abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:54:39 #276
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109866440
Voor mij blijft het belangrijkste punt de veiligheid van de ontvanger, in hoeverre kan dat nog gegarandeerd worden en zal Sanquin door deze beslissing het huidige beleid aan moeten gaan passen? De testen voor infectieziekten (en dan doel ik niet alleen op HIV/aids, maar denk ook eens aan Syfilis en Hepatitis B) zullen nooit 100% betrouwbaar zijn.
De ontvanger is toch iemand die redelijk ziek is, dat kan van een pasgeboren kind tot iemand in de eindfase van zijn/haar leven zijn, je wilt gewoon geen overbodige risico's nemen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:56:57 #277
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109866599
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:54 schreef douche-eendje het volgende:
Voor mij blijft het belangrijkste punt de veiligheid van de ontvanger, in hoeverre kan dat nog gegarandeerd worden en zal Sanquin door deze beslissing het huidige beleid aan moeten gaan passen? De testen voor infectieziekten (en dan doel ik niet alleen op HIV/aids, maar denk ook eens aan Syfilis en Hepatitis B) zullen nooit 100% betrouwbaar zijn.
De ontvanger is toch iemand die redelijk ziek is, dat kan van een pasgeboren kind tot iemand in de eindfase van zijn/haar leven zijn, je wilt gewoon geen overbodige risico's nemen.
De grootste slet in amsterdam die iedere dag iemand anders met condoom neukt komt gewoon door de vragenlijst heen als ze maar hetero is.. dus die test is sowieso niet echt betrouwbaar.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:58:24 #278
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109866703
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De grootste slet in amsterdam die iedere dag iemand anders met condoom neukt komt gewoon door de test heen als ze maar hetero is.. dus die test is sowieso niet echt betrouwbaar.
Nou ja, dat is ook gewoon iets waar naar gekeken moet worden :).
pi_109866712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:48 schreef Peter het volgende:
Dus ik en mijn partner worden minder betrouwbaar geacht dan een heterovent/vrouw?
Terwijl ik getest ben, mijn partner ook en ik evenveel zekerheid heb over monogamie als een heteroman/vrouw?

Sorry hoor, maar dan discrimineer je mij door te zeggen dat homo's minder betrouwbaar zijn. Zo zie ik dat.
Ik discrimineer niemand, het is een kwestie van statistiek. Het risico is bij de gemiddelde homo gewoon groter dan bij de gemiddelde hetero. Het is onmogelijk om elk risico uit te sluiten, daarom moet Sanquin kiezen waar ze de grens trekken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

omdat je vrouw of je omgeving er anders achter kan komen dat je het stiekem met mannen doet ;).
Dan moet je je misschien niet opgeven als bloeddonor ;) Of een smoesje verzinnen waarom je er mee stopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:50 schreef indaha het volgende:

[..]

Nee daar ga ik ook van uit, maar het kan zijn dat mensen denken dat diegene waar zij onveilig mee vrijen niet in die categorieen vallen terwijl dat wel zo is.
Dat kan zeker ja. Maar het is in mijn ogen al erg genoeg dat niet alle risico's uitgesloten kunnen worden. Het lijkt me geen goed idee om risico's die wel uit te sluiten zijn (al is het gedeeltelijk), dan ook maar toe te staan "omdat dat wel zo eerlijk is"
Smile, tomorrow will be worse...
pi_109866773
Uiteindelijk komt het grotendeels neer op wat getest wordt en het gezonde verstand en de betrouwbaarheid van de donor en die zijn niet te meten helaas en dan maakt het ook niet uit of het een onbetrouwbare homo of hetero is.
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:03:45 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109867021
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:58 schreef BrainTeaser het volgende:

Dan moet je je misschien niet opgeven als bloeddonor ;) Of een smoesje verzinnen waarom je er mee stopt.
Het leeuwedeel ziet die test pas bij de intake, dus dan ben je daar al binnen en dan moet je kiezen, liegen of afgewezen worden. Dan weet je vrouw dus al dat je daar heen bent gegaan.
quote:
Dat kan zeker ja. Maar het is in mijn ogen al erg genoeg dat niet alle risico's uitgesloten kunnen worden. Het lijkt me geen goed idee om risico's die wel uit te sluiten zijn (al is het gedeeltelijk), dan ook maar toe te staan "omdat dat wel zo eerlijk is"
Er zijn geen extra risico's, dat wijzen de andere landen waar dit toegestaan is (Zweden,Spanje,Portugal en Italië) uit.
Dus het motief is helemaal niet 'omdat het eerlijk is' ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109868026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het leeuwedeel ziet die test pas bij de intake, dus dan ben je daar al binnen en dan moet je kiezen, liegen of afgewezen worden. Dan weet je vrouw dus al dat je daar heen bent gegaan.

