pi_108018576
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:41 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Die ging toch pas vandaag in de vvk?
Voorvoorverkoop via z'n site ging gister al open, met beperkt aanbod.
pi_108018743
quote:
9s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:44 schreef PiRANiA het volgende:
Het moet wel zo duur!! Niemand koopt CD's meer! De hele muziekindustrie gaat KAPOT!
Niemand is ook weer overdreven :D. Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met cd's kopen. Ik vind het leuk om te hebben.
Feyenoord Rotterdam
PSN: Fuszy2806
pi_108018831
quote:
9s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:44 schreef PiRANiA het volgende:
Het moet wel zo duur!! Niemand koopt CD's meer! De hele muziekindustrie gaat KAPOT!
Nouja, aan de andere kant geef je dus als consument ook minder uit aan het kopen van muziek, en hou je dus ook meer over om uit te geven aan het live meemaken van muziek.
pi_108021674
quote:
O+ wij stonden toen in die Stardish O+
Op vrijdag 21 oktober 2011 00:31 schreef Jojoortje het volgende:
Geeft niks. Ik kom altijd een beetje klaar als ik een slotje zet.
pi_108021770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

O+ wij stonden toen in die Stardish O+
Foodfight! :+
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_108023097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:51 schreef brother52 het volgende:

[..]

_O_
Op vrijdag 21 oktober 2011 00:31 schreef Jojoortje het volgende:
Geeft niks. Ik kom altijd een beetje klaar als ik een slotje zet.
pi_108023226
De Beach Boys?! Dat zou wel ultiem tof zijn zeg!
Doe wat je niet durft.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:02:45 #58
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108025851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:51 schreef brother52 het volgende:

[..]

foodfight.jpg

Mooie tijd was dat.

Patat, mayo, 2 snacks..en dan een bakje kleffe sla. Ja, dat ging niemand eten natuurlijk _O-
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_108026433
Was dat van die blikseminslag in 2001? Toen stond ik geloof ik bij Fireside in de oude Charlie. Stardish was mooi ja. Laatste jaar dat die er was (2002?) hadden ze toch zo'n enorme afzuiger in het midden van de tent staan voor het afval?
pi_108028135
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:11 schreef Tourniquet het volgende:
Was dat van die blikseminslag in 2001? Toen stond ik geloof ik bij Fireside in de oude Charlie. Stardish was mooi ja. Laatste jaar dat die er was (2002?) hadden ze toch zo'n enorme afzuiger in het midden van de tent staan voor het afval?
Dat waren nog eens tijden. Die afzuiger idd. wat een idee.
Was dat ook dat jaar dat ze van die fietsen hadden waar aan de voorkant zo'n kliko zat? OOk geniaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door Partingglass op 15-02-2012 22:50:03 ]
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_108028836
Old skool acts die touren/een nieuw album hebben: The Beach Boys, Black Sabbath, Van Halen, Kraftwerk.

Doe die laatste maar op LL! :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:59:20 #62
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_108029530
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:46 schreef Gitaarmat het volgende:
Old skool acts die touren/een nieuw album hebben: The Beach Boys, Black Sabbath, Van Halen, Kraftwerk.

Doe die laatste maar op LL! :)
Kraftwerk zou wel heel tof zijn :D
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:01:56 #63
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108029663
quote:
Dit wordt mijn 11e jaar. Ik heb de Stardish meerder jaren meegemaakt. Ik weet niet of 2002 de laatste keer was hoor. Ik denk wat later :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 23:25:40 #64
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_108030762
quote:
Volgens mij hadden ze die zuiger er in 2001 ook al staan maar zeker weet ik het niet meer. Die blikseminslag was zeker mooi destijds ik stond te kijken in de India toen deze nog aan de andere kant stond. Tenminste dat was de India denk ik, word ook een dagje ouder.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_108035837
Nog een half jaar te gaan tot LL. Maak er een mooie lente & zomer van
pi_108037007
Op de komende editie van Lowlands zal een Tweet Mirror te zien zijn. Tweet Mirror is een passpiegel en online touchscreen in een. Vanuit kledingwinkels kun je via de spiegel foto's delen via Facebook en Twitter. Met RFID is toegang tot faciliteiten op het festivalterrein mogelijk. Hier zal echter op lange termijn iets mee gedaan worden.

