abonnement Unibet Coolblue
pi_48802627
Ik moet nu nog 9 dagen werken. 11 mei maak ik mijn laatste werkdag. Ik ga meteen het 1e weekend naar mijn familie toe die 'n uurtje buiten Vancouver wonen. Er is werk genoeg te vinden daar dus dat zal geen probleem zijn. Ik zit zelf te denken aan koerier of in een hotel/resort.

Het is voor mij nu nog 25 dagen tot vertrek. Eigenlijk 24, want ik ga om 4u snachts thuis weg. Ik zal zo nu en dan wel iets posten in dit topic. Ik ben niet zon fanatieke poster namelijk, maar ik zal het zeker proberen.

BTW: via de site van TravelActive kun je ook reisverslagen bijhouden!
pi_48818074
quote:
Op zondag 23 juli 2006 21:46 schreef Irrem het volgende:
Ben net terug van drie weken Canada! Ik ben met een groepsreis gegaan. We zijn begonnen in Vancouver via Vancouver Island naar Stewart om daarna weer naar beneden te gaan richting Jasper en Banff om te eindigen in Calgary. Maar wat een fantastich land is het zeg. De mensen zijn super aardig .

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje last heb van heimwee, wat wil ik graag weer terug!
Met welke organisatie was dit? Ik zit eraan te denken om dezelfde route te doen met Baobab.
  zondag 29 april 2007 @ 03:52:07 #253
37305 BushRanger
in Wellington
pi_48824693
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:24 schreef Irrem het volgende:
Zo ff dit topic weer een beetje op laten leven !(een poging daartoe)

Als alles goed gaat dan ga ik begin november voor 10 maanden naar Canada Heb er echt zin in!!! Na mijn vakantie vorig jaar ben ik een beetje verliefd geworden op het land en nu dus deze uitgelezen kans

Ik hoop een beetje te gaan skien daar, een wat langere tijd in Calgary door te gaan brengen en aan het eind van mijn richting familie in Thunder Bay te gaan!
Ha Irrem,

Leuke reis! Ik heb meer dan een jaar in Canada gezeten en ik wilde even reageren op je plan om langere tijd in Calgary door te brengen... Calgary is namelijk niet echt een leuke stad, ik ben er verschillende keren geweest en heb vrienden uit Nieuw Zeeland die er heel de winter gewoond hebben en die zijn ook blij dat ze vertrekken. Als je een uurtje verder rijdt, richting Banff, dan kom je bij Canmore, misschien zou je daar eens moeten kijken. Prachtig in de bergen, erg sportieve bevolking, Nordic center (gratis cross country skieen in de avond) en voldoende werk. De bergen zijn mooier dan in Banff (20 minuten verderop) en het is er niet zo toeristisch.
pi_48881611
quote:
Op zondag 29 april 2007 03:52 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ha Irrem,

Leuke reis! Ik heb meer dan een jaar in Canada gezeten en ik wilde even reageren op je plan om langere tijd in Calgary door te brengen... Calgary is namelijk niet echt een leuke stad, ik ben er verschillende keren geweest en heb vrienden uit Nieuw Zeeland die er heel de winter gewoond hebben en die zijn ook blij dat ze vertrekken. Als je een uurtje verder rijdt, richting Banff, dan kom je bij Canmore, misschien zou je daar eens moeten kijken. Prachtig in de bergen, erg sportieve bevolking, Nordic center (gratis cross country skieen in de avond) en voldoende werk. De bergen zijn mooier dan in Banff (20 minuten verderop) en het is er niet zo toeristisch.
Dank je wel! Alle tips zijn van harte welkom. Ik ben nog volop aan het nadenken over hoe en wat, dus kom maar op.

@mouzzer de reis was met askja reizen. Was echt een heel mooie route. We hadden een Belgische reisleider en met askja is er vrijwel altijd Nederlands begeleiding. Ik kan me herinneren dat we de groep van baobab tegenkwamen en die hadden dus een Engels sprekende reisleidster. Het is natuurlijk wat jezelf wil maar ik was zeer tevreden over askja.
pi_49057572
Ben ik weer!

Ik heb nog een vraagje. Ik wil een laptop meenemen naar Canada, draadloos internet is daar goed, maar nu hoorde ik ook iemand zeggen dat de fequentie of band (iets in de richting) kan verschillen met Nederland. Heeft iemand al eens evaring met draadloos internet daar?
  maandag 7 mei 2007 @ 13:04:11 #256
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_49097131
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:53 schreef Irrem het volgende:
Ben ik weer!

