abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_107856849
Wij hebben de Mura 3. Ik vind hem ideaal. Klapt makkelijk in en uit en er zit een stoeltje bij waar ze heerlijk in zitten. Is niet zo heel breed dus ze zitten er mooi recht in. Stoeltje kan ook helemaal plat dus das ook makkelijk. Alleen de voetenzak die er eigenlijk bij hoort groeien ze snel uit ivm de benen. Wij hebben er een gewone voetenzak bij.

En DML zegt dit!

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wij hebben nu een jaar de Easywalker Qtro in gebruik. We zijn er heel erg tevreden over en hebben hem inmiddels in de stad, bos, strand en de bergen gebruikt.
Wij verkozen de Qtro boven de Sky omdat wij hem veel wendbaarder vonden en hij klapte kleiner op en aangezien we klein wonen was dat een pré.
Wij vonden hem met buggy inzet ook een stuk kleiner opklappen dan bijvoorbeeld de Mura als je niet steeds het stoeltje er ook uit wilt halen. Plus ik vond de Mura gewoon lelijk :+
Ook is gebleken dat de Easywalker één van de grootste kinderwagenbakken heeft en daardoor kon ons kind echt de gehele zes maanden in de bak liggen en hoefden we niet al vroeg over te stappen op de buggy inzet. De buggy inzet kan wel helemaal plat maar ideaal is het niet vind ik voor zo'n kleintje omdat het dan toch meer klappen te verwerken heeft van hobbelweggetjes en stoepranden.

Het enige wat sommige mensen als nadeel ervaren is dat de zitting niet naar je toe gericht kan worden maar alleen van je af. Wij hadden daar geen problemen mee.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:02:38 #2
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107859114
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:18 schreef Handheld het volgende:
We willen 2 kinderen en tja vrouwlief wilt het liefste alles nieuw.
Ikzelf vind het idd nogal prijzig!
Is het ook. Ik kan je in ieder geval aanraden om voor een 4-wiels wagen (geen driewieler) te gaan vanwege stabiliteit. Daarnaast moet je ze gewoon in een winkel gaan proberen. Wij hadden ook bepaalde ideeen wat betreft wagens maar zijn toch voor een betere/duurdere gegaan. We zijn op de Joolz uitgekomen omdat die licht is en makkelijk op te vouwen is zodat 'ie heel makkelijk in je auto past. De maxi cosi vonden we te lomp en zwaar.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:39:28 #3
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_107860104
Wij hebben de Mutsy 4 rider. Ik háát driewielers, dus dat komt er hier sowieso niet in.
We hebben nu een Koelstra Simba Buggy bijgekocht. Blij mee!

De Mutsy is plat opvouwbaar. Niet klein. Hij past bij mijn man in de auto, (die heeft een Peugot 206+) maar alleen als de twee achterwielen er niet aanvast zitten. De wandelwageninzet past er dan alleen nog bij in als de hoedenplank thuis blijft. De kinderwagenbak kan alleen mee in de auto als het frame thuis blijft. Het is nogal groot dus.

In mijn auto, een Renault Megane Break, past alles makkelijk, zelfs de Koelstra past er nog naast. Het ligt er dus ook best aan hoeveel je auto kan hebben.
Voor de ruimte in huis maakt het ons niet uit, het frame ligt gewoon altijd in mijn auto. De Koelstra ligt daar ook in en de wandelwagenbak staat in de box omdat Jelte daar overdag in ligt. De wandelwagenzit ligt op zolder, want die is nu niet in gebruik.

Ik ben ondanks dat hij moeilijk in mijn mans auto past heel blij met de wagen. Hij rijdt superfijn en de de wandelwagenbak is heel fijn. Je kan als je hem niet meer gebruikt heel plat opvouwen en dan is hij makkelijker op te bergen. (Wij hebben de originele doos nog. Hij gaat hier straks dus weer gewoon in de doos.) De wandelwagenzit is ook geweldig. Hij kan helemaal plat en omdat de kap los van de wagen is heb je er ook echt profijt van voor als de baby op de platte stand staat. Je hebt eigenlijk geen parasol nodig en hij kan van je af en naar je toe!

Persoonlijk zou ik ook nooit voor een Quinny kiezen. Ik vind dat rammeldingen :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_107862518
Wij zijn heel happy met onze mura (4 wielen).
Maar in mei gaan we naar Kreta en dan is onze man 7 maanden oud. De buggy van de mura is lompgroot en dat is niet handig voor de reis en in het vliegtuig enzo.. Dus we zijn op zoek naar een inklapbare buggie die wel een beetje fatsoenlijk is en handig op vakantie.
Dus toch met ligstand bijvoorbeeld..
Iemand ideeen of ervaring?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 februari 2012 @ 16:39:25 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107863518
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:03 schreef Nirak het volgende:
Wij zijn heel happy met onze mura (4 wielen).
Maar in mei gaan we naar Kreta en dan is onze man 7 maanden oud. De buggy van de mura is lompgroot en dat is niet handig voor de reis en in het vliegtuig enzo.. Dus we zijn op zoek naar een inklapbare buggie die wel een beetje fatsoenlijk is en handig op vakantie.
Dus toch met ligstand bijvoorbeeld..
Iemand ideeen of ervaring?
http://www.babyentiener.n(...)seablue/category/39/

heb ik zelf ook, Zowel Jan Geert zitten er prima in. :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107864359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:03 schreef Nirak het volgende:
Wij zijn heel happy met onze mura (4 wielen).
Maar in mei gaan we naar Kreta en dan is onze man 7 maanden oud. De buggy van de mura is lompgroot en dat is niet handig voor de reis en in het vliegtuig enzo.. Dus we zijn op zoek naar een inklapbare buggie die wel een beetje fatsoenlijk is en handig op vakantie.
Dus toch met ligstand bijvoorbeeld..
Iemand ideeen of ervaring?
Ik heb nog wel een Chicco buggy te koop. Deze is het:

20 euro.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_107865281
nirak, wij gingen rond die koers met de oudste naar gran canaria. We hebben het onderstel van de mura gecombineerd met de maxi cosi. Die combi mocht mee tot aan de vliegtuigtrap op eindhoven. Een buggy bij een uk van 7 maanden ondersteunt niet echt fijn, vandaar onze keuze. Oja, deze combi mocht gratis mee van transavia.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_107867310
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:39 schreef Vlindur het volgende:
Wij hebben de Mutsy 4 rider. Ik háát driewielers, dus dat komt er hier sowieso niet in.
We hebben nu een Koelstra Simba Buggy bijgekocht. Blij mee!

De Mutsy is plat opvouwbaar. Niet klein. Hij past bij mijn man in de auto, (die heeft een Peugot 206+) maar alleen als de twee achterwielen er niet aanvast zitten. De wandelwageninzet past er dan alleen nog bij in als de hoedenplank thuis blijft. De kinderwagenbak kan alleen mee in de auto als het frame thuis blijft. Het is nogal groot dus.

In mijn auto, een Renault Megane Break, past alles makkelijk, zelfs de Koelstra past er nog naast. Het ligt er dus ook best aan hoeveel je auto kan hebben.
Voor de ruimte in huis maakt het ons niet uit, het frame ligt gewoon altijd in mijn auto. De Koelstra ligt daar ook in en de wandelwagenbak staat in de box omdat Jelte daar overdag in ligt. De wandelwagenzit ligt op zolder, want die is nu niet in gebruik.

Ik ben ondanks dat hij moeilijk in mijn mans auto past heel blij met de wagen. Hij rijdt superfijn en de de wandelwagenbak is heel fijn. Je kan als je hem niet meer gebruikt heel plat opvouwen en dan is hij makkelijker op te bergen. (Wij hebben de originele doos nog. Hij gaat hier straks dus weer gewoon in de doos.) De wandelwagenzit is ook geweldig. Hij kan helemaal plat en omdat de kap los van de wagen is heb je er ook echt profijt van voor als de baby op de platte stand staat. Je hebt eigenlijk geen parasol nodig en hij kan van je af en naar je toe!

Persoonlijk zou ik ook nooit voor een Quinny kiezen. Ik vind dat rammeldingen :{w
We lijken een beetje op elkaar.
Ik vind 3-wielers niks
Wij hebben de mutsy transporter vouwt kleiner op niet platter. En daarbij sinds kort de koelstra simba
  zaterdag 11 februari 2012 @ 18:51:47 #9
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_107867420
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 16:03 schreef Nirak het volgende:
Wij zijn heel happy met onze mura (4 wielen).
Maar in mei gaan we naar Kreta en dan is onze man 7 maanden oud. De buggy van de mura is lompgroot en dat is niet handig voor de reis en in het vliegtuig enzo.. Dus we zijn op zoek naar een inklapbare buggie die wel een beetje fatsoenlijk is en handig op vakantie.
Dus toch met ligstand bijvoorbeeld..
Iemand ideeen of ervaring?
Wij hebben net de chicco lightway (zoals MeNicole) gekocht of liever gezegd gekregen.
Ik vind hem heel handig, en dat ding kan haast helemaal plat, dus kan hij straks lekker liggen en daar eventueel ook zijn slaapje doen.
Rayen 2½ jaar!
pi_107868885
Een buggy zal vast veel voordelen hebben maar jeetje wat een hekel heb ik aan die wieltjes. En voor lange mensen zijn buggy's echt ondingen.
Ik vind het voor hele kleintjes ook echt heel slecht voor de klappen die ze op moeten vangen met die mini harde wieltjes van een buggy.
Voor op de fiets naar de stad en dan je kind vervoeren gebruiken wij een draagdoek.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107869362
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:12 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een Chicco buggy te koop. Deze is het:
[ afbeelding ]
20 euro.
Even overleggen met de mevrouw :) Dat hij bijna helemaal plat kan staat me wel aan :)

Een maxi cosi vind ik verre van ideaal.. Die mag ook mee, voor in de huurauto, maar dat rond zitten heel de tijd.. En je kunt er niet mee van houding wisselen...
pi_107873930
Vrouw hier.

Die buggy gaat in elk geval niet mee naar Kreta met die wieltjes. Ik wil de Mura mee icm de buggystoel, rubberbandjes *) Transavia zal t vast wel meenemen.

Autostoel huren we wel bij avis, bij de auto.

Maar voor naar de stad enzo (op de fiets) is een simpele buggy wel handig.
Trotse mamma :)
pi_107873983
Waar staat de buggy MeNicole? En heb je er foto's van?
Trotse mamma :)
pi_107874209
ik heb de complete mutsy 4 rider gekregen van vrienden voor onze kleine meid. nu is alleen het probleem dat de wielen heel zwaar/stroef draaien. ligt dit puur aan het feit dat de zwenkwielen achter zitten of hebben meerdere van jullie die deze wagen hebben daar last van? Verder vind ik hem heel erg fijn rijden en ook handig inklappen (dat was wel een heel tovergebeuren zonder beschrijving de eerste keer) jammer alleen dat mijn vriend zijn dochter met zonnekap erop bij de buggyinzet er eigenlijk niet meer inpast aangezien je dan een grote bult in je zonnekap hebt zitten xd
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_108541544
Weet iemand of je achter de Mura een Lascal buggyboard mini kunt doen? Ik word op internet verder niks wijzer. Enige verschil dat ik tegenkom is dat de mini iets kleiner is dan de maxi!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108544084
menicole, geen idee. Wij hebben er een kidsit achter, dat gaat prima. Nou ben ik wel vrij lang, misschien dat je meer last van zo'n aanhanger hwbt als je kleiner bent.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108544991
Ik weet het niet of ik er last van heb. Hoef hem gelukkig niet vaak te gebruiken. Maar vanaf volgende week komt mijn oppaskindje en die gaat naar dezelfde psz als Leander en die moet ik dus lopend ophalen. Denk dat ze wel allebei willen lopen maar voor de zekerheid wil ik toch zon ding mee.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:23:32 #18
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_108633535
Meiden even een buggy-vraagje, mag dat ook? O-)

Ik wil over een paar weekjes gaan fietsen met de kleine en wil dan graag een buggy aan de fiets. Nu zou ik graag een buggy met ligstand hebben en met een kap, maar dan ook weer een zo licht mogelijke. Tips anyone?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_108634255
wij hebben de koelstra simba
Heeft een ligstand en is relatief licht.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:44:33 #20
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_108634308
Daar was mijn oog ook op gevallen, neem je die ook mee op de fiets?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_108634980
Ik ben nog niet wezen fietsen. Maar als ik ga fietsen gaat die wel mee ja.
pi_108636042
Ik neem de simba ook mee op de fiets. Kan best!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:59:57 #23
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_108637564
Perfect, dank jullie wel!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:45:51 #24
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108639855
Ik vind de Simba zo'n lelijke grote kap hebben(maar dat is natuurlijk heel persoonlijk), daarom heb ik hem eigenlijk niet gekozen maar hebben wij de Chicco Lightway, die kan ook in ligstand.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:52:00 #25
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_108656848
En kan die ook makkelijk mee op de fiets TJ?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:56:05 #26
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108659150
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:52 schreef __Isis__ het volgende:
En kan die ook makkelijk mee op de fiets TJ?
Goh geen idee eigenlijk, ik neem hem eigenlijk nooit mee op de fiets.
Als je hem inklapt klikt hij wel gelijk vast, maar je zou eens kunnen vergelijken of het veel in gewicht scheelt tussen die chicco en die simba.
Rayen 2½ jaar!
pi_108844301
We hebben eindelijk een Kid Sit (meerijdplankje) op MP gekocht!! Ik ben blij!! Wat een verademing dat ding zeg en Mette vindt het fantastisch, lekker samen geinen met Wies.

Er zat alleen geen ophangelastiek bij jammergenoeg.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:48:34 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_108845247
wickie, dat is gewoon een stuk elastiek met aan twee kanten een stopper om om de kinderwagen te doen en dan een haakje er aan rijgen, dat kan je wel zelf maken. Ik vind em ook ideaal, maar met elastiek is wel handig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:12:35 #29
260253 Sandous
*+*+*+*+*+
pi_108846582
Hier een bugaboo, vandaag een meerijdplankje via mp erbij gescoord. Ze kan 20/30 min doorstappen en dan nog eens 2/3 uur shoppen... Maar dan is ze kapot. En ik hou wel van soms hele lange wandelingen....

Is die bugabooplank wel oke, steekt ie niet teveel uit. Soort van ren achter de kinderwagengevoel?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:57:21 #30
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_108936423
Hoi allen,

Ik heb even de topics terug zitten lezen en ik kwam een paar keer de mutsy transporter tegen. Meestal was deze dan net gekocht. Nou ben ik natuurlijk benieuwd: hoe bevalt de transporter? ;)
Hij lijkt mij wel handig omdat hij zo gemakkelijk op te vouwen is. En de duwstang is ook wel te doen voor lange mensen. Die van de 4-rider is ook lang, maar steekt zo uit wanneer de wagen opgevouwen is.
Daarnaast vind ik de transporter (/transaction) ook wel betaalbaar.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_108949739
Wij hebben de transporter nu zo'n 10mnd en bevalt nog steeds.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:11:03 #32
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_108950101
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben de transporter nu zo'n 10mnd en bevalt nog steeds.
Ok, dank voor je reactie. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2012 @ 23:22:26 #33
13368 NiGeLaToR
pi_108954857
Is er een manier om uit te vissen of zo'n kinderwagen in je auto gaat passen? Zit me rot te zoeken, maar even los van de handigheid van een wagen moet ie ook in je auto passen - of wordt dat een kwestie van auto voor de winkel zetten en alle wagens invouwen en proberen? :D

Overweeg een Quinny Freestyle driewieler aan te schaffen, dat lijkt een geschikte wagen om ook mee te nemen op minder verharde wegen of zelfs achter te kunnen hardlopen. Iemand ervaring met deze kindertransporteur?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 23:23:27 #34
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_108954894
Quinnys zijn rammelbakken :X
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2012 @ 23:26:59 #35
13368 NiGeLaToR
pi_108955018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Vlindur het volgende:
Quinnys zijn rammelbakken :X
Waarvan akte :)
Ik verdom alleen zo'n buggaboo ding te kopen simpelweg omdat dat over komt als de statusverhogende Apple-kinderwagen onder de kinderwagens :P

Wat is een beter alternatief, als ik zo vrij mag zijn om het te vragen? :)
pi_108955071
Ik heb een quinny 4 wieler en ben er erg tevreden over. Hij past bij ons ingevouwen in de achterbak van de citroen saxo. De kinderwagenbak past er dan niet meer bij. Die ging op de achterbank.
*poef* nu is het weg
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2012 @ 23:31:37 #37
13368 NiGeLaToR
pi_108955164
Owjah, onderstel apart van de bak of zitje natuurlijk. En ik lees ook nog eens dat er een adapter ding bijzit zodat je je maxicosy erop kunt klikken. Heb je de bak/zitje dan niet meer nodig en neem je alleen het onderstel mee en klik je dan de maxicosy er weer bovenop?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 23:32:47 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_108955203
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:26 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Wat is een beter alternatief, als ik zo vrij mag zijn om het te vragen? :)
Joolz natuurlijk.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 23:37:22 #39
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_108955345
Ik ben dolgelukkig met mijn Mutsy 4-rijder. Maar eerlijk is eerlijk; klein opvouwbaar is hij niet :N

Ik heb verder geen tips. Ben alleen anti Qiunny :@

En Stokke is Lelijk en een bugaboo is echt porem als je 180+ bent ;)

Wij hadden MaxiCosi als tweede keus. Maar weer niet hoe die opvouwt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2012 @ 23:37:37 #40
13368 NiGeLaToR
pi_108955352
Joolz: Hmmm, of ik kijk niet goed, of ik zie alleen erg hippe wagentjes die de rivierenbuurt niet uit komen :X
Ik denk dat we iets nodig hebben wat er in ieder geval uit ziet alsof het niet meteen omvalt als we stedelijk asfalt verlaten - hoewel ze wel mooi en degelijk qua uiterlijk zijn.

Mountain Buggy heeft de naam al mee - behalve dat de baby er voorlopig de bergen nog even niet mee in zal gaan ;) Qua uiterlijk lijkt dat er al meer op, ga nog wel even goed zoeken.

Mura 3 ziet er op papier zeg maar ook goed uit - ook kwestie van even aan de tand voelen in een winkel :) dank zover!

[ Bericht 40% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-03-2012 23:43:22 ]
pi_108955476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:26 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Waarvan akte :)
Ik verdom alleen zo'n buggaboo ding te kopen simpelweg omdat dat over komt als de statusverhogende Apple-kinderwagen onder de kinderwagens :P

Wat is een beter alternatief, als ik zo vrij mag zijn om het te vragen? :)
Je moet die Bugaboo ook niet kopen vanwege de status die het met zich mee brengt, maar omdat het een fijne kinderwagen is ;) Mijn absolute favoriet hoor, bij een nummer twee ga ik er weer een kopen via MP (want ik vind bijna 900,- voor een kinderwagen niet helemaal de bedoeling)
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2012 @ 23:45:04 #42
13368 NiGeLaToR
pi_108955565
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Je moet die Bugaboo ook niet kopen vanwege de status die het met zich mee brengt, maar omdat het een fijne kinderwagen is ;) Mijn absolute favoriet hoor, bij een nummer twee ga ik er weer een kopen via MP (want ik vind bijna 900,- voor een kinderwagen niet helemaal de bedoeling)
Maar gezien de kleine wielbasis en 't iele framepje niet een geschikte kandidaat voor een boswandeling of stuk hardlopen over het fietspad ofzo :) Ben beetje immuum voor merk-gedoe, maar wel erg gevoelig voor praktisch, duurzaam en comfortabel voor de toekomstige kleine :)
pi_108955699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:45 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Maar gezien de kleine wielbasis en 't iele framepje niet een geschikte kandidaat voor een boswandeling of stuk hardlopen over het fietspad ofzo :) Ben beetje immuum voor merk-gedoe, maar wel erg gevoelig voor praktisch, duurzaam en comfortabel voor de toekomstige kleine :)
Bugaboo's zijn juist wel geschikt om te rijden over zulke ondergronden! Nu weet ik niet hoe de huidige types eruitzien, maar ik had er een uit 2007 met een set kleine wielen en een set grote wielen, zelfs een wandeling over het strand ging prima zolang je zorgde dat de grote wielen de voorkant van de wagen waren. :) En duurzaam? Bugaboo is nu bezig met zijn derde kindje en nog steeds erg robuust. :)

Ik ben bevooroordeeld, sorry, maar ik kan alleen mijn eigen ervaring meegeven. Ik herken de bugaboo iig niet zoals jij hem beschrijft. :)
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2012 @ 23:53:32 #44
13368 NiGeLaToR
pi_108955801
Njah, ik vergelijk deze buggaboo:



Met bijvoorbeeld deze easywalker:



De tweede heeft langere wielbasis (= stabieler) en grotere wielen (=beter bij losse ondergrond). Het totaal valt minder snel om. Maargoed, ik vraag het niet voor niets - ik heb geen idee en vaar even blind op wat gezond verstand.. en jullie ervaringen :D
pi_108955891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Njah, ik vergelijk deze buggaboo:

[ afbeelding ]

Met bijvoorbeeld deze easywalker:

[ afbeelding ]

De tweede heeft langere wielbasis (= stabieler) en grotere wielen (=beter bij losse ondergrond). Het totaal valt minder snel om. Maargoed, ik vraag het niet voor niets - ik heb geen idee en vaar even blind op wat gezond verstand.. en jullie ervaringen :D
Ja,die Bugaboo is qua frame en wielen gelijk aan die van ons. Hij is nog nooit omgevallen hoor. :D Geen idee ofzo'n easywalker stabieler is, dat van de grotere wielen kan ik me voorstellen. Misschien eens in een babywinkel gaan proefrijden met alle modellen? :)
  zondag 11 maart 2012 @ 00:01:10 #46
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_108956040
Ik wilde zelf ook absoluut geen driewieler. Ben bang dat ze omkiepen en vind vierwielers stabieler.

Maar ga vooral na een goede speciaalzaak en test ze allemaal. Daarna ga je naar internet en kijk je waar je de goedkoopste kunt kopen ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  FOK!fotograaf zondag 11 maart 2012 @ 00:01:32 #47
13368 NiGeLaToR
pi_108956051
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:56 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja,die Bugaboo is qua frame en wielen gelijk aan die van ons. Hij is nog nooit omgevallen hoor. :D Geen idee ofzo'n easywalker stabieler is, dat van de grotere wielen kan ik me voorstellen. Misschien eens in een babywinkel gaan proefrijden met alle modellen? :)
Ze hebben allemaal voor een nadelen. De kleinere frames manoeuvreren makkelijker door bijvoorbeeld de winkel. De grotere gaan makkelijker vooruit. Ik moet nog zien dat het hardlopen achter zo'n ding echt een optie is of alleen voor 5 seconden in een slechte reclame werkt :) Je wilt hoe dan ook niets doen wat ook maar in de buurt komt van een poging tot laten omvallen - dus in dat opzicht..
Maar nachtje over slapen :) dank voor de tips!


quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 00:01 schreef Vlindur het volgende:
Ik wilde zelf ook absoluut geen driewieler. Ben bang dat ze omkiepen en vind vierwielers stabieler.

Maar ga vooral na een goede speciaalzaak en test ze allemaal. Daarna ga je naar internet en kijk je waar je de goedkoopste kunt kopen ;)
Precies, als ze in de normale winkel ook normaal geprijsd zijn koop ik met liefde daar, maarja.. das meestal niet zo. Even los van wat er op Marktplaats nog te vinden is.
Vandaag al wat wagentjes geprobeerd en op zich vonden we die Quinny wel aardig. Er waren ook wat buggy's die er space-waardig uit zagen maar zonder kind erin vrijwel direct naar achteren omkieperden. Das iets wat je op internet niet ziet :)
pi_108956799
Je wil echt gaan hardlopen met de kinderwagen? Daar heb ik geen ervaring mee, dat is ook wel wat anders dan een suffe strandwandeling.

Ik bedacht me een nadeel van de Bugaboo: ik vond 'm vrij breed, in bepaalde (volgestouwde) winkels kon ik niet overal door het gangpad. :)
  zondag 11 maart 2012 @ 01:41:29 #49
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_108958713
Die Easywalker heb ik opgevouwen gezien. Die is wel lekker compact op te vouwen. Ik weet niet of hij degelijk is, maar bij Prenatal was de Easywalker Sky/Qtro twee jaar terug wel als beste getest, geloof ik.
Maargoed, ik kan me weinig voorstellen bij hardlopen met een kinderwagen, hihihihi!

Ik ga persoonlijk nog even wachten tot de Mutsy Evo in de winkels is. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb toch nog tijd zat 8-)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 11 maart 2012 @ 02:21:45 #50
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_108959502
je moet gewoon kijken wat je wilt doen en wat je leefstijl is daar dan op aanpassen.
Anders werkt het niet.. kijk ik winkel hele dagen ( :') ) dus dan is het simpel.
Ik ga niet zo vaak naar het bos, strand oid dan zijn zulke banden weer haske lastig in de winkels.

verschil tussen 3/4 wiel maakt geen reet uit. Probeer wat fijn is, hangt ook van lengte af.. ik vind bugaboo fijn omdat ik een kabouter ben. Kan wel begrijpen dat langere mensen dat niet vinden.
  FOK!fotograaf zondag 11 maart 2012 @ 09:42:36 #51
13368 NiGeLaToR
pi_108961352
Poeh, dat worden nog wat winkel-sessies om uit te vogelen wat handig voelt. Grappig hoe ik gewend ben reviews te lezen, specs uit te zoeken en dan een keuze te maken - maar bij zoiets uitzoeken zonder enige ervaring met kinderen is het toch wat lastiger. Daarbij is het wel handig als we de kinderwagen meekrijgen naar 't strand, bos of waar dan ook - oftewel, past ie wel in de auto.

En dan nog moeten we realistisch blijven - want hoe vaak zullen we nu echt gaan skaten of hardlopen achter de kinderwagen :P
pi_108961833
Wij hebben de easywalker qtro. In de OP staat een post van mij waar ik vertel hoe tevreden ik er over ben.

Ik heb trouwens laatst nog een onderzoekje gedaan en de bak is ook één van de grootste op de markt. Vind ik een erge pre. Je kindje kan dan zo lang mogelijk plat blijven liggen. Plat in de buggy inzet geeft minder ondersteuning en meer klappen voor de rug.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 maart 2012 @ 10:35:18 #53
258612 nytar
boys boys boys
pi_108961972
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:37 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben dolgelukkig met mijn Mutsy 4-rijder. Maar eerlijk is eerlijk; klein opvouwbaar is hij niet :N

Ik heb verder geen tips. Ben alleen anti Qiunny :@

En Stokke is Lelijk en een bugaboo is echt porem als je 180+ bent ;)

Wij hadden MaxiCosi als tweede keus. Maar weer niet hoe die opvouwt.
Ik vind de maxi cosi juist fijn opvouwen. Het onderstel past in een toyota aygo! (en dus ook in de peugeot 107 en de citroen c1)

en daarbij zeer geschikt voor bos en strand. Rennen weet ik niet, daar doe ik niet aan :)
pi_108962029
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hebben de easywalker qtro. In de OP staat een post van mij waar ik vertel hoe tevreden ik er over ben.

Ik heb trouwens laatst nog een onderzoekje gedaan en de bak is ook één van de grootste op de markt. Vind ik een erge pre. Je kindje kan dan zo lang mogelijk plat blijven liggen. Plat in de buggy inzet geeft minder ondersteuning en meer klappen voor de rug.
De buggy-inzet van de Bugaboo kan ook volledig plat gezet, is een pre idd. :)
pi_108962063
Nee ik bedoel juist dat een grote kinderwagenbak waar ze lang in kunnen een pre is. Als ze eerder over moeten naar de platte stand van de buggy inzet is dat niet ideaal voor de rug.

Een losse buggy er naast heeft voor mij tot zes maanden dan ook niet de voorkeur.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108962134
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee ik bedoel juist dat een grote kinderwagenbak waar ze lang in kunnen een pre is. Als ze eerder over moeten naar de platte stand van de buggy inzet is dat niet ideaal voor de rug.

Een losse buggy er naast heeft voor mij tot zes maanden dan ook niet de voorkeur.
Oh ja, sorry, dat stond er ook, ik las niet goed. :)

Hier pas met zeven of acht maanden over naar het buggydeel, maar ik had geen supergroot kind, paste goed in de bak. Wel iets om rekening mee te houden inderdaad, met 3 maanden noodgedwongen in de buggyinzet omdat het niet meer past is onprettig.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:27:00 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108964192
Ik heb een Quinny, ik heb er zo'n driewiel bij, maar ik gebruik altijd 4 wielen.
Hij bevalt hier eigenlijk opperbest *O*
Rayen 2½ jaar!
  zondag 11 maart 2012 @ 20:34:20 #58
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108984154
Hier de Recaro Babyzen, voor mensen die echt alles compact willen hebben. Op filmpjes op internet zie je dat ze het onderstel in een Fiat 500 leggen, en trust me, zo klein is het ook echt! Je vouwt het met één hand in elkaar, zo simpel is het! Geen gestuntel met wielen eraf etc. Ook de kinderwagenbak kan opgevouwen worden als een pakketje, dus nooit geen gemier met de kinderwagenbak op de achterbank of in de kofferbak!
Nog een bijkomend voordeel is dat de bak pootjes heeft waardoor de bak nooit op de grond komt. En de bak heeft een verstelbare rugleuning.
Nadelen: ja, hij is vre-se-lijk duur (prijsklasse Bugaboo :@ ), je kunt er alleen de MC van Recaro op zetten en volgens mij is hij niet zo handig voor lange mensen, aangezien de duwstang niet zo hoog ingesteld kan worden.
pi_109004748
Een vriendin van mij had in de winkel gekeken naar het opvouwen van de maxi-cosi en zei dus dat dat bijna niet te doen was.
Ik heb m zelf al eeuwen in de kamer staan maar eigenlijk nog nooit geprobeerd om m op te vouwen. Dat gaat dus echt super makkelijk! En wordt ook echt wel klein vind ik! Als je de laatste handeling weglaat dan kost het iets meer ruimte maar is hij echt binnen 2 seconden weer uitgeklapt.
pi_109005310
Wij hebben sinds een maand de Mountain Buggy. Echt de beste koop ooit! Okay, hij is niet de kleinste wanneer het op inklappen aankomt maar zo vaak doen we dat niet, wonen in de stad en nemen hem slechts mee met een dagje uit of naar mijn ouders. Inklappen is wel super simpel. Onze pre was het hebben van luchtbanden i.p.v. schuimbanden :)
  maandag 12 maart 2012 @ 14:23:47 #61
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_109010160
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:54 schreef Cyntiaa het volgende:
Wij hebben sinds een maand de Mountain Buggy. Echt de beste koop ooit! Okay, hij is niet de kleinste wanneer het op inklappen aankomt maar zo vaak doen we dat niet, wonen in de stad en nemen hem slechts mee met een dagje uit of naar mijn ouders. Inklappen is wel super simpel. Onze pre was het hebben van luchtbanden i.p.v. schuimbanden :)
+1 Ook ik vind het een heerlijke wagen, stabiel, robuust. Hele goed vering en daardoor veel comfort voor het ukje, maar ook voor de papa en mama. Hij is met een pink te duwen, zo licht en soepel. In en uitklappen is idd simpel, ik neem hem regelmatig mee in de auto en dat is best te doen.

Een nadeel, de volgende keer zou ik best graag een wagen hebben waarmee mijn kind naar me toe kan zitten het eerste jaar. Zo de wereld inkijken is leuk, maar zorgt voor veel prikkels en het is minder beschut en ook minder gezellig vooral.
pi_109010455
Daar heb je gelijk in, Juud. Wij hebben de wagen ook pas, Cas is nu bijna 8 maand. Naar je toe is dan inderdaad gezelliger. Maar dat is dan ook het enige minpunt :7
pi_109263483
Ik heb afgelopen vrijdag een Joolz day bij Babypark in Gouda gekocht.
Alleen heb ik het volgende probleem, het frame is scheef.
Het rechter voorwiel komt van de grond en als je goed kijkt zie je dat de verhoudingen tussen de middelste en onderste stang niet gelijk zijn.
Nu ben ik zaterdag terug geweest naar Babypark en nu wordt de kinderwagen opgestuurd naar de fabriek om het daar te laten beoordelen.
Na een nacht erover geslapen te hebben, vind ik het wel een kwalijke zaak dat ik nu 3 weken moet wachten op een beoordeling van een fout in het frame en dat er een mogelijkheid bestaat dat dit gezien wordt dat het binnen de marge kan vallen.

Misschien iemand nog tips, wat nu te doen?

De uitgerekende datum is eind mei, dus het is niet zo dat we hem morgen al nodig hebben.
  FOK!fotograaf maandag 19 maart 2012 @ 08:36:40 #64
13368 NiGeLaToR
pi_109263606
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:24 schreef Handheld het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag een Joolz day bij Babypark in Gouda gekocht.
Alleen heb ik het volgende probleem, het frame is scheef.
Het rechter voorwiel komt van de grond en als je goed kijkt zie je dat de verhoudingen tussen de middelste en onderste stang niet gelijk zijn.
Nu ben ik zaterdag terug geweest naar Babypark en nu wordt de kinderwagen opgestuurd naar de fabriek om het daar te laten beoordelen.
Na een nacht erover geslapen te hebben, vind ik het wel een kwalijke zaak dat ik nu 3 weken moet wachten op een beoordeling van een fout in het frame en dat er een mogelijkheid bestaat dat dit gezien wordt dat het binnen de marge kan vallen.

Misschien iemand nog tips, wat nu te doen?

De uitgerekende datum is eind mei, dus het is niet zo dat we hem morgen al nodig hebben.
Njah, altijd lastig dit - vooral slecht van een winkel om je een niet-goed-geleverd product niet meteen te vervangen door spiksplinternieuw. Ik zou bij de winkel voorleggen dat je simpelweg een nieuwe wil en niet eentje die nu al ter reparatie is opgestuurd en pas over een week of 3 mogelijkerwijs misschien gerepareerd terug komt.

Als de winkel niet thuis geeft kun je ook Joolz benaderen - dit leek me een A-merk die dus wel wat te winnen heeft bij een goede afloop. Ik bedoel, wij hebben straks ook allemaal een kinderwagen nodig :+ Maar een schele Joolz zien we niet zitten natuurlijk :)

Overigens hebben wij ontdekt dat veel mensen een kinderwagen kopen en er vervolgens niet zoveel mee doen en het kindje er snel uitgroeid. Dus ondanks dat we nog een hele tijd hebben toch dit weekend al een vrijwel nieuwe set Mury Slider opgehaald, waarbij het buggy deel wat vlekjes heeft (kwestie van wassen, komen vast nog meer vlekjes op in de toekomst), maar de wieg en toebehoren echt nagelnieuw zijn. Dubbel onderstel, kinderzitje voor in de auto, parasol, regenhoes, tas, alles erbij. Ben altijd dubbel blij als we iets moois vinden en kopen op marktplaats :)

Wagen past goed in onze auto's en de totale flexibiliteit qua rijrichting (zwenkwielen voor/achter), hoogte van de stang en richting van de wieg/zitje (voor/achter) gaf de doorslag. Aangezien we nog niet weten wat we fijn gaan vinden kan deze alvast alles :+
pi_109265118
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:24 schreef Handheld het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag een Joolz day bij Babypark in Gouda gekocht.
Alleen heb ik het volgende probleem, het frame is scheef.
Het rechter voorwiel komt van de grond en als je goed kijkt zie je dat de verhoudingen tussen de middelste en onderste stang niet gelijk zijn.
Nu ben ik zaterdag terug geweest naar Babypark en nu wordt de kinderwagen opgestuurd naar de fabriek om het daar te laten beoordelen.
Na een nacht erover geslapen te hebben, vind ik het wel een kwalijke zaak dat ik nu 3 weken moet wachten op een beoordeling van een fout in het frame en dat er een mogelijkheid bestaat dat dit gezien wordt dat het binnen de marge kan vallen.

Misschien iemand nog tips, wat nu te doen?

De uitgerekende datum is eind mei, dus het is niet zo dat we hem morgen al nodig hebben.
Wat is het probleem dan?

Als je product 6 maanden na levering kapot gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed was. Je hebt recht op vervanging of reparatie, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het verkeerd gebruikt hebt. De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast.

Even voor de duidelijkheid de eerste 6 maanden hoef jij niet te bewijzen dat de fout niet aan jullie ligt dat moet de verkoper dus zien te bewijzen.
  FOK!fotograaf maandag 19 maart 2012 @ 10:31:59 #66
13368 NiGeLaToR
pi_109265949
Nog los van de 6 maanden - als je iets koopt en het is dan al direct niet goed, waarom moet het dan 'ter reparatie' opgestuurd worden? Ik zeg - vervangen voor een nieuwe!

Dit is overigens precies waar fysieke winkels het verschil kunnen maken met webwinkels ('service'), maar dat laten ze blijkbaar gewoon liggen..
  maandag 19 maart 2012 @ 13:45:37 #67
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109271577
Ja, ik vind het ook wat raar. Gewoon terugbrengen en ruilen voor een nieuwe toch?

Zit gewoon garantie op. Dat ze hem terug brengen voor onderzoek is prima, maar jij behoort gewoon een nieuwe te krijgen lijkt me!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 maart 2012 @ 19:33:03 #68
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109284051
Wij kregen na een jaar een klein defect aan het inklap gebeuren (niet zo'n heel groot probleem, meer voor de mooi) Prenatal benaderd en allemaal geen probleem maar ging alleen wel een periode duren.. vond ik ook niets en toen heb ik milkdesign gebeld en binnen een week was het opgelost + een gratis 'kinderwagen beurt' (banden oppompen, wieltjes spuiten etc) maar dat ging geloof ik weer van de Prenatal uit? nou ja iig fijne ervaring :P
  FOK!fotograaf maandag 19 maart 2012 @ 20:38:19 #69
13368 NiGeLaToR
pi_109287906
Wij hebben nu een 2ehands Mutsy met 2 onderstellen omdat de vorige eigenaar een knopje stroef vond gaan (klikte niet terug na indrukken). Mutsy stuurde meteen een nieuw onderstel en het oude doet het ook nog na een drupje olie - terwijl de eigenaar om een nieuw knopje vroeg.
Nu was dat misschien een beetje overdreven, maar je weet dus - Mutsy lost het voor je op :) en wij hebben twee onderstellen :+
pi_109466686
Nou de Joolz Day gerepareerd teruggekregen en krasjes op het frame en als je hem inklapt dan hoor je een schurend/krakend geluid.
Ik word hier niet zo vrolijk van of ben ik gewoon een aansteller?

Ik heb de kinderwagen nu 3 dagen in bezit gehad.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:52:23 #71
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_109474640
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:02 schreef Handheld het volgende:
Nou de Joolz Day gerepareerd teruggekregen en krasjes op het frame en als je hem inklapt dan hoor je een schurend/krakend geluid.
Ik word hier niet zo vrolijk van of ben ik gewoon een aansteller?

Ik heb de kinderwagen nu 3 dagen in bezit gehad.
Helemaal geen aansteller, zo'n ding kost genoeg dan zou ik geen enkel krakend geluid willen horen.
Ik zou een nieuwe eisen.
Het is eigenlijk belachelijk, je betaalt voor een gloedjenieuwe en krijgt een op zo korte termijn al een gerepareerde.
Ik zou alleen akkoord gaan als ze ook een flinke korting dan gaven, voor het schurend/krakend geluid, maar dat zullen ze natuurlijk wel neit willen.
Rayen 2½ jaar!
pi_109474768
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:02 schreef Handheld het volgende:
Nou de Joolz Day gerepareerd teruggekregen en krasjes op het frame en als je hem inklapt dan hoor je een schurend/krakend geluid.
Ik word hier niet zo vrolijk van of ben ik gewoon een aansteller?

Ik heb de kinderwagen nu 3 dagen in bezit gehad.
Ze horen hem te verwangen eigenlijk.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:28:51 #73
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_109614880
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 18:02 schreef Handheld het volgende:
Nou de Joolz Day gerepareerd teruggekregen en krasjes op het frame en als je hem inklapt dan hoor je een schurend/krakend geluid.
Ik word hier niet zo vrolijk van of ben ik gewoon een aansteller?

Ik heb de kinderwagen nu 3 dagen in bezit gehad.
Ik vind het schandalig! :o Gelijk terug gaan. Ik zou gewoon het ding retrourneren en bij een andere winkel een nieuwe halen. Wat een eikelbeleid zeg! :(

Ik heb ook een Mutsy (joh :') ) en ik was een rubberen streep kwijt (op het voetenplankje)
de Prenatal heeft met mutsy gebeld en ik heb 4 nieuwe strips gekregen :D Ik kan wel ff vooruit ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:02:40 #74
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_109853957
De nieuwe Mutsy is in de winkels: Evo. Lijkt een beetje op de Transporter. De zitting kan bij de Evo wel twee kanten op, bij de Transporter dus niet. En vier wielen, ik wil geen driewieler meer.
Na het opvouwen is hij toch nog best compact, vind ik. Met die reiswieg zit je altijd, behalve bij Easywalker.
Hier een filmpje van het inklapverhaal:
Ik heb net bij de Babydump gekeken, daar werd gezegd dat het inklappen zonder de zitting moest, maar hier zie ik het duidelijk met een foefje wel kunnen.
Ik vind het felblauw wel gaaf trouwens. En ik zou dan voor het zilveren frame gaan, niet het zwarte.
Wat me wel opvalt is dat de schuimrubberen banden totaal geen profiel tonen. In de winkel zeggen dat ze dat het waarschijnlijk gewoon het ontwerp is. Ik vraag me af of het nadelen heeft.

Ik zie trouwens mensen die toch liever luchtbanden hebben. Vangen die meer de klappen/ hobbels op. In hoeverre scheelt dat?
(Ik had ooit een Mutsy outdoor met drie wielen en dus luchtbanden.)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_110440305
HET IS ECHT ONGELOOFLIJK!!!!!!

Het verhaal over onze Joolz staat hierboven, maar nu `hadden eindelijk gebeld dat ze hebben binnen hadden. EINDELIJK zou je denken..........

Vraagt de vrouw van Babypark Gouda aan mij of ik dan het LEENFRAME mee terug wilde nemen?????????
Welk leenframe????
Mijn vriendin is eind mei uitgerekend, waarom zou ik in hemelsnaam een leenframe willen???????
Ja mijn collega schrijft het toch niet voor niets...............
Ik werd echt kwaad.

Ze gaat het nu uitzoeken en wordt dalijk teruggebeld. Kan ik dalijk nog een heel betoog houden dat ik hem echt niet heb. :r
Het is toch echt niet te geloven.
Februari besteld, 10 maart geleverd het is nu 17 april, belachelijk.............

[ Bericht 10% gewijzigd door Handheld op 17-04-2012 15:03:02 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:45:05 #76
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_110442747
lekkere winkel is dat he, ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee.. not :')
  dinsdag 17 april 2012 @ 20:02:49 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_110454578
Komende week ga ik op shop-jacht voor een kinderwagen, weten echter al helemaal wat het wordt. Het wordt een Teutonia Spirit S3. Zie je niet zoveel in Nederland. Leuke vind ik dat je de kleuren helemaal zelf kan uitzoeken en een heel persoonlijke kinderwagen kunt maken. In Nederland is die alleen stervensduur, ongeveer 1000 euro. Daarom gaan we zaterdag naar Duitsland, daar is die 750 euro.
pi_110472434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:45 schreef SacreCoeur het volgende:
lekkere winkel is dat he, ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee.. not :')
Nee ongelooflijk!

Ze hebben teruggebeld en dit is wat ze zei:

"mijn collega weet het ook niet meer, dus we gaan er maar vanuit dat u hem niet heeft!"

WTF???

Ik dus gelijk de bonnen erbij gepakt en gezegd dat er op mijn bon helemaal geen leenframe staat aangekruist en dat ook niet bij de opmerkingen stond, de datum van de reperatiebon niet klopte enz.

Wat een rare zinsbouw van die vrouw zeg.
Net of dat ik het voordeel van de twijfel kreeg :r

Maar het werd een nieuw frame....... tenminste dat moet ik nog zien.
Vond het vreemd dat ze zei, u krijgt een nieuwe dus geen gerepareerde.
Waarom ze "dus geen gerepareerde" erachter zei snap ik niet zo goed.

Even kijken wanneer hij binnenkomt.
pi_110472793
Van mij hadden ze alles retour mogen nemen en het geld terug kunnen geven... Prutsers zeg! Onze wagen komt van een zaakje hier in de stad, mocht er iets zijn dan weten we wie wij over de toonbank moeten trekken :7 Ben nog altijd blij met onze moutain buggy *;
  woensdag 18 april 2012 @ 13:17:14 #80
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110481017
Wij zijn inmiddels zover dat we geen duwstang willen die je kunt buigen, want dan lopen we tegen de wagen aan te trappen. Bij de Mutsy Slider lijkt het me irritant dat je de duwstang aan de reiswieg hebt zitten. (Staat die dan altijd rechtop?) Bij de Mutsy 4-rider steekt de stang uit als je de wagen op hebt gevouwen.

@Handheld: nu maar hopen dat de problemen voorbij zijn met de komst van het nieuwe frame. Ik lees zoveel bagger over Joolz. En als je dan ziet wat zo'n kreng kost.... :N
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2012 @ 15:42:19 #81
13368 NiGeLaToR
pi_110488185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wij zijn inmiddels zover dat we geen duwstang willen die je kunt buigen, want dan lopen we tegen de wagen aan te trappen. Bij de Mutsy Slider lijkt het me irritant dat je de duwstang aan de reiswieg hebt zitten. (Staat die dan altijd rechtop?) Bij de Mutsy 4-rider steekt de stang uit als je de wagen op hebt gevouwen.

@Handheld: nu maar hopen dat de problemen voorbij zijn met de komst van het nieuwe frame. Ik lees zoveel bagger over Joolz. En als je dan ziet wat zo'n kreng kost.... :N
Bij de Mutsy slider kun je de stang qua stand en lengte veranderen. In de bovenste stand kun je de stang + wieg er in 1 keer uit tillen. Ook kan de stang in een handomdraai naar de andere kant van de wagen, dan kun je de kleine naar jou of naar voren laten kijken, of de zwenkwielen voor, of achter laten uitkomen. En de wieg omdraaien.

Dat was dan ook de reden dat wij 'm gekocht hebben - je kunt werkelijk elke duwrichting qua zwenkwielen en kijkrichting van de kleine in een handomdraai omwisselen.
pi_110491537
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
@Handheld: nu maar hopen dat de problemen voorbij zijn met de komst van het nieuwe frame. Ik lees zoveel bagger over Joolz. En als je dan ziet wat zo'n kreng kost.... :N
Gaat die bagger niet over het oude model? Wij hebben de Day. Niet veel gebruikt, maar prima wagen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 18 april 2012 @ 18:26:53 #83
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_110495618
Ik heb verder ook nergens problemen mee & we hadden een ouder model.. is alweer 3 jaar geleden ofzo :D
En wel heel erg intensief gebruikt, 1 defect en dat was snel opgelost.
Dus ben er verder wel over te spreken, denk dat het meer aan babypark ligt.
pi_110528353
:W

Ik post niet zo vaak, maar wil graag jullie mening horen over het volgende :Y

Wij hebben deze kinderwagen cadeau gekregen (voor NL standaard echt enorm): klik
En nu zoeken we eigenlijk een buggy achtig is waar je een Römer autostoeltje (ook cadeau) op kunt klikken zodat we wat makkelijker de stad in kunnen zonder dat de auto gelijk bomvol met kinderwagen zit.
Nu dacht ik aan deze: de B-Agile van Britax-Römer zelf

Echter kan ik niet echt veel informatie / ervaringen vinden over deze wagen. De winkels hier willen hem niet bestellen zonder dat ik hem koop (en ik wil toch wel graag kijken of deze buggy is wat wij zoeken).

Mijn vraag: Hebben jullie ervaring met deze buggy? of weten jullie of er een andere buggy is die samen kan met een Römer autostoel evt. met adapter oid?
pi_110529162
Wij hebben de kinderwagen gekocht bij van Asten in Tilburg.

BIj ons was de treeplank van het frame niet goed in elkaar gezet en liep er een lelijke kras door het leer van de handgreep van de Mutsy 4 Rider.
In eerste instantie bood de winkel aan om het te repareren toen hebben wij gewoon aangegeven dat we hem net uit de doos hadden gehaald en dus een nieuw onderstel wilde.
Drie dagen later was het onderstel er.

Later zag ik dat het mandje helemaal verkleurd was, gebeld en de volgende dag stond de pakketpost al voor de deur met een nieuw mandje rechtstreeks verstuurd vanaf Mutsy.

Maar de service van Babypark is dan wel echt belabberd. Als je er met hen niet uitkomt misschien Joolz rechtstreeks benaderen?
pi_110542285
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 19 april 2012 13:13 schreef Smukke
Mijn vraag: Hebben jullie ervaring met deze buggy? of weten jullie of er een andere buggy is die samen kan met een Römer autostoel evt. met adapter oid?
Nee, maaar wij hebben om die reden een maxi-cosi stoeltje gekocht, en nog een Romer met isofix basis over voor de liefhebber. ;)
pi_110592193
:'( :'( :'( :'( :'(

Joolz Day binnen gekegregen.

Ten eerste de doos :



Ten tweede de wielen zitten er niet bij :'(

Ten derde, het is idd een nieuw frame, maar........ hij kraakt weer bij het inklappen.

Ten vierde de voorkant moet automatisch inklappen wanneer je het frame oppakt, dat doet deze niet.
de voorkant blijft vooruit staan.Juist 1 van de voordelen van de Joolz. Je moet hem echt naar beneden duwen.



Zie ook
Heel erg geirriteerd opgebeld, maar als snel tot de conclusie komend dat de man die daar zit er ook niets aan kan doen. Dus gewoon stap voor stap alles opgenoemd.
Hij zei dus dat er meerdere frames waren teruggekomen en er een heleboel nieuwe stonden. Deze kraakten allemaal. :{
Hij zei dat ik hem maar gewoon moest gebruiken, omdat ik toch 2 jaar garantie had, mocht het mis gaan met het frame dan weten ze er al vanaf.
De wielen worden volgende week opgestuurd.
En dat het voorste stuk niet gelijk inklapt kan komen doordat er nog geen wielen aan zaten.
Bij de vorige die we hadden hoefden we hem alleen op te tillen en hij klapte al in zo soepel.
Nu moet je hem echt induwen. We wachten de wielen af en kijken wat er gebeurt.

Ook heb ik nog gezegd dat ik het niet normaal vond hoe ik de vorige keer ter woord ben gestaan.
Waar hij zich voor excuseerde en hij snapte dat ik geen leenframe had.

Het is nog een maandje en dan is mijn vriendin uitgerekend, ik ben er een beetje klaar mee.
Ik kijk nog even hoe het gaat met het inklappen als de wielen er zijn, maar ik ben een beetje op.
Er zijn zoveel dingen die we nog moeten regelen en waar we mee bezig zijn.
Ik ben er gewoon echt klaar mee, maar wil ook een goede kinderwagen.

Wat nu te doen??

Gewoon maar gaan gebruiken????

[ Bericht 1% gewijzigd door Handheld op 21-04-2012 14:30:19 ]
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:05:19 #88
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_110594082
Hele handel inleveren. En gauw naar een andere winkel gaan.
Te slecht gewoon! :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 21 april 2012 @ 15:07:43 #89
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_110594187
Het ligt toch niet aan de winkel..het lijkt mij dat het probleem bij joolz ligt.
Dat kraken dan he.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 april 2012 @ 15:17:19 #90
13368 NiGeLaToR
pi_110594557
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:04 schreef Handheld het volgende:
:'( :'( :'( :'( :'(

Winkel melden dat je er geen vertrouwen meer in hebt en [vul hier in wat je wilt] wil.
Verder Joolz een berichtje sturen met dat je door een van hun leverancier waardeloos bent behandeld + dat de kinderwagen tot nu toe nogal teleursteld. Joolz lijkt me net als Mutsy en Buggaboo een A-merk die dit soort berichten op dit soort fora met dit soort potentiele kopers per se zal willen vermijden ;) Zou er niet op zinspelen, maar ik neem aan dat ze er alles aan gaan doen om van die Mutsy-succes-verhalen te genereren over hun producten (ik lees de een na de ander die een dingetje met z'n Mutsy had dat ze het terstond adequaat oplossen bijvoorbeeld).

Overigens nu ook al tig keer met zo'n buggaboo in m'n handen gestaan, maar voor zo'n duur ding vind ik die onwijs gammel. De aanduwstang lijkt half los te zitten.. dat werd voor ons meteen een nono. En dat ie te hip is natuurlijk - want zó hip zijn wij lang niet :+
pi_110596076
De Bugaboo is toch niet hip meer?? Wij hebben 'm al 8 jaar, je ziet 'm overal, 't is toch meer een doorsnee kinderwagen zo langzamerhand. :)
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:17:32 #92
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_110599891
jezus wat een gedoe zeg met jullie Joolz. Sowieso niet gaan gebruiken, lekker terugbrengen en sowieso daar geen nieuwe kopen. Niet dat deze fout bij de winkel ligt maar de klantvriendelijkheid met het wel of geen leenframe was ook niet om over naar huis te schrijven toch?

Weet niet of je wel eens in de buurt van Rotterdam komt maar dan kun je naar babysuperstore gaan, aanrader.
  zondag 22 april 2012 @ 15:35:15 #93
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110633883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:42 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Bij de Mutsy slider kun je de stang qua stand en lengte veranderen. In de bovenste stand kun je de stang + wieg er in 1 keer uit tillen. Ook kan de stang in een handomdraai naar de andere kant van de wagen, dan kun je de kleine naar jou of naar voren laten kijken, of de zwenkwielen voor, of achter laten uitkomen. En de wieg omdraaien.

Dat was dan ook de reden dat wij 'm gekocht hebben - je kunt werkelijk elke duwrichting qua zwenkwielen en kijkrichting van de kleine in een handomdraai omwisselen.
Wat ik eigenlijk wel weer een voordeel vind van de 4 Rider, is dat de voetjes niet hoeven te bungelen in de buggystand. En bij de Slider zit er onderin een tas i.p.v. een boodschappenmandje. Nu weet ik dat het toch al geen doen is om de 'grote boodschappen' met je wandelwagen te gaan doen, maar toch ;)

Handheld, ik zou:
- inderdaad niet de wagen gaan gebruiken
- breken met babypark en mijn geld terugeisen, mede door de slechte service
- een, van verontwaardiging doordrenkte, mail/brief sturen naar Joolz ( evt. ook naar Radar )
- voor een andere wagen gaan
Als ik Babypark was en ik had die informatie van een magazijn vol krakende frames, zou ik mijn klanten hebben gebeld en hebben geïnformeerd. :|W

Vanyel, ik lees ook over de ZZZgrand en de Day nog een boel bagger. Frames die kraken, piepen. Wielen die afbreken, wagens die inklappen met het kind er nog in. Meer van die ongein.
Nou is het wel zo dat mensen eerder geneigd zijn om in te loggen en slechte ervaringen te delen, dan speciaal in te loggen/ te registreren om een prachtig sprookje te schrijven. :7
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_110714872
Nou contact gehad met de fabriek van Joolz en vandaag is er een account manager langs gekomen om het probleem te bekijken. Erg netjes!

Dat het frame niet inklapte kwam omdat er geen wieltjes aan zaten. (gewicht)
Die had ik niet dus kon het ook niet proberen.
Heb een extra set wielen gekregen.

Ze had een frame bij zich met dezelfde kraak aan dezelfde kant.
Ze wist niet wat dat was en ging dat uitzoeken, was hun nog nooit opgevallen.
We horen wat daar uitkomt.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 april 2012 @ 13:25:52 #95
13368 NiGeLaToR
pi_110717165
Precies, zo hoort dat. Er gaat overal wel wat fout, maar hoe je er mee om gaat als leverancier is wat het verschil maakt. Dat zou een reden moeten zijn om zo'n kwaliteitsproduct te kopen - niet alleen omdat 't goed is als je het koopt, maar ook omdat er mannetjes zijn die problemen komen oplossen :+
pi_110722785
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 15:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Vanyel, ik lees ook over de ZZZgrand en de Day nog een boel bagger. Frames die kraken, piepen. Wielen die afbreken, wagens die inklappen met het kind er nog in. Meer van die ongein.
Nou is het wel zo dat mensen eerder geneigd zijn om in te loggen en slechte ervaringen te delen, dan speciaal in te loggen/ te registreren om een prachtig sprookje te schrijven. :7
Dat laatste ja. Onze Day heeft geen kraak, geen piep, geen afgebroken wielen en geen ingeklapte kinderen. Die doet het eigenlijk gewoon zoals je van zo'n wagen verwacht. Daar ga ik dus normaliter idd geen tig posts aan wijden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 25 april 2012 @ 17:48:43 #97
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110776014
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:20 schreef Handheld het volgende:
Nou contact gehad met de fabriek van Joolz en vandaag is er een account manager langs gekomen om het probleem te bekijken. Erg netjes!

Dat het frame niet inklapte kwam omdat er geen wieltjes aan zaten. (gewicht)
Die had ik niet dus kon het ook niet proberen.
Heb een extra set wielen gekregen.

Ze had een frame bij zich met dezelfde kraak aan dezelfde kant.
Ze wist niet wat dat was en ging dat uitzoeken, was hun nog nooit opgevallen.
We horen wat daar uitkomt.
Nou, kijk: ze bestaan nog. Fijn dat er nu actief iets mee gedaan wordt.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 25 april 2012 @ 18:29:44 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_110777446
Ik heb ook problemen gehad met de Stokke in het begin. Kreeg hem niet ingeklapt. Bleek dat er een beveiliging opzat en dat de wielen dus gewoon echt op de grond moesten staan. Kan me zo voorstellen dat dat bij Joolz ook zoiets is :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 25 april 2012 @ 20:07:19 #99
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110782120
quote:
7s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:29 schreef Troel het volgende:
Ik heb ook problemen gehad met de Stokke in het begin. Kreeg hem niet ingeklapt. Bleek dat er een beveiliging opzat en dat de wielen dus gewoon echt op de grond moesten staan. Kan me zo voorstellen dat dat bij Joolz ook zoiets is :P
Ik kan me ook zo voorstellen dat iemand erachter komt dat de fout bij hem of haar zelf ligt en dat natuurlijk niet erachter aan gaat posten op internet. :+ Beetje gênant....

Maargoed, ik had een tweedehands mutsy op het oog maar kreeg m'n lief niet zover. :P
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_110787237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 15:17 schreef NiGeLaToR het volgende:

Overigens nu ook al tig keer met zo'n buggaboo in m'n handen gestaan, maar voor zo'n duur ding vind ik die onwijs gammel. De aanduwstang lijkt half los te zitten.. dat werd voor ons meteen een nono. En dat ie te hip is natuurlijk - want zó hip zijn wij lang niet :+
Half los? hij veert juist erg goed mee. Totaal niet gammel...een heerlijke smooth ride voor een baby O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 26 april 2012 @ 14:02:27 #101
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110813383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:17 schreef bitterend het volgende:

[..]

Half los? hij veert juist erg goed mee. Totaal niet gammel...een heerlijke smooth ride voor een baby O+
Mijn vader is kinderwagenbouwer geweest en mijn moeder heeft kinderen gehad. Ze zeggen allebei dat het een gammel ding is.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_110813950
Er zijn mensen die 8 jaar met een Bugaboo lopen...maar als je vader het zegt zou het waar zijn he :')
Heb trouwens ook een kind en een bugaboo en ik vind het alles behalve gammel
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_110814076
Maakt wellicht al een heel verschil wat voor soort banden je neemt. Ik heb begrepen dat de bugaboo zowel met buggy wieltjes als luchtbanden voor te krijgen is. Luchtbanden maken het al een stuk minder gammel aanvoelen denk ik persoonlijk.

Overigens zag het in Zwitserland zwart van de bugaboo's. Daar is het een statussymbool :+

Hier nog steeds mega tevreden over onze Easywalker Qtro. Hij oogt wat robuuster dan bijvoorbeeld een bugaboo maar ik zou er dan ook mee durven te smijten bij wijze van :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110814077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:15 schreef bitterend het volgende:
Er zijn mensen die 8 jaar met een Bugaboo lopen...maar als je vader het zegt zou het waar zijn he :')
Mjah, er zijn ook mensen die 20 jaar roken en schone longen hebben. En gezonde mensen die aan longkanker overlijden. Dus dat zegt niks.
quote:
Heb trouwens ook een kind en een bugaboo en ik vind het alles behalve gammel
Wij hebben ook een Bugaboo, en ik ben op zich wel tevreden, maar om te zeggen dat het hele stevige kinderwagens zijn... nee. Ik vind hem eerder wat "zacht".
  donderdag 26 april 2012 @ 14:19:06 #105
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_110814126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:15 schreef bitterend het volgende:
Er zijn mensen die 8 jaar met een Bugaboo lopen...maar als je vader het zegt zou het waar zijn he :')
Heb trouwens ook een kind en een bugaboo en ik vind het alles behalve gammel
Wat grappig dat je dat zegt. Ad verecundiam-jes maken is toch jouw modus operandi?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_110815462
ligt eraan waar je rijdt.. voor in winkels is een bugaboo perfect.
Voor in de bossen vind ik het ook iets minder, maar gammel nee zeker niet.

Daarom kan je ook niet zeggen welke kinderwagen er nou eigenlijk perfect is.
Een kinderwagen zoek je uit op behoefte en leefomgeving.

Dus deze discussie is zinloos :')
  donderdag 26 april 2012 @ 15:03:45 #107
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_110815911
Koop gewoon een Mutsy, die is wel perfect O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 26 april 2012 @ 15:58:45 #108
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_110818442
mutsy :'( niet mijn wagen.

Ik ben wel gecharmeerd van die nieuwe Quinny Moodd.
Dat stuurtje is zo leuk :D (mura heeft dat ook alleen de wagen is weer zo robuust)
  donderdag 26 april 2012 @ 17:26:40 #109
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_110822182
Ik heb mijn bugaboo nu 4 jaar intensief in gebruik, ook op het strand en in het bos en hij is nog als nieuw. Wat mij wel altijd tegen staat is het boodschappen bakje, onbereikbaar en klein. Mijn nicht heeft de nieuwe bugaboo duo wagen. Dat vind ik helemaal een super wagen <3
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2012 @ 17:59:31 #110
13368 NiGeLaToR
pi_110823558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:17 schreef bitterend het volgende:

[..]

Half los? hij veert juist erg goed mee. Totaal niet gammel...een heerlijke smooth ride voor een baby O+
Njah, het handvat zit in mijn beleving gammel aan de wagen. Er zit veel speling op. Maakt het ding niet slecht, maar viel me gewoon op, tis niet de degelijkste die er is, maar wel de duurste.

En ja, de discussie over kinderwagens wordt 'n beetje 'n heilige - omdat de meeste mensen zo'n ding niet alleen kopen omdat ie handig is, maar ook als fashion statement, pronk-en-praal-wagen en misschien wel net als bij auto's wel 's gebeurt - statussymbool.

Aan het einde van de rit ben ik geen kinderwagen tegengekomen die bij normaal gebruik onveilig is of je kind niet gewoon netjes van A naar B verplaatst. Dus zou een merkloze zwarte kinderwagen van 150,- dus eigenlijk net zo goed zijn als een Buggaboo-space-wagon van 1000,- :+ Maarja, zo is het maar net.. en wij hebben gewoon een 2dehands Mutsy :D
  donderdag 26 april 2012 @ 18:55:14 #111
258612 nytar
boys boys boys
pi_110825822
Ik een 2de hands mura (geweldig dat stuurtje) en ik vind dat robuuste juist mooi :)

het is ook gewoon een kwestie van smaak!
pi_111292941
quote:
Dus zou een merkloze zwarte kinderwagen van 150,- dus eigenlijk net zo goed zijn als een Buggaboo-space-wagon van 1000,-
Dat vind ik dus ook het lastige, er zijn erg veel merken die zoveel op elkaar lijken maar tegelijkertijd kunnen we ¤100 of ¤1000 uitgeven voor een kinderwagen, is het nu verstandiger een nieuwe te kopen van een goedkoper merk of een dure (betere kwaliteit?) tweedehands op te zoeken?
Nog 3 Weken!
  FOK!fotograaf woensdag 9 mei 2012 @ 07:49:29 #113
13368 NiGeLaToR
pi_111322083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:08 schreef KleinMeisje22 het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook het lastige, er zijn erg veel merken die zoveel op elkaar lijken maar tegelijkertijd kunnen we ¤100 of ¤1000 uitgeven voor een kinderwagen, is het nu verstandiger een nieuwe te kopen van een goedkoper merk of een dure (betere kwaliteit?) tweedehands op te zoeken?
Dat hangt af van je budget en je wensen :) Uiteindelijk wilde ik graag een Mutsy Slider, alleen wilde ik niet de nieuwprijs betalen. Toen ik op marktplaats maar lieft >50.000 kinderwagens vond, bedacht ik me dat ik ook vast een zgan kon vinden. En dat is gelukt, lapje erover, hier en daar een stukje bekleding door de wasmachine gehaald en voila! Als er al een klein leger aan slopers in heeft gezeten/gelegen zal die niet in goede staat zijn - maar vergeet niet dat niet iedereen de kinderwagen veel gebruikt (ivm andere vorm van transport of combinaties daar van).
  woensdag 9 mei 2012 @ 20:12:02 #114
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_111348698
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 07:49 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dat hangt af van je budget en je wensen :) Uiteindelijk wilde ik graag een Mutsy Slider, alleen wilde ik niet de nieuwprijs betalen. Toen ik op marktplaats maar lieft >50.000 kinderwagens vond, bedacht ik me dat ik ook vast een zgan kon vinden. En dat is gelukt, lapje erover, hier en daar een stukje bekleding door de wasmachine gehaald en voila! Als er al een klein leger aan slopers in heeft gezeten/gelegen zal die niet in goede staat zijn - maar vergeet niet dat niet iedereen de kinderwagen veel gebruikt (ivm andere vorm van transport of combinaties daar van).
Dit. :Y
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 17 juni 2012 @ 10:57:52 #115
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_112997138
Schopje:
Ik zit op marktplaats naar een Mutsy Slider te kijken.
Kennelijk komt die wagen alleen met schuimbanden. Ik zie al wel behoorlijke slijtage aan die banden. Maakt dat iets uit?
En ik lees overal dat ze niet lek gaan, maar hebben die banden ook nadelen? Hobbelt het misschien meer?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_112997314
Misschien zijn die bandjes los nieuw verkrijgbaar?
Met een meidenkwartet
  zondag 17 juni 2012 @ 11:10:58 #117
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_112997413
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:05 schreef Cathmar het volgende:
Misschien zijn die bandjes los nieuw verkrijgbaar?
Zou kunnen. Kan ik wel even naar informeren.
Ben ik nog steeds benieuwd of mensen echt verschil hebben ervaren tussen lucht- en schuimbanden. Ik vind het met showroommodellen altijd een beetje lastig checken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_113041857
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
En gaan die luchtbanden niet gauw lek? Of valt dat wel mee..
pi_113042189
Wij hebben onze wagen nu zestien maanden, gebruiken hem intensief en nog geen lek gehad. Enkel een keertje bij de benzinepomp wat oppompen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 18 juni 2012 @ 11:00:18 #120
100412 mefke79
komt goed!
pi_113042513
onze mura hebben we nu ruim 2,5 jaar intensief in gebruik op allerlei terrein en nog nooit een lekke band gehad. Hij werd wel geleverd met een kapotte band, maar dat werd keurig opgelost door een nieuwe na te sturen. En opgepompt? Ik geloof 1 keer ofzo. We zijn er eigenlijk ook helemaal niet zuinig mee ofzo. Er hangt regelmatig een kidsit aan met een peuter erop bijvoorbeeld. Maar he, daar is ie kinderwagen voor geworden, toch? ;)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113042748
Oh dat is wel positief. Ondanks dat ik nog maar aan het rammelen ben, heb ik wel alvast gekeken naar kinderwagens. Mij lijkt de mura me wel wat. Uiteraard gaan we eerst tegen die tijd goed rondkijken enzo, maar die banden vormen dus geen probleem. Dat is fijn.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:08:06 #122
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_113049397
Wij hebben gewoon 'harde' banden. Ik vind het prima hoor. Het hobbelt niet meer dan luchtbanden en rijdt heel licht!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 18 juni 2012 @ 14:36:05 #123
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113050737
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:00 schreef mefke79 het volgende:
onze mura hebben we nu ruim 2,5 jaar intensief in gebruik op allerlei terrein en nog nooit een lekke band gehad. Hij werd wel geleverd met een kapotte band, maar dat werd keurig opgelost door een nieuwe na te sturen. En opgepompt? Ik geloof 1 keer ofzo. We zijn er eigenlijk ook helemaal niet zuinig mee ofzo. Er hangt regelmatig een kidsit aan met een peuter erop bijvoorbeeld. Maar he, daar is ie kinderwagen voor geworden, toch? ;)
Mef, hoe werkt dat nou met zo'n kidsit? Is dat een beetje stabiel?
A grand adventure has begun.
  maandag 18 juni 2012 @ 16:07:52 #124
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_113054830
Ik heb ook meerdere wagens getest bij babypark, en in alle wagens zit vering, dus (van wat ik voelde) maakt het weinig uit of je lucht- of rubber banden hebt zeg maar. De vering is vaak gewoon goed en dat is wat de klappen e.d. opvangt :) wij hebben gewoon rubberbandjes eronder en de vering is super, reed goed over het testlaantje :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:52:47 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_113113552
Okee, bedankt voor alle reacties :Y
Dan ben ik weer een eindje verder :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_113115823
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 11:00 schreef mefke79 het volgende:
onze mura hebben we nu ruim 2,5 jaar intensief in gebruik op allerlei terrein en nog nooit een lekke band gehad. Hij werd wel geleverd met een kapotte band, maar dat werd keurig opgelost door een nieuwe na te sturen. En opgepompt? Ik geloof 1 keer ofzo. We zijn er eigenlijk ook helemaal niet zuinig mee ofzo. Er hangt regelmatig een kidsit aan met een peuter erop bijvoorbeeld. Maar he, daar is ie kinderwagen voor geworden, toch? ;)
Dat hangt maar net van je woonomgeving af. Bij ons veel doornstruiken, we hebben dus al zeker vijf lekke banden gehad in twee jaar.
Hoewel we het verder echt een fijne wagen vinden, weet ik niet of we er om die reden nog een keer voor zouden kiezen.
pi_113158273
Oh ja, daar moet je dan ook rekening mee houden.
Nou wonen wij in een nieuwbouwwijk, dus alle tuintjes worden nog netjes bijgehouden. (daarna is het niet meer nieuw en zwakt het soms wat af in het onderhouden) En alleen een strandje in de buurt en een park met meer, geen 'gevaarlijke' planten dus. Alhoewel de straat nog getegeld moet worden bij ons voor, ligt vol stenen en vies zand. maar ja, zoals ik al zei, het kind is er nog niet eens. Gemeente heeft dus nog tijd zat om dat te regelen.
Maar goed, ik ga voor de zekerheid toch wel even rondkijken waar ik allemaal zou komen met de wagen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:29:32 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_113161621
Risu, die nieuwbouwwijk ga je redden, want daar gebruiken wij em ook het meeste. Op zand, modder, grasveldjes, onmogelijke stoeppaadjes enz.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  FOK!fotograaf donderdag 21 juni 2012 @ 23:04:14 #129
13368 NiGeLaToR
pi_113215060
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:10 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Zou kunnen. Kan ik wel even naar informeren.
Ben ik nog steeds benieuwd of mensen echt verschil hebben ervaren tussen lucht- en schuimbanden. Ik vind het met showroommodellen altijd een beetje lastig checken.
Vond deze via google;

http://kinderwagenreparatie.jollybabyshop.nl/onderdelen.html

Maar misschien bij Mutsy zelf.

Denk dat je kindje weinig gaat merken tussen schuim en lucht. Toen ik klein was hadden kinderwagens nog hard rubberen randen om de velgen en verder nauwelijks demping. Geloof niet dat ik er een defect aan overgehouden heb :+
pi_113216364
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:15 schreef bitterend het volgende:
Er zijn mensen die 8 jaar met een Bugaboo lopen...maar als je vader het zegt zou het waar zijn he :')
Heb trouwens ook een kind en een bugaboo en ik vind het alles behalve gammel
* poemojn meldt zich :)
Acht jaar al Bugaboo hier, dezelfde nog altijd. En hij doet het prima, alleen af en toe een bandje oppompen. Gammel vindt ik hem niet. De Zapp hebben we nu 6 jaar, en die hapert soms wel (de rem blijft soms wat hangen). Verder geen klachten. Ze sturen allebei heerlijk licht. :)

/edit Nu ik teruglees zie ik dat ik dat in april al gezegd had :D Topic stond ineens weer bovenaan in MyAT, vandaar.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juni 2012 @ 07:30:58 #131
13368 NiGeLaToR
pi_113222478
Alle kinderwagens voldoen aan dezelfde eisen, er zijn mensen die 8 jaar rondrijden met een merkloze wagen van 200 euro zonder problemen.

Ik vind Bugaboo voor het geld gewoon tegenvallen. Onpraktisch, duur en tijdens onze zoektocht maakte ze geen degelijke indruk, dat is alles. Ken aardig wat ouders die kiezen voor een Buggaboo omdat Buggaboo, dat hebben andere merken dan weer minder.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 07:47:11 #132
100412 mefke79
komt goed!
pi_113222601
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 07:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
Alle kinderwagens voldoen aan dezelfde eisen, er zijn mensen die 8 jaar rondrijden met een merkloze wagen van 200 euro zonder problemen.

Ik vind Bugaboo voor het geld gewoon tegenvallen. Onpraktisch, duur en tijdens onze zoektocht maakte ze geen degelijke indruk, dat is alles. Ken aardig wat ouders die kiezen voor een Buggaboo omdat Buggaboo, dat hebben andere merken dan weer minder.
Nou, ik denk dat er ook heel wat mensen zijn die een Stokke kopen omdat het een Stokke is. Bugaboo viel bij ons af vanwege de lage bak en Stokke vind ik gewoon lelijk. Ik vind van Bugaboo wel gaaf dat je zo makkelijk losse bekleding/kap kan kopen. Dan kan je daar nog mee afwisselen als je bijvoorbeeld eerst een jongen en dan een meisje zou krijgen.

Maar in essentie zullen alle kinderwagens in principe best oke zijn.

Overigens, vroeger hadden ze wel van die smalle harde banden, maar zat er tussen onderstel en bovenstuk meestal een leren riempje voor de vering. Dus die zouden nog weleens comfortabeler geweest kunnen zijn. En de bakken waren natuurlijk veel groter, want de kindjes moesten toen langer liggen. Ik heb foto's van mezelf dat ik iets van een maand of 9 ben en op mijn buik in de bak lig, hoofdje er boven uit. Ziet er heel schattig uit, maar mijn moeder was vooral druk in de weer om me erin te houden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juni 2012 @ 08:29:00 #133
13368 NiGeLaToR
pi_113223034
Ik ben volwassen geboren, dus dat weet ik niet ;)

Maare is waar, zit een leertje tussen, maar anders dan wiebelen dempt dat weinig. Kinderen zijn kwetsbaar, maar niet van porcelein. Maargoed, ze kunnen ook nog niet goed zeggen wat fijn is en wat niet.

Wel fijn dat we iets kunnen kiezen :)
pi_113306760
Wij hebben een maxi cosi mura (4 wielen) en een koelstra buggy. En nou vraag ik me af of er regenhoezen zijn die op beide passen?
  maandag 25 juni 2012 @ 23:06:24 #135
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_113391513
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:14 schreef Nirak het volgende:
Wij hebben een maxi cosi mura (4 wielen) en een koelstra buggy. En nou vraag ik me af of er regenhoezen zijn die op beide passen?
Er zijn universele hoezen te koop, maar dat zit nooit zo mooi strak als hoezen van het zelfde merk en product. De koelstra is vrij recht en de Mura is veel schuiner.

Kwestie van passen en meten dus..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 juni 2012 @ 07:54:38 #136
100412 mefke79
komt goed!
pi_113399441
nirak, heb je de hoes van de mura er niet bij dan?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 juni 2012 @ 07:58:56 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113399483
Volgens mij kunnen ze best lang in de Mura toch? Wanneer zou je overstappen op een buggy? Vind dat zulke rammel dingen eigenlijk :@ :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113399559
Wij hebben ook een Mura maar die doen we straks weg ivm aanschaf dubbele Keesbuggy.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:47:21 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113400072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Wij hebben ook een Mura maar die doen we straks weg ivm aanschaf dubbele Keesbuggy.
Maar in jouw geval zal je wel een andere optie moeten ;) of draagdoek, kan natuurlijk ook.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113400163
Ja draagdoek zou ook wel kunnen. Maar dan heb ik Leander lopend of op zijn fiets die ik in de gaten moet houden, Matthias in de kinderwagen en dan baby in de doek. Als Leander me er van door gaat of wat ook kan ik niet zo snel reageren met baby in de doek!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113403836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 07:58 schreef Susie het volgende:
Volgens mij kunnen ze best lang in de Mura toch? Wanneer zou je overstappen op een buggy? Vind dat zulke rammel dingen eigenlijk :@ :P
Ik vind het rammelige ondingen en manlief is er te lang voor. Wij gebruiken dus altijd de easywalker. Enkel voor op de fiets of in het vliegtuig mee zou ik het overwegen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113403927
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik vind het rammelige ondingen en manlief is er te lang voor. Wij gebruiken dus altijd de easywalker Mountainbuggy. Enkel voor op de fiets of in het vliegtuig mee zou ik het overwegen.
Dit :Y
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:44:48 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_113404671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:24 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Dit :Y
Wij hebben nog een Zapp voor op de fiets, maar die is eigenlijk ook te kort voor ons (of wij te lang).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:45:14 #144
100412 mefke79
komt goed!
pi_113404693
MeNicole: en zo'n kiddysit, is dat dan geen optie? Dat je daar Leander op zet?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113404695
die regenhoes van de mura was alleen voor de wandelwagenbak.. Maar die mura gaat ook altijd mee. Maar hij is zo lastig achterop de fiets te knopen ;)
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:59:22 #146
100412 mefke79
komt goed!
pi_113408071
He,Nirak? Ik kan me niet heugen dat ik de regenhoes voor het zitgedeelte los gekocht heb...maar goed, ik heb mijn wagen dan ook al weer drie jaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113408202
Bij mijn mura heb ik ook een regenhoes voor het zitgedeelte gekregen!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113408316
hmm. wij dus niet :( Ze probeerde hem er toen wel los bij te verkopen, the basterds..
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:27:41 #149
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_113409284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:04 schreef Nirak het volgende:
hmm. wij dus niet :( Ze probeerde hem er toen wel los bij te verkopen, the basterds..
Bij ons waren de hoezen ook apart :Y We hebben alleen een hoes voor de wagenbak er bij genomen. Met de kindergedeelte gingen we toch niet in de regen wandelen ;)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_113409958
Ik heb bij de Mura ook geen regenhoes. Als ik echt door de regen moet en Matthias moet mee dan doe ik de maxi cosi er op en daar hebben we dan weer wel een regenhoes bij. Of nu neem ik de buggy want daar zit ook een hoes bij!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:50:44 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114357413
Nou, we hebben van de week een Mutsy Slider cyan blue van mp gekocht. Ik ben er blij mee. :Y
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114416261
Leuk! Wordt K grote broer?
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:47:59 #153
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114434929
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:19 schreef mrien het volgende:
Leuk! Wordt K grote broer?
:Y O+
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114435178
Wat leuk! Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu?
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:56:46 #155
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114435480
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:52 schreef mrien het volgende:
Wat leuk! Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu?
Dankje. Al heel ver eigenlijk, hahaha! Had gewoon niet zo de behoefte in Z&G mee te posten. Morgen ben ik 34 weken zwanger :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114522397
Wij hebben een mutsy transit (excl bij babydump) gehaald. Deze was het makkelijkst in te klappen (1 zwaai in pincipe) en vrij compact ook. De prijs was ook prima.
Maar helaas past het concept kinderwagen, en zeker een kinderwagenbak niet bij ons. Hartstikke irritant dat je altijd de lift moet nemen, en het winkelen is ook dramatisch...

Die staat nu dus ook een beetje stof te happen. We gebruiken draagdoeken nu.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:04:06 #157
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114543177
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:32 schreef athlonkmf het volgende:
Wij hebben een mutsy transit (excl bij babydump) gehaald. Deze was het makkelijkst in te klappen (1 zwaai in pincipe) en vrij compact ook. De prijs was ook prima.
Maar helaas past het concept kinderwagen, en zeker een kinderwagenbak niet bij ons. Hartstikke irritant dat je altijd de lift moet nemen, en het winkelen is ook dramatisch...

Die staat nu dus ook een beetje stof te happen. We gebruiken draagdoeken nu.
Ik vond die wagen ook wel compact. Maar toen ik hem van dichtbij bekeek, vond ik hem niet degelijk genoeg. Sommige delen lieten wel heel gemakkelijk los of waren gammel.
Bovendien wilden we een duwstang die je uitschuift omdat je anders als lange lat sneller tegen de wagen aan loopt te trappen.

Het zal inderdaad ook wel weer wennen zijn met een wagen door de stad te lopen. Hoe wendbaar een wagen ook is, er zijn altijd smalle doorgangetjes en tachtigmiljard andere mensen met of zonder kinderwagen. Draagdoeken hebben wij ook nog. Een tricot, een mei tai en sinds kort een mini monkey. :)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:08:23 #158
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114543383
Mini monkeys is men hier binnen oud niet zo enthousiast over geloof ik.

Ik vind winkelen met kinderwagen erg meevallen. En ik neem gewoon de roltrap ipv de lift.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114547546
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:04 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik vond die wagen ook wel compact. Maar toen ik hem van dichtbij bekeek, vond ik hem niet degelijk genoeg. Sommige delen lieten wel heel gemakkelijk los of waren gammel.
Bovendien wilden we een duwstang die je uitschuift omdat je anders als lange lat sneller tegen de wagen aan loopt te trappen.

Dat is vreemd, de transit heeft dus wel een uitschuifbare duwstang. En alle delen zijn vrij stevig if you ask me. Maar nog steeds... een draagdoek is veel handiger.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mini monkeys is men hier binnen oud niet zo enthousiast over geloof ik.

Ik vind winkelen met kinderwagen erg meevallen. En ik neem gewoon de roltrap ipv de lift.
Ik denk dat als het eenmaal een buggy is, dat het wel makkelijker kan gaan.
  zondag 22 juli 2012 @ 22:42:18 #160
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_114547682
De wagen is met bak niet breder dan met de buggyinzet.

Maar draagdoeken zijn populair hoor in dit subforum :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 22 juli 2012 @ 22:47:11 #161
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114547948
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:39 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat is vreemd, de transit heeft dus wel een uitschuifbare duwstang. En alle delen zijn vrij stevig if you ask me. Maar nog steeds... een draagdoek is veel handiger.

Oh, ik zie dat hem verwar met die andere: Transaction, voorheen Mutsy Transformer. Maar dat met die degelijkheid was wel de Transit. De zonnekap zit gewoon vast met klittenband en bij het showroommodel kwamen de klittenbandstrips gewoon los... :{


quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mini monkeys is men hier binnen oud niet zo enthousiast over geloof ik.

Ik vind winkelen met kinderwagen erg meevallen. En ik neem gewoon de roltrap ipv de lift.
Ik heb hem toen uitgeprobeerd op de beurs. Vond het wel wat. Maar we gaan het straks zien. Ik ga hem in ieder geval niet als hangmat gebruiken, dat vind ik griezelig. Maargoed, dit was het kinderwagentopic :P

Mijn vriend deed dat toendertijd ook: met de kinderwagen op de roltrap...(Niet met de reiswieg, hoor.) Ik krijg er toch altijd de kriebels van.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De wagen is met bak niet breder dan met de buggyinzet.

Maar draagdoeken zijn populair hoor in dit subforum :Y
Logisch. Het is uitstekend voor het huid-op-huidcontact met je kindje. Naast dat het gezellig, knus en praktisch is. En je natuurlijk eindeloos veel doeken kan kopen omdat de kleurtjes zo leuk zijn :X

[ Bericht 51% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 22-07-2012 22:49:21 (toevoegingen) ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114551007
Ik ben nog steeds dolblij met mijn Phil&Teds Vibe voor mijn 2 dames O+ Draagdoek is leuk voor eventjes, maar ik kan echt niet urenlang met beebje in de doek, peuter en aankopen rondsjouwen. Daar heb ik mijn pakezel voor :P
pi_114556600
Er is niks griezeligs aan hoor op de roltrap. Gewoon recht houden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114556991
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:32 schreef athlonkmf het volgende:
Hartstikke irritant dat je altijd de lift moet nemen, en het winkelen is ook dramatisch...
Wat ik nog het vervelendst vond aan winkelen met wagen is dat ik me niet volledig op het winkelassortiment kon concentreren omdat ik bang was dat m'n baby gestolen zou worden. Dat probleem heb je met de doek niet. Maar met doek is het weer zo lastig graaien in onmogelijke hoeken.

De oplossing: alleen nog maar online winkelen. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 juli 2012 @ 08:29:53 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114557094
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat ik nog het vervelendst vond aan winkelen met wagen is dat ik me niet volledig op het winkelassortiment kon concentreren omdat ik bang was dat m'n baby gestolen zou worden. Dat probleem heb je met de doek niet. Maar met doek is het weer zo lastig graaien in onmogelijke hoeken.

De oplossing: alleen nog maar online winkelen. :7
:o Ik dacht dat ik de enige was die daar angst voor heeft. Dat vind ik idd ook een nadeel, dat ik altijd een schuin oog op haar moeten houden of de wagen naar mij toe gericht draaien. Met de Beco weet ik dat ze safe zit, maar dat is wel lastig met tasjes e.d. :+
pi_114557226
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat ik nog het vervelendst vond aan winkelen met wagen is dat ik me niet volledig op het winkelassortiment kon concentreren omdat ik bang was dat m'n baby gestolen zou worden. Dat probleem heb je met de doek niet. Maar met doek is het weer zo lastig graaien in onmogelijke hoeken.

De oplossing: alleen nog maar online winkelen. :7
Als je baby op de rug gedragen kan worden, kan je graaien wat je wilt. Sterker nog, je baby kan meehelpen ;)

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:29 schreef Juud79 het volgende:

[..]

:o Ik dacht dat ik de enige was die daar angst voor heeft. Dat vind ik idd ook een nadeel, dat ik altijd een schuin oog op haar moeten houden of de wagen naar mij toe gericht draaien. Met de Beco weet ik dat ze safe zit, maar dat is wel lastig met tasjes e.d. :+
Dat is ook iets, we gooiden (in de 4x dat we met de kinderwagen zijn gaan winkelen) alles onder/aan de kinderwagen. En dan houden we dat ook echt in de gaten, zeker als baby er in zit.
Ik heb wel gemerkt dat er moeders zijn die gerust hun wagen inclusief baby ergens parkeren en zelf wat kleren uitkiezen....

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Oh, ik zie dat hem verwar met die andere: Transaction, voorheen Mutsy Transformer. Maar dat met die degelijkheid was wel de Transit. De zonnekap zit gewoon vast met klittenband en bij het showroommodel kwamen de klittenbandstrips gewoon los... :{


Ik denk dat je de zonnekap dat over de kinderwagenbak bedoeld? Die kan je zowel met klittenband als met een drukknoop vastzetten. :) Maar ik kan me voorstellen dat klittenband na veel getest en gebruik los kan laten

Voor de zekerheid; we hebben over deze wagen: http://www.baby-dump.nl/i(...)ep_id=7517&merk=7521
pi_114558644
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:45 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je baby op de rug gedragen kan worden, kan je graaien wat je wilt. Sterker nog, je baby kan meehelpen ;)
Voor iemand die bang is dat d'r baby uit de wagen wordt gestolen is rugdragen vreselijk; hoe kun je dan om de 2 minuten controleren of je baby nog ademt?

Ivan was daar echt heel goed in, doen alsof hij niet meer ademde. Ik herinner me dat we op weg van mijn ziekenhuisbed naar de auto minstens 6 keer zijn gestopt om te controleren of hij - hij zat in de MaxiCosi - nog leefde. En hij sliep zo diep en reageerde zo slecht dat ik 'em dan even wakker moest porren om het zeker te weten. Urenlang heb ik boven zijn bed gehangen om te kijken of hij het nog deed. En die eerste keren in de draagdoek waren vreselijk, voor mij. Hij zat zo lekker ingepakt, begroef zijn gezicht tegen me aan - en ik maar m'n vingers voor z'n neus houden (voel ik iets? voel ik iets?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 juli 2012 @ 11:08:56 #168
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114559577
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:45 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je baby op de rug gedragen kan worden, kan je graaien wat je wilt. Sterker nog, je baby kan meehelpen ;)

[..]

Dat is ook iets, we gooiden (in de 4x dat we met de kinderwagen zijn gaan winkelen) alles onder/aan de kinderwagen. En dan houden we dat ook echt in de gaten, zeker als baby er in zit.
Ik heb wel gemerkt dat er moeders zijn die gerust hun wagen inclusief baby ergens parkeren en zelf wat kleren uitkiezen....

[..]

Ik denk dat je de zonnekap dat over de kinderwagenbak bedoeld? Die kan je zowel met klittenband als met een drukknoop vastzetten. :) Maar ik kan me voorstellen dat klittenband na veel getest en gebruik los kan laten

Voor de zekerheid; we hebben over deze wagen: http://www.baby-dump.nl/i(...)ep_id=7517&merk=7521
Ja, die bedoelde ik inderdaad.

Ik denk trouwens eerder dat je bang moet zijn dat je wagen gestolen wordt. Zeker als je zo'n duur monster hebt als Stokke en Joolz. Dat iemand je kindje ergens onbeheerd op de grond neerlegt en er met je wagen vandoor gaat. Maar dan moet iemand wel heel brutaal zijn.
Niet dat ik me die angst niet kan voorstellen, hoor. Die heb ik nog wel eens en mijn zoon is inmiddels zes jaar.

Brr Claudia... kon je wel slapen op het begin?
we gaan wel een beetje offtopic nu...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 23 juli 2012 @ 11:17:25 #169
100412 mefke79
komt goed!
pi_114559738
:o Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand mijn wagen of mijn kind zou jatten. Heb er eigenlijk ook nog nooit bij stilgestaan.
Maar ja, ik had ook nooit bedacht dat water, wind en kinderwagen link konden zijn. Afgelopen week heeft een agente hier net op tijd een kinderwagen gegrepen voor ie het water belande. De vader hield de wagen vast, maar liet die even los, wind sloeg onder/tegen de kap en wagen ging er vandoor. Agente stond met de ouders te praten en greep de wagen net voor hij in de gracht belande. Oeps.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 23 juli 2012 @ 12:00:12 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114560753
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:17 schreef mefke79 het volgende:
:o Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand mijn wagen of mijn kind zou jatten. Heb er eigenlijk ook nog nooit bij stilgestaan.
Maar ja, ik had ook nooit bedacht dat water, wind en kinderwagen link konden zijn. Afgelopen week heeft een agente hier net op tijd een kinderwagen gegrepen voor ie het water belande. De vader hield de wagen vast, maar liet die even los, wind sloeg onder/tegen de kap en wagen ging er vandoor. Agente stond met de ouders te praten en greep de wagen net voor hij in de gracht belande. Oeps.
Zo, dat was ad-rem van die agente. Tsja, ik heb wel eens zo'n afschuwelijk bericht op de FP gelezen over ouders die hun wandelwagen met baby over de rand van de pier zagen rollen... Kindje is later in het zkh overleden.... brrr!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114560835
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:17 schreef mefke79 het volgende:
:o Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand mijn wagen of mijn kind zou jatten. Heb er eigenlijk ook nog nooit bij stilgestaan.
Maar ja, ik had ook nooit bedacht dat water, wind en kinderwagen link konden zijn. Afgelopen week heeft een agente hier net op tijd een kinderwagen gegrepen voor ie het water belande. De vader hield de wagen vast, maar liet die even los, wind sloeg onder/tegen de kap en wagen ging er vandoor. Agente stond met de ouders te praten en greep de wagen net voor hij in de gracht belande. Oeps.
Ik ben zo iemand die ook braaf altijd de polsband die aan de wagen zit omdoet. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114560935
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Ik denk trouwens eerder dat je bang moet zijn dat je wagen gestolen wordt. Zeker als je zo'n duur monster hebt als Stokke en Joolz. Dat iemand je kindje ergens onbeheerd op de grond neerlegt en er met je wagen vandoor gaat. Maar dan moet iemand wel heel brutaal zijn.
Niet dat ik me die angst niet kan voorstellen, hoor. Die heb ik nog wel eens en mijn zoon is inmiddels zes jaar.
Er heeft hier op Fok! wel eens een maf verhaal gestaan over iemand die een kinderwagen mee wou nemen. Het komt voor, er zijn genoeg zieke geesten. Maar m'n wagen mogen ze hebben, hoor. Daar zou ik nog geen nacht wakker van liggen.

quote:
Brr Claudia... kon je wel slapen op het begin?
we gaan wel een beetje offtopic nu...
Amper. Maar ach, ik had genoeg adrenaline om wakker te blijven. :+ Toen ze ouder werden vond ik het minder eng. Maar ik kijk nog steeds elke avond voor ik naar bed ga of alles goed gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114561509
quote:
11s.gif Op maandag 23 juli 2012 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor iemand die bang is dat d'r baby uit de wagen wordt gestolen is rugdragen vreselijk; hoe kun je dan om de 2 minuten controleren of je baby nog ademt?

Ivan was daar echt heel goed in, doen alsof hij niet meer ademde. Ik herinner me dat we op weg van mijn ziekenhuisbed naar de auto minstens 6 keer zijn gestopt om te controleren of hij - hij zat in de MaxiCosi - nog leefde. En hij sliep zo diep en reageerde zo slecht dat ik 'em dan even wakker moest porren om het zeker te weten. Urenlang heb ik boven zijn bed gehangen om te kijken of hij het nog deed. En die eerste keren in de draagdoek waren vreselijk, voor mij. Hij zat zo lekker ingepakt, begroef zijn gezicht tegen me aan - en ik maar m'n vingers voor z'n neus houden (voel ik iets? voel ik iets?).
Misschien moet je een hartslagmeter bij hem omdoen en dan de ontvanger/horloge bij jou...
pi_114561553
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Misschien moet je een hartslagmeter bij hem omdoen en dan de ontvanger/horloge bij jou...
Dat was tijdens de bevalling al onbegonnen werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:06:36 #175
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114562777
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er heeft hier op Fok! wel eens een maf verhaal gestaan over iemand die een kinderwagen mee wou nemen. Het komt voor, er zijn genoeg zieke geesten. Maar m'n wagen mogen ze hebben, hoor. Daar zou ik nog geen nacht wakker van liggen.

[..]

Amper. Maar ach, ik had genoeg adrenaline om wakker te blijven. :+ Toen ze ouder werden vond ik het minder eng. Maar ik kijk nog steeds elke avond voor ik naar bed ga of alles goed gaat.
Neuh, die wagen mogen ze hebben. Maar ze moeten niet mijn babbie ergens dumpen. :X
Gelukkig beschik ik over een degelijke mate zelfbeheersing. Dus als iemand ooit een vinger uitsteekt naar mijn kinderen, zal ik ze slechts voor de rest van hun leven achtervolgen en bij ze komen spoken na mijn overlijden. :+

Maargoed, kinderwagentopic. Ik ben dus tot nu toe blij met onze Slider met zijn vrolijke kleurtje *)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114563456
Ja, ontopic! Ik ben nog steeds heel blij met m'n cheapass duowagen. :+



Ik zat eraan te denken om 'em weg te doen, want Ivan loopt vrijwel alles. Maar hij heeft het op warme dagen wel moeilijk met het naar huis lopen, dus dan gaat hij er soms ook in. 't Is wel een behoorlijke onderneming om de kar een stoep op te krijgen met Ivan voorin. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:43:59 #177
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114563815
ik heb ook een duo nog steeds. Een 2ehandje zelfs... Maar ook hier best handig af en toe. Evie loopt ook heel goed, maar er zijn momenten dat het toch wel slim is dat ze zit. (bijvoorbeeld als we een dagje uit zijn ofzo...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 23 juli 2012 @ 15:38:00 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114567104
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ontopic! Ik ben nog steeds heel blij met m'n cheapass duowagen. :+

[ afbeelding ]

Ik zat eraan te denken om 'em weg te doen, want Ivan loopt vrijwel alles. Maar hij heeft het op warme dagen wel moeilijk met het naar huis lopen, dus dan gaat hij er soms ook in. 't Is wel een behoorlijke onderneming om de kar een stoep op te krijgen met Ivan voorin. :X
Ehm, dan moet je hem even omdraaien en de achterkant eerst de stoep op tillen, dat gaat veul makkelijker. ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 15:44:28 #179
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114567334
Ik heb overigens ook een duo, voor mijn eigen en oppaskindje (4 dagen per week). Maar dat is een duo buggy, Maclaren Opus. Super ding, om 's ochtends even mee naar de supermarkt (7 minuten lopen) te gaan, vol te laden en weer terug of om even een blokje om te gaan voor een frisse neus. Maar ik ben blij dat ik niet altijd met een dubbele kar op pad ga.

[ Bericht 21% gewijzigd door Juud79 op 24-07-2012 07:58:02 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 22:45:35 #180
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114583900
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ontopic! Ik ben nog steeds heel blij met m'n cheapass duowagen. :+

[ afbeelding ]

Ik zat eraan te denken om 'em weg te doen, want Ivan loopt vrijwel alles. Maar hij heeft het op warme dagen wel moeilijk met het naar huis lopen, dus dan gaat hij er soms ook in. 't Is wel een behoorlijke onderneming om de kar een stoep op te krijgen met Ivan voorin. :X
Cheapass omdat het X-adventure is? Ik heb destijds nog zitten kijken naar een X-adventure Retro. Zag er wel leuk uit en was aardig compact, maar toen ik ervaringen en reviews las... Maar weinig goede ervaringen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114586188
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Cheapass omdat het X-adventure is? Ik heb destijds nog zitten kijken naar een X-adventure Retro. Zag er wel leuk uit en was aardig compact, maar toen ik ervaringen en reviews las... Maar weinig goede ervaringen.
Omdat 'ie gewoon heel goedkoop was. We hebben bovendien het showmodel meegenomen, wat 'em nog goedkoper maakte.

Als ik moet mopperen:
- het frame lijkt van voor de Tweede Wereldoorlog te zijn;
- er zit geen demping in de wielen en als ik heel hard met de wagen ren dan trekken de wielen dat niet zo goed;
- het netje eronder is te klein en je kunt er geen grote dingen in gefrot krijgen.

Maar toch gebruik ik de wagen met heel veel plezier. Ik vind de zitjes voor kindjes heel fijn. Meestal zitten ze ingeklemd in een buggy of kinderwagen, maar in deze wagen zitten ze vrijer, als een soort stoel. Dat is wel weer nadelig voor kindjes die niet meer willen liggen in een bak (we hadden er een reiswieg in) maar te jong zijn om goed te zitten. Een ander heel groot voordeel is dat de wagen ontzettend compact inklapt! Wat sturen betreft vind ik het ook prima te doen, al merk je wel duidelijk het verschil met een dure kinderwagen. Het is wat dat betreft echt buggykwaliteit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114586809
Ik ben erg blij (meer zielsgelukkig) met het meerijdplankje (Kidsit) aan de Bugaboo. Ook Mette loopt vrijwel alles maar meestal wil ze toch graag zitten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_114587466
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:40 schreef wickie het volgende:
Ik ben erg blij (meer zielsgelukkig) met het meerijdplankje (Kidsit) aan de Bugaboo. Ook Mette loopt vrijwel alles maar meestal wil ze toch graag zitten.
Kun je dan zelf nog achter de wagen lopen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114588271
Niet recht erachter, dat gaat opzich wel maar prettiger is een beetje ernaast lopen. Gek genoeg vinden R en ik het helemaal niet storend. Ook als ik het plankje opgeklapt heb loop ik er vaak half naast, puur uit gewoonte.
Al met al loopt het niet vervelend (vinden wij).

Ik heb wel bewust voor de Kidsit gekozen. Vooral vanweg het zitje. Ze zitten er heel stabiel op.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 24 juli 2012 @ 07:30:49 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_114594140
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:40 schreef wickie het volgende:
Ik ben erg blij (meer zielsgelukkig) met het meerijdplankje (Kidsit) aan de Bugaboo. Ook Mette loopt vrijwel alles maar meestal wil ze toch graag zitten.
vervang bugaboo door mura en mette door driekus en dan was het mijn post geweest. Driekus wordt in september drie, maar wij gebruiken em nog steeds. Ideaal ding!
En ja, je gaat er door een beetje naast de wagen lopen, maar dat gaat prima. Ik merk wel nu ze beiden zwaarder worden dat ik kijken hoe ik de stoel op de wagen zet. Ik weet effe niet meer of het bij vooruit kijken of naar mij kijken is, maar 1 vd 2 mogelijkheden duwt zwaarder, omdat het zwaartepunt van de wagen dan anders is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114594829
Wij hebben ook een Mura en met het meerijdplankje hoef ik niet naast de wagen te lopen. Kan er gewoon achter blijven.
De Mura zou straks niet veel meer gebruikt worden en wilde hem ook eerst weg doen aangezien we een duowagen hebben. Maar bewaar hem toch nog even. Als 1 van de 2 kleintjes straks bij opa en oma gaat slapen kan de Mura altijd gebruikt worden!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:22:32 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_114595531
MeNicole, heb jij ook een kidsit of een ander plankje? De kidsit is langer dan de normale plankjes omdat ze daar op kunnen zitten. Bovendien, ik kan de stang van de kinderwagen niet verder omhoog zetten omdat ie daar normaal al staat. Als je wat kleiner bent zet je de stang wat hoger en loop je gewoon wat verder naar achteren, maar daar ben ik dus te groot voor.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114595567
Nee ik heb idd geen zitding. Maar 1 waar ie op moet staan. Die hebben we bewust gekozen zodat we gewoon achter de wagen konden blijven lopen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114893849
Ik ben heel klein en mijn man is heel groot. Dus het liefst heb ik een model dat ik makkelijk in- en uitgeklapt krijg en dat niet te groot is voor mij, maar wel in hoogte versteld kan worden zodat hij er ook achter kan. Maar van het weekend heb ik wat wagens bekeken, en ik ben zo geschrokken van de grootte dat we daar hebben bedacht om voorlopig met een wagen te wachten.

Maar welke wagen zouden jullie adviseren voor een stel met een flink lengteverschil?
pi_114893996
Hou je er rekening mee dat die dingen vaak nog wat levertijd hebben? En het wel fijn is als je snel naar buiten kan met je kleintje straks? Zo ver weg is oktober niet meer ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114894000
Wat is heel klein ;)

Wij hebben toen een quinny speedy xs gekocht, stang is makkelijk te verstellen. Mijn man is 1,98 en ik 1,74
pi_114894078
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hou je er rekening mee dat die dingen vaak nog wat levertijd hebben? En het wel fijn is als je snel naar buiten kan met je kleintje straks? Zo ver weg is oktober niet meer ;)
Dat is echt nog heul ver hoor. /steekt kop in zand
pi_114894100
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:46 schreef mrien het volgende:
Wat is heel klein ;)

Wij hebben toen een quinny speedy xs gekocht, stang is makkelijk te verstellen. Mijn man is 1,98 en ik 1,74
ik ben 1.62, hij is 1.97
pi_114894133
En in oktober is het toch koud en zulks. Het is zal meer een wagen worden voor langere stukken, dus ik verwacht dat het prima is als ie er in het voorjaar komt.
pi_114894228
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:49 schreef Mangostine het volgende:
En in oktober is het toch koud en zulks. Het is zal meer een wagen worden voor langere stukken, dus ik verwacht dat het prima is als ie er in het voorjaar komt.
Ga je helemaal niet naar buiten dan de eerste maanden??
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114894229
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:49 schreef Mangostine het volgende:
En in oktober is het toch koud en zulks. Het is zal meer een wagen worden voor langere stukken, dus ik verwacht dat het prima is als ie er in het voorjaar komt.
Niet om het een of ander hoor, maar het is belangrijk om lekker met je uk te gaan wandelen. Lekker, frisse lucht happen. Niet zozeer voor jou, maar voor je kind.
Samen in de snowboots (haha, sneeuw in NL :') ), beeb lekker dik ingepakt als een soort eskimo in de kinderwagen.

Lekker hoor.

Plus: in oktober is het nog vaak zat mooi weer. Ik kan me nog een Halloween herinneren dat ik in een t-shirt rondbanjerde bij een feestje. Dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:48 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ik ben 1.62, hij is 1.97
Dat komt redelijk overeen met JD en mij. Wij hebben de Maxi Cosi Mura 4. Heerlijke wagen, JD loopt er prima achter. En ik ook.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114894299
Ok, het hele verhaal dan, voor de volledigheid. We krijgen een antieke wagen in bruikleen. Dat is al helemaal een lomp ding dat niet in- en uitgeklapt kan worden, maar wel mooi. O+
Dus die is er in eerste instantie voor de korte stukjes om het huis.
pi_114894318
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ga je helemaal niet naar buiten dan de eerste maanden??
ik zit toch op Fok?
pi_114894364
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:54 schreef Mangostine het volgende:
ik zit toch op Fok?
Daar heb je dan geen tijd meer voor hoor.

Maar goed, afgezien van je antieke wagen. Daar gingen ze vroeger toch ook hele stukken mee wandelen? Ook in de winter?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114894440
Het kan, rond het huis, prima. Maar hij gaat dus niet in de auto. En mijn vent houdt van bos- en strandwandelingen (ik als we uiteindelijk aan het wandelen zijn ook wel), waarvoor we eerst een eindje moeten rijden.
pi_114894469
Ik had ook net gereageerd op je in het andere topic. Ik heb net een joolz bloom gekocht, opvolger daarvan is de joolz dat. Makkelijk in de klappen, klein en een goede verstelbare stang, adapters voor maxicosi heb ik er ook bij gekochte, ik ben er blij mee!
pi_114894560
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:57 schreef Mangostine het volgende:
Het kan, rond het huis, prima. Maar hij gaat dus niet in de auto. En mijn vent houdt van bos- en strandwandelingen (ik als we uiteindelijk aan het wandelen zijn ook wel), waarvoor we eerst een eindje moeten rijden.
Oja, de auto. :+. Die hadden ze vroeger niet natuurlijk.

Toegegeven, de lange boswandelingen hebben we al wel gemaakt (luchtbanden vind ik aan te raden). Maar naar het strand of iets zijn we nog niet gereden. Maar ik snap je punt.

Maarehm.. ja.. nja. Toch zou ik niet te lang wachten. Eigenlijk. Straks bevalt je antiek niet ofzo. Zit je er toch mooi mee te kijken.

Hoe ga je naar het CB dan trouwens? Of effe naar winkels of de stad? Geen idee waar je woont. Maar als je de stad in wilt en je komt met ladingen tassen thuis (allemaal voor die uk :+) dan moet je toch ook met de auto? :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114894569
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:57 schreef Mangostine het volgende:
Het kan, rond het huis, prima. Maar hij gaat dus niet in de auto. En mijn vent houdt van bos- en strandwandelingen (ik als we uiteindelijk aan het wandelen zijn ook wel), waarvoor we eerst een eindje moeten rijden.
Maar een wagen heb je ook nodig voor wat boodschappen doen e.d., weer wat shoppen. Het voorjaar is dan best ver weg hoor als je geen wagen hebt om mee te nemen in de auto.
Ook die boswandelingen wil je misschien wel eerder maken want enkel rond het huis hangen ben je na een tijd ook wel zat.

Maar goed, daarvoor is er altijd de optie draagdoek natuurlijk maar weet niet of je van plan was daaraan te beginnen.
Zo nee zou ik heroverwegen om hem toch nu al aan te schaffen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114894601
Mja, wat DML dus zegt eigenlijk. In een notendop.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114894614
Of andersom. Wat Kuuks zegt :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114894765
we overwegen om te gaan dragen inderdaad. Lijkt me ook wat praktischer met boodschappen en zulks.
Ohja, we hebben wel al een maxicosi gekocht. Dus het is wel zo handig als het een frame is waar de maxicosi op kan.
pi_114894990
Eigenlijk bij alle grote merken kan je adapters krijgen om op het frame van je kinderwagen een MC te zetten.

Iets onder uit het schap pakken is met een draagdoek zo makkelijk nog niet trouwens :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114895233
Met alle respect, maar ik zal in mijn eentje sowieso geen grote boodschappen gaan doen, en al helemaal niet met zo'n wagen waarmee ik eerst operatie met geweld inklappen/ in de auto raggen/ uitklappen/ gebruiksaanwijzing erbij pakken/ beter uitklappen/ kind erin hangen moet ondernemen.
pi_114895306
Gelukkig maar dat de meeste kinderwagens dan makkelijk in en uit klappen
pi_114895310
Ehm, heb je al in winkels het in- en uitklappen geprobeerd?
In 5 minuten heb ik kleine boodschappen plus kind plus wagen ingeladen.

Grote boodschappen doet man of ik alleen op zaterdagochtend. Da's niks met zo'n mini. Pas als ze groter worden is dat leuk, maar dan kunnen ze ook in een winkelwagenstoeltje.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114895346
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Eigenlijk bij alle grote merken kan je adapters krijgen om op het frame van je kinderwagen een MC te zetten.

Iets onder uit het schap pakken is met een draagdoek zo makkelijk nog niet trouwens :D
Vergt oefening ;)
pi_114895481
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:17 schreef Kuukske het volgende:
Ehm, heb je al in winkels het in- en uitklappen geprobeerd?
In 5 minuten heb ik kleine boodschappen plus kind plus wagen ingeladen.

Grote boodschappen doet man of ik alleen op zaterdagochtend. Da's niks met zo'n mini. Pas als ze groter worden is dat leuk, maar dan kunnen ze ook in een winkelwagenstoeltje.
ik heb een poging gewaagd, maar het was niet zo'n succes :') eigenlijk was die hele ervaring een flop en we moeten dus gewoon weer een keer gaan kijken, maar dan wil ik wel gericht weten welke modellen een optie zijn. Nu werd ik alleen maar moe van de hoeveelheid modellen en ik zag uiteindelijk alleen maar grote vrachtwagens overal, dus de moed is mij een beetje in de schoenen gezonken zegmaar.
pi_114895572
De eerste keer is ook wat lastig. Na een paar keer klik jij dat ding in elkaar alsof je nooit anders doet.

En waarom begin je niet met wat je echt niet wil? De banden bijvoorbeeld. Lucht of juist niet.
Da's volgens mij het eerste wat ze je vragen. En ehm.. prijsklasse natuurlijk :+. En kleur kun je ook nog meewegen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114895638
De meeste modellen hebben wel een optie om de duwstang te verstellen dus volgens mij is er weinig wat je niet zou kunnen overwegen.

De manier van in- en uitklappen of de grootte van het pakket in je achterbak zijn veel verschillender per merk.

Overigens zijn wij 1.74 en 1.94 en erg tevreden over onze Easywalker nog steeds. Vooral de enorm lange kinderwagenbak waar je kindje dus ook t/m zes maanden plat in kan liggen vind ik een enorm pluspunt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114897968
Zo zijn wij met 1.68 en 1.80 heel tevree met onze Joolz Day. Waarbij ik moet aantekenen dat die meer gebruikt is als kampeerbed dan als vervoermiddel. Draagdoek beviel hier beter.
Maar ook voor de sporadische gebruiker blijft het in- en uitklappen simpel, dat is wel aangenaam.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 15:36:47 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114898592
Hier een Mutsy transporter. Bevalt prima. Is goed in- en uit te klappen. Ben tijdens mijn verlof er heel veel op uitgegaan met de kinderwagen. Wandelend een boodschapje doen of met de auto naar het winkelcentrum en dan de mc op het onderstel (of de bak mee als het wat langer duurde). Vond het heerlijk om er even uit te zijn en zowel voor baby als voor jezelf is het natuurlijk heel goed om lekker buiten te zijn en te bewegen. :Y

(en Midas is van januari, lekker dik inpakken en het is prima te doen. ben alleen niet weggegaan toen het in februari zo sneeuwde omdat ik zelf bang was om onderuit te gaan)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 17:35:10 #217
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114903773
Wij zijn na net toch een 2e testritje over de hobbelbaan (nadat mensen zeiden dat dit nadelig was, maar wij erg mee vonden vallen in verhouding) er helemaal uit. We gaan voor de Xplory O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114908298
Die bak is heel klein en daar past je kind veel tekort in om de eerste zes maanden te overbruggen totdat het rechop mag zitten.

Heel krom een wagen voor lange mensen met de kleinste bak in omloop :X
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:26:01 #219
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114908742
Volgens de handleiding mag je kindje vanaf 4mnd liggend in het andere zitje?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:53:39 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_114945598
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:26 schreef Logician78 het volgende:
Volgens de handleiding mag je kindje vanaf 4mnd liggend in het andere zitje?
Ik weet het niet. Dat zullen ze zelf natuurlijk sneller zeggen...
Een maxi cosi is natuurlijk anders qua zit, maar daar moeten kinderen ook niet uren in liggen. (Wat overigens heel vaak gebeurt, want 'het is zo easy'.)

Wel weird idd. Een wagen voor lange ouders en dan een korte wiegbak :D
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_114946602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:26 schreef Logician78 het volgende:
Volgens de handleiding mag je kindje vanaf 4mnd liggend in het andere zitje?
Volgens de handleiding van de Beco Gemini zou je je kind er ook in naar voren kunnen dragen schijnt. Zou ik persoonlijk ook niet snel doen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:45:30 #222
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114948293
Ach iedereen heeft zijn voor en tegens en vormt zo zijn eigen mening.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114948492
Als het om het ruggetje van mijn kind gaat zou ik me daar toch wat meer in verdiepen.
Een kinderwagen waar de bak zo klein is dat mijn kind binnen een maand of drie over moet naar het zitje, hoe plat deze ook kan, zou voor mij acuut afvallen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:14:31 #224
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114949483
Ik ga het gewoon uitzoeken idd, maar heb op fora al zo veel voor en tegens gehoord die dan achteraf aannames bleken te zijn ipv "echt kennis" dat ik er liever niet te veel op in ga, dit heb ik met mijn eerste kindje wel gedaan uit onzekerheid en ben ik knettergek van gworden ;) Ga het dan liever irl uitzoeken etc. + als het zo extreem zou zijn zouden die dingen echt niet zo goed verkopen dunkt me... maar zoals ik al zei, uitzoeken zal ik zeker.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114950153
Mwah, het zal je tegen vallen hoe weinig mensen weten over het plat liggen ivm het ruggetje de eerste zes maanden of eigenlijk tot het zelf kan zitten.
Kijk maar eens hoeveel mensen uren gaan shoppen met de MC op het onderstel terwijl die naast de rug ook heel slecht is voor de ademhaling van je baby.

Juist hier in OUD zitten veel mensen die zich er goed in verdiepen en niet alles klakkeloos aannemen.
Fabrikanten zijn er iig niet voor jou, maar proberen enkel hun product te slijten.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:29:50 #226
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114950167
Nou, er is hier op het forum ook een mama met dezelfde wagen en die haar kindje was nu ook al te klein voor de bak en is volgens mij 12 weken ofzo.

Dat is dan toch zonde, zoveel wandel je niet eens de eerste weken, wij in ieder geval niet.
En tuurlijk verkoopt die wagen goed, hij is rete hip, maar mensen gaan denk ik niet vaak van te voren bedenken hoe lang het bakje mee gaat, wat resulteerd in mensen die tijdelijk de autostoel gebruiken totdat hun kind in het zitgedeelte kan.

Mijn ML vond het de mooiste wagen, hij is erg gecharmeerd van Stokke. Maar uiteindelijk hebben we een andere uitgezocht omdat toch vooral ik er het meest gebruik van maak.
pi_114961002
wat mij hier in Frankrijk opvalt is dat ze een buggy onderstel gebruiken en daar een maxi-cosi (ander merk hier) op klikken. Ik heb in deze 2 wk nog maar 2 wagens met een kinderwagenbak en daarbij behorend onderstel gezien. Ik dacht dat de richtlijnen m.b.t. liggen in een MC redelijk europees waren niet dus.
pi_114961243
Eerlijk gezegd zijn beide dames al vrij snel over gegaan op zitten. Liggen was na 4 maanden gewoon geen optie meer voor ze :o Mijn eerste kinderwagen had heeft een buggyinzet die praktisch plat kan. We hebben zo voor Hannah het zitten opgebouwd door hem telkens iets meer overeind te zetten.
De wagen met alles er op en eraan staat nu op zolder stof te vangen. W.m.b. voor een prikkie over te nemen (het is een ABC design Rodeo).

Toen ik zwanger was van Mia hebben we dus de Phil en Teds Vibe gekocht zodat we beide dames zitgelegenheid kunnen bieden. De inzet kan helemaal plat, en Mia lag er in het begin lekker kuschelig in in haar Wallaboo. Hannah zat dan met het extra stoeltje bovenop.
Toen Mia na een paar maanden ook niet meer wilde liggen hebben we haar in het extra stoeltje gezet (in de slaapstand) achter de grote zitting. Hannah dan voorop.
Nu Hannah 2,5 is kan ze het meeste wel lopen, maar wil ze toch regelmatig in de wagen zitten om uit te rusten. Ze wil zelfs achterin zitten als we Mia in de voorzit hebben :)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:21:14 #229
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114962543
Tegenwoordig heb je voor Bugaboo, Joolz & Stokke 'babybumpers' zodat kindjes onder de 6 maanden (of kleine kindjes) veilig in het stoeltje kunnen zitten met genoeg ondersteuning. Dat is wat de merken ook bedoelen met 'vanaf 4 maanden te gebruiken met zitje'. Dit kun je geloof ik als losse accessoires kopen en krijg je er dus niet bij.

Ik vind de bak van Stokke wel meevallen niet erg klein en niet erg groot.
pi_114962673
De stokke bak is max 65cm (nog niet eens geloof ik) had iemand in het babytopic opgemeten. Dat is echt wel heel klein hoor :o
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114962794
Onze oude kinderwagen gewoon eentje van babywalz was 70 cm en dat vond ik al klein... :o
pi_114962919
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die bak is heel klein en daar past je kind veel tekort in om de eerste zes maanden te overbruggen totdat het rechop mag zitten.

Heel krom een wagen voor lange mensen met de kleinste bak in omloop :X
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar mijn dochter is nu bijna 6 maanden en kan nog prima in de bak. Ze is exact gemiddeld volgens alle CB statistieken. Het begint nu wel een beetje op het eind te lopen dat ze erin kan (ik verwacht nog max een maand), maar ik vind 6 a 7 maanden prima hoor.

En buiten dat, het is echt een fijne wagen op de weg, in het bos en op het strand. Kan ook aanraden om de Stokke iZi Sleep van BeSafe 'Maxi-Cosi' erbij te nemen. Is een stuk groter dan de normale Maxi-Cosi en je kind ligt niet in een rare hobbel. Extra voordeel is dat ie zonder adapters op het onderstel past.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:28:17 #233
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114962969
65 :') ik weet niet wie dat gemeten heeft maar die mag opnieuw leren tellen.
Hij is 73 cm
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:28:22 #234
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_114962977
Spuit 11
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_114963129
Overigens, kunnen andere kinderwagens ook als de kleine wat ouder is de 'zitbak' 2 kanten op richten en in hoogte verstellen? Dat vind ik ook wel een prettig vooruitzicht, hoef geen andere wagens aan te schaffen verder.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:33:44 #236
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114963335
in hoogte niet wel in richting. En dat is handig.
En naar mijn mening heeft Quinny de kleinste bakken.
pi_114965266
In elk geval is die van de Koelstra behoorlijk ruim :P :7

Zie hier met mijn 2 jarige van dik 90 cm, kan best! :D

pi_114967720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Overigens, kunnen andere kinderwagens ook als de kleine wat ouder is de 'zitbak' 2 kanten op richten en in hoogte verstellen? Dat vind ik ook wel een prettig vooruitzicht, hoef geen andere wagens aan te schaffen verder.
De meeste wel. En toch is een buggy best wel handig op vakantie etc.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_114969044
Logician, die handwarmers zijn geniaal! Alleen daarom al zou ik de wagen kopen. :7

[ Bericht 45% gewijzigd door Claudia_x op 01-08-2012 22:19:56 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114970339
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Logician, die handwarmers zijn geniaal! Alleen daarom al zou ik de wagen kopen. :7
+1 :D
pi_114972118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Logician, die handwarmers zijn geniaal! Alleen daarom al zou ik de wagen kopen. :7
Haha idd! :D

Wij hadden een kinderwagen van de blokker. Uit de sale en dan ook nog laatste model :') cheap-ass tot en met maar voldeed meer dan prima :Y Met veel plezier gebruikt. Ik wilde hem voor wehnâg wegdoen of weggeven maar mn oma heeft de verstelbare hendel gesloopt :') "hij ging niet omhoog" nee oma, daar zit een knop voor op de zijkant... }:| en maar door blijven trekken hè. :D

We gebruiken nu een buggy van prénatal, huismerk, ik geloof dat ie 60 euro was? Ook een fijn ding, het onderstel van de wandelwagen nam behoorlijk ruimte in dus zodra het kon zijn we overgegaan naar een buggy.

Door de reflux kon de jongste niet liggen en ze heeft eigk niet in de wandelwagen gelegen, ik had het ontzettend fijn gevonden om zo'n zit-unit te hebben. Ik gebruikte de doek heel erg veel maar daar vond ik het in de zomer op een bepaald punt echt te warm voor worden (25 min heen lopen, 25 min + zware boodschappen tas + bijna-peuter-met-minimaal-uithoudingsvermogen terug lopen)

Maar goed, that having said, als ik ooit weer es zwanger ben dan zou ik wel eens uitgebreid op kinderwagenjacht willen, en echt kijken naar wat ik fijn vind, ipv naar het prijskaartje. Zelfde geldt voor een drager. :9
:)
pi_114972315
ohja en mijn allerallerallerfijnste aankoop, ab-so-luut zn geld waard tweedehands :+ , was een wallaboo voetenzak O+ We hadden er 1 voor in de cosi (die we gebruikten als ligzak voor in de wandelwagen), en zodra ze daar uit was gegroeid hebben we direct de grote variant gekocht. Strakjes gaat hij weer even in de wagen in de herfst/winter O+

ik wil er voor mezelf ook 1 voor in de auto :')
:)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:35:30 #243
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_114974407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:00 schreef mignonne het volgende:

ik wil er voor mezelf ook 1 voor in de auto :')
Ik voor op de fiets!
Handwarmers heb ik al gevonden :'D

Hier in de omgeving lopen ze allemaal met een Stokke.
In de zomer de hippe 'breezy' zomerdinges en in de winter die dingen met handwarmers.

en ze dragen zelf allemaal een Nickelson met fluffy bolletjes eraan :')
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:03:34 #244
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115075293
We zijn nog even aan het rondkijken geweest en qua vormgeving vinden we de mima ook erg mooi, iemand hier ervaring mee?

Aan de stokke mama's kan deze in zand rijden?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:15:04 #245
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115075966
Ja ik heb een Mima Xari gehad Logi!
Was er niet kapot van, kap is echt zwaar irritant (scheef en onhandig), stuurt vervelend op gladde vloeren en wiel schoot regelmatig vast. Niet de kwaliteit die je voor die prijs mag verwachten. Toen ik een paar weken zwanger was van nr 2, meteen de bugaboo donkey aangeschaft, wat een topwagen met z'n wendbaarheid en grote luchtbanden O+.

Succes met je zoektocht!
Qua stijl vind je misschien de Joolz ook mooi?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:18:38 #246
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115076162
Dank je voor je reactie, de joolz vind ik persoonlijk iets minder mooi.
De Bugaboo is wel mooi maar ik vind het niet fijn zo laag bij de grond. :@

Laatst testrit gedaan met de stokke op zo'n stormbaan en die liep echt lekker maar nu hoorde ik weer dat zand vreselijk blijkt... maar kan dit nergens testen.

Nog ff verder spitten dus.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115087260
Isis fijne keus! O+ wanneer ben je uitgerekend? vanaf oktober is de Donkey leverbaar met een compactere onderstel!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:56:58 #248
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115087317
Ben 22-1 pas uitgerekend, maar heb de Donkey nu al in gebruik met Olivia. Wat een super wagen zeg!

Ik zal t m'n schoonzusje zeggen, zij verwacht begin februari een tweeling en wil ook graag de Donkey. Thx! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_115087767
mooi ding die Donkey. Maar wat een geld :X
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:29:48 #250
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115087876
We gaan vandaag naar babypark om toch nog eens wat wagens te testen, iemand nog andere tips qua merk?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:47:21 #251
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115088172
Wij hebben de Urban Jungle, totaal andere stijl, maar ik vind het een heerlijke wagen, is licht, soepel, je kan er mee naar het bos/strand. Is onverwoestbaar sterk en je kind kan er heerlijk in zitten, het is een wagen waar je echt tot 2,5/3 jaar mee kan doen.
pi_115088242
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:29 schreef Logician78 het volgende:
We gaan vandaag naar babypark om toch nog eens wat wagens te testen, iemand nog andere tips qua merk?
Maak je niet zo druk, elke wagen heeft wel iets. Geen enkele wagen is echt fijn op het strand. Koop gewoon wat je mooi en degelijk vindt en kunt betalen. Elke wagen rijdt fijn op straat, en daar kom je het meest.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:28:43 #253
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115089007
We wonen in Enschede dus veel strand zullen we niet tegen komen, maar wonen naast het bos (zijn hard zand paadjes geen los zand dus). Ons gevoel gaat heel erg uit naar de stokke, vond hem heerlijk wendbaar en de hoogte qua contact zo'n fijn idee. Zal ook een de jungle aanschouwen vandaag. En thx voor de replies!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115089231
De easywalker qtro zijn wij heel tevreden over op alle terreinen en we gebruiken hem intensief.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115089769
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:28 schreef Logician78 het volgende:
We wonen in Enschede dus veel strand zullen we niet tegen komen, maar wonen naast het bos (zijn hard zand paadjes geen los zand dus). Ons gevoel gaat heel erg uit naar de stokke, vond hem heerlijk wendbaar en de hoogte qua contact zo'n fijn idee. Zal ook een de jungle aanschouwen vandaag. En thx voor de replies!
Bos, gras, kiezeltjes..hij kan het allemaal! de Bugaboo Cameleon!

**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115090013
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:28 schreef Logician78 het volgende:
We wonen in Enschede dus veel strand zullen we niet tegen komen, maar wonen naast het bos (zijn hard zand paadjes geen los zand dus). Ons gevoel gaat heel erg uit naar de stokke, vond hem heerlijk wendbaar en de hoogte qua contact zo'n fijn idee. Zal ook een de jungle aanschouwen vandaag. En thx voor de replies!
Onze el cheapo wagen van de blokker kon prima die bosweggetjes hebben, we gingen wekelijks naar het bos. :Y
Het belangrijkst is denk ik vering, of demping, of hoe je het wilt noemen, als je er ook veel mee op zulke paadjes gaat lopen. Onze buggy heeft dat niet, en dan zie je die wangetjes zo gezellig mee trillen :') :D
:)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:10:30 #257
159662 J1981
Supermama!
pi_115090070
@Logician78 Wij hebben de Stokke Xplory nu ruim een half jaar in gebruik en zijn er super tevreden over! Kleintje ligt nog steeds in de bak met 6,5 maand, terwijl hij qua lengte heel gemiddeld is. Bovendien is de wagen hartstikke stabiel/degelijk, ook bij langere wandelingen. Geen enkele klacht dus wat dat betreft.
Als jij dus gecharmeerd bent van de Xplory zou ik zeggen: Doen!

*lurker kruipt weer terug onder haar steen
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:17:00 #258
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_115090239
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 11:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De easywalker qtro zijn wij heel tevreden over op alle terreinen en we gebruiken hem intensief.
Die schijnt inderdaad heel goed uit de test van de consumentenbond te komen. Ik vond, persoonlijk, de knoopjes op het frame lelijk. Als je de reiswieg erop hebt, zijn die allemaal zichtbaar. Maar dat is een kwestie van erover heen kijken, denk ik ;)
Mijn vriend vond verder de reiswieg ook een rare vorm hebben,
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_115090329
Het is wat mignonne zegt...gaat om de vering van de wielen en het onderstel hoe soepel je ermee loopt en hoe comfortabel je kindje erin ligt/zit...de rest is een kwestie van smaak en budget.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115091881
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die bak is heel klein en daar past je kind veel tekort in om de eerste zes maanden te overbruggen totdat het rechop mag zitten.

Heel krom een wagen voor lange mensen met de kleinste bak in omloop :X
Wij vinden de bak erg klein, vooral voor een langere baby. Dat weet je van te voren natuurlijk niet, maar omdat we beide lang zijn hadden we ons daar misschien wel in moeten verdiepen. Hij is qua loophouding en de baby uit de wagen halen erg fijn qua hoogte

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:27 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar mijn dochter is nu bijna 6 maanden en kan nog prima in de bak. Ze is exact gemiddeld volgens alle CB statistieken. Het begint nu wel een beetje op het eind te lopen dat ze erin kan (ik verwacht nog max een maand), maar ik vind 6 a 7 maanden prima hoor.

En buiten dat, het is echt een fijne wagen op de weg, in het bos en op het strand. Kan ook aanraden om de Stokke iZi Sleep van BeSafe 'Maxi-Cosi' erbij te nemen. Is een stuk groter dan de normale Maxi-Cosi en je kind ligt niet in een rare hobbel. Extra voordeel is dat ie zonder adapters op het onderstel past.
Ons meisje was bij 2.5mnd 64cm en dan is de bak wel wat krap.
Ik weet dat dit per baby heel erg verschillend is maar ik vind het wel jammer.
Bak heeft onder een W vorm en op het kortst is hij ongv60cm en in de diepste puntjes ongv 71cm bij het matras
Ze ligt met dr hoofd tegen de bovenste rand want ze zet zich af op het "60cm" punt.

Verder is het een superfijne wagen! Vooral omdat m'n vriend en ik lang zijn, de wagen licht is en is gewoon lekker om mee te lopen.
pi_115095832
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Die schijnt inderdaad heel goed uit de test van de consumentenbond te komen. Ik vond, persoonlijk, de knoopjes op het frame lelijk. Als je de reiswieg erop hebt, zijn die allemaal zichtbaar. Maar dat is een kwestie van erover heen kijken, denk ik ;)
Mijn vriend vond verder de reiswieg ook een rare vorm hebben,
De vorm is iets rechthoekiger dan de meeste bakken wellicht maar is dan ook één van de langste op de markt. Erg fijn met een lange baby. Hij kon er prima tot zes maanden plat in liggen.

De drukknopen zijn juist enkel zichtbaar bij de buggyinzet volgens mij?
Maar ja hij is niet zo strak vorm geven als een bugaboo e.d. maar dat is voor mij van ondergeschikt belang.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115097215
Een bak van 71 cm? :D
dan had mijnes er tot dr eerste verjaardag liggend in gekund :+ :P niet dat ze kon of bleef liggen, maar das een ander verhaal.
:)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:22:55 #263
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_115098737
Over 3 of 4 wielen:
quote:
Wanneer je echter je kinderwagen voornamelijk in de stad zult gebruiken, is een wagen met vier wielen, het liefst van een wat kleiner formaat, veel handiger.
lees hier meer
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:24:41 #264
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115098788
Ben benieuwd Logi, al terug van Babypark?? :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:33:50 #265
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115099050
Nou we zijn er uit, hebben buiten mogen proeflopen met wagens en we gaan voor de Joolz Earth Edition Parrot Blue O+

Zit net in de auto, thuis meer :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:37:06 #266
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115099144
Mooi! O+
Toch een Joolz, grappig! Hoop dat je er veel plezier van zult hebben! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:03:37 #267
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_115106324
Ga je zoveel plezier van hebben he! van die Joolz.
Mooie kleur heb je uitgezocht. Ik vind de bruine duwstang ook heeeeeel mooi.

even opletten trouwens of je in Feb die babybumper krijgt als het goed is zit ie nu bij alle Joolz wagens gratis, maar misschien weet je dat al :P
pi_115234875
Iemand hier enig idee of op een Easywalker onderstel uit 2010 ook de nieuwe kinderwagenbak past? Ik probeerde Easywalker al te bellen, maar krijg niemand te pakken. Ik zal er nog eens een mailtje aan wagen, maar als iemand me hier verder kan helpen.... dan kan ik even verder bieden op MP.
Met een meidenkwartet
pi_115236406
Je wilt de qtro bak op het sky onderstel Cathmar?

Of de June op de Qtro?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115237061
Dml, nieuwe bakjes op een ouder duo onderstel. Ik denk dat het gewoon proberen wordt want van de gebruiksaanwijzing online word ik niet veel wijzer.
Met een meidenkwartet
pi_115289402
Heeft iemand ervaring met de TitaniumBaby Viper?
Ik vind hem wel mooi en kan deze nu nieuw kopen voor 299 euro, inclusief eigenlijk alles (boodschappenmandje, regenhoes, voetenzak, apterset MC, etc.), maar kan er geen gebruikerservaringen over vinden.

En ik kwam ook nog de Transaction Combi tegen. Leek me ook wel wat. Iemand ervaring mee?
EDIT: Ik lees net dat dit een eigenlijk een Mutsy Transporter is. Daar lees ik, met name over de wandelwageninzet, niet altijd even goede dingen over.

[ Bericht 5% gewijzigd door rolo1 op 08-08-2012 16:29:41 ]
pi_117608113
Schop!

Wij zijn op zoek naar wat anders.. We hebben nu een Bugaboo Cameleon, wat een heerlijke wagen is. Maar grooooot als hij ingeklapt is.. We zouden graag een wagen hebben die klein inklapbaar is, maar wat echt geen buggy is. We vinden de wielen van een buggy echt niet fijn (we hebben een Quinny Zapp).

Hebben jullie tips?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:22:58 #273
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117618246
Wickie, ik zou dan toch kijken naar een goede buggy, zo ongeveer tussen de 150 en 220 euro. Zoals een Maclaren Quest of Triumph, Maxi-Cosi Mila of een Peg Perego Pliko Mini.

Die rijden echt anders als een Zapp, dat vind ik echt een onding. Ik heb uitgebreid buggy's getest voordat ik er eentje kocht. Ik heb zelf de MC Mila, en daar ben ik heel tevreden over. Voordeel is ook dat beide kinderen erin kunnen zitten en je kan hem nog een tijdje gebruiken.

Ow en tweedehands zou ik doen, dat kan natuurlijk prima met dit soort merken en scheelt je zo 100 euro of meer.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:56:24 #274
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_117619047
Wij hebben een Koelstra, maar die klapt niet klein in. Die blijft gewoon lang. Qua 'klein' inklappen ken ik alleen de Zapps maar die vind ik echt heel laag. En een groot minpunt dat die geen slaapstand hebben. Of je moet weer een duurdere kopen, dan heb je een kantelframe, maar die kun je verder ook niet inklappen volgens mij. Dan zit je met 2 delen :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_117646634
Een Phil&Teds Smart O+



Of de Dot buggy O+


Maar wel duuuuuuuur :'(
pi_117647736
Die T&P Smart is een goede optie. En duur maakt niet uit, we gaan voor een 2e hands en ik verkoop eerst de Bugaboo en Zapp. Ik wil ook wel iets goeds terug zeg maar. En ik wil echt niet een 'buggy'. De wielen van die T&P zien er wel fijner uit.
Wel jammer dat de zitting niet plat kan...

Andere optie waarna we kijken is een Bugaboo Bee.

Juud, dank voor je input. We moeten ook eens gaan proefrijden ofzo, maar ik denk niet dat het een echte buggy gaat worden.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 08:04:23 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117652123
Ow, als de bugaboo bee een optie is dan zou ik dat doen, dat lijkt me een ideale wagen, het zit er precies tussenin.
pi_117653330
Bgb Bee ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117657805
Maar de Bugaboo Bee heeft toch ook hele kleine wieltjes? Ik zou dan eerder voor de Bgb Cameleon gaan, want die heeft grote wielen.

Zoals ik het nu op de website zie heeft de Cameleon alles wat je zoekt Wickie. Klein opvouwbaar, grote wielen, zitting kan plat.
pi_117658863
De Cameleon heeft ze nu toch en wil ze vanaf?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117660647
Ja klopt, cameleon is best groot om in de klappen hoor en de wielen van de bee zijn zo klein niet hoor ze kunnen best wat hebben..(behalve roltrap dan gaan ze kapot :P)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117666267
8)7

Maf zeg, op de website lijkt het wel een klein pakketje samengeklapt.
De Bee is mijn smaak niet, maar dat is voor Wickie niet belangrijk :P
pi_117668341
Ja we hebben nu de Cameleon en dat is echt een bakbeest, eerst het onderstel dan nog de zitting.. Dat moet kleiner kunnen denk ik dan steeds :p

Nou ja, de Cameleon vanmiddag op MP gezet en inmiddels verkocht. Dus nu heel snel op zoek naar wat nieuws.

Bitterend, jullie hebben een Bee? Tevreden over? Hebben jullie de Plus of een oudere? Ik probeer te ontdekken wat het verschil is tussen die 2 modellen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_117668494
De Nuna pepp is misschien ook nog wel de moeite waard om naar te kijken. Die heeft een duwstang ipv handvatten. Ik vind manouvreren met een buggy met 1 hand altijd zo'n crime.
pi_117668708
wickie :

De bee plus heeft een betere stoeltje en onderstel, het stoeltje is uitschuifbaar en makkelijker in en uit te klappen. Bij de oudere versie had je 2 armen om de stoel aan het onderstel vast te maken en die gingen soms krom waardoor je het stoeltje niet meer goed kon krijgen. Je hebt ook bij de nieuwe versie betere en kleinere zonnekap en je kan veel meer onderdelen vervangen. Bijvoorbeeld zijn de klemmetjes om de duwstang vast te maken lam kan je ze vervangen (oude versie moet je een nieuwe onderstel).
Wel kan je met de nieuwere versie hebben dat de wielen snel gaat vibreren tijdens het lopen (shimmy) maar daarvoor kan je kosteloos ringetjes tussen het onderstel en de wiel plaatsen en daarmee wordt het probleem opgelost.

We hebben trouwens de cameleon, hij is idd redelijk groot vooral in mijn polo achterin heb ik moeite om hem goed te krijgen. Dus als ik alleen op stap ben zonder man neem ik de draagzak mee, als man mee gaat doet hij de kinderwagen achterin hem lukt het makkelijker.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:02:15 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117670518
@Wickie, dit is wellicht ook nog een mogelijkheid? Maxi-Cosi Elea

pi_117671300
Oeh Juud, die ziet er ook tamelijk ideaal uit. Maar ik ben bang (heb even gegoogled) dat onze Kidsit meerijdplank er niet op kan -O-
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_117671466
Je wilt echt geen buggykwaliteit, hè? Ik ben heel tevreden over onze duowagen en die klapt heel compact op. Ik denk dat we die van ons niet meer gaan gebruiken (maar dat zou ik eventueel eerst met vriendlief moeten overleggen). Maar goed, wel buggykwaliteit dus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_117671599
Ik wil geen duowagen, ik ben erg blij met het meerijdplankje. Zo kan ik ook met een enkele wagen op stap.

Wat gebruiken jullie voor Lena? Draag je haar altijd?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_117671743
Ja, tegenwoordig vrijwel altijd in de Wompat. En anders in een gewone buggy.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_117671844
Welke duowagen heb je Claudia,? Ik twijfel nog over een duo wagen, en wil er wel een die een beetje klein op te klappen is.
*poef* nu is het weg
pi_117784454
We zijn gisteren wezen proefrijden in zo'n superstore en het wordt de Bugaboo Bee!! Ideaal met meerijdplankje want je kan dan gewoon normaal achter de wagen lopen!

Nou nog eentje op MP vinden :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_117949769
Heeft iemand hier een Buggaboo Frog? Ik heb een Buggaboo Frog (nieuw logo) gekregen waar alleen een wiegje en kap bijzit. Waar kan ik de buggyinzet en bekleding vinden en wat heb ik daar precies voor nodig?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 14 oktober 2012 @ 10:47:44 #294
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117950090
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Heeft iemand hier een Buggaboo Frog? Ik heb een Buggaboo Frog (nieuw logo) gekregen waar alleen een wiegje en kap bijzit. Waar kan ik de buggyinzet en bekleding vinden en wat heb ik daar precies voor nodig?
Marktplaats
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117950239
quote:
3s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:47 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Marktplaats
Ja, daar heb ik gezocht. Maar ik weet niet of ik extra plankjes of beugels of weet ik veel nodig heb.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_117950248
Dit is het enige dat erbij zit:


[ Bericht 41% gewijzigd door Twinkly op 14-10-2012 11:05:10 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_117951194
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 10:30 schreef Twinkly het volgende:
Heeft iemand hier een Buggaboo Frog? Ik heb een Buggaboo Frog (nieuw logo) gekregen waar alleen een wiegje en kap bijzit. Waar kan ik de buggyinzet en bekleding vinden en wat heb ik daar precies voor nodig?
Wordt niet meer gemaakt bekleding van de Frog. Cameleon past er niet op.
Stoelbekleding(buggyinzet) moet je dus tweedehands zoeken, je kan hem gewoon op dezelfde stoelframe bevestigen dit is geen probleem.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117951417
Dit is wat je trouwens nodig hebt:
http://link.marktplaats.nl/604745106

Alleen moet je wel een complete foto vragen om te kijken of de tussenbeen(crotch strap) stukje er nog aan vast zit.

Haar advertentie klopt trouwens niet, want dat past niet op de cameleon.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117952358
Dankjewel, Bitterend! En de bekleding van de wagen met het oude logo past dus ook op de wagen met het nieuwe logo?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_117952818
Sorry Twinkly ik heb het verkeerde link inderdaad bij gezet! http://link.marktplaats.nl/604295314 dit moet je hebben, anders past de bekleding wel op de frame maar past de heupgordel wat bij jou frame hoort niet op de oudere bekleding(met oude logo).
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117953020
Je kunt het hier ook proberen: http://www.stofnestje.nl/c-988109/bugaboo-onderdelen/
Hier heb ik een keer kwijtgeraakte gordeltjes en een parasolletje gekocht, werd netjes en snel bezorgd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')