abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 1 april 2012 @ 14:48:01 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_109763731
Ben nog in dubio over de 1 april grap van de zware selectie en de varsity :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_109763750
Heeft iemand een goed filmpje/artikel/gifje waarmee ik mijn ergometer techniek kan controleren? Ben onlangs begonnen met ergometeren om zo mijn conditie snel op te bouwen na een blessure. Heb ongeveer 2,5 maand stil gezeten, dus goede tijden zal ik nog niet neerzetten. Vandaag in 10 minuten 2300 meter geroeid. De 2 kilometer deed ik in ongeveer 8.40. Ik denk dat ik nu al sneller zou kunnen, maar het is in ieder geval een begin.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_109764100
quote:
10s.gif Op zondag 1 april 2012 14:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ben nog in dubio over de 1 april grap van de zware selectie en de varsity :P
Heb vandaag een compoploeg wijsgemaakt dat er in verband met een viswedstrijd (die er daadwerkelijk was, hele kanaal zal vol met hengels) een snelheidslimiet van 10 km/h ingesteld was. En dat rijkswaterstaat het zou controleren :)
pi_109764187
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:48 schreef Push. het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje/artikel/gifje waarmee ik mijn ergometer techniek kan controleren? Ben onlangs begonnen met ergometeren om zo mijn conditie snel op te bouwen na een blessure. Heb ongeveer 2,5 maand stil gezeten, dus goede tijden zal ik nog niet neerzetten. Vandaag in 10 minuten 2300 meter geroeid. De 2 kilometer deed ik in ongeveer 8.40. Ik denk dat ik nu al sneller zou kunnen, maar het is in ieder geval een begin.
Deze is vrij compleet:
Veel in de spiegel kijken helpt :)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 1 april 2012 @ 15:14:24 #255
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_109764876
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:56 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Heb vandaag een compoploeg wijsgemaakt dat er in verband met een viswedstrijd (die er daadwerkelijk was, hele kanaal zal vol met hengels) een snelheidslimiet van 10 km/h ingesteld was. En dat rijkswaterstaat het zou controleren :)
:')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_109765507
Zonde dat het Varsity magazine online niet te lezen is..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_109779645
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:48 schreef Push. het volgende:
Heeft iemand een goed filmpje/artikel/gifje waarmee ik mijn ergometer techniek kan controleren? Ben onlangs begonnen met ergometeren om zo mijn conditie snel op te bouwen na een blessure. Heb ongeveer 2,5 maand stil gezeten, dus goede tijden zal ik nog niet neerzetten. Vandaag in 10 minuten 2300 meter geroeid. De 2 kilometer deed ik in ongeveer 8.40. Ik denk dat ik nu al sneller zou kunnen, maar het is in ieder geval een begin.
Waarom wil je als je net een blessure hebt gehad meteen een 2k test doen? :)
pi_109781096
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:58 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Deze is vrij compleet:
Veel in de spiegel kijken helpt :)
Bedankt! Goed filmpje inderdaad. Precies wat ik zocht.
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:01 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Waarom wil je als je net een blessure hebt gehad meteen een 2k test doen? :)
Oh, het was niet echt een 2k test of iets dergelijks. Ik wil mijn conditie weer opbouwen en toen ik de twee kilometer bereikte zat ik er al aardig door heen. Op dat moment toch besloten om door te gaan tot de tien minuten, zodoende weet ik beide tijden.

Misschien wel leuk om de tijden op te schrijven voor mezelf om de vooruitgang te zien. Wat zijn jullie tijden op de 2 kilometer ergometeren?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_109782521
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:24 schreef Push. het volgende:

[..]

Bedankt! Goed filmpje inderdaad. Precies wat ik zocht.

[..]

Oh, het was niet echt een 2k test of iets dergelijks. Ik wil mijn conditie weer opbouwen en toen ik de twee kilometer bereikte zat ik er al aardig door heen. Op dat moment toch besloten om door te gaan tot de tien minuten, zodoende weet ik beide tijden.