Ik heb nog een vraagje. Ik wil een laptop meenemen naar Canada, draadloos internet is daar goed, maar nu hoorde ik ook iemand zeggen dat de fequentie of band (iets in de richting) kan verschillen met Nederland. Heeft iemand al eens evaring met draadloos internet daar?
ik zit nu op schiphol, 7,5 uur vertraging. heb mijn laptop ook meegenomen, maar ik weet niet zeker of de personen waar ik heen ga wel draadloos internet hebben of gewoon met kabel. morgen kan ik het je vertellen.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:08:06 #257
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49120463
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:53 schreef Irrem het volgende:
Ben ik weer!

Ik heb nog een vraagje. Ik wil een laptop meenemen naar Canada, draadloos internet is daar goed, maar nu hoorde ik ook iemand zeggen dat de fequentie of band (iets in de richting) kan verschillen met Nederland. Heeft iemand al eens evaring met draadloos internet daar?
Het stikt in Canada van reizigers met laptops, denk niet dat je een probleem zal hebben.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:08:57 #258
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49120509
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:04 schreef Irrem het volgende:

[..]

Dank je wel! Alle tips zijn van harte welkom. Ik ben nog volop aan het nadenken over hoe en wat, dus kom maar op.

@mouzzer de reis was met askja reizen. Was echt een heel mooie route. We hadden een Belgische reisleider en met askja is er vrijwel altijd Nederlands begeleiding. Ik kan me herinneren dat we de groep van baobab tegenkwamen en die hadden dus een Engels sprekende reisleidster. Het is natuurlijk wat jezelf wil maar ik was zeer tevreden over askja.
Als je nog vragen hebt... ik weet best veel na meer dan een jaar Canada!
pi_49132896
Ik ben van plan om ook ooit eens naar Canada te gaan, ergens rond Lake Superior (Minnesota grens), dus Thunder Bay district enzo.. Zijn er wel eens mensen van hier naar toe geweest?
pi_49162340
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:04 schreef Irrem het volgende:

[..]

@mouzzer de reis was met askja reizen. Was echt een heel mooie route. We hadden een Belgische reisleider en met askja is er vrijwel altijd Nederlands begeleiding. Ik kan me herinneren dat we de groep van baobab tegenkwamen en die hadden dus een Engels sprekende reisleidster. Het is natuurlijk wat jezelf wil maar ik was zeer tevreden over askja.
Ik wilde in eerste instantie ook de askja reis doen maar die is gecancelled vanwege te weinig aanmeldingen voor die datum. Een latere datum kwam voor mij niet goed uit dus zo kwam ik bij Baobab terecht die zo te zien dezelfde route doen alleen met iets ander dagprogramma. Met Engels sprekende reisleiding heb ik geen probleem, op me werk spreek ik ook bijna de hele dag Engels

Hoe was de verhouding tussen het reizen en de tijd die er was om echt dingen te zien en te doen? En hoe zit het met de mogelijkheid om batterijen voor de camera op te laden onderweg, kan dat op de campings? Het is natuurlijk een supermooi gebied en dat wil ik graag vastleggen. Heb je nog wat beren en orka's gezien tijdens de reis?
pi_49188769
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:00 schreef mouzzer het volgende:

[..]


Hoe was de verhouding tussen het reizen en de tijd die er was om echt dingen te zien en te doen? En hoe zit het met de mogelijkheid om batterijen voor de camera op te laden onderweg, kan dat op de campings? Het is natuurlijk een supermooi gebied en dat wil ik graag vastleggen. Heb je nog wat beren en orka's gezien tijdens de reis?
Ik dacht dus echt dat we heel veel in de bus zouden zitten, maar dat is erg meegevallen, tenminste we zaten wel veel in het busje maar het was niet te lang. We stopten langs de weg om te gaan lunchen of om ergens in een meer te gaan zwemmen. Ook bezochten we onderweg een stadje dus er was genoeg afwisseling.

Onze gids was de chauffeur en elke dag moest er iemand anders naast hem komen zitten. Diegene moest wakker blijven en was de dj in het busje. Naarmate we wat langer in het busje zaten vielen we in slaap, haha. We hebben op 1 stukje niet mogen slapen omdat de gids het zonde vond als we dat stukje zouden missen.

Ik heb beren, orka's en ook de moose gezien! Erg leuk om te zien ze stonden vooral langs de weg dus af en toe is het ook je ogen open houden. Wel jammer was dat we net te vroeg waren voor de zalm. De rivieren stromen dan vol met zalm en daar komen dan ook beren op af, maar ja geen zalm is dus ook weinig beren. We stonden 's ochtends op een camping alle spullen op te ruimen toen er rustig een beer langs kwam lopen! (ook gezellig)
Ik heb nog wel een paar foto's die zet ik dit weekend wel even hier!

Er zijn genoeg mogelijkheden om je camera op te laden bij de wc's zijn er stopcontacten (wereldstekker meenemen) maar dat heeft wel het nadeel dat er iemand bij moet blijven af en toe is er ook stroom bij de slaapplaats zelf. Ik heb voor de zekerheid wel een extra batterij meegenomen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:58:21 #262
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49224210
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:04 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik dacht dus echt dat we heel veel in de bus zouden zitten, maar dat is erg meegevallen, tenminste we zaten wel veel in het busje maar het was niet te lang. We stopten langs de weg om te gaan lunchen of om ergens in een meer te gaan zwemmen. Ook bezochten we onderweg een stadje dus er was genoeg afwisseling.

Onze gids was de chauffeur en elke dag moest er iemand anders naast hem komen zitten. Diegene moest wakker blijven en was de dj in het busje. Naarmate we wat langer in het busje zaten vielen we in slaap, haha. We hebben op 1 stukje niet mogen slapen omdat de gids het zonde vond als we dat stukje zouden missen.

Ik heb beren, orka's en ook de moose gezien! Erg leuk om te zien ze stonden vooral langs de weg dus af en toe is het ook je ogen open houden. Wel jammer was dat we net te vroeg waren voor de zalm. De rivieren stromen dan vol met zalm en daar komen dan ook beren op af, maar ja geen zalm is dus ook weinig beren. We stonden 's ochtends op een camping alle spullen op te ruimen toen er rustig een beer langs kwam lopen! (ook gezellig)
Ik heb nog wel een paar foto's die zet ik dit weekend wel even hier!

Er zijn genoeg mogelijkheden om je camera op te laden bij de wc's zijn er stopcontacten (wereldstekker meenemen) maar dat heeft wel het nadeel dat er iemand bij moet blijven af en toe is er ook stroom bij de slaapplaats zelf. Ik heb voor de zekerheid wel een extra batterij meegenomen.
Ik heb zelf geen digitale camera, maar ik zie altijd camera's die opgeladen worden in internetcafe's, douchegebouwen op campings, in koffieshops, in busterminals zijn ook altijd stopcontacten, mogelijkheden genoeg!
pi_49276481
Ik heb trouwens nog een vraagje voor je bushranger :

Ik wil graag een auto huren/kopen (hangt er vanaf wat de goedkoopste optie is). Zijn de wegen in de winter goed begaanbaar of niet? Ook in het geval van pech langs de weg, aangezien er lange eenzame wegen kunnen zijn, heb je dan een groot probleem of is er een soort anwb actief daar?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:21:42 #264
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49278686
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:06 schreef Irrem het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje voor je bushranger :

Ik wil graag een auto huren/kopen (hangt er vanaf wat de goedkoopste optie is). Zijn de wegen in de winter goed begaanbaar of niet? Ook in het geval van pech langs de weg, aangezien er lange eenzame wegen kunnen zijn, heb je dan een groot probleem of is er een soort anwb actief daar?
Voor hoe lang heb je een auto nodig? De wegen in de winter zijn best goed begaanbaar, iedereen rijdt in de sneeuw ook gewoon door. Het is niet zoals in Nederland dat alles stil ligt als het sneeuwt. Er wordt al snel sneeuw geschoven of zand gestrooid (zout niet zoveel). Het is wel goed oppassen als je dat niet gewend bent en als het echt te erg is, dan blijf je gewoon thuis. Verder raad ik je aan winterbanden te nemen, dat scheelt zoveel. En als je toch een auto koopt, kijk dan eventueel naar een 4wd of AWD, die rijden daar veel. De Subaru GL die ik had bijvoorbeeld had 4WD en dat is echt lekker (gekocht voor 750 dollar).

Als je in Nederland lid bent van de ANWB, dan is dat gewoon geldig in Canada. De ANWB heet daar AMA en die twee organisaties erkennen elkaars leden. Erg handig, ik ben ook een keer gratis gesleept. Ow en als je nu weet dat je lange eenzame wegen gaat rijden in de koude, zorg dan dat je voorbereid bent op koud weer in geval van pech. Het is allemaal een kwestie van voorbereiding en weten waar je mee bezig bent.

Als je een auto koopt ben je ook verplicht om een verzekering af te sluiten (minimaal third party, dat is hetzelfde als WA hier). Dat is als buitenlander niet zo makkelijk, maar als je ANWB lid bent, dan kun je een verzekering bij AMA afsluiten. Dat is alleen voor leden. Dus misschien wel slim om in Nederland lid van de ANWB te worden als je dat nog niet bent.
pi_49281577
Dank je wel voor het snelle antwoord!

Ik ben in ieder geval al wel lid van de ANWB. Ik wil toch eigenlijk voor vrijwel de gehele periode dat ik in Canada ben een auto. Alleen geloof ik dat je onder de 25 (ben 23 als ik in Canada zit) een soort toeslag moet betalen, in ieder geval als je een auto huurt, ik weet niet of dat ook geldt als je een auto koopt.

Als ik nog meer vragen heb weet ik je te vinden!
pi_49369248
tvp!
pi_49383122
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:04 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ik dacht dus echt dat we heel veel in de bus zouden zitten, maar dat is erg meegevallen, tenminste we zaten wel veel in het busje maar het was niet te lang. We stopten langs de weg om te gaan lunchen of om ergens in een meer te gaan zwemmen. Ook bezochten we onderweg een stadje dus er was genoeg afwisseling.


Onze gids was de chauffeur en elke dag moest er iemand anders naast hem komen zitten. Diegene moest wakker blijven en was de dj in het busje. Naarmate we wat langer in het busje zaten vielen we in slaap, haha. We hebben op 1 stukje niet mogen slapen omdat de gids het zonde vond als we dat stukje zouden missen.
Dat is goed om te horen, in de dag omschrijving van de reis die ik ga doen ( ik heb dit weekend geboekt )staat ook maar een echt lange reisdag. Voor de rest wordt er zo te lezen idd genoeg gestopt onderweg.

Welk stukje was dat precies?
quote:
Ik heb beren, orka's en ook de moose gezien! Erg leuk om te zien ze stonden vooral langs de weg dus af en toe is het ook je ogen open houden. Wel jammer was dat we net te vroeg waren voor de zalm. De rivieren stromen dan vol met zalm en daar komen dan ook beren op af, maar ja geen zalm is dus ook weinig beren. We stonden 's ochtends op een camping alle spullen op te ruimen toen er rustig een beer langs kwam lopen! (ook gezellig)
Ik heb nog wel een paar foto's die zet ik dit weekend wel even hier!
Dat lijkt me heel apart om zo een beer tegen te komen, niet gevaarlijk? In australie gehad dat een cassowary langs onze campervan de camping op kwam lopen. Erg coole foto's gemaakt omdat je die zelden in het wild ziet en dan staat dat beest opeens op 2 meter afstand, ietsje minder was om later te horen dat zo'n beest met een trap je ingewanden eruit kunnen trappen. Maar een beer in het wild te zien lijkt mij ook erg bijzonder. Benieuwd naar de foto's!
quote:
Er zijn genoeg mogelijkheden om je camera op te laden bij de wc's zijn er stopcontacten (wereldstekker meenemen) maar dat heeft wel het nadeel dat er iemand bij moet blijven af en toe is er ook stroom bij de slaapplaats zelf. Ik heb voor de zekerheid wel een extra batterij meegenomen.
Mooi zo, zal voor de zekerheid wat extra batterijen meenemen. Ook niet een geheel onbelangrijke vraag hoe was het weer? Neem aan dat het in de bergen en bij Alaska iets kouder was dan in Vancouver?

Nog 2 maanden en dan ga ik het zelf allemaal beleven, heb er erg veel zin in!
pi_49392090
Dat stukje was als ik het me goed kan herinneren van Prince Rupert (als je van de boot af ben gekomen) naar Hyder, Alaska toe (in ieder geval in de regio).

Het weer was gelukkig goed. De eerste dagen in vancouver en victoria waren en lekker en warm. De dagen dat we over Vancouver Island reden was het wat regenachtig. Ook met de kano tocht hadden we wat slechter weer, maar ook dat was niet echt heel erg. We hebben daarna eigenlijk alleen maar goed weer gehad! In de Rocky Mountains was het regelmatig 20 to 25 graden errug lekker dus!
Maar onze gids heeft ook een groep gehad die bijna alleen maar regen hadden gehad, elke keer pas je je weer aan en het met een groep weet je het beste ervan te maken.

