abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_107997097
Mijn werkgever heeft me gisteren een positie aangeboden in Dubai waar ik vanaf april voor een maximale periode van 2 jaar kan zitten. Ik moet op redelijke korte termijn beslissen dus ben hier op zoek naar wat ervaringsdeskundigen!

Op zich ben ik erg enthousiast over een aanstelling in het buitenland en ben ik bekend met langere tijd over de grens verblijven, alleen is Dubai volgens mij een geval apart. Daarnaast ben ik wat onzeker over de aangeboden voorwaarden, wellicht zijn er hier mensen met ervaring?

Allereerst natuurlijk de stad zelf, dit zal een kwestie van smaak zijn en moet ik denk ik zelf ontdekken. Ik vraag me wel af hoe het is om daar als westerling te wonen en werken; is er makkelijk aansluiting met andere westerlingen te vinden en kan je er uit de voeten met de westerse cultuur? (biertje, stappen, etcetc)

Daarnaast ben ik benieuwd naar de verhouding in kosten voor levensonderhoud, mijn werkgever spreekt van 75% van de kosten van hier (dus geeft aan dat Dubai goedkoper is), heeft iemand hier ervaring mee?

Tenslotte huisversting; ik krijg een bepaalde vergoeding per maand ten behoeve van huisvesting, deze is echter niet hoger dan waarvoor je in Nederland fatsoenlijk 1 slaapkamer appartement voor huurt, matched dat met de prijzen daar?

Volgens mij zijn er daarnaast in Dubai ook een aantal belasting voordelen waar je rekening mee moet houden in de totale berekening van onkosten, of betaal je als expat gewoon NL belasting?

[ Bericht 1% gewijzigd door username84 op 15-02-2012 09:45:50 ]
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:31:31 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107997458
Kom er later op terug.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_107997506
De prijzen voor huizen (huur en koop) zijn veel hoger dan hier. De prijs van producten is dan wel weer lager. Biertje etc. kan gemakkelijk daar.
  woensdag 15 februari 2012 @ 09:46:57 #4
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_107997752
Ik heb er 3,5 jaar gezeten en het was de tijd van mijn leven. Als je die kans krijgt, met 2 handen grijpen zou ik zeggen.

Huisvesting in Dubai is duur, in de naastgelegen emiraten is het een heel stuk goedkoper. Het leven is er zo duur als je het maken wilt, je kan er van heel erg weinig al goed leven, maar je kan er ook 10x zoveel uitgeven als je hier doet als je dat zou willen. Je kan er erg goed uit eten voor weinig geld, bijvoorbeeld in de libanese restaurants, die erg goed voer serveren. Dubai heeft ook veel kroegjes en bars, met name in de hotels, waar er zat van zijn. Verder is het een paradijs voor outdoor, watersport etc. Ik heb mijn tijd daar ervaren als 1 grote vakantie.

Belasting betaal je in het land waar je je inkomsten hebt. Als je als expat je volledige inkomen hier in NL krijgt, dan ben je relatief duur uit dus. Mooier is als je hier een minimaal inkomen hebt, waarvan bv je sociale lasten betaald worden, of eventuele vaste kosten die je hier houd, en de rest lokaal op een lokaal contract. Daar betaal je geen inkomstenbelasting, de enige belasting die je daar ziet is op alcohol en tabak, en die zijn fors, maar voor de gemiddelde inkomens die een europeaan daar heeft geen probleem.

Wat het sociaal leven betreft, de locals zijn er een absolute minderheid(god zij dank). Met name in Dubai is het overgrote deel van de mensen expat. Erg veel uit india en pakistan, die de baantjes als taxidriver of in de bouw hebben. Verder zijn er veel europeanen, en het leggen van sociale contacten gaat er nog makkelijker dan hier.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_107998356
Dat klinkt aantrekkelijk! Ik weet nog niet hoe de loon-constructie eruit gaat zien, dat is wel even een belangrijke; zeker ook als ik vanaf mijn NLse bankrekening moet leven daar.

Hoe heb jij huisvesting geregeld? Er zijn niet echt veel omliggende aantrekkelijke plaatsen op een afstand die dagelijks af is te leggen.
pi_107998476
En nog zo 1 om over na te denken;

What you must remember sexual relations outside of marriage should you be apprehended are completely illegal and carry a prison sentence.

Is het echt zo strikt? Als westerling is dat natuurlijk niet iets waar je enthousiast van wordt ;)
  woensdag 15 februari 2012 @ 10:47:43 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_107999274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:17 schreef username84 het volgende:
En nog zo 1 om over na te denken;

What you must remember sexual relations outside of marriage should you be apprehended are completely illegal and carry a prison sentence.

Is het echt zo strikt? Als westerling is dat natuurlijk niet iets waar je enthousiast van wordt ;)
Zelfs voor een zoen op straat kun je opgepakt worden.

En vergeet niet dat bij het huren van een huis je meestal een jaar vooruit moet betalen ofzo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108000086
Als je wordt uitgezonden voor een bepaalde (relatief korte) periode, dus maximaal 5 jaar, blijf je meestal in NL verzekerd (WW, pensioen etc).

Wat dan meestal gedaan wordt, is je inkomen omrekenen naar een netto bedrag per jaar. (Dus onder aftrek van belastingen, premies, woonlasten, etc.). Hierop wordt nog een correctie gedaan naar land van uitzending. Dus als Dubai 10% duurder is dan NL, wordt er een factor 1,1 op losgelaten.

Dit inkomen krijg je dus maandelijks overgemaakt, naar je NL rekeneing of je rekening in Dubai. Je werkgever zorgt voor je belasting afdracht in Dubai.

Wat je zou kunnen doen is googlen op een makelaar of funda-achtige site in Dubai, weet je gelijk wat er min of meer te huur is voor de vergoeding die ze geven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_108001196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De prijzen voor huizen (huur en koop) zijn veel hoger dan hier. De prijs van producten is dan wel weer lager. Biertje etc. kan gemakkelijk daar.
Biertje is daar godspleuresduur :o
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:41:38 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108002384
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Biertje is daar godspleuresduur :o
Zo krijg je ze in de Burj Al Arab, in een metalen flesje. 8-)

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108002769
En dat kost je dan ¤10,-? ;)
pi_108003933
Zoiets ja. :) Als buitenlander kan je wel een speciale permit krijgen om thuis alcohol te hebben. Maar daar zitten wel restricties aan (qua hoeveelheid, gebruik etc).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108004083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef Skv het volgende:
Zoiets ja. :) Als buitenlander kan je wel een speciale permit krijgen om thuis alcohol te hebben. Maar daar zitten wel restricties aan (qua hoeveelheid, gebruik etc).
Is het echt zo'n hassle om je gebruikelijke na-werk biertje in huis / de kroeg te krijgen?
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:10:52 #14
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_108005399
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:17 schreef username84 het volgende:
En nog zo 1 om over na te denken;

What you must remember sexual relations outside of marriage should you be apprehended are completely illegal and carry a prison sentence.

Is het echt zo strikt? Als westerling is dat natuurlijk niet iets waar je enthousiast van wordt ;)
Nee, dat zijn spookverhalen die het hier goed doen in de media maar verder weinig van doen hebben met de waarheid, zeker in Dubai niet.

Officieel mag je er niet ongetrouwd samenwonen, maar zolang je niet naakt door je tuin gaat rennen of gekke orgies organiseren is er niks aan de hand. Een bikini op het strand is er ook vrij normaal, topless is wel een stap te ver.

Als westerse niet moslim kun je er een liqor license krijgen, waarmee je in enkele half verstopte winkels drank kunt kopen. Die mag je dan naar huis vervoeren en daar gebruiken. Tip: bacardi in een lokale fles spa (masafi) ziet er onschuldig uit. Dus als je op trips in de desert een koelbox met cola en masafi flessen bij je hebt, dan kraait daar geen haan naar ;) (ga nooit dronken rijden, dan ben je goed de sjaak)

Huisvesting kun je er eenvoudig vinden, de lokale engelstalige kranten staan vol advertenties van de housing agents. Het hangt van je lokatie af waar je gaat werken, als dat Jebel Ali is dan zit je wel min of meer vast aan Dubai als woonplaats. Werk je in Deira of Bur dan liggen Sharjah en Ajman binnen bereik, circa 15-25km, wel druk op de weg. Een appartementje met 2 slaapkamers in dubai kost je al snel 50k dirham/jaar. Ik woonde zelf in Sharjah in een ruime villla, 3 slaapkamers, 2 badkamers, grote tuin, voor 25k dirham/jaar, een flink verschil dus (1 euro is grofweg 4 dirham). Je huis betalen werkt er met cheques, een systeem dat we in NL niet echt kennen, in engeland bijvoorbeeld weer wel. Je schrijft elk jaar dus 12 checks uit, steeds gedateerd op de 1e van de maand, en elke maand gaat de huisbaas 1 van die cheques cashen. Meestal betaal je rond 1 maand huur aan bemiddelingskosten aan de agent bij aanvang van je huur.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_108019162
Ik ga werken in Dubai zelf, dus ik vrees dat ik daar inderdaad aan vast zit. De appartementen die ik heb gevonden komen allemaal rond de 1.500 euro/maand uit, terwijl 50k dirham/jaar op ongeveer 900 euro/maand uit komt. Je denkt dat die laatste het meest realistisch is?
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:41:45 #16
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108028526
Ben je al eens in Dubai geweest? It's a bit like marmite, you either love it or hate it.

