abonnement Unibet Coolblue
pi_108265370


Welkom in het centrale PvdA-topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Vrijheid, democratie, rechtvaardigheid, duurzaamheid en solidariteit. Dat zijn de idealen van de
sociaal-democratie. In de confrontatie van deze idealen met de werkelijkheid van alle dag geven
beginselen richting. Voor de Partij van de Arbeid staat daarbij het recht op een fatsoenlijk bestaan
centraal. Een bestaan dat een volwaardige participatie in de maatschappij mogelijk maakt, met
ruimte voor wie wil en waardigheid voor wie niet kan. Een fatsoenlijke samenleving ontstaat waar
vrijheid, solidariteit en verantwoordelijkheid elkaar de hand reiken.

De sociaal-democratie is een Europese én internationale beweging die vecht voor deze idealen.
De Partij van de Arbeid is de Nederlandse vertegenwoordiger hiervan. Het is een beweging die zich
verzet tegen schending van mensenrechten, tegen onredelijke ongelijkheid van inkomen en macht,
tegen armoede, tegen discriminatie en tegen de uitputting en vervuiling van natuur en milieu.

'De sociaal-democratische methode' kan niet zonder een sterke economie en een vitale markt
maar begrenst deze door kaders die niet vanzelfsprekend door die markt geleverd worden:
sociale rechtvaardigheid, democratische verantwoording, publiek belang, culturele ontwikkeling
en ecologische duurzaamheid.

De manier waarop de beweging in de loop van de 20e eeuw haar bakens heeft verzet getuigt van
verantwoordelijkheidsbesef en realisme. De sociaal-democratie vervulde een leidende rol bij het
negentiende-eeuwse verzet tegen het ongeremde kapitalisme dat de levensomstandigheden van
grote groepen van de bevolking aantastte, bij de emancipatie van de arbeider en andere
achtergestelde groepen, en bij de wederopbouw van een door twee wereldoorlogen geteisterd
Europa.

De sociaal-democratie voelt zich historisch verbonden met de opbouw van de parlementaire
democratie, de verzorgingsstaat en de sociale overlegeconomie en wil daarom een bijdrage blijven
leveren aan het moderniseren van deze pijlers onder de fatsoenlijke samenleving. Voor de sociaal-
democratie stond en staat de overtuiging centraal dat dit niet is te verwezenlijken zonder een
sterke en democratische overheid.

Sociaal-democratische idealen binden en inspireren mensen met de meest uiteenlopende
achtergronden en levensovertuigingen al meer dan een eeuw. De Partij van de Arbeid wil al deze
mensen mobiliseren en een plek bieden van waaruit zij zich voor hun idealen in kunnen zetten,
binnen en buiten de politiek maar altijd langs democratische weg. Voorop staat de overtuiging dat
politiek het verschil kan maken tussen een marginaal en een fatsoenlijk bestaan, tussen
vernedering en emancipatie, tussen rivaliteit van natiestaten en internationale samenwerking,
tussen apartheid en vrijheid: politiek doet er toe.

www.pvda.nl

Recente vorige delen:

[CENTRAAL] PvdA #11 - Waar Ploumen haar Job opgeeft
[CENTRAAL] PvdA #10 - Waar Samsom en Timmermans de media domineren.
[CENTRAAL] PvdA #9 - Waar de partij op 1 mei 65 jaar bestaat
[Centraal] PvdA - Partij van de Arbeid #8 - Alles gaat voorbij

Actuele ontwikkelingen:

quote:
Lilianne Ploumen neemt in januari 2012 afscheid als voorzitter
Hierbij laat ik weten dat ik op het congres van januari 2012 afscheid zal nemen als voorzitter van de Partij van de Arbeid. Om de leden in staat te stellen in alle rust een opvolger te kiezen, maak ik mijn vertrek nu reeds bekend. Ik heb dit besluit genomen omdat dit het beste is voor de partij.
Meer op: http://nu.pvda.nl/bericht(...)-als-voorzitter.html

quote:
PvdA-voorzitter Ploumen: Cohen niet zichtbaar genoeg
Vertrekkend PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen zegt dat PvdA-leider Job Cohen niet automatisch de lijsttrekker is bij de volgende Kamerverkiezingen. Hoewel hij onlangs zijn beschikbaarheid heeft bevestigd, moet hij concurrentie krijgen van andere kandidaten. Ook moet Cohen zich de komende tijd 'veel meer manifesteren in de partij'.
Meer op: http://www.volkskrant.nl/(...)chtbaar-genoeg.dhtml

quote:
Oud-PvdA-minister Peper: Partij is op sterven na dood
De PvdA is als partij 'bijna dood'. Dat heeft oud-PvdA-minister Bram Peper dinsdag gezegd in een reactie op de onrust die binnen de partij is ontstaan over de positie van Job Cohen. 'Het gaat niet goed met de partij,' aldus Peper op Radio 1. 'Een paar afdelingen zijn weer wat begonnen, maar de partij functioneert nauwelijks meer als een politieke vereniging.'
Meer op: http://www.elsevier.nl/we(...)-sterven-na-dood.htm

quote:
'PvdA, kom maar door met die linkse vernieuwing'
De PvdA moet zichzelf vernieuwen, maar haar representanten moeten ook de sociaal-democratische lifestyle gaan voorleven, schrijft Volkskrant-columnist René Cuperus.
Meer op: http://www.volkskrant.nl/(...)se-vernieuwing.dhtml

quote:
Afdelingen PvdA in opstand tegen gezapigheid binnen partij
PvdA-afdelingen in zes grote steden komen in actie tegen de slappe koers die de partij in hun ogen vaart. 'De partij heeft nauwelijks nog gevoel met wat er in de samenleving speelt. De partij is stil, gezapig en biedt geen enkel serieus weerwoord op de plannen van dit kabinet.' Dat zegt Michiel Emmelkamp, coördinator van 'Linkse vernieuwing', een initiatief van PvdA-bestuurders en leden uit Groningen, Eindhoven, Nijmegen, Maastricht, Enschede en Utrecht.
Meer op: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-binnen-partij.dhtml

quote:
Job Cohen treedt af als fractievoorzitter van de Tweede Kamerfractie van de Partij van de Arbeid. Hij blijft ook niet aan als Kamerlid, en stopt (dus) als politiek leider van de partij. Dat is vandaag bekendgemaakt door de PvdA.
Meer in de Volkskrant
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108265620
quote:
99s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Is er al een nieuw slachtoffer?
Ik geloof dat de meest voor de hand liggende kandidaten Plasterk of Samsom waren.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108266540
Die Martijn van Dam is wel een goede tussenpaus.
  woensdag 22 februari 2012 @ 16:10:02 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108266613
quote:
Cohen klaar voor nieuwe stap

‘Als je benaderd wordt om filiaalhouder van De Lidl in Cuijk te worden, kun je eigenlijk geen nee zeggen’
Verder niets op http://www.speld.nl/2012/02/20/cohen-klaar-voor-nieuwe-stap/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108266696
Er is leven na de Job.
pi_108268244
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meest voor de hand liggende kandidaten Plasterk of Samsom waren.
Ik hoop het niet. Plasterk vind ik heel sympathiek , echt een aardige vent en Samson heeft hersens. Beiden passen niet. Ik wil weer een nieuwe 'Bos/Cohen' !
pi_108268475
quote:
99s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Plasterk vind ik heel sympathiek , echt een aardige vent en Samson heeft hersens. Beiden passen niet. Ik wil weer een nieuwe 'Bos/Cohen' !
Wat was er mis met Bos? Cohen en Bos hebben beiden 'hersens' trouwens, dus wat maakt Samson anders? Zijn milieuactivistische achtergrond?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_108268712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:58 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat was er mis met Bos? Cohen en Bos hebben beiden 'hersens' trouwens, dus wat maakt Samson anders? Zijn milieuactivistische achtergrond?
Bos heeft wel hersens maar die heeft hij tijdens zijn bewind blijkbaar niet laten werken. Vandaar ook de snelle switch naar Cohen na zijn bankenfaal. Samson heeft én hersens én kan het ook nog onder woorden brengen, iets waarmee hij een paar treden hoger staat dan hakkeljoppie.
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:09:48 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108268877
quote:
99s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Bos heeft wel hersens maar die heeft hij tijdens zijn bewind blijkbaar niet laten werken. Vandaar ook de snelle switch naar Cohen na zijn bankenfaal. Samson heeft én hersens én kan het ook nog onder woorden brengen, iets waarmee hij een paar treden hoger staat dan hakkeljoppie.
Echt, het is hilarisch hoe neerbuigend jij doet over mensen die zelfs slapend nog geestelijk rondjes om je heen lopen, puur en alleen omdat ze links zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:10:22 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108271003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Echt, het is hilarisch hoe neerbuigend jij doet over mensen die zelfs slapend nog geestelijk rondjes om je heen lopen, puur en alleen omdat ze links zijn.
Grappig, jij doet dat over iedereen die anders denkt of wel eens een spelfout maakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:30:55 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108271703
Samsom heeft zich kandidaat gesteld.
pi_108272322
quote:
Ook Diederik Samsom kandidaat om PvdA te leiden

Tweede Kamerlid Diederik Samsom is kandidaat voor het partijleiderschap van de PvdA. Dat heeft hij zojuist bekend gemaakt in het NOS Journaal. Samsom is na zijn collega-Kamerlid Martijn van Dam de tweede officiële kandidaat voor het PvdA-leiderschap.

Samsom zei vanavond tegen de NOS dat hij kandidaat is om hij voor “een ander Nederland” kiest dan het kabinet. “Een Nederland waarin mensen samen met elkaar optrekken en elkaar sterker maken”.

Van Dam wierp zich vanmiddag op als de eerste kandidaat om de PvdA te gaan leiden. Hij zegt te willen werken aan “de PvdA van morgen”. Volgens hem is dat een partij “die de nieuwe generatie weer het vertrouwen geeft dat morgen beter kan worden dan vandaag”.

PvdA-wethouder Lodewijk Asscher, die gezien wordt als iemand die de PvdA weer uit het slop zou kunnen halen, liet vanmiddag weten niet voor volgend jaar zomer een beslissing te nemen over de vraag of hij de partij bij de volgende verkiezingen wil leiden. Asscher, op dit moment wethouder in Amsterdam, zegt tot volgend jaar zijn kiezers trouw te blijven. “Ik heb altijd heel duidelijk gezegd: ik maak mijn werk in Amsterdam af.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-om-pvda-te-leiden/
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:54:09 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108272647
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig, jij doet dat over iedereen die anders denkt of wel eens een spelfout maakt.
Het zit je wel hoog he? Je kunt in geen topic reageren zonder te ouwezeikhoeren daarover. Ik snap dat je onkunde als het de Nederlandse taal betreft je onzeker maakt, maar het helpt niet echt om dan te gaan ouwehoeren als iemand er eens een opmerking over heeft gemaakt en daar over te blijven door zeikstralen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 februari 2012 @ 18:55:40 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108272712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:58 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat was er mis met Bos?
Bos was best okee. Hij zat vooral bij de verkeerde partij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:57:01 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108272775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het zit je wel hoog he? Je kunt in geen topic reageren zonder te ouwezeikhoeren daarover. Ik snap dat je onkunde als het de Nederlandse taal betreft je onzeker maakt, maar het helpt niet echt om dan te gaan ouwehoeren als iemand er eens een opmerking over heeft gemaakt en daar over te blijven door zeikstralen.
Oeh, professor Suerbeckje, de archivaris van de PVV, wordt boos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108272840
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Echt, het is hilarisch hoe neerbuigend jij doet over mensen die zelfs slapend nog geestelijk rondjes om je heen lopen, puur en alleen omdat ze links zijn.
Toevallig ben ik ook links :) Verder vind ik het niet zo belangrijk of jij dat hilarisch vind maar ik hoop dat je er lekker van kunt slapen :*
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:15:27 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108276159
http://www.speld.nl/2012/(...)ctievoorzitter-pvda/

:D :D



quote:
Organisatieprofiel:
De Partij van de Arbeid is sinds 1946 toonaangevend op het gebied van politiek. Innovatief denken en handelen is voor ons vanaf het begin vanzelfsprekend geweest. Volharding en flexibiliteit: daarin ligt de kracht van de PvdA.

Wij zoeken per direct een fractievoorzitter (m/v) voor onbepaalde tijd.

Functieomschrijving:
Tussen de 13 en 30 mensen, doorgaans sociaaldemocraten, coördineren in hun daginvulling. Eventueel hierover de pers te woord staan.

Functie-eisen:
- Je hebt ervaring.

- Je bent niet heel links, zeker niet rechts, minder links dan de SP maar wel bijna zo links, maar dan minder nostalgisch, maar zeker linkser dan bijvoorbeeld D66, en toch met een geheel eigen geluid, modern en ook pragmatisch (zie grafiek).

- Je bent niet tegen het kapitalisme, maar je wilt de verworvenheden van de afgelopen 30 jaar niet bagatelliseren. Je bent wel bereid de dialoog aan te gaan over de excessen van het kapitalisme en pleit voor het behoud van de verzorgingsstaat, mits financieel realistisch in de geglobaliseerde wereld van de 21ste eeuw.

- Je begrijpt het verschil tussen de mediawerkelijkheid, de politieke werkelijkheid en dé werkelijkheid.

- In crisissituaties kies je voor de dialoog, waarbij je iedere partij met respect bejegent, bereid bent water bij de wijn te doen, maar wel zodanig dat de eigen sociaal-democratische wortels zichtbaar overeind blijven, hoewel je natuurlijk beseft dat de wereld niet ophoudt bij jouw eigen ideologie.

- Je bent goed op de hoogte van het multiculturele debat van de afgelopen 12 jaar. Je beschouwt de multiculturele samenleving niet bij voorbaat als mislukt, maar beseft tevens dat er nog een hoop werk te verrichten is om deze te doen slagen, mits we daar op een fatsoenlijke, rechtvaardige, sociale en kordate wijze mee aan de slag gaan. Het gaat om taal, werk en onderwijs. Niet je afkomst, maar je toekomst telt en dat vind jij ook.

- Je ziet Nederland in Europees verband, maar stuurt niet aan op ons land als Europese provincie. Hoewel je in eerste instantie gaat voor Nederlands toekomst in Europa stel je onze eigen nationale identiteit voorop.

- Je treedt sterk naar voren in gepaste terughoudendheid.

Herken je jezelf in dit profiel en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? We geven het je te doen. Stuur je cv met motivatie naar PvdA@hotmail.com
pi_108276321
Die is wel geniaal.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:54:39 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108278361
Ik lees trouwens op Twitter dat Martijn van Dam er behoorlijk van langs kreeg in DWDD door van Nieuwkerk
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:58:59 #20
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_108278576
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Ik lees trouwens op Twitter dat Martijn van Dam er behoorlijk van langs kreeg in DWDD door van Nieuwkerk
Klopt inderdaad. Matthijs zette hem echt goed klem. Martijn was nogal langdradig en gaf geen antwoorden op de gestelde vragen. Hij begon leuk, maar hij werd zelfs door een gast onder vuur genomen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:01:34 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108278717
Dan heeft die op zijn eerste dag al een flinke deuk opgelopen. Ben benieuwd of hij zich kan herstellen.
pi_108279102
Straks de herhaling maar eens kijken, ben wel benieuwd.

Anders is 't wel een erg korte kandidatuur.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108283485
Die gaat het lastig krijgen inderdaad. Aan de andere kant, als je dit niet aan kan lukt er meer niet en hij pakte het vaak wel aardig op.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_108283730
Ach, als hij nu door de mand valt scheelt dat weer een incompetente leider voor de PvdA.

Toch positief voor ze, I presume.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:35:14 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108283881
Ik ben benieuwd of Hamer zich nog gaat opwerpen
pi_108284176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of Hamer zich nog gaat opwerpen
Ze zal toch wel een beetje zelfkennis hebben :P?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:38:33 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108286862
Die Samsom komt ook niet uit de verf bij P&W.

Kansen voor een 3e kandidaat dus.
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:53:37 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108287429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd of Hamer zich nog gaat opwerpen
Ja, dat lijkt mij weer genieten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:00:44 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108287697
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:53 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij weer genieten.
Hamer moet je qua politieke kunde trouwens niet onderschatten. Die beheerst het vak van partijapparatsjik en dealtjesmaker uitmuntend. Zeker iemand die ze in hun fractie moeten houden.

Ze heeft alleen het charisma van een dood paard. Ongeschikt dus voor partijleider.
  donderdag 23 februari 2012 @ 00:01:30 #30
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108287730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hamer moet je qua politieke kunde trouwens niet onderschatten. Die beheerst het vak van partijapparatsjik en dealtjesmaker uitmuntend. Zeker iemand die ze in hun fractie moeten houden.

Ze heeft alleen het charisma van een dood paard. Ongeschikt dus voor partijleider.
Oh, dat heb ik gehoord ja. Maar zoals je zelf al aangeeft, haar zure kop was gewoon vernietigend.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108289327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:38 schreef Hexagon het volgende:
Die Samsom komt ook niet uit de verf bij P&W.

Kansen voor een 3e kandidaat dus.
Samsom deed het goed. Had ook even een twitter gedaan op z'n naam en zag vooral positieve reacties. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat enkel de mensen die hem als positief ervaren de laatste letter van zijn naam goed weten te spellen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 07:32:33 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108290739
quote:
99s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Toevallig ben ik ook links :)
Ja, dat blijkt wel uit je opstelling tov solidariteit met de laagste inkomens _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:38 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108293581
quote:
Het is voor premier Mark Rutte te hopen dat de nieuwe leider van de PvdA krachtiger is dan Job Cohen en vooral ook beter scoort in de peilingen. Want alleen dan kan hij zaken met hem doen.

De positie van Cohen werd de afgelopen tijd steeds zwakker. De kritiek uit de achterban op het functioneren van de fractie nam toe en de partij bleef maar dalen in de peilingen. De PvdA verloor vooral aan de SP. Roemer en de zijnen trokken profijt van hun veel hardere opstelling tegenover het kabinet.

Dat alles bij elkaar trok de PvdA naar links, weg van het kabinet. Cohen kon zich een coöperatieve houding steeds minder permitteren. Vorige maand zei hij in een interview met de Volkskrant onomwonden dat het kabinet verder kon fluiten naar zijn steun. Hij ging overal nee op zeggen. Bij VVD en CDA werd op dat moment flink gescholden op Wilders. Dat krijg je er nou van, al die vernederingen! En nu?!

Onder de barrage van kritiek groef de PvdA-leider zich steeds dieper in. Vanuit het perspectief van Rutte kwam daarmee het einde van de bruikbaarheid van Cohen in zicht. Maar daarmee tegelijk ook het einde van zijn eigen kabinet.

Nieuwe onderwerpen
Onder de druk van de economische crisis dienen zich binnenkort ongetwijfeld nieuwe onderwerpen aan waaraan de PVV geen gedoogsteun zal willen geven. De verwachting is dat bij de komende 'tussenformatie' kabinet en gedoogpartner nog wel tot zaken zullen kunnen komen waar het gaat om 'het snelle geld', zaken die zich terugverdienen in deze regeerperiode; bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking, lastenverzwaringen als een btw-verhoging, hogere eigen bijdragen in de zorg.

Tegelijk wordt de kans klein geacht dat de PVV gaat tekenen voor alle hervormingen die pas op de langere termijn geld gaan besparen; flexibilisering van het ontslagrecht, verdere hervorming van de sociale zekerheid, hervorming van de woningmarkt. Toch is naar verwachting dat hele pakket nodig om aan de gewenste bezuinigingsbedragen te komen. Voor ieder onderwerp dat in de onderhandelingen met de PVV over de rand valt, moet het kabinet zich dan ook tot de oppositie wenden. Op veel van die onderwerpen is er dan opnieuw geen alternatief voor gelegenheidssteun van de PvdA.

Schone lei
Voor Rutte c.s. is de hoop nu dat een nieuwe PvdA-leider weer begint met een min of meer schone lei. In de ideale situatie heeft de nieuwe man of vrouw weer wel de manoeuvreerruimte om compromissen te sluiten met het kabinet. In dat scenario lukt het die nieuweling wel om wisselgeld te incasseren en dat geloofwaardig als victorie te claimen. Als de PvdA weer zichtbaar in de peilingen omhoog kruipt, zal dat al snel gelden als een goede strategie. Dan gaat de PvdA verder op dat pad en is het minderheidskabinet voorlopig weer gered.

Daar zou de VVD desnoods wat eigen zeteltjes in de peilingen voor over hebben.
http://www.volkskrant.nl/(...)vdA-hard-nodig.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108294980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt wel uit je opstelling tov solidariteit met de laagste inkomens _O-
Ik ben links. Ik zeg niet dat dit mijn politieke kant is ;)
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:17:17 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108295096
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben links. Ik zeg niet dat dit mijn politieke kant is ;)
:@
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:17:56 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108295121
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ben links. Ik zeg niet dat dit mijn politieke kant is ;)
:D
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108295380
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

:@
Even wat luchtigheid in dit topic kan geen kwaad toch ;) Ik ben qua politiek idd rechts georienteerd (VVD) maar ben linkshandig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 februari 2012 @ 12:41:39 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108298305
Samsom deed het best goed gisteravond, had jaren terug niet het idee dat hij partijleider kon worden maar hij is gegroeid de laatste jaren. Tweet ook veel zinnige dingen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108299039
Ik heb er moeite mee dat de termen politiek leider en fractievoorzitter zo vaak door elkaar worden gebruikt, ook door de kandidaten zelf. Het lijkt me geen verstandige zet nu een politiek leider aan te stellen; in de Kamer zie ik nu niet bepaald droomkandidaten zitten, en het lijkt me sowieso verstandiger als de partij intern de discussie eens ingaat over wat en hoe de partij wil om daarna een politiek leider aan te stellen in plaats van andersom.

Verder zeg ik Timmermans, hoewel je je kan afvragen in hoeverre hij bij de PvdA past die Spekman voor ogen heeft. Als fractievoorzitter zal hij het echter prima doen tot de PvdA weet wat het wil.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 februari 2012 @ 13:20:45 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108299808
De fractievoorzitter zal gewoon voorlopig de politiekleider zijn lijkt me. Ze zullen er niet zo'n vage stuurloze boel als bij CDA van willen maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 februari 2012 @ 14:54:57 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108303156
Plasterk doet ook mee :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 23 februari 2012 @ 14:55:35 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108303178
quote:
PvdA-Kamerlid Ronald Plasterk wil de nieuwe fractievoorzitter worden van de partij. De financieel woordvoerder in de Kamer maakt dat vandaag om 15.00 in een persbericht bekend.

Plasterk (54) was eerder minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen in het laatste kabinet-Balkenende. Hij is opgeleid tot bioloog en was tot zijn overstap naar de politiek een prominent wetenschapper en columnist. De afgelopen dagen werd al druk gespeculeerd over de kandidatuur van Plasterk.

Plasterk is het derde lid van de dertig-koppige fractie die zich opwerpt als nieuwe partijleider. Gisteren deden Martijn van Dam en Diederik Samsom dit ook al. Fractieleden kunnen zich tot aanstaande dinsdag kandidaat stellen. Vervolgens bepalen de PvdA-leden wie de opvolger wordt van Job Cohen.
http://www.volkskrant.nl/(...)il-PvdA-leiden.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108303211
Beste Ronald...niet doen... u hebt bent grappig en hebt respect... gooi dit niet te grabbel.
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:00:09 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108303311

Stem op mij,Stem op mij
en mijn arbeiders partij
en mijn arbeiders partij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108315164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 13:20 schreef rubbereend het volgende:
De fractievoorzitter zal gewoon voorlopig de politiekleider zijn lijkt me. Ze zullen er niet zo'n vage stuurloze boel als bij CDA van willen maken
Voorlopig, daar kan ik vrede mee hebben. Maar als er nieuwe TK-verkiezingen worden gehouden moet het niet vanzelfsprekend zijn dat met de volgende fractievoorzitter wordt doorgegaan.

En ik hoop nog op Frans Timmermans.
pi_108333167
Als er zich niemand gaat aanmelden ga ik toch nog voor Ronald Plasterk.
pi_108333358
Ja, hij is ook mijn 'favoriet'. Ik word nogal moe van die politici die het zo nodig voor de jongeren op willen nemen. Plasterk hoorde ik daar helemaal niet over bij P&W vandaag. Het eeuwige mantra van sterke schouders en zwaarste lasten sijpelde nog wel een beetje door, maar wellicht neemt dat wat af als de interne verkiezingen voorbij zijn.
pi_108335338
quote:
Subsidie voor spookcursus
door Jan-Willem Navis
AMSTERDAM - Een Haags adviesbureau krijgt miljoenen euro’s subsidie van de gemeente Amsterdam voor het organiseren van activiteiten die soms nooit plaatsvinden. Bovendien heeft een van de aandeelhouders van het bedrijf een rijkssubsidie ter waarde van drie miljoen euro gegund aan een stichting waarvan hij zelf voorzitter is.

Voorzitter Ahmed El Mesri van de stichting Onze Hoop Voorzitter Ahmed El Mesri van de stichting Onze Hoop

Het gaat om de B&A Groep, een bedrijf dat naar eigen zeggen ’samen met overheden en aanverwante organisaties maatschappelijke vraagstukken aanpakt en oplost’. Het bedrijf is voor een kwart eigendom van Hans Kamps, kroonlid van de Sociaal Economische Raad (SER) en een van de opstellers van het verkiezingsprogramma van de PvdA.

Volgens voorzitter Ahmed El Mesri van de stichting Onze Hoop in Amsterdam vult B&A Groep onder de noemer Civic een rooster met activiteiten die nooit plaatsvinden. Bij een bezoek van deze krant aan het desbetreffende wijkgebouw bleek gisteravond dat er niemand van Civic aanwezig was, terwijl er een creatieve cursus en activiteiten voor ouderen gepland stonden. Volgens een anonieme oud-medewerker van Civic komt het vaker voor dat activiteiten alleen op papier gepland worden.
Daar waar subsidiegelden misbruikt worden daar komt altijd weer die rode draad..... of rode roos.....
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:14:55 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108335500
Plasterk in de Volkskrant:

quote:
U laat zich niet piepelen?
'Nee. Het grappige is dat mensen denken dat ik heel aardig ben.'
_O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:26:13 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108335732
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:06 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Daar waar subsidiegelden misbruikt worden daar komt altijd weer die rode draad..... of rode roos.....
Hij is voor een kwart eigenaar. Wie heeft de andere driekwart en wat is zijn / hun politieke achtergrond?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 24 februari 2012 @ 09:27:12 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108335746
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Plasterk in de Volkskrant:

[..]

_O-
Humor!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:36:08 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108337557
quote:
Waarom Job Cohen eigenlijk Bert (van Ernie) is



GeenStijl plaatste vaak een foto van Bert bij berichten over Job Cohen. Spitsvon­dig, niet alleen om uiterlijke redenen.

Gouden vondst was dat van website GeenStijl - toen Job Cohen een paar maanden PvdA-leider was, begon de site bij berichtjes over hem een fotootje van Bert te plaatsen. Die van Ernie. Het was een geshopte Bert, met een baardschaduw, een beetje ander haar en gewijzigde wenkbrauwen, maar goed beschouwd was dat photoshoppen overbodig. De uiterlijke gelijkenis met de echte Bert was oppervlakkig bezien al zo raak dat je de overeenkomst niet meer uit je hoofd kreeg.

De prominente wenkbrauwen en neus, de streepmond, de halsstarrig neutrale blik met licht geërgerde dan wel beledigde ondertoon. En zelfs de motoriek - Bert is een beetje slungelig, want langer dan Ernie, en vooral: zijn armen staan op stokjes, en daarmee beweegt hij net een beetje onhandig, zeker tegenover Ernies echte handen. Bert is maladroit.

Misschien wel het raakste en geestigste staaltje framing uit de anti-Cohen-campagne.

Ook omdat er onder de oppervlakte misschien nog wel een diepere gelijkenis schuilging. Bert is de straight man. Dat is een term uit het comedylexicon: komische duo's bestaan vaak uit een aangever en een grappenmaker - Frans van Dusschoten voor André van Duin, Hardy voor Laurel, en, straight man aller straight men in het komisch duo aller komische duo's, Bert voor Ernie. Dat heerlijk saaie van Bert (hij verzamelt paperclips) is er om Ernies speelsheid te faciliteren, Berts beleefde redelijkheid is er om Ernies pesterijtjes te incasseren, Berts constant volgehouden ratio om Ernies vreemde gedachtesprongen reliëf te geven. Pak er een Ernie-en-Bert-classic bij, de 'Tegenovergesteld-spel'-sketch, en je ziet hoe de rolverdeling werkt:

'Bert! Bert! Ik weet een heel erg leuk spel om te doen Bert!'
'Ernie, nou niet. Ik tel mijn paperclips.'' '
'Maar dat kan straks toch wel Bert? Dit is fan-tas-tisch! Het tegenovergesteld-spel. Je weet toch wat tegenovergesteld is?'
[licht geïrriteerd] 'Natuurlijk weet ik wat tegenovergesteld is.'' '
'Ja, dingen zijn tegenovergesteld als ze van elkaar verschillen zoveel als het maar kan.''
'Ja, ja. En tegenovergestelde dingen Ernie, daar ben ik persoonlijk gek op.'' '
'Oh! Mooi!''
'Maar ik heb toch geen zin om mee te doen.''
'Maar het is heel leuk Bert, weet je: jij zegt een woord en dan zeg ik het tegenovergestelde.'' '
'Nee, Ernie.'' '
'Ja, Bert. Het tegenovergestelde van 'nee' is ja! G-g-g-g-g.'' '
'Ernie Ernie Ernie ik doe NIET mee met je spelletje en weet je waarom niet? Hè, weet je waarom niet? Zal ik het je zeggen? Iedere keer als jíj een spel hebt dat jíj wil spelen kom ík er niet aan te pas. Als het míjn beurt is wil je ophouden.'' '
'Beginnen! Ja! Tegenover 'ophouden' staat beginnen! Was dat niet leuk Bert?'' '
'Ernie ik zei het toch, ik doe NIET mee, als IK begin hou JIJ er meteen mee op, zo gaat het altijd als we iets spelen, altijd!'' '
'Nooit Bert! Tegenover altijd staat nooit Bert! G-g-g-g-g.'' '
'Dat WEET ik Ernie, dat WEET ik. Maar ik speel nooit met je mee, nooit, dus nou doe ik het ook niet. Laatste woord: vergeet het!'' '
'Hm-hm. Tegenover vergeten staat herinneren! Ja! Herinneren! G-g-g-g-g.'' '
'OKEE OKEE OKEE! Goed! Prima! IK, DOE, MEE! Vandaag! Nou vooruit daar gaan we dan: 'spelen'.'' '
'Ehm... eh... hm... het tegenovergestelde van spelen... weet ik niet! Dan houden we nou maar op hè. Dag Bert!'

Vanaf het moment dat Bert weigert zich aan Ernies spelregels te onderwerpen, weet je dat hij verloren is. Hij is niet flexibel van geest genoeg om ze het hoofd te bieden en zo dartelt Ernie verbaal om hem heen. Bert probeert zich principieel aan zijn eigen regels te houden, maar dat is een hopeloos gevecht. Bert is van meet af aan de onderliggende partij, is geërgerd maar probeert beleefd en beredeneerd te blijven, en je weet ook dat Bert nooit anders zal kunnen.

Dat neemt je heel erg voor Bert in, je moet wel van Bert houden, hij is zo aandoenlijk aardig, zo welwillend, hij heeft het beste met iedereen voor. Maar je weet ook dat hij, zoals zovele straight men in komische sketches, uiteindelijk slachtoffer zal worden van de punchline van zijn tegenspeler. Zo bezien zijn er veel Ernies geweest voor Cohens Bert.
Komediemeester Mel Brooks was een verklaard bewonderaar van de straight guy. Hij vond dat diens functie voor de opbouw en de timing van de grap eeuwig werd onderschat. Inderdaad, zoals al eerder geconstateerd: Den Haag gaat hem missen.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-van-Ernie-is.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108337569
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij is voor een kwart eigenaar. Wie heeft de andere driekwart en wat is zijn / hun politieke achtergrond?
Zoek het even uit... ik heb die gegevens hier nu niet. Wordt ook niet vermeld. Hoezo, maakt dit het minder erg? De rode roos misbruikt weer eens subsidiegelden...is het niet in Amsterdam dan is het wel in Den Haag.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:38:04 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108337609
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zoek het even uit... ik heb die gegevens hier nu niet. Wordt ook niet vermeld. Hoezo, maakt dit het minder erg? De rode roos misbruikt weer eens subsidiegelden...is het niet in Amsterdam dan is het wel in Den Haag.
Het is geen kwestie van 'minder erg' het is een kwestie van 'in perspectief'. Als je 1 kwart eigenaar bent, kun je altijd overruled worden door de andere 3 kwarten om het bedrijf dingen te laten doen. Het bedrijf kan zelfs dingen doen, zonder dat je het weet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108337687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van 'minder erg' het is een kwestie van 'in perspectief'. Als je 1 kwart eigenaar bent, kun je altijd overruled worden door de andere 3 kwarten om het bedrijf dingen te laten doen. Het bedrijf kan zelfs dingen doen, zonder dat je het weet.
Ik wou het even checken maar blijkbaar ben ik niet de enige. Bij de KvK is het thans niet inzichtbaar, het dossier is 'in behandeling' :)
Maar ik zal hier nog wel op terugkomen. Niet dat het minder belangrijk is dat deze man geld verkwinseld maar wellicht dat er nog meer partijleden erbij betrokken zijn, het zou mij in ieder geval niets verbazen.

edit:

quote:
B&A Groep Holding heeft vier aandeelhouders, te weten Jaap Geerlof (bestuursvoorzitter), José ten Kroode, Oscar Papa en Hans Kamps.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 11:47:38 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_108339895
quote:
Raad Nijmegen legt zich nog niet neer bij komst Dijksma
Van onze verslaggever Gijs Herderscheê − 24/02/12, 08:18

De benoeming van de burgemeester in Nijmegen is nog geen gelopen race. Een groot deel van de gemeenteraad is er niet van overtuigd dat de voorgedragen kandidaten Sharon Dijksma (PvdA, 40) en Hubert Bruls (CDA, 46) de beste papieren hebben.
Een flink deel van de raad is voor GroenLinks-senator Tof Thissen, die ook heeft gesolliciteerd. Volgens de wet mogen de raadsleden uiteindelijk hun eigen keuze maken uit alle sollicitanten. Zij hoeven zich niet aan de voordracht van de vertrouwenscommissie te houden.

Maandag lekte via de Gelderlander en de Volkskrant uit dat de vertrouwenscommissie het Tweede Kamerlid Dijksma als voorkeurskandidaat aan de gemeenteraad wil voordragen. De Venlose burgemeester Bruls staat als tweede op de voordracht. Het burgemeesterschap van Nijmegen is vacant sinds Thom de Graaf (D66, 54) per 1 februari is overgestapt naar de HBO-raad.

Omstreden
De Gelderlander signaleerde donderdag dat de kandidatuur van Dijksma allerminst onomstreden is. Een overgrote meerderheid van de Nijmegenaren die via de krant reageren, wijst haar komst af. Volgens de krant is meer dan 90 procent 'ronduit negatief'. Dijksma, die in Enschede woont, heeft geen band met Nijmegen. Bruls is er nog wethouder geweest, maar het CDA heeft slechts 3 van de 39 raadszetels.

De krant heeft signalen uit de raad dat de voordracht van de vertrouwenscommissie genegeerd zal worden. Ingewijden vermoeden dat Thissen in ieder geval de steun krijgt van de fracties van GroenLinks en de SP, samen goed voor 13 van de 39 stemmen. Sharon Dijksma lijkt op voorhand te kunnen rekenen op de steun van PvdA en D66, samen 14 stemmen. In dat geval zijn er nog slechts 12 stemmen te vergeven aan bijvoorbeeld Bruls. Het zou betekenen dat de finale stemronde gaat tussen Dijksma en Thissen.

Aanbeveling
Ruud van Bennekom, directeur van het Nederlands Genootschap van Burgemeesters, wijst erop dat een vertrouwenscommissie slechts een aanbeveling doet aan de gemeenteraad. Die kan de raad overnemen en doorsturen naar het kabinet en de commissaris van de koningin van de provincie. Sinds deze procedure begin deze eeuw is geïntroduceerd, heeft het kabinet nog niet afgeweken van de voordracht van een gemeenteraad.

'Bij de voordracht houdt de raad echter het laatste woord', zegt Van Bennekom. Dat betekent volgens hem dat de gemeenteraad in beslotenheid ook alle sollicitanten kan bespreken en zelf de keus kan maken.
http://www.volkskrant.nl/(...)-komst-Dijksma.dhtml
pi_108340433
Liever Dijkstra dan weer zo'n jaren 80 vredesactivist van Groen Links.

Als het Tof Thissen wordt verhuis ik :r
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:11:43 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108340924
Sharon is Nijmegen niet links genoeg?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108341373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Sharon is Nijmegen niet links genoeg?
Dat zou je haast zeggen.

Als je het gevraagde profiel leest vraag je je af waarom ze in godsnaam met deze kandidaten komen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:27:35 #60
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_108341556
Binding met de stad vind ik geen absolute must om burgemeester te worden. Dit kan met de tijd groeien. Misschien is het zelfs beter dat een buitenstaander burgemeester wordt. Dit zorgt ervoor dat de zaken meer objectief worden benaderd.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:31:16 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108341711
En zover ik Nijmegen ken hebben ze daar geen bruggebouwer nodig maar een knalharde no nonsense manager, iemand die een schip sambal meeneemt en iedere reet daarmee volstopt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108341822
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Misschien is het zelfs beter dat een buitenstaander burgemeester wordt. Dit zorgt ervoor dat de zaken meer objectief worden benaderd.
Dat heet dan weer géén binding met de stad, en dat is juist een voorwaarde.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
En zover ik Nijmegen ken hebben ze daar geen bruggebouwer nodig maar een knalharde no nonsense manager, iemand die een schip sambal meeneemt en iedere reet daarmee volstopt.
Dan heb je een beste kijk op Nijmegen, mijn idee!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 februari 2012 @ 17:39:36 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108353357
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:27 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Binding met de stad vind ik geen absolute must om burgemeester te worden. Dit kan met de tijd groeien. Misschien is het zelfs beter dat een buitenstaander burgemeester wordt. Dit zorgt ervoor dat de zaken meer objectief worden benaderd.
De Graaf had binding met Nijmegen en was alles behalve een succes. Ter Horst had volgens mij geen binding en was ongelofelijk populair :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108355419
Dijksma als burgemeester, ik zou van minder over mijn nek kunnen gaan.
Dat mens heeft heel haar politieke loopbaan slechts aan haar connecties te danken. Ze is geboren in Wassenaar, dat zal vast veel hebben geholpen. Haar wapenfeiten: VWO-pretpakket en twee niet voltooide tertiaire opleidingen, 0 banen buiten de politiek.
Laat haar eens een normale baan krijgen waarin ze alles op eigen kracht moet doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_108376405
quote:
Nebahat Albayrak kandidaat PvdA

UTRECHT - PvdA-Kamerlid Nebahat Albayrak heeft zich als eerste vrouw kandidaat gesteld om politiek leider te worden van de PvdA. Dat heeft ze zaterdag laten weten aan NU.nl.

