abonnement Unibet Coolblue
pi_108341579
Door verandering van werk ben ik voornemens in of in de buurt van groningen te gaan wonen.
Max 15 - 20 autominuten.
Kijk nu rond in groningen zelf naar woonruimte, maar een kleinere plaats in de buurt mag ook.
Een dorp vind ik prima, maar niet een dorp waar men raar op kijkt als je eens op zondag de was buiten hebt hangen.
Het moet ook een beetje een fris dorp zijn met goede vooruitzichten qua leefbaarheid: wil niet over 6 jaar tussen dichtgetimmerde woningen leven.
Dorpen waar ik nu op focus: Winsum, Bedum maar heb ook enkele huizen gezien in bijvoorbeeld Hoogezand.
Suggesties?
pi_108341952
Assen!

Leuke stad/dorp, je zit zo op de snelweg en dus in Groningen. Goede treinverbinding als je met trein reist, niet al te duur als je wilt kopen (hell, je mag mijn huis zo kopen, centrum assen).
pi_108342060
Veendam, is alleen wel 25 min rijden.
pi_108342377
quote:
Het moet ook een beetje een fris dorp zijn met goede vooruitzichten qua leefbaarheid: wil niet over 6 jaar tussen dichtgetimmerde woningen leven.
Dorpen waar ik nu op focus: Winsum, Bedum maar heb ook enkele huizen gezien in bijvoorbeeld Hoogezand.
Suggesties?
daar spreek je jezelf een beetje tegen :')

als je tussen simpel tuig terecht wil komen moet je naar 1 van die drie plaatsen gaan :')

alleen in Winsum kun je in bepaalde buurten wel redelijk wonen :Y

Haren lijkt mij het beste en dichtste bij :7
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:50:58 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108342418
Peize ofzo?
(Is wel Drenthe)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_108342451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:49 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

daar spreek je jezelf een beetje tegen :')

als je tussen simpel tuig terecht wil komen moet je naar 1 van die drie plaatsen gaan :')

alleen in Winsum kun je in bepaalde buurten wel redelijk wonen :Y

Haren lijkt mij het beste en dichtste bij :7
Ik bedoel alleen dat als ik rondkijk naar huizen daar wel het een en ander tegenkom wat me aanspreekt.
Bedum en Winsum zijn redelijk grote plaatsen en behoorlijk dichtbij Groningen, dat leek me al een plus.
Verder weet ik niets welk gronings dorp dan ook, dus ben ik benieuwd naar de reacties :)
Wat versta je onder simpel tuig in dit geval eigenlijk?
Laagopgeleide mensen of mensen die in hun doen en laten niet deugen?
pi_108342729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:51 schreef sittingtuck het volgende:

[..]

Ik bedoel alleen dat als ik rondkijk naar huizen daar wel het een en ander tegenkom wat me aanspreekt.
Bedum en Winsum zijn redelijk grote plaatsen en behoorlijk dichtbij Groningen, dat leek me al een plus.
Verder weet ik niets welk gronings dorp dan ook, dus ben ik benieuwd naar de reacties :)
Bedum heeft op sommige plekken nog redelijk goede huizen maar veel hebben toch behoorlijk wat achterstallig onderhoud en de mensen zijn er vrij simpel.
en in Hoogezand valt 70% van de huizen gewoon letterlijk uit elkaar en de mensen die er wonen ook zeg maar :')
de hersenen van de meeste inwoners van Hoogezand zijn al in dusdanige staat van ontbinding dat zelfs een fatsoenlijke rondleiding door je nieuwe potentiële huis al teveel gevraagd is gok ik _O-
ook is Hoogezand heel erg crimineel en veel overlast van de jeugd daar.

Winsum is wel een leuk dorpje maar toch met wat minder karakter dan bijvoorbeeld Uithuizen/Uithuizermeeden en Usquert.
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_108342762
Assen is een goed alternatief. Al is het uitgaansleven mocht je daarin geinteresseerd zijn erg saai. Wel relatief goedkoop wonen vergeleken met Groningen. Ligging aan de A28 is prima dus zo in Groningen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108342882
De drentse kant heb ik eigenlijk niet zo goed naar gekeken nog, maar zal Assen ook toevoegen aan mijn Funda lijstje.
Zuidlaren en aan andere kant Peize of Roden hoe lijkt dat?
pi_108342894
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Assen is een goed alternatief. Al is het uitgaansleven mocht je daarin geinteresseerd zijn erg saai. Wel relatief goedkoop wonen vergeleken met Groningen. Ligging aan de A28 is prima dus zo in Groningen.
heeft Assen nog wel een toekomst dan?
ik dacht juist dat dat ook ernstig aan het verpauperen was eigenlijk.
en Assen is zo'n dooie stad dat je denk ik net zo goed naar een omliggend dorpje kan gaan.
stukje minder overlast van de stad en toch beetje zelfde sfeertje lijkt me
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:04:17 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108342909
Waarom wil je niet in de stad wonen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108343026
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:04 schreef Catch22- het volgende:
Waarom wil je niet in de stad wonen?
Doe ik ook wel , maar het is geen must voor mij.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:10:56 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108343162
wat is je budget?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108343565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

heeft Assen nog wel een toekomst dan?
ik dacht juist dat dat ook ernstig aan het verpauperen was eigenlijk.
en Assen is zo'n dooie stad dat je denk ik net zo goed naar een omliggend dorpje kan gaan.
stukje minder overlast van de stad en toch beetje zelfde sfeertje lijkt me
Niet denken, is niet goed.
En Assen dood? In tegenstelling, er wordt enorm veel geinvesteerd in Assen, zeker rondom het centrum.
uitgaansleven weet ik totaal niet, daarvoor ben ik te oud :P Maar je kan beter in Groningen stappen, dat dan weer wel. Is toch een studentenstad he...
pi_108344300
Ben redelijk tot rust dus ik hoef geen kroeg om de hoek. Supermarkt is wel makkelijk.
Wat zijn in Assen goede wijken en leuke dorpen tussen Assen en Groningen?
pi_108345044
dat ligt erg aan je budget en of je gaat kopen of huren.
de enige wijk waar ik in assen zou willen wonen is de nieuwbouwwijk kloosterveen maar mss zit jij in een achterbuurt net zo op je gemak.
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_108345471
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
dat ligt erg aan je budget en of je gaat kopen of huren.
de enige wijk waar ik in assen zou willen wonen is de nieuwbouwwijk kloosterveen maar mss zit jij in een achterbuurt net zo op je gemak.
Het idee is kopen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:11:31 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108345536
wat is je budget?

Ik ken je werktijden niet, maar in de spits de stad in is niet erg prettig. Dus ik zou wel serieus overwegen op fietsafstand te gaan wonen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_108345656
als je gaat kopen ligt het weer aan je budget :P
zo heb je hier in de stad van die leuke woontorens die ze aan de straatstenen nog niet kwijtraken, is onwijs leuk wonen lijkt me.
en wat catch zegt idd, waarom niet een leuk flatje in de stad en dan een scootertje om naar je werk te gaan?
want de auto is in de spits echt niet te doen hier.
en in de stad heb je voldoende leuke wijken met bijvoorbeeld nieuwbouw of juist gewoon lekker goedkope eengezinswoningen :Y
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_108345670
Max 170 duizend circa en het liefst geen appartement, houd wel van een beetje tuin.
pi_108345795
Ow... koop mijn hut!
2 onder één kap, bouwjaar 1900, tuin op zuiden, volledig omheind, schuur erbij, dakterras op zuiden, 'veranda' op zuiden, 185m2 grond, supermarkt kruipafstand, net als centrum. Beste snackbar van Assen en omgeving op loopafstand, wat wil je nog meer?
Enig nadeel: parkeervergunning voor parkeren voor de deur, maar die is slechts 45 p/j. Oh, en het is een eenrichtingsstraat :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:22:14 #22
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108345890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef GrunnigsTrots het volgende:

[..]

heeft Assen nog wel een toekomst dan?
ik dacht juist dat dat ook ernstig aan het verpauperen was eigenlijk.
en Assen is zo'n dooie stad dat je denk ik net zo goed naar een omliggend dorpje kan gaan.
stukje minder overlast van de stad en toch beetje zelfde sfeertje lijkt me
Mwah, het is een stad maar wel met een dorps karakter. Echt verpauperen zou ik niet zeggen, er wordt redelijk veel nieuwbouw gebouwd en de binnenstad (bijvoorbeeld het museum) wordt behoorlijk opgeknapt. Als je een wijk als Marsdijk of Kloosterveen pakt zit je prima, via beide wijken dicht bij de snelweg. Maar goed, ik heb er tot mijn 18e gewoond en op een gegeven moment had ik het wel gezien. Iemand die al werkt en een goedkope woning zoekt dichtbij Groningen kan ik het wel aanraden. Denk dat je dan toch de meeste tijd doorbrengt in Groningen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_108346011
Wat vinden jullie van een plaats als Zuidlaren?
pi_108346029
Meh.... te touristisch als je het mij vraagt.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:26:11 #25
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_108346036
Vrij weinig te beleven.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')