Dan verzin je een smoesje waarom je afgewezen bent. Of je komt een keer uit de kast. Hoe dan ook geen reden om te liegen op zo'n vragenlijst.

quote:
Er zijn geen extra risico's, dat wijzen de andere landen waar dit toegestaan is (Zweden,Spanje,Portugal en Italië) uit.
Dus het motief is helemaal niet 'omdat het eerlijk is' ;).
Die zin in het artikel klopt niet. Ze bedoelen waarschijnlijk dat er geen toename van HIV-besmettingen door bloeddonatie opgetreden zijn en daar kun je alleen maar blij om zijn.
De extra risico's zijn er wel degelijk. Dat is echt niet meer dan simpele statistiek; het percentage HIV-besmettingen onder homo's is groter dan onder hetero's, punt.
Smile, tomorrow will be worse...
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:22:55 #283
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109868275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:19 schreef BrainTeaser het volgende:

Die zin in het artikel klopt niet. Ze bedoelen waarschijnlijk dat er geen toename van HIV-besmettingen door bloeddonatie opgetreden zijn en daar kun je alleen maar blij om zijn.
De extra risico's zijn er wel degelijk. Dat is echt niet meer dan simpele statistiek; het percentage HIV-besmettingen onder homo's is groter dan onder hetero's, punt.
Als er na die jarenlange ervaring geen extra hiv besmettingen door besmet bloed zijn gekomen lijkt het me vrij logisch dat het geen extra risico's oplevert.
Om nou voor die 14% extra (waarbij het leeuwendeel gewoon onveilige seks heeft gehad) zoveel bloed mis te lopen, lijkt me vrij onnodig.
Bovendien mag je als homo ook gewoon organen doneren bij overlijden, en dan heb je geen eens de kans om een vragenlijst in te vullen of je nou onveilige seks had gehad of niet, dus goed om dat gelijk te trekken zo lijkt me.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109870379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als er na die jarenlange ervaring geen extra hiv besmettingen door besmet bloed zijn gekomen lijkt het me vrij logisch dat het geen extra risico's oplevert.
Om nou voor die 14% extra (waarbij het leeuwendeel gewoon onveilige seks heeft gehad) zoveel bloed mis te lopen, lijkt me vrij onnodig.
Bovendien mag je als homo ook gewoon organen doneren bij overlijden, en dan heb je geen eens de kans om een vragenlijst in te vullen of je nou onveilige seks had gehad of niet, dus goed om dat gelijk te trekken zo lijkt me.
Ik begrijp dat we het niet eens gaan worden, dat geeft op zich niet. Maar volgens mij snap je mijn punt niet.
Het daadwerkelijke aantal besmettingen zegt niets over risico's. Heb net wat cijfers opgezocht:
- Geschat wordt dat 2-5% van de bevolking 'in meer of mindere mate' homoseksueel is
- Daar zitten ook nog vrouwen bij, dus het percentage mannen dat seks heeft met mannen ligt nog lager.
- Diezelfde mannen nemen echter wel 58% van alle HIV-besmettingen voor hun rekening

Nu mag jij kiezen: heb je liever bloed van een willekeurige homoseksuele man of heteroseksuele man?

Dat het aantal daadwerkelijke besmettingen lager ligt, komt waarschijnlijk doordat promiscue homo's minder vaak bloeddonor zijn.

Het is echt niet mijn bedoeling om homo's kwaad te maken, maar cijfers liegen niet.

Maar ik laat het hier verder bij, anders loopt deze discussie wel erg uit de hand :)
Smile, tomorrow will be worse...
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:34:41 #285
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_109877210
Eens met BrainTeaser
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_109878506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:34 schreef Mark het volgende:
Eens met BrainTeaser
Ik ook.
Eens in de zoveel tijd laait de homo discussie hier weer op. Ik snap dat het vervelend is dat alle homo's over 1 kam worden geschoren, maar het is moeilijk om risicogroepen binnen de homoscene uit te sluiten.
Maar om een idee te geven van risicoverschil: in de VS heeft van heteromannen 12 op 100.000 hiv/aids. Onder mannen die sex hebben gehad met mannen is dat 500 tot 1000 per 100.000.
Het risico is dus een factor 44 tot 88 keer groter. En het belangrijkste is om vanuit het belang van de ontvanger te denken, dus risico's uit te sluiten.
Ik mocht ook een tijd niet geven omdat ik in de VS was geweest. Ik vond dat onzin, maar heb de regels toen geaccepteerd.
  woensdag 4 april 2012 @ 09:59:28 #287
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109884837
quote:
106 Teletekst wo 04 apr
***************************************
Bloedbank "weigert geen homo's"
***************************************
` De bloedbank Sanquin zegt geen homo's
te weigeren,maar mannen die seks hebben
met mannen.Volgens de organisatie gaat
het om het gedrag van mensen en niet om
geaardheid.Sanquin voelt niets voor het
voorstel van de Tweede Kamer om homo's
toe te staan als bloeddonor.

Volgens Sanquin valt seks tussen mannen
onder risicogedrag en is het risico op
hiv-overdracht ongeveer 100 keer zo
groot is als bij mannen die seks hebben
met vrouwen,zegt een woordvoerder in
het Radio 1 Journaal.

Volgens de Kamer mogen homo's in andere
EU-landen wel bloed geven en heeft dat
niet geleid tot extra risico's.
***************************************
Rare uitspraak, da's alsof ze zeggen dat ze niets tegen negers hebben maar wel tegen mensen van afrikaanse afkomst ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109885011
Je hebt vast ook heteroseksuele mannen die het met mannen doen, en homo's die geen seks hebben.
pi_109885016
Telkens die discussie hier (zonder nieuwe argumenten of andere inzichten). Redelijk zinloos en nauwelijks op z'n plaats hier.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 4 april 2012 @ 11:33:24 #290
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109887892
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Rare uitspraak, da's alsof ze zeggen dat ze niets tegen negers hebben maar wel tegen mensen van afrikaanse afkomst ;).
En wat staat er op de vragenlijst...

"Hebt u de afgelopen 12 maanden seksueel contact gehad met iemand afkomstig uiteen streek waar AIDS veel voorkomt, zoals Afrika ten zuiden van de Sahara" :P
pi_109888637
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:58 schreef BGTes het volgende:

[..]

Je mag toch maar maximaal een keer in de drie maanden geven als man?

Anyway, Hb was 8.9 en had het zakje vol in 4.48 minuten *)
ik dacht trouwens 5x per jaar en voor vrouwen 4x.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109888738
quote:
3s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:51 schreef Deetch het volgende:

[..]

ik dacht trouwens 5x per jaar en voor vrouwen 4x.
Vrouwen zelfs maar 3x per jaar volgens mij.
Smile, tomorrow will be worse...
  woensdag 4 april 2012 @ 12:56:26 #293
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109891030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:53 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Vrouwen zelfs maar 3x per jaar volgens mij.
Klopt.
pi_109892747
quote:
17s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Klopt.
Ik zit precies om de 2 maanden. Ben dus afgelopen tijd in Augustus, oktober, december en februari geweest. En ik mag vandaag weer, maar heb het iets te druk, dus wordt het begin volgende week.
Maar heb er bijna geen last van dus dan vind ik het wel prima. Mijn Hb is ook wel redelijk stabiel.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 april 2012 @ 17:36:16 #295
163650 Greys
pi_109947248
Vandaag mijn eerste echte oproep binnen *O*
Ik ga dinsdagavond.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109947334
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:36 schreef Greys het volgende:
Vandaag mijn eerste echte oproep binnen *O*
Ik ga dinsdagavond.
O Greys wat snel al, ik vind het zo goed van je ^O^
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 april 2012 @ 17:40:18 #297
163650 Greys
pi_109947377
O+
Benieuwd of ik dan wat minder eng kijk op de foto's :+
Maar die wiebelende zak bloed is vast héél rustgevend en hypnotiserend!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109948700
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:39 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik zit precies om de 2 maanden. Ben dus afgelopen tijd in Augustus, oktober, december en februari geweest. En ik mag vandaag weer, maar heb het iets te druk, dus wordt het begin volgende week.
Maar heb er bijna geen last van dus dan vind ik het wel prima. Mijn Hb is ook wel redelijk stabiel.
Ik ben vlak voor kerst geweest, heb nu net weer een oproep gekregen om te doneren. Bij mij zit er vaak net aan 4 maanden tussen, soms komen oproepen zelfs met 3.5 maand verschil. Maar inderdaad, zolang mijn hb het prima vind...
Alhoewel ik vrees dat mijn hb wel een boost kan gebruiken nu. Verhuizen, vergeten te eten/geen tijd hebben om te eten, makkelijke hap, afvallen etc :')
pi_109948925
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:40 schreef Greys het volgende:
O+
Benieuwd of ik dan wat minder eng kijk op de foto's :+
Maar die wiebelende zak bloed is vast héél rustgevend en hypnotiserend!
Je kan vragen of ze een handdoekje op de naald leggen zodat je 'm niet ziet, en ze hebben genoeg lectuur/televisies/andere mensen om je af te leiden tijdens die 5 minuutjes. :P Succes!

Ik ga morgen, ben alleen van m'n fiets gedonderd afgelopen zaterdag, dus hoop dat ze de wondjes geheeld genoeg vinden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 april 2012 @ 20:26:21 #300
163650 Greys
pi_109954323
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:27 schreef Roolio het volgende:

[..]

Je kan vragen of ze een handdoekje op de naald leggen zodat je 'm niet ziet, en ze hebben genoeg lectuur/televisies/andere mensen om je af te leiden tijdens die 5 minuutjes. :P Succes!
Dank je!
En ik zorg gewoon dat ik rechts vast FOK! op mobiel heb, als ze links prikken :P

quote:
Ik ga morgen, ben alleen van m'n fiets gedonderd afgelopen zaterdag, dus hoop dat ze de wondjes geheeld genoeg vinden.
Oeh, succes morgen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')