pi_108311639
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:53 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

[..]

Eens, er verandert alleen iets als

1e) er in de mens iets innerlijks ontwaakt; of

2e) dat er van buiten een externe mogendheid ingrijpt (interruptie).

Er is nog een 3e mogelijkheid:

Een kleine groep innerlijk ontwaakte mensen kunnen bidden om hulp, waardoor een externe groep zich gerechtigd beschouwt om inderdaad in te grijpen, waardoor het principe van vrije wil en het Christusprincipe niet wordt aangetast. Dus een real invasion, naast de mogelijkheid van een opgezette fake invasion, waarbij die laatste fake versie wellicht gesaboteerd wordt.

Deze 3e mogelijkheid is nu volop aan de gang, waarbij er zelfs groepen van aktieve mensen bezig zijn de energy grid van de aarde te veranderen, zodat de bewustzijnsimpulsen intenser worden ter stimulering van innerlijke ontwaking. De Illuminati doen er alles aan om dit proces te bespioneren en tegen te houden of te manipuleren.

En er zijn andere opties bij mij bekend in speciale discussies: een groep die zich al duizenden jaren zich verscholen heeft op aarde op onbereikbare plaatsen voor de Illuminati is in 2010 begonnen met sabotage-akties.

en ook ....even afgezien van de Illuminati als huidige machthebbers OP de Aarde, zijn er nog andere machten: Reptielen IN de Aarde en de Duitse groepen o.a. bij Antarctica, de Andes en Tibet.
En wij maken het mee.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_108313123
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:55 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

En wij maken het mee.
Tja, je schreef al iets over led en meer heftige ervaringen in een half jaar.

Ik heb wel eens van die dagen gehad, wat gebeurt er nu weer.... :|W
Bizarre toevalligheden; tijdreizen.

Als je wist wat er allemaal met fora kan... er worden zelfs interplanetaire oorlogen gevoerd via het internet, inclusief teleportatie en telepathie. HAARP en chemtrails zijn er ook onderdeel van..

de positieve kant is, dat je ontdekt dat de mens veel meer macht en mogelijkheden heeft dan de doorsnee mens beseft.
pi_108314304
quote:
Als je wist wat er allemaal met fora kan... er worden zelfs interplanetaire oorlogen gevoerd via het internet, inclusief teleportatie en telepathie. HAARP en chemtrails zijn er ook onderdeel van..
Kerel...
It's like dynamite.
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:58:43 #54
363381 HansPeterKolvenBach
All roads lead to Rome...
pi_108315297
:D

Sorry maar dit vind ik wel weer typisch Bankfurt.
HAARP en chemtrails gelijkstellen aan interplanetaire oorlogen gevoerd via het internet.(HAARP en chemtrails hebben immers NIETS met hetgeen te maken waar hij over zegt:"HAARP en chemtrails maken hier ook onderdeel van uit"
Waar maken zij onderdeel van uit? Een interplanetaire internetoorlog? Heeft er allemaal zeer weinig mee van doen.

Ik doe verder geen uitlatingen meer over Bankfurt, maar ik wil wel opmerken dat zijn manier van posten veel gelijkenissen vertoond van PR mannetjes die desinfo te verkondigen.

http://spirituallysmart.b(...)anda-techniques.html
(met name het stukje Half-truth en Intentional vagueness zijn m.i. van toepassing)

Ook zo'n typische strategie was 9/11 koppelen aan het woordje conspiracy, wat voor de meeste mensen al genoeg is om het te negeren en af te doen als onzin.

Conspiracy = aluhoedje = :')

DAT is een van de technieken, en die past Bankfurt hier stelselmatig toe.

[ Bericht 4% gewijzigd door HansPeterKolvenBach op 23-02-2012 20:10:02 ]
I cannot teach anybody anything, I can only make them think
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:25:10 #55
pi_108317262
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 02:18 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Natuurlijk, wij weten wel beter. Maar wat maakt dat uit als de meesten hun leiders alleen van de voorpagina van de Telegraaf kennen? Zolang ze een dak boven hun hoofd hebben en 's avonds voor de tv kunnen liggen vinden ze het allemaal prima. Verder kijken ze niet. Valt het ze te verwijten? Niet eens. Ik ben een idealist en optimist, maar zolang dat het geval is, en dat weten ze in de top van de piramide ook, zal er niets veranderen.
Of het de mensen te verwijten valt?
Dat zal de Dag des Oordeels moeten uitwijzen(ja ik geloof weer na 10 jaar overtuigd atheist te zijn geweest), ik denk echter dat het ze zeer zeker te verwijten valt. Dat gebrek aan normbesef en bewustzijn heeft ons gebracht waar we nu zijn. Niet alleen slechte daden, maar ook het nalaten van goede daden kan een zonde zijn, en ik vind dit toch wel een doodzonde. Jezelf alleen maar bezig houden met dingen waar jij gelukkig van wordt, de rest kan barsten, of nog erger, de mensen die proberen de anderen wat bewustzijn bij te brengen(oftewel goed doen), belachelijk maken.

Maar goed, wie ben ik he...
pi_108318415
quote:

Een kleine groep innerlijk ontwaakte mensen kunnen bidden om hulp, waardoor een externe groep zich gerechtigd beschouwt om inderdaad in te grijpen, waardoor het principe van vrije wil en het Christusprincipe niet wordt aangetast. Dus een real invasion, naast de mogelijkheid van een opgezette fake invasion, waarbij die laatste fake versie wellicht gesaboteerd wordt.
wat moet ik me voorstellen met ingrijpen van een externe groep?
Ik geloof daar niks van. m’n vriendin heeft al jaren een boek waarin ergens staat dat er op een gegeven moment op aarde duizenden of meer gigantische buitenaardse schepen gaan landen om ons te helpen. wij zouden dan in hun schepen kunnen stappen. de aarde wordt onbewoonbaar en wij worden op tijd gered. iets in die trant. ik heb hierover al een discussie gehad met vriendin..denk maar niet dat ik in ga stappen, dat weet ze inmiddels. Ik denk dat dit gewoon fake is, bangmakerij of proberen jou (ergens) afhankelijk te maken..
en als ik het mis zou hebben verander ik wel van vorm en laat ik m'n lichaam achter...
dood kunnen we nooit gaan…
behalve een hoop heldere wetenschap lichten en wannabe’s. :P
pi_108318539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:58 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
Ik doe verder geen uitlatingen meer over Bankfurt, maar ik wil wel opmerken dat zijn manier van posten veel gelijkenissen vertoond van PR mannetjes die desinfo te verkondigen.
misschien ben jij ook wel zo’n mannetje, komt in ene uit het niets, begint over jezuïeten en dat zij de macht hebben. kraakt zowat alles af wat bankfurt beweert.. wie zegt mij dat jij zuiver en goed bezig bent? en mocht je denken goed en zuiver bezig te zijn heb je zomaar kans dat jij (onbewust) wordt misleid door de info die jezelf post. heb je daar wel eens over nagedacht?
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:49:38 #58
pi_108318826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:45 schreef badabingie het volgende:

[..]

misschien ben jij ook wel zo’n mannetje, komt in ene uit het niets, begint over jezuïeten en dat zij de macht hebben. kraakt zowat alles af wat bankfurt beweert.. wie zegt mij dat jij zuiver en goed bezig bent? en mocht je denken goed en zuiver bezig te zijn heb je zomaar kans dat jij (onbewust) wordt misleid door de info die jezelf post. heb je daar wel eens over nagedacht?
Als jij denkt dat ik zo'n mannetje ben dan moet je dat denken, zal mij verder een worst wezen.
pi_108319055
dat zeg ik niet, dat kan ik nu nog niet weten..ik ben alleen op m'n hoede met welke info dan ook..
  donderdag 23 februari 2012 @ 21:09:24 #60
pi_108320145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:53 schreef badabingie het volgende:
dat zeg ik niet, dat kan ik nu nog niet weten..ik ben alleen op m'n hoede met welke info dan ook..
En dat juich ik alleen maar toe.

Iedereen moet voor zichzelf bepalen wie die gelooft. Ik zelf claim niet de waarheid te weten, ik probeer alleen nuttige informatie door te geven en mijn visie op bepaalde dingen te geven.
That's all.
pi_108324523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:58 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
:D

Sorry maar dit vind ik wel weer typisch Bankfurt.
HAARP en chemtrails gelijkstellen aan interplanetaire oorlogen gevoerd via het internet.(HAARP en chemtrails hebben immers NIETS met hetgeen te maken waar hij over zegt:"HAARP en chemtrails maken hier ook onderdeel van uit"
Waar maken zij onderdeel van uit? Een interplanetaire internetoorlog? Heeft er allemaal zeer weinig mee van doen.
Ik had het over fora - niet direct over interplanetaire oorlogen, wel een indirect aspect daar om heen. Ik bleef expres heel vaag daarin.

Jouw commentaar geeft mij precies de mogelijkheid om in te schatten hoe ver jij bent in je ontwikkeling en het vergaren van dit soort kennis. Laat ik het daarbij houden.

quote:

http://spirituallysmart.b(...)anda-techniques.html
(met name het stukje Half-truth en Intentional vagueness zijn m.i. van toepassing)

Ook zo'n typische strategie was 9/11 koppelen aan het woordje conspiracy, wat voor de meeste mensen al genoeg is om het te negeren en af te doen als onzin.

Conspiracy = aluhoedje = :')

DAT is een van de technieken, en die past Bankfurt hier stelselmatig toe.
DAT is wat JIJ DENKT, wat ik HIER doe.
pi_108325045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:43 schreef badabingie het volgende:

[..]

wat moet ik me voorstellen met ingrijpen van een externe groep?
Ik geloof daar niks van. m’n vriendin heeft al jaren een boek waarin ergens staat dat er op een gegeven moment op aarde duizenden of meer gigantische buitenaardse schepen gaan landen om ons te helpen. wij zouden dan in hun schepen kunnen stappen. de aarde wordt onbewoonbaar en wij worden op tijd gered. iets in die trant. ik heb hierover al een discussie gehad met vriendin..denk maar niet dat ik in ga stappen, dat weet ze inmiddels. Ik denk dat dit gewoon fake is, bangmakerij of proberen jou (ergens) afhankelijk te maken..
Ja, Ik denk dat dit ook fake is, een onderdeel van endtimes programming, fake alien invasion Ah, ik weet het wel zeker.

Ingrijpen door een externe groep op zich niet zo bijzonder; het is al heel vaak gebeurd; bijv. bij de Pyramide bouw in Egypte, op Mars etc.

Het gaat mij om ingrijpen zonder inbreuk op de vrije wil van mensen. Vooral spirituele hulp.

quote:
en als ik het mis zou hebben verander ik wel van vorm en laat ik m'n lichaam achter...
dood kunnen we nooit gaan…
behalve een hoop heldere wetenschap lichten en wannabe’s. :P
Er is wel een spiritueel vervolg.

idd.
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:26:21 #63
pi_108325289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:16 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ik had het over fora - niet direct over interplanetaire oorlogen, wel een indirect aspect daar om heen. Ik bleef expres heel vaag daarin.
Precies, intentional vagueness.
quote:
Jouw commentaar geeft mij precies de mogelijkheid om in te schatten hoe ver jij bent in je ontwikkeling en het vergaren van dit soort kennis. Laat ik het daarbij houden.

[..]

DAT is wat JIJ DENKT, wat ik HIER doe.
Dat is wat ik denk ja.

Veel plezier met je reptielen die IN de aarde wonen :')
pi_108325867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:26 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Veel plezier met je reptielen die IN de aarde wonen :')
Veel plezier met je Jezuieten die je overal ziet vliegen. :')

In de trein, in de supermarkt, op het werk; achter iedere pilaar of deur zie jij een Jezuiet.

Zelfs als jij naar het toilet gaat zie je een Jezuiet in de pot, en het toiletpapier komt bij jouw thuis uit het Vaticaan.
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:39:10 #65
pi_108326169
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:35 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Veel plezier met je Jezuieten die je overal ziet vliegen. :')

In de trein, in de supermarkt, op het werk; achter iedere pilaar of deur zie jij een Jezuiet.

Zelfs als jij naar het toilet gaat zie je een Jezuiet in de pot, en het toiletpapier komt bij jouw thuis uit het Vaticaan.
Bankfurt kan het niet meer aan en moet maar onzin gaan verkopen. :'(

Mijn statements zijn tenminste nog ergens op gebaseerd, in tegenstelling tot jouw paranoïde reptielen/alien gezwam.

Kruip terug in je hol PR-loser.
pi_108326295
nou nou kom op mannen, let go...
het is een egomotherfucking shit
(doe ik ook wel es)
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:51:55 #67
pi_108327022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:41 schreef badabingie het volgende:
nou nou kom op mannen, let go...
het is een egomotherfucking shit
(doe ik ook wel es)
Ach, hij zou er goed aan doen op te donderen van dit forum met zijn bullshit.

Hij kan het altijd leuk vertellen maar bronnen heeftie nooit, nooit gehad en zal die ook nooit hebben omdat het gewoon zelfverzonnen desinfo is.
Kennis gemixt met leuke dure woorden en halve waarheden, zo doet hij dat.

Jammer voor hem dat er toch mensen zijn die er doorheen zien.

Lees je nog mee Bankfurt? EPIC FAIL.
pi_108327474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:51 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Hij kan het altijd leuk vertellen maar bronnen heeftie nooit, nooit gehad en zal die ook nooit hebben omdat het gewoon zelfverzonnen desinfo is.

Tuurlijk lees ik mee, ik vermaak me best. :P
  donderdag 23 februari 2012 @ 23:26:40 #69
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108329213
quote:

[..]

[..]

Eens, er verandert alleen iets als

1e) er in de mens iets innerlijks ontwaakt; of

2e) dat er van buiten een externe mogendheid ingrijpt (interruptie).

Deze 3e mogelijkheid is nu volop aan de gang, waarbij er zelfs groepen van aktieve mensen bezig zijn de energy grid van de aarde te veranderen, zodat de bewustzijnsimpulsen intenser worden ter stimulering van innerlijke ontwaking. De Illuminati doen er alles aan om dit proces te bespioneren en tegen te houden of te manipuleren.

En er zijn andere opties bij mij bekend in speciale discussies: een groep die zich al duizenden jaren zich verscholen heeft op aarde op onbereikbare plaatsen voor de Illuminati is in 2010 begonnen met sabotage-akties.

en ook ....even afgezien van de Illuminati als huidige machthebbers OP de Aarde, zijn er nog andere machten: Reptielen IN de Aarde en de Duitse groepen o.a. bij Antarctica, de Andes en Tibet.
Vanaf deze post kan ik je gedachtegang compleet niet volgen, Dit komt voor mij over als ruis...maar het maakt me verder niet uit.

Ik moet denken aan deze quote van Jiddu Krishnamurti:

quote:
Maar onze moeilijkheid is dat we zo zwaar geconditioneerd zijn dat we nooit kijken, nooit vragen, nooit ergens een vraagteken bij plaatsen, nooit twijfelen. We zijn allemaal volgelingen, we zijn allemaal jabroers. En de huidige crisis vraagt van je dat je niemand volgt. Je kunt niet iemand volgen terwijl je in verwarring bent, want als je in verwarring bent en dan iemand volgt, volg je hem vanuit die verwarring en niet vanuit helderheid. Als je helderheid hebt, zul je niemand ooit volgen. En als je vanuit je verwarring iemand volgt, zul je nog meer verwarring scheppen. Wat je dus in de eerste plaats moet doen is even inhouden en onderzoeken, kijken, luisteren.
Lid van de SP. Stemt piratenpartij...because theirs a message that needs to be heard.
pi_108330526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 23:26 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Vanaf deze post kan ik je gedachtegang compleet niet volgen, Dit komt voor mij over als ruis...maar het maakt me verder niet uit.
Begrijpelijk, maar ik kan niet alles zo maar hier vertellen. Hou het op spirituele groei en bewust gebruik van de vermogens van de mens.

quote:
Ik moet denken aan deze quote van Jiddu Krishnamurti:

[..]

Mooie quote, zeker goede vent lijkt mij die Krishnamurti;

Jammer dat hij door de Theosofische vereniging (=Illuminati onderdeel) als de 2e Christus naar voren is geschoven.

Gelukkig is hij redelijk zijn eigen gang gegaan en losgekomen van die Theosofen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 08:03:26 #71
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108334671
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:51 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

:')
The truth was in here.
pi_108335775
quote:

[..]

Bullcrap.
Bankfurt is één van de pilaren waar BNW op steunt.
'Three can keep a secret, if two of them are dead'
Benjamin Franklin
pi_108336534
Ik zie Bankfurt gewoon als een goed boek; af en toe kan ik erom lachen, het is spannend, mysterieus... Maar het blijft fictie. Ik zou hem wel missen als hij er niet meer zou zijn.
pi_108337445
Het houdt iedereen scherp denk ik. Veel is vergezocht en welicht fictief, want bijna onmogelijk om te bewijzen denk ik. Het blijven aannames.

Wel is de realiteit soms grilliger dan fictie !
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 10:34:09 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108337511
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:31 schreef Gertje-Plongers het volgende:

Wel is de realiteit soms grilliger dan fictie !
Dat is denk ik ook belangrijk om te zeggen, iedereen heeft zijn eigen realiteit, iedereen kijkt anders tegen hetzelfde onderwerp aan.
The truth was in here.
pi_108337555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook belangrijk om te zeggen, iedereen heeft zijn eigen realiteit, iedereen kijkt anders tegen hetzelfde onderwerp aan.
Er is maar één realiteit, mensen kunnen het slechts verschillend interpreteren. Je kan nog zo hard beweren dat er reptielen in de aarde leven, dat maakt het nog geen realiteit.
pi_108337571
Tot het ontdekt wordt dan hé
pi_108337628
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Tot het ontdekt wordt dan hé
True.
pi_108337869
Ik vermoed trouwens wel dat Bankfurt grotendeels gelijk heeft...

zelf behoor ik tot een groep duitse elite-groepen, die idd een basis op Antartica hebben, en actief zijn in Tibet, waar natuurlijk een soms heftige oorlog met de chinezen gevoerd wordt.
tevens voeren deze groepen duitsers nu een sterke oorlog om invloed in de europese unie tegen de Windsors, angelsaksen die tegelijkertijd ook een basis op de Falklands nu proberen te verdedigen...

Griekenland was lange tijd een windsor bolwerk (prins phillip), maar wordt mometeel door de duitsers via financiele bolwerken heroverd.

Dat klopt allemaal wat Bankfurt beweert...

hooguit heb ik wat twijfels over die reptiel-achtigen die in de aarde zouden wonen, daarvan is me verder niks bekend en dat vind ik allemaal ook wat ongeloofwaardig klinken...
maar tja, ik ben ook verder niet zo'n specialist op dat gebied dus ontkennen kan ik ook moeilijk doen :)

De Oplossing is trouwens simpel, gewoon de duitsers laten winnen :Y
Sij comen bij paren | Om te vergaren | In Den Haegh | Sij sijn ’er so graegh.
Sij drinken een glas | Sij pissen een plas | En laten de saak soo als hij was.
pi_108338227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef RM-rf het volgende:

Dat is ook de truuk, als hij geen kruimels correcte informatie door zijn betogen verwerkt neemt helemaal niemand hem serieus. Bankfurt gooit een paar termen door zijn posts heen die de interesse wekken van mensen die zich verdiepen in stof wat met samenzweringen te maken heeft... Om het vervolgens te vergiftigen met de meest waanzinnige claims, zonder deze claims te onderbouwen of met een bron te komen. Er moet wel een geniaal man zitten achter de user Bankfurt.
pi_108339108
quote:

zelf behoor ik tot een groep duitse elite-groepen, die idd een basis op Antartica hebben, en actief zijn in Tibet, waar natuurlijk een soms heftige oorlog met de chinezen gevoerd wordt.
tevens voeren deze groepen duitsers nu een sterke oorlog om invloed in de europese unie tegen de Windsors, angelsaksen die tegelijkertijd ook een basis op de Falklands nu proberen te verdedigen...

Griekenland was lange tijd een windsor bolwerk (prins phillip), maar wordt mometeel door de duitsers via financiele bolwerken heroverd.

hooguit heb ik wat twijfels over die reptiel-achtigen die in de aarde zouden wonen, daarvan is me verder niks bekend en dat vind ik allemaal ook wat ongeloofwaardig klinken...
maar tja, ik ben ook verder niet zo'n specialist op dat gebied dus ontkennen kan ik ook moeilijk doen :)

Eureka!
Benjamin Franklin
pi_108339995
quote:

Waarom is er uberhaubt een 'oorlog' gaande tussen engelsen en duitsers ?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 12:44:44 #83
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108342205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:35 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Er is maar één realiteit, mensen kunnen het slechts verschillend interpreteren.
Jij weerlegt hier even de meest complexe theorie die er bestaat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Snaartheorie

Slimme vent ben jij dan.
Lid van de SP. Stemt piratenpartij...because theirs a message that needs to be heard.
pi_108342656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 09:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bullcrap.
Bankfurt is één van de pilaren waar BNW op steunt.
Ik dacht dat jij dat was. :@
It's like dynamite.
pi_108343367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:57 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij dat was. :@
Nee joh, ik ben een geinteresseerde toeschouwer 8-)
Benjamin Franklin
pi_108343582
Ik vond de speech uit Braveheart veel beter. Zat wat meer vuur in.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_108343656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:44 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Snaartheorie

Slimme vent ben jij dan.
Beetje een jeukantwoord. Ongeacht hoeveel dimensies er zijn, zodra ze zijn aangetoond maken ze toch allemaal deel uit van de realiteit?
pi_108343970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:44 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe erkennen dat er slechts één realiteit bestaat die theorie weerlegt. Dat mag je mij even uitleggen.
pi_108344054
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:31 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe erkennen dat er slechts één realiteit bestaat die theorie weerlegt. Dat mag je mij even uitleggen.
Ik ben het volledig met je eens. De theorie spreekt alleen over verschillende dimensies. Waarom zouden er geen verschillende dimensies kunnen bestaan binnen één realiteit?
pi_108344223
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 11:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eureka!
dan krijgen we ook niet die ergelijke angelsaksische NWO...
maar de mooiere afkorting NWo: Neue Weltordnung.. klinkt veel minder schreeuwerig, met een kleine 'o' ipv dat schreeuwige engelse Capslock van de O ook groot te willen schrijven.

Een aantal roemenen hebben ook een leuke sub-wereldoverheersers-groep, die streven naar de Noua Ordine Mondială, afgekort met NOM, of zoals ze zelf graag doen NOMNOMNOM.. je zou er honger van krijgen :)
Sij comen bij paren | Om te vergaren | In Den Haegh | Sij sijn ’er so graegh.
Sij drinken een glas | Sij pissen een plas | En laten de saak soo als hij was.
pi_108344450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dan krijgen we ook niet die ergelijke angelsaksische NWO...
maar de mooiere afkorting NWo: Neue Weltordnung.. klinkt veel minder schreeuwerig, met een kleine 'o' ipv dat schreeuwige engelse Capslock van de O ook groot te willen schrijven.

Een aantal roemenen hebben ook een leuke sub-wereldoverheersers-groep, die streven naar de Noua Ordine Mondială, afgekort met NOM, of zoals ze zelf graag doen NOMNOMNOM.. je zou er honger van krijgen :)
nomnomnom :9
Klinkt goed!
Doe die Roemeense wereldorde dan maar ;)
Benjamin Franklin
pi_108344496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens. De theorie spreekt alleen over verschillende dimensies. Waarom zouden er geen verschillende dimensies kunnen bestaan binnen één realiteit?
Precies.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:13:47 #93
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108348012
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:31 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Een onderdeel van de string theorie is het bestaan van parallelle universa.

