk maar. :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 21:55:12 #143
pi_108951483
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Misschien een idee voor je om een cruise te doen op een kofschip? Anders een heerlijk fokschaapje ritueel slachten. Kijk maar. :{

Maak jij je maar zorgen over je verslaving.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:59:03 #144
13462 BansheeBoy
pi_108951595
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maak jij je maar zorgen over je verslaving.
Elke verslaving is er 1 te veel. Dat kan en mag je niet ontkennen. :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 22:00:24 #145
pi_108951645
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Elke verslaving is er 1 te veel. Dat kan en mag je niet ontkennen. :{

Probeer dan eens van je reli-verslaving af te komen, junk.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:04:15 #146
13462 BansheeBoy
pi_108951786
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Probeer dan eens van je reli-verslaving af te komen, junk.
Ok. Welke drugs gebruik je dan? :?

zaterdag 10 maart 2012 @ 22:07:07 #147
pi_108951923
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ok. Welke drugs gebruik je dan? :?

Sex, tv-kijken, werk, alcohol, roddelen, Fok!, eten, chocolade, gitaar spelen, nicotine, auto-rijden, om er een paar te noemen. Maar ik ben er nauwelijks verslaafd aan en vertoon geen probleem gedrag.

Jij bent een gevaar voor de samenleving, reli-junk.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:11:15 #148
342435 Life2.0
One less car
pi_108952102
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :?

Als je het onderwerp niet snapt mag je niets zeggen tot iemand je iets vraagt
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:12:07 #149
13462 BansheeBoy
pi_108952151
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als je het onderwerp niet snapt mag je niets zeggen tot iemand je iets vraagt
Ok, ik wacht netjes en beleefd af. Dank voor de uitleg. :{

zaterdag 10 maart 2012 @ 22:20:59 #150
342435 Life2.0
One less car
pi_108954879
Ik heb niks met die hasj troep maar elke inperking op de burgerlijke vrijheden ben ik principieel op tegen. De VVD noemt zich een liberale partij en dan uitgerekend zij komen met dit verbod, leek me meer iets voor het CDA.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_108960968
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ok, ik wacht netjes en beleefd af. Dank voor de uitleg. :{

het zou ook helpen als je leert inzien dat niet iedereen die wel eens blowt een bankhangende sukkel is ;) wist je trouwens dat een flink deel hogeropgeleiden regelmatig een joint opsteekt? :D ik zal eens kijken of ik dat onderzoekje nog eens kan vinden.
pi_108960992
Ik begrijp de redenering überhaupt niet: we verbieden whiskey, maar jenever is ok.. :P

Als je import wilt belemmeren zul je eigen kweek legaal moeten maken. Heeft niemand in het buitenland ergens last van, en het past helemaal in het idee van de vrije markt economie. Dus wat is het probleem?
  zondag 11 maart 2012 @ 11:09:46 #154
pi_108962406
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 08:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus wat is het probleem?
De lobbyisten van de legale drugsproducenten.
  zondag 11 maart 2012 @ 11:33:18 #155
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_108962846
Ze zouden cocaïne moeten verbieden! Criminele en ook nog eens communistische organisaties als FARC profiteren van de export :r
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Radio 49
pi_108963059
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De VVD noemt zich een liberale partij en dan uitgerekend zij komen met dit verbod, leek me meer iets voor het CDA.
Het grappige is dat enkele jaren geleden de vrijheid voor volwassenen om rustig een jointje te roken nog één van de speerpunten was die je op hun website kon lezen.

Oh how the liberal have fallen. Maargoed, ik verwacht ook niet veel van de nederlandse politiek meer.
Do you even lift?
  zondag 11 maart 2012 @ 12:01:22 #157
351780 Piye
King of Kush
pi_108963548
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als gehandicapt ter wereld komen OOK een keuze was zou ik er hetzelfde over denken. Maar dat is het in vrijwel alle gevallen niet. :{

Tikkeltje hypocriet vind je niet? Je wil wel drugsgebruikers wegverbieden (alsof dat überhaupt zou kunnen) omdat een klein deel ervan veel geld kost, maar gehandicapten uitroeien die allemaal veel geld kosten ho maar.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:07:30 #158
13462 BansheeBoy
pi_108963699
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:01 schreef Piye het volgende:

[..]

Tikkeltje hypocriet vind je niet? Je wil wel drugsgebruikers wegverbieden (alsof dat überhaupt zou kunnen) omdat een klein deel ervan veel geld kost, maar gehandicapten uitroeien die allemaal veel geld kosten ho maar.
Ik heb al uitgelegd waarom. Een gehandicapte kan niets aan zijn handicap doen. Iemand die een psychose oploopt vanwege drugsgebruik is hier zelf verantwoordelijk voor. Tenzij het onder dwang gebeurt. :{

Kofschip. :{

zondag 11 maart 2012 @ 12:08:03 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108963715
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:48 schreef Truffelvarken het volgende:
Goede zaak van de VVD. We steunen Marokko al genoeg via uitkeringen.
Als je het verbiedt, betekent dat niet dat het verdwijnt. Het betekent dat de marges hoger worden. Dat betekent dat er meer winst in te maken is, en dat er meer mensen in die markt stappen. En dat betekent weer meer winst voor Marokkaanse criminelen.

Nadenken is zooooooo moeilijk, zeg maar gewoon "het is slecht, dus verbieden we het, want dan is het er niet meer." Het liefst met je vingers in je oren zodat je geen tegenargumenten meer hoort.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:12:36 #160
351780 Piye
King of Kush
pi_108963829
quote:
15s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb al uitgelegd waarom. Een gehandicapte kan niets aan zijn handicap doen. Iemand die een psychose oploopt vanwege drugsgebruik is hier zelf verantwoordelijk voor. Tenzij het onder dwang gebeurt. :{

Kofschip. :{

En ik als niet-problematische drugsgebruiker kan er wel wat aan doen dat er een aantal mensen rondlopen die hun hersens frituren? Om die reden wil jij mijn vrijheid inperken onder het mom van kostenbesparing? Of is het stiekem toch omdat je het liefste iedereen je eigen religie op wil dringen?

Overigens vind ik het niet erg als je mijn spelfouten verbetert maar doe het dan constructief in plaats van kofschip te roepen, want als het goed is zat er geen spelfout in m'n post. Het kan natuurlijk dat ik er één over het hoofd heb gezien.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:17:42 #161
13462 BansheeBoy
pi_108963940
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:12 schreef Piye het volgende:
En ik als niet-problematische drugsgebruiker kan er wel wat aan doen dat er een aantal mensen rondlopen die hun hersens frituren? Om die reden wil jij mijn vrijheid inperken onder het mom van kostenbesparing? Of is het stiekem toch omdat je het liefste iedereen je eigen religie op wil dringen?
Voordat de drugs jouw gehemelte of oksels benadert heeft het al een traject langs louter louche personages en groeperingen gehad. Daarbij, je kunt nog zo slim, verstandig en vochtig zijn, het triggeren van een psychose dankzij drugs kun je niet beïnvloeden. Het gebeurt of het gebeurt niet. :{

En al zou je het zowel aan de voor als achterkant legaliseren: de schadelijke invloed op de hersenen heeft hier niets mee te maken. Ik ben wel consequent: wat mij betreft geldt dit ook voor alcohol. :{

Pastei. :{

zondag 11 maart 2012 @ 12:19:12 #162
pi_108963986
quote:
15s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Voordat de drugs jouw gehemelte of oksels benadert heeft het al een traject langs louter louche personages en groeperingen gehad.
Daarom moet je het ook legaliseren, reli-junk.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:23:27 #163
13462 BansheeBoy
pi_108964098
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daarom moet je het ook legaliseren, reli-junk.
Daarom moet je ook verder lezen. :{

Je zou als overheid wel gek zijn om bij te dragen aan een psychotische samenleving. :{

zondag 11 maart 2012 @ 12:26:11 #164
pi_108964163
quote:
15s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daarom moet je ook verder lezen. :{

Je zou als overheid wel gek zijn om bij te dragen aan een psychotische samenleving. :{

quote:
Daarbij, je kunt nog zo slim, verstandig en vochtig zijn, het triggeren van een psychose dankzij drugs kun je niet beïnvloeden. Het gebeurt of het gebeurt niet.
Daar heeft het gebruik van wiet en hash dus ook geen invloed op, leugenaar.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:35:04 #165
13462 BansheeBoy
pi_108964404
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
quote:
Hasj/wiet
Als je gevoelig bent voor schizofrenie kan gebruik van cannabis de kans vergroten dat schizofrenie zich ontwikkelt. Die kans wordt groter als je op hele jonge leeftijd begint met blowen. Gebruik op jonge leeftijd vergroot ook de kans op het ontwikkelen van depressies. Als schizofrenie in je familie voorkomt is het raadzaam om niet te blowen.
Ik breng mijn zaak ter ruste. :{

zondag 11 maart 2012 @ 12:40:29 #166
111528 Viajero
Who dares wins
pi_108964567
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Als jij nou eens realistisch de voor en nadelen zou bekijken ipv alle evt. nadelen blind van de hand te wijzen dan zou je een stuk sterker staan. Ik schaam me af en toe dat jij in hetzelfde kamp zit als ik, nl dat van voorstanders van legaliseren. Je geeft tegenstanders van legaliseren echt veel argumenten met je ondoordachte halelujah mentaliteit.

Wiet en Hash hebben bij sommigen zeker invloed op psychoses. En juist daarom is het beter gereguleerd te legaliseren, zodat die mensen makkelijker hulp kunnen krijgen.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:41:35 #167
351780 Piye
King of Kush
pi_108964596
quote:
15s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Voordat de drugs jouw gehemelte of oksels benadert heeft het al een traject langs louter louche personages en groeperingen gehad. Daarbij, je kunt nog zo slim, verstandig en vochtig zijn, het triggeren van een psychose dankzij drugs kun je niet beïnvloeden. Het gebeurt of het gebeurt niet. :{

En al zou je het zowel aan de voor als achterkant legaliseren: de schadelijke invloed op de hersenen heeft hier niets mee te maken. Ik ben wel consequent: wat mij betreft geldt dit ook voor alcohol. :{

Pastei. :{

Welke mentaliteit is volgens jou de oorzaak van het feit dat drugs vaak door louche figuren worden geproduceerd en/of gedistribueerd? Jij doet namelijk alsof dat mijn verantwoordelijkheid is terwijl het juist veroorzaakt wordt door (zoals papierversnipperaar dat zo mooi zegt) verbodsfetisjisten als jij.

Het "grappige" is dat jij een verbod verdedigt met het feit dat de handel in verboden middelen in handen is van criminelen, terwijl dat juist een argument is om tegen verboden te zijn van middelen waar je een ander niet per definitie mee schaadt. Met mijn drugsgebruik op zich doe ik namelijk niemand kwaad. Dankzij mensen als jij moet ik het echter via illegale wegen verkrijgen.

Overigens is schadelijke invloed ook een vrij onzinnig argument. Door dit aan te halen stel jij gebruik namelijk gelijk aan gebruiken in hoeveelheden die je hersenen beschadigen. Nou kan ik je iets heel leuks vertellen over deze planeet waar we op leven. In principe bestaan er geen schadelijke stoffen. Er bestaan slechts schadelijke hoeveelheden. Sommige stoffen kan je simpelweg niet innemen in schadelijke hoeveelheden en andere stoffen neem je weer standaard in in schadelijke hoeveelheden.

Nu is het zo dat mensen die anderen hun plezier niet gunnen graag beweren dat bijvoorbeeld drugs standaard in schadelijke hoeveelheden worden ingenomen en dat is simpelweg niet waar. Je hebt ze er tussen zitten waarvoor dat geldt, alcohol is er één van, maar je hebt ze er ook tussen zitten waarbij het vrij onmogelijk wordt om je hersens te beschadigen door het gebruik.