Misschien wel leuk om de tijden op te schrijven voor mezelf om de vooruitgang te zien. Wat zijn jullie tijden op de 2 kilometer ergometeren?
2km is in de roei/ergometer wereld een afstand die je echt maximaal doet, dus tot het zuur je uit je oren spuit. De tijden zijn dus ook behoorlijk wat sneller dan jouw tijd, maar dat komt omdat het met een heel ander doel gedaan wordt ;) Zo'n 2km doe je meestal ook maar 1 of een paar keer per jaar, en dan bereid je hem goed voor..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 1 april 2012 @ 22:50:13 #260
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_109785945
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:30 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zonde dat het Varsity magazine online niet te lezen is..
Word donateur en je krijgt 'm thuis in de bus. Oplossingen zijn soms simpel!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 1 april 2012 @ 22:51:03 #261
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_109785975
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:50 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Word donateur en je krijgt 'm thuis in de bus. Oplossingen zijn soms simpel!
Hij moet nu wel, ouwe koorpik dat het is.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 1 april 2012 @ 23:05:14 #262
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_109786627
quote:
6s.gif Op zondag 1 april 2012 22:51 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Hij moet nu wel, ouwe koorpik dat het is.
Ik hoorde laatste ook weer mensen roepen dat het zo schandalig was dat Varsity Magazine alleen bij corporale verenigingen kwam te liggen. Moest me echt inhouden om ze een schop onder hun hol te geven. Dat magazine wordt jaarlijks compleet voor nop in elkaar gedraaid door alle redacteuren die er hun ziel, zaligheid en heel veel tijd in steken. Om nog maar van de hoofdredacteur te zwijgen. Voor dit soort initiatieven is veel te weinig lof. Niet openlijk in ieder geval.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_109787185
Ik heb hem niet helemaal kunnen lezen, maar ik vond het verhaal over Diederik Simon echt geweldig! Al doe je Nereus wel een beetje tekort als je stelt dat hun succes bij de zwaren echt vooral op deze figuur terug te voeren is ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_109789179
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:24 schreef Push. het volgende:
[..]
Wat zijn jullie tijden op de 2 kilometer ergometeren?
Vandaag nog 5.37.

Even kijken of ik de conditie van vandaag kan vasthouden voor morgen. Mocht dat niet zo zijn, zal ik gewoon weer 7 plat trappen :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  maandag 2 april 2012 @ 08:12:20 #265
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_109793094
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:05 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik hoorde laatste ook weer mensen roepen dat het zo schandalig was dat Varsity Magazine alleen bij corporale verenigingen kwam te liggen. Moest me echt inhouden om ze een schop onder hun hol te geven. Dat magazine wordt jaarlijks compleet voor nop in elkaar gedraaid door alle redacteuren die er hun ziel, zaligheid en heel veel tijd in steken. Om nog maar van de hoofdredacteur te zwijgen. Voor dit soort initiatieven is veel te weinig lof. Niet openlijk in ieder geval.
Ik ben geen muziekfanaat, dus excuseer mij dat ik het dan verwar qua lettertype.

Verder absolute hulde aan de redactie! Dit is idd een topblad met inhoud! Stuk over Simon is echt meersterlijk idd, veel verder ben ik nog niet gekomen.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
  maandag 2 april 2012 @ 08:17:45 #266
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_109793146
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:58 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Deze is vrij compleet:
Veel in de spiegel kijken helpt :)
Een beginner of sportschoolroeier kan hier wel veel van leren idd. Voor wedstrijdroeien zou ik hem niet gebruiken, ik ben niet enthousiast hoe deze roeier druk zoekt. De rug opent veel te vroeg in mijn ogen.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_109793545
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:17 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Een beginner of sportschoolroeier kan hier wel veel van leren idd. Voor wedstrijdroeien zou ik hem niet gebruiken, ik ben niet enthousiast hoe deze roeier druk zoekt. De rug opent veel te vroeg in mijn ogen.
Niks helpt zo goed als instructie door een instructeur in levende lijve :)
Misschien is het een goed idee om eens een minuut van je roeien op te laten nemen (een smartphone biedt doorgaan genoeg kwaliteit voor dit doeleinde) en dan je eigen ergometeren te vergelijken met de voorbeeldvideo.
pi_109794399
Donateur worden lijkt me n goed plan, maar waar kan dat?
D_A, blijf je roeien bij de eerstejaars van okeanos? Ik zag je laatst weer meevaren.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  maandag 2 april 2012 @ 09:55:33 #269
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_109794705
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Donateur worden lijkt me n goed plan, maar waar kan dat?
D_A, blijf je roeien bij de eerstejaars van okeanos? Ik zag je laatst weer meevaren.
Donateur van je eigen cluppie worden kan altijd, of lid worden van de oud-ledenclub van je cluppie.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_109798571
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

2km is in de roei/ergometer wereld een afstand die je echt maximaal doet, dus tot het zuur je uit je oren spuit. De tijden zijn dus ook behoorlijk wat sneller dan jouw tijd, maar dat komt omdat het met een heel ander doel gedaan wordt ;) Zo'n 2km doe je meestal ook maar 1 of een paar keer per jaar, en dan bereid je hem goed voor..
Ah oke, dat wist ik niet! Welke afstanden raden jullie aan om conditie op te bouwen voor iemand die de 2km in 8.40 ergometert?
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:17 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Een beginner of sportschoolroeier kan hier wel veel van leren idd. Voor wedstrijdroeien zou ik hem niet gebruiken, ik ben niet enthousiast hoe deze roeier druk zoekt. De rug opent veel te vroeg in mijn ogen.
Dat ben ik, dus dat komt dan goed uit!
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:55 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Niks helpt zo goed als instructie door een instructeur in levende lijve :)
Misschien is het een goed idee om eens een minuut van je roeien op te laten nemen (een smartphone biedt doorgaan genoeg kwaliteit voor dit doeleinde) en dan je eigen ergometeren te vergelijken met de voorbeeldvideo.
Bedankt, maar in de instructeurs van mijn sportschool heb ik niet veel vertrouwen. Ik zoek het dan liever zelf uit. Het opnemen van het roeien is een goed idee ja!
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_109799291
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:55 schreef Push. het volgende:

[..]

