Ik ben echt zo blij dat Joan het geworden is!

Ik was al fan van haar voor dit NSF, dus dat zij Nederland gaat vertegenwoordigen vind ik echt fantastisch! Haar liedje vond ik ook echt verreweg het beste. Tim was echt niet opgevallen, Pearl had een 13-uit-een-dozijn nummer, Rafaella was veel te simpel en gewoon 'net-niet', Kim was boring. Alleen Ivan vond ik nog een prima alternatief, maar toch denk ik dat het ook niet op zou zijn gevallen.
Dit nummer van Joan is heerlijk vrolijk en het valt op. Niet alleen het liedje, maar ook Joan haar stem herken je uit duizenden. Bovendien zijn er in de tweede halve finale (en over het algemeen) nog geen folk/country liedjes, dus daarmee valt ze al op. Bovendien is het een love-it-or-hate-it liedje; het heeft duidelijk een idee en een richting. Niet zoals bij de 3JS die niet wisten of ze Tom Dice na wilden doen of swingend op het podium wilden staan en er uiteindelijk maar een hele foute combinatie van hadden gemaakt.
Over het indianenthema: ik vind het thema op zich heel leuk. Zeker in combinatie met de filmpjes op de LED wand (die ik nauwelijks kon zien tijdens de uitzending; bij het ESF moeten die echt duidelijker in beeld, al is het alleen maar om het indianen-gebeuren te begrijpen) en al die gezellige vuurkorfjes: ik kreeg er echt een heerlijk ongestoord zomers kind-gevoel ervan. Wel mag die tooi van mij wat kleiner en/of subtieler. Niet dat ik er heel erg op tegen ben, maar ik ben bang dat buitenlanders onze act nu als een soort gimmick/grap gaan zien, terwijl het dat juist helemaal niet is. Ik ben bang dat ze zo niet opmerken hoe leuk het liedje eigenlijk is.
Verder heb ik me vreselijk gestoord aan het einde met het commentaar van Carlo Boszhard en van Rafaella

Ik ben niet zo anti-Rafaella als de meesten van jullie, maar ik ga het bijna worden door dat commentaar.