abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 15 februari 2012 @ 16:36:11 #1
163650 Greys
pi_108011121
UPDATE:

Winnares Griekenland:


Griekenland 2012
Universal Music neemt Griekse deelname op zich

De Grieken doen mee in Bakoe, maar zullen door de financiële problemen in eigen land de deelname voor het grootste deel laten financieren door Universal Music.

De platenmaatschappij mag in ieder geval de kandidaat leveren voor Bakoe, maar neemt als tegenprestatie daarvoor alle bijkomende kosten op zich. Ook andere maatschappijen werd een dergelijke constructie aangeboden, maar Universal bleek de enige die dit voor rekening wilde nemen.

Meer details zullen later bekend worden gemaakt. Wel maakte ERT duidelijk dat het publiek op de een of andere manier wel iets te kiezen krijgt in de selectie.

(bron: ERT / Songfestivalweblog.nl)

[ Bericht 21% gewijzigd door Tha_Erik op 24-03-2012 12:28:39 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108024629
Met Griekenland kun je zo'n gokje best wagen :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_108025524
De Grieken sturen bijna altijd een goed nummer, dus dat zie ik wel zitten. Jammer dat de inzending van Universal Music komt. Ik had liever gezien dat iemand van The Spicy Effect of Heaven Music de kandidaat had gestuurd, maar ook Universal heeft wat goede artiesten met Michalis Hatzigiannis en Nikos Vertis en dan vergeet ik er vast nog 1 of 2.
pi_108025736
Zal wel weer het geijkte recept worden.... lekkere discodreun met Griekse invloeden... top 10 gegarandeerd
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_108288664
Financieel én moreel failliet.

En zo wordt het Songfestival weer een stukje minder een muziekevenement en weer een stukje meer commercie. Misschien kunnen ze voor de show nog een kunstschaatser er omheen laten schaatsen, of de zanger tijdens "de act" een ruit kapot laten meppen?
pi_108501537
Aphrodisiac *O*
pi_108502945
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:06 schreef ItaloDancer het volgende:
Aphrodisiac *O*
Ja idd *O* Nu nog een goede zangeres daarbij vinden. Het is toch meer een nummer voor een vrouw. Jammer dat het per se iemand van Universal moet zijn trouwens, want de meeste goede Griekse zangeressen zitten toch bij andere labels.

Baby I'm Yours en Killer Bee zijn trouwens ook nog een prima nummers.

EDIT: Ik lees in ieder geval dat er geruchten zijn dat Eleftheria Eleftheriou sowieso één van de artiesten is. Dat zou duidelijk iemand kunnen zijn voor Aphrodisiac.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheArt op 28-02-2012 14:55:46 ]
pi_108503429
Volgens Oikotimes:
CASSIOPEIA – KILLER BEE (authors: n/a)
ELEFTHERIA ELEFTHERIOU – APHRODISIAC (rumoured author: Christos Dantis)
VELVET FIRE – NO PARKING (author: n/a)
DORA feat. CLAYDEE LUPA – BABY I’M YOURS (author: Claydee Lupa, Elias Pantazopoulos)


Hoe belachelijk lekker is zij? :9~
pi_108503508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgens Oikotimes:
CASSIOPEIA – KILLER BEE (authors: n/a)
ELEFTHERIA ELEFTHERIOU – APHRODISIAC (rumoured author: Christos Dantis)
VELVET FIRE – NO PARKING (author: n/a)
DORA feat. CLAYDEE LUPA – BABY I’M YOURS (author: Claydee Lupa, Elias Pantazopoulos)


Hoe belachelijk lekker is zij? :9~
Zoals verwacht is Aphrodisiac is dus voor Eleftheria Eleftheriou. En inderdaad, ze is erg lekker :9 Ze heeft trouwens al meerdere prima nummers uitgebracht. Kentro Tou Kosmou luister ik regelmatig naar.

Velvet Fire had ik ook wel verwacht.
pi_108503616
Ah jij bent goed thuis in de Griekse popmuziek hoor ik al :P Ik zal dat nummer eens beluisteren.
pi_108503708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Ah jij bent goed thuis in de Griekse popmuziek hoor ik al :P Ik zal dat nummer eens beluisteren.
Ik luister inderdaad regelmatig naar Griekse popmuziek.

Remembering the summer nights van Nikki Ponte was ook een nummer bij uitstek geweest voor het ESF. Juist ja, de Cypriotische Nikki Ponte die vorig jaar ook al een goed nummer had in de Griekse finale en duidelijk had moeten winnen.
pi_108514556
quote:
Dit is gewoon dezelfde demoversie ingezongen door de zangeres die ook de andere 3 nummers heeft ingezongen.
pi_108514639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:02 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dit is gewoon dezelfde demoversie ingezongen door de zangeres die ook de andere 3 nummers heeft ingezongen.
ow... :') weet ik veel :P

maar Klinkt wel lekker en Aphrodisiac betekent in één oogopslag *;
pi_108759952
Hier zijn de artiesten met videoclips!

Aphrodisiac is geproduceerd door Dimitri Stassos, hoe kan het ook anders, wat een koning _O_ _O_ _O_

pi_108760527
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Hier zijn de artiesten met videoclips!

Aphrodisiac is geproduceerd door Dimitri Stassos, hoe kan het ook anders, wat een koning _O_ _O_ _O_

You make me dance like a maniac zou ik graag willen veranderen in You make me drool like a maniac :9~ Godsamme, wat blijft Eleftheria Eleftheriou toch een giga lekker wijf.

EDIT: Ik vrees alleen dat Griekenland en Cyprus elkaar gigantisch dwars kunnen zitten bij de punten als Griekenland Eleftheria Eleftheriou stuurt. Ze hebben beide een zelfde soort nummer met daarbij zangeressen die veel op elkaar lijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheArt op 05-03-2012 21:46:04 ]
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:57:34 #19
368283 ato
pi_108761778
Bedankt voor het plaatsen van de clips, Griekenland was altijd mijn favoriet land. De laatste jaren sturen ze (op een opleving na hier en daar bv Opa) goedkope =sorry- troep. Baby lijkt erg veel op I will die for you, killer bee op nana hey hey. Wat slecht gejat, jammer. Maar dat lekkere wijf :-) met Aphrodisiac klinkt wel prima. Hoop ook dat ze voor dat kiezen. Klinkt beter dan de eerder uitgezonden demo.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 21:59:01 #20
368283 ato
pi_108761882
Hoop ook dat ze voor dat kiezen.

Eh voor haar kiezen..
Life can be a bitch, so like it..
pi_108763171
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

EDIT: Ik vrees alleen dat Griekenland en Cyprus elkaar gigantisch dwars kunnen zitten bij de punten als Griekenland Eleftheria Eleftheriou stuurt. Ze hebben beide een zelfde soort nummer met daarbij zangeressen die veel op elkaar lijken.
En beide liedjes zijn in een Zweedse studio gebakken :+
Dimitri Stassos heeft trouwens ook al eens nummers geproduceerd voor Ivi Adamou...
Maar ik verwacht dat er wel plaats is voor beide liedjes in de finale.
pi_108765303
Volgens mij overduidelijk dat Aphrodisiac het gaat worden. Maarja, we zullen zien!
pi_108876544
Baby I'm yours begint erg lekker, maar zakt toch wel in. Killer bee vind ik niet heel goed, en No parking ronduit saai. Aphrodisiac is gewoon een geweldig nummer, de perfecte mix: lekkere vrouw, up-tempo, Grieks instrumentje, korte coupletten, herkenbaar refrein; dit kan hoog scoren! Ik vind de Griekse nummers van 2001 en van 2004 t/m 2010 gewoon geweldig, en dit past in die lijn. En Eleftheria Eleftheriou _O_
pi_108891997
En haar naam betekent Vrijheid van Vrijheid. Dat is ook een leuke. Ik ben echter niet zo onder de indruk van Aphrodesiac. Wat volgens mij Liefdesdrank betekent. Doe mij maar meer Theodorakis of Vangelis achtig, zoals in het refrein van vorig jaar van Loukas Yiorkas. Een soort bombastische rembetiki.

[ Bericht 6% gewijzigd door WhiteBeard op 09-03-2012 01:57:49 (aanvulling) ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_109026575
Griekse finale begint over 2 minuten en is live te zien hier

[ Bericht 16% gewijzigd door TheArt op 12-03-2012 21:05:22 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')