abonnement Unibet Coolblue
pi_108488894
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:


Dan schappen ze de V12's af en de V8's, en krijgt de 5 serie dan een 4 cilinder of wat? :') (zo iets meende ik gelezen te hebben ergens.


Komt door het milieu. Minder uitstoot en het moet zuinig enzo.
Over 7 jaar wordt de huidige 1 serie geupgrade naar een 2 serie, en de nieuwe 1 serie heeft dan een sportieve 3 cylinder diesel, ecomotion achtig.
pi_108492227
Carterventilatie(klep), zouden jullie het zelf vervangen of laten doen?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:45:40 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108493125
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:
BMW gaat gewoon zwaar bergafwaarts. Ik wil niet vloeken in de kerk (moskee in mijn geval), maar aub zeg, waar gaat dat heen? Downsizing ala.. Maar je maakt van een DIESEL toch geen ///M? Maak je er toch een M van waarom the fuck gooi je daar een gechipte 535i blok in met zijn twinturbo 3.0 diesel blok en noem je hem vervolgens 550d///M? :D

En dan dat gedrocht ala Polo 1 serie:
- nevermind, ga er geen woorden aan vuil maken.

Dan schappen ze de V12's af en de V8's, en krijgt de 5 serie dan een 4 cilinder of wat? :') (zo iets meende ik gelezen te hebben ergens.

[ afbeelding ]
Ik ben het wel met je eens, het wordt er niet beter op, auto's zuiniger maken is een goed streven maar dat downsizing heb ik het ook niet zo op
pi_108496205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 06:06 schreef xaban06 het volgende:
Carterventilatie(klep), zouden jullie het zelf vervangen of laten doen?
Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag geloven :P

edit: huh lees dat het toch vrij lastige klus is van zo'n 4 tot 6 uur.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:49:42 #255
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_108497037
De Einzer is weer terug van de garage.
Kachelmotor vervangen ivm kapotte kachelweerstand, daardoor bromde/piepte 'ie.
pi_108502719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag geloven :P

edit: huh lees dat het toch vrij lastige klus is van zo'n 4 tot 6 uur.
Je verwart je niet met de carterontluchtingsslang he?
pi_108505836
Klopt allemaal wel, jammer dat downsizen. Maargoed, het is niet dat ze minder vermogen krijgen.
En het is niet dat ze veel keuze hebben. als ze niet downsizen met de concurrentie mee kunnen ze wel sluiten
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_108507149
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:00 schreef piekartz87 het volgende:
Klopt allemaal wel, jammer dat downsizen. Maargoed, het is niet dat ze minder vermogen krijgen.
En het is niet dat ze veel keuze hebben. als ze niet downsizen met de concurrentie mee kunnen ze wel sluiten
Precies. En als we even kijken naar de brandstofprijzen dan kunnen we beter blij zijn dat BMW gaat downsizen. Een oude 5 of 7 serie krijg je amper kwijt aan de stoeptegels. Terwijl het degelijke onbreekbare auto's zijn maar simpelweg te duur waardoor ze niet rendabel zijn. Werken om te kunnen rijden zal niemand doen :)

Ben ook blij dat ik nu mn 323TI heb. Als ik hem voor de deur laat staan dan kost het mij ongeveer 80 euro per maand aan vaste lasten.

Ik heb ook begin april mn motorexamen dus dan zal ik vaker op de motor rijden :)
pi_108508989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:42 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Precies. En als we even kijken naar de brandstofprijzen dan kunnen we beter blij zijn dat BMW gaat downsizen. Een oude 5 of 7 serie krijg je amper kwijt aan de stoeptegels. Terwijl het degelijke onbreekbare auto's zijn maar simpelweg te duur waardoor ze niet rendabel zijn. Werken om te kunnen rijden zal niemand doen :)

Ben ook blij dat ik nu mn 323TI heb. Als ik hem voor de deur laat staan dan kost het mij ongeveer 80 euro per maand aan vaste lasten.

Ik heb ook begin april mn motorexamen dus dan zal ik vaker op de motor rijden :)
Ze kunnen toch wel een paar modellen zwaar downsizen maar ook sommige modellen gewoon grote motoren blijven gebruiken? Zoals de een na grootste modellen (voor de ///M (3/5/6 etc)) grote blokken gebruiken..
Het zou me echt niet verbazen als de eerstvolgende 520i een 1.4TFSI motor heeft ofzo. Dan mag je PK's hebben wat je wilt, geef mij dan maar de oeroude M50B20 blok, durf ik eerder de wereld mee rond te reizen dan met zo'n 1.4.. :{
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_108509266
Tsja, het wordt verkocht als voordeliger en veel zuiniger, maar het blok is eerder kapot inderdaad. Zo'n kleine uitgeperste 4cylinder haalt de miljoen km zeker niet. Dus of hogere reparatiekosten of nogal vroeg afdanken. Nou, die paar litertjes bespaarde brandstof kan er amper tegenop wegen.
pi_108511784
Des te meer lawaai en brandstofverbruik, des te langer het mee gaat O+ M'n M30 loopt ook nog als zonnetje, maar op 140 km/u denk je soms ook wel even kan dat niet wat stiller :')
Facts don't care about your feelings
pi_108514476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, het wordt verkocht als voordeliger en veel zuiniger, maar het blok is eerder kapot inderdaad. Zo'n kleine uitgeperste 4cylinder haalt de miljoen km zeker niet. Dus of hogere reparatiekosten of nogal vroeg afdanken. Nou, die paar litertjes bespaarde brandstof kan er amper tegenop wegen.
Das leuk maar hoeveel blokken liggen op de sloop die nog niet eens aan de 2 ton zitten? Vaak is het caroserie eerder weggerot dan het blok zelf.

Zelf ben ik tegen het wegwerpmaatschappij van tegenwoordig maar het kan niet anders. Waarom zou je een oud duur barrel rijden als je een nieuwere en goedkopere kan rijden. Zelfs als liefhebber zet je een punt achter je hobby als het teveel begint te kosten.

Ik had vroeger een E34 525iA en dat blok was niet kapot te krijgen. Buitenkant was ook goed maar een 5 serie uit 1991 met een gewicht van 1448 kon ik niet kwijt. Er zat 278k km op de teller en nog liep ie zonder te kraken of te piepen. Automatenbak ging kapot en na een jaar stilstaan heb ik hem naar de export voor 300 euro weggedaan want het was economisch gezien niet rendabel voor mij omdat ik dik verlies zou maken als ik hem zou laten maken.

Dit verhaal geldt niet voor de oldtimers want die betalen geen wegenbelasting. Mn pa heeft sinds twee weken een Mercedes 190D uit 1985. Echt een mocrobak haha.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:12:52 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108515080
Ik zag vandaag een BMW 550, die had ik nog nooit gezien. En een Mercedes S63 black. En die trok het gas even vol open in de straat waar ik ´m spotte. Echt absurd. 8)7
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:17:48 #264
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108521422
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag geloven :P

edit: huh lees dat het toch vrij lastige klus is van zo'n 4 tot 6 uur.
Ik heb die hele carterventilatie/olieafscheider vervangen door de Canadese versie. Die is hetzelfde, maar dan met rubber/schuimrubber bekleding zodat bij koud weer de boel wat minder snel vol zit met mayo(of is dat meer een 330 foutje dan een M54 probleempje?). Aan de inlaat kant moet je toch behoorlijk wat zooi weghalen voordat je erbij kunt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_108521922
Mijne had af en toe ook last van mayo hoor. Sinds carterventilatieklep vervangen was inderdaad niet meer. Misschien is mijn monteur wel heel goed en snel dan :D
Facts don't care about your feelings
pi_108538010
Ik vraag me sowieso af of het mogelijk is om de moderne auto's zo lang te hebben.
Op het gegeven moment kun je het onderhoud bijna niet zelf doen. Je moet al naar de garage voor het vervangen van een lampje tegenwoordig
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_108539654
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijne had af en toe ook last van mayo hoor. Sinds carterventilatieklep vervangen was inderdaad niet meer. Misschien is mijn monteur wel heel goed en snel dan :D
Monteur heeft aangegeven dat het 100-150 zal kosten, inclusief materiaal. Maar dan hebben we het alleen over de klep.
pi_108539670
Iemand ervaring trouwens met Otto in Hoogvliet?
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:06:58 #269
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108601724
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 11:10:12 #270
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_108618876
Da's een aparte. Op mijn E36 TDS zat zoiets niet. Maar het zit op de radiator return hose dus het moet iets te maken hebben met het meten van de koelwatertemperatuur denk ik.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 11:35:01 #272
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_108618969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Da's een aparte. Op mijn E36 TDS zat zoiets niet. Maar het zit op de radiator return hose dus het moet iets te maken hebben met het meten van de koelwatertemperatuur denk ik.
Ik kan hem ook nergens vinden in alle technische tekeningen die online staan :@
pi_108619152
Ik zat ook al te zoeken op realoem.com maar nee kan niets vinden.
http://www.realoem.com/bm(...)=11_1460&hg=11&fg=35

Als je die stekker loshaalt, gaat er wat branden binnen, controlelampje?
Of kun je zien waar die kabel naartoe gaat?
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 11:43:23 #274
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_108619245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat ook al te zoeken op realoem.com maar nee kan niets vinden.
http://www.realoem.com/bm(...)=11_1460&hg=11&fg=35

Als je die stekker loshaalt, gaat er wat branden binnen, controlelampje?
Niets, maar het valt me wel op dat de motortemperatuur (tenminste, het koelwater; dat is natuurlijk wat er gemeten wordt) niet constant blijft. Hij gaat mooi naar het midden toe, blijft daar even en zakt dan weer tot net voor het blauwe vlakje. Vervolgens stijgt hij weer tot het midden en zo gaat het de hele reis door.

Ik heb geen idee waar die kabel naar toe gaat.
pi_108619347
Dat klopt niet, die meter moet helemaal niet afzakken maar in het midden blijven staan. Zeker niet helemaal terugvallen naar blauw.
hmm. Geen idee waar die temperatuur meter normaliter zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')