abonnement Unibet Coolblue
pi_108615350
Wat is de Ziekte van Crohn?
De ziekte van Crohn is chronische ontstekingsziekte van het maag-darmstelsel. Door de ontstekingen in de darmen kunnen deze vernauwd of zelfs afgesloten raken. In het ergste geval moet er geopereerd worden, om bijvoorbeeld stukken ontstoken darm te verwijderen. Per jaar wordt er in Nederland bij ongeveer 1000 mensen de ziekte van Crohn geconstateerd. Meestal zijn dit jonge mensen tussen de 15 en de 25 jaar. Het verloop van de ziekte is onvoorspelbaar, sommige mensen hebben bijna nooit klachten, anderen zijn bijna nooit klachtenvrij.

Wat is Colitis Ulcerosa?
Colitis ulcerosa betekent letterlijk een ontsteking van de dikke darm (colon = dikke darm, -itis = ontsteking), waarbij zweren gevormd worden (ulcerosa).
Bij colitis ulcerosa is er sprake van een chronische, regelmatig terugkerende ontsteking van de dikke darm. De ontsteking beperkt zich tot het slijmvlies, dat de binnenkant van de dikke darm bekleed. In dit slijmvlies kunnen zweren ontstaan. Ook klachten en ontstekingen buiten de darm kunnen voorkomen bij colitis ulcerosa.

Wat is dan het verschil?
Er zijn veel overeenkomsten tussen de chronische darmontstekingen Colitis Ulcerosa en de ziekte van Crohn. Zowel de klachten als de behandeling van deze twee aandoeningen komen voor een groot deel overeen. Daardoor is het soms lastig om een goede diagnose te stellen.
Een aantal belangrijke verschillen tussen colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn zijn:

- Bij colitis ulcerosa ontstaan de ontstekingen alleen in de dikke darm. Bij de ziekte van Crohn komen de ontstekingen in het hele maagdarmkanaal voor: van mond tot anus.

- Bij colitis ulcerosa beperken de ontstekingen in de darm zich tot de slijmvlieslaag. Bij de ziekte van Crohn kunnen de ontstekingen ook tot de diepere lagen van de darmwand doordringen. Hierdoor kunnen bij de ziekte van Crohn diepere zweren en zogenaamde fistels of pijpzweren (onnatuurlijke, open verbindingen) ontstaan.

- Bij colitis ulcerosa ontstaan geen verklevingen en vrijwel nooit vernauwingen. Doordat de zweren bij de ziekte van Crohn dieper zijn, en er ook fistels kunnen ontstaan, wordt bij deze ziekte meer littekenweefsel gevormd. Hierdoor kunnen vernauwingen in de darm en verklevingen ontstaan bij mensen met de ziekte van Crohn.

- Bij colitis ulcerosa zitten de ontstekingen vaak in een aaneengesloten gebied in de dikke darm.
Bij de ziekte van Crohn kunnen gezonde delen afwisselen met gebieden die ontstoken zijn.
In Nederland zijn er ongeveer 30.000 mensen met colitis ulcerosa. De diagnose wordt vooral gesteld bij mensen tussen de 10-40 jaar oud. Colitis ulcerosa begint vaak met ontstekingen in de endeldarm. Dit wordt ook wel proctitis genoemd. De ontstekingen kunnen zich vervolgens uitbreiden over de hele dikke darm. Colitis ulcerosa kan ook op een andere plaats in de dikke darm beginnen.

In Nederland zijn er ongeveer 20.000 mensen met de ziekte van Crohn. De ziekte komt iets vaker voor bij vrouwen dan bij mannen. Het verloop van de ziekte is heel verschillend per patiënt.


Vorige delen:
...
deel 4
deel 5
deel 6
deel 7
deel 8
deel 9
deel 10
deel 11
deel 12
deel 13
deel 14
deel 15
deel 16
deel 17
deel 18
deel 19
deel 20
deel 21

OP staat hier
pi_108615387
Laatste 3 posts

quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:50 schreef anton1234 het volgende:
Eindelijk ben ik van die vieze Prednison af! En morgen na 3 maanden ziek zijn eindelijk weer aan het werk. Heerlijk
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:11 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Goed bericht Anton.

Vandaag ben ik gebeld door het ziekenhuis, en omdat ik toch in het ziekenhuis was ivm mijn vader., ben ik even daar naar de afdeling gelopen.

Aanstaande vrijdag is al de sigmoïdoscopie.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:53 schreef June. het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer uit voorzorg is. Als je een acute episode hebt van je Crohn, is er ook kans op vernauwingen etc door de ontsteking. En als je dan vervolgens codeïne gebruikt, wat obstiperend werkt, bestaat er een kans dat je een ileus (soort van darmobstructie) ontwikkeld. En dit gaat dan gepaard met opgeblazen buik, misselijkheid, braken etc. Vaak moet je dan opgenomen worden.
pi_108615592
Nou vanmiddag om 14:20 is de sigmoïdoscopie. Ik moest gisteren wat kleine voorbereidingen treffen met Prunacolon (15 ml en dat om 10 uur en 17 uur). Ik had verwacht dat ik wel de hele dag er last van zou krijgen. Buiten krampen en steken was de toiletgang minimaal. De toiletgang kwam dus vannacht. :{
pi_108618284
Heeeel veel succes!!!
pi_108620643
Vervelend dat de toiletgang vannacht kwam, geen oog dicht gedaan dus?
Heel veel succes in ieder geval!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:54:47 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108621315
Veel succes Dragons-of-Mine! :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108623316
Sinds een poosje is er bij een goede vriend van me Crohn geconstateerd. Vanaf nu ga ik hier wat meer meelezen. Succes allen die het hebben of iemand kennen die het heeft.
Elektronische sigaretten Elektrische sigaretten
pi_108623410
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:58 schreef Graver511 het volgende:
Sinds een poosje is er bij een goede vriend van me Crohn geconstateerd. Vanaf nu ga ik hier wat meer meelezen. Succes allen die het hebben of iemand kennen die het heeft.
Goed dat je je in de ziekte verdiept ^O^
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:35:20 #9
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108626783
Respect Graver511. _O_
Fijn dat je zoveel om je vriend geeft dat je zijn ziekte wilt begrijpen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108629899
Pfff ik ben blij dat ik thuis ben, verrot nu wel van de pijn.

Het ging met de pijn al meteen fout bij het toedienen van de klysma tbv de simoidoscopie en ging zowat door de grond van de pijn.

Eenmaal op de tafel tijdens het onderzoek werd het zo pijnlijk dat de arts even stopte om mij op adem te laten komen. Er is een weefselbiopt genomen waarvan geacht werd dat dit pijnloos was. NOT!!!! Ik heb helaas niet kunnen meekijken met de beelden maar ik had ook even wat anders aan mijn hoofd. ;)

Er is een irritatie of lichte ontsteking geconstateerd en omdat mijn afspraak met de internist pas over twee weken is heeft de arts klysma`s voorgeschreven om te kijken of dit verlichting geeft. Resultaat moet ik met mijn internist bespreken.

Er zijn dus dingen geconstateerd maar nog niets is uitgesloten. :S

[ Bericht 4% gewijzigd door Dragons-of-Mine op 02-03-2012 17:13:54 ]
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:25:50 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108631401
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:48 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Pfff ik ben blij dat ik thuis ben, verrot nu wel van de pijn.

Het ging met de pijn al meteen fout bij het toedienen van de klysma tbv de simoidoscopie en ging zowat door de grond van de pijn.

Eenmaal op de tafel tijdens het onderzoek werd het zo pijnlijk dat de arts even stopte om mij op adem te laten komen. Er is een weefselbiopt genomen waarvan geacht werd dat dit pijnloos was. NOT!!!! Ik heb helaas niet kunnen meekijken met de beelden maar ik had ook even wat anders aan mijn hoofd. ;)

Er is een irritatie of lichte ontsteking geconstateerd en omdat mijn afspraak met de internist pas over twee weken is heeft de arts klysma`s voorgeschreven om te kijken of dit verlichting geeft. Resultaat moet ik met mijn internist bespreken.

Er zijn dus dingen geconstateerd maar nog niets is uitgesloten. :S
Kreeg je geen pijnstilling/roesje? :o
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_108631679
Helaas niet :{

[ Bericht 51% gewijzigd door Dragons-of-Mine op 02-03-2012 17:46:21 ]
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:35:26 #13
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108631785
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:32 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Helaas niet :{
Damn :{ Niet zo gek dat het dan pijnlijk is zeg.. jeetje! Bah.. Weet ook niet zeker of dat standaard is bij een sigmo, maar toch. Colono's zijn ook al pijnlijk, zelfs met roesje + pijnstilling soms.
En vervelend ook dat je nog geen duidelijkheid hebt.. wanneer heb je je afspraak bij je MDL arts?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_108632275
Is ook niet standaard bij een sigmo. Vrijdag de 16de mag ik weer naar de internist.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:54:01 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108632516
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:47 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Is ook niet standaard bij een sigmo. Vrijdag de 16de mag ik weer naar de internist.
Ah oke....
Nou, als mijn mdl arts een sigmoid voorstelt zeg ik mooi nee :') dan maar die klotevoorbereiding, maar liever een roesje en pijnstillin bij zoiets zeg :X
Oke, dus nog 2 weken.. Hopen dat die klysma's wat doen! ^O^ en vooral niet teveel pijn
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:03:52 #16
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_108632852
Oh wat klinkt dat naar! Al die verschrikkelijke onderzoeken ook altijd :( hoop dat ze bij je volgende afspraak wat meer duidelijkheid kunnen geven, en dat je de tussentijd een beetje goed doorkomt!

Hier gaat het redelijk, wat problemen met de genezing van de wond [waarschijnlijk door verminderde weerstand door o.a Humira] en ik ben er ontzettend klaar mee, maar hoop over een weekje wel weer aan de studie te kunnen. De wondpijn wordt nu wel eindelijk een stuk minder, al is lopen en bukken nogsteeds lastig.
an urge to help mankind overcomes me
pi_108636401
@ Dragons: He gadver, klink niet prettig zo'n sigmoid :N Dan vielen mijn colo's toch nog wel mee :{ Ben je al wel weer een beetje bijgekomen van het onderzoek? Hopelijk helpen die klysma's je komende tijd en kan de internist je snel duidelijkheid geven! Als je er te veel last van blijft houden gewoon binnen die twee weken contact opnemen hoor! Als je laat merken dat je zo'n pijn hebt gaan ze er meestal wel sneller achteraan. Sterkte komende tijd in ieder geval :*

@ saaw: mooi dat het redelijk gaat. Wel vervelend dat de genezing zo lang duurt, rot medicijnen ook altijd. Maar ja zonder die medicijnen heb je weer ergens anders last van, stom is dat :( Gelukkig is de pijn al minder. Wat voor studie doe je?
pi_108638024
Het gaat alweer, in plaats dat heel mijn buik pijn doet, is het nu weer de bekende onderbuik en linkerflank. Maar ik heb wel het gevoel dat ik een gevecht met een bulldozer ben aangegaan en dat de uitkomst van het gevecht onbeslist was.

Ik zit even op mijn dooie gemak (zover dat lukt) de papier werk door te lezen die ik bij de klysma's heb gekregen. Het blijkt een ontstekingsremmer (Beclometason Klysma 0.03mg/g fna mr) te zijn die gebruikt wordt colitis ulcerosa. :{ Ik heb zojuist maar even besloten er geen definitieve conclusie er aan vast te binden en gewoon het gesprek af te wachten. ;)

Ik wordt alleen niet zo vrolijk van de bijwerkingen die het kan geven. :X
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:22:57 #19
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108644845
Gelukkig hoef je niet altijd last van alle bijwerkingen te krijgen Dragons-of-Mine. Ik hoop dat het meevalt, ben zelf goed beroerd geweest van mijn eerste colo.

Gisteren had ik een stressvolle dag. Eerst een heel lief berichtje van mijn beste vriend die mij tot tranen wist te roeren en 's avonds drong de volle omvang van het arbeidsdeskundig advies pas echt tot mij door. Heb vervolgens de hele nacht lopen spoken, werd steeds wakker van mijn eigen gekreun van de pijn. Pas tegen zes uur kon ik even normaal slapen. Hoop dat het vannacht wegblijft, twee van zulke nachten red ik niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108656078
Vervelend Sanne dat je van donderdag op vrijdag zo`n slechte nacht had. Ik hoop dat het afgelopen nacht stukje beter voor jou is verlopen.

Zelf heb ik weer een beroerde nacht achter de rug, vanaf 4 uur klaar wakker van de pijn en toiletgang :{ :(
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:38:55 #21
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108658743
Sushi was opnieuw het antwoord op alle klachten. *O*
Vanmorgen normale ontlasting en geen pijn! De hele nacht rustig geslapen.

Ik hoopte er al op, iedere keer als ik sushi heb gegeten gaat mijn buik erop vooruit! :)

D-o-M, ga je vanmiddag dan nog wel even extra slapen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108662274
Ben net wakker ;) nouja zover je wakker kan noemen. Het zijn allemaal korte hazeslaapjes mijn draken maken overdag iets te veel herrie.

Daar straks wel ff een "o crap" moment gehad, bloed! Maar mooi dat je weer op rails bent Sanne :)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:47:48 #23
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108664106
Na zo'n onderzoek is wat bloed in je ontlasting volgens mij wel normaal hoor. Ik heb het na iedere colo. Ze nemen ook altijd biopten af, dat bloed moet toch ergens heen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108689696
Ik zet even de klaag modus aan als het mag.....

Ik ben het echt kots beu, ik slaap al maanden slecht, de goede nachten zijn op 1 hand te tellen. Sinds donderdag slaap ik helemaal niet meer. de klysma's zijn ruk.

En dan er boven op vinden ze het maar raar dat ik chagrijnig ben. Alsof ik er voor kies continu pijn in mijn buik te hebben.

Klaag modus uit.......

Morgen maar eens bellen met mijn internist.
pi_108696437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:47 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Is ook niet standaard bij een sigmo. Vrijdag de 16de mag ik weer naar de internist.
Niet standaard bij een sigmo, maar gewoon aangeven dat je het wilt. Ik zeg altijd zonder roesje geen scopie, ook geen sigmoid. Is me nog nooit geweigerd.
pi_108698518
Slim om morgen te bellen Dragons. En als ze niks willen doen, dinsdag gewoon weer bellen! Laat ze maar eens duidelijk merken dat je het nu echt beu bent, misschien gebeurt en dan eens wat! Zoals jij je nu voelt heb ik me ook gevoeld in het begin dus ik leef met je. Sterkte!
pi_108731071
Dank je wel Crohnjurist.

Afgelopen nacht heb ik weer nauwelijks geslapen. Die klysma's zitten gewoon in de weg, ik moet voor het slapen dit toedienen en het moet minstens een paar uur in mijn lijf zitten, zo kunnen de werkzame stoffen hun werk doen. Alleen dat toedienen doet al pijn, laat staan dat die troep minstens een paar uur uur in mijn darmen te houden wat mij gewoon niet lukt. 20 minuten is de max. Gevolg een nacht krampen.

Maar even een vraagje, vanochtend had ik weer een "o crap" moment. bloed (niet veel maar toch) Sanne gaf al eerder aan dat het van de weefsel biopt af kan komen, maar ik twijfel of dat nu ook weer het geval is. Hoe is jullie ervaring in deze?
pi_108740190
Wat vervelend, Dragons-of-Mine. Blijf het raar vinden dat ze niet meteen een coloscopie hebben gedaan, maar ik verwacht op basis van jouw verhalen dat ze dat nog wel gaan doen. Sterkte!

Graver, idd respect dat je meeleest! Welkom ;)

Met mij ging het echt goed, voelde me vol energie en amper buikpijn. Helaas, sinds afgelopen zaterdag ongelofelijke diarree en buikpijn. Heb normaal nooit diarree :') Ik wacht het wel af, maar als het donderdag nog niet over is bel ik het ziekenhuis. Vinden jullie dat ook redelijk?
pi_108740550
@ Dragons: Ik heb (gelukkig) niet zoveel ervaring met bloed bij mijn ontlasting dus ik kan je hier niet echt in adviseren. Klysma's heb ik ook nog nooit gehad dus aan mij heb je niks in deze. Wel echt klote dat het nog steeds zo ruk gaat -O-

@ Nothingwoman: Als je donderdag het ziekenhuis belt, vind ik nog dat je het lang volhoudt hoor.. Zeker als je normaal nooit last hebt van diarree! Succes in ieder geval :*
pi_108740721
Dank voor je snelle reactie, als het nog beroerder gaat dan bel ik wel eerder.
:*
pi_108741247
Zojuist heb ik de internist gesproken.

Er is iets meer bekend: over een gebied van 40 cm is aan het einde van mijn dikke darm een "lichte" ontsteking. ze hebben het nog geen naam gegeven. Verdere zaken hierover worden volgende week vrijdag doorgenomen.

Nu terug naar de reden dat ik mijn internist gevraagd had om mij terug te bellen.

Ze begrijpt mijn klacht echter omdat ik ook suikerziekte heb maakt het met de medicijnen wat complexer. De klysma's zijn is op dit moment de beste optie, echter omdat het mij veel moeite kost het toe te dienen laat staan binnen te houden heeft (het geen effect want dat zooi komt zo niet in de buurt van de ontsteking).

Maar de internist gaat aan de slag, ze gaat in overleg met de MDL arts en probeert mij vandaag terug te bellen, anders morgenochtend!
pi_108746907
quote:
9s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:24 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Zojuist heb ik de internist gesproken.

Er is iets meer bekend: over een gebied van 40 cm is aan het einde van mijn dikke darm een "lichte" ontsteking. ze hebben het nog geen naam gegeven. Verdere zaken hierover worden volgende week vrijdag doorgenomen.

Nu terug naar de reden dat ik mijn internist gevraagd had om mij terug te bellen.

Ze begrijpt mijn klacht echter omdat ik ook suikerziekte heb maakt het met de medicijnen wat complexer. De klysma's zijn is op dit moment de beste optie, echter omdat het mij veel moeite kost het toe te dienen laat staan binnen te houden heeft (het geen effect want dat zooi komt zo niet in de buurt van de ontsteking).

Maar de internist gaat aan de slag, ze gaat in overleg met de MDL arts en probeert mij vandaag terug te bellen, anders morgenochtend!
En ben je al gebeld?

Ik wil je niet ontmoedigen en ik hoop voor je dat je niet meteen aan een volgend onderzoek moet, maar ik heb zo'n gevoel dat je snel alsnog voor een coloscopie moet, gezien het feit dat ze toch een ontsteking hebben gezien. Vooral omdat ze er nu nog geen naam aan durven geven zal verder onderzoek dat moeten uitwijzen lijkt mij. Sterkte in ieder geval :*
  maandag 5 maart 2012 @ 17:09:39 #33
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108746961
Maar een coloscopie doen ze niet zonder roesje hoor! En als ze dat wel willen doen, dan pik je het gewoon niet. Het laxeren is vaak erger dan het onderzoek.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108753427
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:07 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

En ben je al gebeld?

Ik wil je niet ontmoedigen en ik hoop voor je dat je niet meteen aan een volgend onderzoek moet, maar ik heb zo'n gevoel dat je snel alsnog voor een coloscopie moet, gezien het feit dat ze toch een ontsteking hebben gezien. Vooral omdat ze er nu nog geen naam aan durven geven zal verder onderzoek dat moeten uitwijzen lijkt mij. Sterkte in ieder geval :*
Ja ik ben weer gebeld, waarschijnlijk is het de asa5 bestanddeel in de klysma die bij mij momenteel de extra klachten veroorzaakt waardoor ik niet meer slaap. Voor nu mag ik tijdelijk stoppen met de klysma, totdat de p.a. mijn weefsel heeft bekeken. Wanneer de uitslag binnen is, dan gaat mijn internist weer in conclaaf met de mdl arts om zo een mogelijk alternatief te vinden. En met dat alternatief moet ik dan weer aan de slag. Uiterlijk vrijdag wordt ik weer gebeld door de internist. Dan weet ik waar ik aan toe ben voor de komende week. waarvan we het gebeuren volgende week vrijdag kunnen bespreken.

en wat betreft de mogelijke, als het moet dan moet het! Maar liever niet. ;)


quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:09 schreef Sanne het volgende:
Maar een coloscopie doen ze niet zonder roesje hoor! En als ze dat wel willen doen, dan pik je het gewoon niet. Het laxeren is vaak erger dan het onderzoek.
Nou desnoods pakken ze dan maar een moker, maar het bewust meemaken van een mogelijke scopie gaat zeker niet gebeuren.
pi_108770799
Het gaat niet goed hierzo, sinds 00.30 heb ik weer diarree, alleen nu met behoorlijk veel bloed elke keer weer. Ik ga maar weer eens bellen met de internist.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:55:50 #36
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108773109
Dragaons, wat zei je internist? Als het echt fout gaat midden in de nacht zou ik desnoods de Eerste Hulp van je ziekenhuis inschakelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108779526
Dragens, klinkt niet goed! Heb je al gebeld en meer info?

Ik heb toch maar vandaag al gebeld omdat de klachten erger worden, ik moest bloed laten prikken en als ze de uitslag hebben krijg ik meer te horen :)
pi_108788462
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 05:52 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Het gaat niet goed hierzo, sinds 00.30 heb ik weer diarree, alleen nu met behoorlijk veel bloed elke keer weer. Ik ga maar weer eens bellen met de internist.
He gadver, dat klinkt niet goed. Heb je nog wat slaap in kunnen halen vandaag? Zal wel een brakke dag zijn geweest :{
En nog contact met het ziekenhuis gehad? Ik zou inderdaad wat Sanne zegt doen en volgende keer als het midden in de nacht fout gaat de eerste hulp in schakelen (heb ik helaas ook een keer moeten doen). Sterkte komende nacht :*
pi_108790715
Mkay nou vandaag heb ik wederom uitvoerig gesproken met mijn internist. Ik heb nu een ander soort klysma om te proberen. Zodra de uitslag binnen is van de p.a. zal er gekeken worden of de medicatie aangepast dient te worden of dat er toch ander medicatie nodig is. Uiterlijk einde van deze week weet ik meer. Mijn internist is op dit moment erg voorzichtig mede vanwege de complicatie dat ik diabeet ben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:32 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

He gadver, dat klinkt niet goed. Heb je nog wat slaap in kunnen halen vandaag? Zal wel een brakke dag zijn geweest :{
En nog contact met het ziekenhuis gehad? Ik zou inderdaad wat Sanne zegt doen en volgende keer als het midden in de nacht fout gaat de eerste hulp in schakelen (heb ik helaas ook een keer moeten doen). Sterkte komende nacht :*
Ik ben inderdaad behoorlijk brak sinds afgelopen donderdag heb ik nauwelijks geslapen dus het hakt er behoorlijk in. Overdag probeer ik het eea wel in te halen maar dat lukt zelden.

quote:
11s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:55 schreef Sanne het volgende:
Dragaons, wat zei je internist? Als het echt fout gaat midden in de nacht zou ik desnoods de Eerste Hulp van je ziekenhuis inschakelen.
Dat doe ik zeker.

@Nothingwoman: sterkte ook met dat wachten op de uitslag ;)
pi_108793317
Nou afwachten maar weer dan... Hopelijk is deze klysma beter!
pi_108857391
Dragons, misschien wat laat: maar warm je de klysma's op van tevoren? Die dingen moet je in de koelkast bewaren, maar als je ze voor gebruik direct uit de koelkast haalt en dan inspuit, dan schiet je dus ijskoud spul je achterkant in. Dat doet extra pijn.

Idealiter haal je het klysma een tijdje van tevoren uit de koelkast, en dan leg je 'm in wat warm/heet water. Dan warmt de vloeistof op en is het serieus minder pijnlijk.
pi_108858012
Dat wist ik, daar heeft het ook niet aan gelegen. De klysma's zijn voor gebruik op lichaamstemperatuur gebracht.

De nieuwe klysma's verdraag ik beter, maar merk weinig effect, daar had mijn internist voor gewaarschuwd dat het een paar weken kon duren voordat ik het effect kon merken.
pi_108859697
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:48 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
De nieuwe klysma's verdraag ik beter, maar merk weinig effect, daar had mijn internist voor gewaarschuwd dat het een paar weken kon duren voordat ik het effect kon merken.
De meeste medicijnen werken pas na een paar weken. Dus het is vooral afwachten, afwachten en nog eens afwachten :{
Gelukkig verdraag je deze klysma's wel wat beter. Slaap je nu ook weer wat meer dan?
pi_108860737
Helaas wil het slapen nog niet vlotten. :{
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:35:01 #45
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_108863367
Als ik hier zo lees mag ik eigenlijk niet klagen momenteel. Mijn buik gedraagt zich redelijk. Het zijn vooral mijn gewrichten en rug die veel pijn doen. Ik ben wel ontzettend aan het vechten met het accepteren van de gevolgen van Crohn. Het ziet er naar uit dat ik waarschijnlijk nooit meer fulltime kan werken en als het niet snel beter gaat helemaal niet meer kan werken. En dat is wel een keiharde klap in mijn gezicht. Ik mis mijn werk zo. Vind het zo erg dat het niet gaat en dat ik alleen maar moe thuis zit te wachten tot het beter gaat. :(
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_108865606
Damn Sanne, dit zijn dingen die je niet wil horen. Sterkte!!!!!!

Trouwens gewoon doen dat klagen hier. ;)
pi_108866550
Heel veel sterkte Sanne! Ik ben ook met zo'n proces bezig, dus ik begrijp dat je een moeilijke periode doormaakt.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_108899727
Bloed -O- pijn -O-

En over 3 weken begin ik met mijn nieuwe baan. Ik heb hier zooooo genoeg van :'(
pi_108908267
Ondertussen ben ik in het stadium dat ik begin te flippen.

Ik ben zojuist gebeld door de internist, uit het weefsel onderzoek is niets definitiefs te halen. aan de ene kant wel goed maar aan de andere kant ben ik nog geen stap verder. Maar de klachten gaan onverminderd door.

Ik moet die klysma's blijven gebruiken en volgende week vrijdag praten we verder.

@Gala6183: Sterkte!
pi_108909376
Dankje. Ik denk dat het o.a. komt doordat ik 3 dagen achter elkaar uiteten ben geweest. Vanavond en in het weekend maar even neutraal eten en veel slapen :O.

Jij bent ook niet echt opgeschoten zo te horen :{ Merk je verschil bij bepaalde dingen die je eet? Ik hoop dat de klysma's snel aanslaan!
pi_108917652
@sanne: heel veel sterkte, dat lijkt mij ook moeilijk om te accepteren.

Als ik al jullie verhalen zo lees word ik niet echt vrolijk. Staat me dit nog te wachten?

Ik weet nu iets meer dan 3 maanden dat ik CU heb, maar nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen ben zijn de klachten over gegaan en heb ik nauwelijks klachten meer. Af en toe wat bloed bij m'n ontlasting, maar daar blijft het bij.

Ik hoop echt dat het daar bij blijft, want van jullie klachten en bijbehorende medicatie en behandelingen word ik niet echt vrolijk..

Ik wens jullie heel veel sterkte!
pi_108919163
Wat een hoop ellende hier de afgelopen week/weken met veel slapeloze nachten. Een :* voor iedereen die het nodig heeft.

Ben wel even benieuwd naar Saaw, hoe is het nu met je? Nog veel wondpijnen?

Hier is reality sinking in. Heb de afgelopen tijd gedacht dat het allemaal wel lekker ging, maar na een paar domme acties van het werk en een leuk middagje weg die mij compleet heeft gesloopt, ben ik erachter gekomen dat het helemaal niet zo lekker gaat. Het werk leeft mij, haalt alle energie uit me, zorgt voor pijnen en vermoeiheid en sjaggo buien en me voelen en gedragen als een bejaarde. Het is niet zozeer de PDS die de klachten veroorzaakt, het zijn meer de andere S-jes.
Volgende week maar eens een gesprek op het werk over wat zij de komende maanden nog voor mij kunnen betekenen. En toch ook gaan nadenken over of ik nog wel fulltime kan werken, wat alles met me in de toekomst gaat doen. De tempo-zakdoekjesfabriek verdient weer goed aan me op dit moment.
pi_108972605
Hoi!

Ik ben net terug uit het ziekenhuis, want het ging best wel mis. Dreigde uitgedroogd te raken doordat ik door de misselijkheid amper kon drinken terwijl ik heel erge diarree had. Dus toen gebeld met m'n MDL-arts en ben opgenomen. Ontlasting is onderzocht en daar is uitgebleken dat het een campylobacter bacterie was. Kwam harder aan doordat Remicade je immuunsysteem verzwakt. Heel erg blij en opgelucht dat het niet de Crohn is dus, voel me nu weer helemaal goed en zit lekker thuis :) Mag ook weer vast eten! Wat is vloeibaar eten stom :D

Hoe is het met jullie ?
pi_108982554
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 15:54 schreef Nothingwoman het volgende:
Hoi!

Ik ben net terug uit het ziekenhuis, want het ging best wel mis. Dreigde uitgedroogd te raken doordat ik door de misselijkheid amper kon drinken terwijl ik heel erge diarree had. Dus toen gebeld met m'n MDL-arts en ben opgenomen. Ontlasting is onderzocht en daar is uitgebleken dat het een campylobacter bacterie was. Kwam harder aan doordat Remicade je immuunsysteem verzwakt. Heel erg blij en opgelucht dat het niet de Crohn is dus, voel me nu weer helemaal goed en zit lekker thuis :) Mag ook weer vast eten! Wat is vloeibaar eten stom :D

Hoe is het met jullie ?
welkom terug!!!! Dus daar komen de klachen vandaan. Gelukkig idd geen Crohn, maar je kan je er knap beroerd door voelen volgens mij. Enig idee hoe je eraan komt? Ging het namelijk even opzoeken en zie dat het normaal vooral bij dieren voorkomt. Heb je iets verkeerds gegeten?
Geniet ervan dat je weer vast mag eten!!!
pi_109005391
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:04 schreef kvd het volgende:

[..]

welkom terug!!!! Dus daar komen de klachen vandaan. Gelukkig idd geen Crohn, maar je kan je er knap beroerd door voelen volgens mij. Enig idee hoe je eraan komt? Ging het namelijk even opzoeken en zie dat het normaal vooral bij dieren voorkomt. Heb je iets verkeerds gegeten?
Geniet ervan dat je weer vast mag eten!!!
Ik heb geen idee! Ze snapten ook echt niet hoe ik eraan gekomen ben, de laatste keer dat ik kip at was 2 weken geleden. En de vriendin met wie ik het aan was niet ziek geworden. Voor de rest had ik geen kip oid op. Gek dus. :P Weet ook niet wat ik verder verkeerd heb kunnen eten.

Jammer dat het bij jou wat minder lekker gaat. Stress werkt heel erg op je darmen, dus dat is niet goed. Het is heel belangrijk dat je je goed voelt op het werk in ieder geval, en dat je doet waar je je lekker bij voelt etc. Hopelijk komen jullie eruit!
pi_109007498
Even een vraag! Ik heb sinds ik weer colitisklachten heb ook een rare zeurderige pijn in mijn rechterbeen. Ik kan het gewoon bewegen enzo, maar het is echt een irritant rotgevoel. Komt jullie dat bekend voor?

Ik kan gelukkig donderdag al bij mijn MDL-arzt terecht.
pi_109010541
Volgens mij horen gewrichtsklachten (weet niet of dat is wat je voelt) ed wel heel erg bij (opvlammende) CU/Crohn. Ervaar het zelf niet, maar hoor het wel veel terug bij anderen. Succes donderdag!
pi_109078606
Ik kom even voorbij zwaaien :W

De klysma's lijken hun werk te doen *O* daarbij slaap ik weer *O*.
Aanstaande vrijdag mag ik mij weer melden bij de internist, het zal een stevig gesprekje worden want ik zit met een hoop vragen. Maar goed dat terzijde. Ik slaap weer *O* *O* *O*
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:39:51 #59
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109079821
Wow! Wat fijn dragon! :D *G* Feestje! :7
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_109080431
Oh Dragon dat is fijn zeg! Slaapfeestje ;)

Hier gaat het nog steeds meh. Ik ben benieuwd wat de dokter morgen zegt. Waarschijnlijk draait het erop uit dat ik op mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe baan met een dikke prednisonplofkop verschijn -O-

Het is trouwens niet echt gewrichtspijn dat ik heb (denk ik), het is een soort uitstralingspijn en het gevoel dat ik mijn been MOET bewegen. Vooral 's nachts is dat irritant.
  woensdag 14 maart 2012 @ 15:02:46 #61
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_109090106
Mijn Prednisonplofkop begint een klein beetje normalere contouren te vertonen. Nog wel ontzettend veel overgewicht. Handen opgezwollen, gewrichten in handen en voeten doen pijn. Maar met mijn darmen gaat het wel beter. Voel me de laatste tijd behoorlijk depressief. Maak me heel veel zorgen om mijn baan en of ik nog wel kan werken. Zal wel weer een fase zijn waar ik doorheen moet. Het accepteren is nog niet helemaal gelukt geloof ik, het verval gaat veel te snel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:18:04 #62
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109103209
:* voor iedereen die dat kan gebruiken..

Ben vandaag bij mn specialist geweest voor controle. 't Gaat goed, en hij is daar ook erg blij mee. Ik had geprobeerd af te bouwen met mn medicatie (klysma's om de dag naar 2x per week), maar dat voelde ik al gelijk, meer krampen en winderigheid. Gelukkig geen bloed, maar tis wel gelijk duidelijk.
Dus ik zei ook al dat ik gewoon bij om de dag blijf, omdat ik ook wil dat het rustig blijft met mn zwangerschap, en daar was hij het helemaal mee eens :)
Omdat het zo goed gaat wil ie me pas weer zien na mn zwangerschap, dus bijna einde van het jaar :o Als er iets is of het slechter gaat kan ik natuurlijk altijd contact opnemen, maar dit is toch wel fijn :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_109302489
Hmmzzz dat "slaap festijn" heeft maar een paar dagen geduurd, nu heb ik weer een paar rot nachten gehad. :( en begin ik de slaap tekort weer te merken. :@ Ik val wel in slaap, maar na een paar uur ben ik weer klaar wakker vanwege krampen in de buik.

@Enfermera: Dat is goed nieuws zeg. *O*

@Sanne: Sterkte
pi_109421929
Eindelijk is er duidelijkheid wat er met mijn darmpjes aan de hand is!!

Het is colitis u.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dragons-of-Mine op 23-03-2012 13:57:28 ]
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:26:55 #65
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109438207
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:10 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Eindelijk is er duidelijkheid wat er met mijn darmpjes aan de hand is!!

Het is colitis u.
He jeetje. -O- Fijn dat je duidelijkheid hebt, en toch jammer dat je bij ons clubje hoort zeg maar! :+ :P
Heb je al andere medicijnen gekregen of werken de klysma's nu aardig goed? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_109439359
Het is inderdaad fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben, maar ik ben er niet happy mee -O-
De klysma's helpen aardig, maar ik moet er geen één missen.

Ik had zowaar gisteren een hele goede dag, kon zelfs weer herrie schoppen op mijn werk >:) omdat ik het niet eens was met mijn collega DB beheerders. 8)7 Maar ja de stress werd gisteravond behoorlijk afgestraft want het was weer bal. Gevolg ik kon de klysma niet binnen houden, en dat merk ik nu toch wel. :@

Voorlopig mag ik het met de klysma's het proberen, is er binnen een aantal weken geen duidelijke verbetering dan worden het waarschijnlijk zwaardere medicijnen. :{
  vrijdag 23 maart 2012 @ 23:10:17 #67
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_109449546
Dat is geen nieuws waar je blij van wordt Dragons-of-Mine, maar gelukkig weet je nu wat het is en kan de behandeling ook doelgericht gestart worden.

Sterkte. :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 23 maart 2012 @ 23:12:49 #68
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109449653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:56 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Het is inderdaad fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben, maar ik ben er niet happy mee -O-
De klysma's helpen aardig, maar ik moet er geen één missen.

Ik had zowaar gisteren een hele goede dag, kon zelfs weer herrie schoppen op mijn werk >:) omdat ik het niet eens was met mijn collega DB beheerders. 8)7 Maar ja de stress werd gisteravond behoorlijk afgestraft want het was weer bal. Gevolg ik kon de klysma niet binnen houden, en dat merk ik nu toch wel. :@

Voorlopig mag ik het met de klysma's het proberen, is er binnen een aantal weken geen duidelijke verbetering dan worden het waarschijnlijk zwaardere medicijnen. :{
Nee idd, leuk nieuws is het absoluut niet. -O-
Whaha :P Ja precies.. ja, dat is zo lastig in het begin, die balans vinden.. Hoop dat de medicijnen een beetje aanslaan. Snap dat je niet aan wat heftigers wilt qua medicatie, maar tis ook belangrijk dat je ziekte rustig wordt.. dan voel je je ook wat beter en kan je wat meer hebben :) Sterkte iig! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:12:02 #69
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_109477368
Nog 1 nachtje slapen, dan mag ik weer prikken! *O*

Mijn Humiradag is mijn feestdag tegenwoordig. :')
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:31:43 #70
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_109702668
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Remission accomplished!!! Ik hoef vier maanden niet naar het ziekenhuis.
Ben er helemaal beduusd van.

Lang leve de Humira. O+

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_109702795
Nice, dat zijn goede berichten Sanne. *O*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:36:32 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109702804
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 18:31 schreef Sanne het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Remission accomplished!!! Ik hoef vier maanden niet naar het ziekenhuis.
Ben er helemaal beduusd van.

Lang leve de Humira. O+

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Wow! Supergaaf!!! :o *G* :D Parteeeyyyyy w/
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 18:42:02 #73
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_109702986
Tijd om mijn remissie-feest zorgvuldig voor te gaan bereiden. *O*
Zoooo blij!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_109947930
Ik heb de laatste tijd behoorlijk heftige hoofdpijn. Voorheen nam ik daar Ibuprofen voor, wat ik nu vanwege de CU niet meer mag. Paracetamol werkt bij mij echt niet.. Wie weet een goede andere optie?
pi_109947944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:56 schreef anton1234 het volgende:
Ik heb de laatste tijd behoorlijk heftige hoofdpijn. Voorheen nam ik daar Ibuprofen voor, wat ik nu vanwege de CU niet meer mag. Paracetamol werkt bij mij echt niet.. Wie weet een goede andere optie?
naproxen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 5 april 2012 @ 20:31:37 #76
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109954608
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:56 schreef Mirjam het volgende:

[..]

naproxen
:')
Sarcastische opmerking hoop ik? :+ Want dat is dezelfde familie.

Anton, als je wat sterkers wilt moet je toch echt naar de huisarts. Misschien ook handig om de oorzaak van je hoofdpijn te vinden? :) Je gaat dan meer richting codeïne of tramadol, zwak opiaten :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_109971972
Codeine zou idd perfect zijn, maar dan moet je wel een recept hebben daarvoor :)
pi_110130712
Ik moet binnenkort een kijkoperatie aan mijn knie (zit een scheur in mijn meniscus ;( ). Dat gebeurt onder algehele narcose. Kan dat gewoon als je Crohn hebt? Zijn er dingen waar ik op moet letten/rekening mee moet houden?
pi_110138802
Verstopping to the max! Weer eens wat anders. Zal wel van de nieuwebaanstress komen. Iemand nog tips, behalve vezels eten?
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:31:28 #80
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110152579
Sorry voor mijn lange afwezigheid :) het gaat hier fantastisch, geen buikpijn, de wond is goed genezen [zal eens een fototje maken voor de geïnteresseerden] en ik voel me top. Heb me meteen weer op mijn studie gestort [kunstacademie Utrecht, voor degene die dat laatst vroeg] dus ben wel enorm druk en nog snel moe, maar dat is het dubbel en dwars waard. Sinds afgelopen week ben ik ook weer voorzichtig bij de fysio aan het sporten *O*

Het raarste is eigenlijk dat ik me bijna niet besef wat een ellende er allemaal gebeurd is, net alsof het alweer jaren geleden is :') Was eerst nog heel boos maar besef me nu dat over is ook wel goed dat ik er veel van heb geleerd. Hoe cliché ook, alles is zo veel meer waard als je weet wat je mist.

Heb wel aan jullie gedacht de laatste tijd! Hoop dat het voor veel van jullie beter gaat en niet nodig zal zijn, maar voor mij persoonlijk valt alle leed voor en van de operatie in het niet bij hoe goed ik me nu voel. Nu nog afwachten hoe lang dat zo blijft natuurlijk.

@Crohnjurist: ik had een narcose voor de operatie en heb van niets gehoord dat anders zou zijn dan in andere gevallen. Wel handig alleen om even aan te geven bij de anesthesist welke medicijnen je gebruikt of hebt gebruikt, dan kunnen ze daar rekening mee houden. Verder werd ik heel misselijk wakker van de narcose en helpt sportdrank daar heel goed tegen!
an urge to help mankind overcomes me
pi_110158179
Jeej saaw wat een positieve berichten *O* Fijn dat het zo goed met je gaat!!
  woensdag 11 april 2012 @ 17:29:13 #82
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110189949
Saaw wat goed! *O*

Hier laatste dagen weer kut met peren. Veel pijn na het eten, veel op het toilet, veel krampen, durf weer even niet goed bij het toilet weg.
Kan het niet uitstaan want het ging zo goed met die humira. En moet ook goed blijven gaan met die humira. Ik vrees dat er weer een ontsteking actief is. Ik voel het aan de pijn en de vermoeidheid. Al slaap ik 24 uur,ik ben nog steeds moe.

Vraagje aan de andere Crohnies, kunnen ontstekingen ook overgaan ZONDER prednison? Want ik wil dat kut middel echt nooit meer. Gebruik verder nog iedere dag mijn Imuran en iedere twee weken Humira.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 11 april 2012 @ 19:04:20 #83
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110193920
Bij mij zijn een aantal keer ontstekingen weggegaan door extra Humira te gebruiken. Ik heb nog nooit Prednison gekregen maar dus wel een paar keer 4x zoveel Humira (2 weken 2x per week prikken ipv om de week). Misschien even met je arts overleggen of dat bij jou ook kan.

Wel rot zeg -O- het ging net zo lekker!
an urge to help mankind overcomes me
pi_110201748
Ik heb weliswaar geen Crohn maar CU, en bij mij gaan tegenwoordig de ontstekingen weg met mesalazine (Pentasa).

Ik heb aan de prednison oa een chronische plofkop overgehouden -O- Kutspul. Ik kreeg er wel altijd veel energie van, maar dat is dan ook het enige.
pi_110203089
@Gala: Hoe is het met de verstopping? Ik slik nu 2 magnesiumpillen per dag en ik moet zeggen dat dat bij mij heel goed helpt tegen verstopping. Ik had daar heel veel last van, maar de laatste tijd zit ik amper verstopt *O*

@saaw: wat leuk zo'n positief verhaal *O* En bedankt voor je advies, ik ga idd goed aangeven welke medicijnen ik gebruik en zal morgen aan de arts zelf ook nog wel even de vraag stellen!

@Sanne: wat vervelend dat je nu weer in een dip zit. Ik kan je helaas geen tips geven (prednison werkt bij mij sowieso niet (gelukkig!)) over wat het beste is. Misschien even je arts contacten? In ieder geval heel veer sterkte, ik hoop dat je je snel beter voelt :*

Mijn Crohn is op dit moment lekker rustig *) De methotrexaat lijkt heel goed zijn werk te doen en zoals ik hierboven al zei zit ik amper nog verstopt. Ik ben nu vooral bezig met het afstrepen van eten waar ik niet tegen kan, ik merk het bijna gelijk als iets verkeerd valt. Verder ben ik lekker thuis aan heet werk achter mijn eigen laptop en kan ik mijn eigen tijd indelen. Daarnaast heb ik via het UWV een coach die mij verder gaat helpen richting een baan in mijn studierichting. Dinsdag heb ik mijn tweede afspraak met haar dus ik ben benieuwd.
Wat nu dan tegen zit is mijn knie, morgen heb ik een consult bij een kliniek in Amsterdam en met een paar weken wordt ik geopereerd ;(
pi_110203249
Saaw, tof dat het zo goed gaat :)

Vandaag weer mijn infuus gehad :) Heerlijk O+
pi_110203298
Magnesium is een goede tip Crohnjurist, bedankt!
  woensdag 11 april 2012 @ 22:06:15 #88
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110206655
Pentasa ben ik net 2 weken mee gestopt. Maar ik heb nog wel een paar honderd zakjes liggen. :')
Had zelf de indruk dat dat spul werkelijk niets deed, behalve tussen mijn kiezen gaan zitten.

Vanavond junkfood (patat en frikandel) gegeten. Mc Donalds viel ook altijd goed in de ergste tijden, zolang het maar absoluut niet gezond is en geen groenten bevat. En waarempel, vanavond (nog) geen krampaanval. Ik geloof dat ik mijn zo geliefde dagelijkse portie tomaten even moet skippen tot die buik ok is.

Als het maandag nog zo is bel ik wel naar het ziekenhuis. Dan duurt dit te lang om zomaar weer over te gaan.

:* voor wie het nodig heeft of kan gebruiken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_110270022
@Saaw mooi bericht hoor fijn dat het goed gaat. *O*

@Sanne jeetje het ging zo lekker met je, sterkte ermee. -O-

Mijn CU is weer in een neerwaartse spiraal beland ;( , de medicatie helpen niet meer, vanochtend ben ik weer bij mijn arts geweest, ik had mijn verhaal onderbouwd met een foto en ze schrokken van de foto en het verhaal.

Dus weer een lading bloed afgenomen, en as woensdag mag ik er weer naar toe. Ik vrees dat de zwaardere medicijnen nu wel gaan komen. Man dat zal een gezeur worden met mijn glucosegehalte, nu gaat het al alle kanten op.
pi_110273485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:06 schreef Sanne het volgende:
Pentasa ben ik net 2 weken mee gestopt. Maar ik heb nog wel een paar honderd zakjes liggen. :')
Had zelf de indruk dat dat spul werkelijk niets deed, behalve tussen mijn kiezen gaan zitten.
Die indruk had ik ook altijd. Ik ben er toen in november (ofzo) mee gestopt, maar toen ik een paar weken terug weer klachten kreeg ben ik er uit mezelf weer mee begonnen en warempel, mijn klachten gingen weg. Maarja, het werkt ook voor iedereen anders. Zo kan ik juist helemaal geen junkfood eten of gefrituurde dingen. Ik hoop in ieder geval dat je je gauw beter voelt. Jullie allemaal trouwens :*
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:21:45 #91
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110297124
Ik ben vandaag ook weer met de Pentasa begonnen. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik. Als het erger wordt bel ik maandag het ziekenhuis. Maar liever blijf ik daar eens een paar maanden weg.

:*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 16 april 2012 @ 15:18:44 #92
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110397441
Ziekenhuis gebeld. Straks toch maar weer even bloed laten prikken.
Ik ben als de dood dat ze roept: "Daar kan wel weer wat prednison tegen aan." Maar zo verder gaat ook niet. We wachten het maar even af.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 16 april 2012 @ 19:23:22 #93
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110407220
}:|

Morgen internist maar bellen. Weer bergen met bloed en het komt er amper uit. Ik begin er nu wel moe van te worden. Het ging zo goed ook.

Ik zit niet te wachten op prednison :')

Mooi kut allemaal, Sanne :{

Trouwens, als jullie niet naar het toilet kunnen omdat het belachelijk hard is, of omdat het fucking veel pijn doet vanwege de hardheid... gebruiken jullie dan nog wat? Vriendin van me had movicolon, dus ik ging dat proberen, blijkt dus kleanprep te zijn. Ik heb in jaren niet zo lopen kotsen :X Dus das geen optie :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 16 april 2012 @ 19:25:59 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110407362
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:31 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:')
Sarcastische opmerking hoop ik? :+ Want dat is dezelfde familie.

Anton, als je wat sterkers wilt moet je toch echt naar de huisarts. Misschien ook handig om de oorzaak van je hoofdpijn te vinden? :) Je gaat dan meer richting codeïne of tramadol, zwak opiaten :)
Dat :P Naproxen is ook nsaid. Kom je idd in de para codi waar een recept voor nodig is, in de oxycodon of tramadol, waar ook een recept voor nodig is :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_110409205
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:23 schreef Qwea het volgende:
}:|

Morgen internist maar bellen. Weer bergen met bloed en het komt er amper uit. Ik begin er nu wel moe van te worden. Het ging zo goed ook.

Ik zit niet te wachten op prednison :')

Mooi kut allemaal, Sanne :{

Trouwens, als jullie niet naar het toilet kunnen omdat het belachelijk hard is, of omdat het fucking veel pijn doet vanwege de hardheid... gebruiken jullie dan nog wat? Vriendin van me had movicolon, dus ik ging dat proberen, blijkt dus kleanprep te zijn. Ik heb in jaren niet zo lopen kotsen :X Dus das geen optie :P
Ik hoor gelukkig niet in dit topic, maar lees wel altijd mee.
Hoeveel van die zakjes movicolon heb je gebruikt Q? Was dat er maar 1 of meteen een paar tegelijk? :P
pi_110409290
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:23 schreef Qwea het volgende:
}:|

Morgen internist maar bellen. Weer bergen met bloed en het komt er amper uit. Ik begin er nu wel moe van te worden. Het ging zo goed ook.

Ik zit niet te wachten op prednison :')

Mooi kut allemaal, Sanne :{

Trouwens, als jullie niet naar het toilet kunnen omdat het belachelijk hard is, of omdat het fucking veel pijn doet vanwege de hardheid... gebruiken jullie dan nog wat? Vriendin van me had movicolon, dus ik ging dat proberen, blijkt dus kleanprep te zijn. Ik heb in jaren niet zo lopen kotsen :X Dus das geen optie :P
Ik eet groente en/of fruit :Y) Gegarandeerd dat ik daarvan genadeloze diarree krijg :9 Mijn middel in barre tijden is appelsap..
pi_110416194
Koffie en ontbijtkoek ^O^
  maandag 16 april 2012 @ 21:54:46 #98
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110417214
Het is bij mij nooit hard. Eén grote splash met veel kabaal én onder de rand of een mini keuteltje. :')
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 16 april 2012 @ 22:27:39 #99
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110419401
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:58 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik hoor gelukkig niet in dit topic, maar lees wel altijd mee.
Hoeveel van die zakjes movicolon heb je gebruikt Q? Was dat er maar 1 of meteen een paar tegelijk? :P
1, en ik gebruik die zooi echt nooit meer. Wat 1? Nog niet eens 1. Van de eerste slok moest ik al kotsen. Kleanprep :r
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 16 april 2012 @ 22:28:14 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110419443
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:59 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik eet groente en/of fruit :Y) Gegarandeerd dat ik daarvan genadeloze diarree krijg :9 Mijn middel in barre tijden is appelsap..
Ja, appelsap was mijn middel ook... ik drink dagelijks 2 pakken. Eerste 2 dagen ging ik belachelijk aan de race. Nu doet het geen fuck meer :(

En groente en fruit doet niks bij mij. Alleen appelsap.. nou ja, deed :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 16 april 2012 @ 22:30:16 #101
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110419560
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:54 schreef Sanne het volgende:
Het is bij mij nooit hard. Eén grote splash met veel kabaal én onder de rand of een mini keuteltje. :')
Het is bij mij -meestal- "normaal" En normaal is bij mij gewoon stevig/vast en redelijk vaak met onverteerde zooi erin. Maar het gaat er iig normaal uit. Zonder bloed er doorheen en bagger veel pijn.

Heb ook mooie scheurtjes aldaar :X En die worden er elke keer niet beter op. En als je nou 1x per dag moet, oke. Maar fucking soms 4x? :X auch.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 16 april 2012 @ 22:37:43 #102
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110419948
Met vier keer per dag zou ik heel blij zijn. :')
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_110421207
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat :P Naproxen is ook nsaid. Kom je idd in de para codi waar een recept voor nodig is, in de oxycodon of tramadol, waar ook een recept voor nodig is :P
Ik heb inderdaad naproxen gekregen, mocht ook de hoeveelheid pentasa halveren, want kwam waarschijnlijk daardoor. En inmiddels heb ik al een week geen hoofdpijn gehad! :-D
pi_110426651
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

1, en ik gebruik die zooi echt nooit meer. Wat 1? Nog niet eens 1. Van de eerste slok moest ik al kotsen. Kleanprep :r
Ik heb het een tijd dagelijks gebruikt en geloof me, het went :) Eerst is het echt om te kotsen maar het wordt beter :Y
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:03:03 #105
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110427767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:16 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik heb het een tijd dagelijks gebruikt en geloof me, het went :) Eerst is het echt om te kotsen maar het wordt beter :Y
Ja dat zal best, ik hoef het niet.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:03:36 #106
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110427772
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:37 schreef Sanne het volgende:
Met vier keer per dag zou ik heel blij zijn. :')
Niet als het fucking pijn doet, trust me :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:04:45 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110427793
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:02 schreef anton1234 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad naproxen gekregen, mocht ook de hoeveelheid pentasa halveren, want kwam waarschijnlijk daardoor. En inmiddels heb ik al een week geen hoofdpijn gehad! :-D
Netjes :D

Al snap ik niet waarom je naproxen hebt gekregen, omdat dat ook nsaid is. Of het moet bij CU anders zijn dan bij crohn.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_110428135
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Netjes :D

Al snap ik niet waarom je naproxen hebt gekregen, omdat dat ook nsaid is. Of het moet bij CU anders zijn dan bij crohn.
Ik heb cu, ook altijd begrepen dat ik dat soort pijnstillers heul niet mag.

Sterkte voor iedereen met wie het wat minder gaat weer :*
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:06:39 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110429460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb cu, ook altijd begrepen dat ik dat soort pijnstillers heul niet mag.

Sterkte voor iedereen met wie het wat minder gaat weer :*
met crohn mag ik het idd ook niet.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:05:11 #110
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110431242
ik heb zemelen gekocht :r

die zitten nu in mijn yoghurt :r
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:07:00 #111
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110431301
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Netjes :D

Al snap ik niet waarom je naproxen hebt gekregen, omdat dat ook nsaid is. Of het moet bij CU anders zijn dan bij crohn.
Nee, dat snap ik idd ook niet. Ik heb CU en mij is het ook afgeraden door mijn specialist, aangezien het een opvlamming kan triggeren. :)

:* voor degenen die het nodig hebben!
Succes met je vieze zemelen Q :* -O-
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:51:04 #112
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_110440477
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Niet als het fucking pijn doet, trust me :P
Alsof San zonder pijn kakt.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:25:36 #113
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110455870
Nou het valt mee, het is geen ontsteking, maar ik moet me verre houden van stress. Gelukkig dus geen prednison.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:59:18 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110461717
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 20:25 schreef Sanne het volgende:
Nou het valt mee, het is geen ontsteking, maar ik moet me verre houden van stress. Gelukkig dus geen prednison.
Fijn :Y

Maar je verre van stress houden... dat heb je -helaas- niet altijd zelf in de hand. Ik herken het overigens wel. Stress = mis.

Hoeveel humira spuit je? Overigens, geen idee of het bij jou kan mocht het ooit weer zover komen... maar mijn arts schrijft me meestal entocort voor. Netzoiets als prednison, alleen komt de werkzame stof pas in het laatste deel van de darmen vrij. En krijg je er niet zo'n plofkop van + alle andere debiele bijwerkingen ( slapeloosheid, drukheid, ect) van.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:00:00 #115
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110461757
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:07 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik idd ook niet. Ik heb CU en mij is het ook afgeraden door mijn specialist, aangezien het een opvlamming kan triggeren. :)

:* voor degenen die het nodig hebben!
Succes met je vieze zemelen Q :* -O-
Dat werd hier idd ook vertelt :)

Ik heb lijnzaad gekocht :P Ik kreeg de zemelen niet weg :') /pussy.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:03:02 #116
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110461952
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat werd hier idd ook vertelt :)

Ik heb lijnzaad gekocht :P Ik kreeg de zemelen niet weg :') /pussy.
Whehe :P Ach, als het maar werkt toch? :Y)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:04:49 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110462064
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:03 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Whehe :P Ach, als het maar werkt toch? :Y)
True story :P

Hoe ist met jou?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:11:28 #118
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110462424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

True story :P

Hoe ist met jou?
Ja, wel goed :Y Vanavond wel even 1 episode van goeie oude buikkrampen die ik lang niet had gehad met een breiig resultaat :+ Denk de kip die ik gegeten had misschien niet goed gevallen was? :? Beetje vaag. iig nu alles weer goed :)
Morgen een afspraak bij de gyn, met de vraag of ik bij de verlos mag blijven onder controle aangezien ik medicatie gebruik nu ik zwanger ben :) (richtlijn is eik dat als je medicatie gebruikt dat je dan bij de gyn onder controle moet..) Ben benieuwd. Hoop dat ik gewoon bij de verlos mag blijven en thuis mag bevallen, mn CU is zeer mild en met medicatie goed onder controle, dus zie niet in waarom ik per se in een ziekenhuis zou moeten werpen. :{w En anders mogen ze mij dat even haarfijn uitleggen :7
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_110499879
Ik ben vandaag weer bij de internist geweest en aan de hand van de bloedwaarden en overleg met de MDL arts krijg ik binnenkort weer een sigmoidoscopie. :{
  woensdag 18 april 2012 @ 19:58:25 #120
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110500422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, wel goed :Y Vanavond wel even 1 episode van goeie oude buikkrampen die ik lang niet had gehad met een breiig resultaat :+ Denk de kip die ik gegeten had misschien niet goed gevallen was? :? Beetje vaag. iig nu alles weer goed :)
Morgen een afspraak bij de gyn, met de vraag of ik bij de verlos mag blijven onder controle aangezien ik medicatie gebruik nu ik zwanger ben :) (richtlijn is eik dat als je medicatie gebruikt dat je dan bij de gyn onder controle moet..) Ben benieuwd. Hoop dat ik gewoon bij de verlos mag blijven en thuis mag bevallen, mn CU is zeer mild en met medicatie goed onder controle, dus zie niet in waarom ik per se in een ziekenhuis zou moeten werpen. :{w En anders mogen ze mij dat even haarfijn uitleggen :7
Gefeliciteerd :*

Wel fijn dat je CU mild is nu in je zwangerschap. Zwangerschap kan geloof ik opvlammingen veroorzaken toch? Wel fijn dat dat bij jou iig niet het geval is. En dat breiige ken ik :') En meuren dan. Pffff :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 18 april 2012 @ 19:58:37 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110500445
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:48 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de internist geweest en aan de hand van de bloedwaarden en overleg met de MDL arts krijg ik binnenkort weer een sigmoidoscopie. :{
Ooh joh :X
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 18 april 2012 @ 20:03:38 #122
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110500761
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:48 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de internist geweest en aan de hand van de bloedwaarden en overleg met de MDL arts krijg ik binnenkort weer een sigmoidoscopie. :{
He shit -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :*

Wel fijn dat je CU mild is nu in je zwangerschap. Zwangerschap kan geloof ik opvlammingen veroorzaken toch? Wel fijn dat dat bij jou iig niet het geval is. En dat breiige ken ik :') En meuren dan. Pffff :P
Thanks :)
Ja, zeker :D Nou, mn specialist zei dat zolang het rustig is als je zwanger raakt, dat het dan vaak ook rustig blijft de rest van je zwangerschap. Maar idd, het kan altijd :) Whihi ja :') Erg he :X

Ben vandaag bij de gyn geweest, en zoals het er naar uitziet kan ik gewoon bij de vk blijven. Omdat ik nu alleen salofalk gebruik zijn er weinig risico's zolang het rustig blijft. Wellicht dat ik meer echo's krijg om de groei in de gaten te houden, maar groeivertraging is niet te verwachten met deze medicijnen (eerder met prednison e.d.). Hij gaat het maandag overleggen en dan hoor ik het dinsdag :) Ook evt bij de bevalling zijn er nog wat risico's, voor mij, maar dat is alleen als er een opvlamming is. Dus daar ga ik gewoon niet vanuit :+ :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:26:47 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110551778
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:03 schreef Enfermera het volgende:

[..]

He shit -O-

[..]

Thanks :)
Ja, zeker :D Nou, mn specialist zei dat zolang het rustig is als je zwanger raakt, dat het dan vaak ook rustig blijft de rest van je zwangerschap. Maar idd, het kan altijd :) Whihi ja :') Erg he :X

Ben vandaag bij de gyn geweest, en zoals het er naar uitziet kan ik gewoon bij de vk blijven. Omdat ik nu alleen salofalk gebruik zijn er weinig risico's zolang het rustig blijft. Wellicht dat ik meer echo's krijg om de groei in de gaten te houden, maar groeivertraging is niet te verwachten met deze medicijnen (eerder met prednison e.d.). Hij gaat het maandag overleggen en dan hoor ik het dinsdag :) Ook evt bij de bevalling zijn er nog wat risico's, voor mij, maar dat is alleen als er een opvlamming is. Dus daar ga ik gewoon niet vanuit :+ :P
Wel fijn dat salofalk relatief veilig is voor je zwangerschap :Y

Ik heb de internist gebeld. Gisteren een hele pot vol met bloed. Het zat overal :') Ik kan ook gewoon niet zonder pijn naar de toilet :'(

Hij was er niet :') Maar ze gaat overleggen met collega's. Ik vermoed dat ik een opvlamming heb ook. Buikpijn gisteren, die toilet ellende en ik ben zooooooooooooo moe. Zooooo moe. Ik word gewoon moe wakker :{
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:03:10 #124
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110554445
Sterkte allemaal die het nodig hebben. :*

Ik kwakkel nog wat door, weer pijn na iedere maaltijd, maar gelukkig geen ontsteking. Zondag weer Humira prikken, en gewoon dooooor gaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:42:42 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110563224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:03 schreef Sanne het volgende:
Sterkte allemaal die het nodig hebben. :*

Ik kwakkel nog wat door, weer pijn na iedere maaltijd, maar gelukkig geen ontsteking. Zondag weer Humira prikken, en gewoon dooooor gaan.
Heb je een humira pen? Of zelf injectie spuiten?

Ik moet Maandag om 10u bij de internist zijn.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:03:20 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110566073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wel fijn dat salofalk relatief veilig is voor je zwangerschap :Y

Ik heb de internist gebeld. Gisteren een hele pot vol met bloed. Het zat overal :') Ik kan ook gewoon niet zonder pijn naar de toilet :'(

Hij was er niet :') Maar ze gaat overleggen met collega's. Ik vermoed dat ik een opvlamming heb ook. Buikpijn gisteren, die toilet ellende en ik ben zooooooooooooo moe. Zooooo moe. Ik word gewoon moe wakker :{
Zeker ja. Whaha ja idd relatief, onderzoek doen bij zwangeren kan helaas niet :P :+ Ach ja.

He jeetje joh! -O- :( Je denkt dat je een opvlamming hebt? :P Ik weet het wel zeker zo te horen :+ ;( Helaas... Hebben ze nog teruggebeld? Hoop toch wel dat ze je íets geven voor het weekend zo.... Sterkte iig :*

Sanne jammer dat het weer wat minder gaat maar idd gelukkig geen ontsteking.. :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:41:59 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110573631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:03 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Zeker ja. Whaha ja idd relatief, onderzoek doen bij zwangeren kan helaas niet :P :+ Ach ja.

He jeetje joh! -O- :( Je denkt dat je een opvlamming hebt? :P Ik weet het wel zeker zo te horen :+ ;( Helaas... Hebben ze nog teruggebeld? Hoop toch wel dat ze je íets geven voor het weekend zo.... Sterkte iig :*

Sanne jammer dat het weer wat minder gaat maar idd gelukkig geen ontsteking.. :*
Ja, denk, positief blijven :P Maar ik weet het ook wel zeker :')

Ja ze hadden me terug gebeld, moet Maandag langs komen om 11:30. Arts was er zelf niet. Dus niks gehad ook :{

Gisteren zat het bloed echt overal. Diarree idee, maar dan met bloed. Ik schrok ervan :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:55:22 #128
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110574281
Ik gebruik die Humira pen Qwea. Lijkt tot nu toe het enige medicijn te zijn wat helpt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:06 #129
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110574368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:55 schreef Sanne het volgende:
Ik gebruik die Humira pen Qwea. Lijkt tot nu toe het enige medicijn te zijn wat helpt.
Doet dat nou net zo'n pijn met inspuiten als de normale spuit? Ik heb de normale spuit, want ik vind de pen eng :P Maar met de normale spuit brand het als een mofo.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:58:13 #130
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110574439
He jeetje Qwea, wat rot dat ze je zo over het weekend laten hangen... Ja idd, heel die pot vol met bloed lijkt me geen fijn gezicht -O- Beetje raar dat als de arts er niet is ze geen vervanger kunnen vinden oid.
Magoed.. Hoop dat het snel maandag is voor je! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:01:52 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110574686
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:58 schreef Enfermera het volgende:
He jeetje Qwea, wat rot dat ze je zo over het weekend laten hangen... Ja idd, heel die pot vol met bloed lijkt me geen fijn gezicht -O- Beetje raar dat als de arts er niet is ze geen vervanger kunnen vinden oid.
Magoed.. Hoop dat het snel maandag is voor je! :*
Nou ja, ergens ben ik wel "blij" de vorige keer dat ik naar de HAP ging, hebben ze me vol getrapt met 60mg prednison :P Dus dan heb ik nog wel ff wat moeilijkheden tot maandag :P

Zolang ik niet naar de toilet moet en ff oplet wat ik eet valt het afgezien van de extreme vermoeidheid wel mee :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:04:45 #132
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110574850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Doet dat nou net zo'n pijn met inspuiten als de normale spuit? Ik heb de normale spuit, want ik vind de pen eng :P Maar met de normale spuit brand het als een mofo.
Ik kan het niet vergelijken met jouw normale spuit, maar het inspuiten doet inderdaad wel even focking veel pijn. Een paar minuten. En daarna moet ik gewoon van die plek afblijven want die is beurs, en soms ook blauw na het spuiten.

Wat ik verder ingespoten krijg is B12, door de huisartsassistente. Die doet een stuk minder pijn dan deze, dat weet ik wel.

Maar toch liever zo dan iedere keer een (halve) dagopname voor een remicade-infuus.

en ik heb thuis Jip en Janneke pleisters, die krijg ik in het ziekenhuis niet. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_110575616
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 23:02 schreef anton1234 het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad naproxen gekregen, mocht ook de hoeveelheid pentasa halveren, want kwam waarschijnlijk daardoor. En inmiddels heb ik al een week geen hoofdpijn gehad! :-D
Oeps, ik heb gelogen, het is helemaal geen naproxen. Hoe ik daar zo bij kwam weet ik niet, maar ik heb 200mg celebrex gehad.

Gister kreeg ik opeens waterdunne diarree, met veel bloed, koorts en hoofdpijn. Dus de mdl assistente gebeld omdat ik dacht dat het m'n eerste opvlamming was. Maar volgens haar was het waarschijnlijk buikgriep. Voor de klachten heb ik zon celebrex capsule gebruikt, die bijzonder goed hielp.

Vanochtend werd ik wakker met nog steeds een beetje koorts en hoofdpijn, en mijn ontlasting was hard, met bloed. Rest van de dag was het alleen een beetje bloed. Heb het gevoel dat ik redelijk verstopt zit.

Die celebrex schijnt een veilige nsaid te zijn, dus daar zou die harde ontlasting toch niet van komen?
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:21:10 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110575692
Aah, nou als ik zelf heeeeeeeeel langzaam spuit doet het geen pijn. Maar dat duurt zo lang.

B12 spuit een vriendin bij me. Ik had het idee dat remicade beter bij me werkte.... Maar ben allergisch :(

Snap ook niet waarom ze citroen zuur bij humira voegen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:27:10 #135
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_110575966
Het scheelt bij mij wel of ik in mijn been of in mijn buik prik. Benen doen een stuk meer pijn! Maar ik blijf afwisselen. Zondag mag MuadDib me weer prikken, dan verleert ie het niet. :)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:44:09 #136
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110576809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou ja, ergens ben ik wel "blij" de vorige keer dat ik naar de HAP ging, hebben ze me vol getrapt met 60mg prednison :P Dus dan heb ik nog wel ff wat moeilijkheden tot maandag :P

Zolang ik niet naar de toilet moet en ff oplet wat ik eet valt het afgezien van de extreme vermoeidheid wel mee :Y
Oh.. Dat is idd ook niet alles :+ :{
Oke nou mooi, succes dan nog ff dit weekend en ik hoop dat ze een ander alternatief dan prednison voor je hebben maandag! :*
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:19 schreef anton1234 het volgende:

[..]

Oeps, ik heb gelogen, het is helemaal geen naproxen. Hoe ik daar zo bij kwam weet ik niet, maar ik heb 200mg celebrex gehad.

Gister kreeg ik opeens waterdunne diarree, met veel bloed, koorts en hoofdpijn. Dus de mdl assistente gebeld omdat ik dacht dat het m'n eerste opvlamming was. Maar volgens haar was het waarschijnlijk buikgriep. Voor de klachten heb ik zon celebrex capsule gebruikt, die bijzonder goed hielp.

Vanochtend werd ik wakker met nog steeds een beetje koorts en hoofdpijn, en mijn ontlasting was hard, met bloed. Rest van de dag was het alleen een beetje bloed. Heb het gevoel dat ik redelijk verstopt zit.

Die celebrex schijnt een veilige nsaid te zijn, dus daar zou die harde ontlasting toch niet van komen?
Hm. Ik heb het even opgezocht, maar Celebrex is ook een prostaglandinesynthaseremmer, oftewel, familie van de NSAID's, die mensen met chronische darmaandoeningen beter niet kunnen nemen... Dus als ik jou was zou ik voorzichtig zijn met die dingen, en even je huisarts bellen of je niet iets van codeïne of tramadol kan krijgen :) Dat geeft tenminste geen opvlamming! ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_110600592
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:44 schreef Enfermera het volgende:


[..]

Hm. Ik heb het even opgezocht, maar Celebrex is ook een prostaglandinesynthaseremmer, oftewel, familie van de NSAID's, die mensen met chronische darmaandoeningen beter niet kunnen nemen... Dus als ik jou was zou ik voorzichtig zijn met die dingen, en even je huisarts bellen of je niet iets van codeïne of tramadol kan krijgen :) Dat geeft tenminste geen opvlamming! ;)
Heb het op advies van m'n mdl arts, was volgens hem het enige dat ik mocht hebben.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:59:19 #138
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110601519
@Sanne en Qwea:
Ik had eerst Enbrel [ook een biological] en moest die met een normaal injectie doen, dat brande zo erg en werd ook steeds erger, tot ik op een moment met tranen over mn wangen op een theedoek zat te bijten terwijl mn vriend de injectie deed, toen heb ik mn arts gebeld om te zeggen dat het niet meer ging.

Nu Humira met pen, dat was eerst wel even eng moet ik toegeven, maar daardoor hoef je het zelf niet te doen, en dat scheelt bij mij een hoop. Ik haal hem altijd uit de koelkast en wacht dan een half uurtje, en spring na het prikken gelijk onder de douche, dat helpt een hoop qua beursheid. Prik altijd in mn buik trouwens, wel om de week aan de andere kant.

Hebben jullie veel last van de bijwerkingen trouwens? Ik merk wel duidelijk [gebruik het ondertussen bijna 3 jaar] dat mijn weerstand een stuk slechter is, wondjes genezen niet lekker en ik krijg iedere griep die langskomt.

Oh en over Tramadol, daar werd ik mega wazig van, alsof ik mn hoofd onder water had :') heel bizar.
an urge to help mankind overcomes me
pi_110601723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wel fijn dat salofalk relatief veilig is voor je zwangerschap :Y

Ik heb de internist gebeld. Gisteren een hele pot vol met bloed. Het zat overal :') Ik kan ook gewoon niet zonder pijn naar de toilet :'(

Hij was er niet :') Maar ze gaat overleggen met collega's. Ik vermoed dat ik een opvlamming heb ook. Buikpijn gisteren, die toilet ellende en ik ben zooooooooooooo moe. Zooooo moe. Ik word gewoon moe wakker :{
Bij mij was het eigenlijk na de diagnose altijd bloed = opvlamming = prednison. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid bloed en hoe vaak. Een enkele keer een klein beetje kan natuurlijk ook een aambei of adertje zijn ofzo. Maar als je ook nog zo moe bent en zo'n pijn hebt... Zoals Enfermera al zegt, denk dat je zeker van een opvlamming kunt zijn -O-

Benieuwd wat je specialist te zeggen heeft :*
pi_110601890
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:59 schreef saaw het volgende:
Hebben jullie veel last van de bijwerkingen trouwens? Ik merk wel duidelijk [gebruik het ondertussen bijna 3 jaar] dat mijn weerstand een stuk slechter is, wondjes genezen niet lekker en ik krijg iedere griep die langskomt.
Ik krijg nu bijna 3,5 jaar Remicade (600mg/6 weken) en heb hetzelfde. Vroeger was ik echt noooooit ziek, nu sukkel ik de hele winter door :+ En wondjes e.d. doen er idd een stuk langer over om te genezen.

En sinds een half jaar ofzo heb ik Jeuk. Krijg van die mooie galbulten, net alsof ik in de brandnetels heb staan dansen. Daarom geven ze me nu tavegil bij mijn infuus (en zijn ze weer begonnen met hydrocort., daar waren ze eerst mee gestopt).

Ik ben zelf trouwens eerder bang voor die spuiten van de Humira. Infuus is prima, neem gewoon een goed boek of wat werk mee, krijg altijd wat lekkers te eten in het ziekenhuis, vaak gaat er iemand voor de gezelligheid mee. Maak er een dagje uit van :+
pi_110601967
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:03 schreef Enfermera het volgende:
Thanks :)
Ja, zeker :D Nou, mn specialist zei dat zolang het rustig is als je zwanger raakt, dat het dan vaak ook rustig blijft de rest van je zwangerschap. Maar idd, het kan altijd :) Whihi ja :') Erg he :X
Gelukkig wel ja :P Mag de Remicade maar t/m het tweede trimester van de zwangerschap gebruiken. Dus hopelijk zorgen de hormonen er daarna voor dat ik geen opvlamming krijg. Na de zwangerschap zo snel mogelijk weer starten met de Remicade maar.

Mag je met Salofalk eigenlijk borstvoeding geven? Denk het wel he?
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:14:50 #142
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110602054
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik krijg nu bijna 3,5 jaar Remicade (600mg/6 weken) en heb hetzelfde. Vroeger was ik echt noooooit ziek, nu sukkel ik de hele winter door :+ En wondjes e.d. doen er idd een stuk langer over om te genezen.

En sinds een half jaar ofzo heb ik Jeuk. Krijg van die mooie galbulten, net alsof ik in de brandnetels heb staan dansen. Daarom geven ze me nu tavegil bij mijn infuus (en zijn ze weer begonnen met hydrocort., daar waren ze eerst mee gestopt).

Ik ben zelf trouwens eerder bang voor die spuiten van de Humira. Infuus is prima, neem gewoon een goed boek of wat werk mee, krijg altijd wat lekkers te eten in het ziekenhuis, vaak gaat er iemand voor de gezelligheid mee. Maak er een dagje uit van :+
Grappig he dat dat zo persoonlijk is, ik vind die spuiten ook niks hoor, maar alles liever dan een infuus :X en steeds naar het ziekenhuis lijkt me ook niks, zo afhankelijk.
Die bulten klinkt niet fijn trouwens :{
an urge to help mankind overcomes me
pi_110602166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:14 schreef saaw het volgende:

[..]

Grappig he dat dat zo persoonlijk is, ik vind die spuiten ook niks hoor, maar alles liever dan een infuus :X en steeds naar het ziekenhuis lijkt me ook niks, zo afhankelijk.
Die bulten klinkt niet fijn trouwens :{
Misschien scheelt het dat ik qua werk ontzettend flexibel ben en dus geen vrij hoef te regelen ofzo.

Ja, die bulten zijn irritant :D Heb er een paar fotootjes van, even oploaden :+
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:21:27 #144
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110602262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:18 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Misschien scheelt het dat ik qua werk ontzettend flexibel ben en dus geen vrij hoef te regelen ofzo.

Ja, die bulten zijn irritant :D Heb er een paar fotootjes van, even oploaden :+
Hoelang ben je er aan kwijt dan? En hoe vaak moet je? Hier zit het ziekenhuis echt om de hoek, maar vind het juist fijn dat ik dat prikken kan doen als het mij uitkomt, hoelaat op de dag bedoel ik dan. En eventueel een dagje eerder of later als het niet anders kan.
an urge to help mankind overcomes me
pi_110602326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:21 schreef saaw het volgende:

[..]

Hoelang ben je er aan kwijt dan? En hoe vaak moet je? Hier zit het ziekenhuis echt om de hoek, maar vind het juist fijn dat ik dat prikken kan doen als het mij uitkomt, hoelaat op de dag bedoel ik dan. En eventueel een dagje eerder of later als het niet anders kan.
Ehrm, zo'n 3,5 uur minimaal, denk ik. En 1x per 6 weken.
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:33:54 #146
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110604828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja :P Mag de Remicade maar t/m het tweede trimester van de zwangerschap gebruiken. Dus hopelijk zorgen de hormonen er daarna voor dat ik geen opvlamming krijg. Na de zwangerschap zo snel mogelijk weer starten met de Remicade maar.

Mag je met Salofalk eigenlijk borstvoeding geven? Denk het wel he?
Nou idd :Y :D

Hm, nog niet specifiek naar gevraagd eik. Heb het ff opgezocht en er staat:
quote:
Overgang in de moedermelk: Ja, in geringe mate. Farmacologisch effect: Sporadisch is acute diarree gemeld door overgevoeligheid bij de zuigeling. Advies: Het geven van borstvoeding ontraden.
Ik ga het nog wel ff navragen, wordt toch gebeld door de gyn dinsdag :) Hij laat dan gelijk weten of ik bij de vk onder controle mag blijven, dus ben benieuwd. :D
Maar gezien ik klysma's gebruik in de laagst mogelijke dosering denk ik eik wel dat ik borstvoeding mag geven... als ik dat niet mag valt er even een droom voor me in duigen hoor -O- ;( Dus ik ga er gewoon nog ff vanuit dat ik het mag :+ :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 23 april 2012 @ 12:51:01 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110670474
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:59 schreef saaw het volgende:
@Sanne en Qwea:
Ik had eerst Enbrel [ook een biological] en moest die met een normaal injectie doen, dat brande zo erg en werd ook steeds erger, tot ik op een moment met tranen over mn wangen op een theedoek zat te bijten terwijl mn vriend de injectie deed, toen heb ik mn arts gebeld om te zeggen dat het niet meer ging.

Nu Humira met pen, dat was eerst wel even eng moet ik toegeven, maar daardoor hoef je het zelf niet te doen, en dat scheelt bij mij een hoop. Ik haal hem altijd uit de koelkast en wacht dan een half uurtje, en spring na het prikken gelijk onder de douche, dat helpt een hoop qua beursheid. Prik altijd in mn buik trouwens, wel om de week aan de andere kant.

Hebben jullie veel last van de bijwerkingen trouwens? Ik merk wel duidelijk [gebruik het ondertussen bijna 3 jaar] dat mijn weerstand een stuk slechter is, wondjes genezen niet lekker en ik krijg iedere griep die langskomt.

Oh en over Tramadol, daar werd ik mega wazig van, alsof ik mn hoofd onder water had :') heel bizar.
Nou ja, ik moet gewoon niet te snel prikken :P Ik ga no way aan de pen. Kutdingen. Heb ooit imigran moeten spuiten, ook via een pen :X Ik prik ook in mijn buik. In het begin was alles blauw, tegenwoordig raak ik geen vaatjes meer :P Althans, niet met de humira. Met de fraxiparine was alles wel blauw _O-

Humira verschilt. Ik gebruik het straks 2 jaar dacht ik. Weerstand is wel kut idd, wondjes genezen ook slecht, alhoewel mijn wond van mijn voet wel prima geneest. Maar verkoudheid en griep komen meestal ook op mijn deur rammen. Plus dat ik sinds ik de humira gebruik weer astma/bronchitus heb.

Tramadol is kut spul. Oxycodon ook. Maar uiteindelijk moet je wat. Ik slik het amper, vanwege de bijwerkingen. Ik ga altijd onwijs over mijn nek. Maar soms kan het helaas niet anders.

We gaan dus mooi wekelijks spuiten en niet 2 wekelijks. Moet eigenlijk Woensdag spuiten, maar moest nu van de internist beginnen, en gelijk een dubbele dosis. Dus 2x spuiten. Dan elke week week. En 3 weken lang entocort. Hij wilde eerst prednison geven, maar dat vond ik niet zoeen bijster tof idee :P Dus we doen eerst entocort en werkt dat niet dan alsnog prednison.

Gelijk ook maar mijn b12 injectie gehaald. Bloedprikken hebben we niet gedaan, aangezien ik ook met mijn voet zit, dus ik zei al, vind je ontstekingswaardes komen die daar van, en vind je geen onstekingswaardes zegt dat ook geen moer, want de vorige keer dat ik opgenomen ben hier en alles helemaal ontstoken was waren mijn waardes ook normaal :P

Dus, geen bloed prikken en over 3 weken telefonisch overleg. Mocht er in de tussentijd wat zijn, moest ik bellen *O* Ik ben blij met mijn internist :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 23 april 2012 @ 12:53:55 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110670599
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:59 schreef saaw het volgende:
@Sanne en Qwea:
Ik had eerst Enbrel
Gebruik je dat voor je CU/Crohn? Of heb je bechterew?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 23 april 2012 @ 23:35:28 #149
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110701845
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gebruik je dat voor je CU/Crohn? Of heb je bechterew?
Crohn en RA [overgang dunne naar dikke darm en beide knieen]
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:15:21 #150
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110703828
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 23:35 schreef saaw het volgende:

[..]

Crohn en RA [overgang dunne naar dikke darm en beide knieen]
Werkt het goed bij je? Wat is het verschil eigenlijk met humira?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 25 april 2012 @ 09:16:56 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110757378
}:|
2x die humira gespoten Maandag, mijn weerstand ligt volledig op zijn gat nu :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_110986012
Straks de eerste 15 ml prunacolon innemen om zo mijn darmen leeg te krijgen voor morgenmiddag want dan heb ik weer de sigmoidscopie :{ Alleen dit keer met een roesje. ;)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:57:33 #153
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_110990815
Ja hoor, nu heb ik ineens een ontstoken knie [heb ook reuma] :( dit was helemaal niet de afspraak! -O-

Succes vandaag en morgen Dragons!
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:01:46 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110990950
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 11:57 schreef saaw het volgende:
Ja hoor, nu heb ik ineens een ontstoken knie [heb ook reuma] :( dit was helemaal niet de afspraak! -O-

Succes vandaag en morgen Dragons!
Ze verdenken mij van weke delen reuma (nog niet zeker, betwijfel het zelf ook, maar goed) maar dat is echt kut :{ (van je knie).

Neem je voor de reuma zelfde shizzle als voor je CU/crohn?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:01:59 #155
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110990958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 07:09 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Straks de eerste 15 ml prunacolon innemen om zo mijn darmen leeg te krijgen voor morgenmiddag want dan heb ik weer de sigmoidscopie :{ Alleen dit keer met een roesje. ;)
succes!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_110990989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 07:09 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Straks de eerste 15 ml prunacolon innemen om zo mijn darmen leeg te krijgen voor morgenmiddag want dan heb ik weer de sigmoidscopie :{ Alleen dit keer met een roesje. ;)
Roesjes O+ Ik vind roesjes echt heerlijk :D Het voelt alsof ik ontzettend high/stoned word en daarna word ik weer wakker als alles voorbij is.

Ben je inmiddels al bezig met de prunacolon? Hoop dat je lekker zacht wc-papier (en vochtige doekjes ook) in huis hebt gehaald. Ik probeer er altijd een feestje van te maken. Koop ik allemaal boekjes en andere verwendingetjes voor mezelf :+ Dan lijkt het minder erg om de hele tijd uit je kont te moeten plassen :P Hoop dat het voor jou ook meevalt. Succes vandaag & morgen!
pi_110991048
@saaw: wat klote zeg. Is daar snel iets aan te doen of niet? Sterkte :*

@ Dragons: succes! :*

Ik ben er zelf achter dat ik naast bier ook niet tegen witte wijn kan :( Ik had gister een paar glaasjes op, maar ik heb de hele nacht liggen spoken. Van mijn bed naar de wc, en als ik weer in mijn bed lag had ik het het ene moment bloedheet en het volgende moment lag ik te klappertanden van de kou! Gelukkig gaat het nu weer iets beter..
  dinsdag 1 mei 2012 @ 12:05:48 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_110991062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Roesjes O+ Ik vind roesjes echt heerlijk :D Het voelt alsof ik ontzettend high/stoned word en daarna word ik weer wakker als alles voorbij is.

Ben je inmiddels al bezig met de prunacolon? Hoop dat je lekker zacht wc-papier (en vochtige doekjes ook) in huis hebt gehaald. Ik probeer er altijd een feestje van te maken. Koop ik allemaal boekjes en andere verwendingetjes voor mezelf :+ Dan lijkt het minder erg om de hele tijd uit je kont te moeten plassen :P Hoop dat het voor jou ook meevalt. Succes vandaag & morgen!
Ik moest hardop lachen :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_111046437
Nou ik ben weer thuis en ik moet bekennen dat ik niet vrolijk ben }:| .

Net als de vorige keer gaf de prunacolon overdag alleen maar krampen en steken en werd het laxeren pas actief afgelopen nacht. Je raad het al ik heb geen oog dicht gedaan. Maar ja met de gedachte dat ik een roesje zou krijgen en dan wel wat slaap zou hebben ging ik samen met mijn vader naar het ziekenhuis. Fout gedacht, ik was gewoon bij, dat spul werkte gewoon niet.

Het onderzoek was weer een ramp, en het deed dubbel zo zeer toen ze besloten dat ding een stukje terug te duwen. :X Afijn, de 40 cm ontstoken darm is nu 50 cm ontstoken darm geworden |:( , ik mag nu weer de klysma's hervatten in ieder geval tot volgende week wanneer ik de uitslag heb van het weefsel wat ze hebben afgenomen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik moest hardop lachen :D
Dat deed ik ook ;)
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:06:39 #160
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111048439
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ze verdenken mij van weke delen reuma (nog niet zeker, betwijfel het zelf ook, maar goed) maar dat is echt kut :{ (van je knie).

Neem je voor de reuma zelfde shizzle als voor je CU/crohn?
Oei :( klinkt ook niet fijn.
Ik heb al ruim 10 jaar last van mn knieën [om de maand een ontsteking ongeveer, tot 2 jaar geleden] en krijg als het zo erg is als nu een drain om het vocht weg te halen, en dan een prednison injectie rechtstreeks in het gewricht. Dan 4 dagen braaf stilzitten en het is [hopelijk] weer over.
Als onderhoudsmedicatie krijg ik inderdaad Humira, Crohn en RA zijn allebei auto-immuunziekten en het werkt opzich ook vrij goed.

Had wel verwacht dat ik nog een ontstoken knie zou krijgen na de operatie, omdat mijn weerstand nu zo rot is, maar had om eerlijk te zijn gedacht dat het er sneller achter aan zou komen [operatie is ondertussen ruim 1 weken geleden], en dat de kans nu wel weer gezakt was. Niet dus :(
Heb gelukkig morgen al een afspraak kunnen krijgen bij mn reumatoloog, dus dan kan ik hopelijk na het weekend weer lopen.

Jeetje Dragons -O- wat een kutsituatie zeg! :( hoop dat je vannacht lekker kunt slapen en dat de uitslag wat opheldering geeft volgende week! :*
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:10:39 #161
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111048558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:06 schreef saaw het volgende:

[..]

Oei :( klinkt ook niet fijn.
Ik heb al ruim 10 jaar last van mn knieën [om de maand een ontsteking ongeveer, tot 2 jaar geleden] en krijg als het zo erg is als nu een drain om het vocht weg te halen, en dan een prednison injectie rechtstreeks in het gewricht. Dan 4 dagen braaf stilzitten en het is [hopelijk] weer over.
Als onderhoudsmedicatie krijg ik inderdaad Humira, Crohn en RA zijn allebei auto-immuunziekten en het werkt opzich ook vrij goed.

Had wel verwacht dat ik nog een ontstoken knie zou krijgen na de operatie, omdat mijn weerstand nu zo rot is, maar had om eerlijk te zijn gedacht dat het er sneller achter aan zou komen [operatie is ondertussen ruim 1 weken geleden], en dat de kans nu wel weer gezakt was. Niet dus :(
Heb gelukkig morgen al een afspraak kunnen krijgen bij mn reumatoloog, dus dan kan ik hopelijk na het weekend weer lopen.

Jeetje Dragons -O- wat een kutsituatie zeg! :( hoop dat je vannacht lekker kunt slapen en dat de uitslag wat opheldering geeft volgende week! :*
Hmm oke. Nou ja, ik had zelf zoiets van : Als het WDR is dan zou humira moeten helpen. Injectie wil ik niet, het zit bij mij in de pees en de kans op een ruptuur is vrij hoog dan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:17:57 #162
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111048797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hmm oke. Nou ja, ik had zelf zoiets van : Als het WDR is dan zou humira moeten helpen. Injectie wil ik niet, het zit bij mij in de pees en de kans op een ruptuur is vrij hoog dan.
Opzich waar ja dat Humira moet helpen maar in mijn geval is 2x ipv 6x per jaar een gewrichtsontsteking een hele verbetering :)
Injectie in de pees heb ik geen ervaring mee maar zo'n dikke naald voor de drain die door de gewrichtsspleet moet is imo echt het ergste wat er maar is [doe mij dan die operatie nog maar een keer :X ]. Mja het helpt fantastisch en doet gelukkig maar 1 minuut echt pijn.

Heb je er veel/vaak last van?
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:13:47 #163
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111051078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:17 schreef saaw het volgende:

[..]

Opzich waar ja dat Humira moet helpen maar in mijn geval is 2x ipv 6x per jaar een gewrichtsontsteking een hele verbetering :)
Injectie in de pees heb ik geen ervaring mee maar zo'n dikke naald voor de drain die door de gewrichtsspleet moet is imo echt het ergste wat er maar is [doe mij dan die operatie nog maar een keer :X ]. Mja het helpt fantastisch en doet gelukkig maar 1 minuut echt pijn.

Heb je er veel/vaak last van?
Nou ja, ik heb er last van sinds 2010. Toen had ik enkelbanden letsel opgelopen. Enkelbanden ingekort en ik bleef pijn houden. Scopie gedaan, ontstekingsweefsel verwijderd, infectie gekregen, nog een scopie om te spoelen, hematoom verwijderd, infectie nog niet over nog een keer spoelen en weer weefsel verwijderd.. nog steeds klachten, die alleen maar erger en erger werden... tot ik niet meer normaal kon lopen (februari rond de 20ste ofzo was dat) toen naar de Maartenskliniek, 2 April operatie, bleef tenosynovitis te zijn. Ben 4 hele dagen onwijs pijnvrij geweest (godverdomme wat was dat goddelijk!) en sinds +- de 20ste van vorige maand is het weer volop terug.

Weer amper kunnen lopen, ontzettend pijn bij drukken op de pees, sowieso onwijs pijn, dikke enkel, ect. En mijn strekpezen doen het nog steeds niet :')

Kan pas 8 mei weer heen -O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_111076743
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:06 schreef saaw het volgende:

[..]

Jeetje Dragons -O- wat een kutsituatie zeg! :( hoop dat je vannacht lekker kunt slapen en dat de uitslag wat opheldering geeft volgende week! :*
Tja is niet anders, het onderzoek was gericht om te kijken hoe de ontsteking er nu uit zou zien en of het dan verantwoord zou zijn om prednison in te zetten, mede omdat ik mesalazine niet verdraag. De arts die de onderzoek heeft uitgevoerd heeft mij geadviseerd om rekening te houden met het inzetten van prednison. :X Maar dat liet hij aan mijn eigen internist over om hierin te beslissen.

En heel eerlijk op dit moment vind ik alles best. Naast de buikpijn, bloed etc ben ik de laatste tijd zo moe en heb ik gewoon geen energie meer om dingen na mijn werk te doen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:42:31 #165
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111078151
Dragons, wat een kut-onderzoek! :* Mijn roesjes werken helaas ook nooit, ze krijgen me niet weg.
Wanneer hoor je of je met prednison moet/mag beginnen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_111080120
Inderdaad, maar voor de volgende keer neem ik een honkbal knuppel mee, mogen ze het daarmee proberen om mij knock out 8)7 te krijgen.

Woensdag aanstaande heb ik de afspraak voor de uitslag van het weefselonderzoek en dan zal het e.e.a. ook verder besproken worden.
pi_111093235
Echt kut he dat roesjes niet werken, heb ik ook altijd last van :(
Volgende week wordt ik geopereerd aan mijn knie, gelukkig gebeurd dat onder algehele narcose. Kon dat maar tijdens een darmonderzoek ook!
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:53:15 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111093879
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:37 schreef Crohnjurist het volgende:
Echt kut he dat roesjes niet werken, heb ik ook altijd last van :(
Volgende week wordt ik geopereerd aan mijn knie, gelukkig gebeurd dat onder algehele narcose. Kon dat maar tijdens een darmonderzoek ook!
Ik HAAT algehele narcose. Ik hoop binnenkort nog een keer (6de x ) aan mijn enkel geopereerd te worden... ruggenprik O+

En voordat de naald erin gaat 4ml propofol met wat lidocaïne O+

Waarom wordt je geopereerd? :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_111095950
Ik heb een gescheurde meniscus. Eigenlijk zou ik twee weken terug al geopereerd worden, maar daar kwam toen helaas wat tussen.

Ik weet eigenlijk niet of ik narcose heel erg fijn vind hoor, ik ben nog nooit eerder geopereerd. Maar het idee dat je er gewoon helemaal niet bij bent lijkt me gewoon heerlijk! Zeker in vergelijking met pijnlijke darmonderzoeken...
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:57:54 #170
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111096178
He, wat vervelend allemaal zeg.. :* voor iedereen die het nodig heeft!

@Dragons: kan je niet gewoon vragen of ze je volgende keer onder zeil brengen? Gewoon om propofol en een anesthesist vragen :+ ;) Het moet wel leefbaar blijven voor je!

Nou, ben gister gebeld door de gyn. Het wordt toch bevallen in het ziekenhuis, alleen zijn er nog wat dingen onduidelijk voor me. Ze zei namelijk: 'vrouwen die immunosupressiva gebruiken zoals salofalk..' dus ik zo; dat is geen immunosupressiva, dat is een mesalazine', en toen zei ze; 'ja dat zei ik' :')
Magoed, bij vrouwen die dat gebruiken dus, hebben kindjes vaak en te laag gehalte aan witte bloedlichaampjes. Ze willen dat dan binnen 24u checken dmv bloedonderzoek. Ik zou dan ook thuis kunnen bevallen, maar dan zou manlief met de kleine naar het ziekenhuis moeten om dat dus te laten onderzoeken :') ja ehm, dan beval ik wel in het ziekenhuis, dat wordt natuurlijk logistiek helemaal niks als ik borstvoeding wil geven. :+ Wat gelukkig mag trouwens, dat dan weer wel :') :D

Anyhoo, ik ga het nog wel vragen aan de gyn, of we het nu over hetzelfde hebben of niet :+ Het maakt mij verder niet uit, had al enigzins verwacht dat ik toch in het ziekenhuis zou moeten bevallen :)

En verder gaat het gelukkig goed, echt weinig tot geen last van mn darmen gelukkig :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:03:02 #171
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111096423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:52 schreef Crohnjurist het volgende:
Ik heb een gescheurde meniscus. Eigenlijk zou ik twee weken terug al geopereerd worden, maar daar kwam toen helaas wat tussen.

Ik weet eigenlijk niet of ik narcose heel erg fijn vind hoor, ik ben nog nooit eerder geopereerd. Maar het idee dat je er gewoon helemaal niet bij bent lijkt me gewoon heerlijk! Zeker in vergelijking met pijnlijke darmonderzoeken...
Narcose komen heel heel heel veel mensen kotsend uit. Ik vind het altijd wel fijn als ik wakker ben op de tafel. Kan ik mooi meekijken, vragen stellen, ect.

Gaan ze het via een scopie doen? of open procedure?

Iig succes :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_111096721
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Narcose komen heel heel heel veel mensen kotsend uit. Ik vind het altijd wel fijn als ik wakker ben op de tafel. Kan ik mooi meekijken, vragen stellen, ect.

Gaan ze het via een scopie doen? of open procedure?

Iig succes :Y
Nou ja ik merk het wel hoe ik eruit kom! Ik ben allang blij dat ik eindelijk wordt geopereerd, ik loop al bijna een jaar te kloten met die knie en ik ben het nu goed zat!
Bij een gescheurde meniscus doen ze altijd een kijkoperatie (scopie), en dan wat ze kunnen maken doen ze meteen!
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:09:57 #173
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111096743
Als je kotsend uit de narcose komt doen ze misschien ook iets niet goed, er is genoeg anti-braakmiddel wat ze al vooraf kunnen geven.. Volgende keer ff aangeven anders? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:10:57 #174
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111096784
quote:
3s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:09 schreef Enfermera het volgende:
Als je kotsend uit de narcose komt doen ze misschien ook iets niet goed, er is genoeg anti-braakmiddel wat ze al vooraf kunnen geven.. Volgende keer ff aangeven anders? :)
Ik heb nog nooit algehele narcose gehad :P Ik schijt ervoor in mijn broek. Zeker omdat je een buis in je strot krijgt :P

Allemaal hear say dus :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:12:58 #175
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111096869
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:09 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Nou ja ik merk het wel hoe ik eruit kom! Ik ben allang blij dat ik eindelijk wordt geopereerd, ik loop al bijna een jaar te kloten met die knie en ik ben het nu goed zat!
Bij een gescheurde meniscus doen ze altijd een kijkoperatie (scopie), en dan wat ze kunnen maken doen ze meteen!
Ooh dat is opzich wel fijn. Krijg je er een druk verband om en heb je 2 of 3 kleine gaatjes ipv een jetser van een litteken :P



Mijn nieuwste aanwinst :P

Had hem al, vorig jaar 1 april. Dit jaar 2 april is hij opnieuw opengegaan en een stukje verlengd. Mag hopen dat hem nog een keer openmaken en nog een stukje verder, want ik heb al het gelul nog steeds :{
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:14:45 #176
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111096955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit algehele narcose gehad :P Ik schijt ervoor in mijn broek. Zeker omdat je een buis in je strot krijgt :P

Allemaal hear say dus :P
:P Je krijgt niet altijd een pijp in je strot ;) Tenminste, er zijn verschillende vormen daarvan en sommige zijn minder belastend, zeker als het een korte ingreep betreft :)

Wat een jaap Qwea :o Jeutje!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111097033
Ziet er niet fijn uit Qwea :N

Ik denk niet dat ik een pijp in mijn strot krijg. Ik meen te hebben gehoord dat de narcose bestaat uit morfine en een slaapmiddel.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:17:45 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111097132
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:14 schreef Enfermera het volgende:

[..]

:P Je krijgt niet altijd een pijp in je strot ;) Tenminste, er zijn verschillende vormen daarvan en sommige zijn minder belastend, zeker als het een korte ingreep betreft :)

Wat een jaap Qwea :o Jeutje!
:o is dat zo? ik dacht altijd dat je een pijp in je strot kreeg :o :@

Nou, weer wat geleerd iig :P Maar goed, ik ben een beetje apart moet ik nagegeven qua dit soort dingen want ik vind het loei boeiend om wakker te zijn en mee te kijken :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:18:15 #179
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111097155
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:16 schreef Crohnjurist het volgende:
Ziet er niet fijn uit Qwea :N

Ik denk niet dat ik een pijp in mijn strot krijg. Ik meen te hebben gehoord dat de narcose bestaat uit morfine en een slaapmiddel.
True, maar daardoor verslappen je spieren en heb je hulp nodig, om in ieder geval, je ademweg vrij te houden ;) Dat kan ook gewoon door een buisje zijn die je luchtweg openhoudt, je hoeft niet per se beademd te worden (dus dat je zelf weinig/niets meer doet). :) Als het slaapmiddel en evt spierverslappers zijn uitgewerkt ga je vanzelf weer ademen.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef Qwea het volgende:

[..]

:o is dat zo? ik dacht altijd dat je een pijp in je strot kreeg :o :@

Nou, weer wat geleerd iig :P Maar goed, ik ben een beetje apart moet ik nagegeven qua dit soort dingen want ik vind het loei boeiend om wakker te zijn en mee te kijken :D
Er zijn verschillende pijpen voor verschillende strotten :+ Ze kunnen het ook met een kap doen maar dat is volgensmij niet heel vaak. Je hebt ook een buisje die tot je strottenhoofd komt en daardoor je luchtweg vrijhoudt. Je hebt ook een echte beademingsbuis maar die gaat dieper je luchtwegen in :)
Whihi idd :D :Y
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111098689
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:17 schreef Qwea het volgende:
Nou, weer wat geleerd iig :P Maar goed, ik ben een beetje apart moet ik nagegeven qua dit soort dingen want ik vind het loei boeiend om wakker te zijn en mee te kijken :D
Ik niet, ik vind het vreselijk zulke dingen te bekijken! Series en films kunnen van mij niet te eng en vies genoeg zijn, maar zodra het operaties van echte mensen betreft ga ik snel verder, ik hou er echt totaal niet van :r
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:54:06 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111099086
quote:
3s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:18 schreef Enfermera het volgende:

[..]

True, maar daardoor verslappen je spieren en heb je hulp nodig, om in ieder geval, je ademweg vrij te houden ;) Dat kan ook gewoon door een buisje zijn die je luchtweg openhoudt, je hoeft niet per se beademd te worden (dus dat je zelf weinig/niets meer doet). :) Als het slaapmiddel en evt spierverslappers zijn uitgewerkt ga je vanzelf weer ademen.

[..]

Er zijn verschillende pijpen voor verschillende strotten :+ Ze kunnen het ook met een kap doen maar dat is volgensmij niet heel vaak. Je hebt ook een buisje die tot je strottenhoofd komt en daardoor je luchtweg vrijhoudt. Je hebt ook een echte beademingsbuis maar die gaat dieper je luchtwegen in :)
Whihi idd :D :Y

Maar je krijgt hoe dan ook iets in je snufferd?

Dan bedankt ik al :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:55:10 #182
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111099146
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:46 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ik niet, ik vind het vreselijk zulke dingen te bekijken! Series en films kunnen van mij niet te eng en vies genoeg zijn, maar zodra het operaties van echte mensen betreft ga ik snel verder, ik hou er echt totaal niet van :r
Ooh nee, juist geweldig.

Ik ging ook helemaal de arts vragen of ze me even op de kijkoperatie kon laten zien wat ze nou aan het doen was. En mocht ik nou weer een operatie moeten aan mijn enkel, wat dan waarschijnlijk een open procedure is, eis ik dat ik mee mag kijken. Zetten ze me maar mooi rechtop met een spiegel erbij. Ik vind het baas :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:56:37 #183
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111099236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar je krijgt hoe dan ook iets in je snufferd?

Dan bedankt ik al :P
Ja, anders stik je dus, door de ontspanning van het slaapmiddel en evt spierverslappers :)
Hoezo? :P Is toch juist goed dat je niet stikt? :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:57:54 #184
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111099300
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:56 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, anders stik je dus, door de ontspanning van het slaapmiddel en evt spierverslappers :)
Hoezo? :P Is toch juist goed dat je niet stikt? :+
Ik schijt in mijn broek als ik iets in mijn snufferd / strot krijg. Ik heb serieus een trauma van mijn internist die een gastroscopie ging doen, zonder roesje :{
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:59:20 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111099402
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik schijt in mijn broek als ik iets in mijn snufferd / strot krijg. Ik heb serieus een trauma van mijn internist die een gastroscopie ging doen, zonder roesje :{
Oh, fijn... -O-
Nouja, je merkt er iig niks meer van, is dat erg? En daarna herinner je je ook niets :P minder dan 10sec nadat je de propofol in je infuus krijgt ben je vertrokken ;)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:04:58 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111099706
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:59 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh, fijn... -O-
Nouja, je merkt er iig niks meer van, is dat erg? En daarna herinner je je ook niets :P minder dan 10sec nadat je de propofol in je infuus krijgt ben je vertrokken ;)
Propofol O+ Ik vraag altijd 4ml met lido voor mijn ruggenprik. Gaat die naald er zo lekker in :D Echt kei goed spul :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:08:22 #187
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111099918
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Propofol O+ Ik vraag altijd 4ml met lido voor mijn ruggenprik. Gaat die naald er zo lekker in :D Echt kei goed spul :D
Nice :D Whihi ja :Y
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:10:30 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111100044
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/05_mei/03/binnenland/Eigen-risico-in-de-zorg-bijna-verdubbeld.xml

Relevant voor hier, toch ook :{ te debiel voor woorden.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_111100131
quote:
13s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:10 schreef Qwea het volgende:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/05_mei/03/binnenland/Eigen-risico-in-de-zorg-bijna-verdubbeld.xml

Relevant voor hier, toch ook :{ te debiel voor woorden.
Ja ik zag het net ook. Echt belachelijk. Ze zeiden wel dat er voor chronisch zieken een tegemoetkoming komt. Maar meer als de helft zal dat wel niet zijn...

Nu betalen mijn ouders mijn ziektekosten nog, maar op deze manier zie ik het niet zonnig in om straks op mijn zelf te wonen en hier zelf voor op te moeten draaien met mijn wajong-uitkering!
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:29:30 #190
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111101088
Bizar he. Ongelofelijk. Alsof je ervoor kiest om chronisch ziek te zijn? Damn. Ik ben inmiddels (gelukkig) door mn eigen risico heen door mn medicijnen, maar toch. Heb nog nooit zoveel hoeven te betalen. -O- :N Nouja. Kan er maar beter nuchter over zijn; genaaid word je toch wel. Armen worden lekker zwaarder belast zo door dit rechtse kabinet ^O^ way to go.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:32:17 #191
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111101257
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:29 schreef Enfermera het volgende:
Bizar he. Ongelofelijk. Alsof je ervoor kiest om chronisch ziek te zijn? Damn. Ik ben inmiddels (gelukkig) door mn eigen risico heen door mn medicijnen, maar toch. Heb nog nooit zoveel hoeven te betalen. -O- :N Nouja. Kan er maar beter nuchter over zijn; genaaid word je toch wel. Armen worden lekker zwaarder belast zo door dit rechtse kabinet ^O^ way to go.
Ik kan bij wijze van elke 1ste van januari om 00:00 mijn eigen risico al aftikken _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:34:07 #192
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111101374
quote:
15s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik kan bij wijze van elke 1ste van januari om 00:00 mijn eigen risico al aftikken _O-
Ik bedoel maar :') ipv die rijken even wat meer te laten dokken. Ohnee wacht, dan hebben ze geen tweede boot! boohooo :'(
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111101448
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:29 schreef Enfermera het volgende:
Bizar he. Ongelofelijk. Alsof je ervoor kiest om chronisch ziek te zijn? Damn. Ik ben inmiddels (gelukkig) door mn eigen risico heen door mn medicijnen, maar toch. Heb nog nooit zoveel hoeven te betalen. -O- :N Nouja. Kan er maar beter nuchter over zijn; genaaid word je toch wel. Armen worden lekker zwaarder belast zo door dit rechtse kabinet ^O^ way to go.
Ja mijn eigen risico is ook al weg idd. Die spuit die ik elke week zet neem ik al voor de lol, en dan mag ik er nog voor betalen ook ;(
  donderdag 3 mei 2012 @ 20:38:08 #194
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111101605
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:35 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja mijn eigen risico is ook al weg idd. Die spuit die ik elke week zet neem ik al voor de lol, en dan mag ik er nog voor betalen ook ;(
Ja, want je mag best wat betalen voor zorg. Dat is helemaal niet vanzelfsprekend! :Y
:')
Ik zou willen dat we die kuthoer van een -hoe heet ze ook weer- veldhuizen van zanten en anderen even een weekje onze darmen zouden kunnen geven... Game on, eens kijken of je dan nog zo stoer praat.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111103605
Ik heb inmiddels ook mijn eigen risico er door heen gejaagd :o , maar het moet niet gekker worden 400 pleuro is een smak geld, die ik liever aan iets anders besteed.

quote:
7s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:57 schreef Enfermera het volgende:
He, wat vervelend allemaal zeg.. :* voor iedereen die het nodig heeft!

@Dragons: kan je niet gewoon vragen of ze je volgende keer onder zeil brengen? Gewoon om propofol en een anesthesist vragen :+ ;) Het moet wel leefbaar blijven voor je!

Nee dank je, ik ben een keer onder narcose geweest en dat beviel niet, had nog nooit roze olifanten gezien tot op dat moment :+ :P Maar het idee dat je dan zonder een hulpmiddel niet kan ademen scares the hell out of me.
  donderdag 3 mei 2012 @ 21:21:44 #196
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111104163
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:11 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Ik heb inmiddels ook mijn eigen risico er door heen gejaagd :o , maar het moet niet gekker worden 400 pleuro is een smak geld, die ik liever aan iets anders besteed.

[..]

Nee dank je, ik ben een keer onder narcose geweest en dat beviel niet, had nog nooit roze olifanten gezien tot op dat moment :+ :P Maar het idee dat je dan zonder een hulpmiddel niet kan ademen scares the hell out of me.
Nou he. -O-
Whaha oke :P Sorry :+ Nee snap ik.. Mja, het is ook dat je de controle totaal over moet geven en dat is ook niet makkelijk :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111105188
Godver, kan ik nu al niet meer tegen een eigen gemaakte groente soepje? ;( ik was eitjes van mijn baardbeesten aan het rapen en toen kreeg ik kramp niet te zuinig. Thin Shit With a Shit load of blood :'( Auuuttttccchhhh }:|

quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:21 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nou he. -O-
Whaha oke :P Sorry :+ Nee snap ik.. Mja, het is ook dat je de controle totaal over moet geven en dat is ook niet makkelijk :)
Whehehehe ik ben inderdaad een controlfreak, :o ik laat mij zelden rijden maar gisteren moest het. Op de terugweg miste mijn vader de drempelloze weg en ging dus de minst fijne route naar mijn huis, en ik maar roepen rustig op die drempels en hard vloeken wanneer hij dat niet deed, maar het had geen zin, hij is heel zijn leven al doof. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Dragons-of-Mine op 03-05-2012 22:39:37 ]
  donderdag 3 mei 2012 @ 22:17:12 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111107524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 21:40 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Godver, kan ik nu al niet meer tegen een eigen gemaakte groente soepje? ;( ik was eitjes van mijn baardbeesten aan het rapen en toen kreeg ik kramp niet te zuinig. Thin Shit Whit a Shit load of blood :'( Auuuttttccchhhh }:|

[..]

Whehehehe ik ben inderdaad een controlfreak, :o ik laat mij zelden rijden maar gisteren moest het. Op de terugweg miste mijn vader de drempelloze weg en ging dus de minst fijne route naar mijn huis, en ik maar roepen rustig op die drempels en hard vloeken wanneer hij dat niet deed, maar het had geen zin, hij is heel zijn leven al doof. :')
Hahahaha, dat herken ik :D ik rij ook het liefst zelf want iedereen rijdt toch kut. En vliegen doe ik ook niet :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:13:17 #199
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111110801
Eigen risico naar ¤400,- :o ik moet dat altijd in januari al betalen dus dat wordt wat.
Ook echt ¤180,- meer moeten betalen maar wees gerust, chronisch zieken krijgen wel 29 hele euro's meer terug :') Belachelijk dit.

Ik werd na mijn operatie ook kotsend wakker uit de narcose trouwens en pas na ruim 12 uur overgeven kwam een zuster met het briljante idee me iets tegen de misselijkheid te geven. Ieder slokje water kwam er weer uit, bah wat was ik toen beroerd.

Vandaag in het ziekenhuis geweest, knie gedraind en prednison rechtstreeks er in, nu 4 dagen stilzitten en dan is deze gedoe hopelijk weer over.
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:51:03 #200
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111120824
quote:
15s.gif Op donderdag 3 mei 2012 20:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik kan bij wijze van elke 1ste van januari om 00:00 mijn eigen risico al aftikken _O-
Hier hetzelfde. Afgelopen jaren ben ik altijd in week 1 van het nieuwe jaar al door mijn eigen risico heen. Dat wordt wat volgend jaar. Mag wel gaan sparen. :N
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:14:41 #201
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_111128582
Vond dit kabinet ook niet dat medicijnen als Humira en Remicade niet meer vergoed hoeven te worden omdat een stoma een stuk goedkoper is en "dat een stoma toch wel het eindstation is voor de meeste Crohn/CU-patiënten"?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_111128872
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:14 schreef MuadDib het volgende:
Vond dit kabinet ook niet dat medicijnen als Humira en Remicade niet meer vergoed hoeven te worden omdat een stoma een stuk goedkoper is en "dat een stoma toch wel het eindstation is voor de meeste Crohn/CU-patiënten"?
Heeft iemand dit echt serieus gezegd? :o Die persoon heeft dan ook echt totaal geen verstand, nergens van :( |:( Zulke mensen mogen ze van mij afschieten
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:28:27 #203
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_111129226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:14 schreef MuadDib het volgende:
Vond dit kabinet ook niet dat medicijnen als Humira en Remicade niet meer vergoed hoeven te worden omdat een stoma een stuk goedkoper is en "dat een stoma toch wel het eindstation is voor de meeste Crohn/CU-patiënten"?
Gelukkig zouden we die medicatie dan van de fabrikant vergoed kunnen krijgen [zoals in Belgie geloof ik]. Anders mag ik wel alvast een tweede hypotheek op mn huis afsluiten om het te bekostigen :')
Verder natuurlijk onzinnig om zoiets over een stoma te zeggen, dat is duidelijk een slecht geïnformeerde uitspraak.
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:51:54 #204
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111130336
Ik vond het terug in een eerder topic in deze reeks.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:57 schreef Nothingwoman het volgende:
Ja, dit kabinet zijn bij elkaar een stel sloeries ;)
Zo wilden ze voor CU voorstellen om ipv Remicadebehandelingen gewoon even je hele dikke darm te laten verwijderen, dit zou een paar duizend euro schelen. Echt niet normaal, dat je zoiets durft voor te stellen. Alsof mensen het leuk vinden om zomaar hun dikke darm te laten verwijderen (en dan een pouch of een stoma krijgen) ipv Remicade dat vaak goed werkt.

Btw, Imuran met injecties? Heb ik nog nooit van gehoord!
Bericht is dus iets anders, (Remicade/CU) maar ik ga zoeken naar de bron van deze kwade hersenspinsel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_111153144
Hoi iedereen!

Long time not been, heb even wat terug gelezen en vernomen dat het met sommige mensen helaas nog lang niet gaat zoals het zou moeten zijn: beterschap voor diegenen :* Ik hoop echt heel erg dat het snel weer een beetje gaat zoals jullie willen.

Zoals ik het nu meekrijg uit het nieuws is via Europese richtlijnen Remicade én Humira goedgekeurd voor Crohn en CU. Met de val van het kabinet betekent dit waarschijnlijk dat er (gelukkig!) niet wordt gemorreld aan het voorschrijven van deze medicijnen. We houden het in de gaten!

Met mij gaat het eigenlijk nog steeds heel goed. Ben heel druk bezig met allerlei dingen en dit gaat verbazingwekkend goed, ondanks stress af en toe (oa lange relatie beëindigd) nog steeds geen terugval gehad. Met eten gaat het ook prima; gebruik geen drinkvoeding meer want ik eet liever gewoon vast dan die vieze drinkvoeding. :P Ergens in mei heb ik weer Remicade, ik hoop echt dat ik me zo voor altijd voel.
  zondag 6 mei 2012 @ 00:26:20 #206
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111189096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:17 schreef Nothingwoman het volgende:
Hoi iedereen!

Long time not been, heb even wat terug gelezen en vernomen dat het met sommige mensen helaas nog lang niet gaat zoals het zou moeten zijn: beterschap voor diegenen :* Ik hoop echt heel erg dat het snel weer een beetje gaat zoals jullie willen.

Zoals ik het nu meekrijg uit het nieuws is via Europese richtlijnen Remicade én Humira goedgekeurd voor Crohn en CU. Met de val van het kabinet betekent dit waarschijnlijk dat er (gelukkig!) niet wordt gemorreld aan het voorschrijven van deze medicijnen. We houden het in de gaten!

Met mij gaat het eigenlijk nog steeds heel goed. Ben heel druk bezig met allerlei dingen en dit gaat verbazingwekkend goed, ondanks stress af en toe (oa lange relatie beëindigd) nog steeds geen terugval gehad. Met eten gaat het ook prima; gebruik geen drinkvoeding meer want ik eet liever gewoon vast dan die vieze drinkvoeding. :P Ergens in mei heb ik weer Remicade, ik hoop echt dat ik me zo voor altijd voel.
Wat goed om te lezen dat je je zo goed voelt! Hoop voor je dat het zo blijft. :*

Ik kon niet meer tot de morgen wachten met mijn Humira injectie. Dus net gezet. Het zal wel tussen mijn oren zitten maar ik heb altijd meteen een goed gevoel. Op dag 10 t/m 14 ga ik mij steeds waardelozer voelen, tot ik de volgende injectie mag.

Nu heb ik een mooie zwarte Jip en Janneke pleister. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 6 mei 2012 @ 11:32:53 #207
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111197786
Nothingwoman :* Fijn dat je je goed voelt!

En wat betreft die remicade; het was idd zo dat een operatie om een hele dikke darm te verwijderen 'goedkoper' is dan een aantal jaar Remicade te geven, en vaak is idd darm verwijderen het eindstation. Dus de mensen in de kantoren dachten; goh, waarom niet gelijk die darm eruit, dat scheelt een paar duiten :7 Ze gaan natuurlijk totaal voorbij aan wat voor gevolgen dat heeft (stoma/pouch, inconctinentie etc) en snappen niet wat het voor ons zou betekenen. Sloerie's. :6

Jip & Janneke pleistersss *O* :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111284975
Thanks Sanne en Enfermera :*

Ik merk zelf ook dat hoe dichter ik bij m'n eerstvolgende Remicade behandeling kom, hoe meer ik merk dat ik er behoefte aan heb :P Stiekem heb ik sinds zondag een behoorlijk rommelende buik met lichtelijke diarree maar toch wel behoorlijke buikpijn. Ach we zullen het wel zien, hopelijk is het tijdelijk. :)

Werkt de Humira goed bij jou Sanne?

Enfermera, jij was in verwachting toch? Hoe gaat het met je? :*
  dinsdag 8 mei 2012 @ 19:08:09 #209
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111300305
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 12:37 schreef Nothingwoman het volgende:
Thanks Sanne en Enfermera :*

Ik merk zelf ook dat hoe dichter ik bij m'n eerstvolgende Remicade behandeling kom, hoe meer ik merk dat ik er behoefte aan heb :P Stiekem heb ik sinds zondag een behoorlijk rommelende buik met lichtelijke diarree maar toch wel behoorlijke buikpijn. Ach we zullen het wel zien, hopelijk is het tijdelijk. :)

Werkt de Humira goed bij jou Sanne?

Enfermera, jij was in verwachting toch? Hoe gaat het met je? :*
:*
Ja, klopt :Y Gaat goed! Ben vandaag 16 weken en het gaat echt goed O+ Ben al iets van 4kg aangekomen :D Kan allemaal dingen eten die ik normaal niet kan eten, dus heerlijk!
Alleen had ik vanochtend wel wat bloed bij mn ontlasting.. of tenminste, meer aan het papier.. heb ook al een paar dagen jeuk ( :X), maar ik denk eik dat het iets van aambeien zijn ofzo (niet dat ik moeite heb met de ontlasting eruit te werken :')), maar mn darmen gaan super dus dat kan haast niet :? Nouja. Ga volgende week naar de vk, als het dan nog niet over is dan ga ik het wel ff zeggen.. Maar voorlopig maar ff aankijken.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:40:02 #210
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111315873
Kan heel goed aambeien zijn. Heb ik ook gehad, onwijs hevig. Was onderdeel vd crohn. Mijn ontlasting was ook keihard..... Lijnzaad did the trick hier.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 9 mei 2012 @ 18:26:24 #211
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111343790
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 23:40 schreef Qwea het volgende:
Kan heel goed aambeien zijn. Heb ik ook gehad, onwijs hevig. Was onderdeel vd crohn. Mijn ontlasting was ook keihard..... Lijnzaad did the trick hier.
He bah -O- Ja idd.. zou het niet gek vinden als dat er ook nog bij kwam :+ Alleen is mn ontlasting gewoon normaal, niet keihard :? Magoed. Heb iig geen bloed meer gezien gelukkig :) Ga het wel ff vragen aan de verloskundige maandag. Thanks voor de tip! :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111346518
Vanmiddag ben ik in het ziekenhuis geweest. De uitslag is overduidelijk ontsteking en is behoorlijk actief geworden. :{ Ik ben ook in één maand tijd 6 kilo afgevallen zonder bloed, zweet en tranen. :o Nou ja dat bloed had ik wel weer dan.

Inmiddels heb ik nu een kast vol met klysma's en mijn internist gaat weer in conclaaf met de MDL arts voor de aanvullende medicatie, dit doet ze vanwege dat ik diabeet ben, dat maakt het spul een beetje erg complex. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Dragons-of-Mine op 10-05-2012 20:10:41 ]
pi_111390707
Zo, vanmorgen ben ik geopereerd aan mijn knie en het gaat nu alweer redelijk goed :)
Ik kreeg een heel sexy operatiehemd aan :') :+ een infuus in mijn hand en drie plakkertjes op mijn borst om mijn hartslag bij te houden. In de operatiekamer werd ik vast gekoppeld voor mijn hartslag en een bloeddrukmeter om mijn arm. Via het infuus kreeg ik wat toegediend en ik kreeg een kapje voor mijn mond (wat nou precies wat was weet ik niet meer). Volgens mij heb ik niets in mijn keel gehad (zoals sommigen zich hier afvroegen), maar ja ik weet niet of ze dat tijdens de narcose alsnog doen :? Ik heb in ieder geval geen zere keel ofzo...

Het is trouwens ook lekker snel gegaan. Om 5 voor tien kreeg ik de narcose en om kwart voor 11 was ik weer op de uitslaapkamer. Ik heb alleen geen moment meer geslapen want ik was gelijk ook al klaarwakker! Toen kreeg ik een lekker kopje thee en een tosti en toen was het wachten op mijn moeder (die nog wel een uurtje moest rijden om me op te halen) :)

Op dit moment is de pijn heel draagelijk (maar ja met Crohn ben je wel wat erger gewend :') ). Verder heb ik oxycontin gekregen om lekker te kunnen slapen (dus dat zal ik vanavond maar gewoon lekker doen want afgelopen nacht heb ik ook niet zo heel veel geslapen). Er werd nog wel een beetje moeilijk gedaan over NSAID's, de anesthesist die een recept voor me moest uitschrijven had volgens mij nog nooit gehoord dat NSAID's Crohn kunnen verergeren ;(
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:34:35 #214
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111392544
CJ fijn dat het allemaal goed gegaan is, de operatie! :* Hm, jammer dat de anesthesie dat niet begreep, zo zie je maar dat je je enorm assertief moet opstellen in een ziekenhuis als patiënt... -O- Fijn iig dat je oxycontin hebt gekregen, das lekker spul :Y Succes met je herstel!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111392938
Dank je wel, fijn om te weten dat oxycontin lekker spul is :)
pi_111539911
This sucks!!!! Sorry dit moest er even uit. :@

Ik heb zojuist terugkoppeling gehad van mijn internist. Er zit op kort termijn een derde en een vierde onderzoek aan te komen. Een echo, dit valt mee, wel eens eerder gehad maar dat andere is een.... Coloscopie!!!! }:| Ik heb wel aangegeven dat ik iets wil die mij knock-out slaat want de simoidscopieën waarvan 1 met roesje waarvan ik gewoon helder bij was deden al zo zeer en dit wil ik niet bewust meemaken. :X

Dit allemaal is naar aanleiding van blijvende klachten bloed, moe, etc. En omdat ik zo aan het afvallen ben, willen ze zeker weten dat er niet ergens anders een onsteking zit.

