Dat ziet er fantastisch uit!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:52 schreef Gambolputty het volgende:
In de categorie "Volvo-weer": uitzicht vanuit een V70 vorige maand in Duitsland.
[ afbeelding ]
Tsjechië, over 20 dagen. Er ligt nu al 2 meter.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:52 schreef Gambolputty het volgende:
In de categorie "Volvo-weer": uitzicht vanuit een V70 vorige maand in Duitsland.
[ afbeelding ]
Ik had er geen problemen mee vanmorgen om 6.15quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:01 schreef Hyman het volgende:
hmm -10 vannacht. kieken of ie nog start.
740 station? Mss sedanquote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:27 schreef wil-bert het volgende:
Ik heb al een beetje gegoogled, maar veel echt duidelijke antwoorden vind ik niet. Daarom probeer ik het hier
Samen met een maat zijn we van plan een roadtrip door Oost Europa te maken en dan met een Volvo icm een tent. Alles is best wel low budget, dus ik was benieuwd of jullie misschien wat tips hadden voor een goede stationwagen!
De enige eisen zijn: onverwoestbaar (moet ongeveer 5 tot 10 dkm rijden), zuinig, goedkoop (budget is max 1500 euro). En tja comfort; een stoel is prettig.
Welke Volvo is hiervoor echt de beste?
Alvast bedankt!!
Op een 960 kun je ook niet echt het predikaat 'zuinig' plakkenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:55 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ben dan wel maar een toekomstig Volvorijder, maar ik zal toch mijn zegje doen: Als het een station moet zijn dan kom je automatisch uit op 740/760 en 940/960. Kunnen jullie zelfs binnen slapen als het echt pokkeweer is Ik zie wel op Marktplaats dat bvb 960s nog best prijzig zijn.
Als jullie er klaar meer zijn koop ik hem wel over, mits station.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:01 schreef wil-bert het volgende:
Ahh dank jullie wel! Dat wordt marktplaats afstruinen, opzich ook geen straf
Ja, al sinds de eerste dag van uitgave. Ik was de eerste van het dorpquote:
Oh die is zo vet! Wil ik eigenlijk ook maar vind 'm nogal prijzig. En mijn huidige telefoon is kut(HTC HD2)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:47 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja, al sinds de eerste dag van uitgave. Ik was de eerste van het dorp
Vanmiddag wat parkeerterreinen getest hier in de buurt maar driften met voorwielaandrijving is het toch nietquote:
2.5 TDI van '97. In Sportsline uitvoering Ben erg benieuwdquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:27 schreef H-D het volgende:
Nice! Watvoor uitvoering/motor en alles?^^
Nicequote:Op zondag 5 februari 2012 09:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
2.5 TDI van '97. In Sportsline uitvoering Ben erg benieuwd
Dan zou een standkachel wel lekker zijnquote:Op zondag 5 februari 2012 15:12 schreef Bart-Willem het volgende:
[ afbeelding ]
Grom, morgen dat ding uitgraven.
Vanmiddag toegezegd de auto te kopen. De verkoper moet nog even wachten op een blokwissel in z'n V70N, en mijn auto is ook nog niet verkocht.quote:
Feliciteerd dan!..Veel plezier ermeequote:Op zondag 5 februari 2012 21:04 schreef IrishBastard het volgende:
Vanmiddag toegezegd
[..]
Vanmiddag toegezegd de auto te kopen. De verkoper moet nog even wachten op een blokwissel in z'n V70N, en mijn auto is ook nog niet verkocht.
Komt dus van een liefhebber, en er is behoorlijk wat aan onderhoud gedaan (de V70N is toevallig langs gekomen, en hij ging er van uit lang zelf mee te rijden). Vacuümpomp, stuurbekrachtigingspomp, 40k terug alle riemen, alle vacuümslangen vervangen voor siliconen, bloksteun etc. etc.
Airco werkt, is afgelopen zomer nog afgevuld en nagelopen (met certificaat). Verder een pak rekeningen, en een nieuw gespoten achterbumper en R voorbumper. Verder in 't interieur nog het een en ander vervangen, dus echt 'n nette wagen.
Heeft 352k gelopen, maar ligt erg strak (zitten ook wat andere stabilisatorstangen en een orig. veerpootbrug en R verlagingsveren op ) op de weg. Startte vanochtend netjes, ondanks dat 'ie buiten stond
Dat zou ik even moeten checken, zou prima kunnen. Hij heeft ze toch liggen, dus ik zou ze gewoon kunnen passen natuurlijkquote:Op maandag 6 februari 2012 00:07 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik vind 't wel stoer staan! Die V50-dingen passen toch niet zomaar? Ze zijn welliswaar 5x108 en de ET-waarde komt overeen, maar 't gat van de naaf toch niet?
De kosten voor de wissel zijn niet voor mij, de auto werd verkocht zonder, maar in overleg met. Dat betekent dus dat ik de meerprijs van de grotere velgen, en de BBK zou moeten betalen. Da's het mij niet waard, los van het feit dat ik de velgen te groot vind.quote:Op maandag 6 februari 2012 00:36 schreef r8v2 het volgende:
De BBK eronderuit halen? Ben je op je hoofd gevallen .
Vergeet niet dat je door het grotere remoppervlak ook veel fijner kan doseren. Daarbij kost het eronderuit halen en origineel opbouwen meer dan dat je gewoon 17inch winterwielen fixt.
Afdingen bij vrienden of familie gaat altijd nogal stroef.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:37 schreef IrishBastard het volgende:
Nouja, ook goed om te weten. Hoef ik ook niet moeilijk te doen over de prijs van de velgen van m'n broer
Leuke regenboogvlag erop en cruisen door Amsterdam in Augustus.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:11 schreef r8v2 het volgende:
Wat mijn pa nu weer op de kop getikt heeft .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M'n pa vermoord me .quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:29 schreef Bart-Willem het volgende:
Ergens is 'ie wel gaaf, maar ergens is 't ook weer een midlifecrisis-bak.
Oja! Doen er nog meer mensen mee aan de Scandcar Winter trial komende zondag?
Die kleurquote:Op woensdag 8 februari 2012 17:11 schreef r8v2 het volgende:
Wat mijn pa nu weer op de kop getikt heeft .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jupquote:
phase 1 of 2 ?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:28 schreef Tomaz het volgende:
Hallo!
Ik denk dat ik hier goed zit als ik vraag waar ik op moet letten bij aanschaf van een V40
Ik neig naar een V40 voor zo'n EUR 1500,-. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van deze auto en wat zijn jullie ervaringen met dit model?
Moet het per sé een V40 zijn? Anders kan ik voor iets meer geld wel iets voor je betekenen met mijn S40 die technisch én optisch gewoon erg netjes isquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:28 schreef Tomaz het volgende:
Hallo!
Ik denk dat ik hier goed zit als ik vraag waar ik op moet letten bij aanschaf van een V40
Ik neig naar een V40 voor zo'n EUR 1500,-. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van deze auto en wat zijn jullie ervaringen met dit model?
Mwa, een phase 1 is best te vinden voor dat bedrag, zeker als je er íets bij legt En als je dan al onderhoud moet doen zou ik niet direct zeggen dat je weer 1500 euro klaar moet hebbenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:19 schreef r8v2 het volgende:
Voornamelijk of je dat bedrag binnen de kortste keren weer beschikbaar hebt voor onderhoud/apk .
Oow okee..heb mijne bij Hennes gekocht idd..wel prima service en alles was gewoon benieuwd naar wat jij ervaren hadquote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:28 schreef IrishBastard het volgende:
Heb zelf niet zo veel ervaring met zaken laten doen
Hennes is specialist, maar ik las wisselende verhalen over de monteurs. Had hem voor APK bij Pluijm in Lent, maar het beetje onderhoud wat ze mochten doen ging niet zo lekker. Verder een oom van m'n vriendin die in Druten een garagebedrijf heeft, dus daar dan geweest
Henk Scholten bedoel je? 1x geweest om een lakstift te kopen..opzich prima mensen toen. Ze kenden de auto ook enzo ( eerst daar in onderhoud geweest ). Maar heb ook wel dingen gelezen over dat ze idd nogal onwillig kunnen zijn. Verder is er nog Gijsberts in Elst maar daar heb ik geen ervaring mee...en Oranje Garage V/d Peijl ofzo?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:47 schreef IrishBastard het volgende:
Toch zou ik denk ik met een complexer probleem ook wel daar heen gaan denk ik. Schouten is echt ontzettend kut, wat een onwillig klootjesvolk zeg
Nadeel van Hennes vond ik gewoon dat ze nogal prijzig leken met de reparaties, hij had het over een distributieriem die voor een V70 2.5D op 750 kaal zou zitten, en tot 1250 voor het hele plaatje incl. spanrollen en waterpomp. Volgens mij moet dat voor 750 totaal al wel goedkoper kunnen
Los daarvan las ik op volvo850forum nog wat over het feit dat de monteurs niet zo goed zouden zijn, maar dat heb ik zelf niet ervaren
Je staat inderdaad wel lang te wachten ')quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:58 schreef IrishBastard het volgende:
Oh, ja, typo Ik vind die kerel van de onderdelen echt een lamstraal, als 'ie geen zin heeft zoek je het maar uit en je staat áltijd 5 minuten te wachten voor je geholpen wordt
Van die anderen heb ik nog nooit gehoord Hopelijk bij de V70 ook alles zelf te doen, en anders heb ik al een adres voor een monteur die erg goed schijnt te zijn, maar het thuis doet
Klopt 960, maar ik hoef er (nu) nog niet echt iets aan gedaan te hebben. Maar dank voor je aanbod! Might take you up on that als ik eens olie moet wisselen oidquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:02 schreef IrishBastard het volgende:
Moet je er veel aan gedaan hebben dan? Als het om een oliewissel gaat ofzo kan ik best eens helpen
Jij rijdt een 960 toch?
Nice, doe je even foto's plaatsen als je 'm hebt?quote:Op maandag 13 februari 2012 22:16 schreef JDude het volgende:
Binnenkort m'n S40 (2001, 1.8) ophalen, dus ik tvp hier vast even.
Watvoor een?quote:Op maandag 13 februari 2012 23:17 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Whoa! En ik wil er vrijdag eentje gaan ophalen!
Mooie auto!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 07:52 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Een 850 station 2.5i-20V, 170pk Luxury-Line uit 1996 met automaat. Bam!
Nou, ik rijd nu als aanloopwagen met een V50 2.0D met automaat, en ik erger me dood. Zeer traag, vreet vermogen, het koppel verdwijnt in de koppeling Zelfs hem in manueel zetten naar de plus min lost niks op, want dat schakelt net zo traag. Tik naar voor .. niks .. niks .. niks .. hoera versnelling.quote:
Wat slurpt dat?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 07:52 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Een 850 station 2.5i-20V, 170pk Luxury-Line uit 1996 met automaat. Bam!
Heb je al bijgeklusd?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:24 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Wat slurpt dat?
ja, benzine ja. Hoeveel?
Je moet dus de file ontwijken, niet handbakken .quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik zweer bij automaten, voor mij nooit meer wat anders. Elke keer als ik in een handbak-auto stap dan rij ik weer de file in en zit ik alles en iedereen te vervloeken.
Amen.quote:
Hangt er van af wat je wilt, vanaf '99 is de overgang naar ph2 gestart, en de eerste modellen zijn beduidend goedkoper. De echte ph2 wordt een stuk prijziger, en als je dan een goede auto wilt hebben denk ik dat je wel duurder uit bent dan 2500 euro. Maar ik heb er niet echt hard naar gezocht, eigenlijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Amen.
Is 2000-2500 een reëel budget voor een 1999/2001 S40 2.0 met automaat? Wil begin volgend jaar weer een normale auto rijden dus ben nu even aan het oriënteren.
Ik heb werkelijk geen idee. Hopelijk ergens rond de 1 op 10, als ik her en der wat advertentie's mag geloven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:24 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Wat slurpt dat?
ja, benzine ja. Hoeveel?
De mijne wel iig . En das niet eens een 2.0. Wel maar +/- 90K op de teller.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:28 schreef H-D het volgende:
Volgens mij zijn die Phase II vaak toch nog wel stuk prijziger dan 2500 idd
Die van Hyman was ook duurder. En dan is dat ook nog eens een handgeschakelde LPG bak met 270.000 kilometer. Plus wat onderhoud wat nog gedaan moest wordenquote:
Maar een Phase I heeft naar mijn idee weer wat tekortkomingen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:00 schreef H-D het volgende:
Kortom..voor dat budget beter naar Phase I kijken
Sowieso is Phase II ook mooier...maarrr gezien het budget waar ie het over had^^ 2000-2500..en je wilt een S40 2.0 aut. dan is een Phase I misschien toch realistischer ?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar een Phase I heeft naar mijn idee weer wat tekortkomingen.
Zeker, dat moet ik toegeven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso is Phase II ook mooier...maarrr gezien het budget waar ie het over had^^ 2000-2500..en je wilt een S40 2.0 aut. dan is een Phase I misschien toch realistischer ?
1 op 10 klinkt meteen zoveel zuiniger dan 1 op 9 hè.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:36 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Hopelijk ergens rond de 1 op 10, als ik her en der wat advertentie's mag geloven.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:38 schreef Tomaz het volgende:
[..]
1 op 10 klinkt meteen zoveel zuiniger dan 1 op 9 hè.
3000+1600 grote beurtquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die van Hyman was ook duurder. En dan is dat ook nog eens een handgeschakelde LPG bak met 270.000 kilometer. Plus wat onderhoud wat nog gedaan moest worden
Oh dacht juist andersom, dat benzinehokken duurder zijn dan LPG auto's door de hogere kilometerstand.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:59 schreef Hyman het volgende:
[..]
3000+1600 grote beurt
Maar dan heb je dus wel lpg. Phase 2's zonder lpg kosten ook wel rond de 2500. Op lpg meestal nog een 1000¤ duurder
Zoals?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar een Phase I heeft naar mijn idee weer wat tekortkomingen.
Niet als je ook nog een redelijke kmstand wil hebben, mijne had 258dkm. Dat was redelijk weinigquote:Op woensdag 15 februari 2012 23:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Oh dacht juist andersom, dat benzinehokken duurder zijn dan LPG auto's door de hogere kilometerstand.
Interieur is gewoon minder mooi en de raamschakelaars zitten bij de handrem ipv in de deur. Daarnaast zijn de Phase I veel roestgevoeliger naar mijn idee.quote:
Interieur klopt, raamschakelaars zitten gewoon op beide plekken. Van roest heb ik geen lastquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Interieur is gewoon minder mooi en de raamschakelaars zitten bij de handrem ipv in de deur. Daarnaast zijn de Phase I veel roestgevoeliger naar mijn idee.
Ik heb de verschillen bekeken, hoewel ik moeite heb met de interieur verschillen in beeld te brengen, en het maakt mij in principe niet zo veel uit. Ik lees op de wiki dat de airco elektrisch ipv mechanisch is, moet ik hiermee rekening houden? Mechanisch slijt maar electra kan uitvallen? Verder spreekt de wiki ook van 'betere, krachtigere en zuinigere' motoren. Zolang ik 1:10-1:12 haal ga ik er niet op achteruit en ik ben dan ook geen stoplichtracer Kilometerstand maakt me met regulier onderhoud niet zeer veel uit want dan pik ik gewoon het onderhoud op waar het bij gebleven is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:06 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je wilt, vanaf '99 is de overgang naar ph2 gestart, en de eerste modellen zijn beduidend goedkoper. De echte ph2 wordt een stuk prijziger, en als je dan een goede auto wilt hebben denk ik dat je wel duurder uit bent dan 2500 euro. Maar ik heb er niet echt hard naar gezocht, eigenlijk
Goede prijs, al is 4000km nog wel relatief weinig naar mijn mening om te beslissen. Maar als je geen noemenswaardige dingen hebt gehadquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:09 schreef cofi het volgende:
Voor 2900 heb ik een phase 2 gekocht. Oke, is wel een 1.8 met toen 210.000 km op de teller, maar was dealer onderhouden en nu (4000 km verder) durf ik wel te zeggen dat het een goede koop is geweest.
Vertel, hier ben ik benieuwd naar! Ik had hiervoor een Laguna ph1 en achteraf spijt ervan gehad dat het geen ph2 was. Er zaten gewoon kleinere details aan die stukken mooier waren!quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar een Phase I heeft naar mijn idee weer wat tekortkomingen.
Helaas nu nog te vroeg en geen automaat, anders had ik zeker interesse!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:15 schreef IrishBastard het volgende:
[TK] Volvo S40 2.0i 16v '97 in erg nette staat
Lol wut? Heb je al eens een paar reviews gelezen van een ph2? .quote:Op vrijdag 17 februari 2012 00:11 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Vertel, hier ben ik benieuwd naar! Ik had hiervoor een Laguna ph1 en achteraf spijt ervan gehad dat het geen ph2 was. Er zaten gewoon kleinere details aan die stukken mooier waren!
En ruimer denk ik die radio gadget is wel stoer, had ik mn vorige auto ookquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:22 schreef IrishBastard het volgende:
Het rijdt wel echt veel beter Sowieso is de wegligging behoorlijk strak, maar niet echt oncomfortabel. Natuurlijk heb je iets meer 'trilling' in het stuur doordat het wat directer wordt doorgegeven, en je merkt de hobbels wat meer op, maar de wegligging is wel een stuk beter dan de S40
En dan natuurlijk een stukje luxer. Van die simpele dingen als cruise control die ik niet had, ECC die hem netjes (en snel!) op temperatuur brengt, de radio die subtiel harder gaat als je harder rijdt
Ok, ik ben om, ik ga doorsparen voor zo'n V70. Kost dat?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:22 schreef IrishBastard het volgende:
Het rijdt wel echt veel beter Sowieso is de wegligging behoorlijk strak, maar niet echt oncomfortabel. Natuurlijk heb je iets meer 'trilling' in het stuur doordat het wat directer wordt doorgegeven, en je merkt de hobbels wat meer op, maar de wegligging is wel een stuk beter dan de S40
En dan natuurlijk een stukje luxer. Van die simpele dingen als cruise control die ik niet had, ECC die hem netjes (en snel!) op temperatuur brengt, de radio die subtiel harder gaat als je harder rijdt
Dat 'ie ruimer is lijkt me evidentquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:39 schreef H-D het volgende:
[..]
En ruimer denk ik die radio gadget is wel stoer, had ik mn vorige auto ook
Ga jij nou maar eerst S40 rijdenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:49 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Ok, ik ben om, ik ga doorsparen voor zo'n V70. Kost dat?
Ja maar toch wel het noemen waard toch ook evidente dingen mag je af en toe benadrukkenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:50 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat 'ie ruimer is lijkt me evident
[..]
Ga jij nou maar eerst S40 rijden
Haha idd! Have funquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:08 schreef IrishBastard het volgende:
Klopt Vanavond maar eens de nieuwe panelen in de kofferbak monteren (waren meegeleverd, de oude zijn allemaal gekrast/gescheurd). Kan ik mooi zien hoe ruim 'ie nou echt is
Da's een goede om te onthouden dan, als ik nu iets heb toer ik daar dus even langsquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha idd! Have fun
Was laatst trouwens bij Hennes, hadden ze voor de 2e keer gratis wat gefixed voor me..echt relax bedrijf eigenlijk
Ja ze hebben wel goeie service vind ik. En lekker dichtbijquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:52 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Da's een goede om te onthouden dan, als ik nu iets heb toer ik daar dus even langs
Ja klopt! Die zijn mooi idd.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:16 schreef IrishBastard het volgende:
Die V70's die binnen staan, bijna allemaal R
En die 245 Turbo en P1800 zijn ook wel erg mooi
wat voor auto rij je nu, nu dat deze is geschorst?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:18 schreef r8v2 het volgende:
Gister weer bij mijn 945 op bezoek geweest. Hij staat daar zo zielig met zo'n bek van "wanneer gaan we nou eens rijden" .
Mits geen schade roesten ze alleen in de achterste wielranden.quote:
Waarom een C30 en niet een S40 of een V50?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:22 schreef Disavowed het volgende:
Meldt .
Aan het sparen voor een C30 T5 R-design. Schiet nog niet echt op .
Ik vraag t omdat ik ze niet mooi en onpraktisch vindquote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:24 schreef r8v2 het volgende:
Omdat C30's leuke rondstuiterbakjes zijn .
Vrijgezel en geen ambities om gezin te stichten .quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Waarom een C30 en niet een S40 of een V50?
Waarom rij je er nu niet in dan? Edit: oja geschorst natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:18 schreef r8v2 het volgende:
Gister weer bij mijn 945 op bezoek geweest. Hij staat daar zo zielig met zo'n bek van "wanneer gaan we nou eens rijden" .
Aangezien ik werkloos ben vind ik het moreel gezien niet heel netjes van me om 2 auto's op de weg te hebben. Daarbij kan ik bijna 1000 euro meer mee naar Zweden nemen als ik hem geschorst laat .quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:35 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Waarom rij je er nu niet in dan?
Dat valt wel mee hoor . Daarnaast ben ik groot gebracht met Volvo (2x 440 DL, 1x S40 1.8 Europa).quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:37 schreef r8v2 het volgende:
En ziedaar het probleem van tegenwoordig. Mensen kiezen een auto op basis van hun praktische wensen. Vroeger kozen mensen omdat ze er een gevoel bij hadden. Maar dat is een uitstervend ras aan het worden .
"Praktische" mensen horen eigenlijk niet in dit topic
Ik vind het niet meer dan logisch om een auto te kiezen op basis van praktische wensen. Als je bijvoorbeeld een paardentrailer moet trekken ga je toch ook geen Smart kopen omdat je het zo'n guitig wagentje vind?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:37 schreef r8v2 het volgende:
En ziedaar het probleem van tegenwoordig. Mensen kiezen een auto op basis van hun praktische wensen. Vroeger kozen mensen omdat ze er een gevoel bij hadden. Maar dat is een uitstervend ras aan het worden .
"Praktische" mensen horen eigenlijk niet in dit topic
Ah vandaar. En wanneer naar Zweden dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:
M'n eigen bedrijfje is/was niet meer dan een KVK-inschrijving en af en toe een factuurtje. Daarom is de 945 ook nog niet in de bijtelling gestopt . Daarbij zijn m'n plannen eind vorig jaar veranderd .
Half augustus ws.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:02 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ah vandaar. En wanneer naar Zweden dan?
Jij hebt dat ook .quote:Een Smart Roadster is de enige liefhebbers-smart. Overigens heb ik wellicht iemand die m'n 244 wil overnemen, maar nu begin ik lichtelijk te twijfelen of ik 'm wel weg wil doen. Heb toch wel beetje een band met die auto.
Heerlijk die fotos!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 03:10 schreef r8v2 het volgende:
USA : http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=253038
Ohja, ze gaan dat hele ding natuurlijk verbouwen. Dan is het zonde van de eerste, die heeft wel 'n coole kleurquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Nummer 2, aangezien je die auto toch gaat verneuken kan je het beste nummer 2 kopen en de bumper eraf halen. Zo'n R/T-5R-bumper is best wat waard en een standaardbumper heb je voor een appel en een ei. Het opgebrachte geld stop je dan weer in het verprutsen/"verleuken" van de auto.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 03:10 schreef r8v2 het volgende:
USA : http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=253038
s60, hij heeft geen lange bibs.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:21 schreef r8v2 het volgende:
Of is het een S60? R? Ik zie dat niet bij die nieuwe modellen .
Helaas. Het is prijstechnisch niet mogelijk gebleken om deze te verzekeren met mijn leeftijd. Hoewel Volvo is, ga ik jullie hier verlaten. Ik ga bij Turq in het BMW topic zitten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:20 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Beste mensen, ik heb al een paar keer eerder hier gepost en gevraagd over wat info van 850's voor de carbagerun. Nu is de keus gevallen op de volgende modellen:
#1
http://www.autowereld.nl/(...)2890417/details.html
#2
http://link.marktplaats.nl/530120518
Om het maar even heel simpel te stellen, welke zouden jullie kopen?
Valt me een beetje tegen hoor!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:52 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Helaas. Het is prijstechnisch niet mogelijk gebleken om deze te verzekeren met mijn leeftijd. Hoewel Volvo is, ga ik jullie hier verlaten. Ik ga bij Turq in het BMW topic zitten.
Een V40 dus?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand hier nog een hele goedkope S40 station met airco en drie ton op de teller kopen? weet er eentje te staan. Is geen nieuwe, integendeel.
Waarschijnlijk wel .quote:Op maandag 5 maart 2012 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ben ik de enige die qua uiterlijk het oude type 400 mooier vind dan het nieuwe type?
Zoiets dacht ik alquote:
Ik hoorde het vanmorgen op de radio, wel vetquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:47 schreef r8v2 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)aat_250_per_uur.html
.
"Volvo V70 type 6"quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:47 schreef r8v2 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)aat_250_per_uur.html
.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:47 schreef r8v2 het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)aat_250_per_uur.html
.
.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:03 schreef Sounddragon het volgende:
Popo bestelt Lolvo V70 T6-'raketten'.
Leuke koper gevonden dus?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:48 schreef IrishBastard het volgende:
Als het goed is gaat de S40 er vandaag eindelijk uit Eindelijk de tijd om me volledig op de V70 te richten
Hmm nja das meestal bij lange verkopen. Maar twee niet oldtimers houden is heel duur iddquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:30 schreef IrishBastard het volgende:
Mweh, hij gaat wel weg voor minder dan ik gehoopt had, maar twee auto's naast elkaar laten staan is voor een student ook niet echt rendabel Koper lijkt wel erg enthousiast en de staat van de auto te waarderen, dus dat vind ik dan wel weer een plus Uiteindelijk heb ik er toch wel wat moeite voor gedaan 'm in deze staat te krijgen/houden
Oh relax. Al ben ik echt volkomen tevreven over Hennes opzich vind die monteur ook wel toffe kerel daarquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:33 schreef IrishBastard het volgende:
Ik kreeg laatst trouwens nogmaals de tip om voor onderhoud niet naar Hennes te gaan ivm. 'gestoordheid' van de monteur daar Via volvo850 forum heb ik eventueel nog wel een interessant adres voor je als je nog eens wilt laten sleutelen H-D
Is een oud ANWB medewerker/chef werkplaats/allround monteur die nu vooral bijklust. Heeft een eigen brug en doet eigenlijk alles Erg relaxte kerel die vanuit zijn eigen interesse vooral met Volvo bezig is Woont hier in Nijmegen
Das iets anders dan informatica toch?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:34 schreef IrishBastard het volgende:
Informatiekunde
De koper is trouwens wel echt een Hagenees met een 'meissie' in Limburg die dus opeens meer afstanden moet gaan rijden Telefoongesprek was in ieder geval vermakelijk genoeg
Ja kunnen we zeker eens doenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:37 schreef IrishBastard het volgende:
Anders moeten we eens een keer een meeting plannen, ben ook wel benieuwd naar dat slagschip van jou
Die andere kerel schijnt met de Hennes monteur gewerkt te hebben, een heel aantal jaren terug, en zou zijn eigen auto niet aan hem toe vertrouwen zei hij. Daarbij is 'ie zelf volgens mij betaalbaarder en kun je, mits je het een beetje handig doet, met 'm samen aan je auto werken. Leer je van, en het is toch betaalbaarquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh relax. Al ben ik echt volkomen tevreven over Hennes opzich vind die monteur ook wel toffe kerel daar
[..]
Das iets anders dan informatica toch?
Haha als het maar geen Sniper ofzo is. Wat was dat een retard zeg
[..]
Ja kunnen we zeker eens doen
Ben je van het weekend/komende week ergens een uurtje tijdsbestedingsloos?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:42 schreef H-D het volgende:
Ja kunnen we zeker eens doen
Kan ik ook je nieuwe V70 zien
Aah het klinkt ook wel interessant opzich en zeker baangarantie danquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:48 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die andere kerel schijnt met de Hennes monteur gewerkt te hebben, een heel aantal jaren terug, en zou zijn eigen auto niet aan hem toe vertrouwen zei hij. Daarbij is 'ie zelf volgens mij betaalbaarder en kun je, mits je het een beetje handig doet, met 'm samen aan je auto werken. Leer je van, en het is toch betaalbaar
Informatiekunde is meer een mix tussen bedrijfskunde/zachte kant van informatica. Dus wel veel modelleren, analytisch leren denken, onderhandelen, maar verder ook veel kennis van structuur van organisaties/communicatie/etc.
Veel vraag en weinig aanbod, en los daarvan gewoon een leuk vakgebied
Van het weekend weet ik nog niet zeker maar volgende week heb ik sowieso wel tijd ergens jij?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:49 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ben je van het weekend/komende week ergens een uurtje tijdsbestedingsloos?
Idd. Ik vond het ook vaag om mijn oude auto bij de garage achter te latenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:02 schreef IrishBastard het volgende:
De S40 is weg, toch altijd gek om je auto na verkoop weg te zien rijden
Lol nee dan kan het niet. En bij 2e hands auto's kopen heb je altijd wel een klein risico toch? Sowieso kom je als verkoper echt totaal niet snel in de problemen bij tweedehands auto's. Ask je vriendin maar ( ze zij in Rechten SC dat ze je vriendin is vndaar )quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:12 schreef IrishBastard het volgende:
Nieuwe eigenaar twijfelde iets over het feit dat hij lichtjes (wit) leek te roken. Lijkt een beetje de rook die je normaal bij kou hebt. Heeft hij altijd gedaan, maar hij verbruikte geen koelvloeistof of iets (in ieder geval niet in mijn 23k km ). Moest hij me maar op mijn woord op geloven, want sludge was niet echt te controleren met een beurt van 1000km terug
Woon in omgeving van Venray, als het wat beter weer is wil ik best eens naar Nijmegen koetsen met de 740 of Amazon.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:46 schreef IrishBastard het volgende:
Zijn er nog meer mensen uit omgeving Nijmegen die het leuk vinden eens te meeten? Valt vast wel te regelen dan
Hij was wel tevreden ja Sowieso is het garantie tot het einde van de parkeergarage, om het maar zo te zeggen Maar ik weet gewoon dat de auto prima is, afgezien van wat stabilisatorstangrubbers en veerpootrubbersquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Lol nee dan kan het niet. En bij 2e hands auto's kopen heb je altijd wel een klein risico toch? Sowieso kom je als verkoper echt totaal niet snel in de problemen bij tweedehands auto's. Ask je vriendin maar ( ze zij in Rechten SC dat ze je vriendin is vndaar )
Maar hij was wel blij verder? Wat had ie eerst eigenlijk?
Chillquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:16 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Woon in omgeving van Venray, als het wat beter weer is wil ik best eens naar Nijmegen koetsen met de 740 of Amazon.
Ja sowieso aan garantie kan je echt niet beginnen. Heb jij een eigen parkeergarage dan? Dat lijkt me echt zo chillquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:17 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hij was wel tevreden ja Sowieso is het garantie tot het einde van de parkeergarage, om het maar zo te zeggen Maar ik weet gewoon dat de auto prima is, afgezien van wat stabilisatorstangrubbers en veerpootrubbers
Ja nee je snapt wel wat ik bedoel Eigen plek iddquote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:20 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, en de andere 40 plaatsen verhuur ik
Nee, we huren er een die bij het appartementencomplex hoort
Uhu is oke.p:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:50 schreef IrishBastard het volgende:
Prima Zou wel leuk zijn om nog wat meer mensen te zien, dus ik denk dat we hier een meet moment wel even posten?
Maar dat geld voor alle 2e hands auto'squote:Op zaterdag 10 maart 2012 01:13 schreef r8v2 het volgende:
Of de prijs matched met het uiterlijk/technische staat .
1.8 Comfort. 252.000 op de teller, 4 jaar door dezelfde eigenaar gereden zonder problemen. Sinds kort een nieuwe multiriem en spanrol. Zo goed als nieuwe banden eronder, half lederen stoeltjes, armsteun in 't midden (_O_), centrale vergrendeling, elektrische ramen en climate control!quote:Op zondag 11 maart 2012 12:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Mooie kleur watvoor een is het? Qua motor enzo
Mooie aanwinst danquote:Op zondag 11 maart 2012 14:07 schreef Tomaz het volgende:
[..]
1.8 Comfort. 252.000 op de teller, 4 jaar door dezelfde eigenaar gereden zonder problemen. Sinds kort een nieuwe multiriem en spanrol. Zo goed als nieuwe banden eronder, half lederen stoeltjes, armsteun in 't midden (_O_), centrale vergrendeling, elektrische ramen en climate control!
Ik ga er op vooruit en ben er nu al blij mee
Ziet er netjes uit zeg Nog wel even nieuwe naafkappen fiksenquote:
Bij de S/V40 is het gewoon alleen een steun toch, daar zit de bekerhouder onderquote:Op zondag 11 maart 2012 14:16 schreef JDude het volgende:
Die middenarmsteun/CD-verzamelbak is een fijn ding ja .
Inderdaad! Gelukkig maar, wie draait er nog cd's tegenwoordig...quote:Op maandag 12 maart 2012 09:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Bij de S/V40 is het gewoon alleen een steun toch, daar zit de bekerhouder onder
Zoiets?quote:Op maandag 12 maart 2012 09:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit zeg Nog wel even nieuwe naafkappen fiksen
Oh, volgens mij heb ik er toch echt een opbergding onder zitten waar precies CD-doosjes in passen.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Bij de S/V40 is het gewoon alleen een steun toch, daar zit de bekerhouder onder
Ik!quote:Op maandag 12 maart 2012 09:47 schreef Tomaz het volgende:
Inderdaad! Gelukkig maar, wie draait er nog cd's tegenwoordig...
Heb je zo'n steun die in de bekerhouder geplaatst is dan? Ik had de steun aan de stoel vast zittenquote:Op maandag 12 maart 2012 10:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Oh, volgens mij heb ik er toch echt een opbergding onder zitten waar precies CD-doosjes in passen.
Als ik die zou kunnen betalen had ik waarsch. net zo goed je S40 kunnen overnemenquote:Op maandag 12 maart 2012 10:05 schreef IrishBastard het volgende:
Ik heb nog wel 'n setje velgen met goede zomerbanden Dunlop SP Sport Fast Response met ik denk een 6mm profiel
Ah, da's een nieuw model, die heeft een ander interieur Verklaart wel veelquote:Op maandag 12 maart 2012 10:14 schreef JDude het volgende:
Goeie vraag. Zal eens kijken de volgende keer. Het is een S40 uit 2001, misschien dat dat nog wat uitmaakt?
Edit:
Google images is je vriend, willekeurig vergelijkbaar interieurtje hieronder te zien.
[ afbeelding ]
Als je de armsteun aan de voorkant optilt dan open je dus dat opberghok .
quote:Op maandag 12 maart 2012 10:23 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Als ik die zou kunnen betalen had ik waarsch. net zo goed je S40 kunnen overnemen
Ghehe, inderdaad. Het enige verschil tussen de wel en niet gefacelifte S40 (van het 1996-2004 model dan) dat ik tot nog toe had ontdekt, was dat het Volvo-logo achterop is verplaatst van linksonder het achterlicht naar middenop de achterklep, boven het slot . Maar kennelijk is er van binnen ook wat aangepast dan.quote:Op maandag 12 maart 2012 10:41 schreef IrishBastard het volgende:
Ah, da's een nieuw model, die heeft een ander interieur Verklaart wel veel
mooi zwart staat hem zeker goed!quote:
Ik ken er 1 die met klitteband aan de hoofdsteun vastgeplakt zit.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:00 schreef Tomaz het volgende:
Ik zoek een hoofdsteun-kledinghanger voor in de V40. Zijn er speciale Volvo versies voor, want de standaard kledinghangers (zie plaatje) passen niet
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |