abonnement Unibet Coolblue
pi_107935020
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:

GKB duurt 3 jaar en dan krijg je maar 45euro per week om van rond te komen.
En jij wilt nu 20 jaar over de aflossing gaan doen en 200 euro per week overhouden om van rond te komen?
pi_107941050
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:40 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ik ben op zoek naar een kredietverstrekker die daarvoor bedoeld is, geen bank o.i.d. Is de bedoeling dat die kredietverstrekker het afbetaald en ik dan aan hun maandelijks een bedrag aflos.
Veelal werken gemeentelijke kredietbanken volgens dat model. Informeer ernaar.

Als je overwaarde hebt (rariteit in deze tijd) is een 2de hypotheek een optie.

3 jaar x 45 euro per week klinkt als schuldsanering, al dan niet minnelijk traject. Die werkt als volgt: GKB biedt schuldeisers een percentage (geen 100%) van de vordering aan af te betalen, op basis van aflosvermogen (verschil tussen vrij te laten bedrag - die kan je online berekenen - en je inkomsten). Gaan die daarmee akkoord, dan zal GKB veelal een bedrag voorfinancieren om daarmee ineens de schuldeisers af te betalen en heb jij vervolgens als schuldeiser GKB voor bedrag X dat je dan in 3 jaar aflost doordat alles boven je vtlb naar GKB gaat. Gaan je schuldeisers er niet mee akkoord en voldoe je verder aan de voorwaarden voor de wettelijke schuldsanering, dan wordt dat traject ingezet.

Punt is, die manier van werken werkt doordat GKB de schuldeisers minder dan 100% aanbiedt - dat kan van een paar procent (bij ernstige schuldensituatie) tot heel veel variëren, maar in de praktijk is het meestal minder dan de helft. Zonder GKB krijg je de schuldeisers nooit zo ver dat ze akkoord gaan met minder dan 100% plus de rente erover, en als GKB een schuldsaneringstraject ipv budgetbeheer aanbiedt, is er meestal een behoorlijk ernstige schuldensituatie volgens mij.

TS, voor de lol: http://www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=burger
bereken je vrij te laten bedrag, en trek dat af van je inkomsten. Hoeveel houd je dan over?
Zeg maar X. Dat is het bedrag dat je maximaal zou kunnen besteden aan het aflossen van leningen (meer gaat hem in elk geval zeker niet worden).

Vervolgens kan je hier: http://www.wettelijkerente.net/renteberekening.aspx
berekenen wat de rente is over de schulden die je hebt. Jij hebt als consument te maken met wettelijke rente en contractuele rente (bijv. als een bedrijf zegt dat ze 12% rente per jaar rekenen is dat contractueel, is er niets over gezegd in de algemene voorwaarden of de overeenkomst, dan is het de gewone rente). Je kan dan berekenen hoe lang het in theorie duurt om je schulden helemaal af te lossen. Bedenk dat elke lening een andere rente kan hebben, en dat als je betalingsregelingen gaat aanbieden, de meesten niet akkoord gaan met minder dan 50 euro per maand. De keuze om eerst - zonder dagvaardingen, veroordelingen in enorme proceskosten en een incassobureau op je dak te krijgen die beslag gaat leggen - alleen de schulden af te betalen met de hoogste rente heb je dus niet echt.

Je krijgt dan een realistisch beeld van hoe lang het in theorie zou duren als je je schulden gaat aflossen via het kredietbankmodel. Als dat (veel) langer is dan 3 jaar, en er is geen aanzienlijke inkomstenopplussing in zicht binnen afzienbare tijd bijv. door promotie, ben je wat mij betreft absoluut een kandidaat voor de schuldsanering.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sessy op 13-02-2012 19:47:27 ]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:51:10 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107966655
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Nee ben ik al geweest, die doen inkomensbeheer hier in de gemeente en dat heb ik niet nodig. Heb gewoon een lening nodig om alle schulden om te zetten in 1 schuld zodat er dan 1x per maand via automatische incasso een bedrag wordt afgelost.
Waarom zou dit voordelen bieden t.o.v. meerdere keren per maand meerdere schulden aflossen? Heb je alles overzichtelijk? Zo ja, zet het hier eens neer (als je wilt tenminste), dan weten we over wat voor berag het gaat.
Of is het probleem dat je huidige schulden geen betalingsregeling kennen maar directe betaling vereisen?
censuur :O
pi_107978167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom zou dit voordelen bieden t.o.v. meerdere keren per maand meerdere schulden aflossen? Heb je alles overzichtelijk?
Nouja, te meer waar je met internetbankieren gewoon periodieke overboekingen kunt instellen.
pi_108004963
Lijkt mij eigenlijk wel slim om je schulden onder te brengen bij één kredietverstrekker. Zo is het allemaal een stuk overzichtelijker en waarschijnlijk voordeliger. Je moet inderdaad wel die grotere lening los kunnen krijgen. Je klinkt namelijk niet heel erg kredietwaardig. Volgens mij is de tijd er ook niet helemaal naar dat je makkelijk een lening krijgt. Ik denk dat leningen samenbrengen een goede optie is voor mensen die daadwerkelijk wel weten waar ze mee bezig zijn. Jij lijkt me niet een van deze mensen en kan beter hulp gaan zoeken voordat kwaad erger wordt.
pi_108005188
Kijk je uit dat je niet van de drup in de regen valt. Klinkt allemaal leuk alles onderbrengen bij 1 kredietverstrekker maar als je nu al moeite hebt om het bij te houden en opofferingen te doen, zie ik het zwart in.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:10:50 #32
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108005397
Ik denk dat dit een van de mooiste TT's is die ooit heb gezien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108005400
voorschotje.nl :7 rente is wel heftig, maar ze stellen geen vragen.
Haai
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:12:28 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_108005450
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:11 schreef MadDorito het volgende:
voorschotje.nl :7 rente is wel heftig, maar ze stellen geen vragen.
Briljant idee. Echt, chapeau.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_108072964
Ik neem aan dat het om een groter bedrag gaat dan wat je bij voorschotje kunt lenen. Als het daar om gaat, waar praten we dan nog over. Ik neem juist aan dat ze leningen zoals van voorschotje.nl samen wil brengen in één goedkopere lening.
pi_108136094
Ga naar de ECB en vraag om een Griekse lening,daarna ga je naar je schuldeisers en bied ze aan maximaal 30% van je openstaande schuld te betalen tegen finale kwijting.

