quote:
Op dinsdag 14 februari 2012 20:13 schreef buzz1291 het volgende:[..]
Wat zeg je nou............
Ik rij al jaren met Latex binnenbanden. Vroeger Pariba's en tegenwoordig Michelin. Okay, ze worden door het seizoen heen wat dunner maar lek rijden, ik kan het me niet heugen. Laatste keer was ooit door een gat en dus een keurige snakebite. En dan helpen zelfs latex binnenbanden niet meer ondanks dat de puncture resistant tot wel 10 x hoger is dan bij butyls.
Maar laat eens horen wat ik nog niet weet. Waarom geen latex om een berg af te dalen?
Latex kan niet goed tegen warmte als gevolg van remmen. De binnenbanden klappen dus veel sneller dan butyl in een afdaling.
Ik geloof wel dat latex binnenbanden lekbestendiger zijn dan butyl maar ik merk het verder niet. Sample is ook te klein om er iets zinnigs over te zeggen. Daarnaast rijd ik ermee onder goede omstandigheden maar met kwetsbaardere buitenbanden dus het is sowieso nogal lastig vergelijken. Ik weet wel dat ik er net weer een zestal gekocht heb om de zomer lekker soepel door te komen icm Pariba, Challenge en Vittoria buitenbanden - al is het alleen al voor de moraal die mooiweerwielen en zomerbanden geven
Als je nooit lek rijdt, heb je dan ook dat de banden na verloop van tijd steeds sneller leeg gaan lopen? Vervang je ze dan? Mijn oudste latex biba (>3j) verliest bijna 6 bar in 24u. Dat is wel irritant want ik heb de neiging om die de ochtend voor een toertocht te hard op te pompen om niet aan het einde van de middag met een halfzachte band te hoeven rijden. Weggooien vind ik ook zonde..
quote:
Inderdaad, en dan heb je dus ook nog die sturen die in de beugel breder zijn dan bij de shifters (sommige FSA en 3T; Deda niet)