Er word op de campgrounds altijd gewaarschuwd voor beren, vooral wat betreft de spullen die je in de tent heb. Een beer is natuurlijk altijd gevaarlijk maar je kan beter met een hele groep een beer tegenkomen dan dat je alleen bent. Sommige routes die we gingen lopen mochten we niet met minder dan 5 personen lopen.

Ik was vergeten om de foto's dit weekend te plaatsen, donderdag tijd zat!!
pi_49392264
Iemand trouwens ervarigen met de Calgary Stampede? Ik wil er erg graag heen in mijn tijd in Canada!
pi_49404053
Ik ga in augustus voor (minstens) 4 maanden naar Canada. In Kelowna, BC wel te verstaan, ik ga daar een semester studeren! Ik weet niet of er mensen zijn die in die omgeving zijn geweest, heb natuurlijk al wat gezocht en wat informatie gevraagd van mensen die er zijn geweest maar misschien heeft iemand van jullie echt nog iets van: "Ja! dat moet je echt doen/zien". Bovendien zoek ik ook nog een stage, en het leukst zou natuurlijk zijn als dat ook in Canada is, misschien heeft 1 van jullie contact met mensen en/of bedrijven in Canada of heeft iemand van jullie er wel stage gelopen?
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:10:17 #271
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49474173
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:35 schreef Irrem het volgende:
Er word op de campgrounds altijd gewaarschuwd voor beren, vooral wat betreft de spullen die je in de tent heb. Een beer is natuurlijk altijd gevaarlijk maar je kan beter met een hele groep een beer tegenkomen dan dat je alleen bent. Sommige routes die we gingen lopen mochten we niet met minder dan 5 personen lopen.
Je moet wel voorzichtig zijn met beren, maar te bang zijn is niet nodig. Als je in een gebied bent met beren, dan moet je zorgen dat je niets in je tent hebt van eten of toiletartikelen, daar komen ze op af. Veel campings hebben stalen beerproof opbergplaatsen. Als je een auto/busje hebt dan kun je natuurlijk daar je spullen in houden.

Met 5 personen lopen is wel goed natuurlijk, maar hoe doe je dat als je alleen reist? Ik liep vaak alleen wandelingen en nam dan een bus 'bearspray' mee, dat is pepperspray. Niet leuk natuurlijk om het te gebruiken, maar het is een laatste redmiddel. Als je een beetje herrie maakt, zal een beer altijd bij je weglopen en niet aanvallen. Alleen als je tussen de beer en haar jongen in komt, wordt ze wel aggresief.

Ik ben in vier gevallen heel dichtbij beren geweest, nooit wat gebeurd. De eerste keer lag ik in de Yukon langs de kant van de weg in mijn tentje te slapen (niet op camping dus) en toen kwam er om 5 uur 's ochtends een beer naar mijn tent. Die ging uit zichzelf weer weg. Toen op een wandeling een beer tegen het lijf gelopen, die was besjes aan het eten en had geen interesse. In Alaska wisten we dat er een beer in de bosjes zat en we zijn gaan kijken, we schrokken ons rot toen we hem uiteindelijk ook vonden, de beer ook... die ging er rap vandoor. En in Haines, Alaska stond er een grizzly tussen mij en de auto in. Toen moest ik van de auto weglopen, maar de beer kwam niet achter me aan.

Die laatste twee ervaringen waren natuurlijk niet zo slim van me en ik raad niemand aan om dichtbij een beer te komen, maar het aantal mensen dat echt aangevallen wordt door een beer is minimaal. Maar het gebeurd wel, in Canmore waar ik werkte was een grizzly verplaatst en die was kwaad. De beer viel een vrouw aan op het golfcourse en vermoordde haar. En terwijl ik in het bos in Banff was werd op vijf minuten van waar ik liep een fietser aangevallen, arm eraf. De fietser had waarschijnlijk de beer verrast door zijn snelheid. Niet om jullie bang te maken natuurlijk...
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:12:24 #272
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49474227
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:39 schreef Fiama het volgende:
Ik ga in augustus voor (minstens) 4 maanden naar Canada. In Kelowna, BC wel te verstaan, ik ga daar een semester studeren! Ik weet niet of er mensen zijn die in die omgeving zijn geweest, heb natuurlijk al wat gezocht en wat informatie gevraagd van mensen die er zijn geweest maar misschien heeft iemand van jullie echt nog iets van: "Ja! dat moet je echt doen/zien". Bovendien zoek ik ook nog een stage, en het leukst zou natuurlijk zijn als dat ook in Canada is, misschien heeft 1 van jullie contact met mensen en/of bedrijven in Canada of heeft iemand van jullie er wel stage gelopen?
Wat voor stage wil je doen dan?
Heb niet zoveel in BC gezien, maar je zou een tripje naar Alberta kunnen maken naar Banff National Park en Jasper NP. En waar niet veel mensen komen, maar wat wel supermooi is, is Kananaskis County.
pi_49474742
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 12:12 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Wat voor stage wil je doen dan?
Heb niet zoveel in BC gezien, maar je zou een tripje naar Alberta kunnen maken naar Banff National Park en Jasper NP. En waar niet veel mensen komen, maar wat wel supermooi is, is Kananaskis County.
Bedankt voor de tip . Ik zal met de school daar vast ook uitstapjes gaan maken maar tips zijn altijd welkom.

En stage, ik doe MER, dus iets in de Management, Economie kant op
  donderdag 17 mei 2007 @ 13:29:27 #274
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_49476639
Ik ben bezig met het voorbereiden van een lange Canadavakantie volgend jaar zomer.

Het plan is om (alleen waarschijnlijk) naar Anchorage te vliegen. Vanaf daar wil ik dan naar het noorden naar de mt mcKinley fietsen, dan richting de oude goudzoekersgebieden ( ) zoals klondike en whitehorse en dan langzaam door de Rockies af te zakken. Over de terugvlucht heb ik nog mijn twijfels of ik voor Vancouver of Calgary kies. Bij beide plaatsen heb ik vrij veel familie wonen die ik graag zou willen bezoeken.

Omdat alles op het fietsje gaat, wil ik hier zeker twee maanden voor uit trekken en als het kan nog iets langer. Alleen mijn vriendin vindt het niet zo'n tof plan, daar moet ik nog wat op verzinnen

Zijn er meer mensen met fietservaring in Canada, er is niet zoveel informatie te vinden over fietsen in de yukon territories. De Rockies zijn wel een vrij populaire fietsbestemming, maar daar ben ik pas de tweede helft van de vakantie.

Het voorbereiden is trouwens ook geweldig leuk om te doen. Alleen de ticket naar Anchorage is errug duur (¤2000) Weet iemand hoe je daar goedkoop kan komen?
  donderdag 17 mei 2007 @ 16:26:47 #275
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49481977
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 13:29 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik ben bezig met het voorbereiden van een lange Canadavakantie volgend jaar zomer.

Het plan is om (alleen waarschijnlijk) naar Anchorage te vliegen. Vanaf daar wil ik dan naar het noorden naar de mt mcKinley fietsen, dan richting de oude goudzoekersgebieden ( ) zoals klondike en whitehorse en dan langzaam door de Rockies af te zakken. Over de terugvlucht heb ik nog mijn twijfels of ik voor Vancouver of Calgary kies. Bij beide plaatsen heb ik vrij veel familie wonen die ik graag zou willen bezoeken.

Omdat alles op het fietsje gaat, wil ik hier zeker twee maanden voor uit trekken en als het kan nog iets langer. Alleen mijn vriendin vindt het niet zo'n tof plan, daar moet ik nog wat op verzinnen

Zijn er meer mensen met fietservaring in Canada, er is niet zoveel informatie te vinden over fietsen in de yukon territories. De Rockies zijn wel een vrij populaire fietsbestemming, maar daar ben ik pas de tweede helft van de vakantie.

Het voorbereiden is trouwens ook geweldig leuk om te doen. Alleen de ticket naar Anchorage is errug duur (¤2000) Weet iemand hoe je daar goedkoop kan komen?
De afstanden zijn enorm, ik heb daar wel meer fietsers gezien, maar het duurt wel even voor je ergens bent. Van Anchorage naar Whitehorse is zo'n 800 km schat ik. Whitehorse naar de Rockies is ook wel een paar duizend. Mt. McKinley is vaak in wolken gehuld en de weg is ver van de berg. Dus als je niet van plan bent om ook echt naar de berg toe te gaan, dan is de kans dat je hem ook ziet 33%.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')