abonnement Unibet Coolblue
pi_108236292
Hoi iedereen,

Een tijd terug heb ik een lijst bijgehouden voor een forum over budgetteren.
In deze lijst werd ingevuld wat de goedkoopste producten waren en bij welke supermarkt.
Het ging hier dus niet om A merken maar om zo goedkoop mogenlijk toch nog een beetje aantrekkelijk boodschappen te doen.

Aangezien ik dat forum niet meer terug kan vinden en er vast mensen zijn die een lijst handig vinden
dacht ik laat ik de lijst hier plaatsen.
Hij is al even oud dus misschien zijn er dingen veranderd.
Om de lijst actueel te houden zou het fijn zijn als jullie de producten die jullie kennen en gebruiken ook posten zodat we de lijst kunnen uitbreiden!
Ik hoop dat veel mensen hier aan mee doen want ik denk ook dat veel mensen hier wat aan kunnen hebben.

Onderstaande vind je de lijst.

https://sheet.zoho.com/public/anita82/goedkoopste-produkten
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
pi_108236379
Leuk initiatief. Maar denk je dat het daadwerkelijk zin heeft om die paar euro per maand minder te betalen? Zo duur is kwaliteit (vooral A-merken) niet.
pi_108236471
Lekkere Kroepoek voor een eurootje bij de chinees!!!!!!!!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:06:54 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108236736
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:59 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Leuk initiatief. Maar denk je dat het daadwerkelijk zin heeft om die paar euro per maand minder te betalen? Zo duur is kwaliteit (vooral A-merken) niet.
jij hebt de illusie dat A-merken altijd beter zijn? :')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:07:10 #5
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108236743
Ik vind die lijst een beetje voor domme mensen. Als je in de supermarkt loopt zie je vanzelf wel welke producten (en welk merk) het goedkoopst zijn. Alle producten staan namelijk netjes bij elkaar gesorteerd in de supermarkt. :)

En als je in die lijst bijvoorbeeld ziet dat het wc-papier bij de Aldi goedkoper is dan bij C1000, maar je hebt geen Aldi in de buurt, dan ga je echt niet naar de Aldi voor die paar cent verschil (waardoor je meestal zelfs nog duurder uit bent vanwege reiskosten en tijdverspilling).
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108236773
kunne we dit iedere keer quoten? zo blijft het over zichterlijk ;)

Aub om de x aantal ff een enter voor nog meer overzicht

Euroshopper cola
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_108236775
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jij hebt de illusie dat A-merken altijd beter zijn? :')
Nee, daarom gebruik ik toch het woordje vooral?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:13:21 #8
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108237044
Oh trouwens, wie gaat de lijst aanpassen bij prijswijzigingen (die er bijna dagelijks zijn)?

:')
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108237475
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Oh trouwens, wie gaat de lijst aanpassen bij prijswijzigingen (die er bijna dagelijks zijn)?

:')
Gewoon ff inbreken in de databases van AH, Lidl, Aldi, Jumbo, DirkvdBroek, etc. en een koppelingetje maken. Dan kun je per dag een uitdraaitje maken van wat je nodig hebt en waar het het goedkoopste is. ;)

PS: winkels binnen 1 keten kunnen ook aparte aanbiedingen hebben.. hoe gaan we dat oplossen? ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108238319
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:07 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik vind die lijst een beetje voor domme mensen. Als je in de supermarkt loopt zie je vanzelf wel welke producten (en welk merk) het goedkoopst zijn. Alle producten staan namelijk netjes bij elkaar gesorteerd in de supermarkt. :)

En als je in die lijst bijvoorbeeld ziet dat het wc-papier bij de Aldi goedkoper is dan bij C1000, maar je hebt geen Aldi in de buurt, dan ga je echt niet naar de Aldi voor die paar cent verschil (waardoor je meestal zelfs nog duurder uit bent vanwege reiskosten en tijdverspilling).
Vind deze reactie een beetje jammer.

Mensen die niet zoveel te spenderen hebben zijn geen domme mensen.
Eerders was deze lijst voor een aantal mensen een goed hulpmiddel.
En natuurlijk heeft niet iedereen alle winkels in de buurt van daar ook dat er meerdere winkelopties in de lijst staan.

En als je het niet interessant vind dan lees je dit topiv toch niet
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
pi_108238470
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Oh trouwens, wie gaat de lijst aanpassen bij prijswijzigingen (die er bijna dagelijks zijn)?

:')
Ik pas de lijst aan met de aanvullingen die mensen hier doorgeven, probeer dit zoveel mogelijk te doen.
Overigens valt het wel mee met prijswijzigingen van goedkope producten, maar als mensen deze veranderingen zien en deze doorgeven dan wordt de lijst aangepast.

Het is echt de bedoeling om de lijst samen te maken.
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
pi_108238753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

PS: winkels binnen 1 keten kunnen ook aparte aanbiedingen hebben.. hoe gaan we dat oplossen? ;)
Omdat het in de lijst gaat om producten die altijd goedkoop zijn (gaat hier vaak niet om A merken) heb je niets te maken met aanbiedingen. Deze komen dus ook niet in de lijst te staan.
Je kan natuurlijk wel altijd de lijst gebruiken om na te kijken of die aanbiedingen van de supermarkt wel zo goedkoop zijn of dat de goedkopere producten misschien toch beter zijn voor je portemonnee.
Ik geloof niet dat bv het C1000 basis merk vaak in de aanbieding is en als dit wel het geval is dan heb je die week geluk omdat je het product dan dus nog goedkoper hebt.
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
pi_108238882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Gewoon ff inbreken in de databases van AH, Lidl, Aldi, Jumbo, DirkvdBroek, etc. en een koppelingetje maken. Dan kun je per dag een uitdraaitje maken van wat je nodig hebt en waar het het goedkoopste is. ;)
Oooooo ja als het jou lukt om in de databases te komen en te koppelen zodat alles meteen vergeleken wordt dan hoor ik het graag!! zou een ideale oplossing zien ;)
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
pi_108239578
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:07 schreef SaxoPower het volgende:
kunne we dit iedere keer quoten? zo blijft het over zichterlijk ;)

Aub om de x aantal ff een enter voor nog meer overzicht

Euroshopper cola
Heb je de prijst ook?
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
pi_108240335
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:07 schreef SaxoPower het volgende:
kunne we dit iedere keer quoten? zo blijft het over zichterlijk ;)

Aub om de x aantal ff een enter voor nog meer overzicht

Euroshopper cola
Euroshopper muesli 1,- (!)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:18:04 #16
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108240661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:37 schreef anita82 het volgende:
Vind deze reactie een beetje jammer.
Tja, als je ergens een topic opent is de kans op reacties die je niet aanstaan altijd aanwezig.

quote:
Mensen die niet zoveel te spenderen hebben zijn geen domme mensen.
Dat heb ik ook helemaal niet beweerd.

quote:
Eerders was deze lijst voor een aantal mensen een goed hulpmiddel.
Dat vind ik dan behoorlijk dom van die mensen om deze lijst te gebruiken. Bovendien ook nog eens omslachtig. Elke keer als je boodschappen gaat doen, de laatste versie van de lijst uitprinten (en dan maar hopen dat alle prijzen (nog steeds) kloppen), terwijl het veel minder omslachtig is om gewoon zelf in de winkel te kijken wat er (op dat moment) het goedkoopst is.

quote:
En als je het niet interessant vind dan lees je dit topiv toch niet
Ik vind het juist hartstikke interessant! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:41 schreef anita82 het volgende:
Ik pas de lijst aan met de aanvullingen die mensen hier doorgeven, probeer dit zoveel mogelijk te doen.
Overigens valt het wel mee met prijswijzigingen van goedkope producten, maar als mensen deze veranderingen zien en deze doorgeven dan wordt de lijst aangepast.

Het is echt de bedoeling om de lijst samen te maken.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de prijswijzigingen van goedkope producten. Het kan ook voorkomen dat de duurdere producten tijdelijk of permanent goedkoper zijn dan de goedkope producten.

Hoe ga je dat verwerken in deze lijst?

:)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108243226
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om de prijswijzigingen van goedkope producten. Het kan ook voorkomen dat de duurdere producten tijdelijk of permanent goedkoper zijn dan de goedkope producten.

Hoe ga je dat verwerken in deze lijst?

:)
Vandaar ook dat ik aangeef dat het een lijst is die je samen moet bijhouden.
Als duurdere producten goedkoper worden als de goedkope producten dan kunnen we dit aanpassen in de lijst als mensen dit zien in de winkel. Voor tijdelijke prijsverlagingen geld dit niet zoals in een post hier boven vermeld omdat aanbiedingen niet meegenomen worden in deze lijst (alleen vaste lage prijzen, voor zover je ze vast kan noemen) :)

En natuurlijk moet je opletten in de winkel of andere producten goedkoper zijn.

Ik vond dat je post erg negatief over kwam, sommige mensen steken veel tijd in het uitzoeken wat het goedkoopste is omdat ze niet anders kunnen. En eerder is mij aangegeven dat ze deze lijst hierbij een fijn hulpmiddel vinden. Vandaar dat ik hem hier geplaatst heb en vandaar ook dat ik reageer op op jou post. Jij vind het misschien dom van mensen ik vind het goed als mensen op deze manier geld kunnen besparen. Ook al gaat het maar over een paar cent en kost het je wat tijd. Ik zit gelukkig niet in de situatie dat het moet maar ken wel mensen die echt de reclameblaadjes en en internet afsporen voor het goedkoopste product.
Lees ook eens mijn FOOD and FUNtastic blog:
http://foodandfuntastic.tumblr.com/
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:49:16 #18
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_108251676
beetje beperkt aantal supermarkten in de lijst. Niet echt een representatief 'onderzoek' naar de goedkoopste prijzen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:51:31 #19
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108252942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:07 schreef anita82 het volgende:
Vandaar ook dat ik aangeef dat het een lijst is die je samen moet bijhouden.
Als duurdere producten goedkoper worden als de goedkope producten dan kunnen we dit aanpassen in de lijst als mensen dit zien in de winkel.
Wat een gedoe allemaal zeg...
Terwijl het veel minder omslachtig is om gewoon zelf tijdens het boodschappen te kijken welk merk bruine bonen het goedkoopst is en of er aanbiedingen zijn.

quote:
Voor tijdelijke prijsverlagingen geld dit niet zoals in een post hier boven vermeld omdat aanbiedingen niet meegenomen worden in deze lijst (alleen vaste lage prijzen, voor zover je ze vast kan noemen) :)

En natuurlijk moet je opletten in de winkel of andere producten goedkoper zijn.
Dus je hebt er echt helemaal niks aan, aangezien je niet klakkeloos die lijst kunt volgen en je zelfs nog veel meer tijd kwijt bent dan als je die lijst niet gebruikt! :D

quote:
Ik vond dat je post erg negatief over kwam, sommige mensen steken veel tijd in het uitzoeken wat het goedkoopste is omdat ze niet anders kunnen. En eerder is mij aangegeven dat ze deze lijst hierbij een fijn hulpmiddel vinden. Vandaar dat ik hem hier geplaatst heb en vandaar ook dat ik reageer op op jou post. Jij vind het misschien dom van mensen ik vind het goed als mensen op deze manier geld kunnen besparen. Ook al gaat het maar over een paar cent en kost het je wat tijd. Ik zit gelukkig niet in de situatie dat het moet maar ken wel mensen die echt de reclameblaadjes en en internet afsporen voor het goedkoopste product.
Ik bekijk nooit de reclamefolders, ik kan zelf wel in de winkel zien wat er het goedkoopst is en wat er in de aanbieding is.

Sowieso, al die Euroshopper-producten in die lijst... :')
Iedereen weet dat Euroshopper het goedkoopste merk van elk product van de Albert Heijn is. Dat hoef je niet nog eens per artikel te gaan benoemen. :')
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108253041
En meestal is dat huismerk-budget spul niet eens te vreten ook niet ;(
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2012 @ 10:03:02 #21
91830 MaximusTG
pi_108253255
Denk dat deze site hier wel handig is:
http://www.inprijsverhoogd.nl/

Zie je ook de andere kant eens. Behalve aanbiedingen elke week, worden sommige producten stiekem steeds iets duurder.
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:06:49 #22
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_108253343
is de lijst een reclamemiddel voor de c1000? Bijna alles is het goedkoopst bij de c1000...
Toch merken mijn ouders dat de c1000 absoluut niet de goedkoopste supermarkt is. Ze doen al 10 jaar boodschappen bij de c1000 en heelvaak bestaat hun boodschappen uit een basispakket. Mijn moeder had het idee dat veel boodschappen duurder werden. Als een soort van test is ze een keer voor dezelfde boodschappen naar de AH gegaan en een keer naar de Jumbo en ze was minder kwijt.
Mijn ouders gebruiken veelal huismerkproducten en zijn absoluut niet van de A-merken.
Ik zou bijna willen beweren dat C1000 soms nog duurder is dan AH... en daarbij vind ik de Aldi en Lidl vaak ook niet goedkoop.
Ik als student die toch wel op de prijsjes let, ga liever boodschappen doen bij de Hoogvliet en de AH. Ik kom ook wel eens langs de c1000, maar daar kan ik slechts kiezen uit het A-merk of C1000 huismerk, terwijl bij de andere supermarkten ik kan kiezen uit meer prijsklasses. Daarnaast heeft Hoogvliet veel producten van onbekende merken, die goedkoper zijn dan het huismerk, maar dezelfde kwaliteit hebben.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_108259863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:03 schreef MaximusTG het volgende:
Denk dat deze site hier wel handig is:
http://www.inprijsverhoogd.nl/

Zie je ook de andere kant eens. Behalve aanbiedingen elke week, worden sommige producten stiekem steeds iets duurder.
inprijsverhoogd pakt de A-merken en de huismerken. C-merken als euroshopper worden daarbij niet weergegeven.

Ik snap het doel van ts, maar veel van de echt goedkope producten zijn in prijs gelijk. Denk aan:
afbakbrood, ice-tea, appelmoes, zonnenbloemolie, yoghurt, houdbare melk, margarine

Vergelijk de volgende sites maar eens:

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/4856.htm
http://www.aldi.nl/aldi_prijsverlagingen_10.html

Nou weet ik niet of de inkoop van de aldi en lidl samen gaat, maar volgens mij doen supermarkten als c1000 en AH dit ook met hun c-merken.

Welke producten moeten dus wel in de lijst komen te staan??

Daarnaast zou ik ook meteen een duidelijke opzet maken:
naam artikel, versie, gewicht/volume, supermarkt, prijs
bijv.:
Rijst, Witte, 1 kg, aldi, 1,00
Rijst, Zilvervlies, 1 kg, ah, 1.75
Eerst denken, dan typen
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:27:32 #24
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_108260266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:17 schreef Piger het volgende:

[..]

Nou weet ik niet of de inkoop van de aldi en lidl samen gaat, maar volgens mij doen supermarkten als c1000 en AH dit ook met hun c-merken.

:N
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_108261670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:06 schreef ieniminimuis het volgende:
is de lijst een reclamemiddel voor de c1000? Bijna alles is het goedkoopst bij de c1000...
Toch merken mijn ouders dat de c1000 absoluut niet de goedkoopste supermarkt is. Ze doen al 10 jaar boodschappen bij de c1000 en heelvaak bestaat hun boodschappen uit een basispakket. Mijn moeder had het idee dat veel boodschappen duurder werden. Als een soort van test is ze een keer voor dezelfde boodschappen naar de AH gegaan en een keer naar de Jumbo en ze was minder kwijt.
Mijn ouders gebruiken veelal huismerkproducten en zijn absoluut niet van de A-merken.
Ik zou bijna willen beweren dat C1000 soms nog duurder is dan AH... en daarbij vind ik de Aldi en Lidl vaak ook niet goedkoop.
Ik als student die toch wel op de prijsjes let, ga liever boodschappen doen bij de Hoogvliet en de AH. Ik kom ook wel eens langs de c1000, maar daar kan ik slechts kiezen uit het A-merk of C1000 huismerk, terwijl bij de andere supermarkten ik kan kiezen uit meer prijsklasses. Daarnaast heeft Hoogvliet veel producten van onbekende merken, die goedkoper zijn dan het huismerk, maar dezelfde kwaliteit hebben.
Ik zou toch eens wat beter kijken ;) , je mist blijkbaar het basisimerk van de C1000 en dat zit qua prijs onder hun huismerk.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')