pi_108750093
registreer om deze reclame te verbergen
Ze zeggen twee porties met zes van die dingen (dus drie per persoon).
Naja... maakt ook niet uit. Mijn huisgenoot beweerd dat zo'n doos voor een persoon is en daar kan ik me wel een beetje in vinden. Een avondmaaltijd heeft toch meestal rond de 400-600kcals (niet dat ik dat red, maar volgens mijn vriend heeft het avond eten de helft van de kcals op een dag)?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_108750164
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

goed bezig! *O*
Ja ben er blij mee :) Schiet wel op zo :)

Lijstje van vandaag (weekend voor mij, als postbezorger werk ik van dinsdag tot zaterdag)

O: Volkorentoast met home-made hummus, gekookt eitje, bakje frambozen
M: 2 volkoren bolletjes, 1 kaas 1 salami, 1 appel
T: 2 blokjes witte chocolade, thee
A: Visburger, witlof, aardappelpuree
T: 2 gemberkoekjes, thee

S: Half uurtje fietsen, verder niets ;) Morgen weer hard aan het werk en ik voelde me dit weekend alleen maar moe :{ Misschien heeft dat ook met het afvallen te maken, voelde me vrij futloos in ieder geval.
Human beings make life so interesting. Do you know? , that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom?.”
Mijn blog: www.wateetjedanwel.blogspot.nl
XstraightedgeX
  maandag 5 maart 2012 @ 19:24:45 #278
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108752297
Hmmm, bij een diepvriespizza staat ook: bevat per portie 400kcal..
Nou mooi toch?

Blijkt een portie een halve pizza te zijn :')
Always be yourself. Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108752385
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Hmmm, bij een diepvriespizza staat ook: bevat per portie 400kcal..
Nou mooi toch?

Blijkt een portie een halve pizza te zijn :')
Dat faalt!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_108752639
jep, een portie chips is 1 handje en een portie ijs is 1 bolletje. Kijk altijd naar de eenheden per 100 gram!

mijn light lasagna was best okee!
Waar mensen die goeden matigen bier tetten nagellak pellet revieuw hurr derp masja GENIET!! einz aids hallon ballon HOE muilen falen nierken lijken wassen stacaravan nazibloem SORRY MEVROUW buy now dit dat alles.
I have serious issues
  maandag 5 maart 2012 @ 19:31:33 #281
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108752646
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat faalt!
Yep!
Lees voor de lol ook eens de verschillende drinksappen.
Bij de 1 wordt de cal per 150 ml of 200 ml en de andere bij 250 cal berekend, echt heel suf..
Wat het best uitkomt wordt het grootst op het pak gezet.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108752991
Zo, net een uurtje wezen spinnen, krijg ik halverwege kramp in beide kuiten. Dat was echt irritant. De instructeur kwam ook niet verder dan dat het kon komen door te weinig drinken of te weinig zout eten... Hopen dat het de volgende keer wel beter gaat. Na een half flesje water en flink stretchen kon ik de les wel afmaken..
pi_108753189
quote:
99s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:31 schreef Stormqueen het volgende:
jep, een portie chips is 1 handje en een portie ijs is 1 bolletje. Kijk altijd naar de eenheden per 100 gram!

hoe heb jij je light lasagne gemaakt?ik wil het ook van de week maken, weet nog nbiet helemaal hoe
pi_108753205
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Yep!
Lees voor de lol ook eens de verschillende drinksappen.
Bij de 1 wordt de cal per 150 ml of 200 ml en de andere bij 250 cal berekend, echt heel suf..
Wat het best uitkomt wordt het grootst op het pak gezet.
Dat soort spul drink ik eigenlijk nooit :@ Ik houd niet van die zoete troep, nooit gedaan ook. Geef mij maar water of thee :)
pi_108753284
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:37 schreef laiveneertiekje het volgende:
Zo, net een uurtje wezen spinnen, krijg ik halverwege kramp in beide kuiten. Dat was echt irritant. De instructeur kwam ook niet verder dan dat het kon komen door te weinig drinken of te weinig zout eten... Hopen dat het de volgende keer wel beter gaat. Na een half flesje water en flink stretchen kon ik de les wel afmaken..
Kan ook nog komen door een magnesium, ijzertekort of b12 tekort, maar dan moet je er vaker last van hebben ;)
Human beings make life so interesting. Do you know? , that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom?.”
XstraightedgeX
pi_108753320
quote:
99s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:31 schreef Stormqueen het volgende:

Waar staan die eenheden? Op de site van het voedingscentrum?
XstraightedgeX
pi_108753377
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:41 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hoe heb jij je light lasagne gemaakt?ik wil het ook van de week maken, weet nog nbiet helemaal hoe
met 6 bladen, 250 gram extra mager rundergehakt, 600 gram italiaanse groente en een halve pot sugocasa. Beetje geraspte slankie bovenop. Verder niks :)
Waar mensen die goeden matigen bier tetten nagellak pellet revieuw hurr derp masja GENIET!! einz aids hallon ballon HOE muilen falen nierken lijken wassen stacaravan nazibloem SORRY MEVROUW buy now dit dat alles.
I have serious issues
pi_108753404
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:43 schreef Selestha het volgende:

[..]

Waar staan die eenheden? Op de site van het voedingscentrum?
meestal op de verpakking in ieniemini lettertjes :D
I have serious issues
pi_108753441
quote:
99s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

meestal op de verpakking in ieniemini lettertjes :D
Aha, tsja ik zelden kant en klaar dingen, dus dat schiet eigenlijk niet echt op dan :')
XstraightedgeX
pi_108753464
quote:
99s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

met 6 bladen, 250 gram extra mager rundergehakt, 600 gram italiaanse groente en een halve pot sugocasa. Beetje geraspte slankie bovenop. Verder niks :)
ok, nice ^O^
ik zat zelf te denken om het gehakt te vervangen door noten. is wel meer kcal, maar wel weer gezonde vetten O+
pi_108753467
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Selestha het volgende:

[..]

Aha, tsja ik zelden kant en klaar dingen, dus dat schiet eigenlijk niet echt op dan :')
nee maar dan staat er ook niet op hoeveel kcal er in zit :P
I have serious issues
pi_108753493
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ok, nice ^O^
ik zat zelf te denken om het gehakt te vervangen door noten. is wel meer kcal, maar wel weer gezonde vetten O+
mmnee, dan zou ik eerder de kaas vervangen door nootkruim :D
I have serious issues
pi_108753538
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:42 schreef Selestha het volgende:

[..]

Kan ook nog komen door een magnesium, ijzertekort of b12 tekort, maar dan moet je er vaker last van hebben ;)
Dit was voor het eerst in tijden dat ik er last van had. Ik denk dus niet dat het daaraan ligt.. Maar ik kan er weer eens een multivitamine bij gaan slikken, kijken of het verschil maakt
pi_108753546
quote:
99s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee maar dan staat er ook niet op hoeveel kcal er in zit :P
Nee nou ik dacht dat je doelde op een soort van lijst die aangaf wat als een portie geldt qua gewicht ofzo. Daar zou ik mn eigengemaakte dingen dan wel op aan kunnen passen ;) Nu weeg ik meestal gewoon de hoeveelheden af.
XstraightedgeX
pi_108753594
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:47 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dit was voor het eerst in tijden dat ik er last van had. Ik denk dus niet dat het daaraan ligt.. Maar ik kan er weer eens een multivitamine bij gaan slikken, kijken of het verschil maakt
Bij mij wel in ieder geval ;) Vaak gaat het weer over als ik weer multivitamientjes neem; ik heb namelijk een ernstig b12 tekort gehad en moet daar nog steeds op letten.
XstraightedgeX
pi_108755142
Magnesium tekorten zorgen inderdaad voor kramp. Als ik geen magnesium slik wordt ik midden in de nacht wakker van de kuitkrampen (en dat doet helse pijnen). Met magnesium is dat ietsjes minder.
  maandag 5 maart 2012 @ 20:14:45 #297
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108755186
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat soort spul drink ik eigenlijk nooit :@ Ik houd niet van die zoete troep, nooit gedaan ook. Geef mij maar water of thee :)
Nee, is ook niet handig, vloeibare calorieen... Maar dat was een voorbeeld van marketing.. Ze weten heus wel wat ze op de verpakking zetten. De meeste lezen het niet eens of zien alleen de cal per portie.
Probeer eens om echt eens te letten op verpakkingen, je staat echt met je oren te klapperen!
Helaas weten de meeste consumenten totaal niet wat ze eten
pi_108756457
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nee, is ook niet handig, vloeibare calorieen... Maar dat was een voorbeeld van marketing.. Ze weten heus wel wat ze op de verpakking zetten. De meeste lezen het niet eens of zien alleen de cal per portie.
Probeer eens om echt eens te letten op verpakkingen, je staat echt met je oren te klapperen!
Helaas weten de meeste consumenten totaal niet wat ze eten
Ik zou het prettig vinden als ik minder neurotisch was ;) ik weet van alles wat ik in mijn mond stop hoeveel kcal het bevat

Jouw nickname is trouwens gaaf _O_
pi_108770961
Yeah! Er is weer wat af, na ruim een week stil staan. -0.7 kilo ten opzichte van gister :D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 07:40:19 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108771167
Goeiemorgen!

Zo naar stage, dus was m'n weegmomentje vergeten door het gehaast *nu heb ik tijd over*...

Lijstje!

O: 3 boterhammen. 2 linera-pate, 1 halvajam. Glas sap.
T: Een appel.
L: 3 boterhammen met halvajam. De rest van het beleg is even op... Ga vanavond boodschappen doen.
T: Wat ik in de pauze koop, zal iets gezonds nemen. Dus worteltjes, een komkommer, een pakje crackertjes met een bouillonnetje, zoiets.
D: Ik denk dat het tomatensoep met een halve ciabatta met tomatentapenade wordt.
T: Lactosevrije yoghurt, eventueel met een appel.

Xx!
Die van Peter Pan dus, niet de Teletubbie...

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')