Die Griekse lening betaal je over 10 jaar terug met een maximale rente van 1%.

Zo doen de Grieken ook en die komen er gewoon mee weg
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_108140814
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:10 schreef eriksd het volgende:
Ik denk dat dit een van de mooiste TT's is die ooit heb gezien.
:Y

"Laten we 'n gat graven om 't andere gat mee te dichten!" was m'n eerste gedachte. :')
Hallon!
pi_108518767
Ik zit een beetje te wachten totdat TS met een update of een serieuze reactie komt, maar die lijkt nu niet meer te durven nadat ze zo uitgekotst is door mensen hier. Ik probeerde TS nog serieus te helpen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:22:10 #39
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108521652
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:26 schreef marloesw het volgende:
Ik zit een beetje te wachten totdat TS met een update of een serieuze reactie komt, maar die lijkt nu niet meer te durven nadat ze zo uitgekotst is door mensen hier. Ik probeerde TS nog serieus te helpen.
Dat hebben wel meer posters gedaan, door TS naar de gemeentelijke kredietbank te verwijzen, de aangewezen instantie voor (minnelijke) schuldsanering en die in een dergelijk traject ook precies doet wat TS wil, maar uiteraard onder bepaalde - strenge - voorwaarden.
Om de een of andere reden geeft TS aan dit niet te willen, en dan ben je min of meer uitgepraat.

De eerste stap bij het oplossen van een probleem = erkennen dat je een probleem hebt. Ik krijg zo het gevoel dat TS zover helaas nog niet is.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_108523301
Wie niet tegenwoordig? Neckermann, Wehkamp, Kruidvat, het dolfinarium, noem maar op.
Maar ik zou toch maar voor de GKB gaan, komt er toch wel van uiteindelijk.
pi_108523895
Schulden herzien/'oversluiten' kan wel nuttig zijn, een banklening is goedkoper dan een creditcard schuld. Maar om niet naar percentages te kijken en het louter te doen voor gemak is imho erg kortzichtig. Kost je misschien een uurtje per maand om een beetje overzicht er in te houden.

Om wat voor schulden gaat het (rentepercentage) en in welke verdeling?
pi_108523925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:50 schreef JellieVrolijk het volgende:
Wie niet tegenwoordig? Neckermann, Wehkamp, Kruidvat, het dolfinarium, noem maar op.
Maar ik zou toch maar voor de GKB gaan, komt er toch wel van uiteindelijk.
Heeft Fok een reclame dealtje met Wehkamp ofzo?

Wel mooi dat het juist in zo'n topic komt :D
pi_108701581
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:02 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heeft Fok een reclame dealtje met Wehkamp ofzo?

Wel mooi dat het juist in zo'n topic komt :D
Lijkt me niet dat Fok zoiets heeft. Misschien een reclamepost ofzo. Slechte plek om te posten dan, ook niet echt op het onderwerp gepost.
pi_108701909
En een aparte rekening openen en daarvan alle schulden laten betalen is geen optie als je toch zo goed ben in aflossen? Maak je maandelijks 1 bedrag over naar de schuldrekening en dan kunnen alle schuldeisers hun geld afhalen en kijk jij daar niet meer naar om?

Ben je trouwens geregistreerd bij BKR?

Als je perse geld wil lenen om je schulden af te betalen is GKB is de enige oplossing denk ik, daar zijn ze min of meer voor...
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108701948
Om welke orde van grootte gaat het? Dat maakt nogal verschil namelijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108702321
quote:
5s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:55 schreef sigme het volgende:
Om welke orde van grootte gaat het? Dat maakt nogal verschil namelijk.
en hoeveel personen/bedrijven? 10 mensen 1000 euro schuldig zijn of slechts 3 mensen 1000 euro schuldig zijn maakt ook verschil.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_108703279
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:49 schreef marloesw het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat Fok zoiets heeft. Misschien een reclamepost ofzo. Slechte plek om te posten dan, ook niet echt op het onderwerp gepost.
Denk het wel, aangezien ik het zelf niet in url vorm schreef. Werd er automatisch van gemaakt.

TS is natuurlijk wel de Wehkamp doelgroep :P
pi_108731818
dat kan bij FREO. 5.3% rente. En je kan oversluiten.
pi_108732989
In TS zijn situatie acht ik de kans klein dat hij ergens krediet krijgt. Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten. Ik heb het gelukkig via familie kunnen regelen, op hun naam een doorlopend krediet. Uiteraard met een aantal voorwaarden. Ik ben gelukkig in staat om minimaal 5k per jaar af te lossen, zodat ik er binnen 2 jaar van af ben. Als je inkomen zo laag is dat je 10 jaar aan het afbetalen bent zou ik voor de schuldsanering kiezen. Is 3 jaar kut, maar dan ben je er wel van af, en heb je hopelijk iets geleerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')