abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_107540467
Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^



De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?
Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?
Valt reuze mee!
Het werkt, in het kort, als volgt:

1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?
Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' en voor kaarten buiten Europa een zegel 'Wereld 1'.

Tariefoverzicht vanaf juli 2010 :
100817_112545_tarieven.gif

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (incl. Monaco), Gibraltar, Groenland, IJsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (incl. Aziatisch deel), San Marino, Servië en Montenegro, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Turkije (incl. Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Alle overige landen vallen buiten het Europa-tarief.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:

1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:

• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels

Ook kun je kaarten via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:

www.tinstarcompany.com
www.postzegelsmetkorting.nl (postzegels)
www.pp-junkie.com
www.idrukker.nl (1x per maand 20 gratis ansichtkaarten bestellen)
www.artunlimited.com
www.thepostcardstore.co.uk
www.postpapierenzo.nl
www.funnycard.nl

Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?
inkie1010
Muck
QTPi
Smittend
Sonja27
Vava
Vonkenboer
Wendytje
Loqi
iFries
daantje1044
charmed_angel
Guppyfriend
lyron
Luthien87
Lienzz
tdrone
Serinde
pgrferrari
soapie
snoekiesnoeksnoek
Dandilion
Bos81
Stephanie1990
RiesAmaris
Finland
Janeway
DeLuna
Poesopstokje
Jum
Kaasmuisje

Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010 | 011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020 |
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 025 | 027 | 028 | 029 | 030 | 031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040 |
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047| 048 | 049 | 050| 051 | 052 | 053| 054 | 055 | 056| 057 | 058 | 059| 060 |
061| 062 | 063 | 064| 065



Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 23:17:02 ]
pi_107546108
Waar (of hoe) kan ik de OP wiki vinden? Dan zet ik die andere online kaartenwinkels er ook bij.

Dan nog een verzoekje aan iedereen om het ID-nummer van je kaart die je laat zien er bij te vermelden zodat we hem makkelijker kunnen faven! : -)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:15:24 #3
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107546147
Ik heb me deze week ook aangemeld! In een ver verleden heb ik ook al eens een account gehad. Drie kaartjes verstuurd en nooit wat teruggekregen. :(
Volgens mij heb ik toen echt pech gehad want als ik het zo om me heen hoor en hier lees dan verstuurt én krijgt iedereen kaartjes.

Sturen jullie voornamelijk echt ansichtkaarten of juist ook dubbele kaarten?
A grand adventure has begun.
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 08:22:10 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_107546226
Voornamelijk echte ansichtkaarten. Vind ik ook het leukste om te krijgen. Ik heb zelf ook pas twee dubbele kaarten of zo gehad :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:41:26 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107546411
Ik zat het vorige topic even door te lezen; ik moet dus een kaartje sturen naar die klausdiemaus. :D

Wat is het trouwens moeilijk om in een simpel winkelcentrumpje ansichtkaarten te vinden zeg! Die dingen worden echt nergens meer verkocht lijkt het wel! Vandaar ook de vraag of het gangbaar is om dubbele kaarten te sturen. ;) Ik ben zelf ook meer van de ansichtkaarten trouwens. O+

Straks maar even de webshops uit het topic bekijken voor ansichtkaarten.
A grand adventure has begun.
pi_107547983
Winkels als Primera en de Bruna verkopen nog wel ansichtkaarten.
En de C1000!
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 10:16:22 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_107548048
HEMA ook :Y en Xenos meestal ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107548504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:11 schreef Jum het volgende:
Waar (of hoe) kan ik de OP wiki vinden? Dan zet ik die andere online kaartenwinkels er ook bij.

Dan nog een verzoekje aan iedereen om het ID-nummer van je kaart die je laat zien er bij te vermelden zodat we hem makkelijker kunnen faven! : -)
Staat gewoon in de OP, net boven die roze kaart

http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Postcrossing
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107548535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Winkels als Primera en de Bruna verkopen nog wel ansichtkaarten.
En de C1000!
De Jumbo heeft ze ook. Daar heb ik de kaart gehaald die het meest ge-faved is.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107548613
In zulke winkels vind ik juist nooit kaarten. :') Haal ze altijd bij de Bruna, maar daar is ook niet veel keus.
Ik ben vorige maand wel naar Amsterdam geweest, dus had er daar een aantal gekocht. Misschien dan geen kaart van waar ik zelf woon, maar iedereen vond 'm heel tof. :)
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 10:45:44 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_107548859
Ik verstuur ook wel eens kaarten uit Amsterdam, ookal woon ik er niet. Prima toch, vaak zijn het leuke kaarten en iedereen is er altijd blij mee. En dan schrijf ik er gewoon op "Amsterdam is only an hour by train!" en voor bijvoorbeeld Amerikanen is dat al heel dichtbij ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107552916
@ Bos: Huh, daar staan ze wel maar niet in de OP zelf.
pi_107554359
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:46 schreef Jum het volgende:
@ Bos: Huh, daar staan ze wel maar niet in de OP zelf.
Nee klopt, Ik heb ze daar al bij gezet, we moeten alleen even de TS of een mod vragen om de huidige wiki in de OP te zetten...

Ik had dat tijdens het vorige deel al gedaan, maar ik had zoiets van ik wacht wel met aanpassen van de OP tot een volgend deel..

Ik dacht even dat jij de TS was en dus vroeg hoe de OP te vernieuwen :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107554726
Oow, geen idee hoe dat allemaal werkt. Wat dat betreft ben ik een n00b.
pi_107558225
TS is ook een noob, dus wie wil een modje roepen?

Vandaag weer twee kaartjes gekregen, 1 uit Duitsland en 1 uit Portugal. Portugal had ik nog niet, dus da's altijd leuk!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 17:22:42 #16
147091 janeway
live long and prosper
pi_107563305
Kaartjes koop ik hier in de stad. Lekker toeristisch hier dus kaarten genoeg.. Niet altijd even goedkoop. Laatst bij Action fantastisch lelijke 3d kaarten gekocht.. Mooi van lelijkheid dus. Die waren 6 voor 99 ct. flink aantal van gekocht.. Ook kijk ik wel eens bij kringloop winkels, en bij de hema.. Of ik maak ze zelf, bv via kruidvat een foto aflaten drukken als ansicht kaart..Is ook niet al te duur. Van de herfst bij kinderpostzegels kaartjes gekocht enz enz.. Zo sprokkel ik wel wat kaarten bij elkaar en heb ik een voorraadje liggen..
pi_107563399
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:22 schreef janeway het volgende:
Kaartjes koop ik hier in de stad. Lekker toeristisch hier dus kaarten genoeg.. Niet altijd even goedkoop. Laatst bij Action fantastisch lelijke 3d kaarten gekocht.. Mooi van lelijkheid dus. Die waren 6 voor 99 ct. flink aantal van gekocht.. Ook kijk ik wel eens bij kringloop winkels, en bij de hema.. Of ik maak ze zelf, bv via kruidvat een foto aflaten drukken als ansicht kaart..Is ook niet al te duur. Van de herfst bij kinderpostzegels kaartjes gekocht enz enz.. Zo sprokkel ik wel wat kaarten bij elkaar en heb ik een voorraadje liggen..
Haha die 3D kaarten heb ik ook! Komen steeds weer nieuw bij, ikzelf vind ze geweldig! :D Ze vallen ook wel goed bij de ontvangers, dat scheelt. Ze zijn alleen niet zo mooi bij het inscannen ;)
pi_107597333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:32 schreef Jum het volgende:
Ik kreeg een kaartje uit Wit-Rusland... totaal in het Witrussisch geschreven :-(
Geen flauw idee wat er staat. Google translate is ook geen optie vanwege het handschrift.....
Hm, niet handig... Maar je kan bij het registreren toch een berichtje achterlaten, had je daar niet gevraagd wat er precies op stond?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_107597434
Mijn kaart naar de UK is eindelijk geregistreerd, na 55 dagen... Had al een berichtje gestuurd met de vraag of alles oké was, omdat ze al meer dan een maand niet meer online was geweest, maar bij het registreren kon er niet meer af dan 1 woord: "Thanks!" Niet eens "Hi Pandora73, Thanks! Greetings, ..." dus... Maar goed, ik kan nu tenminste weer sturen.
O en ik krijg de laatste tijd heel veel kaarten uit Wit-Rusland trouwens.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_107597496
Deze week 8 kaarten op de bus gedaan :o

Nu ga ik echt twee weken wachten of ik wacht een keer totdat ik er geen traveling meer heb en dan 10 tegelijk aanvraag. MIsschien vergroot ik dan wel de kans op een land dat ik nog niet eerder heb gehad..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107597824
Ik heb vandaag foto's gemaakt en een kaartje ontworpen, denk dat ik deze ga laten drukken, wat vinden jullie ervan?

I had a signature once. It was awful.
pi_107597834
Kaartje naar een oudere mevrouw in the USA is ook aangekomen.
Had netjes de kaart voor haar ingescant, omdat ze zelf geen scanner heeft.

Kon ook geen bedankje van af, helemaal niks. -O-
pi_107597859
Oh, die vind ik heel tof. O+

Ik heb er vandaag weer drie mogen sturen. (1 was expired, en 2 werden vandaag geregistreerd - Duitsland en Taiwan).

Even raden waar ik twee kaartjes naartoe mag sturen?

:') :')
pi_107597873
:o Wauw Zoezpezazke
pi_107598051
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Kaartje naar een oudere mevrouw in the USA is ook aangekomen.
Had netjes de kaart voor haar ingescant, omdat ze zelf geen scanner heeft.

Kon ook geen bedankje van af, helemaal niks. -O-
Jammer is dat he? Ik vind het zonde dat mensen niet de tijd nemen om een persoonlijk bedankje te sturen als je zelf duidelijk moeite hebt gedaan op je kaart.... Ik schrijf hele lappen tekst op die dingen omdat ik het leuk vind, en dan krijg je niks terug bij de registratie... Maarja, doe je niks aan, er zijn gelukkig genoeg mensen die wel leuk reageren! :)
I had a signature once. It was awful.
pi_107598096
Die is mooi ja Zoeper. Ja mensen die geen bedankjes plaatsen.. tja en dan faven ze wel de kaart... :') :')

Wel mooi, vanochtend werd er een kaart naar Duitsland geregistreerd, kreeg wel gewoon een bedankje en daarna nog een privé bericht dat ze eindelijk haar eerste " postcrossingbriefmarke" kreeg..

O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107598098
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:13 schreef Poesopstokje het volgende:
:o Wauw Zoezpezazke
Het was hier vanochtend ook zoooooo mooi O+ We hebben twee uur foto's gemaakt, je hebt hier van die gesloten campings met prachtige terreinen vol maagdelijke sneeuw, waar dan alleen wat sporen instaan van hertjes etc die er al doorheen gedarteld hebben vannacht O+ De kleine foto met dat huisje erop was zo'n terrein, echt gewéldig O+

Ohja, op de grote foto zie je op de achtergond het bevroren Wolderwijd,dat is het water tussen Zeewolde en Harderwijk, dus dat is nu een eindeloos witte vlakte! :D
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 16:42:57 #28
147091 janeway
live long and prosper
pi_107598678
Leuk Zoep.... Ook dat kaartje van Ned.. Idee zeg.. Ik heb laatst ook zitten denken aan een combi kaartje.. Maar ik heb nu nog tig kaartjes liggen.
Wolderwijd dat ken ik. Heb er zelfs eens geschaatst..
pi_107599290
Ja hij's écht heel mooi geworden!
De winter is natuurlijk ook mooi *;

Ben zelf niet zo creatief helaas, maar we hebben hier dan ook niet echt mooie plekjes..

En inderdaad, erg jammer dat sommige mensen zo laks zijn. Ikzelf bedank ze uitgebreid, en haak vaak ook nog wel in op de tekst die zijzelf hebben geschreven op het kaartje. Beetje waardering moet kunnen hoor!
pi_107600524
Ik heb hem besteld bij iDrukker, (iPrinter), 25 stuks voor 27 euro. Heb het buitenste randje uiteindelijk donkergrijsblauw gemaakt ipv donkergrijs. Ben benieuwd hoe ze eruit komen te zien, zou ze 9 feb binnen moeten hebben :)
Kaartje van Nederland leek me een leuk idee zodat men gelijk kan zien waar Zeewolde precies ligt in Nederland :)
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 20:38:29 #31
147091 janeway
live long and prosper
pi_107606575
Vandaag weer postcrossing post. Ik had 3 kaarten. 1 uit Belarus, een uit Schotland (zijn eerste kaartje) en een uit India.. Zo leuk.. Het was geen kaart maar een grote enveloppe met daarin een foto.. Is dat niet helemaal de bedoeling maar het is van een klas, dat vind ik dan weer leuk.. En India daar heb ik nog nooit post van gehad.. En ik vond het toch wel heel heel schattig
Dit is hem formaat iets kleiner als a4.
pi_107607025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:01 schreef Bos81 het volgende:

Nu ga ik echt twee weken wachten of ik wacht een keer totdat ik er geen traveling meer heb en dan 10 tegelijk aanvraag. MIsschien vergroot ik dan wel de kans op een land dat ik nog niet eerder heb gehad..
Oh, da's wel een slim idee! :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb vandaag foto's gemaakt en een kaartje ontworpen, denk dat ik deze ga laten drukken, wat vinden jullie ervan?

[ afbeelding ]
Mooi gedaan! Leuk dat je straks een hele stapel eigen kaarten hebt liggen om te versturen. :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:38 schreef janeway het volgende:
Vandaag weer postcrossing post. Ik had 3 kaarten. 1 uit Belarus, een uit Schotland (zijn eerste kaartje) en een uit India.. Zo leuk.. Het was geen kaart maar een grote enveloppe met daarin een foto.. Is dat niet helemaal de bedoeling maar het is van een klas, dat vind ik dan weer leuk.. En India daar heb ik nog nooit post van gehad.. En ik vond het toch wel heel heel schattig
Dit is hem formaat iets kleiner als a4.
[ afbeelding ]
Oh wat grappig, om dat zo als klas te doen. Weer eens wat anders ook voor de ontvanger. :)
pi_107607971
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 20:50 schreef Eska het volgende:

[..]

Oh, da's wel een slim idee! :D

[..]

Even Afwachten of het wel slim is, Ik merk het over een tijd wel. De kaarten zullen iig wel gaan naar Duitsland, Rusland, Finland en de VS, ook China en Polen neem ik aan, maar de andere kunnen wel eens leuke landjes worden..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107608503
Ik kreeg er vandaag eentje van "Max, een vijfjarige jongen die het liefst gewoon maar speelt". Euh, tja. Het zal wel, denk ik dan... Maar goed. Het is in ieder geval nog geen kaart van Gordon ;)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_107608578
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:17 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Even Afwachten of het wel slim is, Ik merk het over een tijd wel. De kaarten zullen iig wel gaan naar Duitsland, Rusland, Finland en de VS, ook China en Polen neem ik aan, maar de andere kunnen wel eens leuke landjes worden..
Ja, jij mag er al 10 tegelijk hè. Dat maakt de kans op wat meer bijzondere landen best wel groot dan idd. :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:30 schreef Pandora73 het volgende:
Ik kreeg er vandaag eentje van "Max, een vijfjarige jongen die het liefst gewoon maar speelt". Euh, tja. Het zal wel, denk ik dan... Maar goed. Het is in ieder geval nog geen kaart van Gordon ;)
:D
pi_107608738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 21:33 schreef Eska het volgende:

[..]

Ja, jij mag er al 10 tegelijk hè. Dat maakt de kans op wat meer bijzondere landen best wel groot dan idd. :Y

[..]

:D
Ja ik sta op 70 verzonden en 10 onderweg (en 2 expired). Dus hopelijk over niet al te lange tijd naar de 11
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107615587
Er was er nog 1 aangekomen vandaag, en nu mag ik eindelijkkk een kaartje naar the UK sturen. O+
  zondag 5 februari 2012 @ 08:24:35 #38
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_107619977
Vandaag weer eens wat kaartjes verstuurd en ook gelijk m'n adres aangepast (we verhuizen komend weekend). De kaartjes gaan naar China, de VS, Rusland en Nederland - ik woon in Australië dus het komt nogal eens voor dat ik iets naar NL moet sturen. Kan ik ook fijn in het Nederlands schrijven ;)

M'n stats zijn momenteel:
56 verstuurd
58 ontvangen
  zondag 5 februari 2012 @ 09:30:51 #39
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107620319
Gisteren een kaartje uit Moldavië gekregen! Echt superleuk, ze had helemaal een kaartje voor me uitgezocht van Pushkin.

Vanmiddag even een kaartje sturen naar een Russische die naar Amerika is verhuisd :).
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_107621496
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 08:24 schreef OzBunyip het volgende:
Vandaag weer eens wat kaartjes verstuurd en ook gelijk m'n adres aangepast (we verhuizen komend weekend). De kaartjes gaan naar China, de VS, Rusland en Nederland - ik woon in Australië dus het komt nogal eens voor dat ik iets naar NL moet sturen. Kan ik ook fijn in het Nederlands schrijven ;)

M'n stats zijn momenteel:
56 verstuurd
58 ontvangen
Dat is ook wel leuk ja. Je vind het zeker ook leuk om kaarten uit Nederland te krigen?

Ik mocht een keer een kaart naar een Nederlandse in Noorwegen sturen. Zij vond he ook heel leuk om kaarten uit Nederland te ontvangen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zondag 5 februari 2012 @ 16:25:01 #41
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107634429
Mijn eerste kaartjes gaan zo op de post. O+



Ze mogen naar Duitsland, Finland, Amerika, Rusland en Hong Kong! Ik heb er lekker op zitten schrijven, hoop dat ik een reactie van de ontvangers krijg!

Zoeper, dat is echt een mooi kaartje zeg! :o ^O^
A grand adventure has begun.
pi_107640459
Leuke kaartjes Keshet en welkom bij Postcrossing..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107646264
Welkom bij Postcrossing, Keshet! En Zoeperzazke, wat een mooie kaart! Leuk, om zo ook wat eigen kaarten te sturen.

Hier is het de afgelopen week een beetje stil. Er komt niets aan, ik krijg niets in de brievenbus, en ik had nog altijd een paar kaarten die ik zelf moest versturen.
Waaronder die van Anton Pieck, daar heb ik nu eindelijk een oplossing voor gevonden... Het schijnt een nogal populair thema te zijn voor zelfmaak-3D-kaarten. Die gaat morgen dus ook eindelijk de deur uit.
pi_107662509
Wat moet je hier nu mee?

"When I come home I always ask my mom if there's something for me. If she says there is I run into my room and searching for a postcard. I enjoy to receive postcards! It's amazing. That's why I'm here.
I'm not particular about a picture on a postcard, I don't care about it. I enjoy the process, when I can look at it, its stamps and reread a message for a while."
pi_107662692
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 08:17 schreef Jum het volgende:
Wat moet je hier nu mee?

"When I come home I always ask my mom if there's something for me. If she says there is I run into my room and searching for a postcard. I enjoy to receive postcards! It's amazing. That's why I'm here.
I'm not particular about a picture on a postcard, I don't care about it. I enjoy the process, when I can look at it, its stamps and reread a message for a while."
Ik zou gewoon een vrij normale kaart/eentje die je zelf niet speciaal vindt en niet echt een thema heeft uitkiezen en gewoon een verhaaltje verzinnen. Misschien hoe jij tegenover Postcrossing staat.

Ikzelf stuur meestal een kaart met een bloem (van dat al vaker genoemde pakketje van de Xenos.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator maandag 6 februari 2012 @ 08:42:29 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_107662722
Precies, ik pak gewoon iets van de stapel, en vertel daar wat over. Of ik vertel wat ik vandaag ga doen of zo. Lekker makkelijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107662775
Ja idd, iedere willekeurige kaart is oké dan. Al een paar keer iemand getroffen die meer geïnteresseerd is in de achterkant van de kaart dan in de voorkant. Prima, ik schrijf 'm wel vol. :Y
  maandag 6 februari 2012 @ 08:48:22 #48
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_107662807
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:04 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dat is ook wel leuk ja. Je vind het zeker ook leuk om kaarten uit Nederland te krigen?

Inderdaad, en ik heb ook in m'n profiel gezet dat ik Nederlands ben en hier pas sinds een paar jaar woon. Ik heb ook aangevinkt dat ik kaartjes uit Australië wil kunnen krijgen, want dat is voor mij nog net zo goed een vreemd, wonderbaarlijk 'vakantie'land ;)
pi_107663620
Heb maar een zelfontworpen kaart van het dorp gepakt die ik qua kwaliteit eigenlijk niet goed genoeg vond, maar ja, ze zijn toch betaald :-)
  Moderator maandag 6 februari 2012 @ 09:36:54 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_107663675
Ach, ik ga er altijd maar vanuit dat zo iemand dan ook echt blij is met alles wat ie krijgt :) maar meestal pak ik dan ook echt gewoon iets randoms
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 6 februari 2012 @ 10:08:12 #51
147091 janeway
live long and prosper
pi_107664471
Als iemand niet zo veel heeft staan kan je ook kijken bij de favorieten.. En kijken of je iets in die stijl hebt.. Ook kijk ik naar een evt leeftijd. Naar een meisje van 15 stuur ik wat anders dan naar een vrouw van 50.. Of naar een man daar zou ik niet zo snel een bloemen kaart naar toe sturen.. Of hij moet het in zijn profiel hebben staan..
pi_107672056
Even een heel ander, maar wel postcrossing gerelateerd, vraagje er tussendoor.
Hebben jullie wel eens gehad dat een bestelling bij postzegelsmetkorting niet klopte?

Vorig jaar heb ik een setje 50 x 0,85 (Europa) besteld waar de combi 2x 0,70 + 1x 0,50 + 1x Prioritystickers zat.
Nu ben ik bijna aan het eind en nou heb ik nog 11x 0,70 7x 0,50 en 8 prioritystickers over.

Ik kan natuurlijk ook gewoon zelf een fout hebben gemaakt met plakken hoor.

Hebben jullie dit wel eens gehad? Ik heb het in ieder geval niet eerder bij de hand gehad.
  maandag 6 februari 2012 @ 14:50:39 #53
147091 janeway
live long and prosper
pi_107673842
ik heb het ook wel eens gehad. Daarover gemaild en de zegels die ik tekort kwam zonder kosten opgestuurd gekregen.. Deden ze niet moeilijk over..
  maandag 6 februari 2012 @ 16:16:16 #54
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107677406
Ik heb net gekeken of er al een kaartje aangekomen is. Ongeduldig much? :')
A grand adventure has begun.
pi_107677611
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:16 schreef Keshet het volgende:
Ik heb net gekeken of er al een kaartje aangekomen is. Ongeduldig much? :')
Ja, dat is behoorlijk ongeduldig. 1 dag later aakomen zal overigens alleen gebeuren bij kaartjes die de grens niet overhoeven. Die naar FInland en Duitsland kunnen met mazzel morgen worden geregistreerd, maar hou er rekening mee dat die pas vanaf woensdag of donderdag geregistreerd gaan worden.

Amerika duurt gemiddeld een week. Rusland alleen met mazzel 1 week, maar daar moet je echt rond de 20 dagen voor calculeren. Hong Kong ook wel zeker meer dan een week-2 weken..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport maandag 6 februari 2012 @ 16:23:26 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107677673
Ik zit ook te wachten: 35, 21, 12, 7, 7 en 5 dagen.

Wit-Rusland, Duitsland, Taiwan, India, Spanje en Rusland.

Die naar Duitsland vind ik al vrij lang duren maar ik heb het vermoeden dat de user op vakantie is. Ik heb wel geduld maar ik wil zo graag weer een nieuwe versturen. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107677848
Ik heb er 10 onderweg, maar heb dit weekend er 6 op de bus gedaan :@ :@ :@. Dus dat duurt nog even. Wel gaat er 1 kaart deze week expiren. Maar ik ga nu echt wachten tot ik er 0 of 1 traveling heb en dan alles tegelijk aanvragen. Misschien dat ik zelfs gewoon een keer de wekker om 4.00 zet en kijken of ik zo een keer een leuk land krijg toegewezen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 6 februari 2012 @ 16:40:07 #58
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107678384
Ik weet ook wel dat er nu nog niks aangekomen kan zijn hoor, maar toch. :D

Bos, lees dit even:
"Another way to help is by activating the option in your edit profile that allows for country repetitions when you're sending postcards. With this option, when you request a new address, Postcrossing will not try to select a country that you are not currently exchanging postcards with yet. This way, you will start to send more postcards to the most active countries, thus helping Postcrossing to balance the different weights of each country. Note that this option is currently experimental."

Dus, als je nu een nieuw adres zou aanvragen en je hebt die optie uitstaan, dan heb je nu een grotere kans om een adres uit een land te krijgen waar je nu niks naartoe stuurt.

Linkje: http://www.postcrossing.c(...)ery-active-countries
A grand adventure has begun.
pi_107678601
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:40 schreef Keshet het volgende:
Ik weet ook wel dat er nu nog niks aangekomen kan zijn hoor, maar toch. :D

Bos, lees dit even:
"Another way to help is by activating the option in your edit profile that allows for country repetitions when you're sending postcards. With this option, when you request a new address, Postcrossing will not try to select a country that you are not currently exchanging postcards with yet. This way, you will start to send more postcards to the most active countries, thus helping Postcrossing to balance the different weights of each country. Note that this option is currently experimental."

Dus, als je nu een nieuw adres zou aanvragen en je hebt die optie uitstaan, dan heb je nu een grotere kans om een adres uit een land te krijgen waar je nu niks naartoe stuurt.

Linkje: http://www.postcrossing.c(...)ery-active-countries
Nee klopt, dat weet ik. Die optie staat bij mij ook uit. Maar ik wil juist naar landen sturen waar ik nog nooit iets heb heen gestuurd. Nu is het steeds naar Duitsland, Rusland, Finland, VS, Polen...

Maar ik wil kijken of ik zo de kans vergroot om ook een keer bijvoorbeeld naar Kroatie Mexico, India, ofzo te sturen. De kans zal niet zo heel groot zijn, maar toch..

Snap je :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 6 februari 2012 @ 16:49:35 #60
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107678790
Ik snap! Ik denk juist dat je de kans vergroot als je nog reizende kaartjes naar je 'ongewenste' landen open hebt staan maar ik ben benieuwd naar de resultaten van je experiment!
A grand adventure has begun.
pi_107682635
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:49 schreef Keshet het volgende:
Ik snap! Ik denk juist dat je de kans vergroot als je nog reizende kaartjes naar je 'ongewenste' landen open hebt staan maar ik ben benieuwd naar de resultaten van je experiment!
Ik wil het gewoon weten. Ook of het dus uitmaakt hoe laat je ze aanvraagt..

Natuurlijk zullen er sowieso Duitsland, VS en Finland bijzitten en wordt de kans op minder grote PC landen groter naarmate je meer kaarten mag versturen... Maar toch wil ik nu wel eens iig een zuid of midden-amerikaans land.. :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107686510
Stel je hebt 5 van de 10 traveling, met Duitsland Finland Rusland etc, dan kun je ze bij de andere 5 niet krijgen. Dus heb je een grotere kans op een ''vreemd'' land.
Ik denk dat je zo meer kans krijgt dan wanneer je alles in 1x aanvraagd. Ik denk dat je die ''ongewenste'' landen dan sowieso hebt.
pi_107689372
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 19:49 schreef Poesopstokje het volgende:
Stel je hebt 5 van de 10 traveling, met Duitsland Finland Rusland etc, dan kun je ze bij de andere 5 niet krijgen. Dus heb je een grotere kans op een ''vreemd'' land.
Ik denk dat je zo meer kans krijgt dan wanneer je alles in 1x aanvraagd. Ik denk dat je die ''ongewenste'' landen dan sowieso hebt.
Ja, misschien wel. Ik zie wel. Ik denk dat ik sowieso pas weer tijdens het weekend van 18-2 weer ga versturen..afgelopen week dus 10 kaarten verstuurd, dat is me te veel van het goede...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107689654
Ik denk dat het niet zo veel verschil maakt, of je alles in een keer aanvraagt of af en toe eentje, zolang je er in ieder geval maar 10 op weg hebt. In beide gevallen zullen vijf of zes kaarten naar de "saaie" landen gaan en dan nog een stuk of vier naar de wat leukere.
pi_107689757
Als je steeds 1 aanvraagt, dan is de kans groot dat dat dan Duitsland zal zijn. Die komen sneller aan, soms al binnen 3 dagen. Dus dan heb je steeds Duitsland geregistreerd, Duitsland aangevraagd.
pi_107690871
Ja, relatief zal je dan meer kaarten naar Duitsland aanvragen, dan wanneer je in een keer een heleboel aanvraagt, 2 of 3 weken wacht, en daarna weer een heleboel aanvraagt. Dan stuur je maar eens in de paar weken naar Duitsland.
Aan de andere kant stuur je dan ook in absolute zin meer kaarten, wat ook betekent dat je meer kaarten terugkrijgt. En voor het terugkrijgen geldt niet zo'n regel als voor het sturen, dus hoe meer kaarten je terugkrijgt, hoe groter de kans op een "uniek" land. En dat is ook wat waard, ik vind het ook wel vet om kaarten uit gekke landen te krijgen.

Als je er steeds een aanvraagt, zul je in ieder geval niet mínder adressen trekken uit gekke landen (in absolute zin). In relatieve zin dus wel.
  Redactie Sport maandag 6 februari 2012 @ 21:56:04 #67
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107694131
Ik had geen kaarten naar Duitsland, Amerika of Finland lopen. Toch kreeg ik vandaag een naar Oekraïne. _O_ Ik had gewoon geluk.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107703395
Ik heb er al drie in Oekraïne gehad, is die zo uniek dan?
I had a signature once. It was awful.
pi_107704874
Oekraine is inderdaad vrij veel voorkomend. Staat 15e op de lijst van meest verzonden kaarten..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107704913
O wacht deluna bedoeld dat ze ipv die grote drie een ander land kreeg
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2012 @ 10:59:28 #71
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107706478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb er al drie in Oekraïne gehad, is die zo uniek dan?
Voor mij wel. Ik had een van de grote 3 verwacht namelijk, omdat ik op dit moment geen kaarten naar die 3 grote toe heb. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107708060
Ik heb me zojuist aangemeld! :)

Jáááren geleden (als in: internet-oertijd) heb ik al wel eens aan een voorloper van het huidige Postcrossing meegedaan en dat vond ik destijds zó verschrikkelijk leuk! Wat stom dat ik er -tot nu toe- nooit aan gedacht heb om er weer mee te beginnen.

Eens even een profiel in elkaar knutselen.. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_107708799
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:16 schreef Keshet het volgende:
Ik heb net gekeken of er al een kaartje aangekomen is. Ongeduldig much? :')
Had ik in het begin ook, ja! :+
En mijn allereerste verstuurde kaartje is nog altijd niet aangekomen. :P (expired)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 11:51 schreef minilot het volgende:
Ik heb me zojuist aangemeld! :)

Jáááren geleden (als in: internet-oertijd) heb ik al wel eens aan een voorloper van het huidige Postcrossing meegedaan en dat vond ik destijds zó verschrikkelijk leuk! Wat stom dat ik er -tot nu toe- nooit aan gedacht heb om er weer mee te beginnen.

Eens even een profiel in elkaar knutselen.. :)
Leuk, nog een nieuwe Postcrosser. Veel plezier! :)
Ik wist niet eens dat er ook een soort voorloper van is geweest.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 13:19:10 #74
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107710758
Welkom Minilot! *O*

Nou Eska, dat is hoopgevend zeg, dat je 1e kaartje niet aankomt. :'( Ik heb er 5 onderweg, er zal er toch wel 1 aankomen neem ik aan.

Hoeveel kaartjes hebben jullie nou gemiddeld onderweg?

Ik heb net een aantal van mijn Indiase collega's op postcrossing gewezen; ik geloof dat er binnenkort wat nieuwe leden uit India bijkomen!
A grand adventure has begun.
pi_107710870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:19 schreef Keshet het volgende:
Welkom Minilot! *O*

Nou Eska, dat is hoopgevend zeg, dat je 1e kaartje niet aankomt. :'( Ik heb er 5 onderweg, er zal er toch wel 1 aankomen neem ik aan.

Hoeveel kaartjes hebben jullie nou gemiddeld onderweg?

Ik heb net een aantal van mijn Indiase collega's op postcrossing gewezen; ik geloof dat er binnenkort wat nieuwe leden uit India bijkomen!
Ik meestal gewoon het maximum van dat moment. Momenteel dus 10
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107711549
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 13:19 schreef Keshet het volgende:
Welkom Minilot! *O*

Nou Eska, dat is hoopgevend zeg, dat je 1e kaartje niet aankomt. :'( Ik heb er 5 onderweg, er zal er toch wel 1 aankomen neem ik aan.

Hoeveel kaartjes hebben jullie nou gemiddeld onderweg?

Ik heb net een aantal van mijn Indiase collega's op postcrossing gewezen; ik geloof dat er binnenkort wat nieuwe leden uit India bijkomen!
Er komen gelukkig véél meer kaartjes wel aan dan niet. :P
Vooral in het begin is het echt wachten hè. Op een gegeven moment onstaat er wel een klein beetje een ritme. Maar eerst moet dat op gang komen. :)

Ik heb ook steeds het maximum aantal kaarten onderweg. Voor mij zijn dat er (pas) 6, ik mag bijna naar 7. *O*
pi_107712374
Goed, ik heb dus nu iets te versturen aan:

- Justyna van 25 uit Slowakije
- Andrew van 12 (achgos!) uit Rusland
- Manuela uit Duitsland, die wél verzoekt om 'astronomy and space cards' maar expliciet geen kaarten van opstijgende raketten. Allright! :)
- Wendy, een wat oudere mevrouw uit Amerika
En tot slot nog iemand uit Rusland:
- Katerina van 16, spaart bankbiljetten - graag eentje meesturen! :D

Aan de slag dus!
Let me see you stripped down to the bone
pi_107712572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:07 schreef minilot het volgende:
Goed, ik heb dus nu iets te versturen aan:

- Justyna van 25 uit Slowakije
- Andrew van 12 (achgos!) uit Rusland
- Manuela uit Duitsland, die wél verzoekt om 'astronomy and space cards' maar expliciet geen kaarten van opstijgende raketten. Allright! :)
- Wendy, een wat oudere mevrouw uit Amerika
En tot slot nog iemand uit Rusland:
- Katerina van 16, spaart bankbiljetten - graag eentje meesturen! :D

Aan de slag dus!
Slowakije :o.

Jaloers is..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107712628
Vooral wel tof omdat ik me toevallig vorige week voor een artikeltje waar ik mee bezig ben twee dagen en nachten lang heb verdiept in verschillende plannen voor themaparken in Slowakije! Met behulp van Google Translate kom je natuurlijk al een heel eind, maar ik weet nu zomaar wél hoe je 'achtbaan', 'entreeprijs' en 'spookhuis' in het Slowaaks schrijft! :') :D

Maar eens op zoek naar kaartjes nu!
Let me see you stripped down to the bone
pi_107715999
Vandaag een kaartje uit de Fillipijnen gehad, leuk! Er zijn maar 1000 users. Ik heb er zelf ook al een naar toegestuurd.

Zit momenteel op 21 sent, 19 received, en 6 out of 7 traveling.
Ik wacht even tot er nog een kaartje aankomt, dan stuur ik er weer 2 de wereld in.

Postcrossing *O*
pi_107718892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:41 schreef Keshet het volgende:
Wat is het trouwens moeilijk om in een simpel winkelcentrumpje ansichtkaarten te vinden zeg!
Yup, hier ook! Net een poging gedaan, en alléén de HEMA en een klein sigarenboertje hadden ansichtkaarten. De boekhandel en de Primera hadden echt alleen maar dubbele wenskaarten, snotverdorie. Binnenkort de stad maar eens in!

Voor nu deze niet al te spannende collectie:


Het meisje uit Slowakijke wilde iets met paraplu's, dus daar kan ik die HEMA-kaart wel voor gebruiken.. :) Verder een kleine collectie kaarten (heb er nog meer gekocht) van de molens van Kinderdijk, aangezien ik daarnaast woon en er driemaalweeks tussen hardloop. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 07-02-2012 17:17:54 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_107720871
Toch wel leuke kaartjes hoor!

Ik kon het niet laten, dus weer een kaartje aangevraagd. Ja hoor, Duitsland ;) Gelukkig een meisje/vrouw die vandaag jarig is, dus een leuk ''gefeliciteerd'' kaartje gestuurd.

Nogmaals deze link, je kunt hier meerdere setjes GRATIS anischtkaarten krijgen. Altijd mooi meegenomen toch? Als je wilt kun je je adres wel 10x invoeren. Ikzelf heb nu 3x 3 kaartjes gehad.

http://www.greenpeace.nl/getinvolved/noordzeeansichtkaarten/
pi_107722296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Toch wel leuke kaartjes hoor!

Ik kon het niet laten, dus weer een kaartje aangevraagd. Ja hoor, Duitsland ;) Gelukkig een meisje/vrouw die vandaag jarig is, dus een leuk ''gefeliciteerd'' kaartje gestuurd.

Nogmaals deze link, je kunt hier meerdere setjes GRATIS anischtkaarten krijgen. Altijd mooi meegenomen toch? Als je wilt kun je je adres wel 10x invoeren. Ikzelf heb nu 3x 3 kaartjes gehad.

http://www.greenpeace.nl/getinvolved/noordzeeansichtkaarten/
Dank voor de tip. Had ze pas geleden aangevraagd, wist niet dat het vaker kon; dus net maar even weer aangevraagd. Als het lukt zit ik ook op 3x3, want lang geleden heb ik ook 's een setje aangevraagd. :)
pi_107722374
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:50 schreef janeway het volgende:
ik heb het ook wel eens gehad. Daarover gemaild en de zegels die ik tekort kwam zonder kosten opgestuurd gekregen.. Deden ze niet moeilijk over..
Naar aanleiding van jouw reactie heb ik naar postzegelsmetkorting gemaild en ik krijg het tekort ook kosteloos toegestuurd. Dus dank voor je reactie! :)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:48:58 #85
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107722418
Vandaag twee kaartjes ontvangen! Maleisië en Rusland. Alleen op die van Rusland zit geen ID, dus dat is even afwachten :P.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2012 @ 18:50:42 #86
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107722488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Toch wel leuke kaartjes hoor!

Ik kon het niet laten, dus weer een kaartje aangevraagd. Ja hoor, Duitsland ;) Gelukkig een meisje/vrouw die vandaag jarig is, dus een leuk ''gefeliciteerd'' kaartje gestuurd.

Nogmaals deze link, je kunt hier meerdere setjes GRATIS anischtkaarten krijgen. Altijd mooi meegenomen toch? Als je wilt kun je je adres wel 10x invoeren. Ikzelf heb nu 3x 3 kaartjes gehad.

http://www.greenpeace.nl/getinvolved/noordzeeansichtkaarten/
Bedankt voor de tip! :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107724306
Vandaag kaartjes uit Finland en China.
En op mijn 2e account een kaartje van een 13jarig Russisch meisje.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:47:14 #88
147091 janeway
live long and prosper
pi_107725050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:47 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw reactie heb ik naar postzegelsmetkorting gemaild en ik krijg het tekort ook kosteloos toegestuurd. Dus dank voor je reactie! :)
Graag gedaan
pi_107726737

Leuk kaartje binnengekregen!!!!
pi_107726944
Ik kreeg 'n kaartje uit Duitsland vandaag, en mag er weer een sturen naar de VS. :D
pi_107727950
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:19 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk kaartje binnengekregen!!!!
Ik moet gelijk aan Fusionfreak denken :X
pi_107728051
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik moet gelijk aan Fusionfreak denken :X
Ik aan Mondriaan
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107728187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:45 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik aan Mondriaan
Klopt helemaal!!!
pi_107729991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik moet gelijk aan Fusionfreak denken :X
Gheheheh I get your point :')
I had a signature once. It was awful.
pi_107730019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:45 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik aan Mondriaan
Jij denkt aan wat het is, Poesopstokje en ik aan waar je die kleuren mee associeert ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_107730066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:19 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk kaartje binnengekregen!!!!
Tof! :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_107730303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:33 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Jij denkt aan wat het is, Poesopstokje en ik aan waar je die kleuren mee associeert ;)
Niet alleen de kleuren, hij heeft dat hele doek nágemaakt.. En nog verrekte goed ook! :o

Ontopic; Zojuist is mijn kaartje naar Finland geregistreerd, na 7 dagen. Nieuwe kaartje mag naarrr...... Finland!
Oudere meneer, houdt van scooters. Had een leuk 3D kaartje van de Action met scooters, maar een andere NL'er had die al gestuurd.. Jammer. Heb een Greenpeace aapje gestuurd, moest hij de scooter er maar bij denken :D
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:00:20 #98
147091 janeway
live long and prosper
pi_107731354
Zo ik heb ook weer wat adresjes opgevraagd en ook wat kaarten al klaar..
Ik had van het weekend ook al 4 aangevraagd maar nog niet verstuurd, druk enzo.. Maar goed 1 naar Belgie, 1 naar Duitsland, 1 naar Italie, 1 naar Japan, 1 naar Canada, 1 naar Taiwan en 1 naar Belarus.. Redelijk gemixed. Nu kan ik er nog 2 aanvragen maar ja loopt wel in de papieren zo. Ik mag er 12 tegelijk onderweg hebben maar dat is niet zo heel slim..
Oja ook nog een kaartje gescanned, ik kwam een stapel wel geregistreerde maar niet gescande kaartjes tegen.. Zat toch ook wel een hele gave bij

http://www.postcrossing.com/postcards/FR-176135
pi_107731978
O+ O+ O+
Zij stuurt allemaal van zulke kaartjes, geweldig! O+
  Redactie Sport woensdag 8 februari 2012 @ 08:04:36 #100
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107740427
Hehe! :D Eindelijk is mijn kaartje naar Wit-Rusland aangekomen! 37 dagen maar liefst! :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107754394
Deze was maandag al binnengekomen, maar net pas gescand.



http://www.postcrossing.com/postcards/TW-456376

Museum in Taiwan, wat volgens de verzender zonder machines is gebouwd

Vandaag 2 kaartjes bij de post



http://www.postcrossing.com/postcards/TR-86137

Ik had al een vermoeden, dat ik van haar iets zou krijgen.Ze had in ieder geval mijn profiel bezocht, want ze had een paar kaarten van mij gefav-ed



http://www.postcrossing.com/postcards/EE-126114

En wederom een prachtige hondenkaart en teven mijn eerste uit Estland.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107757471
Dat hondje! O+

Vandaag een kaartje uit Frankrijk. Heb heel sterk het vermoeden dat het een stuk kerstpakket karton is.. Achterkant blanco, en de zijkanten zijn wat rafelig.

Oordeel zelf;



[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2012 17:38:03 ]
pi_107757563
Zou goed kunnen, maar toch heeft hij wel wat!!
pi_107757616
Ik vind 'em ook wel leuk hoor!
:+
pi_107757640
Vandaag weer 3 op de bus gedaan, Finland, China en Rusland.. hahahaha


Alles was binnen.....
  woensdag 8 februari 2012 @ 17:45:19 #106
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107757742
Die uit Taiwan vind ik vooral tof!

Mijn allereerste kaartje is gearriveerd in Finland! *O* Ik heb meteen een nieuw adres aangevraagd; er is er nu 1 onderweg naar Oekraïne.

Ben benieuwd wanneer de rest aankomt en ik ben ook erg benieuwd naar het eerste kaartje dat ik ga ontvangen!
A grand adventure has begun.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2012 @ 17:48:51 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_107757860
Hier ook aangemeld, en een kaartje ligt klaar voor de Oekraïne en de USA
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_107759218
Welkom Ynske!

Mijn zelfgemaakte Anton Pieck kaartje is al aangekomen in Schotland (ik geloof 3 dagen onderweg geweest) en de ontvanger heeft een enorme hurray geschreven waarin ze me wel duizend keer bedankte. Maakte mijn dag ook weer goed, daar doe ik al die moeite voor! :D
pi_107759668
*komt ook weer eens kijken...
Ik heb net superleuke en kindvriendelijke kaarten gekocht, bij de boekhandel hier hadden ze een boekje met 30 'waar is Wally' kaarten voor 8 euro O+
Ik moet maar weer eens een paar adressen gaan opvragen denk ik :D
pi_107760832
Ik kreeg gewoon vier kaartjes vandaag. O+ Oekraine, China (die "leuk je te ontmoeten" heeft vertaald O+ ), Canada en Brazilië. Errrrg leuk!
pi_107760943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
*komt ook weer eens kijken...
Ik heb net superleuke en kindvriendelijke kaarten gekocht, bij de boekhandel hier hadden ze een boekje met 30 'waar is Wally' kaarten voor 8 euro O+
Ik moet maar weer eens een paar adressen gaan opvragen denk ik :D
Oooh die wil ik ook! :o Waar heb je ze weg?
pi_107761102
Bij Selexyz, ik heb even gekeken en Bol heeft hem ook

Fotootje online gevonden:


Ze zijn iets groter dan standaardkaarten en van stevig karton.
pi_107764345
Haha, ik heb zo'n kaartje uit Japan ontvangen :') Ook suf dat ze dat hier ook verkopen!

http://www.postcrossing.com/postcards/HK-47072
I had a signature once. It was awful.
pi_107764574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha, ik heb zo'n kaartje uit Japan ontvangen :') Ook suf dat ze dat hier ook verkopen!

http://www.postcrossing.com/postcards/HK-47072
Je bedoelt Hong Kong ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107764627
Ja dat ja :') Ik ben heel slecht in die landen uit elkaar houden :D
I had a signature once. It was awful.
pi_107764911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 18:31 schreef Luthien87 het volgende:
Welkom Ynske!

Mijn zelfgemaakte Anton Pieck kaartje is al aangekomen in Schotland (ik geloof 3 dagen onderweg geweest) en de ontvanger heeft een enorme hurray geschreven waarin ze me wel duizend keer bedankte. Maakte mijn dag ook weer goed, daar doe ik al die moeite voor! :D
Welke user is dat? Ik kom namelijk zo'n beetje elke twee weken in de Efteling en ik kan eventueel best nog wat extra Anton Pieckspul toesturen als ze daar blij van wordt. :)
Let me see you stripped down to the bone
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2012 @ 20:28:00 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_107765432
Ik heb voor nu wat kaarten gekocht, maar denk dat ik voor afdrukken van mn foto's ga. :Y

eens even nazoeken of t altijd zonder envelop moet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_107765830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:28 schreef Ynske het volgende:
Ik heb voor nu wat kaarten gekocht, maar denk dat ik voor afdrukken van mn foto's ga. :Y

eens even nazoeken of t altijd zonder envelop moet
De meesten willen geen enveloppe, sommigen maakt het niet uit. Ik heb 1 keer meegemaakt dat degene juist een envelop wilde, omdat ze al geregeld beschadigde kaarten had ontvangen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2012 @ 20:37:50 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_107766122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:33 schreef Bos81 het volgende:

[..]

De meesten willen geen enveloppe, sommigen maakt het niet uit. Ik heb 1 keer meegemaakt dat degene juist een envelop wilde, omdat ze al geregeld beschadigde kaarten had ontvangen..
snap ik wel :Y
van de andere kant achterop een afdruk kun je ook schrijven, toch :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_107766325
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

snap ik wel :Y
van de andere kant achterop een afdruk kun je ook schrijven, toch :D
Ja, dat kan hoor

ik had er laatst 1. Die vroeg naar verpakkigen van voedingsproducten, En dan een kant zegmaar (de binnenkant haar adres en de beschrijving van wat het product is... :D. Maar daar had ik elf deze keer og geen zin in. Misschien dat ik, nu ik het adres heb, haar nog wat na stuur..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:40:36 #121
147091 janeway
live long and prosper
pi_107766336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:28 schreef Ynske het volgende:
Ik heb voor nu wat kaarten gekocht, maar denk dat ik voor afdrukken van mn foto's ga. :Y

eens even nazoeken of t altijd zonder envelop moet
Je kan ook bij bv kruidvat afdrukken laten maken als ansicht kaart. Zo heb ik er al verschillende gedaan. Is niet zo heel erg duur. De laatste keer heb ik via postkaarten.nl gedaan, snelle service en ook niet duur.
Achterkant is al een postkaart en voorkant in glans gedrukt/print. Je hebt er dan wel 20 van een afdruk maar ja je stuurt ze toch niet alle 20 naar dezelfde persoon.
Enveloppen doe ik op verzoek trouwens.. Nu is er een onderweg in enveloppe deze persoon spaart postzegels, hij vraagt expliciet om een enveloppe, heb er nog een paar oude zegels bij gedaan..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2012 @ 20:42:07 #122
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_107766444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:40 schreef janeway het volgende:

[..]

Je kan ook bij bv kruidvat afdrukken laten maken als ansicht kaart. Zo heb ik er al verschillende gedaan. Is niet zo heel erg duur. De laatste keer heb ik via postkaarten.nl gedaan, snelle service en ook niet duur.
Achterkant is al een postkaart en voorkant in glans gedrukt/print. Je hebt er dan wel 20 van een afdruk maar ja je stuurt ze toch niet alle 20 naar dezelfde persoon

dat is idd ook een idee ^O^
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_107766580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Welke user is dat? Ik kom namelijk zo'n beetje elke twee weken in de Efteling en ik kan eventueel best nog wat extra Anton Pieckspul toesturen als ze daar blij van wordt. :)
http://www.postcrossing.com/user/lawgle

Ik zie dat ze niet wil swappen, maar misschien maakt ze voor Anton Pieck kaarten een uitzondering :) Zou je haar eens moeten vragen.
Ze had trouwens nog nooit van de Efteling gehoord (ik schreef erover, hoe kan het ook anders) en ze vindt het helemaal geweldig dat er een pretpark bestaat dat voor grote delen is gebouwd naar en geïnspireerd op werk van Anton Pieck.
  woensdag 8 februari 2012 @ 20:44:15 #124
147091 janeway
live long and prosper
pi_107766607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 20:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is idd ook een idee ^O^
Ja goed he hahahaha. Ook een gepikt idee hoor.
Ik moet er weer een paar bestellen, heb er eentje die erg vaak een favoriet heeft, mensen vinden hem dus leuk, dus ga ik die weer eens bestellen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 15:54:10 #125
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_107793750
deze is net binnengekomen ;)



farkuntjes!
Wat doe ik hier?
pi_107795762
Horatio. :D :')

Ik kreeg vandaag een kaartje uit Polen. Envelop eromheen, maar 't was ook echt meer een soort .. verjaardagskaart, maar dan anders. Wel helemaal volgeschreven (echt .. alles), dus dat was wel heel tof. :D
pi_107798822
Mijn Zeewolde-kaartjes zijn binnen en ik heb er 3 versrtuurd naar Ukraine, Finland en China! Overigens ook een kaartje uit Brazilië gehad, leuk!
I had a signature once. It was awful.
pi_107800190
Ik kreeg vannacht een wel érg leuke "Hurray":
quote:
Dear Pandora73,
Thank you for the very beutiful postcard. I looooooooov it. This is the most incredible card I've ever got. Thank you so much! I can't stop look at it.
And on this postcard is a very nice Postcrossing Stamp. It's my first.
How can I rapay this?
Maybe You'd like to give me your address?
Greetings from Poland
Happy (naam) :)
Kijk, dat zijn de reacties waar ik het voor doe...

Van de 10 kaarten die ik nu onderweg heb, zijn er trouwens 6 naar Rusland, 2 naar China, 1 naar Belarus en 1 naar Japan. Vooral Rusland krijg ik veel de laatste tijd. (Zonet nog 2 adressen aangevraagd, en beide kwamen Russische adressen uit :{ ).
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_107801366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:11 schreef Pandora73 het volgende:
Ik kreeg vannacht een wel érg leuke "Hurray":

[..]

Kijk, dat zijn de reacties waar ik het voor doe...

Van de 10 kaarten die ik nu onderweg heb, zijn er trouwens 6 naar Rusland, 2 naar China, 1 naar Belarus en 1 naar Japan. Vooral Rusland krijg ik veel de laatste tijd. (Zonet nog 2 adressen aangevraagd, en beide kwamen Russische adressen uit :{ ).
Die hurray is geweldig ja
Als je bij de opties repeated countries uitzet, voorkom je dat je meer dan 1 kaart naar een bepaald land traveling hebt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107802072
Ik kreeg vandaag een kaart uit Duitsland met daarop een foto van twee lammetjes. Precies dezelfde die gebruikt wordt op de Beautiful Holland kaart die oa. bij Funny Card te koop is. Dus: zijn de schaapjes nu Duits of Nederlands? :-P
pi_107802131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:54 schreef Jum het volgende:
Ik kreeg vandaag een kaart uit Duitsland met daarop een foto van twee lammetjes. Precies dezelfde die gebruikt wordt op de Beautiful Holland kaart die oa. bij Funny Card te koop is. Dus: zijn de schaapjes nu Duits of Nederlands? :-P
Misschien een Duitse vader en Nederlandse moeder of andersom
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107803737
+ 1 kudo!
pi_107807617
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 19:11 schreef Pandora73 het volgende:
Ik kreeg vannacht een wel érg leuke "Hurray":

[..]

Kijk, dat zijn de reacties waar ik het voor doe...
Die dankbare ontvangers zijn echt superleuk ja! Ik probeer mijn hurray ook altijd leuk te maken, zeker voor kaarten waar echt moeite in zit.
Gisteren kreeg ik dus dat ontzettend blije berichtje van die mevrouw uit Schotland, vandaag kreeg ik een envelop uit Bulgarije. Die mevrouw had ik een paar weken geleden een kaart gestuurd en ik krijg er prompt vijf terug, allemaal volgeschreven. Echt superleuk - en ik vraag me dan altijd wel een beetje af waar ik dat dan weer aan heb verdiend.

Aan de andere kant compenseert dat lang en breed voor de lege hurrays die ik soms ook wel eens krijg. En de superleuke reacties blijven wel het best hangen! :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 08:34:03 #134
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107817259
Mijn kaartje naar de USA is aangekomen met een hele leuke hurray terug! *O*

De nieuwe mag ook naar de USA. Ben benieuwd wanneer de kaart naar Duitsland nou aankomt.
A grand adventure has begun.
pi_107819328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:54 schreef tdrone het volgende:
deze is net binnengekomen ;)

[ afbeelding ]

farkuntjes!
cool!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_107822409
Ik zat net op ziggo.nl te kijken en daar hebben ze de volgende aanbieding:
Korting op een set briefkaarten
Bestel nu een set van 30 briefkaarten voor ¤ 18,95 en een set van 10 voor slechts ¤ 6,95.


Misschien wat voor de creatievelingen?
Hier is de link:
http://ziggo.webprint.nl/producten/kaarten/#details
pi_107828373
quote:
"Hello, Thank you sooooooo very much for a 3D postcard!!!!!!!!!!1 This is my first postcard of this type and a very very special card to me as I love flowers!!!! To add to my happiness you have also given me a postcrossing stamp!!!!!!!!!!!!!!!!! Today is the most happiest day of my life!
For adding such happiness, I would request you to give me your address as I wish to send you a postcard as thanksgiving!

Thank you once again"
O+ O+ O+ Makes my day!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2012 15:08:00 ]
pi_107831533
Dat is mooi ja :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107831606
Jongens, wat is een hurray? :@ Het berichtje van de ontvanger over je kaart? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_107831654
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:36 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens, wat is een hurray? :@ Het berichtje van de ontvanger over je kaart? :)
hurray your postcrossing card arrived.

Krijg je meestal :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_107831686
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:38 schreef Miniem het volgende:

[..]

hurray your postcrossing card arrived.

Krijg je meestal :P
Oh zo _O- :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_107833667
Heb me gisteren aangemeld. Er gaat een kaartje naar India en een ander kaartje gaat naar Amerika. Lastig nog wel om iets te verzinnen waar je over wil schrijven :{ Dat gaat na verloop van tijd wel makkelijker, toch?
pi_107834233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:40 schreef AppleMartini het volgende:
Heb me gisteren aangemeld. Er gaat een kaartje naar India en een ander kaartje gaat naar Amerika. Lastig nog wel om iets te verzinnen waar je over wil schrijven :{ Dat gaat na verloop van tijd wel makkelijker, toch?
Ja, ik denk het wel, je kan hier altijd terecht met vragen en je kan inspiratie op doen adhv de kaarten die jezelf ontvangt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107834255
Ik ga nu maar eens wachten tot al mijn kaartjes daadwerkelijk aangekomen zijn. Er zijn er nog zeven onderweg dus dat zal nog wel eventjes duren. Maar anders geef ik er echt te veel geld aan uit. :')
pi_107834397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:58 schreef searchanddestroy het volgende:
Ik ga nu maar eens wachten tot al mijn kaartjes daadwerkelijk aangekomen zijn. Er zijn er nog zeven onderweg dus dat zal nog wel eventjes duren. Maar anders geef ik er echt te veel geld aan uit. :')
Dat probeer ik nu dus ook. 6 onderweg nu waarvan 2 meer dan 20 dagen, maar dat is niet vreemd voor Taiwan en China..

Maar die sent a postcard link is zooo aantrekkelijk..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107834507
Sturen jullie de kaartjes dezelfde dag nog op?

Ik iig wel. Ik mag er weer 2 sturen, maar wacht even tot ik voldoende tijd heb om er even goed voor te gaan zitten. Want ze moeten en zúllen vandaag de bus nog in :P
pi_107834623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:06 schreef Poesopstokje het volgende:
Sturen jullie de kaartjes dezelfde dag nog op?

Ik iig wel. Ik mag er weer 2 sturen, maar wacht even tot ik voldoende tijd heb om er even goed voor te gaan zitten. Want ze moeten en zúllen vandaag de bus nog in :P
Meestal wel, maar soms ook de volgende dag. Als ik zaterdags een kaart aanvraag wacht ik meestal wel tot zondag, maakt dan toch niet uit omdat de bus zaterdag niet geleegd wordt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107836683
Laatst had iemand het over dat ze nog kaartjes moest halen voor iemand die ze vorige week al opgevraagd had.
Dan duurt de reistijd natuurlijk ook wel erg lang, aangezien het gelijk ingaat.

Vandaar ;)
pi_107837576
Ik ben vaak zo nieuwsgierig naar waar ik weer een kaartje mag sturen. Soms heb ik geen tijd om meteen te schrijven, soms heb ik geen postzegels in huis. Langste is een week geweest voor dat ik ze opstuurde...

Wie koopt er wel eens de kunstkaarten bij de IKEA? 5 voor ¤2,49
pi_107841145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 19:40 schreef Jum het volgende:
Ik ben vaak zo nieuwsgierig naar waar ik weer een kaartje mag sturen. Soms heb ik geen tijd om meteen te schrijven, soms heb ik geen postzegels in huis. Langste is een week geweest voor dat ik ze opstuurde...

Wie koopt er wel eens de kunstkaarten bij de IKEA? 5 voor ¤2,49
Kunstkaarten? :o Nog nooit van gehoord. Heb je een voorbeeldje? Edit; gevonden ;)
Ik moet mezelf bedwingen om niet teveel kaartjes te kopen.. Heb nu al een ontzettende voorraad :@

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2012 20:51:12 ]
pi_107842653
Ik kreeg vandaag een kaartje uit Korea *O* Supercool kaartje met uitleg erbij wat er allemaal opstond enzo. Blijkt na registratie dat het haar eerste verzonden kaartje ever is :) Toch wel heel speciaal.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_107842701
Ik vind ze er wel heel leuk uitzien die kunstkaarten, vraag me alleen af of de achterkant blanco is, of lijntjes heeft... (dat word binnenkort weer een tochtje naar ikea ben ik bang...)
pi_107843429
Aanwinst voor vandaag:



http://www.postcrossing.com/postcards/GB-295871

Kaart uit een kunstgallerie waar de verzender graag komt



http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1231586

Typisch duitse architectuur O+ raar genoeg stond er een ID op wat niet herkend werd. Ga dus naar de support krijg ik een echt totaal ander ID :? Maar alles kwam wel overeen.



http://www.postcrossing.com/postcards/US-1517471

Kaart uit Malasie, met Maleisische postzegels/stempels. :)
Alleen is het van een Amerikaan die er op vakantie was ;( ;(
.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 10 februari 2012 @ 22:02:53 #154
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107844956
POS, wat een toffe hurray. O+
Ik probeer mijn kaartjes altijd (zei zij die net een week meedoet :') ) wel dezelfde dag te versturen. Degene die ik vanochtend aangevraagd had is nog niet verstuurd; ik kwam er echt niet aan toe. Morgen gaat 'ie wel op de post.

Welkom bij Postcrossing AppleMartini! *O* Veel plezier!

Mooie kaarten Bos! Ik vind vooral de eerste mooi!

Mijn kaartjes naar Duitsland is ook aangekomen, yay! De nieuwe mag naar Japan! *O*
A grand adventure has begun.
pi_107846876
Ja leuk hè :D
Mijn eerste enthousiaste Hurray, was al bang dat ik alleen maar suffe kaartjes stuurde.. :(
Ik schrijf zelf ook altijd leuke hurray's, wel zo leuk voor de sender natuurlijk. Beetje waardering zeg maar, vind ik zelf ook leuk om te krijgen!

Zojuist kaartjes naar Polen en Taiwan geschreven. Vrouw uit Polen had specifieke bloemen kaartjes bij haar fave's, en héél toevallig had ik ook zo eentje! Hopelijk is ze er blij mee :)
pi_107849219
Ik heb hier nog nooit van gehoord maar het lijkt me erg leuk. Maar kost het geen fortuin? :o
pi_107849640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:48 schreef datisstom het volgende:
Ik heb hier nog nooit van gehoord maar het lijkt me erg leuk. Maar kost het geen fortuin? :o
Ja, je moet er wel een fulltime baan voor hebben ;)

Reken maar ¤1,00 voor een kaartje, en 80/90 cent voor een postzegel.
Veel mensen hier kopen kaartjes groot in, dus dan ben je weer voordeliger uit. Of je maakt ze zelf natuurlijk! En qua postzegels kun je ook voordeliger uit zijn, daar zijn ook speciale websites voor.

Maar pas op, het is érg verslavend! ;)
pi_107850260
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:02 schreef Keshet het volgende:
POS, wat een toffe hurray. O+
Ik probeer mijn kaartjes altijd (zei zij die net een week meedoet :') ) wel dezelfde dag te versturen. Degene die ik vanochtend aangevraagd had is nog niet verstuurd; ik kwam er echt niet aan toe. Morgen gaat 'ie wel op de post.

Welkom bij Postcrossing AppleMartini! *O* Veel plezier!

Mooie kaarten Bos! Ik vind vooral de eerste mooi!

Mijn kaartjes naar Duitsland is ook aangekomen, yay! De nieuwe mag naar Japan! *O*
Thank you *O*
  Moderator zaterdag 11 februari 2012 @ 16:56:56 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_107863924
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 23:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja, je moet er wel een fulltime baan voor hebben ;)

Reken maar ¤1,00 voor een kaartje, en 80/90 cent voor een postzegel.
Veel mensen hier kopen kaartjes groot in, dus dan ben je weer voordeliger uit. Of je maakt ze zelf natuurlijk! En qua postzegels kun je ook voordeliger uit zijn, daar zijn ook speciale websites voor.

Maar pas op, het is érg verslavend! ;)
En als je in een beetje een toeristisch gebied woont, kan het qua kaartjes ook wel goedkoper. In Amsterdam scoor je makkelijk een leuk grachtenkaartje voor ¤ 0.50
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107866550
Je bepaalt altijd zelf hoeveel kaarten je verstuurt (tot een vastgesteld maximum dan) natuurlijk dus je kunt het zo bont maken als je zelf wilt.. je mag er in het begin 5 tegelijkertijd sturen maar als je er maar 2 stuurt is dat ook prima!
I had a signature once. It was awful.
pi_107868293
Ik kan er nu twee versturen en ik vind het toch wel erg moeilijk om van die "send a postcard" knop af te blijven, merk ik. :') Maar ja, heb nu sowieso geen postkaarten in huis, dus dat scheelt wel.
pi_107885589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 21:21 schreef Reska het volgende:
Ik vind ze er wel heel leuk uitzien die kunstkaarten, vraag me alleen af of de achterkant blanco is, of lijntjes heeft... (dat word binnenkort weer een tochtje naar ikea ben ik bang...)
De achterkant van de kunstkaarten is blanco.
Een tijdje terug heb ik een aantal van een setje kunstkaarten met zee/kust foto's gekocht. Die was in de aanbieding voor 50 cent per pakje (iig in Hengelo).
pi_107885908

Gister binnen, vind m nu wel grappig.
Moest er even aan wennen....
pi_107893492
@ kaasmuisje: Die heb ik ook, alleen waren ze in Breda 99 cent!
pi_107902739
Oeps... De kaartjes vandaag pas op de post gedaan. Snap ineens hoe sommige kaartjes zo lang onderweg kunnen zijn _O-
  Redactie Sport zondag 12 februari 2012 @ 20:40:44 #166
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107905391
Bezorgen ze soms post op zondag in Taiwan? Vandaag kaartje daar aangekomen _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107906967
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 20:40 schreef DeLuna het volgende:
Bezorgen ze soms post op zondag in Taiwan? Vandaag kaartje daar aangekomen _O_
Iets met tijdszondes... :+
  Redactie Sport zondag 12 februari 2012 @ 21:08:44 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107907092
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:06 schreef datisstom het volgende:

[..]

Iets met tijdszondes... :+
Ja maar toen hij vanmiddag aankwam was het nog steeds zondag daar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107907841
Ik weet niet of ze daar de post op zondag rondbrengen, maar ik registreer ook soms pas op zondag kaarten. Ik ben niet altijd thuis op zaterdag...

Dus misschien was je ontvanger gewoon niet thuis zaterdags...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Sport zondag 12 februari 2012 @ 21:29:00 #170
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107908540
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:19 schreef Bos81 het volgende:
Ik weet niet of ze daar de post op zondag rondbrengen, maar ik registreer ook soms pas op zondag kaarten. Ik ben niet altijd thuis op zaterdag...

Dus misschien was je ontvanger gewoon niet thuis zaterdags...
Hmm. :P

Ach ja, hier bezorgen ze op maandag ook al niet meer. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107910954
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2012 21:29 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Hmm. :P

Ach ja, hier bezorgen ze op maandag ook al niet meer. :')
Hier nog wel, niet iedere week, maar toch regelmatig *O*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107917473
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 22:06 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Hier nog wel, niet iedere week, maar toch regelmatig *O*
Ik heb nog NOOIT iets op maandag gehad.. Tot een paar weken terug; een PC kaartje :D
Hoe is het mogelijk..
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 04:48:38 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_107919715
Terug van vakantie, en er lagen heel wat kaartjes op me te wachten :) Straks even scannen wat nog niet ingescand was, en dan ook nieuwe kaartjes schrijven O+

Zooo, klaar :) 8 kaartjes geregistreerd en gescand, en 9 kaartjes geschreven en gescand! Is die jetlag toch nog ergens goed voor :')

Hier zijn de kaartjes die ik gekregen heb in m'n vakantie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En misschien is het ook wel eens leuk om te laten zien wat ik verstuurd heb :) Bij deze dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles is te vinden in m'n postcard wall :)

[ Bericht 89% gewijzigd door Guppy op 13-02-2012 06:35:18 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107934298
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 15:23 schreef Jum het volgende:
@ kaasmuisje: Die heb ik ook, alleen waren ze in Breda 99 cent!
Dat is apart!
pi_107934389
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 04:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Terug van vakantie, en er lagen heel wat kaartjes op me te wachten :) Straks even scannen wat nog niet ingescand was, en dan ook nieuwe kaartjes schrijven O+

Zooo, klaar :) 8 kaartjes geregistreerd en gescand, en 9 kaartjes geschreven en gescand! Is die jetlag toch nog ergens goed voor :')

Hier zijn de kaartjes die ik gekregen heb in m'n vakantie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En misschien is het ook wel eens leuk om te laten zien wat ik verstuurd heb :) Bij deze dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles is te vinden in m'n postcard wall :)
Wat een leuke kaarten! Zowel de gekregene als de verstuurde!
pi_107936479
Hurray! :D

Kaartje uit Argentinië gehad vandaag (Ja, op maandag!)
Helaas zonder veel tekst, en mét envenloppe, maar het blijft wel een vrij zeldzaam land.



7340 kaartjes verstuurd, 454 users
pi_107939041
Errug toffe kaarten Gup!
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:37:45 #178
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_107958537
Cool POS!

Ik had zaterdag mijn állereerste kaartje ooit binnen. 't was een heel suf kaartje maar de verzender schreef dat haar moeder op een postkantoor heeft gewerkt in de DDR-tijd en dat dat postkantoor dicht ging toen de muur gesloopt werd en dat ze nog kaartjes uit dat postkantoor heeft. Dus, dat mijn kaartje een kaartje is uit het DDR-tijdperk. Hoe leuk is dat!

Ze had in het Duits geschreven omdat haar Engels niet zo goed was. Dat was nog even puzzelen zeg!
A grand adventure has begun.
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 08:41:10 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_107958567
Dat is inderdaad wel bijzonder Keshet! Zo zie je dat een suf kaartje soms toch ook heel bijzonder kan zijn door het verhaal wat erbij hoort :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107962533
Wauw Keshet, da's inderdaad stoer!

Ik mag er alweer 2 versturen, maar doe even rustig aan. Gaat opeens erg snel nu!
pi_107962907
Gaaf Keshet!

Ben erg benieuwd wanneer en òf mijn kaarten aankomen. Heb ze (eindelijk) zondag op de bus gedaan.
pi_107969289
Ik had net een kaartje in de brievenbus voor iemand uit de straat, een Postcrossing kaart maar voor welk huisnummer... geen idee... het eerste cijfer is niet te lezen, het 2e cijfer klopt niet met mijn 2e cijfer dus de postbode is gemakzuchtig en heeft het bij mij bezorgd.

Ik heb het nu bezorgd bij het huisnummer waarvan ik dénk dat het goed moet zijn, maar er staat geen naambordje bij de deur, dus kon het niet op naam controleren.
Ik vermoed dat als het niet het juiste huis is, dat de bewoner het weggooit... -O-

Lang leve Aziaten met slordige krabbels, die alles netjes doen behalve nummers of precies het huisnummer. Zo komen bepaalde kaarten dus nooit aan :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_107969516
Die mensen staan ook niet in het telefoonboek Pisces?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107969534
Gewoon even aanbellen, Pisces29! :)

Mijn eerste batch van vijf kaartjes is momenteel 7 dagen 'travelling'. Eén van de kaartjes ging trouwens pas gisteren op de bus. :@ Heb me een ongeluk gezocht naar een astronomie/ruimtevaart-gerelateerde ansichtkaart, maar zonder succes. Heb uiteindelijk dus maar gewoon een koe gestuurd. :)

Let me see you stripped down to the bone
pi_107969769


http://www.postcrossing.com/postcards/DE-1241827

Haar eerste kaartje dat is geregistreerd :),

Erg mooi handschrift. De postzegells onderop stonden gewoon op de achterkant, dus heeft ze zitten fotoshoppen, neemt niet weg dat het een mooie kaart is en in het Duits geschreven O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_107969892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:13 schreef Bos81 het volgende:
Die mensen staan ook niet in het telefoonboek Pisces?
Niet aan gedacht vanochtend, en ik hoop dat als het niet het juiste adres is de mensen fatsoen hebben om ook verder te kijken... en niet weg te gooien.

Ik twijfelde nog om hem thuis te registreren en het goeie nummer te vragen, maar ja... dat is het ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:13 schreef minilot het volgende:
Gewoon even aanbellen, Pisces29! :)

Ja, idee voor de volgende keer, het was te vroeg om aan te bellen, en had ook andere dingen aan m'n hoofd en haast, dus maar op deze manier snel gedaan.
Volgende keer neem ik hem mee naar huis denk ik, al moet iemand dan maar net in het telefoonboek staan :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 15:25:12 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_107969960
@Bos81, ik heb ook een kaart van haar gehad! En ik vond het zo leuk wat ze deed met die zegels, dat ik haar profiel nog wel eens bekeek. Maar ze heeft haar vorige account gedelete en dus een nieuwe gemaakt blijkbaar. Geen idee waarom, maar wat grappig dat jij haar "eerste" kaartje hebt :D



http://www.postcrossing.com/postcards/DE-943500
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107973191
Dat is inderdaad dezelfde persoon lijkt me. :)

Die ene zegel met de vos is een Russische en derhalve niet gestempeld O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 16:46:22 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_107973257
Het is zeker dezelfde persoon, zelfde avatar, en zelfde tekst zelfs :)

Nou ja, leuk, dan kan ik toch nog eens haar kaartjes en postzegels bekijken, als ze er weer meer heeft :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport dinsdag 14 februari 2012 @ 19:10:52 #190
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107978561
http://www.postcrossing.com/user/Willi

Heeft iemand de nr. 1 postcrosser al eens gezien? Hij heeft gewoon 4 accounts. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107978962
100 travelling kaarten _O-
  Redactie Sport dinsdag 14 februari 2012 @ 19:27:07 #192
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_107979191
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:21 schreef AppleMartini het volgende:
100 travelling kaarten _O-
300 kaarten per maand versturen en ontvangen. :'(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_107979206

Vind m zo leuk!!!! Komt uit Finland.
pi_107983000
Vandaag maarliefst 3 kaartjes ontvangen! Uit Belarus, India en Maleisië. Erg leuk!

Maleisië: http://www.postcrossing.com/postcards/MY-88876
Belarus: http://www.postcrossing.com/postcards/BY-347890
India: http://www.postcrossing.com/postcards/IN-27887

Die laatste had trouwens mijn naam in het lokale schrift genoteerd, geinig om te zien!
I had a signature once. It was awful.
pi_107993221
*mopper* Mijn allereerste gearriveerde kaart (in Slowakije) werd zojuist vergezeld door een lege hurray! }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_107995982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is zeker dezelfde persoon, zelfde avatar, en zelfde tekst zelfs :)

Nou ja, leuk, dan kan ik toch nog eens haar kaartjes en postzegels bekijken, als ze er weer meer heeft :D
Vreemd genoeg, kan je nu weer niet op haar profiel. Volgens mij staat er nu als verzender zefs het profiel waar jij een kaart van kreeg :?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 07:46:05 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_107996184
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 07:04 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Vreemd genoeg, kan je nu weer niet op haar profiel. Volgens mij staat er nu als verzender zefs het profiel waar jij een kaart van kreeg :?
Wat een vaag gedoe?! Ik snap er niks van :?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107996493
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 07:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een vaag gedoe?! Ik snap er niks van :?
Wel raar. Misschien is ze op de een of andere manier niet welkom (meer) op Postcrossing, maar dan nog. Opeens een ander account bij de verzender... :?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_108002587
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 23:59 schreef minilot het volgende:
*mopper* Mijn allereerste gearriveerde kaart (in Slowakije) werd zojuist vergezeld door een lege hurray! }:|
Oh, beetje flauw altijd ja. Zeker met je allereerste kaart.
Maar vanaf nu kun je ook post verwachten dus! Da's dan weer wel leuk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:27 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]
Vind m zo leuk!!!! Komt uit Finland.
Die is tof!
pi_108002687
Ik kreeg vandaag 2 kaarten binnen, leukleuk! *O*
Alleen één van de kaarten heeft een fout nummer. Nou vond ik het al vreemd dat het begon met de letters ID, terwijl de kaart uit Turkije komt. Leken me geen logische letters. En dat klopt, want ik kan 'm niet registreren. Mijn gok zou zijn TR. Weet iemand of dat klopt? Nou ja, ik kan het iig proberen, lijkt me?
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 12:53:35 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_108002733
Je kunt zovaak proberen als je wilt ;) en anders altijd nog een verzoek invullen bij Postcrossing
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108002742
Turkije is TR ja.

Anders kun je hulp vragen van de support optie. :)

Hiervandaag 3 kaartjes _O_ Alle drie met honden. Ik moet ze nog registreren en uploaden dus zometeen post ik ze wel hier
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 12:55:28 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_108002778
ID als land is trouwens Indonesië. Maar ik denk dat de Turkse verzender de postcard ID wat te letterlijk genomen heeft ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108002896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:55 schreef Guppyfriend het volgende:
ID als land is trouwens Indonesië. Maar ik denk dat de Turkse verzender de postcard ID wat te letterlijk genomen heeft ;)
Ja, dat denk ik ook eigenlijk. :D
Maar met TR is het gelukt. *O*
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 13:00:09 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_108002909
^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108002991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:51 schreef Eska het volgende:
Mijn gok zou zijn TR. Weet iemand of dat klopt?
Klopt idd...
pi_108004676
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_108004721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:48 schreef Eska het volgende:

[..]

Oh, beetje flauw altijd ja. Zeker met je allereerste kaart.
Maar vanaf nu kun je ook post verwachten dus! Da's dan weer wel leuk.

Yup! En ik laat me niet van de wijs brengen - meteen een nieuw adres aangevraagd. Een jongedame uit Wit-Rusland die vintage, pin-ups en erotica blieft. Leuk! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_108005036
quote:
Da's een leuke vangst, voor 'n hondenliefhebber! ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:50 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup! En ik laat me niet van de wijs brengen - meteen een nieuw adres aangevraagd. Een jongedame uit Wit-Rusland die vintage, pin-ups en erotica blieft. Leuk! :Y
Goed zo! ;)

Ah vintage, ik sta zelf op het punt om een prachtige vintage-set te bestellen. Was wat aan het rondneuzen bij de linkjes uit de OP, en stuitte hierop O+
pi_108006528
quote:
Ah vintage, ik sta zelf op het punt om een prachtige vintage-set te bestellen. Was wat aan het rondneuzen bij de linkjes uit de OP, en stuitte hierop O+
Wauw, wat een leuke set kaarten. 't Is dat ik momenteel nog een flinke voorraad heb maar anders....
Mocht ik mezelf toch niet kunnen bedwingen weet ik iig wat ik kan bestellen! ;)
Weet je ook of de kwaliteit van de kaarten goed is en/of misschien kun je daarover een berichtje achterlaten als de bestelling binnen is?
pi_108007139
Jeeej, zomaar nóg een kaart van mij geregistreerd vandaag. Dit keer wél met een leuke hurray, dus dat stemt vrolijk! :) We snel zeg, ik heb deze kaart afgelopen donderdag op de bus gedaan richting Amerika en hij is nu al gearriveerd! Wauw!

& mijn nieuwe kaart mag naar Finland. Tof land! Ze wil graag een koe. Die heb ik vanzelfsprekend wel! :)

Wat kaarten betreft, ik zit nu een beetje rond te neuzen op Etsy.com (héééél extreem veel handgemaakt en vintage spul) en daar zitten ook wel zeer leuke kaarten tussen!

En nóg een tip!

16 ansichtkaarten met oude schoolplaten erop voor maar EUR 8,95!. Ze hebben verschillende setjes!








Edit: voor de liefhebbers nog het volgende ->

100 nostalgische kaarten voor 25 cent per stuk op Thingsyoulove.nl



[ Bericht 30% gewijzigd door minilot op 15-02-2012 15:31:45 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_108008460
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:45 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Wauw, wat een leuke set kaarten. 't Is dat ik momenteel nog een flinke voorraad heb maar anders....
Mocht ik mezelf toch niet kunnen bedwingen weet ik iig wat ik kan bestellen! ;)
Weet je ook of de kwaliteit van de kaarten goed is en/of misschien kun je daarover een berichtje achterlaten als de bestelling binnen is?
Ik heb geen idee of die kaarten een beetje behoorlijke kwaliteit zijn. En zelf zit ik idd ook al met een behoorlijke voorraad. Weet dus nog niet zeker of ik ook echt ga bestellen. :+
Maar àls ik ze bestel, dan zal ik wel laten weten hoe ze in het echt zijn. :Y
pi_108008640
Ooo, deze zijn ook leuk! Vijf euro voor 12 stuks:

Parels van de Jordaan, via www.Bol.com

Let me see you stripped down to the bone
pi_108008708
Oh, die schoolplaten zijn zo mooi hè. O+
Van Jetses heb ik er altijd een stel op voorraad (bij funnycard bestel ik die altijd). Kost altijd een klein beetje moeite om er eentje te versturen. :D (worden ook regelmatig gefaved)
Die van Koekoek heb ik nog niet. Wil ik wel heel graag. Dank voor de tip dus!
pi_108008921
Hollandse meesters, 23 kaarten voor maar EUR 10,-



Webshop van het Rijksmuseum heeft ook dergelijke setjes met kinderen, dieren en mode!

Even zeggen als jullie de tips beu zijn hoor! :) :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_108009976
Tips zijn wat mij betreft altijd welkom! Graag zelfs! :D
Ik woon in een dorp waar alleen de Hema een paar ansichtkaarten verkoopt en ben dus ernstig internetafhankelijk! Ik koop uiteraard als ik elders kom ook kaarten, maar ben helaas niet op elk gewenst moment elders. ;)
pi_108010741
Meer voordelige kunstkaarten in de webshop van het Kröller-Müller Museum. Tweeëndertig ansichtkaarten met werken van Vincent van Gogh voor EUR 9,95, dus iets meer dan dertig cent per stuk!

Let me see you stripped down to the bone
pi_108010783
Ik ben de tips ook nog niet beu, hoor! Er zit (voor mij) genoeg leuks & bruikbaars tussen. Alleen maar leuk dus :D
Het is alleen jammer dat ik nu eigenlijk niets 'nodig' heb. Maar waarschijnlijk houd ik me toch niet lang bij het voornemen even niets meer te bestellen. :+

Eén van mijn verstuurde kaarten staat nu op 60 dagen. Dat wordt dus weer een 'expired'. -O-
pi_108011083
Ahhh, dankjewel voor de tips, zal er straks eens naar kijken. Ik verstuur namelijk meestal gewoon dezelfde kaarten (er zijn er niet zo veel te vinden hier), dus ik ga maar eens een voorraadje bestellen. :)
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:35:46 #220
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108011103
Kom maar op met die tips! ^O^

Mijn kaartje naar de Oekraïne is ook al binnen! De ontvanger was er helemaal blij mee. O+

A grand adventure has begun.
pi_108011138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:35 schreef Keshet het volgende:
Kom maar op met die tips! ^O^

Mijn kaartje naar de Oekraïne is ook al binnen! De ontvanger was er helemaal blij mee. O+

[ afbeelding ]
Wow die heb je goed gekozen :) Erg leuke kaart!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_108011172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:27 schreef minilot het volgende:
Meer voordelige kunstkaarten in de webshop van het Kröller-Müller Museum. Tweeëndertig ansichtkaarten met werken van Vincent van Gogh voor EUR 9,95, dus iets meer dan dertig cent per stuk!

[ afbeelding ]
Die vind ik erg mooi O+

quote:
Wat een toffe hondjes Bos O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:37:18 #223
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108011174
De nieuwe mag naar China.

Lekker uitgebreid profiel:
quote:
a Chinese girl,
17,
studying in high school,
love k-pop songs,
Optimist~
:')
A grand adventure has begun.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:44:09 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_108011485
Hoppa, bovenste kaart van de stapel, doe ik dan altijd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108011498
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoppa, bovenste kaart van de stapel, doe ik dan altijd
Whehe :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_108011584
Die aanbieding van kaarten boeien mij niet zo :P
Ik heb er genoeg liggen.
Dat er maar eens aanbiedingen mogen komen van PostNL van de te dure zegels :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:46:19 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_108011592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:44 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Whehe :D
Is ook altijd een leuke kaart hoor :D maar ik ga dan niet specifiek naar iets op zoek in m'n kaarten, zeg maar :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108011614
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Is ook altijd een leuke kaart hoor :D maar ik ga dan niet specifiek naar iets op zoek in m'n kaarten, zeg maar :@
Gelijk heb je :) Doe ik ook!

Ik schrijf altijd de kaart nokvol, maar soms is een profiel wel erg beknopt...
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:47:49 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_108011650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:46 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Gelijk heb je :) Doe ik ook!

Ik schrijf altijd de kaart nokvol, maar soms is een profiel wel erg beknopt...
Ja, maar in dit geval zou ik bijvoorbeeld over het weer schrijven, of over m'n konijn, of over wat ik vandaag gedaan heb. Als is dat in dit geval niet zo geschikt, ik heb vrij en heb helemaal niet veel gedaan :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108012010
Vandaag kreeg ik wel een leuke hurray!

"Hello, thanks for the nice card. Du sprichst ja perfekt Deutsch, nehme an auch Englisch... so steht später Deinem England Aufenthalt nichts im Weg. Hatte in den 80 ern mal eine Freundin
in [..], muß ja in der Nähe sein. Viele liebe Grüße und viel Erfolg für dich."

:D O+
pi_108012215
Wat een leuke kaarten/sites allemaal O+

Ik heb even iets vreemds.. Gisteren een kaartje uit Maleisië gehad, geschreven door een kind van 13. Dus ik leuke hurray met ''thanks kid'' etc. Daarna profiel bekijken, blijkt het een volwassen vrouw te zijn! Oeps..
Kreeg vandaag wéér een kaart ui Maleisië, uit dezelfde kaartenserie als die van gisteren. Dit keer geschreven door een kind van 9.. Zelfde ID als gisteren, alleen het laatste getal is een 1 ipv 2. Die pakte hij dus niet..

Vrouw had in haar profiel staan dat ze 4 kinderen heeft, zou ik nou van elk 1 kaart krijgen? :+
pi_108013818
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:37 schreef Keshet het volgende:
De nieuwe mag naar China.

Lekker uitgebreid profiel:

:')
Ik mocht er laatst een naar Wit-Rusland sturen en die persoon had het geslacht niet eens ingevuld.. Ja, doe dan je best maar..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_108014015
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, maar in dit geval zou ik bijvoorbeeld over het weer schrijven, of over m'n konijn, of over wat ik vandaag gedaan heb. Als is dat in dit geval niet zo geschikt, ik heb vrij en heb helemaal niet veel gedaan :D
Dat doe ik bijna standaard, ik schrijf best klein, dus ik kan een heel boekwerk kwijt op een kaartje :@ , dus ik pak altijd diverse dingen om over te beppen :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_108014099
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, maar in dit geval zou ik bijvoorbeeld over het weer schrijven, of over m'n konijn, of over wat ik vandaag gedaan heb. Als is dat in dit geval niet zo geschikt, ik heb vrij en heb helemaal niet veel gedaan :D
Waarom niet over je vakantie van vorige week/weken?
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 17:57:31 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_108014330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:50 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Waarom niet over je vakantie van vorige week/weken?
Oh ja, kan natuurlijk ook nog :D maar dat heb ik al gedaan op de kaartjes die ik van de week stuurde, die staan helemaal vol met vakantie verhalen, iedereen krijgt een ander stukje te lezen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108014391
Ik mag een kaartje sturen naar Klausdiemaus, grote poezebaas die al 6500 kaartjes op z'n naam heeft staan 8-)

En Ukraine, Polen en Finland.
Hierna even een kleine sabbatical, eerst weer wat centjes verdienen. Tikt toch wel aardig aan, die postzegels :o
Gelukkig moeten er ook nog een heleboel binnen komen!
pi_108028149
Ik was net op de site van postnl aan het kijken voor de postcrossing zegels (de mijne zijn bijna op), maar ik kan niets meer vinden... Zouden ze allemaal al op zijn?
pi_108028830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:36 schreef Reska het volgende:
Ik was net op de site van postnl aan het kijken voor de postcrossing zegels (de mijne zijn bijna op), maar ik kan niets meer vinden... Zouden ze allemaal al op zijn?
http://collectclub.postnl(...)21010000000080.aspx/
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_108035384
De postcrossingszegels worden niet meer uitgegeven. Er zijn nu weer nieuwe buitenlandse postzegels: delftblauwe huisjes.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 februari 2012 @ 09:20:14 #240
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108036509
Twee kaartjes naar de USA zijn gister aangekomen, 6,484 km en 7,328 km. :D
die naar de Ukraïne (2,137 km) is nog onderweg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_108045761
Er zijn er vandaag gewoon al drie aangekomen. Gaat lekker snel zo. :D Zelf ook twee gehad, uit Litouwen en Polen.
pi_108047558
Al 4 dagen geen hurray gehad, terwijl mijn kaart naar o.a. Duitsland al meer dan een week onder weg is... Die naar de VS had er in principe ook al kunnen zijn. China en Wit-Rusland duren meestal wel meer dan 2 weken, dat weet je..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 17 februari 2012 @ 09:06:14 #243
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108070298
Geen idee of de tip al voorbij is gekomen maar: Als je nu je AH Muppet spaarkaarten inlevert bij de AH dan krijg je er Muppet ansichtkaarten voor. Er zitten er 4 in een pakje, best grappig.

Ik heb van de week ook deze besteld:
A grand adventure has begun.
pi_108072998
Vind het wel spannend, mijn twee kaartjes zijn sinds vorige week zondag onderweg. Ik zit steeds stiekem te kijken of ze al zijn geregistreerd, al is dat wel erg hoopvol gezien ze naar India en Amerika moeten _O-
pi_108073665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:06 schreef AppleMartini het volgende:
Vind het wel spannend, mijn twee kaartjes zijn sinds vorige week zondag onderweg. Ik zit steeds stiekem te kijken of ze al zijn geregistreerd, al is dat wel erg hoopvol gezien ze naar India en Amerika moeten _O-
Over een paar weken kun je het niet meer bijbenen ;) De een na de ander wordt geregistreerd, en kun je zelf ook weer sturen.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:35:20 #246
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108073855
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:06 schreef AppleMartini het volgende:
Vind het wel spannend, mijn twee kaartjes zijn sinds vorige week zondag onderweg. Ik zit steeds stiekem te kijken of ze al zijn geregistreerd, al is dat wel erg hoopvol gezien ze naar India en Amerika moeten _O-
Haha, ja! Dat had ik vorige week ook! Maar zeker die naar de US kan snel gaan hoor. Cool trouwens dat je er 1 naar India mocht sturen!

Ik hoop dat er vandaag nog 1 van mijn verstuurde kaartjes binnenkomt want dan mag ik 2 nieuwe adressen aanvragen! *O*

Impressive he! :P
» Sent: 4 postcards
» Received: 1 postcard
» Traveling: 5 postcards out of 5
A grand adventure has begun.
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 13:54:34 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_108077753
Aww, ik ben gesmolten O+

quote:
"Hello and many greetings from Czech Republic to you.
Thank you very,very,very much for your postcard.My younger son likes dogs so much(he has got at least fifteen plush dogs and still wants more) and in two weeks he will have his sixth birthday-so your card was a little surprise and present for him.He put your card under a pillow and now is sleeping with it:)
Thank you very much again, have a nice weekend and happy postcrossing"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108079044
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Aww, ik ben gesmolten O+

[..]

ahhh O+

zit nu kaarten te schrijven. Heb er 1 in de vorm van een eekhoorn. Ontvangsters wil ook graag "squirells". Maar ik denk dat ik deze in een envelop stop. Ben een beetje bang dat de kaart flinke schade oploopt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_108079458
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Aww, ik ben gesmolten O+

[..]

Lief O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_108079543
quote:
Dankjewel :) ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet.

De muppet poppen bij de Albert Heijn zijn op, nu krijg je bij inlevering van een volle kaart een gratis setje ansichtkaarten las ik gisteren in de krant.
Ik ben heel benieuwd, heeft iemand ze al?
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 15:14:25 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_108080450
Ik heb geen muppetzegels gespaard :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108081569
Ik kom echt zelden bij de AH en als ik er kom, geef ik meestal geen 15 euro uit
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:29:22 #253
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108083854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 14:46 schreef Reska het volgende:

[..]

Dankjewel :) ik heb hem meteen bij mijn favorieten gezet.

De muppet poppen bij de Albert Heijn zijn op, nu krijg je bij inlevering van een volle kaart een gratis setje ansichtkaarten las ik gisteren in de krant.
Ik ben heel benieuwd, heeft iemand ze al?
Ik heb ze. Ze zijn best leuk!
A grand adventure has begun.
pi_108086139
Ik had een aantal dingetjes besteld, maar ze hebben niet het "normale" formaat van een ansichtkaart. Nu heb ik wel eens wat grotere kaarten ontvangen, maar nooit kleinere... zou 't erg zijn? :') Moet ze uiteindelijk toch kwijt.
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 17:27:58 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_108086907
Grotere kaarten zijn toch niet erg? Ik stuur ook wel eens kaarten met een afwijkend formaat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108090150
Ik verstuur ook regematig kaarten die kleiner zijn dan de doorsnee ansichtkaart. Tot nu toe geen commentaar op gehad. Ruim de helft ofzo werd juist positief ge-hurrayd en -of gefaved
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_108091626
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Aww, ik ben gesmolten O+

[..]

Haha, dat is wel reusachtig lief zeg! :D

Ik doe zodadelijk een kaartje naar Wit-Rusland op de post naar ene Katushka (die houdt van vintage, zwart-wit en pinups..)



Een zeer toffe foto van fotografe Maria Austria: twee reizigers in een trein van de Nederlandsche Spoorwegen anno 1956 O+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 17-02-2012 19:42:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_108099374
Zo. Nu kan het écht beginnen! Net bij ArtUnlimited een flinke stapel kaarten van mijn favoriete obscure fotografen en illustratoren besteld. Kan ik nu tenminste dingen gaan sturen die ik écht heel heel heel erg mooi vind, in plaats van alleen dat wat ze hier in het dorp bij de HEMA en de boekhandel hebben.
Nu nog wachten op mijn eerste te ontvangen kaartje.. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_108109071
Iemand die het leuk vind om kaartje te ontvangen die verstuurd is vanaf de vandaag te houden postcrossing Rotterdam meeting? Pm me dan je adres :-D
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_108110110
Ik niet Dandillion..

http://www.postcrossing.com/user/Catherinka

Hier kreeg ik gisteren een kaart van., maar ik vraag me af wat je hiermee moet als je naar haar iets moet versturen en mag dit eigenlijk wel? (denk van niet).

Daarnaast kon ik haar Engels wel gewoon goed lezen...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 11:02:28 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_108110610
Het mag wel, maar handig is het niet, want mensen kunnen je profiel niet lezen. Ik heb ook wel eens volledig Chinese profielen getrokken. Tja, dan schrijf ik een random iets
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108110621
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:32 schreef Bos81 het volgende:
Ik niet Dandillion..

http://www.postcrossing.com/user/Catherinka

Hier kreeg ik gisteren een kaart van., maar ik vraag me af wat je hiermee moet als je naar haar iets moet versturen en mag dit eigenlijk wel? (denk van niet).

