maandag 20 februari 2012 @ 14:41:16 #226
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108186594
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 09:26 schreef Weakling het volgende:
Tis dat ik hier niet kan YouTuben, maar ik ben nu wel nieuwsgierig naar het Tsuna filmpje. Niet echt te vergelijken, zeker niet qua schaal, maar ik kom geregeld op de Elf Fantasy Fair en op F.A.C.T.S. Daar lopen ook veel lui verkleed rond (ik niet, moet er niet aan denken) maar doet niemand echt overdreven of zo. Wat ik zo hoor klinkt Tsuna als een kiddie versie van de grotere cons en dan bedoel ik niet alleen qua schaal.
Net even opgezocht wat F.A.C.T.S. is en als ik dat zo zie denk ik dat je wel gelijk hebt. Tsunacon zag er nogal shabby uit vergeleken met FACTS, maar daar komt bij dat Tsunacon geloof ik alleen anime en manga is en FACTS ook sci-fi en comics (naast manga) is. Dus iets meer gemengd en interessanter als je het mij vraagt.

Kan ook te maken hebben met dat het groter is. Plus ik zag in de foto's enzo genoeg mensen rondlopen in normale kleren, bij dat filmpje van Tsunacon moet je echt moeite doen om iemand te spotten die niet aan het cosplayen is (naast die makers en de verkopers).
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  maandag 20 februari 2012 @ 14:42:12 #227
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_108186627
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:41 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Net even opgezocht wat F.A.C.T.S. is en als ik dat zo zie denk ik dat je wel gelijk hebt. Tsunacon zag er nogal shabby uit vergeleken met FACTS, maar daar komt bij dat Tsunacon geloof ik alleen anime en manga is en FACTS ook sci-fi en comics (naast manga) is. Dus iets meer gemengd en interessanter als je het mij vraagt.

Kan ook te maken hebben met dat het groter is. Plus ik zag in de foto's enzo genoeg mensen rondlopen in normale kleren, bij dat filmpje van Tsunacon moet je echt moeite doen om iemand te spotten die niet aan het cosplayen is (naast die makers en de verkopers).
De cosplay is niet eens zo erg, maar de mensen...

:|W
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
  maandag 20 februari 2012 @ 14:42:42 #228
333374 Lithia
Too serious
pi_108186650
Ik denk niet dat kleding hier iets mee te maken heeft.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_108187074
Ik denk dat vrijwel niemand een probleem heeft met GOEDE cosplay, dus dat er echt jongens en meiden zijn die erbij lopen waarvan je denkt: Kijk, ZO hoort het! ALS je het dan gaat doen, dan doe je het zo...

Tuurlijk, het blijft een beetje vreemd, jezelf verkleden als een stripfiguur, maar goed, half zuid-NL loopt er deze weken als een dronken verkleedde mongool bij, dus zo bizar is het nou ook weer niet.

Het probleem zit hem er meer in dat, vooral in het westen, het voor velen alleen eventjes voor de 'leuk' gedaan wordt, en ja, dan loop je er dus bij als een mongool met een zwaardje van karton , een plastic helm, en de oude panty van je oma die je mocht lenen...

...dat je vervolgens ook nog heel veel mensen hebt rondlopen die zelf niet doorhebben hoe ze eruitzien, dat helpt ook niet mee. Als jij een vrouw van 90KG bent, blond, en met een dikke bril, en je loopt rond in een Chun-Li outfit, dan maakt de kwaliteit van dat outfit eigenlijk ook weinig meer uit natuurlijk :')

En als je een magere schrielkip bent, dan kun je wel een nepbaard opplakken en een strak pakkie, maar dan ben je dus nog geen Zangief. :')

Afgelopen week had je bij Metropolis toevallig een aflevering over pubers, en daar liep dan weer een 16-jarige jailbait in rond die cosplay doet. Myrtle. En ja, dan loop je er natuurlijk nog steeds vreemd bij, maar ipv een :') uit te lokken daarmee, zoals bij zoveel cosplayers, was dit meer een :9 ^O^ _O_ , omdat het er wel apart uitzag, maar het zag er ook GOED uit. Er zat een gedachte achter, en het klopte ook gewoon in de uitvoering.
"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.
pi_108187436
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:52 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat vrijwel niemand een probleem heeft met GOEDE cosplay, dus dat er echt jongens en meiden zijn die erbij lopen waarvan je denkt: Kijk, ZO hoort het! ALS je het dan gaat doen, dan doe je het zo...

Tuurlijk, het blijft een beetje vreemd, jezelf verkleden als een stripfiguur, maar goed, half zuid-NL loopt er deze weken als een dronken verkleedde mongool bij, dus zo bizar is het nou ook weer niet.

Het probleem zit hem er meer in dat, vooral in het westen, het voor velen alleen eventjes voor de 'leuk' gedaan wordt, en ja, dan loop je er dus bij als een mongool met een zwaardje van karton , een plastic helm, en de oude panty van je oma die je mocht lenen...

...dat je vervolgens ook nog heel veel mensen hebt rondlopen die zelf niet doorhebben hoe ze eruitzien, dat helpt ook niet mee. Als jij een vrouw van 90KG bent, blond, en met een dikke bril, en je loopt rond in een Chun-Li outfit, dan maakt de kwaliteit van dat outfit eigenlijk ook weinig meer uit natuurlijk :')

En als je een magere schrielkip bent, dan kun je wel een nepbaard opplakken en een strak pakkie, maar dan ben je dus nog geen Zangief. :')

Afgelopen week had je bij Metropolis toevallig een aflevering over pubers, en daar liep dan weer een 16-jarige jailbait in rond die cosplay doet. Myrtle. En ja, dan loop je er natuurlijk nog steeds vreemd bij, maar ipv een :') uit te lokken daarmee, zoals bij zoveel cosplayers, was dit meer een :9 ^O^ _O_ , omdat het er wel apart uitzag, maar het zag er ook GOED uit. Er zat een gedachte achter, en het klopte ook gewoon in de uitvoering.
Er liep daar ook genoeg leuke cosplay rond. Ik vond het verbazend dat het meeste er niet als een stel idioten bijliep.

Sowieso Alice en Pirate Chick waren erg leuk :9
You exist because I allow it, you will die because I demand it.
pi_108188367
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:00 schreef Schieganger het volgende:

[..]

Er liep daar ook genoeg leuke cosplay rond. Ik vond het verbazend dat het meeste er niet als een stel idioten bijliep.

Sowieso Alice en Pirate Chick waren erg leuk :9
Alice was 'leuk', totdat ze als een psychopaat een klap uitdeelde aan die josti met de microfoon .... :')

Ik vond de grap ook vrij sneu, maar om dan meteen een zure bitchslap eruit te gooien is ook wel weer een teken van onvermogen en misbruik maken van het vrouw-zijn...
"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.
pi_108189290
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Alice was 'leuk', totdat ze als een psychopaat een klap uitdeelde aan die josti met de microfoon .... :')

Ik vond de grap ook vrij sneu, maar om dan meteen een zure bitchslap eruit te gooien is ook wel weer een teken van onvermogen en misbruik maken van het vrouw-zijn...
Ik ben geen josti ;(

En het was in scene gezet.
pi_108189352
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:49 schreef Schieganger het volgende:

[..]

Ik ben geen josti ;(

En het was in scene gezet.
Oh.... dat is misschien nog wel sneuer...
pi_108189430
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oh.... dat is misschien nog wel sneuer...
Ligt aan je doelgroep duidelijk. Er zijn genoeg mensen die dat het grappigste moment vinden.

Zoals ik al zei: humor is subjectief. Jij valt duidelijk buiten de doelgroep (niet dat er niet aan gewerkt moet worden, dat is duidelijk. Het was een eerste keer en last minute besluit dat ik ging hosten, mijn werk is cameraman en zoals je ziet: als ik er niet achter sta faalt het camerawerk :') )

Toch bedank ik je voor je kritieken wat bnetreft het informatieve (lees: nietbestaande) gedeelte. Daar zal zeker aan gewerkt worden voor de volgende aflevering.
pi_108189848
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:53 schreef Schieganger het volgende:

[..]

Ligt aan je doelgroep duidelijk. Er zijn genoeg mensen die dat het grappigste moment vinden.

Zoals ik al zei: humor is subjectief. Jij valt duidelijk buiten de doelgroep (niet dat er niet aan gewerkt moet worden, dat is duidelijk. Het was een eerste keer en last minute besluit dat ik ging hosten, mijn werk is cameraman en zoals je ziet: als ik er niet achter sta faalt het camerawerk :') )

Toch bedank ik je voor je kritieken wat bnetreft het informatieve (lees: nietbestaande) gedeelte. Daar zal zeker aan gewerkt worden voor de volgende aflevering.
Mensen vinden die klap wellicht het grappigst omdat ze denken dat het spontaan gebeurde. Als je dan achteraf hoort dat het ook nog eens in scene is gezet, dan is dat toch vrij droevig.

Zoals ik al aangaf, ik vind afzeikTV prima wanneer het goed gebeurt, en The Daily Show met de correspondenten zijn daar ook echt geweldig in, maar dit vond ik gewoon niets, terwijl ik toch wel iemand ben die die cosplayers grotendeels een dusdanige kneuzenbende vind dat het prima mogelijk had moeten zijn om daar een voor mij amuserend filmpje van te maken.

Het was gewoon niet scherp/slim genoeg om echt grappig te zijn. Geen verrassende insteken, geen diepere instinkers voor die lui waar je ze langzaam inlokt, geen killing one-liners, etc etc.

...en als dat ontbreekt, dan had het inhoudelijk gewoon boeiend moeten zijn, maar dat was het dus helaas niet.

Jonathan Ross die heeft destijds ook wat documentaires gemaakt over pop-culture in Japan enzo, en dan zie je dus wel hoe je EN informatief, EN grappig, EN ook nog eens gepast respectvol kan zijn over dit soort onderwerpen.
pi_108189953
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:03 schreef Yi-Long het volgende:

Jonathan Ross die heeft destijds ook wat documentaires gemaakt over pop-culture in Japan enzo, en dan zie je dus wel hoe je EN informatief, EN grappig, EN ook nog eens gepast respectvol kan zijn over dit soort onderwerpen.
(daarom laten we ook niet weten dat de klap is geėsceneerd, deed het nu alleen omdat je dacht dat het een psycho bitch was hehe)

Die docu's zal ik even opzoeken dan, bedankt voor de tip.

Overigens zal ik ook wat scherper moeten worden. Zal ik nu ook wat minder moeite mee hebben na de kat uit de boom te kijken.
pi_108190340
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:06 schreef Schieganger het volgende:

[..]

(daarom laten we ook niet weten dat de klap is geėsceneerd, deed het nu alleen omdat je dacht dat het een psycho bitch was hehe)

Die docu's zal ik even opzoeken dan, bedankt voor de tip.

Overigens zal ik ook wat scherper moeten worden. Zal ik nu ook wat minder moeite mee hebben na de kat uit de boom te kijken.
Met 'scherper' bedoel ik ook niet dat je nog respectlozer ofzo moet worden. Eerder omgekeerd. Je kunt EN respect tonen, en toch heel scherp zijn in je grappen om een onderwerp of iemand af te zeiken, vaak door ze ZELF de ruimte en vrijheid te geven om eventuele domheid tentoon te stellen, waarbij commentaar eigenlijk al overbodig is... ;)
pi_108190476
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Met 'scherper' bedoel ik ook niet dat je nog respectlozer ofzo moet worden. Eerder omgekeerd. Je kunt EN respect tonen, en toch heel scherp zijn in je grappen om een onderwerp of iemand af te zeiken, vaak door ze ZELF de ruimte en vrijheid te geven om eventuele domheid tentoon te stellen, waarbij commentaar eigenlijk al overbodig is... ;)
Ik weet/snap wat je bedoelt. Ik vind sowieso nog mijn draai wat dit betreft.

Wat nu belangrijk is, is dat de cosplaymensen en bezoekers het zelf leuk vonden (het filmpje) zodat we niet alom gehaat worden in die cultuur :')
  maandag 20 februari 2012 @ 16:28:56 #239
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108190914
Overigens, voor mij was het leukste moment dat je per ongeluk bij de Yaoi afdeling ging staan. Was dat echt of ook in scene gezet?

En ik wil voor een volgende keer meegeven dat als je naar een anime/manga con gaat, laat dan ook even wat zien naast alle cosplayers. Manga hebben jullie wel even aangeraakt, maar bijvoorbeeld anime kwam niet echt naar voren. Of van die beeldjes die iedereen spaart, die zullen er ook wel zijn geweest.

Maar goed, ik begrijp dat het allemaal last minute was en een vreemde nieuwe wereld, dus ik kan het je vergeven voor deze keer ;)
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_108190974
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:28 schreef .Cake. het volgende:
Overigens, voor mij was het leukste moment dat je per ongeluk bij de Yaoi afdeling ging staan. Was dat echt of ook in scene gezet?

En ik wil voor een volgende keer meegeven dat als je naar een anime/manga con gaat, laat dan ook even wat zien naast alle cosplayers. Manga hebben jullie wel even aangeraakt, maar bijvoorbeeld anime kwam niet echt naar voren. Of van die beeldjes die iedereen spaart, die zullen er ook wel zijn geweest.

Maar goed, ik begrijp dat het allemaal last minute was en een vreemde nieuwe wereld, dus ik kan het je vergeven voor deze keer ;)
De Yaoi scene was echt. ALles behalve de slap was echt. "Alice" wist ook niet wat ik precies zou zeggen, alleen dat ik een klap wilde (dus haar blik van boosheid is wss echt)
pi_108192036
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:30 schreef Schieganger het volgende:

[..]

De Yaoi scene was echt. ALles behalve de slap was echt. "Alice" wist ook niet wat ik precies zou zeggen, alleen dat ik een klap wilde (dus haar blik van boosheid is wss echt)
Wie was jij trouwens? Dennis of Marijn?

(ik gok Dennis :') )
  maandag 20 februari 2012 @ 16:57:21 #242
333374 Lithia
Too serious
pi_108192135
Wat kan een filmpje posten toch handig zijn. Vooral als users als Yi-Long je tips kan geven waar je wat aan hebt.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 20 februari 2012 @ 17:06:04 #243
27648 Weakling
available in strong mint
pi_108192573
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:11 schreef Lithia het volgende:
Klopt ja, iedereen kleedt zich heel anders, maar blijven wel normaal. Bij EFF dan, bij dat andere weet ik niet.
Fuck, ik moet nog een outfit maken. ;(
Mijn outfit ligt al lang klaar: die van irritante fotograaf ... nah, valt wel mee denk ik, maar sommige ... Zo, nu naar huis om het Tsuna filmpje te kunnen kijken.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_108192974
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:55 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Wie was jij trouwens? Dennis of Marijn?

(ik gok Dennis :') )
Wesley heet ik :') ik ben die dikke nerd :7
pi_108193558
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef Schieganger het volgende:

[..]

Wesley heet ik :') ik ben die dikke nerd :7
Ik wist het wel :') ik was de naam vergeten.
pi_108197164
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:06 schreef Weakling het volgende:

[..]

Mijn outfit ligt al lang klaar: die van irritante fotograaf ... nah, valt wel mee denk ik, maar sommige ... Zo, nu naar huis om het Tsuna filmpje te kunnen kijken.
Ik zal ook weer rondlopen op de EFF. Dat is de derde episode in de planning geloof ik (Tsuna was de eerste/pilot) dus misschien kom je me wel tegen. Kan je me schoppen voor alle Fokkers die het kut vinden :P
  maandag 20 februari 2012 @ 19:36:26 #247
268911 Repelsteeltju
Dit bericht wordt pas geplaats
pi_108198423
Ik heb wel kuttere dingen gezien; elke willekeurige aflevering van Guilty Crown, Fractale en One Piece bijvoorbeeld.
Maar als iemand Wesley... die dikke nerd... Schieganger... uit mijn naam wil schoppen, zou dat mij blij maken. Foto's mogen gestuurd worden via dm of pm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Repelsteeltju op 20-02-2012 19:41:35 ]
'Stilte was zijn enige vriend en vertrouweling'
  maandag 20 februari 2012 @ 19:41:36 #248
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108198657
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik heb wel kuttere dingen gezien; elke willekeurige aflevering van Guilty Crown, Fractale en One Piece.
Maar als iemand Wesley... die dikke nerd... Schieganger... uit mijn naam wil schoppen, zou dat mij blij maken. Foto's mogen gestuurd worden via dm of pm.
Om eerlijk te zijn, de eerste twee afleveringen van Fractale waren nog best leuk.

Trollololol!
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 20 februari 2012 @ 19:47:03 #249
268911 Repelsteeltju
Dit bericht wordt pas geplaats
pi_108198924
Dat leek alleen zo omdat de achterliggende gedachte wel aardig was, binnen de context van het hele gebeuren was het net zo achterlijk als de rest.
'Stilte was zijn enige vriend en vertrouweling'
pi_108199016
Nessa O+

GC had nog niet-tenenkrommend kunnen zijn als ze 't bij 1 seizoen hadden gehouden :Y

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')