Ah oke, dat wist ik niet! Welke afstanden raden jullie aan om conditie op te bouwen voor iemand die de 2km in 8.40 ergometert?

[..]

Dat ben ik, dus dat komt dan goed uit!

[..]

Bedankt, maar in de instructeurs van mijn sportschool heb ik niet veel vertrouwen. Ik zoek het dan liever zelf uit. Het opnemen van het roeien is een goed idee ja!
Wat is je doel? Want je doet normaal gesproken een andere sport? Dan maakt het natuurlijk wel uit of je uithoudingsvermogen goed genoeg moet worden voor een sprint of voor een voetbalwedstrijd of zelfs een marathon oid ;)

Op de website van concept2 kon je altijd je 2k tijd invoeren en het doel dat je had n dan gaf de site je een voorbeeld van een trainingsschema maar die zie ik zo snel niet. Wel is dit misschien handig:

http://www.concept2.nl/up(...)-de-indoor-rower.pdf

Vanaf pagina 52 staan allemaal trainingsschema's. Je kan kiezen of je naar 20 minuten toe wil, 40 minuten, een 2k test of een marathon of dat je voor een specifieke andere sport traint. In de aantekeningen onder de tabellen staan de afkortingen uitgelegd (zoals spm = slagen per minuut), de eerste keer is het misschien wat werk om alles te vinden op je schermpje maar als je het eenmaal door hebt kost het geen extra tijd meer :)
pi_109801588
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:14 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Wat is je doel? Want je doet normaal gesproken een andere sport? Dan maakt het natuurlijk wel uit of je uithoudingsvermogen goed genoeg moet worden voor een sprint of voor een voetbalwedstrijd of zelfs een marathon oid ;)

Op de website van concept2 kon je altijd je 2k tijd invoeren en het doel dat je had n dan gaf de site je een voorbeeld van een trainingsschema maar die zie ik zo snel niet. Wel is dit misschien handig:

http://www.concept2.nl/up(...)-de-indoor-rower.pdf

Vanaf pagina 52 staan allemaal trainingsschema's. Je kan kiezen of je naar 20 minuten toe wil, 40 minuten, een 2k test of een marathon of dat je voor een specifieke andere sport traint. In de aantekeningen onder de tabellen staan de afkortingen uitgelegd (zoals spm = slagen per minuut), de eerste keer is het misschien wat werk om alles te vinden op je schermpje maar als je het eenmaal door hebt kost het geen extra tijd meer :)
Mijn doel is in korte tijd mijn conditie op een peil krijgen waarmee ik meer dan 90 minuten op het veld kan staan. Goede pdf wel! Bedankt daar voor. Ik ga hem helemaal doorlezen wanneer ik daar de tijd voor heb.

Bij de trainingsschema's valt het me op dat ze uit gaan van drie tot vijf keer in de week trainen. Is dit niet veel? Bij de meeste sporten moet je minstens een dag rust tussen elke training nemen.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_109801771
Wan, een mooi stuk op NLroei, skiffhead blijft gewoon een fantastische wedstrijd.
  maandag 2 april 2012 @ 13:35:55 #274
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_109802055
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 13:28 schreef jw3 het volgende:
Wan, een mooi stuk op NLroei, skiffhead blijft gewoon een fantastische wedstrijd.
Dat zeg je alleen maar omdat ik je noem ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_109805022
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:22 schreef Push. het volgende:

[..]

Mijn doel is in korte tijd mijn conditie op een peil krijgen waarmee ik meer dan 90 minuten op het veld kan staan. Goede pdf wel! Bedankt daar voor. Ik ga hem helemaal doorlezen wanneer ik daar de tijd voor heb.

Bij de trainingsschema's valt het me op dat ze uit gaan van drie tot vijf keer in de week trainen. Is dit niet veel? Bij de meeste sporten moet je minstens een dag rust tussen elke training nemen.
Roeiers zijn gewoon Überfanatieke menschen ;)
Maar serieus: Dat kunnen de meeste mensen best aan. t.z.t. wen je wel aan die hogere intensiteit, alleen de eerste paar weken is het ff wennen. Bij herstel van een blessure zou ik vooral voorzichtig beginnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2012 15:00:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')