abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 februari 2012 @ 23:06:55 #76
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_107847700
Sowieso snap ik niet dat ze maar bezig zijn met extra wedstrijden in het najaar. Dat is alleen maar slecht voor het ritme van de renners, al valt dat bij de Canadese koersen wel mee. Waarbij veel renners ook nog uitgeblust beginnen te raken en alleen naar echt interessante koersen pieken (als ze al niet afbouwen).

De Tour Down Under is al een World Tour koers en tot begin maart zijn veel teams toch al in andere delen van de wereld om te koersen. Het is toch veel logischer om dan de nieuwe WT koersen toe te voegen? Sowieso heb je nu al een gat tussen tweederde januari en half maart.

In koersen in februari, wat in Langkawi kan, maar ook het verplaatsen van de Chinese koersen zou interessant kunnen zijn, zal veel meer interesse zijn (zei het van niveau van de TDU). Waarbij het ook nog leuker is voor de renners zelf. Want nu is de winnaar van de TDU twee maanden lang leider van de WT. Met koersen in februari wordt dat al interessanter.

Dan zijn het nog steeds voorbereidingskoersen, maar de TDU is het ook. Er zit tenminste meer logica achter. Logica zou er trouwens ook zijn als ze minimaal een WT koers in de VS zouden hebben. En eigenlijk ook een in Zuid-Amerika, maar i.t.t. China levert dat geen geld op.

Voor mij hoeft de uitbreiding overigens helemaal niet. Maar als ze er dan echt een WT van willen maken die voor verbreding van de wielersport zorgt en/of interessant is voor de wielrenners en volgers, doe het dan goed.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 11:03:56 #77
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_107854946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:06 schreef Redefine het volgende:
Sowieso snap ik niet dat ze maar bezig zijn met extra wedstrijden in het najaar. Dat is alleen maar slecht voor het ritme van de renners, al valt dat bij de Canadese koersen wel mee. Waarbij veel renners ook nog uitgeblust beginnen te raken en alleen naar echt interessante koersen pieken (als ze al niet afbouwen).

De Tour Down Under is al een World Tour koers en tot begin maart zijn veel teams toch al in andere delen van de wereld om te koersen. Het is toch veel logischer om dan de nieuwe WT koersen toe te voegen? Sowieso heb je nu al een gat tussen tweederde januari en half maart.

In koersen in februari, wat in Langkawi kan, maar ook het verplaatsen van de Chinese koersen zou interessant kunnen zijn, zal veel meer interesse zijn (zei het van niveau van de TDU). Waarbij het ook nog leuker is voor de renners zelf. Want nu is de winnaar van de TDU twee maanden lang leider van de WT. Met koersen in februari wordt dat al interessanter.

Dan zijn het nog steeds voorbereidingskoersen, maar de TDU is het ook. Er zit tenminste meer logica achter. Logica zou er trouwens ook zijn als ze minimaal een WT koers in de VS zouden hebben. En eigenlijk ook een in Zuid-Amerika, maar i.t.t. China levert dat geen geld op.

Voor mij hoeft de uitbreiding overigens helemaal niet. Maar als ze er dan echt een WT van willen maken die voor verbreding van de wielersport zorgt en/of interessant is voor de wielrenners en volgers, doe het dan goed.
Voor maart ofzo moet men ook geen WT koersen toevoegen. Het wielrennen is mooi zoals het nu is , met na de winter een voorbereidingsperiode waarin de renners kunnen opbouwen naar het voorjaar dat vanaf maart begint ... En dan de Primavera, de Vlaamse klassiekers en de Ardennenkoersen ... En dan richting de Giro , Tour en Vuelta.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_107861254
Wou al een opzetje gaan maken voor OP, maar gaat me telang duren :+

Dit is het topic voor alles wat met wielrennen te maken heeft. Behalve veldrijden en baanwielrennen, want die hebben hun eigen topic :+. Ook krijgen grote wedstrijden als de Tour, Giro, Vuelta en de grote (semi-)klassiekers hun eigen topic.

Officiele site UCI: Klik
WorldTour standen: Klik
WorldTour kalender
120211_194695_WorldTour.jpg
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107864110
Michel Kreder wint ook de 3e etappe *O*


En met de mogelijke afgelasting van de beklimming van de Mont Faron morgen heeft hij goede papieren voor winst in het eindklassement.
pi_107864237
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:03 schreef bjarki het volgende:
Michel Kreder zou ook de 3e etappe gewonnen hebben (nog even onder voorbehoud)
bevestigd op wielerflits
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107864249
Napolitano 2de
pi_107864255
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:03 schreef bjarki het volgende:
Michel Kreder wint ook de 3e etappe *O*

En met de mogelijke afgelasting van de beklimming van de Mont Faron morgen heeft hij goede papieren voor winst in het eindklassement.

Die gaat zeker door
pi_107864533
Knap van Michel ^O^
pi_107864673
pi_107865317
*O*
pi_107865971
Mooi! Hopelijk kan hij dit jaar doorbreken, nadat hij vorig jaar een beetje leek te stagneren.
pi_107867322
Michel is echt klasse aan het seizoen begonnen _O_

En dat terwijl het absoluut geen echte pure sprinter is. Het is echt typisch een klassiekerrenner maar dan met een heel sterk eindschot, genre Ligthart.
pi_107867621
Zo te zien wint ie nog dik ook zeg :o En Raymond in de achtergrond juichen. Lijkt me geniaal om met z'n tweeën zo rond te kunnen rijden.
pi_107868211
Mooie familiefoto om in te lijsten.
pi_107869446
Waarom dragen ze eigenlijk allebei een zwart shirt, terwijl Garmin normaal blauw heeft? Lijkt me sterk dat ze beiden bovenaan staan in een of ander klassement? :P
pi_107869580
Tegen de kou?
pi_107869623
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:51 schreef Chiappucci het volgende:
Waarom dragen ze eigenlijk allebei een zwart shirt, terwijl Garmin normaal blauw heeft? Lijkt me sterk dat ze beiden bovenaan staan in een of ander klassement? :P
Winterkleding van Garmin. Ze hebben een dikker overjack aan over hun koersshirt heen.
pi_107873043

Matige kwaliteit en matige regie, zoals gewend :')
pi_107874685
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 19:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Winterkleding van Garmin. Ze hebben een dikker overjack aan over hun koersshirt heen.
Thanks! Dan is Koldo blijkbaar een grotere bikkel :P
pi_107875428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 18:49 schreef TheArt het volgende:
Michel is echt klasse aan het seizoen begonnen _O_

En dat terwijl het absoluut geen echte pure sprinter is. Het is echt typisch een klassiekerrenner maar dan met een heel sterk eindschot, genre Ligthart.
wordt kreder nog gebruikt dit voorjaar door Garmin in de klassiekers?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_107875635
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 22:26 schreef franklop het volgende:

[..]

wordt kreder nog gebruikt dit voorjaar door Garmin in de klassiekers?
Als hij deze lijn doortrekt, kan ik me niet voorstellen dat hij niet ingezet wordt. Het zal dan wel in de Ardense klassiekers zijn, lijkt me. Dat moet sowieso zijn terrein zijn en denk niet dat er in de Vlaamse klassiekerploeg plaats voor hem is.
pi_107878252
Ben benieuwd wat M. Kreder morgen op de Mont Faron laat zien.
What's it going to be then, eh?
pi_107883832
Ik zag gister nog de finale van etappe 4 van Qatar. Wel de moeite van het nakijken waard! Cancellara die aanvalt en Blythe die op een geweldige manier op het kantje achter hem aanrijdt. Boonen word door z'n team mooi gepositioneerd en wint de sprint.
pi_107884871
Hier een foto gemaakt door Jussi Veikkanen vanochtend, in een dorpje vlak bij de Mont Faron.



Ik moet nog maar zien of het doorgaat. Het zou wel goed zijn voor een eventuele eindwinst van Kredertje.
pi_107885400
Weer ziet er lekker uit, dan maar skiend de Faron af ^O^
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')