Realiteit is op zichzelf al een begrip waarover geen eenduidige definitie bestaat. Dus om te claimen dat er maar 1 realiteit is, is alleen al daarom absurd,
pi_108348232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:13 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Realiteit is op zichzelf al een begrip waarover geen eenduidige definitie bestaat. Dus om te claimen dat er maar 1 realiteit is, is alleen al daarom absurd,
Die parallele universa maken allemaal deel uit van één realiteit, als ze daadwerkelijk bestaan. Is echt geen rocket-science om dat te begrijpen.

Tenzij je andere definities van realiteit hanteert. Maar ja, die zijn dan gewoon fout.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:11:28 #95
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108350504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:17 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Die parallele universa maken allemaal deel uit van één realiteit, als ze daadwerkelijk bestaan. Is echt geen rocket-science om dat te begrijpen.

Tenzij je andere definities van realiteit hanteert. Maar ja, die zijn dan gewoon fout.
Nee, dit valt niet tot borrelpraat te reduceren.

Er IS (=) geen eenduidige definitie van realiteit. Punt. Dat dat voor jou niet te bevatten is, is niet erg. Maar het is nu eenmaal zo.

Ik heb er ooit een rijmpje over geschreven:

Verschillende visies vanuit een ander perspectief
relatief relativerend maar toch zuiver subjectief
want ons referentiekader wordt toch altijd nog bepaald
door persoonlijke ervaringen en hoe je die vertaald
in een algemene visie, een kijk op het geheel
gevoelsmatig objectief, maar slechts op basis van een deel
van de feiten, de zogenaamde realiteit
rationeel beredeneerd blijft toch altijd nog een feit
dat je visie slechts gevormd wordt op basis van beleving
van alledaagse zaken in je eigen omgeving
persoonlijke bevindingen, getrokken conclusies
soms op basis van feiten, maar vaker op illusies
want zonder dat je het je eigenlijk realiseerd
zijn de schijnbaar onbelangrijkheden hetgeen waarvan je leert
dat een echte objectieve blik een utopie blijkt
die slechts op basis van principes de ware waarheid lijkt.
pi_108350832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:13 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Er is 1 realiteit; alles is 1 in de Geest; maar net zoals wit licht uit verschillende kleuren opgebouwd is, heeft de eenheid verschillende uitdrukkingsvormen die allen toch 1 eenheid vormen.

De oplossing ligt in het bewustzijn dat we met z'n allen 1 eenheid vormen, waarin ieder zich individueel verschillend kan uitdrukken, met besef van het principe van de eenheid; waarbij de wetten van de eenheid worden gerespecteerd zowel in de geest als in de natuur.

Deze oplossing geldt net zo goed ook voor aliens. Er zijn fysieke alien beschavingen waarin dit principe van de eenheid veel beter en bewuster wordt geleefd en beleefd, en waarin ze ook een veel gelukkiger leven leiden dan wij op Aarde, niet perfect, wel veel gelukkiger en bewuster.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bankfurt op 24-02-2012 16:26:19 ]
pi_108351186
quote:
Deze oplossing geldt net zo goed ook voor aliens. Er zijn fysieke alien beschavingen waarin dit principe van de eenheid veel beter en bewuster wordt geleefd en beleefd, en waarin ze ook een veel gelukkiger leven leiden dan wij op Aarde, niet perfect, wel veel gelukkiger en bewuster.
Hoeveel zijn er zo, denk je? Oneindig veel?
It's like dynamite.
pi_108352938
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:11 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Er IS (=) geen eenduidige definitie van realiteit. Punt. Dat dat voor jou niet te bevatten is, is niet erg. Maar het is nu eenmaal zo.

door persoonlijke ervaringen en hoe je die vertaald
want zonder dat je het je eigenlijk realiseerd
Moet dat rijmpje fungeren als argument of denk je dat het volstaat om jezelf herhalen? Dit is de definitie die ik hanteer:
realiteit
•wat in werkelijkheid bestaat.

Dat wil dus zeggen dat wanneer wij te maken hebben met een parallel universum deze gewoon deel is van de realiteit. Omdat het parallelle universum er werkelijk is.
pi_108354496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:11 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

door persoonlijke ervaringen en hoe je die vertaalt
want zonder dat je het je eigenlijk realiseert
^O^
Benjamin Franklin
pi_108354575
Dhalsim. Bijzonder goed man.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')