Het zou vaker zo moeten wezen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Oh, vol.
Het mag dan koud zijn maar ik vind het heel goed te doen buiten. Geen handschoenen enzo nodig. Iedereen is momenteel ook goed gehumeurd in het verkeer, valt me op.
Zie je DM.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:44 schreef Mikkie het volgende:
Zoals...?
Ik heb die 1.4-scanner wel en heb zitten kijken naar zo'n eLight-module, maar ben natuurlijk altijd benieuwd wat er nog meer te krijgen is!
Ik ging er heen omdat mn neef geen uitlijnapparatuur in zn garage heeft en kwik fit was de enige die een plekkie vrij had in de middag.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor gewoon onderhoud moet je er ook niet heen gaan
Dat begrijp ik. Ik laat hem ook achter bij mn neef en die doet het tiptop. Probleem is dus dat ie zonder uitlijnshizzle zit en hij echt niet bij de uitlijnboer gaat wachten omdat hij ook aan het werk is. Hij gaat ook zeker niet meer langs de kwik fit.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Sowieso niet bij je auto zijn wanneer je hem afleverd bij een garage, of het nou kwikfit is of de beun om de hoek.
Eigenschuld dikke bult. Of de monteur werkt aan mijn auto wanneer ik er bij ben of anders gaat de auto gewoon op slot. Ook als ie op de brug staat ja.
Werkelijk? Zijn het zulke klootzakken? Heb 2x kwikfit gedaan. Eerste keer voor banden reparatie en nieuwe voor. Reparatie ok, maar banden vervangen niet, hij trok constant naar een kant. Ermee teruggeweest voor uitlijnen, en toen stond na afloop het stuur scheef.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:15 schreef Gokhan03 het volgende:
Kut kwik fit. Laatste keer dat ik daar was liet ik mn wielen uitlijnen van mn oude E39. Kreeg ik m terug met een lege tank terwijl er echt 3/4 in zat.
Dezelfde week bracht mijn neef een andere E39 van een monteur van hem. Hebben ze daarvan de climate control eruit gesloopt en geswapt met die van een medewerker. je zag letterlijk dat er aan geknoeid was en OPEENS werkte hij niet meer -.-
Doe ik eigenlijk alleen in erg gladde (vaak onbestrooide) straten. Op de 'gewone' weg staat het aan, en zelfs dan wil het nog wel 's ingrijpen met 120 km/u omdat ik lekker ijverig doorkachel.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
asc zet k meteen uit als k in de auto stap ... gedoe de hele tijd ..
Winter- of zomersloffen?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:12 schreef Maharbal het volgende:
Die van mij staat nu al bij de Euromaster (betere ervaringen mee dan de kwik fit), terwijl ik 'm vrijdag pas weer kan ophalen voor de APK. Hij wilde dat ik 'm vrijdagochtend zou langsbrengen, dan kon ik 'm in de middag weer ophalen. Ik heb 'm ff meegedeeld dat ik donderdag jarig ben......en dat ik de ochtend dus niet ging halen .
Hij staat daar wel prima, en er zat welgeteld voor 40km aan brandstof in.
Verder heb ik met m'n 225 18" eigenlijk weinig problemen in het verkeer. ...
Zomersloffen.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Winter- of zomersloffen?
ASC doe ik alleen uit als ik niet van de plek kom.
Maar dat is eigenlijk geen probleem met de goede banden.
voor leuk door de bochten is asc toch al voldoendequote:Op maandag 6 februari 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
ASC kan alleen aan of uit. DSC heeft een tussenstand, en gaat helemaal uit als je 'm een paar seconden ingedrukt houdt.
ASC kan je ook ingedrukt houden dat hij volledig wordt uitgeschakeld. Weet alleen niet of dat hetzelfde is als alleen uit.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
ASC kan alleen aan of uit. DSC heeft een tussenstand, en gaat helemaal uit als je 'm een paar seconden ingedrukt houdt.
kort indrukken is toch alleen tractie controle uit. Langer ingedrukt gaat het dsc ook uit.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:34 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
ASC kan je ook ingedrukt houden dat hij volledig wordt uitgeschakeld. Weet alleen niet of dat hetzelfde is als alleen uit.
Zoiets had ik afgelopen vrijdag ook...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:39 schreef Matty___ het volgende:
want zo wil je niet worden vastgelegd
Ik heb alleen een ASC knop, maar als ik 'm alleen eenmaal indruk dan blijft er een systeem in werking. Ik kan dan iig amper / niet goed dwars (bij droog weer tenminste). Houd ik de knop in, dan corrigeert niks meer.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
ASC kan alleen aan of uit. DSC heeft een tussenstand, en gaat helemaal uit als je 'm een paar seconden ingedrukt houdt.
Niet elke auto heeft dat geloof ik. In de E46 van m'n moeder gebeurt niks extra als ik de ASC knop ingedrukt houd.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:34 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
ASC kan je ook ingedrukt houden dat hij volledig wordt uitgeschakeld. Weet alleen niet of dat hetzelfde is als alleen uit.
Het lijkt stiekem ook wel een beetje op onkunde van de bestuurder.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:39 schreef rival het volgende:
[..]
Zoiets had ik afgelopen vrijdag ook...
ik zou toch graag de schuld willen leggen op mijn gladde zomerbandjes, ik heb namelijk altijd 'leftovers' achteropquote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:44 schreef Maharbal het volgende:
Het lijkt stiekem ook wel een beetje op onkunde van de bestuurder.
Of in ieder geval een automaat, en dat gecombineerd met onkunde
Ja bij mn E39 uit 1996 kon dat ook maar 'internet' zegt dat je dan je abs ook uitschakeld. Vanavond even proberen op het sneeuw.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb alleen een ASC knop, maar als ik 'm alleen eenmaal indruk dan blijft er een systeem in werking. Ik kan dan iig amper / niet goed dwars (bij droog weer tenminste). Houd ik de knop in, dan corrigeert niks meer.
Ook al heb ik geen DSC knop, het voelt wel alsof het er is. Als ik 'm in een slip dwing, dan voel je gewoon dat 'ie 'm meteen recht trekt, zelfs met dit weer.
[..]
Niet elke auto heeft dat geloof ik. In de E46 van m'n moeder gebeurt niks extra als ik de ASC knop ingedrukt houd.
[..]
Het lijkt stiekem ook wel een beetje op onkunde van de bestuurder.
Of in ieder geval een automaat, en dat gecombineerd met onkunde
Nee, ABS schakel je daarmee niet uit. In ieder geval niet in de E46. Voorzover ik weet kan dat ook niet, tenzij je 't circuit onderbreekt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja bij mn E39 uit 1996 kon dat ook maar 'internet' zegt dat je dan je abs ook uitschakeld. Vanavond even proberen op het sneeuw.
Dat snap ik ja. Het is dat er van alles over wordt gezegd Er stond ook ergens iets over dat wanneer je je ASC knop lang ingedrukt houdt dat je BC de knop negeert totdat je je contact uitzet.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, ABS schakel je daarmee niet uit. In ieder geval niet in de E46. Voorzover ik weet kan dat ook niet, tenzij je 't circuit onderbreekt.
Aha. Jammer dat er geen indicatie voor is, nu weet je niet of je nu in de DSC beperkte of de volle DSC modus zit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
Nee, 1 keer indrukken is DSC beperkt en DTC aan. Je zit dan in een stand waar de auto een beetje slip/overstuur toelaat. 3 seconde in gedrukt houden betekent DSC volledig uit (en dus ook geen DTC), de auto grijpt dan niet meer in als je tractie verliest (je kan dan dus volledig driften/uit de bocht vliegen. Persoonlijk wordt de knop nooit 3 seconde ingedrukt, heb in oktober een keer op een heerlijk Mediterraans heuveltje gedaan en dat leverde een witte rookwalm op en bandjes die het minder leuk vonden.
In m'n E46 gaat in ieder geval met indrukken het driehoekje in het midden branden, en met inhouden ook nog eens het handremlampje. Het handremlampje wordt dan alleen geel ipv rood.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aha. Jammer dat er geen indicatie voor is, nu weet je niet of je nu in de DSC beperkte of de volle DSC modus zit.
Dank voor de info.
Ik weet niet of je een i-drive systeem hebt, daar staat het letterlijk op volgens nij. Anders je een check control melding op je boordcomputer, snap je? Beperte dsc modus krijg je een driehoek met dtc, met volledige dsc uitschakeling krijg je een oranje driehoek met dsc erin, best logisch. Misschien heb je wel geen dtc? Ik heb geen idee, ik dacht dat dat standaard was.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aha. Jammer dat er geen indicatie voor is, nu weet je niet of je nu in de DSC beperkte of de volle DSC modus zit.
Dank voor de info.
Is zo te zien ook ruitenwisservloeistof die voor de zomer is (ja daar zit verschil in).quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Mijn bevroren ruitensproeiervoorraadtankje, wat standaard achterin de kofferbak ligt. 1 dikke klomp geel ijs.
[ afbeelding ]
Geel is altijd voor de zomer. Zit anti insect spul in ipv anti vries.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:45 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Is zo te zien ook ruitenwisservloeistof die voor de zomer is (ja daar zit verschil in).
Ik zie namelijk een zonnetje en geen aanduiding zoals -20.
Pas daar mee op, alvorens je reservoir of slangen kapot vriezen...
Juist. Winterzooi is blauw, toch?!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:48 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Geel is altijd voor de zomer. Zit anti insect spul in ipv anti vries.
Of groen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist. Winterzooi is blauw, toch?!
Preciesquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:17 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Of je leest de verpakking Denk dat je ze in alle kleuren van de regenboog kan krijgen
Je hebt gelijk. Heb er vanochtend even mee geprutst, en inderdaad, 2 standen: 1x indrukken = DSC uit (die tekst verschijnt ook in het display), en 1x lang indrukken is DSC+ASC uit. Of tenminste er gaat dan een geel cirkeltje met een uitroepteken in een driekhoekje branden...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
Nee, 1 keer indrukken is DSC beperkt en DTC aan. Je zit dan in een stand waar de auto een beetje slip/overstuur toelaat. 3 seconde in gedrukt houden betekent DSC volledig uit (en dus ook geen DTC), de auto grijpt dan niet meer in als je tractie verliest (je kan dan dus volledig driften/uit de bocht vliegen.
Ik gooi er altijd een mengsel in van spiritus en water, maar dat lijkt nu toch niet zo goed te werken, vriest oppervlakkig vast op de ruit en moet ruitverwarming aan zetten om het weg te krijgen. Leidingen zullen niet springen, maar ideaal is anders. Volgend jaar toch maar antivries erin, denk ik.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb in december blauw ruitenspul met anti-vries in de auto gedaan, en hij sproeit prima bij -15. Dus dat gaat allemaal goed. Geen kans op gesprongen leidingen.
Wat ook erg was dat precies de wasbox waar ik zat, de slang aan 2 plekken lekte dus ik was ook meteen zeiknat. Had daarna echt geen zin meerquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Je was toch nog bij die BP, dus kon je nog wel ff opnieuw de spuit erop zetten. Dit is ook zund.
Wie was er dan ook z'n auto met dit weer? Gewoon wachten tot van 't weekend de dooi in zet, dan rij je weer een hoop prut op je auto. Pas daarna heeft wassen weer een keer zin.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Zo erg net. Ik was bij de BP in beverwijk en had mn auto bij de wasbox gewassen. Gewoon voor een paar euro even alle troep eraf spuiten. Dus ik reed achter de BP weg en ik dacht nog vanne ja let maar op zometeen zit ik achter een zoutwagen.
Ik rij de pomp uit en PRECIES voor mij reed een zoutwagen toen ik net de weg op ging -.-
Dat heb ik ook wel eens gehad ja. Flikker je een paar euro in zo'n ding, is die spuit lek. Kut...want de andere box was ook vrij. Maar dan ga je ook niet meer verkassen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:28 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Wat ook erg was dat precies de wasbox waar ik zat, de slang aan 2 plekken lekte dus ik was ook meteen zeiknat. Had daarna echt geen zin meer
Wel lappen he, geen *$&%(#($*#)($ borstels (krassen e.d...)quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Hiero is een hele mooie wasstraat van 40 meter ofzo. Je rijdt erin, 2 van die gozers gaan aan de gang met voorwassen met borstels en zeemlappen en sop om de ergste shit eraf te boenen, 5 minuten later rijd je door tot de loopband m verder oppakt, en check je relaxt ff in je luie stoel je mail terwijl borstels en hogedrukspuiten heel je auto wassen.
Aan het eind starten, en wegrijden in een prachtig blinkende kar, zo schoon dat je zelfs princes Maxima ermee kunt vervoeren. En je hebt je neus niet in de kou gehad.
Had bij mn oude E39 mn antenne verloren(bleek achteraf in mn auto te zitten) en ging hiervoor langs de carwash in Beverwijk. Daar hadden ze echt een hele kast met allemaal onderdelen van auto's. Van antennes tot complete spiegels met houders.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik moet toegeven dat hele erge strontvlekken niet eens wegkomen bij die auto was. Ze moeten idd zelf handmatig boenen maar dat doen die luie flikkers niet. Met een borsteltje langs je achterbumper gaan ze eventjes meer niet. Simpele zielen 1x een dikke vogelpoep die al helemaal in m'n lak was getrokken en dan vegen ze dat nog niet even af, maar de vliegjes van m'n kentekenplaat wel. ja boeiend
Ja dat liet ik ook doen bij mn huurauto. Kostte maar 10 lira(¤4,50)quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ja. Ik kan me herinneren toen ik een keer in Turkije was had je gewoon 4 van die Turken die je hele auto gingen wassen en stofzuigen. Je kan zeggen wat je wilt, maar er gaat niets boven handwassen als je het goed doet. En het kostte geen drol
Denk dat de auto van velen er wel zo uitziet nu. Met de komende dooi wordt het nog dramatischer, al is de meeste sneeuw natuurlijk wel al van de weg gereden.quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:31 schreef Gokhan03 het volgende:
Ja ik ging hem wassen omdat ik van het weekend toen het echt vies was 500 km had gereden. Hele neus van de auto zat onder modder en sneeuw troep.
Zaterdag was ie zo:
[ afbeelding ]
Je kan beter even die drap op je auto hebben dan lang doorrijden met pekel op je auto. Ik zou 'm toch af en toe door de carwash trekken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Denk dat de auto van velen er wel zo uitziet nu. Met de komende dooi wordt het nog dramatischer, al is de meeste sneeuw natuurlijk wel al van de weg gereden.
Ik ga me voorlopig nog niet wagen aan een wasbeurt, hooguit dat ik even de koplampen schoonmaak.
Ja, maar bij lang hebben we het over weken, niet dagen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 09:27 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Je kan beter even die drap op je auto hebben dan lang doorrijden met pekel op je auto. Ik zou 'm toch af en toe door de carwash trekken.
Was een huurauto inderdaad daar wil je echt niet met je eigen auto rijden...quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:39 schreef piekartz87 het volgende:
wat doe je in Turkije met je auto?
quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak gewoon toffe foto's woon dichtbij een toffe omgeving
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak gewoon toffe foto's
[ afbeelding ]
Dat is B&Hquote:
Omdat papa er neon op gaat zetten:quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:42 schreef Turquaz52 het volgende:
btw, waarom heeft ie 2 verschillende velgen..?
What the... dat is eigenlijk best gruwelijkquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:46 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Omdat papa er neon op gaat zetten:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
What the... dat is eigenlijk best gruwelijk
En als je even een klap tegen het dashboard geeft?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:13 schreef Goddelijker het volgende:
Zo even de garage bellen, een piep in de airco/verwarming.
Als je naar links de bocht om gaat wordt 't minder, naar rechts juist erger.
Werkt niet, alleen airco hard zetten, maar dat is geen oplossing natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En als je even een klap tegen het dashboard geeft?
Same here. Mijn blower piept ook als hij koud is.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Zulke dingen zijn inderdaad heel irritant.
Zo kan ik mij doodergeren aan rammeltjes en piepjes. Dat je voor een stoplicht staat en het dashboard rammelt mee. Vreselijk.
Had ik van de week in mijn eigen auto ook, was 't m'n ruitenwisser waar een stukje ijs onder zat en zo vrolijk meetrilde op m'n ruit.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Zulke dingen zijn inderdaad heel irritant.
Zo kan ik mij doodergeren aan rammeltjes en piepjes. Dat je voor een stoplicht staat en het dashboard rammelt mee. Vreselijk.
Dacia Duster Die is groot, ... , ...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Daar ging de koffie.
Een Dacia?
Een Dacia is te klein voor mij. Ik heb compensatie nodig. Groot, mooi, aanziengevend.
Ik mis mijn e34quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak gewoon toffe foto's
[ afbeelding ]
En 't is nog steeds een Renault .quote:Op vrijdag 10 februari 2012 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dacia Duster Die is groot, ... , ...
Bevroren schokdempers is in dit topic ergens voorgekomen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:14 schreef xaban06 het volgende:
Kut! Sinds enkele dagen probleempje met onderstel volgens mij. Bij hobbelige wegen lijkt het alsof linksachter ergens tegen aan botst. Draagarm ofzo?
The fuck dan lijm je toch gewoon dicht met epoxy en boor je dr nieuwe gaatjes in :|quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:12 schreef Hyperdude het volgende:
Bezig met de greep op de achterklep. 2 dure uitgescheurde gaatjes; vervangend onderdeel kost iets van ¤268 ex (rekening nog niet binnen)
[ afbeelding ]
Ga nu ff een stel RVS ringen eronder plakken zodat het nu niet weer kapot kan.
Nog even een piccie van mijn net schoongemaakte achterklep, incl roestplekjes.
[ afbeelding ]
ik hoor anders bijna geen windruis in mijn e36...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:40 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Same here. Mijn blower piept ook als hij koud is.
Waar ik me echt aan irriteer is het windgeruis omdat er geen rubbers op de deuren zitten op een E36. In de E39 hoorde ik helemaal niets
Of mijn rubbers zijn plat of er klopt iets anders niet. Wanneer ik de raam van het portier naar buiten toe druk dan wordt het geluid nog meer.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:39 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ik hoor anders bijna geen windruis in mijn e36...
Ik blijf die motorkap raar vinden van de zijkant.... Hoop dat de coupe weer masterlijk wordt want dit vind ik eigenlijk niet zo speciaal.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:08 schreef dester_martijn het volgende:
Mooie kleur, geniet bij mij ook de voorkeur. Morgen staat ie officieel in de showroom, ga jij ook? Ik mag maandag proefrijden en in april/mei ga ik er ook een bestellen. Interieur lijkt wel vies veel op de 5 serie, opzich niets mis mee, maar verschil moet er blijven vind ik.
Mwa, ik vind de voorkant wel geslaagd zowel van de voor- als van de zijkant kijkend. Die van de 1-serie daarentegen.. Achterkant vind ik ook niet zo bijzonder. Is eigenlijk een kleinere vijf serie.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik blijf die motorkap raar vinden van de zijkant.... Hoop dat de coupe weer masterlijk wordt want dit vind ik eigenlijk niet zo speciaal.
quote:Feestelijke introductie van de nieuwe BMW 3 Serie Sedan!
U bent uitgenodigd!
Vrijdagavond 10 februari a.s. vanaf 18.30 uur bent u van harte welkom. U wordt ontvangen door onze gastdames die met een glaasje prosecco voor u klaar staan. Om 19.30 uur zal de nieuwe BMW 3 Serie worden onthuld.
Onder het genot van een hapje en een drankje kunt u de nieuwe BMW bewonderen. De avond wordt omlijst door muziek en lifestyle en kunt u onze andere genodigden ontmoeten en bijpraten met bekenden. Het zal u aan niets ontbreken!
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja ik heb er inderdaad een auto gekocht, dus wat dat betreft is het niet zo raar.
Het zou ook wat dom zijn als ze potentiele klanten weigeren. Niets zo schadelijk als negatieve mond TOT mond reclame.
Ik werd ook gebeld door de dames van de receptie, verraste me wel eigenlijk, niet verwacht van een groot bedrijf als keram.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja ik heb er inderdaad een auto gekocht, dus wat dat betreft is het niet zo raar.
Het zou ook wat dom zijn als ze potentiele klanten weigeren. Niets zo schadelijk als negatieve mond op mond reclame.
Idd. Heb wel wat anders aan mijn hoofd dan kijken naar een auto die ik toch nooit nieuw kan en zal kopen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:34 schreef Mikkie het volgende:
Eigenlijk ken ik dat wel ja. Waarom tijd verdoen met rondkijken als je toch niks nodig hebt? Je kunt er hooguit 'intrappen' .
Nou kom eens door met die specs danquote:Op maandag 13 februari 2012 09:59 schreef boegschroef het volgende:
Patsen met je nieuwe bestelde auto is altijd leuk!
Over een paar weekjes wordt de Z4 geleverd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mond op mond reclame kan heel leuk zijn hoorquote:
Het lijstje:quote:Op maandag 13 februari 2012 10:05 schreef screwloose het volgende:
[..]
Nou kom eens door met die specs dan
Oh nee, dat is juist leuk. Een ZF-bak, prima dingen.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:38 schreef tha_rizzo het volgende:
Leuk speeltje Boeg, jammer alleen van de automaat
Ik heb nu ook een beige interieur, maar als ik ook iets zeker weet is dat ik dat nooit meer pak. Ook al poets je dat elke week, het is zo weer vies.... Ik vind het ook mooier! maar ik heb er ook 4 jaar op gevloekt!quote:Op maandag 13 februari 2012 16:59 schreef Mikkie het volgende:
Mooi ding hoor, Boeg! Ik zou 'm zelf ivm praktische bruikbaarheid niet snel kopen, maar tof is 't wel. Alleen denk ik dat ik bij dat exterieur een licht (beige) interieur had genomen.
da's niet duur. Maar dan heb je ook alleen WA!?quote:Op maandag 13 februari 2012 17:48 schreef Fer het volgende:
Woehoe,
2x E30 verzekerd, voor het minimale bedrag van 55¤ per auto PER JAAR.
Hmmm ja, daar had ik nog niet bij stilgestaan. M'n illusie, wat doe jequote:Op maandag 13 februari 2012 17:28 schreef boegschroef het volgende:
Ik zou niet meer zonder automaat willen! Zeker met de flipper aan het stuur geweldig!
[..]
Ik heb nu ook een beige interieur, maar als ik ook iets zeker weet is dat ik dat nooit meer pak. Ook al poets je dat elke week, het is zo weer vies.... Ik vind het ook mooier! maar ik heb er ook 4 jaar op gevloekt!
Moet je daar extra voor betalen?quote:775 Hemelbekleding Anthrazit
Wrakken verzeker je toch ook alleen maar WAquote:Op maandag 13 februari 2012 17:49 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
da's niet duur. Maar dan heb je ook alleen WA!?