Daarnaast kon ik haar Engels wel gewoon goed lezen...
Als ik zo'n user toegewezen zou krijgen, zou ik simpelweg een kaartje sturen met een hele korte engelse tekst en er geen hele verhalen opschrijven zoals normaal (gewoon iets als Hello, my name is Saskia and I live in the Netherlands, *iets over de kaart in een paar woorden*, happy postcrossing, bladiebla'). Meer niet...
I had a signature once. It was awful.
pi_108112181
Google Translate is je vriend(in!) ;)

Er staat:
"I'm 15 years old.
Doing ballet since three years. She danced solo roles. For example, in ballet Chippolino!
Also, I love reading foreign literature and the classics.
Has already visited France, Germany, Venice and Bulgaria)
I like very much to study English and French.
I like all cards"
Let me see you stripped down to the bone
pi_108112618
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:12 schreef minilot het volgende:
Google Translate is je vriend(in!) ;)

Er staat:
"I'm 15 years old.
Doing ballet since three years. She danced solo roles. For example, in ballet Chippolino!
Also, I love reading foreign literature and the classics.
Has already visited France, Germany, Venice and Bulgaria)
I like very much to study English and French.
I like all cards"

Tuurlijk kun je dat toepassen, maar leuk en uitnodigend naar anderen toe is anders he ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 12:31:07 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_108112647
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:29 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je dat toepassen, maar leuk en uitnodigend naar anderen toe is anders he ;)
Mja, maar aan de andere kant, als ik haar profiel zou trekken, zou ik me er niet druk om maken. Zou het ook niet gaan vertalen, maar zou gewoon iets leuks op een random kaart schrijven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108113263
Hm. Ik zou juist wél Google Translate gebruiken om aan zo veel mogelijk info over iemand te komen om een zo passend mogelijk kaartje te sturen. Als iemand om wat voor reden geen Engelstalig profiel kan of wil maken dan vind ik dat echt geen moeite hoor - het kost precies vijf seconden.
Daar hebben we tegenwoordig toch juist van die reuze handig vertaalsites voor? ^O^

Ik vind het ook niet per se niet uitnodigend staan ofzo - ik hou juist wel van al die verschillende talen. Ik word er zelfs telkens vrolijk van dat steeds als ik op Postcrossings.com inlog er in een andere taal "Hoi Ilona"staat. O+

[ Bericht 6% gewijzigd door minilot op 18-02-2012 12:58:13 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_108115794
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 10:32 schreef Bos81 het volgende:
Ik niet Dandillion..

http://www.postcrossing.com/user/Catherinka

Hier kreeg ik gisteren een kaart van., maar ik vraag me af wat je hiermee moet als je naar haar iets moet versturen en mag dit eigenlijk wel? (denk van niet).

Daarnaast kon ik haar Engels wel gewoon goed lezen...
Toch heb ik dit liever dan een leeg profiel zoals ik net had getrokken. Stond echt helemaal niks bij, zelfs niet of het een man of vrouw is. Dan heb ik ook niet zoveel zin om er veel moeite voor te doen.....
pi_108120779
quote:
Klausdiemaus wrote you a message:

"Miiiaaaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

Dear Marina and Mila,
dank je wel for je mooie kaartje!
Give my greetings to your foodslave Aukje!

Groetjes en knuffel,
Klaus"
:D
pi_108120819
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:D
Vreselijk!!!!
pi_108121023
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:13 schreef soapie het volgende:

[..]

Vreselijk!!!!
Erg hè!!
Klaus heeft gelukkig geen mummy, dat scheelt.
Maar het blijft triest hoor, voor je huisdier spreken :D
pi_108121402
Oh, en Belarus is Wit Rusland :+ :@ :+
pi_108121572
Hoi allemaal,

Ik postcross nog maar net. En heb even een vraagje. Ik Ik heb de 16e een kaart op de post gedaan, die kaart moest naar iemand binnen nederland. Die persoon is wel steeds online, maar mijn kaartje is niet geregistreerd als aangekomen. Die persoon had veel wensen, waaronder niet in een envelop, maar had zo`n leuke kaart, maar daar zat wel een envelop bij, dus dat heb ik wel gedaan. Zou die nou gewoon niet zijn aangekomen, of zit ze me te plagen, omdat ik niet aan haar wens zou voldoen.

Zal ik haar mailen, ik weet zeker dat de code op de kaart staat.
pi_108121598
Ik zou nog even wachten als ik jou was, misschien is de kaart gewoon nog niet aangekomen.
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 17:43:31 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_108121622
Ik zou even wachten. PostNL is niet zo snel...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108121637
vind ik echt vaag zo in nederland, heel vaak is de kaart er gewoon de volgende dag, en soms duurt het echt daaagen,

ik zal nog even wachten
  Moderator zaterdag 18 februari 2012 @ 17:44:27 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_108121655
Tja, PostNL is echt een faalbedrijf... Komt wel goed ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108122483
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Tja, PostNL is echt een faalbedrijf... Komt wel goed ;)
QFT, zegt de postbezorger :+

Ik had in het begin 5/6 dagen in NL, het was wel kerstperiode, maar toch. Er zat een normale postzegel op, dus dan hoort het binnen 24u bezorgt te worden.
pi_108122625
@vlissingen. Wat de anderen al zeggen. Gewoon even wachten. Het is nu pas 2 dagen terug. Als die kaart een week onderweg is zou ik me pas tot de ontvanger wenden.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_108123036
Jaaa, een lieve hurray die in ging op de tekst die ik geschreven had! Kaartje heeft er 9 dagen over gedaan naar Amerika. Nou ja 7 omdat ik de kaartjes iets later verzond. Wat leuk, mijn eerste verstuurde kaartje aangekomen *O*
pi_108126247
Yeey leuk! *O*
Ik heb een speciale folder gemaakt in mijn gmail, daar bewaar ik alle Hurrays in, om later nog eens terug te lezen O+ Ideetje?
pi_108126562
Ja gaaf idee!
  Redactie Sport zaterdag 18 februari 2012 @ 21:05:13 #282
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_108128265
Gisteren een uit Turkije ontvangen. Niet echt bijzonder, er stond alleen Happy Postcrossing op. Dat vind ik toch altijd wel jammer. -O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:06:02 #283
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108128288
Haha, dat doe ik ook POS. Ook de 'jouw kaartje mag naar' mailtjes staan daarin.

Mijn kaartje naar Amerika is vannacht aangekomen en daardoor mocht ik 2 nieuwe adressen aanvragen. Ze mogen naar Duitsland en Finland. Leuke profielen ook.

Yay AppleMartini! Mijlpaal hoor! *O* Vanaf nu kun je bij de brievenbus gaan liggen wachten op jouw 1e kaartje! O+

Ik kreeg gisteren een kaartje binnen uit Oekraïne. Mooi kaartje en een leuk verhaaltje erop. O+
Dat Postcrossing he? Ik ben fan! O+
A grand adventure has begun.
pi_108129474
Ik ben ook fan O+
Ik had mezelf beloofd eventjes pauze te nemen ivm de kosten. Nu had ik perongeluk 4 kaartjes aangevraagd, en maar 2 postzegels over. Dus ja, toen moest ik nog een velletje bijkopen. Helaas eentje van 10 stuks. :+ Zonet alweer twee aangevraagd, ik kan het écht niet laten!

Mijn stats;

Sent 29
Received 23
Traveling 8/8
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 08:34:56 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_108176827
Ik had weer een lieve O+

quote:
"Hello!
Thank you for a great card with my favourite train! I like it very-very much.)))
Yesterday was my birthday and your card was a wonderful present for me.
I wish you all the best and a good day!"
Trouwens, op mijn vakantie heb ik de tweede dag kaartjes gestuurd naar m'n ouders, schoonouders en m'n werk, maar die zijn allemaal nog niet aangekomen }:| tenminste, die naar m'n ouders en schoonouders niet. Naar m'n werk ga ik volgende week pas weer. Stom!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108177024
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 20:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Yeey leuk! *O*
Ik heb een speciale folder gemaakt in mijn gmail, daar bewaar ik alle Hurrays in, om later nog eens terug te lezen O+ Ideetje?
Ik heb in mijn hotmail ook een folder aangemaakt waar alle postcrossingmails op binnenkomen. Maar misschien wel handig om alle hurray's appart te filteren, als dat kan..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 08:56:55 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_108177080
Ah, en ik trek weer een leeg profiel
http://www.postcrossing.com/user/Djljdjhjn2011
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108181764
ja ik ga nog ff afwachten ben benieuwd! ik heb ook in mijn mailbox een map postcrossing geopend, daar zet ik dan alles in, makkelijk voor het terugvinden. Bewaren jullie ook de adressen om te zien waar je ooit naar gestuurd heb? Gebeurd het trouwens wel eens dat je voor de 2e keer naar iemand stuurt?

balen zeg dat lege profiel, en nu? Een hint van zet es iets in je profiel?
pi_108181856
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:20 schreef vlissingen het volgende:
ja ik ga nog ff afwachten ben benieuwd! ik heb ook in mijn mailbox een map postcrossing geopend, daar zet ik dan alles in, makkelijk voor het terugvinden. Bewaren jullie ook de adressen om te zien waar je ooit naar gestuurd heb? Gebeurd het trouwens wel eens dat je voor de 2e keer naar iemand stuurt?

balen zeg dat lege profiel, en nu? Een hint van zet es iets in je profiel?
Ik heb al mijn postcrossingmails waar het adres in staan nog bewaard, maar weet niet of ik ze altijd blijf bewaren. Misschien dat ik ze na een jaar ofzo verwijder. Maar ik doe pas mee sinds september, dus dat duurt nog even.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:24:22 #290
155227 crew  Guppy
dus
pi_108181875
Volgens mij kun je een account niet twee keer trekken. Je kunt een adres alleen twee keer krijgen als iemand meerdere accounts heeft, maar dat is erg zeldzaam denk ik.

Ik bewaar de adressen dan ook niet. Ik bewaar eigenlijk alleen de heel leuke hurray's en de maandelijkse stats die je krijgt.

Ik heb hem een kaartje met een trein erop gestuurd. En daarop heb ik geschreven: "omdat er niks over jezelf staat in je profiel, stuur ik je een kaartje met een trein, want welke kerel houdt er nou niet van treinen" :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108182104
okee ja ik was benieuwd wat anderen er mee doen, ben al een eindje aan het terug lezen maar 66 topics is nogal veel

haha die trein is leuk! ben benieuwd of ie daarna er wel iets in zet!
dus het is mogelijk dat je hoe langer je meedoet uiteindelijk iedereen kan krijgen, (alleen moet je dan wel heeel lang meedoen, en heeel veeel doen.

Doen jullie ook adressen in nederland?
pi_108182382
Ik heb in Thunderbird mail tig bericht regels staan zodat alles in submappen binnenkomt, postcrossingmails dus ook.

Mijn kaattjes naar Rusland en Finland zijn aangekomen, mag er nu drie sturen, zijn nu 25 kaartjes aangekomen!

Ik erger me wel aan mijn Duitser. Kaart is al 3,5e week op weg en meneer is al dik 3 weken niet meer online geweest. Kaartje moet er allang zijn natuurlijk.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:48:22 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_108182557
Ik doe geen adressen in NL. Ik vind het buitenland toch een stuk interessanter :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108182714
oh ja dat lijkt me zo vervelend. Wat ik me afvraag, als je iemand een bericht stuurt, krijg je dan een bericht ook in je echte mail b.v je hotmail? Dat er een berichtje is? Net als dat je daar ook een berichtje krijgt als iemand zijn kaartje is aangekomen.

ja ik heb nu tijdelijk die NL aanstaan, zodat mijn adres in omloop kwam. Dat ga ik straks ook weer uitzetten denk ik..
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 12:56:38 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_108182813
Volgens mij krijg je dan ook een berichtje in je e-mail :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108182997
zoeperzazke dan kan je dat toch nog doen? een berichtje sturen, misschien dat ie em vergeten is te registreren, of hij kon de code niet lezen en zoekt ie wanhopig naar jou ;)
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 13:05:09 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_108183100
Ik stuur dat soort berichtjes eigenlijk pas alleen als de kaart expired is...

Want ik heb nu bijvoorbeeld zelf een kaartje vanuit m'n vakantie adres naar m'n ouders gestuurd, en die is er ook nog niet. Toch alweer zo'n 4 weken onderweg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108183616
Twee mensen zijn al 20 dagen niet meer online geweest, kaartjes zouden er in principe al lang moeten zijn. Zucht. Maar heb wel al een week niets verstuurd. :') Nog zes kaartjes die aan moeten komen dus nog even geduld.
pi_108192300
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas een berichtje stuur als kaarten naar West-Europese landen er na een dag of 45 niet zijn, en daarbuiten laat ik ze eerst expiren. Dat is ook part of the game. Misschien is hij gewoon op vakantie, dan heeft het sturen van berichtjes ook weinig zin en is de lol er voor hem af.

De code is vrijwel altijd leesbaar, ik plak er altijd een plakbandje overheen en schrijf hem altijd twee keer op de kaart zodat hij zeker weten leesbaar aankomt!
I had a signature once. It was awful.
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 17:18:28 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_108193080
En anders kunnen ze altijd nog een verzoek invullen bij Postcrossing. Of een berichtje in hun profiel zetten, wat je dan leest als je checkt of ze nog online zijn. Zo heb ik een kaartje nog eens van een ID kunnen voorzien :) komt vaak wel goed.

En anders, inderdaad, part of the game
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108193849
Nouja, ik had laatst een kaart naar Finland die er al bijna 50 dagen over deed. Deze dame was dagelijks online en had ook al in de 1200 kaarten op haar naam staan. Dus ik had haar een berichtje gestuurd, of ze misschien toevallig mijn kaartje al had gezien, ook een omschrijving gegeven van de kaart.
Kreeg toen een uitgebreide oh sorry!! terug, ze had de kaart netjes gearchiveerd in haar map en was helemaal vergeten hem te registreren... Heeft ze toen ook bijna gelijk gedaan, en nog een keer sorry gezegd.
Dus dat was maar goed dat ik een berichtje stuurde, vond het zo vreemd dat die kaart naar Finland zo lang onderweg was! Naar Taiwan of China ofzo zou ik niet gek staan te kijken als een kaart er zo lang over doet, en had ik wel wat langer gewacht, maar over het algemeen zijn deze buurtlanden razendsnel met registreren....
I had a signature once. It was awful.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')