abonnement Unibet Coolblue
pi_107991641
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor wilt aanmaken.



Carry on :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_107991652
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:19 schreef DjinN het volgende:
Hallo mensen :)
Ik zit met een probleempje wat betreft mijn kater Liloe
Ik heb nu bijna 2,5 jaar een relatie met mijn vriend, en er zijn nooit problemen geweest met Liloe. Sterker nog: Liloe was in het begin niet weg te slaan bij mijn vriend. Sliep bij hem, liep de hele dag achter hem aan, kortom Liloe was dol op mijn vriend.
Op de een of andere reden is dat ineenkeer veranderd en ik snap er niets van :{ Liloe durft niet meer bij mijn vriend in de buurt de komen en rent elke keer weg als ie em ziet. Aaien gaat al helemaal niet want dan reageert ie schrikkerig. Mijn vriend heeft nooit iets verkeerds gedaan bij Liloe. Hij heeft em niet bang gemaakt, laten schrikken, pijn gedaan, of wat dan ook.
Kan het misschien iets met Liloe's territorium te maken hebben ? Hij slaapt namelijk normaal altijd in mijn kamer in zijn mandje op bij mij op bed. Misschien ziet ie mijn vriend ineenkeer als indringer?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik begrijp er niets van :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_107996153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:19 schreef DjinN het volgende:
Hallo mensen :)
Ik zit met een probleempje wat betreft mijn kater Liloe
Ik heb nu bijna 2,5 jaar een relatie met mijn vriend, en er zijn nooit problemen geweest met Liloe. Sterker nog: Liloe was in het begin niet weg te slaan bij mijn vriend. Sliep bij hem, liep de hele dag achter hem aan, kortom Liloe was dol op mijn vriend.
Op de een of andere reden is dat ineenkeer veranderd en ik snap er niets van :{ Liloe durft niet meer bij mijn vriend in de buurt de komen en rent elke keer weg als ie em ziet. Aaien gaat al helemaal niet want dan reageert ie schrikkerig. Mijn vriend heeft nooit iets verkeerds gedaan bij Liloe. Hij heeft em niet bang gemaakt, laten schrikken, pijn gedaan, of wat dan ook.
Kan het misschien iets met Liloe's territorium te maken hebben ? Hij slaapt namelijk normaal altijd in mijn kamer in zijn mandje op bij mij op bed. Misschien ziet ie mijn vriend ineenkeer als indringer?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik begrijp er niets van :{
Is hij een andere geur aftershave gaan gebruiken? Of deo?
pi_108096911
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 07:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Is hij een andere geur aftershave gaan gebruiken? Of deo?
Nope niet dat ik weet..ik heb ook altijd verschillende luchtjes op, en bij mij maakt ie er ook geen probleem van dus ja
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_108360268
Morgen is vriendje er weer...zal er eens op letten
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_108367850
Een dier spiegelt de baas/bazin.
Jij hebt dus een probleem met jouw vriend.
pi_108367884
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:08 schreef JellieVrolijk het volgende:
Een dier spiegelt de baas/bazin.
Jij hebt dus een probleem met jouw vriend.
Dat slaat dus werkelijk nergens op, en bovendien klopt er ook niets van sorry :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_108368088
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:09 schreef DjinN het volgende:

[..]

Dat slaat dus werkelijk nergens op, en bovendien klopt er ook niets van sorry :')
Is dat zo? Er bestaan therapie-programma's met bijvoorbeeld paarden of honden voor mensen met psychische aandoeningen of psychische problemen. Spiegelen noemen ze dat. En ieder dier doet
dat.
Ik blijf dan ook bij mijn bewering.
Verder voortaan graag een wat beter onderbouwd antwoord. Vind dit zo goedkoop en simpel.
pi_108368210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:15 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Is dat zo? Er bestaan therapie-programma's met bijvoorbeeld paarden of honden voor mensen met psychische aandoeningen of psychische problemen. Spiegelen noemen ze dat. En ieder dier doet
dat.
Ik blijf dan ook bij mijn bewering.
Verder voortaan graag een wat beter onderbouwd antwoord. Vind dit zo goedkoop en simpel.
Ik hoef dingen die niet kloppen niet totaal onderbouwd te beantwoorden :') Slechts zeggen dat je opmerking niet klopt is voor mij gewoon voldoende. En wie ben jij trouwens om over mijn relatie te oordelen ??? :')
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_108418563
Ik vroeg me af of er zwart-wit katten bestaan met n zwart buikje en befje en pootjes,
en de bovenkant wit ,
dus omgekeerd aan het bekende Felix-model.
Iemand wel es gezien?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_108420098
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik vroeg me af of er zwart-wit katten bestaan met n zwart buikje en befje en pootjes,
en de bovenkant wit ,
dus omgekeerd aan het bekende Felix-model.
Iemand wel es gezien?
Nee, dat bestaat niet.

Katten zijn in de basis geheel gekleurd maar zowat de meeste katten hebben er een gen S voor witte vlekken bij (er bestaan nog meer genen voor witte vlekken maar gen S is de meeste voorkomende) .
Op een bepaald moment in de ontwikkeling van een kitten in de baarmoeder gaan pigmentcellen zich over het lijf verspreiden. Dit gebeurt vanaf de kop en de ruggengraat van boven naar beneden, alsof er een soort verf over het katje wordt uitgegoten die vanaf het kopje en de rug naar beneden loopt.

Bij katten met het gen voor witte vlekken verspreiden die cellen zich trager en op een gegeven moment stoppen ze hun verspreiding. De stukjes van het kitten die niet bereikt zijn blijven ongekleurd = wit. Dat patroontje houdt de kat zijbn hele leven, de witte vlekken kunnen niet meer van vorm veranderen.

Bij sommige katten stopt de verspreiding heel snel en die zijn grotendeels wit met wat gekleurde vlekken, andere katten zijn zowat geheel gekleurd met witte sokjes, een wit befje en een wit buikje. De hoeveelheid wit wordt gedeeltelijk genetisch bepaald door "polygenen" (vaak genen die we nog niet helemaal kennen maar waarvan het bestaan wel verondersteld kan worden) en het precieze patroon van de witte vlekken ontstaat in de baarmoeder door toeval, om weer de vergelijking met verf te maken, als je twee keer verf over een kat zou uitgieten wordt het patroon wat daardoor ontstaat ook niet elke keer precies hetzelfde. Elke kat met witte vlekken heeft een vrijwel uniek patroon.

Opvangkittens Belle en Sebastiaan zijn broer en zus, hun patroontje is in grote lijnen hetzelfde (witte voetjes, witte bef, witte buik) maar door invloeden in de baarmoeder toch ook net verschillend geworden.



Mijn Birmaantje dEUS met zijn nestgenootjes, bij de Birmaan wordt de hoeveelheid wit op de voetjes en achterpootjes heel erg belangrijk gevonden op kattenshows, maar zoals je ziet kan het in één nestje heel erg verschillen. Vanwege de onvoorspelbaarheid van de vererving van wit kan het gebeuren dat wanneer je twee prijswinnende ouders met elkaar kruist de kittens toch niet geschikt zijn voor de kattenshow omdat het wit niet helemaal goed loopt.

pi_108425174
Ja , zit wat in ,
je ziet ook vaak witte katten met n grijs vlekje op de kop,
maar die hebben dus een hele grote witte vlek!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_108443425
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ja , zit wat in ,
je ziet ook vaak witte katten met n grijs vlekje op de kop,
maar die hebben dus een hele grote witte vlek!
Katten die homozygoot wit gevlekt zijn kunnen bijna helemaal wit zijn met bv alleen nog gekleurde oren en staart zoals bij het kattenras Turkse Van. Die aftekening kan bij alle katten rassen met witte vlekken voorkomen en heet ook bij die rassen het Van-patroon De kat op de foto is dus niet wit-met-rood maar rood met een hele grote witte vlek :Y



Naast het gen voor witte vlekken is er bij katten ook nog een gen wat een kat helemaal wit maakt, het W gen (dominant wit genoemd). Deze katten hebben soms een kopvlekje op het voorhoofd/tussen de oren. Vooral bij witte kittens zie je dit vaak en meestal trekt het nog wel weg.
pi_108448701
in kattenfoto's 84 is de kat van Houdjemond te zien : Yuki
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:30 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom we haar de naam Yuki ( witte sneeuw ) hebben gegeven word met de dag een groter mysterie :(
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_108461400
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 00:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
in kattenfoto's 84 is de kat van Houdjemond te zien : Yuki

quote:
17s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:30 schreef houdjemond het volgende:


Waarom we haar de naam Yuki ( witte sneeuw ) hebben gegeven word met de dag een groter mysterie :(
Yuki is nog weer een ander verhaal, Yuki is een redpoint kat. Het gen voor colourpoints is een soort defect kleurgen wat temperatuurgevoelig is, op de warmste stukken van de kat wordt maar zuinigjes pigment geproduceerd en op de koudste stukken van de kat, de "points", is de echte kleur te zien.
Deze katten worden wit geboren omdat ze uit de buik van hun moeder komen waar het om hen heen overal even warm was. Na de geboorte beginnen ze te verkleuren, de eerste maanden het snelst en daarna gaat het heel langzaam door. Yuki kan als kitten dus best "wit" geweest zijn, maar gaandeweg veranderde dat vanzelf.

Yuki is een redpoint, een rode kat met de colourpoint aftekening, zelf heb ik Mimosa, een zwarte poes met points (dat noem je sealpoint) en dEUS, een zwartcyperse kater met points, een sealtabbypoint.

dEUS 1 dag na z'n geboorte, je zou denken dat het een wit kitten is;



Twee weken later had hij al wat kleur op zijn neus en oortjes, die steken natuurlijk wat uit en zijn daardoor kouder dan de rest van het lichaam.:



Vijf weken oud en ook al kleur op zijn pootjes waardoor zijn witte voetjes ineens in kleur zijn gaan verschillen van het "wit" wat zijn pootjes eerst waren:



Even een flinke sprong, 8 maanden:



3 jaar, samen met Mimosa, die is een jaar ouder en omdat haar kleur op effen zwart gebaseerd is is ze sowieso een stuk donkerder, ook op het lijf:



6.5 jaar, ook op zijn lijf is hij niet meer sneeuwwit:

pi_108461730
Dus als ik het goed begrijp, is het gezicht van een kat een koud gebied...

Geen wonder dat die van ons hun kop het liefst overal onder steken :P
  maandag 27 februari 2012 @ 16:24:25 #17
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_108467161
Waarom bijt mijn gecastreerde kater mij soms. Soms is het speels, soms lijkt het van overprikkeling tijdens het aaien te zijn, soms aandacht vragen. Of hij doorbijt verschilt ook iedere keer. Er wordt in iedere geval niet bij geblazen of de oren plat gelegd. Wat de reden ook is, het lukt me niet om het er uit te krijgen, terwijl hij verder een schat van een kater is die heel erg op mensen gericht is. Hij doet het bij sommige mensen eerder dan bij anderen, maar dit staat niet in verhouding met hoe hij vertrouwt is met die persoon, mensen bij wie hij op schoot slaapt bij hij net zo goed als totale vreemdelingen.

Hij weet ook dat hij het niet mag doen, want hij duikt meteen in elkaar nadat hij gebeten heeft en is dan bang voor straf (Handgeklap, bij nekvel pakken, op de grond zetten en negeren, plantenspuit, en in uiterste geval naar hem blazen). maar tegenwoordig gebruik ik vooral de negeer tactiek, om hem niet te belonen voor negatieve aandachttrekkerij. Maar ik wil er graag vanaf, het schrikt bezoek af als je ze waarschuwt, hij bijt soms flink door, en schijnt zich er over te verbazen dat het niet mag.

Hij is drie jaar oud, en leeft sinds een jaar bij mij samen met zijn halfzusje. En het is een verder gemoedelijke gecastreerde kater die nergens anders problemen mee heeft.

http://i41.tinypic.com/2mgjwr5.jpg
http://i39.tinypic.com/dnhlc3.jpg
http://i40.tinypic.com/j9m3i1.jpg
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 27 februari 2012 @ 16:26:51 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108467282
Je geeft zelf het antwoord al.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:27:25 #19
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_108467309
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:26 schreef Lienekien het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al.
Ik denk dat mijn vraagstelling niet klopt. Hoe leer ik het me af?

En daarnaast is er maar in 50% van de gevallen een aanwijsbare oorzaak.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 27 februari 2012 @ 16:28:47 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108467377
Valt hij aan uit het niets of gebeurt het als je hem aait of met hem speelt?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:40:46 #21
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_108467949
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:28 schreef Lienekien het volgende:
Valt hij aan uit het niets of gebeurt het als je hem aait of met hem speelt?
Het is niet zozeer een aanval.

Vanuit het niets alleen als hij echt je aandacht wil hebben ofzo. Maar grotendeels als ik hem aai.
Bij spelen niet, tenzij per ongeluk.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 27 februari 2012 @ 16:46:55 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108468243
Als je hem aait, moet je dus de grens weten. Sommige katten raken inderdaad overprikkeld. Je kat geeft zijn grens aan, dat kun je hem moeilijk afleren.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:51:29 #23
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_108468430
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:46 schreef Lienekien het volgende:
Als je hem aait, moet je dus de grens weten. Sommige katten raken inderdaad overprikkeld. Je kat geeft zijn grens aan, dat kun je hem moeilijk afleren.
Het is alleen moeilijk in te schatten. Ik aai sowieso alleen als ik positieve feedback krijg (bijna altijd bij deze slet :) ) Maar het is niet in te schatten wanneer teveel teveel is, soms pas na een uitgebreide buikmassage, soms al nat wat gekriebel achter het oor. En het gekke is dat hij daarna meteen weer aandacht wil, dus het is geen signaal van, ik wil dat je stopt met aaien. Wat ik veel irritanter vind is dat hij het ook doet om aandacht te krijgen, ik probeer dat dan te negeren maar is best lastig.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_108468744
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:24 schreef Sitethief het volgende:
Waarom bijt mijn gecastreerde kater mij soms. Soms is het speels, soms lijkt het van overprikkeling tijdens het aaien te zijn, soms aandacht vragen. Of hij doorbijt verschilt ook iedere keer. Er wordt in iedere geval niet bij geblazen of de oren plat gelegd.

Beweegt hij zijn staart ? Dat is bij mijn kater hét signaal dat overprikkeling opbouwt.
  maandag 27 februari 2012 @ 17:15:21 #25
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_108469298
Hallo, nog even een followup vanuit het vorige topic, ik heb vorige maand een kat uit het asiel gehaald en hij heeft het volgens mij wel naar zijn zin. HIj heet Fred en is 13 jaar. Zo werd ik vorige week wakker:



Ik denk dat alles wel goed gaat komen :)
Ook geen sig dus
  Moderator / Miss SHO maandag 27 februari 2012 @ 17:21:40 #26
22592 crew  Ole
pi_108469507
:D zo word ik ook regelmatig wakker. Kijk ik recht in een tevreden zwart-witte katerkop!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_108469894
Tof dat je zo'n 'oude' kat hebt geadopteerd _O_
  Moderator / Miss SHO maandag 27 februari 2012 @ 17:37:19 #28
22592 crew  Ole
pi_108470090
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:31 schreef Oognip het volgende:
Tof dat je zo'n 'oude' kat hebt geadopteerd _O_
Kan nog heel wat jaartjes mee hoor. Mijn zwartwit is nu bijna 18 en nog hartstikke fit voor zijn leeftijd O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 27 februari 2012 @ 17:37:54 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108470113
Fred is tof.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 februari 2012 @ 17:43:07 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_108470289
Lief beest O+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 27 februari 2012 @ 18:55:03 #31
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_108472911
Ja, hij zat lang in het asiel, de officiële reden was dat hij zijn vorige baasje een aantal keer gebeten had, maar ik geloof er helemaal niks van (en de asiel medewerkers ook niet). Hij doet echt helemaal niemand iets, vind iedereen leuk en komt er altijd gewoon relaxed tussen zitten als ik visite heb. Hij heeft wel darmklachten, maar zolang hij in de kattenbak diaree't zal het me worst wezen, als hij het maar naar zijn zin heeft :P

Sowieso is het voordeel van een oudere kat dat hij weet wat hij met een kattenbak moet doen, geen meubels aan gort krabt en snapt dat hij niet op het aanrecht of de tafel mag komen. HIj snapt het wel in ieder geval. :)
Ook geen sig dus
pi_108473571
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:37 schreef Ole het volgende:

[..]

Kan nog heel wat jaartjes mee hoor. Mijn zwartwit is nu bijna 18 en nog hartstikke fit voor zijn leeftijd O+
Dat kan ie ook maar de helft van zijn jaren heeft ie al gehad ;) vaak kiezen mensen dan toch voor een jonger dier, vandaar mijn respect.
pi_108485405
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:27 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn vraagstelling niet klopt. Hoe leer ik het me af?

En daarnaast is er maar in 50% van de gevallen een aanwijsbare oorzaak.
Hoe je t m afleert weet ik niet,
maar misschien als we wisten waarom die bijt...??
Is t misschien zo dat ie bijt als je stopt met aaien / overweegt te stoppen met aaien / op de klok kijkt of over hem heen naar de tv , of praat met iemand terwijl je aait ??
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_108486437
Het kan ook dominant gedrag zijn, heeft mijn kater ook weleens last van.
Ik kan alles bij hem doen, maar soms als ik dan mijn hand wil weghalen bijt hij erin (niet door) om controle te houden maar hij schrikt daar dan zelf ook van!
Of als ik hem aai en ik stop even bijt hij om de aandacht weer te krijgen.
Hij bijt niet hard, maar ver genoeg om mn vel vast te houden.
pi_108529586
ja, precies , ik ken dit gedrag ook ,
ik heb dit gezien bij n ander : hij was de belangrijkste mens in the house
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_108608177
Ha... Dit is een topic dat ik zocht!

Beste kattenkenners, vraag van deze kant.

Ik heb nu een jaar of vier twee katten (katers dus, allebei gecastreerd en gechipt) die eigenlijk al die tijd binnen hebben geleefd. Eén van de twee is voorheen wel zwerfkatje geweest, heb ik uit het asiel.

Binnenkort ga ik verhuizen naar een plekkie waar mijn heren naar buiten kunnen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb begrepen dat het verstandig is om ze eerst een paar weken binnen te houden en daarna (vooral op eigen wil) de mogelijkheid te gunnen om naar buiten te gaan.

Iemand tips? Do's/Dont's?

Ik hou me aanbevolen!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_108610883
Hun chips om laten zetten in de databank na de verhuizing, ongeveer een kwart van de chips is niet of niet juist geregistreerd.

Bij de eerste keren naar buiten laten gaan dat doen rond etenstijd zodat ze terugkomen omdat ze trek hebben.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:12:04 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108611034
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hun chips om laten zetten in de databank na de verhuizing, ongeveer een kwart van de chips is niet of niet juist geregistreerd.

Bij de eerste keren naar buiten laten gaan dat doen rond etenstijd zodat ze terugkomen omdat ze trek hebben.
Dat en er bij blijven. En een beetje kletsen zodat je de kat op zijn gemak stelt en hij weet waar jij bent. Als het goed is, gaat de kat nieuwsgierig maar behoedzaam zijn terrein verkennen. Voor de eerste paar keer is een kwartiertje al mooi.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108615014
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat en er bij blijven. En een beetje kletsen zodat je de kat op zijn gemak stelt en hij weet waar jij bent. Als het goed is, gaat de kat nieuwsgierig maar behoedzaam zijn terrein verkennen. Voor de eerste paar keer is een kwartiertje al mooi.
Toen wij de kat van m'n moeder overgenomen hadden (was onze eerste kat), kwam hij in het begin niet verder dan de achterdeur (hij was wel altijd gewend om naar buiten te gaan). Heeft zeker een week geduurd voordat hij bij de achterkant van de tuin was! (een klein tuintje in een nieuwbouw wijk...)

Ik zou wachten tot het mooi weer is. Dan kan je de deur gewoon open laten. De kat besluit dan zelf wel of hij naar buiten wil en hij kan dan ook gelijk weer het veilige huis invluchten als hij daar behoefte tot voelt.

Over die chip, kun je dat ook ergens opvragen? Ik vraag me namelijk af of één van onze katten wel goed geregistreerd staat. Ik was laatst aan het opruimen en kwam z'n papier tegen van onze andere kat en kan me niet herinneren dat ik die gehad heb van die ene...
pi_108616651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 07:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:

Over die chip, kun je dat ook ergens opvragen? Ik vraag me namelijk af of één van onze katten wel goed geregistreerd staat. Ik was laatst aan het opruimen en kwam z'n papier tegen van onze andere kat en kan me niet herinneren dat ik die gehad heb van die ene...
http://www.ndg.nl/ voor veel chips
http://petbase.eu/modules(...)jqx64CFSMLtAodQ3w0Bg hier kun je zoeken in meerdere databases.
Je moet het chipnummer invullen, dit kun je vinden op een sticker die als het goed is in het entboekje geplakt zit.
pi_108617223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

http://www.ndg.nl/ voor veel chips
http://petbase.eu/modules(...)jqx64CFSMLtAodQ3w0Bg hier kun je zoeken in meerdere databases.
Je moet het chipnummer invullen, dit kun je vinden op een sticker die als het goed is in het entboekje geplakt zit.
Bedankt!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:10:01 #42
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_108630772
Dag kattenliefhebbers,

Ik heb twee kittens (zusjes) van 5,5 maand ongeveer. Binnenkort is het dus tijd om een bezoekje te brengen aan de dierenarts voor de castratie. Mijn vraag is of het beter is om de poezen eerst een keer krols te laten worden of dat het beter is om ze te castreren voordat ze krols zijn geweest.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:22:06 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108631242
Volgens mij maakt dat niet uit. Bel even met je dierenarts en vraag naar zijn/haar beleid.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:25:59 #44
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_108631409
Volgens mij zit er wel visie verschil bij dierenartsen. Ik heb mijn kitten gewoon met 6 maanden laten steriliseren.
Ze deed net iets raars, terwijl ik de kattenbak aan het schoonmaken was ging ze erin zitten om te plassen. Dat deed ze 2 weken geleden ook een keer. Doen jullie katten dat ook wel eens??
pi_108631533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:25 schreef Miriampje het volgende:
Volgens mij zit er wel visie verschil bij dierenartsen. Ik heb mijn kitten gewoon met 6 maanden laten steriliseren.
Ze deed net iets raars, terwijl ik de kattenbak aan het schoonmaken was ging ze erin zitten om te plassen. Dat deed ze 2 weken geleden ook een keer. Doen jullie katten dat ook wel eens??
Een kitten heeft dat ook een keer gedaan toen ik alle bakken aan het verschonen was. Die moest blijkbaar zo nodig :P
pi_108631540
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:10 schreef T_Killer het volgende:
Dag kattenliefhebbers,

Ik heb twee kittens (zusjes) van 5,5 maand ongeveer. Binnenkort is het dus tijd om een bezoekje te brengen aan de dierenarts voor de castratie. Mijn vraag is of het beter is om de poezen eerst een keer krols te laten worden of dat het beter is om ze te castreren voordat ze krols zijn geweest.
Volgens mij maakt dat ook niks uit.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 maart 2012 @ 17:41:58 #47
22592 crew  Ole
pi_108632041
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:25 schreef Miriampje het volgende:
Volgens mij zit er wel visie verschil bij dierenartsen. Ik heb mijn kitten gewoon met 6 maanden laten steriliseren.
Ze deed net iets raars, terwijl ik de kattenbak aan het schoonmaken was ging ze erin zitten om te plassen. Dat deed ze 2 weken geleden ook een keer. Doen jullie katten dat ook wel eens??
Mijn kater-kittens doen dat altijd :o Die zijn nu bijna 5 maanden, en mogen met 6 maanden onder het mes. Maar het kan zijn dat het bij poezen anders gaat.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:06:04 #48
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_108632924
Ze kon nog op een andere bak dus het niet dat ze zo nodig moest. Maar Ole, fijn om te horen dat mijn kat niet alleen gek is ;)
Mijn poes mocht met 6 maanden worden gesteriliseerd. en dat is net geweest. Mijn kater raadde ze aan met 8 maanden, behalve als hij eerder zou gaan sproeien.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 maart 2012 @ 19:55:03 #49
22592 crew  Ole
pi_108637324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:06 schreef Miriampje het volgende:
Ze kon nog op een andere bak dus het niet dat ze zo nodig moest. Maar Ole, fijn om te horen dat mijn kat niet alleen gek is ;)
Mijn poes mocht met 6 maanden worden gesteriliseerd. en dat is net geweest. Mijn kater raadde ze aan met 8 maanden, behalve als hij eerder zou gaan sproeien.
Eerdere katers zijn ook pas met 8/9 maanden geholpen. Alleen nu is er eentje die al behoorlijk ontwikkeld is, en zijn broertje regelmatig bespringt. Dus die gaat zeker volgende maand!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 3 maart 2012 @ 07:21:59 #50
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_108655922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:55 schreef Ole het volgende:

[..]

Eerdere katers zijn ook pas met 8/9 maanden geholpen. Alleen nu is er eentje die al behoorlijk ontwikkeld is, en zijn broertje regelmatig bespringt. Dus die gaat zeker volgende maand!
Het zal vast niet bij iedere dierenarts zijn, maar de mijne heeft iedere keer speciale maanden waarin een behandeling goedkoper is. Deze maand is het bij mijn dierenarts de maand van de castratie/sterillisatie. Scheelt echt aanzienlijk als je meerdere katten hebt die moeten.

Mijn jongste poes was 9 maanden toen ze ging, maar ze mocht vanaf 6. De kater ging pas bij een jaar ofzo (vorige eigenaar dus ik weet het niet precies) en dat was echt te laat :'). Zus was al zwanger :/ sproeien doet hij gelukkig niet.


Als ik hier verkeerd zit: sorry, ik kon een ander topic zo een twee drie niet vinden..

Mijn blaasgruiskat gaat na een weekend catheteriseren en ziek zijn over een paar dagen over op KVV (Carnibest), de dierenartsassistente vroeg direct aan mij of ik het voer ook ging verzuren omdat hij het op KVV ook kon krijgen. Maar waar kan ik het dan mee verzuren? Ik wil hem zo lang mogelijk van de Urinary brokken houden namelijk omdat ik niet zo kapot ben van Hills en Royal Canin. Hij eet het beide beduidend minder goed dan de Orijen die hij eerst kreeg en hem iedere keer opsluiten tot hij zijn voer op heeft vind ik zielig want dan zit hij de hele avond opgesloten.
pi_108657429
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 07:21 schreef Sulley02 het volgende:


Mijn blaasgruiskat gaat na een weekend catheteriseren en ziek zijn over een paar dagen over op KVV (Carnibest), de dierenartsassistente vroeg direct aan mij of ik het voer ook ging verzuren omdat hij het op KVV ook kon krijgen. Maar waar kan ik het dan mee verzuren? Ik wil hem zo lang mogelijk van de Urinary brokken houden namelijk omdat ik niet zo kapot ben van Hills en Royal Canin. Hij eet het beide beduidend minder goed dan de Orijen die hij eerst kreeg en hem iedere keer opsluiten tot hij zijn voer op heeft vind ik zielig want dan zit hij de hele avond opgesloten.
De meeste mensen geven appelazijn of vitamine C om te verzuren. Vaak meten ze dan zelf de pH van de urine met teststripjes om in de gaten te houden of dat goed gaat.Te zuur is ook niet goed want daar kan de kat weer oxalaatgruis van krijgen.

Heeft hij nog gruis of heeft hij al gruisoplossend voer gehad ?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:38:46 #52
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_108675511
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De meeste mensen geven appelazijn of vitamine C om te verzuren. Vaak meten ze dan zelf de pH van de urine met teststripjes om in de gaten te houden of dat goed gaat.Te zuur is ook niet goed want daar kan de kat weer oxalaatgruis van krijgen.

Heeft hij nog gruis of heeft hij al gruisoplossend voer gehad ?
Dankje voor je reactie! :)

Hij is nu gruisvrij en krijgt nog s/d voer. Dit blijven we hem 's morgens voeren. 's avonds krijgt hij dan kvv.

Ik zal eens kijken of ik zelf ergens de ph waarde mee kan meten. :) als het dan nog verzuurd moet dan haal ik wel appelazijn.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:50:05 #53
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_108802955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hun chips om laten zetten in de databank na de verhuizing, ongeveer een kwart van de chips is niet of niet juist geregistreerd.
Krimmelen! Hier had ik heul niet aan gedacht! Thanks deel 1!
quote:
Bij de eerste keren naar buiten laten gaan dat doen rond etenstijd zodat ze terugkomen omdat ze trek hebben.
Mijn cats krijgen maar één keer per dag voer, 's ochtends. Ritme naar tweemaal daags in kleinere porties aanpassen? Of ritme behouden op eenmaal daags en dan naar een later moment van de dag verleggen? (thanks deel 2)

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat en er bij blijven. En een beetje kletsen zodat je de kat op zijn gemak stelt en hij weet waar jij bent. Als het goed is, gaat de kat nieuwsgierig maar behoedzaam zijn terrein verkennen. Voor de eerste paar keer is een kwartiertje al mooi.
En na dat kwartiertje? Gewoon oppakken en naar binnen? Nee toch? (neem ik aan?)?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:14:51 #54
123170 alors
zlata1234
pi_108815972
Weet iemand hier nog een site waar je makkelijk en snel Stronghold kunt krijgen, ik heb me al bij zoveel van die schijtsites geregistreerd om vervolgens te lezen dat je moet zijn aangesloten bij hun kliniekenvriendjes en het recept moet uploaden, nou dan kan ik net zo goed naar de dierenarts gaan. Wat kinderachtig zeg :{
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108816820
Het is blijkbaar een geneesmiddel dat altijd met recept gekocht moet worden.

quote:
Status voor gebruik bij dieren in Nederland

Uitsluitend verkrijgbaar bij een dierenarts of op recept van een dierenarts bij een apotheek
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:04:22 #56
123170 alors
zlata1234
pi_108817837
Ja maar sommige gaan/gingen daar nog wel eens creatief mee om...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108835137
Mijn poes likt sinds kort zijn borst zo vaak, dat deze helemaal kaal geworden is.. Is een oudere poes.. Lees iets over een menopauze bij katten? What the?! En vlooien zijn het overigens niet.

Iemand andere ideetjes?
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:07:58 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108835656
Neurotisch gedrag.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:02:48 #59
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_108838860
Wat doen jullie trouwens tegen de o zo lekkere geur van de kattenbak? :') We hebben er nu zo'n om de 20-minuten-spuitende-luchtverfrisser staan. Geen idee of de katten dat niet leuk vinden?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_108839226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie trouwens tegen de o zo lekkere geur van de kattenbak? :') We hebben er nu zo'n om de 20-minuten-spuitende-luchtverfrisser staan. Geen idee of de katten dat niet leuk vinden?
elke avond de kattenbak uitscheppen en geheel omspitten en 1 of 2x per week de bak in zn geheel legen en uitsoppen.
verder heb ik zo'n ding in het stopcontact en een brise verstuiver, wat ik kan afwisselen met een lampe berger en een oliebrandertje :')
hier staan de bakken in de woonkamer (verstopt) trouwens... dus je ruikt het al snel als je niet je best doet om het tegen te gaan.
maar toch beweren de mensen die bij mij op bezoek komen meestal dat ze niet wisten dat de kattenbakken in de woonkamer staan omdat ze niks ruiken :)
pi_108839478
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie trouwens tegen de o zo lekkere geur van de kattenbak? :') We hebben er nu zo'n om de 20-minuten-spuitende-luchtverfrisser staan. Geen idee of de katten dat niet leuk vinden?
Katten hebben een veel gevoeligere neus dan mensen, dus voor hen stinkt die luchtverfrisser ook heel erg.

Onze katten eten versvleesvoeding en daardoor stinkt de kattenbak écht veel minder :Y

Veel mensen vullen de kattenbak met een dikke laag grit en laten dat er een week of nog langer in liggen, en als je geluk hebt scheppen ze de poepjes en plasklonten eruit, maar vaak gebeurt dat minder vaak dan ze zich hadden voorgenomen omdat het een rotkarweitje is.
Wij gebruiken een methode uit een kattenboek waar onze katten erg tevreden over zijn en mijn man (die de kattenbakken doet O+ ) ook. Hij gooit elke dag de bakken gewoon helemaal leeg en vult de bakken dan weer met een dun laagje vers grit, vergeleken met de dikke laag grit die we andere mensen in de bak zien doen gebruiken we niet eens veel meer grit in de week. In het weekend soppen we de bakken uit.
Wij hebben 4 katten van onszelf, en we volgen de regel voor binnenkatten; 1 bak per kat + 1, dus we hebben altijd minstens 5 bakken op verschillende plekken in huis staan. Wanneer we opvangkatten hebben zetten we er nog bakken bij. Zelfs van de bak die achter het hoofdeinde van het bed staan hebben we geen last.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:13:45 #62
123170 alors
zlata1234
pi_108839527
Ik heb Stronghold maar bij de dierenarts gehaald, moest het echt meteen hebben.

En ik schept drollen er meestal meteen uit, ik heb zo'n fanatieke spitter die met gemak een Mount Everest creëert over zijn drol, en dan ligt er verder dus nergens meer grit in de bak :')
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:29:49 #63
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_108840504
Hmm eens even aankijken wat ze van die geur vinden dan.. We scheppen de inhoud hier er dagelijks uit en om de dag wordt de bak compleet geleegd. We hebben overigens 2 katten. Heb overwogen om ook de bak te "verstoppen" maar onze kater accepteert het niet als de bak afgesloten is. Het stinkt ook gelukkig niet heel de tijd, maar vooral wanneer er een verse ligt :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_108848589
Ik heb af en toe dat me katten ff de nagels in me stoelen zetten, terwijl de krabpaal er pal naast staat. Nog iets tegen te doen? Het gebeurd zelden.
pi_108853007
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Katten hebben een veel gevoeligere neus dan mensen, dus voor hen stinkt die luchtverfrisser ook heel erg.

Onze katten eten versvleesvoeding en daardoor stinkt de kattenbak écht veel minder :Y

Veel mensen vullen de kattenbak met een dikke laag grit en laten dat er een week of nog langer in liggen, en als je geluk hebt scheppen ze de poepjes en plasklonten eruit, maar vaak gebeurt dat minder vaak dan ze zich hadden voorgenomen omdat het een rotkarweitje is.
Wij gebruiken een methode uit een kattenboek waar onze katten erg tevreden over zijn en mijn man (die de kattenbakken doet O+ ) ook. Hij gooit elke dag de bakken gewoon helemaal leeg en vult de bakken dan weer met een dun laagje vers grit, vergeleken met de dikke laag grit die we andere mensen in de bak zien doen gebruiken we niet eens veel meer grit in de week. In het weekend soppen we de bakken uit.
Wij hebben 4 katten van onszelf, en we volgen de regel voor binnenkatten; 1 bak per kat + 1, dus we hebben altijd minstens 5 bakken op verschillende plekken in huis staan. Wanneer we opvangkatten hebben zetten we er nog bakken bij. Zelfs van de bak die achter het hoofdeinde van het bed staan hebben we geen last.
We hebben twee binnen-/buitenkatten en twee bakken. Ik heb het ook eens geprobeerd om er een dun laagje in te doen (eerst in 1 bak). De kat weigerde erop te gaan. Ook al was de andere bak net gebruikt, de tweede kat ging het liefst op de bak met de dikke laag grit dan met die dunne laag... Dus die dunne laag weer aangevuld en nu worden beide bakken weer gebruikt.

Het maakt misschien ook uit wat voor een soort grit je gebruikt. Ik heb eenmaal grote korrels gehad, maar die vonden ze helemaal niets. Ik gebruik nu de fijnste korrel die er is, en daar kunnen ze heerlijk in graven (wat natuurlijk ook de reden is waarom ze een lekkere dikke laag willen hebben, anders kunnen ze niet graven!)

Ik sop ze niet regelmatig uit, want dat hangt af van het bak gebruik. Als het mooi weer is, zitten de katten vaker buiten en wordt de bak meestal alleen voor noodgevallen gebruikt. En ik ga niet alles weggooien omdat er 1 plasje in ligt...

Ik ben ook van eten gewisseld, ipv Hill's ben ik naar Bozita gegaan. Ze stinken nu wel veel minder! (wat natuurlijk ook vervelend kan zijn omdat ik dan niet altijd weet dat ze op de bak gezeten hebben :P)
pi_108853650
Hoe doen jullie het met op vakantie gaan? Pensioen is geen optie, thuis alleen laten en dat iemand hem komt voeren doe ik liever niet, word nogal heet daar en ramen kunnen dan niet open.

Nu kan hij een weekje naar mijn ouders, maar zou zoiets goed gaan? Gaat hij dan niet ander gedrag vertonen?
All good things are wild and free.
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:10:07 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108853775
Kat blijft altijd thuis en wordt twee keer daags bezocht door een professionele oppas.

Of een tijdelijk adres goed gaat, is afwachten. Dat verschilt erg per kat en is bijv. ook afhankelijk van de omstandigheden op het logeeradres (wel/geen andere katten of honden bijv.).

Heel vroeger mijn toenmalige kat in een jaar twee keer bij mijn ouders gebracht. De tweede keer ging ze direct naar buiten en wist onmiddellijk de weg weer. Was een heel slimme poes. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_108854247
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:01 schreef tliciouz het volgende:
Hoe doen jullie het met op vakantie gaan? Pensioen is geen optie, thuis alleen laten en dat iemand hem komt voeren doe ik liever niet, word nogal heet daar en ramen kunnen dan niet open.

Nu kan hij een weekje naar mijn ouders, maar zou zoiets goed gaan? Gaat hij dan niet ander gedrag vertonen?
Mijn katten blijven thuis en de buren passen op. Ze gaan dan overdag gewoon naar buiten.

Ik heb vroeger wel opgepast op de kat van m'n moeder (voordat hij permanent bij ons kwam wonen). En dat ging gewoon goed. De eerste dag was was hij wat onwennig (en hij mocht natuurlijk niet naar buiten), maar het was een echte mensen-kat en ging daarna gewoon lekker bij ons liggen.
pi_108858481
V.w.b. kattenbakluchtjes: aan de geur van hun chocolaatjes kan ik niks veranderen, maar ik ben heel blij sinds ik ben overgestapt op deze korrels. Ik heb twee katten en schep dagelijks uit (na een erg stinkende drol weliswaar meteen), maar compleet vervangen van de korrels kan ik rustig één of twee weken tussen laten.
Korrels zijn eco dus kunnen in groene bak of zelfs in 't toilet, en er blijft weinig tussen de pootjes zitten.

Wat ik me afvraag: mijn katten "kneden" de laatste tijd zo vaak. Ik vind het wel heel schattig hoor, want ze kijken dan zo blij en knorren zo hard, maar toch, het schijnt toch dat kneden een teken is van gebrek aan affectie of zo?
pi_108859570
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:00 schreef Gwywen het volgende:(na een erg stinkende drol weliswaar meteen),
Ik vlucht dan meestal en kom een paar uur later wel terug :P
  Moderator / Miss SHO donderdag 8 maart 2012 @ 14:04:37 #71
22592 crew  Ole
pi_108862404
Ik heb de duurste van de AH. Schep ik om de dag uit. Is echt goed spul. Gelukkig staan 2 van de 3 bakken buiten nu. Scheelt ook behoorlijk in de stank. Heb twee kittens en kater van 18
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_108862753
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:00 schreef Gwywen het volgende:
V.w.b. kattenbakluchtjes: aan de geur van hun chocolaatjes kan ik niks veranderen, maar ik ben heel blij sinds ik ben overgestapt op deze korrels. Ik heb twee katten en schep dagelijks uit (na een erg stinkende drol weliswaar meteen), maar compleet vervangen van de korrels kan ik rustig één of twee weken tussen laten.
Korrels zijn eco dus kunnen in groene bak of zelfs in 't toilet, en er blijft weinig tussen de pootjes zitten.

Wat ik me afvraag: mijn katten "kneden" de laatste tijd zo vaak. Ik vind het wel heel schattig hoor, want ze kijken dan zo blij en knorren zo hard, maar toch, het schijnt toch dat kneden een teken is van gebrek aan affectie of zo?
Hé, dat is makkelijk! Gewoon door het toilet! Maar dit zijn dus houtvezels? Ik heb zelf de ervaring dat veel katten dit niet fijn vinden..
Ik gebruik nu zelf deze. Ruikt lekker, alles is goed uit te scheppen en gaat dus langer mee. Nu ongeveer een week, het kan volgens mij langer, maar mijn kat maakt er nogal een zooitje van..
pi_108863239
Ik heb ooit eens 1 keer zoiets geprobeerd:
http://www.zooplus.nl/sho(...)ttenbakvulling/50038

Alleen, dat waren bolletjes. En die waren veel te leuk om mee te spelen dus ze werden massaal uit de kattenbak gegooid... Het resultaat: die bolletjes lagen door het gehele huis! Dus 1 keer en nooit meer. Ik heb nu een kleine korrel, klei. Is makkelijker als je van graven houdt :P
pi_108874268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Hé, dat is makkelijk! Gewoon door het toilet! Maar dit zijn dus houtvezels? Ik heb zelf de ervaring dat veel katten dit niet fijn vinden..

Ik heb deze eens mogen testen en mijn katten leken het wel prettig spul te vinden. Het zijn niet van die grote houtkorrels maar fijne snippers.
Minpunt; ik heb langharige katten en om de één of andere reden bleef deze vulling wel eens in de vacht hangen, dat heb ik met andere kattenbakvulling nooit meegemaakt.
pi_108874928
ik vraag me af of ik er goed aandoe om mijn binnenkatten volgende maand voor een week of 3 te verhuizen naar mn ouders hun huis.

het zit namelijk zo: mn ouders gaan dan samen op vakantie maar ze hebben 2 oude katten(18 en bijna 20) waar ik altijd op pas.
eten geven,knuffelen en dan zijn ze weer alleen want ik wil dan ook weer naar mijn katten( beide 4 jaar)
alleen nu gaat het niet zo goed met die oudste kat is benauwd en ze eet nauwelijks en als ze eet dus vaak 2 happen en dan wilt ze een half uur later weer 2 happen oid.
dus ik wil graag bij dat beestje zijn, wil er voor der zijn en ook omdat die ander wel goed eet en ik niet wil dat de 30 jarige kat nog magerder gaat worden..

en nou was vandaag het toeval dat 1 van mijn katten even langs de DA moest en ik heel even langs mn ouders met haar ging om nog te bespreken wat ik aan de DA kon vragen van wat we nou moesten met die 20 jarige kat.(beest is 2 weken geleden daar geweest dus de DA kent de situatie)
wij klaar bij de DA en omdat mijn kat heel rustig was en alles wel ok leek te vinden ben ik even langs mn moeder weer gegaan met die kat om te zeggen wat de DA te melden had.
toen bedachten we dat mijn kat best even uit der mandje mocht om in de huiskamer te lopen, kijken hoe dat zou gaan.
hun katten waren er wel maar die van 20 keek en deed verder niks en die van 18 ging wel wat dichterbij kijken maar deed eigenlijk ook niks.

dus nu heb ik zitten overwegen of ik anders voor die paar weken mijn katten meeneem en dan krijgen zij de zolderverdieping tot hun beschikking.
ik woon ook in een flat dus een tuin missen ze dan toch niet en kan hun eigen kattenbak en andere dingen meenemen.
maar hoop dat ik er goed aan ga doen en in het ergste geval breng ik mijn katten weer thuis en dan krijgen ze een paar weken iets minder aandacht..

ik hoop dat mn bericht een beetje duidelijk is want ik vraag mij af wat slim is.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  Moderator / Miss SHO donderdag 8 maart 2012 @ 22:31:52 #76
22592 crew  Ole
pi_108884664
Als ze een aparte verdieping hebben zie ik het probleem niet zo. En wie weet gaat het wel heel goed!

Kittens kun je makkelijk verplaatsen nog.


Tip: zorg dat de oudjes wel een plek hebben waar de kleintjes niet kunnen komen en zet meerdere bakken neer. Maar vlgs mij doe je dat al
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_108892601
ja idd ze krijgen hun eigen verdieping en kan ze altijd nog even bij elkaar zetten maar dan wel met vlucht mogelijkheden en onder toezicht.
mijn katten zijn 4 dus moeten maar een beetje flexibel zijn en zo zien ze dat het mandje niet altijd DA is
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_108920265
kakzooi :( mijn famous ''poezenboedha'' is lek :( (boedha fontein waar katten uit drinken)
ik had voor de zekerheid ooit een klein fonteintje gekocht als reserve maar die is lang niet zo leuk, en die mening dele de katten met mij :N
nu kijken ze verontwaardigd naar mij omdat ze uit de normale drinkbak moeten drinken :{w
pi_108927719
Onze abessijn is op 6 oktober gesteriliseerd, nu, bijna een halfjaar later, is haar buikje nog kaal en zit er alleen maar dons op. Terwijl een kaal plekje wat ze in haar nek had binnen 2 weken weer vol met haar zat. Heeft iemand dat ook met de poes? Dat de vacht na de sterilisatie zó lang wegblijft? En weet iemand of het nu voor altijd een zielig plekje blijft met alleen dons haar?
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_108927876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:20 schreef deadly_kiss het volgende:
kakzooi :( mijn famous ''poezenboedha'' is lek :( (boedha fontein waar katten uit drinken)
ik had voor de zekerheid ooit een klein fonteintje gekocht als reserve maar die is lang niet zo leuk, en die mening dele de katten met mij :N
nu kijken ze verontwaardigd naar mij omdat ze uit de normale drinkbak moeten drinken :{w
Nieuwe kopen dus :{w
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:14:45 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108928010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:05 schreef wolvendagen het volgende:
Onze abessijn is op 6 oktober gesteriliseerd, nu, bijna een halfjaar later, is haar buikje nog kaal en zit er alleen maar dons op. Terwijl een kaal plekje wat ze in haar nek had binnen 2 weken weer vol met haar zat. Heeft iemand dat ook met de poes? Dat de vacht na de sterilisatie zó lang wegblijft? En weet iemand of het nu voor altijd een zielig plekje blijft met alleen dons haar?
Kaalheid op de buik komt ook vaak door overmatig likken. Kan het daar van komen?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 00:36:33 #82
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_108928660
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:05 schreef wolvendagen het volgende:
Onze abessijn is op 6 oktober gesteriliseerd, nu, bijna een halfjaar later, is haar buikje nog kaal en zit er alleen maar dons op. Terwijl een kaal plekje wat ze in haar nek had binnen 2 weken weer vol met haar zat. Heeft iemand dat ook met de poes? Dat de vacht na de sterilisatie zó lang wegblijft? En weet iemand of het nu voor altijd een zielig plekje blijft met alleen dons haar?
Onze zwarte kater had na een echo maandenlang alleen maar een grijs bosje dons. Heeft echt lang geduurd voor er weer fatsoenlijk zwart haar op zat :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_108931917
Bij onze katten duurde het 1,5 jr totdat het weer evenlang was als de rest.
Midas heeft in januari een blaas echo gehad en zijn buik is nog helemaal kaal..
pi_108938439
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kaalheid op de buik komt ook vaak door overmatig likken. Kan het daar van komen?
Nee, het is kaalgeschoren voor de sterilisatie, dacht dat dat duidelijk was.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_108938478
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 00:36 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Onze zwarte kater had na een echo maandenlang alleen maar een grijs bosje dons. Heeft echt lang geduurd voor er weer fatsoenlijk zwart haar op zat :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 08:01 schreef deadly_kiss het volgende:
Bij onze katten duurde het 1,5 jr totdat het weer evenlang was als de rest.
Midas heeft in januari een blaas echo gehad en zijn buik is nog helemaal kaal..
Ah oké! Goed om te weten dat het best lang kan duren. Vind het er zo sneu uitzien. :')
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
pi_108940669
bij die van mij en ook die van mijn vriendin was het zo weer aangegroeid.
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 11 maart 2012 @ 16:10:52 #87
335643 faptist
Maakt fouten
pi_108973377
Een jaar geleden heb ik mijn kat laten steriliseren. Toen het gedaan was verbaasde ik me ten eerste al over de grootte van de wond (lelijk gehecht), maar des te meer verbaasd was ik toen ik merkte dat Poes gewoon weer krols werd.
En hoe! Het lijkt wel erger als voordat ze gesteriliseerd was.
Dus aankomende woensdag naar een andere dierenarts voor een 2nd opinion. Dierenarts 1 (die me geholpen heeft) zei dat er niets aan te doen was. Op internet staat dat je een kat dan 'gewoon' nog een keer moet laten helpen, maar dat wilde zij niet doen. Vandaar dat ik nu een andere DA heb gebeld.
Dus ben benieuwd. Iemand hier ervaring mee en tips/of goede vragen die ik zeker niet moet vergeten te stellen?
pi_108977937
Kattenvraagbaak #13

In deze situatie is op zich nog weinig verbeterd. Alleen besloot Liloe vanmorgen ineenkeer bij ons op bed te springen en mijn vriend plat te knuffelen :? Ik begrijp er helemaal niets meer van :') Want toen mn vriend gister binnenkwam wist Liloe niet hoe snel ie weg moest rennen _O-
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 11 maart 2012 @ 18:15:24 #89
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_108978052
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:10 schreef faptist het volgende:
Een jaar geleden heb ik mijn kat laten steriliseren. Toen het gedaan was verbaasde ik me ten eerste al over de grootte van de wond (lelijk gehecht), maar des te meer verbaasd was ik toen ik merkte dat Poes gewoon weer krols werd.
En hoe! Het lijkt wel erger als voordat ze gesteriliseerd was.
Dus aankomende woensdag naar een andere dierenarts voor een 2nd opinion. Dierenarts 1 (die me geholpen heeft) zei dat er niets aan te doen was. Op internet staat dat je een kat dan 'gewoon' nog een keer moet laten helpen, maar dat wilde zij niet doen. Vandaar dat ik nu een andere DA heb gebeld.
Dus ben benieuwd. Iemand hier ervaring mee en tips/of goede vragen die ik zeker niet moet vergeten te stellen?
Wat raar dat de wond zo lelijk gehecht is, en waarom nog een keer laten steriliseren, je mag er toch vanuit gaan dat het in 1 keer goed wordt gedaan?
  zondag 11 maart 2012 @ 18:17:18 #90
123170 alors
zlata1234
pi_108978122
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:15 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

Wat raar dat de wond zo lelijk gehecht is, en waarom nog een keer laten steriliseren, je mag er toch vanuit gaan dat het in 1 keer goed wordt gedaan?
Het gaat heus wel eens mis, en als je kat dan gewoon krols wordt zou ik ook een second opinion willen. Zeker bij zo'n matige service.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_109000623
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:11 schreef wolvendagen het volgende:

[..]

Nee, het is kaalgeschoren voor de sterilisatie, dacht dat dat duidelijk was.
Het kan zijn dat je kat haar buik nu veel likt waardoor het haar niet terug komt.
pi_109026010
Misschien een enorme domme vraag.... maar kan een kat verkouden zijn?
mijn katten zijn niet ingeént, in januari (geloof ik) heb ik al eens een berichtje geplaatst over dat mijn katten raar kuchen na het eten van de nieuwe whiskas met echte stukjes vis...
ik dacht dat het door dat eten kwam omdat het toevallig begon toen ik dat voer voor ht eerst had gekocht.
2 van mijn 5 katten thuis kuchen heel af&toe.. soms 3x op een dag en soms dagen niet.
het klinkt net zoals een mens verkouden is en de keel schraapt.
meestal is het als ze in een benauwde situati liggen te slapen (met het hoofd helemaal opgerold bijv.)
ik was in het begin meteen in paniek, dacht meteen aan niesziekte ;(
maar de neusjes zien er gezond uit en de oogjes ook, ook heb ik zelfs met een zaklamp gezocht naar snotjes of slijmpjes maar ik zie helemaal niks raars?
ze eten/drinken/spelen gewoon als altijd..
het kuchen is niet meer of ergr geworden.
nou weet ik dat ik ook gewoon naar de dierenarts kan gaan, maar die sturen me dan toch weer naar huis met een paar placebo's en een vette rekening en vervolgens heb ik 2 weken lang de katten aan het knokken hier omdat ze vreemd ruiken :{
pi_109030910
Dat doen onze katten ook vaak. Inderdaad soms een paar keer op en dag en dan weer tijden niet.
Ik zou me dan ook pas zorgen gaan maken als je pus bij de neus en ogen ziet of ze lusteloos worden.
pi_109031617
maar het is toch raar dat een poes van 8 en een poes van 5 ineens rond dezelfde tijd gaan kuchen wat echt klinkt als iets wat dwars zit?
ik ben al snel een paniekzaaier, ik had namelijk direct een vriendin gevraagd of haar katten dit ook hebben toen ze hier op bezoek was, omdat zij het niet zo nauw nemen met de gezondheid van hun dieren dacht ik dat hun het misschien via kleding of schoenen hadden meegebracht hier in huis.
ze zei wel dat haar katten ook weleens niesen of kuchen, maar ik weet niet of dit anders dan normaal is.
mijn katten zijn sinds oktober niet meer buiten geweest en hier komen ook nooit andere dieren binnen..
ik wil wel bellen naar de dierenarts voor advies maar die zeggen al snel dat ik met die katten moet gaan slepen omdat ze even de boel willen bekijken (temp. meten, oogjes neus en oren nakijken thats it :{w ) dat is weer zo onnodig...
ik hoop eigenlijk dat iemand dit herkent en mij een beetje gerust kan stellen :P
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 22:17:44 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109031706
Ik belandde met mijn katten ook altijd bij de DA als er zoiets was, meestal hadden ze dan iets van een keelontsteking. Eten ze wel goed?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109034372
ja ze eten en drinken gewoon goed zowel droogvoer als natvoer.
maar het gekke is dat het soms dagenlang lijkt alsof het over is en dan ineens hoor ik het weer :{
mijn katten gaan heel knus met elkaar om dus het is vreemd dat de andere 3 nergens last van hebben...
pi_109039825
Ook even een klein vraagje. Mijn kat had een tandafdruk in z'n rug, was gaan ontsteken, abces, etc. Kwam ik zondag avond achter, omdat ik (per ongeluk) dat abces open wreef (yuck!) Gisteren dus maar even naar de dierenarts, om te laten ontsmetten en een antibiotica kuurtje.

Om er goed bij te kunnen moest hij wel een stuk haar weg scheren. Hij mag nu nog even niet naar buiten (eerst moet de wond goed genezen), maar het duurt natuurlijk wel even voordat het haar aangroeit. Hoe zit dat nu met naar buiten gaan? Het zit net voor de basis van z'n staart, midden op z'n rug. Alleen naar buiten als het mooi weer is? Ik heb natuurlijk geen zin in een verkouden kat..
pi_109075717
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:51 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Het is alleen moeilijk in te schatten. Ik aai sowieso alleen als ik positieve feedback krijg (bijna altijd bij deze slet :) ) Maar het is niet in te schatten wanneer teveel teveel is, soms pas na een uitgebreide buikmassage, soms al nat wat gekriebel achter het oor. En het gekke is dat hij daarna meteen weer aandacht wil, dus het is geen signaal van, ik wil dat je stopt met aaien. Wat ik veel irritanter vind is dat hij het ook doet om aandacht te krijgen, ik probeer dat dan te negeren maar is best lastig.
Onze poezen doen dat ook, als ze het echt lekker vinden gaan ze opeens mijn hand pakken en er in bijten. (nooit hard, maar ze schrikken er zelf wel van)
Ik weet na een tijdje wanneer dat is en kan in principe gewoon hun naam zeggen en dan worden ze weer rustig.
pi_109080185
Ik heb een kat van bijna 1 ik ben er achter gekomen dat hij blaasgruis heeft. De dierenarts heeft mij verteld dat hij nu op een levenslang dieet moet van royal canin of hills. Maar is dit echt nodig aangezien het aardig duur is en ik dat nou eenmaal niet kan betalen. Zijn er andere mogelijkheden? waardoor hij van zijn blaasgruis af kan komen. Of is een levenslang dieet niet perse nodig? Een verzekering zal dit waarschijnlijk ook niet betalen?

Gr. baasje van Drake ( katertje)
pi_109106346
het voer is erg duur, maar als je dat al niet kan betalen hoe doe je dat dan als je kat naar de dierenarts moet voor een kleinigheidje of een operatie ofzo?
ik weet niet wat je maandelijkse inkomen is maar pas geleden heb ik me ook verdiept in blaasgruis voer en ben er wel achter gekomen dat het echt heel veel geld kan schelen in verhouding om een grote zak te kopen via internet, en dat verdelen in kleinere sluitbare(zip?) zakken zodat het krokant blijft.
pi_109106723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
het voer is erg duur, maar als je dat al niet kan betalen hoe doe je dat dan als je kat naar de dierenarts moet voor een kleinigheidje of een operatie ofzo?
ik weet niet wat je maandelijkse inkomen is maar pas geleden heb ik me ook verdiept in blaasgruis voer en ben er wel achter gekomen dat het echt heel veel geld kan schelen in verhouding om een grote zak te kopen via internet, en dat verdelen in kleinere sluitbare(zip?) zakken zodat het krokant blijft.
daar heb ik wel geld voor achter gelegd. maar had niet gedacht dat mn katje dit zou krijgen. mijn andere kat van 17 mankeert nooit wat daarom ging ik er ook niet vanuit.. dom ik weet het :p
pi_109119092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
het voer is erg duur, maar als je dat al niet kan betalen hoe doe je dat dan als je kat naar de dierenarts moet voor een kleinigheidje of een operatie ofzo?
ik weet niet wat je maandelijkse inkomen is maar pas geleden heb ik me ook verdiept in blaasgruis voer en ben er wel achter gekomen dat het echt heel veel geld kan schelen in verhouding om een grote zak te kopen via internet, en dat verdelen in kleinere sluitbare(zip?) zakken zodat het krokant blijft.

Ik heb zo'n mooie ton gekocht. En dan 10kg zakken. Scheelt boodschappen doen!
pi_109208531
Hulp nodig! Spoedje zelfs.

Mijn kat slikt sinds 2 dagen prednison, omdat ie waarschijnlijk bronchitis heeft (veel kuchen met daarbij ook spugen).

Hij is er echt helemaal ziek van geworden..
Overgeven (nog meer als voorheen), diarree, futloos en heeft merkbaar buikkrampjes.

De dierenarts heeft niet echt aangegeven dat deze bijwerkingen er zouden zijn en Google zegt er ook niet veel over (behalve bepaalde bijwerkingen op de lange termijn). Wat is verstandig? Direct stoppen met de prednison?

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 17-03-2012 18:40:39 ]
pi_109208979
Het enige verstandige vind ik om de dierenarts te bellen om te vragen om advies in deze!
pi_109209167
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:49 schreef Oognip het volgende:
Het enige verstandige vind ik om de dierenarts te bellen om te vragen om advies in deze!
Zou ik ook doen. Het is nu nog niet enorm laat op de avond om te bellen.
pi_109233384
Ik zie dat ik geen update heb gegeven, terwijl dat natuurlijk wel zo netjes is om te doen ;).

Gisteravond dus de dierenarts gebeld en die gaf ook al aan dat het eigenlijk niet aan de prednison kon liggen, die moet er namelijk juist voor zorgen dat Doesj meer eet en meer drinkt. Maar aangezien de poezel gisteravond toch niks wilde eten, hebben we 'm niet nog een pilletje gegeven gisteren (normaal verstoppen we dat in een stukje leverworst en voeren we het hem op die manier, maar hij reageerde gisteren niet eens op eten).

We konden wel langs komen bij de dierenarts als we ons echt zorgen maakte, maar dat had toch niet zo heel erg veel nut dachten we, dus we hebben het even aan gekeken. Doesj voelde in ieder geval niet abnormaal heet of koud aan, dus we hebben het maar gewoon even afgewacht en inmiddels is ie alweer een beetje opgeknapt.

Het was gisteren wel echt een zielig propje. Had zichzelf ook helemaal onder gespuugd en geniest en gedaan. Dus gisteren heeft ie ook even een badje gekregen en aangezien het zo'n futloos ding was gaf ie ook totaal geen weerstand. Daarna heeft ie lekker heel de avond op schoot geslapen.

Inmiddels heeft ie alweer wat gegeten en gedronken (met beetjes per keer) en mauwt ie af en toe alweer. Vanavond gaan we weer een pilletje prednison geven om te kijken of het inderdaad echt niet daar aan ligt. Mocht ie morgen weer doodziek zijn, dan weten we dat het toch wel degelijk aan de prednison ligt. Mocht het goed gaan, dan hebben we geen flauw idee waardoor het kwam.
pi_109279326
zojuist ruim 20,- weggepleurd aan een ontwormingstube :(
ik kocht voor mijn katten altijd de grote tube van exil ontwormingspasta, was altijd al een beetje drama als we ze alle 5 weer moesten doen, want eer dat de 1ste de pasta binnen heeft met veel protest zitten de andere 4 al achter de bank en te blazen :')
ik had dit altijd omdat het prijstechnisch wel oké is en omdat het 3 maanden werkt...
nu weet ik dat er ook pipetjes bestaan voor ontworming dat ook 3 maanden geldig is maar hoe heet dit?

heeft iemand andere tips voor ontwormingsspul wat 3 maanden geldig is behalve pasta?

we hebben net zelfs geprobeerd om 5 aparte bordjes te maken met heerlijke tonijn en die pasta er doorheen maar die verwende donders keken ons met een scheef hoofd aan :(

wie helpt mijn katten de zomer door :P
pi_109279754
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:25 schreef deadly_kiss het volgende:

ik had dit altijd omdat het prijstechnisch wel oké is en omdat het 3 maanden werkt...
nu weet ik dat er ook pipetjes bestaan voor ontworming dat ook 3 maanden geldig is maar hoe heet dit?

heeft iemand andere tips voor ontwormingsspul wat 3 maanden geldig is behalve pasta?
Volgens mij wordt aangeraden die Exil pasta om de drie maanden te geven, maar betekent dat niet dat het ook echt drie maanden preventief werkt. Wormmiddelen zijn normaal gezien curatief ipv preventief.
Dus dan kun je net zo goed andere middelen geven.

Ik raad mensen die een kitten van ons adopteren altijd aan om ontvlooi/ontwormmiddel bij de dierenarts te kopen, bijvoorbeeld Stronghold, dat zijn pipetjes die werken tegen vlooien, mijten en wormen, alleen niet tegen lintworm. Voor puur ontworming raad ik Milbemax tabletjes aan, die zijn klein en als ze heel zijn niet zo vies waardoor ze over het algemeen vrij makkelijk te geven zijn met een beetje voedsel. Ik heb zelfs kittens gehad die ze zonder meer uit de hand van de dierenarts opaten. (ik echt zo; :o :o Dierenarts; 8-) )
pi_109280223
quote:
3s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:49 schreef Anne het volgende:
Inmiddels heeft ie alweer wat gegeten en gedronken (met beetjes per keer) en mauwt ie af en toe alweer. Vanavond gaan we weer een pilletje prednison geven om te kijken of het inderdaad echt niet daar aan ligt. Mocht ie morgen weer doodziek zijn, dan weten we dat het toch wel degelijk aan de prednison ligt. Mocht het goed gaan, dan hebben we geen flauw idee waardoor het kwam.
En hij heeft zich weer onder gespuugd.. Vanavond of morgenvroeg belt de dierenarts terug.
pi_109280327
quote:
3s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:56 schreef Anne het volgende:

[..]

En hij heeft zich weer onder gespuugd.. Vanavond of morgenvroeg belt de dierenarts terug.
Jeetje zeg, wat vervelend :{ Misschien is ie wel allergisch of zo?
Hopelijk belt de dierenarts vanavond!
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 18:00:40 #111
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109280376
Dus toch door de prednison dan :{
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109280378
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Volgens mij wordt aangeraden die Exil pasta om de drie maanden te geven, maar betekent dat niet dat het ook echt drie maanden preventief werkt. Wormmiddelen zijn normaal gezien curatief ipv preventief.
Dus dan kun je net zo goed andere middelen geven.

Ik raad mensen die een kitten van ons adopteren altijd aan om ontvlooi/ontwormmiddel bij de dierenarts te kopen, bijvoorbeeld Stronghold, dat zijn pipetjes die werken tegen vlooien, mijten en wormen, alleen niet tegen lintworm. Voor puur ontworming raad ik Milbemax tabletjes aan, die zijn klein en als ze heel zijn niet zo vies waardoor ze over het algemeen vrij makkelijk te geven zijn met een beetje voedsel. Ik heb zelfs kittens gehad die ze zonder meer uit de hand van de dierenarts opaten. (ik echt zo; :o :o Dierenarts; 8-) )
Hihi 2 van mijn 3 katten eten de Milbemax tabletjes ook zo uit de hand alsof het een snoepje is :D Sommige kittens trouwens ook.
  Moderator / Miss SHO maandag 19 maart 2012 @ 18:06:38 #113
22592 crew  Ole
pi_109280563
Ze zijn bij mij gek op van die driehoekjes smeerkaas van la vache qui rit. Lukt prima om pilletjes doorheen te malen. Andere dingen eten ze niet dan of ze eten er gewoon omheen :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_109280861
(hmm.. na een update van windhoos kan ik ineens niet meer quoten :{ )

@pumpkin_Ruby,
ik gebruik exil nu 5 jaar en heb nooit problemen gehad met de werking ervan?
maar ik ontvlooi ze ook elke 3 maanden dus elke 3 maanden ontwormen is dan wel zo handig tegelijkertijd :P

iemand ervaring met profender pipetten?
pi_109280868
Ik gebruikte pipetjes van Profender van de DA. Die ruiken wel sterk dus ook niet ideaal als je meerdere katten hebt, maar het gaf hier minder gedoe dan tabletjes. Helaas heeft 1 kat de laatste keer wel een allergische reactie gekregen van die pipetjes, let dus wel even op de plek waar het zit in de dagen na gebruik, ik gebruikte het al vrij lang en het kan dus later alsnog wel een flinke reactie geven.
pi_109280926
snelle reactie _O- :P
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 18:18:15 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109280965
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:15 schreef Holyme het volgende:
Ik gebruikte pipetjes van Profender van de DA. Die ruiken wel sterk dus ook niet ideaal als je meerdere katten hebt, maar het gaf hier minder gedoe dan tabletjes. Helaas heeft 1 kat de laatste keer wel een allergische reactie gekregen van die pipetjes, let dus wel even op de plek waar het zit in de dagen na gebruik, ik gebruikte het al vrij lang en het kan dus later alsnog wel een flinke reactie geven.
Profender? Is dat net zo iets als Advantix advocate?

*googlen gaat*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109281085
@Deadly_kiss, goeie timing :P

@Senesta, geen idee! Was hier altijd prima tevreden over, weet nog niet helemaal wat ik nu wil gaan gebruiken. Ben een beetje huiverig nu voor pipetjes, maar zal Advocate eens opzoeken :)
pi_109281217
ik zit nu te zoeken naar milbemax pillen.. hoe lang werkt dat?
ik zit een verhaaltje te lezen maar na 3x snapte ik er nog weinig van :')

Samenstelling
1 tablet bevat 16 mg Milbemycine oxime en 40 mg Praziquantel.
Eigenschappen

Milbemycine oxime behoort tot de groep van de macrocyclische lactonen, geïsoleerd uit de gisting van Streptomyces hygroscopicus var. aureolacrimosus. Het is actief tegen mijten, tegen larvaire en volwassen stadia van nematoden alsook tegen de larven van Dirofilaria immitis.De werkzaamheid van milbemycine berust op de werking van neurotransmissie bij invertebraten: Milbemycine oxime, net als avermectines en andere milbemycines, vergroot bij nematoden en insecten de membraan permeabiliteit voor chloride ionen via de glutamaat afhankelijke chloride ion kanalen (gerelateerd aan GABAA en glycine receptoren bij vertebraten). Dit leidt tot hyperpolarisatie van de neuromusculaire membraan en een verslappende verlamming en dood van de parasiet.

Praziquantel is een geacetyleerd pyrazine-isoquinoline derivaat. Praziquantel is actief tegen cestoden en trematoden. Het wijzigt de permeabiliteit voor calcium (toevoer van Ca2+) van de membranen van de parasiet wat een onbalans veroorzaakt in de membraan structuur, dit leidt tot membraan depolarisatie en bijna gelijktijdig optredende contractie van de spieren (kramp), snelle vacuolisatie van het syncyitiëel integument en daarop volgend optredende ontbinding van de huid (blaarachtig). Dit resulteert in een gemakkelijke afdrijving uit het maag- darmkanaal of de dood van de parasiet.

Doeldier
Kat.
Indicaties

Kat: de behandeling van menginfecties met onvolwassen en volwassen cestoden en nematoden zoals:

- Cestoden:Dipylidium caninumTaenia spp.Echinococcus multilocularis

- Nematoden:Ancylostoma tubaeformeToxocara cati

Het product kan ook worden ingezet bij de preventie van hartworminfectie (Dirofilaria immitis), wanneer een gelijktijdige behandeling tegen cestoden nodig is.

Contra-indicaties
Niet toedienen aan katten die minder dan 2 kg wegen.
Bijwerkingen

In zeer zeldzame gevallen, in het bijzonder bij jonge katten, zijn na het toedienen van het diergeneesmiddel systemische verschijnselen (zoals lethargie), neurologische verschijnselen (zoals spiertrillingen en ataxie) en/of gasto-intestinale verschijnselen (zoals braken en diarree) waargenomen.

Dosering/Toediening

Minimum aanbevolen dosering: 2 mg milbemycine oxime en 5 mg praziquantel per kg worden éénmalig oraal toegediend. Het product toedienen met of na wat eten. Dit geeft een optimale bescherming tegen hartworm ziekte. Afhankelijk van het lichaamsgewicht van de kat, is de praktische dosering als volgt:

Gewicht kg Tabletten
2-4 1/2
>4-8 1
>8-12 11/2

MILBEMAX kan ingezet worden in een programma ter preventie van hartworm ziekte, wanneer gelijktijdig een behandeling tegen lintworm nodig is. Gedurende een maand is MILBEMAX preventief tegen hartworm ziekte.Als er regelmatig een behandeling ter preventie van hartworm ziekte wordt ingezet, heeft een monovalent product de voorkeur.
Wachttijdadvies
NVT.
Waarschuwingen
Geen.

ik heb 5 katten, en ik wil die per 3 maanden ontwormen.
ze wegen allemaal ongeveer 5 kilo op eentje na, die zit rond de 6 a 7 kilo.
hoeveel pillen heb ik dan nodig per 3 maanden?!
pi_109281396
Onze poes knijpt sinds gister haar rechteroog steeds dicht. Lijkt alsof het geirriteerd is. Is verder niet dik en als ik het gebied er omheen aanraak, lijkt het geen pijn te doen. Zie ook niets in haar oog zitten voor zover ik het kan zien. Huid is wel heel iets roder, maar is bijna niet te zien. Iemand enig idee wat het kan zijn? Moet ik langs de dierenarts?
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 18:36:16 #121
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109281562
Ik vind ogen altijd een beetje eng, ik zou er niet te lang mee wachten :@ Traant ze? Uitvloeisel uit haar oog? Of is alleen de huid rond het oog roder?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109282652
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:25 schreef deadly_kiss het volgende:
ik zit nu te zoeken naar milbemax pillen.. hoe lang werkt dat?
ik zit een verhaaltje te lezen maar na 3x snapte ik er nog weinig van :')
*blabla*
ik heb 5 katten, en ik wil die per 3 maanden ontwormen.
ze wegen allemaal ongeveer 5 kilo op eentje na, die zit rond de 6 a 7 kilo.
hoeveel pillen heb ik dan nodig per 3 maanden?!
Dan heb je 5 pilletjes nodig per 3 maanden :)
pi_109282714
Nee, er komt niks uit haar oog. Maar denk dat we langs dierenarts moeten aangezien gisteravond haar derde oogleden te zien waren (heb haar vandaag niet gezien, niet thuis) en haar ogen ook steeds wegdraaiden als ze haar ogen open en dicht deed. Ga straks als ik thuis ben even kijken hoe het gaat.
pi_109282729
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:32 schreef Chule het volgende:
Onze poes knijpt sinds gister haar rechteroog steeds dicht. Lijkt alsof het geirriteerd is. Is verder niet dik en als ik het gebied er omheen aanraak, lijkt het geen pijn te doen. Zie ook niets in haar oog zitten voor zover ik het kan zien. Huid is wel heel iets roder, maar is bijna niet te zien. Iemand enig idee wat het kan zijn? Moet ik langs de dierenarts?
Als je de vragen van Senesta met nee kunt beantwoorden zou ik het nog een dagje aankijken en schoonmaken (ook al lijkt het oog niet vies) met afgekoeld gekookt water.
pi_109282763
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:03 schreef Chule het volgende:
Nee, er komt niks uit haar oog. Maar denk dat we langs dierenarts moeten aangezien gisteravond haar derde oogleden te zien waren (heb haar vandaag niet gezien, niet thuis) en haar ogen ook steeds wegdraaiden als ze haar ogen open en dicht deed. Ga straks als ik thuis ben even kijken hoe het gaat.
Waarom zei je dat niet meteen in je eerste post? :?
Ik zou maar even naar de dierenarts gaan. Derde ooglid zichtbaar is meestal een teken dat ze zich slecht voelen. Of oogje ontstoken oid.
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 19:09:33 #126
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109282968
Dan zou ik inderdaad rap naar de DA gaan. Katten zijn vaak erg hard voor zichzelf en als ze het derde ooglid laten zien, ogen rollen en knijpen dan zijn ze echt beroerd :o Sterkte!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109283044
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:05 schreef Oognip het volgende:

[..]

Waarom zei je dat niet meteen in je eerste post? :?
Ik zou maar even naar de dierenarts gaan. Derde ooglid zichtbaar is meestal een teken dat ze zich slecht voelen. Of oogje ontstoken oid.
Omdat ik niet wist hoe het heette (derde ooglid) en dat het op iets zou kunnen duiden, kom het woord net tegen op google. Maar bedankt voor de tips.
pi_109283358
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:00 schreef senesta het volgende:
Dus toch door de prednison dan :{
Ben bang van wel :Y.
pi_109285380
en milbemax werkt tegen net zoveel soorten wormen en dinges als exil?

en kent iemand drontal? zijn ook tabletten per 3 maanden maar nu 5 pillen voor nog geen 13,- :{ das wel erg goedkoop ofniet? :{
pi_109285418
Ooh, wat een opluchting!!! Ik kom thuis en ze is weer gewoon helemaal de oude. :o Begroette me met een mauwtje, oogjes wijdopen, geen derde oogleden, niks rood, tevreden spinnend en gesmuld van haar natvoer.

O+
pi_109285740
Een van mijn katten drinkt (liever) niet uit haar drinkbakje. Ze likt aan de kraan, drinkt uit het toilet nadat die net doorgetrokken is, drinkt buiten uit de schotels onder plantenpotten, enz. Als ik vers water in het bakje doe en het haar dan voor hou, dan drinkt ze vaak wel.
Iemand een idee hoe ik haar wel gewoon uit het drinkbakje kan laten drinken?
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 20:01:33 #132
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109285857
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:59 schreef DikkeTrina het volgende:
Een van mijn katten drinkt (liever) niet uit haar drinkbakje. Ze likt aan de kraan, drinkt uit het toilet nadat die net doorgetrokken is, drinkt buiten uit de schotels onder plantenpotten, enz. Als ik vers water in het bakje doe en het haar dan voor hou, dan drinkt ze vaak wel.
Iemand een idee hoe ik haar wel gewoon uit het drinkbakje kan laten drinken?
Een kat dwingen is volgens mij een vak apart :P Misschien een drinkfontein aanschaffen? Daar drinken ze hier wel graag uit :Y Naast de kraan, de potten, schotels onder plantenpotten, etc :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109285878
gewoon een kamerfonteintje aanschaffen,...

mijn katten drinken daar al sinds kitten uit, heb wel altijd naast het voerbakje een drinkbakje staan voor als we de hele dag op ons werk zijn en die fontein gaat stuk ofzo. (ze hebben ook weleens per ongeluk de schakelaar uitgezet :') )
pi_109286158
een kamerfonteintje, hmm eens even googlen of er ook leuke zijn.
pi_109286210
wel rekening houden dat de onderkant plat is en breed genoeg, zodat hij niet kan omrollen ofzo als er een kat op de rand gaat staan :P
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 20:16:20 #136
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109286725
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:06 schreef DikkeTrina het volgende:
een kamerfonteintje, hmm eens even googlen of er ook leuke zijn.
Hier misschien ook nog wat ideeen, al zijn er inmiddels ook vast alweer nieuwe: Drinkfonteinen voor katten: vergelijking
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109286859
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:54 schreef deadly_kiss het volgende:
en milbemax werkt tegen net zoveel soorten wormen en dinges als exil?

en kent iemand drontal? zijn ook tabletten per 3 maanden maar nu 5 pillen voor nog geen 13,- :{ das wel erg goedkoop ofniet? :{
Milbemax werkt tegen alle wormen. Het is wel duurder dan je gewend bent, maar dan heb je ook wat.
pi_109287067
ik ga dan toch voor milbemax gezien de ervaring hier.. vind de gezondheid wel belangrijker dan de prijs :Y
  maandag 19 maart 2012 @ 20:35:41 #139
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_109287776
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:16 schreef senesta het volgende:

[..]

Hier misschien ook nog wat ideeen, al zijn er inmiddels ook vast alweer nieuwe: Drinkfonteinen voor katten: vergelijking
En dat je bij een elektrische (de meeste volgens mij) een stopcontact hebt bij de plek waar je hem wilt plaatsen. Klinkt logisch maar iets wat wij vergeten waren waardoor hij nu op een onhandige plek staat, maar wel veelvuldig gebruikt wordt.
pi_109361558
zooo dan. vandaag even informatie gevraagt bij de dierenarts...
een pipet profender kostte daar gewoon 10.80 en ik moet er 5 per kwartaal hebben :{
ze hadden ook milbemax dan had ik er ook 5 voor bijna 30,-.

alleen nu heb ik een hele lompe vraag, is het nou zo dat die dingen 3 maanden lang actief blijven in het lichaam? (dus 3 maanden lang werken)
of gewoon eenmaal direct na inname alles killen en dan na 3 maanden herhalen om opnieuw alles uit te roeien?

ik heb me er nooit echt veel verder in verdiept omdat ik tevreden was over exil al die jaren...
pi_109363055
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:01 schreef deadly_kiss het volgende:
zooo dan. vandaag even informatie gevraagt bij de dierenarts...
een pipet profender kostte daar gewoon 10.80 en ik moet er 5 per kwartaal hebben :{
ze hadden ook milbemax dan had ik er ook 5 voor bijna 30,-.

alleen nu heb ik een hele lompe vraag, is het nou zo dat die dingen 3 maanden lang actief blijven in het lichaam? (dus 3 maanden lang werken)
of gewoon eenmaal direct na inname alles killen en dan na 3 maanden herhalen om opnieuw alles uit te roeien?

ik heb me er nooit echt veel verder in verdiept omdat ik tevreden was over exil al die jaren...
Ontworming blijft niet actief in het lichaam, je kat kan bij wijze van spreken een week na de ontworming alweer wormen oplopen. Het werkt niet preventief maar alleen curatief zoals ze dat noemen. Dus je geeft ontworming voor het geval dat de kat eventueel wormen heeft, omdat je een wormbesmetting niet altijd aan de buitenkant kan zien, maar het kan dan zijn dat je het voor niets geeft. Het advies over elke drie maanden ontwormen heeft niet per sé te maken met de gezondheid van je kat maar is ook gebaseerd op de volksgezondheid omdat katten bv buiten in zandbakken poepen en zo mensen kunnen besmetten.

Wat herhalen betreft; bij een geconstateerde wormbesmetting volstaat 1x ontwormen vaak niet en moet de ontworming na 2 weken herhaald worden.

Mijn binnenkatten ontwormde ik niet elke drie maanden (sinds ik opvang wel omdat de opvangkittens meestal vol wormen binnenkomen) en ze hebben nooit wormen gehad, ik heb het in elk geval nooit geconstateerd en de keren dat ik ontlastingsonderzoek heb laten doen hadden ze ook geen wormen. Ik keek zelf wanneer ik het wel weer eens tijd vond.
Vlooien kunnen een tussengastheer zijn voor wormen dus na een vlobesmetting sowieso ontwormen.
Entingen kunnen minder goed aanslaan wanneer een kat wormen heeft, dus een goed moment om te ontwormen is een week voor de enting (enten en ontwormen sneller na elkaar is dan weer wat heftig)
pi_109363419
oke.. want bij het ene merk staat duidelijk na 3 maanden herhalen en bij het andere merk staat er weer niks over herhaling of werking.

ik doe altijd elke 3 maanden een vlooienpipet die (tot) 3 maanden werkt van Exil en een week daarna ontwormen.
ik heb ooit 1x wormen gehad (edit: mijn katten dus :') ), waarschijnlijk omdat 1 kat de pasta meteen had uitgekotst en daarna de andere katten besmet ofzo?
ik vond dat echt zo vies en zielig en vooral beschamend voor mezelf dat ik dit altijd doe ookal zijn alleen met mooi weer buiten en in de winter helemaal niet.

dus ondanks dat ik ze elke 3 maanden ontworm kunnen ze toch wormen krijgen tussendoor?
pi_109364042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:37 schreef deadly_kiss het volgende:

ik heb ooit 1x wormen gehad (edit: mijn katten dus :') ), waarschijnlijk omdat 1 kat de pasta meteen had uitgekotst en daarna de andere katten besmet ofzo?

......

dus ondanks dat ik ze elke 3 maanden ontworm kunnen ze toch wormen krijgen tussendoor?
In principe kan een kat die "volgens schema" ontwormd is inderdaad wormen krijgen. In dat geval moet er dus "tussentijds" ontwormd werden en eventueel na 2 weken herhaald.

Mijn reden om geen Exil pasta meer te gebruiken is omdat mijn katten er bijna altijd van gingen kotsen, van anderen met katten hoor ik ook veel kotsverhalen. En wanneer het uitgekotst wordt heb je inderdaad flinke kans dat het niet werkt.
pi_109364447
zo... dus dan is het gewoon mooi meegenomen en toeval dat ze daarna nooit meer wormen hebben gehad :o
wel fijn om te weten, ik ben toch altijfd al zo para als ik iets zie zitten op hun vacht dat ik meteen denk dat het een teek is maar dan is het zo'n kleefballetje van een struik..
of ik zie grove zandkorrels aan voor een vlo en dan nog beweren dat ik het echt zag bewegen :')
ik kijk dan voortaan wel 2x voordat mijn kleine katje weer bij me onder het dekbed komt slapen _O_
pi_109376032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]
Wat herhalen betreft; bij een geconstateerde wormbesmetting volstaat 1x ontwormen vaak niet en moet de ontworming na 2 weken herhaald worden.
Goed om te weten, volgende week toch maar weer wat naar binnen brengen dan, bij m'n Kleintje.

quote:
Mijn binnenkatten ontwormde ik niet elke drie maanden (sinds ik opvang wel omdat de opvangkittens meestal vol wormen binnenkomen) en ze hebben nooit wormen gehad, ik heb het in elk geval nooit geconstateerd en de keren dat ik ontlastingsonderzoek heb laten doen hadden ze ook geen wormen. Ik keek zelf wanneer ik het wel weer eens tijd vond.
M'n ene kat heeft wel last van wormen, m'n andere (bijna) niet. En bij m'n vorige kat heb ik zelfs helemaal nooit wormen waargenomen. (die kreeg meestal maar 1 keer per jaar een ontwormingskuur...)
  dinsdag 3 april 2012 @ 02:26:27 #146
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109835577
Hoi. :W

Mijn kat heeft sinds kort een nieuwe mand, want de oude was na 8 jaar toch echt kapot :').
Ze heeft wekenlang gedaan alsof de mand er niet was, maar sinds een paar dagen gaat ze er wel in liggen, maar dan gaat ze telkens eerst minutenlang "kneden" in de mand. :?
Ze heeft een paar jaar geleden een kattenbedje gekregen, maar daarin deed ze dat helemaal niet.
Waarom doet ze dat nu wel?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109836954
Is de mand van andere stof als de eerste? Midas (kat op mn werk) heeft met zijn operatie een kleedje gekregen en daar doet hij dit ook elke keer bij.. nergens anders alleen op dat kleedje :P hijgaat ook helemaal erop kauwen/sabbelen..
pi_109845333
Inderdaad, dikke zachte kussens/kleden etc of dingen die pluizig zijn willen nog wel eens zo'n reactie oproepen. Dat doet ze blijkbaar denken aan de zachte buik van hun mama waar ze als baby op kneedden om de melk te stimuleren.
pi_109845994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Inderdaad, dikke zachte kussens/kleden etc of dingen die pluizig zijn willen nog wel eens zo'n reactie oproepen. Dat doet ze blijkbaar denken aan de zachte buik van hun mama waar ze als baby op kneedden om de melk te stimuleren.
Daarom zitten mijn dekbedovertrekken ook helemaal onder de haakjes en gaatjes }:|
pi_109847812
Misschien een domme vraag hoor,maar over dat ontwormen, de dierenarts geeft ze altijd iets 1x per jaar en ik geef af en toe tussendoor van die pilletjes. Moet dat ook wel bij binnenkatten ja toch? En kunnen binnenkatten ook vlooien krijgen? :@
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:48:27 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109858368
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:44 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Misschien een domme vraag hoor,maar over dat ontwormen, de dierenarts geeft ze altijd iets 1x per jaar en ik geef af en toe tussendoor van die pilletjes. Moet dat ook wel bij binnenkatten ja toch? En kunnen binnenkatten ook vlooien krijgen? :@
Ja, binnenkatten kunnen ook wormen en vlooien krijgen.

Of je ze dus ook actief middelen daartegen moet geven, is nog wel punt van discussie, wat mij betreft. Wormenpillen krijgt die van mij een keer per jaar van de dierenarts en als ik zie dat ze wormen heeft (kan ik me niet heugen). Vlooienbestrijding doe ik wel omdat ze een vlooienallergie heeft. Ze hoeft er maar eentje op te lopen via mijn vriend (hond op zijn werk) of via een bezoeker, en het is mis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_109860399
Mijn katten zitten ook veel binnen, toch hou ik het altijd goed bij...
geldverspillen is misverstand #1 want als je het overslaat en ze krijgen dan wormen of vlooien, moet je dan eens zien wat het allemaal kost aan middelen en alles wassen ect.
wormen kunnen ze ook krijgen door bijvoorbeeld vliegen uit het kozijn te eten, en vlooien kunnen ook via bezoek in huis komen.
mijn katten hebben ooit 1x wormen gehad doordat ze de pasta uitgekotst hadden, nou dat echt NOOIT meer!
ik vond dat zo ontzettend vies en zielig voor hun, voelde me echt slecht dat dit mijn schuld was ;(

nu het toch weer over die ontwormingszooi gaat,
ik had vorige week maandag milbemax besteld samen met de vlooienpipetten die ik altijd via dierapotheker bestel...
kreeg donderdag het pakketje binnen, waren het milbemax 0,5-2 kilo inplaats van 4-8 kilo |:(
meteen een mail verstuurd en vrijdag weer terug gestuurd, de post was uitgesteld dus vanmiddag hebben ze pas dat pakketje ontvangen...
en de nieuwe wilden ze pas opsturen na ontvangst van die verkeerde pillen }:|
nu dus hopen dat ze dit voor vrijdag verwerken, zodat ik misschien volgende week de juiste kan ontvangen 8)7
pi_109861147
net ff de katten gesprayd met antivlooienspray, maar das niks, 2 truitjes vernielt :( :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:20:05 #154
123170 alors
zlata1234
pi_109861753
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:04 schreef KwadeAfdronk het volgende:
net ff de katten gesprayd met antivlooienspray, maar das niks, 2 truitjes vernielt :( :')
Waarom geen nekdruppels? Dat je uberhaupt die katten ingesprayd krijgt _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_109862952
omg _O- mijn katten veranderde in monsters.. echt MONSTERS! toen ik ooit een spray gebruikte ;(
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:05:25 #156
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109863976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 07:28 schreef deadly_kiss het volgende:
Is de mand van andere stof als de eerste? Midas (kat op mn werk) heeft met zijn operatie een kleedje gekregen en daar doet hij dit ook elke keer bij.. nergens anders alleen op dat kleedje :P hijgaat ook helemaal erop kauwen/sabbelen..
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:37 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Inderdaad, dikke zachte kussens/kleden etc of dingen die pluizig zijn willen nog wel eens zo'n reactie oproepen. Dat doet ze blijkbaar denken aan de zachte buik van hun mama waar ze als baby op kneedden om de melk te stimuleren.
Het is inderdaad een andere stof: een soort fleecekussentje.
Het ligt dus aan de stof. :o
Maar die mand gaat op deze manier niet jarenlang mee. :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109864932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:45 schreef deadly_kiss het volgende:
omg _O- mijn katten veranderde in monsters.. echt MONSTERS! toen ik ooit een spray gebruikte ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:20 schreef alors het volgende:

[..]

Waarom geen nekdruppels? Dat je uberhaupt die katten ingesprayd krijgt _O_
Ja zoals ik al zei geen succes, helemaal onder de krassen en 2 truitjes vernield :(
Volgende keer iets anders proberen :P
pi_109882690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:20 schreef alors het volgende:

[..]

Waarom geen nekdruppels? Dat je uberhaupt die katten ingesprayd krijgt _O_
Ik wist niet eens dat er een spray was!

En ik moet altijd uitkijken met die nekdruppels. Ik had een keer beide katten gedruppeld, zie ik iets later 1 van die katten helemaal schuimbekken... Ik naar de andere kat: en ja hoor, deze was helemaal schoon achter z'n oren... Ze likken elkaar helemaal schoon in de nek, als ze lekker naast elkaar gaan liggen... Dus dat was m'n les voor druppels: alleen druppelen als ze daarna naar buiten kunnen...
pi_110138169
Ik zit me te oriënteren op de aanschaf van een kitten......
Heb jarenlang honden gehad, ben inmiddels single en wil weer graag een beest in huis.

Wat is jullie tip/mening over het volgende: ik werk deels vanuit huis, maar ben ook regelmatig van 's morgens vroeg tot begin van de avond weg. Zo'n dag krijgt de poes geen aandacht, is dat wel te doen met een kitten?
Waar kan ik zo'n kitten het beste laten op die dagen? Ik lees wel het e.e.a. over een eigen afgesloten ruimte, maar heb niet direct een kamer over in huis. De hal heeft ook een trapopgang, dus kan ze naar de bovenverdieping en zolder om daar op onderzoek te gaan.
Je kunt een kitten toch ook niet de hele dag in een bench stoppen, of gebeurt dat wel?

Heb een (main coon)kitten op het oog die ik eind april zou kunnen ophalen, dan door vakantie zeker 1,5-2 weken veel thuis......
pi_110141025
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:18 schreef edraket31 het volgende:
Ik zit me te oriënteren op de aanschaf van een kitten......
Heb jarenlang honden gehad, ben inmiddels single en wil weer graag een beest in huis.

Wat is jullie tip/mening over het volgende: ik werk deels vanuit huis, maar ben ook regelmatig van 's morgens vroeg tot begin van de avond weg. Zo'n dag krijgt de poes geen aandacht, is dat wel te doen met een kitten?
Waar kan ik zo'n kitten het beste laten op die dagen? Ik lees wel het e.e.a. over een eigen afgesloten ruimte, maar heb niet direct een kamer over in huis. De hal heeft ook een trapopgang, dus kan ze naar de bovenverdieping en zolder om daar op onderzoek te gaan.
Je kunt een kitten toch ook niet de hele dag in een bench stoppen, of gebeurt dat wel?

Heb een (main coon)kitten op het oog die ik eind april zou kunnen ophalen, dan door vakantie zeker 1,5-2 weken veel thuis......
1 tip, als je 1 kitten neemt ben erg vaak thuis. Ik was de eerste 3 weken thuis en de kitten zat alleen maar bij mij, spelen slapen alles. Hij was wel zindelijk dus als hij moest ging hij naar de kattenbak maar eigenlijk was hij alleen maar bij mij.. Toen ik aan het werk moest hebben we nog een kitten erbij gekregen. Nou dit was zo'n feest. De eerste kitten zat niet de hele dag meer bij mij maar ze speelden samen en sliepen ook samen...

Als je "vaak" moet werken neem een gratis kitten erbij ( zo'n huistuinkeuken geval ) Je zult er geen spijt van krijgen.
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:06:48 #161
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110142702
Ja, absoluut doen, twee poesjes, dan kunnen ze elkaar gezelschap houden.
De eerste week/weken vrij nemen idd zodat je er een band mee opbouwt is ook aan te raden.

Wel leuk hoor, een Maine Coon, geweldige poezen!
Ga je foto's plaatsen als je hem hebt?
pi_110146154
oh ps laat je kitten maar gewoon in de woonkamer en keuken, als ze groter zijn en het mag van jouw kunnen ze ook in de gang en slaapkamer. Lekker op ontdekkingstocht. Stop ze niet in de bench, ze zullen toch samen in slaapvallen op hun kussentje,bank, handdoek, kartonnendoosje etc

Je hebt echt geen bench nodig... Dat is voor honden ;)
pi_110146810
Als je veel van huis bent zou ik je aanraden om inderdaad 2 kittens erbij te nemen, leuker voor het kitten en leuker voor je spullen :) Verder kun je ze, als ze eenmaal gewend zijn, overal laten wat mij betreft zolang je spullen maar kittenproof zijn (veilig) en je ook geen kleine ruimtes hebt waar ze in kunnen zitten wat gevaarlijk is.
pi_110149597
Mmmmm, eerlijk gezegd voel ik er weinig voor om 2 kittens te nemen.......Snap de achterliggende gedachte wel hoor.
Vind 1 al heel wat, ben jarenlang allergisch geweest. Is nu min of meer over, wil het risico niet lopen dat ik er weer last van krijg met 2 stuks....
pi_110150088
Neem dan liever geen kitten maar een herplaatser waarvan bekend is dat die om de één of andere reden als enige kat geplaatst moet worden.
Alle normaal gesocialiseerde katten hebben behoefte aan sociaal contact met soortgenoten en dat kun je als mens nooit helemaal vervangen. Plaatst de fokker die je op het oog hebt eigenlijk wel kittens alleen ? De meeste fokkers die ik ken willen dat niet voor hun kittens, onze stichting doet het in principe ook niet.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 19:52:28 #166
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_110150175
Oh en zeker mains coons...die zijn erg sociaal en hebben echt een maatje nodig :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 19:54:57 #167
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_110150350
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Neem dan liever geen kitten maar een herplaatser waarvan bekend is dat die om de één of andere reden als enige kat geplaatst moet worden.
Alle normaal gesocialiseerde katten hebben behoefte aan sociaal contact met soortgenoten en dat kun je als mens nooit helemaal vervangen. Plaatst de fokker die je op het oog hebt eigenlijk wel kittens alleen ? De meeste fokkers die ik ken willen dat niet voor hun kittens, onze stichting doet het in principe ook niet.
Dat is ook een goed idee. Op www.kittentekoop.nl staan ook vaak erg leuke en lieve herplaatsers of via de rasvereniging.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_110150750
Even een boeh-post, geen idee waar ik hem anders moet plaatsen :P ;).

De rekening van de dierenarts kwam binnen. Snif.

En nee, natuurlijk heb ik het er voor over.
Echter is het een beetje jammer dat we geen steek verder zijn, maar ik wel even ruim 200 euro lichter ;). Kan de dierenarts niks aan doen, maar vervelend is het wel.
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:08:53 #169
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110151215
Verzekering afsluiten?
Onze vorige kat heeft jarenlang medicijnen gebruikt, heeft ons netto 2 euro in de maand gekost doordat ze duurder waren dan de premie die wij betaalden :)
pi_110151534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:08 schreef Gwywen het volgende:
Verzekering afsluiten?
Onze vorige kat heeft jarenlang medicijnen gebruikt, heeft ons netto 2 euro in de maand gekost doordat ze duurder waren dan de premie die wij betaalden :)
Inclusief vaccinatie zou ik dan 26 euro per maand kwijt zijn, per kat.
Dat zou de moeite niet geweest zijn als ik terugkijk op de afgelopen 2 jaar. Daarnaast ben ik bang dat ze moeilijk gaan doen, want er is eigenlijk al chronische bronchitis geconstateerd bij de kat.

Toch bedankt voor de tip ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 10-04-2012 20:45:25 ]
pi_110152391
Ook al heb je het er voor over, een dikke rekening blijft vervelend ja.

Ik heb m'n katten al 8 jaar verzekerd maar ik ga ermee kappen. Ik heb ze als kitten verzekerd voor 5 jaar, zou altijd relatief minder premie blijven betalen omdat ze jong zijn ingestapt, daarna weer voor 5 jaar afgesloten, en eind vorig jaar deelde Proteq me mede dat er een wijziging in de voorwaarden was, boven de 8 jaar elk jaar 8% premieverhoging ! Lekker dan, dat hadden we niet afgesproken toen ik het contract aanging, ik mocht nu wel tussentijds opzeggen van Proteq :') maar bij overstap naar een andere verzekering ben ik het voordeel kwijt dat ik ze al jong in de verzekering gedaan heb. Ik dacht na over overstappen naar Petplan maar die flikken nadat ze alle overstappers van Proteq hebben binnengehaald min of meer hetzelfde (4% jaarlijkse verhoging) en nog wat extra rottige nieuwe voorwaarden.

Ik raadde altijd verzekering aan aan mensen die een kitten van ons adopteerden, ik gaf zelfs folders mee in het informatiepakket, maar dat doe ik niet meer, stelletje onbetrouwbare boeven die die verzekeringsmaatschappijen met z'n allen zijn.
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:31:13 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_110152559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ook al heb je het er voor over, een dikke rekening blijft vervelend ja.

Ik heb m'n katten al 8 jaar verzekerd maar ik ga ermee kappen. Ik heb ze als kitten verzekerd voor 5 jaar, zou altijd relatief minder premie blijven betalen omdat ze jong zijn ingestapt, daarna weer voor 5 jaar afgesloten, en eind vorig jaar deelde Proteq me mede dat er een wijziging in de voorwaarden was, boven de 8 jaar elk jaar 8% premieverhoging ! Lekker dan, dat hadden we niet afgesproken toen ik het contract aanging, ik mocht nu wel tussentijds opzeggen van Proteq :') maar bij overstap naar een andere verzekering ben ik het voordeel kwijt dat ik ze al jong in de verzekering gedaan heb. Ik dacht na over overstappen naar Petplan maar die flikken nadat ze alle overstappers van Proteq hebben binnengehaald min of meer hetzelfde (4% jaarlijkse verhoging) en nog wat extra rottige nieuwe voorwaarden.

Ik raadde altijd verzekering aan aan mensen die een kitten van ons adopteerden, ik gaf zelfs folders mee in het informatiepakket, maar dat doe ik niet meer, stelletje onbetrouwbare boeven die die verzekeringsmaatschappijen met z'n allen zijn.
Yep eens. Zodra Petplan de mail met nieuwe voorwaarden stuurt stappen wij ook uit.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 12 april 2012 @ 21:27:36 #173
316175 IJsbeertje21
Gewoon lekker koud
pi_110250723
Een vraag over anti-vlooien middelen:
Toen ik met mijn kitten voor de eerste enting naar de dierenarts ging, kreeg ze ook een injectie tegen vlooien genaamd Program en dit zou dan zes maanden werken.
Na een maand of 2-3 ging ik twee weken op vakantie en ging de kat twee weken bij mijn moeder logeren, waar nog een andere kat en twee honden wonen. Daar bleek ze vlooien te hebben gekregen van de andere kat waarschijnlijk. Omdat ik toen nog niet zo'n vlooienkammetje had en het zeker wilde weten, was ik met de kitten even bij de dierenarts (assistente hielp me) langs geweest, en toen kreeg ik Advantage pipetjes mee. De assistente had niet echt een heel duidelijk verhaal over waarom de Program injectie dat niet tegenging, maar eerlijk gezegd heb ik ook eigenlijk helemaal niet doorgevraagd en vond ik het allang best dat ze er snel weer vanaf zou zijn en dat er niets anders aan de hand was. :@
Nadat de zes maanden waren verstreken kreeg ik weer een mailtje om langs te komen voor een nieuwe Program injectie, maar ik heb even op internet gezocht en Program doodt blijkbaar geen vlooien maar zorgt ervoor dat ze niet uitgroeien tot volwassen vlooien. Nu is het zo dat mijn kittekat enorm in de stress schiet van naar de dierenarts gaan en van injecties krijgen, en ik werk dan liever met elke maand een pipetje. Dat heb ik dus de afgelopen tijd ook gedaan nadat de Program niet meer werkzaam was.
Maar wat is nu dan de meerwaarde van de Program injectie? Zie ik iets over het hoofd? Als ik netjes elke maand een pipetje geef die de vlooien doodt, kunnen ze toch ook niet uitgroeien tot volwassen vlooien, wat voegt Program hier aan toe? Ik wil best weer een nieuwe injectie halen als het echt iets toevoegt, maar anders doe ik het kat liever niet aan. :) Ik hoef de pipetjes dus niet te geven als ze die Program heeft, maar dan kan ze nog wel vlooien krijgen en dan moet er alsnog extra een pipetje bij. Wat ik me kan herinneren is dat de assistente zei dat Program een besmetting van buitenaf niet tegengaat. Maar waar komt een besmetting anders dan vandaan? Mijn kat komt elke dag wel een paar uur buiten ook.
  donderdag 12 april 2012 @ 21:32:20 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110251051
Dan doe je toch gewoon pipetjes.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 12 april 2012 @ 21:39:38 #175
316175 IJsbeertje21
Gewoon lekker koud
pi_110251541
Ja dat was mijn idee ook, maar ik dacht misschien zie ik een geweldige eigenschap van die injectie over het hoofd die ik nu teniet doe door het niet meer te laten doen. En ik wilde er nou niet meteen vanuit gaan dat de dierenarts daarmee aankomt alleen om wat extra geld te verdienen ofzo.
  donderdag 12 april 2012 @ 21:46:39 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110251999
The love you take is equal to the love you make.
pi_110253072
Is het normaal dat mijn kat zijn speeltje met kattenkruid helemaal onder kwijlt? :P
Hij zit er ook behoorlijk op te kauwen en trekken en aangezien er veertjes aan zitten haal ik het elke keer na een tijdje maar weer weg. Heb er geen zin in dat hij het hele speeltje op eet.. Wel heel grappig om te zien hoe hij er mee speelt, hij wordt helemaal gek!
pi_110253292
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:04 schreef Dragonberry het volgende:
Is het normaal dat mijn kat zijn speeltje met kattenkruid helemaal onder kwijlt? :P
Hij zit er ook behoorlijk op te kauwen en trekken en aangezien er veertjes aan zitten haal ik het elke keer na een tijdje maar weer weg. Heb er geen zin in dat hij het hele speeltje op eet.. Wel heel grappig om te zien hoe hij er mee speelt, hij wordt helemaal gek!
:D

Hier ook, echt leuk om te zien, hij wordt compleet wild. O+ Van mij mag dat overigens stuk, dan kopen we een nieuwe. :)
pi_110263647
Kwijlen, niet meer loslaten, de Rooie van mij is er ook wild op. M'n Kleintje kan het niet zo interesseren... En bij ons ook: als het stuk is, komt er wel een nieuwe....
pi_110264256
Hier wordt er overigens ook mee geknuffeld, met de banaan-met-oogjes-met-kattenkruid. O+
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:15:38 #181
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_110857251
Ik heb een vraagje over het wisselen van de tanden.Toen mijn katjes 5 á 6 maanden waren begonnen ze wat te stinken uit hun bekjes, rood tandvlees en zaten wat tandjes los. Via Google leerde ik dat dit kenmerkend was voor hun leeftijd, het wisselen van de tanden.
Maar toen ik net mijn poes van 8,5 maanden aan het inspecteren was viel het mij op dat ze bij 2 kiezen nog rood tandvlees had zitten en ze stinkt uit haar bek. Nu zou alles toch al gewisseld moeten zijn, is dit een teken dat er iets met haar gebit niet goed is?
Is er een huis/tuin/keuken-oplossing hiervoor? Want anders ga ik van de week naar de dierenarts.
pi_110857473
Dit klinkt nu niet meer als het wisselen van tandjes maar als ontstoken tandvlees oid. Ik zou de DA bellen.
pi_110922090
Iemand hier ervaring met Telizen of Feliway?

Onze kater wordt steeds angstiger/onrustiger, en likt zijn achterkant helemaal kaal/stuk door het stresslikken ;( Hij is nog geen twee maanden bij ons, ik denk dat de verhuizing en alles wat daarbij komt kijken hem parten speelt, maar ik vind het zo sneu dat hij duidelijk niet lekker in zijn vel zit. Iemand raadde me Telizen aan, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
  zondag 29 april 2012 @ 10:48:53 #184
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_110922786
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:27 schreef IJsbeertje21 het volgende:
Een vraag over anti-vlooien middelen:
Toen ik met mijn kitten voor de eerste enting naar de dierenarts ging, kreeg ze ook een injectie tegen vlooien genaamd Program en dit zou dan zes maanden werken.
Na een maand of 2-3 ging ik twee weken op vakantie en ging de kat twee weken bij mijn moeder logeren, waar nog een andere kat en twee honden wonen. Daar bleek ze vlooien te hebben gekregen van de andere kat waarschijnlijk. Omdat ik toen nog niet zo'n vlooienkammetje had en het zeker wilde weten, was ik met de kitten even bij de dierenarts (assistente hielp me) langs geweest, en toen kreeg ik Advantage pipetjes mee. De assistente had niet echt een heel duidelijk verhaal over waarom de Program injectie dat niet tegenging, maar eerlijk gezegd heb ik ook eigenlijk helemaal niet doorgevraagd en vond ik het allang best dat ze er snel weer vanaf zou zijn en dat er niets anders aan de hand was. :@
Nadat de zes maanden waren verstreken kreeg ik weer een mailtje om langs te komen voor een nieuwe Program injectie, maar ik heb even op internet gezocht en Program doodt blijkbaar geen vlooien maar zorgt ervoor dat ze niet uitgroeien tot volwassen vlooien. Nu is het zo dat mijn kittekat enorm in de stress schiet van naar de dierenarts gaan en van injecties krijgen, en ik werk dan liever met elke maand een pipetje. Dat heb ik dus de afgelopen tijd ook gedaan nadat de Program niet meer werkzaam was.
Maar wat is nu dan de meerwaarde van de Program injectie? Zie ik iets over het hoofd? Als ik netjes elke maand een pipetje geef die de vlooien doodt, kunnen ze toch ook niet uitgroeien tot volwassen vlooien, wat voegt Program hier aan toe? Ik wil best weer een nieuwe injectie halen als het echt iets toevoegt, maar anders doe ik het kat liever niet aan. :) Ik hoef de pipetjes dus niet te geven als ze die Program heeft, maar dan kan ze nog wel vlooien krijgen en dan moet er alsnog extra een pipetje bij. Wat ik me kan herinneren is dat de assistente zei dat Program een besmetting van buitenaf niet tegengaat. Maar waar komt een besmetting anders dan vandaan? Mijn kat komt elke dag wel een paar uur buiten ook.
Oh dat Program is vies spul! Mijn kat heeft na de injectie zware ontsteking gehad waar de spuit gezet was en binnen 2 weken hadden we enorme vlooienplaag. Ik de dierenarts gebeld en die gaf mij de schuld, dat ik nie schoon was. Terwijl poes geen vlooien had voor de injectie en het spul dus anti-conceptie is voor vlooien. Dus beetje raar dat ik dan de verookzaker ben.
Maar nou was die dierenarts sowieso raar, kat blaast 1 x heel zachtjes en die man schrok toen al.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  dinsdag 1 mei 2012 @ 06:08:37 #185
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_110985867
Sinds een paar dagen doet onze poes ontzettend moeilijk als je dr achter een oor wil aaien. Zojuist viel me op dat ik soort van bultje voelde. Maar omdat ze helemaal zwart is kan ik niet goed zien wat het is.. Ik vermoed een teek maar weet het niet zeker door haar donkere vacht.. Kent iemand dit? (vast wel) En kan ik het beste zelf verwijderen of door de dierenarts?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 07:01:30 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110985996
Als je het zelf al zo slecht kunt zien, vraag ik me af of je een eventuele teek wel goed zelf kunt verwijderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110996163
Als je zeker weet dat het een teek is en je hebt goed gereedschap ervoor dan kun je het best zelf verwijderen. Als je niet zeker weet dat het een teek is dan lijkt het me niet zo'n goed idee het ding eraf te rukken. Dus eerst even goed kijken wat het is.
Kan inderdaad moeilijk zijn om te zien op een zwarte kat, onze eerste opvangkittens waren zwart en zaten behoorlijk onder de teken, vooral in en rond hun oren. Ik heb foto's van het laatste teekje wat ik vond voor het geval dat helpt;



pi_110996406
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:04 schreef L-E het volgende:
Iemand hier ervaring met Telizen of Feliway?

Onze kater wordt steeds angstiger/onrustiger, en likt zijn achterkant helemaal kaal/stuk door het stresslikken ;( Hij is nog geen twee maanden bij ons, ik denk dat de verhuizing en alles wat daarbij komt kijken hem parten speelt, maar ik vind het zo sneu dat hij duidelijk niet lekker in zijn vel zit. Iemand raadde me Telizen aan, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Is er al nagekeken of er geen vlooienallergie of andere medische klacht aan het likken ten grondslag ligt ? Bij veronderstelde gedragsproblemen moet altijd eerst een medische oorzaak uitgesloten worden.

Ik heb bij onze verhuizing Feliway verdampers opgehangen en Telizen gegeven aan de twee katten die wat makkelijker van hun stuk te brengen zijn, het leek wel wat te helpen. Ik heb eerst Zylkene geprobeerd als rustgevend supplement maar dat leek toch minder effectief en deed er ook beduidend langer over om voordat er verschil te zien was.

Laat je geen Clomicalm oid aanpraten, dat is geen supplement maar een echt kalmeringsmiddel wat alleen voor korte termijn en in combinatie met gedragstherapie gegeven mag worden, dat staat duidelijk in de bijsluiter. In de praktijk krijgen veel katten die troep permanent zonder dat er een plan van aanpak wordt opgesteld om de reden weg te nemen waarom de kat gekalmeerd wordt.
pi_110996945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Is er al nagekeken of er geen vlooienallergie of andere medische klacht aan het likken ten grondslag ligt ? Bij veronderstelde gedragsproblemen moet altijd eerst een medische oorzaak uitgesloten worden.

Dat is gebeurd inderdaad, en het is echt gedrag, niets medisch. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:06:16 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110997009
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:04 schreef L-E het volgende:
Iemand hier ervaring met Telizen of Feliway?

Onze kater wordt steeds angstiger/onrustiger, en likt zijn achterkant helemaal kaal/stuk door het stresslikken ;( Hij is nog geen twee maanden bij ons, ik denk dat de verhuizing en alles wat daarbij komt kijken hem parten speelt, maar ik vind het zo sneu dat hij duidelijk niet lekker in zijn vel zit. Iemand raadde me Telizen aan, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Wat kun je doen om hem meer vertrouwen te geven?

Wat zijn factoren die mogelijk bijdragen aan zijn onzekerheid en die je misschien weg kunt nemen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:16:27 #191
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_110997492
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat kun je doen om hem meer vertrouwen te geven?

Wat zijn factoren die mogelijk bijdragen aan zijn onzekerheid en die je misschien weg kunt nemen?
Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan: Zylkene en Feliway. Heb het nu bij twee katten gezien en het helpt echt. Uiteraard moet je ook wat doen aan hetgeen de stress veroorzaakt (als je dat tenminste wéét), maar als je het van drie kanten benadert, is de kans heel wel aanwezig dat je de cirkel doorbreekt :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_110998780
Ik heb een vraagje!

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben krijg ik 11 mei een kitten, Rusty (Dali) van Cat22!

Hij komt bij onze 4 jaar oude poes Kitty, zij is nog heel speels, maar slaapt ook graag.

Wij twijfelen nu of een tweede kitten erbij een goed idee is? Dan hebben ze altijd elkaar als Kitty even geen zin heeft om te spelen of knuffelen.

Aan de andere kant ben ik bang dat ze alleen met elkaar op gaan trekken en Kitty buitensluiten.

Wat denken jullie?

Ik ben ook bang dat mijn huis te klein is voor 3 katten, 115m2 op twee verdiepingen en een dakterras en een balkon. (Alleen op het dakterras kunnen ze onbeperkt, het balkon alleen als ik er bij ben). Ik lees hier weleens van mensen met 6 katten op 80m2, maar is dat wel echt goed voor ze?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:48:08 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_110998857
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:16 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan: Zylkene en Feliway. Heb het nu bij twee katten gezien en het helpt echt. Uiteraard moet je ook wat doen aan hetgeen de stress veroorzaakt (als je dat tenminste wéét), maar als je het van drie kanten benadert, is de kans heel wel aanwezig dat je de cirkel doorbreekt :)
Pillen en praten, Elisa.
The love you take is equal to the love you make.
pi_110999836
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:46 schreef Novem het volgende:
Ik heb een vraagje!

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben krijg ik 11 mei een kitten, Rusty (Dali) van Cat22!

Hij komt bij onze 4 jaar oude poes Kitty, zij is nog heel speels, maar slaapt ook graag.

Wij twijfelen nu of een tweede kitten erbij een goed idee is? Dan hebben ze altijd elkaar als Kitty even geen zin heeft om te spelen of knuffelen.

Aan de andere kant ben ik bang dat ze alleen met elkaar op gaan trekken en Kitty buitensluiten.

Wat denken jullie?

