abonnement Unibet Coolblue
pi_108461667
Misschien handig om hier eens alle buitenlandse reacties op ons lied voor Baku te verzamelen!

Wat ik er tot nu toe van heb gelezen is overwegend positief! Vanavond maar even wat speuren nog :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108462582
Ja, ja ben al bezig :( :P
~The present is all there is~
pi_108462732
Bij de 3J's was men in het buitenland ook overwegend positief. Het zegt geen reet. De mensen die op YouTube de moeite nemen om songfestivalliedjes te kijken, vormen geen representatieve afspiegeling van de mensen die thuis stemmen. Al is het alleen al vanwege de diaspora-voting.

Als Joan en haar team slim zijn, gaan ze de komende tijd volop campagne voeren in Frankrijk, Duitsland en Engeland: drie naburige landen die tijdens de halve finale van Nederland mogen meestemmen.
pi_108475949
Wat een werk om al die sites bij langs te gaan. Maar goed, wat mij in het algemeen opvalt:

De meerderheid lijkt het lied goed te vinden. Ook zijn er genoeg 'haters'. Ik denk dat dit op zich goed is, of mensen gaan er straks helemaal voor of juist niet, maar het is in elk geval geen 'veilige' inzending.
Wat buitenlandse fans niet begrijpen is de kleding en de act, sommige fans hebben het idee dat het nu een 'joke entry' is.
Ook is er positief commentaar over de show van gisteravond.

Met behulp van google translator de volgende sites langs gegaan:

Kroatische site (http://www.eurosong.hr)
- Op één na, geen enkele positieve reactie gelezen.

Noorse site (http://www.nrk.no/debatt/index.php?showtopic=94896)
- De reacties zijn verdeeld, de één vindt het wel wat, een ander lijkt er niet echt weg van te zijn. Ook hier veel opmerkingen over de tooi.

Russisch forum (http://www.euroforum.com.ru/read.php?1,646346,page=26)
- Ook hier positieve reacties. Het woordje 'cute' komt een aantal keer voorbij. Er zijn ook Russen die het erg jammer vinden dat Raffaëla niet heeft gewonnen, ze vinden haar lied goed.

Spaanse site:(www.eurovision-spain.com)
- Ook hier zijn de meningen verdeeld en snapt niet iedereen de tooi.
- Verder positief commentaar gelezen over het nummer van Ivan en Pearl. Een aantal mensen zijn blij dat Pearl niet heeft gewonnen omdat dit nummer misschien punten had kunnen afsnoepen van Spanje (wordt waarschijnlijk ook een ballad). Pearl O+
~The present is all there is~
pi_108476852
http://www.eurosong.be/forum

Ook de Belgen lijken het leuk te vinden :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2012 @ 21:23:19 #8
163650 Greys
pi_108480918
quote:
O+

quote:
Looking like one of the more oddball moments from The Sonny and Cher Show, Joan sang the indie/folk singalong in a mahoosive Native American headdress and was joined on stage by some backing musicians when the whole production moved up a notch. It got them cheering in the studio and this is just the sort of simple, loveable song that will get an arena reaching as one for a glo-stick to wave with rhythmic abandon.

It was France for a while, now it's the Netherlands sat confidently atop my 2012 Top 10. It'll take a fair bit of shifting as well.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2012 @ 21:29:14 #9
163650 Greys
pi_108481296
Youtube:

quote:
i actually quite like it! every act (look at Jedward last year) is crazy, you have to be crazy if you want to stand out on the ESF! Go Netherlands!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 februari 2012 @ 21:37:02 #10
862 Arcee
Look closer
pi_108481774
Scoort hier niet hoog, voor wat het waard is: Eurovision Winner Betting Odds

Indiana Joan. *O*
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 februari 2012 @ 21:37:51 #11
163650 Greys
pi_108481823
esctoday, wat buitenlandse reacties:

quote:
JASON RANFORD [25155]Mon 27 Feb 2012 11:43:00
This is my current No.1 at the moment and who know could even win the contest.
quote:
Martin Pugh [61430]Mon 27 Feb 2012 11:32:44
wow.....great job Netherlands - I don't think i've ever had you in my top 5 - but welcome - you're way up there and i'm not counting out possability of esc2013 in Amsterdam xx
quote:
Daniel Tew [10608]Mon 27 Feb 2012 11:28:24
The Netherlands could actually achieve a good result with this song. We have to remember that the standard of songs selected so far is not good. Joan has one of the strongest entries to this year's contest.
quote:
conor blount [26350]Mon 27 Feb 2012 10:44:53
terrific song netherlands.....well done
quote:
SR Jensen [54583]Mon 27 Feb 2012 10:27:16
A dutch squaw? A little strange, but then again - it is always dfficult to figure out the dutch taste. Reminds me a bit of Aura Dione for those of you who knows her. Anyway, probably the first time in years that the Netherlands have a chance to go the final. I don't think there will be many other country songs.
quote:
galantis loukakis [10706]Mon 27 Feb 2012 10:25:59
awful ! galantis , athens
quote:
Martin Fjellanger [45578]Mon 27 Feb 2012 09:29:15
I like the song :) But please change this outfit.
quote:
Christophe Lemonnier [44718]Mon 27 Feb 2012 08:50:36
Well I watched the selection yesterday... this song came up, and I was sold.... not so keen on her outfit but this is ny 10 miles the best song so far. Well done Netherlands for putting those juries on the sideline and choose the best song of the evening.... Love it....
quote:
ralph dzegniuk [53427]Mon 27 Feb 2012 07:41:01
absolutely love it. my new fav and NED has never been my fav b4!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 februari 2012 @ 19:25:43 #12
163650 Greys
pi_108512917
quote:
GREAT SONG Netherlands 12 points from Russia1!!!
Michthemitch 27 minuten geleden
quote:
buena suerte de españaa!!...SPAIN 12 POINTS
juanfry88 2 uur geleden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 29 februari 2012 @ 02:53:14 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_108532667
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:24 schreef Elfletterig het volgende:
Bij de 3J's was men in het buitenland ook overwegend positief. Het zegt geen reet. De mensen die op YouTube de moeite nemen om songfestivalliedjes te kijken, vormen geen representatieve afspiegeling van de mensen die thuis stemmen. Al is het alleen al vanwege de diaspora-voting.
Dit dus.
Europa lijkt niet zo'n fan te zijn van Nederland. ;(
Ik verwacht er dus niks van. Dan kan het ook geen teleurstelling zijn.
Al zou ik zelf, als ik een buitenlander zou zijn, niet op Joan stemmen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:26:26 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_108535152
Ik wel hoor. Maar ik ben bevooroordeeld. O+
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_108542954
Het is echt een goeie hate-or-love inzending, geen middelmaat... er zullen altijd meer mensen op stemmen dan op een liedje dat wel aardig voorbijkabbelt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108545323
Ik lees vooral positieve reacties over het liedje :) Baart me zorgen dat veel mensen haar outfit niet begrijpen of waarderen.. zul je straks zien dat elk land iets opvallends heeft qua kleding of act en dan juist dit jaar een lied zonder iets opvallends wint..Duitsland :')

Ik vind nog steeds dat Joan zelf moet weten wat ze aantrekt, al vind ik wel dat de focus ook vooral op het lied moet blijven, want dit is een verdomd goed liedje (!). Ik zou het onterecht en zeer jammer vinden mocht men hier niet op stemmen omdat men de boodschap niet begrijpt, dus daar moet John, Joan en de rest echt goed over na gaan denken. Ik denk wel dat ze de hoofdtooi moet houden (of veren in d'r haar aanbrengen), maar in combi met een andere jurk..of iets zoals in The voice en dan zo'n bloemetjeskrans (gemaakt van madeliefjes ofzo :P ) in d'r haar... staat haar ook super O+
~The present is all there is~
pi_108546650
quote:
10s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef grazz het volgende:
Ik lees vooral positieve reacties over het liedje :) Baart me zorgen dat veel mensen haar outfit niet begrijpen of waarderen.. zul je straks zien dat elk land iets opvallends heeft qua kleding of act en dan juist dit jaar een lied zonder iets opvallends wint..Duitsland :')

Ik vind nog steeds dat Joan zelf moet weten wat ze aantrekt, al vind ik wel dat de focus ook vooral op het lied moet blijven, want dit is een verdomd goed liedje (!). Ik zou het onterecht en zeer jammer vinden mocht men hier niet op stemmen omdat men de boodschap niet begrijpt, dus daar moet John, Joan en de rest echt goed over na gaan denken. Ik denk wel dat ze de hoofdtooi moet houden (of veren in d'r haar aanbrengen), maar in combi met een andere jurk..of iets zoals in The voice en dan zo'n bloemetjeskrans (gemaakt van madeliefjes ofzo :P ) in d'r haar... staat haar ook super O+
Heel simpel, ze moet gewoon het verhaal erachter vertellen aan de journalisten op het ESF, dat ze indiaantje speelde met dat jongetje, en het bijbehorende filmpje moet duidelijk getoond worden op het grote scherm.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_108546907
Het is een 13-in-een-dozijn-liedje. Het is weinig origineel. Twee prima eigenschappen voor een liedje om goed mee te scoren, aangezien de stem van het publiek zwaar telt. Zie Denemarken vorig jaar. Tenenkrommend afgezaagd en niet-origineel, maar een hoge eindklassering.

Verder moet ze vooral die tooi ophouden. Dat ding valt op en zorgt ervoor dat mensen zich vijf nummers later nog "die Indiaan" herinneren. De 3J's waren compleet onzichtbaar. Er was niks aan hun act - behalve eventueel het liedje (bijzaak...) dat mensen zich 10 minuten later nog konden herinneren.
pi_108547067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 02:53 schreef Madame_Paon het volgende:
Dit dus. Europa lijkt niet zo'n fan te zijn van Nederland. ;(
Ik verwacht er dus niks van. Dan kan het ook geen teleurstelling zijn.
Al zou ik zelf, als ik een buitenlander zou zijn, niet op Joan stemmen.
Ik verwacht er niks van, omdat de gevolgde procedure om het liedje te kiezen, niet deugt. Als gevolg daarvan is (bij lange na) niet het beste liedje gekozen.

Joan heeft wel haar uiterlijk mee; een ook niet onbelangrijk aspect.
pi_108547655
De procedure heeft inderdaad aan alle kanten gezogen, maar het uiteindelijke resultaat is wel een prima liedje + act voor Baku... neemt niet weg dat dat eerder ondanks de procedure is ontstaan dan dankzij
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:24:13 #21
6941 APK
Factual, I think.
pi_108548362
Reactie per email van 'buurman' (een groot ESC-fan) vanuit Engeland:

quote:
OMG dough

Is is just me or did the Dutch public actually choose a song with potential to qualify for Euronvision final??? Despite the VAK jury which was as usual total crap.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_108554341
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:24 schreef APK het volgende:
Reactie per email van 'buurman' (een groot ESC-fan) vanuit Engeland:

[..]

De Nederlandse vakjury is dus tot over de grens bekend :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:08:31 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_108554448
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

De Nederlandse vakjury is dus tot over de grens bekend :')
Het is ook erg hoor :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:14:21 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_108554738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:06 schreef Fred_B het volgende:

De Nederlandse vakjury is dus tot over de grens bekend :')
Hij woont in Nederland, maar zit nu een paar weken in Engeland :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 februari 2012 @ 21:27:09 #25
163650 Greys
pi_108561992
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:24 schreef APK het volgende:
Reactie per email van 'buurman' (een groot ESC-fan) vanuit Engeland:

[..]

:o *O*
Dat zegt best wel wat, als jouw Dè Buurman dat zegt dat het een goed liedje is :o
Dat is toch die ene die ook altijd zo heel goed voorspelt wie er hoe eindigt enzo? In het Wed-topic?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')