maandag 5 maart 2012 @ 08:29:16 #251
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108731629
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:00 schreef Honeymooner het volgende:
Hehe dat klinkt weer als teveel van het goede.. ;)
En Kirchberg ligt ook vrij laag zag ik, we willen wel sneeuwzekerheid!
Zat nu te denken aan Mayrhofen..
Mayrhofen, Kirchberg, Gerlos zijn over het algemeen vergelijkbare dorpen. Veel nederlanders en dus ook 'gewoon' nederlandse bars. Maar ook oostblokkers kom je daar genoeg tegen. Is sowieso de laatste jaren het geval dat veel russen etc. de weg weten te vinden naar de oostenrijkse alpen.

Saalbach en Ischgl hoor ik ook vergelijkbare verhalen over, echter ben ik daar zelf nog niet geweest.

En sneeuwzekerheid en gezelligheid ligt ook vooral aan de periode die je kiest ;) (half januari is het niet echt gezellig, maar sneeuwzeker is het wel).
pi_108731957
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:14 schreef Honeymooner het volgende:
Ben vandaag teruggekomen uit Ischgl en het is me tegengevallen, vooral de après-ski. Heb werkelijk geen enkele leuke kerel gezien. ;) En nee, daarom ging ik natuurlijk niet naar Ischgl, maar après-skiën tussen de oostblokkers en Duitsers vind ik gewoon minder..
Iemand een tip waar ze iets meer NL-georiënteerde après-ski hebben, maar waar men niet te jong (lees 18) is?
Wij zoeken juist zo min mogelijk Nederlanders, als ik iets niet moet ik het dat wel. Wij waren in Solden en gingen apres skien. Kom ik aan de bar, word ik in het Nederlands aangesproken wat ik wil drinken.. Nee dank je..

Wij zoeken juist de Duitse tenten op, veel gezelliger!

Maar goed, ieder zijn ding, al ben je de eerste die ik hoor die zegt dat Ischgl tegenvalt..
  maandag 5 maart 2012 @ 09:24:08 #253
125517 jpjedi
Minderhout - België
pi_108732342
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:00 schreef Sant. het volgende:

[..]

Wij zoeken juist zo min mogelijk Nederlanders, als ik iets niet moet ik het dat wel. Wij waren in Solden en gingen apres skien. Kom ik aan de bar, word ik in het Nederlands aangesproken wat ik wil drinken.. Nee dank je..

Maar goed, ieder zijn ding, al ben je de eerste die ik hoor die zegt dat Ischgl tegenvalt..
Hier hetzelfde, ik mijd de plaatsen met veel Nederlanders. :)
trakt profiel: jpjedi
pi_108732345
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:29 schreef Fugie het volgende:

[..]

Mayrhofen, Kirchberg, Gerlos zijn over het algemeen vergelijkbare dorpen. Veel nederlanders en dus ook 'gewoon' nederlandse bars. Maar ook oostblokkers kom je daar genoeg tegen. Is sowieso de laatste jaren het geval dat veel russen etc. de weg weten te vinden naar de oostenrijkse alpen.

Saalbach en Ischgl hoor ik ook vergelijkbare verhalen over, echter ben ik daar zelf nog niet geweest.

En sneeuwzekerheid en gezelligheid ligt ook vooral aan de periode die je kiest ;) (half januari is het niet echt gezellig, maar sneeuwzeker is het wel).
Ik ben dus nu in Ischgl geweest, dat wordt em niet meer.
We gaan denk ik eerste of tweede week van februari, net buiten de vakantie iig. Naja, ik zal nog es wat rondzoeken, bedankt iig!
pi_108732492
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:00 schreef Sant. het volgende:

[..]

Ja, had er ook hoge verwachtingen van.. Ben inmiddels in Nauders, Serfaus/Fiss/Ladis, Kaprun, Sölden, Neustift en Alpbach geweest en qua skigebied staat het gewoon niet op 1, wel in de top 3 hoor. :)
Mja kwam ook doordat we nu sinds jaren weer een keer in de voorjaarsvakantie zaten (wat ik veel te druk vind) en doordat ik met een groep met vooral beginners was. We konden dus niet vaak in een leuk bergrestaurantje lunchen bijvoorbeeld, maar moesten in de vreetschuur eten bij de gondel.

