quote:
Op maandag 20 februari 2012 23:36 schreef anboni het volgende:Je eet te weinig vetten (en misschien ook eiwitten) en (veel) te veel koolhydraten. Vervang alle magere rotzooi eens door normale volle spullen en laat het brood en de pasta weg. (en nee, verzadigde vetten zijn niet slecht voor je. de adviezen van het voedingscentrum op dat gebied zijn echt nergens op gebaseerd)
Niets mis met koolhydraten. Calorieën zijn Calorieën, of ze nou van vet, eiwitten of koolhydraten komen.
Verder is het enige wat ik kan bedenken dat het lichaam van TS op spaar stand is gegaan, vanwege de plotselinge lagere Calorie inname, waardoor het minder energie verbruikt voor dagelijkse dingen (en dan dus samen met die oefeningen op het aantal uitkomt wat er binnen komt).
Ik weet de precieze oplossing niet, maar was er niet zo'n trucje van 1 dag heel veel eten, en de rest van de dagen lijnen ofzo?
Weet niet of dit een fabeltje is overigens...
quote:
Op dinsdag 21 februari 2012 00:41 schreef rumiii het volgende:Hoe maak je verder de keuze in je voeding als je weet hoeveel kc je binnen wil krijgen? Ik bedoel, 100kc van een chocoladereep zal toch niet hetzelfde effect hebben als 100kc van een paar noten. Iemand een mooi artikel/boek hierover zoals hierboven?

Jawel hoor.
Behalve op dingen als je suikerspiegel, hormoon huishouding, etc. Sommige dingen maken je wel voller, en dat zijn dingen die je moet eten, anders loop je de hele dag hongerig rond.
[ Bericht 13% gewijzigd door Tanin op 21-02-2012 02:19:35 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"