quote:
Ik heb dat toevallig vanmiddag even bij gehouden, 1 druppel heeft 5min tijd nodig om buitenom bescherming te krijgen, dus een dun ijslaag, en rond 10 a 15min om volledig te voltooien, dit bij temp van -2.4gr nu is het -4.9gr en vochtigheid ligt ook lager waardoor het nu sneller kan gaan.
Echter 1 druppel per 2 seconden is wel aanbevolen maar dit is afhankelijk van de opstelling.
In mijn geval moet ik dit dus wel doen, ik zal mijn opstelling maar eens vertellen.
1 fles, onderin een piep klein gaatje met een naald, daarna dop beetje open draaien zodat de druppels eruit komen.
Ik heb een bak met een stukje laminaat bij het slaapkamer raam staan, ik zorg ervoor dat ik het laminaat scheef heb staan, onder deze ramen zitten onderin 2 gaten zodat het water (condens / beslagen) weg kan lopen. Nu raad je het al, de fles heb ik tegen het raam aangezet, de druppels vallen op de het stukje laminaat, deze volgt dan de weg naar het gaatje onder in de raam, de druppels volgen de weg naar buiten en done.
Echter als ik het per 1 min doe b.v dan zou de druppel bevriezen op de tegels en zou het een eeuwigheid duren voor er een ijspegel tevoorschijn komt, kortom beetje meer kan geen kwaat, dit zorgt tevens ook voor dat de ijspegel dikke wordt, want een hele dunne ijspegel zou het lange gewicht niet houden ben ik bang.
Anyway ik heb dus nu een pracht van een ijspegel, en ik hoop dat dit nog een hele lange wordt.
De vorige ijspegel was van begin 2011, deze was wel van natuur, veel sneeuw op het hokdak, hier liggen golfplaten op, je raad het dus al, al die smelt water van de sneeuw bevriest uiteindelijk weer, dit leverde toen een ijspegel op van 74cm, ik moet daar nog ergens een foto van hebben, ik zal morgen wel even kijken
: