abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:33:18 #152
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108798997
Mooie tijd van het jaar om te verhuizen. O+ En ook spannend, als je niet weet wat er allemaal omhoog gaat komen in de nieuwe onbekende tuin!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:36:47 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108799203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:33 schreef phluphy het volgende:
Mooie tijd van het jaar om te verhuizen. O+ En ook spannend, als je niet weet wat er allemaal omhoog gaat komen in de nieuwe onbekende tuin!
Oh jawel, net bij de Aldi 10 potten wilde bloemenzaad, japanse bloementuin enzo gekocht, is altijd mijn droom geweest, een tuin helemaal vol met wilde bloemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:42:12 #154
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108799528
Nice. :Y Wie weet, tegen die tijd foto's van het resultaat in F&F. Zo ja, dan graag even linkje!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:46:07 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108799701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:42 schreef phluphy het volgende:
Nice. :Y Wie weet, tegen die tijd foto's van het resultaat in F&F. Zo ja, dan graag even linkje!
Ik doe ook aan guerila gardening, als er ergens een stuk grond braak ligt loop ik erdoorheen met een half pondje bloemenmix.
Loop je daar twee maanden later langs zijn mensen die het zien allemaal vrolijk.
Ben ik keer betrapt door een agent, toen ik vertelde wat ik deed begon hij te lachen. We groeten elkaar nog steeds als we elkaar tegenkomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:49:59 #156
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108799890
Hahaha, guerilla gardening, leuke term! En een goed idee, dat soort stukken braakliggend grond zie je hier ook genoeg, zelfs midden in het dorp. En zaad kan ik wel uit eigen tuin verzamelen. Goudsbloemen zijn een gewillig en dankbaar object, denk ik.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:54:15 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_108813127
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:27 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Nee, ik heb een zwager die altijd zulke fratsen heeft. Vorige week nog zoiets. Woont al 6 jaar in DE, maar nooit een nieuwe huisarts in DE gezocht. Wij wel op aandringen, maar niet doen.... :N
Vorige week kroop hij dus over de grond van de oorpijn, maar wilde niet naar een arts omdat ie niet aangemeld was bij de krankenkasse...Tja eigen schuld...
Toen hij het echt niet meer kon houden moest hij wel naar de huisarts en direct naar de HNO arts en meneer heeft z'n behandelingen contant moeten betalen.
Dag later zat hij bij de huisarts om zich aan te melden en is met z'n papieren naar de AOK geweest.
ik heb ook nog geen pasje van de krankenkasse. moet hier ook een keer achteraan.
en mijn huisarts in NL weet dat ik in D woon en heeft hier geen bezwaar tegen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:57:07 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_108813202
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh jawel, net bij de Aldi 10 potten wilde bloemenzaad, japanse bloementuin enzo gekocht, is altijd mijn droom geweest, een tuin helemaal vol met wilde bloemen.
mijn tuin hebben? er groeit van alles. ook dingen die ik niet gezaaid heb.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:02:51 #159
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_108813353
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik doe ook aan guerila gardening, als er ergens een stuk grond braak ligt loop ik erdoorheen met een half pondje bloemenmix.
Misschien een domme vraag, maar waar kan ik bloemzaad halen? Wil bij ons de baugrundstücke wat opfleuren door er flink zaad te strooien ( :X ).

Gisteren overigens weer erachter gekomen dat post uit NL niet aankomt.
We kregen een 2e aanmaning in de bus van de IZZ. Petra belt op, hoezo 2e aanmaning? We hebben de originele rekening en de 1e aanmaning niet gehad. We wisten ook niet wat de rekening inhield, dat is op de 2e aanmaning niet te zien. Petra dus bellen, blijkt het het eigen risico te zijn van de MRI die eind november van Petra's hoofd is gemaakt. Of we even 170 euro en 15 euro aanmaningskosten willen betalen.
De 170 euro betalen we, de aanmaningskosten dus niet, zei Petra.
Dat moesten we maar niet doen, we moesten de aanmaningskosten ook betalen anders kregen we een deurwaarder op de stoep. Petra zei lachend dat ze dat maar moesten doen, een deurwaarder uit NL heeft hier helemaal niks te zoeken, want die heeft totaal geen rechten hier.... :P
Mevrouw noteerde die opmerking van Petra maar even. Goed, ze doen maar...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 maart 2012 @ 12:20:40 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_108816229
Post uit NL is een drama. Hier wordt die meestal op donderdag en zaterdag gebracht met een apart autootje, en dus blijkbaar de hele week opgespaard. En soms weet je dat iets onderweg is maar gaat er weken overheen voor het komt. Belangrijke post uit NL laten wij allemaal naar onze postbus sturen. Die halen we zelf eens per week op. Is ook handig voor pakjes uit NL en zo, dat kan er allemaal heen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 maart 2012 @ 12:28:56 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_108816594
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:02 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar waar kan ik bloemzaad halen? Wil bij ons de baugrundstücke wat opfleuren door er flink zaad te strooien ( :X ).
De Nederlandse Aldi verkoopt volgende week bloemzaad. En Amazon en ebay hebben het ook.

Ik bestel dat soort spul ook wel bij Vreekens zaden, maar dat is wellicht wat overdreven voor wat bloemetjes in de tuin.
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:31:31 #162
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_108816706
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:02 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar waar kan ik bloemzaad halen? Wil bij ons de baugrundstücke wat opfleuren door er flink zaad te strooien ( :X ).

Gisteren overigens weer erachter gekomen dat post uit NL niet aankomt.
We kregen een 2e aanmaning in de bus van de IZZ. Petra belt op, hoezo 2e aanmaning? We hebben de originele rekening en de 1e aanmaning niet gehad. We wisten ook niet wat de rekening inhield, dat is op de 2e aanmaning niet te zien. Petra dus bellen, blijkt het het eigen risico te zijn van de MRI die eind november van Petra's hoofd is gemaakt. Of we even 170 euro en 15 euro aanmaningskosten willen betalen.
De 170 euro betalen we, de aanmaningskosten dus niet, zei Petra.
Dat moesten we maar niet doen, we moesten de aanmaningskosten ook betalen anders kregen we een deurwaarder op de stoep. Petra zei lachend dat ze dat maar moesten doen, een deurwaarder uit NL heeft hier helemaal niks te zoeken, want die heeft totaal geen rechten hier.... :P
Mevrouw noteerde die opmerking van Petra maar even. Goed, ze doen maar...
Was laatst bij de Raffeisenmarkt en daar hadden ze een flinke sortering zaden :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 maart 2012 @ 12:34:51 #163
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_108816837
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:31 schreef Klonk het volgende:

[..]

Was laatst bij de Raffeisenmarkt en daar hadden ze een flinke sortering zaden :)
Thomas Phillips ook..
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:02:37 #164
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_108817772
Hee dank allen! ^O^

Ik kan de Raiffeisenmarkt (en ik bedenk me de Kiebitzmarkt ook ineens) wel eens een bezoekje brengen. Ben helaas nu toch dagelijks in Nordhorn, dus van de nood een deugd maken denk ik maar.

Anders Ebay maar even nakijken vanavond.
pi_108915497
Ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen met de post vanuit Nederland heb, lijkt ook niet dat het een duits probleem is, eerder de gehuchten waar jullie wonen :p
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:57:09 #166
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108915856
Supermarkt als lidl verkoopt volgens mij ook zaad tijdens het seizoen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 21:12:46 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108919906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:02 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar waar kan ik bloemzaad halen? Wil bij ons de baugrundstücke wat opfleuren door er flink zaad te strooien ( :X ).

je bent een week te laat, de Aldi en Penny hadden vorige week aanbiedingen met potten bloemenzaad per pot genoeg voor 100 vierkante meter, morgen snel nog ff naar Penny of Aldi Sued. Heb zelf 20 Potten gekocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108932178
Van die bouwmarkten zoals Praktiker en Hagebau hebben ook volop zaad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:49 schreef Hiya het volgende:
Ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen met de post vanuit Nederland heb, lijkt ook niet dat het een duits probleem is, eerder de gehuchten waar jullie wonen :p
Ja met een gehucht als Köln zijn er ook altijd problemen...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  zaterdag 10 maart 2012 @ 09:22:36 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108932347
Morgen om 20:15 op de ARD een Munster Tatort, aanrader.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 10:37:15 #170
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108933338
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 08:57 schreef elvhenk het volgende:
Van die bouwmarkten zoals Praktiker en Hagebau hebben ook volop zaad.

