abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:31:38 #251
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113830235
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.

Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden. :')

Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.

Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?

Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 juli 2012 @ 23:37:56 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113830564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?

Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
mja, zou eerder in zo'n verband de NS noemen. Die jaagt bepaalde treinen op en op het laatste stuk naar het eindpunt zwemt de trein in de rijtijd
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:51:10 #253
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_113831381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?

Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
Nee, er zat gewoon nergens voldoende tijd op.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_113868364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:21 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Weet je toevallig welke nummers? Er reden er nog twee in actieve dienst, had zelf graag nog een keer de kans willen hebben om er mee te rijden (als chauffeur) maar ik vrees dat ik te laat kom...
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 juli 2012 @ 16:11:50 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113894038
XX heeft het bezwaar dat het tegen de gunning van Zuid-Holland-Noord aan Arriva ingediend had ingetrokken, dus de komende jaren rijdt Arriva in een gebied dat toch wel gold als het vroegere hart van XX.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113911713
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:23 schreef springer1980 het volgende:

[..]

Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.
Een zoektocht op de website van VDL leert dat ze er in ieder geval niet allemaal staan. De 5177 en 5180 kan ik niet op de foto's terugvinden en die zijn waarschijnlijk dus nog gewoon in Arnhem aanwezig. De 5182 werd geloof ik tot voor kort nog gebruikt als lesbus, maar blijkbaar is daar wél een punt achter gezet.

Ben trouwens benieuwd of er nog een of andere Russische busmaatschappij geinteresseerd is in die ouwe trolley's. Zelfs voor Russische begrippen is het volgens mij niet veel soeps meer :P
Ikzelf vind het trouwens geweldige dingen, dat geluid O+ echt het einde van een tijdperk...
pi_113955877
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:11 schreef _JdM_ het volgende:
Klopt, die Syntus MAN in Syntus Veluwekleurtjes is de 5299. Ik meende ook een glimp van die andere (5298) gezien kunnen hebben (zou dan bij de TSN-werkplaats Apeldoorn staan)
Het was idd de 5299. Snap niet echt waarom Syntus niet de 5298 (als die weer terug is) en broertje 5299 gebruiken als versterkings bussen voor de Valleilijn en de Veluwelijn bussen gewoon weer voorzien van Veluwelijn stickers en ze ook echt voor die lijnen gebruiken. Zal wel zo logisch zijn lijkt mij...
pi_114003489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.

Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden. :')

Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.

Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
Sterker nog, bij mijn inwerkperiode wordt er gewoon gezegd "Rij liever met vertraging dan stipt op tijd. Men is dat gewend en dan heeft het geen zin om te gaan vliegen". Daar moest ik zelf wel een klein beetje om lachen imho maar oke. Als het zo werkt werkt het zo :P
  Spellchecker donderdag 12 juli 2012 @ 00:29:16 #259
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114091348
Rijdt die lesbus van Berend Knol eigenlijk nog bij Knol rond? Ben er al een hele poos niet geweest, maar ben die bus ook al een flinke poos niet meer tegengekomen in de Leeuwarden...
Tevens -purist.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:18:28 #260
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_114292632
DEN HAAG - De provincie Fryslân moet busbedrijf Arriva uitsluiten van busvervoer in Noord- en Zuidwest-Friesland en Schiermonnikoog omdat de contracten met een busleverancier niet meteen in orde waren.

Dat vindt vervoerder Qbuzz, die ook aast op het OV-contract van de provincie. GS besloten onlangs het contract aan Arriva te gunnen. Daarover spande Qbuzz een zaak aan bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb).De provincie Fryslân bestreed maandag niet dat er aanvankelijk handtekeningen ontbraken, maar zegt dat dit geen ‘essentieel onderdeel' van de bieding was. Het CBb doet op 25 juli uitspraak.
http://www.lc.nl/friesland/regio/article15063493.ece?override=web
pi_114292910
Spannend ja. Laat de soap maar beginnen, want dat wordt het toch wel. Laatste woord nog niet over gezegd volgens mij.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 juli 2012 @ 23:33:10 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114297485
het gaat ook nog eens niet om de belangrijkste handtekening

quote:
De belangrijkste grond van Qbuzz is gelegen in een aangevoerde vormfout, nl. het ontbreken van een handtekening van de bevoegd vertegenwoordiger van Arriva op de bij de concessiedocumenten behorende (concept)overeenkomst t.a.v. levering en afname duurzame brandstoffen.
Dat staat in dit document te lezen: http://www.fryslan.nl/dow(...)&link=gs20120529.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 juli 2012 @ 09:37:34 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114305913
Kubus zou trouwens in handen van de vishaken (NS) kunnen komen
http://www.vredebregt.com(...)en-busbedrijf-qbuzz/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 juli 2012 @ 21:34:19 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114477295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:29 schreef NoBody122 het volgende:
Rijdt die lesbus van Berend Knol eigenlijk nog bij Knol rond? Ben er al een hele poos niet geweest, maar ben die bus ook al een flinke poos niet meer tegengekomen in de Leeuwarden...
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 16:46:31 #265
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114500887
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..
Tevens -purist.
pi_114505941
23 juni was ik bij Knol, überhaupt geen bus gezien daar...

Deze wel! :D



Ze hebben een leuke speeltuin achter de loods ^O^

De den oudsten in 2009 voor het laatst op de foto gezet... En de Ikarus rijd al jaren in Meppel met de kaart van Leeuwarden op de zijkant :D De Bova in VTL kleuren ook al in geen jaren gezien...
  Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 19:53:20 #267
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114506788
Op Buzzybee nog een foto van de Knol-Den Oudsten tegengekomen, waarop het kenteken wel duidelijk leesbaar is.
quote:
Kenteken: BR-RD-86

Datum eerste toelating: 08-01-1996(16,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 21-03-2011(1,3 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-01-2006(6,5 jaar)
Status kenteken: Geëxporteerd

Bron: vwe.nl
De stadsbus is dus een klein anderhalf jaar geleden al naar het buitenland gegaan :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:
23 juni was ik bij Knol, überhaupt geen bus gezien daar...

Deze wel! :D

[ afbeelding ]

Ze hebben een leuke speeltuin achter de loods ^O^

De den oudsten in 2009 voor het laatst op de foto gezet... En de Ikarus rijd al jaren in Meppel met de kaart van Leeuwarden op de zijkant :D De Bova in VTL kleuren ook al in geen jaren gezien...
Wat de neuk.. Wat een bazending ^O^

Benieuwd voor welke categorie ze die gebruiken O-)

[ Bericht 21% gewijzigd door NoBody122 op 21-07-2012 20:08:27 ]
Tevens -purist.
  Spellchecker zaterdag 21 juli 2012 @ 20:02:24 #268
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114507022
Dat doet me trouwens denken aan die keer, dat ik met een Frysker naar rijles ben gereden (bij Knol, uiteraard) :s)
Tevens -purist.
pi_114507390
Ze gaven er serieus terreinrijdles mee :s)
pi_114537223
Oude GADO-bus omgetoverd tot frietkar

Jawel. Het is weer komkommertijd, dus wat voor nieuws breng je ?
Maar voor busfreaks dus wel leuk nieuws :D
pi_114565811
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..
Ligt eraan wat de werkgever wilt. Heb je weinig uren nodig dan kun je de touringcar pakken. Anders de automaat.
  Spellchecker maandag 23 juli 2012 @ 21:50:46 #272
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114580846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:48 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de werkgever wilt. Heb je weinig uren nodig dan kun je de touringcar pakken. Anders de automaat.
Klopt, maar met toerbus kun je ook in het OV bussen; andersom niet.

Voor Knol dus een vrij logische keuze, aangezien zij überhaupt de enigen in de regio zijn, waar je voor je D terecht kunt en werkgevers er dan waarschijnlijk toch wel voor kiezen om hen op de toerbus te laten lessen.
Tevens -purist.
pi_114583596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..
Ikke :P

Heb waarschijnlijk tóch nog de mogelijkheid om een opleiding tot buschauffeur te kunnen volgen, heb al een rijtest gehad en moet zeggen dat ik de stadsbus (automaat) vele malen fijner vond rijden. Heb namelijk een half jaar terug ook een proefles in een handgeschakelde touringcar gehad. Wat werkt dat vreselijk zeg :N had totaal geen gevoel met de koppeling en vond het schakelen zelf ook drie keer niks... Bovendien vond ik de pedalen nogal zwaar, waar ik die in de stadsbus juist verassend licht vond.

Maargoed het was ongetwijfeld een kwestie van wennen... en bovendien werk ik sowieso liever op de stadsbus dan dat ik hele dagen in zo'n touringcar door vreemde landen rij ;)
pi_114622155
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ikke :P

Heb waarschijnlijk tóch nog de mogelijkheid om een opleiding tot buschauffeur te kunnen volgen, heb al een rijtest gehad en moet zeggen dat ik de stadsbus (automaat) vele malen fijner vond rijden. Heb namelijk een half jaar terug ook een proefles in een handgeschakelde touringcar gehad. Wat werkt dat vreselijk zeg :N had totaal geen gevoel met de koppeling en vond het schakelen zelf ook drie keer niks... Bovendien vond ik de pedalen nogal zwaar, waar ik die in de stadsbus juist verassend licht vond.

Maargoed het was ongetwijfeld een kwestie van wennen... en bovendien werk ik sowieso liever op de stadsbus dan dat ik hele dagen in zo'n touringcar door vreemde landen rij ;)
Is inderdaad wennen. Het is allemaal net wat lomper en zwaarder. Als je dat snel accepteert gaat het lessen een stuk beter ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 juli 2012 @ 22:37:50 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114661077
De concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân gaat definitief naar Arriva. Het bezwaar van Kubus is verworpen.

http://www.lc.nl/frieslan(...)en-Arriva-definitief
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')