abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:22:57 #1
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_107748036
Vervolg van Berlijn #10 (waar deze OP ook vandaan komt).
Panorama foto van de Reichstag, klikbaar

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en als stadsstaat een deelstaat van dat land. Het is een metropool en de grootste stad van het land, met 3,5 miljoen inwoners. Het is tevens een van de grootste steden van de Europese Unie. Ook geldt het in Europa als een van de grootste culturele, politieke en wetenschappelijke centra. De stad is ook bekend voor het hoog-ontwikkelde culturele leven (festivals, nachtleven, musea, kunsttentoonstellingen enz.) en de liberale levensstijl, moderne tijdgeest en de lage kosten. Bovendien is Berlijn is een van de groenste steden van Europa: 18% van Berlijn bestaat uit natuur en parken en 7% uit meren, rivieren en kanalen.

De stad ligt in het noordoosten van het land, aan de rivier de Spree en wordt omsloten door de deelstaat Brandenburg, waarvan ze sinds 1920 geen deel meer uitmaakt.


Vorige delen: Berlijn Berlijn (deel 2) Berlijn (deel 3) Berlijn(deel 5)

Leuke/nuttige websites over Berlijn: Berlijn website en blog, met nieuwtjes, tips en weetjes over Berlijn, gemaakt door Leinonlein, gebaseerd op eigen ervaringen. Berlijnforum.nl

5.gif Reis en verblijf

Hoe je er het goedkoopst / op welke manier kunt komen, kun je vragen in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4 Met de trein is goedkoop en snel (www.bahn.de of www.nsinternationaal.nl), voor 58 euro heb je een retour vanaf Amsterdam via Hengelo, mits je minimaal 2 weken van te voren boekt. Meer informatie over reizen met de trein naar Berlijn. Met het vliegtuig is soms goedkoper en sneller vanaf Schiphol (www.airberlin.com of www.transavia.com). Prijzen ook vanaf 58 euro voor ee retourtje incl. tax. Er tijden ook bussen (Eurolines) van Nederland naar Berlijn en ook liften is een optie (www.mitfahrzentrale.de)

Voor goedkoop lastminutes hotels in Duitsland kijk je op http://www.freehotels.info/, op Booking.comof soms aanbiedingen op www.nstravel.nl



Een plattegrondje van de metro, S-Bahn en U-bahn, voor meer OV-info: http://www.bvg.de/

6.gif Bezienswaardigheden

Een rijtje + Reichstag + Brandenburger Tor + Vorderasiatisch Museum (Pergamon Museum) + Checkpoint Charlie + Pariser Platz + Synagoge + Hamburger Bahnhof: vroeger station, nu museum voor hedendaagse kunst + Joods Museum + Kufurstendam + Friedrichstrasse + (Restaurant) Tacheles + Siegessaule + East Side Gallery + de Kaiser Wilhelm Gedchtniskirche + Prenzlauer Berg + Stasi-Zentrale + Fernsehturm + Alexanderplatz + Hackesche Hofe + Het Olympisch Stadion + Berliner Unterwelten Even buiten Berlijn: + Sachsenhausen concentratiekamp + Potsdam (Hollandische Viertel en Schloss Sanssouci +...

East side Gallery

3.giftips

quote:
eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!

quote:
Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Eten en drinken

+ Berliner Weisse | en natuurlijk alle Duitse bieren + Currywurst | de beste van heel Duitsland! + Bratwurst | al vanaf 1 euro! + Dner Kebab | goedkopen EN beter dan in Nederland + koffie | op iedere straathoek kun je koffie kopen!

4.gifUitgaans & vermaak tips: + New Berlin Pub Crawl | met een group touristen onder begeleiding een kroegentocht doen + Solar Club | restaurant / loungebar op de 17 etage, heel tof! + Cascade | Club in de buurt van Kudamm + 90 Grad | Exclusieve club met veel feesten + Felix | Club/restaurant onder Hotel Adlon + Tresor | techno, electro, tech-house, house club + Kulturbrauerei | Groot complex met diverse clubs, galerieen en concertzalen + Club Kalkscheune | Niet alleen maar optredens, ook fijne feesten en culturele avonden. + Maria am Ostbahnhof | T.Raumschmiere is kind aan huis in deze bunker. + Club Magnet | Optredens van emo en indiebands, ook wave/punk/madchester/britpop avonden. + K-17 | Metal en punk optredens en parties + Knaack Club | + Silverwings | + Cinestar | Internationale bisocoop in Sony Center op Potsdammer platz + Autokino | Een autobioscoop zoals bij de Flintstones!

6.gif Enkele foto's

















Heb je zelf wat te melden over Berlijn, ga je er binnenkort naartoe en heb je nog vragen of wil laten weten hoe het is geweest, dan ben je welkom om dat hier met anderen te delen.

Is het topic vol? Haal deze OP dan van de Fok wiki

4.gif TVP\\\'s met anderen delen doen we dus niet aan
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:24:01 #2
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_107748083
Weet iemand misschien leuke uitgaansplekken in Berlijn voor 17 jarige. Een discotheek of iets dergelijks. Ik vertrek ik Juli voor 5 dagen dus. Tips zijn altijd welkom
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_107754663
Ik wil begin augustus naar Berlijn gaan, als zogeheten zomervakantie. Ik vroeg me af of ik nu al kan boeken voor de ICE voor die periode? Iemand die dat weet toevallig..
pi_107757256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:25 schreef Nashje het volgende:
Ik wil begin augustus naar Berlijn gaan, als zogeheten zomervakantie. Ik vroeg me af of ik nu al kan boeken voor de ICE voor die periode? Iemand die dat weet toevallig..
Nee 92 dagen van te voren. En vanaf Nederland gaat geen ICE naar Berlijn. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2012 17:33:01 ]
pi_107758997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee 92 dagen van te voren. En vanaf Nederland gaat geen ICE naar Berlijn. :)
Oke, dat wist ik niet. Wat is dan aan te raden vanuit Nederland?
pi_107761565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:23 schreef Nashje het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet. Wat is dan aan te raden vanuit Nederland?
De IC nemen :D

Niet boeken bij nshispeed maar op bahn.de

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2012 19:29:48 ]
pi_107791065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:23 schreef Nashje het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet. Wat is dan aan te raden vanuit Nederland?
Easyjet kan qua prijs vaak goed concurreren met de trein en dan ben je er ook nog eens veel sneller.
pi_107791120
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 14:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Easyjet kan qua prijs vaak goed concurreren met de trein en dan ben je er ook nog eens veel sneller.
KLM was in mijn geval zelfs goedkoper dan de trein |:(
pi_107793143
klopt, trein is voor mij vanuit apeldoorn 96 euro retour. met easyjet vanaf amsterdam vloog ik de laatste keer voor 62 euro retour en dan ben je er binnen 5 kwartiertjes!
Hooray for boobies!
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:04:23 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_107798102
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:36 schreef Spockjuh_ het volgende:
klopt, trein is voor mij vanuit apeldoorn 96 euro retour. met easyjet vanaf amsterdam vloog ik de laatste keer voor 62 euro retour en dan ben je er binnen 5 kwartiertjes!
Alleen kost de trein van en naar schiphol ook nog 30 euro. Die extra reistijd vergeet je ook, evenals de tijd voor inchecken en dergelijke. Vliegtuig is dan nog sneller, maar het scheelt zowel in prijs en tijd aanzienlijk minder als je die tijd en kosten meerekent.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_107825617
Ik ga waarschijnlijk ook in juni weer naar Berlijn, ben ook benieuwd hoe de nieuwe airport zal zijn. Want Tegel en Schönefeld kunnen echt niet meer. :P
pi_107828727
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Alleen kost de trein van en naar schiphol ook nog 30 euro. Die extra reistijd vergeet je ook, evenals de tijd voor inchecken en dergelijke. Vliegtuig is dan nog sneller, maar het scheelt zowel in prijs en tijd aanzienlijk minder als je die tijd en kosten meerekent.
vervoer is kwestie van halen en brengen, daar is altijd wel iemand voor te regelen. reisttijd is inderdaad dan een uurtje extra, bij easyjet kun je gelukkog tot 30 minuten voor vertrek boarden.
Hooray for boobies!
pi_107860864
Ik ga volgend weekend naar Berlijn! Vrijdag heen en maandag terug. Heeft iemand nog leuke tips m.b.t. uitgaansleven (wanneer, waar, hoelaat, waarom)?
pi_107862179
Ligt er maar net aan wat je zoekt.
pi_107862290
Nouja, ten eerste gezellige sfeer. En iets wat je in nederland niet zo snel zult tegenkomen, dus niet alleen maar zuipen, aan vrouwen zitten en dan gaan kotsen. Drankjes niet te duur en beetje muziek waar je goed op kunt dansen. Hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen omschrijven waar ik naar op zoek ben :)
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:17:12 #16
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107870357
Ik wil in de eerste aprildecade misschien ook naar Berlijn, hendig met eigen auto en dan een hotel op loopafstand (5 km en minder) van grotere bezienswaardigheden. Moet zeggen dat de hotelprijzen er opvallend laag zijn ... ! Twijfel nog tussen 2 en 3 overnachtingen.
pi_107870378
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:54 schreef Franknfurter het volgende:
Nouja, ten eerste gezellige sfeer. En iets wat je in nederland niet zo snel zult tegenkomen, dus niet alleen maar zuipen, aan vrouwen zitten en dan gaan kotsen. Drankjes niet te duur en beetje muziek waar je goed op kunt dansen. Hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen omschrijven waar ik naar op zoek ben :)
Berghain.
pi_107872886
Daar kom je toch heel moeilijk in?
pi_107875706
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 21:21 schreef Franknfurter het volgende:
Daar kom je toch heel moeilijk in?
Als vrouw wel wat makkelijker. Zeker het proberen waard iig.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:49:18 #20
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107876343
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik wil in de eerste aprildecade misschien ook naar Berlijn, hendig met eigen auto en dan een hotel op loopafstand (5 km en minder) van grotere bezienswaardigheden. Moet zeggen dat de hotelprijzen er opvallend laag zijn ... ! Twijfel nog tussen 2 en 3 overnachtingen.
Ah, al potentiële overnachtingslocatie gevonden; Hotel Citylight op loopafstand (3-4 km) van grotere bezienswaardigheden. Gunstige prijs, volop parkeergelegenheid in de onmiddelijke omgeving, doorgaans goede kritieken op Tripadvisor. Zou zomaar eens een bezoekje daar kunnen wagen ... !
pi_107876734
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:49 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ah, al potentiële overnachtingslocatie gevonden; Hotel Citylight op loopafstand (3-4 km) van grotere bezienswaardigheden. Gunstige prijs, volop parkeergelegenheid in de onmiddelijke omgeving, doorgaans goede kritieken op Tripadvisor. Zou zomaar eens een bezoekje daar kunnen wagen ... !
Dat hotel is juist best ver van "de bezienswaardigheden", als Berlijn al "de bezienswaardigheden" heeft.. Maakt op zich niet uit omdat het op kruipafstand van de S-Bahn ligt, en dat is veel belangrijker :) Kies je hotel liever uit op een gunstige ligging t.o.v. de u of s-bahn!

En uiteraard 3 en niet 2 dagen. Nog liever 4.. Of 5! ;)
pi_107877179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:54 schreef Franknfurter het volgende:
Nouja, ten eerste gezellige sfeer. En iets wat je in nederland niet zo snel zult tegenkomen, dus niet alleen maar zuipen, aan vrouwen zitten en dan gaan kotsen. Drankjes niet te duur en beetje muziek waar je goed op kunt dansen. Hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen omschrijven waar ik naar op zoek ben :)
Ik vond week-end berlin ook wel heel tof en niet echt iets wat je in nederland snel zult tegenkomen, op de 15e verdieping in met uitzicht over het Alexanderplein (en de rest van Berlijn).
pi_107877191
Ik betaal voor 3 nachten 50 euro dus voor die ene nacht hoef je het echt niet te laten in Berlijn!
pi_107879635
Ik vond persoonlijk de Tresor best tof. De oude Tresor was misschien minder commercieel maar ik vond de sfeer erg gemoedelijk en de locatie echt vet. Die oude energie-centrale heeft wel iets.
pi_107881488
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:32 schreef tech4u het volgende:

[..]

Als vrouw wel wat makkelijker. Zeker het proberen waard iig.
Mwah dat maakt niet echt verschil volgens mij. Weet ook niet of Berghain erg geschikt is als je gewoon een gezellige avond wil en niet speciaal voor de muziek gaat.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kwalberto op 12-02-2012 01:39:20 ]
pi_107881845
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 01:30 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Mwah dat maakt niet echt verschil volgens mij. Weet ook niet of Berghain erg geschikt is als je gewoon een gezellige avond wil en niet speciaal voor de muziek gaat.
Had ik ergens gelezen op partyflock geloof ik, maar het maakt volgens mij ook niet erg veel uit. Tsja ze zoekt een sfeer die je in NL niet snel zult vinden dan is Berghain zeker een goede optie. Maar als je echt niet van techno houdt dan kun je er beter niet heen.
pi_107882595
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 01:46 schreef tech4u het volgende:

[..]

Had ik ergens gelezen op partyflock geloof ik, maar het maakt volgens mij ook niet erg veel uit. Tsja ze zoekt een sfeer die je in NL niet snel zult vinden dan is Berghain zeker een goede optie. Maar als je echt niet van techno houdt dan kun je er beter niet heen.
quote:
Group most likely to shuffle away in embarrassment:

...by Sven: women, Americans.
http://guestofaguest.com/(...)uncers-sven-vs-wass/
  zondag 12 februari 2012 @ 15:33:24 #28
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107893834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat hotel is juist best ver van "de bezienswaardigheden", als Berlijn al "de bezienswaardigheden" heeft.. Maakt op zich niet uit omdat het op kruipafstand van de S-Bahn ligt, en dat is veel belangrijker :) Kies je hotel liever uit op een gunstige ligging t.o.v. de u of s-bahn!

En uiteraard 3 en niet 2 dagen. Nog liever 4.. Of 5! ;)
Mwah, alles binnen 5 km van 't centrum zie ik als dichtbij (loopafstand). Kom dan wel met eigen auto, maar ga me daarmee niet in hartje Berlijn wagen. :+ Met bezienswaardigheden bedoel ik 'standaard' dingen als Fernsehturm, Reichstag, etc.
pi_107916791
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:33 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Mwah, alles binnen 5 km van 't centrum zie ik als dichtbij (loopafstand). Kom dan wel met eigen auto, maar ga me daarmee niet in hartje Berlijn wagen. :+ Met bezienswaardigheden bedoel ik 'standaard' dingen als Fernsehturm, Reichstag, etc.
Als je toch niet met de auto in het centrum wil rijden kies je beter een hotel uit in een zone waar een milieusticker niet verplicht is. Het openbaar vervoer vind je overal en bijna niks is op loopafstand in Berlijn.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:42:40 #30
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108028587
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:46 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je toch niet met de auto in het centrum wil rijden kies je beter een hotel uit in een zone waar een milieusticker niet verplicht is. Het openbaar vervoer vind je overal en bijna niks is op loopafstand in Berlijn.
Te laat :+ Hotel Citylight is geboekt voor enkele dagen in de eerste aprildecade. Ben benieuwd of Berlijn werkelijk een fraaie stad is ... !
pi_108764760
Zojuist geboekt van 5 t/m 9 mei in het Best Western Hotel City Ost voor nog geen ¤ 30 p.p.p.n. ^O^
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_108852599
Net terug van een weekend Berlijn, voor de eerste keer Wat een gave stad!
De eerste avond bier gaan drinken in "Klo" erg grappige bar, met een wc thema. De zaterdag naar Club Magnet geweest, ook erg goed naar mn zin gehad. Tacheless was ook een ervaring op zich. Verder is het eten erg goed, behalve bij de frietkot tegenover Tacheless :')

In de zomer gaan we zeker terug, en dan een groep vrienden.
pi_109220255
Ik ben van plan om van de zomer voor 3 nachten het citystay hostel in de rosenstrasse vlak bij de alexanderplatz. Heeft iemand hier ervaring mee en is het werkelijk in een beetje een leuk uitgaansgebied? Zijn hier in de buurt ook nog leuke barretjes en restaurants? Ik dacht zelf namelijk van wel, maar wil het even zeker weten.
pi_109260882
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 00:54 schreef MCMan88 het volgende:
Ik ben van plan om van de zomer voor 3 nachten het citystay hostel in de rosenstrasse vlak bij de alexanderplatz. Heeft iemand hier ervaring mee en is het werkelijk in een beetje een leuk uitgaansgebied? Zijn hier in de buurt ook nog leuke barretjes en restaurants? Ik dacht zelf namelijk van wel, maar wil het even zeker weten.
Alex zit je goed, binnen een kwartier kun je overal waar het er voor jongeren toe doet zijn. OV gaat in het weekend de hele nacht, voor de rest goede nachtbussen en alle trams rijden bijna altijd.
pi_109388655
In april weer 4 nachtjes! Deze keer een gekke combinatie van trein heen en vliegtuig (easyjet) terug. Was het goedkoopste.

Wederom geboekt via airbnb, is mij de vorige keer perfect bevallen! Dit keer zit ik samen met mijn vriendin in hartje Kreuzberg en betaal ik iets minder dan 50 euro per nacht voor ons beide voor een appartement van ongeveer 50 vierkante meter. Perfect!
pi_109388800
ik vlieg morgen met een groep van 20 man naar Berlijn.

Kan iemand me nog wat tips geven voor een goede sportsbar en, belangrijker, een goede techno club waar het op zaterdagnacht ook (gezellig) druk is :)

Wil Tresor eigenlijk weleens zien, denk dat daar altijd wel wat te doen is, toch?
pi_109389523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef planethugo het volgende:
ik vlieg morgen met een groep van 20 man naar Berlijn.

Kan iemand me nog wat tips geven voor een goede sportsbar en, belangrijker, een goede techno club waar het op zaterdagnacht ook (gezellig) druk is :)

Wil Tresor eigenlijk weleens zien, denk dat daar altijd wel wat te doen is, toch?
In Tresor is altijd wel wat te doen inderdaad en volgens mij ook geen gedoe met binnenkomen als groep.
pi_109389851
thnx. Weet je toevallig ook wat daar normaal de entree is en wat een pilsje kost? Kan een reden voor sommige van de groep zijn om wel/niet mee te gaan :)
pi_109389890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:31 schreef planethugo het volgende:
thnx. Weet je toevallig ook wat daar normaal de entree is en wat een pilsje kost? Kan een reden voor sommige van de groep zijn om wel/niet mee te gaan :)
Entree max 15 euro biertje (fles) +- 3 euro
pi_109390508
ok thnx! Hier kan ik wat mee. Zal na het weekend verslag maken hoe het geweest was :)
pi_109390959
Een groep van 20 is wel erg groot, ik raad je aan om de groep enigszins op te splitsen.
pi_109396441
Gewoon 5 groepjes van 4 of iets dergelijks en in de rij doen alsof je elkaar niet kent. Zo was ik ook met een groep van 5 man binnengekomen in de Berghain, groepje van 3 en groepje van 2, no problemo.
pi_109401500
denk dat we toch niet met 20 erheen gaan, sommige houden niet zo van de muziek of willen geen entree betalen.

Welke alternatieven zijn er van vette techno clubs die een beetje groot zijn.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 00:41:59 #44
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109681031
http://www.water-gate.de/

Minder hard dan in Tresor en Berghain
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:54:39 #45
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109687207
Nou over een paar uurtjes naar berlijn.
Zat alleen nog even te zoeken naar die milieu stickers of daar adressen van zijn in duitsland of openingstijden.
Maar die kan iik echter niet vinden, weet iemand die of een site waar je die kan vinden?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:06:46 #46
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109693448
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij kon je ze ook bij tankstations kopen.
Wel veel duurder dan via de normale wegen.

Veel plezier!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_109693742
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:06 schreef ondeugend het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij kon je ze ook bij tankstations kopen.
Wel veel duurder dan via de normale wegen.

Veel plezier!
Er bestaan geen 'normale wegen' om een milieusticker te bestellen, je kunt ze gewoon op veel verschillende manieren bestellen of kopen. Even googlen en het antwoord is duidelijk, prijs verschilt wel per plek maar is niet per se duurder bij een tankstation.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 14:21:43 #48
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_109693964
Aaargh jij weer! }:|

Met de normale wegen bedoel ik ANWB of bij een Gemeente in DLD, de langzamere wegen dus. Die in dit geval niet opgaan.

Mij vertelden ze dat de langzamere wegen iets goedkoper waren.

In ieder geval moet het dus geen probleem zijn ze onderweg aan te schaffen. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_109694215
Is het trouwens niet goedkoper om te vliegen, zeker met deze absurde benzineprijzen.
pi_109695094
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 14:29 schreef tech4u het volgende:
Is het trouwens niet goedkoper om te vliegen, zeker met deze absurde benzineprijzen.
Psst, wat denk je van de absurde kerosineprijzen...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')