Ik vermoed alleen dat ze het hierboven niet hebben over inruil, maar particuliere verkoop.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:48 schreef boegschroef het volgende:
Dat geld niet alleen voor de e46, een 4 jaar oude e92 levert ook nog maar 12000 op bij de dealer, en dan zit die nog vol opties (echt vol)....
Voor een prius zei hij tochquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegelijk een coupé.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Moet je daar extra voor betalen?
Bij een cabrio
Ach, het kan best. Ik heb ook een donkerblauwe Z4, maar dan met een caramelkleurig interieur. Zeer mooie kleurcombinatie. De kleur is ietsje lichter dan wat Mr Moon op de vorige pagina postte. Totaal geen last van vervuiling.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm ja, daar had ik nog niet bij stilgestaan. M'n illusie, wat doe je
Die kont van de facelift 3-serie, da's toch werkelijk prachtig.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:48 schreef piekartz87 het volgende:
Wel jammer dat je jezelf in slaap moet huilen als je weer een mooie bmw gezien hebt
Je hebt ergens wel een punt. Als je ziet wat je nu maandelijks neerlegt en voor welk bedrag je in een Aygo dezelfde km's maakt, dan is dat op jaarbasis een aanzienlijk bedrag. Je levert in op comfort en veiligheid, maar je krijgt er voldoende knaken voor terug...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik ben het helemaal zat. En vandaag weer..... ik betaal elke maand wegenbelasting, een vermogen aan de pomp en genoeg aan boetes... maar de sloebers die geen auto kunnen betalen krijgen een gratis baan voor de bus en ik daar in de file staan met m'n BMW.
Ik doe hem weg en ga zo klein en goedkoop mogelijk rijden en dan kunnen mensen me uitlachen of gay noemen maar uiteindelijk kan je gewoon niks anders. De auto's van tegenwoordig zijn prima qua techniek, zo'n toyota heeft echt nauwelijks onderhoud, geen wegenbelasting (tot 2014 dan maar daarna nog weinig), lage verzekering en zuinig.
Kut land
Ik hoef niemand eruit te rijden, dus dan zou ie voldoen.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmm werd dat een tijdje geleden ook niet gevraagd? De 728i is de enige met een 6 cilinder (M52) wat op zich een hele goede motor is. Underpowered is ie niet echt als je alleen maar er mee wilt cruisen, toch 190 pk maar als je echt mensen eruit wil rijden en beetje vermogen hebben op de snelwegen heb je iets meer pk nodig door het hoge gewicht.
Tja, maandelijkse kosten.quote:Verder is een V12 verschrikkelijk duur in onderhoud en benzine, V8 ook. Ik denk dat het verschil tussen de laatste 2 eerder te verwaarlozen is. De M52 heeft ook in de E36, Z3 en E39 gezeten dus daar zijn ook meer onderdelen van te vinden, of als je motor het begeeft een swap
Maar goed een E38 is sowieso gewoon een dure auto. Ik heb een E23 en die heeft heel wat minder elektronica dus daar kan heel wat minder stuk, maar alsnog is het niet goedkoop. De aanschafprijzen van de E38 zijn laag (meestal wel hoge kilometerstanden) maar de maandelijkse kosten zijn ECHT hoog. Hou er rekening mee Er is hier wel iemand met een E38 misschien kan je hem e.e.a. vragen (Tarado).
Ja veiligheid, met zo'n klein kut autootje ben je inderdaad wel zo van de aardbodem verdwenen bij een zwaar ongeluk. Hmm het is ook lastig. Anderzijds wil ik best wel geld betalen voor een BMW want ik vind het ook mooi en leuk, maar als je alles zo vergelijkt met die goedkope autootjes van tegenwoordig dan kan je bijna niet ontkennen dat je gewoon gruwelijk geld aan het verspillen bentquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je hebt ergens wel een punt. Als je ziet wat je nu maandelijks neerlegt en voor welk bedrag je in een Aygo dezelfde km's maakt, dan is dat op jaarbasis een aanzienlijk bedrag. Je levert in op comfort en veiligheid, maar je krijgt er voldoende knaken voor terug...
Mijn motivatie om door te blijven rijden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja veiligheid, met zo'n klein kut autootje ben je inderdaad wel zo van de aardbodem verdwenen bij een zwaar ongeluk. Hmm het is ook lastig. Anderzijds wil ik best wel geld betalen voor een BMW want ik vind het ook mooi en leuk, maar als je alles zo vergelijkt met die goedkope autootjes van tegenwoordig dan kan je bijna niet ontkennen dat je gewoon gruwelijk geld aan het verspillen bent
Come again.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja veiligheid, met zo'n klein kut autootje ben je inderdaad wel zo van de aardbodem verdwenen bij een zwaar ongeluk. Hmm het is ook lastig. Anderzijds wil ik best wel geld betalen voor een BMW want ik vind het ook mooi en leuk, maar als je alles zo vergelijkt met die goedkope autootjes van tegenwoordig dan kan je bijna niet ontkennen dat je gewoon gruwelijk geld aan het verspillen bent
Dat is ook wel het uiterste he simpel gezien is het hoe groter en zwaarder je bent, des te veiliger. Anderzijds rij je ook wel harder in een BMW dus misschien heft dat elkaar een beetje opquote:
Je E46 ook 6 was het niet?quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is ook wel het uiterste he simpel gezien is het hoe groter en zwaarder je bent, des te veiliger. Anderzijds rij je ook wel harder in een BMW dus misschien heft dat elkaar een beetje op
Zo'n iQ heeft wel 9 airbags
BAH!quote:Op woensdag 8 februari 2012 22:31 schreef Gokhan03 het volgende:
Ja ik ging hem wassen omdat ik van het weekend toen het echt vies was 500 km had gereden. Hele neus van de auto zat onder modder en sneeuw troep.
Zaterdag was ie zo:
[ afbeelding ]
Ik ben meer van de actiefoto'squote:Op donderdag 9 februari 2012 14:40 schreef Hyperdude het volgende:
Ik maak gewoon toffe foto's
[ afbeelding ]
Ja en nee. Een 940 is eigenlijk een goedkopere 960 en dat model stamt al uit 1990, een E46 uit 1998. Dat scheelt toch al weer acht jaar ontwikkeling.quote:
quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:46 schreef rival het volgende:
...
Ik ben meer van de actiefoto's
[ afbeelding ]
Hee, Ik kijk ook om inderdaad... Herkenbaar.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn motivatie om door te blijven rijden.
1) Ik kijk elke keer nog om als ik uit m'n auto stap, de aygo-rijder niet.
2) Ik glimlach elke keer als ik gas geef en m'n 6cyl hoor, de aygo-rijder niet.
3) Ik zie er uit alsof ik opgesloten zit in een blikje sardientjes, de aygo-rijder wel.
4) Had ik al gezegd dat ik elke keer een glimlach heb als ik naar m'n auto kijk?
5) Ik kan 't betalen.
Comfort, rijprestaties, veiligheid, uitstraling. Het doet een hoop goed.
Viel nog mee.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 11:12 schreef Hyperdude het volgende:
Bezig met de greep op de achterklep. 2 dure uitgescheurde gaatjes; vervangend onderdeel kost iets van ¤268 ex (rekening nog niet binnen)
[ afbeelding ]
Ga nu ff een stel RVS ringen eronder plakken zodat het nu niet weer kapot kan.
Nog even een piccie van mijn net schoongemaakte achterklep, incl roestplekjes.
[ afbeelding ]
Mijn oude E39 had ook een hoog olieverbruik. Hij lekte ergens ook en dat druppelde ergens op en vervolgens ging dat rook in mijn interieurfilter toe. Stonk de hele auto. Heb een keer gehad dat er een zwarte stofwolk naar binnen kwamquote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:09 schreef piekartz87 het volgende:
Het is wat, mijn m52 blok verbruikt blijkbaar olie... geen opvallende rookontwikkeling en onder de auto lekt ook niks weg... hmmm...
Klinkt niet goed.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:07 schreef Mikkie het volgende:
Kleine crosspost:
Zelf gisteravond gestrand met rook onder de motorkap vandaan en een pruttelende motor. Ik hoop dat het enkel verbrande koelvloeistof is en de thermostaat uit elkaar geknald is ofzo, maar ik vrees het ergste. Vanmiddag de garage bellen in de hoop dat ze meer weten.
Zo stond ik laatst met mijn suburban te tanken... voor 200 euro aan diesel! En dan is die eind van de week ook gewoon weer leegquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Blergh... het is wachten op de ¤2 per liter. Ik verkeer nu al in een staat van mentale verwarring als ik ¤180 moet aftikken als ik m'n 7-serie vol gooi maar moet nu ook nog e.e.a. onderhoud plegen.
Met welke scanner ?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef TommyGun het volgende:
Onlangs de 'gewone' richtingaanwijzerhendel vervangen door een met B/C knop, maar bij de dealer vragen ze 150,- om dat te activeren...
So i did it myself
http://www.bimmerportal.n(...)5462-30.html#p387748
voor 1200 heb ik een nette 750i 5.4 v12 compleet (gewoon de hele auto).. En dat is mijn volgende swap, dus thanks maar ik haak af..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:54 schreef rival het volgende:
Turq, heb een 2.5 24v liggen uit een E36 coupe. km stand is ongeveer 239k.. kompleet met bak en computer e.d.
500.
Als straks de Z4 binnen is ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ernog mogelijk is, dus als ik dan een keertje langs zou kunnen komen? (aangezien ik in eindhoven werk)quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef TommyGun het volgende:
Onlangs de 'gewone' richtingaanwijzerhendel vervangen door een met B/C knop, maar bij de dealer vragen ze 150,- om dat te activeren...
So i did it myself
http://www.bimmerportal.n(...)5462-30.html#p387748
Welke scanner gebruik je?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef TommyGun het volgende:
Onlangs de 'gewone' richtingaanwijzerhendel vervangen door een met B/C knop, maar bij de dealer vragen ze 150,- om dat te activeren...
So i did it myself
http://www.bimmerportal.n(...)5462-30.html#p387748
Heb een setje ongebruikt liggen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:54 schreef gebrokenglas het volgende:
Kun je die zelf niet gebruiken later voor je eigen wagen?
quote:
http://www.bmw-scanner.com/quote:
Ja hoor!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Als straks de Z4 binnen is ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ernog mogelijk is, dus als ik dan een keertje langs zou kunnen komen? (aangezien ik in eindhoven werk)
prijs?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:47 schreef Goddelijker het volgende:
Iemand interesse in een setje H7 4300k Xenon voor weinig?
Yeah, even afwachten tot na 't weekend. In de tussentijd gelukkig wel vervoer geregeld, maar ik mis de Bimmer nu al. Zat van de week nog te denken hoe makkelijk je aan comfort en vermogen went, en dat ik eigenlijk weer eens een stukje in een baggerauto moest rijden. Hmmm...karma?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Klinkt niet goed.
Fingers crossed
Blok van rival niets voor je?
Gebruiken de modellen na 2007 niet weer een ander softwaresysteem? Er staat me iets van bij dat de 1.4 Scanner niet geschikt is voor de Z4.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:31 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Als straks de Z4 binnen is ben ik eigenlijk wel benieuwd wat ernog mogelijk is, dus als ik dan een keertje langs zou kunnen komen? (aangezien ik in eindhoven werk)
Geen idee...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gebruiken de modellen na 2007 niet weer een ander softwaresysteem? Er staat me iets van bij dat de 1.4 Scanner niet geschikt is voor de Z4.
Hou ze maar dan, 65 euro kun je ze nieuw bij Heuts kopen en voor de helft op eBay..quote:
http://www.ecutool.com/BMW-Scanner-140-Never-Locking_1378.htmlquote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:57 schreef TommyGun het volgende:
[..]
[..]
http://www.bmw-scanner.com/
(BMW Scanner (version 1.4.0) for chassis E38 E39 E46 E53 E83 E85)
Bestel 'm overigens niet daar, maar bijv. hier:
http://www.xcar360.com/bm(...)c-bmw-scan-tool.html
OBD kabel (voor E46 PFL):
http://www.ebay.nl/itm/BM(...)&hash=item231053e562
[..]
Ja hoor!
Jammer dat BMW Scanner E6x nog aardig prijzig is (boven de 100 Dollar).quote:Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://www.ecutool.com/BMW-Scanner-140-Never-Locking_1378.html
Hier zelfs nog iets goedkoper
Ach, als hij een aantal keer een auto uitleest, heeft ie het geld eruit.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:24 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Jammer dat BMW Scanner E6x nog aardig prijzig is (boven de 100 Dollar).
Die had m'n monteur graag willen hebben...
Opvolger van de 8 serie denk ik, maar jammer genoeg met 9 cilinders minder..quote:The BMW i8 is a highly anticipated release and this new set of spy photos shows off the door design we can expect on the German automaker’s hybrid sports car once it makes it to production.
Hinge placement seems to be the key difference between the i8′s doors and similar examples we’ve seen before. It looks as though the doors open upwards and twist, to make sure they are fully out of the way entering and exiting the vehicle.
The i8 will be powered by a 170 hp electric motor sourced from the entry-level i3, mated to a 3-cylinder turbocharged gasoline engine producing 223 hp.
The i8 is supposed to be available come 2013. After seeing the doors already fully functioning, it seems likely that this hybrid sports car will be here soon.
Als de 1 serie helemaal omgedoopt is naar de BMW Polo, dan beginnen ze de VW Up te clonen en dat wordt dan de 0-serie denk ik..quote:
Komt door het milieu. Minder uitstoot en het moet zuinig enzo.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Dan schappen ze de V12's af en de V8's, en krijgt de 5 serie dan een 4 cilinder of wat? (zo iets meende ik gelezen te hebben ergens.
Ik ben het wel met je eens, het wordt er niet beter op, auto's zuiniger maken is een goed streven maar dat downsizing heb ik het ook niet zo opquote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:
BMW gaat gewoon zwaar bergafwaarts. Ik wil niet vloeken in de kerk (moskee in mijn geval), maar aub zeg, waar gaat dat heen? Downsizing ala.. Maar je maakt van een DIESEL toch geen ///M? Maak je er toch een M van waarom the fuck gooi je daar een gechipte 535i blok in met zijn twinturbo 3.0 diesel blok en noem je hem vervolgens 550d///M?
En dan dat gedrocht ala Polo 1 serie:
- nevermind, ga er geen woorden aan vuil maken.
Dan schappen ze de V12's af en de V8's, en krijgt de 5 serie dan een 4 cilinder of wat? (zo iets meende ik gelezen te hebben ergens.
[ afbeelding ]
Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag gelovenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 06:06 schreef xaban06 het volgende:
Carterventilatie(klep), zouden jullie het zelf vervangen of laten doen?
Je verwart je niet met de carterontluchtingsslang he?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag geloven
edit: huh lees dat het toch vrij lastige klus is van zo'n 4 tot 6 uur.
Precies. En als we even kijken naar de brandstofprijzen dan kunnen we beter blij zijn dat BMW gaat downsizen. Een oude 5 of 7 serie krijg je amper kwijt aan de stoeptegels. Terwijl het degelijke onbreekbare auto's zijn maar simpelweg te duur waardoor ze niet rendabel zijn. Werken om te kunnen rijden zal niemand doenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:00 schreef piekartz87 het volgende:
Klopt allemaal wel, jammer dat downsizen. Maargoed, het is niet dat ze minder vermogen krijgen.
En het is niet dat ze veel keuze hebben. als ze niet downsizen met de concurrentie mee kunnen ze wel sluiten
Ze kunnen toch wel een paar modellen zwaar downsizen maar ook sommige modellen gewoon grote motoren blijven gebruiken? Zoals de een na grootste modellen (voor de ///M (3/5/6 etc)) grote blokken gebruiken..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Precies. En als we even kijken naar de brandstofprijzen dan kunnen we beter blij zijn dat BMW gaat downsizen. Een oude 5 of 7 serie krijg je amper kwijt aan de stoeptegels. Terwijl het degelijke onbreekbare auto's zijn maar simpelweg te duur waardoor ze niet rendabel zijn. Werken om te kunnen rijden zal niemand doen
Ben ook blij dat ik nu mn 323TI heb. Als ik hem voor de deur laat staan dan kost het mij ongeveer 80 euro per maand aan vaste lasten.
Ik heb ook begin april mn motorexamen dus dan zal ik vaker op de motor rijden
Das leuk maar hoeveel blokken liggen op de sloop die nog niet eens aan de 2 ton zitten? Vaak is het caroserie eerder weggerot dan het blok zelf.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, het wordt verkocht als voordeliger en veel zuiniger, maar het blok is eerder kapot inderdaad. Zo'n kleine uitgeperste 4cylinder haalt de miljoen km zeker niet. Dus of hogere reparatiekosten of nogal vroeg afdanken. Nou, die paar litertjes bespaarde brandstof kan er amper tegenop wegen.
Ik heb die hele carterventilatie/olieafscheider vervangen door de Canadese versie. Die is hetzelfde, maar dan met rubber/schuimrubber bekleding zodat bij koud weer de boel wat minder snel vol zit met mayo(of is dat meer een 330 foutje dan een M54 probleempje?). Aan de inlaat kant moet je toch behoorlijk wat zooi weghalen voordat je erbij kunt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Is bij mijn E46 ook eens vervangen, is niet zo'n hele moeilijke klus als ik mijn monteurvriend mag geloven
edit: huh lees dat het toch vrij lastige klus is van zo'n 4 tot 6 uur.
Monteur heeft aangegeven dat het 100-150 zal kosten, inclusief materiaal. Maar dan hebben we het alleen over de klep.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijne had af en toe ook last van mayo hoor. Sinds carterventilatieklep vervangen was inderdaad niet meer. Misschien is mijn monteur wel heel goed en snel dan
Ik kan hem ook nergens vinden in alle technische tekeningen die online staanquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Da's een aparte. Op mijn E36 TDS zat zoiets niet. Maar het zit op de radiator return hose dus het moet iets te maken hebben met het meten van de koelwatertemperatuur denk ik.
Niets, maar het valt me wel op dat de motortemperatuur (tenminste, het koelwater; dat is natuurlijk wat er gemeten wordt) niet constant blijft. Hij gaat mooi naar het midden toe, blijft daar even en zakt dan weer tot net voor het blauwe vlakje. Vervolgens stijgt hij weer tot het midden en zo gaat het de hele reis door.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik zat ook al te zoeken op realoem.com maar nee kan niets vinden.
http://www.realoem.com/bm(...)=11_1460&hg=11&fg=35
Als je die stekker loshaalt, gaat er wat branden binnen, controlelampje?
En over 2 weken mag je weer een viscokoppelling halenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:50 schreef Mikkie het volgende:
Zo, net even een nieuwe thermostaat besteld, volgende week maar eens monteren want ik begin 't wel beu te worden dat de motor niet goed opwarmt.
Geld moet rollen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:08 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
En over 2 weken mag je weer een viscokoppelling halen
Ik mag maandag een uurtje sturen in een nieuwe 328i, kijken of ie me kan overhalen om er eentje aan te schaffen. Is toch wel absurd dat ze uit een 2 liter blok gewoon 245pk kunnen halen met een acceleratie van 6,1!! Blok zal wel veel te lijden hebben vermoed ik zo.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:17 schreef piekartz87 het volgende:
Ik vraag me sowieso af of het mogelijk is om de moderne auto's zo lang te hebben.
Op het gegeven moment kun je het onderhoud bijna niet zelf doen. Je moet al naar de garage voor het vervangen van een lampje tegenwoordig
Nee, een filtertje is zeker niet te duur. Maar om nou een goede filter weg te gooien als je met een beetje schoonmaken weer als nieuw kan maken.quote:Op zondag 4 maart 2012 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
Als een nieuw filtertje te duur voor je is zou je idd het filter kunnen schoonkloppen/uitzuigen. Let wel ff op dat er geen losse troep in het schone deel achter het filter komt
quote:Op zondag 4 maart 2012 09:24 schreef Hyperdude het volgende:
Die zooi moet je gewoon vervangen.
Heb je enig idee hoeveel kms. deze er op heeft zitten?
Heb je deze auto al lang?
Loshangende luchtinlaten wijzen volgens mij niet echt op goed/deskundig onderhoud.
Wel fijn dat jullie hieraan af kunnen leiden hoe het met het onderhoud van mijn auto gesteld is.quote:Op zondag 4 maart 2012 10:01 schreef gebrokenglas het volgende:
@jitzzzze Het lijkt dat er door je voorgangers flink aan je auto gesleuteld en geprutst is, ook met dat onbekend dingetje op je radiatorslang enzo...
Hé.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
Wel fijn dat jullie hieraan af kunnen leiden hoe het met het onderhoud van mijn auto gesteld is. ...
Zeker!quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:06 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker Zuunig
[TK] BMW 5-Serie I 518i Edition | 1995 | Oriëntblau Metallic
Goeie kleur
Treu, maar ik ken niet zo heel veel turken die met een blonde hond achterin rondrijdenquote:Op maandag 5 maart 2012 16:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé.
Het blijven wel oude Turkenbakken.
on-topic:
Omzichtiger formuleren dan ik deed, kan ik het ook niet. BMW luchtinlaten trillen niet los, tenzij niet goed in elkaar gezet door één van je voorgangers.
Is ie dood of zwaar ziek?quote:
Nou sorry hoor. Ik bedoel het niet slecht, omdat ik net zoiets had als jij. Een weet ik hoeveelste handse auto met wat bijzondere dingen, en plots bleek er wel aan geknutseld te zijn. Een ander Alarm ingebouwd, andere bedrading naar de koplampen, gaatjes in de bumper, geknoei met de radio. Gebeurt wel vaker met de oudere BMWs. Dus vandaar.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
Wel fijn dat jullie hieraan af kunnen leiden hoe het met het onderhoud van mijn auto gesteld is.
De luchtinlaat kan gewoon lostrillen, valt niet direct op als je de motorkap opentrekt en je merkt er ook niets van onderweg.
Die sensor is raar, maar goed, om nou direct te zeggen dat er flink geprutst is en niets onderhouden lijkt mij wat kort door de bocht.
Ik heb ook nog een E23 hoor snotaapquote:
Nee ingeruild en niet voor een andere BMW haha dus dat doet er verder niet toe.quote:
Oh cool, dat was die laatst te koop stond hier voor ¤1000 ofzo? Best veel op de teller toch, maar zag er nog prachtig uit.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:46 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik meld me met mijn E34 518i (overgekocht van Zuunigerd)
Ja klopt, 322k op de teller om precies te zijn, maar rijdt nog als een zonnetje. Hij is wel toe aan een beurt en er mogen wel nieuwe banden onder, maar vond dat geen reden om hem te laten staanquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een E23 hoor snotaap
[..]
Nee ingeruild en niet voor een andere BMW haha dus dat doet er verder niet toe.
[..]
Oh cool, dat was die laatst te koop stond hier voor ¤1000 ofzo? Best veel op de teller toch, maar zag er nog prachtig uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |