pi_108553536
registreer om deze reclame te verbergen
Zo, ik zit op een matje. En een handdoek. Onder het mom van je weet mar nooit Of en wanneer vliezen breken en ik wil de bank niet mollen :+.

De vlos van vandaag schatte onze smurf trouwens iets groter dan gemiddeld. En volens de echo is e keurig gemiddeld. Ik snap er niks meer van :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
Blight: Ah Kuukske. Je bent echt een godsgeschenk.
All that hurts me makes me stronger - Marco Roelofs
'Billie Joe'
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:44:11 #152
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108553575
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:43 schreef Kuukske het volgende:
Zo, ik zit op een matje. En een handdoek. Onder het mom van je weet mar nooit Of en wanneer vliezen breken en ik wil de bank niet mollen :+.

De vlos van vandaag schatte onze smurf trouwens iets groter dan gemiddeld. En volens de echo is e keurig gemiddeld. Ik snap er niks meer van :').
Whihi :D
Eh :')
Hij is dus iig niet te klein? :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
M
pi_108553625
quote:

_O- _O- Vuilniszak nog eronder?
pi_108554535
Nee hij is niet te klein. En nee geen vuilniszak eronder. :+
'Billie Joe'
pi_108554589
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:40 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Jaaaa, oh myyy. O+ Ik zit er nu aan _O_ ZO LEKKER!
Whihi nou ze zeggen dat je kaas nodig hebt voor calcium enzo.. XD Whatever :D
Oeh! Lekker!! :D

[..]

Wat supertof meis!! :D *O*
Whihi, nou ip de verlos gok ik... die ziet of het hoofdje wel of niet eruit kan komen of niet :) En geloof me, liever een knip dan uitscheuren ;) Nouja, opzich heelt een scheur beter, maar de kans dat je een totaalruptuur krijgt is dan groter... en dat wil je juist voorkomen. :+
Sorry, ik zal ophouden. :@
Jij hebt je al goed ingelezen zo te horen _O-
Ik stel dat nog maar eventjes uit denk ik :')

Ja ik vroeg al aan de vlos .. wordt het een inwendige of een uitwendige? Nee een uitwendige gewoon zei ze!

Sorry meiden moet nog even aan het idee wennen dat straks alles uit moet :@ ... Ik ga zo met mijn blote boobies op het strand liggen maar daaronder ... daar heb ik toch iets meer moeite mee. Nog nooit gedaan :@ ... Maar dat gaat goed komen! :)
pi_108554702
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:11 schreef Twinkle20 het volgende:

Sorry meiden moet nog even aan het idee wennen dat straks alles uit moet :@ ... Ik ga zo met mijn blote boobies op het strand liggen maar daaronder ... daar heb ik toch iets meer moeite mee. Nog nooit gedaan :@ ... Maar dat gaat goed komen! :)
Dat is één van de weinige voordelen van dat medische traject, je mag zo vaak voor jan en alleman met de benen wijd dat het niets meer uitmaakt :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:14:09 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108554728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Jij hebt je al goed ingelezen zo te horen _O-
Ik stel dat nog maar eventjes uit denk ik :')

Ja ik vroeg al aan de vlos .. wordt het een inwendige of een uitwendige? Nee een uitwendige gewoon zei ze!

Nou, ik heb ooit stage gelopen in een ziekenhuis op de zwangeren/kraam/verlos afdeling, en daar leer je wel even wat ja :+ Niet alles is even leuk, magoed.
XD
Komt allemaal goed :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
M
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:20:04 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108554972
quote:

Weet je dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb?? Heb zelfs de nacht met weeen op de bank doorgebracht! :X Wel in een deken gewikkeld, maar toch :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108555055
Twinkle, ik heb alleen bloot gemoeten met de bevalling. Daarvoor nog nooit. En t leek me.ook vreselijk, maar.tijdens de bevalling boeit t je echt niet. Dan ben je met andere dingen bezig ;)
Zo'n standaard inwendig onderzoek waar kuuks t over heeft lijkt me vervelender. Das toch een andere situatie. Zou ik ook niet willen denk ik.
Oh en heb nog.nooit een inwendige echo gehad. Vorige keer eerste echo met 9 weken (termijnecho), dit keer eerste echo met 8 weken en termijnecho met 12 weken.

Kuukske _O- *lol* nog max 5 weken op een matje :D
Lekker kraken :P
pi_108555149
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:20 schreef Susie het volgende:

[..]

Weet je dat ik daar helemaal niet aan gedacht heb?? Heb zelfs de nacht met weeen op de bank doorgebracht! :X Wel in een deken gewikkeld, maar toch :D
De nacht dat Floris geboren is heb ik pas een matje op bed gelegd :P (40.5) en dus helemaal niet in bed geslapen, want lag niet lekker.
Op de bank heb ik er ook niet aangedacht idd...
Gelukkig braken de vliezen niet spontaan :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:24:47 #161
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108555176
Ik had bij nummer 1 rond de 9 weken de termijnecho en die was inwendig en bij nummer 2 rond de 7,5 en die was ook inwendig. Uitwendige echo's deden ze pas vanaf een week of 10, tenminste als het om duidelijk betrouwbare metingen gaat.

Twinkle, tegen de tijd dat de halve wereld je onderkant bekijkt kan het je niks meer schelen want dan komt je baby eraan ;)

Kuuks, wat 'grappig' dat jij wel volgende keer getoucheerd wordt. Ik ben bij Harry alleen maar getoucheerd toen ik gebroken vliezen had en al een hele nacht weeën. Dat was de allereerste keer. Nooit tijdens een controle. En vanaf volgende keer mogen wij ook elke week komen.

Susie, ik heb eigenlijk ook nooit op een matje op de bank gezeten :D
Wel in de auto (omdat je daar niet even snel uit kunt).

Volgende week komen de klossen :o
pi_108555613
Misschien is het nieuwe standaard? Dat gesjor? :?

Susie, ik ben volgens mij ziekelijk voorbereid :P. Plus dat de bank wel heilig is. En geld voor een nieuwe hebben we niet dus dan maar op een matje. Dat niet kraakt trouwens :D
'Billie Joe'
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:41:12 #163
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108555971
Bleh inwendige echo's...breek me de bek niet open :') . Vinden ze hier in dld errug leuk om te doen heb ik het idee....
ik had er 1 met 5 weken, 7 weken, 11 weken....(die laatste vond ik belachelijk, maargoed...volgens haar ' ging het niet anders' blablabla }:| ) En ze luisteren hier niet eens naar het hartje :{ Want je kan het ook zien op de echo.... :{w

Maargoed....Ben net gebeld door ongeduldige opa en oma :+ ' voel je al wat?' en ' wanneer komt ie nou?' ' en doe je wel rustig aan' :') haha, wel heel lief bedoeld hoor ;)

OMG Kuukske, op een matje...Heb je een voorgevoel soms :P
05.12.2003 Wesley
04.06.2006 Jordy
03.03.2012 Cristel
pi_108556064
Neejuuuh. Ik ga geen enkel risico lopen met m'n bank :+.
'Billie Joe'
pi_108556105
Mij overkomen dat soort dingen wel namelijk.
'Billie Joe'
pi_108556352
Ik lees wel vage dingen over dat inwendige onderzoek bij 38 weken. :? Over mensen die daarna bevallen enzo en over pijn en bloedverlies. Huuuu.

Iemand ervaring met dit? Al vind ik de reacties tot nu toe hier vooral vol verbazing zegmaar.
'Billie Joe'
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:52:18 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108556552
Nou ja, PureEvil heeft ook inwendige onderzoeken gehad zowel in DLD als hier in NLD.
Maar ik ken het niet van mijn eerdere zwangerschap. En wat ik toendertijd van mijn vlos begreep, blijven zij het liefst zo lang mogelijk van mij af om infectiegevaar zo klein mogelijk te houden.

Je zou kunnen vragen of het per se noodzakelijk is als je het zelf niet zo ziet zitten...
pi_108556617
Ja ik zal wel Es' vragen volgende week indd.
'Billie Joe'
pi_108557609
Ik dacht dat uitscheuren juist beter was? Ze knippen toch niet meer als het niet nodig is?

Bij de Pfaffs werd Debbie net inwendig gecontroleerd of de baarmoederhals lang genoeg was? Was ook met 38 weken geloof ik.
Ik vind het wel een goed iets, er mag best wat beter gekeken worden naar zwangere vrouwen. Die groei-echo die nu standaard word met 32 weken ben ik ook erg blij mee.

Kuukse, ga je nou 4 weken op een matje zitten? nee toch??
pi_108557791
Mnah. Ik ben het al wel weer zat ja. :'). Sowieso, zitten op de bank. Bleh. Misschien hormonaal. Ofzo. Ik ben een beetje raar.

Let maar niet op mij. :D
'Billie Joe'
pi_108558187
Geeft niks, dat hoort er bij,haha

Maar op de bank voel je het echt wel als je vliezen breken, je hebt je broek aan en je springt ws. meteen van de bank af.
In bed als je slaapt heb je wel kans dat het helemaal doorlekt.
Anders een dekentje op de bank voor vast neerleggen?
pi_108558305
Das een goeie!! Kan ik dat matje weer opvouwen voor later gebruik? :@
'Billie Joe'
pi_108558414
Action heeft goede waterbestendige moltons voor over je matras.

Ik heb ook overal mijn matje meegesleept. Ook in de auto trouwens.....
pi_108558597
Ja daar had ik naar gekeken Kyara, maar dat past bij ons bed niet. JD is 2 meter en ons bed 2m20. Al die hoezen liepen tot 2 meter.

Ik heb zelf een molton geknipt en op m'n matras gelegd, en die matrasbescermer uit het kraampakket bevalt best goed hoor. :) ik word niet wakker van gekraak in ieder geval. Dat had ik wel verwacht.
'Billie Joe'
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:30:41 #175
74976 JDude
Veldmuisfan
pi_108558693
quote:
17s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:26 schreef Kyara het volgende:

Ik heb ook overal mijn matje meegesleept. Ook in de auto trouwens.....
Ik moest wel even twee keer kijken wat ik in m'n dashboardkastje aantrof :+. Maar Kuuks had daar dus ook al aan gedacht.
Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Bengeltje het volgende:
Kuukskes zijn sowieso lekkerder dan een stuk metaal/kunstof.
pi_108558734
JDude, wees blij.... denk niet dat je blij wordt als de vliezen in de auto breken......
pi_108558885
Ziekelijk voorbereid, zoals ik dus al zei. :D.
'Billie Joe'
pi_108559040
herkenbaar Kuuks,

Ik heb een dag voor de bevalling nog een boek gelezen over bevallen en alles wat je tegen kan komen (niet vorderende ontsluiting, vacuuumpomp, placenta die niet komt, bloedverlies, keizersnede). Was wel blij dat ik dat nog gelezen had want de dag er na kwam de kennis wel van pas.....

Maar probeer het ook een beetje over je heen te laten komen. Je kunt je toch niet op alles voorbereiden.
pi_108559175
Oh ja bevallingtechnisch laat ik het wel over me heen komen. Maar wat bescherming van niet te wassen meubelstukken betreft :+.

Wat betreft die complicaties enzo ben ik blij dat we Samen Bevallen hebben gedaan. :) JD is ook volledig op de hoogte enzo.
'Billie Joe'
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:41:57 #180
343850 Zoë23
Love & Faith
pi_108559295
:D kuuks goed voorbereid dus

Beeb is superdruk, ze drukt regelmatig een kontje of iets naar 'buiten' :X
Heb nu continue n drukkend gevoel in m'n lies, zal mn kleine druktemaker ook wel zijn?
pi_108559661
Ik denk het wel Zoe :)
'Billie Joe'
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:51:31 #182
343850 Zoë23
Love & Faith
pi_108559827
Boefje is 't.
Bankhangen is niet zo comfi meer :9
pi_108559891
Herkenbaar.
'Billie Joe'
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:57:24 #184
343850 Zoë23
Love & Faith
pi_108560200
Stoelzitten ook niet, met t avondeten moet ik m'n bord omhoog houden omdat 'voorover' leunen richting tafel echt knelt :')

Smorgens is t wel lief trouwens, is ze vet druk, als ik dan zeg 'goeiemorgen O+' wordt ze weer rustig.
Als m'n vriend een tijdje weg is geweest, en hij praat richting m'n buik enzo wordt ze drukker. Of ze t echt herkend weet ik niet maar t valt me op.

Hebben jullie dat ook? Van die contact momentjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 29-02-2012 21:05:35 ]
pi_108560618
Ja, overdag vaak. Ik lul op Fok heel wag af, maar ook tegen de kleine. :+. Dat van het avondeten en de issues aan tafel herken ik ook trouwens. :')
'Billie Joe'
pi_108560651
Ik heb de hele dag al een stuiterbal in m'n buik. Ze is erg druk. Contact hier vooralsnog alleen als we onze handen op m'n buik leggen. En ze reageert telkens op de laptop als ik die even op schoot heb (zoals nu).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 29 februari 2012 @ 21:06:26 #187
343850 Zoë23
Love & Faith
pi_108560753
Hihi gezellig voor die kleine kuuks

