abonnement Unibet Coolblue
pi_108859583
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:56 schreef JDx het volgende:

[..]

Yep, plus de maand februari ook nog proberen te verhalen.

Maar goed, ze zijn eruit.

Ja vlak voor de ontruiming zijn ze vrijwillig vertrokken, ze hebben dus echt tot het laatste uur zitten rekken, ze wisten precies hoe lang ze er konden blijven blijkbaar.
En de eerste 8 dagen van maart ook niet te vergeten.

Ook kun je als het echt een puinzooi is zelfs nog herstelkosten gaan rekenen boven de borg uit.

Gewoon flink wat fotos schieten, desnoods zelf nog wat rotzooi erbij pleuren want hun zullen vast geen fotos van de oplevering gemaakt hebben. :Y)
pi_108859969
nu dat ze eruit zijn en je wer toegang hebt ,
is er dan niet een manier om de naam bekend te maken zodat toekomstige huurders hier nooit mee in zee kunnen gaan ?
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:56:35 #203
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108860255
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:47 schreef kovenant het volgende:
nu dat ze eruit zijn en je wer toegang hebt ,
is er dan niet een manier om de naam bekend te maken zodat toekomstige huurders hier nooit mee in zee kunnen gaan ?
Op FOK! mag het niet maar er zijn talloze oplichtingsites inderdaad.
Dan kan de volgende verhuurder eerst een rondje Google doen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:05:43 #204
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108860554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:02 schreef JDx het volgende:
Tien minuten geleden m'n huis op Speurders gezet (aangezien Marktplaats 20 euro voor 28 dagen vraagt). Om even te kijken hoe de huurmarkt er nu bij staat daar. Nu al een reactie:

[..]

Ik pas nu wel op dat het een beetje normale mensen zijn. Wat wonen er toch veel mensen die niet eens normaal Nederlands kunnen daar... en ja dat associeer ik nu met moeilijke mensen helaas.
Ik weet niet of jij weleens naar Opgelicht kijkt maar daar zie je meestal mensen met een heel vlotte babbel die heel betrouwbaar op mensen overkomen.

Kap met dat Speurders en Marktplaats! Ik kan niet eens geloven dat je het daar weer op zet ook. }:|. Dat je het vraagt via je netwerk is wel heel goed van je.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Redactie Frontpage donderdag 8 maart 2012 @ 13:19:07 #205
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_108860992
Maar JDx, waarom Speurders of Marktplaats? Dan is de kans groot dat er weer van die beroepspaupers in komen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_108861167
Om te kijken of er vraag naar is, wilde even weten of ik veel reactie kreeg, zo ja, dan weet ik dat ik niet teveel vraag, ook om evevntueel te weten wat ik bij een makelaar kan vragen of via via, heb inmiddels al 2 bekenden die interesse hebben via FB.
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:27:27 #207
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_108861241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:24 schreef JDx het volgende:
Om te kijken of er vraag naar is, wilde even weten of ik veel reactie kreeg, zo ja, dan weet ik dat ik niet teveel vraag, ook om evevntueel te weten wat ik bij een makelaar kan vragen of via via, heb inmiddels al 2 bekenden die interesse hebben via FB.
Prima, haal hem nu maar weer ervanaf.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_108861318
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima, haal hem nu maar weer ervanaf.
Waarom, heb daar een mooie verzameling van plaatjes, info en prijs. Daar link ik iedereen naartoe vanaf FB/Twitter etc.
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:47:22 #209
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_108861852
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Waarom, heb daar een mooie verzameling van plaatjes, info en prijs. Daar link ik iedereen naartoe vanaf FB/Twitter etc.
Omdat je louche personen aantrekt op die sites.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_108862620
politie erbij, of anders een knokploeg, sorry wat moet dat moet
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:00:37 #211
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_108864108
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:12 schreef FirefoxNB het volgende:
politie erbij, of anders een knokploeg, sorry wat moet dat moet
Hoeveel van de 5 volle topics heb je gelezen? 0?
Dum de dum
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:29:36 #212
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108865114
Twee positieve dingen:
1. Ze zijn eruit!
2. Er komt mogelijk geld van de verzekeraar waar direct beslag op gelegd kan worden.

* weet niet in hoeverre na te gaan is of er ook echt een inbraak is geweest en zoja, wanneer en wat er gejat is? Vind het een beetje dubieus dat ze geen huur betalen, maar kennelijk wel een inboedelverzekering af hebben gesloten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hoi !
pi_108866306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:29 schreef Inlognaam het volgende:
Twee positieve dingen:
1. Ze zijn eruit!
2. Er komt mogelijk geld van de verzekeraar waar direct beslag op gelegd kan worden.

* weet niet in hoeverre na te gaan is of er ook echt een inbraak is geweest en zoja, wanneer en wat er gejat is? Vind het een beetje dubieus dat ze geen huur betalen, maar kennelijk wel een inboedelverzekering af hebben gesloten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een inboedelverzekering kost niet zoveel (10tje ofzo), dus waarom het dubieus is dat ze er wellicht een hadden mag je mij uitleggen.

Is het trouwens niet zo dat bijkomende kosten (deurwaarders etc) in dit soort gevallen altijd voor de gedaagde zijn?
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:18:45 #214
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_108866890
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:03 schreef mattttPUNTnl het volgende:

[..]

Een inboedelverzekering kost niet zoveel (10tje ofzo), dus waarom het dubieus is dat ze er wellicht een hadden mag je mij uitleggen.

Is het trouwens niet zo dat bijkomende kosten (deurwaarders etc) in dit soort gevallen altijd voor de gedaagde zijn?
Als je het meeneemt! in de rechtzaak wel ;)

Nog dubieuzer is een inbraak op de paar dagen voor uitzetting ...

Braakschade aan deuren en ramen die ze niet hoeven te repareren/vervangen (omdat ze er niet meer wonen) ... is er een overtreffende trap voor dubieus? :)
Dum de dum
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:46:45 #215
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108868024
Ik mag hopen voor de verzekeraar dat die niet tot uitkeren besluiten en deze personen per direct op een zwarte lijst belanden. Kan me zo voorstellen dat die ook enige twijfel moeten krijgen. Voor JDx hoop ik dat ze dan wel uitkeren, ivm beslagmogelijkheden, en dat hijzelf ook het huis goed verzekerd heeft. Anders zit ie met nog meer schade.
Ook hoi !
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:47:07 #216
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_108870114
Ik zou het via bekende vrienden aan iemand proberen te slijten.
pi_108870434
Daar ben ik nu druk mee bezig, maar die hebben allemaal netjes een koopwoning of een woning via de woningstichting. Ben bang dat je toch altijd beland bij mensen die op 1 of andere manier via een omweg willen huren.

Maar ik hou nog hoop. Blijf Facebook spammen! :P
pi_108870491
Voor je lijstje met aandachtspunten voor de volgende keer dat je gaat verhuren: zorg dat ze de eerste maand huur en borg betalen voordat je de sleutel geeft. Dáár ging het immers al mis hè... En als mensen de allereerste maand al niet kunnen betalen, is dat niet echt een goed teken.

Verder: héél fijn dat ze er eindelijk uit zijn, hoe kut de manier waarop ook is!! ^O^
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:10:54 #219
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_108870897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:57 schreef JDx het volgende:
Daar ben ik nu druk mee bezig, maar die hebben allemaal netjes een koopwoning of een woning via de woningstichting. Ben bang dat je toch altijd beland bij mensen die op 1 of andere manier via een omweg willen huren.

Maar ik hou nog hoop. Blijf Facebook spammen! :P
Je had toch een vrouw met bijsrandsuitkering? Die heeft wel een vast inkomen en zal bijv. niet opeens haar baan verliezen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 18:28:41 #220
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_108871618
Iemand in de bijstand moet een huis hebben onder de grens van 665(is dan alsnog een duur huis voor iemand in de bijstand), anders heeft ze geen recht op huurtoeslag. Volgens mij was de huur iets van 925 inc, exclusief zal dat wel meer dan die 665 zijn denk ik.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_108872172
Kerel is werkloos en die vrouw zit nog op school met stufi.
pi_108872257
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Daar ben ik nog over aan het nadenken, sowieso de volgende dingen:

- werkgeversverklaring
- minimaal inkomen van .... bruto
- 2 maanden borg
- niet inclusief, maar exclusief verhuren (gas/elektra enzo moeten ze zelf regelen)
- bankafschrift misschien?

Zeg het maar...
Nou, ik wil geen paniek zaaien, maar ik ben erg benieuwd met wat voor meterstand de bewoners je woning hebben achtergelaten. Als gas & elektra in de huurprijs zitten, waarom zou je dan hartje winter niet gewoon de woonkamer woning dag en nacht op 24 grd houden?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_108873950
Omdat in het contract staat dat het een voorschot is misschien? Zo gaat dat altijd bij inclusief, gas/elektra/water zijn een voorschot.

Als ze extreem veel hebben gebruikt dan wordt dat later verrekend met de borg.
pi_108874116
Toen ik inclusief huurde, betaalde ik een vast bedrag en had ik geen idee welk deel van mijn huur bestemd was voor gas en elektra. Ik kreeg geen jaarafrekening en hoefde dus niet extra te betalen, maar ik kreeg ook niets terug. Maar hoe legaal dat was weet ik niet :')
pi_108874148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:33 schreef JDx het volgende:
Omdat in het contract staat dat het een voorschot is misschien? Zo gaat dat altijd bij inclusief, gas/elektra/water zijn een voorschot.
Iets zegt me dat het feit dat het een 'voorschot' is, de oude bewoners niet zo heul gek veel uitmaakt. :X
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_108875411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef JDx het volgende:
Kerel is werkloos en die vrouw zit nog op school met stufi.
En op stufi kan geen beslag :(

Op zijn uitkering - tot de vrije beslagvoet - wel.
pi_108876268
@ FE203

http://www.rechtspraak.nl(...)n-sector-kanton.aspx

Zoek belang van de zaak in linkerkolom, zoek er rechtsboven de maximale buitengerechtelijke incassokosten (die NIET ter inleiding van het geding moeten zijn) en rechtsonder de "vergoeding" voor de salaris van de advocaat bij. Verstek = 1 punt.
Bij 4000 euro is dat bij verstek 200 euro als "vergoeding" voor de advocaatskosten. Bij een zitting 400. Succes ermee zou ik zeggen.
pi_108877528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:37 schreef Sosha het volgende:
Toen ik inclusief huurde, betaalde ik een vast bedrag en had ik geen idee welk deel van mijn huur bestemd was voor gas en elektra. Ik kreeg geen jaarafrekening en hoefde dus niet extra te betalen, maar ik kreeg ook niets terug. Maar hoe legaal dat was weet ik niet :')
In mijn contract was exact gespecificeerd wat voor wat was, maar idd, als ze niet betalen heb je er weinig aan.

Trouwens weer iemand interesse, bekende van mijn broertje, dat zit vaak wel goed. Hopelijk wordt het zoiets.
pi_108877670
Over die nieuwe huurder, ik denk niet dat het mogelijk of zelfs slim is om een huis van 925 inc (wat zal het zijn, 700-750 excl?) te verhuren aan een alleenstaande bijstandsmoeder met haar 935 euro per maand (inclusief vakantiegeld)...
pi_108877892
Ik verhuur het voor 650 exclusief. Hypotheek is 577 en eigendoms belasting 26 euro ofzo.
pi_108880051
Nog steeds te veel voor een bijstandsmoeder ;)

Persoonlijk zou ik een hoger bedrag inhouden als marge en zeker als voorbereiding op eventuele schade die je oploopt (hopelijk niet zoals dit voorval maar je weet maar nooit). In ieder geval, ik denk dat een betrouwbare huurder prio nummer 1 is (en in dat geval is een kleine marge ook niet slecht) maar met een "vraagprijs" die wat hoger zit kan je misschien ook meer proberen eruit te trekken.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:33:42 #232
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_108880743
Hm, je wilt het voor 655 verhuren, waarom niet meer zodat je ook je schuld wat kunt afbetalen alvast? Of werkt dat niet zo? Geen flauw idee wat het voor woning is, ben ook geen expert, leef en denk gewoon een beetje mee. Ik heb zelf een eengezinswoning op een hoek via de woningbouw voor die prijs, heb hiervoor via een makelaar gehuurd, maar die rekende echt veel meer voor veel minder. Exclusief uiteraard.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:40:06 #233
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108888493
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef JDx het volgende:
Kerel is werkloos en die vrouw zit nog op school met stufi.
Vrouw heeft dus een toekomst voor zich met een baan. Anders leert ze niet...
Als hij werkloos is, dan zal ie toch wel een uitkering aanvragen of ergens hebben lopen? Ergens moet ie van leven. Er moet een inkomensbron zijn.

Qua huur zou ik net onder de max huurtoeslag grens zitten. Mocht er sprake zijn van huurtoeslag dan kun je deze direct op jouw rekening laten storten, als ze daarmee akkoord gaat en dat ook echt regelt.
Ook hoi !
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:03:30 #234
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_108889449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:40 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Vrouw heeft dus een toekomst voor zich met een baan. Anders leert ze niet...
Als hij werkloos is, dan zal ie toch wel een uitkering aanvragen of ergens hebben lopen? Ergens moet ie van leven. Er moet een inkomensbron zijn.

Qua huur zou ik net onder de max huurtoeslag grens zitten. Mocht er sprake zijn van huurtoeslag dan kun je deze direct op jouw rekening laten storten, als ze daarmee akkoord gaat en dat ook echt regelt.
Das wel een heel bijzondere constructie :') TS faciliteert geen sociale huur, maar een woning in het particuliere segment. Toeslagen op je rekening laten storten waar je zelf geen recht op hebt van een ander persoon... das leuk als ze eens gaan controleren. Het gesprek met de inspecteur zal allicht intressant zijn :)

@Sessy

Dat weet ik, maar als je er niet om vraagt hoeft de rechter die kosten niet toe te wijzen
Dum de dum
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:25:29 #235
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108890229
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:03 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Das wel een heel bijzondere constructie :') TS faciliteert geen sociale huur, maar een woning in het particuliere segment. Toeslagen op je rekening laten storten waar je zelf geen recht op hebt van een ander persoon... das leuk als ze eens gaan controleren. Het gesprek met de inspecteur zal allicht intressant zijn :)

Meen net te hebben gelezen dat de huur die TS vraagt onder de max. huurtoeslaggrens zit. Dan kan ie wel pretenderen geen sociale huurwoning tewillen, maar met die huurprijs valt ie wel onder woningen waarop huurtoeslag aangevraagd kan worden.

De aanvrager van huurtoeslag kan kiezen dit direct op rekening van de huurder te laten storten. Dat bedoelde ik. Dat kan wat zekerheid bieden. Kan, want kan ook weer gewijzigd worden natuurlijk.

Maar het meest safe zit TS als ie het kan verhuren aan expats, waar de woonruimte geregeld wordt door bedrijven. Een huurder als bijv. een universiteit, of een bedrijf als Philips dat de woonruimte regelt voor hun expats. Vrees alleen niet dat dat makkelijk is gezien de ligging in het Noorden.

Binenkort trouwens een fake advertentie zetten. Ik ben wel benieuwd naar de reacties die erop komen en of malafide personen makkelijk te achterhalen zijn :)

@JDx, ga niet in op schimmige mails, maar zorg in eerste instantie dat je iets verifieerbaars hebt als bijv. een vast telefoonnummer waarop de mensen bereikbaar zijn. Van het werk, huidige woonadres?

En kijk of je iemand kan vinden met een webshop, die aangesloten is bij een database waarop wanbetalers geregistreerd worden. Zelf gezien dat er bij mijn adres/naam een waarschuwing staat: 'deurwaarder, verhoogd risico.' Reden: ooit deurwaarder gehad na gezeik met IBg. Die is teruggeroepen met excuses van de IBG, maar dat is nooit in dat systeem teruggedraaid.

Kost een paar euro zo'n aanvraag, maar kan wel indicatie zijn of het wel/niet safe zit.
Ook hoi !
  vrijdag 9 maart 2012 @ 05:45:26 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108892592
Volgens mij is het handiger boven die grens te gaan zitten, zodat een huurder niet dmv het puntensysteem een huurverlaging kan afdwingen.

Laat je daar nog eens goed over adviseren, en blijf weg van MP en dergelijke, wie niet via een makelaar kan huren zou je ook niet in jouw huis moeten willen hebben.
Via via uitgezonderd, maar laat het dan geen vage kennis van een kennis zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108900637
Een zoon van vrienden van m'n ouders zou er ook wel in willen, als ik er 650 voor vraag, kan hij dan zomaar de rest aanvragen via huursubsidie, kan je best misbruik van maken lijkt mij als je dat onderling zo kan regelen.
pi_108900790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:29 schreef JDx het volgende:
Een zoon van vrienden van m'n ouders zou er ook wel in willen, als ik er 650 voor vraag, kan hij dan zomaar de rest aanvragen via huursubsidie, kan je best misbruik van maken lijkt mij als je dat onderling zo kan regelen.
Huurtoeslag krijgt hij alleen maar als hij te weinig verdient.

En als je aan zulke constructies meewerkt vind ik je moraal jezelf net zo verlagen als die exhuurders. Alleen wordt er hierdoor dan niet 1 persoon genaaid maar de gehele maatschappij.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:45:46 #239
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108901046
Wat voor constructie?

Huurtoeslag is gewoon mogelijk, zolang er maar aan een x-aantal voorwaarden voldaan wordt. Dat JDx particuliere verhuurder is, maakt dan niet uit. Dat ie een verkeerde moraal zou hebben als ie huurtoeslag aanvaard is ook onzin. Die regeling vergelijken met de moraal van de exhuurder is gewoon belachelijk. Dat de hele maatschappij genaaid wordt is niet JDx zijn probleem, maar dat is het probleem van de linkse regering die 'armen' maar wat graag in de watten legt met diverse toeslagen. En hen dus voor een bedrag van 250 euro netto (650 euro huur minus ca. 400 euro huurtoeslag van de overheid) in hetzelfde huis laat wonen terwijl de koper van het huis met geld zelf 650 euro betaald aan hypotheek.

Enige waar JDx zeker van moet zijn is dat de huurprijs van zn woning niet verlaagd kan worden middels het puntensysteem. Want dan schiet ie er zelf bij in.

*exacte bedragen weet ik niet, maar huur wordt teruggebracht tot ca 250 euro met huurtoeslag als je daar recht op hebt.
Ook hoi !
pi_108901286
En die koper krijgt over die 650 euro weer hra.

Verder is de hoogte van de huurtoeslag afhankelijk van het inkomen van de persoon die er in gaat wonen. Die huurtoeslag zal die huurder niet voor niets krijgen omdat hij anders waarschijnlijk te weinig geld aan het eind van de maand overhoudt. Als jdx die huurtoeslag van de huurder gaat ontvangen kunnen we nu al gaan wachten op het vrrvolg nieuwe huurder kan niet de gehele huur ophoesten.

En wat de kleur van een regering en regeling ermee van doen heeft om fraude goed te praten ontgaat me geheel.
  Vis een optie? vrijdag 9 maart 2012 @ 12:55:59 #241
70532 loveli
N
pi_108901370
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
En die koper krijgt over die 650 euro weer hra.
Krijg je tegenwoordig hra voor een huis waar je zelf niet in woont?
crap in = crap out
pi_108901498
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Krijg je tegenwoordig hra voor een huis waar je zelf niet in woont?
Nee maar wat heeft dat ermee te maken? Dan zou je een beheer maatschappij moeten opzetten als je wel je rente lasten wilt aftrekken en vervolgens verhuren.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:24:57 #243
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_108902304
HRA is toch alleen voor particulieren die zelf wonen in het huis dat ook in schaal 1 belast wordt?
pi_108902548
Ja idd, ik krijg geen HRA meer hoor. Betaal het volle bedrag gewoon.

Maar ik snap dus niet dat dat huursubsidie systeem zo werkt, je kan toch huren naar wat je verdient. Beetje raar dat je meer kan huren als je minder verdient.

Ben er juist op tegen ipv dat ik er misbruik van wil gaan maken. Dacht dat dit alleen gelde voor minimum inkomens die niks anders kunnen krijgen ofzo.

Dus als een vriend van mij die nog op school zit er in zou willen, zou hij voor 350 euro per maand er kunnen wonen en 300 euro subsidie krijgen. Hij blij, ik blij, lijkt me niet dat dat zo makkelijk werkt.

Ps. volgens het puntensysteem mag ik er maximaal 720 euro voor vragen ofzo.
pi_108903827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef JDx het volgende:
Ja idd, ik krijg geen HRA meer hoor. Betaal het volle bedrag gewoon.

Maar ik snap dus niet dat dat huursubsidie systeem zo werkt, je kan toch huren naar wat je verdient. Beetje raar dat je meer kan huren als je minder verdient.

Ben er juist op tegen ipv dat ik er misbruik van wil gaan maken. Dacht dat dit alleen gelde voor minimum inkomens die niks anders kunnen krijgen ofzo.

Dus als een vriend van mij die nog op school zit er in zou willen, zou hij voor 350 euro per maand er kunnen wonen en 300 euro subsidie krijgen. Hij blij, ik blij, lijkt me niet dat dat zo makkelijk werkt.

Ps. volgens het puntensysteem mag ik er maximaal 720 euro voor vragen ofzo.
Dat kan volgens mij theoretisch, maar jij als verhuurder loopt risico wanneer je iemand die geen of nauwelijk vast inkomen heeft in een voor hem/haar te duur huis stopt. Dat hebben die debielen aan wie het huis verhuurde wel bewezen. Het is niet voor niets dat er bij verhuur van huizen altijd om inkomensgarantie wordt gevraagd.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:49:49 #246
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108907776
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef JDx het volgende:
Ja idd, ik krijg geen HRA meer hoor. Betaal het volle bedrag gewoon.

Maar ik snap dus niet dat dat huursubsidie systeem zo werkt, je kan toch huren naar wat je verdient. Beetje raar dat je meer kan huren als je minder verdient.

Ben er juist op tegen ipv dat ik er misbruik van wil gaan maken. Dacht dat dit alleen gelde voor minimum inkomens die niks anders kunnen krijgen ofzo.

Dus als een vriend van mij die nog op school zit er in zou willen, zou hij voor 350 euro per maand er kunnen wonen en 300 euro subsidie krijgen. Hij blij, ik blij, lijkt me niet dat dat zo makkelijk werkt.

Ps. volgens het puntensysteem mag ik er maximaal 720 euro voor vragen ofzo.
Als die vriend ouder is dan 21 of 23 jaar, dan kan dat ja. Er is een leeftijdsgrens; onder een bepaalde leeftijd kun je maar tot een bepaald bedrag huren om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.

Voor huurtoeslag is enkel vereist dat je in een huis woont met een bepaalde huur, dat dat een zelfstandige woning is en niet meer dan een x-bedrag verdient. Ook mag je geen groot vermogen hebben. Afhankelijk van je inkomen ontvang je een bedrag aan huurtoeslag. Verdien je wat meer, dan ontvang je wat minder, heb je nauwelijks inkomen, dan ontvang je dus tot de max. huurtoeslag.

Als die vriend, die ook nog op school zit, dus boven de 23 is en niet alteveel verdient dan zou ie zelf dus netto rond de 250 euro huur betalen en de rest van de huur wordt gecompenseerd met huurtoeslag. Dat is geen fraude, maar iets wat mogelijk is gemaakt door de Nederlandse regering en volkomen legaal is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Inlognaam op 09-03-2012 15:57:33 ]
Ook hoi !
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:55:02 #247
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108907952
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
.

En wat de kleur van een regering en regeling ermee van doen heeft om fraude goed te praten ontgaat me geheel.
Het is de linksheid van de regering die dit soort regeltjes heeft gemaakt waardoor mensen in te dure huurhuizen kunnen wonen. Dat is tenminste mijn idee over die huurtoeslag en andere toeslagen. Pamper de mensen maar, neem motivatie maar weg om hard(er) te werken.

Maar wat hier frauduleus aan is mag jij me uitleggen. Ik zou niet weten wat er frauduleus is aan huurtoeslag ontvangen door hen die daar recht op hebben.
Ook hoi !
pi_108912893
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:49 schreef Inlognaam het volgende:

Als die vriend, die ook nog op school zit, dus boven de 23 is en niet alteveel verdient dan zou ie zelf dus netto rond de 250 euro huur betalen en de rest van de huur wordt gecompenseerd met huurtoeslag.
Nee. Er zit ook een bovengrens aan wat je mag en kan huren met huurtoeslag. En volgens mij - maar timmer me er niet op vast - is die niet alleen afhankelijk van de vraag of de huur nog onder de liberalisatiegrens blijft, maar ook nog van de vraag of de woning min of meer passend is gezien het inkomen. Volgens mij wordt er bij bepaalde categorieën bepaald dat je alleen huurtoeslag krijgt tot 500 euro nogwat huur. Weet ik overigens niet zeker. Geliberaliseerde huurwoningen komen iig niet voor huurtoeslag in aanmerking.

Verder een opmerking: als je voor verhuur met huurtoeslag kiest, probeer het dan zo te regelen dat de belastingdienst de huurtoeslag rechtstreeks naar de verhuurder overmaakt. Voordat de huurder het bedrag opsnuift.
pi_108917442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het is de linksheid van de regering die dit soort regeltjes heeft gemaakt waardoor mensen in te dure huurhuizen kunnen wonen. Dat is tenminste mijn idee over die huurtoeslag en andere toeslagen. Pamper de mensen maar, neem motivatie maar weg om hard(er) te werken.

Maar wat hier frauduleus aan is mag jij me uitleggen. Ik zou niet weten wat er frauduleus is aan huurtoeslag ontvangen door hen die daar recht op hebben.
Wat hier frauduleus aan is is de gedeeltelijke witte huur en een gedeeltelijke zwarte huur om zodoende de bd op te lichten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:38:45 #250
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108918148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:34 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee. Er zit ook een bovengrens aan wat je mag en kan huren met huurtoeslag. En volgens mij - maar timmer me er niet op vast - is die niet alleen afhankelijk van de vraag of de huur nog onder de liberalisatiegrens blijft, maar ook nog van de vraag of de woning min of meer passend is gezien het inkomen. Volgens mij wordt er bij bepaalde categorieën bepaald dat je alleen huurtoeslag krijgt tot 500 euro nogwat huur. Weet ik overigens niet zeker. Geliberaliseerde huurwoningen komen iig niet voor huurtoeslag in aanmerking.

Verder een opmerking: als je voor verhuur met huurtoeslag kiest, probeer het dan zo te regelen dat de belastingdienst de huurtoeslag rechtstreeks naar de verhuurder overmaakt. Voordat de huurder het bedrag opsnuift.
Er zit idd een bovengrens voor huurtoeslag. Die zit iets boven de huurprijs van 650 euro die JDx wilt vragen. Meen ergens rond de 675 euro ongeveer dus als JDx zn huis verhuurt voor 650 euro is huurtoeslag mogelijk voor de nieuwe bewoner.

Dat wat Sessy aangeeft bedoel ik ook; huurtoeslag direct door de belastingdienst over laten maken naar jouw rekening. Ook is het volgens mij mogelijk dat met de sociale dienst afgesproken wordt dat de huur door hen betaald en verrekend wordt. Weet alleen niet of elke gemeente dat doet.

Liever een uitkeringtrekker erin met zo'n betalingsregeling, dan iemand met mooie verhaaltjes.
Ook hoi !
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:40:37 #251
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108918248
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat hier frauduleus aan is is de gedeeltelijke witte huur en een gedeeltelijke zwarte huur om zodoende de bd op te lichten
Waar zie je zwarte huur dan?
Ook hoi !
  zaterdag 10 maart 2012 @ 04:35:17 #252
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_108931639
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:55 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het is de linksheid van de regering die dit soort regeltjes heeft gemaakt waardoor mensen in te dure huurhuizen kunnen wonen. Dat is tenminste mijn idee over die huurtoeslag en andere toeslagen. Pamper de mensen maar, neem motivatie maar weg om hard(er) te werken.

Maar wat hier frauduleus aan is mag jij me uitleggen. Ik zou niet weten wat er frauduleus is aan huurtoeslag ontvangen door hen die daar recht op hebben.
Er is nog nooit een linkse regering geweest in Nederland :')
  Vis een optie? zaterdag 10 maart 2012 @ 08:41:21 #253
70532 loveli
N
pi_108932082
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 04:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Er is nog nooit een linkse regering geweest in Nederland :')
Hoe oud ben jij?
crap in = crap out
  zaterdag 10 maart 2012 @ 08:43:00 #254
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108932098
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 04:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Er is nog nooit een linkse regering geweest in Nederland :')
Goed, de linkse partijen dan. Of de te linkse regering.
Ook hoi !
pi_108932281
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:40 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waar zie je zwarte huur dan?
Er zit een verschil tussen de huurprijs die dan aan de bd wordt doorgegeven voor de huurtoeslag en het huurbedrag wat jullie in deze constructie de huurder willen laten betalen. Dat is toch echt frauduleus.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:16:12 #256
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_108933986
Zwarte huur? Huurpenningen zijn onbelast... Je betaalt alleen vermogensbelasting over de eventuele overwaarde van je huis.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_108934093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:16 schreef Isegrim het volgende:
Zwarte huur? Huurpenningen zijn onbelast... Je betaalt alleen vermogensbelasting over de eventuele overwaarde van je huis.
en als huurder moet je aan de bd ook het werkelijke huurbedrag aangeven als dit boven de liberalisatie grens is krijg je geen cent huurtoeslag dus.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:49:10 #258
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_108934618
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

en als huurder moet je aan de bd ook het werkelijke huurbedrag aangeven als dit boven de liberalisatie grens is krijg je geen cent huurtoeslag dus.
Ah, op die manier. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_108936203
En JDx, ben je al in je huis geweest?
Valt het inderdaad mee, of hebben ze ook dingen ontvreemd die ze niet hadden mogen meenemen, eventueel onder de noemer dat dat door de inbraak is gekomen?

Zoals gezegd kun je misschien beter de volgende keer een makelaar inhuren die ook een goed huurcontract voor je opstelt.
pi_108938782
Nou ik ben er gisteren geweest en redelijk my ass, ik vind het een teringbende. 7 deuren kapot, door geweld, waarschijnlijk in woede aanvallen ofzo, 2 ruiten kapot, afzuigkap kapot, geen eigendommen meegenomen gelukkig.

Hoorde van buren dat ze elke dag slaande ruzie hadden, regelmatig groepen buitenlanders voor de deur stonden die hem in elkaar kwamen slaan omdat ze nog geld van hem kregen, was echt een gekkenhuis daar. Lampschakelaars die compleet missen, de muren zijn zo geel van de rook dat het bijna bruin lijkt. Is zeker voor 1000 euro schade.

