quote:
Op vrijdag 2 maart 2012 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:[..]
Ja maar lieverd, mensen prijzen je omdat ze denken dat je normaal bent afgevallen. Je vrienden (en vriend!!!) zouden er enorm van schrikken als ze het ware verhaal kennen. En vervolgens een beetje boos, verdrietig en tereurgesteld zijn dat je het hen niet eerder hebt verteld. Het zijn namelijk je vrienden, die kan je alles vertellen.
Ik dacht trouwens dat je een maand of wat geleden een soort interventie had gekregen van een groepje vrienden?
Ja... dat klopt, maar mijn vrienden zien het probleem een klein beetje minder heftig dan het is. Er is er eentje die weet dat ik af en toe zo nu en dan (of in elk geval in het verleden)
purgeer braak, maar de rest denkt dat ik enkel dat ik wat weinig eet. Ze vrezen wel een terugval, maar ik heb het vermoeden dat zij er anders tegen aankijken dan ik, wanneer ze weten hoe het precies zit

Ze weten dat ik er een verleden mee heb en ze weten dat ik momenteel wat streng voor mezelf ben en ze vrezen dat die dingen gaan combineren.
Daarnaast heb ik wel eens geprobeerd een dergelijk gesprek met iemand te starten maar ik krijg het gewoon mijn mond niet uit

Ik zou niet eens weten hoe je een dergelijk gesprek moet starten. Ja... als ik dronken ben zou ik het vast er allemaal uitgooien, maar dat is niet bepaald ideaal

Het is gewoon gênant
quote:
En ga het nou goddomme eens aan je vriend vertellen! Schrijf hem desnoods een brief. Van wat ik heb meegekregen is hij niet de ideale kandidaat voor je maar als hij van niets weet kan hij ook niet zijn best doen om normaal met eten om te gaan.
Ja en dat gesprek ben ik dus al een paar keer met hem gestart, maar het wordt gewoon weggewuifd. "het valt allemaal mee en zorg gewoon niet dat je terug valt" krijg ik terug. En dan zeg ik toch echt vrij duidelijk dat ik het weer moeilijk heb met eten e.d. Alleen gedetailleerd weet hij niks, maar met zo'n antwoord verstom ik.
Inmiddels is hij iig zo ver dat hij bij mij gewoon twee maaltijden eet, dat is een hele verbetering. Of in elk geval geen commentaar levert als ik het doe. En als hij er is purgeer ik niet. Helaas gaat het de andere helft van de week wel mis.
Dit heb ik met een eerdere terugval al in full detail geprobeerd, maar ik krijg geen respons dan.
Ik weet gewoon niet hoe ik dit moet aanpakken

Zou wel willen, maar hoe
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them