Bron: http://www.festivalinfo.n(...)en_RFID_op_Lowlands/
pi_108037177
kan me er nog niet heel veel bij voorstellen, maar vorig jaar had ik na vrijdagmiddag wel opgegeven met m'n smartphone die al internettend nog gaan halve dag meegaat :)
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:59:54 #68
61541 stbabylon
Ya Hya Chouhada
pi_108037217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:57 schreef ohnikua het volgende:
kan me er nog niet heel veel bij voorstellen, maar vorig jaar had ik na vrijdagmiddag wel opgegeven met m'n smartphone die al internettend nog gaan halve dag meegaat :)
Meerdere batterijen *G* (ja, iPhone suxors :P) FTW
I believe in a one billion world. We should seriously reduce reproduction till we get there!
pi_108037270
quote:
99s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:59 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Meerdere batterijen *G* (ja, iPhone suxors :P) FTW
op lowlands haal ik gewoon weer mijn oude nokia uit de la ;)
pi_108037300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 09:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Op de komende editie van Lowlands zal een Tweet Mirror te zien zijn. Tweet Mirror is een passpiegel en online touchscreen in een. Vanuit kledingwinkels kun je via de spiegel foto's delen via Facebook en Twitter. Met RFID is toegang tot faciliteiten op het festivalterrein mogelijk. Hier zal echter op lange termijn iets mee gedaan worden.

Bron: http://www.festivalinfo.n(...)en_RFID_op_Lowlands/
Horen de passpiegel en RFID nou bij elkaar of zijn het twee aparte verhalen?

RFID zat er al een tijdje aan te komen natuurlijk, benieuwd of ze het eindelijk in de bandjes gaan stoppen :)
pi_108037305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:02 schreef ohnikua het volgende:

[..]

op lowlands haal ik gewoon weer mijn oude nokia uit de la ;)
Inderdaad, die dingen gaan 2 weken mee zonder op te laden (als het niet meer is).

Maar zo'n RFID kunnen ze toch ook in een polsbandje verwerken?
pi_108037409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar zo'n RFID kunnen ze toch ook in een polsbandje verwerken?
Denk dat dat ook bedoeld wordt, nu lijkt het echter alsof RFID aan de tweetmirror gerelateerd is.

RFID is natuurlijk ideaal om locaties te monitoren en de toegang te versnellen.
pi_108037442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:09 schreef AMDB het volgende:

[..]

Denk dat dat ook bedoeld wordt, nu lijkt het echter alsof RFID aan de tweetmirror gerelateerd is.

RFID is natuurlijk ideaal om locaties te monitoren en de toegang te versnellen.
RFID kan toch ook gebruikt voor betalingen ? Geloof dat OV chipknip ook RFID gebruikt?

En denk dat die Tweet Mirror inderdaad losstaand is van het RFID gebeuren.
pi_108037451
weet nog niet of ik mn smartphone+externe accu meeneem of n oudje. mn smatphone kan wel veel beter fotograferen en filmen dan mn digicam :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_108037459
Misschien begrijp ik RFID niet goed.. maar hoe kan dan de toegang worden versneld? De organisatie kan makkelijker zien waar het druk wordt en daar op inspelen? Door RFID wordt securitycheck op bandjes overbodig? Backstage kan men sneller terecht?
pi_108037518
Ik neem beide mee, Iphone voor de foto's/filmpjes (al hoewel dat weinig voorkomt als je eenmaal op het festival bent). En een oud toestelletje om echt mee te bellen/smsen. Vorig jaar was mijn Iphone 4 na anderhalf dag echt leeg, en dat met alles uit (3G, WiFI, Bluetooth etc.).
pi_108037525
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:12 schreef ohnikua het volgende:
Misschien begrijp ik RFID niet goed.. maar hoe kan dan de toegang worden versneld? De organisatie kan makkelijker zien waar het druk wordt en daar op inspelen? Door RFID wordt securitycheck op bandjes overbodig? Backstage kan men sneller terecht?
Precies. Maar ook bv. drukte bij een specifieke bar in kaart brengen, waardoor ze personeel beter kunnen alloceren.

Users kunnen via RFID gechecked worden, bezoekersaantallen op terrein. De data die ze zo gemakkelijk kunnen verzamelen kan het festival een jaar later ontzettend verbeteren!
pi_108037576
Ik word er helemaal enthousiast van :@
pi_108037634
AMDB = Technici freak ?

Vraag me trouwens af of ze zoiets verwerken in een Polsbandje. Gaat dat niet duur worden om ieder jaar van die nieuwe RFID chips te produceren in het polsbandje?
pi_108037692
was bij eurosonic dit jaar ook zo.
pi_108037730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:20 schreef indiaantje89 het volgende:
AMDB = Technici freak ?

Vraag me trouwens af of ze zoiets verwerken in een Polsbandje. Gaat dat niet duur worden om ieder jaar van die nieuwe RFID chips te produceren in het polsbandje?
Niet per sé techniek, meer logistiek ;)

RFID chips zijn niet heel duur, al zal het het bandje wel duurder maken dan dat nu het geval is. Denk dat ze dan ook over moeten gaan op andere bandjes, aangezien ze nu allemaal van 1 grote rol komen en lengte afhankelijk is van de persoon.
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:26:44 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108037759
RFID-chipjes voor dit soort dingen kost geen bal meer.

Ik meen trouwens dan 3voor12 een paar jaar geleden buttons had waar het inzat.
En op Motel Mozaique hadden ze er ook eentje in de button gestopt zodat het bezoekersverkeerd gemonitoord kon worden. En ze hadden blijkbaar een kunstwerk dat veranderde naar aanleiding daarvan :P
pi_108037764
http://blog.odintechnologies.com/bid/52341/What-do-RFID-Tags-Cost

Eigenlijk kost het bijna niks (al is het vergeleken met huidige polsbandjes misschien wel veel). De informatie die je terugkrijgt is echter heel veel waard :)
pi_108037786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:17 schreef AMDB het volgende:
Ik word er helemaal enthousiast van :@
:)

lijkt me wel heel interessant om te volgen! de vpro zond een tijdje terug een documentaire uit over een helicoptern die afgelopen jaar boven lowlands vloog om stromen mensen te monitoren, ook erg interessant!

het lijkt mij ook een leuk experiment om een x aantal bezoekers een chip mee te geven en in 4 dagen in kaart te brengen welke route zij hebben afgelegd :)
pi_108037846
heerlijk trouwens, de eerste 2 reacties op festivalinfo op dit nieuwtje:

Door: pijnacker - do 16 feb 2012 09:43Score: +1 (?) Weer zo'n FANTASTISCHE naam !!!!!!!!!! Beter dan Linkin Park, Springsteen, the Cure en Soundgarden bij elkaar !!!!!!! Geweldig, dat Lowlands zeg !!!!!

Door: joostl - do 16 feb 2012 10:13Score: 0 (?) @Pijnacker

Inderdaad, je moet zeker die nieuwe cd van Tweet Mirror checken, die is echt briljant. Ook RFID is prima, hopelijk staan ze in de India, kan een feestje worden!
pi_108038121
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:27 schreef ohnikua het volgende:

[..]

:)

lijkt me wel heel interessant om te volgen! de vpro zond een tijdje terug een documentaire uit over een helicoptern die afgelopen jaar boven lowlands vloog om stromen mensen te monitoren, ook erg interessant!

het lijkt mij ook een leuk experiment om een x aantal bezoekers een chip mee te geven en in 4 dagen in kaart te brengen welke route zij hebben afgelegd :)
Heb ik ook gezien, inderdaad heel erg interessant :)

Iemand 4 dagen volgen is inderdaad gaaf, beetje hoe ze dit ook bij Nederland van Boven deden :D

Ben wel benieuwd hoeveel kilometer de gemiddelde LL-bezoeker per dag aflegt.
  donderdag 16 februari 2012 @ 10:47:51 #87
61541 stbabylon
Ya Hya Chouhada
pi_108038292
Ik vind het allemaal best, maar alleen gerichte info verzamelen met toestemming. Anders mag alleen de pc mijn individuele info hebben om dat samen te voegen met de andere individuele info.
I believe in a one billion world. We should seriously reduce reproduction till we get there!
pi_108038362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:41 schreef AMDB het volgende:

[..]

Iemand 4 dagen volgen is inderdaad gaaf, beetje hoe ze dit ook bij Nederland van Boven deden :D

denk zeker wel minimaal 5 km :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_108038385
quote:
99s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:47 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het allemaal best, maar alleen gerichte info verzamelen met toestemming. Anders mag alleen de pc mijn individuele info hebben om dat samen te voegen met de andere individuele info.
Denk niet dat ze RFID aan persoon koppelen, dat maakt het namelijk weer een logistieke nachtmerrie aan de poort. Tenzij je je bandje van tevoren krijgt en moet activeren via internet o.i.d.
pi_108038444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:41 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik denk dat je ontzettend verschillende data binnenkrijgt, omdat het heel erg verschilt per bezoeker hoe hij of zij Lowlands beleeft (veel op camping / vooral overdag op terrein / vooral 's nachts op terrein / veel op de Alpha heuvel / vooraan of achteraan bij optredens etc).

De lijn die een bekerrapende Pool in 4 dagen aflegt kan gelijk naar Geerts meldpunt ;)
pi_108038455
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb gehad met drinken bestellen, en nooit lang moest wachten.

Fysieke controle zal je altijd blijven behouden (beveiliging, tassencontrole etc).

En ik hoop dit jaar dat ze ook het terrein de eerste dag op tijd openen.
pi_108038512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:54 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen problemen heb gehad met drinken bestellen, en nooit lang moest wachten.

Fysieke controle zal je altijd blijven behouden (beveiliging, tassencontrole etc).

En ik hoop dit jaar dat ze ook het terrein de eerste dag op tijd openen.
Inderdaad, wachten was voor mij ook nooit echt een probleem (hoewel het nog wel eens wilde lonen om niet rond 7 te willen eten, net als 's nachts een ommetje maken naar de toiletten tegenover de Juliet).

Maar de opening van het festivalterrein op vrijdag moet écht anders dit jaar.
pi_108038685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:57 schreef ohnikua het volgende:

[..]

Inderdaad, wachten was voor mij ook nooit echt een probleem (hoewel het nog wel eens wilde lonen om niet rond 7 te willen eten, net als 's nachts een ommetje maken naar de toiletten tegenover de Juliet).

Maar de opening van het festivalterrein op vrijdag moet écht anders dit jaar.
Ik snap ook niet waarom ze op vrijdag ook niet het terrein om 11 uur opengooien ofzo. Maargoed op het kaartje staat weer van 13.00 dus zal niet gebeuren ben ik bang.
pi_108038860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:03 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom ze op vrijdag ook niet het terrein om 11 uur opengooien ofzo. Maargoed op het kaartje staat weer van 13.00 dus zal niet gebeuren ben ik bang.
Toch moet de organisatie ook hebben gezien dat de situatie van vorig jaar niet wenselijk is. De eerste acts stonden voor een leeg veld te spelen en iedereen stond heel lang in een rij, wat zowel sfeer als omzet niet ten goede komt, lijkt mij. Ze zullen het dit jaar toch wel anders doen?

Volgens mij was het afgelopen jaar ook een stuk erger dan de jaren daarvoor op vrijdagmiddag.
pi_108039551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:54 schreef indiaantje89 het volgende:

Belangrijker voor de organisatie is dat ze het straks wellicht goedkoper kunnen organiseren maar wel dezelfde of hogere service levels kunnen behouden. Nu staan er vaak teveel mensen bij een bar terwijl bij een andere er precies genoeg staan. Het is natuurlijk ideaal als ze teveel personeel kunnen 'elimineren'. Zonder dat je daar als klant iets van merkt.

Daarnaast kunnen ze ook crowd management verbeteren. Dus inderdaad misschien eerder opengooien, meer mensen inzetten bij de ingang als ze zien dat veel mensen daarheen komen.
pi_108039571
Daar net eens zitten luisteren naar Enter Shikari, maar ik sla dat mooi over denk ik :P.
pi_108039624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:32 schreef AMDB het volgende:

[..]

Belangrijker voor de organisatie is dat ze het straks wellicht goedkoper kunnen organiseren maar wel dezelfde of hogere service levels kunnen behouden. Nu staan er vaak teveel mensen bij een bar terwijl bij een andere er precies genoeg staan. Het is natuurlijk ideaal als ze teveel personeel kunnen 'elimineren'. Zonder dat je daar als klant iets van merkt.

Daarnaast kunnen ze ook crowd management verbeteren. Dus inderdaad misschien eerder opengooien, meer mensen inzetten bij de ingang als ze zien dat veel mensen daarheen komen.
Ik snap je punt, maar het heeft er ook te maken welke acts er rond die drink stands staan. En dat meten die chips niet ;)
  donderdag 16 februari 2012 @ 11:35:56 #98
61541 stbabylon
Ya Hya Chouhada
pi_108039664
@Rapid_Razor_Bob gaan jullie dit jaar iets doen aan de nachtmerrie op vrijdag begin middag? Een vrijwel lege Alpha heeft niemand wat aan.

Antwoord komt eraan :P
pi_108039678
quote:
99s.gif Op donderdag 16 februari 2012 11:35 schreef stbabylon het volgende:
@Rapid_Razor_Bob gaan jullie dit jaar iets doen aan de nachtmerrie op vrijdag begin middag? Een vrijwel lege Alpha heeft niemand wat aan.

Antwoord komt eraan :P
ben benieuwd!
pi_108039769
Ik ook, misschien dat meerdere mensen kunnen tweeten want af en toe wilt RRB nog al eens de vragen met een kritiek randje uit de weg gaan.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')