Ik ben ook bang dat mijn huis te klein is voor 3 katten, 115m2 op twee verdiepingen en een dakterras en een balkon. (Alleen op het dakterras kunnen ze onbeperkt, het balkon alleen als ik er bij ben). Ik lees hier weleens van mensen met 6 katten op 80m2, maar is dat wel echt goed voor ze?
3 katten op 115m2 is echt voldoende ruimte!
Het is voor het kitten wel leuk om er nog een kitten bij te nemen, maar je hebt idd de kans dat Kitty wordt buitengesloten.
Ik heb 3 katten (allemaal na elkaar genomen) en merk dat 2 van m'n katten erg naar elkaar toetrekken. De derde kat die is wat meer op mij gericht en heeft er verder geen last van :)
  Moderator dinsdag 1 mei 2012 @ 16:14:39 #195
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_110999960
Wat ik me afvraag... zijn er hier ook mensen die het peewee systeem wel eens geprobeerd hebben?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_111001398
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:46 schreef Novem het volgende:
Ik heb een vraagje!

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben krijg ik 11 mei een kitten, Rusty (Dali) van Cat22!

Hij komt bij onze 4 jaar oude poes Kitty, zij is nog heel speels, maar slaapt ook graag.

Wij twijfelen nu of een tweede kitten erbij een goed idee is? Dan hebben ze altijd elkaar als Kitty even geen zin heeft om te spelen of knuffelen.

misschien komt de moeder instincten opeens boven bij Kitty. Dat gebeurde in ieder geval wel bij mijn jeweetwel kater, die met kitten ging slepen wassen etc
pi_111001552
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat kun je doen om hem meer vertrouwen te geven?

Wat zijn factoren die mogelijk bijdragen aan zijn onzekerheid en die je misschien weg kunt nemen?
De Feliway en/of Telizen zal ter ondersteuning zijn, we doen verder alles om de eventuele oorzaken van zijn stress weg te nemen. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:53:51 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111001654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:51 schreef L-E het volgende:

[..]

De Feliway en/of Telizen zal ter ondersteuning zijn, we doen verder alles om de eventuele oorzaken van zijn stress weg te nemen. :)
Ja, ok. Het was eigenlijk een aanzet om er verder op door te gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111003513
Ja, ik vraag me af of Kitty een soort moeder gaat worden of eerder een partner in crime :P ze is nogal ondeugend!

Ze is wel heel geinteresseerd in andere katten.

Hmm, zo moeilijk, ben gewoon bang dat ze het buitenbeentje wordt :') maar misschien doet ze juist heel leuk mee met de rest.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_111003673
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ok. Het was eigenlijk een aanzet om er verder op door te gaan.
Aha, dat begreep ik niet, sorry. En dat is voor mij niet nodig (niet rot bedoeld) :) - we weten hoe de vork in de steel zit en halen alles uit de kast voor hem. Ik wilde slechts ervaringen met een van de genoemde middelen horen, maar die zijn er inmiddels en overwegend positief. :)
pi_111010021
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:44 schreef Novem het volgende:
Ja, ik vraag me af of Kitty een soort moeder gaat worden of eerder een partner in crime :P ze is nogal ondeugend!

Ze is wel heel geinteresseerd in andere katten.

Hmm, zo moeilijk, ben gewoon bang dat ze het buitenbeentje wordt :') maar misschien doet ze juist heel leuk mee met de rest.
Je kan ook eerst proberen hoe het met 1 kitten erbij gaat toch? :)
pi_111013485
Ja dat was ook het idee en ik denk dat dat wel goed komt, maar of ik nou nu of over 2 maanden een kitten erbij neem zal ik altijd bang blijven dat het 2 tegen in wordt, hmmm, nog even goed nadenken :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:11:29 #203
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_111013573
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Pillen en praten, Elisa.
:D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_111109901
Jubel.

Dushi moet aankomen en woog ruim 2 weken terug 4.1 en nu 4.3 kg.
Minos moet/mag wel wat afvallen en woog ruim 2 weken terug 8 en nu 7.4 kg.

8-).
  donderdag 3 mei 2012 @ 23:51:09 #205
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_111112869
Om even terug te komen op m'n vraag over de teken, het was er inderdaad eentje en uiteindelijk zelf (deels) kunnen verwijderen maar we houden het in de gaten. Het lijkt erop dat het er snel uit zal gaan. Daags na het verwijderen merkte ik dat ze er nog eentje had en deze ook meteen verwijderd en nu volledig. Gelukkig gedraagt Otje zich weer net zo als normaal want ze wilde niks van niemand weten met die teken!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:57:34 #206
333555 gehotseflotst
Prikkelend...
pi_111123078
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:51 schreef L-E het volgende:

[..]

De Feliway en/of Telizen zal ter ondersteuning zijn, we doen verder alles om de eventuele oorzaken van zijn stress weg te nemen. :)
Gedroogde valeriaanwortel helpt hier ook heel goed. Ze mogen het onbeperkt eten en eten het alleen als ze voelen dat ze het nodig hebben. Werkt ook rustgevend en dus tegen stress ;) Ook wat valeriaan verdund met water in een brandertje kan helpen.

Verder veel hoge plekjes en verstopplekken en héél véél positieve aandacht, maar ik neem aan dat jullie daar al aan gedacht hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:46 schreef Novem het volgende:
[...]
Ik ben ook bang dat mijn huis te klein is voor 3 katten, 115m2 op twee verdiepingen en een dakterras en een balkon. (Alleen op het dakterras kunnen ze onbeperkt, het balkon alleen als ik er bij ben). Ik lees hier weleens van mensen met 6 katten op 80m2, maar is dat wel echt goed voor ze?
Dat is echt wel groot genoeg hoor. Je hebt per kat één kamer nodig, waar ze zich terug kunnen trekken en elkaar kunnen ontlopen. Als je meer dan 3 aparte ruimtes hebt in huis, kun je dus best 3 katten in huis nemen ;)

Een kitten erbij is waarschijnlijk alleen maar leuk voor de andere katten, dan is er altijd iemand in huis die wel zin heeft om te spelen :D Hier is de oudste dol op knuffelen met de jongste kat (maar spelen hoeft voor haar niet zo), de 'middelste' kat is juist het speelmaatje van de jongste. Sinds we de jongste erbij hebben, heeft de oudste dus meer rust.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:15:58 #207
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111153073
Ik stel even een vraagje namens een bekende van mij. Haar kat heeft drie teken gehad en is sindsdien helemaal zichzelf niet meer. Hij lijkt wel depressief. Kan een kat ook de ziekte van Lyme krijgen en kunnen ze daarvoor behandeld worden? Ik vind het heel zielig in elk geval.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:02:11 #208
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_111278536
Ik heb ook n vraag. Kat heeft gisteren voor t eerst gevochten ( neem ik aan ) en heeft een sneetje in z'n ooglid.

Moet daarvoor naar de DA? Of kan t Uit zichzelf gewoon laten helen?
~ Bonito La Risa ~
pi_111433018
Mijn vriend heeft vandaag een teek bij Midas verwijderd :r
Ik heb vroeger ooit zelf een teek in mijn been gehad maar die was nog mini...
Maar 2 weken geleden voelde we iets in Midas zijn nek, zo panisch als ik was dacht ik meteen aan een teek :')
Dat ding is door 4 personen ''gecheckt'' maar er zaten geen pootjes aan en was precies dezelfde kleur als zijn huid.
Ik dacht dat teken altijd bruinig of donkergrijs/zwart waren... maarja misschien bestaan er wel albino teken dacht ik nog :P
Ik had de tekentang al meegenomen maar ik durfde zelf niet...
mijn collega en vriend hebben allebei eraan gezeten om duidelijk naar pootjes te zoeken maar het leek op een ouderdomswratje..
Laten zitten en kijken of het groeit, anders was ik maandag naar de dierenarts gegaan btw, een teek of wratje het moest hoe-dan-ook verwijderd worden!
vandaag nogeens gekeken, het leek wel groter geworden dacht ik nog! maar ik mocht er niet meer aan zitten want als een wratje open gaat stopt het niet met bloeden }:|
ik heb een halfuur panisch zitten doen dat het straks belachelijk zou zijn als die kat na meerdere operaties en duizenden euro's lichter straks de pijp uit gaat omdat hij ziek is geworden door een teek :P
mijn vriend nogeens heel goed gekeken en JA hoor eindelijk zag hij een pootje!
hij heeft zelf de teek verwijderd maar wat een groot ding was dat :o nog groter dan een lieveheersbeestje!

dus weer een les wijzer.. teken zijn er in ALLE kleuren :{
pi_111446453
Teken zijn volgens mij zelfs meestal wittig, pas als ze helemaal vol zijn met bloed zijn ze zwart.
pi_111447016
Nou, deze zat goed vol hoor
! Wist nieteens dat ze zo groot konden worden bah!
  FOK!fotograaf zaterdag 12 mei 2012 @ 11:12:10 #212
148247 taxibabe
pi_111453705
Hoi allemaal..

Ik maak me een beetje zorgen over mijn kat Stevie. Ik heb haar overgenomen van een vriend van mij omdat ze heel erg stressgevoelig is (waarschijnlijk kleine hersenbeschadiging na een val toen ze kitten was). Ze heeft last van stress-blaasontsteking. Ze trok altijd meer naar mij toe dan naar anderen en omdat ik alleen woon en het vrij rustig is bij mij, heb ik haar in huis genomen. Dit ging eigenlijk heel goed, ze kwam tot rust en werd vrolijker.

Tot afgelopen week, ik merkte dat ze minder at dan normaal. Ze is ineens heel angstig voor de keuken, er moet iets gebeurd zijn daar toen ik er niet was (heb nieuwe buren die veel herrie maken). Zo zijn de voerbakjes ineens eng en ook de wasmachine vindt ze eng..

Heb de brokjes en water al verplaatst, gaat wel iets beter, maar ze is nog steeds angstig voor de voerbakjes. -O-

Nu zit ik er aan te denken om in de keuken Feliway te plaatsen. Hoe zijn de ervaringen met Feliway of zijn er andere dingen die beter werken?
pi_111507464
Sinds gisteren heb ik eindelijke mijn kleine katertje opgehaald!
Hij is verrassend snel gewend aan zijn nieuwe huis, alleen heeft heb ik al een aantal vlooien ontdekt! :'(
Ook de vlooienpoepjes kun je goed zien zitten op zijn witte vacht, erg zielig.
Welke vlooienmiddelen zijn het beste? Ik lees veel verschillende verhalen over verschillende merken/methodes en eventuele resistentie van de vlooien hiertegen
Iemand die mij kan adviseren om het katje (ongeveer 10 weken oud) zo snel mogelijk van zijn vlooien te verlossen?
Ik ga sowieso dinsdag naar de dierenarts, maar wellicht dat mensen mij tot die tijd enkele tips kunnen geven. :)
pi_111507913
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:12 schreef taxibabe het volgende:
Hoi allemaal..

Ik maak me een beetje zorgen over mijn kat Stevie. Ik heb haar overgenomen van een vriend van mij omdat ze heel erg stressgevoelig is (waarschijnlijk kleine hersenbeschadiging na een val toen ze kitten was). Ze heeft last van stress-blaasontsteking. Ze trok altijd meer naar mij toe dan naar anderen en omdat ik alleen woon en het vrij rustig is bij mij, heb ik haar in huis genomen. Dit ging eigenlijk heel goed, ze kwam tot rust en werd vrolijker.

Tot afgelopen week, ik merkte dat ze minder at dan normaal. Ze is ineens heel angstig voor de keuken, er moet iets gebeurd zijn daar toen ik er niet was (heb nieuwe buren die veel herrie maken). Zo zijn de voerbakjes ineens eng en ook de wasmachine vindt ze eng..

Heb de brokjes en water al verplaatst, gaat wel iets beter, maar ze is nog steeds angstig voor de voerbakjes. -O-

Nu zit ik er aan te denken om in de keuken Feliway te plaatsen. Hoe zijn de ervaringen met Feliway of zijn er andere dingen die beter werken?
Hier geen ervaring met Feliway, hoewel ik er superveel positieve reacties over heb gelezen. Onze stresslikker zit nu aan de Telizen, en daar ben ik erg tevreden over. Het geeft hem net dat kleine zetje in de rug om zich beter/veiliger te voelen. Gevolg is dat hij wat dapperder is, niet meer in de stress schiet van een buurtkat, niet meer overmatig likt en ook niet naar zoonlief gaat meppen als deze toevallig langsloopt als poezebeest een pestbui heeft :')
pi_111508439
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:54 schreef steeez het volgende:
Sinds gisteren heb ik eindelijke mijn kleine katertje opgehaald!
Hij is verrassend snel gewend aan zijn nieuwe huis, alleen heeft heb ik al een aantal vlooien ontdekt! :'(
Ook de vlooienpoepjes kun je goed zien zitten op zijn witte vacht, erg zielig.
Welke vlooienmiddelen zijn het beste? Ik lees veel verschillende verhalen over verschillende merken/methodes en eventuele resistentie van de vlooien hiertegen
Iemand die mij kan adviseren om het katje (ongeveer 10 weken oud) zo snel mogelijk van zijn vlooien te verlossen?
Ik ga sowieso dinsdag naar de dierenarts, maar wellicht dat mensen mij tot die tijd enkele tips kunnen geven. :)
Je kan het beste vlooienmiddel halen bij de dierenarts. Volgens mij is dat stronghold, daarvan schijnen de vlooien gewoon voor je ogen dood neer te vallen.
In de tijd dat de kat onbehandeld rondloopt komen er echter ook vlooien in je huis. Ik zou er dus ook over nadenken om dan gelijk je huis te behandelen voor vlooien, want er kunnen overal eitjes zijn gelegd. Maar dat kan je ook nog aan de DA vragen.
pi_111512365
Paar dagen geleden wat ontlasting en urine op kweek bij de dierenarts gebracht, kwam een aantal weken geleden thuis en er lag een dikke bloedplas bij de kattenbak. Heb het 2 weken aangekeken als het minder werd, nu is er niet zo veel bloed meer bij de urineenf ontlasting maar toch nog wel een aantal druppen. Ben benieuwd wat het is. Ik gok zelf dat het van onze oudste kat van 14 a 15 jaar is.
  FOK!fotograaf zondag 13 mei 2012 @ 22:06:18 #217
148247 taxibabe
pi_111512378
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 21:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Hier geen ervaring met Feliway, hoewel ik er superveel positieve reacties over heb gelezen. Onze stresslikker zit nu aan de Telizen, en daar ben ik erg tevreden over. Het geeft hem net dat kleine zetje in de rug om zich beter/veiliger te voelen. Gevolg is dat hij wat dapperder is, niet meer in de stress schiet van een buurtkat, niet meer overmatig likt en ook niet naar zoonlief gaat meppen als deze toevallig langsloopt als poezebeest een pestbui heeft :')
Bedankt voor je reactie!
Ik heb inmiddels feliway gekocht (ik hoop dat 'ie het doet, kan nergens aan zien dat 'ie het doet) en nu is het afwachten. Stevie komt hier verder niet buiten, bij haar oude huisje wel af en toe maar ook niet verder dan de achtertuin. Het is echt dat ze heel schrikachtig is, en veranderingen in huis (meubels verplaatsen, muur een andere kleur etc) moet ze ook heel erg aan wennen.

Laatst ook een nieuwe kattenbak gehaald, daar liep ze eerst nietsvermoedend naar toe tot ze in de gaten kreeg dat het een andere was. Toen heeft het 10 minuten geduurd voordat ze erin durfde.

De stresskip:
  zondag 13 mei 2012 @ 23:01:33 #218
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111515945
Ik ben héél benieuwd naar je ervaringen met Feliway. Laat je ons weten wat het met je mooie stresskipje doet?
  maandag 14 mei 2012 @ 00:16:30 #219
160841 ausweiss
Weist aus
pi_111519196
Onze lieve kittens Pinky&Brain,
Hebben al sinds we ze hebben een ongelofelijke slechte adem.
Als ze geeuwen komt er een lucht uit hun lieve bekkies wat op rotte vis lijkt.
Is dit normaal bij kittens ?
En wat kan ik der aan doen?.(nee Smintjes lusten ze niet :) )
pi_111521024
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:54 schreef steeez het volgende:
Sinds gisteren heb ik eindelijke mijn kleine katertje opgehaald!
Hij is verrassend snel gewend aan zijn nieuwe huis, alleen heeft heb ik al een aantal vlooien ontdekt! :'(
Ook de vlooienpoepjes kun je goed zien zitten op zijn witte vacht, erg zielig.
Welke vlooienmiddelen zijn het beste? Ik lees veel verschillende verhalen over verschillende merken/methodes en eventuele resistentie van de vlooien hiertegen
Iemand die mij kan adviseren om het katje (ongeveer 10 weken oud) zo snel mogelijk van zijn vlooien te verlossen?
Ik ga sowieso dinsdag naar de dierenarts, maar wellicht dat mensen mij tot die tijd enkele tips kunnen geven. :)
je kunt gewoon bij de assistente van de dierenarts zo'n vlooien tubetje kopen ,hij hoeft niet mee,
dat knijp je leeg in zn nek , zodat ie t niet direkt allemaal kan oplikken.
aangezien je m nog maar net hebt , hoef je heus niet meteen heel je huis te doen hoor ,is onzin.
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 14 mei 2012 @ 02:02:08 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_111521252
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:16 schreef ausweiss het volgende:
Onze lieve kittens Pinky&Brain,
Hebben al sinds we ze hebben een ongelofelijke slechte adem.
Als ze geeuwen komt er een lucht uit hun lieve bekkies wat op rotte vis lijkt.
Is dit normaal bij kittens ?
En wat kan ik der aan doen?.(nee Smintjes lusten ze niet :) )
Onze dierenarts gaat er prat op dat slechte adem bij huisdieren niet nodig en niet goed is. De oorzaken kunnen varieren van ontstoken tandvlees tot nierkwalen.

Voor de zekerheid zou ik dus gewoon even met de kittens langs de dierenarts gaan. Die kan je waarschijnlijk vertellen wat het is en wat te doen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_111521267
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:10 schreef Dragonberry het volgende:
Teken zijn volgens mij zelfs meestal wittig, pas als ze helemaal vol zijn met bloed zijn ze zwart.
een klein teekje is een piepklein spinnetje ,half de grootte van n mier.
volgezogen teken zijn altijd grijs/bruin, de voorste helft van t spinnetje is dan nog kleiner , de achterkant heeft de vorm van n koffieboon , of n zonnebloempit ofzo
als je wat voelt in je kat zn nek of kop , is t meestal een teek.
als tie nog klein is , is t moeilijk je vingers dr goed achter te krijgen om m dr helemaal uit te rukken.
aan de andere kant , als je te lang wacht met verwijderen , loop je de kans dat je kat al zelf maatregelen genomen heeft , ondanks dat ie dr op die plekken niet goed bij kan.
dan blijft er n onduidelijk korstje over ,of je dat n teek mag noemen weet ik niet.
Als je wat voelt in zn nek , en je trekt t eruit met een kort rukje , leg het meteen apart, en kijk goed wat het was : teken , groot of klein , liggen dan nog te spartelen met hun pootjes.
Belangrijk:
een grote volle teek zit niet alleen vol met bloed ,met ook met n heleboel babyteekjes!
dus zorgvuldig door de gootsteen spoelen!!

[ Bericht 0% gewijzigd door eigendeegcookie op 14-05-2012 02:09:43 ]
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 14 mei 2012 @ 06:18:52 #223
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111521957
ik heb een speciale tekentang, werkt perfect! Ik haal regelmatig teken van de katten. Je moet dan niet zo'n plastieke nemen, die vind ik bagger, maar een metalen, die zijn het handigst. Gewoon de teek vastpakken (de tang is zo gemaakt dat je hem niet fijn kan knijpen) met de tang kwartslag linksom draaien en je trekt hem er zo uit.



[ Bericht 67% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 14-05-2012 06:24:37 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_111522376
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 00:16 schreef ausweiss het volgende:
Onze lieve kittens Pinky&Brain,
Hebben al sinds we ze hebben een ongelofelijke slechte adem.
Als ze geeuwen komt er een lucht uit hun lieve bekkies wat op rotte vis lijkt.
Is dit normaal bij kittens ?
En wat kan ik der aan doen?.(nee Smintjes lusten ze niet :) )
Slechte adem kan komen door het wisselen van de tandjes. Maar omdat je zegt dat dit al zo is vanaf dat je ze hebt, vermoed ik dat het daar niet door komt. Wat krijgen ze voor voedsel? Verzorg je de tandjes wel eens? Hebben ze ontstoken tandvlees?
pi_111522385
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:06 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Ik heb inmiddels feliway gekocht (ik hoop dat 'ie het doet, kan nergens aan zien dat 'ie het doet) en nu is het afwachten. Stevie komt hier verder niet buiten, bij haar oude huisje wel af en toe maar ook niet verder dan de achtertuin. Het is echt dat ze heel schrikachtig is, en veranderingen in huis (meubels verplaatsen, muur een andere kleur etc) moet ze ook heel erg aan wennen.

Laatst ook een nieuwe kattenbak gehaald, daar liep ze eerst nietsvermoedend naar toe tot ze in de gaten kreeg dat het een andere was. Toen heeft het 10 minuten geduurd voordat ze erin durfde.

De stresskip:
[ afbeelding ]
Wat een prachtige stresskip! O+
  maandag 14 mei 2012 @ 14:42:09 #226
160841 ausweiss
Weist aus
pi_111533066
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 07:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Slechte adem kan komen door het wisselen van de tandjes. Maar omdat je zegt dat dit al zo is vanaf dat je ze hebt, vermoed ik dat het daar niet door komt. Wat krijgen ze voor voedsel? Verzorg je de tandjes wel eens? Hebben ze ontstoken tandvlees?
Royal Canin babycat 34 droge brokjes,
En zakjes en kuipjes van Royal canin babycat/kitten.
Verders krijgen ze wel eens een snoepje(catisfaction)
Hun bekkie;s zien der gewoon gezond uit,de DA vond dat ook(maar was het vergeten aan te halen van de geur).

Maar hoe bedoel je de tandjes verzorgen? tandenpoetsen ?
pi_111544296
Hello!
Sinds zaterdag zijn mijn vriend en ik de trotse eigenaren van 3 jonge sphynxkittens. Ze zijn 3 maanden. Zaterdagavond en zondag konden ze de kattenbak alledrie prma vinden. Nu moesten mijn vriend en ik vanaf gistermiddag weg van 15:00 tot na 23:00. Ook toen leek er niets aan de hand. Nu kwamen we vanmorgen in de huiskamer en toen hadden ze in no time enkele plasjes en drolletjes gelaten ergens in de kamer. Dit doen er trouwens maar 2.
Hoe kan het dat ze ineens moeite hebben met de bak?
Wij dacht het volgende: gisteravond heeft mijn vriend van die kunststof matjes voor de kattenbak gelegd. We hadden namelijk ipv grove korrels, fijne gekocht. Deze blijft tussen hun pootjes zitten. Ze kunnen dus moeite hebben met die matjes.
Of bij nader inzien vinden ze toch die fijne korrels niet prettig omdat ze altijd grof gewend waren.
Of ze zijn gestrest vanwege het feit dat we die 2e avond zo lang wegwaren.

Wat kan de reden zijn en, nog belangrijker, hoe worden ze weer helemaal zindelijk?
pi_111544555
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 14:42 schreef ausweiss het volgende:

[..]

Royal Canin babycat 34 droge brokjes,
En zakjes en kuipjes van Royal canin babycat/kitten.
Verders krijgen ze wel eens een snoepje(catisfaction)
Hun bekkie;s zien der gewoon gezond uit,de DA vond dat ook(maar was het vergeten aan te halen van de geur).

Maar hoe bedoel je de tandjes verzorgen? tandenpoetsen ?
Tandjes poetsen inderdaad. :) Hoe jong zijn ze? In mijn ervaring komt een slechte adem met name door voeding, maar zoals gezegd kan het ook een lichamelijke oorzaak hebben. Je zou het de DA kunnen vragen, om dat uit te sluiten. Wat ook goed is voor de tandjes is ze af en toe een kippenmaagje te voeren.
pi_111544856
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:09 schreef vencodark het volgende:
Hello!
Sinds zaterdag zijn mijn vriend en ik de trotse eigenaren van 3 jonge sphynxkittens. Ze zijn 3 maanden. Zaterdagavond en zondag konden ze de kattenbak alledrie prma vinden. Nu moesten mijn vriend en ik vanaf gistermiddag weg van 15:00 tot na 23:00. Ook toen leek er niets aan de hand. Nu kwamen we vanmorgen in de huiskamer en toen hadden ze in no time enkele plasjes en drolletjes gelaten ergens in de kamer. Dit doen er trouwens maar 2.
Hoe kan het dat ze ineens moeite hebben met de bak?
Wij dacht het volgende: gisteravond heeft mijn vriend van die kunststof matjes voor de kattenbak gelegd. We hadden namelijk ipv grove korrels, fijne gekocht. Deze blijft tussen hun pootjes zitten. Ze kunnen dus moeite hebben met die matjes.
Of bij nader inzien vinden ze toch die fijne korrels niet prettig omdat ze altijd grof gewend waren.
Of ze zijn gestrest vanwege het feit dat we die 2e avond zo lang wegwaren.

Wat kan de reden zijn en, nog belangrijker, hoe worden ze weer helemaal zindelijk?
Het kan goed dat ze daar gestresst van raken. Een verhuizing, een nieuw huis, weg bij mama, nieuwe mensen, er komt veel op ze af. Genoeg om de kattenbak even niet te kunnen vinden. Of ze waren zo druk met spelen dat ze geen tijd hadden om naar de bak te gaan. Hoeveel kattenbakken heb je? Staan ze op een voor de katjes veilige plek?

Ze 'weer helemaal zindelijk' maken is niet aan de orde, het zijn kittens van 12 weken, die hebben wel eens ongelukjes, betekent niet dat ze onzindelijk zijn. :) Ik zou overigens iedereen die pas een dag drie kittens in huis heeft afraden om zo enorm lang van huis te gaan.
pi_111547671
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:09 schreef vencodark het volgende:
Hello!
Sinds zaterdag zijn mijn vriend en ik de trotse eigenaren van 3 jonge sphynxkittens. Ze zijn 3 maanden. Zaterdagavond en zondag konden ze de kattenbak alledrie prma vinden. Nu moesten mijn vriend en ik vanaf gistermiddag weg van 15:00 tot na 23:00. Ook toen leek er niets aan de hand. Nu kwamen we vanmorgen in de huiskamer en toen hadden ze in no time enkele plasjes en drolletjes gelaten ergens in de kamer. Dit doen er trouwens maar 2.
Hoe kan het dat ze ineens moeite hebben met de bak?
Wij dacht het volgende: gisteravond heeft mijn vriend van die kunststof matjes voor de kattenbak gelegd. We hadden namelijk ipv grove korrels, fijne gekocht. Deze blijft tussen hun pootjes zitten. Ze kunnen dus moeite hebben met die matjes.
Of bij nader inzien vinden ze toch die fijne korrels niet prettig omdat ze altijd grof gewend waren.
Of ze zijn gestrest vanwege het feit dat we die 2e avond zo lang wegwaren.

Wat kan de reden zijn en, nog belangrijker, hoe worden ze weer helemaal zindelijk?
Ik zou alles weer terugveranderen zoals het eerst was. Zet er dan een bak bij waarmee je kunt experimenteren met anti-uiloopmatjes en ander grit (niet tegelijk) dan merk je vanzelf wat wel en niet kan.
Maak plasplekken schoon met een sopje van biotex groen (ja, die dozen waspoeder).
pi_111547877
en misschien een klein lampje aanlaten s'nachts in het begin...
pi_111548361
Hoeveel kattenbakken heb je? Ik zou er zeker 2 neerzetten als je 3 katten hebt, sommige katten vinden een gebruikte bak namelijk heel vies. Of ze hebben nu een ongelukje omdat het eigenlijk iets te ver is voor een jonge kat.
pi_111550709
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:18 schreef L-E het volgende:

[..]

Het kan goed dat ze daar gestresst van raken. Een verhuizing, een nieuw huis, weg bij mama, nieuwe mensen, er komt veel op ze af. Genoeg om de kattenbak even niet te kunnen vinden. Of ze waren zo druk met spelen dat ze geen tijd hadden om naar de bak te gaan. Hoeveel kattenbakken heb je? Staan ze op een voor de katjes veilige plek?

Ze 'weer helemaal zindelijk' maken is niet aan de orde, het zijn kittens van 12 weken, die hebben wel eens ongelukjes, betekent niet dat ze onzindelijk zijn. :) Ik zou overigens iedereen die pas een dag drie kittens in huis heeft afraden om zo enorm lang van huis te gaan.
Ja, we waren eigenlijk per ongeluk zo laat weg. We waren half 4 weg en wilden 22.00 thuis zijn maar het gebeuren liep uit. Helaas. Maar we waren blij dat, toen we thuis kwamen, alles toch wel op orde leek. Pas toen we vanochtend opstonden, gingen ze ineens niet meer op de bak, zodoende.
We hebben 2 flinke kattenbakken naast elkaar staan. Ze staan in de keuken en dat is heel dicht bij de woonkamer (appartement) dus ze zouden het moeten kunnen vinden.
Nu bleven ze de eerste nacht ook in de woonkamer, afgelopen nacht bleven ze heen en weer rennen tussen onze slaapkamer en woonkamer. Misschien zorgde dat ook voor verwarring of gebrek aan oriëntatie. Hoewel het ene poesje dus alles prima kan vinden. :)
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik zou alles weer terugveranderen zoals het eerst was. Zet er dan een bak bij waarmee je kunt experimenteren met anti-uiloopmatjes en ander grit (niet tegelijk) dan merk je vanzelf wat wel en niet kan.
Maak plasplekken schoon met een sopje van biotex groen (ja, die dozen waspoeder).
Ja, we hebben de matjes weggehaald en een slaapmandje (waar ineens ook een plasje in zat) ook. We maken de plekjes schoon met glassex. Waarom eigenlijk met dat spul? :)
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:10 schreef deadly_kiss het volgende:
en misschien een klein lampje aanlaten s'nachts in het begin...
Goeie tip! Eens proberen. En als we weg moeten, dan misschien een radio aan laten, zou dat helpen?
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:18 schreef Dragonberry het volgende:
Hoeveel kattenbakken heb je? Ik zou er zeker 2 neerzetten als je 3 katten hebt, sommige katten vinden een gebruikte bak namelijk heel vies. Of ze hebben nu een ongelukje omdat het eigenlijk iets te ver is voor een jonge kat.
We hebben er 2 ja. :Y En hoezo te ver? Ons appartement is niet uitzonderlijk groot maar ze hebben wel veel klim en ren ruimte.
pi_111551942
Ik heb weleens gehoord dat de afstand naar de kattenbak voor een kitten nog weleens te ver kan zijn als hij plotseling moet plassen ;) Daarom is het ook heel goed dat je twee bakken hebt staan!
pi_111552252
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:17 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat de afstand naar de kattenbak voor een kitten nog weleens te ver kan zijn als hij plotseling moet plassen ;) Daarom is het ook heel goed dat je twee bakken hebt staan!
Als je piepklein bent kan vier meter een heel eind lopen zijn natuurlijk! :)
pi_111553964
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:17 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat de afstand naar de kattenbak voor een kitten nog weleens te ver kan zijn als hij plotseling moet plassen ;) Daarom is het ook heel goed dat je twee bakken hebt staan!
Nou, ze staan beide wel naast elkaar. En Rani gaat bijvoorbeeld helemaal naar de andere kamer en zitten miauwen. Een moment later heeft ze er zitten plassen.
Voor vannacht houden we ze ook in de huiskamer want ze hielden ons afgelopen nacht nogal wakker met hun gestoei. :') En dan leren ze ook om alleen te moeten zijn. Nog tips daarin trouwens?
pi_111575028
Zojuist bij de dierenarts geweest, het is een gezond katertje!
Ik heb ook de nodige spullen tegen vlooien gekocht, frontline spray en indorex omgevingsspray en natuurlijk een kammetje. Alleen laat hij zich niet kammen, vind hij totaal niet leuk.
Iemand nog tips hiervoor?
Ik heb ook nog een vraag over de indorex spray, er staat op de verpakking dat je de ruimte na het spuiten goed moet ventileren. Dien ik direct na het spuiten in de kamer de ramen open te zetten? Of moet ik deze eerst een tijdje dicht laten zodat alles goed in kan trekken?

Mijn plan was eerst zoveel mogelijk eruit kammen, dan stofzuigen, dan de frontline spray, en daarna de indorex.Is dit een goede volgorde?
Alleen laat hij zich met geen mogelijkheid kammen...

[ Bericht 15% gewijzigd door steeez op 15-05-2012 12:43:19 ]
pi_111576630
Onze jongste poes is nu net een jaartje, maar we hebben nog niet gemerkt dat ze een keer krols is geweest. Ik heb het idee dat ze er heel laat mee is, is dat wel normaal dat het zo lang duurt?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_111577613
Ik heb hem net even bespoten met Frontline spray, echter is hij daar niet bepaald van gediend....
Krijg hem met geen mogelijkheid meer onder de kast vandaan, en wordt helemaal wild als ik hem behandel met de spray.
pi_111577784
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:41 schreef steeez het volgende:
Ik heb hem net even bespoten met Frontline spray, echter is hij daar niet bepaald van gediend....
Krijg hem met geen mogelijkheid meer onder de kast vandaan, en wordt helemaal wild als ik hem behandel met de spray.
Ik ken weinig katten die het leuk vinden om ingesprayed te worden. Waarom heb je geen pipetjes genomen? :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:48:39 #241
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_111577904
Mijn kittens mochten geen pipetjes, alleen die spray, omdat ze te jong waren?
Uiteindelijk krijg je wel handigheid in sprayen. Maar inderdaad niet loslaten voor hij klaar is, want je krijgt hem voorlopig niet te pakken. Succes!
pi_111577911
Omdat hij nog maar 9,5 - 10 weken oud is.
Volgens de dierenarts mocht ik nog geen pipetje gebruiken, ze gaven aan dat deze spray de beste oplossing is.
Is het trouwens gevaarlijk wanneer hij zich gaat wassen als hij is ingespoten met de spray?
pi_111577991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:48 schreef steeez het volgende:
Omdat hij nog maar 9,5 - 10 weken oud is.
Volgens de dierenarts mocht ik nog geen pipetje gebruiken, ze gaven aan dat deze spray de beste oplossing is.
Is het trouwens gevaarlijk wanneer hij zich gaat wassen als hij is ingespoten met de spray?
Oh sorry, had niet gelezen dat het om een kitten gaat. Dan zsm sprayen zodat je in 1 keer klaar bent. Kammer zou ik een kitten wel aanwennen, dat zal de rest van zijn leven moeten gebeuren. Misschien een andere kam proberen?
pi_111578146
Geen probleem, ben allang blij met je reactie ;)
Heb de kam net gekocht bij de dierenarts.
Ik heb hem zojuist gesprayed met Frontline, alles stofgezogen, zo goed als mogelijk hem een beetje gekamd. Volgens mij is hij zo van streek van de spray dat hij steeds onder de kast blijft zitten.
Zometeen ga ik het huis met Indoor-x behandelen. Hopelijk verlost dit hem van de vlooien.
Hij is pas sinds 2 dagen bij me, vandaar dat ik het direct even goed aan wil pakken.
Straks even een paar uurtjes weg na het sprayen met Indoor-x en daarna de boel even laten luchten.
Ik ben benieuwd :)
pi_111578872
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:48 schreef steeez het volgende:
Omdat hij nog maar 9,5 - 10 weken oud is.
Volgens de dierenarts mocht ik nog geen pipetje gebruiken, ze gaven aan dat deze spray de beste oplossing is.
Is het trouwens gevaarlijk wanneer hij zich gaat wassen als hij is ingespoten met de spray?
Een pipetje Stronghold roze (kitten) mag gebruikt worden vanaf 6 weken. Dat is heel makkelijk, pipetje in de nek en het werkt fantastisch. Ik heb altijd frontline spray in huis voor de zwerfkittens onder de 6 weken maar het is rottig aanbrengen en helpt vaak geen moer. Ik tel dan echt de dagen af tot ik de Stronghold mag gebruiken.
Beetje jammer dat ze je nu zo'n hele fles van die spray hebben aangesmeerd.

Over het algemeen kan het niet veel kwaad als de kat een beetje oplikt, er kan dan wel een hoop gekwijl volgen. Maar het is handig om bv even uitgebreid met het kitten te spelen om het af te leiden terwijl de boel opdroogt zodat het niet teveel gaat zitten wassen.
pi_111579168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:17 schreef Croli het volgende:
Onze jongste poes is nu net een jaartje, maar we hebben nog niet gemerkt dat ze een keer krols is geweest. Ik heb het idee dat ze er heel laat mee is, is dat wel normaal dat het zo lang duurt?
Waarom wil je dat je poes krols wordt?
pi_111579391
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:56 schreef vencodark het volgende:

We hebben 2 flinke kattenbakken naast elkaar staan.

Ja, we hebben de matjes weggehaald en een slaapmandje (waar ineens ook een plasje in zat) ook. We maken de plekjes schoon met glassex. Waarom eigenlijk met dat spul? :)

Biotex ;) Waspoeder, dus niet ruitenreiniger. In Biotex zitten enzymen en die "eten" als het ware de geurstoffen uit kattenpies op. Als je kattenpies schoonmaakt met ander schoonmakkmiddel dan lijkt het misschien schoon maar vaak blijven er nog geurstoffen achter die wij niet kunnen ruiken maar de katten wel, en dan piesen ze er vaak weer.
Een ander middel wat goed werkt en bij veel supermarkten en sommige drogisten verkocht wordt is "alle nare geurtjes weg" van het merk HG.

De vuistregel voor het aantal kattenbakken voor binnenkatten is eigenlijk aantal katten +1 in verschillende locaties. Bakken die op 1 locatie staan tellen voor 1. Één van de reden daarvoor is dat sommige katten het leuk vinden kattenkwaad uit te halen en andere katten op de bak te klieren. Bij sommige katten is het een zelfs een manier van koude oorlogsvoering om de andere kat niet op het toilet te laten. Wanneer er op meerdere locaties bakken staan is het makkelijker er eentje te vinden waar de kat ongestoord naar het toilet kan.
Nou zal dat nu nog niet zo aan de orde zijn, maar houdt het in de gaten als ze wat ouder worden.

Bij die hele kleintjes is het net zoals met kleuters, als ze moeten dan moeten ze ogenblikkelijk en is de WC soms te ver.
pi_111579469
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:17 schreef Croli het volgende:
Onze jongste poes is nu net een jaartje, maar we hebben nog niet gemerkt dat ze een keer krols is geweest. Ik heb het idee dat ze er heel laat mee is, is dat wel normaal dat het zo lang duurt?
De ene poes is later dan de andere, ik hoor van bepaalde rassen zelfs wel eens dat de poezen pas met anderhalf jaar krols worden (sommige Perzen bv). Siamezen en huiskatjes daarentegen worden het soms al met 4 maanden.
Sommige poezen worden heel stil krols, dat zou ook nog kunnen.
Zo lang ze maar niet buiten komt en er geen ongecastreerde kater bij haar kan kan het geen kwaad.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:36:02 #249
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_111579907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Biotex ;) Waspoeder, dus niet ruitenreiniger. In Biotex zitten enzymen en die "eten" als het ware de geurstoffen uit kattenpies op. Als je kattenpies schoonmaakt met ander schoonmakkmiddel dan lijkt het misschien schoon maar vaak blijven er nog geurstoffen achter die wij niet kunnen ruiken maar de katten wel, en dan piesen ze er vaak weer.
Een ander middel wat goed werkt en bij veel supermarkten en sommige drogisten verkocht wordt is "alle nare geurtjes weg" van het merk HG.
Het gaat inderdaad om het afbreken van de geur. Anders blijven ze het op dezelfde plek doen. Ik zweer bij Dettol, een beetje in je dweilwater. Dat werkt ook desinfecterend, wordt ook in de zorg en bij dierenartsen gebruikt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:59:18 #250
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111580855
leuk topic, even lurken
pi_111580934
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:36 schreef Miriampje het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad om het afbreken van de geur. Anders blijven ze het op dezelfde plek doen. Ik zweer bij Dettol, een beetje in je dweilwater. Dat werkt ook desinfecterend, wordt ook in de zorg en bij dierenartsen gebruikt.
Dettol is niet enzymatisch en werkt dus niet op die manier,. En voor katten is het giftig, dus heel, heel, heel goed naspoelen, Hier komt het er niet in.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:17:07 #252
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_111581460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dettol is niet enzymatisch en werkt dus niet op die manier,. En voor katten is het giftig, dus heel, heel, heel goed naspoelen, Hier komt het er niet in.
Echt waar?? Tsjee dat heb ik nooit gehoord!! Toch maar over op de Biotex dan, bedankt :)
pi_111581699
http://www.fabcats.org/owners/poisons/article.html

Katten zijn qua stofwisseling soms een beetje kneusjes, evolutie heeft de neiging om trekjes die een dier niet nodig heeft te laten vervallen, katten zijn geevolueerd als uitsluitend carnivoor dier en daardoor hebben ze de mogelijkheid verloren om bepaalde plantaardige stoffen goed af te breken in de lever.
In Dettol zitten fenolen, stofjes die oa in naaldbomen voorkomen, wanneer ze daarmee in contact komen kunnen ze die niet zo goed afbreken als andere dieren dat kunnen. Ik gebruik zelf geen schoonmaakmiddelen die ondoorzichtig worden in water of dingen met dennengeur.
pi_111586327
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Een pipetje Stronghold roze (kitten) mag gebruikt worden vanaf 6 weken. Dat is heel makkelijk, pipetje in de nek en het werkt fantastisch. Ik heb altijd frontline spray in huis voor de zwerfkittens onder de 6 weken maar het is rottig aanbrengen en helpt vaak geen moer. Ik tel dan echt de dagen af tot ik de Stronghold mag gebruiken.
Beetje jammer dat ze je nu zo'n hele fles van die spray hebben aangesmeerd.

Over het algemeen kan het niet veel kwaad als de kat een beetje oplikt, er kan dan wel een hoop gekwijl volgen. Maar het is handig om bv even uitgebreid met het kitten te spelen om het af te leiden terwijl de boel opdroogt zodat het niet teveel gaat zitten wassen.
Hmm inderdaad als ik het zo lees. Ik ging uit van de expertise van een dierenarts...
Je zegt dat het geen moer ( ;) ) helpt? Dus de vlooien zullen niet verdwijnen op deze manier? :{
Heb ook het hele huis vanmiddag stofgezogen, en daarna met Indoor X ingespoten, al is hij pas twee dagen bij me.
Gek genoeg zit er bij de Frontline spray geen gebruiksaanwijzing met welke frequentie je hem in moet spuiten... iemand hier bekend mee?
Gezien het katje bij een vriend van me vandaan komt, en ik regelmatig bij hem over de vloer kom en andersom, maakt dit het risico groter dat de vlooien niet zullen verdwijnen? Gezien de katten in het nest bij hem thuis ze waarschijnlijk nog steeds hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door steeez op 15-05-2012 18:14:21 ]
pi_111588259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 17:12 schreef steeez het volgende:

[..]

Hmm inderdaad als ik het zo lees. Ik ging uit van de expertise van een dierenarts...
Je zegt dat het geen moer helpt? Dus de vlooien zullen niet verdwijnen op deze manier? :{
Heb ook het hele huis vanmiddag stofgezogen, en daarna met Indoor X ingespoten, al is hij pas twee dagen bij me.
Gek genoeg zit er bij de Frontline spray geen gebruiksaanwijzing met welke frequentie je hem in moet spuiten... iemand hier bekend mee?
De bijsluiter zit aan de binnenkant van het etiket, je kunt het etiket lostrekken aan het hoekje waarop
een plaatje staat van een vinger die een hoekje lostrekt.
Online staat het ook hier; http://www.wegvlooien.nl/MEDIA/file/pdf/frontline-spray.pdf

Je moet dus eigenlijk 4 weken wachten voordat je het weer gebruikt.

Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat de kittens toch vlooien bleven houden na frontline spray (en dan had ik uiteraard ook omgevingsspray gebruikt). Wij vangen kittens op die van de straat komen dus vandaar dat we nog wel eens met vlooien te maken hebben. Je hoort het tegenwoordig ook vaak van andere mensen dat frontline bij hen niet zo goed werkt. Maar laten we hopen dat het bij die van jou wel goed effect heeft :Y Om te checken kun je over een dag of twee eens goed kammen met de vlooienkam, als je nog vlooien vindt zouden ze morsdood moeten zijn en niet alleen maar sloom.

Zelf gebruik ik altijd Stronghold (werkt tegen volwasen vlooien, eitjes, larven en ook tegen spoelwormen, oormijt etc) of Advantage (zeker als een kat echt veel vlooien heeft, Advantage werkt lekker snel. Doodt volwassen vlooien)

Een kat maakt zichzelf schoon en kan tijdens het schoonmaken ook vlooien uit de vacht verwijderen en opeten. In vlooien zitten soms ook nog lintwormeitjes waardoor de kat dan besmet kan raken. Is je katje ontwormd en zo ja, met welk middel en wanneer voor het laatst ? Het beste kun je Milbemax Kitten pilletjes gebruiken van de dierenarts, die zijn redelijk makkelijk te geven en werken tegen alle wormen. De meeste andere ontwormingsmiddelen werken niet tegen lintworm.

Je zou inderdaad vlooieneitjes aan je schoenen kunnen meenemen vanaf je vriend. maar als je huis is ingesprayed met omgevingsspray (wat maandenlang werkt) en je volgende keer gewoon Stronghold gebruikt (dit doodt ook eitjes en larven) zal het wel goed komen.
Gelukkig is Indoor-X wel een goede omgevingsspray.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html
pi_111588704
Ik gebruik de frontline spray voor kittens ook en ik moet zeggen dat het wel goed werkt. Maar dat komt ook doordat we de kittens een paar keer per dag kammen (als ze vlooien hebben) en de vlooien die nog leven dood maken.
pi_111589004
Enorm bedankt voor jullie nuttige reacties :)
Fijn om de ervaringen te horen van mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Het kammen probeer ik inderdaad ook, echter laat hij dit totaal niet toe. Hoe ik hem dit laat tolereren?
Verder is hij heel aanhankelijk en vindt bijna alles prima, behalve dus kammen en het sprayen van de Frontline fles. Het katje heeft inderdaad al enkele malen ontwormingstabletjes gekregen voor hij bij me kwam. Zelf heb ik ook een pakje gekocht bij de dierenarts, die ik als ik het goed begrijp vanaf nu om de vier weken moet gaan geven :Y

edit:

Op het moment dat ik dat zit te typen zat hij naast me op de bank, zie ik zowaar een levende vlooi op zijn koppie lopen :( Heeft de spray misschien een bepaalde tijd nodig om te gaan werken? Ik heb geprobeerd niet te veel op zijn koppie te spuiten, dit adviseerde de dierenarts me vanochtend.

[ Bericht 13% gewijzigd door steeez op 15-05-2012 18:18:31 ]
pi_111591631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 18:11 schreef steeez het volgende:
Enorm bedankt voor jullie nuttige reacties :)
Fijn om de ervaringen te horen van mensen die al vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Het kammen probeer ik inderdaad ook, echter laat hij dit totaal niet toe. Hoe ik hem dit laat tolereren?
Verder is hij heel aanhankelijk en vindt bijna alles prima, behalve dus kammen en het sprayen van de Frontline fles. Het katje heeft inderdaad al enkele malen ontwormingstabletjes gekregen voor hij bij me kwam. Zelf heb ik ook een pakje gekocht bij de dierenarts, die ik als ik het goed begrijp vanaf nu om de vier weken moet gaan geven :Y

edit:

Op het moment dat ik dat zit te typen zat hij naast me op de bank, zie ik zowaar een levende vlooi op zijn koppie lopen :( Heeft de spray misschien een bepaalde tijd nodig om te gaan werken? Ik heb geprobeerd niet te veel op zijn koppie te spuiten, dit adviseerde de dierenarts me vanochtend.
Mijn kittens laten het ook niet altijd toe, maar dan hebben ze gewoon pech :P Ik wil geen vlooien in mijn huis dus ik kam ze gewoon. Wel met zijn tweeen (1 houdt vast in nekvel, de ander kamt).
Het spul heeft ook wel even nodig om alle vlooien dood te maken, morgen zouden ze sowieso dood moeten zijn.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 19:53:43 #259
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111593364
Ik heb wel een lastige vraag denk ik.

Wanneer word het egoistisch? Wanneer is het tijd om te zeggen.. het is mooi geweest poes.

En dan heb ik het over een poes van 19, met tandproblemen en artrose, die moet leven met 3 kinderen die dr steeds tegen dr wil optillen of soms aan dr oor of staart trekken. Maar toch ook erg kan genieten van de zonnestralen en de frisse lenteluchtjes.

Wanneer is het punt daar dat je de poes een plezier doet door dr rust te geven en wanneer is het egoistisch om het niet te doen omdat je zoveel om dr geeft?
The truth was in here.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:00:34 #260
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111593785
Niet ziek dus? Niet merkbaar uit haar doen of aan het lijden?
Dan zou ik haar lekker laten genieten van het zonnetje zolang ze dat nog kan.
Pas als je merkt dat je kat ongelukkig wordt door pijn of lijden of ziekte, als ze niet meer blij is, niet meer kan genieten van zelfs een simpele aai, geen interesse meer heeft in jou of haar omgeving, dan pas een afscheid overwegen.

Dat is althans mijn bescheiden mening.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:02:51 #261
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111593910
Niet heel ziek, afgezien van dr ouderdomsgebreken. Maar zo sneu om te zien. Springen is lastig, of ze laat zich gewoon van de vensterbank vallen zou je kunnen zeggen.
Zit echt in dubio.
The truth was in here.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 20:22:39 #262
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111595165
Tja, moeilijk. Ik persoonlijk zou een poes nooit enkel vanwege ouderdomsklachten laten inslapen.
Mijn vorige kat was erg ziek toen ik de beslissing nam. Voor die tijd was ze alleen maar oud, maar zoals de jouwe kon ze nog wel genieten van aaien, een kattensnoepje en het zonnetje.
pi_111595404
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 19:53 schreef Bastard het volgende:
Ik heb wel een lastige vraag denk ik.

Wanneer word het egoistisch? Wanneer is het tijd om te zeggen.. het is mooi geweest poes.

En dan heb ik het over een poes van 19, met tandproblemen en artrose, die moet leven met 3 kinderen die dr steeds tegen dr wil optillen of soms aan dr oor of staart trekken. Maar toch ook erg kan genieten van de zonnestralen en de frisse lenteluchtjes.

Wanneer is het punt daar dat je de poes een plezier doet door dr rust te geven en wanneer is het egoistisch om het niet te doen omdat je zoveel om dr geeft?
Als een poes niet ziek is en geen pijn heeft zie ik geen reden om te zeggen dat het mooi is geweest. Ik zou echter wel mijn best doen om ervoor te zorgen dat poes minder last heeft van die drie kinderen, want een rustige oude dag verdient ze wel.
pi_111618281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:20 schreef Oognip het volgende:

[..]

Waarom wil je dat je poes krols wordt?
Ze moet toch een keertje krols worden lijkt me. Misschien omdat er anders iets aan de hand kan zijn. En ja we willen ook wel heel graag 1 keer een nestje met haar, maar dan moet ze eerst even wat groter worden. Ze is nog steeds erg 'petit'

En het is een gewone huis-tuin-en keuken kat dus die zou dan lijkt mij allang aan de beurt geweest moeten zijn toch?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:39:15 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_111618339
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:37 schreef Croli het volgende:

[..]

Ze moet toch een keertje krols worden lijkt me. Misschien omdat er anders iets aan de hand kan zijn. En ja we willen ook wel heel graag 1 keer een nestje met haar, maar dan moet ze eerst even wat groter worden. Ze is nog steeds erg 'petit'

En het is een gewone huis-tuin-en keuken kat dus die zou dan lijkt mij allang aan de beurt geweest moeten zijn toch?
Mijn poezen werden de eerste keer krols toen ze iets minder dan een jaar oud waren geloof ik.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:39:57 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111618364
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:37 schreef Croli het volgende:

[..]

Ze moet toch een keertje krols worden lijkt me. Misschien omdat er anders iets aan de hand kan zijn. En ja we willen ook wel heel graag 1 keer een nestje met haar, maar dan moet ze eerst even wat groter worden. Ze is nog steeds erg 'petit'

En het is een gewone huis-tuin-en keuken kat dus die zou dan lijkt mij allang aan de beurt geweest moeten zijn toch?
Waarom willen jullie dat nestje?
The love you take is equal to the love you make.
pi_111618365
Onze dame is inmiddels de 1 al gepasseerd...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_111618408
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom willen jullie dat nestje?
Het lijkt ons ontzettend mooi om een keer mee te maken, en we hebben al genoeg gegadigden voor de kittens ;) dus daar is al helemaal rekening mee gehouden!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:52:13 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111618847
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:41 schreef Croli het volgende:

[..]

Het lijkt ons ontzettend mooi om een keer mee te maken, en we hebben al genoeg gegadigden voor de kittens ;) dus daar is al helemaal rekening mee gehouden!
Blijft lastig, want er is sowieso al een groot overschot aan kittens en katten. De gegadigden voor het nestje dat bij jullie nog moet komen, zouden ook een kitten of kat kunnen nemen die al op een baasje wacht.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 16 mei 2012 @ 11:58:30 #270
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_111619087
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:41 schreef Croli het volgende:

[..]

Het lijkt ons ontzettend mooi om een keer mee te maken, en we hebben al genoeg gegadigden voor de kittens ;) dus daar is al helemaal rekening mee gehouden!
Wij hadden ook graag een keer een nestje gehad, maar aangezien de asiels nog altijd vol zitten (ook met kittens) gaat onze kat binnenkort onder het mes.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:05:21 #271
123170 alors
zlata1234
pi_111619316
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blijft lastig, want er is sowieso al een groot overschot aan kittens en katten. De gegadigden voor het nestje dat bij jullie nog moet komen, zouden ook een kitten of kat kunnen nemen die al op een baasje wacht.
Eens.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:06:13 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_111619346
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blijft lastig, want er is sowieso al een groot overschot aan kittens en katten. De gegadigden voor het nestje dat bij jullie nog moet komen, zouden ook een kitten of kat kunnen nemen die al op een baasje wacht.
Ook eens.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:15:10 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_111619654
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:41 schreef Croli het volgende:

[..]

Het lijkt ons ontzettend mooi om een keer mee te maken, en we hebben al genoeg gegadigden voor de kittens ;) dus daar is al helemaal rekening mee gehouden!
Je zou ook een pleegnestje uit het asiel kunnen nemen wellicht. Dan kun je wel genieten van al die schattigheid, maar help je niet mee aan het kattenoverschot.

Ik snap overigens wel dat het verleidelijk is hoor, zo'n nestje. Mij lijkt het alleen vreselijk om dat gespuis de hele dag uit de gordijnen te moeten trekken. Nou ja, en ze zijn binnen no time groot en dan zijn het alweer doodnormale katten.
Het is mij een bijdrage aan het overschot niet waard. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 12:18:28 #274
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111619752
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Je zou ook een pleegnestje uit het asiel kunnen nemen wellicht. Dan kun je wel genieten van al die schattigheid, maar help je niet mee aan het kattenoverschot.

Ik snap overigens wel dat het verleidelijk is hoor, zo'n nestje. Mij lijkt het alleen vreselijk om dat gespuis de hele dag uit de gordijnen te moeten trekken. Nou ja, en ze zijn binnen no time groot en dan zijn het alweer doodnormale katten.
Het is mij een bijdrage aan het overschot niet waard. :P
Eens :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_111619870
Ik ben het deels wel met jullie eens hoor dat er al zoveel kittens zijn die een huisje zoeken. Maar dat asiels overvol zitten is altijd al zo geweest. Dat komt omdat er mensen zijn die wel onverantwoord met hun beesten omgaan en ze naar buiten laten terwijl ze niet geholpen zijn. Zo krijg je al die ongewenste nestjes die daarna in het asiel terecht komen. Heel vervelend allemaal maar zo gaan wij er niet mee om. Onze dame blijft gewoon binnen en zal dus niet ongewenst zwanger worden maar gewenst. (en daarna wordt ze uiteraard geholpen!)
Daarnaast vinden diegene waar de kittens terecht komen het veel leuker om van ons een kitten te hebben en ze zullen er veel minder snel over nadenken om naar het asiel te gaan. Nu weten we waar de kat vandaan komt en wij vinden het dan ook belangrijk om te weten dat de beestjes goed terecht komen en dat we ze kunnen blijven volgen.

Maar dat neemt niets weg van mijn hoofdvraag of het wel gewoon is dat ze na 1 jaar nog niet krols is geweest...
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:54:39 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_111620887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:22 schreef Croli het volgende:
Ik ben het deels wel met jullie eens hoor dat er al zoveel kittens zijn die een huisje zoeken. Maar dat asiels overvol zitten is altijd al zo geweest. Dat komt omdat er mensen zijn die wel onverantwoord met hun beesten omgaan en ze naar buiten laten terwijl ze niet geholpen zijn. Zo krijg je al die ongewenste nestjes die daarna in het asiel terecht komen. Heel vervelend allemaal maar zo gaan wij er niet mee om. Onze dame blijft gewoon binnen en zal dus niet ongewenst zwanger worden maar gewenst. (en daarna wordt ze uiteraard geholpen!)
Daarnaast vinden diegene waar de kittens terecht komen het veel leuker om van ons een kitten te hebben en ze zullen er veel minder snel over nadenken om naar het asiel te gaan. Nu weten we waar de kat vandaan komt en wij vinden het dan ook belangrijk om te weten dat de beestjes goed terecht komen en dat we ze kunnen blijven volgen.

Maar dat neemt niets weg van mijn hoofdvraag of het wel gewoon is dat ze na 1 jaar nog niet krols is geweest...
Tja, je kunt er de schouders ook voor ophalen uiteraard. :)

Maar uiteindelijk gaat je stukje over mensen en niet over katten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_111621096
Nog evens even vraag. Onze katten zijn dus nu 3 mnd. Sinds gister gaan ze gelukkig weer netjes op de bak maar als ze eruit komen zit er vaak aan hun kontje nog een beetje poepje en ook hun pootjes stinken. Wij maken dit schoon met vochtige doekjes. Maar lijkt me sterk dat we dit altijd zullen moeten blijven doen. Ze wassen zich ook niet uitzonderlijk veel maar dat komt misschien omdat het naaktkatten zijn. Weet iemand of dit blijft? (de poepsporen dus).
pi_111621414
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:00 schreef vencodark het volgende:
Nog evens even vraag. Onze katten zijn dus nu 3 mnd. Sinds gister gaan ze gelukkig weer netjes op de bak maar als ze eruit komen zit er vaak aan hun kontje nog een beetje poepje en ook hun pootjes stinken. Wij maken dit schoon met vochtige doekjes. Maar lijkt me sterk dat we dit altijd zullen moeten blijven doen.
Volgens mij is het niet normaal dat er poep achter blijft, hebben ze permanent een beetje diarree?
pi_111622354
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 11:41 schreef Croli het volgende:

[..]

Het lijkt ons ontzettend mooi om een keer mee te maken, en we hebben al genoeg gegadigden voor de kittens ;) dus daar is al helemaal rekening mee gehouden!
Je kan toch ook een "pleegpoes" uit het asiel halen? Dan word je gastgezin en maak je het mee om een zwangere poes in huis te hebben, bij de bevalling te zijn en de kittens op te voeden. Het lijkt me dat het voor de gegadigden niks uit maakt en voor het kittenoverschot is het zoveel beter.
  FOK!fotograaf woensdag 16 mei 2012 @ 13:43:28 #280
148247 taxibabe
pi_111622831
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:01 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben héél benieuwd naar je ervaringen met Feliway. Laat je ons weten wat het met je mooie stresskipje doet?
Ik weet niet hoelang het duurt voordat zoiets werkt. Maar op dit moment merk ik er nog maar weinig van. De keuken is nog steeds doodeng. Woonkamer geen probleem, gang geen probleem. Maar de keuken zit er tussen en is dus doodeng. Daar hangt de feliway ook.

Zit er aan te denken om de kattenbak ook maar in de kamer te zetten. Die staat nu dus in de gang, maar dan moet ze door de keuken.
pi_111622957
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet normaal dat er poep achter blijft, hebben ze permanent een beetje diarree?
Nee, wel beetje zacht. Ze houden gewoon een vies kontje over.
pi_111624277
Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen ben ik druk bezig geweest met de vlooienbestrijding van mijn jonge katertje. Alles ingespoten met Indoor X en het katje zelf behandeld met de welbekende Frontline spray. Natuurlijk ook goed stofgezogen. Echter heb ik nog niet veel dode vlooien gezien, integendeel.
Ik heb hem eindelijk zover dat hij zich wat laat kammen, tot mijn grote verbazing heb ik maar liefst 12 of 13 vlooien uit zijn vacht weten te kammen. Werkt die Frontline spray dan helemaal niet? :?
Is het trouwens verstandig om de twee dagen even goed stof te zuigen? Of zou dat de werking van de Indoor X belemmeren?
pi_111627769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, wel beetje zacht. Ze houden gewoon een vies kontje over.
probeer eens ander brokken? Of geef ze (vaak) natvoer?
pi_111628010
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, wel beetje zacht. Ze houden gewoon een vies kontje over.
volgens mij is dat dus niet normaal, wat voor voer geef je ze? Krijgen ze ook melk?
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:00:23 #285
104871 remlof
Europees federalist
pi_111628095
Ik zag één van mijn poezen een keer met haar kont over de vloer schuiven nadat ze van de kattebak afkwam, zoals je honden ook wel eens ziet doen :')
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 16:11:50 #286
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111628474
Honden doen dat vaak als ze last van hun anaalklieren hebben, volgens mij kan dat bij katten ook.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:32:20 #287
104871 remlof
Europees federalist
pi_111629390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:11 schreef senesta het volgende:
Honden doen dat vaak als ze last van hun anaalklieren hebben, volgens mij kan dat bij katten ook.
Nou ja, ik heb het haar maar één keer zien doen, maanden geleden, dus het zal wel gewoon een vieze kont geweest zijn :P
pi_111629677
quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2012 16:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb het haar maar één keer zien doen, maanden geleden, dus het zal wel gewoon een vieze kont geweest zijn :P
Die van mij ook maar dan hebben ze eerder wat constipatie of idd anaalklier issues. Bij mijn katten is het in ieder geval niet normaal dat ze poep aan hun kont hebben, bij jullie wel?
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:44:34 #289
104871 remlof
Europees federalist
pi_111629905
Ik heb het nooit gezien.
pi_111637082
Niemand toevallig een antwoord op mijn vraag? ;)
In de tussentijd heb ik er alweer een stuk of 5/6 uit zijn vacht weten te kammen... :'(
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:03:22 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111638530
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:17 schreef steeez het volgende:
Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen ben ik druk bezig geweest met de vlooienbestrijding van mijn jonge katertje. Alles ingespoten met Indoor X en het katje zelf behandeld met de welbekende Frontline spray. Natuurlijk ook goed stofgezogen. Echter heb ik nog niet veel dode vlooien gezien, integendeel.
Ik heb hem eindelijk zover dat hij zich wat laat kammen, tot mijn grote verbazing heb ik maar liefst 12 of 13 vlooien uit zijn vacht weten te kammen. Werkt die Frontline spray dan helemaal niet? :?
Is het trouwens verstandig om de twee dagen even goed stof te zuigen? Of zou dat de werking van de Indoor X belemmeren?
Dan moet je het etiket van dat middel lezen, over het stofzuigen.

Veel vlooienmiddelen maken de vlooien steriel, dus dan produceren ze geen nakomelingen meer. Kan dus best zijn dat je nu nog vlooien vindt. Blijven kammen en de vlooien verdrinken in een bakje lauw water met wat afwasmiddel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111638585
Ik heb eerlijk nog nooit meegemaakt dat mijn kittens vlooien hadden...
ik heb ook mijn katten pas na een paar maanden voor het eerst een pipet gegeven (ze kwamen nog niet buiten ook) ik gebruik altijd exil twinspot, hier verschillen de meningen over maak ik heb NOOIT vlooien in huis gehad.
ik ben zelf erg gevoelig voor vlooien en krijg meteen uitslag en bijtbultjes als ik bij anderen thuis ben die vlooien hebben.. thuis heb ik nooit bultjes gehad en de katten zijn gezond dus ik vertrouw daar op :)
ik weet alleen zo snel niet hoe het zit met de behandelingen en de tussentijden daarvan... ook al ga je een ander merk gebruiken de katten hebben enigzins wel wat spul opgenomen denk ik..
straks krijgen ze een overdosis :P
pi_111639000
De kitten had al vlooien toen ik hem kreeg. Hij is nu sinds zaterdag bij mij thuis.
Het waren dus niet "een paar vlooien" zoals ik dacht toen ik hem kreeg. Ook zag je overal tussen zijn vacht vlooienpoepjes zitten, erg zielig. Inmiddels heb ik er toch in totaal zeker een stuk of 25/30 uit zijn vacht gekamd. :X
Ik hoop dat de Indoor X en Frontline toch nog gaat werken in de komende dagen...
Klein "gelukje" is dat je ze goed kan ziet zitten, omdat zijn vacht helemaal wit is.
pi_111639061
verzuip je die gevangen vlooien wel? ;)
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:14:16 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111639065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 20:12 schreef steeez het volgende:
De kitten had al vlooien toen ik hem kreeg. Hij is nu sinds zaterdag bij mij thuis.
Het waren dus niet "een paar vlooien" zoals ik dacht toen ik hem kreeg. Ook zag je overal tussen zijn vacht vlooienpoepjes zitten, erg zielig. Inmiddels heb ik er toch in totaal zeker een stuk of 25/30 uit zijn vacht gekamd. Ik hoop dat de Indoor X en Frontline toch nog gaat werken in de komende dagen...
Klein "gelukje" is dat je ze goed kan ziet zitten, omdat zijn vacht helemaal wit is.
Volhouden, komt wel goed. Alleen oppassen met overdosering op het katje zelf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111639207
deadly_kiss
Jazeker, al lukt dat helaas niet altijd, omdat ze voor je het weet weer wegspringen. Erg frustrerend.
Ook vind het katje het niet zo fijn als ik de vlo probeer te pakken wanneer ze weer in zijn vacht proberen te te kruipen, soms krijg je ze amper te pakken. Als ik er toevallig een zie wanneer ik niet aan het kammen ben knijp ik ze gewoon plat ;)

Lienekien, zal ik goed mee uitkijken, bedankt :)
pi_111639229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 19:42 schreef steeez het volgende:
Niemand toevallig een antwoord op mijn vraag? ;)
In de tussentijd heb ik er alweer een stuk of 5/6 uit zijn vacht weten te kammen... :'(
Je moet es aan je vriend vragen welk spul hij gebruikt.
Ik heb gemerkt dat een nieuw merk altijd een tijdje goed gaat , en dan zijn de vlooien wel zo'n beetje resistent. Zorg dus dat je een ander merk gebruikt dan die vriend waar hij vandaan komt.
en na een poosje schakel je over naar een nieuw merk , pipetje's zijn altijd het handigst.
Je moet niet je hele woning onderspuiten! dat is vies! dat doe je alleen als je zoveel vlooien hebt
dat je kat daar niet meer naar binnen wil.
Maar wel : spuit gerust na elke stofzuigbeurt eens lekker in de stof zuiger terwijl hij nog zuigt!
vlooien zijn niet gek , die komen dr zo weer uit.
opgezogen vlooie-eitjes komen ook in de stofzuiger gewoon uit hoor , en je hebt weer nieuwe vlooien!
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:22:24 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111639472
Ik zou niet spuiten in de stofzuiger. Dan spuit je die rotzooi de lucht in. Lijkt me niet gezond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111639623
Ik heb hem tot nu toe alleen in de woonkamer gehouden, zodat hij kon wennen aan zijn nieuwe huis.
Toch heb ik wel de hele kamer ingespoten met Indoor X, ik wil gewoon zeker weten dat er geen vlooieneitjes overal achterblijven. Natuurlijk heb ik het wel goed laten luchten daarna.
Volgens mij als je daarna de boel gewoon door laat waaien kan dat niet zoveel kwaad.
  woensdag 16 mei 2012 @ 20:28:03 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111639713
Nou, ik heb mijn advies wel gegeven. Ik hoop dat je het leest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_111639938
Jazeker lees ik het! Uitkijken met overdosering van de Frontline spray en te veel spuiten met Indoor X ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')