[ Bericht 10% gewijzigd door Dragons-of-Mine op 14-05-2012 18:03:22 ]
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:43:25 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111632432
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:34 schreef Enfermera het volgende:
CJ fijn dat het allemaal goed gegaan is, de operatie! :* Hm, jammer dat de anesthesie dat niet begreep, zo zie je maar dat je je enorm assertief moet opstellen in een ziekenhuis als patiënt... -O- Fijn iig dat je oxycontin hebt gekregen, das lekker spul :Y Succes met je herstel!
Ik ga van oxy onwijs over mijn nek. Van tramadol ook :')

Maar je wordt er wel lekker high van _O-

Hoe gaat het nu, CrohnJurist?

Hier merk ik dat het weer *O* Humira *O* tijd is. Hele week geen last, nu rommelende maag en weer een heeeeeel klein beetje bloed.

Dus zo maar ff spuiten.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 16 mei 2012 @ 17:44:25 #218
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111632464
quote:
13s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:33 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
This sucks!!!! Sorry dit moest er even uit. :@

Ik heb zojuist terugkoppeling gehad van mijn internist. Er zit op kort termijn een derde en een vierde onderzoek aan te komen. Een echo, dit valt mee, wel eens eerder gehad maar dat andere is een.... Coloscopie!!!! }:| Ik heb wel aangegeven dat ik iets wil die mij knock-out slaat want de simoidscopieën waarvan 1 met roesje waarvan ik gewoon helder bij was deden al zo zeer en dit wil ik niet bewust meemaken. :X

Dit allemaal is naar aanleiding van blijvende klachten bloed, moe, etc. En omdat ik zo aan het afvallen ben, willen ze zeker weten dat er niet ergens anders een onsteking zit.
Colonscopie is kut :(

Thank god heeft mijn internist zoiets altijd van : Nou, we proberen eerst wel 300 andere dingen alvorens ik weer wat in je reet duw _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 16 mei 2012 @ 18:41:34 #219
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111634433
@Crohnjurist: whihi ja :D hoe gaat het inmiddels met de pijn en je darmen? :*

@DragonsofMine: he jeetje, bah! -O- :( Wat een narigheid allemaal! Ik zou idd benadrukken dat je wat sterkers wil zeg.. een colono zonder goed werkend roesje.. :N Nope.
Sterkte :*

@Qwea: whaha oh echt :') :o ;( Ja, daar kan je idd goed misselijk van worden. Maar idd wel lekker high/duf ja :+
Spuitze :* :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111707878
Nou ik heb mijn brief binnen. Dinsdag 5 juni as. mag ik mij halverwege de ochtend melden op de dagopname ivm de coloscopie.Ik heb samen met de brief een receptje kleanprep :X gekregen. Hmmzzz ik ga even de oude topics door ff kijken of ik wat bruikbare tips kan vinden voor het innemen van die zooi.

@Enfermera: Thanks, ik geloof wel dat de boodschap is aangekomen daar betreft de roesje. :P

@Qwea: Ruilen??? Nee zonder dollen, ok ik had liever gehad dat er meer ruimte zat tussen mijn laatste sigmoidscopie en de coloscopie maar het zij zo. Mijn internist, is ook iemand van het eerst proberen en dan verder kijken, maar in deze kon ik er niet meer onderuit komen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:52:33 #221
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111708907
Dragons, ik stuur je even een pm over mijn coloscopie.
Ze krijgen mij nooit weg met het roesje, dus ik heb de tweede keer het hele onderzoek gefilmd. Het blijft een rot onderzoek, maar de tweede keer was ik zoveel rustiger dan de eerste keer en had ik ook veel minder pijn.

Ow en onthoud: scheten laten! Na het onderzoek op de uitslaapkamer. Als je dat bij anderen niet kunt even op het toilet. Maar dat moet je echt want die lucht moet je kwijt anders heb je veel meer pijn.

:*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:53:49 #222
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111708966
}:|

Ik begin een beetje lichtelijk (oke heel erg) klaar te raken met mijn lichaam.

Eerst die hoerige kut enkel die nog steeds fucking veel pijn doet, dan die kut rug die deze week ook weer aan het kloten is en pijn doet én uitstraalt naar mijn linker of rechterbeen. Is maar net waar het zin in heeft. En nu godverdomme ook WEER bloed bij de ontlasting en pijn tijdens de toilet bezoekjes.

Je zou er toch godverdomme bijna van aan de drugs gaan :{w
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:55:16 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111709011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:26 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Nou ik heb mijn brief binnen. Dinsdag 5 juni as. mag ik mij halverwege de ochtend melden op de dagopname ivm de coloscopie.Ik heb samen met de brief een receptje kleanprep :X gekregen. Hmmzzz ik ga even de oude topics door ff kijken of ik wat bruikbare tips kan vinden voor het innemen van die zooi.

@Enfermera: Thanks, ik geloof wel dat de boodschap is aangekomen daar betreft de roesje. :P

@Qwea: Ruilen??? Nee zonder dollen, ok ik had liever gehad dat er meer ruimte zat tussen mijn laatste sigmoidscopie en de coloscopie maar het zij zo. Mijn internist, is ook iemand van het eerst proberen en dan verder kijken, maar in deze kon ik er niet meer onderuit komen.
Kleanprep :r

Ik had laatst zakje van een vriendin gekregen, movicolon (kon niet naar de plee) dus ik mooi oplossen in water, slokje nemen -> KOTSEN. Als een idioot. Bleek dus dat movicolon kleanprep is :r :r :r

In het ziekenhuis heb ik toen ook zo liggen kotsen van die zooi :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:55:57 #224
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111709037
Qwea. :*

biertje?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 18 mei 2012 @ 16:56:28 #225
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111709052
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:55 schreef Sanne het volgende:
Qwea. :*

biertje?
Kan niet, dieet :(

Anders was ik allang dronken geweest :')

:*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:22:16 #226
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111723134
Dragons; oh mooi zo :D

Qwea: nou idd. Wij gooien regelmatig lekkere dingen weg op mn werk, ik kan wel een keer kijken wat ik voor je mee kan nemen? *)
Movicolon smaakt idd naar kleanprep, alhoewel het niet precies hetzelfde is. Maar goor iig wel dus ja. :{
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:31:47 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111723603
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:22 schreef Enfermera het volgende:
Dragons; oh mooi zo :D

Qwea: nou idd. Wij gooien regelmatig lekkere dingen weg op mn werk, ik kan wel een keer kijken wat ik voor je mee kan nemen? *)
Movicolon smaakt idd naar kleanprep, alhoewel het niet precies hetzelfde is. Maar goor iig wel dus ja. :{
Ligt eraan waar je mee komt. Morfine/oxy heb ik zelf wel :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:42:05 #228
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111724110
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je mee komt. Morfine/oxy heb ik zelf wel :P
Dipidolor, sufentanil, dat zijn ook lekkere spulletjes. :+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 08:33:41 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111732993
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 22:42 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Dipidolor, sufentanil, dat zijn ook lekkere spulletjes. :+
Sufenta ben ik allergisch voor en die dipi krijg ik altijd in het zhuis :D zal je ff mijn adres doen 8-)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:39:03 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111739048
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 08:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Sufenta ben ik allergisch voor en die dipi krijg ik altijd in het zhuis :D zal je ff mijn adres doen 8-)
Oh whaha _O-
:Y) :7
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111742418
Fijne (world) IBD-dag lieve mensen! *O*
  zaterdag 19 mei 2012 @ 23:35:56 #232
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111763891
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:31 schreef Nothingwoman het volgende:
Fijne (world) IBD-dag lieve mensen! *O*
Jullie ook allemaal. :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 20 mei 2012 @ 00:26:52 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111766719
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:39 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh whaha _O-
:Y) :7
Aanleveren die dipi! :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 20 mei 2012 @ 00:55:57 #234
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111767852
Ik mis steeds vaker een "vind ik leuk" knop hier. :D
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_111777124
quote:
14s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:00 schreef Crohnjurist het volgende:

Verder heb ik oxycontin gekregen om lekker te kunnen slapen (dus dat zal ik vanavond maar gewoon lekker doen want afgelopen nacht heb ik ook niet zo heel veel geslapen).
oxycontin:
Wanneer u lijdt aan de chronische darmontstekingen colitis ulcerosa of de ziekte van Crohn, dan kunt u in sommige gevallen dit medicijn beter niet gebruiken. Namelijk bij een ernstige verergering van colitis ulcerosa of bij een vernauwing in de darm bij de ziekte van Crohn. Dan kan dit medicijn ernstige bijwerkingen geven op de darm. Overleg met uw arts of u dit medicijn kunt gebruiken. Als u dit medicijn wel mag gebruiken, let er dan op of u geen last krijgt van klachten als opgezette buik, toenemende buikpijn en koorts. Als u hier last van krijgt, neemt u dan contact op met uw arts.

bron: http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=1789
  zondag 20 mei 2012 @ 13:06:52 #236
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111777877
Gaat er trouwens nog iemand van jullie naar de IBD-dag in het AMC op 9 juni?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 20 mei 2012 @ 13:06:58 #237
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111777884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:31 schreef Nothingwoman het volgende:
Fijne (world) IBD-dag lieve mensen! *O*
Oh joh! Dat wist ik helemaal niet :o Idd iedereen nog een fijne IBD-dag :D Hebben de darmen een beetje geluisterd? :D *O*

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Aanleveren die dipi! :P
:D :9

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:55 schreef Sanne het volgende:
Ik mis steeds vaker een "vind ik leuk" knop hier. :D
whaha echt he _O- :D

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:42 schreef Yoewie het volgende:

[..]

oxycontin:
Wanneer u lijdt aan de chronische darmontstekingen colitis ulcerosa of de ziekte van Crohn, dan kunt u in sommige gevallen dit medicijn beter niet gebruiken. Namelijk bij een ernstige verergering van colitis ulcerosa of bij een vernauwing in de darm bij de ziekte van Crohn. Dan kan dit medicijn ernstige bijwerkingen geven op de darm. Overleg met uw arts of u dit medicijn kunt gebruiken. Als u dit medicijn wel mag gebruiken, let er dan op of u geen last krijgt van klachten als opgezette buik, toenemende buikpijn en koorts. Als u hier last van krijgt, neemt u dan contact op met uw arts.

bron: http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=1789
Ik denk dat dat meer slaat op het feit dat opioïden obstipatie kunnen veroorzaken, en zeker bij Crohn (met veranderingen van je darmen, smalle stukken etc) een ileus (darmobstructie) kan veroorzaken. :) Daar moet je idd op letten, maar je kan gewoon bij deze medicijnen iets krijgen wat (paradoxaal genoeg :+) je ontlasting helpt op gang te houden. :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 20 mei 2012 @ 13:25:03 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111778542
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:06 schreef Enfermera het volgende:

Ik denk dat dat meer slaat op het feit dat opioïden obstipatie kunnen veroorzaken, en zeker bij Crohn (met veranderingen van je darmen, smalle stukken etc) een ileus (darmobstructie) kan veroorzaken. :) Daar moet je idd op letten, maar je kan gewoon bij deze medicijnen iets krijgen wat (paradoxaal genoeg :+) je ontlasting helpt op gang te houden. :P
Dat :Y

Ze vragen standaard of ik er shizzle bij wil om verstopping te voorkomen. No thnx :P, ik gebruik het zelden.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 20 mei 2012 @ 13:25:15 #239
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111778551
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:06 schreef Sanne het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand van jullie naar de IBD-dag in het AMC op 9 juni?
not mie
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 20 mei 2012 @ 13:28:16 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111778652
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat :Y

Ze vragen standaard of ik er shizzle bij wil om verstopping te voorkomen. No thnx :P, ik gebruik het zelden.
Whehe idd :+ zolang je het idd niet lange tijd gebruikt kan dat best.

@Sanne: ik ga niet. Jij wel? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111781861
Ik heb geen last van bijwerkingen gehad van de oxycontin. Ik heb het ook maar drie avonden gebruikt om te kunnen slapen en daarna ben ik er al weer mee gestopt. Ik had wel een paar dagen last van obstipatie, maar dat kan ook komen door de narcose en dat je een ander eetpatroon hebt door zo'n operatie (nuchter blijven en zo). Ondertussen heb ik al geen last meer van obstipatie, in tegendeel zelfs: ik ga lekker vaak naar het toilet :')

Verder gaat het met mijn knie ook best goed. Ik heb gelukkig geen pijn meer (ook niet echt heel erg gehad). Het is nu vooral een kwestie van fysio en heel veel oefeningen doen om mijn knie weer optimaal te kunnen buigen. Het is me allemaal reuze meegevallen in ieder geval ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:06 schreef Sanne het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand van jullie naar de IBD-dag in het AMC op 9 juni?
Ik zat er wel over te denken om er met mijn moeder heen te gaan. Het is voor mij aardig dichtbij en aangezien de ziekte nog niet heel lang bij mij bekend is, lijkt het me wel interessant (ook voor mijn moeder om meer over de ziekte te leren).
  zondag 20 mei 2012 @ 15:29:21 #242
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111783855
Jurist wat fijn dat het zo goed gaat! :* :D Behalve dan vaak naar het toilet :') Magoed, tis dus iig niet erger dan voorheen? Gewoon weer je oude vertrouwde patroon zeg maar? :+
Zeker interessant om dan naar die dag te gaan ja :Y
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111785022
Ja dat vaak naar het toilet is weer het oude vertrouwde patroon :+

Ik heb me net ingeschreven voor de dag, dus ik ga heen :Y
  zondag 20 mei 2012 @ 22:31:04 #244
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111808074
Dus niet meer last van je knie, CJ? Ik zou willen dat het met mijn enkel zo ging :')

Mijn darmen zijn aan het kutten vandaag. Vet rommelen, buikpijn. Aarg. Is het al Woensdag? :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 20 mei 2012 @ 22:31:43 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111808123
quote:
14s.gif Op zondag 20 mei 2012 15:29 schreef Enfermera het volgende:
Jurist wat fijn dat het zo goed gaat! :* :D Behalve dan vaak naar het toilet :') Magoed, tis dus iig niet erger dan voorheen? Gewoon weer je oude vertrouwde patroon zeg maar? :+
Zeker interessant om dan naar die dag te gaan ja :Y
Hoe ist met jouw darmen en je zwangerschap?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_111810326
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:31 schreef Qwea het volgende:
Dus niet meer last van je knie, CJ? Ik zou willen dat het met mijn enkel zo ging :')

Mijn darmen zijn aan het kutten vandaag. Vet rommelen, buikpijn. Aarg. Is het al Woensdag? :')
Nou ja, lastenvrij is mijn knie voorlopig nog niet. Ik kan nog niet heel lang lopen, en zonder kruk(ken) gaat nog helemaal niet goed. Als ik al zonder krukken een (heel klein) stukje loop dan is het heel mank en moeilijk omdat ik die knie dan nog niet goed kan belasten en buigen. Ik kan mijn knie ook nog niet optimaal buigen en hij wordt nog wel warm als ik mijn oefeningen heb gedaan, dus na elke reeks oefeningen moet ik hem nog koelen.

De wondjes zien er ook nog heel gek uit. Er zijn drie gaatjes in mijn knie gemaakt om naar binnen te gaan en daarna zijn ze gehecht met een draadje. Dat ziet er alleen nog heel gek uit, omdat de huid zeg maar naar elkaar toe is getrokken en er nu puntjes op mijn knie zitten, de huid mijn knie is niet vlak zeg maar. En de hechtingen zijn er ook nog niet uit. Weet iemand hoe lang het duurt voordat die zijn opgelost?

Vervelend dat het zo rommelt bij jou. Wat heb je woensdag?
  zondag 20 mei 2012 @ 23:28:03 #247
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111811914
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:04 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Nou ja, lastenvrij is mijn knie voorlopig nog niet. Ik kan nog niet heel lang lopen, en zonder kruk(ken) gaat nog helemaal niet goed. Als ik al zonder krukken een (heel klein) stukje loop dan is het heel mank en moeilijk omdat ik die knie dan nog niet goed kan belasten en buigen. Ik kan mijn knie ook nog niet optimaal buigen en hij wordt nog wel warm als ik mijn oefeningen heb gedaan, dus na elke reeks oefeningen moet ik hem nog koelen.

De wondjes zien er ook nog heel gek uit. Er zijn drie gaatjes in mijn knie gemaakt om naar binnen te gaan en daarna zijn ze gehecht met een draadje. Dat ziet er alleen nog heel gek uit, omdat de huid zeg maar naar elkaar toe is getrokken en er nu puntjes op mijn knie zitten, de huid mijn knie is niet vlak zeg maar. En de hechtingen zijn er ook nog niet uit. Weet iemand hoe lang het duurt voordat die zijn opgelost?

Vervelend dat het zo rommelt bij jou. Wat heb je woensdag?
Ooh joh, ik dacht dat je hechtingen er al uit waren!!! Nou ik hoop iig voor je dat het snel beter gaat en je jet hetzelfde gekut hebt als ik met mijn enkel.

Heb je oplosbare hechtingen?

Oplosbare hechtingen zouden ongeveer na 2 weken weg moeten zijn. :)

Woensdag is humira dag :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_111821825
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh joh, ik dacht dat je hechtingen er al uit waren!!! Nou ik hoop iig voor je dat het snel beter gaat en je jet hetzelfde gekut hebt als ik met mijn enkel.

Heb je oplosbare hechtingen?

Oplosbare hechtingen zouden ongeveer na 2 weken weg moeten zijn. :)

Woensdag is humira dag :P
Ja het zijn oplosbare hechtingen. Maar dan heb ik nog ff, het is nu anderhalve week geleden. Je ziet de draadjes nu nog wel heel duidelijk zitten. Vanmiddag weer fysio en het gaat voor mijn gevoel al steeds beter, kan nu al op onze hometrainer aardig wat rondjes achteruit fietsen. Dat ging een paar dagen geleden echt nog niet.

Mijn buik is gelukkig weer rustig en mijn ontlasting regelmatig dus dat is wel lekker!

Heb je elke woensdag Humira-dag? Ik zet ook elke woensdag mijn methotrexaat spuit. Ik hoef er gelukkig niet zo naar uit te kijken als jij. Meestal ben ik juist na mijn spuit even beroerd, maar gelukkig kan ik dat ontwijken door hem 's avonds te zetten en gelijk te gaan slapen :)
  maandag 21 mei 2012 @ 10:40:24 #249
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_111821994
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:34 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Ja het zijn oplosbare hechtingen. Maar dan heb ik nog ff, het is nu anderhalve week geleden. Je ziet de draadjes nu nog wel heel duidelijk zitten. Vanmiddag weer fysio en het gaat voor mijn gevoel al steeds beter, kan nu al op onze hometrainer aardig wat rondjes achteruit fietsen. Dat ging een paar dagen geleden echt nog niet.

Mijn buik is gelukkig weer rustig en mijn ontlasting regelmatig dus dat is wel lekker!

Heb je elke woensdag Humira-dag? Ik zet ook elke woensdag mijn methotrexaat spuit. Ik hoef er gelukkig niet zo naar uit te kijken als jij. Meestal ben ik juist na mijn spuit even beroerd, maar gelukkig kan ik dat ontwijken door hem 's avonds te zetten en gelijk te gaan slapen :)
En je bent in het AMC geopereerd? Door wie als ik vragen mag? Niet door van Dijk toch? Die doet enkel enkels, toch?