[..]

Ja met een gehucht als Köln zijn er ook altijd problemen...
Ik woon in een echt gehucht, maar de postbezorging (ook NL post) is prima! :Y
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 10 maart 2012 @ 10:38:10 #171
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108933345
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Morgen om 20:15 op de ARD een Munster Tatort, aanrader.
Bedankt voor de tip. Die ga ik zeker kijken. Manlief heeft avonddienst, kan ik het schön gemüdlich machen met de hond op de bank. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_108941179
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 08:57 schreef elvhenk het volgende:
Van die bouwmarkten zoals Praktiker en Hagebau hebben ook volop zaad.

[..]

Ja met een gehucht als Köln zijn er ook altijd problemen...
Hier in Hamburg heb ik geen enkel probleem met de post, duurt ongeveer 3 dagen voor het aankomt :)
pi_108943817
Post van en naar Nederland is hier in München ook een drama. Het duurt eeuwig, of het komt niet aan.

Maar who cares, het is lente *)
pi_108949396
Zijn er mensen in de buurt die in Duitsland zijn gaan werken? Ik ben 52 en heb een goed stel diploma's (hbo, wo en nog twee handenvol cursussen). In Nederland kan ik geen werk vinden. Het afgelopen jaar heb ik vier maanden gewerkt en het zoeken naar werk heeft nu lang genoeg geduurd. Hand ophouden: gatverdamme. Beschik over ruim 25 jaar ervaring in de IT (verkoop en verkoopondersteuning).

En dan raak je werkloos: economie enzo. En dan ben je ineens te oud (we twijfelen een beetje aan uw dynamiek die voor deze functie echt noodzakelijk is gezien de veranderingsfase waar ons bedrijf zich nu in bevindt en dan nog 18 varianten bij evenzovele afwijzingen op inmiddels bijna 100 brieven.

Maar goed, dit is geen klaagzang. Mijn Duits is redelijk goed. (B2 (zelfverzekerd zakendoen op het vakgebied van de cursist). Dit op basis van een gestandaardiseerde niveautest.
Dochter studeert, zoon in de laatste fase van het middelbaar onderwijs (5VWO). Met het gezin verhuizen is geen optie (ouders/verpleeghuis).

Dus dan wellicht door de week werken waar nog werk is en dan in het weekend naar huis. Wie heeft daar ervaring mee? En wat betekent het om als Nederlander met Duitse werkgevers, arbeidswetten en belasting te maken te krijgen? Zijn er goede sites over dat onderwerp die jullie kunnen adviseren?

Alvast dank voor jullie antwoorden,

John
  zondag 11 maart 2012 @ 09:13:18 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108961131
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 maart 2012 @ 14:51:08 #176
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_108969836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:35 schreef Gala6183 het volgende:
Post van en naar Nederland is hier in München ook een drama. Het duurt eeuwig, of het komt niet aan.

Maar who cares, het is lente *)
valt me wel op dat de post uit NL meestal eind van de week komt? niet dat ik zoveel post krijg uit NL, maargoed.
  zondag 11 maart 2012 @ 15:38:36 #177
63722 z80
I fink you freaky
pi_108971821
post uit Nederland doet er standaard een week over. voor zover ik het kan na gaan komt wel alles aan.
ik ben alleen dit jaar wat kerst post kwijt. ik weet dat er mensen een kaart gestuurd hebben met voldoende postzegels maar die zijn hier nooit aan gekomen. de kaarten met de december zegels zijn wel allemaal aangekomen zonder straf porto.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_109044513
Ik heb een andere auto gekocht in duitsland (woon ook in DLD), weet iemand hoe dat zit met de kentekenplaten etc.
Ik heb mijn huidige auto nog niet verkocht, en wil de andere eerst laten ombouwen voor lpg.

- wat is het handigst? oude kenteken om laten zetten? of een nieuw kenteken aanvragen.
- en wat betreft verzekering? als ik in de andere nog niet ga rijden en hij staat op eigen grond, moet ie dan wel verzekerd zijn?

Oja, volgens mij ben ik van mijn huidige auto een deel van mijn papieren kwijt, het deel dat je thuis laat (het grote vel papier). Kun je deze opnieuw aanvragen? Deze heb ik denk ik wel nodig voor de verkoop...
pi_109052172
Hallo Fokkers,

Ik volg al lange tijd het Fok Forum en heb mij nu eindelijk aangemeld.

Mijn eerste reactie hier omdat ik ook een kaaskop ben die in Duitsland woont.

NRW Essen, al 8 jaar en het bevalt me uitstekend!
  Milf dinsdag 13 maart 2012 @ 20:15:36 #180
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109062197
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:20 schreef NLinDE het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik volg al lange tijd het Fok Forum en heb mij nu eindelijk aangemeld.

Mijn eerste reactie hier omdat ik ook een kaaskop ben die in Duitsland woont.

NRW Essen, al 8 jaar en het bevalt me uitstekend!
Welkom :)

Ik was een maand of wat geleden nog in Essen voor een Salsafeest.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:29:13 #181
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_109062955
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:20 schreef NLinDE het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik volg al lange tijd het Fok Forum en heb mij nu eindelijk aangemeld.

Mijn eerste reactie hier omdat ik ook een kaaskop ben die in Duitsland woont.

NRW Essen, al 8 jaar en het bevalt me uitstekend!
Welkom :)

essen? erder kwam ik daar veel (bijna elk weekend op het station :P )
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:31:09 #182
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_109063073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:01 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik heb een andere auto gekocht in duitsland (woon ook in DLD), weet iemand hoe dat zit met de kentekenplaten etc.
Ik heb mijn huidige auto nog niet verkocht, en wil de andere eerst laten ombouwen voor lpg.

- wat is het handigst? oude kenteken om laten zetten? of een nieuw kenteken aanvragen.
- en wat betreft verzekering? als ik in de andere nog niet ga rijden en hij staat op eigen grond, moet ie dan wel verzekerd zijn?

Oja, volgens mij ben ik van mijn huidige auto een deel van mijn papieren kwijt, het deel dat je thuis laat (het grote vel papier). Kun je deze opnieuw aanvragen? Deze heb ik denk ik wel nodig voor de verkoop...
Volgens mij hoeft ie dan niet verzekerd te zijn, en kan je als ie klaar is en de oude auto verkocht is gewoon melden bij Strassenverkehrsambt?

voor dat verloren deel moet je denk ik ook daar zijn......
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:52:37 #183
63722 z80
I fink you freaky
pi_109064256
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:20 schreef NLinDE het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik volg al lange tijd het Fok Forum en heb mij nu eindelijk aangemeld.

Mijn eerste reactie hier omdat ik ook een kaaskop ben die in Duitsland woont.

NRW Essen, al 8 jaar en het bevalt me uitstekend!
Welkom.
werk je ook voor een Duitse werkgever?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:10:19 #184
63722 z80
I fink you freaky
pi_109065371
vandaag in Nederland een auto gekocht. hier in Duitsland een kenteken gereserveerd. kenteken besteld
nu kijken hoe verder om de wagen te importeren en te verzekeren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 maart 2012 @ 21:32:55 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109066528
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:10 schreef z80 het volgende:
vandaag in Nederland een auto gekocht. hier in Duitsland een kenteken gereserveerd. kenteken besteld
nu kijken hoe verder om de wagen te importeren en te verzekeren.
Vraag je garage in elk geval om de COC-verklaring van de auto. Die heb je nodig, zelfs al is hij nieuw.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_109066998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vraag je garage in elk geval om de COC-verklaring van de auto. Die heb je nodig, zelfs al is hij nieuw.
Inderdaad scheelt een hoop gedoe bij de TUV/DEKRA :)

Met die papieren van TUV, COC verklaring, code van je verzekering, code van je kenteken en platen en uiteraard het kentkenbewijs van de auto ga je naar het Strassenverkehrsamt ... (calculeer lange wachttijd in, of je moet op zaterdagmorgen er strak 08.00 uur zitten) . Eventueel voordien doordeweeks even langs zodat ze m in Freiburg kunnen checken, want dat kan dan weer niet op zaterdag :p
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:17:32 #187
63722 z80
I fink you freaky
pi_109069129
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:42 schreef Solodelphi het volgende:

[..]

Inderdaad scheelt een hoop gedoe bij de TUV/DEKRA :)

Met die papieren van TUV, COC verklaring, code van je verzekering, code van je kenteken en platen en uiteraard het kentkenbewijs van de auto ga je naar het Strassenverkehrsamt ... (calculeer lange wachttijd in, of je moet op zaterdagmorgen er strak 08.00 uur zitten) . Eventueel voordien doordeweeks even langs zodat ze m in Freiburg kunnen checken, want dat kan dan weer niet op zaterdag :p
COC verklaring zit er bij. maar mag ik naar de dekra? dat is een stuk sneller en goedkoper.
en wat bedoel je met de code van je kenteken? de bevestiging van het reserveren?

ik heb ook gezien dat ik een aantal dingen online kan doen bij het Strassenverkehrsamt.
met een beetje geluk is dit dus "snel" te regelen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 maart 2012 @ 22:25:27 #188
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_109069556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:17 schreef z80 het volgende:

[..]

COC verklaring zit er bij. maar mag ik naar de dekra? dat is een stuk sneller en goedkoper.
en wat bedoel je met de code van je kenteken? de bevestiging van het reserveren?

ik heb ook gezien dat ik een aantal dingen online kan doen bij het Strassenverkehrsamt.
met een beetje geluk is dit dus "snel" te regelen.
Is de auto nieuw? Want dan hoeft hij niet gekeurd te worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 maart 2012 @ 22:25:43 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109069580
Bij je reservering van het kenteken heb je een pincode gekregen, die moet je meenemen naar het Strassenverkehrsamt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:27:17 #190
63722 z80
I fink you freaky
pi_109069689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:25 schreef qltel het volgende:

[..]

Is de auto nieuw? Want dan hoeft hij niet gekeurd te worden.
nee het is een gebruikte wagen uit 2010.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:25 schreef Rewimo het volgende:
Bij je reservering van het kenteken heb je een pincode gekregen, die moet je meenemen naar het Strassenverkehrsamt :)
de bevestiging met pincode heb ik geprint en klaar liggen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_109077456
Ja, ik werk ook al meerdere jaren voor een Duitse werkgever. Ben begonnen in Movie Park Germany voor Marketing en Sales NL. Nu werk ik voor een bedrijf in Duitsland maar er zijn echt heel veel mogelijkheden als je de Nederlandse markt kent en de taal beheerst. Ik heb ook een Gewerbe aangemeld voor Import/export zeg maar.hahahaha!! is echt super hier!!!

Heb voor de rest weinig meer met NL te maken, eerste jaren kreeg ik nog veel blauwe post maar dat is nu ook allemaal voorbij (gelukkig).

Let op als je nog een Nederlandse auto hebt, verzekering is maximaal een jaar geldig met alleen een Duits adres.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:06:42 #192
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_109082036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 02:06 schreef NLinDE het volgende:

Let op als je nog een Nederlandse auto hebt, verzekering is maximaal een jaar geldig met alleen een Duits adres.
Hier moet je niet blind vanuit gaan. Sommige verzekeraars willen maar maximaal x aantal maanden meewerken. Mijn verzekeraar wilde zelfs helemaal geen dekking geven zodra ik zou emigreren.
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:43:07 #193
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109085289
Hoe zit het eigenlijk met je lidmaatschap bij de NL wegenwacht? Naar verwachting zullen wij ook als we daar wonen nog heel wat km's in NL gaan maken, dus ik wil wel lid blijven, maar kan dat als je in Dld woont?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 maart 2012 @ 12:45:45 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109085362
Lid worden van de ADAC, is goedkoper en dan helpt de ANWB je als je in NL pech krijgt ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:34:59 #195
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109120756
GVD! Denk je alles te hebben gehad. WEER gezeik! Kutduitsers. Ik ga liever gisteren nog terug naar NL! :( :r

(sorry jongens, moest t ff kwijt)
pi_109121882
Oei, dat klinkt niet best, PE..

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:45 schreef Rewimo het volgende:
Lid worden van de ADAC, is goedkoper en dan helpt de ANWB je als je in NL pech krijgt ^O^
Echt? O, dat wist ik niet, bedankt voor de tip! :)
pi_109123055
Frühling kom er maar in *O* O+
ijs_beer fan!
pi_109129278
Wat een weer, echt geniaal!
Vanavond naar S04 vs Twente en zaterdag naar BvB vs Bremen.
Altijd leuk om goede contacten te hebben voor zulke evenementen! ;)
pi_109129319
oeh ik ben jaloers voor vanavond :o!

Ik zit wel voor de buis met mijn veltins :P
ijs_beer fan!
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:31:58 #200
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_109140065
Wou eigenlijk BBQ-en vandaag, mjah was alleen thuis, dus werk het toch gewoon koken :) Maar wel lekker buiten gegeten :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 maart 2012 @ 19:58:05 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109141427
Schalke-Twente komt ook op SBS6, dus doemijdiemah ;)

Lijkt me leuk om een keer naar een Europaleaguewedstrijd van Schalke te gaan, maar omdat het door de week is, is dat voor onze zoon niet te doen, die moet naar school de volgende dag. Of de volgende ronde ( O-) ) zou net in de paasvakantie moeten vallen, dan zou het kunnen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:28:07 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109147142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:58 schreef Rewimo het volgende:
Schalke-Twente komt ook op SBS6, dus doemijdiemah ;)

Lijkt me leuk om een keer naar een Europaleaguewedstrijd van Schalke te gaan, maar omdat het door de week is, is dat voor onze zoon niet te doen, die moet naar school de volgende dag. Of de volgende ronde ( O-) ) zou net in de paasvakantie moeten vallen, dan zou het kunnen.
Op SBS6 :o :o :o

Kabel eins! o|O
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_109147782
Hier staat Kabel eins aan.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 15 maart 2012 @ 21:40:34 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109147969
Hier bbc hd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:41:50 #205
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109152105
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier bbc hd
Dan kijk je geen Schalke?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:43:00 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109152196
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:41 schreef XL het volgende:

[..]

Dan kijk je geen Schalke?
Nee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109152889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:37 schreef Felagund het volgende:
Hier staat Kabel eins aan.
Hier ook. Wat een pot O+!!!

