abonnement Unibet Coolblue
pi_107414563
Het begon met dit topic: Stofzuiger robot

En sindsdien zijn er verschillende eigenaren op Fok! Stel hier je vragen, discuceer over welk merk het beste is, en vertel over de belevenissen van je stofzuiger robot.

De merken
iRobot Roomba
De Cleanmate Infinuvo
De Autocleaner Intelligent Floor Vac
De Kärcher RoboCleaner RC3000
De XV-11 van 'Neato Robotics'
De Samsung Furot II
De Smart Cleaner

Over de Roomba
Omdat Roomba's het meeste voorkomen, hier wat meer info:

Dit is Guppy's Roomba 563 PET.


Roomba is makkelijk in onderhoud, het schoonmaken is eenvoudig door de modulaire opbouw van het apparaat. Hij werkt volgens een willekeurig patroon de hele kamer af en keer wanneer hij klaar is weer terug naar zijn basisstation. De afvalbak zit achterop, en is makkelijk te verwijderen en leeg te maken. Lage drempels zijn geen probleem voor Roomba, en wanneer je alle snoeren wegwerkt, kan hij zonder problemen aan de slag.

En dat Roomba effectief is bewijst de foto van DennisMoore:


Roomba kan goed met huisdieren, en op YouTube zijn talloze filmpjes te vinden van katten die op de Roomba rondrijden, en honden die ze gefascineerd volgen. Hoewel de katten van Rewimo nog niet helemaal overtuigd waren:


Veel mensen geven hun Roomba een naam. In dit topic karren onder andere Data en Jozef rond. Op internet kun je ook stickers voor 'm kopen, of je kunt zelf creatief zijn een een pakje voor 'm naaien:


Waar is ie te koop?
Op dit moment is Roomba alleen nog via internetwinkels te koop. Klik hier voor een lijst met verkooppunten

Met Roomba houd je meer tijd over voor de leuke dingen in het leven! Mess chores, more life, is hun motto. In de meeste gevallen is dat ook zo. Niet in alle gevallen overigens.
pi_107414688
Nog even m'n vraag van het vorige topic:

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:18 schreef Ssserpente het volgende:
Zo, alle topics doorgespit; hier komt ws ook een Roomba. :)

Wij hebben alleen eetkamerstoelen zoals in de link hieronder (zit mobiel en plaatje plakken is lastig). Zou ie niet op die stoelpoten blijven hangen zoals ook gebeurde bij dat wasrek?

http://t1.gstatic.com/ima(...)p3fZ-rQoj1XYOhZIV_fA
Ik vroeg me dit ook af, iemand met ervaringen?
pi_107415090
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:48 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Helaas, grote kans dat de roomba daarop vastloopt.
Je kan misschien de stoelen verhogen met wat plakviltjes?
Dank voor de reacties!

Er zitten al speciale viltjes onder die je rond de poten klemt. Extra verhogen is geen optie dus.

Maar als het niet anders is, dan is het niet anders. Dan maar elke keer de stoelen op tafel.
pi_107415735
Wij zetten ook de stoelen omhoog. Wel zo fijn dat alles schoon is dan. En t houdt de tafel ook opgeruimd :)
Trotse mamma :)
  maandag 30 januari 2012 @ 21:12:38 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107416901
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:38 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dank voor de reacties!

Er zitten al speciale viltjes onder die je rond de poten klemt. Extra verhogen is geen optie dus.

Maar als het niet anders is, dan is het niet anders. Dan maar elke keer de stoelen op tafel.
Aan de voorkant van de stoelen een touwtje/elastiekje doen zodat de stofzuiger niet ingesloten wordt.

Of bedoel je dat de stofzuiger over de buis van de poten heen zal rijden?
pi_107416990
Dat laatste. :)
pi_107417309
dacht net te posten dat mijn 581 er niet overrijdt.. heb wel stoelen met gesloten aluminium frame.
pi_107417494
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:19 schreef FreddyTex het volgende:
dacht net te posten dat mijn 581 er niet overrijdt.. heb wel stoelen met gesloten aluminium frame.
Je had het over kabels. Het frame van onze stoelen is wel wat dikker.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:23:25 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107417521
Hmm...pinnetje op de achterkant aan de hoeken lassen/plakken/schroeven?
Een stukje van een chromen douchestang bijv.

Of hopen dat het meevalt :P
pi_107417694
kan geen foto posten, maar wij hebben eetkamerstoelen rechthoekig met alu vierkanten buizen (2cm) op de vloer. Hier blijft die op steken, een roomba 581. Misschien dat een 780 hoger kan klimmen, dat weet ik niet. De Neato rijdt er wel over.
pi_107418707
Kiek, dit zijn onze stoelen.



pi_107419074
mooie stoelen, heb er ongeveer dezelfde, maar met een gesloten frame. Bij mij blijft die half steken, knap dat die er bij jou overrijdt
pi_107419168
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:53 schreef FreddyTex het volgende:
mooie stoelen, heb er ongeveer dezelfde, maar met een gesloten frame. Bij mij blijft die half steken, knap dat die er bij jou overrijdt
Ik heb nog geen robostofzuiger. Mijn vraag was juist of ie daar niet op zal blijven hangen.

Wel dus...
  maandag 30 januari 2012 @ 21:55:23 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107419214
Die pakjes :D

Wij hebben ook een roomba, fijn ding :).
KuikenGuppy
pi_107419250
Ja, mijn roomba 581 hangt wel. De Neato rijdt erover, omdat die zichzelf 4cm kan optillen.
pi_107419405
Wat kost zo'n Neato dan?
pi_107419580
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:54 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik heb nog geen robostofzuiger. Mijn vraag was juist of ie daar niet op zal blijven hangen.

Wel dus...
Ik denk dat de 780 er ook op blijft hangen, in deze review las ik dat hij over obstakels tot 1,5cm kan klimmen.
http://robotbg.com/reviews/irobot_roomba_780_review?page=2
pi_107419855
Wij hebben die bij coolblue 499 betaald en hij is veel meer waard dan mijn 581 (die weggaat trouwens). Ik twijfelde tussen een 780 en een Neato.
De Neato is gewoon veel krachtiger en slimmer kan ik nu zeggen. Die rijdt niet kriskras rond, maar rijdt netjes de kamer af, ziet dat de deur openstaat en doet dan de volgende kamer.
Wij hebben 5 kamers op de verdieping waarvan de meeste tegenover elkaar staan. Mijn 581 kan zoiets gewoon niet aan. Die moet ik elke keer verzetten. Die Neato, die ik nu een maand, heb, rijdt alles zonder menselijke tussenkomst. En het grootste verschil is de zuigkracht: nooit meer borstels reinigen zoals bij de roomba (hangen vol haren).
pi_107420765
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:54 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik heb nog geen robostofzuiger. Mijn vraag was juist of ie daar niet op zal blijven hangen.

Wel dus...
Kan je even opmeten hoe hoot die poten zijn? Want als ik het zo ze zijn ze vrij dik, dik genoeg om de roomba tegen te houden.
pi_107420884
hoogte is 2,5cm
pi_107421006
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef Ssserpente het volgende:
Kiek, dit zijn onze stoelen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb in mijn woonkamer een luie stoel staan met zo'n frame. De buis is 2,7 cm dik en mijn Roomba is er nog nooit overheen gegaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107421198
Dank, Freddy. Ik vind het wel opvallend dat jij als één van de weinigen enthousiaster bent over de Neato dan de Roomba. Komt dat? Weinig Neatobezitters?

Om en nabij de 3 cm, athlonkmf.
pi_107421259
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb in mijn woonkamer een luie stoel staan met zo'n frame. De buis is 2,7 cm dik en mijn Roomba is er nog nooit overheen gegaan.
Da's dunner dan de onze. :)
pi_107421346
Omdat de Neato hier nog maar 2 maanden is, daarom. Geen kat heeft dit apparaat, tenzij via de US geïmporteerd. Op elke internationale site wordt die opgehemeld, alleen hier zijn er veel roomba kopers. Omdat dit op elke hoek van de straat te vinden is en op alle marktplaatsen gedumpt wordt.

Ik heb ze beiden en echt waar, mijn roomba is er speelgoed tegen.
pi_107421520
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:32 schreef FreddyTex het volgende:
Omdat de Neato hier nog maar 2 maanden is, daarom. Geen kat heeft dit apparaat, tenzij via de US geïmporteerd. Op elke internationale site wordt die opgehemeld, alleen hier zijn er veel roomba kopers. Omdat dit op elke hoek van de straat te vinden is en op alle marktplaatsen gedumpt wordt.

Ik heb ze beiden en echt waar, mijn roomba is er speelgoed tegen.
Ah, vandaar. :) Je maakt me aan het twijfelen.
pi_107421762
Zal even een paar zaken opsommen:
a) random ongestructureerd rijgedrag of geordende mapping
b) geheugen om werk verder te zetten of niet (tot 3x toe)
c) 15x meer zuigkracht
d) herkennen van deuren, dieren enz. Als het dier weg is, rijdt die naar de plek toe waar de kat lag en zuigt die plaats. Heb de test gedaan met een "dino" van de kleine.
e) upgradebaar: wordt continu verbeterd
f) minder onderhoud

Hij heeft 1 nadeel en dat is, zoals ik al zij, het geluid. Hij klinkt zoals een Dyson qua lawaai. Niet erg, want ik ben er toch niet.
pi_107421804
Knap die ie zelfs uitgestorven dieren herkent. :D
pi_107421825
yep, hij heet "bubbles"
pi_107421828
Mijn Roomba is 2 maal stuk gegaan op nog geen jaar tijd, dus heb ik vorige week ook de Neato gekocht. Echt super tevreden!!
pi_107421847
de dino
pi_107421943
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef FreddyTex het volgende:
de dino
Ah, bedankt...
  maandag 30 januari 2012 @ 23:38:15 #32
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_107425013
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:38 schreef FreddyTex het volgende:
Zal even een paar zaken opsommen:
a) random ongestructureerd rijgedrag of geordende mapping
b) geheugen om werk verder te zetten of niet (tot 3x toe)
c) 15x meer zuigkracht
d) herkennen van deuren, dieren enz. Als het dier weg is, rijdt die naar de plek toe waar de kat lag en zuigt die plaats. Heb de test gedaan met een "dino" van de kleine.
e) upgradebaar: wordt continu verbeterd
f) minder onderhoud

Hij heeft 1 nadeel en dat is, zoals ik al zij, het geluid. Hij klinkt zoals een Dyson qua lawaai. Niet erg, want ik ben er toch niet.
Stofzuigers zijn nou eenmaal niet stil. En mijn Neato maakt minder herrie dan mijn Miele 'normale' stofzuiger.

Heb gisteren voor het eerst sinds sinterklaasavond (toen Neato in de schoen zat) de borstel schoongemaakt. Er zaten letterlijk 3 haren in gedraaid, that's all. En dat met 2x per week zolder en 1e verdieping en 3x per week BG.

Er is nu trouwens een Duits bedrijf dat Neato's onder hun eigen label mag verkopen. Ze hebben de originele Neato gemodificeerd waardoor deze nog beter is geworden. Buiten technische specificaties, zuigkracht en zuinigheid is de belangrijkste verandering een zijborstel (al zorgt dat wel weer voor meer onderhoud, zie Roomba etc.). Het wordt verkocht onder de merknaam Kobold VR-100
  dinsdag 31 januari 2012 @ 00:47:57 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107427752
@coelho heb jij huisdieren? Wij hebben twee honden en moeten de roomba borstels toch na elke ronde schoonmaken. Zou dat met de neato anders zijn?
KuikenGuppy
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:34:32 #34
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_107432781
Ik heb een vraagje m.b.t. de lighthouses voor de Roomba 780.

Mijn Roomba heeft nu zijn eerste paar testrondjes gereden. Ben er erg tevreden over, alles is behoorlijk schoon in vrij korte tijd. Alleen lijkt de Roomba de lighthouses niet te begrijpen. Hij 'ziet' de straal duidelijk wel en rijdt er ook niet doorheen, maar de straal van het lighthouse zou toch na enige tijd moeten deactiveren zodat de Roomba er doorheen kan? Dit lijkt niet te gebeuren. Kan dit aan het feit liggen dat ik zelf op clean heb gedrukt en niet via het programma gewerkt heb?

Overigens, is er een manier om de tijd van de lighthouses in te stellen? Dat deze na xx minuten uitgaat?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:44:01 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_107433037
Heb je het nu over lighthouses of virtual walls?
KuikenGuppy
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:53:15 #36
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_107433302
lighthouses.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:01:28 #37
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_107433559
En waar probeer je de lighthouses voor te gebruiken?
Trotse mamma :)
pi_107433583
Zoals bekend heb ik de Navibot.
Heb spijt dat ik destijds niet heb gewacht tot de Neato ook in Nederland te verkrijgen was.
Samantha is inmiddels voor de derde keer terug in 8 maanden.
Eigenlijk komt ze iedere keer slechter terug dan dat ze ging. Maar de klantenservice heeft geen andere reactie dan stuur maar weer op.
Ik begin zelfs te vermoeden dat de e-mails door een computer wordden beantwoord, maar bellen heeft ook niet veel zin.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:04:21 #39
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_107433637
Zoals ik het heb begrepen werkt een lighthouse als een vrtual wall die na een bepaalde tijd uitgaat, toch?

Ik probeer ervoor te zorgen dat Walter naar bepaalde ruimtes in het huis komt.
pi_107434433
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:30 schreef Ssserpente het volgende:

Om en nabij de 3 cm, athlonkmf.
Dat is waarschijnlijk zo hoog dat de roomba er niet over heen zal proberen te gaan.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:12:45 #41
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_107438083
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:47 schreef Burdie het volgende:
@coelho heb jij huisdieren? Wij hebben twee honden en moeten de roomba borstels toch na elke ronde schoonmaken. Zou dat met de neato anders zijn?
Ik heb alleen een parkiet. Ik denk echter dat het grote verschil 'm in het materiaal van de borstel zit. Bij Neato zijn dat rubberen flapjes, en bij Roomba volgens mij borstelharen. Daar blijft veel meer in hangen en hechten.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:59:07 #42
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_107439633
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:04 schreef mol_air het volgende:
Zoals ik het heb begrepen werkt een lighthouse als een vrtual wall die na een bepaalde tijd uitgaat, toch?

Ik probeer ervoor te zorgen dat Walter naar bepaalde ruimtes in het huis komt.
Volgens mij zou de lighthouse inderdaad uit moeten gaan als de kamer klaar is. Maar je kunt hem ook als muur gebruiken geloof ik. Staat de modus niet verkeerd? Op wall ipv lighthouse?
Trotse mamma :)
pi_107447161
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:59 schreef Faithz het volgende:

[..]

Volgens mij zou de lighthouse inderdaad uit moeten gaan als de kamer klaar is.
Nope, de lighthouses/virtual walls gaan pas uit als de Roomba uit is. Niet nadat Roomba er langs is geweest (of in de buurt). Je kan ze niet instellen dat ze na een tijdje vanzelf uitgaan. Helaas, want ze vreten stroom.

Je kan ze instellen als lighthouse, dan weet Roomba dat hij de kamer, waarvoor het lighthouse staat moet doen, nadat hij klaar is met de kamer waarin hij bezig was tot hij het lighthouse tegenkwam (deze gaat dan niet vanzelf uit), of je kan ze instellen als virtual wall, dan komt hij nevernooit in die andere kamer.

quote:
Maar je kunt hem ook als muur gebruiken geloof ik. Staat de modus niet verkeerd? Op wall ipv lighthouse?
Dat zat ik ook te denken. :)

Fillempie: http://nlsupport.irobot.c(...)/a_id/2323/related/1

[ Bericht 4% gewijzigd door Sangroid op 01-02-2012 16:56:53 ]
pi_107476838
hier rijdt ook al enkele weken een Neato. s' morgens vertrekken met open deuren en als je terugkomt is alles gedaan.
pi_107489289
Ik heb het wieltje binnen gekregen, hij lijkt nu zelfs nog iets meer te bulderen als met het originele wieltje.
Maar even aankijken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_107521607
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:38 schreef Coelho het volgende:
Het wordt verkocht onder de merknaam Kobold VR-100
Iemand al ervaring met deze. ??
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_107587439
Shit.....juffrouw jannie stond voor gisterochtend nog geprogrammeerd maar had niet opgeruimd......nu is er een cadeau lint in een zijwiel gegaan,ze ligt nu op de ok ;-) maar het zijwiel,is dat er ook nog uit te halen?wij krijgen het niet voor elkaar dus denk dat we t lint maar afknippen want zal er wel tig keer omheen zijn gedraaid.....beetje jammer.....

Enne ik las ergens dat een roomba een kruimelzuiger was......onze kruimelzuiger kan geen puzzelstukje opzuigen ;-)
pi_107591307
Of een pen in 3 stukken achterlaten :')

Geen idee waar ie die gevonden had.
Trotse mamma :)
pi_107645617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 09:50 schreef het-is-mij het volgende:
Shit.....juffrouw jannie stond voor gisterochtend nog geprogrammeerd maar had niet opgeruimd......nu is er een cadeau lint in een zijwiel gegaan,ze ligt nu op de ok ;-) maar het zijwiel,is dat er ook nog uit te halen?wij krijgen het niet voor elkaar dus denk dat we t lint maar afknippen want zal er wel tig keer omheen zijn gedraaid.....beetje jammer.....

Enne ik las ergens dat een roomba een kruimelzuiger was......onze kruimelzuiger kan geen puzzelstukje opzuigen ;-)
pi_107647760
Dank je,dit was gelukt maar in t wiel zelf zeg maar.
Maar ze doett t weer en anders kopen we een nieuw wiel,t is niet andere maar voordeel van een bekender merk qua onderdelen etc.is allemaal net wat makkelijker
pi_107761392
Hebben jullie ook het probleem dat de Roomba het basis station van zijn plaats trekt als hij begint met zijn taak?

Ik wordt er niet goed van. Het is ook vederlicht terwijl het juist zwaar zou moeten zijn om te kunnen blijven staan.

Ik trof laatst de Roomba aan terwijl deze al zeker een uur doelloos aan het rondrijden was en al zeker 2,5u bezig was. Het probleem was dat hij dus niet terug kon naar het basis station. Gewoon ronduit zielig :'(
Trotse mamma :)
pi_107761536
Dat heeft die van ons ook.
Al staat deze al een poosje ongebruikt te wezen. Je kunt het basisstation eventueel met wat ducttape oid op de vloer vastzetten.
pi_107766555
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 19:26 schreef Faithz het volgende:
Hebben jullie ook het probleem dat de Roomba het basis station van zijn plaats trekt als hij begint met zijn taak?

Ik wordt er niet goed van. Het is ook vederlicht terwijl het juist zwaar zou moeten zijn om te kunnen blijven staan.

Ik trof laatst de Roomba aan terwijl deze al zeker een uur doelloos aan het rondrijden was en al zeker 2,5u bezig was. Het probleem was dat hij dus niet terug kon naar het basis station. Gewoon ronduit zielig :'(
Wij hebben het hier ook, ze hadden die adapter in het basisstation moeten maken zodat hij zwaarder was.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 8 februari 2012 @ 22:56:21 #54
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_107774664
Nergens last van?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_107805513

Ik hoef mijn docking niet eens altijd te gebruiken. Zet ik hem op de verdieping, rijdt die naar het stofzuigen terug naar de plaats waar ik hem neerzette. Staat de docking er wel, herlaadt die zich en gaat desnoods weer op pad
pi_107807037
Ik zet het basistation met de rug tegen een muur of kast aan en dat gaat prima. Truus rijdt de laatste centimeters er heel voorzichtig naartoe.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_108018318
Wie weet het verschil tussen de Neato XV 11 & XV 12 of de XV 15?
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_108020016
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:42 schreef crowone het volgende:
Wie weet het verschil tussen de Neato XV 11 & XV 12 of de XV 15?
Die zijn hetzelfde, alleen voor verschillende markten bedoeld (en ze hebben een andere kleur).

Zie ook: http://robotbg.com/reviews/neato_xv_11_xv_12_xv_15_review
pi_108024771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 21:32 schreef Cat22 het volgende:
Ik zet het basistation met de rug tegen een muur of kast aan en dat gaat prima. Truus rijdt de laatste centimeters er heel voorzichtig naartoe.
Maar bij het wegreden neemt hij het wel eens mee.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:53:19 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_108025236
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:45 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar bij het wegreden neemt hij het wel eens mee.
Nooit last van gehad :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 03:50:00 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_108035049
Komt mij ook niet bekend voor?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108035425
Hier dus wel, gisteren stond ie weer verloren in de woonkamer :{

Toen ik hem wilde laten docken gaf hij een error, need charging. Had ie het docking station weer scheef getrokken. Ik ga eens kijken of ik het docking station kan verzwaren. Ik zie het niet zitten om met ducktape op mijn tegelvloer te gaan spelen en ik wil het ook kunnen optillen voor dweilen e.d.

Ik zal er een filmpje van schieten voor jullie beeldvorming :)
Trotse mamma :)
pi_108036782
Gewoon dubbelzijdig tape gebruiken
pi_108077819
Dit bedoel ik dus:

http://img.photobucket.com/albums/v665/Faithzz/8a8d7c5f.mp4

ff een linkje, heb geen andere opties beschikbaar bij mobiel posten.

[ Bericht 42% gewijzigd door Faithz op 17-02-2012 14:03:25 ]
Trotse mamma :)
  Moderator vrijdag 17 februari 2012 @ 14:03:33 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_108078071
Ik zie je foto niet? Lama, even filmpje kijken

Huh, da's raar. Kijk eens aan de onderkant van je Roomba. Zit daar iets waardoor ie blijft hangen? Of zijn die anti-slip dingetjes onder je dock versleten/weg/stuk?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108078338
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 13:56 schreef Faithz het volgende:
Dit bedoel ik dus:

http://img.photobucket.com/albums/v665/Faithzz/8a8d7c5f.mp4

ff een linkje, heb geen andere opties beschikbaar bij mobiel posten.
Wellicht is je vloer te glad voor het dock? Hier blijft hij op laminaat prima staan.
Bij de Action kun je van die antislipmatjes kopen. Zou dat misschien helpen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_108081058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:19 schreef Coelho het volgende:

Die zijn hetzelfde, alleen voor verschillende markten bedoeld (en ze hebben een andere kleur).

Zie ook: http://robotbg.com/reviews/neato_xv_11_xv_12_xv_15_review
quote:
Notes:
Built on top of the Neato technology, but includes several modifications, like side brush, brush bar, better filter (still not HEPA grade), lower noise level, better suction (12-28%), Li-ion battery
De Vorwerk Kobold VR100 schijnt beter te zijn, Nog niemand ervaring met deze Kobold???
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_108081820
De Kobold is volgens mij een gepimpte neato.

Thnx voor de tips, ik ga een antislip matje proberen :)
Trotse mamma :)
pi_108082473
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 15:50 schreef Faithz het volgende:
De Kobold is volgens mij een gepimpte neato.
:?

Ik zie Li-on batterijen en mider lawaai toch meer als een verbetering dan pimpen.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_108087665
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:04 schreef crowone het volgende:

[..]

:?

Ik zie Li-on batterijen en mider lawaai toch meer als een verbetering dan pimpen.
:') Ik dacht dat het over de stofzuiger ging ipv t woord pimpen. Maar succes ermee :)
Trotse mamma :)
pi_108440286
Ik wil wel eens weten of er een nieuwe serie uitkomt voor de iRobot Roomba. Weet iemand dit?
  zondag 26 februari 2012 @ 22:03:10 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_108440713
De vernieuwing is net gedaan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_108440993
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:03 schreef Scorpie het volgende:
De vernieuwing is net gedaan?
Een jaar geleden.
pi_108662458
Wij hebben een platte stoffen loungebank en 2 katten die er graag op liggen.
Ik bedacht dat als ik de kussens er naast leg de Roomba hier prima op kan laten rijden.

En dat werkt inderdaad perfect ^O^ _O_ :

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108666049
Ik vind het nadeel trouwens wel dat de Roomba best bang is om in de buurt van het laadstation te zuigen.
Als hij in de buurt komt dan wordt er met een grote boog omheen gereden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 15:47:57 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_108666141
Klopt, dat doet ie hier ook. Eens in de zoveel tijd moet ik daar dus even vegen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108666873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Klopt, dat doet ie hier ook. Eens in de zoveel tijd moet ik daar dus even vegen
Ok dan ligt het niet aan mij :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:15:32 #78
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_108667120
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:52 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben een platte stoffen loungebank en 2 katten die er graag op liggen.
Ik bedacht dat als ik de kussens er naast leg de Roomba hier prima op kan laten rijden.

En dat werkt inderdaad perfect ^O^ _O_ :

Hehe, mooi filmpje!

^O^
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 16:20:31 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_108667272
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:08 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ok dan ligt het niet aan mij :)
Nope! En we hebben precies dezelfde Roomba.

Toch kunstig he, hoe ie op die bank blijft en er niet vanaf pleurt :Y Ik blijf het zo'n geweldig ding vinden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108667483
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nope! En we hebben precies dezelfde Roomba.

Toch kunstig he, hoe ie op die bank blijft en er niet vanaf pleurt :Y Ik blijf het zo'n geweldig ding vinden.
Heel kunstig, hij reed wel een keer met 1 wiel langs buitenkant naar toen is hij gelijk gestopt met een error.

Ik heb trouwens het basisstation verplaatst, staat nu onder de tv kast en ik heb er tesa power strips onder gedaan voor het verschuiven!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_108667489
Al een tijdje vraag ik me af of hij ook m'n bed zou kunnen doen ivm met kattenhaar aldaar, maar ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik vermoed dat hij gewoon het hoeslaken van het matras zal trekken.

Ik ruim altijd netjes de vloer leeg voor ik Roomba aanzet, maar hij had toch iets gevonden. Leek wel een hulpstuk; Roomba-plumeau

pi_108667532
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Al een tijdje vraag ik me af of hij ook m'n bed zou kunnen doen ivm met kattenhaar aldaar, maar ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik vermoed dat hij gewoon het hoeslaken van het matras zal trekken.

Ik ruim altijd netjes de vloer leeg voor ik Roomba aanzet, maar hij had toch iets gevonden. Leek wel een hulpstuk; Roomba-plumeau

Haha, kattenspeeltje. Hebben wij ook al een keer gehad.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 16:28:00 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_108667555
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Al een tijdje vraag ik me af of hij ook m'n bed zou kunnen doen ivm met kattenhaar aldaar, maar ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik vermoed dat hij gewoon het hoeslaken van het matras zal trekken.

Ik ruim altijd netjes de vloer leeg voor ik Roomba aanzet, maar hij had toch iets gevonden. Leek wel een hulpstuk; Roomba-plumeau

Hahaha, en ook gewoon doorgaan _O-

Mijn Roomba had laatst een extra oplaadpunt ontdekt :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108667587
Ik zie een nieuw topic ontstaan: prooien van robotstofzuigers. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_108667637
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:52 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben een platte stoffen loungebank en 2 katten die er graag op liggen.
Ik bedacht dat als ik de kussens er naast leg de Roomba hier prima op kan laten rijden.

En dat werkt inderdaad perfect ^O^ _O_ :

Briljant. _O-
Ik zou het bij mijn bank ook zo willen doen maar denk dat die te smal is. Daar kan Truus niet lekker haar rondjes doen. Gelukkig liggen er voor dageljks gebruik dekens op, die zijn snel genoeg in de was gegooid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_108667643
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hahaha, en ook gewoon doorgaan _O-

Mijn Roomba had laatst een extra oplaadpunt ontdekt :')
[ afbeelding ]
Was hij leeg? :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 16:32:04 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_108667680
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:30 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Was hij leeg? :D
Meh, het zat niet zo lekker geloof ik, dat snoer :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108667681
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Briljant. _O-
Ik zou het bij mijn bank ook zo willen doen maar denk dat die te smal is. Daar kan Truus niet lekker haar rondjes doen. Gelukkig liggen er voor dageljks gebruik dekens op, die zijn snel genoeg in de was gegooid.
Je kan het altijd proberen, als de bank vlak is dan moet het kunnen.
Hoe kleiner de bank hoe effectiever er wordt schoongemaakt.
En anders via spot cleaning.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:46:38 #89
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108774378
Ik meld me ook maar even, sinds kerst de 770 in bezit (heb 4 cavia's en een hond, erg welkom dus) , en wat een hemelse verlichting om niet meer te hoeven stofzuigen!!

wel wil ik wat extra roterende borsteltjes bestellen (die gele) weet iemand waar dat kan?

edit: al gevonden :+
pi_108783759
Swiffer, zou je kunnen posten waar je deze hebt gevonden en tegen welke prijs? thanks!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:18:34 #91
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108789001
Op deze site staat een lijst met verkooppunten: http://www.asimotion.nl/Verkooppunten-14-0-0.html

Ongetwijfeld kun je bij hen ook onderdelen kopen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:02:29 #93
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108854918
quote:
En binnen 24 uur geleverd,. netjes hoor!
pi_109083529
onderdelen gewoon via ebay. Ben je 9 van de 10 x goedkoper uit.
pi_109444063
Mijn Roomba is onder m'n bed vastgelopen. :( 8)7 Even bedenken hoe ik dit ga oplossen zonder mijn bed uit elkaar te moeten halen. :P
pi_109515196
Bezemsteel? :P
pi_109518261
Leg kruimeltjes neer om hem er onder uit te lokken :s)
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 26 maart 2012 @ 11:29:02 #98
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_109524008
Bezemsteel/stofzuigerstang ( :+ )
  Moderator maandag 26 maart 2012 @ 12:46:07 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_109526218
En gewoon op je buik gaan liggen en m pakken is geen optie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 3 april 2012 @ 07:28:45 #100
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_109836961
En is de Roomba al uit zijn benarde situatie gered?

Onze Samantha is nog maar weer eens naar de reparateur. })
Hoop dat ze toch eind deze week weer terug is. Moet al weer drie weken zelf stofzuigen :(
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  dinsdag 3 april 2012 @ 19:06:53 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_109861223
Zojuist weer de hele woning gezogen _O_
Bij het bakje leegmaken komt er een heel potlood uit :D 8)7
Nadien deed hij het een stuk beter :P
pi_109871478
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:
En gewoon op je buik gaan liggen en m pakken is geen optie?
M'n Roomba past precies onder het bed en hij stond echt in het midden, ik heb niet zulke lange armen. Uiteindelijk met de stok van de gewone stofzuiger er onderweg gehaald gelukkig. :)
pi_110138131
Hoi! Ik wil een Neato. O+ Zijn die nu gewoon in Nederland te koop, of moet ik die invoeren? En heeft Neato ook een speciaal dierenmodel?

Edit: ah, in NL verkrijgbaar, zie ik. Klopt het dat de XV-15 alleen zuigt en de E.Ziclean ook dweilt? Iemand ervaring met die laatste? Ze zijn even duur maar ik kan me voorstellen dat de dweiler gevoeliger is voor stukgaan. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door -Spring op 10-04-2012 15:30:24 ]
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:29:39 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_110138596
Gister maar weer eens mijn cleanmate schoongemaakt want hij deed het niet 100% meer ;)
Dus raam open zover mogelijk uitelkaar gehaald en toen ...
Met 6 bar luchtdruk hele ding schoongespoten
Buren zullen wel gedacht hebben 8)7 maar sindsdien doet hij het weer helemaal ^O^
En ja er kwam een heleboel uche uche vanaf :P
Aanrader dus ..... ik zeg doen :7
pi_110138769
Kost dat -Spring?
pi_110138940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:33 schreef Raissa het volgende:
Kost dat -Spring?
¤499...
  woensdag 11 april 2012 @ 12:44:26 #107
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_110176977
Zit er ook over na te denken om een stofzuigrobot aan te schaffen. Nu ik dit topic heb gelezen zit ik te twijfelen tussen de Roomba 770 en de Neato (of die duitse versie)

Zitten toch wel flinke verschillen in. De Neato mist de borstels en de HEPA filters. In reviews wordt ook gezegd dat de Neato zeker 5cm vanuit de muur niet schoon maakt, door het gemis van de borstels.

Klopt dat ook volgens de ervaringen van de gebruikers?

Dat de Neato wat meer geluid maakt vind ik niet zo'n probleem. Hij doet toch ze werk als ik weg ben.

Hoe zit het met het onderhoud van beide? Schijnt dat de Roomba nog wel regelmatig schoon gemaakt moet worden?
pi_110323199
Ik gebruik de Roomba sinds uit uitkomen van de 1e serie.
Het probleem was daarvan dat die niet modulair was opgebouwd, was er iets stuk dan was het lastiger te vervangen.
Ik heb de mijne nog hier staan van de 1e serie, er is iets mis mee, zuigt niet meer, motor wellicht defect.
Wellicht geschikt voor marktplaats.

Ik heb nu een paar jaar deze 2, werken perfect, 1 upgrade naar pet series met opvang bankje met de half ronde blauwe filter,


P.s ik raad iedereen aan vooral niet
Hongkong klonen te bestellen, deze gaan echt zeer snel kapot en het is lastig te repareren.
pi_110465461
Als ex roomba 581 gebruiker, kan ik zeggen dat de Neato gewoon een verademing is. En hij is even effi- of onefficiënt in de hoeken. Het toestel rijdt ongeveer een 1,5cm naast de plinten. Mijn roomba duwde met zijn borstel veel pluis weg, wat niet optimaal is.
Grote voordelen van de Neato zijn de geweldige zuigkracht: haar van de hond en kids zit in de bak en niet op de borstel. Ook al dat gepruts met die kastjes in de deuren is weg.
Dit apparaat is een stap vooruit tegenover de roomba's vind ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:25:07 ]
  woensdag 18 april 2012 @ 07:46:36 #110
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_110471651
Eindelijk een e-mailtje dat mijn Samantha weer opgehaald kon worden! Ze was al ruim een maand weg voor reparatie (again). Kom ik daar, is het niet mijn Samantha (volgens de bon en serienummer), maar van iemand anders. }) Deze was nog niet eens een maand oud voor ie ter reparatie aangeboden werd.
Op het service centrum is dus gewoon e.e.a. verwisseld. Degene die mijn exemplaar heeft gekregen komt ook wel, want die had ook de lader (die ook defect was) ingeleverd en die zat ook bij het exemplaar dat ik heb gekregen.
Nu maar afwachten wanneer Samantha weer terecht komt. Het wordt er hier niet schoner op, door dystrofie in mijn rechterhand kan ik niet stofzuigen, dus klungel ik maar wat met een bezem, dat gaat net. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Yemanja op 19-04-2012 13:59:10 ]
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_110753736
Na de opmerkingen over de Neato zit ik te denken om er één aan te schaffen in plaats van een Roomba. Weet iemand of het Duitse bedrijf net zo goed bezig is met software updates en dergelijke?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_110808686
Mijn Neato heeft al 2 updates gehad. Elke keer weer een verbetering: de laatste update was een oplossing om nog beter kamer per kamer te rijden.. Had 499¤ betaald.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:23:57 ]
pi_110853378
Leuke aanbieding op clicktobuy. Is deze wat? Kan deze zich meten met andere stofzuigers?
http://www.clicktobuy.nl/carneo-smart-cleaner-400
pi_110853617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 10:33 schreef fl1p het volgende:
Leuke aanbieding op clicktobuy. Is deze wat? Kan deze zich meten met andere stofzuigers?
http://www.clicktobuy.nl/carneo-smart-cleaner-400
Zoals ik al schreef, De Samantha, Hongkong rommel of andere clonen zijn simpelweg gewoon poep.
De Neato is een mooi voorbeeld hoe het wel moet, ik zou zonder veder nadenken er 1tje aanschaffen, die is gewoon goed en vergelijkbaar met de roomba.

De link die jij gaf is het zelfde als 100 euro biljet voor een net opgeladen Roomba leggen.

Om je vraag te beantwoorden, deze robot zal slecht zijn werk doen en zal snel stuk zijn, reken maar van Yesss!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 10:41:31 ]
pi_110875066
Inderdaad, ik heb er ook eentje ooit gekocht via Groupon. Weggesmeten geld Niks zuigen, overal opbotsen en de batterij was flut. De Neato zuigt en is zeer intelligent. Dit ding rijdt mijn kamers 1 na 1 af door alleen de deur open te zetten. Onze tapijten in de hal zijn nog nooit properder geweest.
pi_110875330
Komen er eigenlijk ook software updates voor de Roomba uit?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110879495
nee... niet bij mijn weten en heb jarenlang een 555 gehad.
pi_110884361
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:15 schreef junkiexp het volgende:
Komen er eigenlijk ook software updates voor de Roomba uit?
Nou ik heb wel wat software gevonden, probleem is dat je de robot open moet maken en zelf een interface moet maken.
Er is zelfs een forum waar men hele andere dingen met de roomba doen dan stofzuigen.

Echter de standaard software is al vrij geniaal, Roomba maakt karretjes voor Mars, heeft enorme defensie budgetten gehad.
En daar doen wij ons voordeel mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 23:31:46 ]
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 07:49:47 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_110890960
Ik heb voor mijn Roomba geen behoefte aan een software update
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 april 2012 @ 10:42:15 #120
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_110892780
Ik lees in een recensie van de Roomba 555 op Pixmania dat hij niet werkt op zwart tapijt. Kan iemand dit bevestigen? Wij hebben veeeeel zwart tapijt liggen!
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 10:46:28 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_110892841
Check! Roomba's willen niet op zwart. Denken ze dat ze in een afgrond pleuren.

Ik heb die recensie niet gelezen toen ik ons zwarte vloerkleed kocht :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 april 2012 @ 10:52:20 #122
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110892919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Check! Roomba's willen niet op zwart. Denken ze dat ze in een afgrond pleuren.

Ik heb die recensie niet gelezen toen ik ons zwarte vloerkleed kocht :')
Wat gebeurt er dan als je hem er zelf op zet? :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 10:56:26 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_110892984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan als je hem er zelf op zet? :')
"Foutmelding! Plaats Roomba op een nieuwe lokatie en druk 'reiningen' om te herstarten"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 april 2012 @ 10:57:13 #124
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110892997
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

"Foutmelding! Plaats Roomba op een nieuwe lokatie en druk 'reiningen' om te herstarten"
Oh.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 10:58:29 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_110893014
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Oh.
Was ook mijn reactie...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 28 april 2012 @ 11:07:02 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_110893139
Bizar. Ik vind het nogal een non-sellingpoint. Ben sws. meer naar een Neato aan het neigen. Ik twijfel nog, ik vind het veel geld en een beetje decadent. Maar het is elke dag ruzie thuis om wie er stofzuigt. We hebben de werkster ontslagen, op voorwaarde dat vriendlief zou gaan stofzuigen, dat is nu twee maanden geleden en hij heeft het nog niet een keer gedaan. We werken beide fulltime, er is een kind dat net kruipt en een kat, en er ligt zoals ik zei veeeeel tapijt, dus het moet echt wel een paar keer per week.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 11:08:10 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_110893159
Het is natuurlijk bedoeld zodat ze niet van trappen af vallen. Maar goed, het zou eigenlijk een functie moeten zijn die je uit kunt zetten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110894749
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Check! Roomba's willen niet op zwart. Denken ze dat ze in een afgrond pleuren.

Ik heb die recensie niet gelezen toen ik ons zwarte vloerkleed kocht :')
Ligt aan of het zwart wel of geen licht reflecteert. Ik heb in kamers in huis zowel zwarte tegels als laminiaat. Onze roomba heeft er geen problemen mee.
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:20:57 #129
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_110894752
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:07 schreef Aventura het volgende:
Bizar. Ik vind het nogal een non-sellingpoint. Ben sws. meer naar een Neato aan het neigen. Ik twijfel nog, ik vind het veel geld en een beetje decadent. Maar het is elke dag ruzie thuis om wie er stofzuigt. We hebben de werkster ontslagen, op voorwaarde dat vriendlief zou gaan stofzuigen, dat is nu twee maanden geleden en hij heeft het nog niet een keer gedaan. We werken beide fulltime, er is een kind dat net kruipt en een kat, en er ligt zoals ik zei veeeeel tapijt, dus het moet echt wel een paar keer per week.
Weet dan dat Neato ook niet op hoogpolige tapijten rijdt (type Samson - van Gert). Ik denk Roomba ook niet (zie die ronddraaiende borstel al lekker verstrikt raken...), maar die heb ik niet en daar kan ik niet over oordelen. Verder een topapparaat. Je gaat 'm vaker aanzetten dan dat je stofzuigt, gewoon omdat het kan...
  zaterdag 28 april 2012 @ 12:30:49 #130
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110894994
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:07 schreef Aventura het volgende:
Bizar. Ik vind het nogal een non-sellingpoint. Ben sws. meer naar een Neato aan het neigen. Ik twijfel nog, ik vind het veel geld en een beetje decadent. Maar het is elke dag ruzie thuis om wie er stofzuigt. We hebben de werkster ontslagen, op voorwaarde dat vriendlief zou gaan stofzuigen, dat is nu twee maanden geleden en hij heeft het nog niet een keer gedaan. We werken beide fulltime, er is een kind dat net kruipt en een kat, en er ligt zoals ik zei veeeeel tapijt, dus het moet echt wel een paar keer per week.
Als je beide werkt hoor je ook geen kind te krijgen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_110895120
als ex roomba 555 bezitster kan ik gemakkelijk zeggen dat een neato over mijn vloerkleed en drempels rijdt van 2cm hoog/dik en de roomba er gewoon tegenaan botste.

De nieuwe 700 serie is gewoon cosmetisch veranderd, mijn vriendin heeft immers een 770 gekocht. Ze heeft hier zwaar spijt van wanneer ze de mijne als test gebruik heeft.
Ik ben nog steeds zeer tevreden wanneer ik zie dat de zuigkracht veel hoger ligt, het ding heel mijn huis rijdt en ik niet dat vervelende onderhoud (vuil in de borstels) heb, hetgeen ik wel had met een roomba.
  Moderator zaterdag 28 april 2012 @ 13:17:37 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_110896071
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Als je beide werkt hoor je ook geen kind te krijgen.
Die discussie mag in OUD gevoerd worden :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:20 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ligt aan of het zwart wel of geen licht reflecteert. Ik heb in kamers in huis zowel zwarte tegels als laminiaat. Onze roomba heeft er geen problemen mee.
Hadden we toch een reflecterend kleed moeten kopen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110896125
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 12:36 schreef AnkeV het volgende:
als ex roomba 555 bezitster kan ik gemakkelijk zeggen dat een neato over mijn vloerkleed en drempels rijdt van 2cm hoog/dik en de roomba er gewoon tegenaan botste.

De nieuwe 700 serie is gewoon cosmetisch veranderd, mijn vriendin heeft immers een 770 gekocht. Ze heeft hier zwaar spijt van wanneer ze de mijne als test gebruik heeft.
Ik ben nog steeds zeer tevreden wanneer ik zie dat de zuigkracht veel hoger ligt, het ding heel mijn huis rijdt en ik niet dat vervelende onderhoud (vuil in de borstels) heb, hetgeen ik wel had met een roomba.
Dus, welke Neato kan ik dan het beste kopen? De 700-serie?
pi_110896203
De Neato robotstofzuiger is de beste koop. Veel beter dan mijn oude roomba 555 of de nieuwe 770
  zaterdag 28 april 2012 @ 13:45:16 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_110896732
Het tapijt is kortpolig, zou moeten kunnen.
pi_110897745
Het begint hier eindelijk eens zonnig te worden. Ga eens op stap zo. De Neato werkt perfect op al mijn tapijten hier, hetgeen de roomba niet kon.
pi_110897860
Wij hebben boven hoogpolige vloerbedekking en hier doet de Roomba het prima op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 07:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb voor mijn Roomba geen behoefte aan een software update
Van mij zou de Roomba best wel iets zachter mogen rijden.
Als ze hard rijdt ziet ze kleinere objecten te laat en bots ze er vol tegenaan.
Nadat Roomba ergens tegen aanrijdt rijdt ze de eerste meter iets zachter, dan ziet ze praktisch alles en stopt ze netjes op tijd.

Verder zou ze best wel wat langer langs objecten mag rijden.
Een muur waar ze links van rijdt wordt gevolgd en met het roterende borsteltje wordt het vuil van rechts naar links geveegd en daarna netjes opgezogen.
Dit geldt ook voor het rijden rond poten van de bank e.d.
Dit werkt echt super goed en mag wat mij betreft nog vaker in de cyclus.

Ik heb de Roomba al eens een uur zitten volgen, ik kan er ook geen logica achter vinden hoe ze een programma uitvoert.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110900536
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:26 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben boven hoogpolige vloerbedekking en hier doet de Roomba het prima op.

Ik heb de Roomba al eens een uur zitten volgen, ik kan er ook geen logica achter vinden hoe ze een programma uitvoert.
Nee? Ik juist wel.
Een paar regels:
De hoek van inval en uitval worden steeds scherper.
Hoe vaker gebotst, hoe langer een gedeelte wordt schoongemaakt met korte hoekjes en draaien van rondjes.

Je moet eens opletten hoe mieren (en andere insecten) eten zoeken. De roomba algoritmes zijn daarop gebaseerd.
  zaterdag 28 april 2012 @ 16:47:42 #139
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_110901577
Mijn Roomba wordt ooit ook vervangen door een Neato of wat er dan op de markt is, hier eet ie langzaam het tapijt op :P
pi_110905270
het voordeel van mijn neato is dat het de slimste robot is waar ik weet van heb. Geen enkele andere robot herkent openstaande deuren en kan dus vlot mijn huis reinigen.

Mijn oude roomba had een virtuele muur en kon maar 1 kamer doen. Ik was het beu het apparaat te verzetten. Verder heeft een roomba veel minder zuigkracht, zodat ik achteraf de hele tijd kon pierewieren om die borstels proper te krijgen.

Tot slot wordt onze neato slimmer, we hangen die met usb aan de pc en krijgen nieuwe software.
pi_110905546
Ik dacht even dat de Roomba kapot was toen ik thuis kwam, stond onder de bank niets te doen.
Toen ik hem aanzetten hoorde ik een klikkend geluid.

De grote borstel paste ook niet helemaal en leek langer te zijn geworden en helemaal lekker in de sparingen te passen.
Blijkt dus dat die lagers helemaal vol zaten met haren, ik wist niet eens dat die gemonteerd konden worden :@
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110910180
ja, die borstels demonteren, kuisen enz bij een roomba kost steeds veel tijd. Ik dacht dat ik gekke heppie was.

Bij mijn neato is er zelden iets aan de borstel, omdat die veel harder zuigt. En veel veel harder.

Ik was ooit een roomba voorstander, die komt er niet meer in nu. Ben veel blijer met de neato.
pi_110911365
Hoop Neato voorstanders ineens. Ik weet dus wat ik ga kopen :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_110912205
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoop Neato voorstanders ineens. Ik weet dus wat ik ga kopen :D
Ik kende de Neato niet. Ik weet dat de Roomba van mij eigenlijk niet zuigt, maar borstelt. Het is inderdaad veel werk om schoon te maken, maar hier wen je snel genoeg aan en dan is het binnen een paar minuutjes gebeurd.
pi_110914913
Ja maar goed, de meeste robot stofzuigers zijn dus eigenlijk geen stofzuigers maar eerder automatische bezems. Vind ik de Neato toch een van de weinige die echt de naam 'robot stofzuiger' mag dragen.

Edit: Zojuist de Neato VX-15 besteld. Ben heel benieuwd, hij is er aankomende woensdag :D

[ Bericht 33% gewijzigd door TigerXtrm op 29-04-2012 00:03:41 ]
No amount of money ever bought a second of time.
pi_110918386

Dit is een wat oudere versie, die denk wel na en rijdt eigenlijk nergens tegenaan, wel knap.
Wel lekker aan het kutten met die badmat, Roomba is wel heel erg sterk wat dat betreft.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110918568
Die neato maakt trouwens wel onwijs veel herrie, dat zou echt geen opties zijn in mijn huidige woning.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110921089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoop Neato voorstanders ineens.
Ja en ankev t is duidelijk waar jij voorstander van bent ;-)

Wij zijn erg blij met de roomba.
En het schoonmaken vind ik erg meevallen!

Ff bakje legen en de borstels er ff uit wippen en je hebt t zo schoon.

Jannie maakte bij ons laatst ook slecht schoon en had nooit aan die borstels gedacht,oeps haha.
pi_110922872
De batterijen in de Neato zijn krachtiger en dubbel (2stuks). Zijn zuig- en aandrijfmotoren (wielen) eveneens. Maw, op dat tapijt kan een roomba niet is eens oprijden.
Ik heb beiden (gehad), dus kan ze vergelijken. Het borsteldek van een roomba is een "crime", het enige wat waar is, dat de Neato meer geluid maakt. Ik heb het eens gevraagd en de reden is dat naast de "zuigkracht" de borstelbladen tikken op de ondergrond (zodat je een vacuum creëert) en de zuigkracht weer verhoogt.

Ik heb 3 maanden gezocht voor mijn nieuw apparaat en heb zowel de 770 zien werken (vriendin), de Navibot Silencio (zuigde niets), de Homerun (zuigde niets) en de Hombot (kon niet op een tapijt);

Dus, ik ben een Neato fan en het worden er veel meer.
http://www.amazon.com/Nea(...)id=1335689459&sr=8-1
Beide Amerikaanse merken worden constant vergeleken. Roomba was de standaard 4 jaar terug (mijn 555), sinds die tijd hebben ze niets gedaan. Alle andere merken zijn slimmer geworden.

De enige andere robot die ik eens zou willen testen, is de navibot S omdat deze extreem laag is; Niettemin verwacht ik dat de zuigkracht nog steeds noppes is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:25:33 ]
pi_110923941
test CHIP mrt. 2012

http://kobold.vorwerk.com(...)_Ausgabe_03_2012.pdf

De Neato XV21 schijnt stiller te zijn dan zijn oudere voorgangers.
http://www.amazon.com/dp/B007JOJ9QQ/?tag=barrysbootcamp-20

Jammer dat de prijs voor de kobold zoveel hoger is dan de Neato :(


@Ankev Hoe is het reinigen langs de plinten aangezien er geen vegertje op zit?

[ Bericht 28% gewijzigd door crowone op 29-04-2012 13:00:28 ]
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_110925370
quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 01:17 schreef junkiexp het volgende:

Dit is een wat oudere versie, die denk wel na en rijdt eigenlijk nergens tegenaan, wel knap.
Wel lekker aan het kutten met die badmat, Roomba is wel heel erg sterk wat dat betreft.
Arm tapijtje :') Die heb ik trouwens ook liggen in de badkamer :D.

quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef junkiexp het volgende:
Die neato maakt trouwens wel onwijs veel herrie, dat zou echt geen opties zijn in mijn huidige woning.
En jouw normale stofzuiger is fluister stil wil je zeggen?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_110926328
De reden dat het tapijt problemen geeft, is niet de hoogte. Het tapijtje beweegt teveel. Ik heb hier een laagpolige berber liggen en daar rijdt hij probleemloos over (platgedrukt 2,3cm). En ja, de neato stofzuigt en is geen kruimeldief zoals de roomba. De roomba is een veger met een beetje zuigfunctie.

Het lawaai van de neato is vergelijkbaar met een dyson cycloonstofzuiger (of mijn dirt devil van iBood).

Ik heb die Kobold ook bekeken. Testimonials op Duitse fora leren dat die snelheid van de side-brush veel te klein is om toegevoegde waarde te creëren. Verder zorgt hij ervoor dat het apparaat op minder hoge tapiten kan rijden, door de wrijving.

Iedereen koopt wat hij graag heeft, maar een neato stoffzuigt en de rest veegt. Ook is het een apparaat dat een huis reinigt, zonder de lighthouses enz die bij roomba's en navibots dienen gezet te worden.

Het is een duur apparaat, maar een "domme" roomba kost nog veel meer, nog niet te spreken over de batterijen die in de kastjes moeten om hem meer kamers te kunnen laten rijden.
pi_110926387
Misschien kunnen we eens een battle organiseren
  zondag 29 april 2012 @ 12:59:17 #154
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_110926434
Hoezo lighthouses om in meerdere kamers te kunnen? Gewoon de deur openzetten en dan vindt ie de weg vanzelf wel.
pi_110926585
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:30 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

[..]

En jouw normale stofzuiger is fluister stil wil je zeggen?
Nee, maar mijn Roomba is wel erg stil tov een normale stofzuiger.
En ik woon in een oud appartement met houten verdiepingsvloeren met laminaat er bovenop, het zou ivm geluidsoverlast echt geen optie zijn op om daar een Neato te laten rijden elke dag.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110926638
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef junkiexp het volgende:
Ik dacht even dat de Roomba kapot was toen ik thuis kwam, stond onder de bank niets te doen.
Toen ik hem aanzetten hoorde ik een klikkend geluid.

De grote borstel paste ook niet helemaal en leek langer te zijn geworden en helemaal lekker in de sparingen te passen.
Blijkt dus dat die lagers helemaal vol zaten met haren, ik wist niet eens dat die gemonteerd konden worden :@
Sukkel

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoop Neato voorstanders ineens. Ik weet dus wat ik ga kopen :D
De Neato is niet modulair opgebouwd, hou daar rekening mee.
Dit is een punt waar je spijt van kan krijgen.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2012 13:07:01 ]
pi_110927229
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:04 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Sukkel

Pardon?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110927531
Zet zonder lighthouses maar eens de deuren open met een roomba 581, 770 of 780. De roomba heeft geen notie van oppervlakte. Maw, het is good luck (random) dat het toestel zonder de kastjes door de deur rijdt.

De lighthouses van iRobot werken tijdsgebaseerd, grote probleem is dat ze geen verschil kennen tussen een toilet en/of een woonkamer.

De Neato maakt iets meer lawaai, maar heeft een veel sterkere zuigmotor:

De neato is eveneens modulair opgebouwd. Een roomba heeft een CHM borsteldek dat constant vuil is, de neato zijn borsteldek is eveneens volledig uitneembaar.

Ik snap dat iedereen zijn keuze wil verantwoorden, maar hoe kan een "dom" apparaat wat random rijdt, betere prestaties neerzetten dan een intelligent? De enige reden is dat hij ontzettend lang in een kamer random mag heen rijden (wel algoritmisch) en dus alle plaatsen tig maal moet doen. Zoniet is het resultaat bedroevend. En ja, ik heb ook een roomba gehad.
pi_110927640
Ik begrijp de commotie niet dat sommige dingen beter zijn dan anderen.
http://www.engadget.com/2(...)botic-vacuum-review/

Overal wordt de roomba met de grond gelijk gemaakt en hier zitten enkele die hards die geen enkel ander product tolereren.
pi_110927766
Laten we nu aub niet deze discussie gaan voeren in dit topic en elkaars mening respecteren.
Het is echt een heel leuk en informatief topic tot nu toe.
En wat toleren betreft, jij tolereert niks anders dan de Neato AnkeV dus wat dat betreft doe je er even hard aan mee.

En ja, ik ben Roomba voorstander.
Dat apparaat maakt mijn huis super goed schoon en doet het stil wat belangrijk voor mij is.
Ik gebruik hem alleen beneden wat gelijkvloers is zonder deuren en dat werk perfect ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110929078
Dit topic gaat over stofzuiger robots, niet alleen over de Roomba. Dus een gezonde discussie is hier juist prima op zijn plaats. Zonder die discussie had ik misschien ook een Roomba gekocht zonder te weten dat er iets veel beters anders op de markt was. O-)

Ieder zijn eigen smaak en wensen, maar als je puur kijkt naar kwaliteit tegenover prijs dan wint de Neato wel op veel punten. En dat zeg ik als iemand die (nog) geen hands-on ervaring heeft en puur kijkt naar de specs van beide apparaten (die bijna het zelfde kosten).
No amount of money ever bought a second of time.
pi_110929428
Ik was eveneens tevreden met mijn roomba 555. De vraag die ik beantwoorde is: als je de dag vandaag opnieuw een apparaat zou kopen, dewelke zou het dan zijn?

Maw, het kan perfect dat jouw woning met een roomba kan gereinigd worden, de mijne gewoonweg niet.
Reden is dat onze woning bijna 270m2 woonopp heeft en er bv. 6 kamers te reinigen zijn (4 slaapk + 2 badk). Maw, minimale eisen die ik aan het apparaat stel is dat het toestel dagelijks 1 verdiep (gelijkvloers, eerste verdieping en studio) moet kunnen rijden.
Dus het toestel moet meerdere kamers kunnen en een oppervlakte van meer dan 90m2. Bijgevolg is dit bv. enkel mogelijk als een machine een geheugen heeft, want geen enkel apparaat kan dit in 1 keer momenteel.

Welk model het is, is mij ondergeschikt. Ik weet alleen diegene die ik getest heb zijnde roomba 555, 780, navibot Silencio, Homebot en Homerun.

Trouwens, ik vind de discussie heel interessant, zolang er niet beledigend wordt gedaan.
Ik ben trouwens aan het kijken om die baby Scooba te kopen voor de badkamer. Maw, ik ben niet anti-iRobot hoor
  zondag 29 april 2012 @ 14:15:47 #163
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_110929464
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:28 schreef AnkeV het volgende:
Zet zonder lighthouses maar eens de deuren open met een roomba 581, 770 of 780. De roomba heeft geen notie van oppervlakte. Maw, het is good luck (random) dat het toestel zonder de kastjes door de deur rijdt.
En toch pakt ie aan het einde alles mee.
pi_110929777
Binnen een kamer pakt hij veel mee: de logica is dat het algoritmisch patroon steeds een andere uitrijhoek geeft. Een roomba rijdt zoals een robotmaaier die wij ook hebben. Lang laten rijden met veel overlappingen. Uiteindelijk rijdt hij een gazon.
Wat ik bedoel, is dat wanneer je woonkamer met de keuken verbonden is met een deur. In de keuken staat een eiland. Zet de roomba zonder lighthouse in de woonkamer en de keuken zal nooit gereinigd zijn. Reken (kansberekening) uit wat de kans is dat hij door de 90cm dooropening rijdt en dan die kamer volledig doet vooraleer er weer eens uit te rijden de woonkamer in.

Die lighthoiuses zorgen ervoor dat de roomba BINNEN de kamer blijft en daar mag blijven rondrijden.Tijdsgebaseerd gaat de "deur" open en mag hij de keuken in. Hij mag dan de keuken niet uit zolang de deur weer "op slot staat" via de lighthouse.
Samsung doet eenzelfde principe met zijn navibots. Mijn kritiek is dat dergelijk systeem GEEN rekening houdt met oppervlakte en niet efficiënt is.
  zondag 29 april 2012 @ 14:27:15 #165
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_110929925
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 14:23 schreef AnkeV het volgende:
Die lighthoiuses zorgen ervoor dat de roomba BINNEN de kamer blijft en daar mag blijven rondrijden.Tijdsgebaseerd gaat de "deur" open en mag hij de keuken in. Hij mag dan de keuken niet uit zolang de deur weer "op slot staat" via de lighthouse.
He, daar schrijf je weer "tijdsgebaseerd", ik kan niks "tijdsgebaseerds" ontdekken aan de lighthouses. Ze gaan aan zodra de Roomba aan gaat, ze gaan uit als de Roomba uitgaat. Je kan ze instellen als Wall of als Lighthouse, heeft niets met tijd te maken.

Of begrijp ik je niet goed?
pi_110930777
ze werken de facto tijdsgebaseerd. Zet een lighthouse in de deur van je toilet en zet de roomba erin. Hij ziet geen verschil tussen een toilet en woonkamer. Na x tijd gaat de deur "op groen" en mag hij eruit.
Maw, geen notie van oppervlakte.
Jij kan geen tijd bepalen, enkel de setting virtuele muur of lighthouse
  zondag 29 april 2012 @ 15:32:38 #167
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_110931921
Ah, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Echter, naar mijn mening en na veeeel gelezen te hebben, gaat Roomba langs het lighthouse als hij/zij vind dat de eerste ruimte genoeg schoonmaak heeft gehad. Dat was de verklaring die ik meestal erover las en ook elke keer terugzie. Roomba doet namelijk langer over de woonkamer dan over de keuken. De woonkamer is ook veel groter dan de keuken.

Vandaar mijn verwarring over jouw "tijdsgebaseerd".

Linkje, waarin beschreven staat dat Roomba maximaal 25 minuten in een kamer blijft, ja, dat is inderdaad tijdsgebaseerd! :+ Maar maximaal != minimaal.

http://nlsupport.irobot.c(...)d/1284/kw/lighthouse

[ Bericht 19% gewijzigd door Sangroid op 29-04-2012 15:39:51 ]
pi_110932554
Inderdaad. Bij de test bij ons thuis ging de 780 al naar de inkomhal terwijl de helft van de woonkamer niet gedaan was. In de hal bleef hij ellendig lang rondrijden terwijl die zeer klein is.
Vrouwen en techniek hé.
pi_110932736
quote:
12s.gif Op zondag 29 april 2012 14:14 schreef AnkeV het volgende:
Ik was eveneens tevreden met mijn roomba 555. De vraag die ik beantwoorde is: als je de dag vandaag opnieuw een apparaat zou kopen, dewelke zou het dan zijn?

Maw, het kan perfect dat jouw woning met een roomba kan gereinigd worden, de mijne gewoonweg niet.
Reden is dat onze woning bijna 270m2 woonopp heeft en er bv. 6 kamers te reinigen zijn (4 slaapk + 2 badk). Maw, minimale eisen die ik aan het apparaat stel is dat het toestel dagelijks 1 verdiep (gelijkvloers, eerste verdieping en studio) moet kunnen rijden.
Dus het toestel moet meerdere kamers kunnen en een oppervlakte van meer dan 90m2. Bijgevolg is dit bv. enkel mogelijk als een machine een geheugen heeft, want geen enkel apparaat kan dit in 1 keer momenteel.

Welk model het is, is mij ondergeschikt. Ik weet alleen diegene die ik getest heb zijnde roomba 555, 780, navibot Silencio, Homebot en Homerun.

Trouwens, ik vind de discussie heel interessant, zolang er niet beledigend wordt gedaan.
Ik ben trouwens aan het kijken om die baby Scooba te kopen voor de badkamer. Maw, ik ben niet anti-iRobot hoor
Ik vatte het wat verkeerd op, excuus.
Maar wat zijn eigenlijk de verbeteringen van de Irobot 700 serie tov de 500 serie?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_110932981
eerder cosmetisch:
* een touch bodemplaat

voor de rest:
*aerovac 2: dit zijn 2 aerovac filters ipv 1: idee is dat de "inlaat" in de bak verbeterd is
* spot mode: het toestel rijdt bij "veel vuil" eens extra naar voor en achter
* batterij is verbeterd (langere rijduur)

Eigenlijk is er zo goed als niks veranderd tov de 500 reeks. Rijgedrag en zuigkracht is idem.
Maw, beter een goedkope 500 reeks bij kieskeurig.nl dan de dure 700 reeks. (De 700 reeks is een "kaskoe" voor de dealers denk ik).
pi_110934729
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:00 schreef AnkeV het volgende:
eerder cosmetisch:
* een touch bodemplaat

voor de rest:
*aerovac 2: dit zijn 2 aerovac filters ipv 1: idee is dat de "inlaat" in de bak verbeterd is
* spot mode: het toestel rijdt bij "veel vuil" eens extra naar voor en achter
* batterij is verbeterd (langere rijduur)

Eigenlijk is er zo goed als niks veranderd tov de 500 reeks. Rijgedrag en zuigkracht is idem.
Maw, beter een goedkope 500 reeks bij kieskeurig.nl dan de dure 700 reeks. (De 700 reeks is een "kaskoe" voor de dealers denk ik).
Aha, duidelijk.
Ik heb zelf de 564 pet en wij hebben 2 katten dus dat is een mooie combi, ik twijfel nog wel over een dweilrobot.
Wel een hoop geld naast de roomba, en laminaatvloer hier is donker dus het ziet er niet snel vies uit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 17:26:47 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_110936101
Ik zou de Scooba niet op een laminaatvloer gebruiken. Hij schijnt vrij vochtig te werken en dat wil je liever niet op je laminaat hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110936238
quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 13:19 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Pardon?
Je hebt gelijk had ik niet moeten zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:28 schreef AnkeV het volgende:
Zet zonder lighthouses maar eens de deuren open met een roomba 581, 770 of 780. De roomba heeft geen notie van oppervlakte. Maw, het is good luck (random) dat het toestel zonder de kastjes door de deur rijdt.

De lighthouses van iRobot werken tijdsgebaseerd, grote probleem is dat ze geen verschil kennen tussen een toilet en/of een woonkamer.

De Neato maakt iets meer lawaai, maar heeft een veel sterkere zuigmotor:

De neato is eveneens modulair opgebouwd. Een roomba heeft een CHM borsteldek dat constant vuil is, de neato zijn borsteldek is eveneens volledig uitneembaar.

Ik snap dat iedereen zijn keuze wil verantwoorden, maar hoe kan een "dom" apparaat wat random rijdt, betere prestaties neerzetten dan een intelligent? De enige reden is dat hij ontzettend lang in een kamer random mag heen rijden (wel algoritmisch) en dus alle plaatsen tig maal moet doen. Zoniet is het resultaat bedroevend. En ja, ik heb ook een roomba gehad.
Nee nee, ik bedoel meer als er bijvoorbeeld een wiel of motor stuk is.
De roomba kan je dat zo vervangen, net lego. en bij de Neato is dat dacht ik lastiger.
Maar wellicht heb ik het fout.



quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 13:35 schreef junkiexp het volgende:
Laten we nu aub niet deze discussie gaan voeren in dit topic en elkaars mening respecteren.
Het is echt een heel leuk en informatief topic tot nu toe.
En wat toleren betreft, jij tolereert niks anders dan de Neato AnkeV dus wat dat betreft doe je er even hard aan mee.

En ja, ik ben Roomba voorstander.
Dat apparaat maakt mijn huis super goed schoon en doet het stil wat belangrijk voor mij is.
Ik gebruik hem alleen beneden wat gelijkvloers is zonder deuren en dat werk perfect ^O^
Nu nog het instructieboekje lezen Junkie.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2012 17:34:59 ]
pi_110936321
de roomba is dan eigenlijk ook geen echte stofzuiger maar een borstelmachine. logisch dat het voor tapijt minder geschikt is.
pi_110936358
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de roomba is dan eigenlijk ook geen echte stofzuiger maar een borstelmachine. logisch dat het voor tapijt minder geschikt is.
Ik raad een roomba af als je tapijt hebt.
Maar zoals hier alle grond van Graniet en slaapkamers laminaat, perfect!
pi_110936364
de 385 heb ik al getest: werkt slecht op laminaat. Laat deze veel te nat achter. Werkt wel goed op gewone keramische vloer als deze "licht" is. De Evo is misschien beter voor jou?

Ik wil die kleine eens testen om te zien of die onder de hangende toiletten enz rijdt.
pi_110936553
Je kan op ebay alle componenten vinden van de neato. Op robotreviews (de ami's dus) zijn ze ook de neato al volledig aan het demonteren en monteren. Mensen die paralel kopen hebben weinig keuze, want valt niet onder garantie. Je kan wieltjes, enz kopen.
Ik weet niet wat de levensduur is van dergelijke apparaten. Mijn roomba "piepte" na 3 jaar aan alle kanten, de neato zal dat ook wel doen. Maar 3 jaar een net huis, is mij dat waard.

Heb eens effe gesurfd naar een leuk filmpje. Niets is perfect, maar zo rijdt dat ding ook bij mij.

Ik heb trouwens zonet de kleine scooba besteld bij irobot. Ben benieuwd.
  zondag 29 april 2012 @ 17:57:23 #178
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:58:45 #180
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_110994674
^^^

Leuk filmpje!
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:34:29 #181
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111032240
Ben ik eindelijk helemaal overtuigd van de Neato en ben ik met mijn creditcard in de aanslag gegaan, is-ie uitverkocht! Grr!

[ Bericht 7% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:26:00 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:24:19 #182
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_111034041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:34 schreef Aventura het volgende:
Ben ik eindelijk helemaal overtuigd van de Neato en ben ik met mijn creditcard in de aanslag op de Coolblue-site gegaan, is-ie uitverkocht! Grr!
Hier nu voor 399,- http://www.AnkeV/?lang=NL&navigation=product=91&Neato%20XV-15/

[ Bericht 4% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:30:52 ]
pi_111034181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:34 schreef Aventura het volgende:
Ben ik eindelijk helemaal overtuigd van de Neato en ben ik met mijn creditcard in de aanslag gegaan, is-ie uitverkocht! Grr!
Was ik je net voor en had ik de laatste :D

quote:
Verdomme, ik had hem voor 449 :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:27:13 ]
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:29:19 #184
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111034204
quote:
Dankjewel, die site kwam ik nog niet tegen in mijn zoektocht!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:31:03 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:29:38 #185
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_111034211
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:28 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Was ik je net voor en had ik de laatste :D

[..]

Verdomme, ik had hem voor 449 :(
Snel terugsturen en ook naar die andere shop :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:36:53 #186
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_111034449
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dankjewel, die site kwam ik nog niet tegen in mijn zoektocht!
Alle beetjes helpen :) Ik kreeg gisteren een mail van hen (ik heb mijn Neato daar ook gekocht) en omdat ze nu 10.000 klanten hebben is deze tijdelijke aanbieding gelanceerd. Dus doe je voor deel :)
pi_111049162
Hm, nou dit begint lekker. Neato uitgepakt, aan de lader gezet en paar uur laten laden. Wil ik heb voor het eerst aan het werk zetten, zegt ie dat zijn bumper vast zit :'(. Nu doet ie dus helemaal niets.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_111050162
@tigerxtrm Balen. :(

Als je de Neato besteld via amazon.com betaal je dan nog invoerrechten als hij wordt afgeleverd?

Nu $339,- http://www.amazon.com/Nea(...)id=1335689459&sr=8-1

[ Bericht 32% gewijzigd door crowone op 02-05-2012 19:04:52 ]
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:10:57 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_111050946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:53 schreef crowone het volgende:
@tigerxtrm Balen. :(

Als je de Neato besteld via amazon.com betaal je dan nog invoerrechten als hij wordt afgeleverd?

Nu $339,- http://www.amazon.com/Nea(...)id=1335689459&sr=8-1
:N als je hem zelf meeneemt niet ;)
Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:

uw gebruikelijke normale reizigersbagage
een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
andere goederen met een waarde van maximaal ¤ 430

http://www.belastingdiens(...)it_een_niet_eu_land/
pi_111052510
En hoeveel betaal je als je hem laat verzenden?
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_111053445
Nou, mijn Neato moet terug naar Coolblue vanwege het defect. Had zo gehoopt hem vandaag eindelijk in actie te kunnen zien, maar ik moet helaas nog een tijdje wachten. ;(
No amount of money ever bought a second of time.
pi_111062957
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:46 schreef crowone het volgende:
En hoeveel betaal je als je hem laat verzenden?
Wel iets, want die grens ligt veel lager. Maar dat kun je vast ook zelf googlen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_111065711
Als je in het buitenland een Neato koopt en hij gaat defect, zit je wel dik in de penarie. Toestel zal terug naar "buitenland" moeten. Heb deze redenering ook gemaakt. Als je de extra borstel en filters verrekend, is het risico veel te groot.
Mijn roomba is in 2 jaar 3x stuk gegaan, maw... ik neem dergelijk risico niet hoor.
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:30:48 #194
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_111072760
Mijn Navibot was na 5 maanden al voor de eerste keer defect, inmiddels (net een jaar oud) nog 2 maal teruggeweest. Laatste keer ook nog eens zoek geraakt. Nu draait ze eindelijk weer haar rondjes (zolang het duurt). Zou ook het risico niet nemen hem in het buitenland te kopen.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:01:33 #195
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_111094164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:53 schreef crowone het volgende:
@tigerxtrm Balen. :(

Als je de Neato besteld via amazon.com betaal je dan nog invoerrechten als hij wordt afgeleverd?

Nu $339,- http://www.amazon.com/Nea(...)id=1335689459&sr=8-1
Mooie prijs, maar Amazon stuurt dat product niet naar de Benelux:
https://www.amazon.com/gp(...)deId=468634&pop-up=1
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_111094440
Reken de verzendkosten erbij, douanerechten, een extra hoofdborstel en 7 filters die erbij zitten.
Ga ervan uit dat hij in garantie 1x retour moet en hij is duurder dan de 449¤ die ik nu zie.
(Ik heb hem daar 50 euro duurder gekocht). Maw, ik redeneer ook zoals Yemanja.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:27:42 ]
pi_111137938
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Roboti.nl? Heb daar vorige week een bestelling geplaatst en via Ideal betaald, tot op heden niks gehoord of ontvangen. Op telefoonnummer wordt hele week al niet opgenomen. Krijg er beetje eng gevoel bij :(
pi_111138402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:20 schreef Razer het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Roboti.nl? Heb daar vorige week een bestelling geplaatst en via Ideal betaald, tot op heden niks gehoord of ontvangen. Op telefoonnummer wordt hele week al niet opgenomen. Krijg er beetje eng gevoel bij :(
Belde net, ze pakte gewoon op.

Roboti

Kruiswiel 7
3341 CM Hendrik Ido Ambacht
Telefoon 1: 06 - 50 66 18 32
Fax: +31 848315200
Email: info@roboti.nl
K.v.K. : 24443187
B.T.W. : NL180583645B01
Bank. : 57.46.12.580


Extra info Whois:
Houder A Franken
Administratieve contactpersoon arno.franken@gmail.com


Visitekaartje van: A.C. Franken
Functie: Webmaster
Adres: Van der Burghstraat 11
Postcode: 3341 GS
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Telefoon: 078 - 68 177 90 & 06 - 144 52 767 <-----Die
E-mailadres: arno.franken@gmail.com

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2012 18:41:19 ]
pi_111138456
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:35 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Belde net, ze pakte gewoon op.

Roboti

Kruiswiel 7
3341 CM Hendrik Ido Ambacht
Telefoon 1: 06 - 50 66 18 32
Fax: +31 848315200
Email: info@roboti.nl
K.v.K. : 24443187
B.T.W. : NL180583645B01
Bank. : 57.46.12.580
Dan heb je meer geluk als mij, net nog eens geprobeerd. Wordt helaas nog niet opgenomen :(
pi_111138496
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:37 schreef Razer het volgende:

[..]

Dan heb je meer geluk als mij, net nog eens geprobeerd. Wordt helaas nog niet opgenomen :(
Probeer dit eens :
Visitekaartje van: A.C. Franken
Functie: Webmaster
Adres: Van der Burghstraat 11
Postcode: 3341 GS
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Telefoon: 078 - 68 177 90 & 06 - 144 52 767
E-mailadres: arno.franken@gmail.com

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2012 18:39:16 ]
pi_111138788
Thanx voor je info, helaas nog geen gehoor. Ga het maandag nog eens proberen, misschien zijn ze weekje dicht geweest door mei vakantie en maak ik me zorgen om niks :P Zal jullie hier up tot date houden :)
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 18:51:43 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_111139008
Onze Roomba is van Roboti.nl. Toentertijd netjes geholpen...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_111139209
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Onze Roomba is van Roboti.nl. Toentertijd netjes geholpen...?
Dan ga ik er vanuit dat het nog wel goed zal komen, ook nergens iets negatiefs gelezen :)
Misschien weekje onaangekondigd op vakantie gegaan. Alleen was korte mail reactie dan wel handig geweest haha ;)
pi_111141081
ken ook iemand die bij roboti bestelde: keurig geleverd door Herman. Is het een machine of onderdeel, dan is het misschien wat langer wachten?
pi_111142365
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:41 schreef AnkeV het volgende:
ken ook iemand die bij roboti bestelde: keurig geleverd door Herman. Is het een machine of onderdeel, dan is het misschien wat langer wachten?
Heb een machine besteld, maar reageren op mailtjes of telefoon zou wel handig zijn dan ;)
Maar met zoveel positieve reacties kan het eigenlijk niet mis gaan, neem aan dat ze vakantie hebben ofzo.
  Moderator vrijdag 4 mei 2012 @ 21:03:28 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_111145233
Is inderdaad een beetje gek, maar wij hebben in ieder geval geen nare ervaringen met Roboti. Even afwachten nog?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_111147301
Coolblue stuurt na 2 dagen al een volledig nieuwe Neato op. Zeer goede service in ieder geval ^O^ Hopen dat deze het morgen wel gewoon doet.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_111148771
Tiger, dat zal zeker het geval zijn! De mijne werkt gewoon in 1 woord geweldig.Hij heeft net de eerste verdieping met 5 kamers + badkamer + dressing + toilet gedaan. Keurig zoals altijd. Geloof mij, ik heb er al vele getest en niks komt zelfs in de buurt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:29:35 ]
pi_111167913
Heb de Neato XV-15 net voor het eerst in actie gezien (deze deed het wel gewoon). En wat een geweldig apparaat is dit zeg! Je moet wel je huis een beetje stofzuiger robot proof maken, maar dat hoort er een beetje bij natuurlijk. Losse kabbels aan de kant, geen schoenen met losse veters laten rondslingeren enzo. En de hoekjes tussen de poten van mijn bureau stoel wist hij zich ook even geen raad mee :P.

Toen hij eenmaal klaar was bleek dat de zuig opening een beetje verstopt was door een papiertje, waardoor er een spoortje aan vuil achter hem verscheen toen hij terug reed naar zijn laad station. Maar goed dat is niet het einde van de wereld wat mij betreft. Top ding!
No amount of money ever bought a second of time.
pi_111184446
Ja hé. Hier heeft die weeral de studio gedaan. Ik heb een 2de basis aangeschaft. Toestel op de studio zetten en de dag nadien gaan halen. Hij rijdt 100m2 met een douche en washoek, bedhoek, lounge hoek.
pi_111185087
Hij doet hier ongeveer drie kwartier over bijna 100m2. Vond ik toch redelijk netjes.

Had de basis onder een kastje neergezet, maar dat vond Neato toch niet zo leuk. Hij kon hem niet vinden, dus dan maar ernaast :D
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 6 mei 2012 @ 08:13:00 #212
370685 -Spring
-Spring
pi_111195582
Whoei! Één keer raden wat hier vanmorgen in roze cadeaupapier op bed werd geserveerd!
pi_111195872
rararararara....... een robotstofzuiger. En dewelke is het geworden?
  zondag 6 mei 2012 @ 09:54:13 #214
370685 -Spring
-Spring
pi_111196155
Neato! Vind alleen dat ie geen 'egaal' geluid maakt. Herkennen jullie het wat schelle geflapper? Alsof er dik stuk papier vastzit.

Het zullen die rubberen bladen wel zijn, maar het klinkt niet oké.

[ Bericht 18% gewijzigd door -Spring op 06-05-2012 10:06:10 ]
pi_111196201
Ja, dat is normaal. Hij start op als een hoovercraft en dan gaat het borstelblad kloppen op de grond. De bladen staan dan loodrecht op de vloer/tapijt/.... en dan heb je een vacuum tunnel.

Sinds de update naar 2.6 merk ik ook dat het borstelblad af en toe ook zonder tikkend geluid rijdt: overgang vloertype, scherpe bocht. Dit is allemaal softwarematig bepaald. Telkens merk je gedragswijzigingen.

Gewoon laten rijden en de deuren openzetten. De Neato rijdt nu wederom onze eerste verdieping.
pi_111196217
Het zijn de "rubberen" bladen die "tkken" op de vloer, klinkt idd exact zoals je beschrijft. Reden is dus wat ik zei. Je zal merken dat het op "vloerkleed" enz. anders is.
  zondag 6 mei 2012 @ 10:05:29 #217
370685 -Spring
-Spring
pi_111196260
Ah, oké. Thanks! Hij doet het idd niet in een bocht of wanneer ie achteruit rijdt.

Grappig, ik had verwacht dat het zuiggeluid vooral erg hard zou zijn, maar het geflapper van de borstels overstemt dat.

Hij is nu het huis aan het verkennen.
pi_111196340
er komt over 2 maanden een nieuwe borstel heb ik gelezen, geluid is dan gewoon weg. Het wordt een combinatie van rubber en borstelharen.
Ik vind de bladen best, rubber is onschadelijk voor alles (borstelharen van mijn oude roomba 555 maakten krassen op ons geolied parket), maar flappert (lol).
  zondag 6 mei 2012 @ 10:48:02 #219
370685 -Spring
-Spring
pi_111196822
Oh, da's wel de moeite waard om even in de gaten houden.

Is het normaal dat ie de eerste keer hele stukken overslaat? Hij zegt dat ie klaar is, maar heeft nog niet de helft gedaan.
pi_111197433
zegt die finished of recharging?
  zondag 6 mei 2012 @ 11:21:09 #221
370685 -Spring
-Spring
pi_111197490
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:18 schreef AnkeV het volgende:
zegt die finished of recharging?
Finished. :)
  zondag 6 mei 2012 @ 11:22:07 #222
370685 -Spring
-Spring
pi_111197514
Hij rijdt ook netjes achter de bank, maar stopt halverwege om om te draaien en het niet meer af te maken.
pi_111197612
De Neato rijdt dus sectoren: eerst de buitenzijde en dan rijdt die alles dicht. Vervolgens pakt die de volgende sector aan.

Wat je ffe moet doen, is de machine laten herladen. Je zet deze dan in het middden van de kamer (zonder basis) en zet hem dan aan weer aan. Vervolgens rijdt hij wederom je kamer en rijdt nadien terug naar de plek waar je hem op de grond plaatste.
pi_111197639
hij zou dan alles moeten gereden hebben.
Het basisstation moet je "in een kamer zetten in je huis", niet in de hoek en aan elke zijde een 35cm ruimte.

Hier is hij aan herladen en rijdt dan heel onze beneden: 125m2 woonruimte. Het enige wat ik doe is de kleine rommel van de kids opruimen

[ Bericht 32% gewijzigd door AnkeV op 06-05-2012 11:33:29 ]
pi_111198597
Hier leek het ook alsof hij stukken overslaat, maar blijkbaar houd hij er een eigen logica op na want uiteindelijk gaat hij wel terug om het mee te pakken. Zo heb ik hier een redelijk lange gang. Die pakt hij eerst tot de helft langs de ene muur, dan langs de andere muur terug. Dan rijd hij dat stukje dicht en pas daarna doet ie de rest van de gang en de slaapkamer.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_111198734
Ja... er is een verschillend patroon tussen kamers en gangen. Wanneer er deuren in onze kamer staan, rijdt hij effe door en komt dan terug. Is er evenwel een gang (vide bovenste verdiep) dan doet hij deze steeds in delen mee. Ik denk dat de breedte "van de ruimte" iets bepaald. Soit, hier is hij nu begonnen aan het gelijkvloers. Ik ga nu effe squashen
  zondag 6 mei 2012 @ 13:54:06 #227
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_111201735
Waar kopen jullie Neato reserveonderdelen? En dan met name de rubber flappen of complete borstels?
pi_111204000
Coolblue verkoopt losse onderdelen. Weet niet of ze echt losse flappen hebben, volgens mij alleen hele borstels.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_111210683
-edit-

[ Bericht 95% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:28:58 ]
  zondag 6 mei 2012 @ 19:13:06 #230
370685 -Spring
-Spring
pi_111215788
Zn station staat prima opgesteld volgens mij. Iig volgens de regels. Morgen maar weer eens kijken.

Hoe doen jullie dat met een andere verdieping? Zn station daar ook neerzetten of m gewoon random ergens neerzetten? En onthoudt ie dan dus twee verschillende verdiepingen of 'verdringt' ie de ene met de andere?
pi_111215872
Je kan het toestel gewoon zetten waar je wil:
* zonder basis bv. op verdieping gaat hij terug naar de plaats waar je hem zette
* verzet je de basis mee, dan rijdt hij naar de basis

(Ik heb nu wel een 2de basis gekocht, aangezien wij 3 verdiepen hebben.
  Oranje zondag 6 mei 2012 @ 19:16:55 #232
172019 Kees22
pi_111215930
Een stofzuiger voor een robot? Als je die robot vaak genoeg gebruikt, hoef je hem toch niet te stofzuigen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111216050
je heb misschien ook kasten en of indirecte verlichting staan (staanlamp) waar hij niet achter komt of onder. Maw, 1x per week sommige plekken aflopen (oa plafonds :-), onder de kast van 7cm enz volstaat.
  zondag 6 mei 2012 @ 19:22:48 #234
370685 -Spring
-Spring
pi_111216131
Volgens mij doelt ie op de tt. Stofzuigerrobot zou één woord moeten zijn.

Thanks again! Maar onthoudt ie dan twee of drie etages?

[ Bericht 5% gewijzigd door -Spring op 06-05-2012 19:31:31 ]
pi_111216707
Hij heeft 512MB Ram. Vindt hij een gelijkaardige omgeving dan rijdt hij iets sneller. Ziet hij andere zaken doordat je elementen verzet hebt, gaat die langer scannen.

Maw, het maakt niet uit.

Ik schat dat hij vlot 300m2 kan onthouden. (Heb dat ergens gelezen op een amerikaans forum)
  Oranje zondag 6 mei 2012 @ 19:40:03 #236
172019 Kees22
pi_111216806
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:22 schreef -Spring het volgende:
Volgens mij doelt ie op de tt. Stofzuigerrobot zou één woord moeten zijn.

Thanks again! Maar onthoudt ie dan twee of drie etages?
Inderdaad.
Of beter: stofzuigrobot: een robot die stofzuigt.

Ik vertrouw machines of programma's die zich slim voordoen nooit helemaal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111218332
LOL.... die borsten zien er gevaarlijker uit :-)
pi_111347197
heb vandaag mijn filters met een compressor van de man schoongemaakt, mijn filters zien er als nieuw uit
pi_111441589
Ik zit er aan te denken om de Roomba 564 PET aan te schaffen. Hij zou dan een woonkamer, kleine slaapkamer, gang en keuken moeten schoonmaken.

Ik begreep dat dit model niet werkt met zogenaamde lighthouse technologie. Maar kan ik er wel vanuit gaan dat de Roomba heel het huis gaat schoonmaken dan? Of moet ik maar geluk hebben dat de Roomba de gang inrijd en daar ook gaat schoonmaken?

Hoop dat iemand mij kan helpen met advies.

Dit is mijn situatie:
Kamer 18m2
Slk 7m2
Gang 12/14m2 ongeveer
Keuken 12m2
  Moderator zaterdag 12 mei 2012 @ 08:06:20 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_111451495
Hier hebben we een Roomba 563 PET (model ouder dus). Hier maak ie de hal, woonkamer, slaapkamer en badkamer in één keer schoon. Hij begint in de woonkamer en gaat dan random rond. Meestal pakt ie alles in één keer :Y Heel soms heeft ie de badkamer niet gevonden, nou ja, so be it.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 12 mei 2012 @ 10:40:41 #241
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_111453256
Ik zou kiezen voor een apparaat dat weet waar ie is. Zoals de Neato en de Samsung (al is die vaak defect en is de service van Samsung een drama).
Maar als ze het doet, doet ze het ook goed en methodisch. Is de te bereiken ruimte te groot om in een keer te doen (en dat is dan meer dan 160 m2) dan gaat ze terug naar het laadstation en eenmaal vol gaat ze verder waar ze is gebleven. De Neato werkt ook zo en er zijn er vast nog meer.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_111453467
enkel de roomba 581 en 780 kunnen meerdere kamers rijden. Dat een 564 meerdere kamers rijdt zonder lighthouses is puur geluk. Het toestel weet immers niet waar een deur is, laat staan dat hij een ruimte gedaan heeft vooraleer een nieuwe te zoeken.
Lighthouses zijn ook tijdsgebaseerd: een roomba 581 of 780 ken het verschil niet tussen een toiletopp en een woonkamer.

Navibots zijn slim (mapping) maar gaan ook via een kastje van kamer 1 naar 2 enz (virtual guard noemen die dat denk ik). De Neato is slim (mapping) en behoeft geen kastjes in de deurposten. Maw, dat ding herkent deuren.
pi_111453503
en ik was een roomba 555 bezitter tot voor kort. Een 555 is identiek als een 563 met een kleinere opvangbak. De 564 is een 563 met een andere opvangbac (aerovac I). Heb die nadien gekocht. Je kan beter een 555 kopen en en aerovac apart; dan heb je een 564. Marketing heet dat.
pi_111454435
Toch moet ik bekennen dat onze Neato ook niet altijd even secuur is.

Zn laadstation staat in de gang, tussen onze slaapkamer (die is beneden idd) en de woonkamer in. Zojuist zegt ie, nadat ie énkel de woonkamer heeft gedaan, dat ie 'finished' is om vervolgens zo'n 15 cm voor zn station stil te blijven staan en zn laadpiepje te laten horen.

De slaapkamer en de gang (waar nb zn laadstation staat) heeft ie dus volledig overgeslagen.

En dat terwijl zn station prima vrij staat en alle deuren wagenwijd open stonden.

Normaal gesproken doet ie dan ook braaf alle ruimtes, maar af en toe is ie daar erg inconsequent in. Gek is natuurlijk ook dat ie niet tegen zn laadstation aan ging staan.
pi_111459828
Iemand al een review of test gevonden van de Neato XV21 ?
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  zondag 13 mei 2012 @ 10:49:14 #246
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_111484971
De Navibot heeft geen lighthouses nodig, gebruik ik nooit.
En boven doet ze toch 3 slaapkamers en een grote overloop, slaat nooit iets over.
Met de grote huiskamer (ruim 70m2) heeft ze (soms) meer moeite om het laadstations terug te vinden, maar doorgaans ben ik er niet bij, en als ik opsta dan staat ze toch weer op het laadstation.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_111601649
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:06 schreef crowone het volgende:
Iemand al een review of test gevonden van de Neato XV21 ?
Ik ben ook wel benieuwd naar de XV-21, van wat ik lees gaat deze de XV-25 heten in Europa.
pi_111613333
Ik ga er niet meer op wachten, invoeren werd mij te duur in verhouding met de risico's dus ben gisteren even de grens over gestoken om de Kobold VR100 op te halen. (649,-)

Deze machine draait perfect en maakt net zoveel lawaai als de Roomba die ik heb getest. 70 db.
(ga ik nog even testen met een db meter)

Het dichtstbijzijnde service station van Vorwerk is voor mij maar 50 min. rijden dus gemakkelijker dan opsturen. Ze hebben hem gelijk opgeladen en voorzien van de Neato 2.7 software dus ben nu helemaal up to date. :)

Komende dagen eens testen maar ik ben nu al tevreden. ^O^
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_111623730
Wat is er nou zo nieuw aan de XV-21 dan? Voor zover ik kan zien draait ie op de zelfde firmware maar heeft hij borsteltjes in plaats van rubbertjes, en dat moet dan bijna 700 euro kosten? :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_111627482
Iemand dit al gezien?
Moet niet gekker worden :P

http://webwereld.nl/video(...)-praten--video-.html
pi_111628317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:59 schreef AnkeV het volgende:
en ik was een roomba 555 bezitter tot voor kort. Een 555 is identiek als een 563 met een kleinere opvangbak. De 564 is een 563 met een andere opvangbac (aerovac I). Heb die nadien gekocht. Je kan beter een 555 kopen en en aerovac apart; dan heb je een 564. Marketing heet dat.
Heb een 555 besteld en een aerovac opvangbak aan de hand van deze tip! :)
Ik denk dat in mijn kleine woning de Roomba wel overal gaat komen, heb geen woonkamer van 70m2 en is niet L vormig ofzo. Komt vrijdag binnen!
pi_111636810
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:03 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat is er nou zo nieuw aan de XV-21 dan?
Het grootste verschil lijkt mij het geluid, Heb inmiddels het geluid van de Kobold getest en ligt inderdaad tussen de 69-70 db en dat is gelijk aan de Roomba die ik heb getest. (plavuizen)
Dit schijnt dus een stuk minder te zijn dan de vorige Neato. (geen ervaring mee)

Een nog groter verschil vind ik dat het geen botsauto is als de Roomba maar bijna overal netjes om heen rijd.

Het lijkt erop dat Neato de laser en software beheerd en Vorwerk de reinigings techniek op zich heeft genomen. In mijn scherm staat dan ook gewoon Neato ipv. Vorwerk. :)

Binnenkort maar eens testen hoe snel de kamer schoon is. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_111711016
Je kan weldra een upgrade kit kopen voor de Neato. Ik heb deze via Robotshop aangeschafd. De borstel en filter zijn dan gelijk aan de VR100. Mijn neato is nu super stil geworden.
http://www.robotshop.com/neato-pet-allergy-upgrade-kit.html

[ Bericht 33% gewijzigd door AnkeV op 19-05-2012 19:55:39 ]
pi_111711221
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 15:42 schreef Razer het volgende:
Iemand dit al gezien?
Moet niet gekker worden :P

http://webwereld.nl/video(...)-praten--video-.html
ziet er mij redelijk "baggerig" uit. Veel heen en weer gerij en wederom die vervelende kastjes nadien.
pi_111748367
@de rest. In de winkel krijg je ook het advies om die machine te kopen waar zij het meest aan verdienen, je zal gewoon veel op internet moeten lezen en filmpjes bekijken om zo een eigen oordeel te vellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:49 schreef AnkeV het volgende:
Je kan weldra een upgrade kit kopen voor de Neato. Ik heb deze via eBay aangeschafd. De borstel en filter zijn dan gelijk aan de VR100. Mijn neato is nu super stil geworden.
Lijkt mij niet dat het geluidsniveau zoveel veranderd door de borstel. Het meeste lawaai komt van de zuig motor. 7 db is behoorlijk wat lawaai en je zal toch echt de nieuwe Neato? of Kobold moet kopen.


afijn mijn ervaring met de Kobold zijn tot nu toe goed, Ik laat de stofzuiger iedere nacht lopen en hoor hem boven in de slaapkamer bijna niet. :)
Vannacht is hij vast gelopen tussen een buro en buro stoel. Moest hem dus bevrijden en herstarten. Ik heb het gevoel dat hij in het begin niet altijd onder de eet tafel kwam maar na een paar dagen gaat dat al beter.

Smalle doorgangen herkent hij als apart vertrek en gaat hij later zuigen. Het reinigen van een "spot" doet hij in een rechthoek van buiten naar binnen waardoor hij het stof niet naar buiten blaast.(blaast achteruit.) Mijn Roomba maakte een cirkel van binnen naar buiten.

Ik vond de Roomba ook goed alleen botste hij te veel (hard) en dat vonden wij niet prettig met alles wat hier aan vazen en lantaarntjes op de vloer hebben staan. :(
De schoonmaak doet hij goed maar daar was ik bij de Roomba ook tevreden over.:) (heb géén tapijt)
Doordat hij via een sensor strak langs de plint rijdt heeft hij veel voordeel van de zij borstel die echter kleiner is dan de Roomba maar voldoende.

Het menu is eenvoudig en je kan per dag 1 starttijd ingeven. Nederlandse taal ontbreekt. Er is geen sensor voor een vuile plek.

automatische opladen gaat iedere keer goed, Helaas kan je na een spot cleaning niet zijn basis station laten opzoeken waardoor je hem zelf moet terug brengen. Indien je vanaf de basis start kan je wel pauzeren of afbreken en hem terug naar zijn basis laten rijden.

Conclusie: Voor de meerprijs van de Kobold tov. Roomba krijg je meer structuur en minder botsingen, Li-ion batterijen en het werk is sneller gereed. De Roomba kan echter langer zuigen op één lading maar doet er ook langer over. Of het jou waard is is denk ik persoonlijk. Als de Roomba minder had gebotst had ik nu geen Kobold gehad. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 20:42:58 ]
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_111749511
Hier haal ik mijn vet:
The main improvements are a new filter which is much stronger and more durable than the standard filter, allowing for greater suction and improved airflow which the company claims allows the Neato to pick up three times as many dust particles as the standard filter. It also comes with a new bristled brush which is better at picking up pet hair and allows the Neato to run even quieter on hardwood floors. The new brush and filter will also be available to purchase separately for only $29.99 for Neato XV-11 owners, so there is no need for existing owners to upgrade, unless you really can't live without the funky new color scheme of the Neato XV-21.

Maw, het zijn dezelfde onderdelen als de Kobold

[ Bericht 25% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 21:29:57 ]
pi_111749702
en ik breek de Toshiba niet af hé... ik zeg alleen dat cameramapping niet vergelijkbaar is doordat er geen indicatie is van "grootte" van voorwerpen. Het ding rijdt gewoon gebrekkig, das al.
Mijn lijstje van robotjes die hier gepasseerd zijn: roomba 555, scooba, neato, samsung VCR8855 en Samsung Silencio.

Alleen de LG Roboking was iets wat mij ook bekoorde, maar deze geraakt blijkbaar niet op de mat.
pi_111750670
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 18:31 schreef crowone het volgende:


@de rest. In de winkel krijg je ook het advies om die machine te kopen waar zij het meest aan verdienen, je zal gewoon veel op internet moeten lezen en filmpjes bekijken om zo een eigen oordeel te vellen.

[..]

Lijkt mij niet dat het geluidsniveau zoveel veranderd door de borstel. Het meeste lawaai komt van de zuig motor. 7 db is behoorlijk wat lawaai en je zal toch echt de nieuwe Neato? of Kobold moet kopen.


afijn mijn ervaring met de Kobold zijn tot nu toe goed, Ik laat de stofzuiger iedere nacht lopen en hoor hem boven in de slaapkamer bijna niet. :)
Vannacht is hij vast gelopen tussen een buro en buro stoel. Moest hem dus bevrijden en herstarten. Ik heb het gevoel dat hij in het begin niet altijd onder de eet tafel kwam maar na een paar dagen gaat dat al beter.

Smalle doorgangen herkent hij als apart vertrek en gaat hij later zuigen. Het reinigen van een "spot" doet hij in een rechthoek van buiten naar binnen waardoor hij het stof niet naar buiten blaast.(blaast achteruit.) Mijn Roomba maakte een cirkel van binnen naar buiten.

Ik vond de Roomba ook goed alleen botste hij te veel (hard) en dat vonden wij niet prettig met alles wat hier aan vazen en lantaarntjes op de vloer hebben staan. :(
De schoonmaak doet hij goed maar daar was ik bij de Roomba ook tevreden over.:) (heb géén tapijt)
Doordat hij via een sensor strak langs de plint rijdt heeft hij veel voordeel van de zij borstel die echter kleiner is dan de Roomba maar voldoende.

Het menu is eenvoudig en je kan per dag 1 starttijd ingeven. Nederlandse taal ontbreekt. Er is geen sensor voor een vuile plek.

automatische opladen gaat iedere keer goed, Helaas kan je na een spot cleaning niet zijn basis station laten opzoeken waardoor je hem zelf moet terug brengen. Indien je vanaf de basis start kan je wel pauzeren of afbreken en hem terug naar zijn basis laten rijden.

Conclusie: Voor de meerprijs van de Kobold tov. Roomba krijg je meer structuur en minder botsingen, Li-ion batterijen en het werk is sneller gereed. De Roomba kan echter langer zuigen op één lading maar doet er ook langer over. Of het jou waard is is denk ik persoonlijk. Als de Roomba minder had gebotst had ik nu geen Kobold gehad. ;)
Bij de Neato zijn het wel degelijk de borstels die het meeste geluid maken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 20:42:20 ]
pi_111751332
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:05 schreef AnkeV het volgende:

Maw, het zijn dezelfde onderdelen als de Kobold
Dat had ik ook gelezen maar had niet verwacht dat de borstels zoveel lawaai maakten, Maar goed ik heb geen ervaring met de Neato. Het verschil is 7 db dus moet dat een wereld van verschil zijn. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_111753370
Stop de discussie maar, ik ga er wel naar kijken hoe en wat.

Topic even opgeschoond, of er verder nog iets weg moet ga ik bekijken.

Tweetie/Anke en anderen mogen dm-en.

Verder; roll on and clean!

[ Bericht 58% gewijzigd door Ml-etje op 19-05-2012 20:45:06 ]
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111761349
ik zal een foto van mijn bortels posten. Kan iemand deze met de Kobold vergelijken
  zondag 20 mei 2012 @ 01:53:55 #262
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_111769759
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 20:34 schreef Ml-etje het volgende:
Stop de discussie maar, ik ga er wel naar kijken hoe en wat.

Topic even opgeschoond, of er verder nog iets weg moet ga ik bekijken.

Tweetie/Anke en anderen mogen dm-en.

Verder; roll on and clean!
Jammer dat er berichten verwijderd zijn. Heb wel beschuldigingen gelezen, maar geen weerwoord. Nu wordt er heel geheimzinnig gedaan. M.I. had je beter de essentie kunnen laten staan en de verdere discussie de kop in kunnen drukken. Nu is jouw bericht erg vaag en zonder context :)
pi_111774817
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:58 schreef AnkeV het volgende:
ik zal een foto van mijn bortels posten. Kan iemand deze met de Kobold vergelijken
Onderdelen Kobold hier.

Borstel Kobold. (klik op de foto voor een vergroting)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_111774946
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:05 schreef AnkeV het volgende:

Hier haal ik mijn vet:
The main improvements are a new filter which is much stronger and more durable than the standard filter, allowing for greater suction and improved airflow which the company claims allows the Neato to pick up three times as many dust particles as the standard filter. It also comes with a new bristled brush which is better at picking up pet hair and allows the Neato to run even quieter on hardwood floors. The new brush and filter will also be available to purchase separately for only $29.99 for Neato XV-11 owners, so there is no need for existing owners to upgrade, unless you really can't live without the funky new color scheme of the Neato XV-21.

Maw, het zijn dezelfde onderdelen als de Kobold
Waar heb je deze borstel gevonden?
pi_111775672
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:53 schreef Coelho het volgende:

[..]

Jammer dat er berichten verwijderd zijn. Heb wel beschuldigingen gelezen, maar geen weerwoord. Nu wordt er heel geheimzinnig gedaan. M.I. had je beter de essentie kunnen laten staan en de verdere discussie de kop in kunnen drukken. Nu is jouw bericht erg vaag en zonder context :)
Het weerwoord stond er ook en ik ben zeer consequent geweest :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_111775956
Maar wat is de uitkomst nou, het viel mij wel op dat die Anke inderdaad alles had geprobeerd maar de Neato hoe dan ook de beste was, terwijl er genoeg mensen bij andere merken zweren, dus zou me niks verbazen als ze op wat voor manier dan ook gewin uit de Neato haalt / kan halen.

Lijkt me wel iets wat men even in een ondertitel oid kan/moet vermelden als ze hier alle andere merken af gaan zitten branden w/
pi_111781729
[quote]2s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:03 schreef Loveless85 het volgende:
Maar wat is de uitkomst nou, het viel mij wel op dat die Anke inderdaad alles had geprobeerd maar de Neato hoe dan ook de beste was, terwijl er genoeg mensen bij andere merken zweren, dus zou me niks verbazen als ze op wat voor manier dan ook gewin uit de Neato haalt / kan halen.

Lijkt me wel iets wat men even in een ondertitel oid kan/moet vermelden als ze hier alle andere merken af gaan zitten branden w/
[/quote
Klopt. Als ik er voordeel uithaal, zou ik dat zeggen. Mijn borstel komt via -edit- en dat spul werkt hier prima. Ik heb ook andere merken gekocht via connecties, dus kan ik vergelijken.

Nu over de borstel, deze neemt wel degelijk veel lawaai weg, doordat de rubberen bladen vervangen zijn door haren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ml-etje op 20-05-2012 16:01:00 ]
pi_111803800
quote:
2s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:03 schreef Loveless85 het volgende:
het viel mij wel op dat die Anke inderdaad alles had geprobeerd maar de Neato hoe dan ook de beste was, terwijl er genoeg mensen bij andere merken zweren,
Als je meerdere merken probeert krijg je vanzelf voorkeur. :)

Kijk eens naar deze test dan zal je zien dat de Roomba ook goed is. :)

De Roomba is lager en heeft hepa filters. Het is net waar iemand waarde aan hecht. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_112032743
-edit- doe dat dan maar off topic, dank!

[ Bericht 97% gewijzigd door Ml-etje op 25-05-2012 22:12:01 ]
pi_112431336
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:49 schreef AnkeV het volgende:
Je kan weldra een upgrade kit kopen voor de Neato. ---- De borstel en filter zijn dan gelijk aan de VR100.
@AnkeV, Wat vindt jij van het nieuwe filter?

Ik vind het niet gemakkelijk te reinigen en hij meld het reservoir al snel vol. (1 cm stof op filter)
Is het wel een verbetering vergeleken met het oude cq andere filters?
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_112437734
Ik heb geen huisdieren, maar ik merk wel dat het geluid gigantisch minder is en ik vermoed dat de "filterstructuur" voor meer doorstroming/zuigkracht zorgt. (Op een Duits roomba forum heb ik dit gelezen. Ik heb de Vorwerk ook vergeleken. Alleen heb ik tapijten en zag dat de zijborstel omv de mindere rotatiesnelheid niet ideaal was).

Maw, ik vermoed dat onze machines gelijk zijn op de zijborstel (en batterijtype). Ik zou wel eens willen weten of die lithiums ook niet in de Neato kunnen. Niet omdat het moet, gewoon om te weten.

Maar ik gebruik de nieuwe filterset en zie wel meerwaarde (minder vuil in alle geval). Ook kuis ik de set vlot met een compressor, want wij ook al met de oude deden.

Op robotreviews is er een volledig topic aan gewijd en daar zeggen ze ook allen (ervaring) dat de nieuwe borstel/filter een plus is.
pi_112575864


[ Bericht 100% gewijzigd door Reeleezee op 07-06-2012 18:06:39 ]
pi_112576140
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:31 schreef AnkeV het volgende:
Ik begrijp de commotie niet dat sommige dingen beter zijn dan anderen.
http://www.engadget.com/2(...)botic-vacuum-review/

Overal wordt de roomba met de grond gelijk gemaakt en hier zitten enkele die hards die geen enkel ander product tolereren.


U zei?
pi_112589632
Duidelijk verschil. Hier laat de Neato veel liggen op het tapijt en komt hij niet in het kleine vierkantje.
Ben benieuwd of er ook nog een test komt voor de nieuwe Neato of Kobold.

De Roomba is duidelijk in het voordeel dat hij overal 2 keer komt.

Of de test nuttig is zet ik mijn vraag tekens, bij mij ligt de zooi altijd verdeeld en niet in sliertjes op de vloer. Had liever gezien dat zij het bakje gewoon uitstrooien. :)

Edit: Hier zijn ze dik tevreden over de Roomba's. :) Zo als ik al schreef. Lees het hele internet. ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door crowone op 07-06-2012 22:54:23 ]
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_112598360
Die tests laten inderdaad geen praktische situatie zien. Ik ben zeer tevreden over de Neato omdat hij heel duidelijk een bepaalde route volgt. Als hij ergens geweest is dan komt ie daar ook niet meer terug. Ik werk veel thuis en de Neato rijd bij mij dagelijks zijn rondje. Dat is dus even 3 kwartier door de herrie bijten, maar dat is wel 3 kwartier die ik kan besteden aan iets anders dan stofzuigen. Zo'n ding als de Roomba komt 3 of 4 keer op de zelfde plek en slaat andere plekken gewoon over als het oppervlak te groot wordt of als er verschillende kamers in het spel zijn (want dan heb je weer extra accessoires nodig).

Met de hoeveelheid troep die ik dagelijks uit het bakje van mijn Neato haal vind ik die 67% niet erg betrouwbaar. Toen ik hem hier voor het eerst liet rijden op een (dacht ik) vrij schone vloer sloeg ik stijl achterover toen hij klaar was. Hele bakje vol met kattenhaar en (heel fijn) stof.
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:47:15 #276
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_112600635
Het is inderdaad het beste om je robotstofzuiger iedere dag zijn rondje te laten doen. Ik doe dit 's nachts rond 2 uur. Iedereen slaapt dan vast en hoeft voorlopig nog niet op (heb een man met wisseldiensten). De Samsung maakt niet veel lawaai en wordt boven (ondanks de plavuizenvloer) niet gehoord. Ook ik verbaas me er iedere dag over wat er allemaal opgehaald word (en dan voornamelijk de hoeveelheid fijnstof dat in het filter zit). Wij zijn slechts met zijn 2en en hebben geen huisdieren. Als de kinderen met de kleinkinderen zijn geweest zie ik dat verschil de volgende dag zeker. Dan is het bakje nog voller.
Mijn man is allergisch voor stof, en sinds we de robotstofzuiger hebben (die ook dagelijks boven gezet wordt tegenwoordig) is dit een stuk minder. Gecombineerd met een luchtreiniger mag ik nu wel zeggen dat we een redelijk stofvrije woning hebben.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_112616203
Shit, mijn Neato heeft het over een storing. RPS of zo? Zit ff niet in ff buurt nu.

Heb het gisteren genegeerd en toen deed ie het een half uurtje om vervolgens weer hetzelfde te zeggen.

Klantenservice bellen of is er een eenvoudige oplossing?
pi_112626380
Ik zou beginnen met schoonmaken van reservoir en sensoren. Is probleem er nog dan zou je hem voor 10minuten spanningsloos kunnen maken. Ik heb echter geen idee wat de storing inhoud.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_112627397
Thanks. :) Reservoir is goed schoon, sensoren kan ik nog even naar kijken.

Hij heeft net trouwens weer gewoon netjes het huis gedaan.
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 20:36:53 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_112631696
Onze 'gewone' stofzuiger is stuk }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 9 juni 2012 @ 07:35:08 #281
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_112648871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Onze 'gewone' stofzuiger is stuk }:|
Ik zweer bij mijn Bosch Roxx!
Trotse mamma :)
  Moderator zaterdag 9 juni 2012 @ 07:36:29 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_112648875
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 07:35 schreef Faithz het volgende:

[..]

Ik zweer bij mijn Bosch Roxx!
Wij hebben nog niks anders... Ik vind het irritant dat ik nog een shitload aan zakken heb voor die kapotte, maar dat je dus bij het zoeken naar een nieuwe zuiger niet kan selecteren op welke zakken erin moeten }:| gedoe
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 9 juni 2012 @ 08:01:10 #283
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_112648987
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 07:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij hebben nog niks anders... Ik vind het irritant dat ik nog een shitload aan zakken heb voor die kapotte, maar dat je dus bij het zoeken naar een nieuwe zuiger niet kan selecteren op welke zakken erin moeten }:| gedoe
Ik had ook nog een hoop dure S bags ja.. Maar onze oude doet t weer en gebruiken we boven.

De Bosch is zakloos *O*
Trotse mamma :)
pi_112649296
Volgens mij ligt er af een toe een kat te slapen voor de virtual wall, Roomba is een paar keer op plaatsen geweest waar nog geen helemaal geen vloer ligt en daar loopt ze dus ook op vast :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_112795312
Gewoon nieuwsgierig naar wat er nog komen gaat. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_112894193
quote:
Edit: Hier zijn ze dik tevreden over de Roomba's. :) Zo als ik al schreef. Lees het hele internet. ;)
Heb zelf nog geen zuigrobot, maar wil er wel graag 1.
Als ik zo wat fora en websites afga, dan is de consensus wel een beetje dat de Roomba's over het algemeen toch het meest gewaardeerd worden.
pi_112897414
http://www.robotshop.com/ultimate-challenge.aspx

Hier zijn de toestellen allemaal met elkaar vergeleken. Al wat te koop is, behalve de Hombot en Navibot S
pi_112947118
Ah thanks, interesting :)
pi_113027803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 02:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Die tests laten inderdaad geen praktische situatie zien. Ik ben zeer tevreden over de Neato omdat hij heel duidelijk een bepaalde route volgt. Als hij ergens geweest is dan komt ie daar ook niet meer terug. Ik werk veel thuis en de Neato rijd bij mij dagelijks zijn rondje. Dat is dus even 3 kwartier door de herrie bijten, maar dat is wel 3 kwartier die ik kan besteden aan iets anders dan stofzuigen. Zo'n ding als de Roomba komt 3 of 4 keer op de zelfde plek en slaat andere plekken gewoon over als het oppervlak te groot wordt of als er verschillende kamers in het spel zijn (want dan heb je weer extra accessoires nodig).

Met de hoeveelheid troep die ik dagelijks uit het bakje van mijn Neato haal vind ik die 67% niet erg betrouwbaar. Toen ik hem hier voor het eerst liet rijden op een (dacht ik) vrij schone vloer sloeg ik stijl achterover toen hij klaar was. Hele bakje vol met kattenhaar en (heel fijn) stof.
Je noemt hier een zwak punt op dat juist een sterk punt is van de roomba. Je kunt nu eenmaal niet om dat filmpje heen. . Hij komt maar 1 keer op een plek, terwijl de roomba 3 of 4 keer, wat gewoon nodig is, op dezelfde plek komt. Je kunt een robotstofzuiger niet vergelijken met een gewone stofzuiger qua zuigkracht.

Daarnaast je zet hem makkelijk aan. Dus wat hij vandaag niet pakt, zuigt ie morgen op.
  zondag 17 juni 2012 @ 22:51:57 #290
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113028519
Het maakt mij ook geen donder uit hoe vaak het ding ergens komt, als het maar schoon is als ik thuis kom! En dat lukt de Roomba hier erg goed :)
Trotse mamma :)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:56:14 #291
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_113548890
De Aldi heeft er weer een in de aanbieding volgende week zaterdag.
pi_113577067
Kan je beter eens gaan eten dan daar geld aan te verspillen. Idem met de rotzooi van Groupon.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:55:01 #293
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_113577241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:51 schreef AnkeV het volgende:
Kan je beter eens gaan eten dan daar geld aan te verspillen. Idem met de rotzooi van Groupon.
Had ik totaal niet verwacht zo'n reactie van jou :') Je weet niet eens wat er wordt aangeboden en je kraakt het bij voorbaat al af :')
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:59:38 #294
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_113577490
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Had ik totaal niet verwacht zo'n reactie van jou :') Je weet niet eens wat er wordt aangeboden en je kraakt het bij voorbaat al af :')
Ik had niet anders verwacht van een reseller.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_113577525
jawel, heb de folder al gezien. NIKS zuigkracht, maw. een rondrijdend vegertje. Idem de groupon rommel die deze week aangeboden werd. 1 week gebruik en de kast in of op marktplaats.

Ik heb ooit ook zo'n troep gekocht, vandaar de waarschuwing.

Kijk gewoon even op marktplaats volgende week, dan weet je al genoeg.

[ Bericht 13% gewijzigd door AnkeV op 29-06-2012 23:02:34 (verduidelijking) ]
pi_113577594
koop een roomba, navibot, roboking, neato (liefst geen philips) of een karcher.
Al de rest zijn cleanmate clones of nog erger: crap dus....

http://aldi-bn.aldi.be/al(...)547_585_590_593.html
Zoals ik zei: een cleanmate qq2 clone....

Check even op robotshop.com wat de review hiervan is: je kan beter gaan eten :-)

Redenen:
* zuigkracht = noppes
* algoritme =: geen derde waard van een roomba
* batterij = lood en zeer zwak
* 1 kamer apparaat
* knalt overal tegen
* docken is zeer armtierg

Kortom, een tablet met ICS voor 99¤ heeft ook NUL specs hé. Niet alles is afgeschreven technologie....

En, ik ben pro Aldi: de specs van de ICS tablet zijn zeker niet slecht. Deze kost wel 300 euro

[ Bericht 13% gewijzigd door AnkeV op 29-06-2012 23:15:10 ]
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 12:02:17 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_113589248
Weten jullie nog dat ik zo handig was om een zwart vloerkleed te kopen waar de Roomba niet opdurfde? Want zwart = afgrond = help, ik val van de trap?

We hebben dat opgelost, door aluminiumfolie op de dieptesensoren te plakken. Hierdoor ziet ie de zwarte afgrond niet, maar een weerkaatsing van het aluminium. En nu gaat ie zonder problemen over het vloerkleed en is dat ook weer prachtig schoon *O*

En nee, bang voor trapgaten zijn we niet, want we hebben een appartement, zonder trappen dus :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 30 juni 2012 @ 12:13:35 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_113589488
Wat inventief guppyfriend! Weet je toevallig of de neato hetzelfde euvel heeft? Onze hele bovenverdieping heeft zwart tapijt..
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 12:22:43 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_113589682
Geen idee, ik heb alleen ervaring met een Roomba. Maar er zijn hier mensen met een Neato, dus er komt vast antwoord.

Overigens, met een bovenverdieping moet je dus wel op een andere manier zorgen dat ie niet van de trap kan vallen he ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113598259
Elke verdeler gebruikt youtube om te posten wat hij/zij wil.
Er zijn overal adepten te vinden.

Ik breek de roomba niet af, alleen is het toestel niet efficiënt (en ik zeg niet effectief). Multi-kamer veronderstelt "uren" rijden met een 780 en de geringe zuigkracht zorgt voor een relatief groter onderhoud en "vuil" borsteldek.

Ik zeg alleen maar dat buiten de gevestigde merken al de rest "brol" is. Zelf vind ik de Neato een leuk apparaat, net zoals de nieuwe LG Hombot (de vierkante) potentieel heeft. De navibot S reeks heeft nog steeds te weinig zuigkracht lees ik op de reviews op robotreviews.com
pi_113598355
de neato heeft geen probleem met een zwarte tegelvloer of tapijt.
Alleen is het zo dat de "dieptesensoren" problemen hebben met zwart, maw. je traphal dien je te beschermen.
(De laser kent alle kleuren van het spectrum). Je kan de technische manuel vinden op een Spaanse site (el corte inglés), dus als je wat Spaans beheert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')