Elke Woensdag humira dag :Y Vandaag gaat ie goed, afgezien van mijn rug en voet :') Maar op darm gebied is het weer rustig O+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 21 mei 2012 @ 11:44:00 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111824159
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:31 schreef Qwea het volgende:
Dus niet meer last van je knie, CJ? Ik zou willen dat het met mijn enkel zo ging :')

Mijn darmen zijn aan het kutten vandaag. Vet rommelen, buikpijn. Aarg. Is het al Woensdag? :')
:*
Fijn dat het alweer wat rustiger is bij je!
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoe ist met jouw darmen en je zwangerschap?
Ja, best goed! :Y In het begin echt alsof ik het niet had, kon werkelijk alles eten :o Lekker wat aangekomen toen ook :9 en dat gaat nog gestaag door, aan de ene kant denk ik :o en aan de andere kant denk ik >:) oO< whatever. Kon 't makkelijk hebben en ik gok dat als ik bevallen ben en alles weer 'normaliseert' het er weer afvliegt, ik ben nooit goed geweest in gewicht aankomen :')
Heb nu wel weer iets meer last van een soort maagzuur, omdat alles naar boven gedrukt wordt (darmen etc) :) Probeer ook gewoon gezond te eten etc, en dat gaat eik super.
Een paar weken terug is het hCG afgenomen en daarvoor in de plaats komen dan oestrogenen, waardoor obstipatie *O* hurray! :') Nee, alle gekheid op een stokje, heb ik natuurlijk totaal geen last van. Het is nu zeg maar een stuk normaler dan voorheen, stuk vaster en minder vaak, dus ik ben allang tevreden O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111828266
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 10:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

En je bent in het AMC geopereerd? Door wie als ik vragen mag? Niet door van Dijk toch? Die doet enkel enkels, toch?

Elke Woensdag humira dag :Y Vandaag gaat ie goed, afgezien van mijn rug en voet :') Maar op darm gebied is het weer rustig O+
Nee in een privé kliniek in Amsterdam, De Lairessekliniek. Was mij aangeraden door familie en de wachtlijst was heel kort :)
Voor mijn darmen wordt ik in het VU geholpen.

Mooi dat je zo'n rustige dag hebt :D
pi_111828569
@enfermara: fijn dat het zo goed gaat tijdens je zwangerschap. Klinkt alsof je beter altijd zwanger kan zijn (en voor mij hoeft dat echt nooit...)!
  maandag 21 mei 2012 @ 15:29:52 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111832962
CJ: nou idd. Whaha nou wat betreft mn darmen wel ja! :P Verder qua moeheid en zo vaak naar de wc moeten hoeft het voor mij niet, maar behalve dat heb ik niks te klagen! :+ :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111940480
K**zooi, allergische reactie gehad vandaag met Remicade :') Ze wilden het sneller in laten lopen, en dat ging dus goed fout. Ben flauwgevallen en kon amper ademhalen, was zwaar benauwd. Toen hebben ze een combi van prednison en nog iets ingespoten + een zoutoplossing. Naderhand hebben ze Remicade héél langzaam in laten lopen, en dat ging gelukkig wel goed. Moet wel een nachtje blijven hier nu :') Geen zin in!
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:45:46 #255
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111940586
He shit meid, wat vervelend!! Waarom wilden ze het sneller in laten lopen dan? Dat doen ze idd toch altijd heul langzaam om dit soort onzin te voorkomen? :? Nouja.. Weet je dat ook weer :') Alleen beetje jammer hoe je erachter moet komen. Jammer dat je moet blijven ook zeg :* sterkte!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111940622
Geeen idee eigenlijk, misschien om geld te besparen? :') Goede vraag.
Conclusie is dat het inderdaad geen geslaagd experiment is ;) Dankjewel!! :*
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:50:23 #257
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111940802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:46 schreef Nothingwoman het volgende:
Geeen idee eigenlijk, misschien om geld te besparen? :') Goede vraag.
Conclusie is dat het inderdaad geen geslaagd experiment is ;) Dankjewel!! :*
Pft. Ja, omdat er zeker nog iemand achter je stond die ook nog moest die dag? :{ Nouja. Laat ik maar ophouden :+ maar beetje apart.
:* Heb je lekker een boekje en je laptop mee enzo om je een beetje te vermaken komende avond/nacht? :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111941471
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:50 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Pft. Ja, omdat er zeker nog iemand achter je stond die ook nog moest die dag? :{ Nouja. Laat ik maar ophouden :+ maar beetje apart.
:* Heb je lekker een boekje en je laptop mee enzo om je een beetje te vermaken komende avond/nacht? :P
Haha, I dunno wat de gedachte erachter precies is. Achja, het is nou eenmaal gebeurd.
Ik heb gelukkig een laptop bij me, dat scheelt wel iets. Neemt niet weg dat ik vandaag leuke plannen had, muh.
:*
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:11:57 #259
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111941958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:03 schreef Nothingwoman het volgende:

[..]

Haha, I dunno wat de gedachte erachter precies is. Achja, het is nou eenmaal gebeurd.
Ik heb gelukkig een laptop bij me, dat scheelt wel iets. Neemt niet weg dat ik vandaag leuke plannen had, muh.
:*
Daarom.. Oh mooi zo! :) Ja, had je leuke plannen? Ja, met dit weer en dan in het ziekenhuis, bah :(
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111943553
Damn Nothingwoman, that sucks. Sterkte!
  woensdag 23 mei 2012 @ 20:49:31 #261
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_111943910
Sterkte Nothingwoman, dat is echt Shit met een hoofdletter S. :*

Ik verheug mij op mijn vitamine B12 injecties morgen. Vroeger was ik bang voor prikken, nu kijk ik naar iedere prik uit! :')
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_111975634
Dank jullie :*!
Heb vanochtend vroeg geëist dat ik weg mocht, nog voordat de visite zou komen. Wilde weg daar, bah bah. Normaal ben ik geen lastige patiënt maar nu wilde ik genieten van 't mooie weer :P En gedaan overigens :)
pi_111999555
Nothingwoman, dat is ook schrikken dan! En wat gek idd dat het sneller moest :D Hoe snel wilden ze het nu doen dan? Ik krijg 't al ruim 3,5 jaar, en volgens mij hebben ze het altijd in 2 uur laten inlopen (behalve misschien de allereerste keer, dat zou wel eens 3u kunnen zijn).

Anyhoo, hopen dat je morgen weer gewoon lekker naar huis kunt :)
  donderdag 24 mei 2012 @ 23:26:33 #264
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111999858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:52 schreef Nothingwoman het volgende:
Dank jullie :*!
Heb vanochtend vroeg geëist dat ik weg mocht, nog voordat de visite zou komen. Wilde weg daar, bah bah. Normaal ben ik geen lastige patiënt maar nu wilde ik genieten van 't mooie weer :P En gedaan overigens :)
Ah, je was weer lekker thuis vandaag dus, met 't mooie weer? Geen verdere effecten gehad van het infuus? :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:29:04 #265
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112003057
Dit is mijn topweek! Zondag Humira gespoten en vandaag mijn B12 injecties gekregen.
Morgen een dagje weg met manlief. O+ Dat hebben we wel weer eens verdiend. En er is maar eens per twee maanden een week dat ik alle injecties tegelijk krijg.

*O* *O* *O*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_112016864
@Coco: was idd schrikken, ze wilden het op 250 in laten lopen ipv 140 (wat normaal zo'n 2 uur is idd, dit keer wilden ze het dus binnen een uur doen). Ben inmiddels al weer een dag thuis dus dat is wel prima :)

@Enfermera: Jep was thuis gister! :D Geen verdere effecten gehad :)

@Sanne: fijn! :*
pi_112024810
@ Nothingwoman: ik heb even gemist dat je moest blijven in het ziekenhuis, wat stom zeg dat ze het wilden gaan haasten. Je zou toch denken dat ze inmiddels wel zouden weten dat je dat soort dingen niet moet gaan forceren. Gelukkig gaat het nu weer goed met je! :)

@Sanne: veel plezier ^O^
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:07:53 #268
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112365785
Zondag Humira dag *O*
Verheug me nu al op mijn prik, voel mij de tweede week behoorlijk lamlendig.

Jip en Janneke pleister ligt klaar. O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:17:16 #269
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112366218
Ik moet eigenlijk vandaag Humira prikken maar voel me niet lekker en heb geen zin -O-
Doe trouwens nooit een pleister erop achteraf, maar spring eigenlijk ook altijd meteen onder de douche, anders krijg ik een nare plek.

Wel bijzonder trouwens dat je zoveel verschil merkt, ik merk echt niets tussen de eerste of tweede week in. Moet wel zeggen dat mn knieen een stuk beter zijn als ik net geprikt heb [gebruikt het ook voor mn RA], maar dat is vooral in de winter van toepassing.
an urge to help mankind overcomes me
pi_112417361
Nou alles staat klaar, vanmiddag om half 3 moet ik met de kleanprep beginnen. pfff ik zie er wel tegen op om die troep naar binnen te werken, maar goed dat komt wel goed. ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 11:34:25 #271
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112417402
ik doe ook nooit een pleister. Ik heb dan ook bijna nooit meer bloed als ik prik, of een blauwe plek B-)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 4 juni 2012 @ 11:34:36 #272
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112417406
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:33 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Nou alles staat klaar, vanmiddag om half 3 moet ik met de kleanprep beginnen. pfff ik zie er wel tegen op om die troep naar binnen te werken, maar goed dat komt wel goed. ;)
:r

sterkte :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 4 juni 2012 @ 11:35:17 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112417428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:29 schreef Sanne het volgende:
Dit is mijn topweek! Zondag Humira gespoten en vandaag mijn B12 injecties gekregen.
Morgen een dagje weg met manlief. O+ Dat hebben we wel weer eens verdiend. En er is maar eens per twee maanden een week dat ik alle injecties tegelijk krijg.

*O* *O* *O*
Aah jij krijgt ook b12?

Ik ook. NIet dat het helpt, want ik blijf dood en dood moe :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_112418592
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:33 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Nou alles staat klaar, vanmiddag om half 3 moet ik met de kleanprep beginnen. pfff ik zie er wel tegen op om die troep naar binnen te werken, maar goed dat komt wel goed. ;)
Hè jakkie :( Heel veel succes, je kan het :*
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Aah jij krijgt ook b12?

Ik ook. NIet dat het helpt, want ik blijf dood en dood moe :')
Ik moet woensdag weer naar het ziekenhuis voor controle en ik denk dat ik ook maar eens om B12 ga vragen.
pi_112418868
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:33 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Nou alles staat klaar, vanmiddag om half 3 moet ik met de kleanprep beginnen. pfff ik zie er wel tegen op om die troep naar binnen te werken, maar goed dat komt wel goed. ;)
Zet em op! Neus dicht, ijsblokjes, en gaan :*
  maandag 4 juni 2012 @ 14:05:36 #276
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112423504
Succes met voorbereiden Dragons :*

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:10 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Zet em op! Neus dicht, ijsblokjes, en gaan :*
Dat ja :Y idd in de koelkast zetten en met een rietje drinken en snel wat appelsap erachteraan ofzo :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_112424072
Dank je wel allemaal. :)
pi_112424833
OMFG dit is inderdaad ranzig, gatverdamme.....
  maandag 4 juni 2012 @ 14:40:32 #279
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112425032
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:35 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
OMFG dit is inderdaad ranzig, gatverdamme.....
Erg he? -O- En dan staat er ook nog op de verpakking 'met citroensmaak' ofzo :') Ehm, ja, synthetisch, en nog proef je die ranzige smaak erdoorheen :N Magoed. Je kan er ook wat siroop doorheen gooien volgens mij, al weet ik nou niet of dat bij sommige ziekenhuizen wordt afgeraden.
Ik probeerde vaak een glas in één keer op te drinken en dan snel wat appelsap erachteraan. Ook je neus dichthouden helpt omdat daar je meeste 'smaak' vandaan komt :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_112425283
Aarggh Dragons we weten precies wat je doormaakt, echt sterkte want het is niet te zuipen zo goor dat spul. Hopelijk valt het onderzoek zelf mee en kunnen ze daarna goed afstemmen wat je nodig hebt qua medicatie ed. HEEL veel succes ermee!

@Crohnjurist: thx, na overleg met arts besloten om het idd niet meer zo snel in te laten lopen :) veel beter dit. Maakt me vrij weinig uit of ik nu een uur langer in het ziekenhuis ben daardoor.

Ik krijg trouwens ook B12, maar helaas - de vermoeidheid blijft altijd. Op dit moment valt bij mij de vermoeidheid goed mee, het gekke is dat ik het minst moe ben als ik het heel druk heb. Zodra ik wat rustigere dagen heb zak ik helemaal in :P
  maandag 4 juni 2012 @ 14:56:34 #281
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112425632
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:35 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
OMFG dit is inderdaad ranzig, gatverdamme.....
Per ongeluk een poosje geleden gedronken ivm hevige pijn bij de ontlasting. Ik moest er van kotsen :X

Heel veel succes ende sterkte :*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_112427232
Zo de eerste liter zit er in, :r nog 3 te gaan |:( Maar een slok appelsap erna doet veel met de smaak.

@Enfermera : Bij mij staat op het zakkie staat vanille smaak. 8)7 Nou ik heb het niet geproefd hoor. Bah..

@Nothingwoman : Ze gaan mij plat spuiten dus ik ga ervan uit dat ik niets mee krijg van het onderzoek. Maar ja met mijn mazzel in dat soort zaken...... Ik hoop inderdaad dat er nu een goed plan op tafel gaat komen betreft de medicatie, want zoals het nu gaat zet het geen zoden aan de dijk.

@Qwea : Daar kan ik mij goed bij voorstellen, ik moest net bij de 4de glas kokhalzen....
  maandag 4 juni 2012 @ 15:41:35 #283
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112427489
Oh Dragons, sterkte! Bah wat een klotespul is het ook :{
Ik deed ook steeds een halve liter per half uur oid, in 1 keer opdrinken, dan een glaasje appelsap, en dan heb je vervolgens 20 min over om weer moed te verzamelen voor de volgende ronde.
Succes!

Ik heb weer een ontstoken knie :( heb ook net een nieuwe Reumatoloog, we gaan proberen om in plaats van meteen een prednison injectie erin, eerst met ontstekingsremmers het weg te krijgen, ben benieuwd of het lukt!
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 4 juni 2012 @ 15:41:55 #284
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112427505
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:35 schreef Dragons-of-Mine het volgende:
Zo de eerste liter zit er in, :r nog 3 te gaan |:( Maar een slok appelsap erna doet veel met de smaak.

@Enfermera : Bij mij staat op het zakkie staat vanille smaak. 8)7 Nou ik heb het niet geproefd hoor. Bah..

@Nothingwoman : Ze gaan mij plat spuiten dus ik ga ervan uit dat ik niets mee krijg van het onderzoek. Maar ja met mijn mazzel in dat soort zaken...... Ik hoop inderdaad dat er nu een goed plan op tafel gaat komen betreft de medicatie, want zoals het nu gaat zet het geen zoden aan de dijk.

@Qwea : Daar kan ik mij goed bij voorstellen, ik moest net bij de 4de glas kokhalzen....
Vanille?? ielll.. nog ranziger. XD Je bent al goed op weg iig :* Succes nog ff!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_112431789
Ja ik had ook vanille :r En ik ben allergisch voor appels :'( Ik nam na elk glas een kauwgumpje, hielp ook. Een heeeeeeel klein beetje, want het blijft goor.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:01:19 #286
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112436075
Dragons sterkte!! De kleanprep schoonmaak is vervelender en veel langduriger dan het onderzoek. :*
Hoop dat ze je een heerlijke roesje geven. En sterkte voor vannacht.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_112449257
Heb je alles al op? Je moet maar zo denken, als het spul erin zit heb je waarschijnlijk het ergste alweer achter de rug! Veel sterkte bij het onderzoek zelf :*
pi_112450484
Ja hoor om 7 uur zat alles er in. Na de tweede liter begon ik het te merken aan mijn darmen. Nu lijkt het erop dat het weer tot rust aan het komen is, die krampen waren niet fijn. :X Ik heb er alleen een mega koppijn aan overgehouden. Ach weer eens wat anders dan die buikpijn die ik normaal heb. :p
pi_112463126
Sterkte met het onderzoek vandaag, Dragons!
pi_112465181
Heel veel succes vandaag. :*
pi_112474134
Ik ben nu aan het bijkomen, heb misschien maar 5 minuten wat meegekregen maar prinsheerlijk geslapen. Ik heb mijn vader inmiddels gebeld dat hij mij mag komen halen.
pi_112474960
Lekker dat je zo weinig hebt meegekregen Dragons! Heb je al iets van een voorlopig oordeel? Wanneer moet je voor de uitslag?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:57:48 #293
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112476835
Trots op je Dragons. :*
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_112480692
Nou ik ben weer thuis, slap als een vaatdoek en stoned als een garnaal, maar geen vervelende naweeën van het onderzoek hoewel ik ben nog onder invloed ;) . *O* ik ben alleen doodop.

Anyway om 10:45 melde ik mij keurig netjes bij de dagopname, nadat de gegevens waren ingevuld mocht ik mij omkleden en kreeg ik een charmante schort, alleen tja ze mogen wel eens grotere laten maken want door jaren lang wedstrijdzeilen ben ik nogal breed en het schort kon niet dicht, ach om het schort bijeen te houden, plakband doet ook wonderen. >:)

Nadat het infuus was gezet begon het lange wachten. Ik werd om 11:45 opgehaald en na een poosje op de endoscopie afdeling te hebben gewacht werd ik de kamer binnen gereden. De arts maakte meteen een blunder door mij Mevrouw Dragons te noemen, de verpleegster greep in en ik riep van "ik wou al zeggen". Het schaamrood op de kaken bij die arts zie ik nog voor mij.

Na wat vragen te hebben beantwoord werd het roesje gezet, ineens was ik weg, tot de laatste 5 minuten net toen ze bezig waren met mijn laatste 40 cm probleem darm hier hebben ze weer een aantal biopten genomen. Na het onderzoek hadden ze een slangetje in mijn anus geplaatst om zo de overtollige lucht te laten ontsnappen ik kan je zeggen wat een verademing zeg. :D

De 40 cm ontsteking zag er heel erg rustig uit. *O* en er zijn geen andere gevonden *O* maar ik blijf de klachten van erg moe, bloed, wisselend ontlasting patroon/samenstelling houden dus op 18 juni wanneer ik de officiële uitslag heb van dit onderzoek en de buikecho die ik vorige week heb gehad zal ik er meer erover horen en er verder over discussiëren.

Naderhand had ik even mijn dossier gekaapt en het e.e.a. doorgelezen er stond ineens dat ik niet zo makkelijk was en ik wilde wel eens weten wat er gebeurd was. Dus ik ging het even navragen, nu blijkt dus dat ik best veel pijn had en ik wilde vluchten met slang en al, ze hebben mij met 6 man op die bed moeten houden. :@ Toen had ik dus het schaamrood op de kaken. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Dragons-of-Mine op 05-06-2012 16:39:58 ]
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:40:43 #295
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112481225
quote:
Naderhand had ik even mijn dossier gekaapt en het e.e.a. doorgelezen er stond ineens dat ik niet zo makkelijk was en ik wilde wel eens weten wat er gebeurd was. Dus ik ging het even navragen, nu blijkt dus dat ik best veel pijn had en ik wilde vluchten met slang en al, ze hebben mij met 6 man op die bed moeten houden. Toen had ik dus het schaamrood op de kaken.
Whut? :D En daar heb jij dus niks van meegekregen? :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:42:19 #296
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112481297
Dragons wat heerlijk dat je zo weinig hebt meegekregen van het onderzoek! :)
En wat een goeie uitslag! :D Super! :* Ben benieuwd naar de definitieve, plus het behandelplan :)
Omg dat meen je!! :o Ja wat wil je met die pijn :') Moeten ze je maar goed onder zeil brengen hoor :{w
Grappig he, door dat spul wat ze je geven herinner je je er niks meer van :D _O- :P
Overkomt de besten hoor, ik ken genoeg verhalen :* Niks om je voor te schamen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_112481692
Nou dat zei ik dus ook "dat meen je niet" maar ik kan het mij totaal niet herinneren, misschien ook wel goed. ;)
pi_112496215
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:42 schreef Enfermera het volgende:
Dragons wat heerlijk dat je zo weinig hebt meegekregen van het onderzoek! :)
En wat een goeie uitslag! :D Super! :* Ben benieuwd naar de definitieve, plus het behandelplan :)
Omg dat meen je!! :o Ja wat wil je met die pijn :') Moeten ze je maar goed onder zeil brengen hoor :{w
Grappig he, door dat spul wat ze je geven herinner je je er niks meer van :D _O- :P
Overkomt de besten hoor, ik ken genoeg verhalen :* Niks om je voor te schamen!
Dit inderdaad :Y

Super dat je niet zo veel hebt gemerkt ^O^
pi_112562135
Oei, als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik er weinig last van heb (colitis).

Vorig jaar dat spul moeten drinken, maar ik vond het wel meevallen eigenlijk. Was meer die vervelende nasmaak.
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:52:22 #300
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112563774
Ik heb de wiki bijgewerkt. Wie straks een nieuw topic opent kan deze gebruiken.
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Crohn_Colitis_Ulcerosa
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 9 juni 2012 @ 03:19:00 #301
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_112648362
Als niemand nu meer durft, doe ik het zelluf.

Ziekte van Crohn en Colitis Ulcerosa deel 23

[ Bericht 57% gewijzigd door Sanne op 09-06-2012 03:27:11 ]
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')