Ik heb daar wel goedbetaalde contracten aangeboden gekregen, maar ik zie me er zelf niet wonen. Er wonen een aantal goede vrienden van me die het fantastisch vinden, maar ik ben denk ik te ouderwets en niet alles hoeft te glimmen. :P
reset
  donderdag 16 februari 2012 @ 01:33:10 #17
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_108034205
De prijzen voor huizen in Dubai zijn hoog, die 50k dirham is vanaf, dan heb je een 1slaapkamer appartement ofzo. Als je in Dubai stad zit, dat is dus Deira of Bur, dan zit je maar een half uurtje rijden van Sharjah en Ajman, dat ligt allemaal tegen elkaar aan, dus opzich kan je alle kanten op. Wil je dus wat meer ruimte voor een lagere prijs, dan moet je wat noordelijker gaan wonen.

Dubai is inderdaad een stad van glimmers, alles is pracht en praal en vooral 'nep'. Maar de andere emiraten zijn dat niet of nauwelijks, je hebt ook nog veel van die oude souks (marktjes). Ook als je van outdoor houd, lekker met de jeep de woestein in, of de bergen, dan kun je er je hart ophalen. Voor elk wat wils dus, genoeg afwisseling.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_108049292
Ben er nog niet geweest, onderdeel van het aanbod is wel dat ik er een paar dagen ga 'proeven' voor een final beslissing. Dat is sowieso geen slecht idee natuurlijk ;-)
pi_108049382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:41 schreef static het volgende:

[..]

Zo krijg je ze in de Burj Al Arab, in een metalen flesje. 8-)

[ afbeelding ]
Hier in nederland ook hoor op sommige plekken. ;)
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:45:30 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108054395
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:41 schreef static het volgende:

[..]

Zo krijg je ze in de Burj Al Arab, in een metalen flesje. 8-)

[ afbeelding ]
Waarom drink jij export Heineken? :( In NL is het vrij middelmatig bier, in het buitenland is het gewoon niet weg te krijgen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_108054615
quote:
18s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Waarom drink jij export Heineken? :( In NL is het vrij middelmatig bier, in het buitenland is het gewoon niet weg te krijgen.
http://reclamewereld.blog(...)e-belgische-biertest
pi_108076001
Vervuil mijn topics eens niet met bier discussies :P

Aan diegene die eerder via een expat regeling zijn weggeweest, stond hier een maandelijkse tegemoetkoming tegenover? Zoja, in welke vorm? (er bestaat b.v. een tegemoetkoming tbv onderkomen, verschil in kosten levensonderhoud, motivatie tegemoetkoming, etc..)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 13:01:55 #23
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_108076288
Toen ik 'expat' was in eigen land (NL) kreeg ik een expattoeslag inbegrepen in mijn dagloon en vorig jaar was ik expat in Jersey en daar declareerde ik al mijn huisvestingskosten 1:1.
reset
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:19:53 #24
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108080605
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:52 schreef username84 het volgende:
Vervuil mijn topics eens niet met bier discussies :P

Aan diegene die eerder via een expat regeling zijn weggeweest, stond hier een maandelijkse tegemoetkoming tegenover? Zoja, in welke vorm? (er bestaat b.v. een tegemoetkoming tbv onderkomen, verschil in kosten levensonderhoud, motivatie tegemoetkoming, etc..)
Meestal een per diem.

Maar waarom vraag je dit niet aan je werkgever?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108092915
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:19 schreef static het volgende:

[..]

Meestal een per diem.

Maar waarom vraag je dit niet aan je werkgever?
Uiteraard gedaan; ik was op zoek naar vergelijkingsmateriaal. Mijn regeling is relatief gunstig te noemen ;)
  zaterdag 18 februari 2012 @ 08:36:18 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108109095
Wat is die regeling?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108251438
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 12:52 schreef username84 het volgende:
Vervuil mijn topics eens niet met bier discussies :P

Aan diegene die eerder via een expat regeling zijn weggeweest, stond hier een maandelijkse tegemoetkoming tegenover? Zoja, in welke vorm? (er bestaat b.v. een tegemoetkoming tbv onderkomen, verschil in kosten levensonderhoud, motivatie tegemoetkoming, etc..)
Onderkomen werd altijd door mijn werkgever geregeld en betaald. Nooit een rekening gezien voor apartementen. Daarnaast wordt er een per diems betaald om dagelijkse kosten te dekken (overigens altijd ruim genoeg om riant van te leven). Maar moet zeggen dat deze per diems vrijwel altijd op ging in het weekend :D

Deze bedragen zijn afhankelijk van de levensstandaard in het land (en belastingvrij in NL mits de bedragen niet te hoog zijn).

Indien van toepassing wordt een belastingaangifte in het land waar ik ben ook geregeld door een accountant.
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:52:02 #28
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108252954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:36 schreef static het volgende:
Wat is die regeling?
?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108262713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je wordt uitgezonden voor een bepaalde (relatief korte) periode, dus maximaal 5 jaar, blijf je meestal in NL verzekerd (WW, pensioen etc).

Wat dan meestal gedaan wordt, is je inkomen omrekenen naar een netto bedrag per jaar. (Dus onder aftrek van belastingen, premies, woonlasten, etc.). Hierop wordt nog een correctie gedaan naar land van uitzending. Dus als Dubai 10% duurder is dan NL, wordt er een factor 1,1 op losgelaten.

Dit inkomen krijg je dus maandelijks overgemaakt, naar je NL rekeneing of je rekening in Dubai. Je werkgever zorgt voor je belasting afdracht in Dubai.
wees voorzichtig, dit geldt lang niet altijd wat jij beweert!

Als je uitgezonden wordt blijf je niet meestal NL-verzekeringsplichtig.
Of je salaris op een NL-bankrekening of een buitenlandse wordt uitbetaald heeft niks te maken met in welk land je belastingplichtig zou zijn. Een goede belastingadviseur kan je hier bij helpen.

Maar je werkgever moet je deze basiszaken wel kunnen toelichtne, anders heb je geen goed materiaal om je afweging te kunnen maken.

en verder.....ik zou geen nee zeggen tegen Dubai! }) (zit nu in Kazachstan)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_108262731
edit foutje
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 27 februari 2012 @ 00:55:23 #31
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108448887
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 08:36 schreef static het volgende:
Wat is die regeling?
??
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108662716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:41 schreef static het volgende:

[..]

Zo krijg je ze in de Burj Al Arab, in een metalen flesje. 8-)


Mag je daar trouwens zomaar binnenlopen ( dat hotel) aangezien ik mij kan voorstellen dat men liever de bar laat bevolken door gasten die daar logeren.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:10:49 #33
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108662999
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mag je daar trouwens zomaar binnenlopen ( dat hotel) aangezien ik mij kan voorstellen dat men liever de bar laat bevolken door gasten die daar logeren.
Nee, je moet óf in het hotel logeren óf - via een ingewikkelde constructie - een afspraak maken. Anders kom je niet eens de brug naar het hotel op.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_108703541
Oh! Ik wist niet dat dat Hotel zo afgeschermd was van de buitenwereld.
  zondag 4 maart 2012 @ 17:39:49 #35
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_108704640
Wat binnenbeelden:









Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 14 maart 2012 @ 00:01:46 #36
343652 nikosthegriekos
Mellow moe nie mouwe! ouwe!
pi_109074826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:10 schreef static het volgende:

[..]

Nee, je moet óf in het hotel logeren óf - via een ingewikkelde constructie - een afspraak maken. Anders kom je niet eens de brug naar het hotel op.
Daar ben ik ook achtergekomen :( In mijn gedachte ramde ik met mijn huurauto en al, door de checkpoint om ook maar een glimp van de lobby op te kunnen vangen :P

Werken vond ik aangenaam in Dubai. Biertje: Ik mis de normale kroegen. Hotelbars zijn meestal zo sfeerloos...

Activiteiten meer dan genoeg. Arabieren vaak arrogant. Indiers en dat soort volk erg aardig.

Kortom, als ik flink kan cashen voor een paar jaar zou ik het sterk overwegen om het te doen.
"Without music, life would be a mistake."
Live, Laugh, Love
  woensdag 14 maart 2012 @ 00:56:04 #37
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_109076406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 00:01 schreef nikosthegriekos het volgende:

[..]

Biertje: Ik mis de normale kroegen. Hotelbars zijn meestal zo sfeerloos...

In de meeste kroegen en clubs is bier e.d. te koop; ga anders naar de Dubai tennisclub, een populaire tent.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:51:55 #38
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_109112723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 00:01 schreef nikosthegriekos het volgende:

[..]

Werken vond ik aangenaam in Dubai. Biertje: Ik mis de normale kroegen. Hotelbars zijn meestal zo sfeerloos...
Dan ga je naar de "Belgian Beer Bar", net een Nederlandse kroeg, maar dan met uitzicht over de Dubai skyline :)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_109233738
Topic loopt vol met tips, goed om te zien :)

Is er aanstaande week toevallig iemand in Dubai om een biertje mee te drinken? Er lopen wel wat collega's rond maar zij zijn allemaal moslim waardoor dat wat lastig wordt. Daarnaast is het 'goed een biertje kunnen drinken' voor mij een belangrijke factor voor een potentiële nieuwe woonplaats ;)
  zondag 18 maart 2012 @ 17:47:20 #40
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_109240645
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:57 schreef username84 het volgende:
Topic loopt vol met tips, goed om te zien :)

Is er aanstaande week toevallig iemand in Dubai om een biertje mee te drinken? Er lopen wel wat collega's rond maar zij zijn allemaal moslim waardoor dat wat lastig wordt. Daarnaast is het 'goed een biertje kunnen drinken' voor mij een belangrijke factor voor een potentiële nieuwe woonplaats ;)
Ik woon hier, maar heb waarschijnlijk helaas geen tijd om een biertje te doen. Wat betreft moslim collega's zal het je verbazen wat die allemaal drinken :)

Kan trouwens ook Barasti in Le Meridien Mina Seyahi aanraden, erg relaxte beach club waar het bijna altijd druk is, door de weeks soms een thema avond met salsa muziek e.d, weekends clubbing. Verder is Meridien Village in Le Meridien in Garhoud een aanrader, the Irish Village ook in Garhoud is altijd erg relaxt en hangt een goeie sfeer, en zoals al gemeld de Belgian Beer Bar in het Festival City Crown Plaza hotel voor een biefstuk met friet en een Hoegaarden :)

Ben je meer de grote club "kinda guy" dan zijn 360 in het Jumeirah Beach Hotel, Trilogy in Madinat Jumeirah, Sanctuary in het Atlantis Hotel of Zinq in het Crown Plaza SZR hotel. Let er wel op dat de meeste van deze clubs alleen entree geven aan koppels over het algemeen.

Welk hotel/regio zit je volgende week? Kan ik je wellicht nog wat extra tips in die buurt geven.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_109240831
Zit in de buurt van Dubai Marina. Ik denk dat ik van beide soorten tips een en ander ga proberen mee te pakken, heb natuurlijk een goed beeld van het diverse aanbod nodig ;-)
pi_109247141
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:39 schreef static het volgende:
Wat binnenbeelden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zou zo mijn spullen pakken.
pi_109520140
Uit je openingspost lijkt het er op dat je er financieel op ACHTERuit zou gaan in plaats van vooruit. Dat lijkt mij heel vreemd. Werken in het buitenland is een geweldige ervaring, waar je veel aan gaat hebben, maar je geeft er (tijdelijk) ook veel voor op. Zoals sociaal leven, relaties met familie en vrienden etc. Daar staat 'normaal' gesproken volgens mij meestal financieel iets tegenover.
Het preciese salaris is altijd moeilijk om iets van te zeggen, omdat de secundaire randvoorwaarden (worden je huis, auto, vliegtickets naar Nl, verzekeringen, pensioen, arbeidsongeschiktheid, belastingen etc door je werkgever betaald?) zo mogelijk nog belangrijker zijn. Wij hebben salaris etc NETTO afgesproken, dus waar er ook belasting betaald wordt en hoeveel, voor ons maakt dat weinig uit.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_109527517
Zo zwart wit is het niet, wat ik bedoelde met 75% cost of living is dat er geen factor x over het netto loon berekend wordt.

Uiteraard worden er een aantal bonussen bij gegeven, verzekeringen worden betaald en er wordt een maandelijkse vergoeding aangeboden voor het inleveren van een auto van de zaak. Er is echter geen relocation fee opgenomen, ik ben net terug van een 'proef'-week wat me goed is bevallen (ook bij een borrel van de NLse vereniging geweest, erg gezellig) en daar kwam naar voren dat dit toch wel gebruikelijk is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')