abonnement Unibet Coolblue
pi_107560308
The Vampire Diaries



Amerikaanse serie (het derde seizoen start op 15 september 2011) die de vampier-trend volgt, gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van L.J. Smith. Uitgezonden op de CW.

Na de dood van hun ouders proberen Elena en Jeremy Gilbert hun leven weer op te pakken met hun tante Jenna Sommers. Wanneer het nieuwe schooljaar van start gaat, wordt het leven van Elena volledig onderste boven gedraaid door een knappe en mysterieuze nieuwe student Stefan Salvatore. Wat zij en haar vrienden Matt (tevens haar ex), Caroline en Tyler niet weten, is dat Stefan een eeuwenoude vampier is welke een rustig en vredig leventje probeert te leiden. Stefans broer Damon, welke ook een vampier is, is volledig het tegenovergestelde van hem en leeft erg geweldadig. Het enige wat de twee broers delen is hun liefde voor Katherine Pierce, de vampier die er in 1864 voor zorgde dat de broers vampier werden en Elena, Katherines dubbelgangster(!).

Uiteindelijk ontdekt Elena de waarheid en in de loop van het eerste seizoen wordt ook duidelijk dat er naast de vampiers en vampierjagers (geschiedenis leraar Alaric Saltzman én de 'city council' samengesteld uit leden van de familie's die zich als eersten in de stad vestigden) ook heksen, zoals Elenas vriendin Bonnie Bennett, in Mystic Falls wonen. Bovendien komt Elena er achter dat ze geadopteerd is, dat haar oom Jonathan Gilbert eigenlijk haar vader is en dat haar echte moeder, Isobel Flemming (Alarics 'vrouw'), een aantal jaren geleden door Damon in een vampier is veranderd.

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, komen steeds meer mensen (zoals o.a. Jeremy) achter het bestaan van de vampiers, blijkt aan het einde van het eerste seizoen dat Katherine terug is en wordt aan het begin van het tweede seizoen onthuld dat sommige leden van de Lockwood familie weerwolven zijn.
Dat is echter niet het enige probleem. Verder in het tweede seizoen blijkt dat er een aantal 'Originals' (eeuwenoude, zeer sterke vampieren) zijn die Elena nodig hebben voor een dodelijk ritueel.


Cast:




Bedacht door:
Producent: Kevin Williamson (Scream, Dawson's Creek)
Producent: Julie Plec
Schrijfster: L.J. Smith

Sites:
CW: officiële site
Wikipedia: wiki.vampire-diaries

Cast en Crew op Twitter:
Nina Dobrev: @ninadobrev
Ian Somerhalder: @iansomerhalder
Candice Accola: @CandiceAccola
Katerina Graham: @KatGraham
Zach Roerig: @Zgeorge222
Michael Trevino: @M_Trevino
Matt Davis: @ErnestoRiley
Sara Canning: @saradjcanning
Kevin Williamson: @kevwilliamson
Julie Plec: @Julieplec

Promoclip:
Bekijk deze YouTube-video
pi_107560414
ohhh nummertje 11 dus he :{
pi_107560711
ik denk trouwens dat catherine achter die moorden zit aangezien niemand achteraf weet wie hun had aangevallen,
pi_107560875
Misschien ben ik een beetje blond he, maar Klaus had 4 kisten, 4 kiddo's en een mama.
Frotte ie 2 in 1 ofzo?
pi_107561268
hij had 5 kisten.. damon en co hadden daar er 4 van..
Rebecca was al uit de 5e kist gehaald. nadat hij haar weer terug had gekregen had hij nog 1 lege kist waar hij haar weer in had gestopt..(hebben we allemaal ook gezien)

Ik had ook al aan Katherine gedacht maar ik snap dan haar motieven totaal niet
pi_107563032
Was wel een mooie aflevering ja. Ik was eigenlijk meer verrast door het feit dat Elijah Nikolaus had verraden en de anderen had 'wakker gemaakt' dan dat die moeder opeens verscheen :P Had namelijk al zo'n voorgevoel over dat laatste.

Ik raakte trouwens wel een beetje in de war van deze aflevering. Ik snap nu namelijk het verhaal van de doppelgänger niet meer. Zou iemand mij dat misschien kunnen verduidelijken? De eerste doppelgänger was die ene Tatia ofzo, die Klaus zijn familie tot vampieren kon maken. Zij was sterfelijk en is nu dood als het goed is? Maar Katherine en Elena zijn toch ook Doppelgängers? Zijn doppelgängers nou verre familie van elkaar en lijken ze allemaal op elkaar zoals Katherine/ Elena of het is gewoon een of ander fenomeen dat zomaar ergens weer verschijnt als de oude is gestorven. Maar Klaus had het er ook over dat Elena sterfelijk moest blijven zodat zij kinderen kon krijgen en hij doppelgänger-bloed tot zijn beschikking had :? Dus dan zou het familie moeten zijn ofzo...
pi_107563724
Volgens mij is het ook gewoon uit één familie hoor. Was Katherine niet een voorouder van Elena?! Zoals ik het begrijp moet Elena kinderen krijgen voor ze dood gaat of vampier wordt anders sterft de doppelgänger uit en komt er geen nieuwe meer!

Als er geen doppelgänger meer is betekent het voor Klaus dat hij geen hybrids meer kan maken, want deze hebben het bloed van de doppelgänger nodig om te kunnen overleven!

Oh en die Tatja was idd de eerste doppelgänger. Omdat Klaus haar bloed kreeg/in hem had tijdens het transformeren naar vampier werd dat bloed belangrijk of zo iets.
pi_107564912
Mooie aflevering :Y Die Cole (heet hij zo? 1 van die broers) ziet er lekker uit :9~

en Stefan eindelijk toegegeven dat hij nog van Elena houdt maar Damon nu ook :') dus ben benieuwd waar dat nou weer heen gaat.

volgende week wordt *O*
pi_107565141
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:38 schreef Crohnjurist het volgende:
Volgens mij is het ook gewoon uit één familie hoor. Was Katherine niet een voorouder van Elena?! Zoals ik het begrijp moet Elena kinderen krijgen voor ze dood gaat of vampier wordt anders sterft de doppelgänger uit en komt er geen nieuwe meer!

Als er geen doppelgänger meer is betekent het voor Klaus dat hij geen hybrids meer kan maken, want deze hebben het bloed van de doppelgänger nodig om te kunnen overleven!

Oh en die Tatja was idd de eerste doppelgänger. Omdat Klaus haar bloed kreeg/in hem had tijdens het transformeren naar vampier werd dat bloed belangrijk of zo iets.
Sommige dingen worden iets duidelijker door jouw post, maar ik zit nog steeds met een aantal vragen :P Elena moet kinderen krijgen zodat het doppelgänger bloed niet opgaat, maar een doppelgänger krijgt toch niet een kind dat ook een doppelgänger is? Elena is namelijk het kind van Isobel en John Gilbert en zij waren geen doppelgängers...Hoe kon Elena dan als doppelgänger geboren zijn?
pi_107565479
Ik raak hier alleen nog maar meer van in de war _O-
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:45:14 #11
147091 janeway
live long and prosper
pi_107565504
Gave aflevering.. Wat opgelost.. enne ik had het goed gegokt
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:32 schreef janeway het volgende:
De moeder is toch de oorzaak dat ze vampier zijn geworden? Dus toch wel belangrijk...
Wie o wie zal het zijn...
Maar wat een vragen, wie is er aan het moorden, hoe gaat het met Delena of Stefena..
pi_107565657
Nee elena krijgt niet een doppelgangen kind... pas heel wat generaties erna zal er weer 1 komen..

En hij heet niet cole maar Kol
pi_107565877
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
Nee elena krijgt niet een doppelgangen kind... pas heel wat generaties erna zal er weer 1 komen..

En hij heet niet cole maar Kol
Ok thanks :) ik verstond het niet goed.
pi_107566152
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
Nee elena krijgt niet een doppelgangen kind... pas heel wat generaties erna zal er weer 1 komen..

En hij heet niet cole maar Kol
Oké, dus niet per se generatie op generatie. De bloedlijn moet dus in stand worden gehouden. Dan zijn alle doppelgängers dus wel familie van elkaar?
pi_107566733
Ja. :Y
pi_107570151
Ja, Klaus gooide in zn verhaal er nog even snel tussen dat Tatja (oid) een kind had gekregen van een andere man voordat hij en Elijah om dr gingen ruzieen. Moeder vond dat geruzie tussen dr kids maar niets en gebruikte Tatja (haar bloed) daarom voor het ritueel om hen in vampieren te turnen. Dat kind van Tatja heeft het dus overleeft en nakomelingen gecreëerd en eens in de zoveel honderd jaar zit daar een doppelganger tussen, die dus lijkt op Elena, Katherine en uiteindelijk dus ook Tatja.

En damn wat was dit een gave aflevering _O_ "This is family business" _O_
pi_107570290
Ik moet zeggen dat ik die moeder wel een anticlimax vond... Ik had leiver gehad dat ze Klaus meteen behekste of iets dergelijks zodat hij zwaar gemarteld werd...
pi_107586681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:34 schreef Jill-RMC het volgende:
Ja, Klaus gooide in zn verhaal er nog even snel tussen dat Tatja (oid) een kind had gekregen van een andere man voordat hij en Elijah om dr gingen ruzieen. Moeder vond dat geruzie tussen dr kids maar niets en gebruikte Tatja (haar bloed) daarom voor het ritueel om hen in vampieren te turnen. Dat kind van Tatja heeft het dus overleeft en nakomelingen gecreëerd en eens in de zoveel honderd jaar zit daar een doppelganger tussen, die dus lijkt op Elena, Katherine en uiteindelijk dus ook Tatja.

En damn wat was dit een gave aflevering _O_ "This is family business" _O_
Elijah was echt onwijs :~ toen 'ie dat zei. :9.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_107586904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:36 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die moeder wel een anticlimax vond... Ik had leiver gehad dat ze Klaus meteen behekste of iets dergelijks zodat hij zwaar gemarteld werd...
Ja, of gewoon iets.... anders dan dit. Waarom moeten we nu al weten dat mama erin zit? Ze heeft er duizend jaar in gelegen, laat de spannend nog even.

En die pruik :') :')
pi_107587125
Was van Elijah een pruik? Ik wou net zeggen dat dit haar hem beter staat :P
pi_107590108
Nee, van die moeder. Zag in de preview van volgende week dat d'r haar er niet beter op wordt. Je zou zeggen dat ze iets meer tijd en geld zouden kunnen spenderen aan pruiken e.d.
pi_107590457
Ohh dat had ik niet in de gaten. Volgende week maar op letten dan.
pi_107594706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:57 schreef Jill-RMC het volgende:
Nee, van die moeder. Zag in de preview van volgende week dat d'r haar er niet beter op wordt. Je zou zeggen dat ze iets meer tijd en geld zouden kunnen spenderen aan pruiken e.d.
Ik vond het er ook raar uitzien ja! Maar ik dacht niet meteen dat het een pruik was, gewoon een beetje slecht kapsel ofzo! Haha nou zal het volgende week ook beter op letten.
pi_107597991
ik dacht ook dat het gewoon een slecht kapsel was :D
  zondag 5 februari 2012 @ 10:22:30 #25
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_107620892
Ben erg benieuwd naar volgende week.

En als die schrijvers nu Elena na 1 zoen met Damon alweer nar Stefan laten gaan grrrrrmmmmmbbbbllllll
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')