abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_110710323
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:58 schreef Maraca het volgende:
Kom maar op met die folders *O* Deel ze met alle liefde uit
Dat spreekt voor zich.

Altijd mooi om te zien hoeveel vrijwilligers we als lokaal bestuur op de been konden krijgen met de afgelopen verkiezingen.
Toch veel mensen die D66 een warm hart toedragen. Maar dat mag natuurlijk altijd meer worden :Y
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110715426
Ik weet nog niet of ik straks wel D66 stem. Over het algemeen vind ik dat D66 het beste programma heeft, maar ik heb een paar aarzelingen.

Ik vind Pechtold nogal kortzichtig wat betreft het voldoen aan de 3-procent-norm in 2013. Uit alles blijkt dat financiële markten (en ook de Europese Commissie) verder kijken dan alleen 2013. Ze willen dat Nederland toewerkt naar begrotingsevenwicht op lange termijn.

De plannen die de PvdA heeft voorgesteld, halen al in 2014 de plannen van VVD en CDA in. Die pieken namelijk alleen in 2013 en vergen harde ingrepen op korte termijn, dus nog meer schade voor de economie.

Ik snap dus ook niet waarom Pechtold zich zo blind lijkt te staren op de begroting van 2013, met alle schadelijke gevolgen van dien. Dat klinkt dan weer zo VVD-light dat ik de kriebels krijg. Ik snap dat D66 zich moet profileren, ook ten opzichte van de PvdA, maar D66 is toch de partij van de langetermijnvisie?

Ook ben ik bang dat D66, net als in 2003, een centrum-rechts kabinet aan een meerderheid helpt. Daar zit ik beslist niet op te wachten. Verder, in vredesnaam: trek de stekker uit die politiemissie in Kunduz. Erken dat het geen succes is en dat het geen zin heeft...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2012 12:39:55 ]
pi_110715681
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 april 2012 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet nog niet of ik straks wel D66 stem. Over het algemeen vind ik dat D66 het beste programma heeft, maar ik heb een paar aarzelingen.

Ik vind Pechtold nogal kortzichtig wat betreft het voldoen aan de 3-procent-norm in 2013. Uit alles blijkt dat financiële markten (en ook de Europese Commissie) verder kijken dan alleen 2013. Ze willen dat Nederland toewerkt naar begrotingsevenwicht op lange termijn.

De plannen die de PvdA heeft voorgesteld, halen al in 2014 de plannen van VVD en CDA in. Die pieken namelijk alleen in 2013 en vergen harde ingrepen op korte termijn, dus nog meer schade voor de economie.

Ik snap dus ook niet waarom Pechtold zich zo blind lijkt te staren op de begroting van 2013, met alle schadelijke gevolgen van dien. Dat klinkt dan weer zo VVD-light dat ik de kriebels krijg. Ik snap dat D66 zich moet profileren, ook ten opzichte van de PvdA, maar D66 is toch de partij van de langetermijnvisie?

Ook ben ik bang dat D66, net als in 2003, een centrum-rechts kabinet aan een meerderheid helpt. Daar zit ik beslist niet op te wachten. Verder, in vredesnaam: trek de stekker uit die politiemissie in Kunduz. Erken dat het geen succes is en dat het geen zin heeft...
Ik vind het geen blindstaren. Hoewel de doorrekening nog niet klaar is volgens mij, die schijnt deze week te komen, zouden de voorstellen van D66 juist moeten zorgen voor een begrotingsevenwicht op de lange termijn. Het idee van het structureel hervormen. De 3 procent is belangrijk voor D66, omdat zij zich aan Europese afspraken wil houden. Als die haalbaar is met de structurele voorstellen van D66 (wat dus nog moet blijken) vind ik dat niet kortzichtig. Ik denk dat dat de financiële markten nog beter stemt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2012 12:53:45 ]
pi_110716020
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 07:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De afgelopen jaren was de PVV plezieren het voornaamste doel van de VVD. Misschien proberen ze nu wat terug te keren naar hun basis.
Ik baseer mijn oordeel echt niet alleen op het kabinet hoor.
  dinsdag 24 april 2012 @ 20:27:36 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110737239
Die 3% norm vind ik ook een goed ijkpunt aangezien dat partijen ook onder druk zet om eindelijk eens die hervormigen te doen. Bovendien zou het voor het vertrouwen in NL en de EU ook beter zijn als we niet bij gelegenheid onze eigen afspraken schenden.

Ik denk overigens dat je wanneer je slimmere bezuinigingen doet dan in de Catshuisplannen je er echt zoveel schad eniet van hoeft te hebben.
  dinsdag 24 april 2012 @ 22:01:54 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110745681
Topic om te volgen.

Moet bekennen dat ik de politiek in Nederland door omstandigheden uit het oog verloren ben. In de aanloop naar de verkiezingen me toch maar weer verder verdiepen.
pi_110748810
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Die 3% norm vind ik ook een goed ijkpunt aangezien dat partijen ook onder druk zet om eindelijk eens die hervormigen te doen. Bovendien zou het voor het vertrouwen in NL en de EU ook beter zijn als we niet bij gelegenheid onze eigen afspraken schenden.

Ik denk overigens dat je wanneer je slimmere bezuinigingen doet dan in de Catshuisplannen je er echt zoveel schad eniet van hoeft te hebben.
Heb liever dat we een goede begroting hebben voor de lange termijn en een boete betalen aan Europa, dan 3% halen en de economie veel harder schaden dan een paar miljoen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 26 april 2012 @ 23:19:37 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110843815
Roger van Boxtel om D66 bij P&W te vertegenwoordigen
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:31:49 #110
258616 Mr.DD
Yes, it is me.
pi_110846940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 23:19 schreef Hexagon het volgende:
Roger van Boxtel om D66 bij P&W te vertegenwoordigen
Erg sterk en rustig. Pechtold had afgelopen dinsdag tijdens debat helaas weer de neiging zijn stem te verheffen, waar zijn argumenten dat alles behalve nodig hebben.

Verder prachtweek voor D66. De Kunduzcoalitie heeft een paar prachtige D66 punten overgenomen (hypotheekrente aftrek, ontslagrecht versoepeling).
Bovenstaande is in geheel voorzien van een Gooise r, gaarne deze meenemen bij het lezen.
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:36:39 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110847059
Idd mooi dat Timmermans en Rottenberg in hun frustratie nog even benadrukken dat het een D66 akkoord is en Pechtold de genius erachter is.
pi_110848638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:36 schreef Hexagon het volgende:
Idd mooi dat Timmermans en Rottenberg in hun frustratie nog even benadrukken dat het een D66 akkoord is en Pechtold de genius erachter is.
Niet alles naar Pechtold toe trekken he, Sap en Slob hebben er ook zeker hun aandeel in gehad, en Blok en Buma in mindere mate. Ik had DWDD een stukje gezien, wat was Rottenberg zuur zeg. Vermakelijk. :D
  vrijdag 27 april 2012 @ 08:13:03 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110850084
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 02:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet alles naar Pechtold toe trekken he, Sap en Slob hebben er ook zeker hun aandeel in gehad, en Blok en Buma in mindere mate. Ik had DWDD een stukje gezien, wat was Rottenberg zuur zeg. Vermakelijk. :D
Is ook zo, maar de constatering dat de zure meneertjes dat doen is gewoon leuk
pi_110857820
Agh, niet iedereen kan stappen ondernemen in tijden van crisis, het onderscheid de mannen van de jongens. Roepen dat op 12 september alles van tafel gaat is wat het publiek doet, zorgen dat het land vooruit komt is wat de spelers doen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:00:18 #115
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_110865333
Timmermans was wel een erg slechte verliezer bij P&W.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:13:44 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110875241
Vanavond alweer Pechtold bij P&W met het winnende trio

Wel genig dat het vandaag bij DWDD als een soort winnend voetbalelftal werd geprezen :D
  vrijdag 27 april 2012 @ 20:32:47 #117
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_110876127
JD'er meldt!

Ik ben vooral benieuwd hoe we het in de verkiezingen gaan doen dit jaar. Ik denk dat je vooral de stem zal krijgen van jonge studerenden (of afgestudeerden). Al denk ik dat je nog een flinke slag kunt slaan door iets meer aansluiting te zoeken op het 'klootjesvolk'. Ik denk dat je met iets duidelijkere (simpelere) taal ook al ver komt. Al merk ik wel dat Pechtold zich beter probeert uit te drukken de laatste tijd. Bij sommige groepen kan hij een gevoel van arrogantie oproepen, dat is jammer want dan luisteren ze niet wat hij te zeggen heeft.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_110876256
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:32 schreef Yesse het volgende:
JD'er meldt!

Ik ben vooral benieuwd hoe we het in de verkiezingen gaan doen dit jaar. Ik denk dat je vooral de stem zal krijgen van jonge studerenden (of afgestudeerden). Al denk ik dat je nog een flinke slag kunt slaan door iets meer aansluiting te zoeken op het 'klootjesvolk'. Ik denk dat je met iets duidelijkere (simpelere) taal ook al ver komt. Al merk ik wel dat Pechtold zich beter probeert uit te drukken de laatste tijd. Bij sommige groepen kan hij een gevoel van arrogantie oproepen, dat is jammer want dan luisteren ze niet wat hij te zeggen heeft.
Valt wel mee hoor. Ik heb mijn ouders bij de vorige verkiezingen al weten te overtuigen. Waren allebei verstokte VVD'ers :P
pi_110876338
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:32 schreef Yesse het volgende:
JD'er meldt!

Ik ben vooral benieuwd hoe we het in de verkiezingen gaan doen dit jaar. Ik denk dat je vooral de stem zal krijgen van jonge studerenden (of afgestudeerden). Al denk ik dat je nog een flinke slag kunt slaan door iets meer aansluiting te zoeken op het 'klootjesvolk'. Ik denk dat je met iets duidelijkere (simpelere) taal ook al ver komt. Al merk ik wel dat Pechtold zich beter probeert uit te drukken de laatste tijd. Bij sommige groepen kan hij een gevoel van arrogantie oproepen, dat is jammer want dan luisteren ze niet wat hij te zeggen heeft.
Daar is D'66 te genuanceerd voor.
pi_110876751
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:37 schreef Chai het volgende:

[..]

Daar is D'66 te genuanceerd voor.
Ja, ik heb die mythe nooit begrepen. Begrotingsdiscipline, progressief beleid, 'hardwerkende nederlanders', goed onderwijs en geen buitenlanders pesten omdat het leuk is. Pragmatisme in de politiek. Ik zie de nuance niet zo. Het vooroordeel dat D66 voor hogeropgeleiden en andere winnaars van de globalisering is moet snel geslecht worden als deze partij wil groeien. Anders loop je snel tegen je natuurlijke grenzen aan. Ik vind dat ze daar eens aandacht aan moeten gaan besteden, want D66 is veel te veel in zichzelf gekeerd geraakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 20:46:48 ]
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:35:00 #121
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_110878928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:35 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Ik heb mijn ouders bij de vorige verkiezingen al weten te overtuigen. Waren allebei verstokte VVD'ers :P
Ik mijn ouders ook, type klootjes volk (pvda, sp etc.) maar dat is persoonlijker.. Toch denk ik dat er meer te halen is als nu :P
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_110880295
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:35 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik mijn ouders ook, type klootjes volk (pvda, sp etc.) maar dat is persoonlijker.. Toch denk ik dat er meer te halen is als nu :P
Kijk uit met die typeringen hè. Dat is nou precies waar die hele mythe vandaan komt ;)
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:46:11 #123
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_110882260
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:02 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Kijk uit met die typeringen hè. Dat is nou precies waar die hele mythe vandaan komt ;)
Haha je hebt gelijk. Maar ik hoop zeker dat we meer mensen aanspreken deze verkiezingen. We hebben een goede basis met goede ideeën!
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_110884860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:45 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja, ik heb die mythe nooit begrepen. Begrotingsdiscipline, progressief beleid, 'hardwerkende nederlanders', goed onderwijs en geen buitenlanders pesten omdat het leuk is. Pragmatisme in de politiek. Ik zie de nuance niet zo. Het vooroordeel dat D66 voor hogeropgeleiden en andere winnaars van de globalisering is moet snel geslecht worden als deze partij wil groeien. Anders loop je snel tegen je natuurlijke grenzen aan. Ik vind dat ze daar eens aandacht aan moeten gaan besteden, want D66 is veel te veel in zichzelf gekeerd geraakt.
Ja, heel erg mee eens. Behalve dat in zichzelf gekeerd geraakt, en dat als ik zie hoe D66 zich in het verleden heeft geprofileerd ik het 'te genuanceerd' beeld wel snap; maar verder volledig mee eens.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_110887389
Ach, in het land waar 1e indrukken worden gekoesterd alsof het een eigen lichaamsdeel is en waar je met vlotte one-liners een hele partij kan wegzetten blijft het lastig electoraat te vinden dat nog open naar je standpunten kan kijken. Zie Fok. D'66 is en blijft blijkbaar forever de partij die met alle winden meewaait, zijn kroonjuwelen in de uitverkoop en weetikveelblabla.
En dat is jammer.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')