Het is trouwens ook zo dat zelfs bij de stoffen die je hersens sowieso beschadigen bij een gebruikershoeveelheid er geen langetermijnschade hoeft plaats te vinden. Het is namelijk zo, en dit zal jij wel leuk vinden als gelovige, dat onze lichamen ongelooflijk goed uitgerust zijn om zichzelf te herstellen als je ze maar de tijd geeft. Dit zie je bij wondjes en het geldt net zo goed voor je hersens.

En dan wil ik eindigen met de stelling dat niemand mij te vertellen heeft wat ik wel of niet met mijn hersenen mag doen. Het zijn mijn hersenen en dus mijn verantwoordelijkheid.

Overigens ga ik verder ook niet meer op je in vrees ik, want deze reactie is al een beetje langer uitgevallen dan verwacht en ik weet ook dat velen al hebben geprobeerd op een redelijke manier aan jou duidelijk te maken waarom eenieder recht moet hebben op keuzevrijheid zolang hij daar een ander niet mee schaadt (en als ik me niet vergis onderwijzen de grote 3 religies ook gewoon dat de keuze bij mensen zelf moet liggen), maar blijkbaar denk jij daar gewoon anders over.
  zondag 11 maart 2012 @ 13:04:30 #168
pi_108965404
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als jij nou eens realistisch de voor en nadelen zou bekijken ipv alle evt. nadelen blind van de hand te wijzen dan zou je een stuk sterker staan. Ik schaam me af en toe dat jij in hetzelfde kamp zit als ik, nl dat van voorstanders van legaliseren. Je geeft tegenstanders van legaliseren echt veel argumenten met je ondoordachte halelujah mentaliteit.

Wiet en Hash hebben bij sommigen zeker invloed op psychoses. En juist daarom is het beter gereguleerd te legaliseren, zodat die mensen makkelijker hulp kunnen krijgen.
De discussie is geweest en gewonnen door de vrijdenkers. De verbieders hebben geen argumenten en zijn totaal niet redelijk. Het is oorlog. Maar wat jij doet moet je zelf weten.
  zondag 11 maart 2012 @ 13:22:58 #169
322239 Infection
Why so serious?
pi_108966118
De VVD :')!
  zondag 11 maart 2012 @ 13:38:05 #170
224384 Kentoet
pi_108966705
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:22 schreef Infection het volgende:
De VVD :')!
Deze reactie is van toepassing in zo'n beetje alle politieke topics van de afgelopen maanden, vooral de topics over vrijheden.
pi_108969351
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb niks met die hasj troep maar elke inperking op de burgerlijke vrijheden ben ik principieel op tegen. De VVD noemt zich een liberale partij en dan uitgerekend zij komen met dit verbod, leek me meer iets voor het CDA.
Tja, alles voor de steun van de SGP.
من يقرأ هذا هو صانع غير بارع
  zondag 11 maart 2012 @ 14:42:47 #172
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_108969453
Waarom zijn de SGP er zo tegen eigenlijk
O)))
  zondag 11 maart 2012 @ 14:51:39 #173
319151 niels0
We go the extra smile.
pi_108969858
Ik denk dat ik maar weer 'ns zelf ga kweken ivm al dat gezeur uit Den Haag. De techniek heeft ook niet stilgestaan. Assimilatie-verlichting met LED-technologie. Geen overmatige warmteontwikkeling meer en ook geen hoge eletriciteitsrekening. Doe ik er gelijk een kruidentuintje bij >:O
  zondag 11 maart 2012 @ 14:52:01 #174
319151 niels0
We go the extra smile.
pi_108969874
edit: dubbel
  zondag 11 maart 2012 @ 14:58:05 #175
349538 Anno2012
pi_108970134
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:42 schreef arucard het volgende:
Waarom zijn de SGP er zo tegen eigenlijk
De sgp is een sekte waaraan Mark rutte ook nog in mee gaat, alleen wijn is toegelaten bij die gekkies :r

Scheiding tussen kerk en staat, maar alleen niet in nederland.
Paardelul !!!
pi_108970408
quote:
15s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Ik breng mijn zaak ter ruste. :{

En nu graag een werkelijk onderzoek dat het verband aantoont ipv die 'het kan mogelijk mischien' onzin die er in die quote staat ?
Er is gewoon geen eenduidig onderzoek dat het verband aantoont , het is allemaal 'het kan mogelijk mischien' , en daarnaast zijn er ook nog onderzoeken waar Cannabis als medicijn tegen schizofrenie effectief aangetoont wordt en onderzoeken waar totaal geen verband tussen cannabis gebruik en schizofrenie uitkomt :/
Maw , ze hebben geen fucking idee , zoals zo ongeveer alles in de psychiatrie.
pi_108981497
quote:

Dat moet iedereen voor zichzelf beantwoorden, er is geen algemeen antwoord, behalve dat het niet hoeft. Zo zijn er winkels met damesschoenen, kom ik nooit :@ Draag ze niet, dus wat moet ik ermee?
Zo kan je ook over de coffeeshop denken, en dat mag, ben er cool mee 8-)
(word anders veels te druk en gaat weer ten koste van de gezelligheid, wegblijven stimuleer ik bij sommige zelfs).

Maar goed, even wat anders.
Ik ben zelf overspannen geweest, en wat kalmering kan geen kwaad.
Dus ik naar een dokter die kalmeringsmiddelen van de pharmacie mag voorschrijven;
Verslavend? Jazeker, de medicijnen is het gevaar van verslaving tegenover wiet, ongeveer een factor 100:1 (Oxazepam : Wiet).
Indien je verslaafd mocht raken aan de medicijn, de pijn die men daarmee moet verdragen met afkicken is vele malen erger dan een wietverslaving.

Dus ik heb aan mijn arts gevraagd, de bijwerking van wiet;
Euforisch gevoel
eetlust opwekkend.
Kalmerend....
Kan derpressie of psychose veroorzaken.....
Overmatige passiviteit bij langdurig misbruik....

Bijwerking van medicijnen;
Nierfalen
Leverkwalen
Hartfalen, mogelijk fataal..
Aantasting van spijsvertering, zowel maag als darmkanaal.....
:9

Dus dokter, was mijn vraag, waarom schrijft u mij geen medicinale wiet voor?
Antwoord, alleen medisch verantwoord als je kanker hebt.

Nou ik was al overspannen, hoe moet ik aan kanker komen (8> :+
Uiteindelijk leef ik nog, sorry persoonlijk maar toch vrij letterlijk, en voor mij gevoel heb ik er achteraf beter aan gedaan om naar de coffeeschop te gaan dan de apotheek.
Wil ik een ander niet aanraden, overleg met je arts en wees uiterst voorzichtig, maar het kan soms geen kwaad voor je eigen gezondheid tot in den treure eigenwijs te zijn.
Soms moet je met je kop in de wind om daar te komen waar je wezen wilt.

Was getekend, de A.A.P.
:7
  zondag 11 maart 2012 @ 19:48:11 #178
pi_108981719
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 15:04 schreef bubalus het volgende:

[..]

En nu graag een werkelijk onderzoek dat het verband aantoont ipv die 'het kan mogelijk mischien' onzin die er in die quote staat ?
Er is gewoon geen eenduidig onderzoek dat het verband aantoont , het is allemaal 'het kan mogelijk mischien' , en daarnaast zijn er ook nog onderzoeken waar Cannabis als medicijn tegen schizofrenie effectief aangetoont wordt en onderzoeken waar totaal geen verband tussen cannabis gebruik en schizofrenie uitkomt :/
Maw , ze hebben geen fucking idee , zoals zo ongeveer alles in de psychiatrie.
Voor zover ik weet is een correlatie tussen mentale problemen (psychoses) en wiet, maar die werkt twee kanten uit. Het is heel goed mogelijk dat mensen met aanleg voor psychosen sneller naar drugs grijpen. De term zelfmedicatie is hierin van toepassing. Maar dat lees ik nergens. Ik hoor alleen propaganda dat je van wiet gek wordt.
pi_108982239
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een correlatie tussen mentale problemen (psychoses) en wiet, maar die werkt twee kanten uit. Het is heel goed mogelijk dat mensen met aanleg voor psychosen sneller naar drugs grijpen. De term zelfmedicatie is hierin van toepassing. Maar dat lees ik nergens. Ik hoor alleen propaganda dat je van wiet gek wordt.
Spijker op zijn kop, wat is hetgeen wat je hoort en wat is de waarheid.
Ik heb de waarheid ook niet, alleen eigen ervaring is mijn grond, en dat kan ik ook verkeerd hebben.
pi_108993305
Nu bij BNN Spuiten & Slikken een debat over het hasjverbod, met oa een CDA moraalridder die in zijn eerste zin al heel veel onzin uitkraamde.
pi_108993646
Oh, is alweer voorbij. Volgens de CDA'er zorgt hash ervoor dat hulpverleners inelkaar worden geschopt en krijgt bijna iedereen "zware psychoses" ervan. Het is "het sluipende vergif" en we moeten er gewoon allemaal vanaf blijven. Want het is slecht, want het is illegaal, dus slecht, en het feit dat er zoveel criminaliteit omheen zit is daarvan een bewijs.

Altijd fijn, die goed doordachte redenaties van het CDA. :{
  zondag 11 maart 2012 @ 23:06:30 #182
54601 Scrutinizer
You will obey me!
pi_108993908
quote:
3s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:56 schreef Farenji het volgende:
Nu bij BNN Spuiten & Slikken een debat over het hasjverbod, met oa een CDA moraalridder die in zijn eerste zin al heel veel onzin uitkraamde.
Ik zag er ook een stukje van. Waarom houdt zo iemand zichzelf zo voor de gek? Volslagen lariekoek over mensen die hasj gerookt hebben en daarom hulpverleners in elkaar gaan slaan 8)7
The White Zone is for loading and unloading only.
If you have to load or unload, go to the White Zone.
You'll love it. It's a way of life.
pi_108994228
Die CDA Turk, wat een augurk.

Hihi, rijmt.
pi_108994362
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:02 schreef Farenji het volgende:
Oh, is alweer voorbij. Volgens de CDA'er zorgt hash ervoor dat hulpverleners inelkaar worden geschopt en krijgt bijna iedereen "zware psychoses" ervan. Het is "het sluipende vergif" en we moeten er gewoon allemaal vanaf blijven. Want het is slecht, want het is illegaal, dus slecht, en het feit dat er zoveel criminaliteit omheen zit is daarvan een bewijs.

En die kerel ernaast bleef maar rustig alle argumenten tegen een verbod rationeel uitleggen.

Het helpt geen flikker bij die verbodshoeren. Criminaliteit dit, gezondheid zo, en dat vooral zo hard mogelijk roepen.
  maandag 12 maart 2012 @ 00:16:03 #185
349538 Anno2012
pi_108996778
Ik zit hier met verbazing te kijken naar die CDA'er. Ongeloofelijk!
Zo iemand is dan volksvertegenwoordiger. :N
Paardelul !!!
  maandag 12 maart 2012 @ 00:24:28 #186
pi_108997052
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:16 schreef Anno2012 het volgende:
Hij is niet dom. Hij spuugt propaganda om de legale drugsindustrie te beschermen.
  maandag 12 maart 2012 @ 00:32:10 #187
342435 Life2.0
One less car
pi_108997297
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:02 schreef Farenji het volgende:

Jesus christus :') :') :') _O-
  maandag 12 maart 2012 @ 00:33:35 #188
342435 Life2.0
One less car
pi_108997345
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij is niet dom. Hij spuugt propaganda om de legale drugsindustrie te beschermen.
Ja dat is het ergste, ze WETEN wel beter, komop, NIEMAND kan daadwerkelijk zo dom zijn dat je echt denk dat een verbod (of anderzijds de progaganda) de oplossing is..niemand! :{
  maandag 12 maart 2012 @ 00:34:46 #189
13462 BansheeBoy
pi_108997397
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ja dat is het ergste, ze WETEN wel beter, komop, NIEMAND kan daadwerkelijk zo dom zijn dat je echt denk dat een verbod (of anderzijds de progaganda) de oplossing is..niemand! :{
Ja, laten we verkrachtingen gedogen en reguleren, anders gebeurt het wel in de illegaliteit. Wat een drogreden. :')

pi_108997422
Heb je hem weer. :').
  maandag 12 maart 2012 @ 03:24:23 #191
342435 Life2.0
One less car
pi_108999880
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 00:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, laten we verkrachtingen gedogen en reguleren, anders gebeurt het wel in de illegaliteit. Wat een drogreden. :')

Foei foei foei, nu moet je in de boek met een schaamtehoed op o|O
  maandag 12 maart 2012 @ 08:05:22 #192
224384 Kentoet
pi_109000587
Waarom negeren mensen de usual trolls als BSB niet gewoon? Een topic als deze moet gewoon over het onderwerp gaan en niet pagina's lang over de onzin die deze trolls uitkramen. Daar heb je andere subfora voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 12 maart 2012 @ 08:16:56 #193
13462 BansheeBoy
pi_109000711
Puur rationeel gezien vind ik het argument dat het dan de illegaliteit induikt heel slecht. Want dat kun je voor vrijwel alles gebruiken dan (verkrachtingen bv.) Je moet het gewoon verbieden. Als je het toch gebruikt/kweekt/koopt keihard straffen, op een afschrikwekkende manier. Dus handelaren dusdanig straffen dat het economisch geen winst oplevert. Standaard met een ton in euro's beboeten bv. :{

En uiteraard inzetten op het informeren van de bevolking over de schadelijke gevolgen van drugs en alcohol. Maar dan moeten ze wel stoppen met die schijnheilige accijns. :{

Schijnheilige accijns. :{

pi_109000787
Bullshit boy als je nog niet eens een onderscheid kan maken tussen iemand anders schade aanrichten en de vrijheid om te doen met je lichaam wat je zelf wilt ga dan ook in de cda zitten maar stop alsjeblieft met zulke totaal onzinnige vergelijkingen hier te trekken.
  maandag 12 maart 2012 @ 08:26:42 #195
13462 BansheeBoy
pi_109000800
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:25 schreef Basp1 het volgende:
Bullshit boy als je nog niet eens een onderscheid kan maken tussen iemand anders schade aanrichten en de vrijheid om te doen met je lichaam wat je zelf wilt ga dan ook in de cda zitten maar stop alsjeblieft met zulke totaal onzinnige vergelijkingen hier te trekken.
Vind je het vrijheid als je mensen helpt hun iele lichaampjes te slopen? :{

Niemand kan toch in zijn hersenpan kijken en analyseren hoeveel drugs onschadelijk is voor hem of haar? :?

pi_109000952
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vind je het vrijheid als je mensen helpt hun iele lichaampjes te slopen? :{

Niemand kan toch in zijn hersenpan kijken en analyseren hoeveel drugs onschadelijk is voor hem of haar? :?

Vanaf 18 mag iedereen doen wat hij wilt met zijn lichaam. De pil van drion zou wat mij betreft ook allang geintroduceerd moeten zijn. Ook zou men een verbod op religeuze indoctrinatie tot de 18 moeten instellen dan hadden we in de hele wereld tenminste niet van zulke gehersenspoelde freaks die argumentatie bedenken waarbij elke logica ontbreekt alleen maar omdat ze aan wat vreemd geintrepeteerde schrijfsel van hun geloof willen vasthouden. Jij bent daar een excellent voorbeeld van die geloofs indoctrinatie.
  maandag 12 maart 2012 @ 08:54:32 #197
13462 BansheeBoy
pi_109001120
Ik vind het irrationeel, ik heb het beste voor de mensheid over en jij vindt dat ze aan de drugs moeten kunnen. De mensheid heeft al laten blijken hier niet mee om te kunnen gaan. Daarbij reageert iedereen anders op drugs, het is dus geen exacte wiskunde. Dus daarom zeg ik: vermijd dit risico in zijn geheel en verbiedt die zooi/gif. :{

pi_109001326
Hoe heeft de mensheid in jou optiek dan aangetoond dat ze niet met drugs kunnen omgaan. De gelegaliseerde drugs genaamd medicijnen leveren jaarlijks veel meer doden op als de illegale drugs. De gelegaliseerde drugs genaamd geloofsindoctrinatie heeft ook al genoeg excessen laten zien. Maar wat plantjes die moeten we verbieden.
  maandag 12 maart 2012 @ 09:09:15 #199
pi_109001350
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 08:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het irrationeel
Je moeder religie :Y
  maandag 12 maart 2012 @ 11:32:20 #200
351780 Piye
King of Kush
pi_109004668
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:08 schreef Basp1 het volgende:
Hoe heeft de mensheid in jou optiek dan aangetoond dat ze niet met drugs kunnen omgaan. De gelegaliseerde drugs genaamd medicijnen leveren jaarlijks veel meer doden op als de illegale drugs. De gelegaliseerde drugs genaamd geloofsindoctrinatie heeft ook al genoeg excessen laten zien. Maar wat plantjes die moeten we verbieden.
Onder invloed van verscheidene drugs hebben ze religie gecreëerd.
  maandag 12 maart 2012 @ 15:00:40 #201
342435 Life2.0
One less car
pi_109011679
Dat was een tumor in hun voorhoofd
  maandag 12 maart 2012 @ 16:56:39 #202
13462 BansheeBoy
pi_109016108
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:00 schreef Life2.0 het volgende:
Dat was een tumor in hun voorhoofd
En ondanks dat is mijn vrouwtje nu bezig iets heerlijks op tafel te zetten. Kipsaté gemarineerd in gemalen Spaanse pepers. Het hoeft niet gevaarlijk te zijn om wat lekkers te nemen. :{

Zo kan het ook. :{

pi_109019348
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En ondanks dat is mijn vrouwtje nu bezig iets heerlijks op tafel te zetten. Kipsaté gemarineerd in gemalen Spaanse pepers. Het hoeft niet gevaarlijk te zijn om wat lekkers te nemen. :{

Capsaïcine (wat in rode peper zit) is anders ook een verslavende drug (verslavender dan hasj) met een hoge tolerantie (je hebt er dus steeds meer van nodig, in tegenstelling tot hasj). Capsaïcine zorgt voor de aanmaak van endorfine dat pijnstillend werkt en een roes veroorzaakt. Beetje vergelijkbaar met opium of heroine dus.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:18:16 #204
13462 BansheeBoy
pi_109021172
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Capsaïcine (wat in rode peper zit) is anders ook een verslavende drug (verslavender dan hasj) met een hoge tolerantie (je hebt er dus steeds meer van nodig, in tegenstelling tot hasj). Capsaïcine zorgt voor de aanmaak van endorfine dat pijnstillend werkt en een roes veroorzaakt. Beetje vergelijkbaar met opium of heroine dus.
En gevaarlijk? Zorgt het voor psychoses? :{

maandag 12 maart 2012 @ 19:20:24 #205
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_109021267
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

ja
O)))
pi_109021924
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij hebt overduidelijk nog nooit gehoord van de "merciless peppers of Quetzaltenango".

Of de net zo "merciless" Bhut Jolokia:

pi_109061559
quote:
3s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:56 schreef Farenji het volgende:
Iets wat vanzelfsprekend moet je dat wel in een forum vermelden O-)
pi_109062577
quote:
quote:
Ik zag er ook een stukje van. Waarom houdt zo iemand zichzelf zo voor de gek? Volslagen lariekoek over mensen die hasj gerookt hebben en daarom hulpverleners in elkaar gaan slaan 8)7
quote:
Die CDA Turk, wat een augurk.

Hihi, rijmt.
quote:
quote:
van 4 verschillende gebruikertjes, 4 quote's.
En welke gedachte overheerst?
"Ik hoorde een politicus praten, maar geen idee waar het over ging. Waar haalt die CDA'er het vandaan? "

Als we zo denken over onze gekozen parlementariërs, dan is onze democratie ziek. En niet zomaar een zomer griepje..... Zwaar borderline, chronisch... hopeloos... :+ })
Dan komt nu de aap uit de mouw, ik had al eerder gezegd dat niet alleen de leugen regeert, maar wat volgens mij idee de werkelijkheid in positieve zin kan opleveren.

Problemen kan je erkennen, en drugs is slecht en gevaarlijk, maar voorlichting over sex krijgen we op school en thuis, maar de waarheid omtrent drugs dan? Wat is softdrugs, wat is harddrugs?
Wat zijn de opium lijsten, wat staat er wel op? en wat niet?

Want zijn er inderdaad niet medicijnen die gewoon rigoureus verboden moeten worden door plaatsing op diezelfde opiumlijsten?

En nee ik ga nog steeds niet zeggen, ik heb gelijk.
En nee, ik zal geen toespeling maken op het feit te ondertekenen met de A.A.P. en dat nu de aap uit de mouw komt.
En nee, ik ga dit beleid niet Politiek promoten of anderszins opdringen.

Want dan heb ik minstens een politieke partij nodig, bijvoorbeeld de A.A.P.
En dan kan je geen lid worden, want ik ben een socialistische dictator die macht en gezag afwijst.
Dus in plaats van lid worden, kan je hooguit bataviaantje worden.

En dat gaat vragen oproepen, wat is een bataviaantje?
Ten eerste een lid van de A.A.P.
Ten tweede een Nederlandstalige baviaan.
Ten derde, de overeenkomst met de duiding van batavia en batavieren zijn niet geheel toevallig.

Toch is het een slecht idee, maar ach ik mag graag gespreksstof leveren.
Daarom ben ik hier lid geworden, typen in kladblok gaat zo vervelen, ik lees mijzelf steeds terug. :')

Was getekend, de A.A.P.
Anarchisten Appreciëren Politiek. :7 8-)
pi_109062853
Doe mij deze drugs.
pi_109063509
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:27 schreef Specularium het volgende:
Doe mij deze drugs.
Komt ie dan;

Als we vroeger over zout en peper net zo hadden gedacht als nu over hasj en wiet, had de V.O.C. nooit bestaan.
Dan was er geen kruiden om te handelen, hadden we het aandeel niet uitgevonden. Geen Amsterdamse beurskoersen, of economie anders dan schelpje ruilen tegen kralenketting.

Geen Jan Pietszoon Coen die op grote schaal moord.
Geen sebrenica om een fotorolletje kwijt te raken als moord op grote schaal zich herhaald.

Hadden we allemaal tevreden schelpjes geruild om onze I-steen te pakken en even het laatste rock solid news te chekken via de I-steenkoolverbinding...
Tof hee, gaaf, Super _O_

[/sarcasme]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:48:29 #211
342435 Life2.0
One less car
pi_109064027
Wil je nu echt het topic om zeep helpen?
pi_109069059
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
Hoezo om zeep helpen?
Waarover had je dit Topic bedoelt dan? :Y)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:29:36 #213
349538 Anno2012
pi_109069833
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij een persoon bent die graag wilt dat iedereen zich naar JOUW denkbeelden moet gedragen.

Jij hebt er geen last van als ik in het weekend een hasj jointje rook. Als ik tijdens feesten eens Coke en Xtc neem. Wat ben je dan aan het zeuren.

Jouw eigen drugsvrije leven is de enige werkelijkheid die je kent, mensen die buiten jouw werkelijkheid treden moeten zich aanpassen aan jouw denkbeelden.
Paardelul !!!
pi_109070068
Je hoeft het niet met mee eens te zijn.
je mag tegen zijn hoor.
Je mag zelfs de duivel en hel prediken, maar vertel minstens waarom, en waaruit het blijkt.
Of ben ik te socialistisch om een CDA standpunt opgehelderd te krijgen?
Elke d'66 kan zich daarmee inleven.

Ben ik te liberaal?
Heb ik feiten verkeerd?
Want ik heb echt alleen maar naar persoonlijke omstandigheden de feiten achterhaald.
medicijnen geprobeerd.
Coffeshop getest.
Met de arts overlegd
Internet geraadpleegd omtrent de gevaren en misdaad
Wat is het product?
Welk assortiment is er? Wat zijn de verschillen volgens de medewerkster? Wat merk ik zelf aan verschil tussen hasj, wiet, de verschillende soorten, en daar combinaties van.

Het politieke debat, waar ging dat over? En is dat herkenbaar met mijn belevingswereld naar ervaring?
Nou nee.

En sommige hebben zich van een soortgelijke mening getoond.
En je mag het met mij oneens zijn, graag zelfs, stiekem. Maar doe mij één plezier, vertel minstens waarom ben je met mij oneens, en waaruit blijkt dat?

Leuk topic toch, jouw plezier, mijn plezier, ons plezier?
Of is je lontje te kort? })
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:36:50 #215
349538 Anno2012
pi_109070353
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:32 schreef zaans_boefje het volgende:
Je hoeft het niet met mee eens te zijn.
je mag tegen zijn hoor.
Je mag zelfs de duivel en hel prediken, maar vertel minstens waarom, en waaruit het blijkt.
Of ben ik te socialistisch om een CDA standpunt opgehelderd te krijgen?
Elke d'66 kan zich daarmee inleven.

Ben ik te liberaal?
Heb ik feiten verkeerd?
Want ik heb echt alleen maar naar persoonlijke omstandigheden de feiten achterhaald.
medicijnen geprobeerd.
Coffeshop getest.
Met de arts overlegd
Internet geraadpleegd omtrent de gevaren en misdaad
Wat is het product?
Welk assortiment is er? Wat zijn de verschillen volgens de medewerkster? Wat merk ik zelf aan verschil tussen hasj, wiet, de verschillende soorten, en daar combinaties van.

Het politieke debat, waar ging dat over? En is dat herkenbaar met mijn belevingswereld naar ervaring?
Nou nee.

En sommige hebben zich van een soortgelijke mening getoond.
En je mag het met mij oneens zijn, graag zelfs, stiekem. Maar doe mij één plezier, vertel minstens waarom ben je met mij oneens, en waaruit blijkt dat?

Leuk topic toch, jouw plezier, mijn plezier, ons plezier?
Of is je lontje te kort? })
Op welke drugs zit je nu?
Paardelul !!!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:42:22 #216
pi_109070758
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:29 schreef Anno2012 het volgende:

Jouw eigen drugsvrije leven is
een leugen. Hij is een reli-junk en een verbods-verslaafde.
pi_109133030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
Weet je, ik ben tot inkeer gekomen.
Tuurlijk open je een Topic op een forum om iemand die een uitgesproken mening uitgebreid verhaalt persoonlijk tot gek te verklaren, echter zonder een teken inhoudelijk iets te hebben begrepen, of iets willen te begrijpen.

Ik mag niet mijn mening in jouw topic tentoonspreiden op zoiets als het Internetzzzz...
Dus vanaf heden richt uw vragen in dit Topic enkel en alleen aan TS, want zijn leugen moet prevaleren boven het feit de waarheid te bespreken.

Mocht de TS u in gebreke blijven, gelieve uzelf zelfstandig van antwoord te voorzien, u kunt deze terug vinden in het standaard boekwerk "Mein Kampf, mijn Topic, wat doe je?"

Mag ik u allen in een droef afscheid verlaten, met schaamte de vrijheid te hebben genomen om een ongebruikelijke, doch oplossend vooruitstrevende, mening te willenverkondigen in het Topic van TS.

Sieg Heil de Fuhrer, Sieg heil de TS.
Was in verzet getekende, de A.A.F.
Anarchisten appreciëren Fascisme.
pi_109133137
Ga gewoon weg man.
pi_109134046
quote:
9s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:03 schreef Specularium het volgende:
Ga gewoon weg man.
Op zich kan ik dat best begrijpen, kan je me ook vertellen, waarom?
rauchende Juden, eraus? O-)
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:27:45 #220
349538 Anno2012
pi_109134097
STOP VOLGEN,

klik ik nu aan
Paardelul !!!
pi_109134588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:26 schreef zaans_boefje het volgende:

Op zich kan ik dat best begrijpen, kan je me ook vertellen, waarom?

Omdat je woordenwaterval een slap aftreksel van een spinvis nummer lijkt waar werkelijk bijna geen touw aan vast te knopen is qau samenhangendheid. :+
pi_109145650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:27 schreef Anno2012 het volgende:
STOP VOLGEN,

klik ik nu aan
Omdat socialisten zijn maoïstisch welke slechts door flagrante Nazi's gestopt moeten worden.
Sieg Heil, Rauchende Juden Eraus.
Aufmachen die sigaretten....
:W
pi_109148502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat je woordenwaterval een slap aftreksel van een spinvis nummer lijkt waar werkelijk bijna geen touw aan vast te knopen is qau samenhangendheid. :+
Ach wat jij een woorden waterval acht is voor een ander een goed doordacht verhaal boven jouw bevattingsvermogen verheven.
Dat je toch een waarde oordeel over mijn politieke inhoud durft te geven, zonder inhoudelijk te zijn, dan maak jij jezelf alleen belachelijk.
Wat vind je dan onsamenhanged, welk feit ten aanzien van welk ander feit?

Wees dan inhoudelijk en niet alleen een steen in het water gooien om maar rimpels te krijgen aan het oppervlak, durf dan diepgang te hebben.
pi_109149230
Toen ik jaren geleden mijzelf op FOK! een profiel aaanschafte was het een bolwerk van jong en oud, waar zowel vertier evenals diepgang in nieuwsgaring en politieke discussie mogelijk was.

