abonnement Unibet Coolblue
pi_108151985






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
pi_108196399
Gaat snel met die topics zo.

quote:
RINGO STARR ZEGT DAT REMASTERS ZIJN REPUTATIE ALS DRUMMER BEVORDEREN
MAANDAG, 20 FEBRUARI 2012 13:30
Je zou verwachten dat Ringo Starr alle vertrouwen heeft in zijn reputatie als drummer. Maar feit is dat volgens hem de remasters van Beatlesalbums hem pas werkelijk recht doen.

‘Ik ben gek op de remasters’, vertelt hij M – Music & Musicians, in een recent interview. ‘En weet je waarom? Omdat je de drums kunt horen! Opeens gaan mensen daar nieuwe aandacht aan besteden. Er is wel eens twijfel geuit over mijn bijdrage, wat wil je met Lennon en McCartney in de band. We merkten het al bij het remixen van Yellow Submarine. Paul en ik gingen naar Abbey Road om het te beluisteren en hadden beiden iets van: ‘Wauw, wie speelt dat?’ Mensen zeiden opeens dat ik misschien toch wel kon spelen. Enfin, ik kan altijd terugkijken op een geweldige erfenis. De muziek van de Beatles is fantastisch, wat we met zijn vieren deden is ongelofelijk.’

(Bron: gibson.com)
(vert.: Frank Kremer)
pi_108197690
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:13 schreef Kakpizza het volgende:

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

Is het anno 2012 geen tijd voor een nieuw tournament? Een McCartney-Wings en solo Tournament misschien? :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108204187
De dag na Antwerpen: Paul McCartney in de Royal Albert Hall :o :o :o.
pi_108204345
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:22 schreef Aisumasen het volgende:
De dag na Antwerpen: Paul McCartney in de Royal Albert Hall :o :o :o.
Als ik dat eerder geweten had... Dan had ik op jou vertrouwd voor kaartjes :+
pi_108204427
Hmm. Misschien toch maar Antwerpen schrappen dan :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_108204520
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:25 schreef AMDB het volgende:

[..]

Als ik dat eerder geweten had... Dan had ik op jou vertrouwd voor kaartjes :+
Had ik nogal een last gevonden :P! Had 2 jaar terug voor hetzelfde evenement (Teenage Cancer Trust) bij de concerten van Noel Gallagher en Arctic Monkeys (in eerste instantie doch) hele crappy tickets door ongekende toeloop. Laat staan voor de voorverkoop van Paul McCartney :').

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:26 schreef Arn0 het volgende:
Hmm. Misschien toch maar Antwerpen schrappen dan :P
Zal wel een hele vage situatie worden voor jou, haha!
pi_108204829
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Had ik nogal een last gevonden :P! Had 2 jaar terug voor hetzelfde evenement (Teenage Cancer Trust) bij de concerten van Noel Gallagher en Arctic Monkeys (in eerste instantie doch) hele crappy tickets door ongekende toeloop. Laat staan voor de voorverkoop van Paul McCartney :').

[..]

Zal wel een hele vage situatie worden voor jou, haha!
Had het er toch niet op gegokt denk ik:-P
pi_108204939
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:32 schreef AMDB het volgende:

[..]

Had het er toch niet op gegokt denk ik:-P
Ik kan zelf ook niet, maar dit gaat natuurlijk wel een DVD-waardige show worden. Kaartjes starten vanaf 25 pond, en het is voor een geweldig doel.

edit 2: Tickets in de pre-sale vanochtend waren £95 exclusief £7.60 verwerkingskosten. Denk een festival-set, gezien er ook melding gemaakt wordt van 'interval'.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 22-02-2012 18:36:36 ]
pi_108225276
pi_108383480
quote:
:')
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:48:21 #12
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108386457
Vandaag zou hij 69 jaar geworden zijn

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 26 februari 2012 @ 14:53:34 #13
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108416706
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  Redactie Frontpage maandag 27 februari 2012 @ 21:49:15 #14
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_108482504
Kaartjes. McCartney. Nog. Niet. Binnen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_108484234
Hier. Ook. Nog. Niet.

Via CrowdSurge besteld? Dan worden ze 2-4 weken van te voren verstuurd, dus als ze er over 2 weken nog niet zijn dan zou ik me pas een klein beetje zorgen maken :)
pi_108493144
Via Ticketservice kwamen de kaarten de dag erna al binnen ^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_108552161
Update: net bericht ontvangen dat de kaartjes verzonden zijn :)
pi_108592444
Hier wist ik niks van: gitaarsolo van george in Here comes the sun:

pi_108602953
Heb voor het concert een parkeergarantie gekocht :) Op zich wel een aanrader, kost maar 5 euro meer dan een gewone parkeerkaart bij Ahoy en zo ben je verzekerd van een plaats!
pi_108603035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:28 schreef Niles-Crane het volgende:
Heb voor het concert een parkeergarantie gekocht :) Op zich wel een aanrader, kost maar 5 euro meer dan een gewone parkeerkaart bij Ahoy en zo ben je verzekerd van een plaats!
Anders moet je buitenaf parkeren of zo? Ik ben nog maar 1 keer in Ahoy geweest en toen kon ik binnen in een hal parkeren.
pi_108603125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Anders moet je buitenaf parkeren of zo? Ik ben nog maar 1 keer in Ahoy geweest en toen kon ik binnen in een hal parkeren.
Er is een parkeergarage in de buurt maar met die parkeergarantie sta je gegarandeerd op een parkeerplek dichtbij een ingang (hopelijk geld daar ook voor dat na het concert je snel wegkan, heb bij het Gelredome wel eens 1+ uur moeten wachten)
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:10:03 #22
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108608522
Zaterdagavond wordt de Classic Albums uitzending over John Lennon/Plastic Ono Band uitgezonden op Nederland 3 om 21:25!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:23:23 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108626300
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Update: net bericht ontvangen dat de kaartjes verzonden zijn :)
Vandaag hier bezorgd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108658151
Bij mijn laatste keer Ahoy was het ruim 30 minuten stilstaan op het pakrkeerterrein na die tijd. Plus enorme omleiding dwars door Rotterdam vanwege werkzaamheden aan een tunnel :(
pi_108659895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 23:10 schreef Peter88Online het volgende:
Zaterdagavond wordt de Classic Albums uitzending over John Lennon/Plastic Ono Band uitgezonden op Nederland 3 om 21:25!
Is dat een nieuwe documentaire? Het interviewdeel met Ringo en Yoko uit de trailers kwam me niet bekend voor. Vanavond eens kijken. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108660094
Kaarten voor Ahoy zijn hier ook binnen!
Is voor mij 5 minuten lopen, dus dat is ook weer lekker.
Zin! _O_
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:49:26 #27
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108660478
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:29 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Is dat een nieuwe documentaire? Het interviewdeel met Ringo en Yoko uit de trailers kwam me niet bekend voor. Vanavond eens kijken. :)
Komt uit 2008. Best nog wel recent dus
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_108672980
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:29 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Is dat een nieuwe documentaire? Het interviewdeel met Ringo en Yoko uit de trailers kwam me niet bekend voor. Vanavond eens kijken. :)
Zeer de moeite waard, gaf toen het op DVD uitkwam (inderdaad in 2008) voor het allereerst inzicht in bepaalde zaken waar we daarvoor volledig in het ongewisse over waren. Nu ik er over nadenk een van de meest essentiële documentaires die er over hem gemaakt is, en misschien wel het beste non-CD product wat er van hem in de winkel te vinden is. Sinds die tijd zo'n beetje elk half jaar op televisie geweest op de Duitse zenders, de BBC en paar keer Canvas. EMI blokkeerde om onduidelijke redenen telkens de uitzending in Nederland ( :|W ), maar vanavond gaat het er dan eindelijk van komen, alhoewel uiteraard zonder de meer dan relevante extra's van de DVD.
pi_108674429
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zeer de moeite waard, gaf toen het op DVD uitkwam (inderdaad in 2008) voor het allereerst inzicht in bepaalde zaken waar we daarvoor volledig in het ongewisse over waren. Nu ik er over nadenk een van de meest essentiële documentaires die er over hem gemaakt is, en misschien wel het beste non-CD product wat er van hem in de winkel te vinden is. Sinds die tijd zo'n beetje elk half jaar op televisie geweest op de Duitse zenders, de BBC en paar keer Canvas. EMI blokkeerde om onduidelijke redenen telkens de uitzending in Nederland ( :|W ), maar vanavond gaat het er dan eindelijk van komen, alhoewel uiteraard zonder de meer dan relevante extra's van de DVD.
Ik wist niet eens dat die serie Classic Albums-documentaires op DVD was verschenen in 2008. Vond die van vorige week over The Doors ook bijzonder interessant. Dat wordt een aanschaf. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_108821816
Het heeft geen zin meer om voorspellingen te doen over de telkens weer uitgestelde releases in de McCartney 'Archive Collection'-serie, maar het is toch wel met zekerheid te zeggen dat er spoedig een aankondiging zal volgen voor iets in de richting van juni. "Ram" is een zekerheidje, maar ik heb zo mijn redenen om te denken dat ook "Venus And Mars" onderdeel zal zijn van de aankomende ronde. Ik weet niet waar te beginnen met mijn wensen voor beide albums, maar als ze het net zo aanpakken als de extra's op "McCartney II" zijn de mogelijkheden eindeloos.
pi_108821857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:44 schreef Aisumasen het volgende:
Het heeft geen zin meer om voorspellingen te doen over de telkens weer uitgestelde releases in de McCartney 'Archive Collection'-serie, maar het is toch wel met zekerheid te zeggen dat er spoedig een aankondiging zal volgen voor iets in de richting van juni. "Ram" is een zekerheidje, maar ik heb zo mijn redenen om te denken dat ook "Venus And Mars" onderdeel zal zijn van de aankomende ronde. Ik weet niet waar te beginnen met mijn wensen voor beide albums, maar als ze het net zo aanpakken als de extra's op "McCartney II" zijn de mogelijkheden eindeloos.
Ram en Venus and Mars waren allebei van i tunes gehaald las ik. Misschien komen ze alletwee wel !!
pi_108822631
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ram en Venus and Mars waren allebei van i tunes gehaald las ik. Misschien komen ze alletwee wel !!
Juist, dat is waar ik op doelde. Inderdaad meer dan een hint als tegelijkertijd met de aangekondigde "Ram" ook "Venus And Mars" uit de fysieke en digitale schappen wordt gehaald. En tot nu toe houden ze netjes vast aan de "coming soon"-flyer die bijgevoegd werd bij de allereerste release ("Band On The Run") in eind 2010, waar op volgorde "McCartney", "McCartney II", "Ram", "Venus & Mars", "Wings At The Speed Of Sound" en "Wings Over America" werden genoemd. Heb het al eerder gezegd, maar ze moeten ook wel bezig zijn met 2/3 albums tegelijkertijd, als ze voor 2020 in ieder geval de albums uit de jaren 70 en 80 omvat willen hebben.

Het duurt dan allemaal veel te lang, er zit in ieder geval wel ontzettend veel zorg in. Ik heb goede hoop dat ze voor de aankomende remaster van "Venus And Mars" de pre-master tape hebben gebruikt, net zoals ze voor "McCartney II" de pre-edit tape hebben gebruikt voor optimale benutting van de geluidskwaliteit (ook met oog op de hi-res release). Dit is de kans om voor het eerst een goed klinkende CD-versie van "Venus And Mars" in huis te halen. Zelfs de audiofielen-release van DCC is nog bijna onluisterbaar door de pompende compressie. Het verschil tussen de 7"-mix van "Listen To What The Man Said" en de album-versie zoals we hem kennen is schokkend. Daarover gesproken, ik hoop dat ze de behoorlijk afwijkende single-mix van "Letting Go" niet zullen vergeten!

  woensdag 7 maart 2012 @ 19:33:23 #33
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108833634
Zou goed nieuws zijn als de remasters van Ram en Venus & Mars eraan zitten te komen. Vooral naar Ram ben ik erg benieuwd.

Zou er dan ook nog een kans in zitten dat hij in de aankomende tour wat nummers van beiden albums aan de setlist toevoegd? Zou ik wel op prijs stellen. Hij heeft twee jaar geleden in december in Liverpool wel Ram On gedaan op ukelele. En twee jaar terug ook Venus & Mars/Rockshow als opener (watr zou dat gaaf zijn als ik die opener nog live zou meemaken) en Letting Go.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_108837540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:33 schreef Peter88Online het volgende:
Zou goed nieuws zijn als de remasters van Ram en Venus & Mars eraan zitten te komen. Vooral naar Ram ben ik erg benieuwd.

Zou er dan ook nog een kans in zitten dat hij in de aankomende tour wat nummers van beiden albums aan de setlist toevoegd? Zou ik wel op prijs stellen. Hij heeft twee jaar geleden in december in Liverpool wel Ram On gedaan op ukelele. En twee jaar terug ook Venus & Mars/Rockshow als opener (watr zou dat gaaf zijn als ik die opener nog live zou meemaken) en Letting Go.
Eerst leek daar nog wel wat van af te leiden, toen hij inderdaad zomaar al die Wings-nummers van te verschijnen 'Archive Releases' toevoegde in 2010. Maar vorig jaar heeft hij ook niets van "McCartney II" gespeeld en ook geen album-track van "McCartney" toegevoegd. ("Ram On" doet-ie overigens vaker wel dan niet).

"Venus And Mars" anno 2010 was inderdaad magistraal. Dat was verreweg de meest gedurfde keus uit z'n gehele live-carrière. Het is aan alles te merken dat hij er op was ingepraat door zijn band, en er zelf niet zo veel vertrouwen in had. Een gloednieuwe spectaculaire opener die maar een paar steden gegund werd, want een klein half jaar later was hij alweer terug bij het oude liedje... Het spreekt boekdelen dat hij liever in dezelfde steden als de tour daarvoor "Hello, Goodbye" wederom als opener gebruikt dan een nummer die in het repertoire van de band zit, hij maar een paar keer gedaan heeft, waarvan nog nooit in die steden. Sindsdien ook geen enkele gewaagde keus meer toegevoegd. Sterker nog, geen enkel solo-liedje meer toegevoegd. Het is doodzonde. Ik durf met zekerheid te zeggen dat we in Rotterdam een andere opener krijgen. Maar ik durf bijna net zo zeker te zeggen dat hij "Venus And Mars" nooit meer zal spelen voor een stadion-publiek, en ben blij dat ik dat nog heb meegemaakt voordat hij weer voor de veilige weg ging.


Alleen al de hele opbouw was memorabel. De jarenlange roep van fans om die iconische opener weer voor eens uit de kast te halen, de onverwacht aangekondigde show in de "Hollywood Bowl", de roep van de fans die daaropvolgend een schreeuw werd, het geplaag van de eerste tonen in het repetitie-filmpje van de band (zie hierboven) waarna iedereen die zijn oren spitste wist hoe laat het was (maar het nog steeds niet durfde te dromen) en toen...


(Hoor nu pas dat McCartney op 2:54 te laat inzet, de rest van de band vervolgens geen kik geeft en ze het allemaal oplossen zonder elkaar ook maar aan te hoeven kijken. Noemenswaardig.)
pi_108845596
Legendarische opener idd _O_ Gelukkig heb ik 'm mee kunnen maken :)
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:38:23 #36
134538 chansadres
Black & White
pi_108853351
Ik hoop dat hij in Rotterdam opent met de Magical Mysterie tour :D
Ik weet dat ik in dit topic op weinig sympathie kan rekenen hiervoor maar dat was het allereerste nummer dat ik van de Beatles heb gehoord. En voor mij is het toch iets magisch.

Tijdens het Person of the Year tribute trad Paul ook op en de setlist was:

Magical Mystery Tour
(The Beatles song)
Junior's Farm
(Wings song)
My Valentine
I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter
(Fats Waller cover)
Nineteen Hundred and Eighty-Five
(Wings song)
Golden Slumbers
(The Beatles song)
Carry That Weight
(The Beatles song)
The End
(The Beatles song) (With Bruce Springsteen, Dave Grohl and Joe Walsh)

Opvallend dus ook dat hij twee nummers speelde van zijn laatste album. Er zit nu dus ook een kans in dat hij I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter live zal spelen....
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_108858188
Hoi iedereen,

Mijn eerste post... ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die de kaarten van CrowdSurge voor het concert in ahoy nog niet binnen hebben. Ik heb de bevestigingsmail al gehad, maar van de kaarten ontbreekt nog ieder spoor. Moet ik mij zorgen gaan maken?
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:54:30 #38
134538 chansadres
Black & White
pi_108858260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:52 schreef alcoyp het volgende:
Hoi iedereen,

Mijn eerste post... ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die de kaarten van CrowdSurge voor het concert in ahoy nog niet binnen hebben. Ik heb de bevestigingsmail al gehad, maar van de kaarten ontbreekt nog ieder spoor. Moet ik mij zorgen gaan maken?
Heb je bericht gehad dat de kaarten zijn verzonden. Ik heb begrepen dat de kaarten deze week vrijwel overal aankomen. Anders contact opnemen met Crowdsurge.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:17:46 #39
192683 AMDB
Visionair.
pi_108859051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:52 schreef alcoyp het volgende:
Hoi iedereen,

Mijn eerste post... ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die de kaarten van CrowdSurge voor het concert in ahoy nog niet binnen hebben. Ik heb de bevestigingsmail al gehad, maar van de kaarten ontbreekt nog ieder spoor. Moet ik mij zorgen gaan maken?
Ik heb mijn kaartje via CrowdSurge binnen (niet aangetekend laten verzenden).
pi_108861494
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:52 schreef alcoyp het volgende:
Hoi iedereen,

Mijn eerste post... ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die de kaarten van CrowdSurge voor het concert in ahoy nog niet binnen hebben. Ik heb de bevestigingsmail al gehad, maar van de kaarten ontbreekt nog ieder spoor. Moet ik mij zorgen gaan maken?
Twee dagen geleden is de post bij mij aan de deur geweest met de kaartjes maar ik was niet thuis, dus ik ga ze vandaag bij het afhaalpunt afhalen (ik heb ze aangetekend laten versturen).

Ik zou zeggen dat je ze ieder moment zou kunnen krijgen. In de bevestigingsmail zit als het goed is ook een link waarop je kan zien hoever de verzending is (of ze al bij de Nederlandse post zijn verwerkt bijvoorbeeld).
pi_108862271
quote:
11s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:38 schreef chansadres het volgende:
Ik hoop dat hij in Rotterdam opent met de Magical Mysterie tour :D
Ik weet dat ik in dit topic op weinig sympathie kan rekenen hiervoor maar dat was het allereerste nummer dat ik van de Beatles heb gehoord. En voor mij is het toch iets magisch.

Tijdens het Person of the Year tribute trad Paul ook op en de setlist was:

Magical Mystery Tour
(The Beatles song)
Junior's Farm
(Wings song)
My Valentine
I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter
(Fats Waller cover)
Nineteen Hundred and Eighty-Five
(Wings song)
Golden Slumbers
(The Beatles song)
Carry That Weight
(The Beatles song)
The End
(The Beatles song) (With Bruce Springsteen, Dave Grohl and Joe Walsh)

Opvallend dus ook dat hij twee nummers speelde van zijn laatste album. Er zit nu dus ook een kans in dat hij I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter live zal spelen....
Helaas vrij weinig van af te leiden. Ik heb al eerder mijn genoegen uitgesproken over het feit dat hij op deze speciale avond "Junior's Farm" uitkoos om zichzelf te representeren. De nummers die hij van zijn laatste album speelde die avond was meer ter promotie die week en vooral door het feit dat de complete band bij elkaar was voor de exclusieve show voor iTunes. (Mocht iemand die nog steeds niet gezien hebben, flinke aanrader!) Ze ondersteunden hem ook op de Grammy's een dag later tijdens "My Valentine". Ik zie nog steeds niet voor mij hoe zijn tour-band zo'n nummer gaat uitvoeren, en dat hij de complete Diana Krall-band meeneemt op tournee voor 1/2 nummers is natuurlijk ook uitgesloten. Echter de aankomende tour is meerdere keren aangekondigd met de woorden dat hij ook nummers van "Kisses On The Bottom" zal spelen, dus ze zullen wel een middenweg vinden. Bovenstaande setlist was ook min of meer een laatste oefening voor de Grammy's. Ik postte al eerder dat hij daar zou gaan afsluiten met "Nineteen Hundred And Eighty Five", maar dat toen de Abbey Road-medley zo goed werkte op de tribute-avond, ze daarvoor zijn gegaan.

Wat betreft "Magical Mystery Tour": absoluut, een niets minder dan epische opener. Ik was ook erg verheugd dat ik amper een paar maanden terug nog de kans had om - na het Gelredome in 2009 - hem er nog eens mee te zien openen, voor een oorverdovend stomend Italiaans staanplaatsen-publiek.


Maar gezien hij deze opener al zo'n beetje elke tournee sinds 1989 gebruikt heeft, in 2005 standaard gebruikte en in 2009 ook nog eens in Nederland gedaan heeft, denk ik dat die kans er voor Ahoy' niet meer in zit.
pi_108863089
Al die mobieltjes en camera's in de lucht in dat filmpje :D
pi_108865674
Ik ga mijn brievenbus in de gaten houden...
Bedankt voor de reacties.
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:51:03 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108865819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:52 schreef alcoyp het volgende:
Hoi iedereen,

Mijn eerste post... ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die de kaarten van CrowdSurge voor het concert in ahoy nog niet binnen hebben. Ik heb de bevestigingsmail al gehad, maar van de kaarten ontbreekt nog ieder spoor. Moet ik mij zorgen gaan maken?
Wanneer kreeg je de bevestigingsmail? Ik had de kaartjes twee of drie dagen later in de bus.

Hopelijk komt het goed!
The love you take is equal to the love you make.
pi_108871158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wanneer kreeg je de bevestigingsmail? Ik had de kaartjes twee of drie dagen later in de bus.

Hopelijk komt het goed!
Bij mij duurde het zes dagen: 29 februari de mail, 6 maart de postbode aan de deur :)
  Redactie Frontpage zaterdag 10 maart 2012 @ 00:03:24 #46
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_108927663
Wat mij betreft blijft Figure of eight dé opener. Maar dat zal-ie natuurlijk never nooit meer spelen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:28:50 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108928452
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij mij duurde het zes dagen: 29 februari de mail, 6 maart de postbode aan de deur :)
Ah, maar ik had niet aangetekend, dus de postbode heeft niet aangebeld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108961201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:00 schreef Aisumasen het volgende:

Helaas vrij weinig van af te leiden. Ik heb al eerder mijn genoegen uitgesproken over het feit dat hij op deze speciale avond "Junior's Farm" uitkoos om zichzelf te representeren. De nummers die hij van zijn laatste album speelde die avond was meer ter promotie die week en vooral door het feit dat de complete band bij elkaar was voor de exclusieve show voor iTunes. (Mocht iemand die nog steeds niet gezien hebben, flinke aanrader!) Ze ondersteunden hem ook op de Grammy's een dag later tijdens "My Valentine". Ik zie nog steeds niet voor mij hoe zijn tour-band zo'n nummer gaat uitvoeren, en dat hij de complete Diana Krall-band meeneemt op tournee voor 1/2 nummers is natuurlijk ook uitgesloten. Echter de aankomende tour is meerdere keren aangekondigd met de woorden dat hij ook nummers van "Kisses On The Bottom" zal spelen, dus ze zullen wel een middenweg vinden. Bovenstaande setlist was ook min of meer een laatste oefening voor de Grammy's. Ik postte al eerder dat hij daar zou gaan afsluiten met "Nineteen Hundred And Eighty Five", maar dat toen de Abbey Road-medley zo goed werkte op de tribute-avond, ze daarvoor zijn gegaan.
Ik heb stiekem al even gecheckt. Diana Krall tourt in maart met haar eigen band in Amerika (24/3: KEY LARGO, Florida), dus die zal zeker niet komen. Naast dat het mij een heel gedoe lijkt om ergens in het midden van een show tussen 2 complete bands te wisselen, zou Paul het best voor elkaar kunnen krijgen om haar met de tour mee te laten gaan. Goede promotie voor haar eigen band ook, dat is het nu al, omdat ze op KOTB meespeelt.

Ondanks dat Paul een zeer goede band heeft op dit moment zijn het geen jazz muzikanten. Ik ben dus wel benieuwd welke nummers ze gaan spelen. My Valentine is bijna zeker en ook zijn andere eigen nummer Only Our Hearts zou hij best kunnen spelen, dit zijn niet echte jazz nummers, dan maakt de band er gewoon Paul mcCartney nummers van ;) We zullen zien.
pi_108961252
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:03 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat mij betreft blijft Figure of eight dé opener. Maar dat zal-ie natuurlijk never nooit meer spelen.
Ook een mooie overgang vanaf de voorfilm: N-O-W :P

pi_108962109
10 november 1989 AHOY was mijn eerste concert van Paul mcCartney ever. En waarschijnlijk geldt dat voor meer mensen die hier komen, aangezien Paul niet heel veel in Nederland geweest is (1972 &1976) ^O^

Ik weet nog goed dat ik de ochtend dat de voorverkoop startte vroeg naar een VVV ging om mijn kaartjes te kopen, er stond helemaal niemand voor de deur te wachten, ik was de enige. Vreemd! En 5 minuten na opening ging ik met kaartjes voor mijn eerste concert van Paul weer op weg naar huis. Ik voelde me zo rijk. :D

Later kwam 11 november erbij. Daarna kwamen 7&8 november ook nog erbij. Dat vond ik niet leuk, had ik ineens geen kaartjes voor het eerste concert van Paul in Nederland. ;(
  maandag 12 maart 2012 @ 00:08:18 #51
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_108996491
Ik weet nog goed, dat we eerst een compilatiefilm te zien kregen. Na het eind van de film kwam op dezelfde plek de band, door de rook en lichteffecten, het podium oplopen.Was het nog steeds de film? Nee, ze waren het echt.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  maandag 12 maart 2012 @ 22:30:24 #52
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109032560
Mooie opener toen in 1989 inderdaad. Jammer dat ik het toen nog niet kon mee maken (was nog maar 1 jaar toen). Al vond ik de opening in 2003 ook erg tof. Ondanks dat hij opende met Hello Goodbye waarmee hij nu nog steeds regelmatig begint. Maar het zag er toen ook erg gaaf uit dat begin met eerst het silhouet van hem met zijn Hofner. Dat herinnert mij aan mijn eerste Macca concert. Natuurlijk in het Gelredome in 2003.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109034305
Heel cool, in navolging van de exclusieve Record Store Day-7" ten tijde van de "Band On The Run" 'Archive Collection'-release zal ook de in mei verwachte release van "Ram" geëerd worden met een re-release van een import-single: McCartney's klassieke A/B-combinatie "Another Day"/"Oh Woman Oh Why" zal geremastered worden uitgebracht op een gelimiteerde 7" als voorschot op de nog aan te kondigen deluxe-editie van "Ram". Zou een mooi detail zijn als ze de promo mono-mixen van deze single zouden gebruiken.
pi_109036256
Ik heb er zin in ^O^
Wel een beetje zenuwachtig voor het rijden naar een grote stad, maar komt vast wel goed :)
pi_109108487
Morgen weer een aankondiging in de alom vervolgende reeks On The Run-optredens. Iets minder onvoorspelbaar dan de aanstaande data in Antwerpen en Rotterdam die uit de lucht kwamen vallen, zal hij nu weer een blokje Zuid-Amerikaanse data doen in steden waar hij zijn gehele carrière nog geen voet aan de grond heeft gezet. Het altijd euforische publiek aldaar zal naar alle waarschijnlijk getrakteerd worden op optredens in Uruguay, Mexico, Brazilië en/of Costa Rica. Zoals altijd zijn er lokaal al 40 stadion-optredens 'definitief bevestigd', maar ik ga er van uit dat morgen officieel zal blijken welk organisatie aan het langste eind heeft getrokken. Er wordt ook nog altijd gesproken over een korte uitbreiding van de 3 data die er nu staan naar Zuid-Europese en Engelse steden in april.

McCartney is ook weer in de studio voor werk aan zijn eerste reguliere studio-album sinds 5 jaar - kan nog steeds niet geloven dat er minder tijd tussen "Flaming Pie" en "Driving Rain" en "Driving Rain" en "Chaos And Creation" zat dan "Memory Almost Full" en de aankomende plaat! - welke door verschillende producers waaronder Ethan Johns (zoon van Glyn Johns, co-producer "Let It Be") en wonderkind Mark Ronson gedaan zal worden. Afgelopen januari en februari werd McCartney gespot in Abbey Road, en in Rolling Stone heeft hij zelfs al namen van werk-titels genoemd en bevestigd dat hij met deze personen aan het werk is aan zijn volgende project.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 14-03-2012 23:14:42 (detail) ]
pi_109165043
Eindelijk, Ringo op de drums bij Back to the USSR:

pi_109217919
Zoals gewoonlijk beginnen de lokale geruchten rondom de Latijns-Amerikaanse tour-data op een klucht te lijken, dus de definitieve aankondiging van donderdag zal wel uitgesteld zijn tot aankomende week. Vergeet dat, voor ons toch niet interessant. (Tenzij Spanje/Portugal voor eind mei al bekend gemaakt gaat worden).

Wél interessant: eindelijk een bevestiging over de deluxe-editie van "Ram". Hij ligt in de schappen op 22 mei. Erg benieuwd naar de inhoud van de CD's en DVD. Zouden we de recent ontdekte demo's kunnen verwachten? De bekende studio-outtakes en afgekeurde nummers? Of de live-opnames uit begin jaren '70?

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 18-03-2012 03:40:06 ]
  maandag 19 maart 2012 @ 14:16:00 #59
134538 chansadres
Black & White
pi_109272592
Er zijn weer kaartjes voor Rotterdam te verkrijgen. Staan en zitplaatsen. Maar op=op
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109273799
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:16 schreef chansadres het volgende:
Er zijn weer kaartjes voor Rotterdam te verkrijgen. Staan en zitplaatsen. Maar op=op
Gewoon ook weer Ah plaatsen. Helaas is het nu denk ik al te laat om mijn ticket te verkopen.
pi_109276656
Misschien een domme vraag maar is het bekend wanneer Macca aankomt in NL en in welk hotel hij verblijft?
  maandag 19 maart 2012 @ 16:29:35 #62
134538 chansadres
Black & White
pi_109277319
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:13 schreef Writersright het volgende:
Misschien een domme vraag maar is het bekend wanneer Macca aankomt in NL en in welk hotel hij verblijft?
McCartney verblijft natuurlijk niet onder zijn eigen naam dus het is moeilijk te bepalen. Maar met de juiste mensen op de juiste plaatsen, kun je er altijd achterkomen. Maar zoiets word nooit openbaar gemaakt.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109278276
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:29 schreef chansadres het volgende:

[..]

McCartney verblijft natuurlijk niet onder zijn eigen naam dus het is moeilijk te bepalen. Maar met de juiste mensen op de juiste plaatsen, kun je er altijd achterkomen. Maar zoiets word nooit openbaar gemaakt.
Hoe komen fans dan vaak achter die locaties ed? Dat wil ik ook.
  maandag 19 maart 2012 @ 16:58:23 #64
134538 chansadres
Black & White
pi_109278399
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:54 schreef Writersright het volgende:

[..]

Hoe komen fans dan vaak achter die locaties ed? Dat wil ik ook.
Die fans gaan dat niet tegen jou zeggen natuurlijk. Anders staan er bussen voor het hotel. Maar sommigen pappen een beetje aan bij de bandleden. Goed voorbeeld: kijk de film Almost Famous maar. Ga er maar niet van uit dat je er ooit achter zal komen ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109278738
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:29 schreef chansadres het volgende:

[..]

McCartney verblijft natuurlijk niet onder zijn eigen naam dus het is moeilijk te bepalen.
Gewoon zoeken naar een reservering door ene Paul Ramon :Y ;)
  maandag 19 maart 2012 @ 17:10:19 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109278830
Val die man toch niet lastig.

Is er iets bekend over een voorprogramma?
The love you take is equal to the love you make.
pi_109278885
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Val die man toch niet lastig.

Is er iets bekend over een voorprogramma?
Vorige keer was er geen voorprogramma... is ook niet echt nodig voor een concert van 3 uur :)
  maandag 19 maart 2012 @ 17:12:51 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109278926
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vorige keer was er geen voorprogramma... is ook niet echt nodig voor een concert van 3 uur :)
Godsamme, ik wou vroeg naar huis.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:16:36 #69
134538 chansadres
Black & White
pi_109279061
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Val die man toch niet lastig.
Dat heb ik nou ook. Die man heeft zijn rust ook nodig om zaterdag te knallen. En daarna heeft hij helemaal zijn rust nodig. Ik zou het strontvervelend vinden als ik zelfs bij mijn hotel opgewacht zou worden. Gewoon lekker met rust laten!

quote:
Is er iets bekend over een voorprogramma?
Op de website van Ahoy:
Aanvang: 20.00 uur (deuren open 18.30 uur)
Einde: ca. 23.00 uur

Concert duurt 3 uur dus je weet genoeg ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109292657
McCartney slaapt dit weekend geen enkele avond niet in zijn eigen bedje. In Nederland heerst die sfeer die ik elders heb ervaren sowieso niet. Men gaat hier niet buiten z'n hotel kamperen om een glimp van hem op te vangen.

Afgelopen november liep ik de avond voordat ik het openingsconcert van de tournee in Bologna zou bezoeken door het centrum, en stuitte op een massa mensen die de weg blokkeerden en achter hekken stonden te wachten, wat weinig aan de verbeelding overliet. Hij is die avond om 18:00 geland in Italië met z'n privé-jet vanuit Londen, een half uur later stond hij op het podium in de zaal van de avond daarna voor een laatste repetitie. Ik heb niet vernomen dat hij die avond nog gespot is bij z'n aannemelijke hotel. Hij is met het oog op de horde mensen die zich voor zijn verblijfplaats ophielden natuurlijk via een andere ingang rustig naar zijn kamer geleid. Tot de daaropvolgende middag heb ik aangenomen dat zijn crew een goed geslaagd rookgordijn had opgehangen, totdat dit volgde:


Maccamania.
pi_109296407
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:52 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Gewoon ook weer Ah plaatsen. Helaas is het nu denk ik al te laat om mijn ticket te verkopen.
Smerig hè. Mojo/Live Nation kon de beste plekken niet kwijt via de secundaire tickethandelaren, en doet ze op het laatste moment alsnog in de reguliere verkoop onder het mom van 'herberekening van de capaciteit'. Ze kijken in de nuchtere landen altijd flink op hun neus, ook bij de champagne-pakketten.
pi_109299563
Grote aankondiging van Apple deze week :o... "Yellow Submarine" wordt op Blu-Ray uitgebracht... :')

Goede nieuws is dat naar alle waarschijnlijkheid "Magical Mystery Tour" later dit jaar volgt. Er is in ieder geval een BBC-documentaire in de maak met de medewerking van Paul McCartney en de 3 (!) andere nog levende mensen in de bus, Beatles niet meegerekend. Al het rest-materiaal van "A Hard Day's Night" en "Help!" is door de shredder gegaan, maar voor "Magical Mystery Tour" is een ton aan materiaal behouden gebleven wat nog nooit ergens vertoond is.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:25:31 #73
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109321333
Op de officiële website las ik ook dat "The film's songtrack album will be reissued on CD on the same date." Zou dat de soundtrack zijn die in 1999 werd uitgebracht? Want het lijkt me sterk dat ze het reguliere album uit 1969 bedoelen, want die is natuurlijk ook in 2009 geremasterd. Ik ben wel benieuwd of ze daar dan nog iets aan hebben vernieuwd.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109321588
Ze hebben het over het songtrack album, dus dat is de plaat uit 1999.
Bleuh.
pi_109322299
Ik ben vooral nieuwsgierig naar de extra's.

Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109347297
quote:
RAM Deluxe 4CD/DVD + download details.

CD1 Ram (remastered)

CD2 Bonus tracks (remastered):
1. Another Day
2. Oh Woman, Oh Why
3. Little Woman Love
4. A Love For You (Jon Kelly remix)
5. Hey Diddle (Dixon Van Winkle mix)
6. Great Cock And Seagull Race (Dixon Van Winkle mix)
7. Rode All Night
8. Sunshine Sometime (earliest mix)

CD3 Ram mono (remastered)

CD4 Thrillington (remastered)

DVD
Ramming; Heart Of The Country; 3 Legs; Hey Diddle; Eat At Home On Tour; a selection of Now Hear This jingles

Download - Hi Res audio (both limited and unlimited)

Release date May 22
*fap-fap
pi_109351027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

*fap-fap
nou erg teleurstellend hoor. De set is ook nog eens duurder geprijst tot nu toe en dan krijg je 2cd's die je weinig zal draaien, een 2de cd met 8 nummers en een DVD van 20 min ofzo.

Op deze manier zullen veel fans afhaken en gewoon de 2cd kopen (of niet natuurlijk).
Zonde van het hele programma.
pi_109353403
Nog drie nachtjes slapen *O* :P
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:19:20 #79
134538 chansadres
Black & White
pi_109353870
Hoe gaan mensen zich hier op voorbereiden? Volledige discografie herluisteren? Concertdvd bekijken? Zin an!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:13:25 #80
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109357409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:19 schreef chansadres het volgende:
Hoe gaan mensen zich hier op voorbereiden? Volledige discografie herluisteren? Concertdvd bekijken? Zin an!
Ik heb wat live albums nog eens gedraaid ter voorbereiding. En de bootleg van Keulen afgelopen december. Als we dezelfde setlist krijgen zaterdag als van dat concert wordt het weer een top avond ^O^
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:20:15 #81
134538 chansadres
Black & White
pi_109357601
Ik ga denk ik binnenkort Good Evening New York bekijken!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:43:25 #82
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109358296
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

*fap-fap
Bron waar je dit vandaan hebt? Wel tof natuurlijk, want hier keken we lang naar uit.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:04:45 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109359161
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:19 schreef chansadres het volgende:
Hoe gaan mensen zich hier op voorbereiden? Volledige discografie herluisteren? Concertdvd bekijken? Zin an!
Niet. Posts met setlists ook zoveel mogelijk geskipt. Ik laat me verrassen.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage woensdag 21 maart 2012 @ 20:37:52 #84
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_109363418
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou erg teleurstellend hoor. De set is ook nog eens duurder geprijst tot nu toe en dan krijg je 2cd's die je weinig zal draaien, een 2de cd met 8 nummers en een DVD van 20 min ofzo.

Op deze manier zullen veel fans afhaken en gewoon de 2cd kopen (of niet natuurlijk).
Zonde van het hele programma.
Mee eens! En dat Hey Diddle gefiddle rondom z'n huis is ook niet erg interessant. Had er meer van verwacht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_109365070
Die nieuwe CD van Ringo klinkt best aardig maar nog geen half uur speeltijd? Ehhh....
pi_109369089
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou erg teleurstellend hoor. De set is ook nog eens duurder geprijst tot nu toe en dan krijg je 2cd's die je weinig zal draaien, een 2de cd met 8 nummers en een DVD van 20 min ofzo.

Op deze manier zullen veel fans afhaken en gewoon de 2cd kopen (of niet natuurlijk).
Zonde van het hele programma.
Dan snap ik jullie niet. Op dinsdag kondigen The Beatles aan dat ze exact hetzelfde uitbrengen als 13 jaar geleden, maar dan nu op een ander formaat en met het remaster-stickertje op de voorkant. En dan komt McCartney op woensdag: een deluxe-editie van een album met 4 CD's en 1 DVD vol met unieke en nooit eerder uitgebrachte 'content'. (Ik spreek in die term omdat Apple Corps onbekend is met het creëren van zulk nieuw materiaal, en enkel gefocust is op heruitbrengen van geremasterde remasters).

We krijgen het originele album. Alle bijbehorende singles, B-kanten. Alle promo-video's. 5 (!) gloednieuwe studio-liedjes uit diezelfde periode waarvan we er een paar allemaal al jaren van bootlegs kennen, voor het eerst in superieure kwaliteit. Zelfs een jam-sessie die we anders enkel op zulke zelfde bootlegs zouden terugvinden. Dan nog de symfonische versie van het album, die McCartney in de jaren '70 onder een pseudoniem liet opnemen. En ook nog een hele CD toegewijd aan de unieke mono-mix van het album, waar de hardcore-fans zo om hebben gesmeekt, wat écht een niche-markt is. Welke óók nog eens apart op vinyl gaat worden uitgebracht als collector's item. Zelfs al die fucking nonsens-jingles voor de radio uit die tijd zijn hier terug te vinden. Allemaal in hoge-resolutie download en met de keuze om het mét of zónder 'limiting' op de mastering te beluisteren.

Wat willen jullie nog meer?

En de prijs aannemen van een pre-order-systeem van een willekeurige internethandel en daaruit concluderen dat het allemaal duurder is geworden zonder dat er iets officieel is, gaat natuurlijk ook nergens over.
pi_109369276
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dan snap ik jullie niet. Op dinsdag kondigen The Beatles aan dat ze exact hetzelfde uitbrengen als 13 jaar geleden, maar dan nu op een ander formaat en met het remaster-stickertje op de voorkant. En dan komt McCartney op woensdag: een deluxe-editie van een album met 4 CD's en 1 DVD vol met unieke en nooit eerder uitgebrachte 'content'. (Ik spreek in die term omdat Apple Corps onbekend is met het creëren van zulk nieuw materiaal, en enkel gefocust is op heruitbrengen van geremasterde remasters).

We krijgen het originele album. Alle bijbehorende singles, B-kanten. Alle promo-video's. 5 (!) gloednieuwe studio-liedjes uit diezelfde periode waarvan we er een paar allemaal al jaren van bootlegs kennen, voor het eerst in superieure kwaliteit. Zelfs een jam-sessie die we anders enkel op zulke zelfde bootlegs zouden terugvinden. Dan nog de symfonische versie van het album, die McCartney in de jaren '70 onder een pseudoniem liet opnemen. En ook nog een hele CD toegewijd aan de unieke mono-mix van het album, waar de hardcore-fans zo om hebben gesmeekt, wat écht een niche-markt is. Welke óók nog eens apart op vinyl gaat worden uitgebracht als collector's item. Zelfs al die fucking nonsens-jingles voor de radio uit die tijd zijn hier terug te vinden. Allemaal in hoge-resolutie download en met de keuze om het mét of zónder 'limiting' op de mastering te beluisteren.

Wat willen jullie nog meer?

En de prijs aannemen van een pre-order-systeem van een willekeurige internethandel en daaruit concluderen dat het allemaal duurder is geworden zonder dat er iets officieel is, gaat natuurlijk ook nergens over.
Wat ik wel ? Meer demo's, een DVD met inhoud ipv 20 min en wie gaat er naar Thrillington luisteren ? En de bonus CD's passen gewoon bij de eerste.

Tot nu toe valt het hele programma gewoon tegen als je het vergelijkt met andere artiesten.
Ja niet met The Beatles nee maar daar noem je er ook 1.
pi_109369544
en de prijs is op een andere site al 125 USD

Ben beniewd wat Bol.com gaat rekenen voor deze set.

Zijn er geen verkoopcijfers bekend van de andere sets ?
pi_109369671
Dan mag jij mij vertellen welk beeldmateriaal uit deze periode toegevoegd had kunnen worden. Hetzelfde geldt voor demo's. Óf er bruikbare demo's zijn verschillen de bronnen natuurlijk nogal over (eerst horen, dan geloven), maar de conclusie dat die niet als onderdeel worden gezien van deze deluxe-edities van het reguliere studio-werk, is al getrokken bij de eerste 'Archive Release' van McCartney in 2010. Die worden bewaard voor een ander project. Net zoals met de "McCartney"- en "Band On The Run"-set: teleurstellend bonus-materiaal voor de mensen die per periode 20 gloednieuwe studio-liedjes hadden verwacht, maar er ís niet meer. Het zegt genoeg: voor "McCartney II" was een shitload aan studio-outtakes beschikbaar, en die hebben we dan ook allemaal gekregen, en meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:42 schreef macca728 het volgende:
en de prijs is op een andere site al 125 USD [..]
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En de prijs aannemen van een pre-order-systeem van een willekeurige internethandel en daaruit concluderen dat het allemaal duurder is geworden zonder dat er iets officieel is, gaat natuurlijk ook nergens over.
;)
pi_109370220
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:44 schreef Aisumasen het volgende:
Dan mag jij mij vertellen welk beeldmateriaal uit deze periode toegevoegd had kunnen worden. Hetzelfde geldt voor demo's. Óf er bruikbare demo's zijn verschillen de bronnen natuurlijk nogal over (eerst horen, dan geloven), maar de conclusie dat die niet als onderdeel worden gezien van deze deluxe-edities van het reguliere studio-werk, is al getrokken bij de eerste 'Archive Release' van McCartney in 2010. Die worden bewaard voor een ander project. Net zoals met de "McCartney"- en "Band On The Run"-set: teleurstellend bonus-materiaal voor de mensen die per periode 20 gloednieuwe studio-liedjes hadden verwacht, maar er ís niet meer. Het zegt genoeg: voor "McCartney II" was een shitload aan studio-outtakes beschikbaar, en die hebben we dan ook allemaal gekregen, en meer.

[..]

[..]

;)
Ja het beste wordt bewaard voor een ander project. Noem het dan geen Archive Collection maar iets anders. Wie heeft dat gezegd trouwens ? Ik heb nooit een officiele mededeling gehoord van Concord, alleen dat deze serie de arvhieven zouden worden geopend.

Moet ik vertellen wat er moet worden toegevoegd ? Ik heb geen toegang tot het McCartney archief maar 20 min per DVD (voor de 4de keer) vind ik mager, erg mager. 8 bonustracks, waarvan 2 al sowieso officieel gereleased waren ook, zeker omdat er veel demo's blijkbaar zijn voor dit album.

Wat je bv kan doen is een echte Making Off maken, live materiaal toevoegen (er waren shows opgenomen/gefilmd toch uit 72/73)

Thrillington is leuk, maar overbodig, lekker apart releasen of als bonus toevoegen.

Prijs kan zakken ja maar als 2 sites al hoger openen dan met andere Archive releases is het wel een indicatie. Als ze zakken naar 50 heb ik niets gezegd.
  Redactie Frontpage woensdag 21 maart 2012 @ 23:01:07 #91
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_109370480
Hebben jullie nu ook het nare gevoel dat het wel eens de laatste keer Paul Live zou kunnen zijn...?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_109371652
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hebben jullie nu ook het nare gevoel dat het wel eens de laatste keer Paul Live zou kunnen zijn...?
ja in Nederland wel denk ik eigenlijk. Aan de andere kant kan hij nog jaren doorgaan. dus wie weet.
  donderdag 22 maart 2012 @ 00:18:16 #93
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109373535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hebben jullie nu ook het nare gevoel dat het wel eens de laatste keer Paul Live zou kunnen zijn...?
Mwah, ik denk eerlijk gezegd van niet. Iemand als Tony Bennett staat ook op zijn 85ste nog op het podium. Dus mocht Paul ook zo oud worden denk ik niet dat het de laatste keer is dat hij zal optreden.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109375639
Ik zou willen dat er van mijn andere favoriete artiesten zoals Queen zulke mooie boxen werden uitgebracht. Ik ben geen die-hard McCartneyfan, dus voor mij is het bonusmateriaal vrijwel allemaal nieuw - maar de hele verpakking, met een dik in stof gestoken boekwerk e.d. is iets wat ik nog niet vaak heb gezien. Ik ga 'm iig wel kopen _O_
Bleuh.
pi_109376355
McCartney heeft zelf gezegd dat hij in ieder geval niet zal stoppen voor zijn 80e. Dan heeft hij nog 10 jaar de tijd. Dit jaar gaat hij nog rond met de On the run tour. Dan neem ik aan een vakantie om dan nog zeker één farewelltour te gaan geven. En ergens doet hij vast Nederland aan. Dus ik denk niet dat dit het laatste is, maar ik denk dat het wel op 1 hand valt te tellen (en dat is erg ruim).
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109377085
Blijkbaar is een 5de disc geschrapt uiteindelijk

quote:
Just as an indication of what was left, late january. At this stage, the project was a book, 1 DVD and 5 cds of music. The fifth, which is put on the shelves has this list of songs

1 I Lie Around ( Paul's vocal ) 1971 mix
2 Get on the right thing 1971 Mix without overdubs
3 Little lamb dragonfly 1971 mix
4 Smile away ( live 72 )
5 A love for you ( 1979 mix )
6 Heart of the country ( take 1 )
7 Now hear this song of mine ( version 1 )
8 Now hear this song of mine ( version 2 )
pi_109377719
Hm ja, maar zegt wie? Hoe veel van zijn vage 'inside info' is uitgekomen? Als je je daar op hebt gericht, snap ik wel dat mensen teleurgesteld raken. Hetzelfde met die recent in Schotland gevonden dronken demo-tape uit deze periode, het lijkt me duidelijk dat McCartney er weinig heil in ziet om dat als nieuw materiaal te presenteren. Al vanaf "Band On The Run" was duidelijk dat we geen andere takes van dezelfde album-liedjes uit dezelfde sessies en demo's hoefden te verwachten, dus misschien is het meer dat ik niet anders verwacht had, en de 5 nieuwe studio-outtakes die we krijgen ver boven verwachting acht. Ik heb overigens wel hele andere kritiek, maar daar kom ik later nog wel op terug.
pi_109377974
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:29 schreef Aisumasen het volgende:
Hm ja, maar zegt wie? Hoe veel van zijn vage 'inside info' is uitgekomen? Als je je daar op hebt gericht, snap ik wel dat mensen teleurgesteld raken. Hetzelfde met die recent in Schotland gevonden dronken demo-tape uit deze periode, het lijkt me duidelijk dat McCartney er weinig heil in ziet om dat als nieuw materiaal te presenteren. Al vanaf "Band On The Run" was duidelijk dat we geen andere takes van dezelfde album-liedjes uit dezelfde sessies en demo's hoefden te verwachten, dus misschien is het meer dat ik niet anders verwacht had, en de 5 nieuwe studio-outtakes die we krijgen ver boven verwachting acht. Ik heb overigens wel hele andere kritiek, maar daar kom ik later nog wel op terug.
etcetera van steve hoffman music's corner. Die hoeft tot nu toe gelijk gekregen wat betreft releases !!

Ben wel benieuwd naar je kritiek nu. Met het boek en de hirez downloads en de mastering is niets mis !!!
pi_109382683
Ja ja, ik ben bekend met deze wensenlijst, ik ken hem en het forum waar iedereen die wel eens voor de deur bij Capitol heeft gestaan zich een inside bron noemt.

Kom er nog uitgebreid op terug, we zijn het meer met elkaar eens dan je misschien denkt. Ik zeg alleen: betere bediening van de meest hardcore fans kan ik me niet bedenken als zelfs de mono-mixen, te vergeten radio-jingles en liftmuziek Thrillington worden toegevoegd. Was één van die onderdelen apart uitgebracht was dáárover weer moord en brand geschreeuwd.

Effe wat anders, kan mobiel niet echt goed linken, maar op OOR.nl staat een leuk interview met McCartney over de aankomende show in Rotterdam.
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:21:18 #100
134538 chansadres
Black & White
pi_109382982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:13 schreef Aisumasen het volgende:
Ja ja, ik ben bekend met deze wensenlijst, ik ken hem en het forum waar iedereen die wel eens voor de deur bij Capitol heeft gestaan zich een inside bron noemt.

Kom er nog uitgebreid op terug, we zijn het meer met elkaar eens dan je misschien denkt. Ik zeg alleen: betere bediening van de meest hardcore fans kan ik me niet bedenken als zelfs de mono-mixen, te vergeten radio-jingles en liftmuziek Thrillington worden toegevoegd. Was één van die onderdelen apart uitgebracht was dáárover weer moord en brand geschreeuwd.

Effe wat anders, kan mobiel niet echt goed linken, maar op OOR.nl staat een leuk interview met McCartney over de aankomende show in Rotterdam.
Dat interviewtje is wel aardig maar had eigenlijk in een paar zinnen worden samengevat. :)
Wel fijn om te weten dat hij niet veel gaat veranderen aan de show. Dus nog steeds met veel Wings klassiekers!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109387277
Je hebt gelijk, het nog uitgebreidere interview in het AD van vorige week had ongeveer dezelfde strekking.

En da's een optimistische conclusie die je daar trekt, ik lees het eerder als dat het weer het oude liedje gaat worden :P. (Wat je met een beetje realisme ook niet anders kunt verwachten.)
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:23:48 #102
134538 chansadres
Black & White
pi_109387486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:18 schreef Aisumasen het volgende:
Je hebt gelijk, het nog uitgebreidere interview in het AD van vorige week had ongeveer dezelfde strekking.

En da's een optimistische conclusie die je daar trekt, ik lees het eerder als dat het weer het oude liedje gaat worden :P. (Wat je met een beetje realisme ook niet anders kunt verwachten.)
Ik denk inderdaad dat het vrijwel niets zal veranderen dan hoe het vorig jaar eindigde. Maar die tour heeft toch al wat meer Wings nummers. Tenminste wat ik heb begrepen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109387942
Wat zijn eigenlijk de iconische Wings-albums die ik nog moet luisteren om in te komen? Ik ken de Beatles catalogus behoorlijk goed en heb alle live-cd's van Paul McCartney ook lekker grijs gedraaid, maar met Wings ben ik niet zo goed bekend.

Heeeel veel zin in morgen! :)
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:46:53 #104
134538 chansadres
Black & White
pi_109388319
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:35 schreef TJLinden het volgende:
Wat zijn eigenlijk de iconische Wings-albums die ik nog moet luisteren om in te komen? Ik ken de Beatles catalogus behoorlijk goed en heb alle live-cd's van Paul McCartney ook lekker grijs gedraaid, maar met Wings ben ik niet zo goed bekend.

Heeeel veel zin in morgen! :)
Wat is er morgen?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109388414
uh... overmorgen ;)
ik begin op zaken vooruit te lopen
pi_109395505
Trouwens we krijgen nog meer met de RAM deluxe uitgave !!
Volgens Paulmcartney.com

Deluxe Edition Box Set 4 CD/1 DVD box set & download Remastered album, bonus audio CD, remastered Mono album, Thrillington CD, bonus film DVD, 112 page book, 5 prints in vintage style photographic wallet, 8 full size facsimiles of Paul's original handwritten lyric sheets and mini photographic book of outtakes from the original album cover photo shoot.

En de downloads nog.
  donderdag 22 maart 2012 @ 19:22:24 #107
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_109397829
Voor het concertkaartje betaalde ik in 1989 slechts ¤ 21,55
Niet te geloven!

You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_109399324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:22 schreef Price het volgende:
Voor het concertkaartje betaalde ik in 1989 slechts ¤ 21,55
Niet te geloven!

[ afbeelding ]
En de inflatie dan ;)?

Mooi dat je dat allemaal nog bij elkaar hebt als souvenir, dat probeer ik ook altijd te doen. Hoe was de reactie van het publiek in die tijd op de opening met gloednieuw materiaal?
pi_109399474
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En de inflatie dan ;)?

Mooi dat je dat allemaal nog bij elkaar hebt als souvenir, dat probeer ik ook altijd te doen. Hoe was de reactie van het publiek in die tijd op de opening met gloednieuw materiaal?
volgens mij nog al lauw, geluid was ook brak de eerste nummers. Na een paar nummers werd het opeens een stuk beter.

Toen speelde hij nog 5 nummers van zijn laatste cd, kan je nagaan en zelfs Ebony and Ivory.

[ Bericht 5% gewijzigd door macca728 op 22-03-2012 20:07:33 ]
pi_109403344
Mijn hemel, ik zat even te lezen over die 1989/1990 tour.


Oh oh oh oh wat tenenkrommend :D
Bleuh.
  Redactie Frontpage donderdag 22 maart 2012 @ 22:28:40 #112
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_109408250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:13 schreef Aisumasen het volgende:
Ja ja, ik ben bekend met deze wensenlijst, ik ken hem en het forum waar iedereen die wel eens voor de deur bij Capitol heeft gestaan zich een inside bron noemt.

Kom er nog uitgebreid op terug, we zijn het meer met elkaar eens dan je misschien denkt. Ik zeg alleen: betere bediening van de meest hardcore fans kan ik me niet bedenken als zelfs de mono-mixen, te vergeten radio-jingles en liftmuziek Thrillington worden toegevoegd. Was één van die onderdelen apart uitgebracht was dáárover weer moord en brand geschreeuwd.

Effe wat anders, kan mobiel niet echt goed linken, maar op OOR.nl staat een leuk interview met McCartney over de aankomende show in Rotterdam.
Ik moet je gelijk geven, ik reageerde wat primair gisteren. We moeten sowieso blij zijn met ieder extra's. Al met al wederom een leuke box. Wat ik er helemaal zo gaaf aan vind is dat het op deze manier een hele studie wordt en je het kan plaatsen in z'n hele werk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_109408338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:28 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik moet je gelijk geven, ik reageerde wat primair gisteren. We moeten sowieso blij zijn met ieder extra's. Al met al wederom een leuke box. Wat ik er helemaal zo gaaf aan vind is dat het op deze manier een hele studie wordt en je het kan plaatsen in z'n hele werk.
en we krijgen nu nog wat extra's in de verpakking, daarom ws de hogere prijs momenteel.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:52:10 #114
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_109409837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:48 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En de inflatie dan ;)?

Mooi dat je dat allemaal nog bij elkaar hebt als souvenir, dat probeer ik ook altijd te doen. Hoe was de reactie van het publiek in die tijd op de opening met gloednieuw materiaal?
Dat kan ik me niet meer goed herinneren. Ik had enkel aandacht voor de muziek en het podium. Het was immers mijn eerste Macca-concert. Wat ik nog wel weet, is dat ik samen met m'n broer bij Can't Buy me Love de achtergrondvocals zong. Die stonden nl. op mijn nieuwe Swingin' Pig bootleg.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_109414673
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:35 schreef TJLinden het volgende:
Wat zijn eigenlijk de iconische Wings-albums die ik nog moet luisteren om in te komen? Ik ken de Beatles catalogus behoorlijk goed en heb alle live-cd's van Paul McCartney ook lekker grijs gedraaid, maar met Wings ben ik niet zo goed bekend.

Heeeel veel zin in morgen! :)
Nu je officieel ook over 'morgen' kunt spreken ;): de compilatie "Wingspan" uit 2001 is wel een leuk startpunt met een aardige selectie. Zeker gezien er veel non-album liedjes zijn die hits zijn geweest én de moeite waard zijn, net zoals bij The Beatles.

Officieel zijn alleen de albums vanaf "Wild Life" (1971) tot en met "Back To The Egg" (1979) Wings-albums, maar ik beschouw zelf alles gewoon als McCartney-solo. Mocht je (pre-Wings) "Ram" (1971) en "Band On The Run" (1973) niet kennen: start daar. De rest van de albums zijn ook essentieel, maar zijn misschien wat meer gevuld met wat mindere toevoegingen, vooral van de overige bandleden. Iets wat het best aansluit op de eerder genoemde 2 is "Red Rose Speedway" (ook 1973), welke erg goed is. "Venus And Mars" en "Wings At The Speed Of Sound" is (lekker simpel gezegd) helft goud helft rommel. "London Town" (1978) en "Back To The Egg" (1979) neigen ook naar alle kanten, en zijn twee fan-favorieten met hier en daar wat stijlen die je verder niet in zijn repertoire tegen zult komen. Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
pi_109416237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef PimD het volgende:
Mijn hemel, ik zat even te lezen over die 1989/1990 tour.


Oh oh oh oh wat tenenkrommend :D
:') Het klinkt best grappig, JUIST omdat het zo 80`s is in mijn ogen, maar die uithalen moet Paul niet doen :D
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:22:13 #117
134538 chansadres
Black & White
pi_109418747
Vraagje voor de kenner:
Wat voor een soort zanger is Paul? En dan bedoel ik: sommige zangers moeten zichzelf een tour in zingen en komen later in de tour in topvorm. Bij anderen zakt het niveau van hun stem juist weg, hoe meer concerten ze spelen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109419307
We hebben het er hier vaak over gehad, maar op 69-jarige leeftijd is het 'hit or miss'. Vaak warmt z'n stem op naarmate de avond vordert, en meestal zijn 2 avonden achter elkaar of een ander druk schema funest voor de vocale prestaties.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 09:49:57 #119
134538 chansadres
Black & White
pi_109419399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:46 schreef Aisumasen het volgende:
We hebben het er hier vaak over gehad, maar op 69-jarige leeftijd is het 'hit or miss'. Vaak warmt z'n stem op naarmate de avond vordert, en meestal zijn 2 avonden achter elkaar of een ander druk schema funest voor de vocale prestaties.
Ach, zo funest als Meat Loaf zal het sowieso wel niet zijn. Dan pakt het goed uit dat Ahoy het eerste concert is van de 2e leg van de tour. Veel rust kunnen hebben ;) Ben al dagen helemaal van de leg ervan dat ik Paul McCartney ga zien. Toen ik vorig jaar Ringo Starr voor de eerste keer zag, was dat totaal niet (8>
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109423864
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 00:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nu je officieel ook over 'morgen' kunt spreken ;): de compilatie "Wingspan" uit 2001 is wel een leuk startpunt met een aardige selectie. Zeker gezien er veel non-album liedjes zijn die hits zijn geweest én de moeite waard zijn, net zoals bij The Beatles.
Dat album ook even beluisterd gisteren als voorbereiding op morgen. Een goede compilatie, al zijn er altijd zaken die missen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109424524
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 09:49 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ach, zo funest als Meat Loaf zal het sowieso wel niet zijn. Dan pakt het goed uit dat Ahoy het eerste concert is van de 2e leg van de tour. Veel rust kunnen hebben ;) Ben al dagen helemaal van de leg ervan dat ik Paul McCartney ga zien. Toen ik vorig jaar Ringo Starr voor de eerste keer zag, was dat totaal niet (8>
Die 'tours' zijn ook zo willekeurig als wat, het wordt in ieder geval allemaal zo gepland dat hij telkens maar een paar optredens doet in een tijdspanne van een paar weken, en hij nu 3 maanden niet heeft opgetreden, als je de Grammy's en iTunes-show niet meerekent ;).
pi_109424644
Kan je trouwens gewoon drinken meenemen naar binnen morgen ?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:34:59 #123
134538 chansadres
Black & White
pi_109424739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:31 schreef macca728 het volgende:
Kan je trouwens gewoon drinken meenemen naar binnen morgen ?
Het officiële regelement zegt dat qua drank geen blikwerk, plasticwerk en glaswerk naar binnen mag. Over kartonnen pakjes staat niks. Dus an sich zou dat moeten kunnen maar ik weet niet hoe meneer de grote meneer aan de deur zal denken. Voedsel is sowieso verboden trouwens.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109425129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:34 schreef chansadres het volgende:

[..]

Het officiële regelement zegt dat qua drank geen blikwerk, plasticwerk en glaswerk naar binnen mag. Over kartonnen pakjes staat niks. Dus an sich zou dat moeten kunnen maar ik weet niet hoe meneer de grote meneer aan de deur zal denken. Voedsel is sowieso verboden trouwens.
Oh jammer, 3 uur + is best lang zonder drinken.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:49:29 #125
134538 chansadres
Black & White
pi_109425181
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh jammer, 3 uur + is best lang zonder drinken.
Er is genoeg drank aan de bar ^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109425345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:49 schreef chansadres het volgende:

[..]

Er is genoeg drank aan de bar ^O^
De laatste keer dat ik in Ahoy was liep er ook zo'n wandelende tapinstallatie rond :P
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:21:09 #127
134538 chansadres
Black & White
pi_109426161
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Ahoy was liep er ook zo'n wandelende tapinstallatie rond :P
Bij Rammstein ook inderdaad. Alleen schenken die alleen bier. Iets wat vervelend is voor de mensen die de bob zijn! Daarnaast als je te veel drinkt moet je naar de toilet en dan sta je weer helemaal achteraan :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109428721
Ik heb een mailtje gekregen over morgen:

"Graag maken we u er nog even op attent dat er geen voorprogramma is. Voorafgaand aan het concert wordt vanaf om 19.30 een film vertoond, op 20u start het concert zelf (aanvangstijden onder voorbehoud). De deuren van Ahoy gaan om 18.30 open."
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109429078
En hoelaat gaat iedereen? :)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:47:11 #130
134538 chansadres
Black & White
pi_109429352
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:31 schreef nomar83 het volgende:
Ik heb een mailtje gekregen over morgen:

"Graag maken we u er nog even op attent dat er geen voorprogramma is. Voorafgaand aan het concert wordt vanaf om 19.30 een film vertoond, op 20u start het concert zelf (aanvangstijden onder voorbehoud). De deuren van Ahoy gaan om 18.30 open."
Leuk, film!
Popcorn? check! :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:48:31 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109429405
Ik denk dat ik tussen 19.00 en 19.30 binnen wil zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109429508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:47 schreef chansadres het volgende:

[..]

Leuk, film!
Popcorn? check! :D
Gebruikelijke pre-show, perfecte sfeermaker om in de stemming te komen.
pi_109431259
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:49 schreef chansadres het volgende:

[..]

Er is genoeg drank aan de bar ^O^
Ja veels te duur haha. En moet je weer in de rij staan.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:43:07 #134
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109431392
Ik ga weer lekker dichtbij de bar staan. Net als in het Gelderdome 2 jaar terug. Ideaal! Als je dan een rondje bier moet halen ben je hooguit 2 minuten bezig :P
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:44:33 #135
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109431457
Ik snap dat nooit. Je komt toch voor een concert, dan ga je toch niet in de rij staan voor bier.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:45:41 #136
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109431505
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap dat nooit. Je komt toch voor een concert, dan ga je toch niet in de rij staan voor bier.
Jij drink 3 uur lang niets?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_109431552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:45 schreef satecl het volgende:

[..]

Jij drink 3 uur lang niets?
Paul drinkt zelf toch ook niks op het podium?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:48:29 #138
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109431616
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:46 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Paul drinkt zelf toch ook niks op het podium?
Het is voor ons gewoon een uitje. Gezellig met ze alle. Daar hoort wel een lekker biertje bij vind ik. Het is tenslotte weekend! :)
En Paul zal ook gerust wel wat nemen tussen de nummers door.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:54:26 #139
134538 chansadres
Black & White
pi_109431870
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja veels te duur haha. En moet je weer in de rij staan.
Andere keuze is er niet helaas!

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:48 schreef satecl het volgende:

[..]

Het is voor ons gewoon een uitje. Gezellig met ze alle. Daar hoort wel een lekker biertje bij vind ik. Het is tenslotte weekend! :)
En Paul zal ook gerust wel wat nemen tussen de nummers door.
Blijf dan maar lekker dicht bij de bar staan. Heb altijd een hekel aan mensen die het zien als een groepsuitje. En die door de show dan de week gaan bespreken. Ga dan naar de kroeg toe :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:59:29 #140
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109432025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:54 schreef chansadres het volgende:

[..]

Andere keuze is er niet helaas!

[..]

Blijf dan maar lekker dicht bij de bar staan. Heb altijd een hekel aan mensen die het zien als een groepsuitje. En die door de show dan de week gaan bespreken. Ga dan naar de kroeg toe :')
Zal ik doen :W
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_109432117
Kijk, dat maakt het voor veel mensen misschien weer begrijpelijker waarom vooral nummers als Hey Jude en Mrs Vanderbilt het goed doen tijdens concerten. :P

Ho! Hey ho!
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:03:24 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109432162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:45 schreef satecl het volgende:

[..]

Jij drink 3 uur lang niets?
Dat klopt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109432689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:48 schreef satecl het volgende:

[..]

Het is voor ons gewoon een uitje. Gezellig met ze alle. Daar hoort wel een lekker biertje bij vind ik. Het is tenslotte weekend! :)
En Paul zal ook gerust wel wat nemen tussen de nummers door.
Paul drinkt niets tijdens het concert.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:24:21 #144
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109432840
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Paul drinkt niets tijdens het concert.
Ohhhh daarom ziet ie er altijd zo slecht uit.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:38:57 #145
134538 chansadres
Black & White
pi_109433340
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:24 schreef satecl het volgende:

[..]

Ohhhh daarom ziet ie er altijd zo slecht uit.
Ramptoerist! :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:46:44 #146
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109433610
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:38 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ramptoerist! :'(
Haha nee zonder dollen. Ik respecteer ieder zijn keuze. Maar vind het vreemd als je naar zo'n avond 3 uur lang puur naar Paul McCartney kan staren. Aan de andere kant ook weer respect daarvoor ^O^
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:48:01 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109433652
Waarom is dat staren? Is toch gewoon kijken en luisteren.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:50:58 #148
134538 chansadres
Black & White
pi_109433740
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:46 schreef satecl het volgende:

[..]

Haha nee zonder dollen. Ik respecteer ieder zijn keuze. Maar vind het vreemd als je naar zo'n avond 3 uur lang puur naar Paul McCartney kan staren. Aan de andere kant ook weer respect daarvoor ^O^
3 uur naar een willekeurig iemand kijken is staren. 3 uur kijken naar Paul McCartney is genieten. Met de hoofdletter G!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109433787
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:46 schreef satecl het volgende:

[..]

Haha nee zonder dollen. Ik respecteer ieder zijn keuze. Maar vind het vreemd als je naar zo'n avond 3 uur lang puur naar Paul McCartney kan staren. Aan de andere kant ook weer respect daarvoor ^O^
Mensen die naar een concert gaan om van muziek te genieten of een artiest in het echt te zien, het moet toch niet gekker worden he?

:')
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:56:28 #150
134538 chansadres
Black & White
pi_109433946
Nu gaat het om Ahoy en zal door het massa geluid, niemand er zich aan storen. Maar in de kleinere concertzalen is het een doorn in het oog. Voor mij mogen dan alle bands doen, wat de Tindersticks deden. Er word niet geluisterd? Nou, dan gaan wij wel weg. _O_

http://www.ed.nl/regio/he(...)-stopt-om-rumoer.ece
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109434525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:50 schreef chansadres het volgende:

[..]

3 uur naar een willekeurig iemand kijken is staren. 3 uur kijken naar Paul McCartney is genieten. Met de hoofdletter G!
_O_
pi_109435025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:01 schreef nomar83 het volgende:
Kijk, dat maakt het voor veel mensen misschien weer begrijpelijker waarom vooral nummers als Hey Jude en Mrs Vanderbilt het goed doen tijdens concerten. :P

Ho! Hey ho!
Haha, echt hè. Lekker een avondje bijkletsen en meegalmen met de Radio 2-hitjes. Zal het maar netjes houden en er een dooddoener tegenaan gooien: "ach, ieder z'n belevenis hè" ;).
pi_109436054
Haha, wat een hoop gejank. Als uitje met maten is niet goed ofzo? Je moet komen om Paul te adoreren? Lachwekkend. (Als mensen met hun rumoer last veroorzaken voor anderen, dat is een ander verhaal.)
pi_109436827
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:06 schreef Strugglemaster het volgende:
Haha, wat een hoop gejank. Als uitje met maten is niet goed ofzo? Je moet komen om Paul te adoreren? Lachwekkend. (Als mensen met hun rumoer last veroorzaken voor anderen, dat is een ander verhaal.)
Nee joh, kan slechts geen begrip opbrengen voor mensen die een ticket voor een concert van 100 euro kopen om er niet voor de volle 100% van te genieten. En voor de rest wat inderdaad geldt bij vele optredens in kleine zalen: kroeghangers die intieme optredens verpesten door hun dag te bespreken tijdens een voorstelling van een artiest. Maar daar kunnen we het waarschijnlijk over eens zijn.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 18:49:59 #155
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109437189
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gebruikelijke pre-show, perfecte sfeermaker om in de stemming te komen.
Zal dit dezelfde voor film zijn als bij de vorige concerten? Want daar werd dit niet op deze manier aangekondigd door Mojo. Dus misschien dat het een nieuwe film is voorafgaand van het concert?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  Moderator vrijdag 23 maart 2012 @ 18:55:10 #156
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_109437294
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_109437479
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:49 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Zal dit dezelfde voor film zijn als bij de vorige concerten? Want daar werd dit niet op deze manier aangekondigd door Mojo. Dus misschien dat het een nieuwe film is voorafgaand van het concert?
Nah, lijkt me stug. Niet in de opzet van de tours de afgelopen jaren in ieder geval. Mojo kondigt ook maar gewoon aan wat ze op hun papiertje zien staan.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:05:54 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109437589
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:06 schreef Strugglemaster het volgende:
Haha, wat een hoop gejank. Als uitje met maten is niet goed ofzo? Je moet komen om Paul te adoreren? Lachwekkend. (Als mensen met hun rumoer last veroorzaken voor anderen, dat is een ander verhaal.)
Nee, ik jank over mensen die 100 euro betalen voor een kaartje om de helft van de tijd in de rij te gaan staan voor bier!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:05:57 #159
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109437591
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nah, lijkt me stug. Niet in de opzet van de tours de afgelopen jaren in ieder geval. Mojo kondigt ook maar gewoon aan wat ze op hun papiertje zien staan.
Ok. Ik had stiekem gehoopt op zo'n film als bij de tour in 2005 in de US waarin een carrière overzicht van hem voorbij kwam (als extra op de dvd The Space Within Us) ;)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109438952
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik jank over mensen die 100 euro betalen voor een kaartje om de helft van de tijd in de rij te gaan staan voor bier!
Als die mensen zo van hun concert genieten, wie ben jij dan om er over te janken?
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:56:02 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109439343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:46 schreef Writersright het volgende:

[..]

Als die mensen zo van hun concert genieten, wie ben jij dan om er over te janken?
Mag ik het niet snappen? Fijn, dank je wel.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:09:01 #162
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109439892
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 19:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik jank over mensen die 100 euro betalen voor een kaartje om de helft van de tijd in de rij te gaan staan voor bier!
Wat een onzin. Helft van de tijd. Al ben je met bijvoorbeeld 5 man. je haalt ieder 2 rondjes. Ben je 2 x 5 minuten weg.. En ben je 10 biertjes rijker :)

Maar laten we erover ophouden. Ieder geniet op zijn eigen manier van zo'n concert. In t Gelderdome heb ik met mijn vader een van me mooiste avonden gehad met hem (ik spreek hem niet heel vaak wegens omstandigheden, maar zijn beide fan van The Beatles).. Dus ik vermaak me prima hoor ! ^O^
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 20:11:16 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109440001
Ik zie net je edit, dus ik houd mijn commentaar ook maar even bij me.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109440332
Da's het enige voordeel aan de lange zit van "Hey Jude": kun je pissen én bier halen!
pi_109440593
quote:
Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaanaaaaaaaaaaaaaananananaaaaaaaaaaaaaaaa
Naaaananaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Heeeeeeey Juuuuuuuuuude

And now the boooooys!!

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaanaaaaaaaaaaaaaananananaaaaaaaaaaaaaaaa
Naaaananaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Heeeeeeey Juuuuuuuuuude

And now the giiiiirls!!!

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaanaaaaaaaaaaaaaananananaaaaaaaaaaaaaaaa
Naaaananaaaanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Heeeeeeey Juuuuuuuuuude
En toch kan ik niet wachten _O_ _O_

Vandaag Ram, Wings At The Speed Of Sound, Chaos..., Memory Almost Full en Venus And Mars geluisterd ter voorbereiding.
Bleuh.
pi_109443081
Voor de persoon die laatst vroeg om wat materiaal om nog meer in de stemming te komen:


Dik 20 jaar geleden, maar vele gezichten uit het team wat je daar ziet zijn er anno 2012 nog steeds bij.
pi_109451219
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:21 schreef PimD het volgende:

[..]

En toch kan ik niet wachten _O_ _O_

Vandaag Ram, Wings At The Speed Of Sound, Chaos..., Memory Almost Full en Venus And Mars geluisterd ter voorbereiding.
hmm daar hoor je niets van haha.
pi_109451351
Wacht maar! Goed gedrag zal ons 'Back Seat Of My Car' gunnen.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 00:09:17 #169
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109451384
Zin in morgen *O* Half 7 present!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 00:09:23 #170
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109451389
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 00:08 schreef Aisumasen het volgende:
Wacht maar! Goed gedrag zal ons 'Back Seat Of My Car' gunnen.
Hoe gaat die uitdrukking ook al weer? "De wens is de vader van de gedachte" :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Games zaterdag 24 maart 2012 @ 00:10:45 #171
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109451431
Zin in ja, ben er denk ik wel rond de klok van 16:30, nog even wat eten, paar biertjes. Toch een lekker zonnetje.
.....Kennedy
  zaterdag 24 maart 2012 @ 05:35:18 #172
134538 chansadres
Black & White
pi_109454471
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 00:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

hmm daar hoor je niets van haha.
Ram on staat anders al behoorlijk lang op de setlist :7
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109454888
De eerste persoon staat bij Ahoy. Een vriend van mij is de eerste. ;)
pi_109455427
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 08:05 schreef awijmans het volgende:
De eerste persoon staat bij Ahoy. Een vriend van mij is de eerste. ;)
:o

Ik moet nog een lange rit maken, ga rond 15:00 van huis en denk dat ik er rond 18:00 ben :)
pi_109456743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 05:35 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ram on staat anders al behoorlijk lang op de setlist :7
Alleen als een hardcore fan vooraan er de moeite voor doet om een spandoek met die titel omhoog te houden vlak voordat hij "Something" gaat spelen... Dus je weet wat je te doen staat :P.

Zeer erg hopend op een nieuwe opener vanavond, het kan toch gewoon niet als hij blijft volhouden dat er maar 2 liedjes waardig genoeg zijn om het concert te openen. "Back Seat Of My Car" gaat er deze tour van komen, maar misschien bewaren ze dat voor "Mexico City". Mochten de "Kisses On The Bottom"-liedjes goed bevallen zijn in de oefenruimte is de logische keus "My Valentine" en "Write Down A Letter", ongetwijfeld in de plaats van "Come And Get It". Lichtelijk teleurgesteld als niet één van deze dingen gaan uitkomen...
pi_109457044
'Venus and Mars' als opener misschien? Al zullen 'Hello Goodbye' of 'Magical Mystery Tour' waarschijnlijker zijn.


'Come and Get It' mag er van mij wel in blijven, lekker nummertje. Het lijkt me ook sterk als hij 'My Valentine' niet gaat spelen en 'Write Myself a Letter' is ook nog wel een goede mogelijkheid.

[ Bericht 44% gewijzigd door MrBadGuy op 24-03-2012 11:18:50 ]
pi_109457088
Fantastisch liedje, en de meest verrassende en gedurfde toevoeging van hem ooit, maar je weet hoe dat gaat met non-Beatles werk in zijn set :P.


40 jaar geleden in Zuid-Holland.
pi_109457723
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:07 schreef Aisumasen het volgende:
Fantastisch liedje, en de meest verrassende en gedurfde toevoeging van hem ooit, maar je weet hoe dat gaat met non-Beatles werk in zijn set :P.


40 jaar geleden in Zuid-Holland.
Niet echt een toevoeging natuurlijk in 1972 toen hij nog weinig solonummers had en geen Beatlesnummers wilde spelen.
pi_109458111
Oh, had ik het ook niet over, de eerste zin had niets met de willekeurige video daaronder te maken :).
pi_109458807
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:54 schreef Aisumasen het volgende:
Oh, had ik het ook niet over, de eerste zin had niets met de willekeurige video daaronder te maken :).
Oh sorry Come and get it ja, zeker meest verrassende keuze.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 12:36:54 #181
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109459151
Veel plezier allemaal vanavond. Ik ga straks ook die richting op.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109460634
Broodjes voor onderweg zijn gesmeerd, drinken staat klaar, kaartjes gechecked en gedubbel checked, mijn Good Evening Holland-shirt aangedaan ( wat een fanboy :P )... ik ben klaar voor de lange rit :)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 13:56:53 #183
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109461046
Geniet ervan allemaal! Fantastisch dat we een legende die zoveel meesterwerken heeft geproduceerd in de jaren 60, nu anno 2012 nog in goede gezondheid mogen bewonderen _O_ Enjoy!
pi_109461065
Als ik Twitter moet geloven staan er inderdaad al wat mensen voor de poort van de Ahoy. Ik ga zelf pas rond 17 uur weg, ben er in iets meer dan een half uurtje. :)

Iedereen alvast veel plezier!
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:02:07 #185
159761 Arn0
Abbey Road
pi_109461151
Veel plezier allemaal vanavond. Ik zie hem woensdag pas, dus ik verlaat nu dit topic voor enkele dagen :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 25 maart 2012 @ 00:07:37 #186
192683 AMDB
Visionair.
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 00:15:48 #187
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109478920
Stond dus helemaal vooraan, kwam om 17:00 aan dus vond het prima. Was echt genieten.
.....Kennedy
pi_109479129
Ik was er zelf pas rond 18:00, maar ik stond ook op en redelijk goede plaats. Paar leuke vernieuwingen in de setlist t.o.v. 2009, hoewel ik 'I'm Looking Through You' ook wel graag had willen zien
  zondag 25 maart 2012 @ 00:30:22 #189
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109479304
1 woord: GEWELDIG!
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zondag 25 maart 2012 @ 00:31:36 #190
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_109479344
Complete setlist van vanavond op http://www.locuta.nl/setlist-paul-mccartney-ahoy-25-03-2012/
Het was weer leuk. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zondag 25 maart 2012 @ 00:34:47 #191
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_109479428
Excuses, http://www.locuta.nl/setlist-paul-mccartney-ahoy-24-03-2012/ moet de link zijn naar de setlist van Macca van vanavond!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_109479575
Dat was episch! Niet helemaal vooraan, maar toch vrij goed zicht op de stage.

Het was zo vet! _O_

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 00:34 schreef darktower het volgende:
Excuses, http://www.locuta.nl/setlist-paul-mccartney-ahoy-24-03-2012/ moet de link zijn naar de setlist van Macca van vanavond!
Was Hey Jude niet na Live and Let Die?

[ Bericht 61% gewijzigd door nomar83 op 25-03-2012 01:00:03 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109479985
Sir Paul was fenomenaal.
pi_109480138
Wat een eindbaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maybe I'm Amazed vond ik wel tenenkrommend.

Was dit trouwens de eerste keer dat ie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
speelde?
Bleuh.
pi_109480245
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:07 schreef PimD het volgende:
Wat een eindbaas.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maybe I'm Amazed vond ik wel tenenkrommend.

Was dit trouwens de eerste keer dat ie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
speelde?
Volgens mij wel ja.

Middengedeelte was het beste, My Valentine was leuk.
Laatste gedeelte weinig verrassend...
pi_109480290
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja.

Middengedeelte was het beste, My Valentine was leuk.
Laatste gedeelte weinig verrassend...
Ach ja, ik was al blij zat dat ie met de Abbey Road medley eindigde. Wel miste ik Magical Mystery Tour. Matig nummer, maar de intro is zoooo gaaf _O_
Bleuh.
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 01:20:18 #197
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109480399
Oh, wat foto's en filmpjes van vooraan zijn nog aardig gelukt :D. Jammer dat tijdens Live and Let Die mijn geheugen vol zat, haha oud vrouwtje naast mij kreeg haast een hartaanval van dat vuurwerk.
.....Kennedy
pi_109480425
wel irritant wijf dat op het podium kwam, iets met de Top 2000.

Vond hij niet zo denderend.
  zondag 25 maart 2012 @ 01:23:52 #199
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109480477
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:20 schreef Wessiej het volgende:
Oh, wat foto's en filmpjes van vooraan zijn nog aardig gelukt :D. Jammer dat tijdens Live and Let Die mijn geheugen vol zat, haha oud vrouwtje naast mij kreeg haast een hartaanval van dat vuurwerk.
Bij mij in de buurt schrokken een aantal zich ook de klere :D Ik wist het nog van zijn concert in 2009 ;) Al was het nu veel meer vuurwerk _O_
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zondag 25 maart 2012 @ 01:27:04 #200
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109480530
Het blijft magisch om de man te zien, heb zeer genoten _O_ Qua setlist maakt het me allemaal niet zoveel uit omdat er zoveel goeds is, maar ik was zeer tevreden. Hij maakte ook een enthousiaste indruk O+

Moest trouwens wel lachen om zijn vraag of er nog mensen uit noel-twientieg waren :')
  zondag 25 maart 2012 @ 01:29:21 #201
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109480570
Owja oude mensen die nooit bij concerten komen waren er weer genoeg :r Ik stond rechts vooraan gaat er zo'n tegen een vrouw zeuren dat ze er voor stond. Dus ik zeg dan moet je op de tribune gaan zitten, toen hadden we bijna gezeik :+
Vrouw van die kerel werd 1 minuut voor het begin niet goed ofzo. Nou, als je bij een vrij statisch concert als deze al bijna flauw valt :')
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zondag 25 maart 2012 @ 01:31:23 #202
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109480605
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:21 schreef macca728 het volgende:
wel irritant wijf dat op het podium kwam, iets met de Top 2000.

Vond hij niet zo denderend.
Wel goed dat Top 2000 a GoGo toch ff snel werd genoemd. Een van de beste programma's op de NL TV _O_
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zondag 25 maart 2012 @ 01:32:14 #203
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109480616
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:31 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Wel goed dat Top 2000 a GoGo toch ff snel werd genoemd. Een van de beste programma's op de NL TV _O_
Vraag me wel af wat ze nou precies wilde - wafels had ze niet en ze kwam gelijk met een tijdschrift aanzetten? :') McCartney handelde het trouwens keurig af _O-
pi_109480641
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Vraag me wel af wat ze nou precies wilde - wafels had ze niet en ze kwam gelijk met een tijdschrift aanzetten? :') McCartney handelde het trouwens keurig af _O-
ja een of ander tijdschrift. Echt weer zo'n dom wicht.
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 01:35:30 #205
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109480669
Er zat een brief in dat tijdschrift, zal wel iets te maken hebben dat wij op The Beatles moeten stemmen voor de Top 2000? Geen idee.

Hier nog wat pics van mij die opzich wel leuk zijn geworden :)

120325_140137_IMG_4849_r.jpg

120325_140137_IMG_4858_r.jpg

120325_140137_IMG_4862_r.jpg

120325_140137_resize111.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Wessiej op 25-03-2012 03:47:22 ]
.....Kennedy
  zondag 25 maart 2012 @ 01:35:49 #206
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109480675
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja een of ander tijdschrift. Echt weer zo'n dom wicht.
Ik zag haar nog toen ik terug liep naar mn auto die in een beurshal stond :')
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zondag 25 maart 2012 @ 03:21:14 #207
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109481313
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:35 schreef Wessiej het volgende:
Er zat een brief in dat tijdschrift, zal wel iets te maken hebben dat wij op The Beatles moeten stemmen voor de Top 2000? Geen idee.

Hier nog wat pics die opzich wel leuk zijn geworden :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice, ik was er ook :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 25 maart 2012 @ 03:31:21 #208
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109481380
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 01:27 schreef TNA het volgende:
Het blijft magisch om de man te zien, heb zeer genoten _O_ Qua setlist maakt het me allemaal niet zoveel uit omdat er zoveel goeds is, maar ik was zeer tevreden. Hij maakte ook een enthousiaste indruk O+

Moest trouwens wel lachen om zijn vraag of er nog mensen uit noel-twientieg waren :')
Ik durfde mijn hand niet op te steken :@
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_109481447
Paul McCartney is een Feyenoord fan *O*
En wat had dat wijf daar te ozeken met dat gezeik over de Top 2000? :') Grootste faalmoment ooit
pi_109481450
Volgens mij zei hij daarna ook ''Is er hier iemand JOODS?''
Of had ik dat verkeerd verstaan? :")
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 03:44:40 #211
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109481459
Nee dat heeft die niet gezegd, niet te gek gaan doen :D
.....Kennedy
pi_109481462
Ik kwma overigens om 19.30 binnen en stond keurig voormidden in de zaal :)
pi_109481476
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 03:44 schreef Wessiej het volgende:
Nee dat heeft die niet gezegd, niet te gek gaan doen :D
Haha nevermind dan, ik en mijn vrienden dachten dat gehoord te hebben _O-

Edit; maar bohhh wat was die goed vanavond. Zeker met de akoestische nummers hoorde je gewoon dat zijn stem spot-on was, amper foutjes gehoord. Echt genoten, en dit alweer mijn 3e keer :)
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 03:52:29 #214
140137 Wessiej
A.F.C.A.
  zondag 25 maart 2012 @ 03:54:33 #215
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_109481535
Fenomenale avond!
Was eigenlijk bang dat het een herhaling van 2009 zou zijn, maar veel veranderingen in de setlist!
Hier mijn filmpje van Live and let die:

pi_109481547
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 03:54 schreef GloomySundae het volgende:
Fenomenale avond!
Was eigenlijk bang dat het een herhaling van 2009 zou zijn, maar veel veranderingen in de setlist!
Hier mijn filmpje van Live and let die:

Grootste verassing vond ik echt Venus and Mars / Rock Show, die had ik echt niet meer verwacht haha... En zou Yellow Submarine geímproviseerd zijn of stiekem toch een soort van gepland?
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 03:57:27 #217
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109481561
Het gele licht + plaatje van de submarine waren er wel snel hé :D. Maar hij stopte wel na 30 seconde en die gitarist keek ook met zo'n blik van: ik doe maar wat...was wel grappig.
.....Kennedy
pi_109481567
the monkeys waren een stuk beter
  zondag 25 maart 2012 @ 04:01:00 #219
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_109481595
quote:
Grootste verassing vond ik echt Venus and Mars / Rock Show, die had ik echt niet meer verwacht haha... En zou Yellow Submarine geímproviseerd zijn of stiekem toch een soort van gepland?
De brakke manier waarop de band Yellow Submarine meespeelde likt mij eerder geïmproviseerd?
pi_109481604
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 04:01 schreef GloomySundae het volgende:

[..]

De brakke manier waarop de band Yellow Submarine meespeelde likt mij eerder geïmproviseerd?
Je moet ook maar weer net de akoorden weten he, dus wat betreft deden ze het nog best aardig. Plaatje was ook snel op het scherm
pi_109481610
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 04:01 schreef GloomySundae het volgende:

[..]

De brakke manier waarop de band Yellow Submarine meespeelde likt mij eerder geïmproviseerd?
Wattan?
  zondag 25 maart 2012 @ 04:04:28 #222
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_109481626
Ik had sterk het idee dat de band dit niet geoefend had, aan de reactie te merken zochten nog een beetje. Dus spontane actie.
  zondag 25 maart 2012 @ 04:11:33 #223
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109481693
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 04:18:59 #224
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109481764
Niet van mij btw, maar deze gast stond naast mij, heeft dus letterlijk 3 uur lang achter elkaar gefilmd, staat nu in zijn geheel al op youtube. Met zijn oordopjes in alles filmen, je moet er maar zin in hebben :D
.....Kennedy
  zondag 25 maart 2012 @ 04:47:32 #226
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109481974
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 04:18 schreef Wessiej het volgende:
Niet van mij btw, maar deze gast stond naast mij, heeft dus letterlijk 3 uur lang achter elkaar gefilmd, staat nu in zijn geheel al op youtube. Met zijn oordopjes in alles filmen, je moet er maar zin in hebben :D
Pffff...

Ik had ook oordopjes in, maar dat is voor bescherming ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 25 maart 2012 @ 08:05:02 #227
134538 chansadres
Black & White
pi_109482506
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 04:01 schreef GloomySundae het volgende:

[..]

De brakke manier waarop de band Yellow Submarine meespeelde likt mij eerder geïmproviseerd?
Dat waren wij :D We gingen met een tiental mensen vooraan Yellow Submarine zingen. Het moment dat de hele zaal inhaakten _O_ Het gezicht van Paul als reactie _O_ _O_ En gewoon lekker meespelen :D

Wat een episch concert. Paul goed bij stem. Ik heb genoten. Ik had wel begrepen dat Paul een beetje de soundcheck had afgeraffeld. Dat was in ieder geval niet zijn geld waard. Gelukkig hadden wij geen VIP-kaarten. Dit maal totaal niet zijn geld waard.

Wij waren rond 10 uur 's ochtends aanwezig. Maar toen stonden al een handjevol mensen te wachten. Ik was met vrouwlief eerst gaan shoppen. En twee campingstoelen gekocht voor een paar euro en op naar Ahoy. Rond 12 uur sloot ik in de rij aan. Bij ons in de rij was voornamelijk jeugd van 16 t/m 30 jaar. Heel erg gezellig. Maar grootste irritatiepunt van de hele avond waren de 50+'ers. De eerste begon al te schreeuwen om 2 uur. Iedereen was voor aan het kruipen. Hij ging aan iedereen vragen hoe lang die er stond. Na heel lang wachten gingen de deuren open. Tourboekje gehaald en naar binnen. We stonden ongeveer 4/5 rijen van de barricade.

Na precies 5 minuten kreeg ik een relletje met de volgende 50+'er. Ja, moest kappen met duwen. Liet hem duidelijk zien dat dat niet mogelijk was, omdat iedereen ging zitten en daardoor wat krapper werd. En dat het een concert was van Paul McCartney was, dat het druk gaat worden en dat daar niets aan valt te doen. Jeesh! Net als een kleuter begon hij te drammen. Ik keek mijn buurman aan en we begonnen te lachen.

Geen 10 minuten later kregen 6 50+'ers mot met elkaar. Iemand had de vrouw geduwd. Die gaf de schuld aan een andere 50+'er, onterecht. Ineens stonden ze met gebalde vuisten tegen over elkaar. Wat een kleine kinderen waren die ouderen. Ik keek er naar en startte Give Peace a Chance in. Paar man vulde me aan. Die gezichten van die mensen van totale verbijstering O+ En tijdens de show verschillende akkefietjes. En wij, de jongeren groep, konden er maar steeds tussen gaan staan. Mijn humeur valt niet kapot te maken en zag de ironie er van in. Maar er was een 16jarig meisje, die werd iets vreselijks genoemd omdat ze een A4 blaadje met een Love na elk nummer omhoog hield. En dit fenomeen is niets nieuws! Ouderen (nee geen bejaarden maar gewoon mensen van middelbare leeftijden) die totaal geen respect hebben voor de situatie (voor mij hoeven ze geen respect te hebben, maar het moet allemaal om hunzelf gaan). Vreselijke mensen!

Zo dat gezegd hebben: Dat concert! W. O. W. Mijn vrouw is geen fan van de Beatles/Wings. Maar na het concert moest ze toe geven. Beste concert ooit! Paul had er zo'n ontzettend veel zin in. Mijn hoogtepunt was Maybe I'm Amazed. Niet het allerbeste maar veel geschiedenis met dat nummer. En gelukkig Sing the Changes (beste werk in jaren). My Valentine pakte ook schitterend uit. Mooi lied om even rust te nemen. Foto's later!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 25 maart 2012 @ 10:26:44 #228
192683 AMDB
Visionair.
pi_109483750
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 08:05 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat waren wij :D We gingen met een tiental mensen vooraan Yellow Submarine zingen. Het moment dat de hele zaal inhaakten _O_ Het gezicht van Paul als reactie _O_ _O_ En gewoon lekker meespelen :D

Wat een episch concert. Paul goed bij stem. Ik heb genoten. Ik had wel begrepen dat Paul een beetje de soundcheck had afgeraffeld. Dat was in ieder geval niet zijn geld waard. Gelukkig hadden wij geen VIP-kaarten. Dit maal totaal niet zijn geld waard.

Wij waren rond 10 uur 's ochtends aanwezig. Maar toen stonden al een handjevol mensen te wachten. Ik was met vrouwlief eerst gaan shoppen. En twee campingstoelen gekocht voor een paar euro en op naar Ahoy. Rond 12 uur sloot ik in de rij aan. Bij ons in de rij was voornamelijk jeugd van 16 t/m 30 jaar. Heel erg gezellig. Maar grootste irritatiepunt van de hele avond waren de 50+'ers. De eerste begon al te schreeuwen om 2 uur. Iedereen was voor aan het kruipen. Hij ging aan iedereen vragen hoe lang die er stond. Na heel lang wachten gingen de deuren open. Tourboekje gehaald en naar binnen. We stonden ongeveer 4/5 rijen van de barricade.

Na precies 5 minuten kreeg ik een relletje met de volgende 50+'er. Ja, moest kappen met duwen. Liet hem duidelijk zien dat dat niet mogelijk was, omdat iedereen ging zitten en daardoor wat krapper werd. En dat het een concert was van Paul McCartney was, dat het druk gaat worden en dat daar niets aan valt te doen. Jeesh! Net als een kleuter begon hij te drammen. Ik keek mijn buurman aan en we begonnen te lachen.

Geen 10 minuten later kregen 6 50+'ers mot met elkaar. Iemand had de vrouw geduwd. Die gaf de schuld aan een andere 50+'er, onterecht. Ineens stonden ze met gebalde vuisten tegen over elkaar. Wat een kleine kinderen waren die ouderen. Ik keek er naar en startte Give Peace a Chance in. Paar man vulde me aan. Die gezichten van die mensen van totale verbijstering O+ En tijdens de show verschillende akkefietjes. En wij, de jongeren groep, konden er maar steeds tussen gaan staan. Mijn humeur valt niet kapot te maken en zag de ironie er van in. Maar er was een 16jarig meisje, die werd iets vreselijks genoemd omdat ze een A4 blaadje met een Love na elk nummer omhoog hield. En dit fenomeen is niets nieuws! Ouderen (nee geen bejaarden maar gewoon mensen van middelbare leeftijden) die totaal geen respect hebben voor de situatie (voor mij hoeven ze geen respect te hebben, maar het moet allemaal om hunzelf gaan). Vreselijke mensen!

Zo dat gezegd hebben: Dat concert! W. O. W. Mijn vrouw is geen fan van de Beatles/Wings. Maar na het concert moest ze toe geven. Beste concert ooit! Paul had er zo'n ontzettend veel zin in. Mijn hoogtepunt was Maybe I'm Amazed. Niet het allerbeste maar veel geschiedenis met dat nummer. En gelukkig Sing the Changes (beste werk in jaren). My Valentine pakte ook schitterend uit. Mooi lied om even rust te nemen. Foto's later!
Volgens mij heb ik de hele show echt vlakbij jou gestaan, had je een Batman shirt aan? :P (ik was met twee andere jongens, ik had een lichtblauw overhemd aan, redelijk lang haar, tot op de schouders).

Die senioren waren echt verschrikkelijk! Eerst inderdaad ruziemaken over zittende mensen, twee groepen die bijna op de vuist gingen. Daarna dat akkefietje met dat meisje met poster, de ouderen van tegenwoordig ook.... Eén man noemde d'r gewoon out of the blue 'kutwijf', en dat met een agressie op z'n gezicht die ik op een gemiddelde avond stappen in Amsterdam zelfs niet tegenkom. Wat dat betreft is dit het concert geweest waar ik het meeste ruzie meegemaakt hebt. En dat bij fucking Paul McCartney, wel de laatste waar je het bij verwacht -O-

Oh trouwens, Yellow Submarine werd toch door die springgasten iets links van ons ingezet? Die gasten heb ik nog bier van gekregen in de rij :D

[ Bericht 1% gewijzigd door AMDB op 25-03-2012 10:52:57 ]
pi_109484004
Dan stond je denk ik een paar rijen achter mij, ter hoogte van de piano ongeveer. /check fotoboek: idd

Had zelf ook wat ergernissen, met name een testosteron-opa met territoriumdrift, maar heb het de ervaring niet laten beïnvloeden. Was een geweldige belevenis, zit nog steeds in de afterglow.
  zondag 25 maart 2012 @ 10:42:08 #230
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109484071
Zo mooi hoe je bij Blackbird de hele zaal hoorde zingen _O_
  zondag 25 maart 2012 @ 10:44:50 #231
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109484125
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 08:05 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat waren wij :D We gingen met een tiental mensen vooraan Yellow Submarine zingen. Het moment dat de hele zaal inhaakten _O_ Het gezicht van Paul als reactie _O_ _O_ En gewoon lekker meespelen :D

Wat een episch concert. Paul goed bij stem. Ik heb genoten. Ik had wel begrepen dat Paul een beetje de soundcheck had afgeraffeld. Dat was in ieder geval niet zijn geld waard. Gelukkig hadden wij geen VIP-kaarten. Dit maal totaal niet zijn geld waard.

Wij waren rond 10 uur 's ochtends aanwezig. Maar toen stonden al een handjevol mensen te wachten. Ik was met vrouwlief eerst gaan shoppen. En twee campingstoelen gekocht voor een paar euro en op naar Ahoy. Rond 12 uur sloot ik in de rij aan. Bij ons in de rij was voornamelijk jeugd van 16 t/m 30 jaar. Heel erg gezellig. Maar grootste irritatiepunt van de hele avond waren de 50+'ers. De eerste begon al te schreeuwen om 2 uur. Iedereen was voor aan het kruipen. Hij ging aan iedereen vragen hoe lang die er stond. Na heel lang wachten gingen de deuren open. Tourboekje gehaald en naar binnen. We stonden ongeveer 4/5 rijen van de barricade.

Na precies 5 minuten kreeg ik een relletje met de volgende 50+'er. Ja, moest kappen met duwen. Liet hem duidelijk zien dat dat niet mogelijk was, omdat iedereen ging zitten en daardoor wat krapper werd. En dat het een concert was van Paul McCartney was, dat het druk gaat worden en dat daar niets aan valt te doen. Jeesh! Net als een kleuter begon hij te drammen. Ik keek mijn buurman aan en we begonnen te lachen.

Geen 10 minuten later kregen 6 50+'ers mot met elkaar. Iemand had de vrouw geduwd. Die gaf de schuld aan een andere 50+'er, onterecht. Ineens stonden ze met gebalde vuisten tegen over elkaar. Wat een kleine kinderen waren die ouderen. Ik keek er naar en startte Give Peace a Chance in. Paar man vulde me aan. Die gezichten van die mensen van totale verbijstering O+ En tijdens de show verschillende akkefietjes. En wij, de jongeren groep, konden er maar steeds tussen gaan staan. Mijn humeur valt niet kapot te maken en zag de ironie er van in. Maar er was een 16jarig meisje, die werd iets vreselijks genoemd omdat ze een A4 blaadje met een Love na elk nummer omhoog hield. En dit fenomeen is niets nieuws! Ouderen (nee geen bejaarden maar gewoon mensen van middelbare leeftijden) die totaal geen respect hebben voor de situatie (voor mij hoeven ze geen respect te hebben, maar het moet allemaal om hunzelf gaan). Vreselijke mensen!

Zo dat gezegd hebben: Dat concert! W. O. W. Mijn vrouw is geen fan van de Beatles/Wings. Maar na het concert moest ze toe geven. Beste concert ooit! Paul had er zo'n ontzettend veel zin in. Mijn hoogtepunt was Maybe I'm Amazed. Niet het allerbeste maar veel geschiedenis met dat nummer. En gelukkig Sing the Changes (beste werk in jaren). My Valentine pakte ook schitterend uit. Mooi lied om even rust te nemen. Foto's later!
Ah, ik ben dus niet de enige die last had van 50+'ers die zich als idioten gedroegen. Volgens mij mensen die nooit bij concerten komen en geen idee hebben hoe dat in z'n werk gaat.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 10:50:50 #232
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109484242
Zat gelukkig tussen alleen maar chille mensen in, ouderen zijn altijd irritant, ook voordringen buiten, het boeit ze gewoon nooit.
.....Kennedy
  ESF Reporter zondag 25 maart 2012 @ 11:01:47 #233
87554 Cee
Welluk?
pi_109484491
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 08:05 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ineens stonden ze met gebalde vuisten tegen over elkaar. Wat een kleine kinderen waren die ouderen. Ik keek er naar en startte Give Peace a Chance in. Paar man vulde me aan.
:D Geweldig (en ook het instarten van Yellow Submarine, hulde)!

Ik heb ook een super avond gehad. Had de beste man nog nooit live gezien en ik stond het ene moment mee te zingen, het andere moment met m'n mond open van verwondering. Het hoogtepunt vond ik persoonlijk toch wel Blackbird.


O+

Ik zat op de tribune en zat bij een goede mix van jong en oud(er). M'n moeder tikt volgend jaar de 60 aan en regelmatig riep ze 'woooahhhh!' en ze zong mee en vond het geweldig. Ik ben haar trouwens extra dankbaar want ze kent de Baas van het Licht (ik weet niet precies hoe je zo'n functie noemt :@ ) en die regelde vooraf nog een rondleiding backstage voor ons. Helaas De Man zelf niet tegen gekomen maar we hebben o.a. thee gedronken in de veggie catering met de crew en gekeken in de productieruimtes, het hokje naast het podium waar alle gitaren stonden gestald, de kluwen aan kabels dat deed lijken of er een nest anaconda's schuilde achter het podium. En m'n moeder kreeg de setlist mee maar die heeft ze op weg naar de tribune verloren. -O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Cee op 25-03-2012 11:11:37 ]
  zondag 25 maart 2012 @ 11:18:15 #234
192683 AMDB
Visionair.
pi_109484886
Ik moest trouwens heel hard lachen toen ik bij een gitaarwissel van McCartney een vrouw heel verbaasd hoorde zeggen: "Hoeveel gitaren heeft hij wel niet! Volgens mij wel 12 ofzo!".
pi_109485171
Boh, echt weken naar uitgekeken en nu is het voorbij :( :D
Bleuh.
pi_109486836
Een mooi verlag van Oor:

http://www.oor.nl/#review(...)jd_en_ruimte_in_ahoy

[ Bericht 59% gewijzigd door nomar83 op 25-03-2012 12:43:29 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109487369
Ik kan het commentaar over de ouderen alleen maar aanvullen. Vooral buiten. Het was een chaos op het plein voor de Ahoy enkele minuten voor de deuren zouden openen, de rij stond heel vreemd. Toen er eenmaal beweging in kwam, begon dan ook een beetje geduw, en liepen mensen zomaar ergens de rij in omdat het beginpunt niet meer te zien was. En dan krijg je inderdaad schreeuwende 50+ers over voorkruipen.

Naja, het heeft verder mijn ervaring ook totaal niet beinvloed. Ik vond het prachtig dat ik voor een staanplaats toch nog aardig vooraan wist te komen en goed zicht had.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109488227
Ik heb alleen maar chille 50+ers meegemaakt gisteravond hoor :D Er stond een oud opaatje vlak voor me, minimaal dezelfde leeftijd als Paul die gewoon het hele concert gestaan heeft en heel veel meezong. Altijd leuk om te zien :P
  zondag 25 maart 2012 @ 13:58:28 #239
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_109489905
Ik was er ook. Het een na beste concert ooit :D (op Foo Fighters Pinkpop 2011 na)

Blackbird was voor mij het hoogtepunt. Live and let Die was ook erg tof gedaan met het vuurwerk.

Ik was met mijn ouders (50+ ers :P) We hadden sta plaatsen 1e ring en daar was de sfeer prima. Naast bij stond bijvoorbeeld een vader (30/40 jaar) met zijn zoontje (12 ofzo). Dat jongetje stond ook keihard te genieten bij nummers als Yellow Submarine en Blackbird.

Paul heeft mijn respect nu definitief. Deze man kan jong en oud met elkaar verbinden met muziek :)
  zondag 25 maart 2012 @ 14:08:45 #240
134538 chansadres
Black & White
pi_109490246
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:58 schreef mr-green het volgende:
Ik was er ook. Het een na beste concert ooit :D (op Foo Fighters Pinkpop 2011 na)

Blackbird was voor mij het hoogtepunt. Live and let Die was ook erg tof gedaan met het vuurwerk.

Ik was met mijn ouders (50+ ers :P) We hadden sta plaatsen 1e ring en daar was de sfeer prima. Naast bij stond bijvoorbeeld een vader (30/40 jaar) met zijn zoontje (12 ofzo). Dat jongetje stond ook keihard te genieten bij nummers als Yellow Submarine en Blackbird.

Paul heeft mijn respect nu definitief. Deze man kan jong en oud met elkaar verbinden met muziek :)
Wat ik me afvraag. Hoe is nou dat staan op de 1e rang? Had je nog goed zicht?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 25 maart 2012 @ 14:23:34 #241
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_109490691
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:08 schreef chansadres het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag. Hoe is nou dat staan op de 1e rang? Had je nog goed zicht?
Perfect. Wij stonden in het midden. Dus keken zo over alle mensen heen naar het podium die beneden sta plaatsen hadden. Het is eigenlijk het zicht van een zitplek maar dan staan :P

Al moet ik wel zeggen dat ik bij andere concerten liever beneden sta hoor. Maar zo met ouders is het perfect :)
  zondag 25 maart 2012 @ 14:38:45 #242
282544 Kakpizza
haha ja doei
pi_109491151
O, wat heb ik genoten gister!
Geweldige plekken op de 1e ring, heerlijke sfeer.



//edit, oeps, ik zag dat 't artikel al was gepost.
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
  zondag 25 maart 2012 @ 14:51:23 #243
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109491506
Bij welk nummer was die drummer zijn moves aan het showen?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_109491574
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:51 schreef donroyco het volgende:
Bij welk nummer was die drummer zijn moves aan het showen?
Dance Tonight ?
pi_109491594
Ik vond Paul zonder band eigenlijk veel beter :)
  zondag 25 maart 2012 @ 15:00:13 #246
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109491744
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dance Tonight ?
Ja! :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_109491759
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109492145
quote:
wel redelijk kritiekloos, ik bedoel leuke verhalen ? Ja alleen elke keer precies dezelfde, McCartney zal toch nog wel meer hebben meegemaakt ?
pi_109492592
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

wel redelijk kritiekloos, ik bedoel leuke verhalen ? Ja alleen elke keer precies dezelfde, McCartney zal toch nog wel meer hebben meegemaakt ?
Naja, het publiek weet iig wat te verwachten. Op het moment dat ie over 'civil rights' begon begon de hele zaal al te roezemoezen "Ah, nu komt Blackbird". :P

Ik ben het wel eens met je kritiek, maar aan de andere kant vond ik de Nederlandse zinnetjes en de improvisaties genoeg aanpassingen aan het programma geven om het uniek te maken voor het concert van gisteren.

Meer positieve recensies:

Metro: http://www.metronieuws.nl(...)SrZlcy!4JAFmwmJQzpA/

Wonoblog: http://wonomagazine.blogs(...)n-ahoy.html?spref=tw

Muziek.nl: http://www.muziek.nl/page(...):%20Paul%20McCartney

En daar is Roos:


Paul doet dat toch maar goed, maar hoe je het in je hoofd haalt om op dat moment over die bespottelijke Top 2000 te beginnen. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door nomar83 op 25-03-2012 16:44:37 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zondag 25 maart 2012 @ 17:23:22 #250
282544 Kakpizza
haha ja doei
pi_109496378
Paul heeft 't wel briljant opgelost ;)
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
pi_109496667
In december 2009 heb ik veel met Roos gepraat overdag in de rij. Zij is echt wel een grote fan, volgt Paul over de hele wereld en koopt regelmatig VIP pakketten. Ik gun haar de knuffel van Paul, maar wat ze met die top 200 a gogo nou moest, daar verpest ze het helemaal mee. Jammer. Respect voor Paul hoe hij er mee omgaat, erg ad rem :)

Ik heb veel goede recenties gelezen (eigenlijk zijn ze allemaal goed) en veel youtube filmpjes gezien. Helemaal geweldig.

Bekentenis: ik heb helaas mijn kaartje moeten verkopen en kon niet naar Paul. Wat heb ik daar ontzettend veel spijt van. Gisteren via twitter en sms steeds op de hoogte gebleven van het gebeuren. De volgende keer ben ik er echt bij. Een kaartje van ¤100 voor Paul is zo veel meer waard. <zeikmodus aan>Fuck de politie met hun bekeuringen en alle klote instanties met hun stomme rekeningen, alles kwam net op het verkeerde moment <zeikmodus uit>

Ik ga verder mezelf kwellen met recenties lezen en video's kijken. Nu op zoek naar een goede bootleg, dus als iemand iets voor mij heeft, dan hoor ik het graag via DM.
  zondag 25 maart 2012 @ 17:32:34 #252
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109496738
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:30 schreef awijmans het volgende:
In december 2009 heb ik veel met Roos gepraat overdag in de rij. Zij is echt wel een grote fan, volgt Paul over de hele wereld en koopt regelmatig VIP pakketten. Ik gun haar de knuffel van Paul, maar wat ze met die top 200 a gogo nou moest, daar verpest ze het helemaal mee. Jammer. Respect voor Paul hoe hij er mee omgaat, erg ad rem :)

Ik heb veel goede recenties gelezen (eigenlijk zijn ze allemaal goed) en veel youtube filmpjes gezien. Helemaal geweldig.

Bekentenis: ik heb helaas mijn kaartje moeten verkopen en kon niet naar Paul. Wat heb ik daar ontzettend veel spijt van. Gisteren via twitter en sms steeds op de hoogte gebleven van het gebeuren. De volgende keer ben ik er echt bij. Een kaartje van ¤100 voor Paul is zo veel meer waard. <zeikmodus aan>Fuck de politie met hun bekeuringen en alle klote instanties met hun stomme rekeningen, alles kwam net op het verkeerde moment <zeikmodus uit>

Ik ga verder mezelf kwellen met recenties lezen en video's kijken. Nu op zoek naar een goede bootleg, dus als iemand iets voor mij heeft, dan hoor ik het graag via DM.
Balen dat je er niet bij kon zijn man! Maar ik ben ervan overtuigd dat hij binnen een paar jaar nogmaals in goede gezondheid Nederland of een buurland aandoet 8-)

Heeft die Roos iets met de Top 2000 te maken? Ze intrigeert me :')
pi_109497405
Ik had een prachtige 'up close' video van het gehele gebeuren vanaf het moment dat ze geregisseerd uit het publiek gehaald werd tot en met 'Helter Skelter', maar ik heb hem gelijk ge-shift-Delete en wil er niet meer aan denken. Ik heb McCartney nog nooit zo meegemaakt, maar hij kón niet anders. Dan maar, hoe het óók kan, mijn video uit Bologna van 3 maanden terug, met een hele ándere twist:

  zondag 25 maart 2012 @ 17:55:35 #254
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109497822
_O_ Man, wat een geweldige avond weer. Was voor mij de vierde keer, maar ik durf gerust te zeggen dat ik dit wel het beste concert vond dat ik tot nu toe van hem heb gezien. En wat een toffe toevoegingen van Venus & Mars en Ram On. En wat was Paul in topvorm, en ook nog eens humoristisch.

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:32 schreef TNA het volgende:
Heeft die Roos iets met de Top 2000 te maken? Ze intrigeert me :')
Haha, hilarisch hoe Paul dat heeft opgelost. Ik heb Roos in december vorig jaar gesproken op de dag van het concert in Keulen. Ze was ooit in de Top 2000 a Go Go te gast omdat ze hem 2x eerder heeft ontmoet. Inderdaad behoorlijk diehard fan. Daarom vond ik het ook des te meer vreemd van haar dat ze gisteren aandacht wilde vragen voor de Top 2000 :{ . Ik denk dat je allang blij mag zijn dat je überhaupt zomaar het podium op mag komen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 25 maart 2012 @ 17:56:15 #255
282544 Kakpizza
haha ja doei
pi_109497855
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:55 schreef Peter88Online het volgende:
_O_ Man, wat een geweldige avond weer. Was voor mij de vierde keer, maar ik durf gerust te zeggen dat ik dit wel het beste concert vond dat ik tot nu toe van hem heb gezien. En wat een toffe toevoegingen van Venus & Mars en Ram On. En wat was Paul in topvorm, en ook nog eens humoristisch.

[..]

Haha, hilarisch hoe Paul dat heeft opgelost. Ik heb Roos in december vorig jaar gesproken op de dag van het concert in Keulen. Ze was ooit in de Top 2000 a Go Go te gast omdat ze hem 2x eerder heeft ontmoet. Inderdaad behoorlijk diehard fan. Daarom vond ik het ook des te meer vreemd van haar dat ze gisteren aandacht wilde vragen voor de Top 2000 :{ . Ik denk dat je allang blij mag zijn dat je überhaupt zomaar het podium op mag komen.
Precies. Beetje asociaal zelfs.
Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.
pi_109498012
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:56 schreef Kakpizza het volgende:

[..]

Precies. Beetje asociaal zelfs.
Zeker hoop het ook niet dat ze hiermee de media haalt verder, want zoiets kan het hele concert verpesten. McCartney lostte het inderdaad hel goed op.
pi_109498020
Fijn om te horen dat ze in ieder geval een diehard fan is. Ik kreeg er een beetje de indruk van dat ze door Radio 2 was ingehuurd ofzo. Maar wat wilde ze nu? Dat we allemaal op Paul gaan stemmen voor die lijst? Who cares?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zondag 25 maart 2012 @ 18:00:49 #258
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109498056
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:00 schreef nomar83 het volgende:
Fijn om te horen dat ze in ieder geval een diehard fan is. Ik kreeg er een beetje de indruk van dat ze door Radio 2 was ingehuurd ofzo. Maar wat wilde ze nu? Dat we allemaal op Paul gaan stemmen voor die lijst? Who cares?
Ook een beetje vroeg voor de tijd van het jaar :P.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zondag 25 maart 2012 @ 18:05:30 #259
192683 AMDB
Visionair.
pi_109498267
Top2000, daar luisteren al die asociale senioren die ook bij dit concert waren naar. No way dat ik daar nu wel naar ga luisteren/op stemmen :r
pi_109498618
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:05 schreef AMDB het volgende:
Top2000, daar luisteren al die asociale senioren die ook bij dit concert waren naar. No way dat ik daar nu wel naar ga luisteren/op stemmen :r
Wel op Paul en Beatles stemmen natuurlijk !!
  zondag 25 maart 2012 @ 19:52:38 #261
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109502069
Ik stond trouwens bij toeval een halve meter naast de Mercedes waarin hij aan kwam rijden, ik had zelf net geparkeerd. Hij zwaaide heel relaxed met het raampje open 8-)
  ESF Reporter zondag 25 maart 2012 @ 19:59:00 #262
87554 Cee
Welluk?
pi_109502294
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:00 schreef nomar83 het volgende:
Fijn om te horen dat ze in ieder geval een diehard fan is. Ik kreeg er een beetje de indruk van dat ze door Radio 2 was ingehuurd ofzo. Maar wat wilde ze nu? Dat we allemaal op Paul gaan stemmen voor die lijst? Who cares?
Ik meende uit haar gewauwel te halen dat ze in dat tijdschrift stond met haar verhaal dat ze vorig jaar tijdens een uitzending van Top 2000 A Go Go had verteld. En dat ze dat wilde laten zien. "Kijk Paul, ik sta in een tijdschrift!" :')
  zondag 25 maart 2012 @ 20:17:03 #263
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_109503061
Voor de derde keer dit concert gezien nu, en weer heb ik mateloos geergerd aan het kutvolk wat op McCartney concerten afkomt. Ik had staanplaatsen, en stond redelijk ver vooraan met 2 anderen. Binnen een half uur werd ik al aangesproken door een seniele babyboomer, welke vond dat het wel rustiger kon qua bierconsumptie. En hij was niet de enige, het stond er vol met hautaine oude mensen die rustig het e.e.a. wilden bekijken, continu spelend met hun fotocamera'tjes i.p.v. gewoon normaal het concert te beleven. Een van hen verhinderde mijn vriend ook nog eens om hem te passeren na een toiletbezoek. Dan was er nog een lomp mens dat zei "hey doe eens rustig ik heb 100 Euro betaald voor mijn kaartje!" :'). Tenenkrommend dit soort mensen, ga dan lekker thuis een DVD kijken.

Wat het concert zelf betreft; jammer dat hij opende met Hello, Goodbye. Niet echt een nummer voor een knallende opening, waarom niet eens bijv. Get Back proberen? Verder de gebruikelijke, vastgeroeste setlist met dezelfde Beatles nummers als altijd en wederom de dodelijke afwisseling met bar slechte Wings en solo nummers. Om niet te spreken over de lachwekkende Nederlandse teksten die hij van een papiertje oplas (in Stockholm idem ditto). Leer ze dan op z'n minst uit je hoofd. Nee, heb het nu wel gezien met de concerten van Sir Paul. Het is te hopen dat de Stones nog gaan touren dit jaar, daar komen tenminste normale mensen op af.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  zondag 25 maart 2012 @ 20:21:49 #264
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109503277
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:17 schreef Boomlaars het volgende:
Voor de derde keer dit concert gezien nu, en weer heb ik mateloos geergerd aan het kutvolk wat op McCartney concerten afkomt. Ik had staanplaatsen, en stond redelijk ver vooraan met 2 anderen. Binnen een half uur werd ik al aangesproken door een seniele babyboomer, welke vond dat het wel rustiger kon qua bierconsumptie. En hij was niet de enige, het stond er vol met hautaine oude mensen die rustig het e.e.a. wilden bekijken, continu spelend met hun fotocamera'tjes i.p.v. gewoon normaal het concert te beleven. Een van hen verhinderde mijn vriend ook nog eens om hem te passeren na een toiletbezoek. Dan was er nog een lomp mens dat zei "hey doe eens rustig ik heb 100 Euro betaald voor mijn kaartje!" :'). Tenenkrommend dit soort mensen, ga dan lekker thuis een DVD kijken.

Wat het concert zelf betreft; jammer dat hij opende met Hello, Goodbye. Niet echt een nummer voor een knallende opening, waarom niet eens bijv. Get Back proberen? Verder de gebruikelijke, vastgeroeste setlist met dezelfde Beatles nummers als altijd en wederom de dodelijke afwisseling met bar slechte Wings en solo nummers. Om niet te spreken over de lachwekkende Nederlandse teksten die hij van een papiertje oplas (in Stockholm idem ditto). Leer ze dan op z'n minst uit je hoofd. Nee, heb het nu wel gezien met de concerten van Sir Paul. Het is te hopen dat de Stones nog gaan touren dit jaar, daar komen tenminste normale mensen op af.
Gefeliciteerd, je wijkt af van 99.99% van de bevolking die:

1) Zijn concertervaring niet laat beïnvloeden door mongolen die je bij ieder concert treft
2) Van McCartney geniet ongeacht het nummer waarmee hij zijn concert start
3) Het niet erg vindt dat hij iets opleest i.p.v. iets uit zijn hoofd leert omdat hij moeite doet die hij niet hoeft te doen
4) Er waardering voor uitspreekt dat een man van bijna 70 met tomeloos enthousiasme zijn best doet om een publiek te laten genieten en daar volgens alle aanwezigen en recensenten in slaagt

Samengevat: je kunt kritiek hebben op een concert, maar met zo'n houding ga je het nooit ergens naar je zin hebben.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:29:15 #265
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109503668
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je wijkt af van 99.99% van de bevolking die:

1) Zijn concertervaring niet laat beïnvloeden door mongolen die je bij ieder concert treft
2) Van McCartney geniet ongeacht het nummer waarmee hij zijn concert start
3) Het niet erg vindt dat hij iets opleest i.p.v. iets uit zijn hoofd leert omdat hij moeite doet die hij niet hoeft te doen
4) Er waardering voor uitspreekt dat een man van bijna 70 met tomeloos enthousiasme zijn best doet om een publiek te laten genieten en daar volgens alle aanwezigen en recensenten in slaagt

Samengevat: je kunt kritiek hebben op een concert, maar met zo'n houding ga je het nooit ergens naar je zin hebben.
Boomlaars zit zeker in zijn maandelijkse periode. ;(
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_109504062
Alleen maar over een show klagen, maar wel 3x gaan :') :D
Bleuh.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:36:39 #267
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_109504164
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je wijkt af van 99.99% van de bevolking die:

1) Zijn concertervaring niet laat beïnvloeden door mongolen die je bij ieder concert treft
Ik heb het prima naar mijn zin gehad. Maar ik laat me niet van alles zeggen door asociale bejaarden welke zich moreel verheven voelen.

quote:
2) Van McCartney geniet ongeacht het nummer waarmee hij zijn concert start
:') Want?

quote:
3) Het niet erg vindt dat hij iets opleest i.p.v. iets uit zijn hoofd leert omdat hij moeite doet die hij niet hoeft te doen
Ik vind het lachwekkend. Als je het doet, doe het dan goed.

quote:
4) Er waardering voor uitspreekt dat een man van bijna 70 met tomeloos enthousiasme zijn best doet om een publiek te laten genieten en daar volgens alle aanwezigen en recensenten in slaagt
Niet alle aanwezigen dus. En recensenten, ach. Ik hou er graag mijn eigen mening op na. En waardering? Is het niet zo dat McCartney grof geld vraagt voor zijn concerten? Dus doe niet alsof hij een weldoener is waarvan zijn publiek zich moet gedragen alsof ze met gratie gods zijn muziek mogen aanhoren.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  zondag 25 maart 2012 @ 20:41:00 #268
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109504447
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:36 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Ik heb het prima naar mijn zin gehad. Maar ik laat me niet van alles zeggen door asociale bejaarden welke zich moreel verheven voelen.

[..]

:') Want?

[..]

Ik vind het lachwekkend. Als je het doet, doe het dan goed.

[..]

Niet alle aanwezigen dus. En recensenten, ach. Ik hou er graag mijn eigen mening op na. En waardering? Is het niet zo dat McCartney grof geld vraagt voor zijn concerten? Dus doe niet alsof hij een weldoener is waarvan zijn publiek zich moet gedragen alsof ze met gratie gods zijn muziek mogen aanhoren.
Je hebt het prima naar je zin gehad, maar je bent wel klaar met de concerten? Curieus. Ik denk dat iedereen hier die het prima naar zijn zin heeft gehad dolgraag nog een keer gaat.

Wat de teksten en zijn enthousiasme betreft: hij hoeft het gewoon niet te doen. Als hij koeltjes de hele setlist afwerkt raken zijn concerten net zo hard uitverkocht. De man doet duidelijk zijn best om iedereen een mooie avond te bezorgen en dat waardeer ik. Maar gezien je klachten over de setlist en je medepubliek denk ik dat jij diegene bent die beter een dvd aan kan zetten.
pi_109504839
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:41 schreef TNA het volgende:

[..]

Je hebt het prima naar je zin gehad, maar je bent wel klaar met de concerten? Curieus. Ik denk dat iedereen hier die het prima naar zijn zin heeft gehad dolgraag nog een keer gaat.

Wat de teksten en zijn enthousiasme betreft: hij hoeft het gewoon niet te doen. Als hij koeltjes de hele setlist afwerkt raken zijn concerten net zo hard uitverkocht. De man doet duidelijk zijn best om iedereen een mooie avond te bezorgen en dat waardeer ik. Maar gezien je klachten over de setlist en je medepubliek denk ik dat jij diegene bent die beter een dvd aan kan zetten.
Hij heeft het prima naar zijn zin gehad ondanks de barslechte solo en Wingsnummers, de vervelende Beatles songs en het nog vervelender publiek.

Kan je nagaan.
  zondag 25 maart 2012 @ 20:55:15 #270
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_109505288
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:41 schreef TNA het volgende:

[..]

Je hebt het prima naar je zin gehad, maar je bent wel klaar met de concerten? Curieus. Ik denk dat iedereen hier die het prima naar zijn zin heeft gehad dolgraag nog een keer gaat.
Zoals gezegd vind ik het leuk Beatles nummers live te horen, en ik weet mezelf altijd wel te vermaken (wat dat betreft was het mooi geregeld dat je niet naar de bar hoefde te lopen om bier te kopen). Maar na 3x is het voor mij overduidelijk dat er te veel dingen zijn die me niet aanstaan. Te voorspelbare setlist en een tam publiek. Er is zoveel materiaal om uit te putten, maar hij speelt altijd dezelfde nummers. Dus voor mij zeker niet meer voor herhaling vatbaar.

quote:
Wat de teksten en zijn enthousiasme betreft: hij hoeft het gewoon niet te doen. Als hij koeltjes de hele setlist afwerkt raken zijn concerten net zo hard uitverkocht.
Volstrekt niet relevant voor mij. Je hebt de verplichting om het betalende publiek vermaken. Het zou arrogant zijn om dat niet te doen, zeker als je bedenkt dat 99% voor Paul als ex-Beatle komt, en niet voor Paul McCartney.

quote:
De man doet duidelijk zijn best om iedereen een mooie avond te bezorgen en dat waardeer ik.
En ik waardeer zijn matige inspanningen dus niet.

quote:
Maar gezien je klachten over de setlist en je medepubliek denk ik dat jij diegene bent die beter een dvd aan kan zetten.
Dat is niet echt een logische aanbeveling, daar ik dan nog steeds naar een baggere setlist moet luisteren. Ik hou het wel gewoon bij de CD's :)
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_109505957
Was m'n eerste keer Paul. Was erg indrukwekkend. Zowel genoten bij de meelallers als "Hey Jude" en "Let It Be" (waar ik op voorhand niet eens zo'n zin in had), als bij minder bekendere nummers als "The Night Before" en "I Will". Had ook een mooie plek op de 1e ring aan de rechterkant. Ik kon alles goed zien en kon pissen en consumpties halen bij grafnummers als "I've Just Seen A Face". Vetste momenten waren toch wel "Helter Skelter" en de Abbey-medley. Ik kan me voorstellen dat de magie bij die nummers er voor de vaste gangers er een beetje af is, maar voor mij was het fantastisch!
  Redactie Games zondag 25 maart 2012 @ 21:06:31 #272
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_109506029
Tering gaan we echt in op Boomlaars? Al jaren zo, reddeloos.
.....Kennedy
  zondag 25 maart 2012 @ 21:06:40 #273
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109506041
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:55 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Zoals gezegd vind ik het leuk Beatles nummers live te horen, en ik weet mezelf altijd wel te vermaken (wat dat betreft was het mooi geregeld dat je niet naar de bar hoefde te lopen om bier te kopen). Maar na 3x is het voor mij overduidelijk dat er te veel dingen zijn die me niet aanstaan. Te voorspelbare setlist en een tam publiek. Er is zoveel materiaal om uit te putten, maar hij speelt altijd dezelfde nummers. Dus voor mij zeker niet meer voor herhaling vatbaar.

[..]

Volstrekt niet relevant voor mij. Je hebt de verplichting om het betalende publiek vermaken. Het zou arrogant zijn om dat niet te doen, zeker als je bedenkt dat 99% voor Paul als ex-Beatle komt, en niet voor Paul McCartney.

[..]

En ik waardeer zijn matige inspanningen dus niet.

[..]

Dat is niet echt een logische aanbeveling, daar ik dan nog steeds naar een baggere setlist moet luisteren. Ik hou het wel gewoon bij de CD's :)
Jammer dat je er zo zuur over bent. Ik hoop dat je wel geniet van de cd's.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:15:53 #274
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_109506637
Ik snap overigens ook wel dat er heel veel 50 plussers niet uit hun dak gaan zoals een twintiger dat doet.Die mensen gaan in de regelmaat nooit meer uit en willen gewoon nog een keer hun jeugd held live zien. Ze genieten gewoon intens van de nostalgie (was overigens ook mooi om te zien). Geen probleem lijkt mij :)

Overigens kon ik als twintiger prima losgaan tussen de oudjes :P
  zondag 25 maart 2012 @ 21:22:13 #275
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_109507097
Gister weer een superdag gehad. Eerst even lekker op terras gezeten en lekker gegeten in de stad. Daar kwam ik 2 bekende tegen dus zijn we met ze 4en, rond 19:00, naar Ahoy gegaan. Er stond geen rij, dus we konden zo doorlopen. Heerlijk.

We hadden staanplaatsen, en we gingen mooi een beetje achteraan staan. Vlakbij de bar. Daar was het net mooi. Niet rustig, maar je had wel lekker de ruimte om mee te dansen/shuffellen op de muziek ;)

Muzikaal vond ik het hoogtepunt toch wel Something en Helter Skelter. Minpunt vond ik I've Just Seen A Face. Let it be vond ik ook prachtig, maar dat heeft vooral zijn persoonlijke redenen.

Ik heb me overigens ook nog wel een beetje geergd aan die 50+'ers. Maar dat heb ik eigenlijk altijd wel bij dit soort evenementen. Staan er ook een paar naast me, gaan ze telkens hun kartonnen dienbladen over het publiek weggooien en naar elkaar lachen. Damn, wat een kinderachtige boeren! Daarom ga ik ook niet vooraan staan, ik krijg altijd ruzie met dat soort gekken. Respect is ver te zoeken in die leeftijdscategorie.

Maar al met al een top dag gehad! Ik was wel pas om 4:00 thuis vanwege de lange terugreis (metro/trein/taxi).. Maar het was het allemaal waard! Bedankt Paul!

En ohja, Roos :') FAIL
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_109507532
Wat deed die Roos precies dan? Ik zag eerder een filmpje hier staan maar uit ergernisbehouding heb ik die nog niet gekeken. Liep ze de top 2000 te pluggen ofzo?
  zondag 25 maart 2012 @ 21:32:09 #277
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_109507920
Ik zat vanmiddag wat live versies op te zoeken van Something door Macca op YouTube en op 1 daarvan (maar kan nu niet meer vinden welke, argh!!) zie je Roos prominent in het publiek staan, haha. Was volgens mij bij een concert uit 2008. Wel grappig.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  ESF Reporter zondag 25 maart 2012 @ 21:57:28 #278
87554 Cee
Welluk?
pi_109509592
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:27 schreef Writersright het volgende:
Wat deed die Roos precies dan? Ik zag eerder een filmpje hier staan maar uit ergernisbehouding heb ik die nog niet gekeken. Liep ze de top 2000 te pluggen ofzo?
- De man van mevrouw hield 2 banners omhoog met daarop (in slecht engels) "A hug of my wife" "in trade for reacle waffles" geschreven. Ik las 'reacle', ik hoorde Paul steeds 'treacle' zeggen.
- Halverwege de show merkte Paul de banners op, las ze voor.
- Tijdens de toegift werd mevrouw uit het publiek gehaald en kwam ze al zwaaiend naar het volk voorbij de eerste rijen gelopen, banners in de hand, richting het podium.
- Paul riep haar bij hem, hij wilde wel een waffle in ruil voor een knuffel.
- Roos gaf de knuffel.
- Roos bleek geen waffle te hebben.
- Roos bleek wel een tijdschrift van Top 2000 te hebben waar ze noestig door aan het bladeren was. Toen Paul haar de microfoon gaf, begon ze een onsamenhangend verhaal. Ze zei dat haar naam Rose is en dat iedereen hier de Top 2000 A Go Go kent van Radio 2...
- En toen deed Paul verwoede pogingen haar af te kappen en zich van haar los te maken want ze bleef bladeren en praten maar Paul wilde verder. En het publiek ook want dat begon haar ook weg te fluiten.
- Een laatste 'Rose, GOOO!" van Paul deed blijken dat hij het grapje niet meer leuk vond.
- Onder lichte dwang werd ze afgevoerd maar niet voordat ze zich nog een paar keer los brak om de bandleden te knuffelen.
- Ze hebben nog steeds geen wafels.
pi_109509835
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:57 schreef Cee het volgende:

[..]

- De man van mevrouw hield 2 banners omhoog met daarop (in slecht engels) "A hug of my wife" "in trade for reacle waffles" geschreven. Ik las 'reacle', ik hoorde Paul steeds 'treacle' zeggen.
- Halverwege de show merkte Paul de banners op, las ze voor.
- Tijdens de toegift werd mevrouw uit het publiek gehaald en kwam ze al zwaaiend naar het volk voorbij de eerste rijen gelopen, banners in de hand, richting het podium.
- Paul riep haar bij hem, hij wilde wel een waffle in ruil voor een knuffel.
- Roos gaf de knuffel.
- Roos bleek geen waffle te hebben.
- Roos bleek wel een tijdschrift van Top 2000 te hebben waar ze noestig door aan het bladeren was. Toen Paul haar de microfoon gaf, begon ze een onsamenhangend verhaal. Ze zei dat haar naam Rose is en dat iedereen hier de Top 2000 A Go Go kent van Radio 2...
- En toen deed Paul verwoede pogingen haar af te kappen en zich van haar los te maken want ze bleef bladeren en praten maar Paul wilde verder. En het publiek ook want dat begon haar ook weg te fluiten.
- Onder lichte dwang werd ze afgevoerd maar niet voordat ze zich nog een paar keer los brak om de bandleden te knuffelen.
- Ze hebben nog steeds geen wafels.
Jemig, wat een aandachtshoer. Zwaar irritant.
  zondag 25 maart 2012 @ 22:04:25 #280
139330 TNA
For the stars that shine
pi_109510095
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:57 schreef Cee het volgende:

[..]

- Ze hebben nog steeds geen wafels.
_O-
pi_109512910
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:05 schreef hallo-daar het volgende:
Was m'n eerste keer Paul. Was erg indrukwekkend. Zowel genoten bij de meelallers als "Hey Jude" en "Let It Be" (waar ik op voorhand niet eens zo'n zin in had), als bij minder bekendere nummers als "The Night Before" en "I Will". Had ook een mooie plek op de 1e ring aan de rechterkant. Ik kon alles goed zien en kon pissen en consumpties halen bij grafnummers als "I've Just Seen A Face". Vetste momenten waren toch wel "Helter Skelter" en de Abbey-medley. Ik kan me voorstellen dat de magie bij die nummers er voor de vaste gangers er een beetje af is, maar voor mij was het fantastisch!
I've Just Seen A Face vond ik juist een van de gaafste. Helter Skelter had van mij dan weer niet zo gehoeven, ik vind de albumversie al zeer matig :D
Bleuh.
  zondag 25 maart 2012 @ 22:46:58 #282
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_109512954
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:06 schreef TNA het volgende:

[..]

Jammer dat je er zo zuur over bent. Ik hoop dat je wel geniet van de cd's.
Was het maar zo. Ik onderga de beluistering ervan als een melaatse. Met name The White Album, Beatles For Sale en andere zwakke broeders doen mij geregeld naar de fles grijpen. Doch, ik zet me er telkens weer toe.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  zondag 25 maart 2012 @ 22:50:06 #283
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109513142
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:31 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Naja, het publiek weet iig wat te verwachten. Op het moment dat ie over 'civil rights' begon begon de hele zaal al te roezemoezen "Ah, nu komt Blackbird". :P

Ik ben het wel eens met je kritiek, maar aan de andere kant vond ik de Nederlandse zinnetjes en de improvisaties genoeg aanpassingen aan het programma geven om het uniek te maken voor het concert van gisteren.

Meer positieve recensies:

Metro: http://www.metronieuws.nl(...)SrZlcy!4JAFmwmJQzpA/

Wonoblog: http://wonomagazine.blogs(...)n-ahoy.html?spref=tw

Muziek.nl: http://www.muziek.nl/page(...):%20Paul%20McCartney

En daar is Roos:


Paul doet dat toch maar goed, maar hoe je het in je hoofd haalt om op dat moment over die bespottelijke Top 2000 te beginnen. :')
Helemaal niks mis met de Top 2000.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_109513274
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:50 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Helemaal niks mis met de Top 2000.
Best veel mis met die lijst, maar daar is dit topic natuurlijk niet echt voor om daar verder op in te gaan. Maar in het kort: de lijst nummers waar je op kan stemmen staat vast, Radio 2 drukt zelf een grote stempel op wat er in komt en waar het in de lijst beland en er zit zodoende amper verschuiving aan de bovenkant van de lijst.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zondag 25 maart 2012 @ 22:55:46 #285
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_109513422
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:52 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Best veel mis met die lijst, maar daar is dit topic natuurlijk niet echt voor om daar verder op in te gaan. Maar in het kort: de lijst nummers waar je op kan stemmen staat vast, Radio 2 drukt zelf een grote stempel op wat er in komt en waar het in de lijst beland en er zit zodoende amper verschuiving aan de bovenkant van de lijst.
Lekker boeiend! Het blijft geniale muziek en een genot om het jaar mee af te sluiten. De sfeer O+

Maar goed, ben nog steeds aan het nagenieten van het concert O+
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_109514039
Lieve boomlaars,

Als jij zo'n concert niet leuk vindt,mag ik jouw kaartje dan de volgende keer?

Groetjes,

Alexander
pi_109515327
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 23:07 schreef awijmans het volgende:
Lieve boomlaars,

Als jij zo'n concert niet leuk vindt,mag ik jouw kaartje dan de volgende keer?

Groetjes,

Alexander
^O^. Jammer om te lezen dat je er dit keer niet bij kon zijn!

Zoals eerder gezegd, mijn registratie van het moment heb ik uit plaatsvervangende schaamte met opzet niet geupload, het was gisterenavond al gênant genoeg voor alle betrokken aanwezigen. De snippet van 'Helter Skelter' met de reacties van de bandleden en die fantastische speelse McCartney spreekt echter boekdelen natuurlijk:

pi_109515813
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:57 schreef Cee het volgende:

[..]

- Onder lichte dwang werd ze afgevoerd maar niet voordat ze zich nog een paar keer los brak om de bandleden te knuffelen.
Echt? :') Dat meen je niet, was me niet eens opgevallen
pi_109518098
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 08:05 schreef chansadres het volgende:

[..] Ik had wel begrepen dat Paul een beetje de soundcheck had afgeraffeld. Dat was in ieder geval niet zijn geld waard. Gelukkig hadden wij geen VIP-kaarten. Dit maal totaal niet zijn geld waard. [..]
Ik denk zelf dat hij de dag daarvoor nog de nieuwe set gerepeteerd heeft in Ahoy', zoals hij wel vaker doet aan de start van een nieuw onderdeel van de tournee. Setlist van de soundcheck ziet er amper 'afgeraffeld' uit:

quote:
01. Matchbox
02. Honey Don't
03. Blue Suede Shoes
04. C Moon
05. Don't Let the Sun Catch you Crying
06. Celebration
07. Coming Up
08. Ebony and Ivory
09. All My Loving
10. Only Mama Knows
11. Magical Mystery Tour
12. Midnight Special
13. Sun is Shining
14. Petruschka
15. Dance Tonight
16. Leaning on a Lamp Post
17. Yesterday
18. Lady Madonna
'Sun Is Shining' en 'Bluebird', je mag niet klagen over de huidige setlist, maar... (Ok, de aanwezigen moesten 'Ebony And Ivory' doorstaan).
  ESF Reporter maandag 26 maart 2012 @ 06:48:00 #290
87554 Cee
Welluk?
pi_109519666
Roos was net op radio 2. Blijkt ze vrijdag op die zender kaartjes voor de soundcheck te hebben gewonnen en tijdens die soundcheck vielen haar banners op. En haar wafels. Een 'mevrouw en meneer' die ze al kende van vorige keren hebben haar daardoor opgemerkt, ze hebben de wafels meegenomen en toen mocht ze als deal 's avonds op het podium. Ze vertelt verder niet over de blamage met 't tijdschrift.

Nou, weten we dat ook weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cee op 26-03-2012 07:13:23 ]
pi_109519766
Jup, ik zag d'r door de persoonlijk beveiliger van McCartney (Brian Riddle) over het hek getild worden tijdens 'Yesterday', waarna ik al wist hoe laat het was.

Een mooi punt aan geluld dus. Redelijk essentieel onderdeel van de hele belevenis, dacht ik. Oh wacht, ze zou toch niet daadwerkelijk zó'n bord voor d'r kop hebben dat... :o.
  maandag 26 maart 2012 @ 08:37:59 #292
134538 chansadres
Black & White
pi_109520291
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 10:26 schreef AMDB het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik de hele show echt vlakbij jou gestaan, had je een Batman shirt aan? :P (ik was met twee andere jongens, ik had een lichtblauw overhemd aan, redelijk lang haar, tot op de schouders).

Die senioren waren echt verschrikkelijk! Eerst inderdaad ruziemaken over zittende mensen, twee groepen die bijna op de vuist gingen. Daarna dat akkefietje met dat meisje met poster, de ouderen van tegenwoordig ook.... Eén man noemde d'r gewoon out of the blue 'kutwijf', en dat met een agressie op z'n gezicht die ik op een gemiddelde avond stappen in Amsterdam zelfs niet tegenkom. Wat dat betreft is dit het concert geweest waar ik het meeste ruzie meegemaakt hebt. En dat bij fucking Paul McCartney, wel de laatste waar je het bij verwacht -O-

Oh trouwens, Yellow Submarine werd toch door die springgasten iets links van ons ingezet? Die gasten heb ik nog bier van gekregen in de rij :D
Ik ben herkend 8-)
Die springgasten hadden me verteld dat ze dat nummer gingen inzetten. Ter ere van Ringo. Maar die springgasten waren degene die het begonnen inderdaad, maar omdat ik het wist kon ik snel meedoen. chansadres is een vuile meeloper ;(

Ik ben dit publiek al heeeeeeeeeeeeeeel lang gewend. Vroeger reageerde ik maar voor mijn gevoel is 75% van het publiek zo. Geen begin aan. Ik heb me pas voorgenomen om dan ook niet meer te reageren, mits mijn eigen plekje in gevaar is. Als iedereen dat zou doen, komen al die mensen toch acheraan te staan.

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:23 schreef mr-green het volgende:

[..]

Perfect. Wij stonden in het midden. Dus keken zo over alle mensen heen naar het podium die beneden sta plaatsen hadden. Het is eigenlijk het zicht van een zitplek maar dan staan :P

Al moet ik wel zeggen dat ik bij andere concerten liever beneden sta hoor. Maar zo met ouders is het perfect :)
Fijn om te horen. Normaal gesproken zijn de kaarten stukken goedkoper maar dit keer was het verschil maar minimaal. Ik hoopte voor jullie al, dat het dan ook wel goede plaatsen waren.

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Heeft die Roos iets met de Top 2000 te maken? Ze intrigeert me :')
Die Roos stond in dat blaadje (als grootste fan van Paul zijnde). En ze wilde dat dolgraag aan hem vertellen. Ze had gewoon moeten zeggen zoiets van "Paul, Im your biggest fan blah blah. In this magazine is a interview with me about you. Here you can have it. Eind van de scene.

Dan had Paul gewoon bedankt en leuk en had waarschijnlijk zelf even doorheen gebladerd. Maar ik geloof dat ze mega zenuwachtig was en dus haarzelf niet echt onder controle had. Ach ja, les geleerd ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_109523884
Geweldige avond, heb (weer) enorm genoten _O_

Ik was iets na vijfen er volgensmij, net toen Paul zelf ook aankwam, maar er stond toen al een redelijke rij voor de deur, maar niet veel later was die rij nog een heel stuk langer. Stond wel op een redelijk goede plaats, goed zicht op het hele podium. Verder een geweldige sfeer, Paul zelf leek zich ook weer helemaal te vermaken en ook redelijk wat andere nummers dan in 2009.

Alleen die Roos :') Hoe kun je zo'n geweldig moment voor jezelf helemaal verprutsen _O-
pi_109541663
Roos bij de Wereld Draait Door net. Nu wordt dit incidentje wel erg opgeblazen. :') :D
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_109542017
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 19:54 schreef nomar83 het volgende:
Roos bij de Wereld Draait Door net. Nu wordt dit incidentje wel erg opgeblazen. :') :D
Oh vreselijk. Zo gaat ze het volgende keer weer doen en komt er niemand meer op het podium strals.

Vreselijk die aanstellers. Kent ze uberhaupt zijn laatste albums ?
  maandag 26 maart 2012 @ 20:22:36 #296
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109543159
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh vreselijk. Zo gaat ze het volgende keer weer doen en komt er niemand meer op het podium strals.

Vreselijk die aanstellers. Kent ze uberhaupt zijn laatste albums ?
Dat laatste valt niet te ontkennen. Ik sprak haar dus in Keulen (ik weet dat ik dat al eerder had verteld), en alleen al daardoor weet ik dat ze wel degelijk al z'n albums heeft.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_109543236
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:22 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Dat laatste valt niet te ontkennen. Ik sprak haar dus in Keulen (ik weet dat ik dat al eerder had verteld), en alleen al daardoor weet ik dat ze wel degelijk al z'n albums heeft.
nou dat valt nog mee dan. Wel typisch Nederlands wicht, je krijgt een vinger en pakt gelijk de hele arm :)
pi_109555975
Toen McCartney vanmiddag de soundcheck in Zurich had afgerond en het podium verliet, bleef de band nog even doorgaan, en hebben ze 'Listen To What The Man Said' gedaan :o.

edit: Correctie, het was niet alleen de band, maar McCartney stond zelf nog op het podium toen hij dit liedje voor het eerst sinds 1976 afstofte. We weten dus waar Latijns-Amerika volgende maand -eindelijk officieel aangekondigd overigens - op getrakteerd zal worden, in navolging van 'Bluebird' aldaar.

[ Bericht 37% gewijzigd door Aisumasen op 27-03-2012 07:22:49 ]
pi_109557739
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 01:45 schreef Aisumasen het volgende:
Toen McCartney vanmiddag de soundcheck in Zurich had afgerond en het podium verliet, bleef de band nog even doorgaan, en hebben ze 'Listen To What The Man Said' gedaan :o.

edit: Correctie, het was niet alleen de band, maar McCartney stond zelf nog op het podium toen hij dit liedje voor het eerst sinds 1976 afstofte. We weten dus waar Latijns-Amerika volgende maand -eindelijk officieel aangekondigd overigens - op getrakteerd zal worden, in navolging van 'Bluebird' aldaar.
Nou dat zal fantastisch zijn !!
pi_109581365
Voor de rest in Zurich gisterenavond: zitplaatsen, dus stijf publiek en sfeerloze atmosfeer, en de 'Magical Mystery Tour'-set werd gespeeld ('Got To Get You Into My Life' in het begin, 'And I Love Her' en 'I'm Looking Through You' in het midden), maar dus zónder 'Venus And Mars / Rock Show', en uiteraard ook geen 'Ram On' en 'Yellow Submarine'. We hebben het goed gedaan afgelopen zaterdag!
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:55:24 #301
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_109585939
Damm, I'm Looking Through You had ik ook wel tof gevonden.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')