Och, ik herinner je uit het DE:HR topic.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:09 schreef ems. het volgende:
Zal wel verklaren waarom ik geen idee heb wie je bent of waar je het over hebt
Ohja, die prima-te-vergeten-opvolger van het beste spel ooitquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:17 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Och, ik herinner je uit het DE:HR topic.
O.a.
Deus Ex Human Revolution.quote:
Wat noem je RPG elementen? Ik heb best veel RPG spellen compleet grijs gespeeld, en moet zeggen dat ik bij ME2 niets te kort kwam. Het grootste punt van RPG is het hebben van een sterk en niet-lineair verhaal, waar de keuzes die je maakt ook daadwerkelijk effect hebben. Dat was bij ME1, dat was bij ME2, en dat zal zeker ook bij ME3 zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:02 schreef leeell het volgende:
vraagje aan iemand die wel de beta ed. heeft gedaan
ME1 was redelijk veel RPG-elementen
ME2 had het nog maar sporadisch (veel meer actie georiėnteerd)
hoe zit het met 3?
RPG wordt meestal gezien als veel kunnen instellen aan je personage enzo, het D&D-effect zullen we maar zeggen, en dat je vooral bezig bent met verkennen, praten en het verhaal en weinig met combat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat noem je RPG elementen? Ik heb best veel RPG spellen compleet grijs gespeeld, en moet zeggen dat ik bij ME2 niets te kort kwam. Het grootste punt van RPG is het hebben van een sterk en niet-lineair verhaal, waar de keuzes die je maakt ook daadwerkelijk effect hebben. Dat was bij ME1, dat was bij ME2, en dat zal zeker ook bij ME3 zijn.
Sowieso. Hoewel de voorloper duizentmiljoen keer beter is was het alsnog een van de meer vermakelijke spellen van het jaarquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:27 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Deus Ex Human Revolution.
Een aanrader volgens ems.
Waarom?quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:08 schreef Maanvis het volgende:
je kunt niet iedereen tevreden stellen.
Voor mij is ME2 na WoW de beste game ooit.
Het verhaal en de uitdieping van de karakters en personages. In geen ander spel zie je een compleet nieuw universum ontstaan met verschillende buitenaardse rassen met leden van dat ras die allemaal hun eigen personage en karakter hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:05 schreef ems. het volgende:
Waarom?
Sowieso vond ik ME2 in de eerste plaats een shooter/story achtige game, waarbij het RPG'en op de 2e plaats kwam. Een beetje hetzelfde als wat DA heeft gedaan. (hoewel ME2 vele malen beter is dan DA2)
Cool, hoewel kotor dat natuurlijk ook wel een beetje had, ondanks dat het duidelijk was geinspireerd op een al bestaand universumquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het verhaal en de uitdieping van de karakters en personages. In geen ander spel zie je een compleet nieuw universum ontstaan met verschillende buitenaardse rassen met leden van dat ras die allemaal hun eigen personage en karakter hebben.
ME2 wist ook elke omgeving uniek te maken, anders dan in 1 dat een groot kloonfestijn was, was elke missie in ME2 volledig uniek. Natuurlijk, het was allemaal gruweljik lineair en had weinig met openwereld-RPG te maken, maar het was zo goed uitgewerktquote:Op donderdag 1 maart 2012 16:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het verhaal en de uitdieping van de karakters en personages. In geen ander spel zie je een compleet nieuw universum ontstaan met verschillende buitenaardse rassen met leden van dat ras die allemaal hun eigen personage en karakter hebben.
Deze gamequote:Op donderdag 1 maart 2012 14:27 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Deus Ex Human Revolution.
Een aanrader volgens ems.
Ik ben het er niet mee eens eigenlijk. Voor mij is BG2 de beste game ooit, en als er maar 1 spel een RPG te noemen is, dan is het dat wel (of ms. Planescape torment, maar die heb ik nooit echt gespeeld). En wat me daar honderden uren heeft doen verspillen is toch echt het verhaal, niet het custimizen van vanalles en nog wat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:38 schreef Morthill het volgende:
[..]
RPG wordt meestal gezien als veel kunnen instellen aan je personage enzo, het D&D-effect zullen we maar zeggen, en dat je vooral bezig bent met verkennen, praten en het verhaal en weinig met combat.
ME2 was toch anders. Vond het zelf een fantastische game, maar veel mensen die iets anders verwachten vonden het afschuwelijk.
Elke FPS heeft datquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:26 schreef trancethrust het volgende:
Vind ME ook zeker geen shooter in de 1e plaats; je schiet geen gasten overhoop om zo overhoop te schieten, maar om van een exploderend schip af te komen, om iemand te redden, of for some well-earned payback.
Niet helemaal mee eens. Dan vind ik het customizen van shizzle toch meer RPG.quote:Story-driven met invloed van jou als speler, dat maakt een RPG.
Ik speelde Unreal Tournament niet echt omdat ik graag 1e wilde worden van een toernooi ingesteld om de massa tevreden te houden in een dystopische toekomst, en half-life niet omdat ik graag wilde uitvinden wat er nu eigenlijk mis was gegaan in dat lab ;Pquote:
schaam je!quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb Kotor nog nooit gespeeld . MOet ik toch maar eens doen dan
Is het absoluut waard. Als je door de outdated graphics heen kijkt (niet dat het een 'lelijk' spel is, daar niet van) staat je een van de betere rpg's ooit te wachten. Dat het toevallig in het star wars universum afspeelde was icing op de cake voor mijquote:Op donderdag 1 maart 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb Kotor nog nooit gespeeld . MOet ik toch maar eens doen dan
Ehm, met UT sneed je wel hout, maar half-life vind ik nou juist weer een voorbeeld dat jou een beetje tegenspreekt. De actie, in combinatie met het uitstekende verhaal en de presentatie daarvan maakt half-life een stuk groter en geliefder dan het gros van de FPS games die, toegegeven, inderdaad vaak een afgezaagd verhaal hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:33 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik speelde Unreal Tournament niet echt omdat ik graag 1e wilde worden van een toernooi ingesteld om de massa tevreden te houden in een dystopische toekomst, en half-life niet omdat ik graag wilde uitvinden wat er nu eigenlijk mis was gegaan in dat lab ;P
Ik snap je punt, maar in het algemeen zijn FPS storylines een beetje zwak en voorspelbaar, en heeft het verhaal vrijwel nooit interactie met de speler behalve dan dat het lineaire verhaal verder wordt verteld.
Het gaat juist om je beslissing om de fabrieksmedewerkers te redden of ze te negeren en Vido af te makenquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:59 schreef Tijn het volgende:
Wat een treurnis is die Zaeed-missie toch. Een mech als einbaas
Ik speel Renegade, dus die keus was snel gemaaktquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het gaat juist om je beslissing om de fabrieksmedewerkers te redden of ze te negeren en Vido af te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |