abonnement Unibet Coolblue
pi_108495520
Jullie hebben vast de Nederlandse versie van deze reclame al wel gezien:

Wat zou er gebeuren als het hier om een spot met mohammed ging, in plaats van over Jezus? En, waarom kunnen we zoiets niet gewoon met mohammed doen? Volgens mij wordt dit gewoon niet gedaan omdat mensen bang zijn voor de intollerantie van moslims wereldwijd... Hoort niet te kunnen anno 2012 imo...

Barst maar los!
Geen stijl, geen klasse, geen kloontje
pi_108495629
Bij de Assassins Creed franchise staat voordat de game begint ook een bericht dat de game gemaakt is door mensen met verschillende geloofsovertuigingen en dat ze niemand op de teentjes willen trappen en dat het allemaal fictief is.

Stelletje lafaards :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:05:11 #3
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_108495731
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:57 schreef geenkloontje het volgende:
Jullie hebben vast de Nederlandse versie van deze reclame al wel gezien:

Wat zou er gebeuren als het hier om een spot met mohammed ging, in plaats van over Jezus? En, waarom kunnen we zoiets niet gewoon met mohammed doen? Volgens mij wordt dit gewoon niet gedaan omdat mensen bang zijn voor de intollerantie van moslims wereldwijd... Hoort niet te kunnen anno 2012 imo...

Barst maar los!
is wel waar. mocht dit over mohammed gaan of ander fictief moslim persoon dan waren er zeker gebouwen in de fik gestoken, mensen vermoord etc. echt ultiem zielig.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_108495895
Omdat het intolerantie is en niet intollerantie. Misschien ben jij gewoon introllerant.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 11:12:13 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108495920
Als dat Mohammed was dan verzoop hij. Profeet zonder gaven. Een beetje de batman onder de X-men en Superman.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:34:43 #6
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_108496546
https://www.reclamecode.nl/consument/default.asp?nieuwsID=440

quote:
De Reclame Code Commissie heeft een aantal klachten geselecteerd die als representatief voor alle ingediende klachten kunnen worden beschouwd. De Commissie zal deze klachten behandelen op 8 maart 2012. De uitspraak volgt kort daarop.
Zeiken over een grappige reclame, gevoel voor humor hebben religieuzen sowieso niet.

Weet iemand de nederlandse reclame online te vinden?

(enne, thumbs up for Red Bull, voor het maken van zo'n reclame ^O^ )
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_108497399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:11 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Omdat het intolerantie is en niet intollerantie. Misschien ben jij gewoon introllerant.
Taalnazi ;) Je weet prima wat ik bedoelde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:34 schreef Shreever het volgende:
(enne, thumbs up for Red Bull, voor het maken van zo'n reclame ^O^ )
x2
Geen stijl, geen klasse, geen kloontje
pi_108506752
Als je nergens waarde aan toekent, is niets aanstootsgevend.

Als je iemand bewonderd (zegt Gandi), en men portretteert hem van een babbelende idioot, dan kun je dat misschien minder waarderen.

Als je een nationalistische Amerikaan bent, heb je misschien bezwaar als men de amerikaanse vlag verbrand.

Als je van je dochter houdt, dan is het niet zo leuk als ze haar belachelijk maken.

Raar, maar waar.
The view from nowhere.
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 22:26:54 #9
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_108521926
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:29 schreef deelnemer het volgende:
Als je nergens waarde aan toekent, is niets aanstootsgevend.

Als je iemand bewonderd (zegt Gandi), en men portretteert hem van een babbelende idioot, dan kun je dat misschien minder waarderen.

Als je een nationalistische Amerikaan bent, heb je misschien bezwaar als men de amerikaanse vlag verbrand.

Als je van je dochter houdt, dan is het niet zo leuk als ze haar belachelijk maken.

Raar, maar waar.
Ik denk dat de culturele achtergrond ook voor een deel meespeelt of je om iets al dan niet moord en brand gaat schreeuwen. Mij zal het echt aan mijn reet roesten (sorry) wat er allemaal over Jezus wordt gezegd en geschreven in negatieve of spottende zin. Toch hecht ik enorm veel waarde aan Jezus.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_108528014
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:26 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik denk dat de culturele achtergrond ook voor een deel meespeelt of je om iets al dan niet moord en brand gaat schreeuwen. Mij zal het echt aan mijn reet roesten (sorry) wat er allemaal over Jezus wordt gezegd en geschreven in negatieve of spottende zin. Toch hecht ik enorm veel waarde aan Jezus.
Veel mensen zullen het oplossen door de spotter af te waarderen (dat is een manier om de cognitieve dissonantie op te lossen) .
The view from nowhere.
pi_108663517
Waarom is er geen heteroreclame op tv? Alleen maar om die intolerante homofielen op hun tenen te trappen :(
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:34:20 #12
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_108663695
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:28 schreef KabulCuisine het volgende:
Waarom is er geen heteroreclame op tv? Alleen maar om die intolerante homofielen op hun tenen te trappen :(
Wil je dat hereroseksualiteit gepromoot wordt? Ben je bang dat mensen anders niet door hebben wat hun seksuele geaardheid is?
The view from nowhere.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:38:33 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_108663837
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wil je dat hereroseksualiteit gepromoot wordt? Ben je bang dat mensen anders niet door hebben wat hun seksuele geaardheid is?
http://www.huismannen.nl/site/artikel.php?id=236

De hetero man is al sinds mensheugenis lijdend voorwerp binnen de reclamewereld. Schandalig hoe zij keer op keer worden weggezet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:44:11 #14
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_108663991
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.huismannen.nl/site/artikel.php?id=236

De hetero man is al sinds mensheugenis lijdend voorwerp binnen de reclamewereld. Schandalig hoe zij keer op keer worden weggezet.
Het verband ontgaat mij volledig. Zijn er evidente heteroseksuele gedragspatronen die ik over het hoofd zie?
The view from nowhere.
pi_108664226
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wil je dat hereroseksualiteit gepromoot wordt? Ben je bang dat mensen anders niet door hebben wat hun seksuele geaardheid is?
Post was bedoeld voor vergelijking met OP.
En trouwens homofilie is een keuze, wat men ook wilt beweren. Basta.
pi_108665436
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:57 schreef geenkloontje het volgende:
Jullie hebben vast de Nederlandse versie van deze reclame al wel gezien:

Wat zou er gebeuren als het hier om een spot met mohammed ging, in plaats van over Jezus? En, waarom kunnen we zoiets niet gewoon met mohammed doen? Volgens mij wordt dit gewoon niet gedaan omdat mensen bang zijn voor de intollerantie van moslims wereldwijd... Hoort niet te kunnen anno 2012 imo...

Barst maar los!
Dan was er in de media breed uitgemeten hoeveel doodsbedreigingen de makers hadden gekregen.
Wat ze waarschijnlijk ook voor dit filmpje hebben gekregen uit de christelijke hoek.

Daarbij weten de meeste mensen waarop het filmpje is gericht niet echt veel over Mohammed maar zijn wel opgegroeid met een christelijke achtergrond.
pi_108665437
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:51 schreef KabulCuisine het volgende:

[..]

Post was bedoeld voor vergelijking met OP.
En trouwens homofilie is een keuze, wat men ook wilt beweren. Basta.
Bron? :')
pi_108665447
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:51 schreef KabulCuisine het volgende:

[..]

Post was bedoeld voor vergelijking met OP.
En trouwens homofilie is een keuze, wat men ook wilt beweren. Basta.
offtopic
en onjuist
pi_108665529
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:28 schreef KabulCuisine het volgende:
Waarom is er geen heteroreclame op tv? Alleen maar om die intolerante homofielen op hun tenen te trappen :(
zoals bierreclames?
of een reclame wat het hetero zijn promoot?
pi_108669542
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:29 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Bron? :')
Michael Glatze.
pi_108670689
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:27 schreef KabulCuisine het volgende:

[..]

Michael Glatze.
en uit welk onderzoek van hem blijkt dat het een keuze is?
pi_108670736
Loopt Mohammed ook over het water?
pi_108670904
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:02 schreef JohannesKozijn het volgende:
Loopt Mohammed ook over het water?
hij vloog wel van Mekka naar Jeruzalem op de rug van een hemels paard met menshoofd dier
pi_108670927
Veel moslims treden op met agressie en geweld wanneer mohamed in kwaad daglicht wordt gesteld. Christenen horen zich nederig te gedragen en krijgen daarom meer van dit soort ellende over zich heen (reclames, doorgedraaide christenen in soaps en series, vloeken, e.d.). Gelukkig staat in de Bijbel dat dit zou gebeuren en gaan christenen er daarom niet tegenin met geweld. Dat is namelijk niet Gods manier van omgaan met elkaar. Bij sommige moslims blijkbaar wel. Vraagt een moslim aan een ongelovig iemand waarom hij of zij niet gelooft, dan komt er waarschijnlijk een veel degelijker antwoord dan wanneer een christen dat aan iemand vraagt. Want ongelovigen kunnen christenen uitlachen, er overheen lopen en kunnen ze belachelijk maken, maar DAN NOG blijven ze om de mensen geven en worden ze niet kwaad. Probeer het uitlachen, vloeken en belachelijk maken eens bij een moslim?
Mijn conclusie: nederland is al veel te bang voor het type moslim dat vanuit agressie denkt en leeft. En of dat nodig is, is de volgende discussie..
The truth of life is a lie
The real truth comes from above
pi_108670991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:08 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

hij vloog wel van Mekka naar Jeruzalem op de rug van een hemels paard met menshoofd dier
Zoiets heb ik wel eens gehoord ja. Dat mensen daar in geloven :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')