echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef marcel.nl het volgende:
Pakkende titel dit keer, die tweeënveertigste reeks
Leuk om te horen , ik moet toevallig morgen op voor een tweede gesprek. Alleen dan voor fulltime buschauffeurquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef Helpmefok het volgende:
Waar HelpMeFok uitgenodigd is op een tweede sollicitatie om parttime buschauffeur te worden . Laatste rijbewijs die ik nog moet halen .
Oude bijbaan ben ga ik in dat geval 8 uur per week minder werken (effectief lever ik dan wel een hoop geld in Maar we kunnen het tegenwoordig missen). Lijkt me niets heerlijkers om 'rustig' van te worden .
Ik hoop ook op Qbuzz.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veolia
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Tekort aan gelede bussen? Verminderd veevervoer richting Zernikse? Gewijzigde omlopen?
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop ook op Qbuzz.
Connexxion heeft met Frysker een concept ingevoerd dat tot mislukken was gedoemd.
Veelal niet meer in Fryslân. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minderquote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoelquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veelal niet meer in Fryslân. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minder
In mijn provincie (Noord-Holland) rijden Fryskers in de regio's Beverwijk en Amstelveen, steeds op de rustigste lijnen. Ik heb eigenlijk nog nooit een Frysker te pakken gehad...quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.
Daarnaast is het in de spitsuren zo druk dat ze het met die hoeveelheid lang niet wegkrijgen, dus 's ochtends worden veel bussen die binnenkomen ook nog eens gebruikt om de lijnen 11 en 15 te versterken. Gaat dan om nog zeker een stuk of 10 extra bussen per uur. Sommige vertrekken zelfs bewust leeg van CS om al het volk dat onderweg staat op te pikken. Ook zijn er vele buslijnen die niet eens via CS gaan, maar vanuit omliggende plaatsen rechtstreeks naar Zernike rijden.
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.quote:In de middag vertrekken er ook veel extra bussen vanaf Zernike. Met alle lijnen erbij komt dat neer op een bus per twee à drie minuten die vertrekt.
Ik durf wel te stellen dat het de laatste jaren veel drukker is geworden op Zernike omdat er een aantal opleidingen uit andere delen van de stad naar Zernike zijn verplaatst.
Dat was van Arriva, maar nu zijn het gewone streeklijnen geworden, op lijn 309 (assen) en 335 (Joure, Arriva) na.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.
klopt, het is niet al te handig. Nog mazzel dat Geneeskunde nabij het UMCG ten oosten van de binnenstad zit en er in en rond de binnenstad zelf ook nog een aantal grote faculteiten zoals rechten en gedrags en maatschappij wetenschappen zitten.quote:[..]
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.
RuG en Hanzehogeschool zouden eigenlijk verplicht worden mee te werken aan een mobiliteitsplan en de colleges over een wat bredere tijdvak te spreiden, ook als dat avondcolleges tot gevolg heeft. Studentenvakbonden dienen zich erbij neer te leggen: het is kip of cola light...
er staan er iig veel bij de garage, omdat de provincie geëist heeft dat de oplaadautomaten in die dingen gaan werken.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoel
staan er al weer de nodige bij de sloper ofzo?
Zegt hij met zijn brakke OPquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...
Goh? ze meneen het?quote:….”overvolle bussen Heerenveen-Groningen”
Gepubliceerd op 23 februari, 2012
HEERENVEEN: Regelmatig zitten de bussen van Qliner 315 tussen Heerenveen en Groningen vol. Veel reizigers moeten dan wachten op een volgende bus, waardoor zij afspraken en lessen missen. Volgens de PvdA is een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen van belang voor het kennisniveau van Heereneen. Studenten en forenzen kunnen tussen de twee plaatsen pendelen en niet hoeven te verhuizen naar Groningen.
Een Qliner is een snelbus tussen verschillende grote steden en dorpen in Noord-Nederland. De bus gaat over de snelweg, waardoor de reistijd aanzienlijk wordt verkort. De Qliner 315 is de lijn tussen Heerenveen en Groningen. Het is deze buslijn die straks vervangen moet worden door een spoorverbinding. De Qliner 315 vervoerd alleen in Fryslân al 299.000 reizigers per jaar.
Het nadeel van een busverbinding over de snelweg is dat bussen dan snel vol zijn. Op de snelweg is in de bus staan namelijk niet toegestaan. Wanneer alle zitplaatsen bezet zijn is de bus vol en laat de buschauffeur andere reizigers staan. De volle bussen op lijn 315 zijn een structureel probleem. Dit blijkt uit de oproep van buschauffeurs aan reizigers om massaal klachten in te dienen wanneer een bus vol zit.
De buslijn 315 is van belang voor het kennisniveau van Heerenveen. Veel MBO, HBO en WO-studenten maken gebruik van deze lijn. Zo kunnen ze in Heerenveen blijven wonen en in Groningen studeren. Bij een slecht functionerende OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen is het risico groot dat studenten in Groningen gaan wonen en daar hun vak gaan uitoefenen. “Een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen voorkomt een braindrain.” aldus Jurjen Meijer.
De PvdA stelt daarom ‘schriftelijke vragen’ aan het College van Burgemeester en Wethouders (B en W). De PvdA wil dat het B en W zich inzet voor verbetering van de situatie en roept het college op tot het voorleggen van de situatie aan de vervoerder (Arriva) en de aanbesteder (provincie Fryslân).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |