abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 februari 2012 @ 05:08:44 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_107852974
Een tijdje geleden, ik geloof 3 weken terug kwam naar buiten dat in de Erasmus MC een variant van het vogelgriepvirus is ontwikkeld die van mens op mens overdraagbaar is.

In een artikel op nu.nl gisteren namelijk, artikel nu.nl 10 februari 2012 wordt gesproken van een virus dat meer dan de helft van de besmette mensen dood en wat momenteel als wereldwijd gevaar gezien kan worden.

Nu weet ik niet of er al een vaccin tegen het vogelgriepvirus bestaat, maar mijn vraag is eigenlijk hoe jullie hier tegenover staan. Zien jullie dit als een bedreiging en zit misschien de farmaceutische industrie erachter? Gewezen wordt op het gevaar dat "terroristen" de publicaties die naar buiten komen kunnen gebruiken om het virus te gaan namaken en te verspreiden. Moeten wij ons echter niet meer zorgen gaan maken over de farmaceutische industrie? Ik meen dat zei immers ook een behoorlijke vinger in de pap hebben.
pi_107853930
Dat de helft van alle personen die besmet raken met dit virus sterft is een misvatting. Dat getal is afkomstig van mensen die tijdens een uitbraak opgenomen werden in het ziekenhuis, daarvan stierf de helft. Inmiddels is er onderzoek gedaan onder de Chinese bevolking waar vogelgriep uitbraken plaatsvinden en daar blijkt dat er grote groepen mensen antistoffen hebben tegen het vogelgriepvirus. Die zijn dus besmet geraakt en hebben dat gewoon overleeft, zonder ziekenhuisopname.

De farmaceutische industrie zit hier in zoverre achter, dat die willen onderzoeken hoe griep zich in de natuur mogelijk kan gaan gedragen, zodat ze daar van kunnen leren en betere vaccins kunnen maken. Die vaccins leveren geld op, dat is geen groot geheim.

Dan wat betreft bioterrorisme.. als er een industrie booming business is in Amerika, dan is het deze wel. Dit terwijl er in de praktijk vrijwel nooit biowapens worden ingezet, simpelweg omdat die veel te onvoorspelbaar zijn, lastig te maken, en relatief inefficiënt. Met dezelfde (financiële) middelen kan een groep of land een veel effectiever wapen maken (of kopen).
Er is nu grote paniek om dit onderzoek, maar zo spannend is het niet wat ze hebben gedaan. Iedereen kan een aantal fretten besmetten met het vogelgriepvirus en net zolang doorgaan tot het muteert naar iets wat je wilt hebben/onderzoeken (in dit geval hadden ze geloof ik na 6 overdrachten al het gewenste resultaat). Bovendien is dit onderzoek al vaker uitgevoerd, dus de meeste details zijn allang openbaar. De discussie die nu wordt gevoerd, had jaren geleden al gevoerd moeten worden.

Maar het belangrijkste argument voor publicatie is denk ik nog wel dat wat nu in een lab gebeurt, ook al in de natuur gebeurt. Dus je moet tegen elkaar afwegen: geen onderzoek ivm mogelijk terrorisme, maar als mensheid reddeloos verloren zijn bij een pandemie, of het minieme risico op terrorisme voor lief nemen, maar wel onderzoek doen en jezelf voorbereiden op een pandemie. Mijn voorkeur gaat dan uit naar het laatste. Angst is een slechte raadgever..
-
  zondag 12 februari 2012 @ 17:32:12 #3
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_107898283
Duidelijk verhaal THX
  zondag 12 februari 2012 @ 17:58:38 #4
363381 HansPeterKolvenBach
All roads lead to Rome...
pi_107899126
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 05:08 schreef Spellmeista het volgende:
Zien jullie dit als een bedreiging en zit misschien de farmaceutische industrie erachter? Moeten wij ons echter niet meer zorgen gaan maken over de farmaceutische industrie?
Dit is waarschijnlijk onderdeel van de UN Agenda 21 - de Depopulation agenda.
Dus ja, ik zie dit zeker als een bedreiging, en ja, wij moeten ons véél meer zorgen maken over de farmaceutische industrie.
I cannot teach anybody anything, I can only make them think
pi_107906548
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 17:58 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:

[..]

Dit is waarschijnlijk onderdeel van de UN Agenda 21 - de Depopulation agenda.
Dus ja, ik zie dit zeker als een bedreiging, en ja, wij moeten ons véél meer zorgen maken over de farmaceutische industrie.
zorgen maken heeft geen zin..daar koop je geen brood voor, wel?
  zondag 12 februari 2012 @ 21:03:14 #6
363381 HansPeterKolvenBach
All roads lead to Rome...
pi_107906757
Waar koop jij wel brood voor, je kop in het zand steken?
I cannot teach anybody anything, I can only make them think
pi_107906948
nee ik koop mijn brood met geld. en hoezo je kop in het zand steken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')