:o dat heb ik met de iPad clauwhee
:D heb m op n kussen anders hobbelt m'n ipad heen en weer haha
pi_108561380
:) er wordt hier ook fanatiek tegen de iPad geschopt! O+
En het naar voren leunen aan de eettafel is ook herkenbaar hihi.
pi_108562713
Ik wil ook een stuiterbal :(
Mijn kinderen zijn heel rustig binnen geloof ik, energie sparen voor buiten de buik :')
Herken die issues echt niet, ook niet van Floris.
Zondag had k t erover met schoonzus en schoonnichtje en hun kinderen zijn/waren dus ook heel rustig in de buik. Blijkbaar trappen ze gewoon de verkeerde kant op :P
pi_108563886
32 weken vandaag *O* en voor alle andere mijlpalen *O*

Heel herkenbaar die hele verhalen houden tegen je beeb. Mijn jochie reageert ook echt als mijn vriend tegen mijn buik aan praat en als ik mijn buik aanraak. Sowieso is hij vrij druk en steekt er regelmatig vanalles uit. Vind het ook echt heel bijzonder soms overvalt het me dan weer even dat ik echt van deze momenten moet genieten omdat hij over vijf weken al thuis geboren mag worden en het dus echt heel hard gaat.

Die verhalen over knippen, complicaties en gebroken vliezen negeer ik nog maar even. De vorige keer wel geknipt maar wil er nu nog even niet aan denken.

Ik heb deze zwangerschap alle echo's uitwendig gehad, ook de eerste bij 6 weken. Geloof wel dat de 'norm' een beetje is dat ze vanaf een week of 10 de echo's uitwendig maken.

Alle nieuwe zwangeren welkom en geniet ervan *O*
pi_108565014
Die van mij is meestal een beetje aan het rommelen binnen en af en toe steekt er een voet naar buiten, maar over het algemeen is hij/zij een rustig kindje. Een vriendin van mij die lag elke nacht wakker omdat haar zoontje veel schopte, gelukkig kan ik rustig door slapen 's nachts >:)
pi_108565654
Damn ik ben misselijk :X
Net mn zak met m&ms verder leeggegeten...geen goed idee...eigenlijk snap k ook niet dat k t ging eten..niet dat.ik echt iets proef ofzo...(verkouden). Had een vieze smaak in mn mond, mja nu weer :')
Mn maag is ook sneller vol nu trouwens...niet eens veel avondeten op en had ook geen honger ofzo...nu helemaal niet meer :')
pi_108568742
Ik doe effe makkelijk: :* en *O* voor ieder die dat kan gebruiken!

In het bijzonder Coco *O* tof! Samen zwangeren O+
pi_108575042
Morning! 't Is maart!
De geboortemaand van m'n beeb. :)
Webkim | Moeder van 3. Drie! DRIE!
Hardloper | professional jojo | twitterjunkie @webkim | Babybij: doeken, dragers etc.!
pi_108575068
Mogguh! Welkom nieuwerds :)

Hier 16 weken al weer O+
  donderdag 1 maart 2012 @ 07:19:39 #196
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108575075
Webkim, wat een mooi vooruitzicht he? O+

Hier was het effect van de stem van Martijn heel goed te merken na de bevalling. Willem moest even mee met de kinderarts ivm poepen in het vruchtwater en hij was ontroostbaar aan het huilen. Martijn was meegegaan en die begon tegen Willem te praten waarna deze direct een heel stuk rustiger werd...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Willem
Piet(er)
pi_108575147
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:09 schreef Webkim het volgende:
Morning! 't Is maart!
Nou! Inderdaad. Wat een besef.

Oja! *Meld* :+. Vannacht weer flink pijn bij omdraaien enzo. Pff. ;(.verder geslapen als een os.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kuukske op 01-03-2012 07:44:44 ]
'Billie Joe'
pi_108575156
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:09 schreef Webkim het volgende:
Morning! 't Is maart!
Jaaaa! Bijna een verse beeb O+.

Flugel, wat bijzonder zeg!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 1 maart 2012 @ 07:46:10 #199
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108575215
quote:
17s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:35 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nou! Inderdaad. Wat een besef.

Oja! *Meld* :+. Vannacht weer flink pijn bij omdraaien enzo. Pff. ;(.verder geslapen als een os.
Pijn bij het omdraaien, dat je zo aan het zuchten en steunen bent dat de meneer er wakker van wordt en je effe een flinke duw geeft waardoor je in een keer omrolt :')
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Willem
Piet(er)
pi_108575418
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:46 schreef flugeltje het volgende:
Pijn bij het omdraaien, dat je zo aan het zuchten en steunen bent dat de meneer er wakker van wordt en je effe een flinke duw geeft waardoor je in een keer omrolt :')
Hij leest zo nu en dan mee, wie weet pikt 'ie het op 8-). Zou wel handig zijn ja, dat extra zetje.
'Billie Joe'

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')