abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:03:34 #1
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_108038678
(Voor Nederlandse OP, zie beneden)

Questo topic è dedicato al Paese più bello del mondo: Italia (ufficialmente: la Repubblica Italiana). La cultura, il cibo, il calcio e la gente sono quattro ragioni per amare 'la terra sancta'. Quindi, in questo topic si puo parlare delle cose Italiane. Qualche impressione:

Roma


Milano


Venezia


Firenze


La Toscana


...ma anche il mare


Dolomiti


Dit topic is gewijd aan het mooiste land op aarde: Italië. De cultuur, het eten, het voetbal en de mensen zijn 4 redenen om van het "heilige land" te houden. Dus, in dit topic mag gepraat worden over al wat Italië te bieden heeft.

De eerdere centrale topics in TRV:
Italië
La bellissima Italia - topique parte due!!
La bellissima Italia - topique parte tre
La bellissima Italia - topique parte quattro

en:
Sicilië Topic
Sardinië

en:
Rome #5
Milaan
Florence

(de OP)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizzaman op 17-02-2012 13:15:30 ]
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:05:17 #2
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_108038720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:08 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Castelfranco Veneto (glas wijn 90 cent) en Marostica zijn 2 leuke kleine plaatsjes in het noorden van Veneto.
Laatste post :)
pi_108038912
Toevallig een weekendje Milaan gehad afgelopen weekend :). Erg mooie stad, mooie mensen, wil er zeker nog eens terug komen!
pi_108039760
Ja, het is zover. Na eerdere geweldige vakanties, inclusief onze huwelijksreis gaan we ook dit jaar weer naar Italië. Bijna vaste prik is een paar dagen "ons" huisje in Peschiera, met prachtig uitzicht over het Gardameer en vandaar uit gaan we nog 2 weken genieten in de buurt van Parma en Modena.

Hopelijk is het 2e huisje dit keer wel goed te bereiken, vorige week moesten we ruim 9 minuten offroad op een eenbaansweg de berg op, wel leuk om eens te doen. Bovenop de berg een huisje geboekt in een verlaten stadje. Vandaar werkelijk een waanzinnig uitzicht.

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 11:50:45 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_108040132
En nu ook in de reeks.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_108049230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:08 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Castelfranco Veneto (glas wijn 90 cent) en Marostica zijn 2 leuke kleine plaatsjes in het noorden van Veneto.
Bedankt voor de tip! Ik heb 'm genoteerd. Meer mensen met ideeën?

Mijn vorige post in het vorige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:45 schreef crossover het volgende:
Wie heeft er tips voor de regio Veneto? Ik ga met m'n vriendin met de auto die kant op begin juli, we zijn op zoek naar leuke plekjes in die buurt om de route uit te stippelen. Het lijkt mij erg leuk om een beetje van het authentieke, rustige italie te ontdekken. Ook willen we een dagje Venetie doen. Must sees? En wat te vermijden?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:11:13 #7
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108049453
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:03 schreef crossover het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Ik heb 'm genoteerd. Meer mensen met ideeën?

Mijn vorige post in het vorige topic:

[..]

Het is iets onder de regio Veneto, maar Ferrara is echt een ge-wel-dig mooie stad, met een ontzettend oude stadsmuur, leuk fort met gracht eromheen die te bezichtigen is, geweldig (autovrij) plein waar je aan kunt eten en een mooi monument aan dat plein voor de slachtoffers van de 2e wereldoorlog. Wij zijn er 1x geweest maar ik had er zeker nog een keer heen gewild! O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_108049556
quote:
3s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Het is iets onder de regio Veneto, maar Ferrara is echt een ge-wel-dig mooie stad, met een ontzettend oude stadsmuur, leuk fort met gracht eromheen die te bezichtigen is, geweldig (autovrij) plein waar je aan kunt eten en een mooi monument aan dat plein voor de slachtoffers van de 2e wereldoorlog. Wij zijn er 1x geweest maar ik had er zeker nog een keer heen gewild! O+
Kijk, hier ben ik naar op zoek _O_
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:18:20 #9
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108049659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:15 schreef crossover het volgende:

[..]

Kijk, hier ben ik naar op zoek _O_
Yw :*
Stad is trouwens een groot woord, stadje is beter :+ Maar hij is wel prachtig.
We zijn ook niet in het fort geweest omdat we net te laat waren helaas, dus over de binnenkant kan ik je weinig vertellen, maar het pleintje binnen was al erg mooi (daar konden we nog wel even kijken) :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:25:48 #10
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_108049905
Had niet eens door dat ik de lapo had. 8)7
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_108053551
Er staan een paar foutjes in de OP:

Questo topic è dedicato al Paese piu bella più bello del mondo: Italia (ufficialmente: la Repubblica Italiana). La cultura, il cibo, il calcio e la gente sono quattro ragioni per amare 'la terra sancta'. Quindi, in questo topic si puo può parlare delle cose italiane Italiane. Qualche impressioni impressione:

Wat betreft die laatste: na het woord qualche krijg je altijd de enkelvoudige vervoeging, ook al heb je het over meervoud ;)

Oh, en ik mis een plaatje van de schitterende Dolomiti in de OP :P
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:52:22 #12
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_108054715
Wat foto's van de twee genoemde plaatsjes in Veneto

Castelfranco Veneto


Marostica



Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:16:27 #13
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_108076672
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
En nu ook in de reeks.
Bedankt! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:23 schreef AlmightyArjen het volgende:
Er staan een paar foutjes in de OP:

Oh, en ik mis een plaatje van de schitterende Dolomiti in de OP :P
De OP bestaat al lange tijd zo, ik heb je opmerkingen aangepast. :)
pi_108128017
Iemand in Bergamo geweest en is het wat voor een weekendje?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_108128151
Volgende week naar Alghero. Schijnt geen bal aan te zijn. :)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_108140029
Ik kom ook even meeposten. In juni ga ik 3 weken door Italië struinen O+. Het wordt m'n eerste keer Italië én de eerste keer dat ik alleen op reis ga, dus enige voorbereiding is op z'n plaats.

Het enige wat al vaststaat is dat ik een weekje in Florence zit, waarvandaan ik door Toscane ga trekken. In ieder geval San Gimignano, Lucca en Sienna wil ik zien. Verder staan Rome en Milaan sowieso op het programma voor en na Florence, maar ik weet nog niet in welke volgorde. Daar kom ik nog wel achter.

Daarnaast zou ik graag een paar dagen aan de kust of aan een meer willen zitten, en daar zou ik graag wat advies over willen :). Probleem is een beetje dat ik afhankelijk van het openbaar vervoer ga zijn, dus het niet een plaatsje in the middle of nowhere kan zijn.. Weet iemand een leuke plek, niet té ver van een strand vandaan, maar ook met een leuk stadje erbij ofzo? Ik neig nu naar iets rondom het Comomeer, ook lekker dichtbij Milaan. Oh, en een strand met iets van kluisjes ofzo zou helemaal ideaal zijn, aangezien ik dan ook m'n spullen ergens kwijt kan :P.
pi_108142435
Over een maandje naar Rome. Iemand nog tips die niet in reisgidsen staan?
pi_108154085
Bergamo is een erg mooi stadje, maar ik zou eerder aanraden het als dagtrip vanuit Milaan te bezoeken ipv een heel weekend. In een dag heb je het er wel gezien, het is echt niet groot. Tenzij je misschien iets van het lokale studentenleven wilt meemaken.

Clumsy, misschien is Elba een idee? Erg mooie stranden en vanuit Rome of florence wel te doen met het ov, hadden wij ook gedaan. Of anders ergens langs de kust bij rimini of zo.
pi_108161081
Hmm, Elba is inderdaad ook nog een optie. Ik blijf iig aan de westkant, dus geen Rimini, ivm reistijd. Lastig, lastig.
pi_108207092
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 03:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Het enige wat al vaststaat is dat ik een weekje in Florence zit, waarvandaan ik door Toscane ga trekken. In ieder geval San Gimignano, Lucca en Sienna wil ik zien.
Een week Florence lijkt me wel veel, voor mijn gevoel was ik er in drie dagen klaar mee. (één dag algemeen, één dag Uffizi en één dag Gallerie Academia)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_108208464
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ja, het is zover. Na eerdere geweldige vakanties, inclusief onze huwelijksreis gaan we ook dit jaar weer naar Italië. Bijna vaste prik is een paar dagen "ons" huisje in Peschiera, met prachtig uitzicht over het Gardameer en vandaar uit gaan we nog 2 weken genieten in de buurt van Parma en Modena.

Hopelijk is het 2e huisje dit keer wel goed te bereiken, vorige week moesten we ruim 9 minuten offroad op een eenbaansweg de berg op, wel leuk om eens te doen. Bovenop de berg een huisje geboekt in een verlaten stadje. Vandaar werkelijk een waanzinnig uitzicht.

Ben wel benieuwd naar de details van het huisje!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108210215
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 20:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Hmm, Elba is inderdaad ook nog een optie. Ik blijf iig aan de westkant, dus geen Rimini, ivm reistijd. Lastig, lastig.
Elba is leuk!! Wel met de auto heengaan want er rijdt 2x per dag een bus ofzo en het is dusdanig bergachtig dat het niet echt met de fiets te doen is... En laat Rimini links liggen: je mist niets ;)
pi_108213333
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:13 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Een week Florence lijkt me wel veel, voor mijn gevoel was ik er in drie dagen klaar mee. (één dag algemeen, één dag Uffizi en één dag Gallerie Academia)
Maar Florence is dus de uitvalsbasis voor dagtripjes naar de steden eromheen.

Wel jammer dat je de auto nodig hebt op Elba, want ik ben ov-afhankelijk.
pi_108587936
quote:
17s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:41 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de details van het huisje!
http://www.novasol.nl/p/ITA348

incl huis-slang...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_108621446
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 03:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kom ook even meeposten. In juni ga ik 3 weken door Italië struinen O+. Het wordt m'n eerste keer Italië én de eerste keer dat ik alleen op reis ga, dus enige voorbereiding is op z'n plaats.

Het enige wat al vaststaat is dat ik een weekje in Florence zit, waarvandaan ik door Toscane ga trekken. In ieder geval San Gimignano, Lucca en Sienna wil ik zien. Verder staan Rome en Milaan sowieso op het programma voor en na Florence, maar ik weet nog niet in welke volgorde. Daar kom ik nog wel achter.

Daarnaast zou ik graag een paar dagen aan de kust of aan een meer willen zitten, en daar zou ik graag wat advies over willen :). Probleem is een beetje dat ik afhankelijk van het openbaar vervoer ga zijn, dus het niet een plaatsje in the middle of nowhere kan zijn.. Weet iemand een leuke plek, niet té ver van een strand vandaan, maar ook met een leuk stadje erbij ofzo? Ik neig nu naar iets rondom het Comomeer, ook lekker dichtbij Milaan. Oh, en een strand met iets van kluisjes ofzo zou helemaal ideaal zijn, aangezien ik dan ook m'n spullen ergens kwijt kan :P.
Als je naar het strand wilt en ook Lucca wil bezoeken is Lido di Camaiore of Viareggio misschien iets. Is ook met de trein te bereiken en zowel Pisa als Lucca kunnen bezocht worden. Viareggio is een wat grotere plaats.

Als je voor een meer kiest heeft het Gardameer veel optie's. Vanuit daar kan je ook naar Milaan, Verona en eventueel Venetië.

Succes met het plannen van je vakantie!
pi_109008116
Ik wil deze zomer samen met mijn vriendin naar Italie. Met de auto dus het liefste noord Italie. 2 jaar geleden zijn we naar het gardameer gegaan. Met uiteraard een dagje verona, een dagje milaan en een dagje Venetie. Dus dat heb ik wel gezien.

Iemand nog andere tips voor gebieden? Bij voorkeur met een zwemgelegenheid (meer, strand of zwembad) en niet meer dan 1100-1200 km van Utrecht.
  maandag 12 maart 2012 @ 14:10:14 #27
164283 Luco
Buongiorno!
pi_109009621
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil deze zomer samen met mijn vriendin naar Italie. Met de auto dus het liefste noord Italie. 2 jaar geleden zijn we naar het gardameer gegaan. Met uiteraard een dagje verona, een dagje milaan en een dagje Venetie. Dus dat heb ik wel gezien.

Iemand nog andere tips voor gebieden? Bij voorkeur met een zwemgelegenheid (meer, strand of zwembad) en niet meer dan 1100-1200 km van Utrecht.
Vlakbij Milaan zit een groot zwemparadijs-achtig iets. Parco Aquatica Heaps glijbanen etc (of bedoel je dat niet).

Wat ook mooi is: Lago Maggiore. Mooi meer, in het Noorden dus je kan uitstapjes doen naar Lugano, Como etc.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_109011178
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 14:10 schreef Luco het volgende:

[..]

Vlakbij Milaan zit een groot zwemparadijs-achtig iets. Parco Aquatica Heaps glijbanen etc (of bedoel je dat niet).

Wat ook mooi is: Lago Maggiore. Mooi meer, in het Noorden dus je kan uitstapjes doen naar Lugano, Como etc.
Nee geen zwemparadijs, maar wel een zwemmogelijkheid. Maar ik zal lago maggiore eens bekijken.
pi_109214935
Ik zat vandaag milaan-san remo te kijken en dat gebied bij San Remo ziet er ook wel mooi uit moet ik zeggen. Iemand daar nog tips voor? Of hoe heet dat gebied precies? Dan zou ik daar wat gerichter op kunnen zoeken.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 22:02:21 #30
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109214989
Bloemenriviera, mwah, er zijn mooiere gebieden. (ook al is dit al aardig)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109215139
Tnx. Tips voor mooiere gebieden in Noord Italie dan?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 22:13:56 #32
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109215288
Alle meren, maar zijn erg toeristisch. Lombardije (ook een leuke wielerronde) en het gebied bij Varese richting Zwitserse grens zijn zeker de moeite waard, ook weinig buitenlandse toeristen.

Maar zuidelijker wordt het nog beter, met Sicilie voor mij als hoogtepunt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109215334
Tnx voor de tips. Ik ga weer wat rondkijken.
pi_109219923
Sicilië O+
pi_109220365
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:41 schreef LieLie het volgende:
Sicilië O+
Er is ook een topic over Sicilie :) Sicilië Topic

Waar ben je geweest?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_109225203
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:59 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Er is ook een topic over Sicilie :) Sicilië Topic

Waar ben je geweest?
We zijn begonnen in Cefalu, vandaaruit zijn we naar Palermo geweest, Agrigento, Enna, Piazza Armerino, tocht door het binnenland met wat kleine plaatsjes.
Daarna hebben we tent verhuisd naar Giardini Naxos en zijn we in Catania geweest, Siracuse, Ragusa, Modica, op de Etna, uitbarsting van de Etna gezien vanaf de camping!, en Taormina.
pi_109336991
Hoihoi,

Ik heb ook al een topic aangemaakt maar kan het natuurlijk ook even hier neerzetten.

Mijn vriend en ik zijn enorm aan het zoeken naar een leuk vakantiehuisje in Italië. Het liefst in Lombardije, gardameer of Trentino.

Nu zien wij ondertussen door het bomen het bos niet meer. Omdat we misschien ook wel wat kieskeurig zijn.
We willen een huisje toch wel aardig in de bewoonde wereld. Mag op een bungalowpark zijn (al heb ik het idee dat die er niet echt veel zijn in Italië. Maar liever geen appartementen complex. Geen trappen want jawel de reden is dat de hond ook mee moet. En ook die is niet overal welkom.

Nu heb ik wel het een en ander gevonden via bungalow.net. Alleen de recensies van die toko zijn nogal wisselend. Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met dit bedrijf?

Ook kwamen we die zelfde huisjes tegen op vakantiewoning.org Misschien dat ook iemand daar wat ervaring mee heeft?

Het gaat om deze

http://www.vakantiewoning.org/italie/lombardije/vesta/

en

https://www.bungalow.net/(...)&isArrangement=0&t=0

Andere opties zijn natuurlijk ook altijd welkom. We kunnen eventueel ook nog gaan kamperen maar gezien de verre reis en de extra spullen die je dan mee moet nemen wordt de auto te vol en vind ik dat zielig voor mijn hond.

Alvast bedankt voor eventuele tips
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109340091
Waarom huur je geen bungalowtje op een camping, dan heb je het gemak van reizen zonder al te veel bagage, toch een leuk plekje met eigen sanitair en keukentje en de vrijheid, gezelligheid en voorzieningen van een camping. Bijvoorbeeld deze http://www.laghidilamar.com/ in Trentino heeft hele leuke houten chaletjes en is heel rustig. Maar zo zijn er talloze natuurlijk.
pi_109341081
Zo, ik ben er eindelijk over uit, voor m'n weekje Florence ga ik een week in de Cinque Terre zitten. Mocht iemand hoteltips hebben, hoor ik het graag :).
pi_109341634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom huur je geen bungalowtje op een camping, dan heb je het gemak van reizen zonder al te veel bagage, toch een leuk plekje met eigen sanitair en keukentje en de vrijheid, gezelligheid en voorzieningen van een camping. Bijvoorbeeld deze http://www.laghidilamar.com/ in Trentino heeft hele leuke houten chaletjes en is heel rustig. Maar zo zijn er talloze natuurlijk.
Eehj thanx zo iets zoek ik idd. Maar als ik Google naar bungalow park ofzo krijg ik hele andere dingen te zien. Ik ga deze morgen op de pc even bekijken want het ziet er wel heel tof uit. Op de telefoon gaat dat wat moeizamer :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109342407
En als je deze niks vindt, kun je het beste zoeken op camping met bungalow in plaats van bungalow park.
pi_109342436
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 01:16 schreef bloodymary1 het volgende:
En als je deze niks vindt, kun je het beste zoeken op camping met bungalow in plaats van bungalow park.
Thanx voor de tip.
Dit is nieuw voor mij. Ging eerst altijd kamperen.

Die huisjes zien er leuk uit. Morgen even kijken hoe het met de hond zit enzo :-)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:14:39 #43
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109344898
http://www.campingduparc.com/index.aspx

Hondvriendelijke camping bij het Gardameer en op loopafstand (langs het meer en verlicht pad) van Lazise (erg leuk stadje). Huisjes en mobilehomes te boeken (via Vacanceselect.nl bijvoorbeeld) .
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109357864
Ik wacht nog even op mijn mail van Laghi di Lamar. Maar ben ondertussen ook gewoon lekker verder aan het kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:14 schreef Bayswater het volgende:
http://www.campingduparc.com/index.aspx

Hondvriendelijke camping bij het Gardameer en op loopafstand (langs het meer en verlicht pad) van Lazise (erg leuk stadje). Huisjes en mobilehomes te boeken (via Vacanceselect.nl bijvoorbeeld) .
Thanx voor de tip!
Ik ga meteen even kijken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109370801
Wij gaan tegenwoordig altijd op deze manier op vakantie. Vroeger gingen we echt kamperen, zelfs een tijd met een sleurhut, maar omdat wij vaak zo ver gaan (het zuiden van Italie en Sicilie heeft onze voorkeur) gaan we tegenwoordig in bungalowtjes op campings. Ik vind dat echt ideaal, je hoeft niet veel bagage mee te nemen, hebt eigen sanitair, keuken (of in ieder geval op zijn minst koelkastje) en toch de campingfaciliteiten zoals zwembad, barretje voor 's avonds etc. Wij blijven meestal een paar dagen op een plaats en trekken dan weer verder. Omdat we in juni gaan gaat dat goed, je hoeft de bungalows dan niet te bespreken er is plek genoeg en je kunt ze ook voor een paar nachten huren (in het hoogseizoen alleen voor een week) en betaalt ook nog eens een fractie van wat je in het hoogseizoen betaalt, gemiddeld 50 - 60 euro per nacht voor zijn tweeen. Vind het echt 100 keer leuker dan een hotel of zo.
pi_109370975
Ben trouwens wel officieel Italiefan nu. Zijn net terug van een week skieen in Italie (Sestriere) en de zomervakantie gaat al 15 jaar nergens anders meer heen. En toch is het nooit saai. Hebben dat groene kaartenboek van Michelin en kwam er laatst achter dat we op een paar bladzijden in de bergen na, op elke bladzijde geweest zijn, ofwel verbleven, of op doorreis of voor een uitstapje (even opscheppen....mag hier wel he?)
pi_109372759
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wij gaan tegenwoordig altijd op deze manier op vakantie. Vroeger gingen we echt kamperen, zelfs een tijd met een sleurhut, maar omdat wij vaak zo ver gaan (het zuiden van Italie en Sicilie heeft onze voorkeur) gaan we tegenwoordig in bungalowtjes op campings. Ik vind dat echt ideaal, je hoeft niet veel bagage mee te nemen, hebt eigen sanitair, keuken (of in ieder geval op zijn minst koelkastje) en toch de campingfaciliteiten zoals zwembad, barretje voor 's avonds etc. Wij blijven meestal een paar dagen op een plaats en trekken dan weer verder. Omdat we in juni gaan gaat dat goed, je hoeft de bungalows dan niet te bespreken er is plek genoeg en je kunt ze ook voor een paar nachten huren (in het hoogseizoen alleen voor een week) en betaalt ook nog eens een fractie van wat je in het hoogseizoen betaalt, gemiddeld 50 - 60 euro per nacht voor zijn tweeen. Vind het echt 100 keer leuker dan een hotel of zo.
Ik ga de laatste week augustus als het goed is. Hoop dat t dan ook niet al te druk is. Het lastige bij ons is gewoon de hond :-) maargoed heb zelf die hond genomen dus dan krijg je dit er bij ;-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109377078
Volgens mij is een hond nooit een probleem op een camping, ook niet in een bungalowtje. Zie er tenminste altijd genoeg. Augustus is altijd drukke tijd in Italie, maar de laatste week valt denk ik wel mee en zeker in die contreien, de Italianen zelf trekken toch massaal naar zee en niet naar de bergen.
pi_109385590
Ik wil graag in augustus met de trein van venetie naar verona. Weet iemand of treinkaartjes goedkoop zijn in Italie?
pi_109386874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:31 schreef loezzzje het volgende:
Ik wil graag in augustus met de trein van venetie naar verona. Weet iemand of treinkaartjes goedkoop zijn in Italie?
Ik weet niet meer of ze goedkoop zijn of niet. Maar het werkt wel iets anders dan in nederland. Je koopt daar gewoon een kaartje voor één trein van één bepaalde tijd. En retourtjes zijn gewoon 2 enkeltjes. Dus gewoon in verona 1 enkeltje kopen naar Venetie en dan in venetie als je terugkomt op het station weer een enkeltje kopen. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan ging perfect. De trip verona-milaan is trouwens ook goed te doen met de trein. En parkeren kan met een beetje geluk gratis voor het station in verona.
pi_109387101
Ik wilde dus met het vliegtuig naar Milaan en van Milaan met het vliegtuig naar Venetie (tenzij dat goed te doen is met de trein) en dan wilde ik met de trein naar Verona (ik las dat het redelijk dichtbij ligt) en dan vanuit Verona weer met het vliegtuig terug naar Nederland.

Zou idd ook met de auto kunnen maar we hadden dit jaar niet zo'n zin om van die flinke afstanden te rijden en aangezien een enkeltje eindhoven - milaan maar zo'n 50 euro kost is het een goed alternatief!
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:07:10 #52
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109389083
Huur je toch een auto, altijd lachen de ringweg bij Milaan. Treinverkeer in Italie is overigens beter geregeld dan in Nederland.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109389541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:13 schreef loezzzje het volgende:
Ik wilde dus met het vliegtuig naar Milaan en van Milaan met het vliegtuig naar Venetie (tenzij dat goed te doen is met de trein) en dan wilde ik met de trein naar Verona (ik las dat het redelijk dichtbij ligt) en dan vanuit Verona weer met het vliegtuig terug naar Nederland.

Zou idd ook met de auto kunnen maar we hadden dit jaar niet zo'n zin om van die flinke afstanden te rijden en aangezien een enkeltje eindhoven - milaan maar zo'n 50 euro kost is het een goed alternatief!
Met de trein van Milaan naar Venetie kom je door Verona, logischer om dan eerst daar te stoppen :) Milaan - Verona is ongeveer 2 uur en kost volgens mij maar ongeveer een tientje. Dan kan je daarna door vanuit Verona naar Venetie, en dan vanuit daar weer terugvliegen (vanuit Treviso naar Amsterdam/Eindhoven met transavia.com, of naar Weeze/Charleroi met Ryanair).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:33:06 #54
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_109394038
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ga de laatste week augustus als het goed is. Hoop dat t dan ook niet al te druk is. Het lastige bij ons is gewoon de hond :-) maargoed heb zelf die hond genomen dus dan krijg je dit er bij ;-)
De laatste week van augustus is gewoon nog vol hoogseizoen. De Italianen hebben dan zelf ook nog vakantie, hou hier dus goed rekening mee!

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:31 schreef loezzzje het volgende:
Ik wil graag in augustus met de trein van venetie naar verona. Weet iemand of treinkaartjes goedkoop zijn in Italie?
Treinkaartjes zijn (zeker in verhouding tot Nederland) een stuk goedkoper. Houdt er wel rekening mee dat treinen soms maar een paar keer per dag rijden, en de ene keer wel stoppen op het door jou uitgekozen station en de andere keer weer niet. ;) De Italianen hebben niet een dienstregeling zoals in Nederland, waar elk kwartier een trein vertrekt.
pi_109400718
Ik ben met de ouders vrij vaak in Italië geweest, heb zowat alles al gezien boven Rome , maar nog niets zuidelijker .
Nu wil ik id zomer graag een drietal weken backpacken met vrienden. Ofwel wordt het Italië ofwel andaluzie . Savonds zouden we ook graag een stapje id wereld zetten en in andaluzie weet ik dat dit kan en nog vrij goedkoop ook. Ik vrees dat dit in Italië iets moeilijker is, niet ? Ben al uitgeweest in Milaan en Rome, dat was vrij leuk, maar wel vrij duur.
Hoe zit het in Bvb Toscane eigenlijk met het uitgaan ? Of met de regio napoli ? Iemand die daar iets over kwijt kan ?
pi_109406723
Thanks voor jullie reacties, ik zal eens wat dingetjes gaan uitzoeken.
pi_109409499
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:14 schreef Bayswater het volgende:
http://www.campingduparc.com/index.aspx

Hondvriendelijke camping bij het Gardameer en op loopafstand (langs het meer en verlicht pad) van Lazise (erg leuk stadje). Huisjes en mobilehomes te boeken (via Vacanceselect.nl bijvoorbeeld) .
Oh, ik vond Lasize echt verschrikkelijk!
  vrijdag 23 maart 2012 @ 07:42:21 #58
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109417265
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:47 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oh, ik vond Lasize echt verschrikkelijk!
Lazise bedoel je, half september was het perfect. Vele goede goedkope restaurantjes (ook een
paar mindere) en een (drukke) relaxe loungebar buiten die tot 2.30 open is. Een aantal erg goede ijszaken zoals je ze in Nederland niet vindt. Geen discotheken of stapstad overigens. Denk dat het midden in het hoogseizoen wel heel druk is.

Op zoover heeft het een 8,8 dus zo verschrikkelijk vinden de meesten het niet.
http://www.zoover.nl/ital(...)lazise/beoordelingen

[ Bericht 1% gewijzigd door Bayswater op 23-03-2012 07:50:48 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109417398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 07:42 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Lazise bedoel je, half september was het perfect. Vele goede goedkope restaurantjes (ook een
paar mindere) en een (drukke) relaxe loungebar buiten die tot 2.30 open is. Een aantal erg goede ijszaken zoals je ze in Nederland niet vindt. Geen discotheken of stapstad overigens. Denk dat het midden in het hoogseizoen wel heel druk is.

Op zoover heeft het een 8,8 dus zo verschrikkelijk vinden de meesten het niet.
http://www.zoover.nl/ital(...)lazise/beoordelingen
Wij waren er in de zomer, als een soort tussenstop richting Nederland. En ik vond het daar een soort Centerparcs maar dan erger. Je hoort nauwelijks Italiaans om je heen, alleen maar Nederlands. Maar goed, het is ook maar net van wat voor soort vakantie je houdt.

In het voorjaar een keer naar Lago Maggiore geweest, dat was erg mooi!
  vrijdag 23 maart 2012 @ 08:27:47 #60
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109417756
Ben er een weekje geweest (lang genoeg en met de auto kan je goed uit de voeten), was precies genoeg. Merendeel is daar normaalgesproken Duitser maar vooral in het voor- en naseizoen komen de Italianen weer uit hun schulp. Het Comomeer is overigens druk bezocht door Italianen, ook wat prijziger dan het Gardameer.

De vergelijking met Centerparcs ontgaat mij, naast de drukte, volledig overigens. Die drukte met Nederlands om je heen is er zelfs ook in Venetië, Florence, Siena, Rome, Verona enz. Wel meer ouwetjes rond het Gardameer

[ Bericht 3% gewijzigd door Bayswater op 23-03-2012 08:36:47 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109417901
Hier was het wel extreem, maar het was ook hartstikke hoogseizoen hoor.
Maar het is als dat overdekte deel bij centerparcs. De illusie dat je in een tropisch oord bent, maar het klopt niet want je hoort alleen Nederlands en je kunt in de winkel pindakaas en de telegraaf kopen.

Maar nu kwamen wij net terug van Sicilië waar we in twee weken hooguit drie Nederlanders tegen zijn gekomen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 08:40:28 #62
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109417956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 08:37 schreef LieLie het volgende:
Hier was het wel extreem, maar het was ook hartstikke hoogseizoen hoor.
Maar het is als dat overdekte deel bij centerparcs. De illusie dat je in een tropisch oord bent, maar het klopt niet want je hoort alleen Nederlands en je kunt in de winkel pindakaas en de telegraaf kopen.

Maar nu kwamen wij net terug van Sicilië waar we in twee weken hooguit drie Nederlanders tegen zijn gekomen.
Sicilie, maar dan heb je het ook over het echte Italië O+ . Hoewel je Taormina ook het best kan mijden ivm toerisme.


Sicilië Topic
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109426765
Ja, Taormina vond ik verschrikkelijk. Dan doe mij maar Gela! _O-

Nou ja, dat is het ene en het andere uiterste, maar gelukkig zit daar nog heel wat moois tussen.
pi_109461500
Ben met mijn vriendin (allebei begin 20) aan het kijken voor een weekje weg begin augustus naar Italië :). We hebben de voorkeur om wat cultuur te snuiven, paar oude steden/stadjes te zien, op het strand te liggen als we willen en natuurlijk prima te eten. Na wat zoekwerk zijn we uiteindelijk toch gekomen op het bekende Toscane, om precies te zijn in/rond Viareggio. Naar ik begrepen heb is zijn steden als Lucca en Pisa binnen 20 minuten te bereiken per trein en Florence ligt op niet onredelijke 1,5 uur.

Nu zijn we alleen nog op zoek naar accommodatie en dat is nog best lastig. We zijn relatief laat met kijken voor het hoogseizoen en vroegen ons af of er hier nog mensen waren met tips voor verblijf in of om Viareggio? Ook het vrijwel volledig betaalde strand staat ons tegen. Er schijnen wel een paar stukken gratis te zijn, maar nergens op internet kan je terugvinden waar deze te vinden zijn?

Onze voorkeur gaat uit naar een B&B/hotel/net hostel, maar een camping met een huisje zou ook kunnen!

Ook tips die leiden tot een soortgelijke vakantie (strand, stadjes, cultuur) in deze omgeving zijn welkom!

Dank :)
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:50:11 #65
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109462161
Campings zijn in het hoogseizoen ontzettend duur ten opzichte van de hotels, die in september/oktober de piek hebben. Campings zijn erg aantrekkelijk in mei/juni en september juist.

Viareggio schijnt een beetje vergane glorie te zijn overigens. (en bekend van een treinongeluk)

Heb zelf weleens op een camping iets zuidelijker bij Castagneto Carducci gestaan, is erg goed bevallen. Maarja, september hè.

Was toen rondje Pisa, Lucca, Florence, Siena, San Gimignano, Castagneto Carducci, Pisa

[ Bericht 11% gewijzigd door Bayswater op 24-03-2012 14:57:09 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109462163
Denk dat de streek prima is voor wat je wilt, weet niet zo snel een locatie.

Maar ik vroeg me af wat is er mis met het betaalde strand? Ik vind dat juist heerlijk. Je gaat er toch niet elke dag heen, je betaalt tussen 7,50 en 15 euro per plek (oke, misschien daar in het hoogseizoen 20) en hebt de hele dag de beschikking over heerlijke ligbedjes, parasol, toilet, douche en kunt elk eten en drinken wat je wilt kopen. Iedereen houd je spullen in de gaten als je samen tegelijk wilt zwemmen. Ik vind dat juist ideaal en baal voortaan als er geen huurstrand is.
pi_109467772
Volgende week zaterdag voor het eerst naar Italie. We beginnen in Rome en gaan ook naar Pompeij. Verder weet ik het eigenlijk niet :')
pi_109468457
Thanks voor reacties :)

Viareggio vergane glorie? Treinramp zal niet geholpen nee, was dat alweer vergeten, prijzen zullen nu wel weer hoger liggen dan een week daarna :') Maar goed, hoop nog op een gouden tip voor in de omgeving.

Betaald strand vind ik vervelend aangezien ik doorgaans niet langer dan 4 á 5 uur op strand ben, bovendien wil ik denk ik wel iets vaker kunnen gaan, 's avonds bijvoorbeeld. Om dan paar keer - inderdaad - 20 euro neer te leggen word me iets teveel.

Zie nu een filmpje van Elba en dat lijkt ook mooi... En duur ;(
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:49:44 #69
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109469786
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:10 schreef Rookert het volgende:
Thanks voor reacties :)

Viareggio vergane glorie?
Heb ook een keer het voornemen gehad om daar twee nachtjes te boeken en afgehaakt door inderdaad de prijzen in de stad zelf en het dure strand. Kwam toen vaak tegen dat het wel heel druk was met een moderne boulevard maar dat het oude stadsdeel vergane glorie was. (heeft ook wel iets trouwens)
Overigens vind ik betalen voor 2 ligbedden en een parasol ook geen probleem zolang het niet duurder dan 10 euro is. 10 kilometer van Venetië verleden jaar was het 5 euro
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:02:54 #70
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109470286
San Marco Holidays bij Lucca niets voor je, zwembadje erbij en gratis fietsen. Lucca vind ik persoonlijk de leukste stad die ik heb gezien in Toscane.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109497232
Aanpassing van de plannen. We gaan proberen paar dagen Florence en omgeving te doen en dan de stad te ontvluchten naar Elba. Zo kunnen we beide zaken ontspannen doen en hoeven we minder op verbindingen van/naar stad en strand te kijken. Bovendien zie ik ons al rondtuffen op het eiland, heerlijk O+

Iemand bekend met Elba/verbindingen naar Elba? :')

Dank voor je reacties nog Bayswater ^O^
pi_109516972
Ben wel eens op Elba geweest, maar dan gewoon een dagje met de veerboot op en neer vanuit Toscane (Piombino geloof ik uit mijn hoofd). Gaan gewoon veerboten de hele dag op en neer. We kwamen daar meteen in een stadje waar we het huis van Napoleon hebben bezocht en nog wat rondgewandeld (hadden immers geen vervoer). Zag er wel heel mooi uit allemaal.

Maar als je je auto mee wilt nemen kun je het beste even kijken op de website van bijvoorbeeld Moby Lines.
pi_116100171
Ben van plan eind september naar Cinque Terre af te reizen na een weekje aan de kust in Kroatië. Het valt me op dat veel appartementen in die vijf dorpjes minimaal 100 euro per nacht moeten kosten. Voor rond de 60-70 moet het ook te doen zijn, toch? Iemand daar goede ervaringen mee, of is het gebied ook rond die tijd toch toeristischer dan ik dacht.

Voor een tripje naar Venetië kan ik maar niet besluiten tussen Chioggia, Padova en Vicenza als uitvalsbasis. Chioggia lijkt een soort Venetië in het klein. Padova heeft een mooi piazze en Vicenza voor de gebouwen van Palladio.
  vrijdag 8 maart 2013 @ 13:50:46 #74
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_123788833
Wij willen in de zomervakantie ook naar Italie: plan is 8 dagen Lago Maggiore/Como meer, daarna 5 dagen Toscane en dan afsluiten aan de adriatische kust.

Het wil nog niet echt vlotten vakantiehuisjes/stacaravans of betaalbare rondreizen te vinden.
Heeft iemand tips voor goedkope aanbieders van bovenstaande opties?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:02:04 #75
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_123789340
Als je in juni kan, moet je absoluut die maand nemen voor bijvoorbeeld stacaravans. Scheelt soms 1/5 van de bedragen die ze in juli vragen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:29:27 #76
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_123790544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:30 schreef mmarkjj het volgende:
Ben van plan eind september naar Cinque Terre af te reizen na een weekje aan de kust in Kroatië. Het valt me op dat veel appartementen in die vijf dorpjes minimaal 100 euro per nacht moeten kosten. Voor rond de 60-70 moet het ook te doen zijn, toch? Iemand daar goede ervaringen mee, of is het gebied ook rond die tijd toch toeristischer dan ik dacht.

Voor een tripje naar Venetië kan ik maar niet besluiten tussen Chioggia, Padova en Vicenza als uitvalsbasis. Chioggia lijkt een soort Venetië in het klein. Padova heeft een mooi piazze en Vicenza voor de gebouwen van Palladio.
September is een heel populaire vakantiemaand bij oudere echtparen (zonder kinderen), en laat Cinque Terre nu juist bij die groep kwieke wandelaars heel populair zijn... Cinque Terre is echt een van de toeristische highlights van Italië, er komen ook héél veel Amerikanen, Japanners en Chinezen, dus ik zou er niet op rekenen dat je er goedkoop terecht kunt.
Chioggia is een leuke vissersplaats, maar Vicenza kan ik echt aanbevelen als je in een mooie, echt Italiaanse stad wilt zitten, zonder al te veel toeristen. De jeugdherberg is voor iedereen toegankelijk, ligt midden in de stad en heeft prima kamers met eigen douche en toilet voor circa ¤ 50 (en ook goedkopere). Er is in Vicenza ook een uitstekend zelfbedieningsrestaurant, Righetti, waar je zelf je tafel dekt, dan je eten haalt (er is bijvoorbeeld prima verse gegrilde vis die onder je ogen wordt bereid) en na afloop op basis van eerlijkheid afrekent wat je allemaal hebt besteld. Zeer populair bij locals en een leuke ervaring (als je eenmaal weet hoe het werkt).
It's not a lie, if you believe
  vrijdag 8 maart 2013 @ 14:32:27 #77
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_123790680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:02 schreef Bayswater het volgende:
Als je in juni kan, moet je absoluut die maand nemen voor bijvoorbeeld stacaravans. Scheelt soms 1/5 van de bedragen die ze in juli vragen.
helaas we zijn gebonden aaan 17/8 tm 4 september
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 14 maart 2013 @ 11:03:11 #78
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_124042135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:32 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

helaas we zijn gebonden aaan 17/8 tm 4 september
Comomeer is een heel duur plekje, beetje heel de jet set van Italie gaat daar heen. Als je met kinderen gaat zou ik dan eerder het Gardameer kiezen, hoewel het meer zelf niet aantrekkelijk is en bomvol toeristen. De plaatsjes er om heen zijn prachtig.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_124046592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 14:02 schreef Bayswater het volgende:
Als je in juni kan, moet je absoluut die maand nemen voor bijvoorbeeld stacaravans. Scheelt soms 1/5 van de bedragen die ze in juli vragen.
Klopt, wij gaan sinds een paar jaar altijd in juni, hebben geen kinderen en maken meestal een rondreis langs verschillende plekken. Drie weken lang een dag of drie, vier of soms vijf op een plek en dan weer verder. We vinden campings leuker dan hotels of agriturismo's, dus huren een bungalow of stacaravan voor die paar dagen. Je hoeft dan niet te reserveren en het kan ook voor 1 nacht of een paar nachten (in het hoogseizoen alleen voor een week). We betalen dan een bedrag per nacht varierend van 40 Euro tot 80 Euro. Heerlijk. Je hebt toch alle faciliteiten van de camping dan, zwembad, terras etc. En heerlijk rustig.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 11:52:29 #80
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_124085909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, wij gaan sinds een paar jaar altijd in juni, hebben geen kinderen en maken meestal een rondreis langs verschillende plekken. Drie weken lang een dag of drie, vier of soms vijf op een plek en dan weer verder. We vinden campings leuker dan hotels of agriturismo's, dus huren een bungalow of stacaravan voor die paar dagen. Je hoeft dan niet te reserveren en het kan ook voor 1 nacht of een paar nachten (in het hoogseizoen alleen voor een week). We betalen dan een bedrag per nacht varierend van 40 Euro tot 80 Euro. Heerlijk. Je hebt toch alle faciliteiten van de camping dan, zwembad, terras etc. En heerlijk rustig.
welke site gebruik je voor het boeken?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_124085982
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 11:52 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

welke site gebruik je voor het boeken?
Geen, ik zeg toch dat we niet boeken vantevoren. Gewoon ergens heen rijden en aan de receptie zeggen wat je wilt en voor hoeveel nachten.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 16:22:48 #82
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_124096343
aai, verkeerd gelezen, excuus
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_124099797
Geeft niks hoor! Maar in de tijd dat jij gaat is het wel raadzaam om vantevoren te boeken, zeker het eerste deel. Ik zou dan denk ik gewoon op internet een mooie camping zoeken en daar rechtstreeks boeken. Dat deed ik ook als ik wel eens in het hoogseizoen ging, nooit via vacansoleil of zo.
  donderdag 4 april 2013 @ 10:50:44 #84
164283 Luco
Buongiorno!
pi_124868205
Ik wil naar dit Italië toe O+.

Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_125436494
Heb voor van de zomer een mooi rondje door zuid-Italie geboekt :)
Heen en weer vliegen naar Napels (momenteel erg goedkoop bij Transavia!), autootje gehuurd en twee weken rondreizen naar oa omgeving Caserta, Bari, Matera en Salerno.
iemand nog leuke tips? wij zijn erg van de actieve en culturele vakanties :)
pi_125436977
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:40 schreef Mip1988 het volgende:
Heb voor van de zomer een mooi rondje door zuid-Italie geboekt :)
Heen en weer vliegen naar Napels (momenteel erg goedkoop bij Transavia!), autootje gehuurd en twee weken rondreizen naar oa omgeving Caserta, Bari, Matera en Salerno.
iemand nog leuke tips? wij zijn erg van de actieve en culturele vakanties :)
Ga je dan een bepaalde route rijden? Want je hebt er plaatsen bij in Campania, Basilicata en Puglia. Best veel ook om allemaal in twee weken te doen, maar het kan wel. Wat doe je met overnachten? Als je ook door Calabria komt is Tropea en omgeving ook mooi. Mooie, grillige kustlijn en Tropea zelf is een zeer aangenaam plaatsje.
pi_125438409
We overnachten in de genoemde plaatsen dus dat is ook in die volgorde de route die we maken :)
pi_125440022
Ach zo! Wat een aparte keuze.... Waarom bijvoorbeeld Bari en Salerno?
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:05:26 #89
11102 knep
Mountainfreak
pi_125663707
Zo weer eens snode plannen gesmeed en wel om naar de Eolische eilanden bij Sicilië te gaan.
Ik ben nu mijn reis aan het plannen en wil op Lamezia vliegen en dan de trein pakken naar Milazzo om aldaar de veerboot te nemen naar in eerste instantie Salina :).

Het is natuurlijk alleen al een speciale reis met allereerst een treinreis door Calabrië waarna de trein op de veerboot naar Messina rijdt, daarna een stukje langs de kust richting Milazzo en daarop weer met een draagvleugelboot naar de eilanden O+.
  woensdag 24 april 2013 @ 07:40:36 #90
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_125669437
Zijn erg toeristisch de Eolische eilanden, vooral Lipari en Vulcano, aangezien de dagjesboten de hele dag er op varen. Vond het mijn ergste dag op Sicilië om een excursie daar naar toe te maken (vooral de lange bootreis was afzien, veel te vol). Een draagvleugelboot klinkt dan beter.
Wel in een zwavelmodderpoel gelegen op Vulcano. :)

Ik wil geen roet in je vakantie gooien maar je er op attenderen kan geen kwaad denk ik.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 24 april 2013 @ 11:21:14 #91
11102 knep
Mountainfreak
pi_125673455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:40 schreef Bayswater het volgende:
Zijn erg toeristisch de Eolische eilanden, vooral Lipari en Vulcano, aangezien de dagjesboten de hele dag er op varen. Vond het mijn ergste dag op Sicilië om een excursie daar naar toe te maken (vooral de lange bootreis was afzien, veel te vol). Een draagvleugelboot klinkt dan beter.
Wel in een zwavelmodderpoel gelegen op Vulcano. :)

Ik wil geen roet in je vakantie gooien maar je er op attenderen kan geen kwaad denk ik.
Ik ben al eens op Stromboli geweest dus heb me al eerder verdiept in de eilanden.
Vandaar ook de keuze voor o.a. Salina waar het toerisme wat minder is dan b.v. op Lipari.
Daarnaast vertrek ik over weken, niet echt in het hoogseizoen dus :).

In het laagseizoen varen die boten ook veel minder vaak naar de eilanden, de eerste keer was ik er in april.
Erg ontspannen sfeertje toen :).
pi_125683416
Weer bijgelezen hier.

van 3 t/m 6 juni gaan we naar Venetië, en logeren in Hotel Aaron te Mestre.
We hebben al een ov ticket geboekt van vliegveld naar station.

Nu bekijken we de opties om een soort ov chipkaart te kopen (als dat bestaat) voor die 3 dagen dat je op elke vaporetti en trein/bus kan stappen... iemand hier ervaringen en/of tips?

En eind september gaan we 8 dagen fly/drive Sicilië.
En we zijn vandaag begonnen met een curcus Italiaans :D
  woensdag 24 april 2013 @ 16:29:48 #93
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_125683672
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:21 schreef knep het volgende:

[..]

Ik ben al eens op Stromboli geweest dus heb me al eerder verdiept in de eilanden.
Vandaar ook de keuze voor o.a. Salina waar het toerisme wat minder is dan b.v. op Lipari.
Daarnaast vertrek ik over weken, niet echt in het hoogseizoen dus :).

In het laagseizoen varen die boten ook veel minder vaak naar de eilanden, de eerste keer was ik er in april.
Erg ontspannen sfeertje toen :).
Klinkt goed, zijn prachtige eilanden. Salina zag er geweldig uit van een afstandje.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 24 april 2013 @ 16:34:28 #94
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_125683813
quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:23 schreef Bluezz het volgende:

En eind september gaan we 8 dagen fly/drive Sicilië.
En we zijn vandaag begonnen met een curcus Italiaans :D
Vergeet het aparte topic niet voor dit prachteiland. :)

TRV / Sicilië Topic
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_125685997
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:34 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Vergeet het aparte topic niet voor dit prachteiland. :)

TRV / Sicilië Topic
Tnx!
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:51:33 #96
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_126846329
we gaan dus in augustus naar Garda en vervolgens Toscane. We vertrekken uit Zuid-Limburg op een zaterdag. Drukte gegarandeerd dus op de weg.

Wat is nu de beste route om te rijden? De sites die ik bekijk hebben het allemaal over de Goddhard of Brennerpas. Zijn er ook goede alternatieven?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:03:20 #97
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126846622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:51 schreef greatgonzo het volgende:
we gaan dus in augustus naar Garda en vervolgens Toscane. We vertrekken uit Zuid-Limburg op een zaterdag. Drukte gegarandeerd dus op de weg.

Wat is nu de beste route om te rijden? De sites die ik bekijk hebben het allemaal over de Goddhard of Brennerpas. Zijn er ook goede alternatieven?
Twee jaar geleden nam ik de Gotthard naar het Gardameer, dit jaar (volgende week zaterdag) de Brenner hoewel de Gotthard goed was bevallen. Zaterdag vertrekken rij je achter de meute aan, de meesten gaan vrijdag weg. Doe je met overnachting of zonder? Zuid-Limburg ben je al lekker op weg, scheelt 2 uur met mij.

Heb nu voor de Brenner gekozen omdat ik een andere omgeving als overnachtingsplaats wil, ergens bij de Oostenrijkse grens met Duitsland.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:19:12 #98
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_126847122
idee is om rond 4.00 te vertrekken, dan zou ik rond 13 uur in Oostenrijk zijn. En als er geen file staat rond 15-16 uur bij het gardameer
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:44:22 #99
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126847984
Como- Milaan is een erg druk stuk in tegenstelling tot Bolzano- Trento.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:53:49 #100
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_126848279
en qua andere kosten (tol e.d.). Maakt dat nog verschil?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:59:48 #101
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126848478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:53 schreef greatgonzo het volgende:
en qua andere kosten (tol e.d.). Maakt dat nog verschil?
Is allebei tolvignet, Oostenrijk 25 euro ongeveer. Zwitserland 30.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_126900566
Toen wij nog in het hoogseizoen gingen reden we zelfs wel eens door Frankrijk. 200 km om, maar in tijd was dat soms nog sneller. De peage ging altijd wel vlot (kost ook wat), en dan van Turijn via Alessandria had je echt een helemaal lege weg, gas er op.

Nu gaan we in juni en gelukkig nergens meer last van. Nog een weekje en dan naar Mugello en Puglia! *O*
pi_126943870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:51 schreef greatgonzo het volgende:
we gaan dus in augustus naar Garda en vervolgens Toscane. We vertrekken uit Zuid-Limburg op een zaterdag. Drukte gegarandeerd dus op de weg.

Wat is nu de beste route om te rijden? De sites die ik bekijk hebben het allemaal over de Goddhard of Brennerpas. Zijn er ook goede alternatieven?
Wat nog een mogelijk alternatief zou kunnen zijn is via Salzburg, Villach, Padova, Verona.
Is denk zo'n 250 km meer. Zoiets heb ik wat jaren terug gedaan toen we richting Adriatische kust gingen. Dus valt niet helemaal te vergelijken, maar het is iig een alternatief.
  maandag 27 mei 2013 @ 13:02:51 #104
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127062605
ik ben een beetje in de war, maar is de brennerautobahn hetzelfde als de brennerpas? Ik zit namelijk niet echt te wachten op een stel haarspeldbochten (wat de brennerpas geloof ik wel is?)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 27 mei 2013 @ 13:11:36 #105
11102 knep
Mountainfreak
pi_127062848
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:02 schreef greatgonzo het volgende:
ik ben een beetje in de war, maar is de brennerautobahn hetzelfde als de brennerpas? Ik zit namelijk niet echt te wachten op een stel haarspeldbochten (wat de brennerpas geloof ik wel is?)
In vergelijking met een echte pas heeft de Brenner een paar flauwe bochten, het is gewoon een snelweg ;).

/edit: ik denk dat je in de war bent met de oude Brennerpas die deels parallel loopt aan de nieuwe (snel)weg, die heeft wel een aantal haarspeldbochten.
  maandag 27 mei 2013 @ 16:28:17 #106
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127070113
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:11 schreef knep het volgende:

[..]

In vergelijking met een echte pas heeft de Brenner een paar flauwe bochten, het is gewoon een snelweg ;).

/edit: ik denk dat je in de war bent met de oude Brennerpas die deels parallel loopt aan de nieuwe (snel)weg, die heeft wel een aantal haarspeldbochten.
ok, dan kan ik iemand geruststellen thuis...

en de fernpasse dan? die ziet er op googlemaps spannender uit... en die pas wordt wel geadviseerd om Munchen te ontwijken..
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 27 mei 2013 @ 17:19:10 #107
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127071917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:44 schreef Bayswater het volgende:
Como- Milaan is een erg druk stuk in tegenstelling tot Bolzano- Trento.
Maar dat stuk rijdt wel altijd door is mijn ervaring.
Sowieso, Milaan O+. Als we (Ouders, ik, broertje) familie gaan opzoeken houden we altijd de volgende route aan:

Amsterdam - Maastricht - Luxemburg - Metz - Strasbourg - Colmar - Mulhouse - Basel - Luzern - Como - Milano.

Oftewel: E25 tot aan Basel en vervolgens de E35 op.

Enige knelpunt op die route is eigenlijk de Gotthardtunnel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Luco op 27-05-2013 17:28:03 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127072007
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:28 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ok, dan kan ik iemand geruststellen thuis...

en de fernpasse dan? die ziet er op googlemaps spannender uit... en die pas wordt wel geadviseerd om Munchen te ontwijken..
De fernpasse is geen snelweg, wel goed te rijden en ook haarspeldbochten.

De Brennerpas is gewoon doorvlammen. Met de vlam in de pijp!
  maandag 27 mei 2013 @ 17:27:06 #109
11102 knep
Mountainfreak
pi_127072184
De Fernpass is idd goed te doen en heeft idd wel wat (ruime) haarspeld bochten.
Kan wel pokkedruk zijn daar en dan zit je achter die caravans en bussen in die haarspeldbochten :P.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:27:42 #110
11102 knep
Mountainfreak
pi_127072206
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:19 schreef Luco het volgende:

[..]

Maar dat stuk rijdt wel altijd door is mijn ervaring.
Sowieso, Milaan O+. Als we (Ouders, ik, broertje) familie gaan opzoeken houden we altijd de volgende route aan:

Amsterdam - Maastricht - Luxemburg - Metz - Strasbourg - Colmar - Mulhouse - Basel - Luzern - Como - Milano.

Oftewel: E25 tot aan Basel en vervolgens de E35 op.
Waarom niet over Deutschland? Autobahn _O_
  maandag 27 mei 2013 @ 17:29:58 #111
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127072300
quote:
5s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef knep het volgende:

[..]

Waarom niet over Deutschland? Autobahn _O_
Omdat mijn pa de Autobahn godsgruwelijk saai vindt. Franse landschap is mooier om doorheen te rijden dan de geluidswanden rond het Zwarte Woud, de Peage is een stuk leger dan de Autobahn. Enige nadeel van Frankrijk: De smerige restauratieve faciliteiten langs de snelweg, al weten we onderhand ook al waar de positieve uitzonderingen zitten :),

Oh, en Dusseldorf, Keulen, Frankfurt en Karlsruhe zijn allemaal lelijke industriele steden waar de snelweg vlak langs voert. Vanaf Luik rij je op die E25-E35 route pas bij Basel weer door een industriële stad. Dat half uurtje wat die route volgens Maps langer is is verwaarsloosbaar op een rit van 12 uur inclusief stops.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127072549
quote:
5s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef knep het volgende:

[..]

Waarom niet over Deutschland? Autobahn _O_
Ik begrijp niet wat er zo tof is aan die Autobahn. Als je naar Italie rijdt zijn er bijna geen stukken waar je onbeperkt hard mag rijden, overal gewoon 120. En verder zijn er zoveel wegwerkzaamheden dat je de halve weg in de file staat. Onze ervaring is echt dat het dan over Frankrijk hoewel verder meestal stukken sneller gaat.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:42:56 #113
11102 knep
Mountainfreak
pi_127072727
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:29 schreef Luco het volgende:

[..]

Omdat mijn pa de Autobahn godsgruwelijk saai vindt. Franse landschap is mooier om doorheen te rijden dan de geluidswanden rond het Zwarte Woud, de Peage is een stuk leger dan de Autobahn. Enige nadeel van Frankrijk: De smerige restauratieve faciliteiten langs de snelweg, al weten we onderhand ook al waar de positieve uitzonderingen zitten :),

Oh, en Dusseldorf, Keulen, Frankfurt en Karlsruhe zijn allemaal lelijke industriele steden waar de snelweg vlak langs voert. Vanaf Luik rij je op die E25-E35 route pas bij Basel weer door een industriële stad. Dat half uurtje wat die route volgens Maps langer is is verwaarsloosbaar op een rit van 12 uur inclusief stops.
De A61 is echt niet lelijk hoor, die loopt nota bene een heel stuk door de Eifel en Hunsrück :P.
Düsseldorf kom je niet, je passeert wel Mönchengladbach.
En Karlsruhe is zeker geen lelijke industriestad :).

Maar goed ieder zijn ding, ik ben via de Autobahn in 4,5 uur in Basel, als ik via België en Luxemburg moet rijden kost me dat zeker een paar uur extra.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:54:41 #114
11102 knep
Mountainfreak
pi_127073173
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat er zo tof is aan die Autobahn. Als je naar Italie rijdt zijn er bijna geen stukken waar je onbeperkt hard mag rijden, overal gewoon 120. En verder zijn er zoveel wegwerkzaamheden dat je de halve weg in de file staat. Onze ervaring is echt dat het dan over Frankrijk hoewel verder meestal stukken sneller gaat.
Ik denk dat je die werkzaamheden op de A5 bedoelt op het laatste stuk richting Basel?
Daar rijd ik idd ook wel eens een stukje over Frankrijk O-).
pi_127120570
Nog 1 dag en dan is het zover! Eerst naar Mugello, Moto GP kijken en dan 2,5 week naar Puglia! Oh wat heb ik er zin in!
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:12:33 #116
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127140263
Nog een vraagje:

Onze vakantie bestaat dus uit 10 dagen Garda, en 10 dagen Toscane. Ons idee was in eerste instantie de toscaanse kust, omdat we naast Florence, Sienna en Lucca ook nog een paar dagen naar het strand willen. Maar Viareggio/Livorno was al snel twee keer zo duur als de kleine dorpjes/plaatsen in de heuvels! Dus eigenlijk gaat onze voorkeur daar naar uit! Nu is natuurlijk de grote vraag: wie kent een geschikte plaats? We zoeken
- Een rustige plaats, maar ook geen slapersdorp. Het zou wel leuk zijn dat je er s’avonds nog op een terrasje kan zitten.
- Mooi uitzicht op de heuvels
- Beetje centraal, dus grote plaatsen binnen één uur reizen (eigen vervoer is mee)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:48:30 #117
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_127142950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog 1 dag en dan is het zover! Eerst naar Mugello, Moto GP kijken en dan 2,5 week naar Puglia! Oh wat heb ik er zin in!
Whehe, ik nog twee dagen. Weersvoorspellingen lopen trouwens uiteen voor heel Italie, hopen dat de zon zich toch laat zien, temperatuur ziet er wel prima uit.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:50:46 #118
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_127143041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:12 schreef greatgonzo het volgende:
Nog een vraagje:

Onze vakantie bestaat dus uit 10 dagen Garda, en 10 dagen Toscane. Ons idee was in eerste instantie de toscaanse kust, omdat we naast Florence, Sienna en Lucca ook nog een paar dagen naar het strand willen. Maar Viareggio/Livorno was al snel twee keer zo duur als de kleine dorpjes/plaatsen in de heuvels! Dus eigenlijk gaat onze voorkeur daar naar uit! Nu is natuurlijk de grote vraag: wie kent een geschikte plaats? We zoeken
- Een rustige plaats, maar ook geen slapersdorp. Het zou wel leuk zijn dat je er s’avonds nog op een terrasje kan zitten.
- Mooi uitzicht op de heuvels
- Beetje centraal, dus grote plaatsen binnen één uur reizen (eigen vervoer is mee)
San Gimignano en Volterra zijn wel de moeite waard. Maar ook toeristisch. Of Castagneto Carducci, heb je ook het strand binnen handbereik.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_127143241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:48 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Whehe, ik nog twee dagen. Weersvoorspellingen lopen trouwens uiteen voor heel Italie, hopen dat de zon zich toch laat zien, temperatuur ziet er wel prima uit.
Waar ga jij heen? Voor het weer ben ik niet zo bang, dat ziet er in Puglia prima uit. En voor de rest van Italie ook volgens mij vanaf volgende week.
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:02:33 #120
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_127143485
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waar ga jij heen? Voor het weer ben ik niet zo bang, dat ziet er in Puglia prima uit. En voor de rest van Italie ook volgens mij vanaf volgende week.
Gardameer en Adriatische kust, dit keer helemaal op de kleine afgestemd. Bij weeronline wordt het altijd prachtig weer maar bij yr.no zijn wat realistischer. Tenminste toen ik vorige maand een week in Andalusië zat hadden ze het met een week lang regen bij het rechte eind.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_127153295
Komt vast goed, de meeste weersites voorspellen vanaf maandag ook in Noord-Italie alleen maar zon!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:02:47 #122
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_127390470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt vast goed, de meeste weersites voorspellen vanaf maandag ook in Noord-Italie alleen maar zon!
Valt tegen, heb het gewoon koud nu onder mijn lakentje. Buitje,zonnetje, wolkje en maar 20 graden nu. Over Oostenrijk was niet best, heul veul regen. Uurtje vastgestaan in Beieren en een uurtje stilgestaan voor Bolzano. Maar de Italiaanse sfeer maakt alles goed, heerlijk.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_127427317
Tis heerlijk in Venetië nu O+
We zijn bezig met dag 2
pi_127430739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:50 schreef Bayswater het volgende:

[..]

San Gimignano en Volterra zijn wel de moeite waard. Maar ook toeristisch. Of Castagneto Carducci, heb je ook het strand binnen handbereik.
En ik kan deze post alleen maar bevestigen. San Gimignano is een aanrader als je die plaatsen wilt bezoeken en zelf s'avonds nog in een stadje wat wilt kunnen drinken. Ook een aanrader wat mij betreft in Castiglione del lago. Echter zit je dan meer in de buurt van Perugia en Asissi, maar dat is ook zeker geen straf!
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:11:27 #125
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_127436686
Gisteren is het een prachtdag geworden alsnog, vannacht de hele nacht regen en warempel nu weer lekker warm met zon. Prima timing van het weer, gelukkig ook niet zo bloedverziekend heet. Tis nu gezellig druk rond het Gardameer, niet te en zeker ook niet uitgestorven. Heerlijk!
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_127458542
Oeh, hier moet ik me melden! nog weinig gelezen hier, dus dat ga ik uiteraard nog doen!
Italië O+ _O_ Ben tot nu toe geweest in: Rome, Venetië, Florence, Pisa, Sorrento, Pompeï, Rimini en San Marino.
In september ga ik weer naar Rome *O*
Heb nu het idee om met oud & nieuw naar Milaan te gaan (voor 4 a 5 dagen). Hoe is Milaan en is dat wat in die periode?

[ Bericht 3% gewijzigd door MissJ op 05-06-2013 21:25:32 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_127464367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:13 schreef Bluezz het volgende:
Tis heerlijk in Venetië nu O+
We zijn bezig met dag 2
Leuk om te zien! Over twee weken mag ik weer naar Venetie/Italie :)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:05:28 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127469344
http://www.tvgids.nl/arti(...)_laatste_Venetianen/

Was wel een aardige docu voor iedereen die wel eens in Venetië is geweest.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:39:17 #129
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_127517890
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef Morendo het volgende:
http://www.tvgids.nl/arti(...)_laatste_Venetianen/

Was wel een aardige docu voor iedereen die wel eens in Venetië is geweest.
Je merkt ook aan de stad als je erdorheen loopt dat er niet in geleefd word. Zeker als je het vergelijkt met die iets minder toeristische italiaanse steden (Genua, buitensteden van Rome)

Wel een beetje dom dat ze de toeristen op het cruiseschip uitjoelen. Die mensen kunnen weinig aan hun problemen doen, ze zouden het moeten zoeken bij de reisaanbieders en het bestuur van de stad.
Wat doe ik hier?
pi_127518370
Zit er nog ergens een Nederlandse enclave waar je mee op kan schieten tijdens taalcursus Italiaans daar?

Italie (L) Dit jaar op vakantie naar Zuid-Amerika maar half juli alweer terug dus als ik kan ga ik nog wel even richting Italia!
pi_127530629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef tdrone het volgende:

[..]

Je merkt ook aan de stad als je erdorheen loopt dat er niet in geleefd word. Zeker als je het vergelijkt met die iets minder toeristische italiaanse steden (Genua, buitensteden van Rome)

Wel een beetje dom dat ze de toeristen op het cruiseschip uitjoelen. Die mensen kunnen weinig aan hun problemen doen, ze zouden het moeten zoeken bij de reisaanbieders en het bestuur van de stad.
Ik werd ook een beetje depri van de documentaire, het was ook erg eenzijdig. Het aantal mensen dat aan kade stond te joelen was niet erg hoog, ik vraag me dan ook af in hoeverre die beweging de 'algemene mening' vertegenwoordigt.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:59:22 #132
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127541147
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef tdrone het volgende:

[..]

Je merkt ook aan de stad als je erdorheen loopt dat er niet in geleefd word. Zeker als je het vergelijkt met die iets minder toeristische italiaanse steden (Genua, buitensteden van Rome)
Toen ik wat rondstruinde in het oude Ghetto ging opeens een school uit en was de straat vol met kleine kinderen, nieuw leven, maar toch voelde dat inderdaad merkwaardig aan. Alsof zíj daar niet hoorden, in plaats van mij, de toerist.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_127591986
Iemand hier nog tips voor de Amalfi regio?
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:34:54 #134
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127729446
we willen in Toscane straks een kookles (van een dag) bijwonen. Heeft iemand tips? Want de prijzen lopen nogal uit een.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_129887760
Kickje met voorpret :
In september gaan we dit doen O+

quote:
Dag 1: Aankomst
Na aankomst op de luchthaven van Sicilië staat je huurauto gereed en ontvang je een informatiepakket. Je overnacht in de omgeving van Catania of Taormina.

Dag 2: Syracuse
Vandaag begint de rondreis echt. Langs de oostkust rij je richting Syracuse, een prachtig havenstadje omgeven door de Middellandse Zee. In Syracuse valt genoeg te zien en te beleven: zo heeft de stad een historisch centrum met een beroemde kathedraal, de Arethusa fontein, smalle pittoreske straatjes en een voormalige Arabische wijk. Maar een bezoek aan de kleurrijke dagmarkt, het archeologische park en het Kasteel van Euryalos zijn ook zeker de moeite waard. Je komt ogen te kort! Je overnacht in Syracuse.

Dag 3: Piazza Armerina - Agrigento
Vandaag doorkruis je de heuvels van centraal Sicilië. Onderweg kom je langs langs een interessant stadje, Piazza Armerina met een middeleeuws centrum. Hier raden we je aan om een kijkje te nemen bij de opgravingen van een Romeinse villa met een prachtig mozaïk plaveisel.

Als je verder rijdt richting het zuiden kom je in Agrigento. Beroemd in deze regio is de 'Vallei van de Tempels', de tempels staan zelfs vermeld op de Wereld Erfgoed lijst van UNESCO! Hier vind je de overblijfselen van diverse tempels uit de Griekse periode, waarvan de Concordia tempel de best bewaarde is. Tip: bezoek de tempels in de avond en geniet van de prachtige verlichting. Je overnacht in Agrigento.

Dag 4: het westen van Sicilië
Al rijdend langs de zuidkust verlaat je Agrigento. Voor de liefhebbers van archeologie is Selinunte een must: dit is het grootste archeologische park van Europa. Hier vind je de overblijfselen van diverse tempels en zelfs die van een voormalig acropolis. Ben je meer geïnteresseerd in moderne kunst? Dan kun je een stop maken in Gibellina. Gibellina is een van de 14 dorpjes die in 1968 verwoest is door een zware aardbeving. Inmiddels is het dorpje opnieuw opgebouwd met behulp van internationale kunstenaars. Je overnacht in de omgeving van Trapani.

Dag 5: Palermo
Deze hele dag staat in het teken van Palermo en Monreale. De belangrijkste bezienswaardigheden van Palermo stammen uit de tijd van de Noormannen en de Byzantijnen. De Kathedraal en het Benedictijse klooster van Monreal, Palazzo dei Normanni en de Kathedraal van Palermo met het graf van Keizer Frederick II zijn hier enkele voorbeelden van. Jouw indruk van Palermo is niet compleet zonder een wandeling door de kleurrijke straatmarkten, een duidelijk teken dat Noord-Afrika 'om de hoek' ligt! Een ander eigenaardig plekje om te bezoeken zijn de catacomben van het Kapucijns Klooster. Dit klooster behoudt namelijk meer dan 5000 gemummificeerde lichamen van Siciliaanse priesters, monikken en nobele mensen uit de 16e - 19e eeuw. Een griezelig bezoekje! Deze avond overnacht je in Palermo.

Dag 6: Cefalù
Vandaag rijd je langs de Tyrrheense Zee terug naar het oosten van Sicilë. Je mag het kleine stadje Cefalù met zijn vissershaven en katherdraal zeker niet missen! Verder onderweg kom je langs een van de belangrijkste plaatsen op het gebied van Siciliaans keramiek en aardewerk: Santo Stefano di Camastra. Je overnacht in de omgeving van Cefalù of Palermo.

Dag 7: Mount Etna
Het is tijd om de Etna te ontdekken! Mount Etna is de hoogste actieve vulkaan van Europa. Onderweg naar het station Rifugio Sapienza op 1900 meter, komt je wijngaarden, citrusbomen, kastanjebossen en bizarre lavalandschappen tegen. Als het weer het toelaat is het mogelijk om met een kabelwagentje of 4WD minibusjes naar een hoogte van 2800 meter te klimmen, precies onder de rokende kraters. Op weg naar beneden kun je honing proeven in het dorpje Zafferana Etnea. Deze laatste nacht overnacht je in de omgeving van Taormina of Catania.

Dag 8: Vertrek
Vandaag vertrek je weer naar Nederland. Je levert je huurauto in op de luchthaven van Catania


[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 11-08-2013 12:09:45 ]
pi_129895380
Dat klinkt als een heerlijke week met de meeste hoogtepunten van Sicilie.

Als je in Palermo bent is het leuk om de avond door te brengen in en rond de Via Chiavettieri. Een leuke uitgaansstraat vol terrasjes en hangtafels en leuke muziek.
pi_129927474
Laat weten hoe het was Bluezz!
Wij zaten ook te kijken voor Sicilië, maar vonden het uiteindelijk toch erg duur worden..
Misschien dus volgend jaar op tijd kijken voor goede prijzen :Y
pi_129930786
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat klinkt als een heerlijke week met de meeste hoogtepunten van Sicilie.

Als je in Palermo bent is het leuk om de avond door te brengen in en rond de Via Chiavettieri. Een leuke uitgaansstraat vol terrasjes en hangtafels en leuke muziek.
Dank voor de tip ^O^
pi_129930799
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:28 schreef Mip1988 het volgende:
Laat weten hoe het was Bluezz!

We schrijven altijd verslagen mét foto's *)
pi_130657985
Morgen weekje Napels. Mij benieuwen! Uiteraard worden de stad zelf, de Vesuvius, Pompeii, Capri en Sorrento bezocht. Verder nog tips? We twijfelen of we naast Capri nog andere eilanden gaan bezoeken.

Jammer trouwens dat het theaterseizoen nog niet is begonnen...kun je beter tussen oktober en mei naar Napels gaan :') .
pi_131202453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:16 schreef MissJ het volgende:
Oeh, hier moet ik me melden! nog weinig gelezen hier, dus dat ga ik uiteraard nog doen!
Italië O+ _O_ Ben tot nu toe geweest in: Rome, Venetië, Florence, Pisa, Sorrento, Pompeï, Rimini en San Marino.
In september ga ik weer naar Rome *O*
Heb nu het idee om met oud & nieuw naar Milaan te gaan (voor 4 a 5 dagen). Hoe is Milaan en is dat wat in die periode?
4 à 5 dagen is veel voor Milaan. Ik vond die stad eenmalig interessant voor een 3-tal dagen.
pi_131212634
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 17:24 schreef KazimirMalevich het volgende:

[..]

4 à 5 dagen is veel voor Milaan. Ik vond die stad eenmalig interessant voor een 3-tal dagen.
Vanuit Milaan ben je zo in o.a. Como en Bergamo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 september 2013 @ 23:33:08 #143
51286 w00h00
Digital man!
pi_131223144
Ik ben net terug van een week zuid frankrijk (Frejus) en aansluitend een week Italië. We zitten in een appartement in Imperia. Prima uitvalbasis voor dagjes Monaco, San Remo en Genova.

Bella Italia. :)
pi_131230495
Vrijdag tot en met dinsdag zit ik in Florence! Zin in!

Hotels zijn wel duur daar trouwens maar gelukkig betaalt de werkgever van mijn vrouw. Van haar dag- en weekendvergoeding zullen we ongetwijfeld heerlijk uit eten gaan. Verder lekker rondlopen; het gaat 26 graden worden dus allemaal prima.

Nog restauranttips?

[ Bericht 36% gewijzigd door Nielsch op 16-09-2013 11:08:30 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131230812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat klinkt als een heerlijke week met de meeste hoogtepunten van Sicilie.

Als je in Palermo bent is het leuk om de avond door te brengen in en rond de Via Chiavettieri. Een leuke uitgaansstraat vol terrasjes en hangtafels en leuke muziek.
Klopt, erg relaxte buurt. Toen ik in 2009 daar was hebben we daar heerlijk gezeten tot erg laat. Fles wijn erbij, heerlijk!

Lunchen bij Antica Focacceria San Francesco vond ik geweldig. Veel locals en heerlijk eten, waaronder de lokale specialiteit cannoli. Zit aan de Via Alessandro Paternostro 58.

Rondleiding door het operagebouw van Palermo vond ik ook tof. Een aantal scenes uit Godfather III zijn daar opgenomen.

Enige irritante aan Palermo waren al die roedels wilde zwerfhonden in alle parken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_131241910
-spam-

[ Bericht 98% gewijzigd door murp op 16-09-2013 16:21:32 ]
i'm happy
pi_131788266
We zijn weer thuis van een week Sicilië.
Voor ons verslagje met foto's spam ik toch even een linkje ipv alles over te gaan zitten c/p hier :)
Sorry mods!
pi_131788393
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat klinkt als een heerlijke week met de meeste hoogtepunten van Sicilie.

Als je in Palermo bent is het leuk om de avond door te brengen in en rond de Via Chiavettieri. Een leuke uitgaansstraat vol terrasjes en hangtafels en leuke muziek.
Was inderdaad (als het hetzelfde straatje is als wat jij bedoeld) echt hardstikke leuk! Heb er ook een foto van gemaakt, wat een sfeertje!
Wij waren er op zondagavond, druk en leuk.
Maandagavond was het uitgestorven, een totaal andere avond. Veel tentjes waren gewoon dicht.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:22:37 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131788644
Zelf twee weken geleden een weekje in Palermo geweest.
Hele week droog; maar mij vielen die zeer glad gesleten stenen/tegels ook al op.

Bedoel je met die DDR flat dat IBIS-gedrocht bij de haven? :P

Heb me er prima vermaakt. Lekker alles op straat qua eten en drinken.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131789092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
Zelf twee weken geleden een weekje in Palermo geweest.
Hele week droog; maar mij vielen die zeer glad gesleten stenen/tegels ook al op.

Bedoel je met die DDR flat dat IBIS-gedrocht bij de haven? :P

Heb me er prima vermaakt. Lekker alles op straat qua eten en drinken.

[ afbeelding ]
Het heette Althea Palace :D
pi_131789110
Het drukke leuke straatje in Palermo : Overal muziek en sfeer O+

  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:39:39 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131789360
Oja. da's dat andere DDR-hotel. :P

Zomaar een plaatje. :)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131793166
Valt alweer mee dat het verkeer daar geregeld wordt. My god zeg, het zweet staat me nog in den naad.. vooral van die rotondes in Catania en Palermo.
Gelukkig is golfer een goeie chauffeur en begon ook als een italiaan te rijden.
Je ziet ook bijna geen autootje zonder deuk (en) _O-
pi_131796521
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Was inderdaad (als het hetzelfde straatje is als wat jij bedoeld) echt hardstikke leuk! Heb er ook een foto van gemaakt, wat een sfeertje!
Wij waren er op zondagavond, druk en leuk.
Maandagavond was het uitgestorven, een totaal andere avond. Veel tentjes waren gewoon dicht.
Op de foto te zien is het niet het straatje dat ik bedoel, maar het ziet er minstens zo gezellig uit. Dat van jou is meer een eetstraatje, dat van mij een drinkstraatje. Maar wat een mooi verslag, en wat een prachtige foto's zeg! Wat zullen jullie het fijn hebben gehad zeg.
pi_131797337
Er waren 4 straatjes.. en idd 1 drink stukkie en de rest eettentjes. Wel allemaal met muziek en geroezemoes.
Ja we hebben het heerlijk gehad maar wel wat kritische noten voor het reisbureau >:)
pi_131799144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:13 schreef Bluezz het volgende:
We zijn weer thuis van een week Sicilië.
Voor ons verslagje met foto's spam ik toch even een linkje ipv alles over te gaan zitten c/p hier :)
Sorry mods!
Gaaf verslag, grazie!!! :)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_131806427
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:13 schreef Bluezz het volgende:
We zijn weer thuis van een week Sicilië.
Voor ons verslagje met foto's spam ik toch even een linkje ipv alles over te gaan zitten c/p hier :)
Sorry mods!
Leuk verslag!
Wij wilden afgelopen zomer eigenlijk ook naar Sicilie gaan, we vonden het vliegen/autohuur helaas te duur. Toen voor zuid-Italie gekozen (Campania/Puglia/Basilicata). Welke vluchten hebben jullie genomen? Vond je een week te weinig om alles te zien?
pi_131814588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:32 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

Leuk verslag!
Wij wilden afgelopen zomer eigenlijk ook naar Sicilie gaan, we vonden het vliegen/autohuur helaas te duur. Toen voor zuid-Italie gekozen (Campania/Puglia/Basilicata). Welke vluchten hebben jullie genomen? Vond je een week te weinig om alles te zien?
Ik zeg altijd ''Italie begint onder Napels" en ben al meerdere keren in die streken geweest, maar wij gaan altijd met de auto. Maar daar moet je van houden zo'n stuk rijden en je moet er de tijd voor hebben, wij gaan altijd 3 weken in de zomer, dus dan kan dat. Ik geloof dat Ryanair vliegt op Brindisi en van daar uit kun je de highlights van Puglia pakken (Ostuni, Polignano, Alborobello, Bari, Marina di Leuca, Gallipolli, Taranto, Lecce, ) en dan kun je nog Matera in Basilicata erbij pakken. Campania zou ik dan voor een andere vakantie bewaren anders wordt het wel erg veel voor een week.
O+ Puglia is mijn favoriete stuk van Italie, vooral de Salento en Santa Maria di Leuca.

Oh, ik zie nu dat ik je vraag helemaal verkeerd heb gelezen....... je bent er al geweest... nevermind, beschouw het maar als algemene informatie dan.

Maar hoe vond je het zuiden en wat heb je allemaal gedaan in een week?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:29:18 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131815983
vv Schiphol-Palermo (PMO) met KLM/Alitalia.
¤270 pp. betaald, 1 x overstap.
Easyjet en Ryanair vliegen ook op Palermo.
Catania idem, dacht ik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131817064
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:29 schreef Hyperdude het volgende:
vv Schiphol-Palermo (PMO) met KLM/Alitalia.
¤270 pp. betaald, 1 x overstap.
Easyjet en Ryanair vliegen ook op Palermo.
Catania idem, dacht ik.
Ryanair vliegt ook nog op Trapani en Comiso en maatschappijen als Vueling en JetAir vliegen ook op Palermo en Catania. Er is dus best een redelijk aanbod beschikbaar, zeker als je enigszins flexibel bent in je vertrekdata en luchthaven.

Klik voor een overzicht.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_131822104
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik zeg altijd ''Italie begint onder Napels" en ben al meerdere keren in die streken geweest, maar wij gaan altijd met de auto. Maar daar moet je van houden zo'n stuk rijden en je moet er de tijd voor hebben, wij gaan altijd 3 weken in de zomer, dus dan kan dat. Ik geloof dat Ryanair vliegt op Brindisi en van daar uit kun je de highlights van Puglia pakken (Ostuni, Polignano, Alborobello, Bari, Marina di Leuca, Gallipolli, Taranto, Lecce, ) en dan kun je nog Matera in Basilicata erbij pakken. Campania zou ik dan voor een andere vakantie bewaren anders wordt het wel erg veel voor een week.
O+ Puglia is mijn favoriete stuk van Italie, vooral de Salento en Santa Maria di Leuca.

Oh, ik zie nu dat ik je vraag helemaal verkeerd heb gelezen....... je bent er al geweest... nevermind, beschouw het maar als algemene informatie dan.

Maar hoe vond je het zuiden en wat heb je allemaal gedaan in een week?
We zijn twee weken geweest.
De reis begon in Napels. Hier hebben we een auto gehuurd en zijn naar Caserta gereden.
We verblijven op de heuvel nabij Caserta Vecchio, een mooi middeleeuws dorpje.
In Caserta hebben wij een bezoek gebracht aan het Palazzo Reale. Wij waren met name onder indruk van de enorme tuin van het paleis. Prachtig onderhouden, enorm groot, echt de moeite waard om een middag doorheen te wandelen!
Hierna zijn we verhuisd richting Capurso, een klein dorpje bij Bari.
Vanuit hier hebben we o.a. Lecce en Alberobello bezocht.
Wat jammer was is dat in de omgeving van Bari de kust erg rotsachtig is, dus helaas geen zandstranden. Hadden we van tevoren niet goed uitgezocht.Wel kun je hier heerlijk vis eten in kleine dorpjes aan de kust zoals Torre a Mare voor weinig geld. Een bijpassende wijnsoort uit deze streek is de Primitivo, ga deze vooral proeven! heerlijke rode wijn, dient licht gekoeld gedronken te worden.
Van hier uit zijn we verkast naar Matera. Wat een prachtige stad is dat!! Een pareltje in een groene, woeste omgeving. Ook voor sportievelingen en wandelaars is het hier perfect, een leuke tocht is vanuit de stad het ravijn oversteken en aan de overkant de grotwoningen en grotkerken van dichtbij te bekijken. Super mooi!
Hierna wederom verhuisd, nu weer richting de westkust in een klein dorpje Pellezzano. Een perfecte uitvalsbasis voor mooie tochten langs de Amalfi-kust, Pompeii en de Vesuvius. De Amalfi-kust is schitterend, maar vreselijk druk en onbetaalbaar.
Pompeii en de Vesuvius uiteraard bezocht. Het uitzicht is mooi vanaf de top, de krater weinig boeiend. Pompeii is leuk met een gids of audiogids, anders zijn het maar ruïnes. We vonden het wel slecht onderhouden, maar dit was volgens mij onlangs ook nog grootschalig aan het licht gebracht in media.
Daarna doorgegaan naar Napels. Wij vonden het een verrassend leuke en mooie stad. Zorg wel dat je in de buurt van de haven een hotel hebt, dit is duidelijk een van de betere buurten (vermijd omgeving van het station). Ook hebben we een dagtrip naar Capri gedaan. Schitterend paradijs-eiland met veel jetset en bijpassende dure winkels. We zijn met een klein bootje het eiland rond gegaan, ondanks de hoge prijs zeker de moeite waard. Het stadje Capri is leuk om doorheen te wandelen.

Het was leuk om inderdaad het 'echte' Italiaanse leven te zien. Het was fijn om de massatoerisme (m.u.v. omgeving Napels/Amalfi) te vermijden. Minpunt vond ik de ontzettende troep die de Italianen langs de weg maken. Zo zonde!
pi_131825757
Zucht..... wat heerlijk he. Was het maar weer juni... Prachtig verslag trouwens!

Tja die zooi soms dat is jammer ja. Alsof ze daar geen besef van hebben. Heb je een prachtige baai en kijk je om het hoekje en dan liggen daar gewoon vuilniszakken, plastic flessen etc.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:52:11 #163
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_135317112
Het wordt weer eens tijd om de zomervakantie in te plannen en dit jaar wordt Italie bezocht! Ik ken Italie een beetje, maar ben er nog niet over uit wat we precies willen gaan doen.

Het idee: met z'n 2'en naar Italie vliegen, met een huurauto 2 weken het land verkennen: steden, platteland, natuur, cultuur, eten/drinken (wijn!)! Rome ken ik, evenals Umbrie, Florence en Venetie slaan we ook over.

We zoeken 2-3 karakteristieke vakantiehuisjes of appartementen (met zwembad), vanwaar we dagtochten willen maken. Ik had destijds een fijne website, kan 'm 1-2-3 niet vinden; die hadden kleine woningen bij de boer, erg leuk en betaalbaar! Mocht je een goede site weten: ik houd me aanbevolen!!

Dan nog de vraag waar te beginnen?! Toch eerst naar het zuiden en naar het noorden reizen?! Ook hier zijn tips/adviezen/ervaringen meer dan welkom!!

Ciao!!
pi_135321220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef travelman het volgende:
Het wordt weer eens tijd om de zomervakantie in te plannen en dit jaar wordt Italie bezocht! Ik ken Italie een beetje, maar ben er nog niet over uit wat we precies willen gaan doen.

Het idee: met z'n 2'en naar Italie vliegen, met een huurauto 2 weken het land verkennen: steden, platteland, natuur, cultuur, eten/drinken (wijn!)! Rome ken ik, evenals Umbrie, Florence en Venetie slaan we ook over.

We zoeken 2-3 karakteristieke vakantiehuisjes of appartementen (met zwembad), vanwaar we dagtochten willen maken. Ik had destijds een fijne website, kan 'm 1-2-3 niet vinden; die hadden kleine woningen bij de boer, erg leuk en betaalbaar! Mocht je een goede site weten: ik houd me aanbevolen!!

Dan nog de vraag waar te beginnen?! Toch eerst naar het zuiden en naar het noorden reizen?! Ook hier zijn tips/adviezen/ervaringen meer dan welkom!!

Ciao!!
Tja, ik zou eerst eens beslissen naar welke streek je wil. De regio's van Italie zijn vrij grote gebieden en daar zou ik dan binnen blijven, dan heb je genoeg te zien, Bijvoorbeeld Puglia, of Calabrie en Basilicata samen, Campania, de Marche en Abruzzo samen.
pi_135341655
Weet iemand hoe ik last minute naar Foggia kan vliegen, Bari is ook een optie.
Het probleem is dus dat ik maar een weekendje heb, dus zaterdag heen, zondag terug en ik daardoor niet al te veel tijd heb om naar een ander vliegveld te vliegen en dan een binnenlandse vluvht of lange treinreis te nemen.

Of ben ik echt genoodzaakt om er langer voor uit te trekken?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135354822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:32 schreef Aiciu het volgende:
Weet iemand hoe ik last minute naar Foggia kan vliegen, Bari is ook een optie.
Het probleem is dus dat ik maar een weekendje heb, dus zaterdag heen, zondag terug en ik daardoor niet al te veel tijd heb om naar een ander vliegveld te vliegen en dan een binnenlandse vluvht of lange treinreis te nemen.

Of ben ik echt genoodzaakt om er langer voor uit te trekken?
Op Skyscanner kun je heel makkelijk een vertrekland ingeven en de luchthaven met bestemming en een datum. Dan kun je als land proberen op Nederland, Belgie of Dutisland. Zo moet het te vinden zijn.
pi_135355961
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Op Skyscanner kun je heel makkelijk een vertrekland ingeven en de luchthaven met bestemming en een datum. Dan kun je als land proberen op Nederland, Belgie of Dutisland. Zo moet het te vinden zijn.
Hm Foggia is sowieso niks voor en Bari pas vanaf februari.. Toch bedankt :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135356743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:58 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Hm Foggia is sowieso niks voor en Bari pas vanaf februari.. Toch bedankt :)
En Brindisi, of is dat net te ver weg?
pi_135356835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En Brindisi, of is dat net te ver weg?
Ja ik denk het wel. Ik wil naar San Severo in de provincie Foggia en Bari is ook al gauw zo'n 100km, dus ik denk dat Brindisi zeker wel 2 uur extra reizen is.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135356872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:24 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel. Ik wil naar San Severo in de provincie Foggia en Bari is ook al gauw zo'n 100km, dus ik denk dat Brindisi zeker wel 2 uur extra reizen is.
Haha, daar ben ik wel eens geweest en ik vraag me dan echt heel serieus af waarom iemand daar naar toe zou willen...?
En Pescara, dat is ongeveer even ver als Bari?
pi_135357042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, daar ben ik wel eens geweest en ik vraag me dan echt heel serieus af waarom iemand daar naar toe zou willen...?
En Pescara, dat is ongeveer even ver als Bari?
Een vriendin komt daar vandaan ;) Pescara ga ik proberen

Edit: Pescara is ook heel beperkt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135357162
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:31 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Een vriendin komt daar vandaan ;) Pescara ga ik proberen

Edit: Pescara is ook heel beperkt.
Ah, goede reden. Een andere optie waar wellicht ook meer op gevlogen wordt is Napels, maar dat is wel 2,5 uur rijden dan nog.
pi_135357195
Overigens is San Severo niet zo mooi, maar je zit wel zo in de prachtige Gargano met leuke plaatsjes als bijvoorbeeld Vieste. Ik zou gewoon wat langer gaan en er dan daar een vakantietje achteraan plakken.
pi_135358089
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ah, goede reden. Een andere optie waar wellicht ook meer op gevlogen wordt is Napels, maar dat is wel 2,5 uur rijden dan nog.
De kans dat ik Napoli pak ik zeer groot ja. Maar een weekend is iets te kort dan ;)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135577332
*O* Geboekt *O*
September deze rondreis :


Dag 1: Bari - Matera, ca. 65 km

Na aankomst op de luchthaven van Bari neemt u de huurauto in ontvangst en begint de ontdekkingstocht. Of boekt u deze reis op basis van eigen vervoer? U overnacht de eerste 2 nachten in Matera in de provincie Basilicata.

Dag 2: Matera

Matera is het oudste stadje van Italië en is door Unesco uitgeroepen tot werelderfgoed. Het bestaat veelal uit stenen huizen, de zogenoemde "Sassi".

Dag 3: Matera - Otranto
, ca. 225 km

U verlaat Basilicata en rijdt richting Puglia. Uw eindbestemming voor vandaag is Otranto, gelegen in de streek Salento, het uiterste zuiden van de laars. U overnacht 2 nachten in Corte di Nettuno, een zeer sfeervol hotel gekenmerkt door een karakteristieke binnenplaats 'La Corte' waaraan het hotel zijn naam dankt.

Dag 4: Lecce,
ca. 50 km

Het heeft veel Italië-reizigers verbaasd dat het Salentijnse schiereiland, zoals de hak van de laars heet, zulke prachtige steden rijk is. Bijvoorbeeld Lecce, bijgenaamd het 'Florence van de barok'. In Lecce aanschouwt u façades als van de Santa Croce. Overal in de stad vindt u balkonnetjes of zuilen gegarneerd met beelden en tierelantijnen.

Dag 5: Otranto - Alberobello, ca. 160 km

Op naar het noorden van Puglia, het vizier wordt gericht op Alberobello, de stad van de Trulli: de witte kegelvormige huisjes waar Puglia bekend om staat. De laatste 3 nachten overnacht u in zo'n Trullo, een unieke ervaring!

Dag 6: Alberobello


Maak een wandeling door de zeer sfeervolle Trulli wijk in Alberobello en neem een duik in het zwembad van het Trullo Resort.

Dag 7: Ostuni
, ca. 32 km

Bezoek de witte stad Ostuni, die u al van ver kunt zien liggen! De bijnaam van Ostuni is dan ook niet voor niets "Città bianca".

Dag 8: Alberobello - Bari, ca. 65 km
pi_135586018
Geweldige reis wordt dat! Allemaal leuke plekjes, alleen Alberobello had ik binnen een half uur wel gezien. Al die trulli's zijn hetzelfde en er komen overdag touringcars vol Japanners e.d. Maar die zijn vast 's avonds weg en dan is het denk ik wel heel apart om er te overnachten.

Ostuni is echt een van de mooiste, gezelligste plaatsjes daar. Als je de kans krijgt is het een aanrader om er 's avonds te gaan eten in een van de vele (en goede) restaurantjes in de wirwar van steegjes.

En Bari heeft me ook aangenaam verrast. Een modern gedeelte met mooie winkels e.d. en een heel authentiek oud gedeelte met mooie steegjes en pleintjes en het graf van Sinterklaas.

Vergeet onderweg ook niet even Polignano aan te doen. Prachtig dorpje ook!
pi_135587715
Leuke tips, dank!!
pi_135592552
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:44 schreef Bluezz het volgende:
Leuke tips, dank!!
Matera :Y

Restaurant-tip: Trattoria Lucana
Net buiten het centrum, tussen de locals zeer goed(koop) eten en de rode huiswijn (Primitivo) :9~
We proberen al sinds we terug zijn zulke lekkere Primitivo te vinden maar tevergeefs :'(

Ook leuk als je van sportief wandelen en klimmen houdt is het dal oversteken naar de echte oude Sassi-woningen en de kerk in de berg, super mooi uitzicht over de stad
pi_135598308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:07 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

Matera :Y

Restaurant-tip: Trattoria Lucana
Net buiten het centrum, tussen de locals zeer goed(koop) eten en de rode huiswijn (Primitivo) :9~
We proberen al sinds we terug zijn zulke lekkere Primitivo te vinden maar tevergeefs :'(

Ook leuk als je van sportief wandelen en klimmen houdt is het dal oversteken naar de echte oude Sassi-woningen en de kerk in de berg, super mooi uitzicht over de stad
Wandelen met mate en klimmen is een no go ;)
Maar de restauranttips zijn welkom O+ :Y)
pi_135686665
Dag mede-Italië liefhebbers. Ik wil graag eind februari in mijn eentje een dag of 5 in Italie doorbrengen. Bij voorkeur in een stad waar vanaf Schiphol naartoe gevlogen kan worden. Zat zelf aan Rome te denken. Ik wil in een goedkoop hostel verblijven en wat mensen leren kennen daar. Verder een beetje architectuur bekijken, maar ik ben niet geinteresseerd in kunst. Is Rome een leuke stad om een paar dagen in te vertoeven? Wat voor leuks is daar nog meer te doen voor een twintiger?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 19 januari 2014 @ 19:13:03 #181
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135687568
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:49 schreef crossover het volgende:
Dag mede-Italië liefhebbers. Ik wil graag eind februari in mijn eentje een dag of 5 in Italie doorbrengen. Bij voorkeur in een stad waar vanaf Schiphol naartoe gevlogen kan worden. Zat zelf aan Rome te denken. Ik wil in een goedkoop hostel verblijven en wat mensen leren kennen daar. Verder een beetje architectuur bekijken, maar ik ben niet geinteresseerd in kunst. Is Rome een leuke stad om een paar dagen in te vertoeven? Wat voor leuks is daar nog meer te doen voor een twintiger?
Rome is uiteraard een geweldige stad om te bezoeken, alles is goed aan te lopen. Is een apart topic over TRV / Rome #7: Waar Trastevere te vaak overgeslagen wordt
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 19 januari 2014 @ 19:20:08 #182
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135687937
Zat mij ook wat meer in Puglia te verdiepen voor eind september naar aanleiding van jullie verhalen. Zie wel aan recensies dat de campings aanzienlijk smeriger zijn dan die in het noorden en er veelal geen Engels gesproken wordt. Maar de plaatsen zien er veelbelovend uit, even verder zoeken dus.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135703003
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:20 schreef Bayswater het volgende:
Zat mij ook wat meer in Puglia te verdiepen voor eind september naar aanleiding van jullie verhalen. Zie wel aan recensies dat de campings aanzienlijk smeriger zijn dan die in het noorden en er veelal geen Engels gesproken wordt. Maar de plaatsen zien er veelbelovend uit, even verder zoeken dus.
Nou, dat vind ik eigenlijk niet. Wij gaan ook altijd op campings (in chaletjes en mobil homes) en blijven steeds een paar dagen ergens en dan weer verder, dus heb er in Puglia ook al diverse uitgeprobeerd en ben zeer tevreden. Ik spreek wel (een beetje) Italiaans, maar overal spreken ze eigenlijk wel Engels. Hoe wil je er verblijven (eigen accommodatie of huur) en waar in Puglia, dan heb ik misschien nog wel wat tips.

En niet meteen denken dat mijn standaard laag is omdat ik in Gela op het strand heb gelegen....
pi_135703601
Italië _O_
Hoogachtend
pi_135704584
Ik ben nog nooit eerder in Italië geweest, lijkt mij leuk om na de zomer een paar daagjes door te brengen in Venetië met mijn vriendinnetje. Iemand ervaring met leuke betaalbare hotels, en een idee hoe we die dagen door kunnen gaan brengen? Ook geen idee wat ik moet verwachten ervan.
'I probably won’t go down in history, but I will go down on your sister' - Hank Moody
  maandag 20 januari 2014 @ 21:43:18 #186
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135738765
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik eigenlijk niet. Wij gaan ook altijd op campings (in chaletjes en mobil homes) en blijven steeds een paar dagen ergens en dan weer verder, dus heb er in Puglia ook al diverse uitgeprobeerd en ben zeer tevreden. Ik spreek wel (een beetje) Italiaans, maar overal spreken ze eigenlijk wel Engels. Hoe wil je er verblijven (eigen accommodatie of huur) en waar in Puglia, dan heb ik misschien nog wel wat tips.

En niet meteen denken dat mijn standaard laag is omdat ik in Gela op het strand heb gelegen....
Tsja, als je in Gela je handdoekje uitwerpt geeft dat te denken.......



Zitten te denken om 1 of 2 weken eind septembe, eerste week oktober een autootje te huren, vliegen op Bari ook, kleine van 2 mee, campings met zwembad en een zandstrandje in de buurt of appartement, lekker eten en mooie stadjes bezoeken. Nu leek Vieste mij wel wat maar dat ligt erg afgelegen van de leuke zuidelijke kant.

Eind juni begin juli (daar gaat Werchter) zitten we met eigen auto drie weken op een niet te grote camping aan het Gardameer, maar willen ook weer eens naar het zuiden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135744472
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:43 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tsja, als je in Gela je handdoekje uitwerpt geeft dat te denken.......

[ afbeelding ]

Zitten te denken om 1 of 2 weken eind septembe, eerste week oktober een autootje te huren, vliegen op Bari ook, kleine van 2 mee, campings met zwembad en een zandstrandje in de buurt of appartement, lekker eten en mooie stadjes bezoeken. Nu leek Vieste mij wel wat maar dat ligt erg afgelegen van de leuke zuidelijke kant.

Eind juni begin juli (daar gaat Werchter) zitten we met eigen auto drie weken op een niet te grote camping aan het Gardameer, maar willen ook weer eens naar het zuiden.
Haha, dat wat was het uitzicht aan de andere kant van de baai. Maar was maar een paar uurtjes hoor... En toch was het er fijn en grappig. Er reed ook de hele tijd een kerel op een Zundapp op het strand op en neer. En verder was er niemand.

Vieste is heel leuk, een mooie camping daar met zwembad en aan zee is iets met sinasappels (degli aranci of zo). Mooie bungalows daar. De eigenaresse/vrouw bij de receptie is Belgisch en spreekt dus Nederlands. Hele prettige plek, Vieste pittoresk dorp, maar inderdaad ver van andere dingen af.

Verder helemaal in het zuiden bij Santa Maria di Leuca (zo heet de camping ook) leuke camping met chaletjes, zwembad, wel met de auto naar zee. Maar dan zit je wel vlakbij het mooiste strand van Italie, wat ze de Maledives noemen. En dicht bij Lecce en andere leuke plekken. Je kunt dan denk ik het beste naar Brindisi vliegen.

Verder ook nog geweest in village Le Dune, dat ligt vlakbij Ostuni en Alborabello en dat soort dingen. Luxe zwembad, fijne bungalowtjes en ook aan zee waar je bij je huisje een eigen plek krijgt met ligbedden (zonder extra te hoeven betalen). Wij waren in juni en toen was de gemiddelde leeftijd er wel 85, maar dat mocht de pret niet drukken.

Dit jaar weer in juni, dit keer naar Calabria, dan op maandag terugkomen en op donderdag richting Werchter :P
pi_135747548
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:48 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Italië _O_
Alleen vanwege wat in de vorige reacties is vertelt of heb je zelf ook bepaalde ervaringen?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:21:21 #189
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135774214
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Vieste is heel leuk, een mooie camping daar met zwembad en aan zee is iets met sinasappels (degli aranci of zo). Mooie bungalows daar. De eigenaresse/vrouw bij de receptie is Belgisch en spreekt dus Nederlands. Hele prettige plek, Vieste pittoresk dorp, maar inderdaad ver van andere dingen af.

Kan alleen een hotel vinden dat zo heet, bedoel je niet deze camping met een prachtige ligging?

http://www.zoover.nl/ital(...)a-san-felice/camping

heb hem al

http://www.baiadegliaranci.it/trilocali.php

[ Bericht 7% gewijzigd door Bayswater op 21-01-2014 20:38:12 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135785500
D
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:21 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Kan alleen een hotel vinden dat zo heet, bedoel je niet deze camping met een prachtige ligging?

http://www.zoover.nl/ital(...)a-san-felice/camping

heb hem al

http://www.baiadegliaranci.it/trilocali.php
Dat is 'm ja. Op het terrein is trouwens ook een hotel Meligrano of zoiets. Mooie camping met heul mooie zwembaden. Aan de overkant van de weg is de zee met een fijn strand en je kunt naar het centrum van Vieste lopen.
pi_137157125
Halverwege lekker 3 weken vrij en we gaan lekker richting Bella Italia. We willen 1,5 week in de toscane regio verblijven en het liefst op een leuke Agriturismo. Nu viel mij alleen op dat veel Agriturismo's best wel duur zijn! Vaak duurder dan hotels in de buurt.

Iemand nog een leuke tip voor een mooie/schone agriturismo in Toscane?
pi_137159567
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:52 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Halverwege lekker 3 weken vrij en we gaan lekker richting Bella Italia. We willen 1,5 week in de toscane regio verblijven en het liefst op een leuke Agriturismo. Nu viel mij alleen op dat veel Agriturismo's best wel duur zijn! Vaak duurder dan hotels in de buurt.

Iemand nog een leuke tip voor een mooie/schone agriturismo in Toscane?
Agriturismo Spazzavento misschien wat? Ben ik vroeger nog met mijn ouders geweest. Geen idee of het binnen je budget past. Prachtige omgeving en erg mooie huisjes!
pi_137188510
quote:
Agriturismo Spazzavento misschien wat? Ben ik vroeger nog met mijn ouders geweest. Geen idee of het binnen je budget past. Prachtige omgeving en erg mooie huisjes!
Prijs is goed, ziet er alleen een beetje "oud" uit? Hoe lang is het geleden dat jij bent geweest? Misschien maakt de gastvrijheid een hoop goed :)
pi_137201676
7 jaar geleden alweer denk ik. Agriturismo's zien er vaker ouder uit, blijft toch een omgebouwde boerderij en stallen. Wij leven altijd veel buiten en hechten alleen waarde aan een goed bed binnen. Het heeft een mooi zwembad, toen zeer vriendelijke eigenaresse en het ligt op een redelijk gunstige plek. Maar goed, dat is wel al weer 7 jaar geleden.

Misschien op etruria travel kijken, daar boekten mijn ouders toen altijd.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 11:34:29 #195
283085 TWP
kassalade
pi_137266797
Hallo Italiëgangers!

Komende september is mijn plan om naar Rome en Florence te gaan. Tussen deze stedentrips door zou ik graag een paar dagen willen relaxen aan het strand. Ik ben echter wel gebonden aan het openbaar vervoer. Van en naar de steden ideaal wat mij betreft, maar is er ook een kleine kustplaats tussen deze steden in die goed te bereiken is met het OV (en de moeite waard is om te bezoeken)?
:)
pi_138147845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:52 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Halverwege lekker 3 weken vrij en we gaan lekker richting Bella Italia. We willen 1,5 week in de toscane regio verblijven en het liefst op een leuke Agriturismo. Nu viel mij alleen op dat veel Agriturismo's best wel duur zijn! Vaak duurder dan hotels in de buurt.

Iemand nog een leuke tip voor een mooie/schone agriturismo in Toscane?
Wij zijn een aantal keren naar Agriturismo San Francesco in Orciatico geweest. Voor een week betaalden wij altijd iets van ¤700. Is een kleinschalig agriturismo, met 6 appartementen, zwembad en jacuzzi in de tuin. Het ligt ongeveer 20 minuten rijden van Volterra, dat zie je ook liggen vanaf het terras bij het zwembad. Ze maken er ook heerlijke wijn en olijfolie.
Het is echt een aanrader! De 1e keer hebben wij het geboekt via casamia.nl, daarna steeds rechtstreeks.
pi_138147966
Dit jaar gaan we in de zomer een weekje naar Lago d'Iseo. Nu had ik bedacht om via de Stelvio pas te gaan. Overnachtingshotel net voor de Italiaanse grens in Oostenrijk is ook al geboekt.
Nu heb ik mij een beetje in zitten lezen om te weten wat mij te wachten staat op de pas. Hierbij las ik ook dat er op het traject tussen de top en Bormio een aantal smalle, bochtige en dus onoverzichtelijke tunnels zitten, waar passeren niet mogelijk is. Hier ben ik toch wel een beetje huiverig voor. Heeft iemand deze weg al eens gereden? En hoe ging dat bij die tunnels?
pi_138362859
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:03 schreef Heufje het volgende:

[..]

Wij zijn een aantal keren naar Agriturismo San Francesco in Orciatico geweest. Voor een week betaalden wij altijd iets van ¤700. Is een kleinschalig agriturismo, met 6 appartementen, zwembad en jacuzzi in de tuin. Het ligt ongeveer 20 minuten rijden van Volterra, dat zie je ook liggen vanaf het terras bij het zwembad. Ze maken er ook heerlijke wijn en olijfolie.
Het is echt een aanrader! De 1e keer hebben wij het geboekt via casamia.nl, daarna steeds rechtstreeks.
Bedankt voor de tip! Ziet er ook zeer leuk uit. Wij hebben vorige week geboekt bij Agriturismo Diacceroni (http://www.tripadvisor.nl(...)of_Pisa_Tuscany.html)

Goede recensies en zo op het oog en van de foto's leuke stek. We gaan het zien!
pi_141032325
Iemand een suggestie voor een verblijf in de buurt van de Bloemenriviera?
pi_141476703
misschien van de zomer een tripje door italie maken met vrienden, nu is ons doel op reis altijd om het liefst de meest gekke dingen te eten/proeven.
op sardinie gaan we sowieso de casu marzu proberen

maar nu vroeg ik me af, wat moeten we nog meer proberen op onze trip van noord naar zuid?

enige wat ik verder nog ken zijn de stukjes kalfskop in zuid italie die je als snack kan krijgen op veel markten enz
pi_141608779
Iemand die nog leuke ontbijttentjes kent rondom Como? We rijden 's nachts, dus dan is het ideaal om in de ochtend, rond Como te ontbijten.
pi_141608965
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:34 schreef TWP het volgende:
mende september is mijn plan om naar Rome en Florence te gaan. Tussen deze stedentrips door zou ik
Probeer Castiglioncello eens! Het Hollywood van Italie. Goed met OV bereikbaar (trein stopt midden in dorp). Rondom het dorp (vooral ten zuiden) heb je geweldige stranden. Het strand van Vada is erg bijzonder. Het witste strand van Europa! Al is dat niet helemaal natuurlijk gegaan... :') Staat nog een oude fabriek in de buurt, die vroeger afval loosde in zee. Dat heeft het zand wit gekleurd.
Maar je kunt 100 meter de zee in lopen en nog tot je knieën erin staan. Kristalhelder water!



Mijn vriendin en ik hebben ons hier fantastisch vermaakt. De omgeving is schitterend, relatief weinig Nederlanders en het echte oude geld van Italie is hier aanwezig. De weg tussen Castiglioncello en Livorno is bijvoorbeeld geweldig.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 17:42:33 #203
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_141622058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:10 schreef Craptacular het volgende:
Iemand een suggestie voor een verblijf in de buurt van de Bloemenriviera?
wat zoek je?
Wat doe ik hier?
pi_141633595
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:09 schreef Heufje het volgende:
Dit jaar gaan we in de zomer een weekje naar Lago d'Iseo. Nu had ik bedacht om via de Stelvio pas te gaan. Overnachtingshotel net voor de Italiaanse grens in Oostenrijk is ook al geboekt.
Nu heb ik mij een beetje in zitten lezen om te weten wat mij te wachten staat op de pas. Hierbij las ik ook dat er op het traject tussen de top en Bormio een aantal smalle, bochtige en dus onoverzichtelijke tunnels zitten, waar passeren niet mogelijk is. Hier ben ik toch wel een beetje huiverig voor. Heeft iemand deze weg al eens gereden? En hoe ging dat bij die tunnels?
Ik heb die pas 2 keer bereden. Die tunnels zijn inderdaad wat link, desnoods even seinen of op de claxon als je er in rijdt. Het is een vrij pittige pas, met name de haarspeldbochten aan de kant van Süd-Tirol zijn extreem krap en steil, dus altijd terug naar 1 ste versnelling en zo ruim mogelijk nemen. Het uitzicht bovenop loont absoluut de moeite, alhoewel ik wel moet zeggen dat er toch indrukwekkendere alpenpassen zijn.
pi_141646561
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:35 schreef Black-Adder het volgende:

[..]

Ik heb die pas 2 keer bereden. Die tunnels zijn inderdaad wat link, desnoods even seinen of op de claxon als je er in rijdt. Het is een vrij pittige pas, met name de haarspeldbochten aan de kant van Süd-Tirol zijn extreem krap en steil, dus altijd terug naar 1 ste versnelling en zo ruim mogelijk nemen. Het uitzicht bovenop loont absoluut de moeite, alhoewel ik wel moet zeggen dat er toch indrukwekkendere alpenpassen zijn.
Nufenenpas! Die ga ik dit jaar weer nemen. Mooiste alpenpas van Europa!
pi_141673889
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 23:35 schreef Black-Adder het volgende:

[..]

Ik heb die pas 2 keer bereden. Die tunnels zijn inderdaad wat link, desnoods even seinen of op de claxon als je er in rijdt. Het is een vrij pittige pas, met name de haarspeldbochten aan de kant van Süd-Tirol zijn extreem krap en steil, dus altijd terug naar 1 ste versnelling en zo ruim mogelijk nemen. Het uitzicht bovenop loont absoluut de moeite, alhoewel ik wel moet zeggen dat er toch indrukwekkendere alpenpassen zijn.
Dank voor de tip. Ik heb inmiddels op youtube filmpjes gezien van auto's die elkaar passeerden in die tunnels, dat zag er heel link uit, gekkenwerk! Dat moet je echt zien te voorkomen.
Ik zag dat ze in een bocht lopen, dus je hebt geen idee of er iets aankomt..
  zondag 29 juni 2014 @ 09:51:24 #207
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_141674112
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:08 schreef F-Bravo het volgende:
Iemand die nog leuke ontbijttentjes kent rondom Como? We rijden 's nachts, dus dan is het ideaal om in de ochtend, rond Como te ontbijten.
Neem in Zwitserland de afslag Lugano, rij binnendoor via een smalle weg noordelijk naar Porlezza, op een gegeven moment rij je Italië binnen en kom je door een tunneltje Porlezza in, dan zit er meteen links een Bar Italia met zicht op het meer van Lugano.
Heerlijk ontbijten daar en dan via een prachtige weggetje nog een klein stukje naar het Comomeer.
  zondag 29 juni 2014 @ 10:00:01 #208
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_141674204
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:19 schreef Heufje het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Ik heb inmiddels op youtube filmpjes gezien van auto's die elkaar passeerden in die tunnels, dat zag er heel link uit, gekkenwerk! Dat moet je echt zien te voorkomen.
Ik zag dat ze in een bocht lopen, dus je hebt geen idee of er iets aankomt..
Zorg dat je de lichten aan hebt, en zet de zonnebril af.
Angstige vrouwen in de auto moet je tijdelijk afdekken.
pi_141714688
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:51 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Neem in Zwitserland de afslag Lugano, rij binnendoor via een smalle weg noordelijk naar Porlezza, op een gegeven moment rij je Italië binnen en kom je door een tunneltje Porlezza in, dan zit er meteen links een Bar Italia met zicht op het meer van Lugano.
Heerlijk ontbijten daar en dan via een prachtige weggetje nog een klein stukje naar het Comomeer.
Super tip! Gaan we doen!
  maandag 30 juni 2014 @ 09:18:10 #210
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_141714824
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:06 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Super tip! Gaan we doen!
Het is een heerlijk weggetje, als je van sturen houdt....maar het is erg smal.
En één verrekt eng tunneltje, maar goed dat zie je vanzelf wel.
pi_141718096
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 09:18 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het is een heerlijk weggetje, als je van sturen houdt....maar het is erg smal.
En één verrekt eng tunneltje, maar goed dat zie je vanzelf wel.
Ik hou zeer zeker van sturen. We gaan ook de Nufenenpas over. Heb vrij recent een nieuwe (2de hands) Fiat Bravo gekocht en laten chippen naar 185pk, dus ben erg benieuwd wat dat in de Alpen gaat doen!
Twee jaar geleden reed ik in een Stilo 1.6, waar je vol gas in de 2 net met 60/70 km/u de pas omhoog kwam. Volgens mij wordt het nu allemaal wat comfortabeler.
pi_141725055
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:00 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Zorg dat je de lichten aan hebt, en zet de zonnebril af.
Angstige vrouwen in de auto moet je tijdelijk afdekken.
Haha, misschien mijzelf ook maar afdekken, vindt het zelf ook best wel spannend.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:24:09 #213
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_141726749
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:35 schreef Heufje het volgende:

[..]

Haha, misschien mijzelf ook maar afdekken, vindt het zelf ook best wel spannend.
Het enige spannende vind ik altijd dat je als je achter het stuur zit niet onbevangen om je heen kunt kijken.
Maar als ik zelf niet rij, zit ik weer steeds op de chauffeur te letten, dus het is lood om oud ijzer.
pi_141755629
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het enige spannende vind ik altijd dat je als je achter het stuur zit niet onbevangen om je heen kunt kijken.
Maar als ik zelf niet rij, zit ik weer steeds op de chauffeur te letten, dus het is lood om oud ijzer.
Als ik het goed heb zijn er onderweg wel plekken om ff te stoppen en van het uitzicht te genieten. Is ook wel nodig, want 48 haarspeldbochten achter elkaar is voor de dames in de auto net iets te veel.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:36:39 #215
283085 TWP
kassalade
pi_141755848
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:16 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Probeer Castiglioncello eens! Het Hollywood van Italie. Goed met OV bereikbaar (trein stopt midden in dorp). Rondom het dorp (vooral ten zuiden) heb je geweldige stranden. Het strand van Vada is erg bijzonder. Het witste strand van Europa! Al is dat niet helemaal natuurlijk gegaan... :') Staat nog een oude fabriek in de buurt, die vroeger afval loosde in zee. Dat heeft het zand wit gekleurd.
Maar je kunt 100 meter de zee in lopen en nog tot je knieën erin staan. Kristalhelder water!

[ afbeelding ]

Mijn vriendin en ik hebben ons hier fantastisch vermaakt. De omgeving is schitterend, relatief weinig Nederlanders en het echte oude geld van Italie is hier aanwezig. De weg tussen Castiglioncello en Livorno is bijvoorbeeld geweldig.
Dat klinkt goed! Ziet er ook mooi uit. Zaten jullie in een hotel? En dan met het vliegtuig en de trein daar heen?
:)
pi_141845987
Wat zouden jullie doen als je op zaterdag 26 juli rond de middag kunt inchecken in je hotel in Ghiffa ( Lago Maggiore)

• Vrijdagochtend vertrekken, Hotel boeken vlak voor de Gotthard (ben ik redelijk laat mee denk ik) (tips?)
• Vrijdagavond vertrekken en in de ochtend gewoon aansluiten bij de Gotthard en zien waar het schip strand?
• Alternatieve route nemen (tips)

Vorig jaar zat ik met hetzelfde alleen iets later in het seizoen. Zaterdag 10 aug. ben toen op vrijdagavond rond 0.00 aangereden en was rond 7.00 bij de Gotthardtunnel. ongeveer 45 min. tot 60 min. moeten wachten. Dat was nog wel te doen. Volgens mij is het eind juli wel wat drukker.

Ik heb geen moeite met 's nachts rijden, het rijden in de bergen gaat me ook prima af (voor een Nederlander dan ;) ) Maar ik wacht liever een uur dan dat ik een uur ga omrijden. Het liefst rijdt ik in 1 x.

Mede omdat het vorig jaar best wel mee viel geloof ik de horror verhalen van +3 uur wachten, niet echt. Wat zijn jullie ervaringen?
Geen dank voor mijn genade.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:50:43 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_141862520
Je kan altijd via Gotthardpas, Nufenenpas of eventueel via Brig/Simplonpas/Domodossola en SS631omrijden als je erg vervelende file-/wachttijden berichten ontvangt. ;)
Maar ik zou achteraan in de rij aansluiten als je liever een uurtje wacht dan rijdt. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_141868529
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:36 schreef TWP het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Ziet er ook mooi uit. Zaten jullie in een hotel? En dan met het vliegtuig en de trein daar heen?
Wij stonden op een camping in Cecina, iets te zuiden. Maar er zijn meer dan genoeg hotels in Castiglioncello. Gewoon even op Google zoeken. Van redelijk voordelig tot super duur.
Tevens waren wij met de auto, dus van de trein geen gebruik gemaakt.
pi_141868652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:18 schreef Rpol het volgende:
Wat zouden jullie doen als je op zaterdag 26 juli rond de middag kunt inchecken in je hotel in Ghiffa ( Lago Maggiore)

• Vrijdagochtend vertrekken, Hotel boeken vlak voor de Gotthard (ben ik redelijk laat mee denk ik) (tips?)
• Vrijdagavond vertrekken en in de ochtend gewoon aansluiten bij de Gotthard en zien waar het schip strand?
• Alternatieve route nemen (tips)

Vorig jaar zat ik met hetzelfde alleen iets later in het seizoen. Zaterdag 10 aug. ben toen op vrijdagavond rond 0.00 aangereden en was rond 7.00 bij de Gotthardtunnel. ongeveer 45 min. tot 60 min. moeten wachten. Dat was nog wel te doen. Volgens mij is het eind juli wel wat drukker.

Ik heb geen moeite met 's nachts rijden, het rijden in de bergen gaat me ook prima af (voor een Nederlander dan ;) ) Maar ik wacht liever een uur dan dat ik een uur ga omrijden. Het liefst rijdt ik in 1 x.

Mede omdat het vorig jaar best wel mee viel geloof ik de horror verhalen van +3 uur wachten, niet echt. Wat zijn jullie ervaringen?
Gewoon de pas over. Kost 20 minuten meer dan wanneer je direct bij de tunnel kunt doorrijden, maar is prachtig en niet moeilijk.
Als je echt iets moois wilt beleven pak je de sustenpas of Nufenenpas. Iets om maar het zeker waard!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:41:56 #220
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_142589427
Komende maand naar bella Italia! *O*

We vliegen naar Bologna, daar verblijven we 2 dagen om aansluitend per auto een aantal dagen rond te trekken om de laatste week in de Toscane door te brengen (voor 1 week huisje in de buurt van Empoli gehuurd). Terug vliegen we vanuit Pisa.

Het idee is om na Bologna via Modena, Parma, richting kust naar de Toscane te rijden. Daar we nog 4 nachten niet gepland hebben, iemand tips voor leuke overnachtingen? Wijnboer, welk kustplaatsje is leuk (La Spezia?) of toch een andere route nemen?

Ciao!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:52:46 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_142589761
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:07 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Gewoon de pas over. Kost 20 minuten meer dan wanneer je direct bij de tunnel kunt doorrijden, maar is prachtig en niet moeilijk.
Als je echt iets moois wilt beleven pak je de sustenpas of Nufenenpas. Iets om maar het zeker waard!
Probleem is dat je met een beetje pech al eerst een uur in de file hebt gestaan voor de Gotthard-tunnel voordat je uiteindelijk bij de afslag van de pas komt. Ik zou in ieder geval zo vroeg mogelijk bij de Gotthard-tunnel willen zijn om zo de langste files te voorkomen. Maar dat betekent eigenlijk dat je er al rond 6 uur 's ochtends doorheen moet.
pi_142632701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Probleem is dat je met een beetje pech al eerst een uur in de file hebt gestaan voor de Gotthard-tunnel voordat je uiteindelijk bij de afslag van de pas komt. Ik zou in ieder geval zo vroeg mogelijk bij de Gotthard-tunnel willen zijn om zo de langste files te voorkomen. Maar dat betekent eigenlijk dat je er al rond 6 uur 's ochtends doorheen moet.
Wat je kunt doen is 1 of 2 afslagen eerder de snelweg verlaten en vervolgens parallel langs de snelweg rijden. Dit heb ik dit jaar ook gedaan. Afslag Unterwasser volgens mij. Dit was het beeld:

pi_142632940
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:41 schreef travelman het volgende:
Komende maand naar bella Italia!

We vliegen naar Bologna, daar verblijven we 2 dagen om aansluitend per auto een aantal dagen rond te trekken om de laatste week in de Toscane door te brengen (voor 1 week huisje in de buurt van Empoli gehuurd). Terug vliegen we vanuit Pisa.

Het idee is om na Bologna via Modena, Parma, richting kust naar de Toscane te rijden. Daar we nog 4 nachten niet gepland hebben, iemand tips voor leuke overnachtingen? Wijnboer, welk kustplaatsje is leuk (La Spezia?) of toch een andere route nemen?

In de buurt van La Spezia is Porto Venere echt sprookjesachtig mooi! Paar weken terug geweest en het is echt prachtig. Zwembroekje mee!
pi_142633288
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:51 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Neem in Zwitserland de afslag Lugano, rij binnendoor via een smalle weg noordelijk naar Porlezza, op een gegeven moment rij je Italië binnen en kom je door een tunneltje Porlezza in, dan zit er meteen links een Bar Italia met zicht op het meer van Lugano.
Heerlijk ontbijten daar en dan via een prachtige weggetje nog een klein stukje naar het Comomeer.
DrDarwin,

Nog bedankt voor de tip. We hebben de weg gereden (ongelooflijk mooie weg), maar helaas was er in Porlezza geen parkeerplek meer te vinden. Echt, compleet vol.
We zijn daarom omgedraaid en in Lugano gaan ontbijten.

Wel was het een prachtige weg, dus thanks voor de tip! ^O^
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:24:25 #225
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_142675838
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 12:44 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

In de buurt van La Spezia is Porto Venere echt sprookjesachtig mooi! Paar weken terug geweest en het is echt prachtig. Zwembroekje mee!
Ergens in de buurt van La Spezia willen we ook een nacht oorbrengen; PV ziet er goed uit! Thanks!
pi_142676836
Van welke luchthaven, Catania/Palermo/Trapani, is er het makkelijkst te reizen naar de Etna met bus/shuttle/trein?

Ik wil er een paar dagen verblijven, dus alleen een dagtrip vanuit Palermo is niet zo handig.
pi_142676971
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:56 schreef mirannie het volgende:
Van welke luchthaven, Catania/Palermo/Trapani, is er het makkelijkst te reizen naar de Etna met bus/shuttle/trein?

Ik wil er een paar dagen verblijven, dus alleen een dagtrip vanuit Palermo is niet zo handig.
Catania ligt vrijwel aan de voet van de Etna, dus dat lijkt me het makkelijkst.
pi_142678712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Catania ligt vrijwel aan de voet van de Etna, dus dat lijkt me het makkelijkst.
oh wauw, dan heb ik wel heel scheef zitten kijken, haha. Dacht dat het nog wel een km of 50 was.
pi_142679574
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 13:47 schreef mirannie het volgende:

[..]

oh wauw, dan heb ik wel heel scheef zitten kijken, haha. Dacht dat het nog wel een km of 50 was.
Oh dat kan ook best dat het nog zoiets is. Maar dat is dus niet veel. En zeker niet vergeleken met Palermo of Trapani.
pi_142686444
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh dat kan ook best dat het nog zoiets is. Maar dat is dus niet veel. En zeker niet vergeleken met Palermo of Trapani.
Dat snap ik. Maar als er geen bus o.i.d. die kant op gaat, is het nog niet handig. Ik ga geen auto huren.
pi_142686939
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 17:11 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als er geen bus o.i.d. die kant op gaat, is het nog niet handig. Ik ga geen auto huren.
Nou ja, er gaat echt geen lijnbus de Etna op of zo. Zonder eigen vervoer lijkt me dat een beetje moeilijk.
pi_142686968
Catania _O_ Palermo is 200Km verderop ofzo :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_142696570
Ik heb al iets gevonden in de buurt :-)
pi_143045768
Zo, eind september weer naar Italië. Mijn vrouw zit 2 weken voor haar werk in Pisa en ik ga haar een aantal dagen opzoeken. Op het programma staan nu een dagje Pisa in en een dagtochtje naar San Gimignano. Verder natuurlijk lekker eten en wijn drinken. Nog andere tips? We hebben een auto ter beschikking.

We zijn vorig jaar al een lang weekend in Florence geweest, dat hoeft niet echt meer dus.

Zoals ik het nu bekijk:

- Donderdag aankomst
- Vrijdag Pisa
- Zaterdag San Gimignano
- Zondag Lucca
- Maandag vertrek

[ Bericht 10% gewijzigd door Nielsch op 04-08-2014 11:42:54 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143047998
Cinque terre ligt wel in die hoek van Italië. Zelf nog nooit geweest, maar het schijnt heel mooi te zijn. :)
Miata is always the answer
pi_143048044
Denk dat hij daar niet echt tijd voor heeft. Zijn programma ziet er al strak uit zo.
pi_143048503
Hmm ziet er wel tof uit.... misschien ipv Lucca dan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143058637
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:45 schreef Nielsch het volgende:
Hmm ziet er wel tof uit.... misschien ipv Lucca dan.
Wat je zou kunnen doen, is Pisa en Lucca combineren op 1 dag, en dan op die vrijgekomen dag naar de Cinque Terre gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:36:14 #239
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_143091888
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen doen, is Pisa en Lucca combineren op 1 dag, en dan op die vrijgekomen dag naar de Cinque Terre gaan.
De Cinque Terre staat ook op ons lijstje; nog adviezen over de beste wandelroutes e.d.? Wat is handig: 's ochtends ergens inchecken en dan lekker een dag gaan wandelen of zijn er andere mogelijkheden die je zou aanraden?
pi_143098883
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:36 schreef travelman het volgende:

[..]

De Cinque Terre staat ook op ons lijstje; nog adviezen over de beste wandelroutes e.d.? Wat is handig: 's ochtends ergens inchecken en dan lekker een dag gaan wandelen of zijn er andere mogelijkheden die je zou aanraden?
Ik heb het gebied maar 1 keer bezocht, dus ik ben geen deskundige ;)

Maar toen wij er waren, hebben we twee keer de trein genomen naar Vernazza, en daarvandaan hebben we de routes naar Monterosso en Corniglia gedaan. Die naar Monterosso is vermoedelijk de meest toeristische, maar de uitzichten zijn ook echt spectaculair. De route naar Corniglia heeft het voordeel dat je automatisch in dat plaatsje uitkomt, dat niet op zeeniveau ligt, en daardoor iets rustiger is. Van daar kun je eventueel ook nog verder in zuidelijke richting. Sowieso zijn er nog veel meer mooie routes, waar we niet aan toe zijn gekomen. Wel zijn bepaalde trajecten soms (gedeeltelijk) afgesloten voor werkzaamheden.

Verder hebben we na de tocht van Vernazza naar Monterosso een boottocht gemaakt naar Portovenere. Dat is ook een bijzonder mooi plaatsje, met onder meer een oud fort. De reis over zee is ook de moeite. Het begint met het mooie uitzicht op de Cinque Terre, en tijdens onze trip hebben we tot drie maal toe dolfijnen gezien, wat natuurlijk erg leuk was :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_143120024
Ik vond Cinque Terre in 1 woord: vreselijk. Totaal overbevolkt, alles ingericht op de toerist en minder mooi dan de kust ten noorden van Cinque Terre.
Bezoek Zoagli, Rapallo, Portofino, of juist Porte Venere te zuiden van Cinque Terre. Allen vele malen interessanter, Italiaanser, goedkoper, mooier en totaal geen Amerikanen en Aziaten.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:50:41 #242
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143172649
Sept-okt dikke week Amalfi en Napels geregeld. Iemand nog goede/obscure adressen qua eten en/of vermaak in Napoli? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 29 september 2014 @ 16:33:03 #243
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145023509
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
Sept-okt dikke week Amalfi en Napels geregeld. Iemand nog goede/obscure adressen qua eten en/of vermaak in Napoli? :)
Goeie post man *;

Gisteren gegeten bij Tandem, 6 bij 6 meter. Absolute aanrader in het Centro Storico van Napels. Ze serveren er alleen maar pasta Ragú voor ¤6. Zeg maar Bolognese, maar dan iets anders. :)

http://www.ristorantetandemragu.it
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_145024252
Wij hadden vorige week, 8 dagen lang, een heerlijke vakantie in een misschien niet zo heel bekend gebied.
Voor de liefhebbers hier ons (foto-) verslag.
  maandag 29 september 2014 @ 17:32:10 #245
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145025284
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:54 schreef Bluezz het volgende:
Wij hadden vorige week, 8 dagen lang, een heerlijke vakantie in een misschien niet zo heel bekend gebied.
Voor de liefhebbers hier ons (foto-) verslag.
Leuk verslagje, maar duurt net iets te lang om te laden met de WiFi hiero van het hotel. :)
Transavia vliegt trouwens direct op Bari vanaf AMS. En op Napels; ¤120 retour pp. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 29-09-2014 17:42:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_145030491
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:32 schreef Hyperdude het volgende:

Leuk verslagje, maar duurt net iets te lang om te laden met de WiFi hiero van het hotel. :)
Transavia vliegt trouwens direct op Bari vanaf AMS. En op Napels; ¤120 retour pp. ^O^
Over WiFi in Italië kan ik je boekdelen mailen. Maar ook dat duurt te lang :D

Nou ik heb de reis niet georganiseerd dus ik nam aan dat het niet anders kon :@
  maandag 29 september 2014 @ 21:21:11 #247
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145033533
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]
...

Nou ik heb de reis niet georganiseerd dus ik nam aan dat het niet anders kon :@
Is geen kritiek. Meer bedoeld als info voor andere lezertjes. :)

En de WiFi valt hier wel mee. Stomme Appel was mij ff de zoveelste update aan het sturen toen ik je verslag wilde lezen. Bleek even later. Ik ga nu lezen. :)

Verslag helemaal gelezen, ook lekker recent enzo. Leuk. Ik kan het niet opbrengen; kan geen site maken, en heb niet zo'n behoefte mijn gaan en staan zo op internet 'vast te leggen' . Maar wel handig dat anderen wel reisverslagen maken. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 29-09-2014 21:33:36 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_145035017
Wij doen het vooral voor onszelf, het is heerlijk om na een tijd vakantieverslagen terug te lezen.
Hou al schriftjes bij vanaf mijn eerste vakanties met de kinderen :D (jaren 80)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:22:01 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_145109461
Vermoedde al zoiets :)

Ga ik weer verder met restaurants in Napels. Voor mijzelf :P

Vandaag gegeten bij Ecomesara. www.ecomesararistorante.it
Wederom omgeving Piazza Dante/Via Toledo/Via del Tribunali.
Beetje bio/eco gedoe, maar dat stoort hier niet.

Eten ziet er zeer verzorgd uit en is erg lekker, vinden wij.
Reken ¤40-50 pp. voor antipasti, 1 hoofdgerecht, toetje, paar glazen huiswijn, water en espresso doppio :9
Je kan in Napels voor ¤10-20 pp. prima eten, maar dit is het geld ook waard.
Voor als pasta en pizza je neus uitkomen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 11 december 2014 @ 11:14:36 #250
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_147478020
En waar gaan we in 2015 heen in Italië?

Heb zelf de reis rond, eerst een week Abruzzen, dan naar Vieste bij Gargano in Apulië (Puglia) en eindigen vlakbij Rome, allemaal kleinschalige campings ivm dochter van 3. Vorig jaar Rome bezocht en vind het een heerlijke stad, snel weer even terug dus. Eerste twee gebieden verwacht ik weinig Nederlanders.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_147482058
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:14 schreef Bayswater het volgende:
En waar gaan we in 2015 heen in Italië?

Heb zelf de reis rond, eerst een week Abruzzen, dan naar Vieste bij Gargano in Apulië (Puglia) en eindigen vlakbij Rome, allemaal kleinschalige campings ivm dochter van 3. Vorig jaar Rome bezocht en vind het een heerlijke stad, snel weer even terug dus. Eerste twee gebieden verwacht ik weinig Nederlanders.
Klinkt als een lekker reisje! Waar ga je heen in de Abruzzen? Vieste is een heel fijn plaatsje en Puglia is sowieso mijn favoriete streek in Italie, maar dan vooral de punt bij Santa Maria de Leuca.

Bij ons staat dit jaar Molise op het programma, de vergeten regio van Italie. Komen er elk jaar doorheen op de terugweg van Puglia, Calabrie of Sicilie en zeggen dan, daar moeten we ook eens heen gaan. dus nu komt het er eindelijk van. Verder nog wat andere plaatsen die we al kennen, afhankelijk van het weer noordelijker of zuidelijker (we gaan in juni). We boeken ook nooit wat, overnachten altijd in bungalows of mobil homes op campings en die zijn in die periode altijd wel vrij en dan kun je ze ook per nacht huren, in het hoogseizoen alleen per week.
Ik krijg er al weer zin in!
  donderdag 11 december 2014 @ 15:23:21 #252
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_147484326
Ja, die punt had ik ook graag heen gewild, maar is toch allemaal net weer wat te ver rijden, komt nog wel.
In de Abruzzen zitten we lekker aan de kust, in Giulanova op camping Don Antonio, met een bewolkt dagje lekker het binnenland in rijden want dat moet prachtig zijn. Leven nog bruine beren in het wild, even uitkijken met uitstappen dus. L' Aquila schijn je weer even niet heen te moeten na de verwoestende aardbeving in 2009. Overigens schijnt Gargano ook flink wat te lijden hebben gehad van overstromingen afgelopen september. Zag dat Molise naast/onder deze gebieden ligt. Lees je inderdaad weinig over.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 11 december 2014 @ 18:50:43 #253
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147490207
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:55 schreef Bluezz het volgende:
Wij doen het vooral voor onszelf, het is heerlijk om na een tijd vakantieverslagen terug te lezen.
Hou al schriftjes bij vanaf mijn eerste vakanties met de kinderen :D (jaren 80)
Ah leuk, ik ben dol op reisverhalen!
En gezien je site heb ik heel wat te lezen ;)
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 11 december 2014 @ 19:46:22 #254
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_147492250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 12:24 schreef travelman het volgende:

[..]

Ergens in de buurt van La Spezia willen we ook een nacht oorbrengen; PV ziet er goed uit! Thanks!
Om de boel maar even lekker te maken voor het voorjaar.
Mei 2014.



pi_147499304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:23 schreef Bayswater het volgende:
Ja, die punt had ik ook graag heen gewild, maar is toch allemaal net weer wat te ver rijden, komt nog wel.
In de Abruzzen zitten we lekker aan de kust, in Giulanova op camping Don Antonio, met een bewolkt dagje lekker het binnenland in rijden want dat moet prachtig zijn. Leven nog bruine beren in het wild, even uitkijken met uitstappen dus. L' Aquila schijn je weer even niet heen te moeten na de verwoestende aardbeving in 2009. Overigens schijnt Gargano ook flink wat te lijden hebben gehad van overstromingen afgelopen september. Zag dat Molise naast/onder deze gebieden ligt. Lees je inderdaad weinig over.
Abruzzen is een mooie streek hoor, prachtige kust en binnenland. Niet heel toeristisch, ik denk voor de meesten net iets te ver rijden. Helaas nooit beren of wolven gezien. Binnenland is heel mooi, de Gran Sasso, rijd je zo met 30 graden tussen de sneeuw, ligt ook nog een hotel of iets van Hitler. Niet heel bijzonder om te zien maar wel een beetje vrreemd.
L'Aquila zijn wij in 2010 geweest.... daar werd ik heel stil van. Heb ik ook geen een foto genomen, absoluut geen behoefte aan.

Als je in Vieste bent moet je zeker even naar het graf van Padre Pio gaan. Ik geloof in San Giovanni, midden in de Gargano. Je lacht je kapot.
  zondag 14 december 2014 @ 15:26:18 #256
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_147570478
Ik ga met een vriendin in de zomer de volgende route afleggen per trein: Bologna - Florence - La Spezia (cinque terre) - Rome.

Ik heb alleen nog wat vragen over cinque terre. Hoeveel tijd heb je daar ongeveer nodig? Hoe kun je dat het beste bezoeken? De hike tussen de dorpjes lijkt me leuk, maar tussen alle dorpjes toch echt te veel / zwaar. Is er ook nog een andere manier om cinque terre te zien? Dus bijv. eerst hiken een stuk en dan laatste stuk op andere manier..?? En is la Spezia een goede uitvalbasis voor cinque terre? Of zijn er betere opties? Is er ook strand bij la Spezia voor een dag rust tussen de steden etc. door?

Als iemand nog andere tips of aanraders heeft over de route zelf of de steden hoor ik het ook graag!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 14:02:06 #257
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_152429619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Abruzzen is een mooie streek hoor, prachtige kust en binnenland. Niet heel toeristisch, ik denk voor de meesten net iets te ver rijden. Helaas nooit beren of wolven gezien. Binnenland is heel mooi, de Gran Sasso, rijd je zo met 30 graden tussen de sneeuw, ligt ook nog een hotel of iets van Hitler. Niet heel bijzonder om te zien maar wel een beetje vrreemd.
L'Aquila zijn wij in 2010 geweest.... daar werd ik heel stil van. Heb ik ook geen een foto genomen, absoluut geen behoefte aan.

Als je in Vieste bent moet je zeker even naar het graf van Padre Pio gaan. Ik geloof in San Giovanni, midden in de Gargano. Je lacht je kapot.
Nog minder dan 4 weken te gaan. Padre Pio zojuist opgeschreven voor een bezoekje. :D

Route is compleet Voorburg-Como-Giulanova-Vieste-Fiano Romano-Viverone-Beaune-Voorburg :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Bayswater op 09-05-2015 14:08:07 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_152430457
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 14:02 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Nog minder dan 4 weken te gaan. Padre Pio zojuist opgeschreven voor een bezoekje. :D

Route is compleet Voorburg-Como-Giulanova-Vieste-Fiano Romano-Viverone-Beaune-Voorburg :P
Ah heerlijk! Hier nog drie weken te gaan. Een weekje vroeger dit jaar om op tijd terug te zijn voor Werchter natuurlijk. De hoofdbestemming is dit keer Molise, de kleine onbekende provincie. En verder kijken we wel bij minder weer meer naar het zuiden en bij mooi weer beetje rondrijden door Umbrie en Le Marche. Niks geboekt, we verblijven meestal in bungalows of stacaravans op campings. In die tijd hoef je niks te boeken en kun je daar ook voor een paar dagen blijven (in het hoogseizoen alleen van zaterdag tot zaterdag).
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:53:38 #259
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_152440036
Ja, super hè, het nadert alweer snel. Is wel lekker die vrijheid inderdaad om te gaan en staan waar je wilt in juni. En Molise moeten we ook twee keer doorheen zie ik, zal eens uit mijn raampje kijken of het wat is. :P
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_152446195
Precies, wij zien het ook al jaren door het raampje en denken steeds dat is toch wel mooi om ook eens aan te leggen.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:55:28 #261
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_152656567
jeej... nog twee weekjes voor ons!

Eerst vliegen op Rome (scheelde gewoon 150 euro per ticket), dan met de trein naar Napels.
- Drie daagjes Napels, inc bezoek aan Pompei
- Dan huurauto oppikken, en 3 daagjes Amalfi kust, inc wandeling Pad van God.
- In één ruk door naar Sicilie!

En op Sicilie de volgende route:
- Milazzo, met een dachtocht Liparische eilanden
- Slapen bij de Etna, waar we de vulkaan bezoeken, en een dagtocht Taormina en Catania
- Slapen in Noto, met bezoek aan Syracuse, Noto en Ragusa
- Slapen in Agrigento, met bezoek aan vallei van de tempels
- Dan nog een klein weekje Trapani, met bezoek aan Marsala, eilanden voor de kust en Palermo

Worden drie mooie weekjes!
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zaterdag 16 mei 2015 @ 22:40:37 #262
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_152663216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 18:55 schreef greatgonzo het volgende:
jeej... nog twee weekjes voor ons!

Eerst vliegen op Rome (scheelde gewoon 150 euro per ticket), dan met de trein naar Napels.
- Drie daagjes Napels, inc bezoek aan Pompei
- Dan huurauto oppikken, en 3 daagjes Amalfi kust, inc wandeling Pad van God.
- In één ruk door naar Sicilie!

En op Sicilie de volgende route:
- Milazzo, met een dachtocht Liparische eilanden
- Slapen bij de Etna, waar we de vulkaan bezoeken, en een dagtocht Taormina en Catania
- Slapen in Noto, met bezoek aan Syracuse, Noto en Ragusa
- Slapen in Agrigento, met bezoek aan vallei van de tempels
- Dan nog een klein weekje Trapani, met bezoek aan Marsala, eilanden voor de kust en Palermo

Worden drie mooie weekjes!
Klinkt goed ^O^ Sicilië is prachtig.

Vergeet niet wat fotootjes te plaatsen in dit topic dat al ruim 11 jaar loopt
TRV / Sicilië Topic
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:39:38 #263
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_153081868
23 Juni met mijn Amerikaanse vriend naar Turijn en Cinque Terre.
Nu zit ik te kijken voor treintickets tussen Turijn en Cinque Terre, maar is het het handigst om die online te boeken of gewoon op het station van te voren?

En is er maar 1 trein die naar 1 van de dorpjes in Cinque Terre gaat? Is dat ook een beginpunt voor de wandeling tussen de dorpjes?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 01:19:53 #264
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_153459067
Ciao! Hier geen vakantie maar vakantiewerk. Zit nu anderhalve week op m'n nieuwe 'kantoor' in Molveno, Dolomieten. Echt schitterend, tussen het werken door lekker genieten van de mooie omgeving. Alleen het weer wil nog niet zo. Temperatuur is wel ok maar veel bewolking.

Maar goed, de komende maanden ben ik hier dus er komen vast nog wel mooie dagen. Iemand nog aanraders voor een dagje op pad? Geen auto mee dus moet met ov te doen zijn.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:45:36 #265
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_153463781
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:39 schreef Essiejj het volgende:
23 Juni met mijn Amerikaanse vriend naar Turijn en Cinque Terre.
Nu zit ik te kijken voor treintickets tussen Turijn en Cinque Terre, maar is het het handigst om die online te boeken of gewoon op het station van te voren?
En is er maar 1 trein die naar 1 van de dorpjes in Cinque Terre gaat? Is dat ook een beginpunt voor de wandeling tussen de dorpjes?
Je kunt je kaartje gewoon uit de automaat op het station trekken. Dat werkt verder heel makkelijk (als de automaat het doet...). Regionale treinen zijn het goedkoopst en het heeft geen zin die online te boeken. Vergeet niet je kaartje voor het instappen af te stempelen! De trein langs de dorpen van de Cinque Terre rijdt heen en weer tussen Genua en La Spezia. Soms zijn delen van het wandelpad gesloten, informeer tevoren. Als je slechts een gedeelte van het pad loopt, kies dan niet het laatste deel tussen Manorolo en Riomaggiore, dat overlopen is door horden Amerikanen en Japanners en landschappelijk het minst interessant.
It's not a lie, if you believe
  donderdag 18 juni 2015 @ 23:52:45 #266
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_153655527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:40 schreef bloodymary1 het volgende:


Als je in Vieste bent moet je zeker even naar het graf van Padre Pio gaan. Ik geloof in San Giovanni, midden in de Gargano. Je lacht je kapot.
En bedankt he. Was er vandaag. Wat is dat voor een stad zeg tussen de pracht van de Gargano. Leipe Padre Pio aanbidders, maar vooral blij dat mijn auto heel bleef. Reed er eentje de voor mij geparkeerde auto aan gort.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_153661511
*O* *O* Italie *O*

Wij gaan naar Napels tijdens de tour :P (kut tour, lekker ontvluchten, we wonen in Utrecht :P). Wat zijn de must-sees? We gaan donderdagochtend en komen zondagavond terug. We willen sowieso naar Pompeii/Vesuvius, en wat door de stad zelf slenteren en musea bezoeken en de mooie kustlijn. Denken jullie dat we voor de stad de rest van de tijd nodig hebben deze 3.5 dag? Of is een (half) dagje Capri O+ ook nog wel te combineren? Napels is best een hele grote stad,heb ik beetje onderschat :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:21:51 #268
360589 1boefje
I love pk's!
pi_153666382
Ik vertrek 1 juli naar Sicilie,

We vliegen vanaf Eindhoven naar Catania, pakken een huurauto en rijden naar de Eolische eilanden.
Eerst slapen we nog op Sicilie en pakken in de ochtend de boot naar Vulcano. Daar slapen we 2 nachten en gaan we lekker in een modderbadje :-), vervolgens de boot naar Stromboli, daar gaan we de vulkaan beklimmen en slapen ook 2 nachten in een hotel.
Vervolgens de boot terug naar Sicilie, en rijden door naar Piedimonte Etneo.
Daar slapen we 9 nachten in een appartement.
De bedoeling is nog een excursie naar de Etna, de Alcantara kloof, Taormina, Giardini Naxos en de rest zien we wel afhankelijk van de hitte.....
Als iemand nog tips heeft, graag!!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:23:32 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153676038
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:30 schreef Norrage het volgende:
*O* *O* Italie *O*

Wij gaan naar Napels tijdens de tour :P (kut tour, lekker ontvluchten, we wonen in Utrecht :P). Wat zijn de must-sees? We gaan donderdagochtend en komen zondagavond terug. We willen sowieso naar Pompeii/Vesuvius, en wat door de stad zelf slenteren en musea bezoeken en de mooie kustlijn. Denken jullie dat we voor de stad de rest van de tijd nodig hebben deze 3.5 dag? Of is een (half) dagje Capri O+ ook nog wel te combineren? Napels is best een hele grote stad,heb ik beetje onderschat :D
Goed plan.
Waar in Napels overnacht je?

Castel dell'Ovo, Niet te missen, gratis en goed uitzicht op de stad
's avonds buiten op straat hangen met een Westmalle op Piazza Bellini. Einde Via dei Tribunali.

Vond ik leuk, tenminste. Must sees staan wel in een boekje.:P

In 3,5 dag Napels, Vesivius en Capri doen lijkt mij beetje veel. We/niet Capri zou ik daar beslissen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153720559
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2015 23:52 schreef Bayswater het volgende:

[..]

En bedankt he. Was er vandaag. Wat is dat voor een stad zeg tussen de pracht van de Gargano. Leipe Padre Pio aanbidders, maar vooral blij dat mijn auto heel bleef. Reed er eentje de voor mij geparkeerde auto aan gort.
Haha, ik had ook niet gezegd dat het mooi was, maar alleen dat het lachwekkend is. En dat is het zeker, de hysterische dames die zich op Padre Pio storten. Heel bizar. Ik heb eens gelezen dat het jaarlijks meer bezoekers trekt dan Lourdes.
pi_153720617
Hier net terug van 3,5 week Bella Italia. Was weer heerlijk. Rondje gedaan Molise/Abruzzo, Lazio (meer van Bolsena) en de zuidelijke Marche. Allemaal weer toplocaties, al viel Molise een beetje tegen. Niet heel veel te zien, je komt dan toch al snel in Abruzzo terecht. Of zuidelijker richting Puglia, daar wordt het ook weer interessanter. En ook weinig leuke/goede restaurantjes te vinden. Uiteindelijk wel gelukt en niet verhongerd hoor.
  zondag 21 juni 2015 @ 17:52:48 #272
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153722804
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
...En ook weinig leuke/goede restaurantjes te vinden. ...
Kan ik eigenlijk niet geloven.
In Italië? 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153724187
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 17:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kan ik eigenlijk niet geloven.
In Italië? 8-)
Ja, echt. Deze streek is sowieso niet toeristisch, wat juist wel leuk is natuurlijk. Maar ook de mensen zelf gaan blijkbaar weinig uit eten. En we willen er natuurlijk ook wel een beetje leuk bij zitten, niet in een veredelde pizzasnackbar.
pi_153737862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goed plan.
Waar in Napels overnacht je?

Castel dell'Ovo, Niet te missen, gratis en goed uitzicht op de stad
's avonds buiten op straat hangen met een Westmalle op Piazza Bellini. Einde Via dei Tribunali.

Vond ik leuk, tenminste. Must sees staan wel in een boekje.:P

In 3,5 dag Napels, Vesivius en Capri doen lijkt mij beetje veel. We/niet Capri zou ik daar beslissen.
Dank voor reactie. We zitten in Toledo (spaans disctrict), dus dat zit ook dicht bij kasteel. Klinkt al goed. Capri leek me ook wat veel van het goede hoor. Lijkt me Pompeii/Vesivius toch leuker en bijzonderder uitstapje :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 22 juni 2015 @ 18:15:14 #275
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_153752100
Ik zit nu in zuid tirol, telt dat hier ook nog als italie? Ze spreken hier gelukkig wel overwegend Duits.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 22 juni 2015 @ 18:30:06 #276
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153752488
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:15 schreef marcb1974 het volgende:
Ik zit nu in zuid tirol, telt dat hier ook nog als italie? Ze spreken hier gelukkig wel overwegend Duits.
Speck mit Schlutzkrapfen bij die ene echte Italiaan daar bestellen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 22 juni 2015 @ 18:43:09 #277
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153752795
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 07:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dank voor reactie. We zitten in Toledo (spaans disctrict), dus dat zit ook dicht bij kasteel. Klinkt al goed. Capri leek me ook wat veel van het goede hoor. Lijkt me Pompeii/Vesivius toch leuker en bijzonderder uitstapje :)
Aan het einde Via Toledo naar links de Via Chiala door in 5 min. lopen. Daarachter zitten de grote modejongens aan de Via dei Mille en daar in de omgeving. Ook voor hapje en drankje op niveau.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 4 juli 2015 @ 23:38:14 #278
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_154073124
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier net terug van 3,5 week Bella Italia. Was weer heerlijk. Rondje gedaan Molise/Abruzzo, Lazio (meer van Bolsena) en de zuidelijke Marche. Allemaal weer toplocaties, al viel Molise een beetje tegen. Niet heel veel te zien, je komt dan toch al snel in Abruzzo terecht. Of zuidelijker richting Puglia, daar wordt het ook weer interessanter. En ook weinig leuke/goede restaurantjes te vinden. Uiteindelijk wel gelukt en niet verhongerd hoor.
Enige wat ik in Molise zag was Termoli. Kreeg spontaan medelijden. Gran Sasso omgeving kregen wij echt een wauw gevoel van. Vieste en omgeving mooi, maar Gran Sasso reservaat was het. Wat een apart gebergte.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_154084992
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:38 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Enige wat ik in Molise zag was Termoli. Kreeg spontaan medelijden. Gran Sasso omgeving kregen wij echt een wauw gevoel van. Vieste en omgeving mooi, maar Gran Sasso reservaat was het. Wat een apart gebergte.
Gran Sasso is heel mooi ja. Dat stuk met die hoogvlakte waar die wilde paarden lopen. En dan dat rare hotel van Hitler. Ook apart om met 30 graden met je voetjes in de sneeuw te staan.
Termoli is nog best een leuk dorpje als je de kern in gaat, bovenlangs de haven. Mooier was Vasto, iets verderop.
  woensdag 8 juli 2015 @ 15:08:11 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_154171468
Vraagje voor de kenners. Is Toscane in november een beetje acceptabel qua weer? Of kan ik dan beter in oktober gaan?
pi_154171672
Napels was echt awesome! 3.5e dag was echt veels te weinig :) Echt fantastische stad.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_154173470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:08 schreef Blik het volgende:
Vraagje voor de kenners. Is Toscane in november een beetje acceptabel qua weer? Of kan ik dan beter in oktober gaan?
Daar kun je echt niks van zeggen. Je kunt 23 graden en zon hebben, maar ook 13 graden en regen. Zowel oktober als in november. Goed weer is eigenlijk alleen (min of meer en met uitzonderingen daargelaten) gegarandeerd van half mei tot eind september.
pi_154199956
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:26 schreef Karbonkel95 het volgende:

Ik heb alleen nog wat vragen over cinque terre. Hoeveel tijd heb je daar ongeveer nodig? Hoe kun je dat het beste bezoeken? De hike tussen de dorpjes lijkt me leuk, maar tussen alle dorpjes toch echt te veel / zwaar. Is er ook nog een andere manier om cinque terre te zien? Dus bijv. eerst hiken een stuk en dan laatste stuk op andere manier..?? En is la Spezia een goede uitvalbasis voor cinque terre? Of zijn er betere opties? Is er ook strand bij la Spezia voor een dag rust tussen de steden etc. door? !
Wil ik ook wel graag weten. Hoeveel tijd kan je daar het best besteden als je alles wilt lopen? Iemand ervaringen?
  donderdag 9 juli 2015 @ 21:13:46 #284
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_154206310
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 14:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Gran Sasso is heel mooi ja. Dat stuk met die hoogvlakte waar die wilde paarden lopen. En dan dat rare hotel van Hitler. Ook apart om met 30 graden met je voetjes in de sneeuw te staan.
Termoli is nog best een leuk dorpje als je de kern in gaat, bovenlangs de haven. Mooier was Vasto, iets verderop.
Vasto, ook voorbij gekomen. En het is inderdaad zo dat het van de snelweg er vaak heel anders uit ziet dan als je er in loopt. Hoewel, in Lazio reed ik langs Orvieto, dat zag er vanaf de snelweg al prachtig uit.
Gran Sasso heeft als bijnaam trouwens il piccolo Tibet, begrijp nu denk ik waarom ik het zo apart en mooi vond. Ook te maken met het weer, onweer en zon wisselde elkaar af wat alles nog eens extra accentueerde. Verder Citta Sant'Angelo, Atri en L'Aquila bezocht vanuit onze camping aan zee in Giulianova. L' Aquila wordt bijna ieder gebouw in het centrum nog gestut, maar men is druk bezig na 6 jaar om er weer wat van te maken na de aardbeving in 2009. De andere twee, leuke dorpjes waar je voor 4,80 euro nog op een terras een Aperol, Cola, Fles mineraalwater, 4 bakjes nootjes, een schaal hapjes en 3 koekjes krijgt met een gemeende vriendelijkheid. Ook gratis een oude Italiaanse dame met twee tanden die aan mij waarschijnlijk heel haar levensverhaal heeft verteld. Had het idee dat wij daar de eerste Nederlanders waren sinds jaren.
In Puglia zaten we dus bij Vieste, prachtstad. Populair bij de Italianen, net als in de Abbruzen opmerkelijk weinig buitenlandse toeristen en dit terwijl de snelweg uit het noorden er naar toe nieuw is aangelegd met amper verkeer. Men spreekt ook bijna geen Engels hier. Vieste en de Garganostreek is een genot om in rond te rijden, Van mooie bosgebieden op redelijke hoogte tot mooie bergdorpen als Monte Sant'Angelo (broertje van Citta ?) . Manfredonia en Mattinata zijn mooie steden aan zee, de laatste om zijn klifstranden.
Daarna doorgestoken naar de buurt van Rome, waar het vele Nederlands om je heen toch weer een beetje wennen was. De fonteinen van Tivoli zijn prachtig midden in de binnenstad, Rome hadden we al bezocht. Daarna door naar Pietrasanta vlak onder Cinque Terre. Hele andere mentaliteit hier dan aan de Adriatische kant waar ik vandaan kwam. Onbeschofter en decadenter, wel een schitterende omgeving. Ook weer prijziger, de prijs van benzine ligt bijvoorbeeld hier 20 tot 30 cent hoger dan aan de oostkant. Via Genua naar de Piemonte waar we nog even aan een het mooie kleine meer van Viverone tot rust kwamen. Vervolgens via de Mont Blanc tunnel naar Beaune waar nog het laatste weekend wachtte bij schoonfamilie die daar woont. Beaune rijdt iedereen ook maar langs, maar een zeer leuk en mooi stadje, ook voor de zevende keer.
Gekke dingen meegemaakt? Zat in het verkeer, maar ik probeer dat meestal op zijn Italiaans op te lossen door middel van een claxon, gebaren en veel en snel Nederlands roepen. Heeft mij denk ik 2 deuken bespaard in drukke parkeergebiede. Een bezoek aan het nummer 1 restaurant op tripadvisor in Vieste zal mij ook wel even bijblijven, een weg van 9 kilometer die slechter en slechter (alleen maar gaten) werd maar waar je niet kon keren. Na 9km boven op een berg beland te zijn bleek hij dicht. Masseria San Guiseppe, leuk voor het fotoalbum. En mijn normaal nuchtere vrouw die het "Spaans" benauwd kreeg in een straat van 1,90 meter breed met een stijgingspercentage van 13 % waar plots een knik in zat. Achteraf leuk, toen niet zo.

Maar het was het allemaal waard, prachtvakantie. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 09-07-2015 21:32:29 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_154206763
Dag mensen, iemand ooit in Cagliari geweest? Zo ja, wat zijn de ervaringen met die stad? Ik vlieg er met een paar vrienden (11 in totaal) heen in oktober. :)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_154207487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:13 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Vasto, ook voorbij gekomen. En het is inderdaad zo dat het van de snelweg er vaak heel anders uit ziet dan als je er in loopt. Hoewel, in Lazio reed ik langs Orvieto, dat zag er vanaf de snelweg al prachtig uit.
Gran Sasso heeft als bijnaam trouwens il piccolo Tibet, begrijp nu denk ik waarom ik het zo apart en mooi vond. Ook te maken met het weer, onweer en zon wisselde elkaar af wat alles nog eens extra accentueerde. Verder Citta Sant'Angelo, Atri en L'Aquila bezocht vanuit onze camping aan zee in Giulianova. L' Aquila wordt bijna ieder gebouw in het centrum nog gestut, maar men is druk bezig na 6 jaar om er weer wat van te maken na de aardbeving in 2009. De andere twee, leuke dorpjes waar je voor 4,80 euro nog op een terras een Aperol, Cola, Fles mineraalwater, 4 bakjes nootjes, een schaal hapjes en 3 koekjes krijgt met een gemeende vriendelijkheid. Ook gratis een oude Italiaanse dame met twee tanden die aan mij waarschijnlijk heel haar levensverhaal heeft verteld. Had het idee dat wij daar de eerste Nederlanders waren sinds jaren.
In Puglia zaten we dus bij Vieste, prachtstad. Populair bij de Italianen, net als in de Abbruzen opmerkelijk weinig buitenlandse toeristen en dit terwijl de snelweg uit het noorden er naar toe nieuw is aangelegd met amper verkeer. Men spreekt ook bijna geen Engels hier. Vieste en de Garganostreek is een genot om in rond te rijden, Van mooie bosgebieden op redelijke hoogte tot mooie bergdorpen als Monte Sant'Angelo (broertje van Citta ?) . Manfredonia en Mattinata zijn mooie steden aan zee, de laatste om zijn klifstranden.
Daarna doorgestoken naar de buurt van Rome, waar het vele Nederlands om je heen toch weer een beetje wennen was. De fonteinen van Tivoli zijn prachtig midden in de binnenstad, Rome hadden we al bezocht. Daarna door naar Pietrasanta vlak onder Cinque Terre. Hele andere mentaliteit hier dan aan de Adriatische kant waar ik vandaan kwam. Onbeschofter en decadenter, wel een schitterende omgeving. Ook weer prijziger, de prijs van benzine ligt bijvoorbeeld hier 20 tot 30 cent hoger dan aan de oostkant. Via Genua naar de Piemonte waar we nog even aan een het mooie kleine meer van Viverone tot rust kwamen. Vervolgens via de Mont Blanc tunnel naar Beaune waar nog het laatste weekend wachtte bij schoonfamilie die daar woont. Beaune rijdt iedereen ook maar langs, maar een zeer leuk en mooi stadje, ook voor de zevende keer.
Gekke dingen meegemaakt? Zat in het verkeer, maar ik probeer dat meestal op zijn Italiaans op te lossen door middel van een claxon, gebaren en veel en snel Nederlands roepen. Heeft mij denk ik 2 deuken bespaard in drukke parkeergebiede. Een bezoek aan het nummer 1 restaurant op tripadvisor in Vieste zal mij ook wel even bijblijven, een weg van 9 kilometer die slechter en slechter (alleen maar gaten) werd maar waar je niet kon keren. Na 9km boven op een berg beland te zijn bleek hij dicht. Masseria San Guiseppe, leuk voor het fotoalbum. En mijn normaal nuchtere vrouw die het "Spaans" benauwd kreeg in een straat van 1,90 meter breed met een stijgingspercentage van 13 % waar plots een knik in zat. Achteraf leuk, toen niet zo.

Maar het was het allemaal waard, prachtvakantie. :)
Leuk verslag! Orvieto is prachtig ja, was er al eerder geweest, maar dit jaar ook nog maar even toen we als uitvalsbasis Bolsena hadden.
Goed om te lezen dat L'Aquila er weer een beetje bovenop komt .Wij zijn er dit jaar vlak langs afgereden, nog nooit zoveel hijskranen gezien! Maar in 2010, een jaar na de aardbeving, waren we ook in de buurt en zijn er naar toe geweest. Heb er nog de koude rillingen van. Er was toen nog niks gedaan,het hele centrum was afgezet door militairen, maar je mocht er wel lopen. Alles lag er nog bij zoals de mensen het 's nachts verlaten hadden. Overal spulletjes en zo. Heel akelig. Ik maak overal foto's van, maar de camera bleef in mijn tas.
Heerlijk he, die streken zonder toeristen. Ben ook maar op Italiaanse les gegaan (al weer acht jaar geleden begonnen en nog lang niet vloeiend). Maar het maakt het wel iets leuker en makkelijker, om met die oude mannetjes en vrouwtjes te kunnen spreken. Ik ben ook gek op die dorpjes in het binnenland waar je voor 80 cent een heerlijke Espresso hebt met een koekje er bij, een glaasje water en een gemeende glimlach.
Dit jaar niet zuidelijker gekomen dan Molise, maar ik merkte toch wel dat ik het echte zuiden wel een beetje miste.
Calabrie is ook echt een aanrader! Vreemd genoeg wel iets meer toeristen dan Puglia, maar die zitten allemaal geconcentreerd in plaatsjes als Tropea. En het eten in Calabrie is echt het beste van heel Italie. Lekker spicy.
Herkenbaar zo'n autoritje ook. Hebben we ook wel elk jaar, we volgen de witte wegen op de kaart (ja, er zijn nog mensen met een echte landkaart) en komen dan altijd wel een keer op een smal grindpad vol kuilen terecht. Of midden in een dorpje op een straat die eindigt in een trap of zo. Achteraf wel lachen.
Hmmm.... al weer zin in volgend jaar.

Beaune ken ik ook nog wel van vroeger toen ik met mijn ouders meeging naar Frankrijk. Met al die mooie vakwerkhuizen.
pi_154207586
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:26 schreef crossover het volgende:
Dag mensen, iemand ooit in Cagliari geweest? Zo ja, wat zijn de ervaringen met die stad? Ik vlieg er met een paar vrienden (11 in totaal) heen in oktober. :)
Ben er geweest, maar al weer 14 jaar geleden. Kan van de stad eigenlijk weinig herinneren. Volgend jaar staat Sardinie weer op het lijstje.
Maar ga je alleen naar de stad dan, of nog verder het eiland op? Of een soort vrijgezellenfeest of zo?
pi_154214984
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:59 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ben er geweest, maar al weer 14 jaar geleden. Kan van de stad eigenlijk weinig herinneren. Volgend jaar staat Sardinie weer op het lijstje.
Maar ga je alleen naar de stad dan, of nog verder het eiland op? Of een soort vrijgezellenfeest of zo?
We hebben nog niet echt besloten, de stad zelf lijkt me wel leuk, al is het lastig om voor zo'n grote groep een hostel/airbnb te vinden (die ook in de stad zelf is).

Ik ga met een vriendengroep. We gaan ieder jaar ergens naartoe met (een groot deel van) de groep. Meestal is dat een villa in de ardennen, we zijn ook een keer naar Berlijn geweest en nu dus Italie. Erg leuk altijd :)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_154442834
Misschien dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen, ik zoek een camping met puur een staanplaats in de buurt van Toscane, gaat voor de periode van 25 juli - 8 augustus ofzo. Iemand tips voor gewoon prima campings? Allemaal extra zooi hoeft van mij niet zoals een animatieteam of zulke dingen, een zwembadje erbij zou leuk zijn maar geen vereiste.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_154465348
Wat bedoel je met in de buurt van Toscane, bedoel je dan niet gewoon in Toscane? Een leuke camping ongeveer 15 km van Florence is Il Poggetto in Troghi. Mooi gelegen, prima restaurant op de camping en een zwembadje. Verder geen poespas.
pi_154465883
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 16:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat bedoel je met in de buurt van Toscane, bedoel je dan niet gewoon in Toscane? Een leuke camping ongeveer 15 km van Florence is Il Poggetto in Troghi. Mooi gelegen, prima restaurant op de camping en een zwembadje. Verder geen poespas.
In Toscane ja sorry, bedankt voor de tip ga even kijken. In de buurt ook wel wat dingetjes te doen, we hebben gewoon een auto dus dat is het probleem niet zo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_154492678
Vraagje over het eten.

Ik bestelde in een restaurant een pasta en een seconde piatti, maar kreeg alles tegelijk. Ook het voor gerecht. Is dit normaal en hoe doen Italianen dit normaal.

Het was een camping restaurant op Sardinië overigens.
.
  maandag 20 juli 2015 @ 20:25:58 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_154497003
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:57 schreef Fer het volgende:
Vraagje over het eten.

Ik bestelde in een restaurant een pasta en een seconde piatti, maar kreeg alles tegelijk. Ook het voor gerecht. Is dit normaal en hoe doen Italianen dit normaal.

Het was een camping restaurant op Sardinië overigens.
In een "normaal" restaurant krijg je ze na elkaar. In "toeristenrestaurants" doen ze maar wat. :) Als je op gewicht wil blijven kan je beter licht lunchen en dan 's avonds een antipasto en primo of secondo nemen.
Volgende keer even vragen/uitleggen wat je bedoeling is, het is geen Frankrijk; ze serveren het zoals jij het wilt. :)

Bestel na het eten maar een Vin Santo voor de vrouw/vriendin.
Lekker soppen.
Met de biscotti. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 20-07-2015 20:34:55 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_154497924
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In een "normaal" restaurant krijg je ze na elkaar. In "toeristenrestaurants" doen ze maar wat. :) Als je op gewicht wil blijven kan je beter licht lunchen en dan 's avonds een antipasto en primo of secondo nemen.
Volgende keer even vragen/uitleggen wat je bedoeling is, het is geen Frankrijk; ze serveren het zoals jij het wilt. :)

Bestel na het eten maar een Vin Santo voor de vrouw/vriendin.
Lekker soppen.
Met de biscotti. :@
Nee dat is onzin, dat ligt echt niet aan het soort restaurant. Ik heb eens iemand naar een heel goed restaurant gestuurd, maar die sprak ook geen Italiaans en kreeg ook alles tegelijk. Waarschijnlijk hebben ze iets gevraagd als "insieme" en is daar ja op geantwoord.
Maar normaal gesproken krijg je het gewoon na elkaar antipasto, primo piatto, secondo piatto. Gewoon duidelijk zijn. Maar het kan allemaal, je kunt alles door elkaar bestellen. Of samen een gerecht delen is ook hele normaal omdat het allemaal nogal grote porties zijn. Dat doen wij vaak zodat je toch drie of vier gangen op kunt.
pi_154498578
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 21:26 schreef crossover het volgende:
Dag mensen, iemand ooit in Cagliari geweest? Zo ja, wat zijn de ervaringen met die stad? Ik vlieg er met een paar vrienden (11 in totaal) heen in oktober. :)
Ja, drie jaar terug een paar dagen geweest. Valt buiten het seizoen heel weinig te beleven. Is ook maar een heel klein stadje natuurlijk met een paar restaurantjes langs de haven, een ijssalon en wat bars. Auto huren en eiland rondrijden is wel leuk om te doen, maar verwacht er niet teveel van.
pi_154498659
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:57 schreef Fer het volgende:
Vraagje over het eten.

Ik bestelde in een restaurant een pasta en een seconde piatti, maar kreeg alles tegelijk. Ook het voor gerecht. Is dit normaal en hoe doen Italianen dit normaal.

Het was een camping restaurant op Sardinië overigens.
Wellicht iets typisch van Sardinië, want heb het daar ook meegemaakt. In één keer de hele tafel vol met allerlei voorgerechten (en alleen dat gegeten en nog geen 10 euro voor hoeven betalen) in het ene geval en een dag later alle gangen in één keer op tafel. Nergens anders in Italië gezien.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:26:38 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_154499031
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Wellicht iets typisch van Sardinië...
Zou goed kunnen.
Rare snuiters die Sardiniërs. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_154502042
Ik heb het niet meegemaakt op Sardinie. Toch 20 dagen achter elkaar uit eten geweest daar. Lijkt me echt een kwestie van communicatie.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:17:46 #299
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154542496
Over een week ga ik met m'n vriendin 2 week kamperen door Italië gewoon wat rondtrekken en maar zien hoe lang we waar blijven hangen. De route is grofweg:

Dolomieten
Venetie
Florence
vanuit Florence dagtochtje naar Siena
Cinque Terre
(optioneel Milaan)
Dolomieten

Nu vroeg ik me alleen af hoe je het beste Venetië kan bezoeken. We hebben een leuke camping in Baone gevonden en willen van daaruit naar Venetië. Is Venetië goed te bezoeken met de trein? Lijkt me minder gedoe opleveren dan met de auto ivm parkeren enz.

Is dit aan te raden?
Indien ja. Hoe kan ik het beste treinkaartjes kopen? :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154543687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:17 schreef Pandaplint het volgende:
Over een week ga ik met m'n vriendin 2 week kamperen door Italië gewoon wat rondtrekken en maar zien hoe lang we waar blijven hangen. De route is grofweg:

Dolomieten
Venetie
Florence
vanuit Florence dagtochtje naar Siena
Cinque Terre
(optioneel Milaan)
Dolomieten

Nu vroeg ik me alleen af hoe je het beste Venetië kan bezoeken. We hebben een leuke camping in Baone gevonden en willen van daaruit naar Venetië. Is Venetië goed te bezoeken met de trein? Lijkt me minder gedoe opleveren dan met de auto ivm parkeren enz.

Is dit aan te raden?
Indien ja. Hoe kan ik het beste treinkaartjes kopen? :P
Ik ben een paar jaar geleden van Verona naar Venetië gegaan met de trein. Ging top. Maar ik kwam er toen wel wachter dat je een kaartje koopt voor een specifieke trein. Dus niet voor het traject. Maar voor de trein van 10 over 5 bijvoorbeeld. Ik weet niet of dat altijd zo is.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:58:07 #301
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154543772
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik ben een paar jaar geleden van Verona naar Venetië gegaan met de trein. Ging top. Maar ik kwam er toen wel wachter dat je een kaartje koopt voor een specifieke trein. Dus niet voor het traject. Maar voor de trein van 10 over 5 bijvoorbeeld. Ik weet niet of dat altijd zo is.
Dat viel me ook al op via de website van de Italiaanse spoorwegen ja. Wel wat onhandig. Zo slecht hebben we het in Nederland nog niet :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')