abonnement Unibet Coolblue
pi_108588341
Beste,

Aangezien ik dit jaar op mezelf moet door omstandigheden en het ook wel echt tijd is ervoor, wil ik toch eens gaan kijken voor een thuisstudie. :@
Ook omdat ik nu al wat vaste kosten heb en dadelijk nog meer vaste koste moet betalen.
Ik heb al gekeken voor BBL plekken binnen de ICT, maar met 25 jaar nemen ze je niet meer aan. Ze hebben liever een HBO student omdat naar eigen zeggen een MBO diploma geen reet voorstelt binnen de ICT.
Maar HBO is voor mij nog een stap te hoog qua niveau, en ik wil dus eerst proberen om MBO4 te halen.
En voltijds naar school gaat gewoon even niet omdat ik dit jaar echt op mezelf moet, en ik liever toch een deeltijd variant doe.

Dus vroeg me eigenlijk af of hier mensen zijn die weleens een thuisstudie hebben gedaan. ;)

Bij welke instantie heb je het gevolgd?
Vond je het wat?
Krijg je ook weleens in lokalen les, en kan je hulp vragen aan mensen?
Is dat papiertje wat je krijgt ook echt erkend zoals een schooldiploma?
En heb je er echt profijt van gehad bij je werkgever?

Hopelijk willen jullie je ervaringen delen. ^O^
pi_108588677
Loi beveiliger 2 gedaan, lesstof was zeer goed. Over waarde van het diploma op de arbeidsmarkt kan ik weinig zeggen, aangezien beveiligingsdiploma wordt uitgegeven door het svpb. Ik kon in elk geval na het behalen van mijn diploma snel aan het werk en ook de stageplaats vinden was geen probleem.

Hulp bij de lesstof kun je krijgen van een LOI docent op afstand. Ik heb zelf nooit hulp nodig gehad omdat de lessstof gewoon perfect was.
pi_108588715
omdat je op jezelf moet, is het dus beter om een thuis studie te doen?
lijkt me een drogreden
pi_108588938
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:56 schreef babipangang het volgende:
Loi beveiliger 2 gedaan, lesstof was zeer goed. Over waarde van het diploma op de arbeidsmarkt kan ik weinig zeggen, aangezien beveiligingsdiploma wordt uitgegeven door het svpb. Ik kon in elk geval na het behalen van mijn diploma snel aan het werk en ook de stageplaats vinden was geen probleem.

Hulp bij de lesstof kun je krijgen van een LOI docent op afstand. Ik heb zelf nooit hulp nodig gehad omdat de lessstof gewoon perfect was.
Dank voor je bericht!

Je heb er dus wel wat aan gehad als ik dit zo lees.

Ja ik heb nu alleen een VMBO en een MBO2 diploma, maar ik zie het ook gewoon niet zitten om 3 jaar lang tussen de 16 a 17 jarige te zitten. Want dit jaar word ik zelf 26 en dat vind ik toch te oud om daar tussen te zitten. :@
Vandaar dat ik eigenlijk een BBL traject wilde volgen, maar in de ICT nemen ze niemand aan op dat niveau om op te leiden. ;(
pi_108588971
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:03 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dank voor je bericht!

Je heb er dus wel wat aan gehad als ik dit zo lees.

Ja ik heb nu alleen een VMBO en een MBO2 diploma, maar ik zie het ook gewoon niet zitten om 3 jaar lang tussen de 16 a 17 jarige te zitten. Want dit jaar word ik zelf 26 en dat vind ik toch te oud om daar tussen te zitten. :@
Vandaar dat ik eigenlijk een BBL traject wilde volgen, maar in de ICT nemen ze niemand aan op dat niveau om op te leiden. ;(
Kijk anders voor een deeltijd opleiding 1 dag per week oid? Sowieso moet je bij een mbo opleiding stage lopen, ook via thuis studie, al is het bij deeltijd vaak dat het maar om 16 uur per week gaat oid. Ik heb zelf deeltijd mbo-4 gedaan in 2 jaar. Ook stage gelopen, al was het even zoeken naar een geschikte plek ivm privesituatie en daarnaast gewerkt om rond te kunnen komen

[ Bericht 4% gewijzigd door babipangang op 01-03-2012 16:13:00 ]
pi_108589307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:04 schreef babipangang het volgende:

[..]

Kijk anders voor een deeltijd opleiding 1 dag per week oid? Sowieso moet je bij een mbo opleiding stage lopen. Ik heb zelf deeltijd mbo-4 gedaan in 2 jaar. Ook stage gelopen, al was het even zoeken naar een geschikte plek ivm privesituatie en daarnaast gewerkt om rond te kunnen komen
Kijk als ik MBO4 zou kunnen doen en dan het liefst in deeltijd, dan is dat natuurlijk al veel beter.
Maar het punt is dat je voor MBO4 een MBO3 diploma moet hebben of een VMBO TL om in ieder geval toegelaten te worden.
pi_108589372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:13 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Kijk als ik MBO4 zou kunnen doen en dan het liefst in deeltijd, dan is dat natuurlijk al veel beter.
Maar het punt is dat je voor MBO4 een MBO3 diploma moet hebben of een VMBO TL om in ieder geval toegelaten te worden.
Bij de mbo4 opleiding die ik deed kon je met mbo2 een toelatingstoets doen zodat je toch nog kon starten. Gewoon even informeren bij de school waar je eventueel heen wil.
pi_108589396
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef babipangang het volgende:

[..]

Bij de mbo4 opleiding die ik deed kon je met mbo2 een toelatingstoets doen zodat je toch nog kon starten. Gewoon even informeren bij de school waar je eventueel heen wil.
Bij welke school heb jij dat gedaan als ik vragen mag?
pi_108589428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Bij welke school heb jij dat gedaan als ik vragen mag?
ROC Midden Nederland, zal sowieso per opleiding verschillend zijn verwacht ik, maar informeren kan altijd.
pi_108599773
Ferry,

Waarom ga je niet een technische opleiding volgen? Hier is zat werk in te vinden volgens mij. Eerst je mbo 3 halen dan maar en dan je mbo 4 met werken en leren.

Zelf ben ik 22 en heb ik een ict niv 3 diploma, ik heb tog maar besloten om wel een niveau 4 diploma te halen, ben er mee bezig.
pi_108602682
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:29 schreef Luuk9 het volgende:
Ferry,

Waarom ga je niet een technische opleiding volgen? Hier is zat werk in te vinden volgens mij. Eerst je mbo 3 halen dan maar en dan je mbo 4 met werken en leren.

Zelf ben ik 22 en heb ik een ict niv 3 diploma, ik heb tog maar besloten om wel een niveau 4 diploma te halen, ben er mee bezig.
Hey Luuk,

Ik zou het op zich niet echt erg vinden om een BBL opleiding te volgen binnen de techniek om dan toch geld te verdienen en een diploma te behalen. Maar ik wil wel zo snel mogelijk niveau 4 kunnen doen.binnen de ICT omdat ik daar echt verder in wil.
Niet dat ik nog 6 jaar bezig ben op het MBO, want dan zou ik eventueel pas op mijn 32e a 33e op het HBO belanden.
pi_108604153
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:24 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hey Luuk,

Ik zou het op zich niet echt erg vinden om een BBL opleiding te volgen binnen de techniek om dan toch geld te verdienen en een diploma te behalen. Maar ik wil wel zo snel mogelijk niveau 4 kunnen doen.binnen de ICT omdat ik daar echt verder in wil.
Niet dat ik nog 6 jaar bezig ben op het MBO, want dan zou ik eventueel pas op mijn 32e a 33e op het HBO belanden.
Als je dat echt wilt moet je dat doen. Realiseer je wel dat je echt goed moet worden om er een leuke baan te vinden. De bedrijven hebben erg veel keus omdat veel mensen ICT doen. Het hangt er ook een beetje vanaf in welke regio je woont. hierin groningen is het echt bagger.

Als je goed je best doet en je resultaten goed zijn doe je er echt geen zes jaar over. Als je alles snel beheerst kan er zo een paar jaar vanaf.
pi_108605415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:48 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

Als je dat echt wilt moet je dat doen. Realiseer je wel dat je echt goed moet worden om er een leuke baan te vinden. De bedrijven hebben erg veel keus omdat veel mensen ICT doen. Het hangt er ook een beetje vanaf in welke regio je woont. hierin groningen is het echt bagger.

Als je goed je best doet en je resultaten goed zijn doe je er echt geen zes jaar over. Als je alles snel beheerst kan er zo een paar jaar vanaf.
Nou liever doe ik een BBL traject binnen de ICT op MBO3, maar met dat niveau neemt geen 1 ICT bedrijf je meer aan. Ze nemen gewoon liever iemand van het MBO4 of HBO aan omdat die een hoger werk en denk niveau heeft.
Ik zou eigenlijk een avondopleiding moeten hebben met MBO3 ICT, zodat ik bij MBO4 ICT wellicht wel een BBL plek kan vinden.
pi_108616839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 22:10 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nou liever doe ik een BBL traject binnen de ICT op MBO3, maar met dat niveau neemt geen 1 ICT bedrijf je meer aan. Ze nemen gewoon liever iemand van het MBO4 of HBO aan omdat die een hoger werk en denk niveau heeft.
Ik zou eigenlijk een avondopleiding moeten hebben met MBO3 ICT, zodat ik bij MBO4 ICT wellicht wel een BBL plek kan vinden.
Ze nemen je wel aan hoor met ict niv 3. Om direct te zeggen dat niemand je aanneemt is een beetje kort door de bocht. Ken genoeg jongens die met dip diploma een leuke baan hebben.(vast contract)
pi_108620068
Heb je een beetje goede kennis van ICT trouwens? Want dan kun je ook kijken of je ergens als helpdeskmedewerker kunt starten en intern opleidingen kunt volgen en kunt doorstromen naar een hogere functie..
pi_108623198
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:02 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

Ze nemen je wel aan hoor met ict niv 3. Om direct te zeggen dat niemand je aanneemt is een beetje kort door de bocht. Ken genoeg jongens die met dip diploma een leuke baan hebben.(vast contract)
Nou kort door de bocht? Ik heb iets van 200 a 250 emails in mijn mailbox staan met alleen maar afwijzingen, met dat ze liever een MBO4 laatste jaars of een HBO student willen opleiden.

Maar ik kan volgende week even op gesprek komen bij een school, om het een en ander te bespreken. Daar werd mij verteld dat ik MBO3 en MBO4 in 4 jaar kan afronden, en dat vind ik wel beter.
Dan zou ik op me 30e eventueel HBO kunnen gaan doen, en dan deeltijd omdat ik dan geen studiefinanciering meer krijg en toch gewend ben geraakt om weer naar school te gaan.
pi_108624623
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:54 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nou kort door de bocht? Ik heb iets van 200 a 250 emails in mijn mailbox staan met alleen maar afwijzingen, met dat ze liever een MBO4 laatste jaars of een HBO student willen opleiden.

Maar ik kan volgende week even op gesprek komen bij een school, om het een en ander te bespreken. Daar werd mij verteld dat ik MBO3 en MBO4 in 4 jaar kan afronden, en dat vind ik wel beter.
Dan zou ik op me 30e eventueel HBO kunnen gaan doen, en dan deeltijd omdat ik dan geen studiefinanciering meer krijg en toch gewend ben geraakt om weer naar school te gaan.
Is zo maar vergaat niet dat scholen altijd leuke praatjes hebben, Ik zou je afspraken wel op papier zetten
pi_108625526
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:54 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nou kort door de bocht? Ik heb iets van 200 a 250 emails in mijn mailbox staan met alleen maar afwijzingen, met dat ze liever een MBO4 laatste jaars of een HBO student willen opleiden.

Maar ik kan volgende week even op gesprek komen bij een school, om het een en ander te bespreken. Daar werd mij verteld dat ik MBO3 en MBO4 in 4 jaar kan afronden, en dat vind ik wel beter.
Dan zou ik op me 30e eventueel HBO kunnen gaan doen, en dan deeltijd omdat ik dan geen studiefinanciering meer krijg en toch gewend ben geraakt om weer naar school te gaan.
Is dat een beetje in trek? Laatste jaars mbo4 studenten voor werken en leren?
pi_108829947
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:16 schreef babipangang het volgende:

[..]

ROC Midden Nederland, zal sowieso per opleiding verschillend zijn verwacht ik, maar informeren kan altijd.
Hey,

Ik heb nu bericht gekregen van die school en dit stond in mijn mail:

Beste Ferry,

Een toelatingstoets hebben we niet meer.
Dit omdat het wettelijk niet meer mag.
Het is bij ons wel mogelijk om met veel inzet je nivo 3 diploma in 1 1/2 jaar te behalen.
Ik zou dan kunnen kijken of ik je in een andere klas kan plaatsen waar de studenten iets ouder zijn maar waar je dan zelf een individueel rooster krijgt. Om dat te bekijken zouden we een afspraak moeten maken.
Nu is het zo dat ik momenteel met een heupbreuk deze maand nog thuis zit.
Een afspraak zou ik pas in april kunnen maken met je.

Met vriendelijke groet,

Dhr. M.H. (Marc) Willemsen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')