Vanmorgen nieuwe sloten erin gezet.

Hun 107cm splinternieuwe flatscreen is zogenaamd gestolen, maar er zijn geen sporen van inbraak oid. Buren vermoeden ook dat het hier gaat om verzekerings fraude of waardevolle spullen verwijderen uit het huis voordat er beslag op gelegd kon worden.
pi_108939141
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:24 schreef JDx het volgende:
Nou ik ben er gisteren geweest en redelijk my ass, ik vind het een teringbende. 7 deuren kapot, door geweld, waarschijnlijk in woede aanvallen ofzo, 2 ruiten kapot, afzuigkap kapot, geen eigendommen meegenomen gelukkig.

Hoorde van buren dat ze elke dag slaande ruzie hadden, regelmatig groepen buitenlanders voor de deur stonden die hem in elkaar kwamen slaan omdat ze nog geld van hem kregen, was echt een gekkenhuis daar. Lampschakelaars die compleet missen, de muren zijn zo geel van de rook dat het bijna bruin lijkt. Is zeker voor 1000 euro schade.

Vanmorgen nieuwe sloten erin gezet.

Hun 107cm splinternieuwe flatscreen is zogenaamd gestolen, maar er zijn geen sporen van inbraak oid. Buren vermoeden ook dat het hier gaat om verzekerings fraude of waardevolle spullen verwijderen uit het huis voordat er beslag op gelegd kon worden.
Alles gefotografeerd en vastgelegd? Met getuige en op schrift gezet?
dag
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:39:58 #262
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_108939205
Helaas is het slechts een schadepost die je slechts bij de Rest kan toevoegen. Balen dat je dus moet investeren om het huis weer woonlaag te krijgen. als ik het zo hoor, is de schade meer richting 2 à 3000.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_108940083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:24 schreef JDx het volgende:
Nou ik ben er gisteren geweest en redelijk my ass, ik vind het een teringbende. 7 deuren kapot, door geweld, waarschijnlijk in woede aanvallen ofzo, 2 ruiten kapot, afzuigkap kapot, geen eigendommen meegenomen gelukkig.

Hoorde van buren dat ze elke dag slaande ruzie hadden, regelmatig groepen buitenlanders voor de deur stonden die hem in elkaar kwamen slaan omdat ze nog geld van hem kregen, was echt een gekkenhuis daar. Lampschakelaars die compleet missen, de muren zijn zo geel van de rook dat het bijna bruin lijkt. Is zeker voor 1000 euro schade.

Vanmorgen nieuwe sloten erin gezet.

Hun 107cm splinternieuwe flatscreen is zogenaamd gestolen, maar er zijn geen sporen van inbraak oid. Buren vermoeden ook dat het hier gaat om verzekerings fraude of waardevolle spullen verwijderen uit het huis voordat er beslag op gelegd kon worden.
Het zou ook eens meezitten he. :N.
Klote voor je.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 10 maart 2012 @ 18:37:59 #264
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_108945442
Tering, zeg... Wat ik mij afvraag, he, heb jij toen wel gevraagd om verklaringen van loon of verhuurders ofzo? Zal haast wel niet. Bah, tuig, aan de schandpaal ermee, zet ze ergens met naam te kakken aub ter voorkoming van nieuwe slachtoffers... }:|
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_108945779
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:24 schreef JDx het volgende:
Nou ik ben er gisteren geweest en redelijk my ass, ik vind het een teringbende. 7 deuren kapot, door geweld, waarschijnlijk in woede aanvallen ofzo, 2 ruiten kapot, afzuigkap kapot, geen eigendommen meegenomen gelukkig.
En de meterstanden al bekeken?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_108946474
Had ik laatst al gedaan, jaarafrekening net gehad, ik kreeg 1 euro terug, mede doordat het huis ook 3 maanden leeg heeft gestaan voordat ze erin gingen.
pi_108946629
Waren het zelf eigenlijk ook buitenlanders?
ADHD-C
pi_108947768
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:22 schreef LazyDave het volgende:
Waren het zelf eigenlijk ook buitenlanders?
Vele tokkies zijn gewoon net zo hollands als blank, dat er een kleine groep buitenlanders is die het voor de rest verziekt, zo is het ook met die tokkies, valt misschien alleen minder op omdat er een grotere groep tegenover staat.

JDx het is echt wel balen zeg, ben bang dat je inderdaad meer schade heb dan je nu denkt te hebben.
pi_108949599
Heb je op zich nog geluk mee. Ik heb eens gehoord van een stelletje drugsverslaafden in een pand die de CV-ketel en alle koperen buizen verpatst hadden.
Over de hennepwoningen hebben we denk ik allemaal wel horroverhalen gehoord.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:07:44 #270
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_108949984
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:55 schreef Sessy het volgende:
Heb je op zich nog geluk mee. Ik heb eens gehoord van een stelletje drugsverslaafden in een pand die de CV-ketel en alle koperen buizen verpatst hadden.
:')!
We zullen zien, zei de blinde.
pi_108950123
Ja serieus; ik heb 't van de concierge/complexbeheerder van het flatgebouw waarin die huurders dat dus hadden gedaan. Schijnt voor ong. 20.000 euro schade te zijn geweest.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:04:41 #272
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_108951802
Ik zou die buitenlanders achter ze aan sturen voor een leuk bedrag. Werkt schijnbaar beter dan welke deurwaarder dan ook.
pi_108954238
Ging ook ff door mijn hoofd, die gasten hebben hun geld waarschijnlijk wel ;)
pi_108955654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:11 schreef Sessy het volgende:
Ja serieus; ik heb 't van de concierge/complexbeheerder van het flatgebouw waarin die huurders dat dus hadden gedaan. Schijnt voor ong. 20.000 euro schade te zijn geweest.
Die situaties weet ik ook wel, vooral bij antikraak wonen.
Hoewel ik me bij sommigen wel afvraagt of het door inbrekers of de huurder zelf is weggehaald.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 23:59:36 #275
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108955977
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:17 schreef JDx het volgende:
Had ik laatst al gedaan, jaarafrekening net gehad, ik kreeg 1 euro terug, mede doordat het huis ook 3 maanden leeg heeft gestaan voordat ze erin gingen.
Gelukkig. Vond je vorige post wel heel rot om te lezen weer.
Je hebt het voordeel dat je weet wie ze zijn en ook hun FB kunt volgen. Als er weer een nestje hondjes is enfin he. Je hebt in ieder geval iets om ze te traceren. Overigens kan de advocate ook in een systeem om te kijken waar ze uithangen als ze zich ergens inschrijven.

Weet niet of je het al gedaan hebt maar ga naar de gemeente van je koophuis en laat ze uitschrijven op dat adres. Dat is belangrijk om te doen. Zoals ik het zooitje heb kunnen volgen in deze reeks kun je namelijk nog wel incassopost en deurwaarders verwachten en dat is voor jou heel vervelend omdat je daar op moet reageren etc.

Ik vind het ongelooflijk rot voor je allemaal maar heus over een poos is het over en die rotzakken zijn weg. Zie het positief in. Je kunt weer opbouwen. Sterkte iig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 11 maart 2012 @ 01:48:59 #276
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108958905
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:03 schreef JDx het volgende:
Ging ook ff door mijn hoofd, die gasten hebben hun geld waarschijnlijk wel ;)
In ieder geval een nieuwe 105cm tv.

Het is dat ik zelf totaal niet kan schilderen en zo onhandig ben als het maar kan, maar anders had ik je echt zo willen helpen je pandje weer zo snel mogelijk op te knappen en weer in oude staat te krijgen.

Heb evt wel een goede rvs afzuigkap liggen voor je in Delft, mocht je daar interesse in hebben. Die kun je zo van me krijgen. Indien je daar interesse in hebt, moet je even pm'tje met je mailadres en dan maak ik foto's.

[ Bericht 3% gewijzigd door Inlognaam op 11-03-2012 01:58:02 ]
Ook hoi !
pi_108961357
Thanks man, we zijn inmiddels in overleg met mensen vrienden van een ouder echtpaar wat al iets van 15 jaar daar in de straat woont en die kennen mensen die dringend op zoek zijn naar onderkomen (woonden in een chalet op een park, maar daar moet iedereen weg, mag niet meer).

We proberen iets te regelen dat met korting op de huur de eerste maand, zij zelf voor schilderwerk e.d. zorgen en wij nieuwe deuren bestellen (waarvan de factuur uiteraard naar de oude huurders gaat). En m'n broertje had nog een vriendin die wel interesse had, dus ik heb goede hoop dat we er nu via via iets in kunnen krijgen.

Sowieso iedereen bedankt, die hier meeleefde (en nog steeds doen), soms als ik het ff niet meer zag zitten, kon ik het weer kwijt in een post en kon ik even later weer rationeel naar de situatie kijken, hoe kut het ook is en blijft de komende tijd.

[ Bericht 8% gewijzigd door JDx op 11-03-2012 10:03:51 ]
  Vis een optie? zondag 11 maart 2012 @ 10:14:46 #278
70532 loveli
N
pi_108961706
Ongeacht aan wie je je huis gaat verhuren, zorg ervoor dat je het goed regelt en weet hoe huurbescherming in elkaar zit. Als je je huis wilt verkopen levert het in verhuurde staat minder op. En een clausule dat de huurders vertrekken als jij het verkoopt is niet bindend.
crap in = crap out
pi_108964083
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 09:42 schreef JDx het volgende:
Thanks man, we zijn inmiddels in overleg met mensen vrienden van een ouder echtpaar wat al iets van 15 jaar daar in de straat woont en die kennen mensen die dringend op zoek zijn naar onderkomen (woonden in een chalet op een park, maar daar moet iedereen weg, mag niet meer).

We proberen iets te regelen dat met korting op de huur de eerste maand, zij zelf voor schilderwerk e.d. zorgen en wij nieuwe deuren bestellen (waarvan de factuur uiteraard naar de oude huurders gaat). En m'n broertje had nog een vriendin die wel interesse had, dus ik heb goede hoop dat we er nu via via iets in kunnen krijgen.

Sowieso iedereen bedankt, die hier meeleefde (en nog steeds doen), soms als ik het ff niet meer zag zitten, kon ik het weer kwijt in een post en kon ik even later weer rationeel naar de situatie kijken, hoe kut het ook is en blijft de komende tijd.
Ik zou het niet als korting vormgeven. Je vervuilt daarmee de discussie over de hoogte van de beginhuur en zo.

Geef het vorm als een overeenkomst van opdracht. Noem dat je overweegt dat het echtpaar er gezien de persoonlijke omstandigheden een belang bij heeft, zo snel mogelijk over een onderkomen te beschikken, en jij een woning hebt met een aantal gebreken (omschrijven) die het echtpaar afdoende bekend zijn en dat het echtpaar die accepteert,
dat echtpaar z.s.m. zal een deur, formaat X, aanschaffen en installeren voor een prijs van Euro ...,- en zal dit bedrag verrekenen met een deel van de door de echtpaar verschuldigde 1e maandhuur, middels een daartoe bestemde mededeling met bijgesloten de factuur;
dat echtpaar de (opsomming) werkzaamheden zal verrichten, waarbij de materiaalkosten tot een maximum van Euro ...,- verrekent mogen worden met de door het echtpaar verschuldigde eerste maandhuur middels een daartoe bestemde mededeling met bijgesloten de aankoopbonnen;
dat voor deze werkzaamheden aan echtpaar een vergoeding van Euro ...,- wordt toegekend die voldaan zal worden middels verrekening met de eerste maandhuur;

even uitrekenen zo dat je niet méér hebt dan de eerste maandhuur, als je meer wilt kunnen verrekenen zal dat bijv. met de door het echtpaar te betalen borg kunnen of zo.

etc. En dan even wat beter formuleren dan wat ik nu uit m'n nek lul. Dat zou ik in een aparte overeenkomst stoppen dan de huurovereenkomst. En zowel voor 't ene als voor 't andere de beiden laten tekenen.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:25:53 #280
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_108964154
En ook ervoor zorgen dat ze die werkzaamheden binnen een bepaalde tijd doen. Voor je het weet willen ze minder gaan betalen omdat het huis in slechte staat is ofzo.
Spoilers!
  zondag 11 maart 2012 @ 19:27:23 #281
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_108980792
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:14 schreef loveli het volgende:
En een clausule dat de huurders vertrekken als jij het verkoopt is niet bindend.
Niet helemaal waar. Er is nu een regeling waarmee je onder de huurbescherming uit kunt. Is speciaal in het leven geroepen voor eigenaars die hun woning niet verkocht krijgen. Je moet dan alleen wel o.a. een vergunning aanvragen bij de gemeente.

De vraag is natuurlijk wel wie een woning wil huren waar hij elk moment uit geschopt kan worden. Werkt denk ik alleen bij schaarste.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109016857
Vandaag nog een rekening van 2309 euro naar de advocaat gegaan voor de extra maand, 7 dagen en alle schade. Komt nog weer bij die 4625 euro op.
  maandag 12 maart 2012 @ 17:21:23 #283
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109017010
Ik hoop van harte dat ze zich meteen weer ergens inschrijven en dat ze er flinke problemen mee krijgen.

Hoe heb je het schadebedrag bepaald?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 12 maart 2012 @ 17:28:13 #284
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_109017282
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 09:42 schreef JDx het volgende:
Thanks man, we zijn inmiddels in overleg met mensen vrienden van een ouder echtpaar wat al iets van 15 jaar daar in de straat woont en die kennen mensen die dringend op zoek zijn naar onderkomen (woonden in een chalet op een park, maar daar moet iedereen weg, mag niet meer).

We proberen iets te regelen dat met korting op de huur de eerste maand, zij zelf voor schilderwerk e.d. zorgen en wij nieuwe deuren bestellen (waarvan de factuur uiteraard naar de oude huurders gaat). En m'n broertje had nog een vriendin die wel interesse had, dus ik heb goede hoop dat we er nu via via iets in kunnen krijgen.

Sowieso iedereen bedankt, die hier meeleefde (en nog steeds doen), soms als ik het ff niet meer zag zitten, kon ik het weer kwijt in een post en kon ik even later weer rationeel naar de situatie kijken, hoe kut het ook is en blijft de komende tijd.
Joepie, nog meer vage constructies waarmee je flink de boot in kan gaan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_109017325
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop van harte dat ze zich meteen weer ergens inschrijven en dat ze er flinke problemen mee krijgen.

Hoe heb je het schadebedrag bepaald?
Facturen van alle materialen om de boel te repareren, zit een complete specificatie bij.
  maandag 12 maart 2012 @ 17:29:50 #286
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_109017354
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Facturen van alle materialen om de boel te repareren, zit een complete specificatie bij.
^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_109017421
Foto's van de schade genomen? Anders krijg je de discussie dat ze niet in staat zijn gesteld, het goedkoper te repareren en zo...
pi_109017429
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Facturen van alle materialen om de boel te repareren, zit een complete specificatie bij.
Kun je ook het aantal reparatieuren opgeven met je zelf bedacht uurtarief?
  maandag 12 maart 2012 @ 17:42:05 #289
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109017786
JdX, als je ons een tip mag geven om toekomstige huurders te screenen, hoe zou jij dat dan vanaf nu aanpakken? Kon je het vantevoren zien/merken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 12 maart 2012 @ 18:31:33 #291
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109019478
quote:
Hi-la-risch. :D!!!
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109019711
Meer in het kader van zooi verpatsende huurders die 't op inbrekers afschuiven wellicht?
pi_109040984
Gelukkig is deze nachtmerrie (op een hoop schade na, financieel, fysiek en mentaal) nu voorbij.
Wat een hel.
JxD, je hebt je kranig gehouden. Ik had al lang met een bijl in de hand voor de deur gestaan om ze er persoonlijk uit te trappen. Respect voor je geduld en moed om het allemaal officieel te regelen.
Hopelijk krijg je ooit nog wat geld van ze.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:12:01 #294
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_109041795
Hoe Heten die eikels eigenlijk? Publiekelijk aan de schandpaal nagelen die lui. Helaas mag je het niet op internet plempen. Ik persoonlijk was het huis binnen gedrongen en alles zelf gejat wat van waarde was.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:17:43 #295
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109049936
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoe Heten die eikels eigenlijk? Publiekelijk aan de schandpaal nagelen die lui. Helaas mag je het niet op internet plempen. Ik persoonlijk was het huis binnen gedrongen en alles zelf gejat wat van waarde was.
Waarom mag je het niet op internet zetten? Smaad noch laster is het niet als je het verhaal erbij zet.
Ook hoi !
pi_109050995
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:17 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waarom mag je het niet op internet zetten? Smaad noch laster is het niet als je het verhaal erbij zet.
Maar vast wel iets met privacy-wetgeving enzo... :{
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:35:44 #297
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109052775
Geen idee, maar eigenlijk vind ik zoiets een burgerplicht dat je dat op het web zet en potentiele verhuurders waarschuwt.

Foto's mag je niet zomaar van ze plaatsen, maar volgens mij is het niet verboden je verhaal te doen met namen en al. En anders; wat willen ze doen dan? De politie bellen?

Denk dat JDx wel nog even de huurders moet bellen om zelf het pand op te knappen. Puur formeel, om ze in de gelegenheid te stellen het pand netjes op te leveren. Anders krijg je daar weer gezeik mee, dat zij gaan zeggen: ja, maar oplevering is akkoord bevonden en anders hadden we het zelf wel weer teruggebracht in oude staat.
Ook hoi !
pi_109053570
De oplevering is niet door mij gedaan, maar door de deurwaarder, die extra rekening is ook naar hem toe, we zullen van hem wel horen wat de mogelijkheden zijn.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:13:55 #299
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_109056264
Heb je ooit nog antwoord gekregen van de deurwaarder waarom hij zo lang heeft gewacht met het overhandigen van de dagvaarding en waarom er zonder overleg verlenging is besproken?
Spoilers!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 19:34:20 #300
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109059859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je ooit nog antwoord gekregen van de deurwaarder waarom hij zo lang heeft gewacht met het overhandigen van de dagvaarding en waarom er zonder overleg verlenging is besproken?
Zou ik ook graag willen weten. Ook die deurwaarder zou moeten weten dat dat zo snel mogelijk betekend zou moeten worden.

Verder ben ik wel benieuwd naar hoe hoog die deurwaarderskosten tot nu toe zijn en wat daarover afgesproken is. Krijg het idee dat die aardig wat werk heeft verricht en laat die nu de eerste zijn die betaald wordt als er wat te halen is.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')