Na Martijn van Dam, Diederik Samsom en Ronald Plasterk heeft ook zij de ambitie om Job Cohen op te volgen als fractievoorzitter in de Tweede Kamer.

Ze wilde haar kandidatuur vrijdag al bekend maken, maar besloot dit niet te doen vanwege het trieste nieuws over de gezondheidstoestand van prins Friso.

Draagvlak

Volgens Albayrak ontbreekt bij dit kabinet de urgentie om de problemen aan te pakken. "We staan aan de vooravond van de grootste bezuinigingsoperatie ooit met een kabinet dat allang draagvlak heeft verloren", aldus de oud-staatssecretaris van Justitie.

"Terwijl dit kabinet vooral bezig is met het overeind houden van de gedoogconstructie worden er elke dag meer mensen werkloos."

Ze zegt dat de 'afbraakpolitiek' van Rutte haar hart raakt. "Zeker als ik zie dat we er de afgelopen anderhalf jaar niet in zijn geslaagd te laten zien wat onze alternatieven zijn. Als het kabinet vandaag valt hebben we morgen een plan dat eerlijker en socialer is."

Wat is er nieuw aan dit verhaal? De PvdA vindt al langer dat het socialer en eerlijker moet.

"Elke partij zal zich permanent moeten vernieuwen en de oplossingen van morgen moeten aanpassen aan de uitdagingen van vandaag."

"Maar waar dit vooral over gaat is dat we er niet in slagen om een progressief kabinet dichterbij te brengen. Dat is het doel."

"Je kunt bij de kandidaten voor de PvdA zoeken naar verschillen, maar we zijn wel allemaal lid van dezelfde club. Het gaat er om dat we die krachten in de fractie bundelen om die vuist tegen Rutte te kunnen "

Wil je een brug slaan tussen de progressieve partijen?

"Ik wil een brug slaan tussen alle partijen die het uitvoeren van het programma om Nederland sterker en socialer te maken mogelijk maken. 4,5 miljoen mensen hebben progressief gestemd. Die mensen hebben ook een stem nodig. Die stem wil ik zijn."
http://www.nu.nl/politiek(...)-kandidaat-pvda.html
  zaterdag 25 februari 2012 @ 10:10:56 #66
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108376529
quote:
In een toelichting zei het 43-jarige Kamerlid dat ze het besluit vrijdag al had genomen, maar er die dag niet mee naar buiten wilde komen in verband met het nieuws over prins Friso.
Bang dat ze te weinig aandacht kreeg natuurlijk,de schijnheil :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108376566
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 10:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Bang dat ze te weinig aandacht kreeg natuurlijk,de schijnheil :P
Ja hehe, bitterbal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_108376824
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 10:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Bang dat ze te weinig aandacht kreeg natuurlijk,de schijnheil :P
Vond dat ook al zulk opzichtig gelul. Z'n toestand is nu plots niet beter hoor. :')
pi_108376856


Zozo, die heeft haar roeping als mijn secretaresse gemist.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:09:57 #70
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108380579
Het is ook niet goed of het deugt niet bij sommigen hier. Als ze wel gisteren de aankondiging had gedaan was er een stads- en landgeschrei opgegaan, of dat wijf nou echt denkt dat ze belangrijker is dan het nieuws over Friso en bla bla bla. Nu stelt ze het een dag uit en is het weer niet goed.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108381310
Hans Spekman gaat het wielrennen missen :o Hans, de man van het volk ^O^ _O_
pi_108381415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
En zover ik Nijmegen ken hebben ze daar geen bruggebouwer nodig maar een knalharde no nonsense manager, iemand die een schip sambal meeneemt en iedere reet daarmee volstopt.
Ja en dan heeft iedereen een reet vol sambal en is iedereen het nog steeds met elkaar oneens ....

yaaaaaaay!! gelijk hebben, belangrijker dan iets oplossen idd
pi_108381545
quote:
Onvrede over ‘slangenkuil’ bij ledenraad PvdA

PvdA-voorzitter Hans Spekman noemde vandaag tijdens de ledenraad in de Utrechtse Jaarbeurs het lekken uit de PvdA-fractie “walgelijk”.Kamerlid en waarnemend fractievoorzitter Jeroen Dijsselbloem zei zich te schamen hoe sommige fractiegenoten de afgelopen weken met elkaar zijn omgegaan.
Tijdens de ledenraad blikten PvdA’ers terug op het vertrek van Job Cohen als partijleider. De 64-jarige Cohen, die met een staande ovatie werd ontvangen, zei dat hij ‘dolgraag was doorgegaan’. Toen hij echter tot de conclusie kwam dat hij niet langer degene was om de PvdA effectief te leiden verbond hij hier consequenties aan, zo legde hij uit. “Er zijn dingen gezegd die niet gezegd hadden mogen worden”, zei Cohen. Maar dat was niet de reden om de handdoek in de ring te gooien, onderstreepte hij. “Maar laten we nu ook ophouden met naar binnen kijken.”

Voor Dijsselbloem is de kous echter nog niet af. Hij noemt het lekken van de interne mail die Frans Timmermans stuurde “onacceptabel”. “De PvdA staat voor mensen die elkaar vertrouwen en ik schaam me voor de manier waarop sommige mensen met elkaar omgaan”, zei hij. Dijsselbloem verklaarde dat hij een ‘klotegevoel’ heeft. “Je wilt je niet hoeven schamen voor de ellende in je partij.”

“Er is een aantal mensen dat iets heeft gedaan dat niet mag en ook niet bij de PvdA thuishoort”, zei Spekman. Hij vindt echter dat niet de hele fractie daar op mag worden aangekeken. Ook Dijsselbloem zei dat de PvdA-fractie ‘fantastisch’ is.

Frans Timmermans liet eerder vandaag weten aan NRC Handelsblad dat hij zich niet kandidaat stelt voor het partijleiderschap van de partij totdat degene die zijn kritische mail naar de NOS heeft gelekt zich meldt. Hij zou niets liever doen dan zich kandideren, maar spreekt van een “grauwsluier” over zijn kandidatuur. “Als degene die de mail heeft gelekt zich voor dinsdag bekendmaakt doe ik het misschien alsnog”, zegt Timmermans over een eventuele sollicitatie.

Niet alle vijfhonderd aanwezige leden waren onder de indruk van de verontschuldigingen. “Ik ben al heel lang lid van de PvdA, maar zo’n dieptepunt heb ik nog nooit meegemaakt”, zei een man die geëmotioneerd het woord nam. “Excuses uit de slangenkuil stellen niet zo veel voor. Mensen uit de fractie moeten eens goed in de spiegel kijken en misschien wel dezelfde conclusie trekken als Cohen.”

Een ander lid sprak van hypocrisie. “Lekken is niet van vandaag, maar van alle tijden. Stop ermee!” Ook de koers van de partij werd bekritiseerd. “Zorg verdomme dat je dichter bij de mensen gaat staan en je sociale gezicht laat zien. En hou op met dat gezever”, beet een bozer PvdA’er de fractie vanuit de zaal toe.

Het laatste woord was aan Cohen, die zich introduceerde als “enthousiast partijlid uit Amsterdam.” Hij zei onder de indruk te zijn van de sfeer tijdens de bijeenkomst. “Het is goed dat we de rijen sluiten.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-bij-ledenraad-pvda/
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:47:46 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_108381631
Het wordt nog lastig kiezen met zoveel goeie kandidaten :o
pi_108381656
Die PvdA'ers zeggen wel een stuk harder waar het op staat dan die mietjes bij het CDA:
quote:
Een ander lid sprak van hypocrisie. “Lekken is niet van vandaag, maar van alle tijden. Stop ermee!” Ook de koers van de partij werd bekritiseerd. “Zorg verdomme dat je dichter bij de mensen gaat staan en je sociale gezicht laat zien. En hou op met dat gezever”, beet een bozer PvdA’er de fractie vanuit de zaal toe.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:50:51 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_108381707
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:48 schreef Friek_ het volgende:
Die PvdA'ers zeggen wel een stuk harder waar het op staat dan die mietjes bij het CDA:

[..]

PvdA'ers mogen dan ook gewoon vloeken om hun woorden kracht bij te zetten :P
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:52:38 #77
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108381743
Maar niemand die roept: Zet je schouders er verdomme onder en stuur dit Kabinet naar huis, ook al moet je daarvoor samenwerken met de SP en GL. Wij betalen de rekening voor jullie onkunde!
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108381796
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:48 schreef Friek_ het volgende:
Die PvdA'ers zeggen wel een stuk harder waar het op staat dan die mietjes bij het CDA:

[..]

Beter zo, dan er om heen draaien zoals die CDA'ers.
pi_108382190
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar niemand die roept: Zet je schouders er verdomme onder en stuur dit Kabinet naar huis, ook al moet je daarvoor samenwerken met de SP en GL. Wij betalen de rekening voor jullie onkunde!
Ben ik het wel mee eens, inderdaad. Normaal gesproken ben ik toch van een wat constructievere opstelling richting het kabinet van de oppositie, maar in deze politieke situatie heb ik liever dat ze het zo snel mogelijk de nek omdraaien. De PvdA (maar ook D66 en GroenLinks) mag zich wat mij betreft een stuk agressiever opstellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2012 14:08:34 ]
pi_108382407
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar niemand die roept: Zet je schouders er verdomme onder en stuur dit Kabinet naar huis, ook al moet je daarvoor samenwerken met de SP en GL. Wij betalen de rekening voor jullie onkunde!
En jij denkt dat dit wel wat gaat worden?? _O-
pi_108383011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar niemand die roept: Zet je schouders er verdomme onder en stuur dit Kabinet naar huis, ook al moet je daarvoor samenwerken met de SP en GL. Wij betalen de rekening voor jullie onkunde!
Zegt Albayrak dat niet min of meer?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:37:16 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_108383119
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar niemand die roept: Zet je schouders er verdomme onder en stuur dit Kabinet naar huis, ook al moet je daarvoor samenwerken met de SP en GL. Wij betalen de rekening voor jullie onkunde!
Omdat je dit kabinet niet tegen elke prijs naar huis moet willen sturen.
Over Europa bijvoorbeeld verschillen de PvdA en de SP hemelsbreed van mening. Dan kunnen ze op dat punt wel samen het kabinet keihard aanvallen, maar als dat tot gevolg heeft dat de eurocrisis verergert moet je dat gewoon niet willen.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:39:09 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108383185
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:48 schreef Friek_ het volgende:
Die PvdA'ers zeggen wel een stuk harder waar het op staat dan die mietjes bij het CDA:

[..]

De paar de er nog over zijn..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108383559
Gezien de toon van Dijsselbloem en het feit dat hij zich niet kandideert voor het leiderschap, denk ik dat het straks exit is voor hem. Ik vrees dat hij de politiek verlaat als zich nieuwe verkiezingen aandienen.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:23:10 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108387645
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat je dit kabinet niet tegen elke prijs naar huis moet willen sturen.
Over Europa bijvoorbeeld verschillen de PvdA en de SP hemelsbreed van mening. Dan kunnen ze op dat punt wel samen het kabinet keihard aanvallen, maar als dat tot gevolg heeft dat de eurocrisis verergert moet je dat gewoon niet willen.
Laat ik je dan even verlichten:

---------
De Nederlandse economie zal dit jaar fors krimpen. Dat is althans de verwachting van de Europese Commissie, die vandaag haar groeiprognoses voor 2012 bekend heeft gemaakt.

Het dagelijks bestuur van de Europese Unie verwacht dat de economische activiteiten in Nederland met 0,9 procent dalen. Daarmee is de commissie beduidend somberder dan het Centraal Planbureau, dat in december nog uitging van een krimp met 0,5 procent.

Met de verwachte achteruitgang van 0,9 procent laat Nederland alleen Griekenland (min 4,4 procent), Portugal (min 3,3 procent), Italië (min 1,3 procent) en Spanje (min 1 procent) voor.

Voor de eurozone met 17 landen houdt de commissie rekening met een krimp van 0,3 procent. Voor de 27 EU-landen als geheel wordt groei, noch krimp voorzien dit jaar. De commissie is een stuk negatiever geworden over 2012. Eerder werd ervan uit gegaan dat de economie in de EU met 0,6 procent en die van de eurozone met 0,5 procent zou groeien.

De commissie voorziet geen groei in de eerste helft van dit jaar. Wel wordt er een bescheiden groei verwacht in de tweede helft van het jaar.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)andse-economie.dhtml

Hoeveel erger denk je dat het kan worden?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:24:36 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108387693
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit wel wat gaat worden?? _O-
Lezen is moeilijk. Ik zeg niet dat ze een kabinet moeten vormen met die partijen, ik zeg dat ze met die partijen moeten samenwerken om deze boevenbende naar huis te sturen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 26 februari 2012 @ 12:31:37 #87
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108410597
quote:
In de peiling van Maurice de Hond wint de PvdA twee zetels terug van de drie die vorige week werden verloren. De PVV verliest er twee.

Bij de PVV lijkt daarmee het positieve effect op de peilingen van het Polen-meldpunt gehalveerd. Bij de PvdA stapte deze week Job Cohen op en begon de kandidaatstelling voor zijn opvolging.

Ten opzichte van vorige week wint de VVD een zetel en verliest de SP er een. Bij De Hond staan deze partijen nu allebei op 32 zetels. In werkelijkheid heeft de VVD 31 zetels en de SP 15.

Doordat het CDA in de peiling nog altijd op 12 zetels staat (21 in de Tweede Kamer), staat de gedoogcoalitie van VVD, CDA en PVV nu bij De Hond op 66 zetels, tien minder dan in de Tweede Kamer.

De PvdA staat nu op 16 zetels (30 in de Kamer), eentje minder dan D66 met 17 (tien in de Kamer). Bij de overige partijen zijn geen wijzigingen ten opzichte van vorige week.

Leiderschap PvdA
De Hond peilde op vrijdag ook de populariteit van de kandidaten voor het leiderschap van de PvdA. Op dat moment was de kandidatuur van Nebahat Albayrak nog niet bekend. Onder de PvdA-kiezers heeft Diederik Samsom de meeste steun met 34 procent, voor Ronald Plasterk met 29 procent en Martijn van Dam met 14 procent.

Onder alle Nederlanders scoort Plasterk het hoogst met 27 procent, tegen 23 procent voor Samsom.
http://www.volkskrant.nl/(...)-vertrek-Cohen.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108414846
quote:
Geen dompteur

Het is een bekend grapje. Een journalist vraagt aan een politicus: 'Waarom ontkent u altijd dat u pedoseksueel bent?' De politicus zegt: 'Ik ben helemaal geen pedoseksueel.' Waarop de journalist zegt: 'Nu ontkent u het wéér!' Vroeger lachten we daar om, maar tegenwoordig is deze manier van vragenstellen een journalistieke usance geworden.

'U zwijgt over de interne strijd binnen uw partij, is dat niet de reden van uw verlies aan kiezers?'
'Nee, dat is niet de reden.'
'U beantwoordt mijn vraag niet. Waarom zwijgt u over de interne strijd binnen uw partij?'
'Omdat er geen interne strijd is.'
'U zegt nu weer niets, dat is nu juist wat uw kiezers u kwalijk nemen.'
Het is dit spel waar Job Cohen niet tegen kon. De formule van het juiste antwoord zou ik kunnen geven, maar dan moeten de politici mij maar inhuren, al denk ik niet dat ik op hun voorstel inga. Job Cohen was niet opgewassen tegen de media. In Amsterdam wisten we dit al.
Ooit werd ik zelf samen met Cohen geïnterviewd - het was naar aanleiding van de moord op Van Gogh - en Cohen vroeg de interviewer of hij van tevoren de tekst mocht lezen. Dat mocht uiteraard. Ik ken trouwens geen politicus die dat niet doet. Wat er vervolgens gebeurde, was dat Cohen grote veranderingen aanbracht, woorden nuanceerde, zinsneden die zijn betoog verzwakten verwijderde en de positie van zijn antwoorden wisselde. Kortom: hij had alles grondig laten editen. Of had dat zelf gedaan. En goed! Ik kreeg die mogelijkheid ook, maar liet dat na, want ik vond dat ik 'mooi sprook'n' had en de interviewer was mijn hoofdredacteur. Als ik het interview tussen hem en mij nu overlees, dan kom ik daar stom en zwak uit naar voren. Alles heb ik inderdaad zo gezegd, maar ik had niets veranderd. Cohen had alles veranderd. Ik dacht toen: maar Job, als jij straks live geïnterviewd wordt, gaat dit je tegenwerken.
Aldus geschiedde - hij heeft het politieke spel moeten opgeven.
Altijd als ik hoorde dat Cohen 'een fatsoenlijk' man was, begon er bij mij iets te schuren. Echt onfatsoenlijk was hij niet. Ik geloof niet dat iemand hem ooit heeft kunnen betrappen op grote of gore streken. Ik geloof wel dat hij nukkig kon zijn, maar hij was veeleer voorkomend en wilde ook graag een wellevende indruk maken.
Geen slechte eigenschappen, maar ook geen eigenschappen waarmee je een ideaal kunt verwezenlijken. Thee drinken is lief en kan een strategische meesterzet zijn, maar dan ook alleen als strategische meesterzet en niet als politieke panacee.
Job Cohen was in feite een intellectueel. Maar dan een intellectueel die de verkeerde keuze heeft gemaakt, namelijk die van de politieke arena. Daar had hij weg moeten blijven. Intellectuelen zijn geen debaters die het voortouw nemen; ze analyseren en geven daarna hun opinie. Intellectuelen wachten per definitie af.
En dat afwachten kenmerkte de politieke stijl van Job Cohen. Politiek leed hij aan een intellectuele onzekerheid. Hij had geen visie, hij kon wel over een visie, aan het eind, een oordeel geven, maar dan was het al te laat.
Hij wordt op het ogenblik wel gehanteerd als voorbeeld dat moet illustreren hoe slecht het gesteld is met de sociaal-democratie. Daar zit iets in. Maar toch anders dan men bedoelt. Cohen is een geslaagd mens: wetenschapper, minister, burgemeester, groot in de PvdA. Hij was een ideaal sociaal-democratisch product. Hij was geworden waarvoor zijn moeder destijds ook politica was geweest.
Er viel voor hem niets meer te winnen.
Wat hem derhalve restte was een conservatieve houding: afwachten, thee drinken, luisteren, analyseren, kijken. Hij wilde een dompteur zijn die de leeuwen in bedwang hield, hij werd het rauwe vlees. Je moet de arena ook niet betreden als je geen leeuwen kunt temmen.
http://www.groene.nl/2012/8/geen-dompteur

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 14:12:14 ]
  zondag 26 februari 2012 @ 15:02:03 #89
104871 remlof
Europees federalist
pi_108417019
Goed stuk over Hans Spekman op fd.nl: Van de oude stempel
  zondag 26 februari 2012 @ 15:04:51 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_108417144
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Laat ik je dan even verlichten:

---------
De Nederlandse economie zal dit jaar fors krimpen. Dat is althans de verwachting van de Europese Commissie, die vandaag haar groeiprognoses voor 2012 bekend heeft gemaakt.

Het dagelijks bestuur van de Europese Unie verwacht dat de economische activiteiten in Nederland met 0,9 procent dalen. Daarmee is de commissie beduidend somberder dan het Centraal Planbureau, dat in december nog uitging van een krimp met 0,5 procent.

Met de verwachte achteruitgang van 0,9 procent laat Nederland alleen Griekenland (min 4,4 procent), Portugal (min 3,3 procent), Italië (min 1,3 procent) en Spanje (min 1 procent) voor.

Voor de eurozone met 17 landen houdt de commissie rekening met een krimp van 0,3 procent. Voor de 27 EU-landen als geheel wordt groei, noch krimp voorzien dit jaar. De commissie is een stuk negatiever geworden over 2012. Eerder werd ervan uit gegaan dat de economie in de EU met 0,6 procent en die van de eurozone met 0,5 procent zou groeien.

De commissie voorziet geen groei in de eerste helft van dit jaar. Wel wordt er een bescheiden groei verwacht in de tweede helft van het jaar.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)andse-economie.dhtml

Hoeveel erger denk je dat het kan worden?
Ik zit op deze lijn: Ruding waarschuwt voor uittreding Griekenland uit euro
  zondag 26 februari 2012 @ 15:13:26 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108417507
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_twee_zetels__.html
PVV verliest 2 zetels, PvdA wint er 2
Cohen zijn beste actie is vertrekken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108417915
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_twee_zetels__.html
PVV verliest 2 zetels, PvdA wint er 2
Cohen zijn beste actie is vertrekken
Vanwege 2 zeteltjes in de grote tombola van Maurice de Hond?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 26 februari 2012 @ 15:32:38 #93
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108418448
Er is nu veel te doen om de PvdA, allemaal vrij positief en dan stijg je meestal wat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 27 februari 2012 @ 10:52:06 #94
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108455266
quote:
Ronald Plasterk wijt de recessie in Nederland aan 'het uitzonderlijk domme beleid' van het kabinet-Rutte. Hij zegt dat in een column die hij heeft ingesproken in het kader van zijn campagne om leider te worden van de PvdA.

De column is gisteren op gezet.

Plasterk maakte zijn column in de stijl die hij hanteerde als columnist in het tv-programma Buitenhof voor hij actief werd in de landelijke politiek.

In zijn column pleit hij ervoor dat Nederland moet vragen om vrijstelling van de strenge begrotingsregels uit Brussel, omdat in ons land uitzonderlijke omstandigheden gelden.

Die 'omstandigheden' zijn volgens Plasterk 'het uitzonderlijk domme beleid van de Rutte-regering', 'die het met zijn taboes heeft klaargespeeld om Nederland als enige land in Europa in een recessie te doen belanden.'

Volgens Plasterk heeft de regering de binnenlandse bestedingen niet gestimuleerd en wil het de woningmarkt maar niet hervormen. Daardoor is Nederland in een recessie terechtgekomen.
http://www.volkskrant.nl/(...)m-beleid-Rutte.dhtml

We zijn zo'n beetje het slechtste van heel Europa momenteel. Alleen Griekenland, Italie, Spanje en zo doen het slechter.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108456968
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

http://www.volkskrant.nl/(...)m-beleid-Rutte.dhtml

We zijn zo'n beetje het slechtste van heel Europa momenteel. Alleen Griekenland, Italie, Spanje en zo doen het slechter.
Plasterk zegt precies waar het op staat. Het ging in 2005 precies zo; ik heb de bronnen (zelfs uit het rechtse Elsevier) hier regelmatig aangehaald. Om het geheugen op te frissen, nog even een bron:
http://www.nu.nl/economie(...)lechtste-van-eu.html

Ook toen hadden we een rechts kabinet dat vooral bezig was met kortzichtig bezuinigen. Nu is precies hetzelfde aan de hand. In plaats van een gezonde mix van bezuinigen, hervormen en investeren, kiest het rampenkabinet alleen voor bezuinigen. Heel voorzichtig begint Verhagen nu weliswaar over hervormen, maar de rechtse gedoogvriendjes van PVV willen daar niet aan. Die snijden liever alle ontwikkelingshulp weg als 'oplossing', terwijl hervormingen achterwege blijven.

Plasterk is een man naar mijn hart. Scherpe analyse, intellectueel, charismatisch. Met afstand de beste man om de PvdA nu te leiden, temeer omdat hij ook beter ligt bij niet-PvdA-kiezers. Hopelijk zijn PvdA-leden zo verstandig om hem te kiezen.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:56:39 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_108457332
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Plasterk zegt precies waar het op staat. Het ging in 2005 precies zo; ik heb de bronnen (zelfs uit het rechtse Elsevier) hier regelmatig aangehaald. Om het geheugen op te frissen, nog even een bron:
http://www.nu.nl/economie(...)lechtste-van-eu.html

Ook toen hadden we een rechts kabinet dat vooral bezig was met kortzichtig bezuinigen. Nu is precies hetzelfde aan de hand. In plaats van een gezonde mix van bezuinigen, hervormen en investeren, kiest het rampenkabinet alleen voor bezuinigen. Heel voorzichtig begint Verhagen nu weliswaar over hervormen, maar de rechtse gedoogvriendjes van PVV willen daar niet aan. Die snijden liever alle ontwikkelingshulp weg als 'oplossing', terwijl hervormingen achterwege blijven.

Plasterk is een man naar mijn hart. Scherpe analyse, intellectueel, charismatisch. Met afstand de beste man om de PvdA nu te leiden, temeer omdat hij ook beter ligt bij niet-PvdA-kiezers. Hopelijk zijn PvdA-leden zo verstandig om hem te kiezen.
De VVD is dus altijd te rigoureus in bezuinigingen en brengt de economie alleen maar meer schade toe.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:59:59 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108457449
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Plasterk zegt precies waar het op staat. Het ging in 2005 precies zo; ik heb de bronnen (zelfs uit het rechtse Elsevier) hier regelmatig aangehaald. Om het geheugen op te frissen, nog even een bron:
http://www.nu.nl/economie(...)lechtste-van-eu.html

Ook toen hadden we een rechts kabinet dat vooral bezig was met kortzichtig bezuinigen. Nu is precies hetzelfde aan de hand. In plaats van een gezonde mix van bezuinigen, hervormen en investeren, kiest het rampenkabinet alleen voor bezuinigen. Heel voorzichtig begint Verhagen nu weliswaar over hervormen, maar de rechtse gedoogvriendjes van PVV willen daar niet aan. Die snijden liever alle ontwikkelingshulp weg als 'oplossing', terwijl hervormingen achterwege blijven.

Plasterk is een man naar mijn hart. Scherpe analyse, intellectueel, charismatisch. Met afstand de beste man om de PvdA nu te leiden, temeer omdat hij ook beter ligt bij niet-PvdA-kiezers. Hopelijk zijn PvdA-leden zo verstandig om hem te kiezen.
En er werd mij toch een stevig fundament gelegd. Eerst stevig snoeien, en als het aantrekt de vruchten plukken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108457597
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:56 schreef remlof het volgende:
De VVD is dus altijd te rigoureus in bezuinigingen en brengt de economie alleen maar meer schade toe.
Over het algemeen wel ja. De VVD slaat door in bezuinigingsdrift en doet dat ook nog eens zodanig dat lage en middeninkomens relatief hard worden getroffen, waardoor het consumentenvertrouwen daalt, de consumptieve bestedingen achterblijven en de werkloosheid stijgt. En soort vicieuze cirkel. En je ziet het ook aan de prestaties van Nederland, die slechter zijn dan de ons omringende landen.

Volgens de VVD kan de economie wel wat VVD gebruiken. In werkelijkheid is VVD-beleid juist schadelijk voor onze economie. Kijk ook maar naar de hypotheekrenteaftrek die koste wat het kost in stand moet worden gehouden, terwijl allang is onderzocht dat deze de economische groei van stedelijke gebieden in Nederland afremt. Verder is verkleining van de overheid een stokpaardje waarop ze steeds teruggrijpen, terwijl uit alles blijkt dat landen met een wat grotere overheid juist beter functioneren.
pi_108459017
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)m-beleid-Rutte.dhtml

We zijn zo'n beetje het slechtste van heel Europa momenteel. Alleen Griekenland, Italie, Spanje en zo doen het slechter.
Flauwekul want bepaalde landen moeten nog beginnen met de bezuinigingen (waar niemand onderuit komt, tenzij er van te voren gespaard is), zoals Frankrijk na de verkiezingen.
Verder zijn we nog steeds (op Luxemburg na) het rijkste land in de EU en het allerbelangrijkste: AAA.
pi_108459080
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef Elfletterig het volgende:

Plasterk is een man naar mijn hart. Scherpe analyse, intellectueel, charismatisch. Met afstand de beste man om de PvdA nu te leiden, temeer omdat hij ook beter ligt bij niet-PvdA-kiezers. Hopelijk zijn PvdA-leden zo verstandig om hem te kiezen.
Plasterk is duidelijk een economisch onbenul. Zijn kansen zijn nu alweer verkeken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 februari 2012 @ 13:50:51 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108461374
*O* Plasterk *O*
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 februari 2012 @ 13:52:01 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108461427
De Rutte-recessie, de verkiezingsslogan is er ook meteen :D Jack de Vries zou er jaloers op zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 27 februari 2012 @ 13:52:34 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108461454
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:52 schreef rubbereend het volgende:
De Rutte-recessie, de verkiezingsslogan is er ook meteen :D Jack de Vries zou er jaloers op zijn
Klinkt als een Suske & Wiske-titel :D
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108461610
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:46 schreef rsfxrs020 het volgende:
Flauwekul want bepaalde landen moeten nog beginnen met de bezuinigingen (waar niemand onderuit komt, tenzij er van te voren gespaard is), zoals Frankrijk na de verkiezingen.
Verder zijn we nog steeds (op Luxemburg na) het rijkste land in de EU en het allerbelangrijkste: AAA.
Je klinkt al net zo kortzichtig als de gemiddelde VVD'er. Alleen 'bezuinigen' helpen ons er bovenop.... :') Dat er ook hervormingen nodig zijn en dat je via investeringen ook groeiperspectief moet bieden, ontgaat je kennelijk.

En dat de AAA-status het allerbelangrijkste is, is ook maar subjectief. De laatste tijd worden we wel érg slaaf van die kredietbeoordelingsbureautjes. Trouwens: als je die AAA zo graag wilt behouden, laten we dan als de sodemieter iets doen aan de torenhoge hypotheekschuld in dit land (de hoogste ter wereld). Maar nee, dat is volgens Rutte geen probleem.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:47 schreef rsfxrs020 het volgende:
Plasterk is duidelijk een economisch onbenul. Zijn kansen zijn nu alweer verkeken.
Bron?
  maandag 27 februari 2012 @ 22:42:02 #105
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_108485440
Dag Job.

wat vinden we van de kandidaten?

Job.

1.Martijn van Dam
aardige jongen, veel idee-en maar er komt nooit iets van terecht. Heeft geen ervaring

2. Diederik Samsom, ook man van veel woorden. Populist. Weinig ervaring.

3. Nebahat Albayrak, was staatsecretaris dus enige ervaring. Maar heeft het destijds slecht gedaan.
Twee nationaliteiten. En teveel eigen volk, en idealogie eerst.
quote:
Albayrak voerde een minder streng beleid dan haar voorgangers in deze functie;[1][2] het aantal migranten naar Nederland steeg in 2007 naar 118.000 en in 2008 naar 141.000, dit was een recordaantal
Dat moeten we zeker NIET hebben.
Waarschijnlijk maakt Wilders in debatten gehakt van haar.

4. Dhr. prof. Ronald Plasterk, man met ervaring was minister, intelectueel, , welbespraak, rustig, overwegend, nadenkend.Kan zelfs grappig zijn. Fan van Den Uyl.

Kortom. Ik denk dat Prof.Plasterk de man is, en hopelijk wordt.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  maandag 27 februari 2012 @ 23:18:35 #106
27648 Weakling
available in strong mint
pi_108487070
Als de PvdA de PVV in de kaart wil spelen, dan moeten ze straks Albayrak kiezen. Hoe onterecht, kortzichtig, respectloos en debiel ook: het wordt makkelijk schieten voor Geert en de zijnen met een Turkse moslima aan de leiding van de PvdA.

Ik geloof dat Albayrak best haar mannetje kan staan, ik denk ook dat ze capabel genoeg is om de functie uit te voeren, maar ze zal keer op keer aangevallen worden om wie ze is, niet wat ze kan. En dat zal zich uiteindelijk wreken gok ik.

Samson, verliest te snel zijn geduld vrees ik, ondanks dat ie wel een jong publiek aanspreekt. Van Dam is voor mij een te onzichtbaar persoon. Plasterk is te netjes en ik zie geen vechter in hem, maar komt wel sypathiek over. Ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Weakling op 27-02-2012 23:24:20 ]
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 februari 2012 @ 23:46:49 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108488395
Andersom zal Albayrak ook weer een enorme groep aanspreken. En mensen die in die aanvallen van Wilders trappen zullen toch nooit bij de PvdA komen.

Samsom is de laatste jaren qua geduld wel enorm gegroeid. En heeft in de hele Fukushima nasleep aan het grote publiek kunnen laten zien ingewikkelde materie redelijk makkelijk uit te kunnen leggen. Dat is wel een sterke kwaliteit.

Plasterk moet weer in de Buitenhof rol komen, daar was hij ijzersterk en wist in een korte tijd altijd de vinger op de zere plek te leggen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 februari 2012 @ 23:47:22 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108488413
quote:
steeg in 2007 naar 118.000 en in 2008 naar 141.000, dit was een recordaantal
was dat niet gewoon het generaal pardon? Wat ze zonder veel grote problemen voor elkaar heeft gekregen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 06:27:19 #109
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_108492258
Iemand Albayrak nog gezien bij Pauw en Witteman, wat was zij slecht! Ik mag hopen voor de PvdA dat zij in ieder geval niet gekozen wordt. Ze had totaal geen vat op de vragen en sprak zichzelf steeds tegen. Het ergst was nog wel dat ze toen het op haar verzoek over de inhoud moest gaan, want het maakt helemaal niet uit immers dat zij een Turkse vrouw is (yeah right!) helemaal niets wist te verzinnen, ja na lang nadenken wat algemene dingen over duurzaamheid.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_108493146
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

was dat niet gewoon het generaal pardon? Wat ze zonder veel grote problemen voor elkaar heeft gekregen.
Sowieso is 'het goed doen' natuurlijk niet enkel een kwestie van kijken hoeveel mensen je buiten het land hebt kunnen houden.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:11:02 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_108493443
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 06:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Iemand Albayrak nog gezien bij Pauw en Witteman, wat was zij slecht! Ik mag hopen voor de PvdA dat zij in ieder geval niet gekozen wordt. Ze had totaal geen vat op de vragen en sprak zichzelf steeds tegen. Het ergst was nog wel dat ze toen het op haar verzoek over de inhoud moest gaan, want het maakt helemaal niet uit immers dat zij een Turkse vrouw is (yeah right!) helemaal niets wist te verzinnen, ja na lang nadenken wat algemene dingen over duurzaamheid.
Ik vond dat ze het prima deed, alleen was het wel ongeveer het belabberste interview dat ik P&W ooit heb zien doen.
pi_108493688
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:11 schreef remlof het volgende:
Ik vond dat ze het prima deed, alleen was het wel ongeveer het belabberste interview dat ik P&W ooit heb zien doen.
Hoewel ik Albayrak niet de beste kandidaat vind, deed ze het inderdaad best goed. En ik wist niet dat Jeroen Pauw zo godsgruwelijk irritant kon zijn. Zoals gisteren vertoond, heb ik echt nog niet eerder gezien. Constant, tot vervelens toe blijven hameren op het geslacht en de achtergrond van Albayrak. Was echt nergens voor nodig.

Dit is al de tweede kandidaat die zo bizar wordt aangepakt op tv. De manier waarop Matthijs van Nieuwkerk in DWDD Martijn van Dam ondervroeg was beneden alle peil. Die jongen heeft nauwelijks een zin kunnen afmaken. Zowel voor Pauw als voor Van Nieuwkerk geldt: pittig en snel interviewen oké, maar je kunt ook doorslaan.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:26:47 #113
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108493704
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vond dat ze het prima deed, alleen was het wel ongeveer het belabberste interview dat ik P&W ooit heb zien doen.
Klopt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:27:33 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108493714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoewel ik Albayrak niet de beste kandidaat vind, deed ze het inderdaad best goed. En ik wist niet dat Jeroen Pauw zo godsgruwelijk irritant kon zijn. Zoals gisteren vertoond, heb ik echt nog niet eerder gezien. Constant, tot vervelens toe blijven hameren op het geslacht en de achtergrond van Albayrak. Was echt nergens voor nodig.

Dit is al de tweede kandidaat die zo bizar wordt aangepakt op tv. De manier waarop Matthijs van Nieuwkerk in DWDD Martijn van Dam ondervroeg was beneden alle peil. Die jongen heeft nauwelijks een zin kunnen afmaken. Zowel voor Pauw als voor Van Nieuwkerk geldt: pittig en snel interviewen oké, maar je kunt ook doorslaan.
Je hebt niet door dat ze dit deden om hem te confronteren met hoe ze door wilders behandeld zullen worden? dit werd nota bene nog gezegd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:28:44 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108493731
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vond dat ze het prima deed, alleen was het wel ongeveer het belabberste interview dat ik P&W ooit heb zien doen.
Heb die twee zelden een goed interview zien doen, maar goed.
Airhead en Hasbeen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108493978
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:42 schreef Fockker het volgende:
Wat vinden we van de kandidaten?

1. Martijn van Dam
2. Diederik Samsom
3. Nebahat Albayrak
4. Ronald Plasterk
1: Van Dam is getalenteerd, maar in mijn optiek echt nog te jong om nu al de PvdA te leiden. Zijn tijd komt nog wel; geduld is een schone zaak. Ik vind het wel van lef getuigen dat hij zich kandidaat heeft gesteld; groot respect daarvoor.
2: Samsom: Vakkundig politicus: feitenkennis en altijd een woordje klaar. Toch kleeft er iets Greenpeace-achtigs aan hem. Zeker een goede kandidaat.
3: Ik betwijfel of Albayrak meedoet omdat ze het echt wil, of omdat men zonodig een vrouw onder de kandidaten wil hebben. Het is haar schuld niet, maar in de Nederlandse politiek hebben vrouwen maar bar weinig succes geboekt als partijleider. GroenLinks stak zelden tot nooit boven de 10 zetels uit, de SP stortte in onder Agnes Kant, etc. Als het moment daar is, staat er vanzelf wel eens een vrouw op als de natuurlijke leider. Bij de VVD gebeurde dat *bijna* met Verdonk, maar dat liep daarna allemaal heel anders af.
4: Plasterk is mijn favoriete kandidaat. De man is hooggeschoold, uitermate deskundig, komt correct over en heeft ook nog eens een vriendelijke, guitige uitstraling. Belangrijk: hij scoort van alle kandidaten het beste bij kiezers die op andere partijen stemmen. En dat zijn nou juist de kiezers die de PvdA moet terugwinnen. Plasterk ligt goed. Er kleeft geen negatief imago aan hem en zijn verhaal is goed.

Als ik PvdA-lid was, zou ik het wel weten. Kies iemand die niet alleen binnen de PvdA populair is, maar iemand die kiezers weer kan terughalen naar de PvdA. Plasterk dus. Ook in de wetenschap dat Samsom jong genoeg is om in een later stadium alsnog de partij te leiden.
pi_108494671
Waarom is Plasterk zo populair? Vergeleken met Cohen is het werkelijk geen enkele vooruitgang. Die man heeft totaal geen uitstraling en niet het charisma om grote groepen aan te spreken en dus terug te halen voor de partij. Iemand stukjes gezien van geenstijl.tv met hem? Hij komt er als een sulletje, bijna onderdanig over (ik weet dat hij dat niet is) en wordt ook als zodanig neergezet.

Nee, ik ga stemmen op Diederik. Nieuw elan _O_
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:37:31 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_108495019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

1: Van Dam is getalenteerd, maar in mijn optiek echt nog te jong om nu al de PvdA te leiden. Zijn tijd komt nog wel; geduld is een schone zaak. Ik vind het wel van lef getuigen dat hij zich kandidaat heeft gesteld; groot respect daarvoor.
2: Samsom: Vakkundig politicus: feitenkennis en altijd een woordje klaar. Toch kleeft er iets Greenpeace-achtigs aan hem. Zeker een goede kandidaat.
3: Ik betwijfel of Albayrak meedoet omdat ze het echt wil, of omdat men zonodig een vrouw onder de kandidaten wil hebben. Het is haar schuld niet, maar in de Nederlandse politiek hebben vrouwen maar bar weinig succes geboekt als partijleider. GroenLinks stak zelden tot nooit boven de 10 zetels uit, de SP stortte in onder Agnes Kant, etc. Als het moment daar is, staat er vanzelf wel eens een vrouw op als de natuurlijke leider. Bij de VVD gebeurde dat *bijna* met Verdonk, maar dat liep daarna allemaal heel anders af.
4: Plasterk is mijn favoriete kandidaat. De man is hooggeschoold, uitermate deskundig, komt correct over en heeft ook nog eens een vriendelijke, guitige uitstraling. Belangrijk: hij scoort van alle kandidaten het beste bij kiezers die op andere partijen stemmen. En dat zijn nou juist de kiezers die de PvdA moet terugwinnen. Plasterk ligt goed. Er kleeft geen negatief imago aan hem en zijn verhaal is goed.

Als ik PvdA-lid was, zou ik het wel weten. Kies iemand die niet alleen binnen de PvdA populair is, maar iemand die kiezers weer kan terughalen naar de PvdA. Plasterk dus. Ook in de wetenschap dat Samsom jong genoeg is om in een later stadium alsnog de partij te leiden.
Ik vind dit wel een sterke analyse, maar ik wacht toch nog even om mijn definitieve keuze te maken.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:39:52 #119
104871 remlof
Europees federalist
pi_108495085
Oh dit zijn de debatten tussen de kandidaten trouwens:

Woensdag 29 februari: Rotterdam
Locatie: Maassilo, Maashaven Zuidzijde 1 – 2
Tijdstip: 20.00 uur - 21.30 uur
Deur open: 19.30 uur
Bijeenkomstnummer: 5785

Vrijdag 2 maart: Groningen
Locatie: Huize Maas, Vismarkt 52
Tijdstip: 20.00 uur - 21.30 uur
Deur open: 19.30 uur
Bijeenkomstnummer: 5786

In samenwerking met de afdeling Groningen.

Maandag 5 maart: Amsterdam
Locatie: Meervaart, Meer en Vaart 300
Tijdstip: 20.00 uur - 21.30 uur
Deur open: 19.30 uur
Bijeenkomstnummer: 5787

In samenwerking met Jonge Socialisten in de PvdA.

Woensdag 7 maart: Eindhoven
Locatie: Klokgebouw, Beukenlaan 10-151
Tijdstip: 20.00 uur - 21.30 uur
Deur open: 19.30 uur
Bijeenkomstnummer: 5788

Voor deze bijeenkomsten kunt u reserveren via het reserveringsnummer van de PvdA: 0900-9553. Voor aanmelding heeft u bovenstaand nummer van de bijeenkomst nodig. Houd ook uw relatienummer en postcode bij de hand. Als u geen relatienummer heeft, dan wordt u doorverbonden met een van onze medewerkers van de Ledenadministratie (tijdens kantooruren).
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 10:41:04 #120
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108495110
-weg-

[ Bericht 94% gewijzigd door remlof op 28-02-2012 11:20:47 ]
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_108496058
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:21 schreef DRidder het volgende:
Waarom is Plasterk zo populair? Vergeleken met Cohen is het werkelijk geen enkele vooruitgang. Die man heeft totaal geen uitstraling en niet het charisma om grote groepen aan te spreken en dus terug te halen voor de partij. Iemand stukjes gezien van geenstijl.tv met hem? Hij komt er als een sulletje, bijna onderdanig over (ik weet dat hij dat niet is) en wordt ook als zodanig neergezet.

Nee, ik ga stemmen op Diederik. Nieuw elan _O_
Ten eerste stel je zelf (kennelijk) ook vast dat Plasterk populair is. Niet onbelangrijk wanneer je kiezers aan je moet kunnen binden. Kennelijk beschikt Plasterk over die kwaliteit, anders was hij immers niet zo populair?

Grappig genoeg is Plasterk 'nieuwer elan' dan Samsom, ondanks zijn leeftijd. Samsom zit al sinds 2003 in de Tweede Kamer, Plasterk is pas sinds 2007 op het Binnenhof te vinden. Dus Plasterk is eigenlijk 'frisser' dan Samsom, wat dat betreft.

Verder bestrijd ik je opmerkingen over uitstraling en charisma. De man heeft een vriendelijke uitstraling en ligt goed in de markt. Check ook het onderzoek dat Maurice de Hond deed naar de vier kandidaten: http://www.peil.nl/?3456

Ik geef toe dat je die enquête kunt lezen zoals je wilt, maar mij vallen een paar dingen op:
• Zowel onder potentiële PvdA-stemmers als onder alle Nederlander scoort Plasterk beter dan Samsom.
• Plasterk scoort ook het beste op de kwestie 'Geschikt als leider van de PvdA', wat precies is waar deze verkiezingen om gaan. Zowel onder PvdA-stemmers, potentiële PvdA-stemmers als alle Nederlanders.
• Plasterk torent met grote afstand boven de rest uit bij de kwestie 'Geschikt om premier te worden'. Zeer belangrijk punt, want de leider van de PvdA is per definitie een premierkandidaat! Zelfs weggelopen PvdA-kiezers vinden Plasterk vaker geschikt dan Samsom.
• Op de punten 'Inhoudelijk sterk' en 'Charisma' wint Plasterk het ook van Samsom

Grappig is vervolgens dat men denkt dat Samsom de PvdA de grootste partij kan maken en dat hij beter de kiezers kan terugwinnen op de SP. Ik vind die vraag trouwens erg suggestief, want er wordt nagelaten om die vraag ook te stellen over D66 of over de PVV. Samsom kan dus kennelijk wel kiezers terugwinnen, maar als puntje bij paaltje komt, ziet men in Plasterk de geschikte premier. Frappant!

De PvdA moet de beste leider kiezen (Plasterk), de man die over de volle breedte het beste in de markt ligt (Plasterk), de man met het meeste charisma (Plasterk), die inhoudelijk het sterkst is (Plasterk) en die het meest geschikt is als premier (Plasterk), omdat die ambitie onlosmakelijk hoort bij een PvdA-leider.

Vijf uitstekende redenen om Plasterk te kiezen. Waarbij ik aanvullend nog opmerk dat Samsom jong genoeg is om Plasterk over een aantal jaren op te volgen. Ik ben geen PvdA-lid, dus ik mag niet stemmen. Ik ben wél potentieel PvdA-stemmer, dus ik behoor tot de groep kiezers die moet worden teruggewonnen. Ik zeg: Plasterk is nu de juiste man!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2012 11:19:24 ]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:19:57 #122
104871 remlof
Europees federalist
pi_108496145
De vraag die nu in mij opkomt is: Gaat Elfletterig ook weer overwegen PvdA te stemmen als Plasterk straks de lijsttrekker is?

(Want ik ga ervan uit dat degene die nu als fractieleider wordt gekozen ook lijsttrekker zal zijn bij de volgende verkiezingen)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:24:01 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108496250
Hmm, met Plasterk krijgt de PvdA een meer D66 gezicht, en met Samsom een meer SP gezicht, maar waar is nu een eigen smoel?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108496281
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:19 schreef remlof het volgende:
De vraag die nu in mij opkomt is: Gaat Elfletterig ook weer overwegen PvdA te stemmen als Plasterk straks de lijsttrekker is?

(Want ik ga ervan uit dat degene die nu als fractieleider wordt gekozen ook lijsttrekker zal zijn bij de volgende verkiezingen)
Misschien. Dat hangt echt af van de plannen waar de PvdA mee komt. Het zal in elk geval flink helpen wanneer de PvdA alsnog stelling neemt tegen het huidige pensioenakkoord (pas in 2020 naar 66 jaar) en zich op dat punt aansluit bij de koers van D66 (nu beginnen met gelijkmatig verhogen). Bespaart ook nog eens 7,3 miljard euro. Over effectief hervormen gesproken!

Ik hoor diverse PvdA-kandidaten over solidariteit tussen generaties, maar ik kan ze op dat punt pas serieus nemen wanneer de genoemde stap wordt gezet. Babyboomers kunnen best een steentje bijdragen en de PvdA moet voorkomen dat de AOW-leeftijd pas in 2020 omhoog gaat, zodat jongeren de rekening betalen. Dit is voor mij echt een zwaarwegend punt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:31:58 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_108496461
Duidelijk 11.

Check ook www.ronald-plasterk.nl - de campagnesite van Ronald.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 februari 2012 @ 12:32:31 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108498306
#5 is Lutz Jakobi
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 februari 2012 @ 16:17:06 #127
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108506352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:21 schreef DRidder het volgende:
Waarom is Plasterk zo populair? Vergeleken met Cohen is het werkelijk geen enkele vooruitgang.

dat zou je Cohen nooit zien doen. Plasterk kan als geen ander verwoorden hoe het zit vanuit PvdA visie. Alleen Samsom komt daar bij deze kandidaten bij in de buurt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:40:06 #128
137949 Disana
pi_108509079
Ik hoor mevrouw Jacobi nu op de radio. Dat is toch gewoon een grap, die aanmelding van haar? Zelfs haar stem heeft ze niet mee, ze kan veel beter op lokaal niveau met natuur bezig blijven.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:56:15 #129
137949 Disana
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:40:35 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108511111
Je vraagt je idd wat die Jacobi denkt te bereiken
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:44:07 #131
104871 remlof
Europees federalist
pi_108511222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:40 schreef Disana het volgende:
Ik hoor mevrouw Jacobi nu op de radio. Dat is toch gewoon een grap, die aanmelding van haar? Zelfs haar stem heeft ze niet mee, ze kan veel beter op lokaal niveau met natuur bezig blijven.
Ik vind het een beetje jammer voor het imago van de PvdA dat ze meedoet.
pi_108512581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Je vraagt je idd wat die Jacobi denkt te bereiken
Man-vrouw evenwicht. Dat schijnen ze nogal belangrijk te vinden in PvdA kring, en daar krijg je dus dit soort situaties van.
pi_108512814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Je vraagt je idd wat die Jacobi denkt te bereiken
Publiciteit en zodoende ergens een leuke functie op termijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:02:18 #134
66825 Reya
Fier Wallon
pi_108514562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:17 schreef rubbereend het volgende:

[..]


dat zou je Cohen nooit zien doen. Plasterk kan als geen ander verwoorden hoe het zit vanuit PvdA visie. Alleen Samsom komt daar bij deze kandidaten bij in de buurt.
Dit is wel een redelijk sterke zet. Hij laat zich filmen in een setting waarin hij politiek al eerder bekend is geworden, hij valt het kabinetsbeleid aan zonder met nutteloze one-liners te strooien, en hij introduceert en passant een pakkende term ('Rutte-recessie'). Uiteraard is de uitwerking van zijn plannen nog een vraagteken, maar hij presenteert zich in ieder geval als serieuze kandidaat.
pi_108515918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:40 schreef Hexagon het volgende:
Je vraagt je idd wat die Jacobi denkt te bereiken
OMG, die gaat zichzelf volstrekt belachelijk maken. Dat er niemand in haar omgeving is die haar tegenhoudt..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 20:30:52 #136
137949 Disana
pi_108516041
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje jammer voor het imago van de PvdA dat ze meedoet.
Ja, dat ben ik met je eens. Gelukkig besteden de journaals er vrijwel geen aandacht aan. En ze zou door Spekman aangemoedigd zijn, ik vind dat moeilijk te geloven.
pi_108516200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik met je eens. Gelukkig besteden de journaals er vrijwel geen aandacht aan. En ze zou door Spekman aangemoedigd zijn, ik vind dat moeilijk te geloven.
Ga er maar vanuit dat ze vanavond in pownews komt ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 februari 2012 @ 20:34:08 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108516223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:33 schreef eight het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat ze vanavond in pownews komt ;(
ja want daar kijkt het PvdA electoraat naar :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108516297
Toen Cohen als lijsttrekker begon, werd hij ook op het schild gehesen zonder dat iemand precies wist wat hem zo goed maakte. Ik zou het ontzettend grappig vinden als de media, prominenten e.a. nu ook Lutz Jacobi als de verlosser gaan binnenhalen. Zal wel niet gebeuren, maar het zou wel humor zijn.
pi_108516366
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:02 schreef Reya het volgende:

[..]

Dit is wel een redelijk sterke zet. Hij laat zich filmen in een setting waarin hij politiek al eerder bekend is geworden, hij valt het kabinetsbeleid aan zonder met nutteloze one-liners te strooien, en hij introduceert en passant een pakkende term ('Rutte-recessie'). Uiteraard is de uitwerking van zijn plannen nog een vraagteken, maar hij presenteert zich in ieder geval als serieuze kandidaat.
Voor de Grieken wel maar voor de PvdA is hij nu uitgespeeld nadat hij vandaag akkoord is gegaan met het plan om Nederlands geld niet aan de Nederlanders te geven, die het moeilijk hebben, maar weg te gooien naar Griekenland, ofwel: mijn kiezers kunnen barsten.
pi_108516505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja want daar kijkt het voormalige PvdA electoraat naar ;)
pi_108516580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:40 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Ook die niet. Het is een vrij beperkte groep die naar dt programma kijkt. Zullen vast een paar (ex) PvdA leden tussen zitten maar niet gek veel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 februari 2012 @ 20:42:58 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108516623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:40 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

die paar honderduizend mensen :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108516739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook die niet. Het is een vrij beperkte groep die naar dt programma kijkt. Zullen vast een paar (ex) PvdA leden tussen zitten maar niet gek veel.
Ja precies, de orginele vpro kijkers.
pi_108516947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja want daar kijkt het PvdA electoraat naar :')
;(
Remember Vogelaar? Dat stukje was in een mum van tijd verspreid...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_108517241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:49 schreef eight het volgende:

[..]

;(
Remember Vogelaar? Dat stukje was in een mum van tijd verspreid...
Links heeft alleen bestaansrecht omdat je er zo om kan lachen. Daar heb ik wel een paar (belasting)centjes voor over.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:52:37 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108526876
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:32 schreef rubbereend het volgende:
Er is nu veel te doen om de PvdA, allemaal vrij positief en dan stijg je meestal wat
Het grote risico dat ze lopen is wel dat kandidaten emmers vuil over elkaar gaan uitkieperen. Dat is heel negatief. Ander nadeel is dat met het stemsysteem van de PvdA er mogelijk een kandidaat uitkomt waar niemand gelukkig mee is.

Maar als dat niet gebeurt is dit positief.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:58:18 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_108527172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het grote risico dat ze lopen is wel dat kandidaten emmers vuil over elkaar gaan uitkieperen. Dat is heel negatief. Ander nadeel is dat met het stemsysteem van de PvdA er mogelijk een kandidaat uitkomt waar niemand gelukkig mee is.

Maar als dat niet gebeurt is dit positief.
Dat gebeurt allebei niet. This is not America.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:58:48 #149
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_108527200



quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:46 schreef rubbereend het volgende:
Andersom zal Albayrak ook weer een enorme groep aanspreken.
Klopt. Turken!
"Gewoon" het generaal pardon? Ik vind dat niet gewoon. Daarbij vergeten we nog maar even dat ze besmet is door haar nicht Nurten Albayrak bij het COA. De PvdA vind het erg leuk dat ze zich kandidaat gesteld hebben. Maar ze snappen ook dat ze nooit gekozen gaat worden, nu al!

quote:
Samsom is de laatste jaren qua geduld wel enorm gegroeid. En heeft in de hele Fukushima nasleep aan het grote publiek kunnen laten zien ingewikkelde materie redelijk makkelijk uit te kunnen leggen. Dat is wel een sterke kwaliteit.
In kernfysica. Het gaat hier echter om politiek. Een totaal andere discipline.

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[quote]Ten eerste stel je zelf (kennelijk) ook vast dat Plasterk populair is.
Verder bestrijd ik je opmerkingen over uitstraling en charisma. De man heeft een vriendelijke uitstraling en ligt goed in de markt. Check ook het onderzoek dat Maurice de Hond deed naar de vier kandidaten: http://www.peil.nl/?3456
Juist vanwege z'n charisma en uitstraling is deze man favoriet. Hij is juist zoveel meer in die zaken dan Cohen. Cohen had toch een beetje een "geslagen" hond uitstraling.
Zelfs bij Powned zijn ze fan van "Ome Roon" en dat wil wat zeggen ;)
quote:
De PvdA moet de beste leider kiezen (Plasterk), de man die over de volle breedte het beste in de markt ligt (Plasterk), de man met het meeste charisma (Plasterk), die inhoudelijk het sterkst is (Plasterk) en die het meest geschikt is als premier (Plasterk), omdat die ambitie onlosmakelijk hoort bij een PvdA-leider.

Vijf uitstekende redenen om Plasterk te kiezen. Waarbij ik aanvullend nog opmerk dat Samsom jong genoeg is om Plasterk over een aantal jaren op te volgen. Ik ben geen PvdA-lid, dus ik mag niet stemmen. Ik ben wél potentieel PvdA-stemmer, dus ik behoor tot de groep kiezers die moet worden teruggewonnen. Ik zeg: Plasterk is nu de juiste man!
Do I have to say more? Ik dacht het niet. Onze vriend "Elfletterig" hierboven heeft al meer gezegd dan eigenlijk nodig is. Er is er maar eentje die gekozen KAN worden. En dat is "Ome Roon" Plasterk, is DE man.
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:59:39 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_108527252
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:33 schreef eight het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat ze vanavond in pownews komt ;(
Powwat?
  woensdag 29 februari 2012 @ 06:22:53 #151
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_108533309
degene die het nu wordt heeft een hoog afbrandrisico. Ik vind eigenlijk geen van de kandidaten geschikt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 29 februari 2012 @ 06:28:02 #152
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_108533321
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vond dat ze het prima deed, alleen was het wel ongeveer het belabberste interview dat ik P&W ooit heb zien doen.
de interviewer is nooit schuldig aan het beeld dat ontstaat. Albayrak was verkrampt, sprak zichzelf steeds tegen, zat te zweten en kon inhoudelijk niets zeggen dat ook maar enig hout sneed. Echt een ramp voor de PvdA als zij gekozen wordt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:36:52 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108534206
Ik heb gisteren eens bij de PvdA'ers in Ehv rondgevraagd en daar lijkt vooral Samsom veel stemmen te krijgen
pi_108534335
Zijn hier nog PvdA'ers met een voorkeur voor Albayrak?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_108548826
Cross-post van mij uit P&W topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:43 schreef Loohcs het volgende:
Zo'n fractieleider-verkiezing blijft imho een behoorlijk...hoe moet ik 't noemen....raar/geforceerd iets. De visies van de kandidaten kunnen niet heel veel verschillen, anders zaten ze niet bij dezelfde partij. Bovendien willen ze eigenlijk niet te hard hakken, want over drie weken moeten ze weer gezellig met elkaar verder.
De leider wordt gekozen door de partijleden (ook vreemd), waardoor de fractie 'opgescheept' kan worden met iemand waar ze zelf niet in meerderheid achterstaan...en dan is de leider die nu gekozen wordt ook nog niet eens de echte partijleider. Als over zes weken het kabinet valt kunnen er ook mensen van buiten de fractie meedoen voor 't partijleiderschap.
Ik snap wel dat de media het leuk vinden, en zomaar leiders benoemen (zoals met Cohen is gebeurd) is ook niet ideaal, maar toch...
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:43:50 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108549156
Ook Cohen is niet 'zomaar benoemd', maar op dezelfde wijze gekozen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:45:24 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_108549215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:35 schreef Loohcs het volgende:
Cross-post van mij uit P&W topic:

[..]

Ga er maar van uit dat de nu gekozen fractieleider ook lijsttrekker wordt bij de volgende verkiezingen.
pi_108549557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ook Cohen is niet 'zomaar benoemd', maar op dezelfde wijze gekozen.
Waren er serieuze tegenkandidaten voor 't lijsttrekkerschap toen Bos stopte?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:58:52 #159
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108549714
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:54 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Waren er serieuze tegenkandidaten voor 't lijsttrekkerschap toen Bos stopte?
Het is de keuze van eventuele kandidaten om zich kandidaat te stellen. Na vertrek van Bos was men blijkbaar unaniem van mening, dat Cohen de beste keus was en heeft men zich dus niet kandidaat gesteld. Dat laat onverlet dat de verkiezing gewoon open was en dat iedereen de kans heeft gehad om zich kandidaat te stellen. De verkiezing was dus unaniem.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108551148
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:54 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Waren er serieuze tegenkandidaten voor 't lijsttrekkerschap toen Bos stopte?
Nee, dus hij is bewijsbaar gewoon benoemd.
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:48:35 #161
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108551343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:42 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Nee, dus hij is bewijsbaar gewoon benoemd.
Nee, dat is hij niet. Hij is unaniem verkozen, dat is heel iets anders.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:19:47 #162
104871 remlof
Europees federalist
pi_108554964
Vanavond van 20:00 tot 21:30 het eerste debat (in Rotterdam) tussen Albayrak, Van Dam, Jacobi, Plasterk en Samsom live op Politiek 24.

Ok, wel tijdens het voetbal, maar ik neem het op en kijk later.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:26:57 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_108555273
De websites van de kandidaten:

www.nebahatalbayrak.nl
www.martijnvandam.com
www.ronald-plasterk.nl
www.diederiksamsom.nl

Die van Lutz Jacobi heb ik nog niet kunnen vinden, maar ze heeft natuurlijk wel haar pagina op de PvdA site: http://lutzjacobi.pvda.nl
pi_108561516
quote:
3s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:19 schreef remlof het volgende:
Vanavond van 20:00 tot 21:30 het eerste debat (in Rotterdam) tussen Albayrak, Van Dam, Jacobi, Plasterk en Samsom live op Politiek 24.

Ok, wel tijdens het voetbal, maar ik neem het op en kijk later.
Ik val er nu net in. Samsom schijnt het erg goed te doen, lees ik op Twitter. Maar ik vind 'm zo schreeuwerig. Plaskerk komt rustiger (en op mij ook beter) over.
pi_108562312
Top show met de PIE VEN DU EE. Job zit thuis met de gedachte dat ie nog harder heeft gefaald dan ie tot nu toe dacht.
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:31:46 #166
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_108566341
Wat doet die Lutz Jacobi ertussen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 februari 2012 @ 22:33:02 #167
862 Arcee
Look closer
pi_108566438
PvdA'ers die samen willen werken met het CDA.:')
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:07:31 #168
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_108568743
Wat een intens slecht debat. Ik noem geen oplossingen want ik wil Rutte niet helpen. Hoe triest.

Ik had het idee dat die Jacobi gezopen had maar die praat echt zo, niet serieus te nemen. :')
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:55:36 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_108570989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:31 schreef hexje het volgende:
Wat doet die Lutz Jacobi ertussen.
Goeie vraag :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:01:39 #170
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108571237
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:31 schreef hexje het volgende:
Wat doet die Lutz Jacobi ertussen.
Edoch niet moeilijk te beantwoorden, de toevoeging van een totaal incompetent persoon doet de andere kandidaten beter uit de verf komen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108571370
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Edoch niet moeilijk te beantwoorden, de toevoeging van een totaal incompetent persoon doet de andere kandidaten beter uit de verf komen.
Zag bij Nieuwsuur een klein stukje maar dit is inderdaad wel heel droevig :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:07:17 #172
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108571470
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zag bij Nieuwsuur een klein stukje maar dit is inderdaad wel heel droevig :')
Zij is gewoon de excuus-Truus.

"Kijk haar mee kunnen doen dan! Ha, wat een volkse partij zijn wij". Terwijl ze in werkelijkheid gewoon een spiegel is om de rest beter uit de verf te laten komen. :P
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108571589
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zij is gewoon de excuus-Truus.

"Kijk haar mee kunnen doen dan! Ha, wat een volkse partij zijn wij". Terwijl ze in werkelijkheid gewoon een spiegel is om de rest beter uit de verf te laten komen. :P
Ik weet het niet, vind het maar dubieus :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:15:14 #174
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108571807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet het niet, vind het maar dubieus :P
Mwoh, ze zal toch niet werkelijk gedacht hebben enige kans te maken, laat staan die 1000 mensen die hun handtekening hebben moeten zetten voor deze kandidatuur.

Of ze weten wel beter, of de PvdA'ers hebben een grotere plaat voor de kop dan ik al dacht. Beiden humor.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108572111
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mwoh, ze zal toch niet werkelijk gedacht hebben enige kans te maken, laat staan die 1000 mensen die hun handtekening hebben moeten zetten voor deze kandidatuur.

Of ze weten wel beter, of de PvdA'ers hebben een grotere plaat voor de kop dan ik al dacht. Beiden humor.
Volgens mij heeft Erik een actie opgezet om de PvdA te trollen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:27:09 #176
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108572234
quote:
11s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Erik een actie opgezet om de PvdA te trollen.
Dat is volgens mij al sinds jaar en dag. :P
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_108573875
Ik zag net nog even beelden op Politiek 24 van het debat in de Tweede Kamer over de economische situatie. Met een hoofdrol voor een vlijmscherpe Jeroen Dijsselbloem. Als ik hem dan zo bezig zie, word ik nog verdrietiger dat hij niet in de race is als partijleider. Echt uitstekend die man.
pi_108574556
Wat was er vlijmscherp aan?
  donderdag 1 maart 2012 @ 06:30:44 #179
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_108574937
De kamerfractie had gewoon een nieuwe leider moeten aanwijzen voor een beperkte periode. Nu beschadigen ze alleen elkaar en laat de PvdA zien dat men helemaal geen visie heeft. Het komt allemaal erg amateuristisch over in ieder geval. Stel nu dat de leden iemand kiezen die slecht ligt in de fractie, dan is er steeds ruzie in de tent.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_108576785
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 03:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat was er vlijmscherp aan?
Hij was scherp in zijn eigen betoog, pareerde heel sterk een interruptie van Wouter Koolmees (D66) en viel Elly Blanksma (CDA) goed aan door tijdens haar betoog te vragen of ze haar verhaal wilde spiegelen aan het bestaande kabinetsbeleid.
pi_108587229
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste stel je zelf (kennelijk) ook vast dat Plasterk populair is. Niet onbelangrijk wanneer je kiezers aan je moet kunnen binden. Kennelijk beschikt Plasterk over die kwaliteit, anders was hij immers niet zo populair?

Grappig genoeg is Plasterk 'nieuwer elan' dan Samsom, ondanks zijn leeftijd. Samsom zit al sinds 2003 in de Tweede Kamer, Plasterk is pas sinds 2007 op het Binnenhof te vinden. Dus Plasterk is eigenlijk 'frisser' dan Samsom, wat dat betreft.

Verder bestrijd ik je opmerkingen over uitstraling en charisma. De man heeft een vriendelijke uitstraling en ligt goed in de markt. Check ook het onderzoek dat Maurice de Hond deed naar de vier kandidaten: http://www.peil.nl/?3456

Ik geef toe dat je die enquête kunt lezen zoals je wilt, maar mij vallen een paar dingen op:
• Zowel onder potentiële PvdA-stemmers als onder alle Nederlander scoort Plasterk beter dan Samsom.
• Plasterk scoort ook het beste op de kwestie 'Geschikt als leider van de PvdA', wat precies is waar deze verkiezingen om gaan. Zowel onder PvdA-stemmers, potentiële PvdA-stemmers als alle Nederlanders.
• Plasterk torent met grote afstand boven de rest uit bij de kwestie 'Geschikt om premier te worden'. Zeer belangrijk punt, want de leider van de PvdA is per definitie een premierkandidaat! Zelfs weggelopen PvdA-kiezers vinden Plasterk vaker geschikt dan Samsom.
• Op de punten 'Inhoudelijk sterk' en 'Charisma' wint Plasterk het ook van Samsom

Grappig is vervolgens dat men denkt dat Samsom de PvdA de grootste partij kan maken en dat hij beter de kiezers kan terugwinnen op de SP. Ik vind die vraag trouwens erg suggestief, want er wordt nagelaten om die vraag ook te stellen over D66 of over de PVV. Samsom kan dus kennelijk wel kiezers terugwinnen, maar als puntje bij paaltje komt, ziet men in Plasterk de geschikte premier. Frappant!

De PvdA moet de beste leider kiezen (Plasterk), de man die over de volle breedte het beste in de markt ligt (Plasterk), de man met het meeste charisma (Plasterk), die inhoudelijk het sterkst is (Plasterk) en die het meest geschikt is als premier (Plasterk), omdat die ambitie onlosmakelijk hoort bij een PvdA-leider.

Vijf uitstekende redenen om Plasterk te kiezen. Waarbij ik aanvullend nog opmerk dat Samsom jong genoeg is om Plasterk over een aantal jaren op te volgen. Ik ben geen PvdA-lid, dus ik mag niet stemmen. Ik ben wél potentieel PvdA-stemmer, dus ik behoor tot de groep kiezers die moet worden teruggewonnen. Ik zeg: Plasterk is nu de juiste man!
Dit is wel een rationeel verhaal waar ik weinig tegenin kan brengen. Dat Samson toch mijn voorkeur had is meer gevoel, nieuwe generatie, energiek, kan ik me veel beter mee identificeren dan een academische grijsaard :@

Je verhaal is wel overtuigend genoeg om de boel te heroverwegen :{
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:47:46 #182
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_108610110
Kandidaat nr.5 Lutz Jacobi. Ik donderde bekant van m'n stoel af.

Met Lutz Jacobi houdt de PvdA op te bestaan.Ze heeft niets te bieden. Geen uitstraling, helemaal niets.

Inmiddels heb ik begrepen dat ze maar meedoet voor spek en bonen. Er moesten gewoon 5 kandidaten zijn

@Elfletterig,

heb je iets op je hoofd gekregen de laatste 48 uur ivm je wissel naar Dijsselbloem

@DRidder,

je moet maar afwachten of je ooit grijs wordt. Maw of je zijn leeftijd wel haalt. Ik vind je opmerking discriminerend.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fockker op 01-03-2012 23:58:29 ]
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_108623844
quote:
Duur afscheid burgemeester Nieuwegein

NIEUWEGEIN - Het afscheid van burgemeester Cor de Vos van Nieuwegein heeft de gemeente vorig jaar zo’n 44.000 euro gekost. Het is daarmee een van de duurste afscheidsfeestjes van burgemeesters van de afgelopen jaren.

Het vertrek kostte bijna net zo veel als het feest van burgemeester Job Cohen van Amsterdam (45.000 euro) in 2010 in het Amsterdamse Concertgebouw. Dat meldt het AD.
Het feestje van De Vos zelf kostte 23.000 euro, maar er kwam nog 21.400 euro bij door een speciaal boek Chapeau Cor, met een oplage van 200 exemplaren dat de gemeente hem als afscheidscadeau gaf. De kosten zaten in een freelancer, die voor het boek veertig mensen interviewde en de kosten voor de vormgeving en de druk.
Ja dure feestjes geven in tijden van crisis dat kunnen ze wel bij de pvda. Zal Job ook nog een feestje krijgen trouwens??
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 maart 2012 @ 14:17:45 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108623966
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja dure feestjes geven in tijden van crisis dat kunnen ze wel bij de pvda. Zal Job ook nog een feestje krijgen trouwens??
Ik neem aan dat zo'n afscheid uitgaat vanuit de wethouders... dat zijn een CDA'er, PvdA's, VVDér en een D66'er..... dus nogal breed college. dus het in de schoenen van alleen de brugemeester schuiven is een beetje :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108624028
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja dure feestjes geven in tijden van crisis dat kunnen ze wel bij de pvda. Zal Job ook nog een feestje krijgen trouwens??
Het is altijd wel beregezellig zo'n afscheid. Vorig jaar nog een CDA-burgemeester uitgezwaaid. Hele avond wezen borrelen en smakelijke hapjes naar binnen gedrukt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 maart 2012 @ 14:20:53 #186
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108624074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is altijd wel beregezellig zo'n afscheid. Vorig jaar nog een CDA-burgemeester uitgezwaaid. Hele avond wezen borrelen en smakelijke hapjes naar binnen gedrukt.
Dat zoen ze in Wassenaar in het gemeentehuis wekelijks
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108624109
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dat zoen ze in Wassenaar in het gemeentehuis wekelijks
Gelijk hebben ze.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_108624128
Job Cohen houdt een teaparty met al zijn allochtonen vriendjes *O*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:52:53 #189
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108625194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:22 schreef Kaat38 het volgende:
Job Cohen houdt een teaparty met al zijn allochtonen vriendjes *O*
Het stuk even lezen helpt misschien dit soort domme reacties te voorkomen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108625288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:22 schreef Kaat38 het volgende:
Job Cohen houdt een teaparty met al zijn allochtonen vriendjes *O*
Ik denk eerder een lemonparty.
pi_108625665
Ik vind die Jacobi inhoudelijk eigenlijk de beste maar die heeft geen charisma dus dan zou ik voor Samsom gaan.
pi_108625739
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk eerder een lemonparty.
Lol , in dat geval zullen sommige users uit dit topic ook wel langs willen :) _O-
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:16:07 #193
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_108626015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:06 schreef Arolsen het volgende:
Ik vind die Jacobi inhoudelijk eigenlijk de beste maar die heeft geen charisma dus dan zou ik voor Samsom gaan.
Mja Samson is denk ik een goede oppositieleider maar ik zie hem niet zo snel als premier. Plasterk zou het denk ik zowel als oppositieleider als eventueel premier het goed kunnen doen.
pi_108626498
Als Samsom geen premierstype is dan maakt dat niet uit. Dan halen ze een premier van buiten de kamer. Genoeg PvdA'ers die dat prima kunnen. Eberhard van der Laan, Wouter Bos of Coen Teulings.
pi_108644146
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:27 schreef Arolsen het volgende:
Als Samsom geen premierstype is dan maakt dat niet uit. Dan halen ze een premier van buiten de kamer. Genoeg PvdA'ers die dat prima kunnen. Eberhard van der Laan, Wouter Bos of Coen Teulings.
Van der Laan. Die gozer kan nog niet eens een bergdorpje in oestbekistan besturen. Zie je niet wat voorn bende die daar maakt in Amsterdam?
pi_108645241
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:08 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Van der Laan. Die gozer kan nog niet eens een bergdorpje in oestbekistan besturen. Zie je niet wat voorn bende die daar maakt in Amsterdam?
Vertel.
pi_108646379
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Vertel.
Om een voorbeeld te geven. De occupy situatie. Hier ging hij toch wel zeer zeer laks mee om. En toen die hippies dat Shell gebouw gingen kraken kregen ze van van der Laan ruim de tijd om alles rustig doch vakkundig leeg te trekken. Zo een houding lijkt me niet geschikt voor een burgemeester laat staan een premier.
pi_108664345
In navolging van de PVV, komt ook de PvdA met een meldpunt:

quote:
PvdA wilt meldpunt voor verwarde geweldplegers

De Partij van de Arbeid wil dat er een centraal meldpunt komt voor verwarde mensen die mogelijk gewelddadig zijn. Dat voorstel doet Kamerlid Lea Bouwmeester vandaag in de Tweede Kamer.

Nu is het volgens de PvdA nog onduidelijk waar iemand met tips of zorgen over een verwarde persoon terecht kunnen. Bouwmeester: "Als iemand een lichamelijk mankement heeft belt iedereen 112, en komt er hulp. Maar als iemand in hele verwarde toestand rondloopt, weten veel mensen niet wat ze moeten doen. En dus zeggen wij: '113 voor de psychiatrie."'

Professioneel geschoolde medewerkers van dat meldpunt moeten dan inschatten hoe groot het risico is op gevaar, en welke behandeling nodig is.

Lees verder
pi_108664388
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja dure feestjes geven in tijden van crisis dat kunnen ze wel bij de pvda. Zal Job ook nog een feestje krijgen trouwens??
Willen ze daarom een toptarief van 65%, die jaloeziebelasting? Ze moeten toch ergens hun feestjes van bekostigen?
pi_108720386
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja dure feestjes geven in tijden van crisis dat kunnen ze wel bij de pvda. Zal Job ook nog een feestje krijgen trouwens??
Stemmingmakerij zonder feiten te checken. Zo'n boek en afscheidsfeest vergen goedkeuring van de gemeenteraad. De VVD is de grootste partij in de gemeenteraad. De coalitie bestaat uit VVD, PvdA, CDA en D66: http://www.nieuwegein.nl/infotype/webpage/view.asp?objectID=593

Overigens is het peanuts, dat bedrag. De gemeente telt meer dan 60.000 inwoners.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:59:23 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_108720604
Ik twijfel nog steeds tussen Plasterk en Samsom voor de eerste plek, na het debat in Nijmegen vandaag meegemaakt te hebben nog meer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 maart 2012 @ 22:13:39 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108721473
Als ik PvdA lid zou zijn zou ik het ook erg moeilijk vinden. Wel mooi om de campagne van Samsom via twitter te volgen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108727065
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Willen ze daarom een toptarief van 65%, die jaloeziebelasting? Ze moeten toch ergens hun feestjes van bekostigen?
Neuh denk dat die 65% gewoon is omdat ze domweg geen idee hebben waar ze anders hun linksehobbys van moeten bekostigen.
pi_108812539
Verschillen PvdA-kandidaten worden duidelijker

quote:
DEN HAAG – Nu de vijf kandidaten voor het partijleiderschap van de PvdA een week campagne voeren worden geleidelijk de verschillen duidelijker. Sinds vandaag kunnen de leden stemmen.

De kandidaten staan voor een conservatief linkse koers of een progressieve koers en zijn voor of tegen beperking van het ontslagrecht.

NU.nl hield interviews met Nebahat Albayrak, Martijn van Dam, Lutz Jacobi, Ronald Plasterk en Diederik Samsom aan de hand van vijf dilemma's en drie vragen.

In de gesprekken valt op dat Van Dam en Albayrak benadrukken dat progressieve samenwerking iets anders is dan linkse samenwerking.

Conservatieve linkse partijen proberen volgens Van Dam tegen de klippen op een veranderende samenleving terug te veranderen.

Onoverbrugbaar

Albayrak stelt zelfs dat de verschillen met de SP nu onoverbrugbaar zijn. “Kijk naar begrotingsbeleid, houdbaarheid pensioenen en Europa.”

Volgens Samsom zit de PvdA programmatisch juist het dichtst bij de SP, samen met GroenLinks. Jacobi pleit voor een grotere zeggenschap voor de overheid in sectoren waar veel overheidsgeld naar toe gaat.

Ontslagrecht

De verschillen komen concreet naar voren in de discussie over het ontslagrecht. Samsom noemt deze discussie een Haagse 'totempaal' waar iedereen omheen danst. Hij is tegen versoepeling van het ontslagrecht.

Van Dam denkt hier precies anders over. Hij stelt zelfs dat Nederland langzamer uit de crisis komt door het niveau van ontslagrecht.

Vanaf woensdag hebben de PvdA-leden een week lang de tijd om te stemmen op hun kandidaat. De uitslag wordt volgende week vrijdag om vier uur bekendgemaakt op het partijkantoor.
http://www.nu.nl/politiek(...)den-duidelijker.html
pi_108812993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:33 schreef claus_johann het volgende:
Verschillen PvdA-kandidaten worden duidelijker

[..]

http://www.nu.nl/politiek(...)den-duidelijker.html
quote:
Onoverbrugbaar


Albayrak stelt zelfs dat de verschillen met de SP nu onoverbrugbaar zijn. “Kijk naar begrotingsbeleid, houdbaarheid pensioenen en Europa.”

Volgens Samsom zit de PvdA programmatisch juist het dichtst bij de SP, samen met GroenLinks. Jacobi pleit voor een grotere zeggenschap voor de overheid in sectoren waar veel overheidsgeld naar toe gaat.
pi_108813110
wat wil je daarmee zeggen
pi_108813334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:53 schreef claus_johann het volgende:
wat wil je daarmee zeggen
Opvallende verschillen, Samson ziet wel wat in regeren met de SP en er is een grote kans dat hij de leider van de PvdA gaat worden.
pi_108813391
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:02 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Opvallende verschillen, Samson ziet wel wat in regeren met de SP en er is een grote kans dat hij de leider van de PvdA gaat worden.
Inderdaad. De PvdA'ers zullen vooral voor iemand gaan die voor hen de verkiezingen kan winnen, ongeacht wat voor goede ideeën iemand als Martijn van Dam ook mag hebben. Samsom zal de politieke leider worden. Maar hij zal in de komende jaren niet de kamerverkiezingen winnen. Waarom een SP-achtige PvdA stemmen als je gewoon op de SP kan stemmen?
pi_108813568
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:04 schreef claus_johann het volgende:

Waarom een SP-achtige PvdA stemmen als je gewoon op de SP kan stemmen?
Misschien zit het antwoord in het achtervoegsel achtig.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 maart 2012 @ 13:56:46 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108819867
Hoe kun je verschillen nou onoverbrugbaar noemen als je afgelopen formatie ook met de VVD hebt onderhandeld. Ik hou er nooit zo van om maar partijen uit te sluiten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:15:17 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_108850842
nylz twitterde op donderdag 08-03-2012 om 01:07:04 Goed optreden van @martijnvdam in #penw. Hij is gestegen op mijn lijstje. #pvda reageer retweet
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:15:39 #212
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108850846
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:15 schreef remlof het volgende:
nylz twitterde op donderdag 08-03-2012 om 01:07:04 Goed optreden van @martijnvdam in #penw. Hij is gestegen op mijn lijstje. #pvda reageer retweet
Die Feut?

Kom op zeg, waar is je realiteitszin rem?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:16:38 #213
104871 remlof
Europees federalist
pi_108850874
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die Feut?
Hij sluit het best aan bij mijn denkbeelden, maar hij is nog jong en ik denk dat Samsom het nu beter kan doen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:17:07 #214
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108850882
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij sluit het best aan bij mijn denkbeelden, maar hij is nog jong en ik denk dat Samsom het nu beter kan doen.
Persoonlijk zou ik voor Plasterk gaan, ook al hekel ik de PvdA, maar goed dat is een outsider opinion.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:18:09 #215
104871 remlof
Europees federalist
pi_108850912
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik voor Plasterk gaan, ook al hekel ik de PvdA, maar goed dat is een outsider opinion.
Die had ik eerst op 1 staan, maar is nu gezakt naar de derde plek.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:19:33 #216
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108850940
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Die had ik eerst op 1 staan, maar is nu gezakt naar de derde plek.
Om welke reden precies?

Heb de debatten niet gevolgd dus excusez le mot als ik 't niet snap.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:26:32 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_108851047
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Om welke reden precies?

Heb de debatten niet gevolgd dus excusez le mot als ik 't niet snap.
Vooral omdat ik z'n debatingskills tegen vind vallen. En ik denk dat de PvdA gebaat is bij een jonge leider.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:31:30 #218
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108851124
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Vooral omdat ik z'n debatingskills tegen vind vallen. En ik denk dat de PvdA gebaat is bij een jonge leider.
Of juist niet, de tendens is juist verjonging en instabiliteit. Wellicht is juist een wijs woord van een mondige politicus van een aantal jaar wel te prefereren. Ik zou bijvoorbeeld ook 10 keer liever een Bolkestein zien nu dan Rutte, hoe goed hij het ook doet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:32:40 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_108851142
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:31 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Of juist niet, de tendens is juist verjonging en instabiliteit. Wellicht is juist een wijs woord van een mondige politicus van een aantal jaar wel te prefereren. Ik zou bijvoorbeeld ook 10 keer liever een Bolkestein zien nu dan Rutte, hoe goed hij het ook doet.
Maar ik zie liever een Samsom dan een Cohen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:33:41 #220
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108851160
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar ik zie liever een Samsom dan een Cohen.
Vind je 't gek, ik denk dat 9/10 PvdA'ers geschikter zijn/waren dan Cohen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 maart 2012 @ 01:34:52 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108851184
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Hij sluit het best aan bij mijn denkbeelden, maar hij is nog jong en ik denk dat Samsom het nu beter kan doen.
De denkbeelden van Samsom staan wel aan de andere kant van de PvdA dan die van Van Dam
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:35:28 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_108851196
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vind je 't gek, ik denk dat 9/10 PvdA'ers geschikter zijn/waren dan Cohen.
Nee dat denk ik niet. Cohen zou een betere MP zijn dan Balkenende, Na de moord op Theo van Gogh stond Cohen het volk te woord, omdat Balkenende dat niet kon.
  donderdag 8 maart 2012 @ 01:36:04 #223
322645 Voorschrift
See if I care
pi_108851207
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Cohen zou een betere MP zijn dan Balkenende, Na de moord op Theo van Gogh stond Cohen het volk te woord, omdat Balkenende dat niet kon.
Dat is symboliek, de politiek is meer dan reageren op actuele gebeurtenissen.

Zou jij als anti-PVV'er en anti-Fortuyn wel moeten weten.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 maart 2012 @ 01:40:14 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108851289
quote:
3s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Vind je 't gek, ik denk dat 9/10 PvdA'ers geschikter zijn/waren dan Cohen.
Tis allemaal mooi, nu schieten op Cohen, maar hij bracht de PvdA van odner de 20 zetels naar bijna de grootste partij van Nederland. In de oppositie deed hij het niet super maar er wordt maar net gedaan of hij niks goed gedaan heeft. Dankzij die man zitten er nu nog zoveel PvdAers ind e tweede kamer.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 maart 2012 @ 01:40:58 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108851302
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Cohen zou een betere MP zijn dan Balkenende, Na de moord op Theo van Gogh stond Cohen het volk te woord, omdat Balkenende dat niet kon.
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 01:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat is symboliek, de politiek is meer dan reageren op actuele gebeurtenissen.

Zou jij als anti-PVV'er en anti-Fortuyn wel moeten weten.
De algemene conclusie is niet voor niks dat hij een hele goede bestuurder is en een mindere politicus.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:44:42 #226
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108857868
quote:
Als Diederik Samsom de nieuwe PvdA-fractievoorzitter wordt, komt er voorlopig geen paars kabinet. Daarvoor is de VVD volgens Samsom te veel 'in een te conservatieve rechtse hoek gedoken'.

Dat zegt Samsom in een interview met Spits.

Samsom stelt dat de koers van de VVD onder Rutte 'mijlenver' afstaat van de PvdA. Hij ziet in het geval van toekomstige coalitieonderhandelingen meer in samenwerking met het CDA, hoewel ook met die partij de verschillen erg groot zijn. Ook de SP is voor Samsom een goede optie. Maar dan moet de partij wel inbinden op hun Europese standpunten.

Ooit zag Samsom wel wat in Mark Rutte. Hij had volgens hem een sociaalliberale en groene agenda. Maar nu is de premier 'mogelijk om electorale redenen' gezwicht voor een rechts-conservatieve koers. 'Daardoor heeft het voor de PvdA minder zin gekregen om te zoeken naar samenwerking. Dat hele paarse idee waar we nota bene in 2010, direct na de verkiezingen, nog een paar weken mee hebben rondgelopen, zie ik niet gebeuren met deze VVD', aldus Samsom.

De komende week kiezen de PvdA-leden de nieuwe fractievoorzitter van de PvdA. Samsom lijkt momenteel de grote kanshebber te zijn. In verschillende opiniepeilingen gaat hij aan kop. Mocht Samsom de verkiezingen winnen, dan ziet hij zich nadrukkelijk 'niet als een tussenpaus'.
http://www.volkskrant.nl/(...)vdA-leider-ben.dhtml

Lijkt me toch dat dit voor een groot deel van de uitslag van de verkiezingen afhangt en niet alleen van wat Samsom wil...
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_108872427
Oliedom vind ik het. Echt. Goedkoop scoren; beetje lafjes tegen de VVD afzetten en tegen de SP aan schuren. Dat laatste is gek genoeg wat Cohen werd verweten. En waarom? Vanwege de dagkoersen, waarin de SP hoog staat.

Hoe vaak heeft de SP geregeerd? Nul keer. Ook niet toen ze in 2006 uitkwamen op 25 zetels. Door op voorhand de VVD uit te sluiten, beperkt Samsom de opties van de PvdA voor hernieuwde regeringsdeelname. Dat terwijl de paarse kabinetten op veel fronten erg succesvol waren.

De race is gelopen, vrees ik. Van Dam heeft prima argumenten en een goede koers voor ogen, maar is te jong. Plasterk is superieur. Hij is rustig, hij is zichzelf, hij straalt leiderschap en vertrouwen uit. Samsom juist verbetenheid. Maar het belangrijkste komt nog. Het staat niet in bovenstaand Volkskrant-artikel, maar wel in Dagblad De Pers:

quote:
Samsom wil niet met VVD in kabinet
Diederik Samsom ziet geen heil in een coalitie met de VVD. De liberalen zijn in een 'te conservatieve, rechtse hoek gedoken', zegt de kandidaat-leider voor de PvdA donderdag in Spits.

De koers die de VVD onder premier Mark Rutte is gaan varen, ligt volgens hem 'mijlenver' van de PvdA af. Rutte had volgens hem aanvankelijk nog een sociaalliberale en groene agenda. Maar hij zou zijn gezwicht voor een rechts-conservatieve koers die samenwerking met de PvdA ernstig bemoeilijkt, mogelijk om de gunst van de kiezers te winnen.

Samsom ziet het meest in een coalitie met het CDA en de SP. Wel staat het CDA volgens hem ver van de PvdA af. De SP zou water bij de wijn moeten doen als het gaat om hun 'anti-Europese standpunten'.

Als hij voor de volgende Tweede Kamerverkiezingen als lijsttrekker wordt aangewezen, is Samsom niet van plan in een eventuele volgende regering te gaan zitten. Hij zegt in dat geval in de Kamer te willen blijven.
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)il-niet-met-VVD.html

En daar zit nu dus de crux. Toen D66 even leek te gaan pieken, kreeg Pechtold ook vragen in die richting en durfde hij het premierschap niet aan. Wouter Bos in 2003 evenmin.

Ik zie dit als cruciaal. Het volk kiest bij verkiezingen op leiders die ook écht hun verantwoordelijkheid pakken als ze dat mandaat krijgen. PvdA-leden zien in Plasterk de beste premier (en terecht trouwens). De PvdA zou iemand aan het roer moeten zetten die ook werkelijk premier kán en wil zijn. Iemand die leiding kan en wil geven.

Maar het zal niet gebeuren, vrees ik. PvdA-leden gaan kortzichtig Samsom aan het roer zetten. Mij zijn ze voorlopig kwijt. Pechtold en consorten - hoewel er genoeg aan D66 mankeert - hoeven zich voorlopig geen zorgen te maken over mijn stem. Die houden ze.
pi_108872570
Deze column van Plasterk trouwens al gezien? (Er is ondertussen ook al een vierde)


Best schokkend.
pi_108872833
Of, mijn betoog nog eens kort en treffend samengevat door iemand die weet wat regeren is en die vice-premier was:

andre_rouvoet twitterde op donderdag 08-03-2012 om 08:57:26 Dus @diederiksamsom is favoriet en #Plasterk is meest geschikte premierskandidaat. #PvdA kiest dus voor de oppositie. http://t.co/vIkumSJT reageer retweet
Ik blijf - tegen beter weten in - hopen dat de PvdA-leden op tijd bij zinnen komen.
pi_108873043
PvdA kiest inderdaad voor oppositie, is dat zo gek? De vorige beoogd president deed het niet al te best als oppositievoerder.. Wat is er op tegen dat rond verkiezingstijd de lijsttrekker iemand anders als presidentskandidaat naar voren schuift?
pi_108874541
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:55 schreef Elfletterig het volgende:
Deze column van Plasterk trouwens al gezien? (Er is ondertussen ook al een vierde)


Best schokkend.
Al gezien ja, heerlijk. Hoe veel politici zijn zo open over lobbyisten. Siert hem :Y
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 9 maart 2012 @ 11:07:52 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108898016
Kan iemand Wolfsen uit zijn lijden verlossen? _O-

Nu ook Samsom die er een schepje bovenop doet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:13:38 #233
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108900129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:10 schreef noruas_ het volgende:
PvdA kiest inderdaad voor oppositie, is dat zo gek? De vorige beoogd president deed het niet al te best als oppositievoerder.. Wat is er op tegen dat rond verkiezingstijd de lijsttrekker iemand anders als presidentskandidaat naar voren schuift?
President van wat?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:42:18 #234
66825 Reya
Fier Wallon
pi_108902964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

President van wat?
De plaatselijke rotary, vermoedelijk.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:43:57 #235
66825 Reya
Fier Wallon
pi_108903043
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:07 schreef borisz het volgende:
Kan iemand Wolfsen uit zijn lijden verlossen? _O-

Nu ook Samsom die er een schepje bovenop doet.
De reactie daarop is ook typerend. Samsom heeft simpelweg gelijk betreffende Wolfsen, maar de kadaverdiscipline zegt nou eenmaal dat je partijgenoten niet bekritiseert. Met zulk soort ingebouwde manco's heeft de PvdA een behoorlijke handicap bij het heroveren van haar kiezers.
pi_108903057
quote:
13s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
Het volk kiest bij verkiezingen op leiders
Het volk kiest in Nederland op Kamerleden/lijsten.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:53:13 #237
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108903374
quote:
vk opinie De PvdA mag in de peilingen dan op apegapen liggen, de kandidaat-fractievoorzitters gaan vrolijk door te verkondigen met wie ze wel of niet willen samenwerken, constateert Bert Bukman.

Maar een vraag dringt zich dan op: als al die partijen niet mee mogen doen, wie dan wel?Je zou denken dat er bij de PvdA enige reden is voor bescheidenheid, maar nee. De PvdA is weer links en rechts aan het voorschrijven wie er wel en wie er niet met de sociaal-democraten mag meedoen, als in de beste dagen van de voormalige partijcoryfee Piet Reckman. Het 'orakel van Odijk' was in de jaren zeventig de grote man achter het afwijzen van de ene CDA-minister na de andere, waardoor het gedroomde tweede kabinet-Den Uyl, het meest linkse kabinet dat Nederland ooit zou hebben gekregen, er nooit kwam.

In plaats daarvan ondernamen Van Agt en Wiegel in de Haagse bistro Le Bistroquet een succesvolle couppoging tegen de PvdA, die leidde tot een centrum-rechtse combinatie die met een meerderheid van 77 zetels en een groot aantal dissidenten in CDA-kring zoveel weg had van de huidige kabinet.

Bescheiden mening
Jezelf buiten mededinging plaatsen: dat kunnen ze bij de PvdA heel goed. In de strijd om de positie van het fractievoorzitterschap van de partij was het de afgelopen weken weer raak. Op de laatste dag van februari liet kandidaatleider Nebahat Albayrak weten dat ze eventueel wel wilde overwegen met het CDA te regeren, maar dan toch niet met die boosaardige Maxime Verhagen. En gisteren meldde Diederik Samsom dat de VVD als partner niet goed genoeg was voor zijn partij, omdat de liberalen naar zijn bescheiden mening teveel naar rechts zijn opgeschoven.

Het CDA, dat wilde Samsom wel overwegen, maar ook met die partij zijn de verschillen helaas wel erg groot. De SP, in de peilingen momenteel twee keer zo groot als de PvdA, werd eveneens opzichtig de maat genomen. De partij van Roemer mag best meedoen als Diederik Samsom fractievoorzitter van de PvdA wordt, maar dan moet er wel iets aan het Europa-standpunt van de SP gebeuren.

Wie dan wel?
Het is onvoorstelbaar dat een partij die hard op weg is de vijfde of zesde partij van het land te worden, zich op een dergelijke manier gedraagt. Alsof er niets is veranderd sinds de jaren zeventig, en de PvdA bepaalt wie er deugt in de landelijke politiek en wie niet.

Het CDA, de VVD, de SP en uiteraard ook de PVV van Geert Wilders: geen van alle zijn ze goed genoeg voor de erflaters van Joop den Uyl. Maar een vraag dringt zich dan op: als al die partijen niet mee mogen doen, wie dan wel?

De Partij voor de Dieren misschien? Of is het realistischer Diederik Samsom straks opnieuw veel succes te wensen in de oppositie?
http://www.volkskrant.nl/(...)erken-Diederik.dhtml
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:43:24 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_108905551
Wat een beroerd stuk. Vraag me af of die journalist ook maar een half debat van de fractievoorzittercampagne heeft meegemaakt.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:51:11 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108905874
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:43 schreef remlof het volgende:
Wat een beroerd stuk. Vraag me af of die journalist ook maar een half debat van de fractievoorzittercampagne heeft meegemaakt.
Wat is er beroerd aan? Ik vind het redelijk spijker op de kop, eigenlijk.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:00:44 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_108906168
Dat Samsom helemaal niet elke andere partij uitsluit.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:58:39 #241
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_108913597
Samsom (met de m van motherfucker). :)

Die wijsneus heeft een veels te grote bek. Vertelt in de krant wat er niet deugt aan andere partijen. Heeft natuurlijk een balk in zijn oog van hier tot het graf van Marx want laat hij eens de rotzooi opruimen binnen zijn eigen partij. De PvdA heeft de afgelopen 20 jaar geen ene flikker gedaan voor dit land.

[ Bericht 16% gewijzigd door Oldie57 op 09-03-2012 20:10:53 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 9 maart 2012 @ 19:03:56 #242
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108913800
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:58 schreef Oldie57 het volgende:
Samson.

tja als je zijn naam al niet eens goed kan schrijven......
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108914173
Verkeerde topic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_108916230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:58 schreef Oldie57 het volgende:
Samson.


Dat is inderdaad een wijsneus.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:50:15 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 10 maart 2012 @ 13:57:35 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108938069
quote:
goedemorgen :D is alweer oud nieuws :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:59:36 #247
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_108938130
quote:
Samsong heeft kritiek op alles en iedereen maar dat het een zooitje is bij die achterlijke partij van hem, ziet hij niet. Een partij die de grenzen voor alle armoedzaaiers in de wereld wagenwijd open wil zetten. :r
pi_108938793
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:59 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Samsong heeft kritiek op alles en iedereen maar dat het een zooitje is bij die achterlijke partij van hem, ziet hij niet. Een partij die de grenzen voor alle armoedzaaiers in de wereld wagenwijd open wil zetten. :r
Da's nieuws..., bron?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:26:52 #249
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_108938852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:24 schreef FTWO het volgende:

[..]

Da's nieuws..., bron?
1. De PVV wil de grenzen zoveel mogelijk sluiten
2, De PvdA is 200% anti-PVV

Trek de conclusie.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:15:18 #250
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108946401
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:26 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

1. De PVV wil de grenzen zoveel mogelijk sluiten
2, De PvdA is 200% anti-PVV

Trek de conclusie.
:')
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109052594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:26 schreef Oldie57 het volgende:
1. De PVV wil de grenzen zoveel mogelijk sluiten
2, De PvdA is 200% anti-PVV
Trek de conclusie.
Wat is het leven toch simpel als je een IQ hebt dat niet boven de 100 uitsteekt, of wanneer je weliswaar een hoger IQ hebt, maar geen enkele moeite doet om ook maar de helft van de capaciteit te benutten... Lekker makkelijk zwart-wit wat dingen roepen, one-liners oplepelen die populisten rondbazuinen. Kom, roep nog even dat Job Cohen alleen kon theedrinken en dat Wouter Bos een draaikont was. En vergeet de Partij van de Arabieren niet. We hebben die "grap" al twee weken niet gehoord; het wordt er weer hoog tijd voor.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:31:20 #252
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109052627
Ik zou Wouter Bos graag terugzien, nu je er toch over begint.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_109053113
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:43 schreef remlof het volgende:
Wat een beroerd stuk. Vraag me af of die journalist ook maar een half debat van de fractievoorzittercampagne heeft meegemaakt.
Het valt me op dat er de laatste tijd wel érg vaak artikelen van die Bert Bukman opduiken, waarbij steevast in de ondertekening wordt verwezen naar dat boek over de regeringsvorming, plus zijn website. Het lijkt haast wel of -ie een deal heeft met de Volkskrant, om dat boek maar zo vaak mogelijk te noemen en (tussen de regels door) te promoten.

Overigens ben ik het inhoudelijk wel gedeeltelijk eens met die Bukman. Vorige week was er veel aandacht voor het beroemde verkiezingsdebat na de gemeenteraadsverkiezingen van 2002. Een euforische en opgewekte Fortuyn, een verbeten De Graaff, een vermoeide Dijkstal en de chagrijnige, zure Melkert.

Maar naast Rosenmöller (die redelijk zichzelf was), zat er nog iemand aan tafel. Lulletje rozenwater, met fout Harry Potter-kapsel, namens het CDA. Maar datzelfde lulletje rozenwater won in mei wel glansrijk de verkiezingen.

De PvdA heeft altijd de neiging om zich fel en verbitterd af te zetten tegen populisten en om waar mogelijk de xenofobiekaart te spelen; gepast of ongepast, dat doet niet terzake. Wat mij opviel aan het debat, is hoe Balkenende toen al zei: Wij sluiten geen enkele democratische partij op voorhand uit. En wat je verder ook van de man vindt: dat zei hij tijdens de verkiezingscampagne van 2010 nog steeds. Een prima punt.

Zowel principieel als tactisch gezien vind ik het dom om partijen op voorhand uit te sluiten. Principeel vanwege de democratie die haar beloop heeft en de stem van de kiezer die je als politicus hebt te respecteren. Maar zeker ook tactisch. Kiezers hebben een toenemende aversie jegens de politiek. De PvdA wordt gezien als de "gevestigde orde", als "de regentenpartij" (terwijl CDA en VVD toch echt vaker en langer regeerden). Als je je dan zo fel afzet tegen de PVV, op verongelijkte toon, dan zien kiezers daarin juist een bevestiging: als ik tegen de gevestigde orde aan wil schoppen (en reken maar dat sommigen dat in klaagland-Nederland graag willen), dan moet ik PVV stemmen.

Wat je diep in jezelf denkt, moet je niet altijd expliciet zo uitspreken. Het komt arrogant en verongelijkt over. Twee regels. 1: De kiezer heeft altijd gelijk. 2: Als de kiezer geen gelijk heeft, geldt regel 1. Dat idee...
pi_109053287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:31 schreef eriksd het volgende:
Ik zou Wouter Bos graag terugzien, nu je er toch over begint.
Ik ook. Maar ik zie Bos eigenlijk nog liever uit de PvdA stappen, met mensen als Martijn van Dam en Jeroen Dijsselbloem in zijn kielzog, om een nieuwe sociaal-liberale partij te starten.

Ik bewonder de inspanningen van mensen als Ronald Plasterk om de sociaal-liberale en de rode, linkse vleugel binnen één partij te laten, maar ik betwijfel of het op de lange termijn werkt.
pi_109053533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:58 schreef Oldie57 het volgende:
Samsom (met de m van motherfucker). :)

Die wijsneus heeft een veels te grote bek. Vertelt in de krant wat er niet deugt aan andere partijen. Heeft natuurlijk een balk in zijn oog van hier tot het graf van Marx want laat hij eens de rotzooi opruimen binnen zijn eigen partij. De PvdA heeft de afgelopen 20 jaar geen ene flikker gedaan voor dit land.
Lees dit eens: http://www.volkskrant.nl/(...)een-een-egoist.dhtml (en voel je vooral aangesproken)

De afgelopen 20 jaar, dus tussen 1992 en nu heeft de PvdA een aantal keren regeringsverantwoordelijkheid gedragen. De PvdA nam deel aan het kabinet Lubbers-III, dat succesvol was in het terugdringen van de torenhoge werkloosheid die er in de jaren '80 was. Daarna zat de PvdA als grootste partij in twee paarse kabinetten. Kabinetten die, met de kennis van nu, als behoorlijk succesvol kunnen worden aangemerkt.

Na 2006 zat de PvdA opnieuw drie jaar in de regering. Als gevolg van een wereldwijde economische crisis, dreigde opnieuw een enorme werkloosheid. Het kabinet hield dankzij maatregelen als deeltijd-ww zo'n 150.000 mensen aan het werk, die onder VVD-beleid werkloos waren geworden. Al met al niet niks. Natuurlijk hadden er dingen beter gekund, maar de kabinetten waaraan de PvdA de afgelopen 20 jaar deelnam, waren op bijna alle fronten succesvoller dan de kabinetten waaraan de PvdA niet deelnam.
pi_109053537
quote:
PvdA tegen begrotingseis EU

Het kabinet lijkt geen meerderheid te krijgen voor het aanscherpen van de begrotingsregels, zoals is afgesproken in de EU. De PvdA zal tegen het nieuwe EU-verdrag daarover stemmen, als de strengere regels ertoe leiden dat Nederland al volgend jaar zijn begrotingstekort moet terugdringen naar 3 procent.

_O_

quote:
Als Nederland tegenstemt, betekent dat nog niet dat het verdrag er niet komt. Het wordt van kracht als twaalf van de zeventien landen het hebben goedgekeurd.
Zo doorzichtig weer van de PVDA:') :')
pi_109053767
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:53 schreef Confetti het volgende:
Zo doorzichtig weer van de PVDA:') :')
Zoiets heet niet doorzichtig, maar consequent. Als je de afgelopen maanden ook maar een beetje naar de uitlatingen van Cohen, Dijsselbloem en de vijf kandidaat-partijleiders hebt geluisterd, kan dit standpunt onmogelijk als een verrassing komen.

De PvdA heeft er namelijk herhaaldelijk voor gepleit om de economie niet kapot te bezuinigen. Overigens worden ze in die oproep gesteund door vooraanstaande economen en zelfs door VVD-mastodont Bolkestein. Allemaal vinden ze het absurd om bezuiniging op bezuiniging te stapelen, om koste wat het kost te voldoen aan de 3-procentnorm van de EU.

Kijk anders de column nog eens terug die Ronald Plasterk op 26 februari publiceerde op YouTube:

pi_109053872
Had de PvdA tegengestemd als Nederland het 12e land zou zijn? Dat is de hamvraag en daar zullen we het antwoord ook nooit op weten denk ik. Maar ik betwijfel zeer of de PvdA het zo hard zou willen spelen, het falen van de ratificatie van de begrotingsregels zou direct een reactie uitlokken van de financiële markten.
pi_109056003
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Had de PvdA tegengestemd als Nederland het 12e land zou zijn? Dat is de hamvraag en daar zullen we het antwoord ook nooit op weten denk ik. Maar ik betwijfel zeer of de PvdA het zo hard zou willen spelen, het falen van de ratificatie van de begrotingsregels zou direct een reactie uitlokken van de financiële markten.
Politiek onderhandelen noemde je dit geloof ik in een ander topic ;).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109058765
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:31 schreef eriksd het volgende:
Ik zou Wouter Bos graag terugzien, nu je er toch over begint.
Nou en.
pi_109075612
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Had de PvdA tegengestemd als Nederland het 12e land zou zijn? Dat is de hamvraag en daar zullen we het antwoord ook nooit op weten denk ik. Maar ik betwijfel zeer of de PvdA het zo hard zou willen spelen, het falen van de ratificatie van de begrotingsregels zou direct een reactie uitlokken van de financiële markten.
Vanavond nog het debat van de kandidaten-fractieleiders gezien bij Pauw & Witteman? Daarin kwam Martijn van Dam op dit punt lijnrecht tegenover de rest te staan. Zie ook dit nieuwsbericht daarover:
http://www.nu.nl/politiek/2762799/pvda-begrotings--verdrag.html

Overigens won Plasterk de stemming onder de tv-kijkers glansrijk, terwijl ik als Plasterk-fan juist weer schrok van zijn kritiekloze houding ten opzichte van speciale gebedsruimtes op openbare scholen.

Andermaal zag ik trouwens bevestigd dat Martijn van Dam inhoudelijk de dingen zegt die ik vind. Maar zo onderhand vraag ik me steeds meer af of hij z'n heil niet beter buiten de PvdA kan zoeken. Volgens mij is Nederland toe aan een sociaal-liberale partij tussen de PvdA en D66 in, al werkt dat ook verdere versplintering in de hand.
pi_109075768
Het is trouwens wel opmerkelijk om te zien wat de trending topics op Twitter zijn, op dit moment:

#PenW
#PvdA
Van Dam
#Plasterk

John Irving
Steven Gerrard
Olympique Marseille
Basel
Martijn
D66


Samsom is nergens te bekennen. Het gesprek gaat over Plasterk én over Van Dam die duidelijk het sociaal-liberale buitenbeentje is, vandaar ook dat mensen hem linken aan D66.
  woensdag 14 maart 2012 @ 00:37:17 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_109075954
En hij heeft D66-krullen :P
pi_109077153
Trouwens nog even een opinie-artikel noemen dat een reactie is van eerdere uitlatingen van Van Dam over de rol van religie binnen de PvdA: http://www.volkskrant.nl/(...)-de-beugel-kan.dhtml

Ik noem dit even omdat ook vanavond het verschil duidelijk aan het licht kwam, tijdens de discussie in Pauw & Witteman.
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:09:45 #265
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_109078622
Van Dam was het er steeds niet mee eens, om vervolgens met andere woorden hetzelfde antwoord te geven als de rest of op zijn nummer te worden gezet door PVDA pappa Plasterk.

Plasterk en Samson zijn de enige die Wilders aankunnen en in mijn ogen premierwaardig zijn.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  woensdag 14 maart 2012 @ 08:10:13 #266
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_109078627
Trouwens alles is beter dan onze twee geschiedenisdocenten Rutte en Verhagen die niets van staatsschuld snappen en Nederland de put in praten.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_109079607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 08:10 schreef iamcj het volgende:
Trouwens alles is beter dan onze twee geschiedenisdocenten Rutte en Verhagen die niets van staatsschuld snappen en Nederland de put in praten.

en JK de Jager?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2012 @ 22:39:38 #268
862 Arcee
Look closer
pi_109111970
Stemming is geweest, toch? Hoe lang moeten ze tellen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 maart 2012 @ 22:43:18 #269
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109112195
Vrijdag 16u dacht ik wordt de uitslag bekend gemaakt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 maart 2012 @ 22:50:14 #270
862 Arcee
Look closer
pi_109112627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:43 schreef borisz het volgende:
ik wordt
Cool, een correcte 'ik wordt'. ^O^
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 maart 2012 @ 23:15:45 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109114110
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109114462
Overal waar Job komt, stijgt de vraag naar thee.
pi_109120710
Van Dam hoort eerder bij de VVD thuis.

Wat een vreselijk domme uitlatingen sowieso van iedereen behalve Plasterk. Het ging over meisjes die zich gedwongen zouden voelen om naar een gebedsruimte te gaan indien dat fysiek zou bestaan op een school. Dan moeten ze gvd die meisjes assertiviteitstrainingen geven, heeft niets met de principiële vraag te maken of je er voorstander van bent. Plasterk was de enige die het begreep :{
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:53:58 #274
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_109125051
Het is te hopen dat Plasterk wint. Intellectueel, genuanceerd en een goede debater. Ik zou er bijna op de PvdA door gaan stemmen. Alle andere kandidaten zijn bagger, incl. Samsom die alleen schreeuwend een punt kan maken.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_109125181
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:53 schreef Boomlaars het volgende:
Het is te hopen dat Plasterk wint. Intellectueel, genuanceerd en een goede debater. Ik zou er bijna op de PvdA door gaan stemmen. Alle andere kandidaten zijn bagger, incl. Samsom die alleen schreeuwend een punt kan maken.
Inderdaad. Plasterk is de enige van deze kandidaten die de PvdA weer omhoog kan duwen in de peilingen.
pi_109125210
Plasterk heeft TV ervaring. Dat kon je goed terug zien bij PenW en altijd als hij op tv is. Vind dat hij dat altijd heel goed doet. Het zal echt om Plasterk en Samsom gaan gaan denk ik.
pi_109159919
Plasterk is ook de meest linkse!
pi_109160089
Vanmiddag wordt bekend wie de nieuwe PvdA-voorman zal zijn. Wie denken jullie dat het wordt? Ik ga - ondanks de peilingen - voor Plasterk.
pi_109166646
Zou ûs Lutz misschien voor een verrassing zorgen? :D
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:51:26 #280
104871 remlof
Europees federalist
pi_109167255
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Zou ûs Lutz misschien voor een verrassing zorgen? :D
Nee.
pi_109168016
Wanneer wordt het precies bekend? Vanmiddag ja, maar is er ook een persconferentie?
pi_109168661
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:11 schreef Friek_ het volgende:
Wanneer wordt het precies bekend? Vanmiddag ja, maar is er ook een persconferentie?
16:00 is er een persconferentie, journaal 24 zal die wel uitzenden ga ik vanuit.
pi_109168792
Ik denk dat Plasterk gaat winnen. Plasterk is bij iedereen wel een beetje geliefd dus zal sowieso overal hoog op het lijstje staan. Samsom is ook wel populair maar zal vaker op 1 en dan bijvoorbeeld weer op 4 staan en Plasterk denk ik steeds 1 of 2.

Van mij had Van Dam het ook wel mogen worden want ik was het wel met hem eens. Ik zit een beetje tussen de PvdA en D66 in.

Maar Plasterk vind ik ook een goeie.
pi_109169327
van dam stinkt :(
pi_109171467
nog 3 minuten *O*
pi_109171492
Go Lutz, Go Lutz *O*
pi_109171545
Op Journaal 24 komt zo te zien om 16:00 een persco over het busongeluk in Zwitserland, de PvdA zal wel verbannen worden tot een klein itempje in het journaal :P (en terecht natuurlijk)
pi_109171606
Ook op politiek24
pi_109171626
Ah ja das ook wel een logische :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 maart 2012 @ 16:02:33 #291
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109171645
68,6% vd leden heeft gestemd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_109171646
Spekman ^O^ _O_
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 maart 2012 @ 16:02:48 #293
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_109171656
54% vd stemmen voor Samsom.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_109171671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:02 schreef borisz het volgende:
54% vd stemmen voor Samsom.
Wow :o Had ik niet gedacht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 maart 2012 @ 16:03:17 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109171673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:02 schreef borisz het volgende:
54% vd stemmen voor Samsom.
na één ronde, dikke vette overwinning dus
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:03:18 #296
165633 eriksd
The grand facade...
pi_109171674
:')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:03:47 #297
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_109171690
Watskeburt met Plasterk?
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 16:03:50 #298
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_109171691
*O*
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 maart 2012 @ 16:04:06 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109171699
Plasterk 31,6
Al Bayrack 8,2%
Van Dam 3,9%
Jacobi 3,2%
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:04:44 #300
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109171722
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:04 schreef rubbereend het volgende:
Plasterk 31,6
Al Bayrack Albayrak 8,2%
Van Dam 3,9%
Jacobi 3,2%
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_109171740
Net niet voor Lutz :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')