ik zei pot hihi,
ijs_beer fan!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 maart 2012 @ 23:03:05 #208
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109153267
Loting afwachten nu, en dan hopen dat ze op 5 april thuisspelen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:25:59 #209
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109208296
Hoi, ik kom definitief jullie gelederen versterken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 maart 2012 @ 19:55:53 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109211160
Gezellig *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:10:40 #211
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109211618
Ha, leuk joh! :)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:47:48 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_109212720
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:25 schreef wonderer het volgende:
Hoi, ik kom definitief jullie gelederen versterken.
langzaam maar zeker nemen we Duitsland in.
welkom
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 18 maart 2012 @ 03:51:00 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109223058
Thanks guys ;) ik ga binnenkort vast allemaal vragen stellen als ik tegen dingen aanloop die ik moet regelen, maar voor nu heb ik een aanvraag voor informatie/kijken voor een appartement verstuurd en zit ik me af te vragen of ik mijn prepaid telefoon om moet zetten naar een abo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Milf maandag 19 maart 2012 @ 08:52:44 #214
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109263828
Leuk wonderer :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 maart 2012 @ 09:06:33 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109264034
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 03:51 schreef wonderer het volgende:
Thanks guys ;) ik ga binnenkort vast allemaal vragen stellen als ik tegen dingen aanloop die ik moet regelen, maar voor nu heb ik een aanvraag voor informatie/kijken voor een appartement verstuurd en zit ik me af te vragen of ik mijn prepaid telefoon om moet zetten naar een abo.
Neem anders voorlopig even een prepaid van de Aldi of zo. Kun je ondertussen op je gemak naar een geschikt abonnement zoeken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 maart 2012 @ 10:42:42 #216
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109266208
Ik baal -O- Ik wil NIET naar een kinderarts hier voor de inentingen van mn dochtertje...wat een hork is die vent zeg :{
En de huisarts wil het niet doen -O-
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 19 maart 2012 @ 10:44:01 #217
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_109266248
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:42 schreef PureEvil het volgende:
Ik baal -O- Ik wil NIET naar een kinderarts hier voor de inentingen van mn dochtertje...wat een hork is die vent zeg :{
En de huisarts wil het niet doen -O-
Maar kun je dan niet naar een andere kinderarts gaan? In een andere plaats ofzo?
  maandag 19 maart 2012 @ 12:06:02 #218
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109268742
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 09:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Neem anders voorlopig even een prepaid van de Aldi of zo. Kun je ondertussen op je gemak naar een geschikt abonnement zoeken.
Ik heb al O2 prepaid, zit dus te denken of ik het wil overzetten naar een abo or niet. Zeker nu ik een vriendenkring begin op te bouwen is flatrate sms/internet misschien wel handig..
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 maart 2012 @ 12:22:53 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_109269271
Kan iemand mij hier misschien vertellen wat een "WG-Wohnung" precies is? Ik ben op zoek naar iets om met mijn vriendin 3 maanden te wonen en heb wel een aantal opties op het oog (via "zwischenmiete"), maar ik kom net ergens deze zin tegen:

"Die Wohnung ist auf Grund der Aufteilung der Zimmer nicht WG-geeignet - einer müsste sozusagen sonst immer am Bett des Anderen vorbei. Es ist eine ideale Pärchenwohnung."

Ik snap niet helemaal wat ze hiermee bedoelen :P

Het is niet "WG-geeignet"? :?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 19 maart 2012 @ 12:33:45 #220
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_109269564
WG = WohnGemeinschaft

Zo te lezen moet je dus door de ene slaapkamer om in een andere slaapkamer terecht te komen. Niet geschikt voor kamerbewoning en dergelijke, maar wel voor een gezin.

Ik heb al vaker huizen gezien zonder gang boven waar je van kamer naar kamer moet.
pi_109269691
Wat qtel zegt, dat je er met twee of meer personen kan gaan wonen met ieder een eigen kamer en dan de kosten van de huur kunt delen. Er staat dat het ideale woning is voor paren, dus voor jou is het geen probleem.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 maart 2012 @ 13:03:27 #222
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_109270357
Bedankt ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 19 maart 2012 @ 22:31:56 #223
63722 z80
I fink you freaky
pi_109294495
ik kan me redelijk redden in het Duits. alleen werd ik er vandaag weer even op gewezen dat ik nog niet tussen de letters door kan lezen in het Duits.
toch best lastig als iemand iets wil zeggen maar er lekker omheen draait.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 06:17:57 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109302254
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:42 schreef PureEvil het volgende:
Ik baal -O- Ik wil NIET naar een kinderarts hier voor de inentingen van mn dochtertje...wat een hork is die vent zeg :{
En de huisarts wil het niet doen -O-
Maar je laat je kids toch wel vacineren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf dinsdag 20 maart 2012 @ 12:45:02 #225
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109309639
Ik wil graag het Duits beter leren dan alleen het huis tuin en keuken geklets.

Met de juiste naamvallen :P.

Hoe hebben jullie de taal onder de knie gekregen of heb je tips? Gaarne.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_109309829
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:45 schreef nikky het volgende:
Ik wil graag het Duits beter leren dan alleen het huis tuin en keuken geklets.

Met de juiste naamvallen :P.

Hoe hebben jullie de taal onder de knie gekregen of heb je tips? Gaarne.
Ik had een B1 cursus, 2 maal in de week 1.5 uur, hier aan de universiteit het vorige semester. Begint eind april weer, misschien dat ik weer dezelfde cursus volg (je krijgt dan wel andere oefeneningen e.d.), het gaat mij ook vooral om de grammatica.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:53:31 #227
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109309906
Ja, ik moet ook aan de bak... Met alleen vriendjes die me leren hoe je een schnitzel bestelt schiet het ook niet op, waarschijnlijk ;) Es even informeren binnenkort.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 maart 2012 @ 12:54:45 #228
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_109309941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:45 schreef nikky het volgende:
Ik wil graag het Duits beter leren dan alleen het huis tuin en keuken geklets.

Met de juiste naamvallen :P.

Hoe hebben jullie de taal onder de knie gekregen of heb je tips? Gaarne.
Wij (Rewimo en ik) zijn naar de Volkshochschule gegaan en hebben daar beiden B1-niveau gedaan en gehaald. Ik heb er alleen ietsje langer over gedaan.. :). De B1-cursus gaat vooral over grammatica (naamvallen e.d.) en dingen als teksten begrijpen en brieven schrijven enzo.

En alhoewel ik geen talenwonder ben (integendeel :+ ) heb ik een 1 gehaald met een 100% score voor mondeling.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 12:57:05 #229
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109310010
Mijn tekstbegrip is al behoorlijk goed, ik moet echt oefenen met spreken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 maart 2012 @ 12:59:34 #230
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_109310100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:57 schreef wonderer het volgende:
Mijn tekstbegrip is al behoorlijk goed, ik moet echt oefenen met spreken.
Het spreken is vanzelfsprekend een vast onderdeel van een B1-cursus.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:03:01 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109310213
Ah right ;) Ik zal hier es rondneuzen, en hopen dat het betaalbaar is. Anders probeer ik Rosetta Stone wel weer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Milf dinsdag 20 maart 2012 @ 14:44:02 #232
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109313710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:54 schreef qltel het volgende:

[..]

Wij (Rewimo en ik) zijn naar de Volkshochschule gegaan en hebben daar beiden B1-niveau gedaan en gehaald. Ik heb er alleen ietsje langer over gedaan.. :). De B1-cursus gaat vooral over grammatica (naamvallen e.d.) en dingen als teksten begrijpen en brieven schrijven enzo.

En alhoewel ik geen talenwonder ben (integendeel :+ ) heb ik een 1 gehaald met een 100% score voor mondeling.
Dank voor je uitgebreide uitleg.

Ik ga eens informeren.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_109322771
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:03 schreef wonderer het volgende:
Ah right ;) Ik zal hier es rondneuzen, en hopen dat het betaalbaar is. Anders probeer ik Rosetta Stone wel weer.
De Volkshochschule is heel betaalbaar hoor! Ik was voor een cursus van 30 lessen ongeveer 200 euro kwijt, en dat kon ik weer aftrekken van de belasting (inclusief het lesmateriaal).

Ik moet wel zeggen dat ik uiteindelijk het meeste op de werkvloer heb geleerd. Ik begin over anderhalve week met mijn nieuwe baan en daar is de voertaal Engels...
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:28:25 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109324103
Op mijn werk is de voertaal Engels en mijn directe collega's zijn Nederlands dus dat schiet niet op ;) Vriendenkring puur duits though.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 20 maart 2012 @ 22:26:24 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109335345
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:45 schreef nikky het volgende:
Ik wil graag het Duits beter leren dan alleen het huis tuin en keuken geklets.

Met de juiste naamvallen :P.

Hoe hebben jullie de taal onder de knie gekregen of heb je tips? Gaarne.
Mijn Duits was altijd al goed, maar door een Duitse vriend werd het stukken beter. Heb wel eens meer dan een jaar nauwelijks tot geen Nederlands gesproken. Werkte in München, thuis ook Duits.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:00:39 #236
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109344413
Dat is waar ik het meest tegenop zie, Deutsch sprechen. Het was op de middelbare het eerste vak dat ik heb laten vallen, vanwege al die akelige naamvallen. Ik bakte er echt niks van.
Ik heb wel heel goed geoefend om iets als "Ich versuche zo gut wie möglich Deutsch zu sprechen" te zeggen aan het begin van elk gesprek. 8)7
Gelukkig hebben we een Nederlandstalige makelaar die voor ons de honneurs op huizengebied waarneemt.
pi_109364676
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:00 schreef Gwywen het volgende:
Dat is waar ik het meest tegenop zie, Deutsch sprechen. Het was op de middelbare het eerste vak dat ik heb laten vallen, vanwege al die akelige naamvallen. Ik bakte er echt niks van.
Ik heb wel heel goed geoefend om iets als "Ich versuche zo gut wie möglich Deutsch zu sprechen" te zeggen aan het begin van elk gesprek. 8)7
Gelukkig hebben we een Nederlandstalige makelaar die voor ons de honneurs op huizengebied waarneemt.
Ze zeggen het niet allemaal, maar meestal (uit beleefdheid uiteraard ook) zegt men, jij spreekt beter Duits dan ik Nederlands. Men stelt het zeer op prijs als je het in ieder geval probeert.

Ik weet niet waar je naar huizen kijkt, maar wij wonen dan in Weeze en in de Nachbarnschaft waar we inmiddels lid van zijn spreekt men ook plat en dit zul je in de grensstreek veel tegenkomen natuurlijk. Mijn ervaring is dat het helpt met je Duitse woordenkennis, aangezien men je het Duitse woord vaak geeft als je het vraagt en je gebruikt het nederlandse woord :)

Mijn Duits is qua spreken ook veel te slecht, komt voornamelijk omdat ik in Nederland werk en het niet echt veel gebruik. Ik ben nu begonnen aan mijn theorie om mijn motorrijbewijs te halen, uiteraard in het Duits en ik ben nog nooit zoveel "onbekende" woorden tegengekomen, de lessen die hier verplicht zijn kan ik prima volgen, maar het oefenen gaat hierdoor niet echt heel goed (mede ook door toch hier en daar wat wezenlijke verschillen in regels ^^) . Maar ook dit komt goed uiteindelijk, ik merk wel dat ik er weer een hoop bijleer :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:44:12 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109366796
Ik vind wel dat als je in Duitsland gaat wonen je je best moet doen de taal te leren. Wees niet bang fouten te maken, maar probeer het wel. Blijf niet in je comfortzone zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:07:30 #239
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109368002
Ben ik helemaal met je eens.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ergens zou wonen waar ik het vertik de taal te leren.
Ik hoop dat ik nog genoeg restjes Duits in m'n genen heb om het redelijk snel onder de knie te krijgen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:18:45 #240
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109371274
ik wil het ook graag leren, ja. en mijn crush staat erop, hij vraagt me dingen voor te lezen en zo. nou ja, eist :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Milf donderdag 22 maart 2012 @ 00:23:46 #241
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109373671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:18 schreef wonderer het volgende:
ik wil het ook graag leren, ja. en mijn crush staat erop, hij vraagt me dingen voor te lezen en zo. nou ja, eist :')
Duits voorlezen vind ik erg moeilijk. Dochterlief heeft en boekje van Sneeuwwitje. Pittig! Haha :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 22 maart 2012 @ 00:43:51 #242
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109374109
Mijn uitspraak is best ok, als ik erop let (als ik er niet op let spreek ik duits met een Amerikaans accent, best genant).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_109376124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind wel dat als je in Duitsland gaat wonen je je best moet doen de taal te leren. Wees niet bang fouten te maken, maar probeer het wel. Blijf niet in je comfortzone zitten.
Klopt... daarnaast zet je jezelf op een eiland als je de taal niet leert. Want Nederlands gaan ze zeker niet leren voor jou !

Als ik naar mezelf kijk is mijn Duits met sprongen vooruit gegaan tov een jaar geleden.
pi_109376967
Het grote voordeel is wel dat de duitsers het schattig vinden als je duits spreekt met een nederlands accent. :P
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:39:28 #245
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_109381269
Ik heb nu volgens mij al 2x meegemaakt tijdens een gesprek met iemand, dat we er beide halverwege achter kwamen dat we wel net zo gemakkelijk in het Nederlands verder konden gaan, aangezien we beide Nederlander waren... :P
Krijg wel regelmatig complimenten over m'n Duits al vind ik het zelf wel meevallen hoe goed het is. Ik merk wel dat ik erg gemakkelijk een gesprek met iemand aan ga, terwijl ik dat een aantal jaren terug toch wel wat vermeed.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 maart 2012 @ 12:02:07 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_109382238
Heeft iemand die in Duitsland woont misschien een beetje een idee wat een goede optie voor mij en mijn vriendin zou zijn om aan internet te nemen?

We willen 3 maanden een appartement huren in Berlijn, maar het internet wat beschikbaar zou zijn voor ons is via een stick, dat klinkt als mobiel internet en lijkt me niet echt snel genoeg om gewoon normaal streams te kijken van sportwedstrijden enzo...

Ik ben er in Nederland al niet echt in thuis, maar in Duitsland natuurlijk al helemaal niet, dus als iemand een idee heeft over hoe we het makkelijkst 3 maanden redelijk snel internet (zonder een hele lage datalimiet natuurlijk) kunnen krijgen, hoor ik het heel graag!

Als een contract alleen voor bijvoorbeeld 6 of 12 maanden mogelijk is zou het nog niet zo'n probleem zijn trouwens.


Edit: Laat maar :P

[ Bericht 7% gewijzigd door heywoodu op 22-03-2012 13:55:15 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 maart 2012 @ 16:04:18 #247
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_109390992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:02 schreef heywoodu het volgende:
We willen 3 maanden een appartement huren in Berlijn, maar het internet wat beschikbaar zou zijn voor ons is via een stick, dat klinkt als mobiel internet en lijkt me niet echt snel genoeg om gewoon normaal streams te kijken van sportwedstrijden enzo...
Het enige wat ik me kan bedenken is een prepaid UMTS-stickje van bijvoorbeeld de Aldi ofzo. Maar geen idee hoe snel dat is. Anders zit je toch aan een contract van 1 of 2 jaar vast.
pi_109392499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:04 schreef qltel het volgende:

[..]

Het enige wat ik me kan bedenken is een prepaid UMTS-stickje van bijvoorbeeld de Aldi ofzo. Maar geen idee hoe snel dat is. Anders zit je toch aan een contract van 1 of 2 jaar vast.
Ik zit bij easybel, is maandelijks opzegbaar. Alleen moet je wel aansluitkosten betalen a 50e uro.
ijs_beer fan!
pi_109399630
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 00:23 schreef nikky het volgende:

[..]

Duits voorlezen vind ik erg moeilijk. Dochterlief heeft en boekje van Sneeuwwitje. Pittig! Haha :D
Ik vind duits voorlezen de ideale manier om aan mn uitspraak te werken. Ik lees voor en mn 8 jarige dochter verbetert me.
pi_109403838
quote:
de bevestiging met pincode heb ik geprint en klaar liggen.
Was het ondertussen allemaal gelukt met de auto? Gezien de leeftijd kun je zo naar het strassenverkehrsamt met het CVO in de hand. De kentekenpapieren kosten ongeveer 48 euro.

Wat voor auto heb je gekocht? Wel gedacht aan exporteren uit NL en de BPM teruggave?
pi_109404288
Ik zal nog eens op mijn site wat toevoegen over het invoeren van een auto in DLD.Ik doe dat bijvoorbeeld het liiefste via de TUV. Dan ben je bijvoorbeeld geen CVO nodig. Ook heeft die toegang tot de ABE's. In Duitsland mag je namelijk alleen maar op je auto monteren wat goedgekeurd is voor je auto.
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:37:33 #252
63722 z80
I fink you freaky
pi_109405414
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef siemi het volgende:

[..]

Was het ondertussen allemaal gelukt met de auto? Gezien de leeftijd kun je zo naar het strassenverkehrsamt met het CVO in de hand. De kentekenpapieren kosten ongeveer 48 euro.

Wat voor auto heb je gekocht? Wel gedacht aan exporteren uit NL en de BPM teruggave?
bijna. ik ben nog aan het klooien met de verzekering.
na het op de kop zetten van de zolder nog de oude schade vrije jaren bij elkaar kunnen sprokkelen.
blijken ze het hele contract, dus begin tot einde, nodig te hebben. en een verklaring van mijn werkgever dat ik schadevrij rond rij doen ze ook niet aan.
morgen eens kijken wat ze zeggen bij huk (tegenover de kaufland). anders zit er niets op dan compleet opnieuw te beginnen met trede 1.

en ja de bpm wordt terug gevraagd. daar waar ik de auto haal heeft er ervaring mee.

ps
ik heb een volvo v50 1.6D gekocht uit 2010 een redelijk complete bak.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 22 maart 2012 @ 21:40:26 #253
63722 z80
I fink you freaky
pi_109405584
@siemi
komen er nog meer Nederlanders bij je in de straat te wonen?
in 2 dagen tijd stond er ineens een 2 onder 1 kap woning.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_109407745
Mooi ding, ga je veel plezier van beleven. Ga gewoon voor je verzekering naar Liffers, die weten waar je schadevrije jaren wel zo worden overgenomen. Wij hebben hier een schadegeval van waterlekkage in de kelder gehad en ben echt megatevreden over hoe liffers een en ander geregeld had. Had ik zelf nooit beter kunnen doen.

Nee, zijn Duitsers. Volgens mij gaan ze hem nu verputzen. Alle ramen zijn ingeplakt met folie. Ik vraag me trouwens af of het nog veel voordeel qua tijd oplevert zo'n houtskelet bouw.
Trouwens weer echt Duitsland ten top. Iedereen in de straat heeft donkere dakpannen, nu hebben zij best wel heel erg rode dakpannen. In Nederland ondenkbaar, hier niet. Maar ik mag geen hekje tbv de kids in de voortuin zetten.....
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:37:57 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_109408905
morgen dus eerst even naar de bovenstad.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_109410402
Daar doe je goed aan denk ik, al was er hier ook iemand op de fok meet die minder over liffers te spreken was. Ik vind ze top dus :-)
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:23:13 #257
63722 z80
I fink you freaky
pi_109411876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:00 schreef siemi het volgende:
Daar doe je goed aan denk ik, al was er hier ook iemand op de fok meet die minder over liffers te spreken was. Ik vind ze top dus :-)
zolang ze openkaart spelen en ik vooraf weet wat het kost kan ik de afweging maken.
en bij het adviseren van een kfz verzekering gaat het mij er om zo min mogelijk te betalen.
als zij er ook nog wat aan verdienen vind ik het best.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_109412838
Nou, ik ben blij dat ik bij de waterschade niet per se de goedkoopste, maar wel een goede (die nauwlijks duurder was) had. Toch 25.000 euro schade en een verzekering die nergens moeilijk over doet.

Ze zijn trouwens makelaar, geen tussenpersoon. Dat houd in dat ze verplicht zijn op te komen voor jouw bestwil ipv hun provisie.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:55:03 #259
63722 z80
I fink you freaky
pi_109427274
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:41 schreef siemi het volgende:
Nou, ik ben blij dat ik bij de waterschade niet per se de goedkoopste, maar wel een goede (die nauwlijks duurder was) had. Toch 25.000 euro schade en een verzekering die nergens moeilijk over doet.

Ze zijn trouwens makelaar, geen tussenpersoon. Dat houd in dat ze verplicht zijn op te komen voor jouw bestwil ipv hun provisie.
ik ben er net langs geweest.
zij hebben de auto verzekering voor mij afgesloten met de schade vrije jaren uit Nederland.
ik moet alleen royementsverklaring nog laten vertalen in het Duits. verzoek hiervoor is reeds de deur uit.
de auto verzekering is ook niet de goedkoopste maar wel een complete.
nu nog de auto op naam en het verkeersambt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_109428125
Had ik trouwens gezegd dat het handig is om een verzekering te hebben die ook schade in het buitenland voor je afhandeld? Dat deed mijn verzekeraar niet (en heb dus nog steeds geen geld van het ongevalletje van meer dan een jaar terug in Nederland).
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:34:59 #261
63722 z80
I fink you freaky
pi_109431065
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:17 schreef siemi het volgende:
Had ik trouwens gezegd dat het handig is om een verzekering te hebben die ook schade in het buitenland voor je afhandeld? Dat deed mijn verzekeraar niet (en heb dus nog steeds geen geld van het ongevalletje van meer dan een jaar terug in Nederland).
zit er bij in. daarom is het niet de goedkoopste.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:50:06 #262
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109431698
Hoe zit het eigenlijk met de kentekenplaat als je een 2e hands auto aanschaft?
Moet je dan eerst een stel platen regelen of rijd je op de oude platen naar je eigen Kreis om daar vervolgens nieuwe platen erop te zetten?
Wij moeten er nl. een tweede auto bij kopen als we daar gaan wonen.

Weten jullie of er sites zijn waar je de kosten van een auto (belasting, verzekering etc.) kunt vergelijken?
pi_109432076
Hoi Nederduitsers! Ik verhuos per 1 juni naar Bochum waar ik ga samenwonen mey mijn Duitse vriendin. Ik brn er sowieso al elk weekend dus beb al aardig gewend geraakt de laatste jaren. Momenteel ook bezig met een baan in Duitsland. Vanmorgen mijn eerste sollicitatiegesprek in het Duits gehad. wel spannend hoor! Ik eerk nu in Arnhem dus voor een tijdje is het wel aan te tijden. toch wil ik zo rond de zomer wel in hey Ruhrgebied aan de slag.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:11:14 #264
63722 z80
I fink you freaky
pi_109432397
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:50 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kentekenplaat als je een 2e hands auto aanschaft?
Moet je dan eerst een stel platen regelen of rijd je op de oude platen naar je eigen Kreis om daar vervolgens nieuwe platen erop te zetten?
Wij moeten er nl. een tweede auto bij kopen als we daar gaan wonen.

Weten jullie of er sites zijn waar je de kosten van een auto (belasting, verzekering etc.) kunt vergelijken?
zie post 101 van mij in dit toppic. staan de links naar een brandstof reken site, belasting bereken site en een site met 2 verzekerings-vergelijking sites
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Milf vrijdag 23 maart 2012 @ 16:17:06 #265
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109432603
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 15:50 schreef Gwywen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de kentekenplaat als je een 2e hands auto aanschaft?
Moet je dan eerst een stel platen regelen of rijd je op de oude platen naar je eigen Kreis om daar vervolgens nieuwe platen erop te zetten?
Wij moeten er nl. een tweede auto bij kopen als we daar gaan wonen.

Weten jullie of er sites zijn waar je de kosten van een auto (belasting, verzekering etc.) kunt vergelijken?
Je mag niet met oude platen op de auto rijden. Ook niet naar het straßenverkehrsamt.
Twee mogelijkheden

1) Je haalt tijdelijke platen. Deze zijn vijf dagen geldig. Hierop staat ook een datum waarop of tot wanneer ze geldig zijn. ( weet niet zeker welke datum). Je kunt dan je auto ophalen en de juiste platen gaan regelen. Wil je deze tijdelijke platen, dan heb je ook een brief nodig van je verzekeringsmaatschappij (v/d auto) waarin een bepaalde code staat, die wil het straßenverkehrsamt weer zien. Neem hiervoor contact op met je verzekeringsmaatschappij. De tijdelijke platen is ook redelijk prijzig.

