quote:At least 250 injured in traincrash
Buenos Aires (CNN) -- At least 250 people were injured in a train crash Wednesday in Buenos Aires, state media reported.
The train crashed when entering a station, the state-run Telam news agency reported.
Authorities have not said what caused the crash. Witnesses told local media that the train did not brake or slow down when entering the station and crashed into the platform.
Zie ookquote:Honderden gewonden bij treinongeval Buenos Aires
BUENOS AIRES - Bij een treinongeluk in het centrum van de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires zijn woensdag meer dan 250 gewonden gevallen. Een trein reed in een kopstation in op het perron. Waarnemers meldden dat de trein niet remde en zich in het oude en drukke station Once boorde.
Talrijke slachtoffers zijn nog bekneld in de trein, aldus Argentijnse media en hulpverleners. Het is nog niet bekend of er doden zijn gevallen.
Ik stel me altijd voor dat dit een worst-case scenario zou zijn voor passagierstreinen in Nederland. Ze doen het soms op lage snelheid, als dat op hoge snelheid gebeurt is het een enorme ramp. Net zoals de trein regelmatig vergeet te stoppen bij een station, als het spoor dan niet doorloopt gaat dat mis.quote:Witnesses told local media that the train did not brake or slow down when entering the station and crashed into the platform.
Stavoren bijvoorbeeld. Daar was het geluk bij een ongeluk dat het om een goederentrein ging...quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik stel me altijd voor dat dit een worst-case scenario zou zijn voor passagierstreinen in Nederland. Ze doen het soms op lage snelheid, als dat op hoge snelheid gebeurt is het een enorme ramp. Net zoals de trein regelmatig vergeet te stoppen bij een station, als het spoor dan niet doorloopt gaat dat mis.
Een werktrein. En dat is ook de reden waarom dat ongeluk kon gebeuren, want normale treinen hebben een veiligheidssysteem dat voorkomt dat treinen met vol gas door rood / voorbij het einde van het spoor rijden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Stavoren bijvoorbeeld. Daar was het geluk bij een ongeluk dat het om een goederentrein ging...
quote:Talrijke slachtoffers treinongeluk Argentinië
Bij een treinongeluk in het centrum van de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires zijn woensdag meer dan 340 gewonden gevallen. Een trein reed tijdens het spitsuur in een kopstation in op het perron. Waarnemers meldden dat de trein niet remde en zich in het oude en drukke station Once boorde. De trein zou nog een snelheid van 26 kilometer per uur hebben gehad toen ze botste.
Naar schatting 60 slachtoffers zitten nog bekneld in de trein, aldus Argentijnse media en hulpverleners. De Argentijnse minister van Transport, Juan Pablo Schiavi, zei te vrezen dat er doden zijn te betreuren. De trein kwam uit Moreno, een voorstad ten westen van Buenos Aires, die met de trein ongeveer een uur reizen van Once ligt verwijderd.
Het station Once (Elf) is een van de drie belangrijkste stations van Buenos Aires en werd eind 1882 geopend. De naam is afgeleid van een opstand in de stad op 11 september 1852.
Waarom?quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Bij Buenos Aires moet ik altijd aan Suriname denken.
quote:Update: 19 doden
In Argentinië is een onbekend aantal doden gevallen bij een botsing in een treinstation. Honderden mensen raakten gewond.
De trein kwam tijdens de ochtendspits met 26 kilometer per uur het station binnenrijden van het station Once in de hoofdstad Buenos Aires. Uiteindelijk botste de trein met 20 kilometer per uur tegen een stootblok.
Doden
Een woordvoerder van de reddingsdiensten bevestigt dat er doden zijn gevallen, maar hij kan nog geen getallen noemen.
Wel zegt hij dat er 550 mensen gewond zijn geraakt. Volgens een verslaggever van Clarín zijn er 19 lichamen geborgen.
Kneuzingen
Toen het voorste treinstel tegen het stootblok botste, werden de wagons erachter in elkaar gedrukt. Veel mensen liepen kneuzingen op. Helikopters en ambulances vervoeren de mensen met zware verwondingen naar ziekenhuizen.
Het ongeluk werd volgens de Argentijnse minister Schiavi van Verkeer waarschijnlijk veroorzaakt doordat de remmen het niet deden. De machinist ligt in het ziekenhuis en er is nog niet met hem gesproken.
Treinen mogen tot 40 km/h echter door rood rijden (vandaar de botsingen!), en als ze hier met 20 km/h op een stootblok gingen, is dat al veel te hard!quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Een werktrein. En dat is ook de reden waarom dat ongeluk kon gebeuren, want normale treinen hebben een veiligheidssysteem dat voorkomt dat treinen met vol gas door rood / voorbij het einde van het spoor rijden.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op woensdag 22-02-2012 om 16:56:19Reuters: At least 40 people have been killed and 550 others injured after train hits barriers at station in Argentine capital, Buenos Aires reageer retweet
Nou... Het mag niet, maar het kan vaak wel.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Treinen mogen tot 40 km/h echter door rood rijden (vandaar de botsingen!), en als ze hier met 20 km/h op een stootblok gingen, is dat al veel te hard!
Inderdaad. En dat met een snelheid van 20 km/h. Als hij al kwam binnenlopen met 26 km/h dan kan het wel zijn dat de trein door gladheid op zijn kont is gaan zitten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:58 schreef Disorder het volgende:
Holy shit. Flinke ramp dus. Lees er net pas over.
Lijkt NL welquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:25 schreef reem het volgende:
Treinen uit de jaren '70, geen investering in infrastructuur en veiligheid, overvolle treinen, vakbonden met maffiapraktijken, malafide concessiehouders en een corrupte regering. Dit is geen ongeluk, maar dood door schuld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |