abonnement Unibet Coolblue
pi_109720521
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 01:03 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Gooi ze er hier maar uit hoor. Ik herken je klachten grotendeels. Die drukte in je hoofd, om niks. Je wordt er zo moe van. En jij kunt ook nog eens niet slapen? In treinen en op drukke plaatsen wil je alles volgen en horen maar het is te druk in je hoofd om dat er nog eens bij te hebben. Zo nog hele rijen chaos...
Precies, dat dus. Ik krijg van alles om me heen maar fragmenten mee. En dat heeft invloed op alles. School, werk, sociale contacten ( HE WATTE?!)
Ik heb soms ook van die enorme sombere dagen/momenten. Echt van: ik kruip wel in bed en kom er nooit meer uit. Ritalin is soms een tijdelijke oplossing maar ik wil er niet van afhankelijk zijn :(
pi_109721009
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 01:17 schreef Kitlerrr het volgende:

[..]

Precies, dat dus. Ik krijg van alles om me heen maar fragmenten mee. En dat heeft invloed op alles. School, werk, sociale contacten ( HE WATTE?!)
Ik heb soms ook van die enorme sombere dagen/momenten. Echt van: ik kruip wel in bed en kom er nooit meer uit. Ritalin is soms een tijdelijke oplossing maar ik wil er niet van afhankelijk zijn :(
Heb je Ritalin maar zo nodig? Je raakt er idd afhankelijk van heb ik het gevoel. Je kan je er ook weer depressief somber door gaan voelen. Een van de lastige bijwerkingen. Of ben je ernaast ook depressief? Door die drukte in je hoofd weet je het soms allemaal niet meer. Dus je hebt school en werk? Dubbelop dus. Ik word al chaotisch als ik alleen maar naar buiten het verkeer in ga of de stad. Jouw hoofd moet wel vol zitten.
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 02:11:59 #203
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109721671
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 00:45 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ja leuke quote/afbeelding he.
Ik kon um ook niet laten gaan.
Ben je ADD er of heb je ADHD?
Of allebei niet, omdat jullie het hier over lijsten invullen hebben en dan maar zoveel van de 9 punten hebben?

Groetjes Marleneke :W

Ik heb stempeltje ADD... daarom vind het ook een geweldig plaatje...
hoevaak ik wel niet aan het vertellen ben en dan ondertussen... :D Het heeft wel wat hoor.. alleen laatste week stoor ik me aan mezelf
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109721709
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 02:11 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

Ik heb stempeltje ADD... daarom vind het ook een geweldig plaatje...
hoevaak ik wel niet aan het vertellen ben en dan ondertussen... :D Het heeft wel wat hoor.. alleen laatste week stoor ik me aan mezelf
Waar heb je de laatste week last van dan? Idd voor de rest zitten er wel grappige punten aan, je moet niet al het negatieve ervan bekijken.
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 02:23:40 #205
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109721841
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 02:14 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Waar heb je de laatste week last van dan? Idd voor de rest zitten er wel grappige punten aan, je moet niet al het negatieve ervan bekijken.
uitstellen van de dagelijkse dingen die wel gedaan moeten worden...

Nee, ik kijk niet al te negatief, dan kan je me gaan begraven denk ik.... moet ook niet blijven hangen in het gevoel... (heb 2 a 3 periodes per jaar dat het niet zo lekker gaat... dat ik echt last van mezelf heb... kerst, april en september)
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109721902
Dat is makkelijk als je dat van jezelf weet dan, het wordt nou april ja. is dat het?
Heb je alleen ADD of nog meer van die vervelende diagnoses?
Want dan wordt alleen maar gecompliceerder in je hoofd.
Helpt een planning maken? Of met iemand afspreken je te helpen?
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 02:35:24 #207
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109722020
Dat ik schrijf april.. ging het lichtje branden...

Paar angststoornissen en nog wat leuke termen die ik bij de stempel kreeg...
Maar allemaal onder het redelijk 'normale' ADD wezen zeg maar...

Stomme is, ik hou me niet aan mijn planning.. ik heb mezelf beloningen beloofd enz..
Er zijn wel mensen die willen helpen, maar ik heb zelf zoiets van, ik kan het zelf.. en ik weet ook, morgen medicatie en ik ga als een tornado... En dan werkt het wel...
Dus morgen helpt mijn grote vriend dexamfetaminesulfaat :D
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109722085
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 02:35 schreef dolfina-chica het volgende:
Dat ik schrijf april.. ging het lichtje branden...

Paar angststoornissen en nog wat leuke termen die ik bij de stempel kreeg...
Maar allemaal onder het redelijk 'normale' ADD wezen zeg maar...

Stomme is, ik hou me niet aan mijn planning.. ik heb mezelf beloningen beloofd enz..
Er zijn wel mensen die willen helpen, maar ik heb zelf zoiets van, ik kan het zelf.. en ik weet ook, morgen medicatie en ik ga als een tornado... En dan werkt het wel...
Dus morgen helpt mijn grote vriend dexamfetaminesulfaat :D
Angststoornissen kunnen anders behoorlijk vervelend zijn. Dus ze behoren een beetje bij de ADD.
Jij krijgt dus dex ervoor, niet elke dag dan? Ik heb er wellis 5 van ingenomen ineens en merkte er niks van.
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 02:52:24 #209
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109722284
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2003 23:25 schreef dolfina-chica het volgende:
Alles wat ik denk te hebben,
Lijkt te verdwijnen.
Alles wat me leuk leek,
Lijkt steeds minder te worden.
Alles waar ik op hoopte,
Bleek een droom.
Alles wat dichtbij leek,
Is zo ver weg.
Alles wat ver weg was,
Is nog verder verwijderd.
Steeds weer hoop ik,
Steeds weer lijkt het een droom.
Steeds weer verlang ik,
En steeds weer faal ik
Alle dromen alle verlangen,
Lijken soms voor niets te zijn.
Steeds weer probeer ik, vecht ik.
En toch lijk ik te falen.
Hoe hard ik ook probeer het lijkt me niet te lukken.
Maar ik lijk niet op te geven.
Toen had ik de stempel niet, maar ik zie hem ineens staan... en denk... jaaaaaaaaaaaa typisch ADD zoals het er staat :D
Was opzoek naar wat anders :|W
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109722321
Hij is idd toepasselijk, ik heb deze pas geschreven.


Chaos binnen in je kop,

wanneer houdt dat eens op.

Altijd maar druk en denken,

nergens volledig aandacht aan kunnen schenken.

Altijd maar afgeleid zijn,

nee dat is niet fijn.

Ieder geluid is me teveel,

om het minste erger ik me groen en geel.

Overal begin ik aan, niks maak ik af,

voel me dan achteraf weer vreselijk laf.

Ik luister wel maar ben er met mijn gedachten niet bij,

sorry schat ik weet niet wat je zei...
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 02:55:46 #211
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109722338
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 02:40 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Angststoornissen kunnen anders behoorlijk vervelend zijn. Dus ze behoren een beetje bij de ADD.
Jij krijgt dus dex ervoor, niet elke dag dan? Ik heb er wellis 5 van ingenomen ineens en merkte er niks van.

Nee, ik slik op eigen keuze.. Ik mag geen ritalin, want ik kan niet tegen metyl... Dan word ik para en agressief van..
En door die ervaring heb ik angst om dagelijks te slikken (deed ik met ritalin wel) :|W
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zaterdag 31 maart 2012 @ 02:57:26 #212
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109722362
Oee dat is ook een toppertje!!! Ik heb alweer een tijdje niets geschreven, misschien moet ik dat maar weer eens gaan doen... morgen tussendoor maar weer eens een mooi schrift halen... Of weer lekker gaan tekenen... Mijn ei kwijt zijn...
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109722382
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 02:57 schreef dolfina-chica het volgende:
Oee dat is ook een toppertje!!! Ik heb alweer een tijdje niets geschreven, misschien moet ik dat maar weer eens gaan doen... morgen tussendoor maar weer eens een mooi schrift halen... Of weer lekker gaan tekenen... Mijn ei kwijt zijn...
Ik schreef zomaar uit het niets in een week tijd opeens 20 gedichten, wist ook niet hoe ik het deed. Mja tis al weer minder. Vlagen he.
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 03:01:23 #214
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109722416
Heel herkenbaar... ff zitten pen vast.. boekje erbij en voor je het weet ik er een stuk of 3 geschreven in nog geen kwartier tijd :D

En eigenlijk is het heerlijk, want daarna was ik stuk... en viel ik in slaap
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  zaterdag 31 maart 2012 @ 06:05:15 #215
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_109723202
Het manische, in hoeverre is dat aan ADD te linken? Die bursts ban productiviteit?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_109728892
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 06:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Het manische, in hoeverre is dat aan ADD te linken? Die bursts ban productiviteit?
Dit is wel een aardige site waar het een en ander over beide en de combinatie ervan te vinden is : http://hersenstorm.antenna.nl/Aanverw_stoornissen1.html
Waar ADHD staat lees ik vaak ook ADD hoor omdat dat er zo mee geassocieerd wordt.
Het is overigens best een 'leuke' site met ook grappen en humor.
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:55:48 #217
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_109729129
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:43 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Dit is wel een aardige site waar het een en ander over beide en de combinatie ervan te vinden is : http://hersenstorm.antenna.nl/Aanverw_stoornissen1.html
Waar ADHD staat lees ik vaak ook ADD hoor omdat dat er zo mee geassocieerd wordt.
Het is overigens best een 'leuke' site met ook grappen en humor.

Klik ik aardig doorheen, die site, en dan zou er ook wel eens "gewoon" hoogbegaafdheid uit kunnen komen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_109729233
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Klik ik aardig doorheen, die site, en dan zou er ook wel eens "gewoon" hoogbegaafdheid uit kunnen komen...
Hahaha ja hij is niet moeilijk nee maar wel grappig, sommige stukken en ik vond dat overlapdeel wel interessant, ik heb zelf ADD én Manische depressiviteit dus herkende dat wel. Heb jij periodes dat je manisch bent dan? Of dagelijks?
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:06:44 #219
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_109729340
Manisch meer in de zin van korte uitbarstingen, dat ik tijd reserveer of ergens ineens wel voor ga zitten en dingen afmaak, dan ook trots op mezelf ben en me prettig voel. Aan de andere kant, ik begin wel eens projecten en dan staat het vervolgens maanden stil (vooral met sculpturen heb ik dat, maar ook andere plannen)

School loopt hierdoor ook wel eens problemen op, ik denk vaak: komt wel goed, is simpel, kan ik makkelijk aan en dan begin ik gewoon veel te laat en blijkt het vaak meer werk te zijn dan gedacht.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:15:14 #220
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109729561
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 01:38 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Heb je Ritalin maar zo nodig? Je raakt er idd afhankelijk van heb ik het gevoel. Je kan je er ook weer depressief somber door gaan voelen. Een van de lastige bijwerkingen. Of ben je ernaast ook depressief? Door die drukte in je hoofd weet je het soms allemaal niet meer. Dus je hebt school en werk? Dubbelop dus. Ik word al chaotisch als ik alleen maar naar buiten het verkeer in ga of de stad. Jouw hoofd moet wel vol zitten.
Ik heb Ritalin alleen nodig als ik me moet concentreren(voor studie en/of werk bijvoorbeeld), als ik vakantie of een vrij weekend heb slik ik die pillen niet, niet alleen omdat je er idd afhankelijk van kan worden, maar ook omdat het effect, bij mij persoonlijk, een stuk minder word naarmate ik het voor langere termijn op dagelijkse basis slik.
Je zou kunnen stellen dat Ritalin voor mij een soort van doping is om goed te kunnen presteren als een 'opdrachtgever' mij daarom vraagt.

waarom typ je al je berichten in italic btw?
pi_109729678
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ik heb Ritalin alleen nodig als ik me moet concentreren(voor studie en/of werk bijvoorbeeld), als ik vakantie of een vrij weekend heb slik ik die pillen niet, niet alleen omdat je er idd afhankelijk van kan worden, maar ook omdat het effect, bij mij persoonlijk, een stuk minder word naarmate ik het voor langere termijn op dagelijkse basis slik.
Je zou kunnen stellen dat Ritalin voor mij een soort van doping is om goed te kunnen presteren als een 'opdrachtgever' mij daarom vraagt.

waarom typ je al je berichten in italic btw?
Ik vind dat gewoon leuk en ik ben gewoon anders :D Geen speciale reden, je bent de derde die het nu vraagt.

Dus Ritalin wordt wel degelijk gewoon als doping gebruikt als ik het zo bekijk. Ik moet het van me psychiater gewoon dagelijks slikken. Ik heb op 3x2 tabl gezeten nu 3x1,5 nog zat. En dat nu al zo'n 3 a 4 jaar weer. Ik heb er geen last van. (voor zover ik weet)
A dirty mind is a joy forever.
pi_109729768
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Manisch meer in de zin van korte uitbarstingen, dat ik tijd reserveer of ergens ineens wel voor ga zitten en dingen afmaak, dan ook trots op mezelf ben en me prettig voel. Aan de andere kant, ik begin wel eens projecten en dan staat het vervolgens maanden stil (vooral met sculpturen heb ik dat, maar ook andere plannen)

School loopt hierdoor ook wel eens problemen op, ik denk vaak: komt wel goed, is simpel, kan ik makkelijk aan en dan begin ik gewoon veel te laat en blijkt het vaak meer werk te zijn dan gedacht.
Dat ergens aan beginnen en niet meer afmaken heb ik ook vreselijk, zonde soms he? Maar jij gaat dus nog naar school, dan moet je wel presteren en eisen stellen aan jezelf. Dat is een zware klus. Gebruik jij ook je medicatie op bepaalde dagen of heb jij geen medicatie?
A dirty mind is a joy forever.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:26:14 #223
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109729865
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:19 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ik vind dat gewoon leuk en ik ben gewoon anders :D Geen speciale reden, je bent de derde die het nu vraagt.

Dus Ritalin wordt wel degelijk gewoon als doping gebruikt als ik het zo bekijk. Ik moet het van me psychiater gewoon dagelijks slikken. Ik heb op 3x2 tabl gezeten nu 3x1,5 nog zat. En dat nu al zo'n 3 a 4 jaar weer. Ik heb er geen last van. (voor zover ik weet)

ik heb ook een recept voor 3x2 tabletten per dag, maar ik doe meestal rond een half jaar met een recept van 3 maanden.
Ik gebruik die pillen als ik het nodig denk te hebben, ik weet onderhand precies hoelang een dosis bij mij werkt en kan het daardoor zeg maar 'methodisch' gebruiken ipv dat ik dagelijks een vast stramien moet aanhouden.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:28:15 #224
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_109729940
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:22 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Dat ergens aan beginnen en niet meer afmaken heb ik ook vreselijk, zonde soms he? Maar jij gaat dus nog naar school, dan moet je wel presteren en eisen stellen aan jezelf. Dat is een zware klus. Gebruik jij ook je medicatie op bepaalde dagen of heb jij geen medicatie?
Ik GING naar school, maar liep door diverse dingen helemaal vast en wist niet waar ik het op kon pakken, ook daarin uitstelgedrag. Ik wordt hier spuugzat van, heb hulp gezocht door online counseling waar ik in ieder geval mijn ei kwijt kon. Sindsdien ben ik alweer veel assertiever, al zou ik gewoon nog korter mogen prikken qua deadlines of doelstellingen. Ik leer in toenemende mate mijn agenda te gebruiken en te blijven volgen, pak dingen sneller op en loop er minder voor weg.
Het vastlopen van mijn studie is wel een flink struikelblok, want ik weet niet of ik dat deeltijd af moet maken of dat ik thuisstudie moet gaan volgen omdat dat wellicht beter aansluit, dat ik daarin mijn eigen tempo kan volgen en eigen doelstellingen kan maken en wellicht nog sneller erdoorheen kan, want op het HBO zit ik vaak mijn tijd uit zonder dat het me veel oplevert, terwijl als ik aan opdrachten werk, dingen uit kan zoeken, ik hier graag veel tijd en energie in steek. Vreemd maar waar.

Edit: geen medicatie want ook geen diagnose op dit moment.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_109730109
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:28 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik GING naar school, maar liep door diverse dingen helemaal vast en wist niet waar ik het op kon pakken, ook daarin uitstelgedrag. Ik wordt hier spuugzat van, heb hulp gezocht door online counseling waar ik in ieder geval mijn ei kwijt kon. Sindsdien ben ik alweer veel assertiever, al zou ik gewoon nog korter mogen prikken qua deadlines of doelstellingen. Ik leer in toenemende mate mijn agenda te gebruiken en te blijven volgen, pak dingen sneller op en loop er minder voor weg.
Het vastlopen van mijn studie is wel een flink struikelblok, want ik weet niet of ik dat deeltijd af moet maken of dat ik thuisstudie moet gaan volgen omdat dat wellicht beter aansluit, dat ik daarin mijn eigen tempo kan volgen en eigen doelstellingen kan maken en wellicht nog sneller erdoorheen kan, want op het HBO zit ik vaak mijn tijd uit zonder dat het me veel oplevert, terwijl als ik aan opdrachten werk, dingen uit kan zoeken, ik hier graag veel tijd en energie in steek. Vreemd maar waar.

Edit: geen medicatie want ook geen diagnose op dit moment.
Ow dan had ik dat toch goed gelezen een paar posts terug, dat jij geen diagnose had en die test had gedaan toch en niet genoeg van de 9 punten had ofzo? Maar ondertussen loop je overal tegen aan. Moet men altijd perse een diagnose hebben. Wat hebben ze bij die hulpverlening gezegd wat je verder moest gaan doen en ben je al een keer bij je eigen huisarts geweest? Je studie is duidelijk belangrijk voor je, dus je zou misschien met een beetje hulp van buitenaf hem wel af kunnen maken.
A dirty mind is a joy forever.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')