2) Je haalt de papieren van de auto. Gaat hiermee naar je verzekering. Ook dan ontvang je een bewijs dat de auto verzekerd is en die moet je meenemen naar het straßenverkehrsamt samen met de papieren van de auto. Bij het straßenverkehrsamt vraag je een kenteken aan, gaat naar je nieuwe auto en schroeft/klikt ze erop. Ferzig!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:25:54 #266
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109432887
Dan ga ik volgens mij liever voor optie 2 :)
Maar dan: geeft een autobedrijf zomaar de papieren mee aan iemand die ze niet kennen?
pi_109434348
quote:
De tijdelijke platen is ook redelijk prijzig.
Klopt, je bent iets van 20 euro voor de platen en 10,50 kwijt voor het strassenverkehrsamt. De verzekeringcode (doppelkarte) krijg je van je verzekeraar gratis als je de auto daar ook verzekerd.

quote:
2) Je haalt de papieren van de auto. Gaat hiermee naar je verzekering. Ook dan ontvang je een bewijs dat de auto verzekerd is en die moet je meenemen naar het straßenverkehrsamt samen met de papieren van de auto. Bij het straßenverkehrsamt vraag je een kenteken aan, gaat naar je nieuwe auto en schroeft/klikt ze erop. Ferzig!
De voorkeursmethode, ben je in 1 keer klaar. Na betaling geeft het autobedrijf je de papieren mee.

3) Als je de oude kentekenplaten van de laatste eigenaar er nog bij krijgt, terwijl de auto is afgemeld, dan mag je daar mee binnen het kreis naar het strassenverkehrsamt rijden. Dan moet je wel een verzekeringscode voor het aanmelden bij je hebben. Dit lukt alleen bij aankoop van particulier en is redelijk onbekend als mogelijkheid. Wel makkelijk :-)

En wat die verzekeringsvergelijkingssites betreft, dat is in Duitsland een oerwoud waar je zelf niet uit komt. Je kunt denken van wel, maar kom je dan wel met de juiste verzekering thuis? Om een goede analyse van de prijzen en voorwaarden te kunnen maken moet je eigenlijk de kentekenpapieren bij de hand hebben.
Een tip voor degene die 2 auto's hebben, met op de 1e auto een leuke noclaim, Janitos is de enige verzekeraar op de 2e auto dezelfde korting geeft als de 1e!
pi_109438597
Ik laat al m'n verzekeringszaken regelen door Versicherungsmakler Berson in Kranenburg.
Mr. Berson zelf spreekt ook aardig nederlands.
  Milf vrijdag 23 maart 2012 @ 23:35:51 #269
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109450406
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:25 schreef Gwywen het volgende:
Dan ga ik volgens mij liever voor optie 2 :)
Maar dan: geeft een autobedrijf zomaar de papieren mee aan iemand die ze niet kennen?
Ik heb een kleine aanbetaling gedaan. Kreeg ze gewoon mee.
In NL is dit ook nooit een probleem geweest trouwens.

Ja of ik zie er betrouwbaar uit ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 23 maart 2012 @ 23:36:15 #270
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109450423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:07 schreef siemi het volgende:

[..]

Klopt, je bent iets van 20 euro voor de platen en 10,50 kwijt voor het strassenverkehrsamt. De verzekeringcode (doppelkarte) krijg je van je verzekeraar gratis als je de auto daar ook verzekerd.

[..]

De voorkeursmethode, ben je in 1 keer klaar. Na betaling geeft het autobedrijf je de papieren mee.

3) Als je de oude kentekenplaten van de laatste eigenaar er nog bij krijgt, terwijl de auto is afgemeld, dan mag je daar mee binnen het kreis naar het strassenverkehrsamt rijden. Dan moet je wel een verzekeringscode voor het aanmelden bij je hebben. Dit lukt alleen bij aankoop van particulier en is redelijk onbekend als mogelijkheid. Wel makkelijk :-)

En wat die verzekeringsvergelijkingssites betreft, dat is in Duitsland een oerwoud waar je zelf niet uit komt. Je kunt denken van wel, maar kom je dan wel met de juiste verzekering thuis? Om een goede analyse van de prijzen en voorwaarden te kunnen maken moet je eigenlijk de kentekenpapieren bij de hand hebben.
Een tip voor degene die 2 auto's hebben, met op de 1e auto een leuke noclaim, Janitos is de enige verzekeraar op de 2e auto dezelfde korting geeft als de 1e!
Die derde optie ken ik inderdaad niet.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_109453882
Heeft iemand daar gewoond/woont?

Ben benieuwd in hoeverre het een leuke stad is om te wonen en om er bijvoorbeeld te gaan stappen of wat te gaan eten en in hoeverre het een internationale stad is

Wat betaal je ook ongeveer voor een 3 slaapkamer appartement van 120-130 m2 in de buurt van het centrum of een kleine vrijstaande woning in een buitenwijk?

Hoe verhoudt zich het levensonderhoud ten opzichte van Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 24 maart 2012 @ 07:41:48 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109454775
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 02:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft iemand daar gewoond/woont?

Ben benieuwd in hoeverre het een leuke stad is om te wonen en om er bijvoorbeeld te gaan stappen of wat te gaan eten en in hoeverre het een internationale stad is

Wat betaal je ook ongeveer voor een 3 slaapkamer appartement van 120-130 m2 in de buurt van het centrum of een kleine vrijstaande woning in een buitenwijk?

Hoe verhoudt zich het levensonderhoud ten opzichte van Nederland
Welke stad heb je het nu over?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109460593
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 07:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke stad heb je het nu over?
Aachen of Dusseldorf, eventueel Krefeld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 24 maart 2012 @ 19:59:19 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109470131
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Aachen of Dusseldorf, eventueel Krefeld
Duesseldorf is zeer internationaal, maar ook nogal duur om te wonen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109470345
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Duesseldorf is zeer internationaal, maar ook nogal duur om te wonen
Aan wat voor bedragen moet je dan denken? Voor een 2 of 3 kamer appartement, laten we zeggen binnen een km van de dom
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:32:29 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109471510
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Aan wat voor bedragen moet je dan denken? Voor een 2 of 3 kamer appartement, laten we zeggen binnen een km van de dom
de Dom staan in Keulen.
Maar actuele huurprijzen in DD stad voor de grote die jij zoekt zit gemiddeld zo rond de 12-13 euro per vierkante meter, maar dat is gemiddeld. een mooi gelegen appartement kan gemakkelijk meer dan het dubbele doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109471920
1200-1300 euro, das voor Nederlandse begrippen bepaalt niet duur, je hebt gelijk, bedoelde centrum.

Wat voor bedragen moet je denken in Aachen of Krefeld?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 24 maart 2012 @ 21:30:13 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109473923
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1200-1300 euro, das voor Nederlandse begrippen bepaalt niet duur, je hebt gelijk, bedoelde centrum.

Wat voor bedragen moet je denken in Aachen of Krefeld?
google eens op mietwohnung plus plaatsnaam
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109474883
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

google eens op mietwohnung plus plaatsnaam
Kaufwohnung :)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 25 maart 2012 @ 09:06:19 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109482739
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kaufwohnung :)
Ah, dacht dat je wilde huren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 maart 2012 @ 16:57:00 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109535011
Soms heb ik echt het gevoel dat er ergens een team van idioten hier in Duitsland zit die een aantal kameraden van zich zoeken en daarom willekeurige telefoonnummers nabellen....

Het is echt ongehoord hoevaak ik mobiel en vast gebeld wordt door iemand die iemand zoekt... en een bijster intelligente indruk maken die mensen niet. In Nederland overkwam me dat NOOIT
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 26 maart 2012 @ 18:39:25 #283
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_109538486
quote:
99s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:57 schreef XL het volgende:
Soms heb ik echt het gevoel dat er ergens een team van idioten hier in Duitsland zit die een aantal kameraden van zich zoeken en daarom willekeurige telefoonnummers nabellen....

Het is echt ongehoord hoevaak ik mobiel en vast gebeld wordt door iemand die iemand zoekt... en een bijster intelligente indruk maken die mensen niet. In Nederland overkwam me dat NOOIT
Ja inderdaad :D

Ik krijg zelfs sms'jes en de mooiste was nog 3 weken geleden.. een sms met foto en heel verhaal erbij hoe blij een tante zou zijn met die mooie opgezette uil :D

Volgens mij worden telefoonnummers heel snel opnieuw uitgegeven of Duitsers kunnen geen nummers intypen op hun mobieltje.
pi_109555045
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:39 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Volgens mij worden telefoonnummers heel snel opnieuw uitgegeven
Dat is hem voornamelijk.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 07:43:41 #285
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_109556911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:32 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Dat is hem voornamelijk.
Nou ja, ik heb het nummer al 3 jaar
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_109557969
Hoe zit dat nou als ik mijn Nederlandse auto wil meenemen?
Barreltje is redelijk op leeftijd en ik krijg er in NL waarschijnlijk niet veel meer voor.
Concreet wil ik eigenlijk weten wat het me kost om hem te importeren.
Hij moet door de keuring, dat is me duidelijk, maar zijn er verder nog bijkomende kosten?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:47:38 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109558540
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:18 schreef opinionr het volgende:
Hoe zit dat nou als ik mijn Nederlandse auto wil meenemen?
Barreltje is redelijk op leeftijd en ik krijg er in NL waarschijnlijk niet veel meer voor.
Concreet wil ik eigenlijk weten wat het me kost om hem te importeren.
Hij moet door de keuring, dat is me duidelijk, maar zijn er verder nog bijkomende kosten?
Klinkt als goed geld achter slecht geld nagooien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:52:14 #288
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_109560235
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 07:43 schreef XL het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb het nummer al 3 jaar
Ja ik heb het nummer ook al iets meer dan 3 jaar dus optie 1 valt inderdaad af.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:04:08 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_109560599
Hoe zit het eigenlijk met inschrijven bij de gemeente? Moet dat zodra ik weer voet op Duitse bodem zet of kan ik wachten tot ik een vaste woon- of verblijfplaats heb?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 27 maart 2012 @ 11:10:27 #290
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109560779
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:18 schreef opinionr het volgende:
Hoe zit dat nou als ik mijn Nederlandse auto wil meenemen?
Barreltje is redelijk op leeftijd en ik krijg er in NL waarschijnlijk niet veel meer voor.
Concreet wil ik eigenlijk weten wat het me kost om hem te importeren.
Hij moet door de keuring, dat is me duidelijk, maar zijn er verder nog bijkomende kosten?
Ditzelfde vraag ik mij af.
Wij hebben momenteel geen mogelijkheid om een andere wagen te kopen, dus moeten we ons acht jaar oude barrel wel invoeren.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:54:45 #291
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109567937
Ik blijf me verbazen over de zalige geest van de Duitsers, rond een kerkhof moet het schoon zijn, lijkt me duidelijk dus moeten de blaadjes van het brede zandpad wat er om heen loopt (en waar alleen mensen met de hond wandelen) en dat doe je uiteraard met 5 man tegelijkertijd, elk met een eigen bladblazer :')

Toegegeven het zandpad was schoon maar of de mensen die de achtertuin aan dat zandpad hebben daar zo blij mee zijn _O-

Verder was het lekker fietsen in de buurt van Kaldenkirchen, nu nog het zand overal vandaan krijgen want ik mocht ook door die zandstorm :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_109570065
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:10 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ditzelfde vraag ik mij af.
Wij hebben momenteel geen mogelijkheid om een andere wagen te kopen, dus moeten we ons acht jaar oude barrel wel invoeren.
Ik las ergens dat je tot een jaar mag doorrijden met een geel kenteken. De vraag is echter of dit belastingtechnisch handig is. (Wegenbelasting in NL is veel duurder)
Aan de andere kant, als je een oud barrel hebt, moet je ook weer rekening houden met de Umwelt regeling. (rood, geel groene stikkers ivm uitstoot)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 15:50:45 #293
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109570343
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:44 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ik las ergens dat je tot een jaar mag doorrijden met een geel kenteken. De vraag is echter of dit belastingtechnisch handig is. (Wegenbelasting in NL is veel duurder)
Aan de andere kant, als je een oud barrel hebt, moet je ook weer rekening houden met de Umwelt regeling. (rood, geel groene stikkers ivm uitstoot)
land van herkomst maakt toch niets uit voor die sticker? Ik moet op mijn Nederlandse auto net zo goed een sticker hebben als ik een umweltzone in wil
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_109571021
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:50 schreef Klonk het volgende:

[..]

land van herkomst maakt toch niets uit voor die sticker? Ik moet op mijn Nederlandse auto net zo goed een sticker hebben als ik een umweltzone in wil
Wat ik bedoel is dat de auto misschien zo oud is dat je een rode stikker krijgt. In dat geval kom je sommige stadscentra al niet meer in.
pi_109571149
Whoa! Zojuist telefoontje dat ik ben aangenomen!
Eerste sollicitatie direct raak. Arbeidsvoorwaarde ook goed voor elkaar.
Vanaf 1 mei ben ik dus definitief Duitser.
Vanaf nu ga ik dus heel druk worden met regelen van alle emigratie zaken.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:01:01 #296
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_109572942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:09 schreef opinionr het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat de auto misschien zo oud is dat je een rode stikker krijgt. In dat geval kom je sommige stadscentra al niet meer in.
ook dat geldt voor voertuigen met een buitenlands kenteken :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_109579333
Ik heb vorig jaar ook mijn "oude" barrel van 10 jaar oud ingevoerd.. uiteindelijk vallen de kosten wel mee. Je betaalt de TUV keuring en dat is ongeveer 90 euro. Zorg dat je een CoC verklaring hebt in ieder geval van de auto bij voorkeur in het Duits. (is ook online aan te vragen op bijv. VWE.nl kost je 20 euro ong.) Dit scheelt je nl. een hoop tijd bij de TUV.

Verdere kosten zijn zoals al eerder vermeld in dit topic je kentekenplaten e.d maar dit is voor alle auto's.

[edit]
Doorrijden 1 jaar op je gele kenteken mag inderdaad, maar dit is verzekeringsafhankelijk. Er zijn maar weinig verzekeringen die daarmee akkoord zullen gaan. Mijn verzekering gaf me vorig jaar 1 maand de tijd, daarna was het afgelopen.
[/edit]

[ Bericht 14% gewijzigd door Solodelphi op 27-03-2012 19:59:15 ]
  Milf dinsdag 27 maart 2012 @ 20:09:51 #298
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_109580255
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:14 schreef opinionr het volgende:
Whoa! Zojuist telefoontje dat ik ben aangenomen!
Eerste sollicitatie direct raak. Arbeidsvoorwaarde ook goed voor elkaar.
Vanaf 1 mei ben ik dus definitief Duitser.
Vanaf nu ga ik dus heel druk worden met regelen van alle emigratie zaken.
Gefeliciteerd!

Word je Duitser of ga je er alleen wonen? Nuanceverschilletje :+

Ik heb ook vijf maanden met een geel kenteken rondgereden. Mijn verzekering deed niet moeilijk hierover. Ik zat bij Univé.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 20:51:54 #299
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_109582324
Ik zat destijds bij de FBTO en die waren er helemaal niet blij mee. Zodra ik in DE woonde, moest ik me meteen afmelden voor mn autoverzekering.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:50:14 #300
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109585637
O, lekker is dat, ik zit ook bij FBTO.
Ik heb een ouwe diesel van 8 jaar oud, die zal ongetwijfeld een rooie sticker krijgen.
Die heb ik overigens een jaar of drie geleden al aangevraagd (en betaald!) maar nooit gekregen.
Voordeel is dat we er überhaupt een tweede auto bij moeten dus als we in hartje Keulen moeten zijn
hoeven we de diesel niet te nemen.

We hebben ons huis in NL trouwens verkocht, dus alles is weer een stapje dichterbij gekomen. :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 00:05:03 #301
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_109593210
Toen ik drie jaar geleden naar DE verhuisde en mn auto liet importeren (die was toen uit 2002 dacht ik, Opel Astra, dus 7 jaar oud), heb ik nooit een groene of rode sticker gekregen. Ook heeft men daar nooit over gesproken.

Nu heb ik sinds 1,5 jaar een nieuwe auto (gewoon in DE gekocht) en die heeft wel de felbegeerde groene sticker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')