En verder vond ik de après-ski dus wel echt tegenvallen, Kuhstall was of 18-jarigen of 40-jarigen, wel prima sfeer verder, Schatzi's was echt heel oostblok, Nicki's Stadl weer voor bejaarden en uiteindelijk kregen we de tip van onze hoteleigenaar om naar de Pascha te gaan. Nou heb nog nooit zo gelachen. Er waren werkelijk alleen maar kerels die kwijlend naar elkaar of naar de danseressen op de blokken keken. Vriendin van me en ik dachten eigenlijk dat het stiekem een gayclub was, maar dat was volgens de barman toch echt niet zo.

Mja, misschien stel ik te hoge eisen hoor, zoek gewoon een beetje een studenterig gebeuren, heb geen behoefte eraan om te hossen met veertigers. ;) En of het dan nou Duitsers zijn of Nederlanders maakt niet zoveel uit, maar in Ischgl vond ik gewoon geen van beide.
pi_108732686
Als ik jou was zou ik eens in Frankrijk gaan kijken. Al zal je daar wel minder Nederlandse horeca vinden. Maar snap ook niet wat je daar aan vindt.
pi_108732993
Ik hoef geen Nederlandse horeca, maar meer Nederlanders in de horeca. ;) Hoef echt geen friet van Piet oid hoor..
Frankrijk doet me denken aan kale betondorpen, veel appartementen, geen hotels (wat wij wel willen) en geen sfeer. Pluspunten zouden dan de vele pistekm zijn en het hotel/app direct aan de piste denk ik zo.
Naja lastig, gelukkig nog tijd genoeg om iets te zoeken..
pi_108733044
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik jou was zou ik eens in Frankrijk gaan kijken. Al zal je daar wel minder Nederlandse horeca vinden. Maar snap ook niet wat je daar aan vindt.
Dan maar in ieder geval niet naar het wintersportseizoens einde in Val Thorens gaan, dat is Dutchweek :D waar alle skileraren uit NL heengaan en enkel nederlands publiek op afkomt. Wij gaan altijd een week daarvoor zodat we niet de massale nederlandse inval meekrijgen half april/eind april
pi_108733590
Ben helemaal niet van het gehos en gelal, vind het verschrikkelijk. Zo moest ik in St. Anton echt naar de Mooserwirth gaan, je betaalde een godsvermogen voor je biertje, staan het helemaal volgepropt, nou nee dank :N

Crazy Kangaroo vond ik wel leuk, gezellig publiek en gewoon lekkere rockmuziek, beetje U2 Stones, Nirvana enzo, meer mijn ding.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:38:32 #260
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_108734033
Misschien heb je iets aan de cliché's over skigebieden - ze kloppen aardig, maar het zijn uiteraard grove generaliseringen en deels gebaseerd op mijn ervaringen:

Frankrijk: vaak grote skigebieden met relatief lastigere en steilere pistes. Veel mogelijkheden voor lange tochten. Dorpen minder gezellig, veel beton en hoogbouw. Goedkoop, veel studenten en jongeren. In populaire jongerendorpen is het goed uitgaan. Eten op de piste is redelijk. Verblijf: doorgaans chalet of appartement, hotels zijn meteen erg duur.

Oostenrijk: gezelliger en knusser. Veel gezinnen met (kleine) kinderen. Veel Nederlanders. Relatief makkelijkere pistes. Lager maar toch vaak veel sneeuw. Veel après ski, maar niet echt een studentensfeertje (in mijn ervaringen in o.a. Solden, Ischgl en St. Gallenkirch). Verblijf meestal in hotel obv halfpension. Betaalbaar.

Zwitserland: qua skiën vergelijkbaar met Frankrijk, maar alles is wat duurder en het trekt een wat rijker, mondainer publiek. Luxe appartementen en chalets. Goed eten op de piste. Weinig friet van piet.

Italië: geen ervaring, maar naar verluidt pittige pistes en heel goed eten. :)

Nogmaals, dit is een mix van cliché's en mijn ervaringen, ik pretendeer niet dat het overal zo is en dat het De Waarheid is. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_108734535
Ik vond het altijd wel meevallen met de prijzen in Zwitserland,
maar nu 100 frank 85 euro is was het toch wel wat prijzig afgelopen week.

en dan met name de skipassen, 240 euro bleek het te zijn.
eten en drinken op de piste viel wel weer mee,
bier 5 fr
maar de boodschappen in de supermarkt waren wel weer prijzig.
pi_108735457
Dat Frankrijk minder gezellig is dat vind ik eigenlijk ook achterhaald. Oke, de bouw is anders, het is niet de Oostenrijkse heudelkneudelheid. Maar qua uitgaan, restaurants, pubs, is het er toch echt heel gezellig vind ik. Elk dorp heeft wel een paar heel gezellige Ierse pubs en ook wat tenten half cafe/half discotheek waar je gewoon gezellig wat kunt drinken, maar ook kunt dansen. En heel vaak live rockbandjes.

Inderdaad niet dat gehos, maar daar hebben we toch carnaval al voor, dat wil je in het buitenland toch niet?

En de apres-ski (niet voor niets een Frans woord trouwens) is de laatste jaren ook helemaal fantastisch. In de meeste dorpen is op de pistes vlak voor het dorp wel een plek met live d.j's buiten die om een uur of 15.30 beginnen en waar iedereen na de skidag verzameld. Echt heel gezellig.
pi_108735574
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Soohr het volgende:

bier 5 fr
Serfaus waren vrij veel Zwitsers, het is voor hun nu veel goedkoper om in oostenrijk te gaan wintersporten
pi_108735624
eten en drinken op de piste is in Frankrijk wel wat duurder hoor.
  maandag 5 maart 2012 @ 11:52:47 #265
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108736246
Mijn moeder was deze winter in italie en is daar heel erg over te spreken.De pistes zijn van frans formaat en de berghutjes meer oostenrijkse gezelligheid. Over de apres ski heb ik niets gevraagd, maar ik hoor hier en daar dat dat in het juiste dorp/gebied ook nog wel goed te doen is.

Daarnaast denk ik dat het in italie nog wat authentieker is dan het massale in oostenrijk en frankrijk, wat ik an sich wel kan waarderen.
pi_108736667
Ssstttt, dat hoeft niet iedereen te weten. Italie is het best bewaarde geheim op wintersportgebied en dat moeten we zo houden. Ik vertrek er vrijdag heen!
pi_108736884
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
Misschien heb je iets aan de cliché's over skigebieden - ze kloppen aardig, maar het zijn uiteraard grove generaliseringen en deels gebaseerd op mijn ervaringen:

Frankrijk: vaak grote skigebieden met relatief lastigere en steilere pistes. Veel mogelijkheden voor lange tochten. Dorpen minder gezellig, veel beton en hoogbouw. Goedkoop, veel studenten en jongeren. In populaire jongerendorpen is het goed uitgaan. Eten op de piste is redelijk. Verblijf: doorgaans chalet of appartement, hotels zijn meteen erg duur.

Oostenrijk: gezelliger en knusser. Veel gezinnen met (kleine) kinderen. Veel Nederlanders. Relatief makkelijkere pistes. Lager maar toch vaak veel sneeuw. Veel après ski, maar niet echt een studentensfeertje (in mijn ervaringen in o.a. Solden, Ischgl en St. Gallenkirch). Verblijf meestal in hotel obv halfpension. Betaalbaar.

Zwitserland: qua skiën vergelijkbaar met Frankrijk, maar alles is wat duurder en het trekt een wat rijker, mondainer publiek. Luxe appartementen en chalets. Goed eten op de piste. Weinig friet van piet.

Italië: geen ervaring, maar naar verluidt pittige pistes en heel goed eten. :)

Nogmaals, dit is een mix van cliché's en mijn ervaringen, ik pretendeer niet dat het overal zo is en dat het De Waarheid is. :)
Naja, das eigenlijk precies mijn beeld er ook van. ;)
En we willen dus perse in een hotel obv halfpension en dat gaat in Oostenrijk nou eenmaal prima. Alleen dus geen studentensfeertje, maar om dan daarvoor alleen maar naar Frankrijk te gaan.. Dat heb ik dan na de vakantie in m'n eigen stad wel weer. :)
  maandag 5 maart 2012 @ 12:53:14 #268
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_108738292
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:54 schreef Soohr het volgende:

bier 5 fr
Ja, Zwitserland was altijd aardig duur, maar met de huidige koers van de frank natuurlijk helemaal.
Italië wil ik ook nog altijd een keer checken, maar dit jaar was het qua sneeuw niet zo best. Wel koud, maar in sommige gebieden hebben ze het vnl met kunstsneeuw moeten doen. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_108738356
Al die cliché's zijn eigenlijk zonde, je moet gewoon per gebied kijken. In Frankrijk heb je meer dan de betondorpen van Val Thorens en Avoriaz, er zijn meer dan genoeg gebieden waar hoogbouw nog steeds niet eens toegestaan wordt. En zo kan je in Oostenrijk weer in genoeg gebieden stevige pistes vinden (St Anton / Lech bijvoorbeeld), etc... Ben nu wel in een stuk of 50-60 oorden geweest, en ik ben wel van die cliché's afgestapt eigenlijk.

@Honeymooner: Persoonlijk vind ik apres-skien altijd voor 18-jarige en ouwe bokken, dat hoort er volgens mij zo bij. Als ik al echt uit wil gaan tijdens een skivakantie, zoek ik juist de wat "mondaine" oorden op voor het betere uitgaan. Denk aan Courcheval, Verbier, etc... Farm Club ofzo heeft waarschijnlijk meer de jonge mensen die jij zoekt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108739674
Er ligt op dit moment in italie genoeg sneeuw, ook in januari waren de pistes uitstekend, dus waar het gerucht vandaan komt dat het daar dit jaar niet goed was is mij niet duidelijk. Er waren alleen een paar verbindingen dicht omdat de harde woei daar de sneeuw had laten verdwijnen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_108739709
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ssstttt, dat hoeft niet iedereen te weten. Italie is het best bewaarde geheim op wintersportgebied en dat moeten we zo houden. Ik vertrek er vrijdag heen!
Eens!

Waar ga je heen als ik vragen mag?
pi_108742409
Sestriere, aan de Franse kant van Italie, waar destijds de Olympische Spelen waren. Ben ook wel eens in de Dolomieten geweest in Selva (Winterberg) en in het gebied waar ik nu heen ga in het dorpje Sauze d'Oulx. Dat is helemaal onbekend bij Nederlanders, het stikt er van de Engelsen. En daardoor ook hele gezellige Engelse pubs. En dat eten..... alleen daarvoor zou je al die kant op gaan en de koffie.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:05:53 #273
38323 EDMAN-
prof. ir.
pi_108742567
15 maart naar Lech :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_108742776
Haha, nu het hier over de plaatsen gaat waar veel Nederlanders komen en in de horeca Nederlands wordt gesproken, ik was eens in Italie en een Nederlandse jongen bestelde aan de bar een Spa Red. Het barmeisje zei wel 10 keer "che"? en hij bleef maar herhalen, Spa Red, Spa Red.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:42:50 #275
125517 jpjedi
Minderhout - België
pi_108743806
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, nu het hier over de plaatsen gaat waar veel Nederlanders komen en in de horeca Nederlands wordt gesproken, ik was eens in Italie en een Nederlandse jongen bestelde aan de bar een Spa Red. Het barmeisje zei wel 10 keer "che"? en hij bleef maar herhalen, Spa Red, Spa Red.
:')
pi_108744413
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat is hetzelfde als een duitser die in spanje bier bleef roepen,
ipv servesa
pi_108746414
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Soohr het volgende:

[..]

ipv servesa
Cerveza ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_108746841
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Soohr het volgende:

[..]

ipv servesa
Nee, dat vind ik niet. Spa is een merknaam die ze in het buitenland helemaal niet kennen (behalve in Belgie natuurlijk).
pi_108748902
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Sestriere, aan de Franse kant van Italie, waar destijds de Olympische Spelen waren.
O, dat is weer eens wat anders... Eens een keer kijken...

quote:
Ben ook wel eens in de Dolomieten geweest in Selva (Winterberg)
Winterberg is in Duitsland... Je bedoelt Wolkenstein. ;) Ga ik morgen doorheen komen. Leuk stuk van de Dolomieten, maar wel veel Nederlanders daar. Dat is dan weer wat jammer. ;)

quote:
en in het gebied waar ik nu heen ga in het dorpje Sauze d'Oulx. Dat is helemaal onbekend bij Nederlanders, het stikt er van de Engelsen. En daardoor ook hele gezellige Engelse pubs. En dat eten..... alleen daarvoor zou je al die kant op gaan en de koffie.
Zijn het aanbevelenswaardige Engelsen?
pi_108749130
Haha, inderdaad, Winterberg hoe kom ik daar nou weer bij. Nooit geweest ook.

Het zijn toffe Engelsen. Niet de comazuipers die vanuit hun comatueuze toestand nog een robbertje gaan vechten, maar gewoon gezellige Engelsen. En Rick Parfitt was er ook stond ik steeds buiten mee te roken. De volgende dag zag ik hem op de piste in een hele foute mintgroene ski-overall.
pi_108749144
Waar ga je morgen heen?
pi_108750088
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar ga je morgen heen?
Vertrek vanaf Canazei, oranje sellaronde volgend op mijn manier (de wat uitdagendere alternatieven nemend), die verlaat ik bij Sankt Christina, ga dan via Saslong (weltcup afdaling) naar de andere kant van Sankt Christina (treintje) en dan omhoog en La Longia (11 km piste aan één stuk) r. Ortisei.

Als het rustig is, wat ik verwacht, ga ik La Longia nog een keer of twee doen en dan weer terug naar Sankt Christina. Dan via de zwarte naar Wolkenstein. Oranje sellaronde weer oppikken daar en er bij het Edelweisstal af. Daar wat skiën en weer de oranje sellaronde. Dan bij Campolongo Alta Badia in en daar weer terugkomend. Vervolgens weer de oranje route volgend terug naar Canzei (Lupo Bianco om precies te zijn).

Later deze week de groene route, maar dan over Cortina d'Ampezzo. Ook leuk... ;) En noodzakelijkerwijs gas geven, want je gaat aardig uit de route zeg maar... ;)
pi_108760387
Oh leuk, maar je zit dus al daar nu dan.

Die sellaronde vond ik toen wel erg meevallen (of tegen, 't is maar hoe je het noemt). Mensen zeiden allemaal dat je vroeg moest vertrekken anders zou je het niet halen. Wij waren om 11.00 uur weg en hadden hem rond om een uur of 15.00 met heel veel eet- en drinkpauzes tussendoor.
pi_108762591
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh leuk, maar je zit dus al daar nu dan.
Klopt, vanaf vrijdagavond al...

quote:
Die sellaronde vond ik toen wel erg meevallen (of tegen, 't is maar hoe je het noemt). Mensen zeiden allemaal dat je vroeg moest vertrekken anders zou je het niet halen. Wij waren om 11.00 uur weg en hadden hem rond om een uur of 15.00 met heel veel eet- en drinkpauzes tussendoor.
Daarom doe ik ook al die uitstapjes. En geloof me, dan is het echt vroeg vertrekken en kom je uitgeput aan. De dochter van de hoteleigenaar hier heeft er nog nachtmerries van... :D
pi_108765232
Ik wil niet weten wat ze dan met je moet doen....! Veel plezier nog daar!
  maandag 5 maart 2012 @ 22:55:17 #286
239009 J0kkebr0k
Yes We Can!
pi_108765301
Aardig wat sneeuw vandaag. Veel wind ook. Een paar ongeprepareerde pistes voor mijn kiezen gehad ook. Tiefschnee...en stukken ijs... Geen pretje, maar wel gelachen. Morgen weer wat zon begreep ik.
Snoep koop je maar in de winkel
pi_108765998
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wil niet weten wat ze dan met je moet doen....!
Gewoon een beetje doorskiën... Wat denk je wel niet van me? Ik ben altijd een echte heer. *kuch*
pi_108830500
De afgelopen twee dagen was het weer erg goed. Gisteren dan ook 68 km aan pistes onder de ski's laten glijden en vandaag 71 km. Die van gisteren zijn wat meer waard omdat door de sneeuwval die nacht de meeste pistes en zeker alle zwarte pistes niet geprepareerd waren (dan voel je zo'n Saslong wel in de benen...).

Dat laatste had dan ook het voordeel dat de wegen naar de sella ronde heerlijk wit waren. Zeker het laatste stuk is super, met veel haarspeldbochten. Heerlijk dwars de bochten door... Daarom is met de auto naar de lift zo slecht nog niet. ;)

Edit: het verbaasde mij al een beetje dat ik op goede pistes niet veel verder gekomen was dan op ongeprepareerd en verdomd dat het niet waar is... de ski performance check geeft nu aan dat ik gisteren 82 km onder de ski's door heb laten glijden. Raar dat het gewijzigd is, maar het is iig wel een aardig afstandje zo...

[ Bericht 20% gewijzigd door DS4 op 08-03-2012 17:40:04 ]
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:06:11 #289
239009 J0kkebr0k
Yes We Can!
pi_108872914
Net weer thuis van 5 dagen skiën in Gerlos. Was weer heerlijk. Dinsdag erg slecht zicht omdat de wolken laag hingen. Op een gegeven moment met de lift boven het wolkendek uitstijgen... Prachtig gezicht is dat. Maar goed... Het skiën in dichte mist vond ik niet zo leuk eigenlijk. Je zag echt geen hol en moest dus erg opletten dat je niet buiten de piste terechtkwam. Woensdag weer lekker zonnig en genoten. Sneeuwkwaliteit was na de sneeuwval van zondag/maandag prima. Vandaag viel er overigens weer sneeuw.

Kijk weer uit naar volgend jaar.
Snoep koop je maar in de winkel
  maandag 12 maart 2012 @ 20:07:03 #290
86641 rece
Oohhlala
pi_109023602
Weekje in Les Coches geweest. Onderdeel van Paradiski precies tussen La PLagne en Les Arcs in. Die Aiguille Rouge is echt een heerlijke afdaling. Verder veel ijs in La Plagne maar over het algemeen prima kunnen boarden. Topweek gehad, een aanrader.
pi_109025688
Nog 5 weken *O*
pi_109034955
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef rece het volgende:
Weekje in Les Coches geweest. Onderdeel van Paradiski precies tussen La PLagne en Les Arcs in. Die Aiguille Rouge is echt een heerlijke afdaling. Verder veel ijs in La Plagne maar over het algemeen prima kunnen boarden. Topweek gehad, een aanrader.
Nadeel van Les Coches is dat het 's middags in de schaduw ligt en het dan lekker gaat opvriezen.
Vooral laatste stukje naar beneden is dan leuk met allemaal beginners die er ook gaan.
Kan je soms beter de gondel naar beneden nemen.
pi_109041185
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:16 schreef ddx het volgende:
:X
pi_109041236
Net terug van een paar dagen St Moritz. De sneeuw was nog net te doen en het gebied is al niet erg spectaculair, maar toch lekkere dagen gehad. Veel zon, rustige pistes en dan maar iets meer genieten van de lunch...
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:10:03 #295
86641 rece
Oohhlala
pi_109046257
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:16 schreef ddx het volgende:

[..]

Nadeel van Les Coches is dat het 's middags in de schaduw ligt en het dan lekker gaat opvriezen.
Vooral laatste stukje naar beneden is dan leuk met allemaal beginners die er ook gaan.
Heb daar eerlijk gezegd vrij weinig last van gehad. In La Plagne net over de kam was het ijs probleem groter.
pi_109049173
Wij zijn afgelopen week geweest in Brandnertal (relatief klein gebied). Het weer was top! Maandag en donderdags een vers pak sneeuw en de rest van de week een lekker zonnetje. We hebben de hele week dus ook perfect kunnen skieen!

Nu had ik eigenlijk een vraagje over mijn ski's: Deze zullen het hele jaar op de zolder liggen, zijn er nog dingen die ik eerst moet doen voor ik ze wegleg?
Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
pi_109119813
Laatste dagje skiën in Gerlos gaat beginnen. Nog even genieten van het zonnetje
  dinsdag 27 maart 2012 @ 20:19:16 #298
125517 jpjedi
Minderhout - België
pi_109580763
Hier in Laax is het perfect al ben ik niet zo van de zon op mijn kop tijdens wintersport.

Vraagje, iemand een tip waar ik head vector 110 skischoenen kan halen in NL? Ultieme skischoen voor mij maar hier 6x te duur.
pi_109581306
Heb je Sport Conrad al gechecked?

Morgen naar Verbier voor een paar dagen, ben benieuwd naar wat er nog ligt aan sneeuw.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 20:39:45 #300
125517 jpjedi
Minderhout - België
pi_109581702
Die hebben geen head schoenen helaas :(

Verbier moet goed zijn, alles boven 2200 mtr is eigenlijk nog perfect. Echter voor de meeste gebieden in Oostenrijk kun je beter je wandelschoenen meenemen.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')