pi_108666903
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Hahaha, wat cool! Waar heb je die vandaan :D
http://www.hetkleinewinkeltje.nl/

in Millingen aan de Rijn, maar ze bezorgen ook ;) Deze is voor een swapje voor iemand anders.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:10:17 #52
155227 Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_108666945
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:09 schreef Lyssa het volgende:

[..]

http://www.hetkleinewinkeltje.nl/

in Millingen aan de Rijn, maar ze bezorgen ook ;) Deze is voor een swapje voor iemand anders.
Ik vind het ook echt een superleuke kadotip :D Even onthouden!
De leukste ansichtkaartjes? Klik hier
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108668227
Haaknaald met een lampje...briljant. _O_

Op is op en nog maar eentje aanwezig van elke. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
pi_108668312
haha, die haaknaald is echt knetterbriljant! :D
ik haak graag s'avonds, maar dan moet ike cht een lamp over m'n schouder slepen en aanzetten, anders zie ik het niet :')
pi_108668384
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:51 schreef Mirjam het volgende:
haha, die haaknaald is echt knetterbriljant! :D
ik haak graag s'avonds, maar dan moet ike cht een lamp over m'n schouder slepen en aanzetten, anders zie ik het niet :')
En niet zomaar een lamp maar een halogeenlamp anders zie ik nog helemaal niets. :')
Optimist tot in de kist
pi_108674820
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:43 schreef kwiwi het volgende:
Ik weet niet meer precies wie er om vroeg, maar hier is het patroon van het konijntje dat ik had gemaakt: http://blog.craftzine.com(...)rn_spring_bunny.html
Dat was o.a. ik! Dank je, hij is echt heel leuk!

Lyssa: leuke wolletjes en geweldige haaknaald :)
pi_108675178
@Peetje, bedankt voor de tip! ik ga het eens een keer proberen met een gewone haaknaald :)
@Mvr.Poes, als ik in de 3e steek 2 vasten moet doen, tel ik tot 4. Ik weet dan dat 1 2 een enkele vaste is en dat 3 en 4 in dezelfde moeten. Moet ik in de 6e steek 2 vasten doen, tel ik dus 1 2 3 4 5 en dan moeten 6 en 7 dus in dezelfde. Ik tel niet verder, ik begin elke keer na de vermeerdering weer opnieuw bij 1 met tellen.
Oh, bij het teruglezen zie ik dat Lyssa het op dezelfde manier doet als ik (of ik als zij) ;)
@Trovey, ik ben benieuwd naar wat je nog meer in gedachten hebt voor deken-ideeën! Ik vind het knap, ik vind er geen ruk aan een deken maken... Maar ze zijn wel altijd zo leuk!
pi_108675996
Ik lijm een houten parel op het einde van mijn haaknaald voor kleine tunische werkjes >> zo glijden de steken er ook niet af ;)
pi_108676717
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:30 schreef LittleQ het volgende:
@Peetje, bedankt voor de tip! ik ga het eens een keer proberen met een gewone haaknaald :)
@Mvr.Poes, als ik in de 3e steek 2 vasten moet doen, tel ik tot 4. Ik weet dan dat 1 2 een enkele vaste is en dat 3 en 4 in dezelfde moeten. Moet ik in de 6e steek 2 vasten doen, tel ik dus 1 2 3 4 5 en dan moeten 6 en 7 dus in dezelfde. Ik tel niet verder, ik begin elke keer na de vermeerdering weer opnieuw bij 1 met tellen.
Oh, bij het teruglezen zie ik dat Lyssa het op dezelfde manier doet als ik (of ik als zij) ;)
@Trovey, ik ben benieuwd naar wat je nog meer in gedachten hebt voor deken-ideeën! Ik vind het knap, ik vind er geen ruk aan een deken maken... Maar ze zijn wel altijd zo leuk!
Ik kan nog wel 10+ dekens bedenken die ik wil maken, nu de tijd nog. :')

Voor de personen die het olifantje willen namaken van de Max uitzending
http://amigurumis.hyves.nl/blog
Optimist tot in de kist
pi_108678971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:35 schreef trui het volgende:

[..]

dat krijg je ervan als je niet leest wat er geschreven is.. :P

leuke muts! paste hij goed? dat vind ik altijd het lastige van mutsen, om ze precies op de juiste maat te krijgen.
terugelezen :P hij zit achterstevoren-express :9

muts is precies goed en kan nog paar maanden mee, want ze was hier op visite en ik kon zo prima elke toer even meten :P Maar ik vind dat ook altijd rete lastig, nu eens opgeschreven hoeveel steken / toeren (ergens, briefje is natuurlijk weer kwijt)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108679043
DAT LAMPJE! O+ GENIAAL! O+

mijn vriend riep gelijk.. NEE! in bed haken?
NEE! daar doen we slapen O-)

dus stiekem onder de dekens haken is er niet bij :(
Zijn die in veel maten te krijgen? En werkt het ook een beetje? of is het meer voor de heb?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108679607
Wat grappig, die haaknaald! :)

Ik heb mijn mini-konijntje-sleutelhanger af. Verbaas me er nóg over hoe lang ik er over heb gedaan.... Maarja, hij is wel schattig geworden. Zal morgen even een foto maken.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 22:23:31 #63
3123 Sanne
old crohnie
pi_108679674
Die lichtgevende haaknaald is geweldig!! _O_
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
pi_108681008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:09 schreef Dottey het volgende:

:D
pi_108681384
Wat een mooie wolletjes Lyssa! Ik haak nu ook met scheepjeswol en dat gaat super. Lekker zacht.
Ben alleen bezig met de Giraffe van EsseEi, maar zat daar niet een fout in het patroon? Meen het ergens gelezen te hebben hier. Zoja, waar zit de fout?
Ben nu met het hoofdje bezig.

Met meerderen en minderen tel ik net zoals hierboven al is aangegeven.
2 vasten, 2 vasten in de volgende vaste. Dan tel ik altijd tot 4 en begin dan weer bij 1 te tellen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:26:09 #66
211083 Angelof9
onkapotbaar
pi_108682035
Bij de hoorntjes geloof ik. Maar ze heeft het al aangepast dus misschien heb je het patroon zonder fout.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:15:38 #67
52016 Lyssa
music <3
pi_108683822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:09 schreef Dottey het volgende:

Zijn die in veel maten te krijgen? En werkt het ook een beetje? of is het meer voor de heb?
Hahah!! Ik heb het gekocht bij http://www.hetkleinewinkeltje.nl/ maar daar staat dat er van elke maat nog maar 1 op voorraad is. Ik kan me voorstellen dat het wel werkt, hij geeft goed licht. Maar hij is niet voor mij, dus uitgebreid verslag kan ik je niet geven, hij gaat mee voor een swapje ;)
pi_108688873
goedemorgen!!! Nou, heb echt een paar dagen niet gelezen, maar dan ben je wel even bezig om weer alles te lezen en te bekijken.... Wat zijn er weer leuke dingen gemaakt!!!
@kwiwi, schattig konijntje!!!
@oceanonix. wat een gave deken zeg......... die felle kleuren met zwart!!!
@ LittleQ, wat leuk die flower pot. die heb ik ook op mijn lijstje gezet, waar al zo veel op staat... haha. Hoever ben je?
@ Dottey. leuk hoor dat mutsje...
@ mevr poes. Goed dat je kan haken. Leuk is het he? Gisteren is een vriendin bij mij geweest om te leren haken. Zij kon het ook helemaal niet, dus eerst oefenen met de lossen, uiteindelijk oefenen met vasten maken en daar een paar rijen van haken. Nu is ze begonnen met ene makkelijk patroon. Denk dat ze vandaag nog wel langs komt, want ze zou niet verder gaan dan alleen de toeren met vasten. Dan kan ik daarna weer uitleggen hoe je moet minderen. Wel heel leuk hoor, iemand anders enthousiast maken. Ben benieuwd of ze het vol blijft houden.
@lyssa.. Gaaf, die lichtgevende haaknaald.

Ik ben nu aan het wachten op mijn veiligheidsoogjes, heb mijn stapelslak bijna af, moet alleen het hoofd nog, die heb ik gehaakt, maar kan ik nog niet opvullen en afmaken, omdat ik de oogjes niet heb. Heb via internet nu garen besteld, ben benieuwd of het wat is.

Ik zal zo de ooievaar eens afmaken. Ik ben ook een van de velen die het in elkaar zetten vervelend vindt. Dan heb ik alles af, maar moet alleen nog alles in elkaar zetten. Ben ondertussen ook bezig met een muziekschaap. Heb muziekdoosjes gekocht, dus ben benieuwd wat dat gaat worden. wat is dat wollige draad irritant zeg!!! Je ziet de steken niet, dus alles moet op gevoel. Maar het wordt wel heel leuk.

Ik zal eens kijken hoe ik foto's hier moet plaatsen, dat kreeg ik laats niet voor elkaar, net als die emoticons toevoegen in de tekst, lukt me ook niet. Ben ik echt zo'n leek??? haha

Fijne dag!!!
  zondag 4 maart 2012 @ 10:43:15 #69
211083 Angelof9
onkapotbaar
pi_108689687
Ik heb even een mutsje en haarband/oorwarmer ding gemaakt voor een collega die net opa is geworden. Nu weer verder met de giraffe!

babyhat3_medium2.jpg

headband_medium2.jpg
  zondag 4 maart 2012 @ 10:58:40 #70
12713 trui
aantrekkelijk!
pi_108689943
bijzondere kleurtjes voor een opa, heeft ie ze al gepast? ;)
in de haak.
  zondag 4 maart 2012 @ 11:42:24 #71
211083 Angelof9
onkapotbaar
pi_108690810
Nouja, die baby ken ik niet ;)
  zondag 4 maart 2012 @ 11:42:36 #72
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108690816
haha nee hoor, luie EsseEi (of drukke EsseEi het is maar hoe je het bekijkt) heeft het heel slecht nogniet aangepast. Het is bij de hoorntjes maar het spreekt wel aardig voor zich: er staat dat het minderen 6 keer hherhaald moet worden, maar het is maar 3 keer.
pi_108693530
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:18 schreef crejo het volgende:
@ LittleQ, wat leuk die flower pot. die heb ik ook op mijn lijstje gezet, waar al zo veel op staat... haha. Hoever ben je?
Die Flower Pot had ik al heel snel nadat ik leerde haken op mijn to-do list gezet. Ik heb nu de 1e bloem af, van de 2e heb ik nu de stengel af. Ik ga een lichtblauwe en een wit-met blauwe maken. Ik wil 'm (als hij goed is gelukt) cadeau doen aan een vriendinnetje van me en ze hebben smurfblauwe eetstoelen, dus dat leek me er wel leuk bij staan ;)
Waar heb jij je oogjes besteld? Ben heel benieuwd naar je werkjes!

@Angel, wat heerlijke zoet! Ik vind die knoopjes er op hartstikke leuk!
  zondag 4 maart 2012 @ 13:34:56 #74
244933 trovey
Nachtoele
pi_108693909
Tussendoorwerkje voor het weekend is hier een hoes voor een rond voetenbankje...gaat een vliegenzwam worden, Rode Saskia met dubbele draad en daarop witte vlekken van witte Zeeman Sparkle (kan ik dat toch nog ergens voor gebruiken) zodat het wat extra's heeft. :P
Optimist tot in de kist
pi_108694342
Een haaknaald met een lichtje, wat grappig!

En lief mutsje, leuk met die bijpassende sterretjes erop!

Hier nog druk met het lijfje van Ollie, alle steken kloppen maar ik ben nu halverwege maar zie er nog niet veel in... Vooral geen hoogte terwijl ik al op de helft ben.
En dan komt die angst voor mislukking weer naar boven.
Dit is het nu (ben met het lijfje bezig) http://www.flickr.com/photos/72091647@N05/6805670086/
Toer 11 net afgerond. Moet nu gaan minderen.

Iemand al eens ollie gemaakt? Mijn vriend zei dat t meer moeite kost om de breedte in te gaan dan in de hoogte en dat de hoogte in de volgende toeren nog komt.
Ik hoop dat zijn theorie klopt! (dan heb ik mezelf gelukkig voor niks druk gemaakt).Tot die tijd maak ik me zorgen haha.
pi_108694538
Ik vraag me ook weleens af of het wel goed gaat, maar naarmate ik dichter bij het 'eind' kom en heb gevuld, zie ik het ineens wel. Komt dus goed!
pi_108694935
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:47 schreef Mvr.Poes het volgende:
Een haaknaald met een lichtje, wat grappig!

En lief mutsje, leuk met die bijpassende sterretjes erop!

Hier nog druk met het lijfje van Ollie, alle steken kloppen maar ik ben nu halverwege maar zie er nog niet veel in... Vooral geen hoogte terwijl ik al op de helft ben.
En dan komt die angst voor mislukking weer naar boven.
Dit is het nu (ben met het lijfje bezig) http://www.flickr.com/photos/72091647@N05/6805670086/
Toer 11 net afgerond. Moet nu gaan minderen.

Iemand al eens ollie gemaakt? Mijn vriend zei dat t meer moeite kost om de breedte in te gaan dan in de hoogte en dat de hoogte in de volgende toeren nog komt.
Ik hoop dat zijn theorie klopt! (dan heb ik mezelf gelukkig voor niks druk gemaakt).Tot die tijd maak ik me zorgen haha.
Heb Ollie zelf nog niet gemaakt, maar snap wel wat je bedoelt. En het komt inderdaad vanzelf goed! ;)

De eerste toeren (waarin je steeds meerdert) blijft je werkje inderdaad helemaal plat. Zodra je niet meer meerdert, gaat je werkje iets de hoogte in, maar dat lijkt inderdaad heel langzaam te gaan. Dat komt vooral omdat je werkje dan maar licht omkrult en de rand een beetje naar buiten gaat staan.
Zodra je straks weer gaat minderen, 'dwing' je de rand om meer naar binnen te trekken, en dan komt die hoogte vanzelf! :)

Gewoon goed je steken en je toeren tellen, dan komt de juiste vorm echt vanzelf! Ik ken dat gevoel van "komt dit wel goed?" ook, maar maak je er niet te druk om, het komt echt goed! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_108694967
LittleQ, bij mij ligt de flower pot al een paar maand te wachten op vulling en afwerking :(
Was ook één van mijn eerste prutswerkjes, dus grote kans dat er veel fouten in zitten... misschien toch maar weer eens opnemen ?

Kok Philippe wacht ook nog op afwerking : oren aannaaien, haren geven ... Gevuld is ie al wel, maar 'k heb zn benen achterstevoren vastgemaakt ... 'k begin liever aan iets nieuws dan afwerken :(
  zondag 4 maart 2012 @ 14:09:03 #79
211083 Angelof9
onkapotbaar
pi_108695141
Poes: Als je gewoon het patroon volgt, komt het vast wel goed. Je haakt in elk geval erg netjes.
pi_108695472
MwPoes: ziet er idd netjes uit, enige wat ik vermoed (voor zover ik het kan zien op je foto) is dat je "binnenstebuiten" haakt (is volgens mij in vorige topic een hoop over geschreven, aangezien heel veel mensen binnenstebuiten bleken te haken ;) ). Misschien wil je nog een foto posten van de zijkant?
Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken
pi_108695525
In het vorige topic is er een berichtje geplaatst over de staartjes van dé giraffes.
Hoe hebben jullie die gemaakt?
  zondag 4 maart 2012 @ 14:25:49 #82
211083 Angelof9
onkapotbaar
pi_108695668
6v in magic circle en dan een toer of 15-20 evt in een paar kleuren. Dan wat draadjes aan het uiteinde vastknopen en die een beetje uit elkaar trekken, zodat het een soort van pluizig wordt.
pi_108695967
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:19 schreef Ilske het volgende:
MwPoes: ziet er idd netjes uit, enige wat ik vermoed (voor zover ik het kan zien op je foto) is dat je "binnenstebuiten" haakt (is volgens mij in vorige topic een hoop over geschreven, aangezien heel veel mensen binnenstebuiten bleken te haken ;) ). Misschien wil je nog een foto posten van de zijkant?
Dat dacht ik ook, de steken buigen naar binnen ipv naar buiten. Hmmz, misschien niet helemaal duidelijk maar volgens mij even keren.
Hangt het begindraadje aan de buitenkant?

Volgens mij wordt Ollie niet zo groot dus veel meer hoogte heb je denk ik niet nodig. Straks als je gevuld hebt, komt het vast goed want het ziet er reuzenetjes uit!
pi_108696049
Thnx Angel!
pi_108696634
Wauw wat een complimenten! Word er helemaal verlegen van want ik vind het er dus niet netjes uitzien haha, veel gaten enz.
Wat is binnenste buiten haken?
Ik steek mn naald onder de twee lusjes en maak dan de steek.
Het begindraadje draadje hangt idd naar buiten.
Zal vanavond/morgen ff een fot van de buitenkant posten, heb het erg druk, moet nu ook snel gaan rennen om optijd te zijn *zwaait gehaast*
pi_108696881
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:54 schreef Mvr.Poes het volgende:
Wauw wat een complimenten! Word er helemaal verlegen van want ik vind het er dus niet netjes uitzien haha, veel gaten enz.
Wat is binnenste buiten haken?
Ik steek mn naald onder de twee lusjes en maak dan de steek.
Het begindraadje draadje hangt idd naar buiten.
Zal vanavond/morgen ff een fot van de buitenkant posten, heb het erg druk, moet nu ook snel gaan rennen om optijd te zijn *zwaait gehaast*
Ik geloof dat je gewoon benieuwd bent naar onze eerste haaksels ;)
(Ik heb hem weggedaan want hij was echt niet mooi!)
pi_108697274
6806018144_7e907782d2.jpg

Kleinere versie. Zie hier het origineel. Ik heb hem hier klein gehouden, anders wordt dit topic op mobiele telefoons zo traag.

6952144665_7a1bb0230a.jpg

6806032594_577e548d57.jpg

De katten zijn alletwee absoluut geen kleine katers. :)
Dat de zwarte kat er weer op staat, is geen toeval trouwens. Ik vond hem een mooie manier om de vooruitgang te laten zien. ;)

De deken lijkt niet veel groter, maar hij is toch wel groter. Met name bovenaan de foto's te zien. Ik zie alleen nu wel dat 'ie anders ligt dan op de foto eerder :P
"You don't taste like Skittles at all!"
pi_108697610
Mevr. Poes: Haakwerk krult van nature wat naar binnen, als je van plat naar bol gaat haken. Wat dan je binnenkant wordt, moet eigenlijk naar buiten.
Op zich is, zo te zien, je manier van haken (als in de techniek) niet verkeerd. Het ziet er netjes uit. Je zou het alleen even moeten keren, voor je het vult en sluit.

Als je je werk eerder keert, gaat de rand wat naar buiten krullen, Persoonlijk vind ik dat prettiger haken, want dan zie je het 'v-tje' goed en ik vind het makkelijker insteken.

Je manier van haken heeft geen invloed op het eindresultaat, als je het uiteindelijk gewoon keert. Tenzij je in voorste of achterste steek van het 'v-tje' moet haken, dan wordt voorste natuurlijk achterste en andersom, als je het omdraait aan het einde.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:26:50 #89
155227 Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_108697894
@Mevr. Poes, ik had laatst een openbaring, dankzij de dames hier. Ik bleek dus ook binnenstebuiten te haken.

Kijk, eerst deed ik het zo, dit is de binnenstebuiten:
417397_3258491425612_1931493549_n.jpg

En zo is het goed:
431189_3258630149080_1366943168_3229972_408380684_n.jpg

Het enige verschil is dat het bolletje andersom is geduwd. Snap je m?
De leukste ansichtkaartjes? Klik hier
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 maart 2012 @ 15:32:31 #90
253400 Toverheks
HET LEVEN IS EEN FEESTJE!!!!!!
pi_108698136
kwam even vlug gluren hier leuk mutsje haarband deken maar de absolute top is die haaknaald met licht, die wil ik ook *O* *O* *O* is alleen maar om te hebben hoor :@ heb zoveel haak en breinaalden :P
LANG LEVE DE NIEUWE KONING&MAXIMA, EN NATUURLIJK ANOUK!!!
pi_108698922
Herfstblad, echt een hele mooie deken! Ik wou dat ik zo'n een op de bank had liggen, helaas vind ik het teveel werk. Misschien als tussendoor project maar dan ben ik bang dat hij nooit afkomt.
Waar heb je hem mee gehaakt? welke wol?

Ik haakte ook verkeerd om, nu met de giraffe haak ik eindelijk goed :)
pi_108699055
:) Hij is gemaakt met Catania katoen (en een paar bolletjes Phildar Cotton 3 en 2 bolletjes Durable)
pi_108699525
Heel mooi, Herfstblad! Wauw! _O_ O+
Smile, tomorrow will be worse...
pi_108699816
Erg mooi Herfstblad! Leuk met al die verschillende kleuren en patroontjes!
pi_108700659
Herfstblad, Is katoen dan niet te zwaar en 'koud' voor een deken?
pi_108700945
super herfstblad!!
ik zag laatst een dekbedovertrek waar zoiets op gedrukt was, maar dit is toch zoveeel mooier!
haken is cool
pi_108701097
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:30 schreef melice het volgende:
Herfstblad, Is katoen dan niet te zwaar en 'koud' voor een deken?
Ik ga het niet echt als dekendeken gebruiken zegmaar. Maar meer voor op de bank bijvoorbeeld als een soort sprei.
Zwaar valt mee. Vind hem niet zwaarder dan mijn 2 dekens van acryl in elk geval. :) Maar goed, hij is nog niet af natuurlijk.

En dank voor de complimenten trouwens.
  zondag 4 maart 2012 @ 16:40:51 #98
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108701174
Fantastische deken, Herfstblad! Enig idee hoeveel uurtjes werk je er al in hebt zitten?
pi_108701201
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze bedoelde ik , link in spoiler omdat ie heeel lang is
haken is cool
pi_108701230
Prachtig die deken O+

Het patroon van het olifantje dat Christel in de uitzending van KoffieMax haakte is hier te vinden.

Ik ben drie kwartier bezig geweest met alleen het lijfje ...

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')