Tegenwoordig is het een kladblok van geile jongeren die graag volwassen sex met elkaar willen, zonder een diepgang of teveel moeilijk gedoe.

Wat triest dat de forum bezoeker niets anders is dan vervuiling van het beeldscherm, waar er zoveel andere renderende mogelijkheden zijn.

Als we op FOK! erover gaan seiken wat we van elkaar vinden, zonder elkaars opinie te waarderen, dan is het een sterfplek op Internet welke beter gemeden kan worden.

Ooit was er iemand met een droom, Danny Roodbol, maar ik geloof dat die nachtmerrie niets anders was dan een illusie.
Word wakker, en sterf allemaal.
Mocht je mij zoeken;
www.geenstijl.nl

Weet ik in ieder geval door de naam van het product waar ik aan toe ben, wel zo eerlijk.
Stelletje zielige seikende hei kneuters
:W
pi_109150285
forum@fok.nl

onderwerp: het spijt mij;

Beste Danny, Yvonne, en andere,

Helaas naar aanleiding van dit topic: De VVD wil een totaalverbod op hasj #2
Moet ik toch melden dat ik mij zeer naar en vervelend voel, en zelfs onwelkom.

Dit omdat een waardeoordeel over de inhoud van mijn persoon in topics meer waarde schijnt te hebben dan een inhoudelijke reactie over het actuele onderwerp.
Kijk als je een discussieplatform wilt hebben waar elke mening welkom is, mits inhoudelijk, dan ben ik graag je gast.
Maar de wijze waarop ik nu moet deelnemen aan de community, doet mij eerder denken aan een kleuterklas waar kinderen worden bezig gehouden om de tijd maar te doden.

Jammer, jammer dat het afglijden niet word gekeerd, noch word bestreden.
Maar jullie keus, en ik denk dat ik niet de eerste ben, noch de laatste, die FOK! na jaren in de steek laat wegens de slappe inhoud die bijna lasterlijk is naar de persoon achter de gebruikersnaam aan toe.
Geen idee waar FOK! mee bezig, geen idee waar jullie naar toe willen, het lijkt mij een flessentrekkerij voor reclame inkomsten.
Tja de moraliteit verlaagd eenmaal wanneer idealistische doelstellingen plaats moeten ruimen voor financieel vermogen.
Maar zonder de ene, zal je de ander nooit behouden.

Ik vind het jammer, en wilde niet zomaar een afscheid nemen zonder vaarwel, vandaar deze email, vaarwel.
zaans_boefje.
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:17:13 #226
13462 BansheeBoy
pi_109150482
Zaans_Boefje, heb je een psychose? :?

donderdag 15 maart 2012 @ 22:20:44 #227
342435 Life2.0
One less car
pi_109150708
Zie hierboven een argument om NIET te bezuinigen op de zorg.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 07:53:11 #228
pi_109158260
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:20 schreef Life2.0 het volgende:
Zie hierboven een argument om NIET te bezuinigen op de zorg.
‘Psychiatrische patiënten stoppen behandeling wegens eigen bijdrage’
pi_109360608
Beste SP Fractie,

Al vaker heb ik op deze wijze mij tot u gericht, welke tot heden zonder reactie is gebleven. Het gebrek aan fatsoen vind ik enigszins verwijtbaar, en ik vraag mijzelf af waarom doe ik deze moeite nog als ik al vaker mij neus heb gestoten?
Nou ja als ik mijzelf meermaals aan dezelfde steen stoot, geef ik er in ieder geval blijk van geen ezel te zijn.

Maar goed, mijn inhoudelijke bericht, waar ik oprecht ook een doel mee beoog. Ik hoop dat ditmaal wel een reactie zou kunnen volgen, want een sociale partij zonder fatsoen is ook slechts een ongeloofwaardigheid, waar de Efteling niet alleen mee vervuld is maar zelfs een toegangsprijs heeft.

Ik heb de ontwikkelingen gevolgd over het ontstaan van Groep Hero Brinkman, hierna te noemen de GHB.
En verdorrie, wat heeft de GHB van de politiek een hallucinatie gemaakt. Als ik GHB was zou ik als partijgenoot kiezen voor LSD, dit terzijde.

Want zonder steun aan het Kabinet had hij iets anders moeten doen, en dat blijft enkel en alleen over het steunen van een motie van wantrouwen.
Maar dan volgen er verkiezingen, en daar heeft GHB tijd voor nodig zich voor te bereiden.
Dus met steun aan kabinet, waardoor een virtuele meerderheid schijnbaar blijkt voor het minderheidskabinet, krijgt GHB de tijd te overleven door een partij te vormen en op verkiezingen voor te bereiden.

Maar het kan toch niet zo zijn dat een heel Land in tijden van crisis word bestuurd door de overlevingsdrang van slechts het 76e kamerlid, waarmee de andere 149 buiten spel word gezet.
Want daarmee heeft GHB het hele volk in een politieke houdgreep om de egoïstische reden zelf te willen overleven.

Maar Den Haag is toch het besturen van een land, en niet waardig een politieke survivaltocht te verworden?
Maar die afbreuk word nu wel gepleegd. En ik heb op de SP gestemd, met passie, ziel en feitelijke overtuiging, ik wil niet een politiek gijzelaar worden van een roversbende of een splintergroepering van de guerilla tactiek welke het politieke landschap niet alleen domineert, maar zelfs gijzelt.

HJelp, verlos het Nederlandse Volk van de Hedendaagse FARC, IRA of GHB.... Help SP, stuur het kabinet naar de Koningin, dan heeft dat ouwe mensje ook weer eens aanspraak tijdens de high-tea.
Denk aan onze ouderen, gun hare majesteit een verzetje.. alstublieft??

Groetjes,

zaans_boefje.

Was getekend, de A.A.P.
Aapjes Appreciëren Partijgenoten. }) :W :7 (8>
pi_109388405
Alleeen hasj?
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')